THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH HEALTH DATA IVZW

Divers


Dénomination : THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH HEALTH DATA IVZW
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 628.646.310

Publication

28/04/2015
ÿþ4 MOU 2,2

ln de bijiagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor behour aan h Belgis Staatst ie

III



nccfgc a gcr~ dp

1 6 APR. 2015

ter griffie van cte i~eder~iàndstaltgë

rechtbank ~~ ~r~~e®p3f`Ictlete grosseil

Ondernemingsnr ; o(2s eil " 310'

Benaming

(voluit) : THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH

HEALTH DATA IVZW

(verkort)

Rechtsvoren Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel . 1853 Strombeek-Bever, Oude Mechelsestraat 65

Onderwerp akte : OPRICHTING - STATUTEN - BENOEMINGEN

Er blijkt uit een akte verleden op twee februari tweeduizend vijftien, voor Meester Peter Van Melkebeke, Notaris te Brussel, die aan het slot volgende registratiemelding draagt :

"Geregistreerd 20 bladen geen renvooi op het Registratiekantoor van Brussel II-M op 10 februari 2015 boek 000 blad 000 vak 2214. Ontvangen vijftig euro (¬ 50,00). De ontvanger (getekend) Marchai",

dat:

1/ De verenging zonder winstoogmerk naar Frans recht "The European Institute for Health Records" afgekort "The EuroRec Institute" met zetel te 59000 Lille (Frankrijk), 8 rue du Maréchal de Lattre de Tassigny, ingeschreven in het Belgisch rechtspersonenregister onder nummer 0889.021.430;

2/ De vereniging zonder winstoogmerk naar Belgisch recht "RESEARCH IN ADVANCED MEDICAL INFORMATICS AND TELEMATICS" afgekort "RAMIr met zetel te 9630 Zwalm (België), Sint-Annastraat 45, ingeschreven in het rechtspersonenregister onder nummer 0446.207.720;

3f De vennootschap naar Duits recht "empirica Gesellschaft fOr Kommunikations-und Technologiefoschung mbH" met zetel te 53111 Bonn (Duitsland), Oxfordstrasse 2, ingeschreven in het Belgisch rechtspersonenregister onder nummer 0578.977.261;

onder hen de Internationale vereniging zonder winstoogmerk "THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH HEALTH DATA IVZW" hebben opgericht, waarvan de statuten zijn opgesteld als volgt:

AFDELING I: RECHTSVORM  NAAM  MAATSCHAPPELIJKE ZETEL  DUUR  DOEL  ETHISCH GEDRAG

1. RECHTSVORM, NAAM EN MAATSCHAPPELIJKE ZETEL

1.1 De Vereniging wordt beheerst door de bepalingen van Titel III van de Belgische Wet van 27 juni 1921 op de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, zoals gewijzigd.

1.2 De IVZW draagt de naam 'THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH HEALTH DATA IVZW' (hierna genoemd 'HET INSTITUUT').

1.3 De maatschappelijke zetel van HET INSTITUUT is gevestigd te 65 Oude Mechelsestraat, B-1853 Strombeek-Bever (België). In afwijking van artikel 10.3.2(b) van onderhavige Statuten, kan de maatschappelijke zetel van HET INSTITUUT verplaatst worden naar elke andere plaats ln België na beslissing daartoe van de Raad van Bestuur (zie artikel 10) en met inachtneming van de taalwetgeving. De zetelverplaatsing wordt bekendgemaakt in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad en neergelegd ter griffie van de bevoegde Rechtbank van Koophandel binnen één maand nadat de beslissing daartoe werd genomen.

2. DUUR

HET INSTITUUT is opgericht voor onbepaalde duur. HET INSTITUUT heeft rechtspersoonlijkheid op de datum van het Koninklijk Besluit houdende erkenning van de oprichting, overeenkomstig artikel 50 paragraaf 1 van de Wet van 27 juni 1921.

3. DOEL EN ACTIVITEITEN

3.1 Het globaal doe! van HET INSTITUUT is het opzetten, coördineren en bespoedigen van efficiënte ontwikkeling en implementatie van interoperabele Informatie en Communicatietechnologie (ICT) oplossingen en onderzoeksstrategieën in de gezondheidszorg, teneinde best practices en duurzaamheid van geïntegreerde gezondheidszorg te bereiken waarbij de persoon centraal staat alsook om gezondheid en welzijn in Europa en daarbuiten te optimaliseren.

3.2 De specifieke doeleinden zijn ondermeer, zonder dat onderstaande opsomming een beperkende opsomming is:

Op de laatste blz van Luik B vermeiden Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris hetze} van de persototin(en) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgiséli Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

M00 2.2

Streven naar harmonisatie van gezondheidsinformatie en -standaarden voor het verwerven, beheren, beschermen en uitwisselen van gezondheidsgegevens op betrouwbare en transparante wijze en gebruikmakend van best practices, Op deze manier kunnen volledige en interoperabele gezondheidsgegevens bijgehouden worden over individuele personen en bevolkingsgroepen waarbij aile betrokkenen voordeel hebben dankzij standaarden en oplossingen voor semantische interoperabiliteit en voor de bescherming van de privacy.

Kennis verstrekken en/of middelen onderhouden teneinde kwaliteitsvolte gezondheidsdata te delen en te gebruiken met inbegrip van:

" Semantische interoperabele informatiestructuren en assets

" Uitwisselings- en onderzoeksplatforms en tools

" Informaticastandaarden en hulpmiddelen ter onderhoud van standaarden

" Opgeslagen gedepersonaliseerde gezondheidsgegevens

" Bronnen met onderzoeksdata en metadata

Het faciliteren, afleiden en gebruiken van informatie afkomstig van gezondheidsdata (wetenschappelijke en klinische informatie, onderzoek, ontdekkingen, verbetering van diensten en business intelligence) via de bevordering van het gebruik van:

" Electronische Medische Dossiers en Persoonlijke Gezondheidsdossiers

" Gegevens afkomstig van burgers

" Mobiele gezondheidsbronnen

" Gegevens afkomstig van de maatschappelijke zorg

" Registraties van ziekten, toestellen en kwaliteit

" Aanvragen voor terugbetaling en databanken voor rapportering

" Cohort studies en Bio Banks

" Klinische studies en case records

" Andere mogelijke bronnen van data in verband met de gezondheid

Het uitvoeren en opdracht geven tot kwaliteitsbeoordelingen, en het uitvoeren van of toezicht houden op

kwaliteitsaudits van:

" ICT systemen en toepassingen in verband met gezondheid

" Gezondheidsdata

" Personeel dat gebruik maakt van gezondheidsdata

" Relevante organisatorische processen

Het ontwikkelen van synergy en consensus: optreden als focuspunt waarbij betrokkenen samengebracht

worden om ervaringen te delen, akkoord te gaan over gemeenschappelijke prioriteiten en benaderingen,

werken naar convergentie en kruisbestuiving tussen:

*Patiëntenverenigingen

" Burgerverenigingen, gezinsverenigingen en verenigingen van thuisverzorgers

" Beroepsverenigingen in de gezondheidszorg

" Academisch centra rond klinische activiteiten en/of ICT

" Nationale overheden in de gezondheidszorg

" Derdebetalers en zorgverzekeraars

*Leveranciers van Medische Software Applicaties

" Leveranciers van medisch en chirurgisch materiaal

" Pharma, Bio-tech

" Regelgevers

" Standards Development Organisations (SDO) - Organisaties voor de ontwikkeling van standaarden

" Internationale overheden

" Gezondheidszorgverleners

" Competentiecentra voor geïnformatiseerde gezondheid (eHealth)

Het definiëren en steunen van het aannemen van goede richtlijnen in informatiebeheer, met inbegrip van ethiek, bescherming van de persoonlijke levenssfeer, en gedragscodes, betreffende het bemachtigen, delen en betrouwbaar gebruik van gezondheidsdata.

Het definiëren en ondersteunen van een samenhangend beleid en visie voor ICT ondersteunde (eHealth, pHealth, mHealth), persoonsgerichte zorg, gezondheid en preventie, in het bijzonder vanuit gegevens- en kennis perspectief.

Het bekendmaken en promoten van HET INSTITUUT en zijn doelstellingen, het promoten van de waarde van gezondheidsdata van hoge kwaliteit, en het geven van opleidingen en onderwijs rond thema's die in verband staan met de doelstellingen van HET INSTITUUT.

Het verzekeren van de duurzaamheid van HET INSTITUUT en van initiatieven binnen het gezondheidsdata ecosysteem, door middel van innovatieve bedrijfsmodelering en waardering (met inbegrip van gezondheidsvoordelen, kosteneffectiviteit, financiële impact enz.), door het ontwikkelen van een waarderingskader, en door het vergelijken en verspreiden van bestaande en toekomstige evidentie van de waarde als gevolg van het katalyseren van de ontwikkeling en implementatie van goed gecoordineerde strategieën en programma's voor interoperabele eHealth.

3.3 HET INSTITUUT zal alle handelingen verrichten en stappen ondernemen en zich verbinden tot alle activiteiten die geschikt of nuttig zijn voor de verwezenlijking van het doel van HET INSTITUUT.

3.4 HET INSTITUUT is een vereniging zonder winstoogmerk.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge Mdn 2.2

3.5 Elke aanvraag bij de Belgische overheidsinstanties tot wijziging of uitbreiding van het doel en de activiteiten van HET INSTITUUT dient officieel goedgekeurd te zijn door de Algemene Vergadering,

4. ETHISCH GEDRAG

4.1 Elk lid van HET INSTITUUT dient zich integer te gedragen en dient de vertrouwelijkheid van de interne

stukken van HET INSTITUUT te eerbiedigen.

4.2 Elk lid zal op rechtmatige wijze te goeder trouw en transparant handelen met de andere Leden.

4.3 HET INSTITUUT en zijn Leden handelen overeenkomstig het Europees Mededingingsrecht.

AFDELING Il: LIDMAATSCHAP

5. CATEGORIEËN EN VOORWAARDEN VOOR LIDMAATSCHAP

5,1 Algemene bepalingen

5,1.1 Er zijn twee soorten Lidmaatschap: met en zonder stemrecht. Er dienen minstens 3 Leden te zijn.

5.1.2 Leden met stemrecht zijn deze zoals gedefinieerd in Artikel 5.2

5.1.3 Leden zonder stemrecht zijn Geassocieerde Leden (zoals gedefinieerd in Artikel 5.3).

51.4 De Leden zijn entiteiten die vertegenwoordigd zijn door natuurlijke personen, Natuurlijke personen

kunnen geen lid zijn, met uitzondering van ereleden en geassocieerde leden.

5.1.5 Leden die stemrecht hebben, dienen een bijdrage te betalen zoals bepaald in Artikel 8.

5.2 Leden met stemrecht

Lidmaatschap met stemrecht staat open voor de volgende categorieën;

5.2.1 Burger- en patiëntenorganisaties.

5.2.2 Zorgverleners en verzekeraars in de gezondheidszorg en leveranciers van gezondheidsdata (bv.

ziekenhuizen, beroepsverenigingen in de gezondheidszorg, ministeries van gezondheid, verenigingen die de

gezondheidsverzekeraars vertegenwoordigen).

5.2.3 Handelsvennootschappen die actief zijn op het vlak van klinisch en/of biomedisch onderzoek (vb. de

farmaceutische of biotech-industrie, producenten van medisch materiaal),

5.2.4 Gebruikers van gezondheidsdata (bv. data-brokers en integrators, analysebedrijven. Contract

Research Organisations enz... ).

5.2.5 Verenigingen die de leveranciers vertegenwoordigen van ICT producten en diensten betreffende

gezondheid, organisaties voor de Ontwikkeling van Standaarden inzake medische informatica.

5.2.6 Wetenschappelijke centra die actief zijn op het vlak van biomedisch of klinisch onderzoek, medische

informatica of gelijkaardig (bv. universiteiten, departementen van universiteiten, non-profit

onderzoeksorganisaties of organisaties die onderzoek steunen).

5.2.7 The European Institute for Health Records (EuroRec Institute), een vereniging zonder winstoogmerk

gesticht in Frankrijk van zowel internationaal belang als Europees georienteerd, met maatschappelijke zetel te

59000 Lille, Rue du Maréchal de Tassigny 8, Frankrijk.

5.3 Geassocieerde Leden

Geassocieerd Lidmaatschap staat open voor vakverenigingen, niet-gouvernementele organisaties, regionale

clusters en andere betrokkenen, met inbegrip van natuurlijke personen die niet vallen onder de

Ledencategorieën gedefinieerd in 5.2 maar met belangen in de activiteiten van HET INSTITUUT.

5.4 Ereleden

Erelidmaatschap staat open voor individuen die een uitzonderlijke bijdrage hebben geleverd aan de

bevordering van het gezondheidsgegevens ecosysteem ofwel omwille van een opmerkelijke persoonlijke

wetenschappelijke activiteit, ofwel omwille van opmerkelijk leiderschap. Ereleden hebben dezelfde rechten als

Geassocieerde Leden.

5.5 Rechten en Verplichtingen van de Leden

5.5.1 Leden met stemrecht genieten de volgende rechten:

(a) Bijwonen, ook via een gevolmachtigde, van de bijeenkomsten van de Algemene Vergadering;

(b) Stemmen op de Algemene Vergadering;

(c) Bijeenroepen van een Buitengewone Algemene Vergadering zoals voorzien in Artikel 10.2.2;

(d) Zij kunnen enkel uitgesloten worden van het Lidmaatschap na zich persoonlijk te hebben verdedigd voor de Algemene Vergadering;

(e) Zij kunnen zich terugtrekken uit HET INSTITUUT na mededeling van deze beslissing aan de Secretaris-Generaal van HET INSTITUUT (zie Artikel 14) aan de hand van een aangetekend schrijven, verstuurd naar de maatschappelijke zetel van HET INSTITUUT;

(f) Deelnemen aan de activiteiten van HET INSTITUUT;

(g) Verkiezen van de Raad van Bestuur;

(h) Verkozen worden om te zetelen in de Raad van Bestuur. 5.5.2 Leden zonder stemrecht genieten de volgende rechten:

(a) Deelnemen aan de Algemene Vergadering als waarnemers zonder stemrecht;

(b) Deelnemen aan de activiteiten van HET INSTITUUT zonder stemrecht;

(c) Zij kunnen zich terugtrekken uit HET INSTITUUT na mededeling van deze beslissing aan de Secretaris-Generaal van HET INSTITUUT aan de hand van een aangetekend schrijven, verstuurd naar de maatschappelijke zetel van HET INSTITUUT.

5.5.3 Het Lidmaatschap brengt volgende verplichtingen met zich, zonder dat deze opsomming beperkend is:

(a) De Secretaris-Generaal dient ingelicht te worden over iedere wijziging met betrekking tot de Lid maatschapstatus en in het bijzonder de criteria voor het Lidmaatschap zoals gedefinieerd in dit Artikel 5;

(b) Zij moeten te werk gaan overeenkomstig de wetten van het land aswaar ze zijn gevestigd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

6. AANVRAAG VOOR LIDMAATSCHAP

6.1 Aanvragen voor Lidmaatschap moeten schriftelijk verstuurd worden naar de Secretaris-Generaal van HET INSTITUUT.

6.2 Elke aanvraag voor Lidmaatschap behelst de instemming met de Statuten van HET INSTITUUT, regels en het huishoudelijke reglement en met alle besluiten van de bestuurslichamen van HET INSTITUUT alsook de verbintenis actief deel te nemen aan de activiteiten van HET INSTITUUT.

6.3 De Secretaris-Generaal van HET INSTITUUT zal het recht hebben om van een aanvrager bijkomende informatie te vragen.

6,4 Het Lidmaatschap wordt toegekend door de Algemene Vergadering, op voorstel van de Raad van Bestuur.

6.5 Overeenkomstig Artikel 11.2.3. kunnen nieuwe Leden voorlopig aanvaard worden bij besluit van de Raad van Bestuur. Dergelijke voorlopige aanvaarding dient officieel bevestigd te worden op de eerstvolgende bijeenkomst van de Algemene Vergadering.

7. BEËINDIGING VAN HET LIDMAATSCHAP

7.1 Het Lidmaatschap kan beëindigd worden ingevolge ontslag, uitsluiting van het Lid en door de vereffening van het Lid of door het overlijden van een Lid natuurlijk persoon.

7.2 Elk Lid dat niet langer de hoedanigheid bezit vermeld in Artikel 5, is ipso facto niet langer Lid van HET INSTITUUT.

7.3 Beëindiging van het Lidmaatschap dient bij aangetekend schrijven meegedeeld te worden aan de Secretaris-Generaal drie maanden vbâr het einde van het boekjaar; zoniet zal de volledige financiële bijdrage voor het volgend boekjaar verschuldigd zijn. Gedurende de opzegtermijn blijven de rechten en verplichtingen verbonden aan het Lidmaatschap en de verplichting tot betaling van de financiële bijdrage (zie Artikel 8) onverminderd gelden.

7.4 De Raad van Bestuur kan het Lidmaatschap van eik Lid beëindigen:

(a) Bij niet-betaling van de financiële bijdrage;

(b) Bij schending van de Statuten, het huishoudelijk reglement of een besluit van de Algemene Vergadering;

(c) Wanneer het Lid een handeling stelt waardoor de reputatie van HET INSTITUUT of de belangen van de Leden ernstig geschonden zijn.

Het Lid wiens uitsluiting gevraagd is, heeft het recht zich persoonlijk te verdedigen voor de Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering. Voor de uitsluiting van een Lid is een gewone meerderheid in de Algemene Vergadering vereist.

7.5 Het Lid wiens Lidmaatschap eindigt ingevolge ontslag, uitsluiting of vereffening heeft geen enkel recht op de goederen en activa van HET INSTITUUT of op de reeds betaalde financiële bijdrage en andere reeds betaalde bijdragen. Elk Lid wordt geacht ontslag te hebben genomen wanneer de jaarlijkse financiële bijdrage niet volledig betaald is en, na aanmaning door de Secretaris-Generaal, in gebreke blijft diens verplichtingen na te komen. Indien het ontslag uitwerking heeft gedurende de eerste negen maanden van het boekjaar, is HET INSTITUUT gerechtigd de betaling te vorderen van de volledige jaarlijkse financiële bijdrage. Indien het ontslag uitwerking heeft gedurende het laatste kwartaal van het jaar, is HET INSTITUUT gerechtigd betaling te vorderen van de Lidmaatschapsgelden verschuldigd tot de datum waarop het ontslag uitwerking heeft, en een bedrag gelijk aan de financiële bijdrage verschuldigd voor het volgend boekjaar.

8. FINANCIËLE BIJDRAGE

8.1 Teneinde het doel van HET INSTITUUT te bereiken en de activiteiten van HET INSTITUUT uit te voeren zoals beschreven in Artikel 3, dienen de Leden een jaarlijkse financiële bijdrage te betalen, zijnde de Lidmaatschapsgelden.

8.2 Het bedrag van de Lidmaatschapsgelden en de voorwaarden betreffende de betaling ervan worden jaarlijks vastgesteld door de Algemene Vergadering op voorstel van de Raad van Bestuur. De gedetailleerde berekeningsmethodes zijn vastgesteld in het huishoudelijk reglement.

8.3 HET INSTITUUT mag toelagen, schenkingen en testamentaire giften ontvangen evenals alle overdraohten die niet door de wet verboden zijn.

8.4 HET INSTITUUT kan aan de begunstigden van certificaten of aan de begunstigden van andere diensten van HET INSTITUUT betaling vragen van de betreffende kosten (vb. opleidingen, colleges, publicaties),

AFDELING 111: ORGANISATIE VAN HET INSTITUUT

9. ORGANISATIESTRUCTUUR

9.1 HET INSTITUUT wordt bestuurd door:

(a) De Algemene Vergadering (zie Artikel 10)

(b) De Raad van Bestuur (zie Artikel 11)

9.2 HET INSTITUUT stelt ook een Secretaris-Generaal tewerk of werkt samen in onderaanneming met een Secretaris-Generaal (zie Artikel 14) die de operationele uitvoering verzekert van de besluiten genomen door de bestuurslichamen en die gelast is met het dagelijks bestuur van HET INSTITUUT. De Secretaris-Generaal kan bijgestaan worden door een Bureau (zie Artikel 13).

9.3 HET INSTITUUT kan Excellentiecentra, Adviesraden, Permanente Comités en Werkgroepen binnen de `Doelstellingen' van HET INSTITUUT in verschillende vormen oprichten. Zij worden opgericht onder het gezag van de Raad van Bestuur. Verdere details desbetreffend zijn opgenomen in het huishoudelijk reglement.

10. ALGEMENE VERGADERING

10.1 Samenstelling

De Algemene Vergadering is samengesteld uit aile Leden met stemrecht. Leden zonder stemrecht mogen

de vergadering bijwonen als waarnemers (zie Artikel 5.3 en 5.4).

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge M00 2.2

10.2 Organisatie van de Algemene Vergadering

10.2.1 De Algemene Vergadering van HET INSTITUUT wordt bijeengeroepen door diens Voorzitter (zie Artikel 15) of zijn plaatsvervanger (zie Artikel 10.5) en vergadert minstens één keer per jaar op de plaats en datum bepaald door hem of haar, na overleg met de Raad van Bestuur. Een oproepingsbrief met daarin de agenda, in de vorm van een gewone brief of elektronische post, wordt minstens vier weken vôôr de datum van de vergadering verstuurd. De plaats waar de Algemene Vergadering bijeenkomt wordt vermeld in de oproepingsbrief en dit kan in eender welk Europees land zijn. Verdere details betreffende de organisatie van de bijeenkomsten van de Algemene Vergadering worden opgenomen in het huishoudelijk reglement.

10.2.2 Een Buitengewone Algemene Vergadering dient te worden bijeengeroepen telkens de Raad van Bestuur zulks nodig acht of telkens minstens één/vijfde van de Leden met stemrecht aan de Voorzitter en aan de Secretaris-Generaal meedelen dat zij een Buitengewone Algemene vergadering willen laten bijeenkomen.

10.2.3 Elk Lid dat stemrecht heeft, wordt op de Algemene Vergadering vertegenwoordigd door één gevolmachtigde die over alle machten beschikt. Elke Lid met stemrecht heeft één stem. Leden met stemrecht kunnen dit stemrecht uitoefenen aan de hand van een volmacht of door overdracht van stemrecht aan een ander Lid van dezelfde categorie zoals bepaald in het huishoudelijk reglement.

10.2.4 Stemming in de Algemene Vergadering is onderworpen aan een systeem van gewogen stemmen teneinde te komen tot een evenwichtige vertegenwoordiging van alle categorieën van Leden met stemrecht.

(a) De stemmen van de Leden vermeld in 5.2.1 (Burger- en Patiëntenorganisaties), aanwezig of vertegenwoordigd, vertegenwoordigen 1/14 van alle stemmen op de Algemene Vergadering. De stemmen van de Leden vermeld in 5.2.2 (Zorgverleners en financiers in de gezondheidszorg, en leveranciers van gezondheidsdata), aanwezig of vertegenwoordigd, vertegenwoordigen 3/14 van alle stemmen op de Algemene Vergadering. De stemmen van de Leden vermeld in 5.2.3 (Handelsvennootschappen die actief zijn op het vlak van klinisch en/of biomedisch onderzoek), aanwezig of vertegenwoordigd, vertegenwoordigen 3/14 van alle stemmen op de Algemene Vergadering. De stemmen van de Leden vermeld in 5.2.4 (Gebruikers van gezondheidsdata), aanwezig of vertegenwoordigd, vertegenwoordigen 2114 van alle stemmen op de Algemene Vergadering. De stemmen van de Leden vermeld in 5.2.5 (Verenigingen die de leveranciers vertegenwoordigen van ICT producten en diensten inzake gezondheid, Organisaties voor Ontwikkeling van Standaarden inzake medische informatica), aanwezig of vertegenwoordigd, vertegenwoordigen 2/14 van alle stemmen op de Algemene Vergadering. De stemmen van de Leden vermeld in 5.2.6 (Wetenschappelijke centra die actief zijn op het vlak van biomedisch of klinisch onderzoek, medische informatica of gelijkaardig), aanwezig of vertegenwoordigd, vertegenwoordigen 2/14 van alle stemmen op de Algemene Vergadering. De stem van het Lid vermeld in Artikel 5.2.7, aanwezig of vertegenwoordigd, vertegenwoordigt 1/14 van alle stemmen op de Algemene Vergadering.

(b) Het gewicht binnen de Ledencategorieën kan verder gedefinieerd worden in het huishoudelijk reglement. Bij gelijkheid van stemmen is de stem van de Voorzitter (zie Artikel 15) beslissend,

10.2.5 Op het ogenblik van de stemming behouden de bestaande Leden in hun categorie dezelfde wegingsrechten waarbij de niet bestaande of niet aanwezige Leden hun voorziene 14e deel niet wordt meegerekend.

Als voorbeeld: stel dat op een Algemene Vergadering slechts Leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn vermeld in art. 5.2.2 en 5.2.3 dan hebben die elk de helft van de uitgebrachte stemmen (zijnde elk 3/6). 10.3 Bevoegdheden

10.3.1 De Algemene Vergadering is het opperste beslissingsorgaan binnen HET INSTITUUT. De Algemene Vergadering keurt het algemeen beleid van HET INSTITUUT goed op basis van de voorstellen van de Raad van Bestuur en geeft advies aan de Raad van Bestuur voor de toepassing ervan.

10.3.2 De Algemene Vergadering is op uitsluitende wijze bevoegd voor volgende aangelegenheden, zonder dat delegatie toegelaten is:

(a) Het aanvaarden en uitsluiten van Leden;

(b) Het wijzigen van de Statuten van HET INSTITUUT, onderworpen aan de bepaling van Artikel 3.5 en onderworpen aan de wijzigingen van de maatschappelijke zetel;

(c) Het verkiezen en ontslaan van de leden van de Raad van Bestuur;

(d) Het aanstellen en ontslaan van de Auditor(s), desgevallend, op voorstel van de Raad van Bestuur;

(e) Het verlenen van kwijting aan de Voorzitter, aan de leden van de Raad van Bestuur en aan de Auditor(s), desgevallend, inzake aansprakelijkheid voor de uitoefening van hun mandaat;

(f) Het in ontvangst nemen en goedkeuren van verslagen over de activiteiten van het voorbije jaar van de Raad van Bestuur;

(g) Het goedkeuren van de belangrijkste beleidslijnen van HET INSTITUUT op basis van de aanbevelingen van de Raad van Bestuur;

(h) Het goedkeuren van voorstellen voor besluiten en plannen voor activiteiten voorgesteld door de Raad van Bestuur;

(I) Het goedkeuren van de jaarlijkse financiële verslagen en de begroting, voorgesteld door de Raad van Bestuur;

(j) Het aannemen van interne regels voor het berekenen van de financiële bijdragen van de Leden en de betalingsvoorwaarden voor deze bijdragen, op voorstel van de Raad van Bestuur;

(k) De ontbinding en vereffening van HET INSTITUUT;

(I) het Lidmaatschap van HET INSTITUUT bij enig ander internationaal orgaan of de terugtrekking uit

dergelijk orgaan.

(m) de beslissing omtrent een eventuele vergoeding aan de leden van de Raad van Bestuur.

10.4 Quorum en Aanneming van Besluiten

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge MOE) 2.2

10.4.1 Een Algemene Vergadering is steeds bevoegd om besluiten te nemen.

10.4.2 De Algemene Vergadering tracht haar beslissingen bij consensus te nemen. Indien een stemming

nodig is, is het besluit aanvaard indien volgende meerderheden bereikt zijn:

(a) Eenvoudige meerderheid van de stemmen (zoals vermeld in Artikel 10.2.4) van de Leden met stemrecht, aanwezig of vertegenwoordigd, voor gewone besluiten;

(b) Twee/derden meerderheid van de stemmen (zoals vermeld in Artikel 10.2.4) van de Leden met

stemrecht, aanwezig of vertegenwoordigd, voor een statutenwijziging (overeenkomstig Artikel 10,3.2 (b) of

besluiten inzake ontbinding en vereffening (overeenkomstig Artikel 10.3.2 (k)).

Besluiten die zijn aangenomen, zijn bindend voor aile Leden van HET INSTITUUT.

10.4.3 De Algemene Vergadering kan enkel rechtsgeldig beslissen indien minstens 50% van de

stemgerechtigde Leden of indien minstens 1 of meer stemgerechtigde Leden van minstens de helft van de

categoriën stemgerechtigde Leden aanwezig zijn. Is dat niet het geval dan dient een nieuwe Algemene

Vergadering te worden gehouden met dezelfde agenda, ln deze tweede Algemene Vergadering is geen

minimum quorum meer vereist.

10.4.4 De Algemene Vergadering beslist enkel over de punten die op de agenda staan.

10.5 Voorzitter van de Algemene Vergadering

Op alle bijeenkomsten van de Algemene Vergadering treedt de Voorzitter van de Algemene Vergadering

(zie Artikel 15) op als voorzitter van die bijeenkomsten, Bij zijn afwezigheid wordt de bijeenkomst voorgezeten

door de Vice-Voorzitters of, indien zij verhinderd zijn, door het oudste lid van de Raad van Bestuur.

10.6 Notulen

10.6.1 De notulen van de Algemene Vergadering worden opgemaakt door de Secretaris-Generaal en

ondertekend door de Voorzitter en één Lid met stemrecht dat deelneemt aan de vergadering; zij worden binnen

één maand verstuurd naar alle Leden.

10.6.2 De notulen worden opgeslagen in elektronische vorm en zijn toegankelijk voor alle Leden via de

Website van HET INSTITUUT.

10,7 Instemming in plaats van Bijeenkomst

Elk besluit van de Algemene Vergadering kan aangenomen worden zonder een fysieke bijeenkomst doch

aan de hand van een schriftelijke instemming van de Leden met stemrecht. De vorm van de schriftelijke

instemming in plaats van een bijeenkomst, is uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

11. RAAD VAN BESTUUR

11.1 Samenstelling en benoeming

11.1.1 HET INSTITUUT wordt bestuurd door de Raad van Bestuur waarvan de leden individuele personen

zijn van de Leden met stemrecht en verkozen door de Algemene Vergadering. Er zijn minimum drie en

maximum veertien Bestuurders. De samenstelling van de Raad van Bestuur is zodanig dat alle Leden met

stemrecht zoals gedefinieerd in 5.2 gelijkwaardig vertegenwoordigd zijn.

Elke groep die een Ledencategorie vertegenwoordigt, zal tussen twee en vier kandidaten voordragen,

waaruit de Algemene Vergadering er één tot drie kiest, volgens de zetels die aan deze Ledencategorie

toekomen.

De volledige Raad van Bestuur bestaat zolang er Leden zijn van de betreffende categorieën uit:

Eén Bestuurder die Ledencategorie 5.2.1 vertegenwoordigt

Drie Bestuurders die Ledencategorie 5.2.2 vertegenwoordigen

Drie Bestuurders die Ledencategorie 5.2.3 vertegenwoordigen

Twee Bestuurders die Ledencategorie 5.2.4 vertegenwoordigen

Twee Bestuurders die Ledencategorie 5.2.5 vertegenwoordigen

Twee Bestuurders die Ledencategorie 5.2.6 vertegenwoordigen

Eén Bestuurder die Ledencategorie 5.2.7 vertegenwoordigt (Ledencategorie 5.2.7).

indien het totaal aantal Bestuurders, ingevolge het uittreden, overlijden of ontslag door de Algemene

Vergadering minder bedraagt dan drie Leden, roepen de overblijvende Leden een Algemene Vergadering

bijeen teneinde in de openstaande vacature(s) te voorzien. De Raad van Bestuur kan beslissen de betreffende

Bestuurder tijdelijk te vervangen door een afgevaardigde van de Organisatie van de betreffende Bestuurder of

door een nieuwe particulier van een Lid met Stemrecht van dezelfde Ledencategorie die de opdrachten kan

vervullen van de betreffende Bestuurder met inbegrip van vertegenwoordiging, tot het ogenblik waarop een

nieuw verkozen Bestuurder in functie treedt.

11.1,2 De Raad van Bestuur kiest onder zijn leden:

(a) Een Voorzitter van de Raad van Bestuur en van de Algemene Vergadering die de 'Voorzitter van HET INSTITUUT' zal genoemd worden;

(b) Een Vice-Voorzitter van HET INSTITUUT;

(c) Een Penningmeester van HET INSTITUUT.

11.1.3 De Raad van Bestuur kan ook raadgevers uitnodigen die afkomstig zijn van Europese strategische organisaties. Deze personen hebben geen stemrecht.

11.1.4 De Raad van Bestuur wordt verkozen door de Algemene Vergadering voor een verlengbare termijn van drie jaar. De Bestuurders blijven in functie tot het ogenbfik van herverkiezing of tot het ogenblik waarop de nieuwe Bestuurders hun functie opnemen. Wanneer, in de loop van zijn/haar mandaat, een Bestuurder de functie neerlegt die hij/zij bekleedde in zijn of haar organisatie of Instelling, en die een voorwaarde was op het ogenblik van de verkiezing, zal een lid van de Raad van Bestuur geacht worden ontslag te hebben genomen uit zijn functie bij de Raad van Bestuur. Mits naleving van de voorwaarden vermeld in dit Artikel 11, zijn verdere gegevens betreffende de Raad van Bestuur uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge M0D 2.2

11.1.5 Behalve in geval van een regelmatig ontslag voortvloeiend uit de toepassing van de Statuten, dient het ontslag van een Bestuurder bij aangetekend schrijven tegen ontvangstverklaring meegedeeld te worden aan de Voorzitter. Het ontslag heeft uitwerking op de datum van de aangetekende ontvangstmelding. De Algemene Vergadering beslist over het ontslag van een Bestuurder in geval van een ernstig vergrijp.

11.2 Bevoegdheden

11,2.1 De Raad van Bestuur volgt de besluiten, richtlijnen en aanbevelingen die zijn aangenomen door de Algemene Vergadering,

11,2.2 De Raad van Bestuur past het beleid toe en de activiteitenplannen die zijn aangenomen door de Algemene Vergadering.

11.2.3 De Raad van Bestuur heeft uitsluitende bevoegdheid (zonder mogelijkheid tot overdracht van bevoegdheden) in volgende aangelegenheden:

(a) Voorbereiden van het geconsolideerd jaarlijks activiteitenplan en de strategische visie op lange termijn van HET INSTITUUT voor goedkeuring door de Algemene Vergadering, op basis van de input van de Leden, bij voorkeur geconsolideerd via werkgroepen (hierna genoemd 'Werkgroepen', zie Artikel 12), en discussies met de publieke zijde;

(b) Opzetten en ontbinden van Excellentiecentra, één of meerdere multi-betrokkene Adviesraden, Permanente Comités en Werkgroepen om het INSTITUUT bij te staan bij de verwezenlijking van diens doel (lidmaatschap van deze raden mag niet beperkt zijn tot de Leden van HET INSTITUUT) en bepalen van voorwaarden en financiering voor het inrichten van dergelijke groepen;

(c) Opstellen, goedkeuren en wijzigen van het huishoudelijk reglement;

(d) In dienst nemen en ontslaan van de Secretaris-Generaal van HET INSTITUUT (zie Artikel 14);

(e) Aanduiden van een organisatie voor het runnen van het bureau van HET INSTITUUT (zie Artikel 13);

(f) Voorstellen van de agenda van de Algemene Vergadering;

(g) Voorstellen van de interne regels voor het vaststellen van de berekening van de financiële bijdragen van de Leden aan de Algemene Vergadering;

(h) Aanbevelingen formuleren voor de Algemene Vergadering betreffende aanvragen voor Lidmaatschap of uitsluiting van Leden;

(i) Uitnodigen van raadgevers of ereleden op vergaderingen van de Raad van Bestuur, zoals bepaald in Artikel 11.1.3;

(j) Gewoonlijk bestuur, met inbegrip van het recht alle bestuursdaden te verrichten en andere noodzakelijke regelingen, met inbegrip van het voeren van gerechtelijke procedures;

(k) Voeren van het financieel beleid, voorbereiden van de budgetten, met inbegrip van aanvragen tot

goedkeuring door Algemene Vergadering, budgetten en controle van de uitgaven;

(I) Voorstellen van wijzigingen aan de Statuten van HET INSTITUUT overeenkomstig Artikel 17;

(m) HET INSTITUUT vertegenwoordigen op externe evenementen, promoten van HET INSTITUUT, public relations en kenbaar maken van het INSTITUUT;

(n) Goedkeuren van de standaarden en toekennen van certificaten op voorstel van het Standaardcomité en het Certificeringscomité.

(o) Tijdelijke vervanging van een Bestuurder conform art. 11.1.1.

11.2.4 De Raad van Bestuur komt bijeen overeenkomstig de regels vastgelegd in het huishoudelijk reglement. De oproepingsbrief wordt verstuurd per gewone post of per e-mail.

11.2.5 Met uitzondering van de besluiten waarvoor een gecertificeerd document vereist is, kan de Raad van Bestuur virtueel vergaderen, zonder dat de leden fysiek aanwezig moeten zijn op dezelfde plaats, door middel van conference call of video conference of aan de hand van enig ander communicatiemiddel, overeenkomstig de procedures vastgelegd in het huishoudelijk reglement.

11.3 Besluiten van de Raad van Bestuur en huishoudelijk reglement

11.3.1 De Raad van Bestuur tracht zijn beslissingen bij consensus te nemen. indien een stemming noodzakelijk is, zijn de besluiten van de Raad van Bestuur aangenomen bij een eenvoudige meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde Bestuurders, Bij staking van stemmen heeft de Voorzitter een beslissende stem. De Raad van Bestuur kan enkel rechtsgeldig beslissen indien minstens 2/3 van de Bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Indien dat quorum niet is bereikt dient een nieuwe Raad van Bestuur te worden gehouden met een identieke agenda, In deze tweede Raad van Bestuur is geen minimum quorum vereist.

11.3.2 De besluiten van de Raad van Bestuur worden binnen twee weken toegezonden aan alle leden van de Raad van Bestuur. Deze besluiten worden elektronisch opgeslagen en zijn toegankelijk voor alle Leden van HET INSTITUUT via de website van HET INSTITUUT.

11.3.3 Er kan een huishoudelijk reglement opgemaakt worden en dit wordt aangenomen bij een twee/derden meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden van de Raad van Bestuur (zie Artikel 21). Wijzigingen aan het huishoudelijk reglement worden meegedeeld aan alle Leden samen met een lijst van de verschillen tegenover de vorige geldige versie ervan,

11.3.4 Elk besluit van de Raad van Bestuur kan aangenomen worden zonder dal de Raad dient bijeen te komen, aan de hand van een schriftelijke goedkeuring door de Bestuurders overeenkomstig het quorum vermeld in Artikel 11.3.1. De vorm van de schriftelijke goedkeuring in plaats van een vergadering is nader gespecificeerd in het huishoudelijk reglement.

12. EXCELLENTIECENTRA, ADVIESRADEN, PERMANENTE COMITÉS EN WERKGROEPEN

12.1 Er kunnen Excellentiecentra, Adviesraden, Permanente Comités en Werkgroepen opgericht worden voor de behandeling van specifieke aangelegenheden die van gemeenschappelijk belang zijn binnen de 'Doelstellingen' van HET INSTITUUT onder het gezag van de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

12.2 De Raad van Bestuur zal mission statements en taakomschrijvingen voor elke greep opmaken en goedkeuren.

12.3 Verdere details betreffende de werking van deze groepen zijn opgenomen in het huishoudelijk reglement.

13. BUREAU VAN HET INSTITUUT

Het Bureau van HET INSTITUUT functioneert onder het gezag van de Secretaris-Generaal (zie Artikel 14)

en oefent het dagelijks bestuur van HET INSTITUUT uit zoals beschreven in het huishoudelijk reglement.

14. SECRETARIS-GENERAAL VAN HET INSTITUUT

14.1 De Secretaris-Generaal van HET INSTITUUT voert zijn/haar opdracht uit overeenkomstig de voorschriften van de Statuten en het huishoudelijk reglement.

14.2 Samen met de Voorzitter, vertegenwoordigt de Secretaris-Generaal HET INSTITUUT naar de Leden en derden toe,`

14.3 De Secretaris-Generaal is verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van HET INSTITUUT. Hij/zij zal, ondermeer, de vergaderingen van de Raad van Bestuur en van de Algemene Vergadering voorbereiden, coördineren en opvolgen, samen met de Voorzitter van HET INSTITUUT. De Secretaris-Generaal handelt overeenkomstig de algemene richtlijnen van de Voorzitter van HET INSTITUUT en onder toezicht en gezag van de Raad van Bestuur. Deze algemene richtlijnen zijn gespecificeerd in het huishoudelijk reglement,

14.4 De Secretaris-Generaal wordt voorgedragen door de Voorzitter en benoemd en ontslagen door de Raad van Bestuur,

14.5 De taken van de Secretaris-Generaal en de organisatie van het Bureau van HET INSTITUUT zijn beschreven in het huishoudelijk reglement.

15. VOORZITTER EN VICE-VOORZITTERS VAN HET INSTITUUT

15.1 De Raad van Bestuur kiest onder zijn leden een Voorzitter en een Vice-Voorzitter voor een verlengbare termijn van drie jaar. De voorzitter is een gewaardeerd lid van de Europese gemeenschap voor klinisch onderzoek met een band met een Academisch Sponsor Lid (zoals gedefinieerd in 5. 2) of een Gegevensverstrekkend Lid (zoals gedefinieerd in 52). Deze voorwaarde geldt niet voor de Vice-Voorzitter of de Penningmeester. De Voorzitter en de Vice-Voorzitter blijven in functie tot het ogenblik waarop de nieuwe Voorzitter en/of Vice-Voorzitter hun functie opnemen.

15.2 De Voorzitter en de Vice-Voorzitter zijn respectievelijk Voorzitter en Vice-Voorzitter van de Algemene Vergadering en Voorzitter en Vice-Voorzitter van de Raad van Bestuur.

15.3 De Voorzitter vertegenwoordigt HET INSTITUUT bij de politieke instellingen en andere belanghebbenden op hoog niveau en bij belangrijke gebeurtenissen en voor belangrijke aangelegenheden. Hij brengt ook nieuwe ideeën aan en stimulansen voor het werk van HET INSTITUUT.

16. PENNINGMEESTER EN AUDITORS VAN HET INSTITUUT

16.1 De Penningmeester wordt verkozen overeenkomstig Artikel 11.1.2 hierboven en is verantwoordelijk

voor.

(a) Toezicht op de jaarlijkse begroting van HET INSTITUUT;

(b) Toezicht op de financiële verslagen en bijhouden van de rekeningen van HET INSTITUUT;

(c) Indien nodig, voorstellen formuleren betreffende de financiële bijdrage.

16.2 Overeenkomstig artikel 10.32 worden de Auditors benoemd/ontslagen onder de Leden met stemrecht,

of, indien nodig, benoemd onder de leden van het Belgisch Instituut voor Bedrijfsrevisoren.

AFDELING IV. OVERIGE BEPALINGEN

17. VERTEGENWOORDIGING

17.1 Alle handelingen die HET INSTITUUT binden, zoals goedgekeurd door de Raad van Bestuur, anders dan deze betreffende het dagelijks bestuur zoals beschreven in het huishoudelijk reglement, zijn enkel geldig indien desbetreffende stukken ondertekend zijn door één lid van de Raad van Bestuur en de Secretaris-Generaal.

17.2 iedere verbintenis, contract, belegging, banktransfert of betaling of andere verplichting van HET INSTITUUT, niet voorzien in de jaarlijkse begroting van HET INSTITUUT, vereist de gezamenlijke handtekening van de Voorzitter of de Vice-Voorzitter en de Penningmeester.

17.3 Alle gerechtelijke procedures, als eiser of verweerder, worden gevoerd namens HET INSTITUUT door de Raad van Bestuur, vertegenwoordigd door de Voorzitter van de Raad van Bestuur of door diens Vice-Voorzitter, in dat geval samen met de Secretaris-Generaal of door eenieder die daartoe door de Raad van Bestuur is aangesteld.

17.4 Meer informatie betreffende de bevoegdheden met financiële beperkingen, toegekend aan de Raad van Bestuur, aan de Secretaris-Generaal, de Voorzitter en Vice-Voorzitter zijn opgenomen in het huishoudelijk reglement.

18. REKENINGEN, BUDGET EN KOST

18.1 Het boekjaar van HET INSTITUUT start op 1 januari en eindigt op 31 december van ieder jaar.

18.2 Gedurende de opstartfase van HET INSTITUUT start het boekjaar op de datum van inschrijving van HET INSTITUUT en eindigt op 31 december 2015. De financiële bijdragen zijn pro rata temporis verschuldigd tot 31 december 2015.

18.3 De Raad van Bestuur zal de rekeningen van het voorbije boekjaar en de budgetten voor het volgend boekjaar, ter goedkeuring voorleggen aan de Algemene Vergadering.

18.4 Zolang niet anders vermeld in het huishoudelijk reglement, zal elk Lid, iedere vertegenwoordiger van een Lid, elke Bestuurder, de Voorzitter en de Vice-Voorzitter evenals de Penningmeester zelf instaan voor de kosten die verband houden met de uitoefening van hun activiteiten ten voordele van HET INSTITUUT; kosten

MOD 2,2

en uitgaven gedaan door de Secretaris-Generaal en het Bureau van HET INSTÍTl1UT in de uitvoering van hun opdracht, worden gedragen door HET INSTITUUT.

19. WIJZIGINGEN AAN DEZE STATUTEN

19.1 Volgens Artikel 10.4.2, kan de Algemene Vergadering overgaan tot een wijziging van de Statuten van

HET INSTITUUT, op voorstel van de Raad van Bestuur.

19.2 De Raad van Bestuur dient voorstellen te formuleren betreffende een statutenwijziging ter attentie van

de Leden van HET INSTITUUT, minstens vier weken vóór de datum van de Algemene Vergadering die

daarover zal beslissen,

19.3 Enkel wijzigingen aan de Statuten overeenkomstig artikel 50, §3 van de Wet van 27 juni 1921 dienen

goedgekeurd te worden door het Belgisch Ministerie van Justitie.

Deze wijzigingen worden bekendgemaakt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

20. ONTBINDING

20.1 In geval van ontbinding van HET INSTITUUT wordt de wijze van ontbinding vastgesteld door de Algemene Vergadering; de Algemene Vergadering benoemt de vereffenaars en bepaalt hun bevoegdheden en vergoedingen.

20.2 De vereffenaars kennen de mogelijke nettowinst toe aan een Europese organisatie zonder winstoogmerk met een doel dat gelijkaardig of verwant is aan het doel van HET INSTITUUT.

20.3 Geen enkel Lid van HET INSTITUUT zal aansprakelijk zijn voor de overblijvende schulden en passiva van HET INSTITUUT na de ontbindingsprocedure. De Voorzitter en de Bestuurders van HET INSTITUUT zijn niet aansprakelijk in zoverre zij gehandeld hebben binnen de grenzen van hun bevoegdheden. Indien de Voorzitter en/of Bestuurders hun bevoegdheden overschreden hebben of hun verbintenissen niet hebben nageleefd, kunnen zij persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.

21. HUISHOUDELIJK REGLEMENT

21.1 De Raad van Bestuur zal het huishoudelijk reglement vastleggen, houdende toepassing en verduidelijking van de bepalingen van onderhavige Statuten; dit reglement regelt tevens de dagelijkse activiteiten van HET INSTITUUT.

20.2 In geval van tegenstrijdigheid tussen het huishoudelijk reglement en de Statuten, hebben de Statuten voorrang.

22. TAAL

22.1 De officiële werktaal van I-lEf INSTITUUT is het Nederlands, overeenkomstig de Belgische

taalwetgeving. Het huishoudelijk reglement zal tevens de regels vastleggen van de vertaling van documenten

naar het Engels en naar het Frans.

22.2 De Nederlandstalige versie van onderhavige Statuten is de officiële versie,

23. TOEPASSELIJK RECHT

Alle punten die niet geregeld zijn in onderhavige Statuten of in enigerlei reglement houdende toepassing

ervan, worden geregeld overeenkomstig het Belgisch recht,

OVERGANGSBEPALINGEN

BENOEMING VAN BESTUURDERS

Na goedkeuring van de statuten hebben de aanwezige vertegenwoordigers op de Algemene Vergadering

beslist aan te stellen als Bestuurder.

1. de heer Kalra Dipak, geboren te Londen (Verenigd Koninkrijk) op 18 juli 1959, wonende te 1170

Watermaal-Boisvoorde, Kattenberg 2B;

2, de heer Thienpont Geert Josef geboren te Kisantu (Kongo) op 9 februari 1969, wonende te 9860

Oosterzele, Merebaaistraat 10;

3. mevrouw Stroetmann Velitchka (Veil), (geboren te Konstantinova op 7 november 1959, wonende te

53111 Bonn (Duitsland), Am Boeselagerhof 11.

Hun mandaat is onbezoldigd tenzij de Algemene Vergadering omtrent een eventuele vergoeding beslist

conform art, 10.3.2 (m).

EERSTE RAAD VAN BESTUUR

Voornoemde Bestuurders werden benoemd tot de volgende functies:

- Als Voorzitter van de Raad van Bestuur: de heer Kalra Dipak, voornoemd.

Als Vice-Voorzitter van de Raad van Bestuur: mevrouw Stroetmann Veli, voornoemd.

- Als Penningmeester van de Raad van Bestuur: de heer Thienpont Geert, voornoemd.

AANVANG VAN DE ACTIVITEITEN

HET INSTITUUT zal zijn activiteiten starten op de datum van ondertekening van onderhavige documenten,

Het eerste boekjaar van HET INSTITUUT start op de datum van neerlegging van onderhavige statuten op

de griffie van de rechtbank van koophandel en eindigt op 31 december 2015.

VOOR GELIJKVORMIG ANALYTISCH UITTREKSEL.

(Tegelijk met dit uittreksel werden neergelegd : een uitgifte van de akte, één volmacht, een kopie van het

koninklijk besluit van 24 maart 2015 houdende verlening van de rechtspersoonlijkheid aan "THE EUROPEAN

INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH HEALTH DATA IVZW ).

Peter Van Meikebeke

Notaris

Op de laatste blz van Luik B vermelden Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris hetze; van de perso(o)nten? bevoegd de vereniging stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening

Voor- Luik B Vervolg

behouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

07/05/2015
ÿþVoor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblar

Mao 2.2

1111111

50651 1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

P: neergelp ritontvC ce ep

ter griffie van de Nederiwn ri et-itm,4iHt.? ti",gilI iyaeharic:3?

2 4 APR. 2015

Ondernemingsnr . 0628.646.310

Benaming

(voluit) : THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH

HEALTH DATA IVZW

tverkort)

Rechtsvorm Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel 1853 Strombeek-Bever, Oude Mechelsestraat 65

Onderwerp akte : VERBETERENDE AKTE

Er blijkt uit een akte verleden op tweeëntwintig april tweeduizend vijftien, voor Meester Peter Van Meikebeke, Notaris te Brussel,

dat ondergetekende notaris heeft vastgesteld de akte verleden voor zijn ambt op datum van 2 februari 2015, dragende volgende registratierelaas "Geregistreerd op het registratiekantoor Brussel ll-AA op 10-02-2015, register 5, boek 000, blad 000, vak 2214" en neergelegd ter publicatie in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad;

houdende de oprichting van de internationale vereniging zonder winstoogmerk 'THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUGH HEALTH DATA IVZW' volgende materiële vergissing bevat met betrekking tot de maatschappelijke zetel:

Meer in het bijzonder dient in de hoofding van voormelde akte als in artikel 1.3., eerste zin van de statuten het nummer '65' te worden gelezen als '165' ; derhalve stelt de ondergetekende notaris vast dat de maatschappelijke zetel is gevestigd te '1853 Strombeek-Bever(België), Oude Mechelsestraat 165' en dat artikel 1.3., eerste zin moet worden gelezen als volgt : 'De maatschappelijke zetel van HET INSTITUUT is gevestigd te 165 Oude Mechelsestraat, B-1853 Strombeek-Bever (België).'

VOOR GELIJKVORMIG ANALYTISCH UITTREKSEL.

(Tegelijk met dit uittreksel werden neergelegd: een uitgifte van de akte, de gecoördineerde tekst van

statuten).

Peter Van Meikebeke

Notaris

Op de laatste biz van Luik B vermelden Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris hetzIl van de perso(o)nc,enl bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening

Coordonnées
THE EUROPEAN INSTITUTE FOR INNOVATION THROUG…

Adresse
OUDE MECHELSESTRAAT 65 1853 STROMBEEK-BEVER

Code postal : 1853
Localité : Strombeek-Bever
Commune : GRIMBERGEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande