HUISARTSENWACHTPOST BRUGGE, AFGEKORT : HAWAP BRUGGE

Association sans but lucratif


Dénomination : HUISARTSENWACHTPOST BRUGGE, AFGEKORT : HAWAP BRUGGE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 543.483.872

Publication

24/12/2013
ÿþMOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 1  De vereniging draagt de naam  Huisartsenwachtpost Brugge afgekort  HAWAP Brugge . Zowel de volledige naam als de afkorting kunnen elk afzonderlijk als enige en volledige statutaire benaming van de vereniging worden gebruikt. Alle officiële stukken en akten uitgaande van de vereniging dragen deze benaming voorafgegaan of gevolgd door de rechtsvorm en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2  De zetel van de vereniging is gevestigd aan de Prof. Dr. J. Sebrechtsstraat 1, 8000 Brugge in het gerechtelijk arrondissement Brugge. De algemene vergadering kan met een eenvoudige goedkeuring op voorstel van de raad van bestuur beslissen het adres van de maatschappelijke zetel te wijzigen, maar steeds

Tussen ondergetekenden, stichtende leden, allen huisarts en lid van de Huisartsenkring HABO vzw, werd overeengekomen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, in overeenstemming met de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en latere wetswijzigingen die rechtspersoonlijkheid verleent aan de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Titel 1 : Naam, Zetel, Doel, Duur

De namen van de stichtende leden en hun beroep van huisarts:

Naam  voornaam  geboortedatum  geboorteplaats

Dr. Bru Georges, °20/09/1954, Brugge

Dr. Cortvriendt Mathias, °17/06/1982, Brugge

Dr. Degomme Stephanie, °26/04/1981, Gent

Dr. Devriendt Frank, °28/03/1957, Brugge

Dr. Fevery Sabine, °10/05/1961, Kassel (Duitsland)

Dr. Gheyle Lies, °19/11/1982, Brugge

Dr. Vanderkeelen Linda, °11/06/1964, Gent

Dr. Vandevelde Philip, °16/08/1956, Brugge

Dr. Vermeire Piet, °26/02/1966, Dendermonde

Dr. Wynsberghe Jan, °17/05/1958, Gent

De statuten van deze vereniging luiden als volgt:

STATUTEN HUISARTSENWACHTPOST BRUGGE vzw

Ondernemingsnr :

Benaming

(voluit) : Huisartsenwachtpost Brugge

België

Onderwerp akte : Oprichting

*13308090*

(afgekort) : HAWAP BRUGGE

Rechtsvorm: : Vereniging zonder winstoogmerk

Luik B

Zetel : Professor Dr. J. Sebrechtsstraat 1

0543483872

8000

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Brugge

Griffie

Neergelegd

20-12-2013

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

binnen het gebied waarvoor de huisartsenwachtpost de wachtdienst verzekert. De zetelverplaatsing moet vooraf ter goedkeuring aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren worden voorgelegd.

Artikel 3  De vereniging heeft tot doel een of meerdere huisartsenwachtpost(en) te beheren. De precieze omschrijving van het grondgebied en de taakomschrijving zal te allen tijde nauwkeurig in het huishoudelijk reglement omschreven worden. De tekst van het huishoudelijk reglement moet ter goedkeuring worden voorgelegd aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

De vereniging mag eveneens alle activiteiten ondernemen om deze doelstellingen te bereiken en te bevorderen. Zij kan tevens alle roerende en onroerende goederen verwerven die nuttig zijn voor de verwezenlijking van haar doel.

Artikel 4  De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, maar kan evenwel te allen tijde worden ontbonden onder de voorwaarden vermeld in onderhavige statuten.

Titel 2 : De Leden

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 5  Het aantal leden is onbeperkt maar moet minstens vier bedragen. De vereniging telt effectieve en toegetreden leden.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering komt uitsluitend toe aan de effectieve leden, verder vermeld als  lid of  leden . De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk. De overige leden, zonder stemrecht, worden toegetreden leden genoemd.

Artikel 6  Als effectief lid kan tot de vereniging toetreden, iedere huisarts die

· de geneeskunde uitoefent in het gebied waarvoor de huisartsenwachtpost de wachtdienst verzekert zoals nauwkeurig omschreven in het huishoudelijk reglement;

· om de continuïteit van zorgen voor zijn praktijk te waarborgen, deelneemt aan de wachtdienst, georganiseerd door de huisartsenkring en volgens de modaliteiten vastgelegd in het huishoudelijk reglement;

· wachtdienstbijdrage betaald heeft aan de huisartsenkring;

· door de algemene vergadering als lid wordt aanvaard.

Artikel 7  Toegetreden leden zijn ereleden, beschermleden, steunende, adviserende of medewerkende leden. Zij kunnen door de raad van bestuur worden aanvaard onder door haar te bepalen voorwaarden. Zij kunnen aanwezig zijn op de algemene vergadering of de raad van bestuur wanneer zij dit wensen én wanneer de raad van bestuur het gepast oordeelt hen uit te nodigen. Zij bezitten evenwel geen stemrecht. Hun verdere rechten en plichten worden vermeld in het huishoudelijk reglement. Wettelijke bepalingen zijn op hen niet van toepassing.

Artikel 8  De jaarlijkse ledenbijdrage wordt elk jaar vastgesteld door de Algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur.

Een lid dat de ledenbijdrage niet betaalt binnen één maand na de aanmaning, krijgt een nieuwe aanmaning. Indien ook deze niet binnen één maand gevolgd wordt door de betaling, wordt het lid in gebreke gesteld en als ontslagnemend beschouwd.

Artikel 9  Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet schriftelijk aan de voorzitter van de raad van bestuur ter kennis worden gebracht. De raad van bestuur kan om de doelstelling van de vereniging niet in het gedrang te brengen in het huishoudelijk reglement een opzegperiode vastleggen waarbinnen een ontslagnemend lid zijn aangegane verbintenissen blijft nakomen, in het bijzonder het waarnemen van de wachtbeurten.

Kandidaat-leden richten hun aanvraag tot lidmaatschap schriftelijk of per mail aan de raad van bestuur. Deze kan de kandidaat voorlopig als lid aanvaarden tot de volgende algemene vergadering de definitieve beslissing neemt. In de tussentijd heeft een voorlopig aanvaard lid dezelfde rechten en plichten als de andere leden. Elk lid aanvaardt de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging.

De bovengenoemde en ondertekenende stichtende leden zijn de eerste leden van de vereniging. De raad van bestuur zal op de zetel van de vereniging een register van de leden bijhouden.

Artikel 10  De uitsluiting van een lid vereist de beslissing van de algemene vergadering, na advies van de raad van bestuur, mits vermelding op de agenda en genomen bij twee derden meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden Een aanwezigheidsquorum is niet vereist.

Het onderwerp van de uitsluiting kan nooit betrekking hebben op de statutaire voorwaarden van het lidmaatschap op voorwaarde dat het lid aan alle cumulatieve lidmaatschapsvoorwaarden voldoet en blijft voldoen.

De rechten van de verdediging van het geviseerde lid worden gerespecteerd o.a. door het voorafgaand aanhoren

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

door en het noodzakelijk advies van de raad van bestuur.

De uitsluiting treedt onmiddellijk in en wordt aan de betrokkene per aangetekend schrijven medegedeeld.

Een lid dat niet meer voldoet aan de toetredingsvoorwaarden vermeld in artikel 6 wordt eveneens als ontslagnemend beschouwd.

Artikel 11  Uittredende, uitgetreden of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen en gedane inbrengen vorderen. Bij ontslag of uitsluiting blijven eventueel achterstallige lidgelden inclusief het lidgeld voor het lopende jaar verschuldigd.

Titel 3 : De raad van bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 12  De algemene vergadering benoemt onder haar leden de leden van de raad van bestuur, die verder als bestuurder worden vermeld.

De bestuurders worden benoemd met een meerderheid van stemmen, ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit maar kunnen wel een kostenvergoeding ontvangen. Afhankelijk van de kostenvergoeding is het mogelijk dat er fiscale fiches worden opgemaakt.

Artikel 13  De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van ten minste drie bestuurders.

Artikel 14  De bestuurders worden benoemd voor een periode van vier jaar, en zijn maximaal 2 maal ononderbroken herverkiesbaar. Tussentijds benoemde bestuurders zijn slechts verkozen voor de rest van de duur van het mandaat.

Artikel 15  Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de algemene vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat, door verlies van het lidmaatschap of door overlijden.

De afzetting door de algemene vergadering wordt beslist bij meerderheid van stemmen, ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de algemene vergadering.

Artikel 16  De raad van bestuur verdeelt de bestuursfuncties onder haar bestuursleden, zoals de voorzitter, de ondervoorzitter, de penningmeester en de secretaris. Andere bestuursfuncties kunnen omschreven worden in het huishoudelijk reglement.

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt moet dit per aangetekend schrijven bekend maken aan de raad van bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval moet de raad van bestuur binnen de twee maanden de algemene vergadering bijeen roepen welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen.

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door de ondervoorzitter of door twee bestuurders.

De oproepingen tot de raad van bestuur moeten om geldig te zijn ondertekend of verstuurd worden door de voorzitter of door de ondervoorzitter of door twee bestuurders. Alle bestuurders moeten worden opgeroepen per gewone of aangetekende brief, per mail of per fax, ten minste vijf dagen voor de vergadering. Bij hoogdringendheid kan van deze termijn worden afgeweken, mits alle bestuurders hiermee akkoord zijn. De vergaderingen van de raad van bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of afwezig is wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter en in geval van diens belet of afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Ten einde de grootst mogelijke objectiviteit en autonomie te bewaren voor de organisatie en de werking van de huisartsenwachtpost is een politiek mandaat onverenigbaar met een mandaat van bestuurder.

Artikel 17  De raad van bestuur leidt de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de wet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als eiser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldigingen.

De raad van bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als een college.

De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders. Onthoudingen en

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

ongeldige stemmen worden niet in de beoordeling meegerekend. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Artikel 18  Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden voorgelegd worden geldig ondertekend door de voorzitter en door de secretaris. Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

Artikel 19  De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodigt acht en nuttig oordeelt en legt deze reglementen samen met alle wijzigingen ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering. De reglementen of wijzigingen gaan van kracht na de goedkeuring door de algemene vergadering en de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 20  Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het gezamenlijke optreden van twee bestuurders.

De bestuurders kunnen geldig optreden namens de vereniging en moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

Bestuurders gaan geen persoonlijke verplichtingen aan bij het afsluiten van verbintenissen voor de vereniging. Hun aansprakelijkheid is beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

Artikel 21  De raad van bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één of meerdere personen (derden),

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

Artikel 22  De raad van bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur worden op intern vlak steeds genomen in collegiaal overleg. Voor de externe vertegenwoordiging wat het dagelijks bestuur betreft, kan een dagelijks bestuurder alleen handelen.

De aanvaarding van de opdracht, de inhoud van de opdracht en de omvang van hun bevoegdheden, alsook de ambtsbeëindiging en/of afzetting worden in de notulen van de algemene vergadering opgenomen.

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden:

a) op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur.

b) door afzetting door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekende brief ter kennis worden gebracht van de betrokkene.

De voor bijzondere opdrachten aangestelde gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

De ambtsbeëindiging van een lid van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a) Op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur.

b) Door afzetting door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekende brief ter kennis worden gebracht van de betrokkene.

Handelingen van het dagelijks bestuur zijn verrichtingen die van gering belang zijn en/of spoedeisend zijn zodat

niet gewacht kan worden tot de raad van bestuur samenkomt.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van alle bestuurders.

Titel 4 : De algemene vergadering

Artikel 23  De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden en wordt voorgezeten door de voorzitter van

de raad van bestuur of bij afwezigheid door de ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door de oudste van de

aanwezige bestuurders.

Elk lid beschikt over één eigen stem op de algemene vergadering. Een lid kan zich door een ander lid laten

vertegenwoordigen.

Een lid kan evenwel maximaal 1 volmacht hebben. De volmachten dienen schriftelijk te worden gegeven.

De leden zijn aanwezig in persoon of bij geschreven volmacht geldend voor één vergadering als

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

vertegenwoordiger van een ander lid.

Elk in persoon aanwezig lid kan slechts één volmachtgever vertegenwoordigen.

De volmachtgever wordt als aanwezig geteld door de behandeling en de beslissing over het punt of de punten in

de volmacht vermeld.

Alle leden hebben gelijk stemrecht en elk lid beschikt over één stem.

Toegetreden leden en/of derden kunnen zonder stemrecht deelnemen aan de algemene vergadering volgens de

voorwaarden bepaald door de algemene vergadering. (beschreven in HR)

Artikel 24  Uitsluitend de algemene vergadering is bevoegd voor

- het wijzigen van de statuten

- de benoeming en de afzetting van, de kwijting aan de bestuurders

- de benoeming en de afzetting van, de kwijting aan commissarissen

- de goedkeuring van de rekeningen en de begroting

- de ontbinding van de vereniging

- de uitsluiting van een lid van de vereniging

- de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 25  De algemene vergadering wordt samengeroepen door de raad van bestuur of diens voorzitter, telkens wanneer het belang van de vereniging dit vereist en ten minste één maal per jaar voor het goedkeuren van rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het komend jaar en om zich uit te spreken over de kwijting van de bestuurders.

Artikel 26  De algemene vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar. In afwachting mag de raad van bestuur per maand één twaalfde uitgeven van de ontwerpbegroting.

Artikel 27  Buitengewone algemene vergaderingen worden gehouden telkens wanneer de omstandigheden dit vereisen, op aanvraag van de raad van bestuur of wanneer één vijfde van de effectieve leden daarom verzoekt. De raad van bestuur moet dan binnen de 21 kalenderdagen na het ontvangen van dit verzoek een algemene vergadering vastleggen en reglementair samenroepen met op de agenda minstens de gevraagde onderwerpen. De algemene vergadering wordt uiterlijk gehouden op de 40ste kalenderdag na dit verzoek.

Artikel 28  De oproeping tot de algemene vergadering gebeurt met een brief die per post of per e-mail verstuurd wordt. Die moet om geldig te zijn, ondertekend zijn door de voorzitter of door 2 bestuurders. De oproepingsbrief wordt gericht aan alle leden en wordt minstens 10 kalenderdagen voor de geplande vergadering verstuurd. In de brief worden de agenda, dag, uur en plaats van de vergadering vermeld.

Artikel 29  De agenda voor de algemene vergadering wordt door de raad van bestuur vastgelegd. Elk onderwerp dat schriftelijk, door tenminste één twintigste van de effectieve leden ondertekend en tenminste drie werkdagen voor de algemene vergadering bij de voorzitter van de raad van bestuur ingediend wordt, moet in de agenda worden opgenomen en (indien mogelijk) aan alle leden ter kennis worden gesteld. De algemene vergadering kan geldig beslissen over wat niet expliciet op de agenda staat wanneer twee derde van de aanwezige leden hierom verzoekt, behalve over deze punten die expliciet vooraf op de agenda moeten vermeld worden en waarvoor een besluit van de algemene vergadering vereist is.

Artikel 30  In zijn algemeenheid beslist de algemene vergadering bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, behalve in de gevallen voorzien in de statuten.

Artikel 31  Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 2/3de van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop deze vergadering een

geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3de der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede algemene vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5de van de stemmen worden besloten. Onthoudingen en ongeldige stemmen hebben de waarde van een tegenstem.

Artikel 32  Voor een beslissing over ontbinding van de vereniging gelden dezelfde regels als voor een wijziging van de doelstellingen van de vereniging.

Artikel 33  Voor het uitsluiten van een lid is vereist dat dit punt op de agenda vermeld wordt, dat het lid uitgenodigd wordt om zijn verdediging te kunnen ontplooien, en dat de beslissing genomen wordt met een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. Onthoudingen en ongeldige stemmen hebben de waarde van een tegenstem. De uitsluiting moet ter bekrachtiging worden voorgelegd aan de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren. De stemming over personen is geheim. De algemene vergadering kan de stemmodaliteiten bepalen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

Artikel 34 - Van elke vergadering worden notulen gemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die bijgehouden worden in een daartoe bestemd register op de zetel van de vereniging. Dit register kan op de zetel van de vereniging door de leden worden ingezien na afspraak.

Titel 5 : Rekeningen en Begrotingen

Artikel 35  Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

De raad van bestuur sluit de rekeningen van het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komende boekjaar voor. Beide worden aan de algemene vergadering ter goedkeuring voorgelegd. De jaarrekening wordt meegestuurd met de agenda van de algemene vergadering.

Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en kan in geen geval bij wijze van dividend of andere aan de leden worden uitgekeerd. Het vermogen van de vereniging bestaat uit inkomsten van lidgelden; inkomsten van schenkingen, legaten en leningen; inkomsten uit eigen activiteiten, inkomsten uit beleggingen, inkomsten uit overheidssubsidies indien aanwezig.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 36  Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding,kan enkel de algemene vergadering tot ontbinding besluiten indien 2/3de van de leden op de algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5de meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de algemene vergadering vermeld worden.

Artikel 37  In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden. Voor zaken die betrekking hebben op het medische beroepsgeheim zal hiervoor een beroep worden gedaan op artsen.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een gelijkaardige doelstelling aangeduid door de algemene vergadering.

Artikel 38  Voor alles waarin deze statuten niet uitdrukkelijk voorzien, blijft de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en haar uitvoeringsbesluiten toepasselijk.

Artikel 39  De ondertekenaars verklaren deze statuten, goedgekeurd door de Orde van Geneesheren, als enig rechtsgeldig document tussen de leden betreffende deze materie. Iedere wijziging dient voorafgaande goedkeuring van de Orde te verkrijgen.

Titel 6 : Ontbinding en Vereffening

Zijn geen 2/3de van de leden op deze algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede algemene vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5de meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Deze tweede algemene vergadering mag niet worden samengeroepen binnen de vijftien dagen na de eerste.

Titel 7 : Slotbepaling

Opgesteld en getekend op 17/12/2013, te Brugge

Dr. Vandevelde Philip, voorzitter

Dr. Wynsberghe Jan, ondervoorzitter

Dr. Fevery Sabine, secretaris

Dr. Devriendt Frank, penningmeester

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Dr. Bru Georges, bestuurslid

Dr. Cortvriendt Mathias, bestuurslid Dr. Degomme Stephanie, bestuurslid Dr. Dr. Gheyle Lies, bestuurslid Dr. Vanderkeelen Linda, bestuurslid Dr. Vermeire Piet, bestuurslid

Coordonnées
HUISARTSENWACHTPOST BRUGGE, AFGEKORT : HAWAP…

Adresse
PROFESSOR DR. J. SEBRECHTSSTRAAT 1 8000 BRUGGE

Code postal : 8000
Localité : BRUGGE
Commune : BRUGGE
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande