JADO BUSINESS CENTER ENTERTAINMENT, AFGEKORT : JBC ENTERTAINMENT

Association sans but lucratif


Dénomination : JADO BUSINESS CENTER ENTERTAINMENT, AFGEKORT : JBC ENTERTAINMENT
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 589.972.014

Publication

26/02/2015
ÿþ, S

11-{; In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Ondememingsnr : O ~ 9., ~ . V'I 4-

MON ITEUR BELGE

8 -02- 2015

~H STAATSBL i

NEERGELEGD

-- 8 JAN. 2055

Rechtbank van KOOPHANDEL

t;t afd. KORTRIJK rr~ti~

1

BELGIS

U1t 1111111 umii p

*15031947*

wi

Benaming

(voluit) : JADO BUSINESS CENTER ENTERTAINMENT

(verkort): JBC ENTERTAINMENT

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk Zetel : Kasteelhof 34, 8930 Menen, België Onderwerp akte : Oprichting

STATUTEN

Benaming: Jado Business Center Entertainment (JBC Entertainment)

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk (vzw)

Zetel: Kasteelhof 34, 8930 Rekkem, België

Datum van oprichting: 12 december 2014

Bestuurders:

- JULIO CESAR JACO, Kasteelhof 34, 8930 Rekkem, België

- LAETITIA KETSIA NTANGU, Kasteelhof 34, 8930 Rekkem, België

LODES  IVUNGA, Heirmanstraat 69, 2170 Antwerpen, België

Artikel 01: OPRICHTING EN NAAM

Conform de wet 004/2001 van 20 juif 2001 met betrekking tot verenigingen zonder winstoogmerk (vzw's) en: instellingen van openbaar nut, wordt vereniging zonder winstoogmerk (vzw) opgericht onder de naam 'Jado; Business Center Entertainment%

Artikel 02: MAATSCHAPPELIJKE ZETEL

De zetel van Jade Business Center Entertainment bevindt zich in Kasteelhof A, 8930 Rekkem, België,',

gerechtelijk arrondissement leper.

Artikel 03: DOEL

a)Organisatie van gospelconcerten voor het grote publiek

b)Organisatie van gospelconferenties!bijeenkomsten voor het grote publiek

c)tiitbouw van website als social media kanaal en debatplatform (www jbc-gospeLcom)

Artikel 04: WERKGEBIED

Jade Business Center Entertainment is actief in aile provincies van het Belgisch grondgebied.

Artikel 05: SOORT LEDEN

De vzw telt 3 uitvoerende leden.

Artikel 06: UITVOERENDE LEDEN

Ais uitvoerend lid wordt beschouwd elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die is aangesloten bij

bovengenoemde organisatie en voldoet aan volgende voorwaarden:

-Natuurlijke personen zijn meerderjarig;

-Rechtspersonen hebben een rechtspersoonlijkheid en genieten een tijdelijke werkingsvergunning;

-Een aanvraag richten tot de raad van beheer om te kunnen toetreden;

-Zich verbinden tot het naleven van de statuten, het huishoudelijk reglement en de beslissingen van de;

algemene vergadering;

-Sociale bijdragen betalen.

Op de laatste blz. van Luik i3 vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)nten) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

AAoq 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

, behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Luik B - Vervolg

Artikel 07: IJITSLUITINGSVOORWAARDEN

Eik uitvoerend lid kan worden uitgesloten uit de organisatie als hij/zij schuldig wordt bevonden aan een handeling die de reputatie en de activiteiten van de organisatie schaadt. De raad van beheer doet uitspraak over de uitsluiting, nadat de beschuldigde werd gehoord.

Artikel 08: ONTSLAG

Elk uitvoerend lid kan zich op elk moment terugtrekken uit de organisatie door middel van een ontslagbrief

ter attentie van de raad van beheer.

Elk lid dat werd uitgesloten of zijn/haar ontslag heeft ingediend, kan geen aanspraak maken op het sociaal

fonds en de gestorte bijdragen niet terugvorderen.

Artikel 09: PATRIMONIUM

Het patrimonium van de organisatie bestaat uit de bijdragen van de leden, het lidgeld van de leden, de door de organisatie verworven roerende en onroerende goederen, het resultaat van haar activiteiten, subsidies, giften en legaten.

Artikel 10: LEDENBIJDRAGE

De ledenbijdrage van de uitvoerende leden wordt bepaald door de raad van beheer,

Artikel 11: ORGANEN

De organisatie omvat de volgende beslissings-, bestuurs-, uitvoerings- en controleorganen:

-De algemene vergadering;

-De raad van beheer;

-Het collega van commissarissen;

-Het uitvoerend secretariaat.

Artikel 12: ALGEMENE VERGADERING

De algemene vergadering van de uitvoerende leden is het hoogste orgaan van de organisatie, De algemene

vergadering heeft volgende taken:

-De statuten en het huishoudelijk reglement goedkeuren en aanpassen;

-Fundamentele beleidskeuzes maken en de algemene richting bepalen;

-De leden van de raad van beheer en ván het collega van commissarissen verkiezen en/of uit hun ambt "

ontzetten;

-De leden van het college van commissarissen benoemen of, in voorkomend geval, afzetten;

-Een audit opstarten over het beheer indien dit nodig blijkt;

-De algemene vergadering ontbinden met een tweederdemeerderheid;

-De vereffenaars aanstellen en hun mandaat en voordelen bepalen;

-Indien nodig beslissen over de toewijzing van de goederen na de waardering van de passiva en activa van

het patrimonium.

Artikel 13: WERKING VAN DE ALGEMENE VERGADERING

De algemene vergadering komt minstens 1 keer per jaar bijeen, op de eerste zaterdag van juli. Op initiatief van de voorzitter, van de meerderheid van de bestuurders en de uitvoerende leden kan tussentijds een buitengewone algemene vergadering worden gehouden indien dit nodig blijkt. De algemene vergadering is ' enkel geldig wanneer de meerderheid van de uitvoerende leden aanwezig is (helft +1). Beslissingen met betrekking tot de statuten worden genomen na instemming van de meerderheid van de aanwezige uitvoerende leden, waarbij elk lid slechts over één stem beschikt. Wanneer de algemene vergadering op de reguliere wijze wordt bijeengeroepen, maar het vereiste aantal leden niet wordt bereikt, zal binnen de maand een nieuwe : algemene vergadering worden bijeengeroepen en deze zal geiding zijn ongeacht het aantal aanwezige leden. "

Artikel 14: VERKIEZING EN SAMENSTELLING VAN DE RAAD VAN BEHEER

De leden van de raad van beheer worden verkozen, en in voorkomend geval uit hun ambt ontzet, door de algemene vergadering van de uitvoerende leden. De raad van beheer is samengesteld uit een oneven aantal leden dat gelijk of hoger is dan de drie leden van het Bureau van de raad van beheer.

Artikel 15: MANDAAT VAN DE BESTUURDERS

Het mandaat van de bestuurders bedraagt 4 jaar en kan na deze periode verlengd worden.

Artikel 16: ONTSLAG

Elk uitvoerend lid kan vrij ontslag nemen ais bestuurder door middel van een ontslagbrief ter attentie van de

raad van beheer. Het ontslag gaat in ten laatste drie maanden na ontvangst van de brief.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Luik B - Vervolg

Artikel 17. AFZETPING

De algemene vergadering kan een bestuurder uit zijn ambt ontzetten wanneer blijkt dat deze nalatig is geweest, de verplichtingen niet naleeft die door de wet, de statuten en het huishoudelijk reglement worden bepaald of goederen oneigenlijk gebruikt. Er wordt uitspraak gedaan over de uitsluiting nadat de beschuldigde werd gehoord.

Artikel 18: QUORUM

De meerderheid van de bestuurders (helft +1) vormt het quorum om geldig te vergaderen. Beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen. Bij gelijkheid van stemmen geeft de stem van de voorzitter de doorslag.

Artikel 19;; VACANTE POSTEN

Elke vacante post wordt tot de volgende gewone algemene vergadering ingevuld door de bestuurders. Tijdens deze vergadering wordt de vacante post ingevuld door verkiezing. De verkozen bestuurder neemt het mandaat van de afwezige bestuurder op tot een algemene vergadering wordt bijeengeroepen om de vacante post in te vullen,

Artikel 20: BUREAU VAN DE RAAD VAN BEHEER

Het voorzitterschap van de raad van beheer wordt verzorgd door de drie leden: de voorzitter, de

vicevoorzitter en de secretaris, verkozen door de raad van beheer.

Artikel 21: DUBBELE FUNCTIE

De voorzitter, de vicevoorzitter en de secretaris van de raad van beheer zijn ambtshalve ook voorzitter,

vicevoorzitter en secretaris van de algemene vergadering van uitvoerende leden.

Artikel 22: BEVOEGDHEDEN VAN DE RAAD VAN BEHEER

De raad van beheer bepaalt het algemene beleid en de strategie van de organisatie, alsook de

samenwerkingsvoorwaarden met andere organisaties en partners. De raad van beheer:

-Bepaalt de regels voor het beheer van de organisatie;

-Kan roerende en onroerende goederen vervreemden;

-Keurt het driejarenplan en de jaarbudgetten/programma's goed

De raad van beheer is belast met:

-De opvolging van de toepassing van de statuten en het huishoudelijk reglement;

-De opvolging en de uitvoering van de besluiten van de algemene vergadering;

-De controle van de uitvoering van de programma's en van de eraan verbonden budgetten;

-De aanstelling, en in voorkomend geval de afzetting, van de uitvoerende secretaris en de bepaling van de

voordelen en de voorwaarden voor promotie van deze secretaris;

-De voorstelling aan de algemene vergadering van de balans en de jaarrekening van elk boekjaar.

De raad van beheer komt bijeen wanneer dit in het belang van de organisatie is vereist,

Artikel 23: DE VOORZITTER VAN DE RAAD VAN BEHEER

-Ondertekent de toetredingsaanvragen van nieuwe leden;

-Roept de algemene vergaderingen en bijeenkomsten van de raad van beheer samen, zit deze voor en

ondertekent het verslag en de genomen besluiten;

-Vertegenwoordigt de organisatie tegenover derden. Indien hij het nuttig acht, kan hij deze taak overdragen

op de vicevoorzitter of op de uitvoerende secretaris.

Artikel 24: DE VICEVOORZITTER VAN DE RAAD VAN BEHEER

De vicevoorzitter werkt samen met de voorzitter en treedt op als plaatsvervanger bij afwezigheid van minder dan drie maanden of bij een vacante post ten gevolge van het overlijden, het ontslag of een andere oorzaak van een lid van de raad van beheer. De algemene vergadering die binnen de maand wordt samengeroepen, verkiest de vervanger hetzij van de voorzitter, hetzij van niet-verschijnend lid en kan de raad van beheer herstructureren. Het mandaat van de vorige raad van beheer wordt in dat geval automatisch vervangen door dat van de nieuwe raad van beheer.

Artikel 25: HET SECRETARIAAT VAN DE RAAD VAN BEHEER

Het lid van de raad van beheer dat als secretaris wordt verkozen:

-Verzorgt de correspondentie;

-Bewaart de verslagen van de algemene vergaderingen en van de bijeenkomsten Ivan de raad van beheer;

-Ondertekent de verslagen samen met de voorzitter.

Artikel 26: HET UITVOEREND SECRETARIAAT

Het uitvoerend secretariaat staat in voor het beheer en de uitvoering van de beslissingen van de algemene

vergadering of van de raad van beheer. Het uitvoerend secretariaat is samengesteld uit de uitvoerend secretaris

en technische directeurs en afdelingsverantwoordelijken. De uitvoerend secretaris wordt aangesteld door de

raad van beheer en heeft onderstaande verantwoordelijkheden:

Mon 2.2

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

cotirdinëeit cie activiteiten van de organisatie en de acties van dé technische directeurs;

-Hij staat In voor het personeelsbeheer en cobrdlneert hun activiteiten;

-Hij legt de jaarbudgetten, jaarprogramma's en de balans en jaarrekening van elk boekjaar voor aan de raad

van beheer;

-Hij stelt per maand, per kwartaal en per jaar de uitvoeringsverslagen op voor de raad van beheer;

-Hij kan bij volmacht de organisatie vertegenwoordigen tegenover derden;

-De door de raad van beheer aangestelde afdelingsverantwoordelijken zijn, onder de supervisie van de

uitvoerend secretaris, verantwoordelijk voor uitvoering van de diensten die tot hun takenpakket behoren.

Artikel 27: COMMISSARIS

De boekhouding, de kasreserves, de inventarissen en de beheerprocedures worden gecontroleerd door een of meerdere commissarissen die door de algemene vergadering worden aangesteld. Het mandaat van deze commissarissen is niet compatibel met eenderwelke andere functie binnen de organisatie,

Artikel 28: TAKEN VAN DE COMMISSARISSEN

De commissaris bezorgt enerzijds kwartaalverslagen aan de raad van beheer en anderzijds aan de algemene vergadering een verslag dat de dienstverlening en de werking van de organisatie kan verbeteren. Hij kan in geval van uiterste nood voorzorgsmaatregelen nemen voor de schorsing van een lid van de raad van beheer gedurende een periode van maximum drie maanden nodig om een buitengewone algemene vergadering samen te roepen.

Artikel 29: AUDIT

De algemene vergadering kan, indien ze dat nodig acht, een audit opstarten om het verslag van de raad van beheer en/of van de commissarissen te controleren. Het aantal auditoren, de duur van hun mandaat, hun bevoegdheden en hun verloning worden vastgelegd door de algemene vergadering.

Artikel 30: TOEGANG TOT DOSSIERS

De commissarissen en auditoren hebben, in het kader van de uitvoering van hun functie, toegang tot de statuten, het huishoudelijk reglement, aile verslagen van vergaderingen en boekhoudkundige documenten en stukken.

Artikel 31: BOEKJAAR

Het boekjaar van de organisatie loopt van 1 januari tot 31 december, behalve in het eerste boekjaar dat "

aanvangt op de datum van oprichting.

Artikel 32: DE BOEKHOUDING

De boekhouding van de organisatie wordt bijgehouden conform de geldende wet- en regelgeving in België.

Artikel 33: DE JAARREKENING

Op het einde van eik boekjaar stelt de voorzitter van de raad van beheer een inventaris op van alle roerende : en onroerende goederen van de organisatie, of laat hij deze onder zijn verantwoordelijkheid opstellen. Hij stelt een balans en een winst-en-verliesrekening op die hij voorlegt aan de algemene vergadering.

Artikel 34: GOEDKEURING VAN DE JAARREKENING

De jaarrekening van de organisatie wordt gecontroleerd door de commissaris(sen), of in voorkomend geval,

tijdens een audit.

Artikel 35: BESTEMMING VAN INKOMSTEN VAN DE ORGANISATIE

Do inkomsten van de organisatie, namelijk het positief saldo op de jaarrekening, wordt aangewend voor de verbetering of de uitbreiding van de economische activiteiten van de organisatie en van de sociale dienstverlening conform het maatschappelijk doel zoals beschreven in artikel 3. De algemene vergadering kan beslissen een deel van de inkomsten aan te wenden om hulpbehoevende natuurlijke personen of organisaties met een gelijkaardig maatschappelijk doel te helpen.

Artikel 36: VERWERVING EN VERVREEMDING VAN ONROEREND GOED

Beslissingen over de verwerving en vervreemding van onroerend goed, alsook over het gebruik of het genot ervan of de beëindiging van het gebruik of het genot ervan, worden genomen door de raad van beheer binnen het kader van de door de algemene vergadering bepaalde beperkingen; dergelijke beslissingen worden gecommuniceerd aan de Minister van Justitie, confonn de wet 004/2001 van 20 juli 2001 met betrekking tot verenigingen zonder winstoogmerk en instellingen van openbaar nut.

Artikel 37: WIJZIGING VAN DE STATUTEN

De statuten van de organisatie kunnen enkel worden gewijzigd na instemming van de meerderheid van de uitvoerende ledden, zoals bepaald in artikel 15 van deze statuten. Elke bepaling met het oog op de wijziging van de statuten wordt doorgegeven aan de raad van beheer die deze op haar beurt voorlegt aan een e algemene vergadering die in dit kader wordt bijeengeroepen.

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

i

M0Q2.2

. ~ Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad Luik B - Vervolg

. Artikel 38: ONTBINDING

De organisatie kan worden ontbonden tijdens een algemene vergadering wanneer twee derden van de aanwezige uitvoerende leden zich akkoord verklaart. In het geval van ontbinding stelt de algemene vergadering van uitvoerende leden een of meerdere vereffenaars aan.

Artikel 39: BESTEMMING VAN HET PATRIMONIUM

In het geval van ontbinding zal het patrimonium van de organisatie worden toegewezen aan één of meerdere sociale, educatieve en/of economische projecten waarvan het doel geheel of gedeeltelijk overeenkomt met dan van de vzw.

Artikel 40: SLOTBEPALINGEN

Aile bepalingen uit deze statuten die Ingaan tegen de wet zijn van nul en gener waarde, alle bepalingen die door de wet worden opgelegd, maar niet zijn opgenomen ln deze statuten worden geacht deel uit te maken van deze statuten.

BENOEMING VAN BESTUURDERS

- JULIO CESAR JADO, Kasteelhof 34, 8930 Rekkem, België

- LAETITIA KETSIA NTANGU, Kasteelhof 34, 8930 Rekkem, België

- LOFES  IVUNGA, Heirmanstraat 69, 2170 Antwerpen

Ais dusdanig aangenomen te Rekkem op 12/1212014.

Julio Cesar Jado Laetitia Ketsia Ntangu Lopes - Ivunga



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/02/2015 - Annexes du Moniteur belge













Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
JADO BUSINESS CENTER ENTERTAINMENT, AFGEKORT…

Adresse
KASTEELHOF 34 8930 MENEN

Code postal : 8930
Localité : MENEN
Commune : MENEN
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande