AMPHORA

Association sans but lucratif


Dénomination : AMPHORA
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 833.161.902

Publication

28/04/2014 : Wijziging afgevaardigde namens bestuurder, OCMW Wingene.
De Algemene Vergadering van vzw Amphora, samengekomen op 5 december 2013, neemt conform Artikel 4 van haar statuten kennis dat namens de bestuurder, OCMW van Wingene, de Heer Nick Schotte vanaf 1 januari 2014, de Heer Jacques Callewaert aïs afgevaardigde vervangt. Vanaf 1 januari 2014 is de Raad van Bestuur als volgt samengesteld:

1/ het OCMW van Wingene, met zetel te 8750 Wingene, Marktplein 5, vertegenwoordigd als bestuurder door volgende 3 afgevaardigden overeenkomstig de beslissing van de OCMW-Raad dd. 27 februari 2013;

1. de Heer Tom Braet

2. de Heer Jackte Verhoye

3. de Heer Nick Schotte

2/ de vzw Sïnt Anna, met zetel te 8750 Wingene, Beernemstraat 14, vertegenwoordigd als bestuurder door volgende 4 afgevaardigden, overeenkomstig de beslissing van de algemene vergadering dd. 4 oktober 2010:

1, de Heer Bernard Bruggeman 2. de Heer Paul Claeys

3. de Heer Luc De Visschere

4. de Heer Jozef Vandenberghe

Voor waar en oprecht verklaard, maandag 7 april 2014

De Heer Jozef Vandenberghe Voorzitter van de vereniging.

Op de laatste biz. van LuikB vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

ÈUÊjLM 1 ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

BELGlBEHT afdeling brugge

llllllllllll
08/02/2011
ÿþ" 4

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de zkte ter griffie

+uoauz1*

IIIII

MONITEUR BEC

DIRECTION

op:

BELGISCH STAATSBLA51

BESTUC1R

RGELEGDTER GRIFFIE VAN DE

ECHTBANK VAN KOOPHANDELTE BRUGGE(AFDELING`BRUGGE)

.1 4 JAN. 2011

Griffie Degriífier.

2 1 -01- z01

~_.._ ..................__........ ... 0833Ondernemingsnr : 08331 6 1WO,

Benaming (voluit) : Amphora

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Beernemstraat 14, 8750 Wingene

Onderwerp akte : Oprichting - benoeming bestuurders - functies raad van bestuur - benoeming directiecomité

De ondergetekenden

iQ het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van Wingene, met zetel te 8750 Wingene,; Marktplein, 5, hier vertegenwoordigd door de OCMW-raad, waarvoor optreden de Heer Tom Braet, OCMW voorzitter, en de Heer Johan Broché, OCMW-secretaris, handelend in uitvoering van de beslissing van de Raad; voor Maatschappelijk Welzijn van 22 september 2010 en hierna "het OCMW" genoemd; zQ de vereniging zonder winstoogmerk Sint-Anna Voorzieningen voor Ouderenzorg, met zetel te 8750: W" ingene, Beernemstraat 14, aangesloten lid van de kostendelende vereniging Groepering van Voorzieningen voor Ouderenzorg VZW, hier vertegenwoordigd door Jozef Vandenberghe, voorzitter, en Luc De Visschare,' g" edelegeerd bestuurder, handelend in uitvoering van artikel 20, derde lid, van hun statuten en van de beslissingen van de algemene vergadering van 22 juni 2009 en 4 oktober 2010 en hierna "de VZW Sint-Anna. WO" genoemd;

" QQ de gemeente Wingene, met zetel te 8750 Wingene, Oude Bruggestraat, 13, hier vertegenwoordigd door: het College van Burgemeester en Schepenen, waarvoor optreden de Heer Hendrik Verkest, burgemeester, en de heer Chris De Meulemeester, gemeentesecretaris, handelend in uitvoering van de beslissing van de, gemeenteraad van 27 september 2010 en hierna "de gemeente" genoemd

allen rechtspersonen naar Belgisch recht en hierna gezamenlijk "de oprichters" genoemd;

gelet op de goedkeuring door de Raad voor Maatschappelijk Welzijn van het OCMW van Wingene van 22 september 2010;

gelet op de goedkeuring door de gemeenteraad van Wingene van 27 september 2010;

gelet op de goedkeuring door de algemene vergadering van de VZW Sint-Anna WO van 22 juni 2009 en 4 oktober 2010;

gelet op het besluit van 17 november 2010 van Vlaams Minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand tot machtiging van het besluit van het OCMW van Wingene van 22 september 2010 houdende oprichting van de vereniging VZW Amphora, overeenkomstig hoofdstuk III van titel VI I I OCMW-decreet;

komen de oprichters overeen gezamenlijk een publiek-private samenwerking te organiseren in het kader van,, de ontwikkeling van nieuwe diensten in de ouderenzorg en daarvoor gebruik te maken van de wettelijk bepaalde samenwerkingsvorm met rechtspersoonlijkheid, met name een VZW overeenkomstig artikel 243 e.v., Hoofdstuk III OCMW-decreet dd. 19 december 2008, zoals in werking getreden op 1 juli 2009 (hierna 'OCMW-decreet'). Daartoe hebben de oprichters unaniem de hierna volgende statuten goedgekeurd:

Artikel 1. De vereniging

Art. 1. Sectie 1. Rechtsvorm

De vereniging wordt opgericht als een entiteit met rechtspersoonlijkheid, meer in het bijzonder als een; vereniging zonder winstoogmerk (hierna "de VZW" genaamd) op grond van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 1 juli 1921: zoals onder meer gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, de Wet van 16 januari 2003 en de Programmawetten

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

van 22 december 2003, 9 juli 2004 en 27 december 2004, (hierna genoemd "V&S-wet") en van de artikelen 243-247 van het het decreet van 19 december 2008 betreffende de organisatie van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 24 december 2008, eerste editie (hiema genoemd `OCMW-decreet').

Art. 1. Sectie 2. Naam

1.De VZW draagt de naam AMPHORA.

2.Deze naam moet voorkomen in alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven, orders en andere stukken uitgaande van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "VZW", met nauwkeurige aanwijzing van de zetel.

Art. 1. Sectie 3. Zetel

1.De zetel van de VZW is gevestigd op 8750 Wingene, Beememstraat 14, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Brugge.

2.De raad van bestuur heeft de bevoegdheid om de zetel te verplaatsen naar iedere plaats binnen het Nederlands taalgebied en de nodige openbaarmakingsvereisten te vervullen. De zetelwijziging zal worden bekrachtigd in de statuten door de algemene vergadering op de eerstvolgende vergadering.

Art. 1. Sectie 4. Duur

De VZW is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 2. Doeleinden en activiteiten

Art. 2. Sectie 1. Doeleinden

De vereniging stelt zich tot doel:

-in Wingene in te staan voor de oprichting, de financiering, de coördinatie, de realisatie, het bestuur en/of de exploitatie van concrete initiatieven in de ouderenzorg, met inbegrip van vernieuwende en nieuwe diensten;

-een forum te bieden voor Wingene waar vraag en aanbod in de regionale ouderenzorg kan worden besproken onder meer in het ruimer kader van een zorgstrategische visie;

-te streven naar een volwaardige en kwaliteitsvolte opvang van, begeleiding van en zorg voor ouderen, ongeacht de inkomens-, verzekerbaarheids- of vermogenstoestand van de ouderen. Deze opvang, begeleiding en zorg moet bovendien gebeuren met respect voor de politieke, filosofische en religieuze overtuiging van de personen die op de diensten van de VZW een beroep doen.

Art. 2. Sectie 2. Activiteiten

Tot de concrete activiteiten waarmee de doelstellingen van de VZW worden verwezenlijkt, behoren onder meer de exploitatie van woonzorgcentra, dagverzorgingscentra, centra kortverblijf, assistentiewoningen, lokale dienstencentra en/of andere vormen van ouderenzorg en alle activiteiten die in het verlengde daarvan nodig of wenselijk zijn zoals de financiering, de bouw en het onderhoud van de nodige infrastructuurvoorzieningen.

Daarnaast kan de VZW alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen warden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-winstgevende doelstellingen.

De vereniging neemt deel aan de kostendelende vereniging voor management- en dienstverleningsondersteuning genoemd Groepering van Voorzieningen voor Ouderenzorg VZW. De vereniging zal daartoe aangesloten lid worden van de genoemde Groepering van Voorzieningen voor Ouderenzorg VZW.

Artikel 3. Lidmaatschap

Art. 3. Sectie 1. Leden-deelgenoten

1.Er zijn minstens 3 leden met alle rechten zoals omschreven voor de leden in de V&S-wet. Deze leden zijn

de deelgenoten, zoals bedoeld in Hoofdstuk III OCMW-decreet, en worden hierna benoemd als leden-

deelgenoten.

2.De volgende oprichters-deelgenoten zijn de eerste leden-deelgenoten:

í®het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van Wingene;

zode VZW Sint-Anna WO;

®de gemeente Wingene.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

3.Daarnaast kan iedere privaatrechtelijke of publiekrechtelijke rechtspersoon die geen winst nastreeft zich kandidaat stellen als lid-deelgenoot op voorwaarde dat ze worden voorgedragen door minstens 2/3 van de leden-deelgenoten.

4.De kandidaat-leden richten hun kandidaatstelling aan de voorzitter van de raad van bestuur.

5.De algemene vergadering zal beslissen over de aanvaarding van de kandidaat als lid-deelgenoot op haar eerstvolgende vergadering. Op deze vergadering dienen minstens 2/3 van de leden-deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd te zijn. De aanvaarding van de kandidaat als nieuw lid-deelgenoot, de bepaling van het aantal afgevaardigden dat het nieuw lid-deelgenoot zal vertegenwoordigen en de bijhorende statutenwijzigingen moeten worden goedgekeurd met een meerderheid van 5/6 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

6.De algemene vergadering kan discretionair en zonder verdere motivatie beslissen dat een kandidaat niet wordt aanvaard als lid-deelgenoot.

7.Leden-deelgenoten hebben alle rechten en verplichtingen die in de V&S-wet en deze statuten worden beschreven. Zij zijn geen lidmaatschapbijdrage verschuldigd.

Art. 3. Sectie 2. Ontslag

1.Leden-deelgenoten kunnen ontslag nemen uit de VZW door een formeel schrijven met betrekking tot hun uittreding per aangetekende brief te richten aan de voorzitter van de raad van bestuur met een poststempel die dateert in de eerste helft van het kalenderjaar. Het ontslag kan slechts ingaan per 1 januari van het kalenderjaar dat volgt op het kalenderjaar waarin het lid kennis heeft gegeven van zijn voornemen tot uittreding.

Voormeld recht op uittreding kan slechts worden uitgeoefend door de publieke oprichters-deelgenoten (OCMW en gemeente) vanaf 1 januari van het zevende jaar volgend op het jaar van oprichting.

2.Een ontslag nemend lid-deelgenoot is verplicht bij te dragen in de kosten waarin het desgevallend heeft toegezegd te zullen bijdragen in het jaar waarin het ontslag geldig en tijdig werd ingediend.

Art. 3. Sectie 3. Beëindiging van lidmaatschap

1.Op voorstel van de raad van bestuur of op verzoek van 115 van alle leden-deelgenoten kan het lidmaatschap van een lid-deelgenoot worden beëindigd door een bijzonder besluit van de algemene vergadering, waarop minstens 2/3 van alle leden-deelgenoten aanwezig en/of vertegenwoordigd zijn en de beslissing tot uitsluiting wordt goedgekeurd met 5/6 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

2.Het lid-deelgenoot waarvan de beëindiging van het lidmaatschap wordt voorgesteld, heeft het recht gehoord te worden.

Art. 3. Sectie 4. Rechten

1.Geen enkel lid-deelgenoot kan enige aanspraak laten gelden of uitoefenen op de activa van de VZW op grond van de enkele hoedanigheid van lid-deelgenoot, behoudens het hierna bepaalde.

2.Deze uitsluiting van rechten op de activa geldt te allen tijde: tijdens het lidmaatschap, bij beëindiging van het lidmaatschap om wat voor reden dan ook, bij ontbinding van de VZW, enzovoort.

3.Bij beëindiging van het lidmaatschap zal het lid-deelgenoot dat een inbreng in natura heeft gedaan evenwel de boekhoudkundige tegenwaarde ontvangen van zijn inbreng in de VZW, geraamd volgens de boekhoudkundige waarde op het ogenblik van de uittreding, met verrekening van de vergoeding voor de schade die ingevolge de uittreding aan de exploitatie van de instellingen en voorzieningen van de VZW desgevallend is toegebracht.

Artikel 4. De algemene vergadering

Art. 4. Sectie 1. De algemene vergadering

1.De algemene vergadering bestaat uit de leden-deelgenoten van de VZW.

2.De leden-deelgenoten worden vertegenwoordigd door vaste afgevaardigden-natuurlijke personen in de algemene vergadering als volgt:

Qi het OCMW van Wingene beschikt over 3 afgevaardigden;

Qz de VZW Sint-Anna WO beschikt over 12 afgevaardigden;

®de gemeente Wingene beschikt over 3 afgevaardigden.

De aanduiding van de afgevaardigden komt toe aan de leden-deelgenoten die de lijst met afgevaardigden zullen meedelen aan de voorzitter van de raad van bestuur.

3.De afgevaardigden van het OCMW van Wingene en van de gemeente Wingene worden overeenkomstig de geldende wettelijke bepalingen in één stemronde verkozen door de leden van de raad voor maatschappelijk welzijn respectievelijk van de gemeenteraad. Daarbij geldt dat het OCMW enkel kan worden vertegenwoordigd door raadsleden en/of deskundigen. In geen geval mag het aantal vertegenwoordigers-deskundigen groter zijn dan 1/3 van het totaal aantal vertegenwoordigers van het OCMW van Wingene. De gemeente Wingene kan enkel vertegenwoordigd worden door haar gemeenteraadsleden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Moi) 2.2

Wanneer een mandaat openvalt tijdens een periode waarvoor de afgevaardigde was aangesteld, beëindigt een plaatsvervanger het mandaat van de afgevaardigde die hij vervangt.

4.De opdracht van de afgevaardigden van het OCMW van Wingene en van de gemeente Wingene eindigt van rechtswege op de eerste algemene vergadering die plaatsvindt nadat de nieuwe raad voor maatschappelijk welzijn respectievelijk de gemeenteraad werd geïnstalleerd overeenkomstig de geldende wettelijke bepalingen,

5.De hoedanigheid van afgevaardigde eindigt steeds door:

-overlijden van de betrokkene;

-vrijwillig ontslag van de betrokkene;

-de intrekking van het mandaat van de afgevaardigde door het lid-deelgenoot die de afgevaardigde aanduidde. Deze intrekking moet door het lid-deelgenoot per aangetekende brief worden meegedeeld aan de voorzitter van de raad van bestuur. Desgevallend wordt een plaatsvervanger-afgevaardigde van en door dit liddeelgenoot aangeduid;

-het verlies van de hoedanigheid waarover de betrokken afgevaardigde dient te beschikken.

Art. 4. Sectie 2. Bevoegdheden

De volgende exclusieve bevoegdheden kunnen uitsluitend door de algemene vergadering uitgecefend

worden:

1.de wijziging van de statuten;

2.de benoeming en de afzetting van de bestuurders en de bepaling van het aantal afgevaardigden indien

een rechtspersoon tot bestuurder wordt benoemd;

3.de benoeming en de afzetting van de commissaris en het bepalen van diens bezoldiging;

4.de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5.de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

6.de ontbinding van de VZW;

7.de toetreding met bijhorende bepaling van het aantal afgevaardigden en de uitsluiting van een lid-

deelgenoot;

8.de omzetting van de VZW in een vennootschap met een sociaal oogmerk.

De leden-deelgenoten en hun afgevaardigden zullen steeds handelen met oog op behartiging van het verenigingsbelang.

Art. 4. Sectie 3. Vergaderingen

1.Jaarlijks zijn er 2 bijeenkomsten van de gewone algemene vergadering. De eerste vindt plaats in december en dient ter goedkeuring van de begroting voor het volgende boekjaar. De tweede vindt plaats in de eerste 6 maanden na afsluiting van het vorige boekjaar en dient ter goedkeuring van de jaarrekening. Deze algemene vergaderingen worden gehouden op de maatschappelijke zetel of een plaats die vernield wordt in de uitnodiging.

2.De vergaderingen worden door de voorzitter van de raad van bestuur bijeengeroepen.

3.De uitnodiging wordt minstens 8 kalenderdagen voorafgaand aan de datum van de algemene vergadering naar alle leden-deelgenoten en hun afgevaardigden verstuurd per fax of per e-mail met ontvangstbewijs of per aangetekend schrijven op het nummer of adres dat het lid-deelgenoot of de afgevaardigden daartoe laatst hebben opgegeven aan de secretaris van de raad van bestuur.

4.Aan de uitnodiging wordt een agenda toegevoegd zoals bepaald door de raad van bestuur. Elk punt dat door minstens 1 van de leden-deelgenoten wordt ter kennis gebracht aan de voorzitter van de raad van bestuur uiterlijk 5 kalenderdagen voor de vergadering, wordt op de agenda geplaatst.

5.Een punt dat niet op de agenda vermeld staat, kan niet behandeld worden op de algemene vergadering, tenzij het dringend en/of belangrijk karakter ervan erkend wordt door alle aanwezige en vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

6.Bijzondere bijeenkomsten in een buitengewone algemene vergadering kunnen worden samengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur alsook op verzoek van elk lid-deelgenoot. De uitnodiging wordt minstens 8 kalenderdagen voorafgaand aan de datum van de algemene vergadering naar alle ledendeelgenoten en hun afgevaardigden verstuurd per fax of per e-mail met ontvangstbewijs of per aangetekend schrijven op het nummer of adres dat het lid-deelgenoot of de afgevaardigde daartoe laatst heeft opgegeven aan de secretaris van de raad van bestuur.

Art. 4. Sectie 4. Quorum en stemming

1.Elk lid-deelgenoot heeft evenveel stemmen als het aantal aanwezige of vertegenwoordigde

afgevaardigden. De leden-oprichters beschikken over volgend aantal stemmen:

®het OCMW van Wingene beschikt over 3 stemmen;

zode VZW Sint-Anna WO beschikt over 12 stemmen;

Ode gemeente Wingene beschikt over 3 stemmen.

2.0m op een geldige manier te beraadslagen moet de meerderheid van de leden-deelgenoten aanwezig of

vertegenwoordigd zijn. Behoudens de uitzonderingen hierna bepaald, worden beslissingen genomen bij gewone

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten. Onthoudingen worden niet meegerekend, uitgezonderd in geval van statutenwijziging waarvoor zij als tegenstem gelden.

Indien op de eerste vergadering geen meerderheid van de leden-deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd is, wordt uiterlijk binnen de maand een tweede vergadering bijeen geroepen door dezelfde initiatiefnemers, op dezelfde wijze en met dezelfde agenda. Deze vergadering kan op een geldige wijze beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten.

3.De beslissingen omtrent de benoeming van de bestuurders en, desgevallend, de bepaling van het aantal afgevaardigden dat een bestuurder-rechtspersoon kan aanduiden, worden door de algemene vergadering geldig genomen indien 2/3 van de leden-deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd is en een meerderheid van minstens 5/6 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten de beslissing goedkeurt.

4.De wijziging van de statuten, inclusief een doelwijziging, vereist een beraadslaging in een vergadering die voldoet aan een quorum van 2/3 van de leden-deelgenoten dat aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien op de eerste vergadering minder dan 2/3 van de leden-deelgenoten aanwezig of vertegenwoordigd zijn, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden hierna bepaald, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten. De tweede vergadering mag niet binnen 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden.

De beslissing wordt geacht aanvaard te zijn indien ze wordt goedgekeurd door 5/6 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deetgenoten.

5.Afgevaardigden die niet op de vergadering aanwezig kunnen zijn, kunnen door andere afgevaardigen van hetzelfde lid-deelgenoot worden vertegenwoordigd. Elke afgevaardigde kan een onbeperkt aantal volmachten dragen.

Indien geen enkele afgevaardigde van een lid-deelgenoot aanwezig kan zijn, kan geen volmacht worden geven aan de afgevaardigden van de andere leden-deelgenoten. Het betrokken lid-deelgenoot is in zulk geval niet vertegenwoordigd en dus afwezig op de vergadering.

6.De stemming kan gebeuren door afroeping, door handopsteking of, indien gevraagd door minstens 1/3 van de afgevaardigden van de leden-deelgenoten die aanwezig of vertegenwoordigd zijn, door geheime stemming.

7.Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de ledendeelgenoten en hun afgevaardigden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en door minstens 1 afgevaardigde van elk aanwezig lid-deelgenoot.

Artikel 5. Bestuur en vertegenwoordiging

Art. 5. Sectie 1. Samenstelling raad van bestuur

1.De VZW wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit ten minste 2 bestuurders, die liddeelgenoot moeten zijn van de VZW. Het aantal bestuurders moet in elk geval steeds lager zijn dan het aantal personen dat lid-deelgenoot is van de VZW.

Wanneer de VZW slechts het wettelijk bepaald minimum van 3 leden-deelgenoten heeft, mag de raad van bestuur bestaan uit 2 bestuurders. De dag waarop een vierde lid-deelgenoot wordt aanvaard, zal een (buiten)gewone algemene vergadering overgaan tot de benoeming van een derde bestuurder.

2.Bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering voor onbepaalde duur.

Indien rechtspersonen worden benoemd dan zullen zij vertegenwoordigd worden door vaste afgevaardigden-natuurlijke personen. De aanduiding van de afgevaardigden komt toe aan de bestuurder-rechtspersoon die ze vertegenwoordigen die de lijst met vaste afgevaardigden zal meedelen aan de voorzitter van de raad van bestuur.

Afgevaardigden die niet op de vergadering aanwezig kunnen zijn, kunnen door andere afgevaardigen van hetzelfde lid-deelgenoot worden vertegenwoordigd. Elke afgevaardigde kan een onbeperkt aantal volmachten dragen.

Wanneer een mandaat openvalt tijdens een periode waarvoor de afgevaardigde was aangesteld, beëindigt een plaatsvervanger het mandaat van de afgevaardigde die hij vervangt.

3.De afgevaardigden worden aangesteld voor een termijn die overeenstemt met de duur van de legislatuur die overeenstemt met de gemeenteraadsverkiezingen. Indien de start van een mandaat van de eerst aangeduide afgevaardigden na oprichting niet samenvalt met de aanvang van een nieuwe legislatuur, loopt dit mandaat tot het einde van de legislatuur waarin het is aangevangen.

4.De opdracht van alle afgevaardigden eindigt bovendien:

-overlijden van de betrokkene;

-vrijwillig ontslag van de betrokkene;

-de intrekking van het mandaat van de afgevaardigde door het lid-deelgenoot die de afgevaardigde aanduidde. Deze intrekking moet door het lid-deelgenoot per aangetekende brief worden meegedeeld aan de voorzitter van de raad van bestuur. Desgevallend wordt een plaatsvervanger-afgevaardigde van en door dit liddeelgenoot aangeduid;

-het verlies van de hoedanigheid waarover de betrokken afgevaardigde dient te beschikken.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

5.De raad van bestuur verkiest onder de afgevaardigen van haar bestuurders een voorzitter, een secretaris en een penningmeester die de taken zullen vervullen die horen bij deze functie zoals omschreven in deze statuten en ter gelegenheid van hun verkiezing.

6.De bestuurders kunnen te allen tijde worden ontslagen door de algemene vergadering die daarover beslist met een meerderheid van 5/6 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten. Iedere bestuurder kan zelf ook ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de raad van bestuur. Een bestuurder is verplicht na zijn ontslag zijn opdracht verder te vervullen totdat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien.

7.De bestuurders oefenen in beginsel hun mandaat kosteloos uit. De kosten die zij maken in het kader van de uitoefening van hun bestuursmandaat worden vergoed conform de regeling voorzien in het intern reglement en mits voorlegging van de nodige stavingsstukken.

Art. 5. Sectie 2. Raad van bestuur: bevoegdheid, vergaderingen, beraadslaging en beslissing

1.De raad van bestuur beschikt over de residuaire bevoegdheden, met name alle bevoegdheden die de wet of deze statuten niet uitdrukkelijk toekennen aan de algemene vergadering.

Voor de exploitatie van de ouderenvoorzieningen, met inbegrip van de bepaling en de aanpassing van de dagprijzen van alle diensten van de vereniging, worden exclusief volgende uitgangspunten gehanteerd :

1) toepassing van de principes van goed ondernemingsbeheer met oog voor continuïteit, solvabiliteit en liquiditeit op korte en lange termijn en voor verantwoord bedrijfseconomisch management en dit onder toezicht van de door de vereniging als commissaris benoemde bedrijfsrevisor ; laatstgenoemde zal tevens geraadpleegd worden en voorafgaand advies geven over de gevolgen op de bedrijfsvoering van voorstellen van de raad van bestuur tot aanpassing van de ligdagprijs.

2) optimale en effectieve verwezenlijking van de doelstellingen en initiatieven omschreven in artikel 2 (sectie 1 : doeleinden) van de statuten van de vereniging en dit binnen een globale benadering van de ouderenzorg en met uitsluiting van winstmaximalisatie;

3) naleving van de voorwaarden opgelegd door de bevoegde overheden die toezicht houden op de dagprijsbepaling en  aanpassing.

2.De raad van bestuur vergadert na oproeping door de voorzitter zo dikwijls als het belang van de VZW het vereist alsook uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na een daartoe strekkend verzoek van 2 afgevaardigden van de bestuurders aan de voorzitter. De oproeping gebeurt schriftelijk (per fax of per email) tenminste 8 kalenderdagen vôôr de vergadering, behoudens ingeval van hoogdringendheid, en vermeldt dag, uur, plaats en agenda.

3.De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter. De vergadering wordt gehouden op de zetel van de VZW of op elke andere plaats in België, aangewezen in de oproepingsbrief.

4.De raad van bestuur kan slechts beraadslagen en besluiten, wanneer de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is op de vergadering. Indien op de eerste vergadering niet de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is, wordt uiterlijk binnen de maand een tweede vergadering bijeen geroepen door dezelfde initiatiefnemers, op dezelfde wijze en met dezelfde agenda. Deze vergadering kan op een geldige wijze beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

5.Als uitgangspunt voor zijn besluitvorming, streeft de raad van bestuur in de regel naar consensus. Zo er toch tot stemming moet worden overgegaan, worden de beslissingen genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders, behoudens de beslissingen aangaande de vaststelling van de criteria voor het opnamebeleid en de bepaling van de ligdagprijs die met een meerderheid van 6/7 van de stemmen moeten worden goedgekeurd.

Bestuurders-rechtspersonen beschikken over evenveel stemmen als het aantal afgevaardigden dat hen vertegenwoordigt zoals bepaald bij hun benoeming door de algemene vergadering. Bestuurders en hun afgevaardigden kunnen zich laten vertegenwoordigen bij volmacht door een andere bestuurder respectievelijk vertegenwoordiger.

De bestuurders-rechtspersonen en hun afgevaardigden zullen steeds handelen met oog op behartiging van het verenigingsbelang.

6.Geen zaak mag buiten de agenda worden behandeld tenzij het dringend en/of belangrijk karakter ervan wordt erkend door alle aanwezige of vertegenwoordigde afgevaardigden van de bestuurders.

7.Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de ledendeelgenoten en hun afgevaardigden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en door minstens 1 afgevaardigde van elk aanwezig bestuurder.

8.In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de VZW zulks vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur schriftelijk worden genomen. Daartoe is vereist dat er vooraf een unaniem akkoord is onder de afgevaardigden van de bestuurders om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per email, video- of telefoon- conferentie en dat de beslissing wordt goedgekeurd door 3/4 van de stemmen.

Art. 5. Sectie 3. Intern bestuur Beperkingen

1.De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen van intern bestuur te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van het doel van de VZW, met uitzondering van die handelingen waarvoor volgens artikel 4 V&S-wet de algemene vergadering exclusief bevoegd is.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

2.0nverminderd de verplichtingen die voortvloeien uit collegiaal bestuur, met name overleg en toezicht, kunnen de bestuurders de bestuurstaken onder elkaar verdelen. Zodanige verdeling van taken kan aan derden niet worden tegengeworpen, zelfs niet nadat ze zijn openbaar gemaakt. Niet-naleving ervan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken bestuurder(s) in het gedrang.

3.De raad van bestuur kan een deel van zijn bestuursbevoegdheden delegeren aan één of meerdere derden al dan niet bestuurder, zonder dat deze overdracht evenwel betrekking kan hebben op het algemeen beleid van de VZW of de algemene bestuursbevoegdheid van de raad van bestuur.

Art. 5. Sectie 4. Externe vertegenwoordigingsmacht

1.De raad van bestuur vertegenwoordigt als college de VZW in alle handelingen in en buiten rechte. Hij vertegenwoordigt de VZW door de meerderheid van zijn bestuurders.

2.De VZW wordt in en buiten rechte rechtsgeldig vertegenwoordigd door de gezamenlijke handtekening van minstens 2 afgevaardigden, waaronder telkens 1 afgevaardigde door elke bestuurder.

3.De raad van bestuur of de bestuurders die de VZW vertegenwoordigen kunnen gevolmachtigden van de VZW aanstellen. Alleen bijzondere volmachten voor bepaalde of een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd. De gevolmachtigden verbinden de VZW binnen de perken van de hun verleende volmacht waarvan de grenzen wel tegenwerpelijk zijn aan derden overeenkomstig wat geldt inzake lastgeving.

Art. 5. Sectie 5. Bekendmakingsvereisten

De benoeming van de leden van de raad van bestuur en van de personen gemachtigd om de VZW te vertegenwoordigen en hun ambtsbeëindiging wordt openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel, en van een uittreksel daarvan bestemd om in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad te worden bekendgemaakt. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of de personen die de VZW vertegenwoordigen, de VZW ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college verbinden alsook de omvang van hun bevoegdheden.

Artikel 6. Dagelijks bestuur - directiecomité

1.Het dagelijks bestuur van de VZW op intern vlak alsook de externe vertegenwoordiging wat betreft dat dagelijks bestuur kan door de raad van bestuur, daartoe beslissend met gewone meerderheid van stemmen, worden opgedragen aan een directiecomité. Het directiecomité wordt samengesteld uit minstens 5 personen, waaronder ambtshalve de voorzitter van het OCMW.

2.De akte van benoeming zal bepalen of de leden van het directiecomité, bevoegd voor het dagelijks bestuur, alleen dan wel gezamenlijk of collegiaal kunnen handelen.

3.Bij gebrek aan wettelijke omschrijving van wat het "dagelijks bestuur" omvat, worden tot daden van dagelijks bestuur gerekend alle handelingen die dag aan dag

moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de VZW te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

4.De benoeming van de personen belast met het dagelijks bestuur en hun ambtsbeëindiging wordt openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel, en door bekendmaking in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of de personen die de VZW vertegenwoordigen inzake dagelijks bestuur, de VZW ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel ais college verbinden alsook de omvang van hun bevoegdheden.

Artikel 7. Aansprakelijkheid van de bestuurders en van de dagelijks bestuurders

1.De bestuurders en dagelijks bestuurders zijn niet persoonlijk verbonden door de verbintenissen van de VZW.

2.Tegenover de VZW en tegenover derden is hun verantwoordelijkheid beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht overeenkomstig het gemeen recht, het bepaalde in de wet en in de statuten en zijn ze aansprakelijk voor de tekortkomingen in hun (dagelijks) bestuur.

Artikel S. Toezicht door een commissaris

1.Zolang de VZW voor het laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in artikel 17, §5 V8S-wet niet overschrijdt, is de VZW niet verplicht een commissaris te benoemen.

2.Zodra de VZW de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de algemene vergadering overeenkomstig de wettelijke bepalingen ter zake.

Artikel 9. Financiering en boekhouding

Art. 9. Sectie 1. Financiering

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

1.De VZW zal onder meer worden gefinancierd door subsidies, toelagen, giften, bijdragen, schenkingen, legaten en andere voorzieningen in laatste wilsbeschikkingen en testamenten, gegeven zowel om de algemene doeleinden van de VZW te ondersteunen als ter ondersteuning van een specifiek project.

2.Daarnaast kan de vereniging fondsen verwerven op elke andere wijze die niet in strijd is met de wet.

Art. 9. Sectie 2. Boekhouding

1.Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

2.De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 V&S-wet en de daarop toepasselijke uitvoeringsbesluiten.

3.De raad van bestuur stelt jaarlijks de begroting op van het daaropvolgende boekjaar. Deze begroting wordt voorgelegd ter goedkeuring aan de algemene vergadering die wordt gehouden in de maand december van het jaar dat voorafgaat aan dat waarop de begroting betrekking heeft.

4.De raad van bestuur stelt jaarlijks de jaarrekening op en brengt verslag uit over de activiteiten van de VZW. Deze jaarrekening wordt voorgelegd ter goedkeuring aan de algemene vergadering die wordt gehouden in de eerste 6 maanden van het jaar dat volgt op dat waarop de jaarrekening betrekking heeft.

5.De goedgekeurde jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden op de griffie van de rechtbank van koophandel overeenkomstig het bepaalde in artikel 26novies V&S-wet. Voor zover van toepassing wordt de jaarrekening neergelegd bij de Nationale Bank overeenkomstig het bepaalde in artikel 17, §6, V&S-wet en de desbetreffende uitvoeringsbesluiten.

Artikel 10. Personeel

Het statutair en contractueel personeel van de leden-deelgenoten dat respectievelijk aan de VZW ter beschikking wordt gesteld of door de VZW wordt overgenomen behoudt de bezoldiging en de geldelijke anciënnitieit. De terbeschikkingsstelling of overname wordt geregeld in een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 11. Intern reglement

De raad van bestuur stelt een intern reglement op waarin de werkingsmodaliteiten van de VZW in het algemeen en van de raad van bestuur, de algemene vergadering en het voorzitterschap in het bijzonder nader worden omschreven. Die aangelegenheden die betrekking hebben op exclusieve bevoegdheden van de algemene vergadering kunnen enkel worden geregeld in het intern reglement na goedkeuring door de algemene vergadering.

Artikel 12. Ontbinding

1. Een voorstel tot buitengerechtelijke ontbinding kan slechts worden geagendeerd vanaf 1 januari van het zevende jaar volgend op het jaar van oprichting.

De algemene vergadering zal worden samengeroepen ter bespreking van voorstellen met betrekking tot de buitengerechtelijke ontbinding voorgelegd door de raad van bestuur of door 1/5 van alle leden-deelgenoten. De samenroeping en agendering vinden plaats overeenkomstig het bepaalde in artikel 4 van deze statuten.

2.De beraadslaging en beslissing over de ontbinding respecteert het quorum en de meerderheid vooropgesteld voor een doelwijziging in artikel 4 van deze statuten. Vanaf de beslissing tot ontbinding vermeldt de VZW steeds dat zij "VZW in vereffening" is overeenkomstig artikel 23 V&S-wet.

3.Ingeval het voorstel tot ontbinding wordt goedgekeurd, benoemt de algemene vergadering met 5/6 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden-deelgenoten minstens 2 vereffenaar(s) waarvan zij de opdracht zullen omschrijven. Elk deelgenoot-lid heeft het recht een kandidaat-vereffenaar voor te dragen aan de algemene vergadering die daaruit minstens 2 vereffenaars zal benoemen.

4.Ingeval van ontbinding en vereffening, wordt het batig liquidatiesaldo berekend door de vereffenaars conform de wettelijke regels terzake. Het batig saldo zal in de eerste plaats worden bestemd voor de uitoefening van het recht op terugname van de inbreng van de leden-deelgenoten, hetzij in natura, hetzij bij equivalent. Het eventueel resterend saldo wordt vervolgens verdeeld onder de leden-deelgenoten in verhouding tot het aantal afgevaardigden waarover elk lid-deelgenoot beschikt conform de statuten.

5.Alle beslissingen betreffende de ontbinding, de vereffeningsvoorwaarden, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, de afsluiting van de vereffening en de bestemming van het actief worden neergelegd ter griffie van de rechtbank van koophandel en bekendgemaakt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad overeenkomstig het bepaalde in de artikelen 23 en 26novies van de V&S-wet en de uitvoeringsbesluiten daaromtrent.

Artikel 13. Toepasselijke wetgeving

Voor alles wat door of krachtens deze statuten niet is geregeld, wordt verwezen naar de relevante bepalingen uit de V&S-wet, het OCMW-decreet en de Nieuwe Gemeentewet.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Aansluitend op de oprichting gaat de vergadering over tot benoeming van volgende bestuurders:

íQ het OCMW van Wingene, met zetel te 8750 Wingene, Marktplein, 5 vertegenwoordigd als bestuurder

door volgende 3 afgevaardigden overeenkomstig de beslissing van de OCMW-Raad dd. 30 december 2010:

1.De heer Tom Braet

2.De heer Jackie Verhoye

3.De heer Jacques Callewaert

® de VZW Sint-Anna WO, met zetel te 8750 Wingene, Beernemstraat 14, vertegenwoordigd als

bestuurder door volgende 4 afgevaardigden, overeenkomstig de beslissing van de algemene vergadering dd. 4

oktober 2010:

1.De heer Bernard Bruggenvan

2.De heer Paul Claeys

3.De heer Luc De Visschere

4.De heer Jozef Vandenberghe

De oprichters geven volmacht aan mevrouw Gerda Delodder, wonende te 8750 Wingene, Vredestraat 8 voor het vervullen van de openbaarmakingsformaliteiten bij de griffie van de rechtbank van koophandel en voor opmaak en ondertekening van de geijkte formulieren voor publicatie in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Opgemaakt te Wingene, op 13 januari 2011 in 4 originele exemplaren waarvan elke partij erkent een exemplaar te hebben ontvangen dat ondertekend is door de overige partijen,

Gedaan in vier originelen

Zoals gelezen en goedgekeurd op 13 januari 2011 te Wingene

De raad van bestuur dd. 13 januari 2011 neemt de hierna volgende beslissingen:

1. De raad van bestuur beslist om de functies als volgt te verdelen onder de afgevaardigden van de bestuurders:

-Voorzitter: Jozef Vandenberghe

-Penningmeester: Jackie Verhoye

-Secretaris: Luc De Visschere

2. De raad van bestuur beslist om het dagelijks bestuur van de VZW op intern vlak alsook de externe vertegenwoordiging wat betreft dat dagelijks bestuur op te dragen aan het directiecomité.

Het directiecomité wordt benoemd voor de duur van 5 jaar vanaf heden en is samengesteld uit:

-Luc De Visschere

-Hans De Clerck

-Margareta Corneille

-Bernard Bruggeman

-Tom Braet

Het directiecomité zal optreden als orgaan van dagelijks bestuur overeenkomstig artikel 13bis van de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

Het "dagelijks bestuur" betreft alle handelingen die dag aan dag moeten verricht worden om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid van een onverwijlde beschikking te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

Voor volgende handelingen kan een dagelijks bestuurder ofwel individueel en afzonderlijk optreden, dan wel is een gezamenlijke handtekening vereist als volgt:

1. Voor volgende handelingen kan ieder lid van het directiecomité afzonderlijk optreden:

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

- alle contracten met de bewoners en/of hun vertegenwoordigers, zoals opnameovereenkomsten en inventarissen

" 'Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

- afsluiten of beëindigen van de arbeidsovereenkomsten met het uitvoerend personeel. Het afsluiten van arbeidsovereenkomsten gebeurt steeds in overeenstemming met de door de raad van bestuur goedgekeurde begroting. Het afsluiten en beëindigen van een arbeidsovereenkomst gebeurt steeds naar voorafgaandelijk overleg met de leden van het directiecomité.

- uitvoeren van de sociale verplichtingen in het kader van de Wet op de arbeidsovereenkomsten, zoals documenten voor mutualiteit, arbeidsongevallen - aangifte,...

- de financieel-economische verrichtingen die nodig zijn voor de normale dagelijkse werking van de ouderenzorgvoorziening, zoals:

de betaling van de lonen (netto-lonen - bedrijfsvoorheffing - sociale lasten) van het personeel, waarvan de /Dons- en arbeidsvoorwaarden goedgekeurd zijn door de raad van bestuur (igv. directieleden) en het directiecomité (igv. alle andere personeelsleden).

de betaling van facturen tot een bedrag van ¬ 5.000 per factuur per schuldeiser. Boven ¬ 5.000 is een tweede handtekening van een lid van het directiecomité vereist. Indien een tweede handtekening om technische redenen (vb. bij gebruik van een elektronische handtekening) niet mogelijk is, worden de betalingen op de eerstvolgende vergadering van het directiecomité voorgelegd teneinde een tweede handtekening op de outprint van de betalingen toe te voegen.

2. Samenwerkingsovereenkomsten/reglementen en/of commerciële contracten (met o.a. leveranciers, personen, organisaties en/of diensten,...) in verband met de dagdagelijkse werking worden na goedkeuring door het directiecomité, ondertekend door 2 leden van het directiecomité.

3. Alle gewone (interne en externe) briefwisseling draagt minstens de handtekening van één lid van het directiecomité.

4. Andere briefwisseling, zoals aangetekende zendingen en correspondentie met de overheden, worden minstens ondertekend door twee leden van het directiecomité (waarvan minstens één bestuurder). Deze briefwisseling wordt ingeschreven in een boek en op de eerstvolgende vergadering van directiecomité desgevallend door de andere leden van het directiecomité gereviseerd.

5. Aangetekende zendingen worden voor ontvangst afgetekend door één lid van het directiecomité en in een boek ingeschreven. Dit boek wordt op het eerstvolgend directiecomité door desgevallend de andere leden van het directiecomité gereviseerd.

6. Postassignaties, van welke aard ook, worden steeds door twee personen (waarvan minstens één lid van het directiecomité) afgetekend. Hun ontvangst wordt geregistreerd in een boek, dat ter beschikking wordt gesteld van het directiecomité.

Gerda Delodder

lasthebber

Hierbij neergelegd: oprichtingsakte

Op de laatste blz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Versa : Naam en handtekening

13/08/2015
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte" tcr griffie

NEERGELEGD

IYI 11111.1111,11,1.11111



Ondernemingsnr : 0833.161.902 Benaming

(voluit) : Amphora

Griffie Rehtbarik Koophandel

0 4 AUG 2015

Gent Afdeling Brugge

De CFi##idr

(verkort) :

Rechtsvorm :

Zetel :

Onderwerp akte :

Vereniging zonder winstoogmerk

Beernemstraat 14, 8750 Wingene, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Brugge

Ontslag en benoeming van lid van het directiecomité





De Raad van Bestuur heeft op 15 december 2014 het ontslag aanvaard, vanaf 1 januari 2015, van Eerwaarde Zuster Corneille Margareta, wonende te 8750 Wingene, Futselstraat 37, als lid van het directiecomité van Amphora vzw.

De Raad van Bestuur heeft op 15 december 2014 de benoeming bekrachtigd van de Heer Guido Lysens, wonende te 8300 Knokke-Heist, Elisabethlaan 158E 42, als lid van het directiecomité van Amphora vzw.

Voorwerp akte: vervullen formaliteiten bij de griffie van de Rechtbank van Koophandel

De Raad van Bestuur heeft op 22 juni 2015 unaniem beslist dat de volmacht aan Mevrouw Gerda Delodder, wonende te 8750 Wingene, Vredestraat 8 voor het vervullen van de formaliteiten bij de griffie van de Rechtbank' van Koophandel en voor de opmaak en ondertekening van de geijkte formulieren voor publicatie in de bijlagen; bij het Belgisch Staatsblad wordt beeindigd en dat dit vanaf heden wordt vervuld door Amphora vzw.

Voor waar en oprecht verklaard, 23 juni 2015.

De Heer Jozef Vandenberghe, voorzitter van de vereniging.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ; Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
AMPHORA

Adresse
BEERNEMSTRAAT 14 8750 WINGENE

Code postal : 8750
Localité : WINGENE
Commune : WINGENE
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande