INNOVATION CENTER FOR SECURITY, AFGEKORT : INNOS

Association sans but lucratif


Dénomination : INNOVATION CENTER FOR SECURITY, AFGEKORT : INNOS
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 556.650.930

Publication

28/07/2014
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11,1111111111,111191111111111

Ondernemingsnr Benaming

(voluit) : Innovation Center for Security

(verkort) : INNOS

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel Diksmuidse Heirweg 6, 8210 Zedelgem

Onderwerp akte:

OPRICHTINGSAKTE  RAAD VAN BESTUUR

Benaming onderneming:

Voluit Innovation center for Security

Verkort: INNOS

Rechtsvorm:

Vereniging zonder winstoogmerk (vzw) in oprichting

Zetel:

Diksmuidse Heirweg 6, 8210 Zedelgem

De hierna vernoemde natuurlijke en rechtspersonen verklaren bij deze akte een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, overeenkomstig de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, die rechtspersoonlijkheid verleent aan de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, waarvan zij de statuten als volgt opstellen.

1.Vzw West-Vlaams Facilitair Instituut (W.F.I.V.), Diksmuidse Heirweg 6, 8210 Zedelgem, vertegenwoordigd door

de algemeen directeur Hans DESMYTTERE, Leeuwentandstraat 9, 8200 Brugge

2.Vzw Centrum voor Politiestudies, Sprendonkstraat 5, 9042 Mendonk, 9000 Gent, vertegenwoordigd door Prof. dr. Em. Paul PONSAERS, voorzitter en Prof. dr, Marleen EASTON, lid van de raad van bestuur van het: Centrum voor Politiestudies,

3.Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij (pom) West-Vlaanderen, Koning Leopold 111-laan 66, 8200 Sint-Andries, vertegenwoordigd door algemeen directeur Stefaan MATTON

4.De heer Gilbert GEUDENS, Rodenbachlaan 3, 2980 Zoersel

STATUTEN

1.TITEL I: NAAM -ZETEL - DOEL - DUUR

ARTIKEL 1. Naam van de vereniging

«De vereniging draagt de naam INNOS", (voluit: "Innovation center for Security"; vertaald:

"Innovatiecentrum voor Veiligheid"  "Centre d'Innovation pour la Sécurité").

-Deze naam moet steeds door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of de afkorting "vzw" worden voorafgegaan of gevolgd,

-De naam van de vereniging, de aanduiding van de vzw, en het adres van de maatschappelijke zetel' warden vermeld op alle facturen, aankondigingen , bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van de vereniging.

ARTIKEL 2, Zetel van de vereniging

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te 8210 Zedelgem, Diksmuidse Heirweg 6 in België, en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen. Hij kan slechts verplaatst' worden door een besluit van de Algemene Vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals: vereist voor een bijzondere statutenwijziging, vastgelegd in deze statuten.

ARTIKEL 3. Doel van de vereniging

De vereniging heeft tot maatschappelijk doel:

Vanuit een triple-helix partnerschap (Overheid-Ondernemingen-Onderwijs, Onderzoek & Ontwikkeling), bijdragen tot de ontwikkeling van hoogwaardige innovatie met het oog op een veilige samenleving en dit in het

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

0.55t. Ép50 . 330



':q....: c. ro...1;:-.:1_1.7.. +..:..k I

Griffie Rechtbank Kophandel

4

Gent AfdeliOgifflestende

. .,-..

.

mOD 2,2

bijzonder door een permanente onderlinge kruisbestuiving op het vlak van technologische vernieuwing, sociale

a innovatie en nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen.

Concreet betekent dit : het structureel samenbrengen van actoren uit de publieke- en private

veiligheidssector in een "open innovatieplatform" met het oog op:

§ I Het genereren, het verzamelen, het beheren en het verspreiden van de kennis en noden betreffende innovatieve producten, diensten en toepassingen op het vlak van integrale veiligheid en beveiliging en deze kennis ook op een innovatieve wijze versterken en/of initiëren door zowel de bevoegde overheden (waaronder de publieke veiligheidsdiensten), de kennisinstellingen, experten, de industrie, de product- en dienstverleners evenals de eindgebruikers (inclusief de maatschappij) hierin actief te betrekken.

De vereniging beoogt finaal het verhogen enerzijds van de sociaal -economische slagkracht van de publiek-private veiligheidssector (weergegeven in artikel 4) in België en Europa en anderzijds van de efficiëntie van de veiligheidsactoren in hun gezamenlijk streven naar een veiligere samenleving,

§ 2 Het opzetten en het onderhouden van een (inter)nationaal netwerk van relevante acteren, actief in het domein van publiek- private veiligheid , met als doel effectieve synergieën en samenwerkingen te detecteren en aan te moedigen die bijdragen tot een veiligere samenleving en de kwaliteit van de veiligheidsmarkt, zowel nationaal als internationaal.

§ 3 De bevordering van de visibiliteit en de internationale uitstraling van de Belgische expertise in het/de publiek- private veiligheidsdomein/-markt.

§ 4 Het ondersteunen en het verbeteren van de industriële activiteiten én economische producten, processen en organisaties actief in het veiligheidsdomein in België o.a. door:

'het samenbrengen en (beter) afstemmen van vraag- en aanbod;

'flet transfereren van technologie en kennis van de Belgische bedrijven in deze sector ter versterking van de

sociaal-economische slagkracht;

.het opzetten en het uitvoeren van wetenschappelijke, industriële, economische en maatschappelijke

onderzoeksprojecten;

'het onderzoeken onderzoeken van de verenigbaarheid van het ontwikkelen van beveiligingstechnieken en  systemen

met de vigerende wetgeving (o.a. de privacywetgeving);

'Fret ontwikkelen van synergiën met andere kennisplatformen;

'het versterken en integreren van de industriële expertise en relevante kennis inzake innovatieve en kostenbesparende veiligheidsoplossingen;

'het aangaan van financiële en/of immateriële participaties in projecten, structuren, bedrijven, starters, en spin-offs binnen de veiligheidssector;

-flet actief op zoek te gaan naar mogelijke financieringsmiddelen en  methodes, zowel structureel als projectmatig en dit zowel lokaal, regionaal, nationaal als internationaal,

§ 5 Het streven naar een herkend en erkend referentiecentrum voor innovatieve aanpak van veiligheidsvraagstukken (normbepalend), dit door het aantrekken van onderzoek en ontwikkeling en het formuleren van kwaliteitsvol advies op functioneel, technisch en juridisch vlak.

§ 6 Het ontwikkelen van de randvoorwaarden, die de ontwikkeling van de veiligheidseconomie zowel in België ais op de internationale markt ondersteunen. Deze ondergeschikte doelstelling beoogt o.a. de versterking van het ondernemerschap, de relevante wetgeving, de nodige infrastructuur, de duurzame ontwikkeling, en de relevante administratieve procedures.

De vereniging kan alle activiteiten ontwikkelen die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot verwezenlijking van bovenvermelde niet-winstgevende doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk toegestaan is. Daartoe kan de vereniging ook deelnemen aan en/of het begeleiden van al dan niet gesubsidieerde regionale, Belgische en/of Europese of internationale projecten met betrekking tot de realisatie van hoger genoemde doelstellingen. Mogelijke opbrengsten worden exclusief aangewend om bovenvermelde doelstellingen te realiseren en worden in geen geval uitgekeerd aan de leden.

De vereniging engageert zich in het bijzonder om de neutraliteit, objectiviteit, wettelijkheid en de

deontologische correctheid  op basis van wat sectoraal voor iedere partner van toepassing is  volstrekt te

respecteren en in het bijzonder te waken over de wettelijke voorschriften bepaald door de wet op de

overheidsopdrachten.

ARTIKEL 4. Omschrijving van de veiligheidssector.

Onder de veiligheidssector wordt verstaan zowel de publieke als de private veiligheidssector.

Hieronder wordt een (niet limitatieve) lijst van veiligheidspartners opgesomd;

De publieke veiligheidssector;

.de bevoegde lokale, provinciale, regionale en nationale overheden;

" de bevoegde federale overheidsdiensten (FOD) binnenlandse zaken, justitie en volksgezondheid;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" de geïntegreerde politie;

'de civiele bescherming;

" de brandweer;

'de dringende medische hulpverlening (ambulancediensten, MUG, ...);

De sector onderzoek en ontwikkeling in het veiligheidsdomein:

'het Centrum voor Politiestudies (CPS);

" de universiteiten, hogescholen;

"opleidings- en trainingscentra;

"kennis- en innovatiecentra;

De Private veiligheidssector actief in de volgende domeinen:

" de private bewaking;

" de private ambulancediensten,

'beveiliging van de luchtvaart;

" maritleme veiligheid;

'grensbeveiliging;

'bescherming van kritieke infrastructuur;

" inlichtingen ten behoeve van terrorismebestrijding (met inbegrip van cyberbeveiliging en communicatie); 'crisisbeheer/civiele bescherming

" bescherming van fysieke veiligheid;

'beschermende kleding.

"

De veiligheidssector is een sector die permanent onderhevig is aan evolutie, in het bijzonder aan de

technologische evolutie. We stellen dat een structurele synergie tussen de diverse betrokken partners

aangewezen is en kan leiden tot nieuwe inzichten, tot een nieuw dienstenaanbod en eveneens tot nieuwe

e

markten.

De voornaamste problemen waarmee de veiligheidssector te kampen heeft zijn de volgende:

A.De kloof tussen vraag & aanbod en tussen onderzoek & markt.

X Bij O&O inzake nieuwe technologieën is het voor de gevestigde veiligheidsindustrie vaak erg moeilijk om te

e voorspellen of een technologie uiteindelijk op de markt ingang zal vinden of om ook maar enige zekerheid te

krijgen dat er überhaupt een markt voor is.

B.Gebrek aan drang naar innovatie van de veiligheidsmarkt

Een groot probleem en vaststelling is het uiterst behoudsgezind karakter van de velligheidsmarkt. Zo

ontbreken er vernieuwende certificatieprocedures en normen.

C.De maatschappelijke dimensie van veiligheidstechnologieën.

De maatschappelijke aanvaarding van nieuwe producten en technologieën is een algemene uitdaging,

ongeacht de industriële sector waar het om gaat

Op deze 3 pijnpunten wil INNOS dieper ingaan en concrete oplossingen aanreiken.

ARTIKEL 5, Duur van de vereniging

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, doch kan evenwel te allen tijde ontbonden worden bij

beslissing van de Algemene Vergadering.

et

2.TITEL LEDEN

ARTIKEL 6. Toetredingsvoorwaarden

etDe vereniging omvat effectieve en toegetreden leden.

De effectieve en toegetreden leden horen te voldoen aan de volgende voorwaarden, om deel te kunnen

uitmaken van de vereniging:

'Betrokken zijn bij het onderwerp van veiligheid in de ruime zin van het woord, hetzij vanuit de academische

wereld, de bedrijfswereld of de publieke wereld, hetzij vanuit persoonlijke belangstelling.

P:

'De doelstellingen van deze vereniging te aanvaarden, te onderschrijven en te implementeren.

ARTIKEL 7. Effectieve en toegetreden leden.

a. De effectieve leden

Het aantal effectieve leden bedraagt minimum vier. De ondertekenende oprichters zijn de eerste effectieve

leden. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt

uitsluitend toe aan de effectieve leden. Effectieve leden zijn diegenen die bij de oprichting deze statuten

et ondertekenen en diegenen wiens naam is vermeld in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt

bijgehouden.

P: leder natuurlijke persoon of rechtspersoon, die door de Algemene Vergadering als dusdanig wordt aanvaard

en dit op voorstel van de Raad van Bestuur, kan effectief lid van de vereniging worden. Het verzoek om toelating van een kandidaat-lid moet schriftelijk worden ingediend bij de voorzitter van de Raad van Bestuur. Het verzoek bevat de coördinaten, evenals een motivatie. Alle beslissingen tot aanvaarding of afwijzing van kandidaturen worden schriftelijk meegedeeld aan de kandidaten en zijn niet voor beroep vatbaar.

Met de term `lid' in deze statuten wordt uitdrukkelijk verwezen naar de effectieve leden.

Bij wijzigingen in de samenstelling van de vereniging moet het ledenregister. binnen de 8 dagen na kennisname van de wijziging door de raad van bestuur, de wijziging in de samenstelling van de Algemene

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge MOP 2.2

Vergadering worden aangepast door de Raad van Bestuur. De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk.

b. De toegetreden leden

Toegetreden leden sluiten aan met oog op actieve deelname aan de activiteiten, die door de vereniging worden georganiseerd overeenkomstig de voorwaarden die voor elk van de activiteiten worden bepaald. Ze hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering. De rechten en verplichtingen van de toegetreden leden worden ingeschreven in een huishoudelijk reglement.

ARTIKEL 8. Aard van de samenstelling van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering van de vereniging streeft ernaar om in haar samenstelling een evenwichtige vertegenwoordiging te hebben vanuit het basisconcept "triple-helix"(overheid  onderwijs, onderzoek & ontwikkeling  industrie/private ondernemingen). Indien dit vanuit praktische benadering niet kan gerealiseerd worden, dan dient hoe dan ook de stemverdeling volgens dit concept gelijkwaardig verdeeld te worden.

ARTIKEL 9. Bijzondere categorieën van leden

De Raad van Bestuur kan, onder door haar te bepalen voorwaarden, ook andere personen als ereleden, beschermleden, steunende of adviserende leden, tot de vereniging toelaten. Deze worden beschouwd als toegetreden leden. Hun rechten en plichten zijn vermeld in het huishoudelijk reglement.

ARTIKEL 10. Het jaarlijks lidgeld

De Raad van Bestuur bepaalt per boekjaar een lidgeld, dat verschillend kan zijn voor de effectieve leden en voor de toegetreden leden.

Het lidgeld kan ook verschillend zijn voor natuurlijke personen en voor rechtspersonen alsook volgens herkomst van het lid. Volgens het "triple-helix" concept kunnen drie types van herkomst onderscheiden worden: overheidsinstellingen en openbare veiligheidsdiensten, onderwijs-, ondeizoeks- en ontwikkelingscentra en private partners.

De beslissing omtrent het jaarlijkse lidgeld wordt schriftelijk meegedeeld aan de effectieve en toegetreden leden.

De maximum jaarlijkse bijdrage van het lidgeld, zowel voor de effectieve als de toegetreden leden, bedraagt 40.000 EUR,

Artikel 11. De verplichtingen van leden.

De toegetreden en de effectieve leden zijn verplicht:

.De doelstellingen van de vereniging te respecteren en te bevorderen.

'De statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging na te leven, evenals de besluiten van de

vereniging.

'De belangen van de vereniging of een van haar organen niet te schaden.

'Het jaarlijkse lidgeid te betalen binnen de 30 kalenderdagen na de kennisgeving daartoe. ARTIKEL 12. Ontslag, uitsluiting en schorsing van effectieve en toegetreden [eden,

a. ontslag

Elk effectief lid kan ten allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet bij aangetekend schrijven aan de Raad van Bestuur ter kennis worden gebracht. Het ontslag heeft uitwerking vanaf de dag volgend op de eerstvolgende gewone Algemene Vergadering.

Eik toegetreden lid kan ontslag nemen uit de vereniging mits schriftelijke kennisgeving aan de Raad van Bestuur, of door het niet hernieuwen van de jaarlijkse lidgelden, zoals bepaald door de Raad van Bestuur.

b. uitsluiting

Een effectief lid kan worden uitgesloten door de Algemene Vergadering en nadat het effectieve lid werd gehoord, daartoe behoorlijk opgeroepen. De Algemene Vergadering beslist over de uitsluiting van het effectieve lid met een meerderheid van drie vierde van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde stemmen. De uitstuiting gebeurt op basis van een motivatie. De beslissing tot uitsluiting wordt per aangetekend schrijven aan het uitgesloten lid meegedeeld.

Een toegetreden lid kan eveneens worden uitgesloten, met in achtneming van de hoger beschreven procedure.

Het niet betalen van het jaarlijkse lidgeld binnen de vastgestelde termijn door een toegetreden of een effectief lid leidt automatisch tot uitsluiting. De Raad van Bestuur kan echter beslissen om deze betalingstermijn één maal te verlengen met een maximum van 60 dagen. Zij brengt het lid hiervan schriftelijk op de hoogte.

c. schorsing

In afwachting van een beslissing in verband met de uitsluiting van een effectief lid, kan de Raad van Bestuur het Iidmaatschap schorsen, in zoverre:

-de bepalingen van artikel 11 inzake de verplichtingen van de leden niet correct worden nagekomen;

-de financiële en/of administratieve verplichtingen tegenover de vereniging niet correct worden nagekomen, ondanks de schriftelijke aanmaning. Een schorsing wordt steeds genomen met een 2/3 meerderheid.

De schorsing wordt per aangetekend schrijven meegedeeld aan het betrokken lid. Via de schorsing wordt het stemrecht op de algemene vergadering of andere rechten in de hoedanigheid van effectief lid niet ontnomen. De schorsing zal enkel worden toegepast inzake de deelname aan activiteiten van de vereniging.

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

3.TITEL III: DE RAAD VAN BESTUUR

ARTIKEL 13. Samenstelling van de Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge M D 2.2

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur waarvan het aantal leden minstens één minder bedraagt dan de Algemene Vergadering, die al dan niet lid kunnen zijn van de vereniging. Daartoe kan beslist worden om over te gaan tot de coöptatie van een bestuurder. Het aantal bestuurders is steeds lager dan het aantal effectieve leden van de vereniging. Voor de eerste mandaatperiode worden de bestuurders aangeduid door de stichtende leden.

De bestuurders handelen als een collegiaal orgaan.

ARTIKEL 14. Duur van het mandaat van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd voor een periode van vier jaar, doch zijn opnieuw herkiesbaar. De lijst van de leden van de benoemde Raad van Bestuur zal worden gepubliceerd (zie artikel 16)

Bij het verstrijken van de duur van het mandaat van de bestuurders, zef opnieuw een Raad van Bestuur worden benoemd. De nieuw benoemde Raad van Bestuur zal opnieuw gepubliceerd en neergelegd worden. ARTIKEL 15. Wijze van benoeming en bezoldiging van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering met een 2/3 meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden. De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad,

Het mandaat van de bestuurder is onbezoldigd, met uitzondering van de voorzitter en gedelegeerd bestuurder(s) die tevens taken van dagdagelijks bestuur uitvoeren, waarvan de vergoeding wordt bepaald door de Raad van Bestuur.

ARTIKEL 16. Ambtsbeëindiging, ontslag en afzetting van de bestuurders

a. beëindiging

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de Algemene Vergadering, door vrijwillig

ontslag, door het verstrijken van het mandaat, door overlijden of ingeval van wettelijke onbekwaamheid.

b. afzetting

In het geval van afzetting van de bestuurder, wordt de afzetting door de Algemene Vergadering beslist bij 2/3 meerderheid van de aantal aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de Algemene Vergadering. De uiteindelijke beslissing van de Algemene Vergadering wordt binnen de zeven kalenderdagen ter kennis gebracht van de betrokkene per aangetekend schrijven.

Via de afzetting als bestuurder wordt het stemrecht op de algemene vergadering of andere rechten in de hoedanigheid van effectief lid niet ontnomen. De schorsing zal enkel worden toegepast inzake de deelname als bestuurder.

ln afwachting van de beslissing van de Algemene Vergadering, kan het mandaat van de bestuurder geschorst worden bij een 2/3 meerderheid van het aantal aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders.,

c. ontslag

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt uit de Raad van Bestuur, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de Raad van Bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in, tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald. In dit geval, moet de Raad van Bestuur binnen de twee maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem/haar daarvan ook schriftelijk in kennis zal stelien.

d. procedure

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 17. De organisatie van de Raad van Bestuur,

De Raad van Bestuur kiest onder zijn bestuurders: een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en elke functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is.

Hun benoeming en afzetting gebeuren door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien minimaal de helft van de bestuurders aanwezig is.

De bestuurders kunnen de bestuurstaken onder elkaar verdelen. De onderlinge taakverdeling is niet tegenwerpelijk aan derden, ongeacht of deze taakverdeling al dan niet is openbaar gemaakt. De onderlinge taakverdeling geldt wel binnen de Raad van Bestuur: deze taakverdeling brengt de aansprakelijkheid van de betrokken bestuurder ten aanzien van de vereniging in rekening.

De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders, uiterlijk vijf dagen voor de datum van de geplande vergadering. De oproepingsbrief kan op diverse manieren verzonden worden en bevat de agenda, en alle benodigde stukken, die de bestuurders moeten toelaten om aan de vergadering deel te nemen met kennis van zaken.

ARTIKEL 18. De organisatie van de vergaderingen van de Raad van Bestuur

Gezien de Raad van Bestuur vergadert en handelt als collegiaal orgaan moeten minimaal de helft van de bestuurders aanwezig zijn.

De vergaderingen van de Raad van Bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of afwezig is, duiden de aanwezige bestuurders een bestuurder aan die de vergadering zal voorzitten. Indien de secretaris afwezig is, kan de bestuurder die de vergadering voorzit, een andere secretaris aanduiden.

De Raad van Bestuur kan alleen beraadslagen over de agendapunten, zoals vermeld in de oproepingsbrief, tenzij alle bestuurders aanwezig zijn en instemmen dat een punt aan de agenda wordt toegevoegd.

De vergaderingen kunnen georganiseerd worden in fysieke bijeenkomsten van de leden, via videoconferenties of conference catis. Ingeval van dringende noodzakelijkheid en in zoverre het belang van de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

vereniging in het gedrang komt, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur genomen worden mits eenparig schriftelijk akkoord.

Iedere bestuurder die omwille van gemotiveerde redenen niet aanwezig kan zijn, kan schriftelijk of per telefax of per email een gedateerde en ondertekende en gemotiveerde volmacht geven aan een medebestuurder om hem op de vergadering van de Raad van Bestuur te vertegenwoordigen. Een bestuurder mag slechts één andere bestuurder vertegenwoordigen. Een volmacht wordt meegerekend voor vaststelling van de vereiste aanwezigheid.

De Raad van Bestuur beslist per gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter beslissend.

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels en al de andere akten worden geldig ondertekend door de bestuurder die de vergadering voorzit en de secretaris..

Indien een bestuurder een rechtstreeks of onrechtstreeks vermogensrechtelijk belang heeft, dat interfereert met een beslissing of een voorstel tot beslissing, die tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur behoort, dient hij dit te melden, voorafgaandelijk aan de beraadslaging en de besluitvorming door de Raad van Bestuur omtrent dit agendapunt. De belanghebbende onthoudt zich van de beraadslaging en de besluitvorming van de Raad van Bestuur met betrekking tot dit agendapunt, indien de meerderheid van de overige aanwezige bestuurders daartoe besluit.

ARTIKEL 19. Bevoegdheden van de Raad van Bestuur en de bestuurders

De Raad van Bestuur leidt en beheert de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de vzw-wet en de statuten aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als eiser en verweerder in alle rechtsgedingen, en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

Ten aanzien van derden is de vereniging slechts geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders, tenzij anders bepaald in de statuten.

Bestuurders, die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden geen blijk geven van enig besluit of enige machtiging.

De Raad van Bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldigingen. De Raad van Bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt. De Raad van Bestuur installeert de Raad van Advies en bepaalt de opdrachten ervan.

De Raad van Bestuur beslist over de installatie van projectgroepen alsook over de toewijzing van projectbudgetten en de vastlegging van de managementvergoeding van deze projecten.

Artikel 20. Delegatie van bevoegdheden en de organisatie van het dagdagelijks bestuur door de Raad van Bestuur.

Het dagdagelijks bestuur wordt opgedragen aan een college (het dagdagelijks bestuur) waarvan de samenstelling wordt bepaald door de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur beslist over deze samenstelling bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien minimaal de helft van de bestuurders aanwezig

Het dagdagelijks bestuur dient eveneens een afspiegeling te zijn van het triple-helix partnerschap, voorzien in de Raad van bestuur. De voorzitter en de gedelegeerd-bestuurder(s) van de vzw maken van rechtswege deel uit van het dagdagelijks bestuur.

Het dagdagelijks bestuur beslist bij consensus, Indien geen consensus kan worden bereikt beslist de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur beslist, onder zijn verantwoordelijkheid welke bevoegdheden respectievelijk toegekend worden aan het dagdagelijks bestuur en aan de gedelegeerd-bestuurder(s). Tegenover derden volstaat de handtekening van de gedelegeerd-bestuurder, zonder dat deze van enige bijzondere machtiging of beraadslaging moet doen blijken.

Als handelingen van dagdagelijks bestuur kunnen o.a. worden aanzien:

.het ondertekenen van de dagelijkse briefwisseling;

" het betalen van vervallen en niet betwiste schulden;

.betalingen ontvangen van vervallen schuldvorderingen en er kwijting voor geven;

'de vzw verbinden aile openbare en private administraties, het handelsregister, het beheer van douane

en accijnzen, directe belastingen, met het zegel gelijkgestelde taksen, belastingen op toegevoegde waarde, posterijen, regie van telegraaf en telefoon, spoorwegen, rederijen, luchtvaartmaatschappijen en andere vervoer ondernemingen;

"in naam van de vzw per post verzekerde, aangetekende en andere stukken afhalen, de postwissels, kwijtschriften, assignaties, kredietbrieven, en andere waarden ontvangen en daarvoor kwijting en handtekening geven;

'flet afhandelen van de lopende zaken;

.het uitvoeren van besluiten van de Raad van Bestuur;

" het uitvoeren van de beslissingen van de Raad van Bestuur in verband met het personeel;

'Flet geven van leiding aan en het houden van toezicht op het personeel.

De benoeming en afzetting van de gedelegeerd-bestuurder gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone

meerderheid, die hieromtrent geldig beslist indien minimaal de helft van de bestuurders aanwezig is.

Een lid van het dagdagelijks bestuur of de gedelegeerd-bestuurder kan zelf een einde maken aan zijn/haar mandaat, o.a. door vrijwillig ontslag, en moet dit schriftelijk bekendmaken aan de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De benoeming, afzetting en ambtsbeëindiging van de personen die gemachtigd zijn om de vereniging te

vertegenwoordigen, gebeurt door de Raad van Bestuur bij gewone meerderheid, die hieromtrent geldig beslist

indien minimaal de helft van de bestuurders aanwezig Is.

De akten betreffende de benoeming en de ambtsbeëindiging van de personen gemachtigd om de vereniging

te vertegenwoordigen, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten

binnen de dertig dagen na de neerlëgging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch

Staatsblad.

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk uit,

4,TITEL IV: ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 21. Samenstelling van de algemene vergadering.

De Algemene Vergadering is samengesteld uit aile effectieve leden, en wordt voorgezeten door de voorzitter

van de Raad van Bestuur, of bij diens afwezigheid, door een bestuurder aangeduid door de aanwezige

bestuurders of bij afwezigheid van aile bestuurders, door een lid van de vergadering door deze laatste

aangeduid.

Toegetreden leden kunnen de algemene vergadering bijwonen maar zijn niet stemgerechtigd.

Eik effectief lid beschikt over één stem op de Algemene Vergadering.

Een effectief lid kan zich echter door een ander lid op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen.

De gedateerde en ondertekende volmachten worden hetzij schriftelijk, hetzij per telefax, hetzij per email

overgemaakt en neergelegd op het bureau van de vergadering en dit venír aanvang van de vergadering. Een

effectief lid kan evenwel slechts twee andere effectieve leden vertegenwoordigen in de zitting van een

Algemene Vergadering.

De secretaris van de Raad van Bestuur treedt op ais secretaris van de Algemene Vergadering. Bil zijn

afwezigheid duidt de voorzitter van de Algemene Vergadering een secretaris aan.

ARTIKEL 22. De bevoegdheden van de Algemene Vergadering,

De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

-het wijzigen van de statuten;

-de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

-de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

-de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

-de goedkeuring van de begroting en van de rekening; -de vrijwillige ontbinding van de vereniging;

-het aanvaarden en de uitsluiting van een effectief of toegetreden lid van de vereniging, met in acht name van de bepalingen van artikel 9 van deze statuten;

-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

-aile gevallen waarin deze statuten het vereisen.

ARTIKEL 23, Organisatie van de Algemene Vergadering.

a, Bijeenroeping van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de Raad van Bestuur of door de voorzitter telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks vereist.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en voor de begrotingen van het volgende jaar, en dit binnen de zes maanden na de afsluitingsdatum van het boekjaar.

De Raad van Bestuur is bovendien verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen wanneer 1/5 van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de Raad van Bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld, In dit geval is de Raad van Bestuur verplicht de Algemene Vergadering samen te roepen binnen de 20 dagen met vermelding van de gevraagde agendapunten in de agenda. De Algemene Vergadering moet binnen de 40 dagen na het verzoek plaatsvinden,

b. Uitnodiging tot de Algemene Vergadering

De oproepingen tot de Algemene Vergadering moeten om geldig te zijn, ondertekend worden door de voorzitter, of twee bestuurders. Alle effectieve leden moeten worden opgeroepen per gewone brief, per aangetekende brief, per telefax of per e-mail tenminste acht dagen voor de Algemene Vergadering, De toegetreden leden kunnen voor de Algemene Vergaderingen worden opgeroepen via een nieuwsbrief, een ledenblad of een andere publicatie van de vereniging

De oproeping tot de Algemene Vergadering duidt de plaats, de dag en het uur van de vergadering aan, en bevat de agenda, zoals bepaald door de Raad van Bestuur.

c. Agenda van de Algemene Vergadering.

Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door 1/20 van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden vermeld. Dit onderwerp moet uiteraard door het 1/20 van de leden ondertekend zijn en tenminste vijf dagen voor de vergadering aan de voorzitter van de Raad van Bestuur overhandigd zijn. Indien de oproeping voor de algemene vergadering met vermelding van de agenda reeds werd verstuurd, wordt onverwijld een aangepaste agenda doorgestuurd, minstens drie werkdagen \ré& de algemene vergadering.

De Algemene Vergadering kan enkel rechtsgeldig beraadslagen en beslissen over de punten die niet rechtsgeldig op de agenda vermeld zijn, indien aile aanwezige leden unaniem hebben ingestemd met deze behandeling en op voorwaarde dat minimum de helft van het totaal aantal leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

ARTIKEL 24. De beraadslaging en de besluitvorming van de Algemene Vergadering

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

4 MOD 2.2

a. Algemene regel

Tenzij anders statutair bepaald, warden de besluiten van de Algemene Vergadering genomen bij eenvoudige meerderheid van het aantal aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. Voor het berekenen van de meerderheid wordt geen rekening gehouden met eventuele onthoudingen en ongeldige stemmen. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit

De afwezige leden worden geacht volmacht te hebben gegeven aan de bestuurders om hen te vertegenwoordigen, dit volgens hun aanwezigheid in de algemene vergadering op basis van hun triple-helix partnerschap-vertegenwoordiging.

In gewone gevallen kan de algemene vergadering geldig besluiten nemen wanneer er een eenvoudige meerderheid van de stemmen van de leden alsook van de leden van iedere partner in de triple-helix partnerschap wordt bereikt.

Indien in een eerste stemronde deze meerderheden niet bereikt worden kan het punt op verzoek van een derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden of van een derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden van iedere triple-helix partnerschap op een volgende algemene vergadering opnieuw ter stemming worden voorgelegd.

In een tweede stemronde wordt geldig besloten wanneer tenminste twee derde van de leden alsook ten minste twee derde van de leden van iedere triple-helix partnerschap het voorstel steunen,

b. besluitvorming van de Algemene Vergadering in verband met de statutenwijziging

Met het oog op de wijziging van de statuten kan slechts worden vergaderd indien die wijziging gedetailleerd op de agenda van de Algemene Vergadering is vermeld, en indien 2/3 van het aantal effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

Het besluit tot statutenwijziging wordt slechts geldig genomen mits de goedkeuring van het voorstel tot statutenwijziging door een bijzondere meerderheid van twee derde van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden

Wanneer de wijziging betrekking heeft op het doel of op de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, of de verhuis van de maatschappelijke zetel van de vereniging, kan zij enkel worden goedgekeurd met een uitzonderlijke meerderheid van vier vijfde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, mits voldaan is aan het hoger genoemde aanwezigheidsquorum van 2/3.

Als het aanwezigheidsquorum niet wordt gehaald in een rechtsgeldig bijeengeroepen Algemene Vergadering, met als agendapunt een voorstel tot statutenwijziging, kan de Raad van Bestuur een tweede Algemene Vergadering tot statutenwijziging bijeenroepen, zoals door deze statuten is bepaald. Deze tweede Algemene Vergadering mag niet binnen de 16 dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden.

Ongeacht het aantal aanwezige effectieve leden tijdens deze tweede Algemene Vergadering, kan een geldig besluit tot statutenwijziging worden genomen. Voor elke statutenwijziging is nog steeds een meerderheid van 2/3 der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede Algemene Vergadering. Tot wijziging van het doel en de maatschappelijke zetel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5 van de stemmen rechtsgeldig worden besloten

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging (bij uittreksel) bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

c. besluitvorming van de Algemene Vergadering in verband met de ontbinding van de vereniging

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging worden dezelfde regels ais deze beschreven voor het wijzigen

van het doel der vereniging vereist,

d. besluitvorming van de Algemene Vergadering in verband met de uitsluiting van de leden.

Een meerderheid van 2/3 van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde stemmen is vereist voor het uitsluiten van een effectief of toegetreden lid. Bij uitsluiting van een effectief of toegetreden lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en wordt het lid uitgenodigd om, indien gewenst, in zijn verdediging te kunnen voorzien. De uitsluiting van een lid gebeurt op basis van een motivatie die beantwoordt aan vooropgestelde uitsluitingsvoorwaardert

ARTIKEL 25. Notulen van de Algemene Vergadering

Van elke Algemene Vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris van de vergadering en bijgehouden worden in een bijzonder register. De volmachten worden gecheckt en gehecht aan de notulen van de vergadering. Uittreksels van de notulen worden "voor eensluidend verklaard afschrift" ondertekend door de voorzitter of de secretaris.

Belanghebbende derden kunnen inzage krijgen van de beslissingen van de Algemene Vergadering door het richten van een gemotiveerd verzoek aan de voorzitter van de Algemene Vergadering.

Artikel 26. Het inzagerecht

De effectieve leden kunnen steeds op de zetel van de vereniging de volgende stukken raadplegen:

-het register van de effectieve leden;

-alle notulen en beslissingen van de Algemene Vergadering;

-aile notulen en beslissingen van de Raad van Bestuur, en van de personen, die al dan niet de hoedanigheid van bestuurder hebben, die bij de vereniging of voor rekening van de vereniging een mandaat bekleden;

-alle boekhoudkundige stukken van de vereniging.

5.TITEL V: REKENINGEN EN BEGROTINGEN

ARTIKEL 27 Jaarrekening en begroting.

M002.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Het boekjaar Van de vereniging loopt van I januari tot 31 december, Het eerste boekjaar loopt vanaf de datum van oprichting tot en met 31 december 2014. Alle verbintenissen, door de oprichters aangegaan voor de vereniging in oprichting, worden door de algemene vergadering bekrachtigd.

De Raad van Bestuur voert de boekhouding van de vereniging volgens de criteria en de bepalingen, zoals opgenomen in de vzw-wet.

De Raad van Bestuur sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komende boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd. Voor de jaarrekeningen van het afgesloten boekjaar dient dit te gebeuren binnen zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar; voor de begroting van het komende boekjaar dient dit te gebeuren voor aanvang van dit nieuwe boekjaar.

Na goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, spreekt de Algemene Vergadering zich, bij afzonderlijke stemming uit over de kwijting aan de bestuurders en, desgevallend de commissarissen.

De Raad van Bestuur zorgt ervoor dat de jaarrekening en de overige stukken, zoals bepaald in de vzw-wet, binnen de dertig dagen na de goedkeuring door de Algemene Vergadering worden neergelegd bij de rechtbank van koophandel te Gent, griffie te Oostende, of indien de wet dit vereist, bij de Nationale Bank van België.

Artikel 28. Commissarissen,

De Algemene Vergadering kan commissarissen benoemen, zowel uit haar effectieve leden als uit derden. Deze commissarissen zijn leden van het Instituut van Bedrijfsrevisoren.

Indien de vereniging op grond van de juridische en/of administratieve bepalingen daartoe verplicht is, zal de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de financiële verrichtingen conform de geldende vzw-wetgeving en de statuten, worden overgedragen aan een of meer commissarissen, die door de Algemene Vergadering gekozen en benoemd worden onder de leden van het instituut voor bedrijfsrevisoren.

De Algemene Vergadering bepaalt het aantal commissarissen, en stelt hun bezoldiging vast.

De commissarissen worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar.

De commissarissen hebben een onbeperkt recht van controle op alle verrichtingen van de vereniging. Zij mogen ter plaatse inzage nemen van de boeken, de officiële briefwisseling, de notulen en van aile officiële geschriften van de vereniging.

8.TITEL Vt ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 29. Ontbinding van de vereniging

a. ontbinding

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten indien 2/3 van de leden op de Algemene Vergadering aanwezig en/of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5 meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden: Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de Algemene Vergadering vermeld worden.

Zijn geen 2/3 van de leden op deze Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede Algemene Vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5 meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Deze twee Algemene Vergadering vindt plaats minstens 16 dagen na de eerste vergadering.

b. vereffening

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank,

één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffenfngsvoorwaarden.

c. Overdracht van saldo.

De activa zullen, na aanzuivering van de passive, worden overgedragen aan een vereniging, die een gelijkaardig doel nastreeft, De Algemene Vergadering die tot de vrijwillige ontbinding besluit, zal aanduiden aan welke vereniging het saldo wordt overgedragen. De vereffenaar kan een gemotiveerd voorstel tot bestemming overmaken aan de Algemene Vergadering, die over de afsluiting van de vereffening beraadslaagt en beslist. Van de ontbinding zal het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neeriegging moet dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars bij uittreksel bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 30, Toepasselijke VZW-Wetgeving.

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk voorzien of geregeld is , blijft de Wet van 27 juni 1921 gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, toepasselijk, dan wel de wetgeving die deze zou vervangen.

Opgesteld te Zedelgem, 16 juni 2014 in 10 originelen (waaronder 1 exemplaar voor elk van de stichtende leden).

(get.) Hans DESMYTTERE

Algemeen Directeur WFIV vzw

(get.) Stefaan MATTON

Algemeen Directeur POM W-VI

(get.) Gibert GEUDENS MOD 2,2

Onderneming Veiligheidsadvies

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

(get.) Prof. Dr, Em. Paul PONSAERS

Voorzitter CPS

(get.) Prof. Dr. Marleen EASTON

UGent & Lid Raad van Bestuur CPS

In toepassing van artikel 13 van de statuten werden eenparig benoemd tot lid van de Raad van Bestuur

1) Bellon Gerrit

Molenstraat 21

2811 Mechelen (Leest)

2) Deblauwe Wim

Heyestraat 1

8870 IZEGEM

3) Deryckere Luc

Kerkstraat 325 B

8370 BLANKENBERGE

4) Desmyttere Hans

Leeuwetandstraat 9

8200 BRUGGE

5) De Pauw Evelien

Peerstraat 183

9000 GENT

6) Easton Marleen

Scharlakenstraat 21

9000 GENT

7) Paelinck Nicholas

Artanpad 2

8670 KOKSIJDE

8) Ponsaers Paul

Maisstraat 110

9000 GENT

9) Withouck Donald

Populierstraat 234

8800 ROESELARE

Overeenkomstig artikel 19 van de statuten werden belast met het dagdagelijks bestuur

1) Marleen Easton

Scharlakenstraat 21

9000 GENT

2) Mans Desmyttere

Leeuwentandstraat 9

8200 BRUGGE

Zedelgem, 16 juni 2014

(get.) Hans Desmyttere

Afgevaardigd bestuurder

Coordonnées
INNOVATION CENTER FOR SECURITY, AFGEKORT : …

Adresse
DIKSMUIDSE HEIRWEG 6 8210 ZEDELGEM

Code postal : 8210
Localité : ZEDELGEM
Commune : ZEDELGEM
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande