DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING

Divers


Dénomination : DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 405.383.388

Publication

16/06/2014
ÿþ MOD 0.6

1% In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

Vet .& 5-/e/Zetti

SERVAIS Yolande

Attaché

Voorbehouden F

11 uhI

*16117413

vc behc

aar

Belt Staal

Ondernemingsar : 0405.383.388

Benaming

(voluit) : DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : STATUTENWIJZIGING - ONTSLAGEN EN BENOEMINGEN

A. Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur de dato 27 februari 2013:

De raad van bestuuur besluit om voor een periode van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2016 te (her)benoemen:

a) tot ondervoorzitter, de heer Frank VANDER STICHELE, wonende te 8560 Gullegem, K. Fabiolastraat 17;

b) tot secretaris: de heer Joost LEMEY, wonende te 8020 Oostkamp, Legeweg 57; o) tot penningmeester: de heer Klaas DEBRUYNE, wonende te 8432 Leffinge, Dorpsstraat 26,

B. Uittreksel uit de notulen van de jaarvergadering de dato 25 februari 2014:

Na beraadslaging besluit de vergadering Apr. Pia DESMET, Apr. Dries MINNE, Apr. Brecht HOSTE en Apr. Inge HUYSENTRUYT, die allen aanvaarden, te benoemen tot bijkomende bestuursleden van de vereniging voor een termijn van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2017.

De vergadering stelt vast dat de raad van bestuur op heden als volgt is samengesteld:

- Apr. Leen SERPENTIER (benoemd tot na de jaarvergadering van 2015);

Apr, Goelen VERVAEKE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2015);

- Apr. Paul LARMUSEAU (benoemd tot na de jaarvergadering van 2015);

- Apr. Kris MARRANNES (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr, Martin DEVOS (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Jozef GRYSPEERDT (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

Apr. Luc HAUSPIE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Frank VANDER STICHELE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Christophe DE PAUW (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

-Apr, Klaas DEBRUYNE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

Apr. Filip VERMEULEN (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Joost LEMEY (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016); - Apr. Pia DESMET (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017); - Apr. Dries MINNE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017); Apr, Brecht HOSTE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017);

- Apr. Inge HUYSENTRUYT (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017).

C. Uittreksel uit de notulen van de buitengewone algemene vergadering de dato 13 maart 2014:

EERSTE BESLUIT

De vergadering besluit tot uitbreiding van het maximum aantal leden van de raad van bestuur van veertien

(14) tot zestien (16) leden (huidig artikel 10 van de statuten),

Voor zoveel als nodig bevestigt de vergadering de benoeming van Apr. Pia Desmet, Apr, Dries Minne, Apr. Brecht Haste en Apr. Inge Huysentruyt als bijkomende bestuurders van de vereniging, zoals beslist op de jaarvergadering de dato 25 februari 2014. Ingevolge hun benoeming als bestuurder door de jaarvergadering werd het aantal leden van de raad van bestuur immers reeds vóór onderhavige buitengewone algemene vergadering op zestien (16) gebracht.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsverenlging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

TWEEDE BESLUIT

De vergadering besluit tot afschaffing van de mogelijkheid tot aanstelling van plaatsvervangende

bestuurders (huidige artikelen 10 en 11 van de statuten),

DERDE BESLUIT

De vergadering besluit tot wijziging van het huidig artikel 11 van de statuten als volgt:

a* beslissingen van de raad van bestuur die thans een gewone meerderheid vereisen, worden voortaan

genomen met een tweederde (2/3) meerderheid;

b* beslissingen van de raad van bestuur die thans een tweederde (2/3) meerderheid vereisen, worden

voortaan genomen met een drievierde (3/4) meerderheid;

c* schrapping van de overgangsmaatregel 2012.

VIERDE BESLUIT

De vergadering besluit tot herformulering van de bevoegdheden van de raad van bestuur zoals opgenomen in artikel 12 van de statuten onder het achtste besluit hierna dat een volledig nieuwe tekst van de statuten opneemt,

VIJFDE BESLUIT

De vergadering besluit tot invoeging van een nieuw artikel 13 in de statuten inzake operationeel bestuur 

dagelijks bestuur  adviescomités.

Operationeel bestuur

De vergadering besluit tot invoering in de statuten van de mogelijkheid voor de raad van bestuur om haar operationele bevoegdheden over te dragen aan een op te richten uitvoerend comité, Deze overdracht kan evenwel nooit betrekking hebben op het algemeen beleid en de strategie van de vereniging of op alle handelingen die op grond van de wet of de statuten aan de raad van bestuur zijn voorbehouden.

De samenstelling, interne en externe bevoegdheden, bezoldiging en werking van (de leden van) het uitvoerend comité worden nader vastgelegd in de artikelen 13.1 en 15 onder het achtste besluit hierna dat een volledig nieuwe tekst van de statuten aanneemt.

Dagelijks bestuur

De vergadering besluit tot afschaffing van de mogelijkheid voor de raad van bestuur voorzien in het huidig artikel 14 van de statuten om het dagelijks bestuur van de vereniging op te dragen aan een directiecomité.

Vervolgens besluit de vergadering om in de statuten de mogelijkheid voor de raad van bestuur te voorzien om het dagelijks bestuur op te dragen aan enerzijds een algemeen directeur en anderzijds een directeur tariferingsdienst.

Hun benoeming, ontslag, interne en externe bevoegdheid worden nader vastgelegd in de artikelen 13.2 en 15 onder het achtste besluit hierna dat een volledig nieuwe tekst van de statuten aanneemt.

Adviescomités

De vergadering besluit tot invoering in de statuten van de mogelijkheid voor de raad van bestuur tot oprichting van één of meerdere adviescomités.

De samenstelling, bevoegdheden, bezoldiging en werking van (de leden van) de adviescomités worden nader vastgelegd in artikel 13.3 onder het achtste besluit hierna dat een volledig nieuwe tekst van de statuten aanneemt.

ZESDE BESLUIT

De vergadering besluit tot wijziging van het huidig artikel 17 van de statuten inzake de interne controle in die zin dat deze voortaan zal worden opgedragen aan de penningmeester in plaats van aan twee (2) werkende leden.

ZEVENDE BESLUIT

De vergadering besluit tot (her)formulering en actualisering van de statutaire bepalingen inzake: de historiek van de vereniging; de samenstelling, bijeenkomst, bevoegdheid en werking van de raad van bestuur, het uitvoerend comité en de adviescomités; de bevoegdheid van de algemeen directeur en de directeur tariferingsdienst; de vertegenwoordigingsbevoegdheid van de vereniging; de benoeming en bezoldiging van bestuurders, leden van het uitvoerend comité, de algemeen directeur, de directeur tariferingsdienst, leden van de adviescomités alsook de commissarissen; de samenstelling, bijeenkomst en werking van en toelatingsvoorwaarden tot de algemene vergadering; de controle op de vereniging; de winstverdeling; de ontbinding en vereffening van de vereniging, dit alles zoals bepaald in het achtste besluit hierna.

ACHTSTE BESLUIT

De vergadering besluit volledig nieuwe statuten aan te nemen en dit in overeenstemming met de voorgaande besluiten, alsook met de nieuwe bepalingen van de wet op de beroepsverenigingen van 31 maart 1898,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

Na elk artikel afzonderlijk te hebben besproken en goedgekeurd, besluit de vergadering dat de statuten van de vereniging voortaan zullen luiden als volgt:

STATUTEN

TITEL I  BENAMING  ZETEL  DOEL  DUUR

ARTIKEL 1  NAAM

De vereniging is een beroepsvereniging voor apothekers en draagt de naam "DE WESTVLAAMSE

Apothekersvereniging".

Historiek;

- De "Apothekersvereniging voor Kortrijk en Omliggende" (A.V.K.) werd gesticht in juli 1895 en ais beroepsvereniging erkend in december 1905.

Waarvan de statuten voor het laatst werden gewijzigd door de bijzondere algemene vergadering van 22 januari 1982, zoals bekrachtigd door de Raad van State, bekendgemaakt in het de bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 24 december 1985, onder nummer 175.

- De "Brugse en Oostendse Apothekersvereniging" (B.O.A.) werd gesticht in 1873 als "Union Pharmaceutique de Bruges". In 1923 werd dit met toelating van Koning Albert I de naam van "Union Royale Pharmaceutique de Bruges".

Onder de benaming van "Koninklijke Apothekersvereeniging voor Brugge en Omliggende" werd de vereniging erkend als beroepsvereniging door de Mijnraad ter zitting van 11 mei 1945, bekendgemaakt in het Belgisch Staatsblad van 25 mei 1945 (nr 345).

Op 25 juni 1976 werd de benaming "Koninklijke Brugse Apothekersvereniging", afgekort "K.B.A.V.", en de nieuwe statuten bekrachtigd door de Raad van State en bekend gemaakt in het Belgisch Staatsblad van 2 juli 1976 (nr 295).

Door het samengaan met de "Apothekersvereniging van Oostende en Omliggende", afgekort "A.V.O.O.", als beroepsvereniging erkend door de Mijnraad op 3 mei 1938, bekend gemaakt in het Belgische Staatsblad op 22 mei 1938 (nr 61) met een laatste statutenwijziging bekrachtigd door de Raad van State op 24 juni 1997, en bekend gemaakt in het Belgisch Staatsblad op 4 juli 1997 (nr 73),- werd op de bijzondere algemene vergadering van 28 februari 2002 de naam ,"Koninklijke Brugse Apothekersvereniging" ("K.B.A.V ") gewijzigd in "Brugse en Oostendse Apothekersvereniging", afgekort "B.O.A ". Deze naamswijziging en statutenwijziging werden bekrachtigd door de Raad van State bij beslissing van 11 juni 2007, bekendgemaakt in het Belgisch Staatsblad van 20 juni 2007 Ed. 3, onder nummer 2007/38034.

- Op 7 december 2009 werd op een bijzondere algemene vergadering van de leden van de "Apothekersvereniging voor Kortrijk en Omliggende" (A.V.K.)" enerzijds en van de leden van de "Brugse en Oostendse Apothekersvereniging" (B.O.A.) anderzijds beslist om vanaf 1 januari 2010 samen te gaan en één beroepsvereniging te vormen onder de naam "DE WESTVLAAMSE Apothekersvereniging". Hiertoe werden aile activa en passiva, de bestaande activiteit en rechten en plichten van de "Brugse en Oostendse Apothekersvereniging" (B.O.A.) overgenomen door de "Apothekersvereniging voor Kortrijk en Omliggende" (A.V.K.)" en werd het netto-vermogen van beide verenigingen per 31 december 2009 samengevoegd. Deze beslissingen werden bekendgemaakt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 23 juni 2010, onder nummer 10091293 voor wat betreft de "Apothekersvereniging voor Kortrijk en Omliggende" (A.V.K.)" respectievelijk 15 juni 2010, onder nummer 10086365 voor wat betreft de "Brugse en Oostendse Apothekersvereniging' (B.O.A.).

De zetel van de vereniging werd verplaatst naar het huidige adres ingevolge beslissing van de raad van bestuur van 2 januari 2012, bij uittreksel gepubliceerd in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 27 maart daarna, onder nummer 12063807.

Waarvan de statuten werden gewijzigd ingevolge beslissing van de bijzondere algemene vergadering van 21 maart 2012, houdende bevestiging van voormelde zetelverplaatsing, bij uittreksel gepubliceerd in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 25 juli daarna, onder nummer 12131417.

Waarvan de statuten werden gewijzigd ingevolge beslissing van de buitengewone algemene vergadering van 13 maart 2014, neer te leggen ter publicatie in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De vereniging is onderworpen aan de bepalingen van de wet van 31 maart 1898 op de beroepsverenigingen.

ARTIKEL 2 -- ZETEL

De zetel van de vereniging is gevestigd te 8800 Roeselare, Kwadestraat 153 bus 1.

De zetel van de beroepsvereniging mag verplaatst worden naar om het even welke plaats in het Vlaams of

Brussels gewest, bij enkel besluit van de raad van bestuur, te publiceren in de Bijlagen bij het Belgisch

Staatsblad.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOQ' 0.6

ARTIKEL 3 -- DOEL

De vereniging heeft tot doel de individuele en collectieve beroepsbelangen en beroepsrechten van haar

leden te bevorderen en te beschermen.

Om dit doel te bereiken, zal de vereniging de nodige diensten oprichten en beheren, zoals onder meer een tariferingsdienst, in overeenstemming met de wettelijke bepalingen terzake.

De vereniging mag alle mogelijke activiteiten ondernemen die de doelstelling kunnen bevorderen, zoals ondermeer: seminaries organiseren, publicaties uitgeven of laten uitgeven en allerhande contracten afsluiten die verband houden met haar doel.

De vereniging zal beroepsaangelegenheden bestuderen, beroepsmoeilijkheden verhelpen, bijdragen tot de waardering van het beroep, de rechten van de vereniging laten gelden, eventuele geschillen trachten op te lossen, de collegialiteit bevorderen en de morele en materiële welvaart van de leden beogen.

De vereniging zal tevens samenwerken met andere beroepsverenigingen teneinde de belangen van het beroep van apotheker te bevorderen.

Tot het bereiken van haar doelstellingen zal de vereniging alle wettelijke middelen mogen aanwenden, Zo zal zij alle roerende en onroerende goederen, die tot het verwezenlijken ervan mochten nodig zijn, bezitten, hetzij in vruchtgebruik, hetzij in volle eigendom; zo zal zij ook kredieten kunnen afsluiten en zal zij tevens kunnen beschikken over alle overheids- en privésubsidies alsook over giften en legaten. De vereniging kan participaties nemen in ondernemingen, verenigingen en vennootschappen met een burgerlijk doel.

ARTIKEL 4 -- DUUR

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan ontbonden worden in overeenstemming met de

wettelijke en/of statutaire bepalingen terzake.

TITEL Il  LIDMAATSCHAP  AANVAARDING  UITSLUITING

ARTIKEL 5  LEDEN

De vereniging heeft werkende leden en ereleden.

Een werkend lid moet:

a/ het diploma van apotheker bezitten;

b/ de statuten, de overige reglementeringen en het huishoudelijk reglement naleven;

c/ door de raad van bestuur voorgedragen worden, met aanvaarding op de eerstvolgende algemene

vergadering.

Werkende leden die hun beroepsactiviteit hebben stopgezet, kunnen vragen aanvaard te worden als erelid. Het bestuur zal hiertoe ereleden aan de algemene vergadering voorstellen. Het aantal ereleden mag niet meer bedragen dan een vierde van het aantal werkende leden.

De algemene vergadering kan, met een eenvoudige meerderheid, beslissen tot het aanvaarden van nieuwe werkende leden of ereleden.

De algemene vergadering beslist autonoom over elk verzoek tot opneming. Zij dient haar toelating of

weigering niet te motiveren.

Het aantal werkende leden is onbeperkt, doch mag niet minder dan zeven bedragen.

Er wordt een ledenlijst opgesteld waarop" alle werkende leden worden vermeld.

ARTIKEL 6  LIDMAATSCHAPSBIJDRAGE

De jaarlijkse bijdrage voor de werkende leden wordt bepaald door de algemene vergadering.

ARTIKEL 7  EINDE LIDMAATSCHAP

Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden. Hiertoe dient hij zijn ontslag schriftelijk te richten aan de

voorzitter van de raad van bestuur.

Het lid dat zijn bijdrage niet betaalt binnen de door de algemene vergadering vastgestelde termijn wordt geacht ontslag te nemen.

Het lidmaatschap eindigt automatisch door het overlijden van het lid.

De uitsluiting van een lid kan door de algemene vergadering uitgesproken worden:

" bij niet naleving van de statuten, het huishoudelijk reglement of de overige reglementeringen;

Ir I

M0D 0.6

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

" in geval van kennelijk wangedrag;

" als het lidmaatschap of de attitude van een lid de belangen van de vereniging kan schaden.

Dit lid moet daarvan verwittigd worden en per aangetekend schrijven uitgenodigd worden op de algemene vergadering die over de al dan niet uitsluiting zal beslissen. Om geldig te zijn, moet de uitsluiting vernield staan op de dagorde van de algemene vergadering en minstens twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen verenigen. De beslissing zal door de raad van bestuur of de gevolmachtigde binnen de acht dagen aan de betrokkene medegedeeld worden.

ARTIKEL 8  VERMOGENSRECHTELIJKE AANSPRAKEN

Ontslagnemende of uitgesloten leden en hun eventuele rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van gestorte bijdragen of gedane inbrengen.

ARTIKEL 9  VERMOGEN

Het batig saldo van de vereniging mag niet aan de leden worden uitgekeerd doch blijft verworven voor de vereniging en wordt uitsluitend aangewend tot de verwezenlijking van haar doel, dit alles behoudens andersluidende beslissing van de algemene vergadering en binnen de mogelijkheden toegestaan door de wetgeving. Fondsen kunnen geplaatst en belegd worden bij een erkende Belgische bankinstelling en bij overheden en dit zonder speculatief oogmerk. Het is de vereniging verboden om aandelen van handelsvennootschappen te verwerven.

TITEL Ill -- CONTROLE  BESTUUR

ARTIKEL 10 -- SAMENSTELLING RAAD VAN BESTUUR

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, samengesteld uit ten minste zeven en maximum

zestien bestuurders natuurlijke personen die werkend lid moeten zijn van de vereniging.

De vaststelling van het aantal bestuurders en hun benoeming geschiedt door de algemene vergadering bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. Zij worden benoemd voor een termijn, vastgesteld door de algemene vergadering bij hun benoeming en die maximum drie jaar kan bedragen, Een bestuursmandaat kan worden uitgeoefend tot de maximale leeftijd van vijfenzestig jaar.

De opdrachten eindigen onmiddellijk na de jaarvergadering van het jaar waarin zij vervallen of na de jaarvergadering van het jaar waarin de betrokken bestuurder de leeftijd van vijfenzestig jaar bereikt of bereikt heeft. De bestuurders zijn bij het vervallen van hun opdracht herbenoembaar.

De bestuurders kunnen te allen tijde door de algemene vergadering worden ontslagen. Het mandaat van bestuurder kan bezoldigd worden.

Elke benoeming, ontslagneming of afzetting van een bestuurder dient te gebeuren en bekendgemaakt te worden in overeenstemming met de wettelijke bepalingen terzake.

ARTIKEL 11  VERGADERINGEN VAN DE RAAD VAN BESTUUR

De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een

penningmeester of iedere andere functie die de raad nuttig oordeelt,

De raad van bestuur vergadert telkens wanneer het belang van de vereniging het vereist op bijeenroeping van de voorzitter of van twee bestuurders.

De oproeping wordt ten minste vijf dagen voor de vergadering aan de bestuurders verzonden, hetzij via de post, via fax of elektronisch bericht en vermeldt de agenda. De vergadering wordt gehouden op dag, uur en plaats aangeduid in de cproepingsbrief. Bij hoogdringendheid kan de oproepingstermijn worden verkort. In voorkomend geval wordt de procedure zoals opgenomen in het huishoudelijk reglement nageleefd.

De agenda wordt vastgesteld door de voorzitter of door twee bestuurders. De vergadering kan alleen beraadslagen over punten die in de agenda opgenomen zijn, tenzij alle bestuurders aanwezig zijn en deze er unaniem mee instemmen dat over het niet-geagendeerde onderwerp toch beraadslaagd en gestemd mag worden door de raad van bestuur.

De raad van bestuur kan dan alleen geldig beraadslagen en beslissen wanneer minstens de helft van de bestuurders effectief aanwezig zijn, met een minimum van vijf.

Elk belet bestuurder kan aan één zijner collega's in de raad volmacht geven om hem te vertegenwoordigen en in zijn plaats te stemmen. Geen enkele bestuurder mag echter over meer dan twee stemmen beschikken, één voor hem en één voor zijn lastgever.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

M00 0.8

De beslissingen worden genomen met een tweederde (2/3) meerderheid van stemmen. In afwijking van het voorgaande worden beslissingen omtrent aangelegenheden met een waarde van meer dan tweehonderdvijftigduizend euro (¬ 250.000,00) - vijfjaarlijks te indexeren overeenkomstig het indexcijfer der consumptieprijzen - of omtrent aangelegenheden met een duurtijd van langer dan één (1) jaar, genomen met een drievierde (3/4) meerderheid van stemmen.

In geval van staking van stemmen zal het besluit niet worden aangenomen.

Ingeval van afwezigheid van de voorzitter zal de ondervoorzitter de vergadering leiden.

Wanneer door ontslag of overlijden het aantal bestuurders terugvalt, zal dit geen weerslag hebben op de geldigheid van de beslissingen, voor zover het statutaire minimum aantal bestuurders niet is aangetast. Valt het aantal bestuurders terug onder het statutaire minimum, dan zal de raad van bestuur nog enkel de lopende zaken kunnen afhandelen en de algemene vergadering moeten bijeenroepen met het oog op nieuwe benoemingen.

ARTIKEL 12  BEVOEGDHEID

De raad van bestuur staat in voor het algemeen beleid van de vereniging en neemt alle belangrijke strategische, economische en financiële beslissingen ter verwezenlijking van de missie, de visie en het doel van de vereniging.

De raad van bestuur beschikt hiertoe over de meest uitgebreide bevoegdheden om alle daden van beschikking, van beheer en bestuur, die de vereniging aanbelangen te stellen, binnen de perken van haar doel.

De raad is bevoegd voor alle handelingen die niet uitdrukkelijk door de wet, de statuten, het huishoudelijk reglement, het reglement van inwendige orde of het reglement van de diensten, zoals onder meer de tariferingsdienst, aan de algemene vergadering zijn voorbehouden.

Bijgevolg is de raad van bestuur onder meer bevoegd voor volgende zaken, zonder dat deze opsomming

beperkend is:

- het opstellen van de jaarlijkse begroting die ter goedkeuring aan de jaarvergadering wordt voorgelegd;

- het goedkeuren van het strategisch plan en het business plan van de vereniging;

- het opstelfen en wijzigen van het huishoudelijk reglement, het reglement van inwendige orde en het

reglement van de diensten;

- het goedkeuren van nieuwe servicelijnen en het stopzetten van servicelijnen;

- de oprichting van een uitvoerend comité en/of adviescomités;

- het benoemen en ontslaan van leden van het uitvoerend comité op voorstel van de voorzitter van de raad van bestuur;

- het benoemen en ontslaan van de algemeen directeur en de directeur tariferingsdienst; - de aanwerving en het ontslag van kaderleden en het vastleggen van hun renumeratie;

- het benoemen en ontslaan van leden van de adviescomités;

- het vastleggen van de bevoegdheden van het uitvoerend comité, de algemeen directeur, de directeur tariferingsdienst en de adviescomités;

- het vastleggen van de bezoldiging van de leden van het uitvoerend comité, de algemeen directeur, de directeur tariferingsdienst en de leden van de adviescomités;

- het goedkeuren van alle verrichtingen met een waarde van meer dan tweehonderdvijftigduizend euro (¬ 250.000,00) - vijfjaarlijks te indexeren overeenkomstig het indexcijfer der consumptieprijzen  of met een duurtijd van langer dan één (1) jaar, overeenkomstig hetgeen opgenomen in artikel 11 hiervoor.

ARTIKEL 13  OPERATIONEEL BESTUUR - DAGELIJKS BESTUUR - ADVIESCOMITÉS

13.1. OPERATIONEEL BESTUUR: UITVOEREND COMITÉ

De raad van bestuur mag, mits tweederde (2/3) meerderheid van de stemmen, onder haar leiding, opvolging

en toezicht, het operationeel bestuur opdragen aan een uitvoerend comité.

Dit alles zonder dat deze overdracht van bestuursbevoegdheden betrekking kan hebben op het algemeen beleid en de strategie van de vereniging of op alle handelingen die op grond van de wet of de statuten aan de raad van bestuur zijn voorbehouden.

De raad van bestuur blijft evenwel concurrentieel bevoegd om zelf alle handelingen te verrichten die aan het uitvoerend comité zijn overgedragen.

Wanneer een uitvoerend comité wordt ingesteld, is de raad van bestuur belast met het toezicht op dat comité.

Mits inachtname van hetgeen in de statuten is voorzien, beslist de raad van bestuur omtrent de benoeming, het ontslag, de bezoldiging, de bevoegdheden en de werkwijze van (de leden van) het uitvoerend comité.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

Samenstelling  Benoemingsvoorwaarden  Duurtijd

Het uitvoerend comité bestaat uit acht (8) leden, te weten:

- de voorzitter van de raad van bestuur;

- de algemeen directeur;

- de directeur tariferingsdienst;

- vijf (5) bestuurders,

De vijf (5) leden-bestuurders worden benoemd op voordracht van de voorzitter van de raad van bestuur.

De duurtijd van het mandaat van een lid van het uitvoerend comité stemt overeen met de duurtijd van het mandaat van het betrokken lid als bestuurder / voorzitter van de raad van bestuur, respectievelijk algemeen directeur of directeur tariferingsdienst.

13.2, DAGELIJKS BESTUUR; ALGEMEEN DIRECTEUR EN DIRECTEUR TARIFERINGSDIENST

De raad van bestuur mag, mits tweederde (2/3) meerderheid van de stemmen, onder haar leiding, opvolging

en toezicht, het dagelijks bestuur opdragen aan een algemeen directeur en een directeur tariferingsdienst.

De raad van bestuur blijft evenwel concurrentieel bevoegd om zelf alle handelingen van dagelijks bestuur te verrichten.

Mits inachtname van hetgeen in de statuten is voorzien, beslist de raad van bestuur omtrent de benceming, het ontslag, de bezoldiging en de bevoegdheden van de algemeen directeur en de directeur tariferingsdienst

De algemeen directeur kan al dan niet gekozen worden uit de [eden van de raad van bestuur van de vereniging. De directeur tariferingsdienst mag in geen gevat een bestuursmandaat uitoefenen binnen de vereniging.

13.3. ADVIESCOMITÉS

De raad van bestuur kan zich met het oog op de opvolging en verdere planning van haar beleid, alsook met

het cog op de opvolging en verdere planning van het uitvoerend comité, adviescomités oprichten.

Deze comités hebben enkel een adviserende bevoegdheid en rapporteren aan de raad van bestuur of het uitvoerend comité, zoals bepaald bij hun aanstelling.

De raad van bestuur beslist, hetzij bij afzonderlijk besluit, hetzij door opname in het huishoudelijk reglement, omtrent de samenstelling, bevoegdheid, bezoldiging en werking van (de leden van) deze adviescomités.

ARTIKEL 14  BIJZONDERE VOLMACHTEN

De raad van bestuur is gemachtigd bijzondere gemachtigden en/of bestuurders te gelasten met bijzondere

opdrachten en hen daartoe vergoedingen toe te kennen.

ARTIKEL 15  VERTEGENWOORDIGINGSBEVOEGDHEID

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college, wordt de vereniging geldig vertegenwoordigd in en buiten rechte door de voorzitter van de raad van bestuur, samen optredend met één andere bestuurder.

Bij afwezigheid van de voorzitter, kan de vereniging, in dringende gevallen en onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college, in en buiten rechte vertegenwoordigd worden door de ondervoorzitter van de raad van bestuur, samen optredend met één andere bestuurder,

Binnen het operationeel respectievelijk het dagelijks bestuur kan de vereniging bovendien worden vertegenwoordigd door de hiertoe aangestelde(n), te weten één of meer leden van het uitvoerend comité respectievelijk de algemeen directeur en de directeur tariferingsdienst, die alleen of gezamenlijk optreden zoals bepaald bij hun aanstelling.

De organen die in overeenstemming met het voorgaande de vereniging vertegenwoordigen, kunnen gevolmachtigden aanstellen.

Alleen bijzondere volmachten voor bepaalde of voor een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd. De gevolmachtigden verbinden de vereniging binnen de perken van de hun verleende volmacht, onverminderd de verantwoordelijkheid van de volmachtgever in geval van overdreven vctmacht.

ARTIKEL 16  NOTULEN

De beslissingen van de raad van bestuur worden vastgesteld in notulen die ondertekend worden door de

aanwezige leden en overgemaakt worden aan elke bestuurder. De goedgekeurde notulen worden opgenomen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

in een daartoe bestemd register. Afschriften of uittreksels worden geldig ondertekend door de voorzitter of twee bestuurders.

ARTIKEL 17  CONTROLE

De interne controle en het algemeen toezicht op de vereniging wordt uitgeoefend door de penningmeester overeenkomstig de bepalingen van het huishoudelijk reglement. Hij wordt benoemd voor een termijn, vastgesteld door de algemene vergadering bij zijn benoeming en die maximum drie jaar kan bedragen.

De controle op de vereniging wordt uitgeoefend door ten minste één commissaris, zo de wettelijke bepalingen de benoeming van een commissaris voorzien of wanneer de algemene vergadering tot deze benoeming besluit

De commissaris wordt benoemd door de algemene vergadering voor de termijn van drie jaar. Zijn opdracht eindigt onmiddellijk na de jaarvergadering van het jaar waarin hij vervalt. De commissaris wordt benoemd onder de bedrijfsrevisoren, ingeschreven in het openbaar register van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren.

De bezoldiging van de commissaris wordt vastgesteld door de algemene vergadering, rekening houdend met de controlenormen uitgevaardigd door het Instituut der Bedrijfsrevisoren. Deze bezoldiging bestaat in een vast bedrag, dat bij de aanvang en voor de duur van de opdracht wordt vastgelegd. Zij kan worden gewijzigd met instemming van de partijen. Buiten die bezoldiging mogen de commissarissen geen enkel voordeel, in welke vorm ook, van de vereniging ontvangen.

ARTIKEL 18  GESCH1LLENBESLECHTING

De raad van bestuur zoekt, in gemeen overleg met de tegenpartij, naar middelen om ieder geschil waarbij

de vereniging betrokken is, door verzoening of door een beslissing van scheidsrechters op te lossen.

Betwistingen die binnen de vereniging ontstaan omtrent aangelegenheden die niet uitdrukkelijk zijn voorzien in de statuten of reglementeringen, worden voorgelegd aan een college van twee scheidsrechters, onder de werkende of ereleden gekozen door de belanghebbende partijen, Bij staking van stemmen wordt het geschil beslecht door een derde scheidsrechter die door beide andere of, als zij weigeren, door de voorzitter van de raad van bestuur wordt benoemd.

TITEL IV  ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 19  SAMENSTELLING

De algemene vergadering is samengesteld uit aile werkende leden. De algemene vergadering benoemt een voorzitter voor een termijn van drie jaar. Zijn opdracht eindigt onmiddellijk na de jaarvergadering van het jaar waarin hij vervalt.

De algemene vergadering wordt door de raad van bestuur bijeengeroepen in de gevallen bepaald door de wet of de statuten of wanneer ten minste één vijfde van de leden het vraagt.

Alle leden worden ten minste acht dagen tevoren vóór de algemene vergadering opgeroepen, hetzij via de post, via fax of elektronisch bericht met vermelding van de agenda. Elk voorstel ondertekend door ten minste één twintigste van de leden, wordt op de agenda gebracht.

Een lid kan zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid, mits voorlegging van een onderhandse volmacht. Een lid kan evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen,

De ereleden kunnen de algemene vergadering bijwonen, doch zij hebben geen stemrecht.

ARTIKEL 20 -- BEVOEGDHEID

Tot de uitsluitende bevoegdheid van de algemene vergadering behoren:

1.het wijzigen van de statuten;

2.de benoeming en afzetting van bestuurders en commissaris(sen) en het bepalen van hun bezoldiging;

3.de goedkeuring van de begroting en rekeningen;

4.het verlenen van kwijting aan de bestuurders en commissaris(sen);

5.de ontbinding van de vereniging;

6.het aanvaarden en uitsluiten van leden en ereleden;

7.alle gevallen waarin de statuten of de wettelijke bepalingen dat vereisen

ARTIKEL 21  JAARVERGADERING

Vôôr één maart van ieder jaar wordt een algemene vergadering gehouden, hetzij op de zetel van de

vereniging, hetzij in elke andere plaats aan te duiden in de oproepingen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Maa 0,6

Op deze algemene vergadering brengt de voorzitter van de raad van bestuur namens het bestuur verslag uit over de werkzaamheden van het afgelopen jaar. De penningmeester legt namens het bestuur de jaarlijkse rekeningen ter goedkeuring voor.

ARTIKEL 22  STEMRECHT

Op de algemene vergadering heeft ieder werkend lid een gelijk stemrecht en worden de besluiten genomen bij meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behalve in die gevallen waarin de wet of de statuten anders bepalen. In geval van staking van stemmen is het voorstel verworpen.

Bij het nemen van besluiten mag niet van de agenda afgeweken worden, tenzij alle leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn op de vergadering en zij unaniem instemmen met de behandeling van dit niet voorziene punt op de agenda.

ARTIKEL 23 -- STATUTENWIJZIGING

Over een statutenwijziging kan de algemene vergadering alleen op geldige wijze beraadslagen en besluiten wanneer de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de oproeping en wanneer tenminste de helft van de leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Elke wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van drie/vierde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Wanneer de wijziging evenwel betrekking heeft op het doel of op de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van vier/vijfde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden,

Ingeval op een eerste vergadering minder dan de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is, kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden, die geldig kan beraadslagen en besluiten, alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden bedoeld in voorgaande alinea's ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden.

ARTIKEL 24  UITSLUITING VAN EEN LID

De algemene vergadering kan tot de uitsluiting van een lid besluiten met een meerderheid van twee/derden

der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

ARTIKEL 25  NOTULEN

De beslissingen van de algemene vergadering worden opgetekend in notulen, ondertekend door de voorzitter, alsook door de leden die zulks vragen, en bijgehouden in het bijzonder daartoe gehouden register op de zetel van de vereniging.

De werkende leden hebben het recht om inzage en/of een afschrift van de notulen te vragen mits betaling van de kosten. De afschriften of uittreksels worden geldig ondertekend door de voorzitter of twee bestuurders.

TITEL V-- REKENINGEN

ARTIKEL 26  BOEKJAAR - REKENINGEN

Het boekjaar begint op één januari en eindigt op eenendertig december van ieder jaar.

Ieder jaar en ten laatste binnen twee maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar, legt de raad van bestuur de rekeningen van het voorbije boekjaar ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering.

Het batig saldo van de rekening komt de vereniging toe en wordt toegevoegd aan de reserves.

De vereniging bewaart voor elk verstreken kalenderjaar de goedgekeurde rekeningen en andere vereiste stukken op haar zetel.

TITEL VI  ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 27  ONTBINDING

De algemene vergadering kan slechts tot de ontbinding van de vereniging besluiten in overeenstemming

met de bepalingen gesteld voor een wijziging van de statuten van de vereniging.

ARTIKEL 28  VEREFFENAAR(S)

Ingeval van vrijwillige ontbinding worden door de algemene vergadering één of meer vereffenaars benoemd, hun bevoegdheid bepaald en de wijze van vereffening van de schulden en van de tegeldemaking van de goederen vastgesteld.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOE) 0.6

ARTIKEL 29  BESTEMMING VAN HET NETTO-ACTIEF

Indien de vereniging ontbonden wordt, is de vereffenaar gehouden het netto actief vermogen dat na de vereffening van de schulden en de aanzuivering van de lasten overblijft, te bestemmen ten voordele van een vereniging met een gelijkaardig of aanverwant doel na goedkeuring van de bestemming door de algemene vergadering.

De vereffenaar doet daartoe een of meer gemotiveerde voorstellen van bestemming aan de algemene vergadering, aan te geven in de oproeping. De bestemmingsbeslissing is slechts geldig wanneer zij door de vergadering wordt genomen onder de voorwaarden van aanwezigheid en stemquorum vereist voor een wijziging van de statuten van de vereniging.

Zijn niet alle leden op de eerste vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden. Op de tweede vergadering kan rechtsgeldig beslist worden, welke het getal der aanwezige leden ook zij.

TITEL Vil  OVERGANGS- EN SLOTBEPALINGEN

ARTIKEL 30  ALGEMENE BEPALING

Voor alles wat in de statuten niet uitdrukkelijk is bepaald, is de wetgeving aangaande de

beroepsverenigingen van toepassing.

NEGENDE BESLUIT

Als gevolg van het tweede besluit hiervoor, besluit de vergadering met ingang van heden tot het ontslag van

de plaatsvervangende bestuurders, te weten:

Apr. Pia DESMET;

- Apr. Dries MINNE;

- Apr. Brecht HOSTE.

De vergadering besluit over de kwijting van de plaatsvervangende bestuurders te beraadslagen en te besluiten bij een volgende algemene vergadering.

De vergadering dankt hen voor de diensten die zij ten behoeve van de vereniging hebben bewezen.

TIENDE BESLUIT

Als gevolg van het zesde besluit hiervoor, besluit de vergadering met ingang van heden tot het ontslag van

de toezichthoudende leden, te weten:

- Apr, Carl VUYLSTEKE;

- Apr. Bram VERHAEGHE.

De vergadering dankt hen voor de diensten die zij ten behoeve van de vereniging hebben bewezen.

D. Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur de dato 13 maart 2014:

EERSTE BESLUIT

Bij beslissing van de buitengewone algemene vergadering van heden, voorafgaandelijk aan dezer, werd de mogelijkheid voor de raad van bestuur om het dagelijks bestuur van de vereniging op te dragen aan een directiecomité, afgeschaft,

Ais gevolg hiervan beslist de raad van bestuur met ingang van heden tot afschaffing van het directiecomité, zoals opgericht bij beslissing van de raad van bestuur van 20 januari 2010, bij uittreksel bekendgemaakt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van 23 juni daarna, onder nummer 10091293.

Als gevolg hiervan is het mandaat van de leden van het directiecomité, te weten:

- Apr. Antoon CALUS

- Apr. Inge HUYSENTRUYT

beëindigd met ingang van heden.

De raad van bestuur dankt hen voor de diensten die zij ten behoeve van de vereniging bewezen hebben in hun hoedanigheid van lid van het directiecomité.

TWEEDE BESLUIT

In toepassing van artikel 13.2 van de statuten beslist de raad van bestuur het dagelijks bestuur op te dragen

aan een algemeen directeur en een directeur tariferingsdienst.

"

MOD 0.6

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

1.Algemeen directeur

Bijgevolg beslist de raad van bestuur om met ingang van heden te benoemen tot algemeen directeur: mevrouw Inge HUYSENTRUYT, wonende te 8550 Zwevegem, Wulfsbergstraat 8, die verklaart het mandaat te aanvaarden.

1.1,Overgedragen bevoegdheden

De algemeen directeur neemt het dagelijks bestuur waar, zij neemt de dagdagelijkse beslissingen van de vereniging en leidt in dit kader de verschillende diensten van de vereniging bij het uitvoeren van hun dagdagelijkse taken, met inbegrip van de dienst tarifering.

Meer bepaald zal de algemeen directeur instaan voor, zonder dat de hierna vermelde opsomming als limitatief kan beschouwd worden:

- het organiseren, sturen, leiden en opvolgen van de verschillende diensten van de vereniging, met inbegrip van de dienst tarifering;

- het behandelen van uitgaande en inkomende briefwisseling;

- het aanwerven en ontslaan van werknemers van de vereniging (met uitzondering van de kaderleden), mits

voorafgaand akkoord van het uitvoerend comité;

- de dagelijkse uitvoering van de beslissingen van de raad van bestuur en van het uitvoerend comité.

1.2.Vertegenwoordigingsbevoegdheid

Binnen de grenzen van de aan de algemeen directeur overgedragen bevoegdheden, wordt de vereniging in en buiten rechte vertegenwoordigd door de algemeen directeur, beperkt tot een bedrag van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) per verrichting, waarbij deelverrichtingen voor zelfde handeling samengeteld worden.

Naar banken en bedrijven toe die een openbare nutsvoorziening aanbieden, betekent dit onder meer dat de algemeen directeur alle rekeningen kan openen bij de banken of bij het bestuur der postcheques; op de geopende of te openen rekeningen alle verrichtingen kan doen en goedkeuren, de rekeningen opzeggen of afsluiten en het saldo innen, beperkt tot honderd vijfentwintig duizend euro (E 125.000,00) per verrichting, waarbij deelverrichtingen samengeteld worden. De algemeen directeur zal eveneens de vennootschap vertegenwoordigen voor,

- alle verrichtingen bij de bedrijven die een openbare nutsvoorziening aanbieden, zoals spoorwegen, post, telefoon, water en, andere, beperkt tot honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) per verrichting, waarbij deelverrichtingen samengeteld worden;

- het ondertekenen vanalle statistieken, documenten en aangiften ten behoeve van de staat, de provincie, gemeentes of andere bestemmelingen.

Voor verrichtingen die het bedrag van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) overschrijden is, naast de handtekening van de algemeen directeur, tevens de handtekening van de voorzitter van de raad van bestuur vereist.

Bij afwezigheid van de voorzitter, kan in dringende gevallen, voor verrichtingen die het bedrag van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) overschrijden, de handtekening van de voorzitter van de raad van bestuur vervangen worden door de handtekening van de ondervoorzitter van de raad van bestuur.

Bovenvermelde grens van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) is niet van toepassing voor financiële verrichtingen naar apothekers in het kader van de tarifering, waarvoor de algemeen directeur, naast de directeur tariferingsdienst, alleen optredend, bevoegd is ongeacht het bedrag.

2.Directeur tariferingsdienst

Vervolgens beslist de raad van bestuur om de heer Antoon CALUS, wonende te 8480 Ichtegem, Engelstraat

81, te benoemen als directeur tariferingsdienst.

2,1.Overgedragen bevoegdheden

De directeur tariferingsdienst neemt het dagelijks bestuur van de dienst tarifering waar.

Meer bepaald zal de directeur tariferingsdienst instaan voor:

- het organiseren, sturen, leiden en opvolgen van de dienst tarifering van de vereniging;

- de verwerking van de tariferingsgegevens van de leden-apothekers;

- het opmaken van statistieken met betrekking tot de tariferingsgegevens;

- de supervisie van de boekhouding van de dienst tarifering;

- de bijstand van de leden-apothekers bij vragen omtrent tarifering;

- in het algemeen alle handelingen die door de toepasselijke wetgeving worden opgedragen aan een dienst

tarifering.

2.2.Vertegenwoordig ingsbevoegdheid

De aldus benoemde directeur tariferingsdienst zal in deze hoedanigheid en binnen de grenzen van de hem

overgedragen bevoegdheden beschikken over de maatschappelijke handtekening voor alle verrichtingen die

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 0.6

een bedrag van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) niet overschrijden, waarbij deelverrichtingen voor een zelfde handeling samengeteld worden.

De verrichtingen die een bedrag van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) overschrijden, vereisen naast de handtekening van de directeur tariferingsdienst tevens de handtekening van de voorzitter van de raad van bestuur.

Bij afwezigheid van de voorzitter, kan in dringende gevallen, voor verrichtingen die het bedrag van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) overschrijden, de handtekening van de voorzitter van de raad van bestuur vervangen worden door de handtekening van de ondervoorzitter van de raad van bestuur.

Bovenvermelde grens van honderd vijfentwintig duizend euro (¬ 125.000,00) is niet van toepassing voor financiële verrichtingen naar apothekers in het kader van de tarifering, waarvoor de directeur tariferingsdienst, alleen optredend, bevoegd blijft ongeacht het bedrag.

DERDE BESLUIT

In toepassing van artikel 13.1 van de statuten beslist de raad van bestuur een uitvoerend comité op te richten dat zal instaan voor het operationeel bestuur van de vereniging.

Werking

Het uitvoerend comité vormt een college dat handelt volgens de regels van een beraadslagende

vergadering.

Het uitvoerend comité wordt op regelmatige basis bijeengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur en dit tenminste drie (3) dagen vàôr de datum voorzien voor de vergadering. Deze oproeping kan per brief, fax of mail gebeuren.

De vergaderingen van het uitvoerend comité worden gehouden in België af in het buitenland, op de plaats aangeduid in de oproeping.

Elk lid van het uitvoerend comité kan door middel van een stuk dat zijn handtekening draagt (met inbegrip van de digitale handtekening zoals bedoeld in artikel 1322, al. 2 B.W.) waarvan kennis is gegeven per brief, telefax, e-mail of enig ander middel vermeld in artikel 2281 van het B.W., volmacht geven aan een ander lid van het uitvoerend comité om hem op een welbepaalde vergadering te vertegenwoordigen. Geen enkel lid kan over meer dan twee (2) stemmen beschikken binnen het uitvoerend comité, één voor hem en één voor zijn lastgever.

Behalve in het geval van overmacht kan het uitvoerend comité slechts geldig beraadslagen en beslissen indien tenminste de helft van haar leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien deze voorwaarde niet is vervuld, kan een nieuwe vergadering worden samengeroepen die geldig kan beraadslagen en beslissen over de punten die op de.dagorde van de vorige vergadering aan bod kwamen, indien tenminste twee (2) leden van het uitvoerend comité aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Het uitvoerend comité kan eveneens vergaderen per telefoon- of videoconferentie.

Elke beslissing van het uitvoerend comité wordt genomen met gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden van het uitvoerend comité, en bij onthouding van één of meer van hen, met de meerderheid van de andere leden.

Overgedragen bevoegdheden

Het uitvoerend comité neemt het operationeel bestuur van de vereniging waar.

Meer bepaald zal het uitvoerend comité instaan voor volgende specifieke bevoegdheden, zonder dat de hierna vermelde opsomming als limitatief kan beschouwd worden:

- het voorbereiden, uitvoeren en opvolgen van beslissingen van de raad van bestuur.

In dit kader zal het uitvoerend comité volgende documenten voorbereiden en ter goedkeuring voorleggen

aan de raad van bestuur:

a.het strategisch plan

b.het businessplan

c.de opmaak van de begroting

d.een driemaandelijks verslag dat hierna verder wordt toegelicht onder "Rapportering".

- het implementeren van het strategisch plan en het businessplan zoals deze werden goedgekeurd door de

raad van bestuur;

- de scope van nieuwe projecten definiëren;

- het opvolgen van de professionele dienstverlening van de vereniging naar haar leden-apothekers.

De raad van bestuur blijft evenwel concurrentieel bevoegd om zelf alle handelingen te verrichten waarvoor zij de bevoegdheid heeft overgedragen aan het uitvoerend comité.

MOD 0.6

" 4 "

" Voor--béhrsattért--aab het . Belgisch Staatsblad

Luik B - Vervolg

Rapportering

Trimestrieel maakt het uitvoerend comité een verslag over aan de raad van bestuur met betrekking tot het

operationeel bestuur.

Dit verslag zal onder meer melding maken van de volgende zaken:

- de beslissingen genomen door het uitvoerend comité;

- een overzicht van de werking van de verschillende diensten van de vereniging;

- een financieel overzicht;

- een overzicht omtrent het beroep van apotheker en de beroepsontwikkeling;

- een overzicht van de activiteiten van de vereniging, zowel intern als in relatie met derden;

- een overzicht van alle feiten waarover de raad van bestuur geïnformeerd dient te worden.

Vertegenwoordigingsbevoegdheid

Binnen de grenzen van de aan het uitvoerend comité overgedragen bevoegdheden én voor zover de betreffende handeling het bedrag van tweehonderd vijftig duizend euro (¬ 250.000,00) niet overschrijdt of geen looptijd heeft die langer is dan één (1) jaar, wordt de vereniging in en buiten rechte vertegenwoordigd door twee ' (2) leden van het uitvoerend comité, waaronder de voorzitter van de raad van bestuur, Bij afwezigheid van de voorzitter, kan in dringende gevallen, de handtekening van de voorzitter van de raad van bestuur vervangen worden door de handtekening van de ondervoorzitter van de raad van bestuur.

Benoeming leden uitvoerend comité

Tenslotte besluit de raad van bestuur om met ingang van heden de volgende personen als lid van het

uitvoerend comité te benoemen:

1. de heer Christophe DE PAUW (voorzitter van de raad van bestuur), wonende te 8200 Brugge (Sint-Andries), Gistelsesteenweg 504, die verklaart zijn mandaat te aanvaarden.

Het mandaat van de heer Christophe DE PAUW zal een einde nemen bij beëindiging van zijn mandaat als voorzitter van de raad van bestuur.

2, mevrouw Inge HUYSENTRUYT (algemeen directeur), wonende te 8550 Zwevegem, Wulfsbergstraat 8, verklaart haar mandaat te aanvaarden.

Het mandaat van mevrouw Inge HUYSENTRUYT zal een einde nemen bij beëindiging van haar arbeidsovereenkomst ais algemeen directeur.

3. de heer Antoon CALUS (directeur tariferingsdienst), wonende te 8480 lchtegem, Engelstraat 81, die verklaart zijn mandaat te, aanvaarden.

Het mandaat vin' " de heer Antoon CALUS zal een einde nemen bij beëindiging van zijn arbeidsovereenkomst als directeur tariferingsdienst.

4. op voordracht van de voorzitter van de raad van bestuur: de heer Jozef GRYSPEERDT (bestuurder), wonende te 8550 Roeselare Diksmuidesteenweg 8, die verklaart zijn mandaat te aanvaarden.

Het mandaat van de heer Jozef GRYSPEERDT zal een einde nemen bij beëindiging van zijn mandaat als bestuurder.

5. op voordracht van de voorzitter van de raad van bestuur de heer Klaas DEBRUYNE (bestuurder), wonende te 8432 Leffinge, Dorpsstraat 26, die verklaart zijn mandaat te aanvaarden.

Het mandaat van de heer Klaas DEBRUYNE zal een einde nemen bij beëindiging van zijn mandaat als bestuurder,

6. op voordracht van de voorzitter van de raad van bestuur: de heer Filip VERMEULEN (bestuurder), wonende te 8740 Pittem, Tieltstraat 59, die verklaart zijn mandaat te aanvaarden,

Het mandaat van de heer Filip VERMEULEN zal een einde nemen bij beëindiging van zijn mandaat als bestuurder.

7. op voordracht van de voorzitter van de raad van bestuur mevrouw Leen SERPENTIER (bestuurder), wonende te 8370 Blankenberge Casinoplein 1, die verklaart haar mandaat te aanvaarden.

Het mandaat van mevrouw Leen SERPENTIER zal een einde nemen bij beëindiging van haar mandaat als bestuurder.

8, op voordracht van de voorzitter van de raad van bestuur: de heer Frank VANDER STICHELE (bestuurder), wonende te 8560 Gullegem Kon, Fabiolastraat 17, die verklaart zijn mandaat te aanvaarden.

Het mandaat van de heer Frank VANDER STICHELE zal een einde nemen bij beëindiging van zijn mandaat als bestuurder.

Christcphe DE PAUW Inge HUYSENTRUYT

voorzitter raad van bestuur bestuurder

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ton aanzien van derden

te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

29/08/2013
ÿþ MOD o.s

1.Liir In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

Voor-

behouder aan het Belgisch

Staatsbla.

Il

.t

Iii,111~1 13~i~u~u~6~~u~~Hu~

3 0

%t.e.wi,~~ ~ot 41 A3

WIl~O ..X5LDERS Mairita

Attaché

("-

Voorbehouden FOD

1

Ondememingsnr : 0405.383.388

Benaming

(voluit) : DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : ONTSLAG EN (HER)BENOEMING (PLAATSVERVANGENDE) BESTUURDERS EN COMMISSARIS

Uittreksel uit de notulen van de jaarvergadering de dato 27 februari 2013:

Bestuurders

De vergadering neemt kennis van het ontslag van de heer Bert Dewaele en de heer Dimitry Staeren als

bestuurslid, per brief aangeboden met ingang van heden.

Na beraadslaging besluit de vergadering Apr. Kris MARRANNES, Apr. Martin DEVOS, Apr. Jozef Gryspeerdt, Apr, Luc Hauspie, Apr. Frank Vander Stichele, Apr. Christophe De Pauw, Apr. Klaas Debruyne, Apr. Filip Vermeulen en Apr. Joost Lemey, die allen aanvaarden, te (her)benoemen tot bestuursleden van de vereniging voor een termijn van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2016,

De vergadering stelt vast dat de raad van bestuur op heden als volgt is samengesteld:

-Apr. Leen SERPENTIER (benoemd tot na de jaarvergadering van 2015);

Apr. Goelen VERVAEKE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2015);

- Apr. Paul LARMUSEAU (benoemd tot na de jaarvergadering van 2015);

- Apr. Kris MARRANNES (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016); - Apr. Martin DEVOS (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

-Apr. Jozef GRYSPEERDT (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Luc HAUSPIE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016); -Apr. Frank VANDER STICHELE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Christophe DE PAUW (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

-Apr. Klaas DEBRUYNE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

-Apr. Filip VERMEULEN (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

-Apr. Joost LEMEY (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016).

Plaatsvervangende bestuurders

De vergadering neemt kennis van het ontslag van de heer Martin DEVOS, de heer Steven TEMMERMAN, de heer Johan LAMOOT, de heer Kris MARRANNES, mevr. Stefanie DECRAEMER, mevr. Hannelore COCQUYT, mevr. Sotie WALCARIUS, mevr. Heidi VERA en meur, Ann VINCENT, als plaatsvervangende bestuursleden.

Na beraadslaging beslist de vergadering om Apr. Pia DESMET, Apr. Dries MINNE en Brecht HOSTE, die allen aanvaarden, te (her)benoemen tot plaatsvervangende bestuursleden van de vereniging voor een termijn van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2016.

De vergadering stelt op heden vast dat de vereniging volgende plaatsvervangende bestuurders telt:

- Apr. Pia DESMET (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Dries MINNE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Brecht HOSTE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 0.6

Luik B - Vervolg

"" Tôezichltioutl ride letten

Na beraadslaging beslist de vergadering om Apr. Carl VUYLSTEKE en Apr. Bram VERHAEGHE, die beiden aanvaarden, te herbenoemen tot toezichthoudende leden van de vereniging voor een termijn van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2016.

De vergadering stelt op heden vast dat de vereniging volgende toezichthoudende leden telt:

Apr. Carl VUYLSTEKE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

Apr. Bram VERHAEGHE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016).

Commissaris

Tot slot besluit de vergadering om de burgerlijke vennootschap onder de vorm van een coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid "Vander Donckt  Roobrouck  Christiaens Bedrijfsrevisoren", afgekort "VRC Bedrijfsrevisoren", met zetel te 8820 Torhout, Lichterveldestraat 39 a, vertegenwoordigd door de heer Bart ROOBROUCK, bedrijfsrevisor, kantoorhoudende te 8800 Roeselare, Kwadestraat 151A bus 42, tot commissaris te herbenoemen voor een periode van drie boekjaren, benoeming ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering die over de jaarrekening van het derde boekjaar beraadslaagt en besluit.

Christophe DEPAUW Joost LEMEY

voorzitter van de raad van bestuur bestuurder

Oe de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden

te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voor-

4 -trehtfilttern

aan het

Belgisch

Staatsblad

Annexes dü Moniteur bete

iejtagen bij'itet Beigtsrtr-Staatstitati-- 29f08tZUr3-

25/07/2012
ÿþMOP 0.6

A

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

8

E~_ ..~__~.__w..__.,w..__........~_..._..._._.~_._..,__._~....~

=

\\ /Ondernemingsnr : 4405.383.388

;

Benaming

(voluit) : DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : ZETELVERPLAATSING

Uit de notulen van de jaarvergadering van 28 februari 2012 blijkt het volgende:

AI De vergadering neemt kennis van het ontslag van de heer Marc Degroote en de heer Frank Opsomer als bestuurslid.

De vergadering besluit in hun vervanging te voorzien voor de resterende looptijd van hun respectievelijk mandaat,

Aldus worden Apr. Jozef GRYSPEERDT, wonende te 8800 Roeselare, Diksmuidsesteenweg 8 en Apr. Luc HAUSPIE, wonende te 8620 Nieuwpoort, Emiel Verhaerenlaan 50, die aanvaarden, benoemd tot bestuurslid voor een termijn ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van het jaar 2013.

Het mandaat van voornoemde Apr. Luc HAUSPIE als plaatsvervangend bestuurder, wordt hierdoor beëindigd.

De vergadering besluit bovendien om volgende leden van de raad van bestuur vervroegd te herbenoemen

voor een nieuwe periode van 3 jaar:

- Apr. Bert DEWAELE, wonende te 8501 Heule, G. Gezellelaan 101;

- Apr. Leen SERPENTIER, wonende te 8370 Blankenberge, Koning Albertlaan 32;

- Apr. Goelen VERVAEKE, wonende te 8551 Heestert, Pontstraat 93;

- Apr, Paul LARMUSEAU, wonende te 8530 Harelbeke, Stasegemdorp 36.

Aldus worden Apr. Bert DEWAELE, Apr. Leen SERPENTIER, Apr. Goelen VERVAEKE en Apr, Paul

LARMUSEAU, allen voornoemd, die aanvaarden, benoemd tot bestuurder voor een termijn ingaand op heden

en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van het jaar 2015.

Bi De vergadering neemt kennis van het ontslag van de heer Christophe DEPAUW als voorzitter van de algemene vergadering zodat een nieuwe voorzitter dient te worden aangesteld.

Aldus wordt Apr. Bram VERHAEGHE, wonende te 8500 Kortrijk, Voorstraat 40, die aanvaardt, benoemd tot voorzitter van de algemene vergadering voor een termijn ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van het jaar 2015.

Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur de dato 28 februari 2012:

De raad van bestuur stelt vast dat ingevolge de beëindiging van het mandaat van bestuurder van de heer Marc DEGROOTE als bestuurslid, zoals vastgesteld bij de jaarvergadering van heden voorafgaand aan dezer, zijn mandaat van voorzitter van de raad van bestuur tevens beëindigd is.

Vervolgens besluit de raad van bestuur om voor een periode ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2015, te benoemen tot voorzitter van de raad van bestuur; de heer Christophe DE PAUW, wonende te 8200 Brugge (Sint-Andries), Gistelsesteenweg 504.

De aldus benoemde voorzitter van de raad van bestuur zal, samen optredend met één andere bestuurder, de vereniging in en buiten rechte vertegenwoordigen, zoals bepaald in de statuten.

De raad van bestuur neemt kennis van het ontslag van de heer Frank OPSOMER als penningmeester van de raad van bestuur met ingang van heden.

Oc de laatste blz. van Luik B vermelden : Reçio : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden to vortcgcnwoordigcn

Verso,: Naam en handtekening.

V 111111111" 1213141," iiN

beh Il

aa

Be

Stal

4 .Q , 20 rbe ouden FO

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

c. ' 1.'

.#"ro

Voor-__behbudën

aan het Belgisch Staatsblad

MOD 0.6

1-mik B - Vervolg

Bijgëvblg'is er slechts eén penningmeester benoemd, te weten de heer Klaas DEBRUYNE, wonendë 1 '

8432 Leffinge, Dorpsstraat 26. Hij zai dit mandaat uitoefenen tot onmiddellijk na de jaarvergadering van 2013.

Uittreksel uit de notulen van de bijzondere algemene vergadering de dato 21 maart 2012:

De vergadering bevestigt en bekrachtigt het besluit van de raad van bestuur van 2 januari 2012 om de de zetel van de beroepsvereniging met ingang van zelfde datum te verplaatsen van 8500 Kortrijk, Rekollettenstraat 23 naar 8800 Roeselare, Kwadestraat 153 bus 1.

Zij besluit aldus om artikel 2 van de statuten aan te passen en te herformuleren als volgt:

"De zetel van de vereniging is gevestigd te 8800 Roeselare, Kwadestraat 153 bus 1,

De zetel van de beroepsvereniging mag verplaatst worden naar om het even welke plaats in het Vlaams of Brussels gewest, bij enkel besluit van de raad van bestuur, te publiceren in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad"

Christophe DE PAUW Frank VANDER STICHELE

voorzitter raad van bestuur bestuurder

Op de laatste blz van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden

te vertegenwoordigen

Versa : Naam en handtekening

27/03/2012
ÿþYu,

1 9 -03- 2012

BELGISCH STAATSBLAD

In de " 1agerrb" . : e gist Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

*iaos3so~"

MONITEUR BELGE

Mao 0.6

Ondernemingsar : 0405.383.388

Benaming

(voluit) : DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : ZETELVERPLAATSING

Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuurde dato 2 januari 2012:

" De raad van bestuur besluit om de zetel van de beroepsvereniging te verplaatsen van 8500 Kortrijk, Rekolletenstraat 23 naar 8800 Roeselare, Kwadestraat 153 bus 1 en dit met ingang van heden.

Marc DEGROOTE Christophe DE PAUW

voorzitter raad van bestuur bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepevoreniging ion aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ; Naam en handtekening.

03/06/2011
ÿþBijlagen.bij_bet Belgisch Staatsbdad O3lQ6L2011 Annexes duMnnite.ur hel.ge

MOD 0.6

Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad

bekend te maken kopie na indiening van de akte bij de

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie



Ondernemingsnr : 0405.383.388

Benaming

(voluit) : DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING

Rechtsvorm : Beroepsvereniging

Onderwerp akte : ONTSLAG EN BENOEMING TOEZICHTHOUDEND LID

Uit de notulen van de jaarvergadering van DE WESTVLAAMSE Apothekersvereniging de dato 23 februari 2011 blijkt:

het ontslag van de heer Robert SEURINCK, wonende te 8770 Ingelmunster, Schoolstraaat 17, als ' toezichthoudend lid en dit met ingang van heden.

De vergadering besluit in zijn vervanging te voorzien voor de resterende looptijd van dit mandaat en benoemt aldus voor een periode ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2013 als toezichthoudend lid, de heer Bram Verhaeghe, wonende te 8500 Kortrijk,Voorstraat 40.

Marc DEGROOTE Christophe DE PAUW

voorzitter raad van bestuur bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden

te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

iiii

k11083531*

04/05/2015
ÿþIVïi~-NÏTEUR BELGE

MOI) 0.6

2 3 -04- 2015

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad BELGISCH STAATSBLAD bekend te maken kopie na indiening van de akte l

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie

i CiWINDMOLDERS Marita

Attaché







Voorbehouden FOD



Ondernemingsnr Benaming 0405.383.388

(voluit) DE WESTVLAAMSE Apothekersvereniging

Rechtsvorm : Onderwerp akte Beroepsvereniging

ONTSLAG EN (HER)BENOEMING BESTUURDER(S) EN VOORZITTER VAN DE ALGEMENE VERGADERING EN VAN DE RAAD VAN BESTUUR



A. Uittreksel uit de notulen van de jaarvergadering de dato 25 februari 2015:

De vergadering neemt kennis van het ontslag van Apr. Luc HAUSPIE, als bestuurder van de vennootschap, ingevolge het bereiken van de leeftijd van 65 jaar dit jaar, en dit met ingang van 18 februari 2015.

Na beraadslaging besluit de vergadering Apr. Goelen VERVAEKE, Apr. Leen SERPENTIER en Apr. Paul ' LARMUSEAU, die allen aanvaarden, te herbenoemen tot bestuurders van de vereniging voor een termijn van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2018.

Na beraadslaging besluit de vergadering Apr. Myriam VANDEN BROUCKE, die alhier tussenkomst en aanvaardt, te benoemen tot bijkomend bestuurder van de vereniging voor een termijn van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2018.

Na beraadslaging besluit de vergadering, overeenkomstig artikel 19 van de statuten, Apr. Bram VERHAEGHE, die aanvaardt, te herbenoemen tot voorzitter van de algemene vergadering van de vereniging voor een termijn van drie jaar, ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2018.

De vergadering stelt vast dat de raad van bestuur op heden als volgt is samengesteld:

- Apr. Kris MARRANNES (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Martin DEVOS (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Jozef GRYSPEERDT (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Frank VANDER STICHELE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Christophe DE PAUW (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Klaas DEBRUYNE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Filip VERMEULEN (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Joost LEMEY (benoemd tot na de jaarvergadering van 2016);

- Apr. Pia DESMET (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017);

- Apr. gries MINNE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017);

- Apr. Brecht HOSTE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017);

- Apr. Inge HUYSENTRUYT (benoemd tot na de jaarvergadering van 2017).

- Apr. Leen SERPENTIER (benoemd tot na de jaarvergadering van 2018);

- Apr. Goelen VERVAEKE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2018):

- Apr. Paul LARMUSEAU (benoemd tot na de jaarvergadering van 2018);

- Apr. Myriam VANDEN BROUCKE (benoemd tot na de jaarvergadering van 2018).

B, Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur de dato 25 februari 2015:

De raad van bestuur besluit om voor een periode ingaand op heden en eindigend onmiddellijk na de jaarvergadering van 2016, de heer Christophe DE PAUW, wonende te 8200 Brugge (Sint-Andries), Gistelsesteenweg 504, te herbenoemen als voorzitter van de raad van bestuur.

In deze hoedanigheid zal de voorzitter van de raad van bestuur, samen optredend met één andere bestuurder de vennootschap in en buiten rechte vertegenwoordigen, zoals bepaald in artikel 15 van de statuten.

Christophe DE PAUW Inge HUYSENTRUYT

voorzitter van de raad van bestuur bestuurder

On de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam van de perso(o)n(en) bevoegd om de beroepsvereniging ten aanzien van derden

te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

1

Coordonnées
DE WESTVLAAMSE APOTHEKERSVERENIGING

Adresse
KWADESTRAAT 153, BUS 1 8800 ROESELARE

Code postal : 8800
Localité : ROESELARE
Commune : ROESELARE
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande