JOGGING TEAM MEUBELS DE OLIFANT, AFGEKORT : J.T. DE OLIFANT

Association sans but lucratif


Dénomination : JOGGING TEAM MEUBELS DE OLIFANT, AFGEKORT : J.T. DE OLIFANT
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 433.417.774

Publication

03/01/2014
ÿþ MOI) 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

Imml11,!.111111

Neuergetegcl ter galbe vert «e rechtbank van koophandel

Brugge - t Oeeliencro

23 DEC. 20111iffie

Voorbehoud aan he BeIgisc Staatsbl

Ondernemingsnr : 0433.417.774

Benaming

(voluit) : JOGGING TEAM MEUBELS DE OLIFANT

(verkort) : JTDO

Rechtsvorm; VZW

Zetel: Ringlaan 1, 8400 Oostende

Onderwerp akte : Wijziging dagelijks bestuur

Ambtsbeëindiging bestuurslid

1. Poppe Alain

Benoeming nieuwe bestuursleden

1. Devriendt Johan

2. Lefevere Willy

3. Rotsaert Martine

20/12/2012
ÿþ" luSoD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111111

IY



Nedergelegd ter griffie van cie rechtbank van koophandel

Br s - - _ *~-Doetenae

Ondernerningsnr " 0433.417.774

Eentiming

(voluit) : JOGGING TEAM MEUBELS DE OLIFANT

(verkort) JTDO

Rechtsvont( : VZW

Zetel Ringlaan 1, 8400 Oostende

Onderwerp akte : Wijzigen van de statuten

Wijziging aan de statuten van Jogging Team Meubels de Olifant VZW

Benaming : JOGGING TEAM MEUBELS DE OLIFANT

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Ringlaan, 1, 8400 Oostende

Ondernemingsnummer : 0433.417.774

Tussen

1.Steenacker Henri

2.Schuyesmans Edmond

3.Bernaert Rosette

4.Heddebauw Lieve

5.Pollet Etienne

6.Lemmens Marcel

7, Kimpe Ronald

8, De Braeckeleer Paul

9. Maertens Hilaire

Is overeengekomen om de statuten te wijzigen en voor te leggen op de Algemene Vergadering.

L NAAM

Artikel 1, De vereniging draagt de naam "Jogging Team Meubels De Olifant", Vereniging zonder winstoogmerk, afgekort JT. De Olifant V.Z.W.

Artikel 2. De zetel van de vereniging is gevestigd te 8400 Oostende, Ringlaan 1. Bij beslissing van de raad van bestuur kan de zetel worden overgeplaatst naar iedere plaats binnen de Oostendse agglomeratie, gerechtelijke arrondissement Brugge, afdeling Oostende.

Artikel 3. De vereniging heeft tot doel het nemen van initiatieven ter bevordering van de lichamelijke geschiktheid en ontspanning, in het bijzonder het beoefenen van de loopsport, het joggen, trips en wedstrijden in de ruimste zin van het woord en dit ten behoeve van haar leden. Zij mag alle handelingen voeren die rechtstreeks en onrechtstreeks verband houden met haar doei, Zij kan ondermeer haar medewerking verlenen of belangstelling vertonen in elke gelijkaardige vereniging of organisatie.

Artikel 4. De vereniging verbindt er zich toe zich te onthouden van alle politieke, taalkundige of godsdienstige discussies.

Artikel 5. De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan te allen tijde ontbonden worden.

Op de laatd.e biz van Lurk B vermelden : Recto Nam en hoedanigheid van de instrumenterende notons, hetzij van de perso(o)n(e.n) bevoegd de vereniging stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenuoordsgen

Verso Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 6. Het aantal leden is onbeperkt, het mag echter niet kleiner zijn dan 5 leden. De Raad van bestuur

heeft het recht een ledenstop in te voeren, De ledenlijst zal nauwkeurig worden bijgehouden

met naam, voornaam, woonplaats, adres, nationaliteit en geboortedatum. Ais fid kan tot de

vereniging toetreden, iedereen die door de Raad van bestuur wordt toegelaten mits goedkeuring

van drie vierden van de bestuurders. Een mail tussen de bestuursleden kan hiervoor volstaan.

Van zodra er onzekerheid is over een kandidaat lid, zal de beslissing pas genomen worden op de

maandelijkse bestuursvergadering. Ieder lid die zijn lidgeld betaald heeft, wordt beschouwd de

statuten te aanvaarden alsook het huishoudelijk reglement, Zij hebben allen de rechten en

plichten van deze. Alle nieuwe leden krijgen een info brochure waarin staat waar ze de statuten

kunnen terugvinden en waarin de werking van JT De Olifant uit de doeken wordt gedaan.

Artikel 7, De jaarlijkse bijdrage wordt bepaald door de Raad van bestuur.

Artikel 8. Het lid dat zijn bijdrage niet heeft betaald (binnen de gestelde termijn) wordt geacht ontslagnemend te zijn en wordt van al zijn rechten vervallen verklaard. Uitsluiting kan alleen worden uitgesproken door de Algemene Vergadering met twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

IL ALGEMENE VERGADERING

Artikel 9. De Algemene Vergadering vertegenwoordigt al haar Leden. De jaarlijkse Algemene Vergadering

zal plaats hebben in de loop van het eerste trimester op een plaats in de Oostendse

agglomeratie te bepalen door de Raad van bestuur. De Algemene Vergadering beraadslaagt en

besluit in alle zaken die de vereniging aasbelangen (statutenwijzigingen, benoemen en afzetten

van bestuurders, goedkeuren van de rekeningen en begroting, ontbinden van de vereniging,

uitsluiten van leden, enz.) en niet uitdrukkelijk aan de Raad van bestuur zijn voorbehouden.

Alleen leden worden tot de Algemene Vergadering toegelaten.

De leden worden geacht hun adreswijziging spontaan door te geven aan de secretaris.

De besluiten worden opgenomen in het ledeninlichtingenboek die ter inzage ligt op de maatschappelijke

zetel.

Artikel 10. De Algemene Vergadering wordt bijeengeroepen door de Raad van bestuur telkens het doel of het belang van de vereniging dat vereist. De Raad van bestuur is verplicht de Algemene Vergadering bijeen te roepen telkens als tenminste een vijfde van de leden daarom schriftelijk verzoekt en minstens eenmaal per jaar. Aile leden worden opgeroepen per gewone brief, e-mail, 't Olifantje of website door de Raad van bestuur met vermelding van de dag, uur, plaats en

dagorde en dit tenminste acht dagen vôôr de vergadering.

De voorzitter van de Raad van bestuur zit de vergadering voor.

Algemene regel : de besluiten worden genomen bij de gewone meerderheid van de aanwezige stemmen (d.w.z. de helft + 1) behalve in de gevallen door de wet voorzien.

Statutenwijziging ; Dit moet klaar en duidelijk in de oproepingsbrief worden vermeld. Op de vergadering zelf moet 1/3 van het aantal leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Wordt het aantal leden niet bereikt dan wordt een tweede Algemene Vergadering bijeengeroepen, die dan beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezigen. De beslissing moet met een 2/3 meerderheid worden goedgekeurd en onthoudingen worden gelijkgesteld met negatieve stemmen. Wanneer de statutenwijziging een wijziging van het maatschappelijk doel inhoudt, wordt de beslissing pas aanvaard wanneer zij eenparig werd goedgekeurd door 4/5 van het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Tussen de eerste en de tweede Algemene Vergadering moeten minimum 15 dagen liggen. Indien de beslissing tot wijziging van de statuten genomen wordt in een tweede Algemene Vergadering, dan moet die bovendien nog worden bekrachtigd door de rechtbank.

Uitsluiting van een lid ; de Algemene Vergadering beslist met een 2/3 meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden,

Vrijwillig ontbinden van de vereniging : dit kan te allen tijde gebeuren door de Algemene Vergadering waarop 213 van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Wordt daaraan niet voldaan dan wordt een tweede vergadering bijeengeroepen eveneens binnen de 15 dagen na de eerste vergadering en moet de beslissing worden goedgekeurd met een 4(5 meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 11. Ontslagnemende bestuursleden dienen aile officiële- en interne documenten of materiaal die betrekking hebben op de werking van JT De Olifant in te leveren op de maatschappelijke zetel van JT De Olifant.

III. HET BESTUUR

Artikel 12. De vereniging wordt beheerd door een raad van beheer van tenminste vijf personen die lid zijn van de vereniging. De Raad van bestuur mag echter de twaalf leden niet overtreffen. Zij wordt benoemd door de Algemene Vergadering met eenvoudige meerderheid van de aanwezige leden. Deze benoeming is echter te allen tijde door haar herroepbaar. Het ontslag van een lid van het bestuur, op vraag van leden, gebeurt ook door eenvoudige meerderheid van de aanwezige leden.

Artikel 13. De Raad van bestuur heeft de meest uitgebreide macht en leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij komt samen op uitnodiging van de voorzitter of twee bestuurders. De uitnodiging vermeldt de agenda. De Raad van bestuur kan alle handelingen van beheer verrichten, daaronder begrepen het organiseren, benoemen en ontslaan van bezoldigd personeel, evenals het uitvaardigen van huishoudelijke reglementen. De Raad van bestuur kan alle daden van beschikking verrichten die niet uitdrukkelijk door de wet of door de statuten aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden. Door de bestuurders worden geen persoonlijke verplichtingen aangegaan betreffende de verbintenissen van de vereniging. De vereniging is niet verantwoordelijk voor de verplichtingen aangegaan buiten de goedkeuring van de Raad van bestuur. De vereniging kan bijdragen aanvaarden van personen, groeperingen of openbare besturen. De Raad van bestuur beslist over het al dan niet aanvaarden hiervan.

Artikel 14. Voor rechtshandelingen die buiten het dagelijks bestuur en de bijzondere opdrachten vallen, is de vereniging slechts gebonden of vertegenwoordigd door de handtekening van de meerderheid van de bestuurders. De voorzitter roept schriftelijk de vergadering van de Raad van bestuur bijeen. Dit ten minste 10 dagen op voorhand met de vermelding van de dagorde. De Raad van bestuur neemt de besluiten bij gewone meerderheid van stemmen. Tenminste de helft van de leden dienen aanwezig te zijn. Bij gelijkheid van stemmen zal de stem van de voorzitter doorslaggevend zijn.

IV. BEGROTING EN VEREFFENEN VAN REKENINGEN

Artikel 15. De notulen worden bijgehouden in een daartoe bestemd register. Zij worden gelezen en ondertekend voor goedkeuring door het bestuur.Alle bestuursledenontvangen een kopie van het bestuursverslag.

Artikel 16. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.(te beginnen vanaf 1/01/1987). Bij het einde van het boekjaar sluit de Raad van bestuur de rekeningen van het afgelopen jaar af, maakt de inventaris en de begroting voor het volgende jaar. Deze worden ter goedkeuring voorgelegd aan de Algemene Vergadering.

V. ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 17. In geval van ontbinding wordt het overblijvende actief, na het vereffenen van de schulden en het aanzuiveren van de lasten, verdeeld onder de overblijvende actieve leden.

Artikel 18. Volgende bestuurders van de vereniging zijn thans in functie:

Voorzitter: Hanssen Pascal, Flamingostraat 4, 8400 Oostende

geboren te Oostende op 23 mei 1966

Ondervoorzitter: Debrock Brenda, August Vermeylenstraat 27, 8400 Oostende

geboren te Oostende op 28 mei 1962

Secretaris: Wallaert Marie-Christine, Blauwvoetstraat 11, 8400 Oostende

geboren te Oostende op 7 december 1966

Penningmeester : tot 31 december 2012 Belpaeme Robert, Sint-Jorisstraat 39, 8400 Oostende,

geboren te Oostende op 15 december 1952

Vanaf 1 januari 2013 Wallaert Marie-Christine, Blauwvoetstraat 11, 8400 Oostende.

geboren te Oostende op 7 december 1966

Sportief verantw. : Poppe Alain, Steensedijk 349, 8400 Oostende

geboren te Oostende op 10 augustus 1962

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Sponsor/ PR : Maertens Jos, Ringlaan 5, 8400 Oostende

geboren te Oostende op 19 december 1970

VI. ALGEMENE SCHIKKING / INWENDIGE ORDE

Artikel 19 : Een reglement van inwendige orde bepaalt de rechten en de plichten van de leden, omschrijft de functies van de bestuurders. Bespreekt de voorwaarden onder welke de leden gebruik maken van de lokalen en het materiaal, hoe ze moeten oefenen en deelnemen aan de wedstrijden, enz.. Het maakt tevens melding van de tuchtmaatregelen die nodig blijken om inbreuken tegen het reglement te voorkomen en te beteugelen. De gegevens van inwendige orde kunnen slechts gewijzigd worden bij beslissing van de beheerraad.

VII. Reglement van Inwendige Orde

Artikel 19 van de statuten voorziet dat een reglement van inwendige orde een aantal zaken bepaalt over de

werking van de vereniging.

1.De plichten en rechten van de verschillende soorten leden.

2,Omschrijft de functie van de bestuursleden, hun verkiezing en organisatie vergaderingen.

3.Bespreekt de manier van oefenen, deelname aan wedstrijden, enz,

4.Tuchtmaatregelen, die nodig blijken om inbreuken tegen het reglement te beteugelen.

5.Criteria waaraan het kandidaat nieuw lid moet voldoen om tot de club toe te treden.

6.Speciale gebeurtenissen.

1.De plichten en rechten van de verschillende soorten leden.

" leder lid wordt verondersteld bij zijn aansluiting statuten en reglementen van inwendige orde te kennen en zich hiernaar te schikken. Daarom zullen deze op onze website gepubliceerd worden.

" De actieve leden verkiezen op de Algemene Vergadering (AV) de leden van het bestuur indien er een vacature voor een post is. De stemming zal gebeuren met behulp van briefjes die door één van de actuele bestuursleden worden opgehaald na stemming. Bij gelijkheid van stemmen zal het lid dat het langst is aangesloten beschouwd worden als zijnde verkozen.

" Soorten leden:

-Actieve leden. Dit zijn leden die hun lidgeld hebben betaald en op regelmatige basis deelnemen aan

trainingen/wedstrijden.

-Bestuursleden. Zijn actieve leden die deel uitmaken van de raad van beheer.

-Steunende leden. Betalen net zoals de actieve leden lidgeld. maar hebben NIET de voordelen van de actieve leden en hebben GEEN stemrecht. Zij tellen niet mee voor de sponsering.

-Ereleden. Dit zijn verdienstelijke leden door de beheerraad aangeduid, Zij hebben GEEN stemrecht, tenzij zij nog actief lid zijn.

Deze verdienstelijke leden worden gratis uitgenodigd op het clubfeest. Wil het erelid deelnemen aan andere activiteiten door de club ingericht (bv. clubreis, daguitstappen, etc.)en genieten van het gunsttarief, dan dient het erelid ook actief lid te zijn. Is het erelid geen actief lid, dan kan hij/zij nog altijd deelnemen aan activiteiten, maar dan dient het volledige bedrag voor de activiteit betaald te worden,

2.Functies van de beheerders, hun verkiezing en organisatie vergaderingen.

" De voorzitter

-Waakt over de naleving door de leden van de statuten en het reglement van inwendige orde.

-Hij/zij neemt de leiding in elke vergadering en geeft de agendapunten aan.

-Hij/zij levert tevens input aan de webmaster vccr de website na een bestuursvergadering.

-Hij/zij behandelt de enquêtes.

-Staat in voor de communicatie met de leden, de webmaster en de redactieleden.

" De ondervoorzitter.

-Hij of zij staat de voorzitter bij en vervangt hem/haar bij zijn afwezigheid of plotseling ontslag.

-Hij of zij controleert 2x per jaar de boekhouding met de uittreksels. Bij voorkeur in de maanden juni en

december. '

-Organiseert samen met de sponsor het clubfeest en de clubreis.

-Beheert de kledij van JT de Olifant,

-Zorgt voor de verslagen en houdt de verslagen van de vergaderingen van de raad van bestuur en van de Algemene Vergadering bij. Deze verslagen worden eveneens opgenomen in het inlichtingenboek dat op de maatschappelijke zetel ligt.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" De secretaris:

-Is belast met alle administratie.

-Houdt de leden van de raad van bestuur op de hoogte van de betalingen van de leden en is

verantwoordelijk voor het opstellen van de ledenlijsten. Van de ledenlijst die jaarlijks afgesloten wordt dient

minstens één exemplaar te berusten bij de penningmeester, één bij de secretaris en één exemplaar bij de

voorzitter.

-Is verantwoordelijk voor de aanwezigheidslijst van de leden op de Algemene Vergadering.

-Is verantwoordelijk voor het opmaken van het jaarverslag van de vereniging dat aan de Algemene

Vergadering ter goedkeuring wordt voorgelegd.

-Is verantwoordelijk voor de verzending van de uitnodiging voor de Algemene Vergadering en de raad van

bestuur.

-Is archivaris en bewaart als dusdanig alle stukken die de vereniging aanbelangen.

" De penningmeester;

-Houdt de boekhouding bij en is verantwoordelijk voor het financieel beheer van de vereniging.

-Bezorgt de bestuursleden voor iedere vergadering een overzicht van de kastoestand.

-Is verantwoordelijk voor de inning van de bijdragen en andere gelden.

-Stuurt aanmaningen bij achterstallige betalingen.

-Is verantwoordelijk voor het uitvoeren van betalingen voor de openstaande rekeningen van de vereniging.

-Zorgt voor de wettelijk verplichte boekhoudkundige administratie met de verantwoordingsstukken.

-Is verantwoordelijk voor alle fiscale aangiften.

-Brengt financieel verslag uit over het vorige boekjaar op de Algemene Vergadering.

-Tijdens de Algemene Vergadering zorgt hij voor de nodige toelichtingen bij het financieel verslag en stelt

een begroting voor, die beide vooraf door de raad van bestuur werden goedgekeurd.

" De Public relations:

-Treedt op als persverantwoordelijke indien JT de Olifant een perscommuniqué wil geven.

-Treedt op als uithangbord van het JT.

-Organiseert samen met de ondervoorzitter de clubreis.

-Organiseert samen met de ondervoorzitter het clubfeest.

-Staat samen met de voorzitter in vocr de communicatie met de leden.

" De sportieve verantwoordelijke:

-Plant de trainingen en houdt de leden hiervan op de hoogte.

-Organiseert een oefenloop als voorbereiding van een clubuitstap of andere loopwedstrijd.

-Maakt een jaarplanning op. (wedstrijden/uitstap/goed doel activiteit).

-Is verantwoordelijke voor het parcours van de massajogging.

-Treedt op als sportieve verantwoordelijke ten opzichte van de sportdienst Oostende, het OLC en het

Scott2run criterium. In die hoedanigheid woont hij ook vergaderingen van deze instanties bij.

-Voorziet de webmaster van informatie in verband met oefenlopen, wedstrijden waaraan de club deelneemt

en levert de uitslagen van het Scott2run criterium.

" De webmaster: maakt geen deel uit van het bestuur, maar Is wel een nauwe medewerker.

-Is verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de website. Hij krijgt hiervoor informatie van de voorzitter (beslissingen genomen op de bestuursvergaderingen), van de sportieve verantwoordelijke (oefenlopen, wedstrijden waaraan de club deelneemt en uitslagen van het Scott2run criterium), van de secretaris (uitslagen van het OLC en deelnemers aan activiteiten) en van de PR (informatie over de club reis en artikelen die in de pers zijn verschenen).

-Zorgt ervoor dat verouderde of niet meer relevante informatie wordt gearchiveerd.

Specifieke opdrachten van bestuur kunnen door de beheerraad opgedragen worden aan individuele of gegroepeerde beheerders. Deze brengen verslag uit aan de beheerraad aangaande die opdracht. De beheerraad neemt steeds de eindbeslissing.

De functie van bestuurders die hun taak niet naar behoren vervullen, of die herhaald afwezig zijn zonder geldige reden op de bestuursvergaderingen, kunnen tijdens de eerstvolgende AV herkiesbaar gesteld worden.

Er moet minimaal één maal per kwartaal vergaderd worden.

De vergaderingen gebeuren in een sfeer van vriendschap en samenwerking. Ieder bestuurslid heeft het recht zijn mening te uiten mits naleving van artikel 4 van de statuten en met respect voor de andere bestuursleden.

Bij ontslag of overlijden van één van de bestuursleden zal op de volgende AV een nieuw bestuurslid (na goedkeuring van de beheerraad) worden bekrachtigd. Het bestuur heeft het recht om kandidaturen te weigeren.

Kandidaturen van nieuwe bestuursleden moeten unaniem goedgekeurd worden door de beheersraad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

' MOD 2.2

vooraleer hun kandidatuur wordt voorgedragen op de AV.

De kandidaat bestuursleden dienen hun aanvraag schriftelijk of via email in te dienen bij de voorzitter. Ieder ontslag van een bestuurslid moet schriftelijk aan de voorzitter worden meegedeeld. (De voorzitter dient dit schriftelijk te doen aan de ondervoorzitter.) Tijdens de eerstvolgende vergadering wordt dit ontslag besproken door de overige bestuurders.

Er dienen duidelijke afspraken gemaakt te worden tijdens de vergadering van wat er naar de leden gecommuniceerd wordt en wat niet (bv. uitwerking clubreis).

Ter voorbereiding van de massajogging en de AV kunnen er extra vergaderingen belegd worden. Bestuursleden mogen GEEN lid zijn van een andere recreatieve loop/joggingclub.

De Beheerraad:

.Wordt benoemd voor de duur van de vereniging.

" De beheerraad beslist over het aantal vacante bestuur plaatsen.

" Het beheer mandaat eindigt bij overlijden, bij vrijwillig ontslag, bij afzetting door de AV, bij onbekwaam verklaring,.bij kennelijk onvermogen of bij ontbinding van de vereniging.

De Algemene Vergadering (AV):

.De AV wordt voorgezeten door de voorzitter van het bestuur of door een afgevaardigde beheerder. -Twee niet kandidaten zullen aangeduid worden op de verkiezingsstemming om de stemmen (voor een nieuw bestuurslid) te tellen. De stemming is geheim.

" Ten minste 4 weken voor de AV zal een kandidatenlijst opgesteld worden,

.De leden worden schriftelijk op de hoogte gesteld van de aanstaande verkiezingen en hun mogelijke

kandidaat stelling.

" De definitieve lijst moet één week voor de verkiezingsdata worden vastgelegd.. De lijst met kandidaten die weerhouden werd door de beheerraad zal op de website geplaatst worden bij de rubriek mededelingen door het bestuur.

.Elk actief lid heeft een stembrief.

" Om te mogen stemmen moet het lidgeld van het verkiezingsjaar betaald zijn.

3.Manier van oefenen en deelnames aan wedstrijden.

De leden wordt gevraagd om op regelmatige basis deel te nemen aan de groepstrainingen en dit in de uitrusting van de club, Wanneer en waar de trainingen doorgaan staat vermeld op de website. Wekelijks wordt de planning van de trainingen en wedstrijden (OLC -- Scott2run) doorgemaild door de sportieve verantwoordelijke. De wedstrijden dienen gelopen te worden in de clubuitrusting. Indien er niet in de uitrusting van de club werd gelopen, wordt de uitslag van deze loopwedstrijd niet opgenomen in het clubklassement voor deze loper.

4.Tuchtmaatregelen. (zie ook art. 8 van de statuten)

.Leden die zich op verplaatsingen, reizen of gezellig samenzijn niet kunnen (op een behoorlijke manier) gedragen kunnen de volgende maal op dergelijke gebeurtenissen geweerd worden door de beheerraad. Bij herhaling kan het lid van al zijn rechten ontheven worden door het bestuur.

-De leden die niet op regelmatige basis deelnemen aan de groepstrainingen en/of niet regelmatig deelnamen aan wedstrijden in de uitrusting van de club kunnen door het bestuur geweerd worden van activiteiten. Dit zal steeds gebeuren na een schriftelijke verwittiging door de beheerraad. Als het lid dan nog niet voldoet na deze schriftelijke verwittiging kan het lid van al zijn rechten ontheven worden.

De beheerraad maakt hiervoor een uitsluitingsdossier op.

"Het lid kan een aanvraag indienen bij het bestuur om te vragen om op sommige wedstrijden niet in de clubuitrusting te lopen.

"Leden die de club of het bestuur op een of andere wijze tegenwerken of schade berokkenen aan de groep kunnen door de beheerraad uitgesloten worden om verder deel te nemen aan de clubactiviteiten. (inclusief trainingen) De beheerraad maakt hiervoor een uitsluitingsdossier op.

"Leden die zich ongepast gedragen ten opzichte van andere leden kunnen (nadat een klacht werd ingediend door het slachtoffer bij de beheerraad of na een gerechtelijk onderzoek waarvan de feiten bewezen werden) uitgesloten worden uit de club. De bevestiging gebeurt in de Algemene Vergadering of in een bijzondere Algemene Vergadering. De beheerraad maakt hiervoor een uitsluitingsdossier op.

5.Criteria waaraan het kandidaat nieuw lid moet voldoen om tot de club toe te treden.

"De nieuwe lopers dienen hun aanvraag in te dienen bij het bestuur. Dit kan ook via de website. Het lid

stuurt een email naar de voorzitter met de vraag om toe te treden als lid van JT de Olifant. Het bestuur zal

deze vraag dan behandelen en het toekomstige lid op de hoogte brengen van de genomen beslissing.

.Als lid kan tot de vereniging toetreden, iedereen die door de Raad van bestuur wordt

toegelaten mits goedkeuring van drie vierden van de bestuurders. Een mail tussen de

bestuursleden kan hiervoor volstaan. Van zodra er onzekerheid is over een kandidaat lid,

zal de beslissing pas genomen worden op de maandelijkse bestuursvergadering.

F

~

M0D 2.2

Luik B - Vervolg

" Na goedkeuring door de beheerraad wordt het nieuwe lid op de hoogte gebracht van de beslissing en gevraagd om zijn/haar lidgeld te betalen. Pas na ontvangst van het lidgeld is men effectief lid van JT de Olifant VZW.

" Het nieuwe lid dient een waarborg (voor de clubuitrusting) te storten op rekening van JT de Olifant. Na 2 jaar lidmaatschap (bij aanvang derde jaar lidmaatschap) wordt de waarborg teruggestort aan het actieve lid,

" Ieder lid dient zijn lidgeld (voor het nieuwe jaar) betaald te hebben vóór 30 november.

" leder lid wordt beschouwd de statuten te aanvaarden alsook het huishoudelijk reglement. Zij hebben allen de rechten en plichten van deze.

" Nieuwe leden worden voorgesteld op de Algemene Vergadering,

" Het nieuwe lid verbindt er zich toe dat hij/zij op regelmatige basis deelneemt aan de groepstrainingen en/of wedstrijden.

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

6.Speciale gebeurtenissen.

" Deelname clubreis.

Deelname aan de clubreis is enkel voorbehouden voor leden en hun partner. Dit om het groepsgevoel te handhaven / te versterken.

Het bestuur kan niet aansprakelijk gesteld worden bij persoonlijke ongevallen. De leden dienen zelf te zorgen voor een persoonlijke aansprakelijkheid.

Indien men ingeschreven is en betaald heeft, maar door omstandigheden niet kan deelnemen aan de reis zal geprobeerd worden om een vervanger te vinden. Indien er geen vervanger wordt gevonden, dan blijven de gemaakte onkosten (bvb. voor het hotel / de wedstrijd) ten laste van de ingeschrevene,

Op de Algemene Vergadering wordt de data en plaats van de clubreis kenbaar gemaakt aan de leden. Meer informatie volgt in de laatste maanden voor deze activiteit.

Het programma van de olubreis wordt niet volledig kenbaar gemaakt. Een aantal zaken blijven als verrassing voor tijdens de reis,

" Massajogging.

Er wordt een oproep gedaan naar de leden om mee te werken aan de organisatie.

Bestuursleden worden gevraagd om niet deel te nemen aan de loop, maar te helpen met de organisatie ter

plaatse.

De massajogging wordt beschreven in een draaiboek.

Ten laatste voor het eind van het eerste trimester (bij voorkeur in januari) dienen de aanvragen voor de

massajogging verstuurd te worden naar de verschillende instanties.

Enkele weken voor de massajogging zal een extra vergadering belegd worden met de helpers.

" Clubfeest.

Elk jaar organiseert het bestuur een clubfeest.

De ondervoorzitter en de PR/sponsor nemen "de lead" voor deze activiteit.

Deelname aan het clubfeest is voorbehouden voor de leden en hun partner. De partners die geen lid zijn,

dienen een toeslag te betalen ten opzichte van de leden.

" Goede doelloop.

De leden kunnen inputs indienen voor een goede doelloop. Het bestuur zal uit de ingezonden voorstellen

een keuze maken.

Er zal geprobeerd worden om geen 2 jaar na elkaar aan dezelfde loopwedstrijd deel te nemen.

" Daguitétap.

De leden kunnen inputs indienen voor een daguitstap. Het bestuur zal uit de ingezonden voorstellen een

keuze maken en deze uitstap organiseren.

Indien er geen inzendingen waren, dan zal de Sportieve Verantwoordelijke een loopwedstrijd organiseren.

Ook hier geldt, ingeschreven is betalen.

Er zal geprobeerd worden om de datum van de daguitstap zo vlug mogelijk kenbaar te maken.

" Overlijdens.

Bij het overlijden van een van de actieve leden zal er een rouwkrans worden aangekocht in naam van de

club.

Ook voor de partner van een (ex-) bestuurslid zal hiervoor gekeken worden.

Bij een uitvaartplechtigheid van een lid en indien gewenst door de familie zal het bestuur proberen om met

minstens één iemand aanwezig te zijn. In het slechtste geval zal gevraagd worden aan een lid om onze

club te vertegenwoordigen.

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

De voorzitter

Hanssen Pascal

Coordonnées
JOGGING TEAM MEUBELS DE OLIFANT, AFGEKORT : …

Adresse
RINGLAAN 1 8400 OOSTENDE

Code postal : 8400
Localité : OOSTENDE
Commune : OOSTENDE
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande