PICCA

Association sans but lucratif


Dénomination : PICCA
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 833.615.030

Publication

23/02/2011
ÿþ Man 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffe

MIN 101111111111

*11029946*

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

NEERGELEGD ter GRIFFIE der RECHTBANK VAN KOOPHANDEL TE BRUGGE (Afdeling Brugge)

op: 0 3 FEB. 201

e griffier,

Griffie

Ondememingsnr : Benaming

(voluit) :

0833 6f5030

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Walstraat 9, 8020 Oostkamp,België

Onderwerp akte : Statuten

Martine, Marie, Alice, Leon, Callewaert, Walstraat 5, 8020 Oostkamp, geboren te Brugge op 20.11.1961 Omar Saidy, Carmerstraat 113, 8000 Brugge, geboren te Latrikunda (Gambia) op 03.03.1971

Martinus, Petrus, Cornelis, Maria Bazelmans, Hamseweg 76, 3828 AG Hoogland, geboren te Eindhoven op 06.12.1946

Johan, Albert, Gustaaf, Wynant, Dreef 47, 1500 Halle, geboren te Geraardsbergen op 12.04.1958

Hierna genoemd, de oprichters'

Die verklaren een vereniging zonder winstoogmerk op te richten overeenkomstig de wet van zevenentwintig juni negentienhonderd eenentwintig, zoals gewijzigd door de wet van twee mei tweeduizend en twee betreffende de vereniging zonder winstoogmerk, de internationale vereniging zonder winstoogmerk en de stichtingen, hierna genoemd "de wet", met de hiemavolgende statuten:

STATUTEN

TITEL I: BENAMING - MAATSCHAPPELIJKE ZETEL - DUUR

Artikel 1  Benaming

De vereniging wordt genoemd, "Picca" .

Artikel 2 - Maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel is gevestigd te Walstraat 9, 8020 Oostkamp.

De vereniging ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Brugge.

Artikel 3  Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL fl: DOEL

Artikel 4

De vereniging stelt zich tot doel het in Gambia, Kerr Sering, door Omar Saidy en Tine Callewaert opgestarte project Picca (= vogel in de plaatselijke Wolof-taal) verder te zetten en zo veel als mogelijk verder uit te breiden.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Varen " Naorn an hondtakaninn

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het project omvat onder andere het ter plaatse bouwen, inrichten en in stand houden van een 'nursery school' die onderwijs verstrekt aan de kinderen van het dorp.

Via onderling overleg wil "Picca" de plaatselijke bevolking ondersteunen in de ruimste zin des woord.

De vereniging kan alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van haar doel.

Opdat op termijn de school meer en meer lokaal beheerd zou kunnen worden, is het eveneens de bedoeling om zelffinancierende activiteiten te stimuleren en uit te werken samen met de lokale bevolking.

Het project wil samenwerkingsverbanden uitwerken met hogescholen zodat stagiaires kunnen ingezet worden om het project inhoudelijk te ondersteunen. De bedoeling is om de levenskwaliteit van de gemeenschap te verbeteren (voorbeeld, onderwijs, gezondheidszorg, basishulp)

De vereniging is cultureel pluralistisch en staat open voor alle gezindheden. Zij wenst geen standpunt in te nemen op het gebied van godsdienstige levenshoudingen noch op het vlak van politieke stromingen.

Tevens onderschrijft de vereniging het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens evenals het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind.

Van alle vrijwilligers, stagiaires, sympathisanten wordt verwacht dat ze bij bezoeken in Gambia zo veel als mogelijk rekening houden met de plaatselijke gewoontes. Tevens wordt verwacht dat elk zich houdt aan de afspraken zoals opgenomen in het huishoudelijk reglement.

TITEL III: LEDEN

Artikel 5  Leden

Het minimale aantal leden zal steeds drie ( 3 ) bedragen.

Alle leden werken te allen tijde kosteloos voor "Picca".

Ieder natuurlijk of rechtspersoon die door de Raad van Bestuur als zodanig wordt aanvaard, kan toetreden tot de vereniging.

De vereniging telt drie soorten leden:

- de werkende leden, ook nog actieve leden genoemd,

- de steunende leden,

- de sympathiserende leden.

a. de werkende of actieve leden.

Zijn zij die in de loop van het werkingsjaar voorafgaand aan de Algemene Vergadering een bijdrage hebben geleverd door mee te werken en mee te denken rond activiteiten ten voordele van het project zowel hier in België als in Gambia.

De vereniging dient minstens drie (3) werkende leden te hebben. De werkende leden worden opgenomen in de ledenlijst.

b. de steunende leden en de sympathiserende leden.

Hiervoor verwijzen we naar het huishoudelijk reglement.

Artikel 6  Toetreding - Terugtrekking  Uitsluiting

De hierna beschreven toetredingsprocedure is enkel van toepassing voor de werkende of actieve leden.

De kandidaat-werkende leden kunnen hun vraag tot opname als werkend lid van de vereniging te allen tijde schriftelijk indienen bij de VZW. Uiteraard vermelden zij in hun aanvraag, naast de noodzakelijke persoonsgegevens, ook op basis van welke activiteit zij menen in aanmerking te komen voor opname in de lijst van werkende leden. Indien het een rechtspersoon betreft wordt in de vraag tot opname ais werkend lid

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOA 2.2

de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel van de verzoeker vermeld.

Uiterlijk op de einddatum van het werkingsjaar zal de Raad van Bestuur de nieuwe lijst van werkende leden

samenstellen.

In deze lijst worden opgenomen:

- de bestaande werkende leden die ook in het afgelopen jaar actief zijn gebleven

- de kandidaat-werkende leden wier kandidatuur aanvaardt wordt

Van zodra een werkend of actief lid niet meer voldoet aan de onder Art. 5 a. vernoemde voorwaarden, wordt dit als ontslagnemend beschouwd.

Nadat het ontslag in de eerstvolgende Algemene Vergadering definitief is geworden, wordt het lid, behoudens tegenbericht zijnerzijds, toegevoegd aan de lijst van steunende of sympathiserende leden.

Volgende sancties zijn voorzien wanneer wordt vastgesteld dat een werkend lid de Statutaire Bepalingen en/of de regels van het Huishoudelijk Reglement op flagrante wijze met de voeten treedt:

1. Binnen de 14 dagen na het vernemen van de overtreding zal de Raad van Bestuur een ernstige vermaning aan het adres van het betrokken lid zenden.

2. Blijft deze vermaning zonder gevolg of kan géén enkele vorm van verbetering worden vastgesteld, dan zal de Raad van Bestuur een voorstel van uitsluiting richten ten aanzien van de Algemene Vergadering.

In afwachting van de beslissing tot uitsluiting van het betreffend lid, kan de Raad van Bestuur het lidmaatschap schorsen.

De schorsing zal per aangetekende brief worden meegedeeld aan de betrokkene. De schorsing kan maximaal zes weken duren binnen welke termijn de Algemene Vergadering moet bijeenkomen om een beslissing te nemen. Op deze bijeenkomst ven de Algemene Vergadering behoudt het betrokken lid al zijn lidmaatschapsrechten. Besluit de Algemene Vergadering niet tot uitsluiting, dan vervalt van rechtswege de schorsing en wordt deze geacht nooit te hebben plaatsgehad.

Het lidmaatschap van elk lid van de vereniging eindigt van rechtswege bij het overlijden van het lid in kwestie.

In geval van een rechtspersoon, eindigt het lidmaatschap door haar ontbinding, fusie, splitsing of faillissement.

TITEL IV: ALGEMENE VERGADERING

Art 7  Samenstelling W Vertegenwoordiging - Oproeping - Agenda

De jaarlijkse Algemene Vergadering wordt gehouden in de zetel van de vereniging of op eender welke andere plaats in België, uitgekozen door de Raad van Bestuur, en dit uiterlijk binnen de zes maanden na het afsluiten van het werkjaar.

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle werkende leden van de vereniging die opgenomen zijn in

de lijst vermeld onder Art. 6.

Elk werkend lid kan zich, bij volmacht, enkel laten vertegenwoordigen door een ander werkend lid.

Elk werkend lid kan slechts één volmacht dragen. Een volmacht moet schriftelijk bevestigd worden.

Geen enkel lid, noch zijn erfgenamen, rechthebbenden of rechtsopvolgers, kan enige aanspraak laten gelden of uitoefenen op de activa van de vereniging op grond van de enkele hoedanigheid van lid. Deze uitsluiting van rechten op de activa geldt te allen tijde: tijdens het lidmaatschap, bij de beëindiging ervan om welke reden ook, alsook bij de ontbinding van de vereniging.

Een Algemene Vergadering is slechts rechtsgeldig indien minstens 2/3 van de werkende leden aanwezig zijn of vertegenwoordigd zijn.

De uitnodiging tot het bijwonen van de Algemene Vergadering wordt, uiterlijk twee weken vooraf, verzonden per gewone brief of via e-mail.

De agenda wordt opgesteld door de Raad van Bestuur en bij de uitnodiging gevoegd.

De agenda van de gewone jaarlijkse Algemene Vergadering zal minstens de volgende punten

omvatten:

- werkingsverslag;

- verslag van de eventuele commissies;

- goedkeuring van de rekeningen van het voorbije boekjaar;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

- het verlenen van decharge aan de bestuurders en eventuele commissarissen;

- goedkeuring van de begroting voor het volgend boekjaar;

- de eventuele verkiezing van de leden van de Raad van Bestuur;

- ontbinding van de vereniging;

- uitsluiting van een lid;

- omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk.

Elk voorstel van agendapunt, ondertekend door ten minste één twintigste van de leden, en schriftelijk en ondertekend aan de Raad van Bestuur meegedeeld uiterlijk acht dagen voor de vergadering zal mee in de agenda worden opgenomen.

Onder het punt Varia zullen bij aanvang van de Vergadering géén onderwerpen kunnen worden toegevoegd die een ernstige en diepgaande discussie vereisen.

Art. 8  Beraadslaging  bevoegdheden  besluiten - notulen

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter van de Raad van Bestuur; bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter of door enig ander werkend lid van de VZW dat hiertoe wordt aangeduid door de op de Algemene Vergadering aanwezige leden van de Raad van Bestuur.

De Voorzitter van de Algemene Vergadering duidt de Secretaris van de Vergadering aan. Deze maakt het verslag of de notulen van de Algemene Vergadering op.

De Algemene Vergadering is slechts geldig samengesteld wanneer alle leden op regelmatige wijze werden opgeroepen.

Een besluit van de Algemene Vergadering is vereist voor:

- de goedkeuring van het beheersverslag, van de begroting en van de rekeningen;

- het verlenen van decharge aan de bestuurders en eventuele commissarissen;

- de benoeming en de afzetting van bestuurders;

- de benoeming en de afzetting van de eventuele commissarissen;

-het invoeren van aanpassingen, wijzigingen in het Huishoudelijk Reglement;

- het wijzigen van de statuten;

- ontbinding van de vereniging;

- uitsluiting van een lid;

- omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

- alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Elk werkend lid heeft één stem. De beslissingen worden genomen met een gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. De Voorzitter van de Algemene Vergadering of de bestuurder die hem vervangt, heeft een doorslaggevende stem indien de stemming onbeslist eindigt.

De beslissingen van de Algemene Vergadering worden genotuleerd in een aktenboek van de vereniging, ondertekend door de Voorzitter en door de Secretaris.

Dit boek wordt bewaard in de zetel van de vereniging waar alle leden er te allen tijde inzage van kunnen nemen.

Aile leden of derden, die van een belang doen blijken, kunnen uittreksels uit de notulen vragen die worden ondertekend door de Voorzitter en de Secretaris van de Raad van Bestuur.

Art. 9  Statutaire Algemene Vergadering  Buitengewone Algemene Vergadering

Een Statutaire Algemene Vergadering zal worden samengeroepen voor het nemen van beslissingen inzake:

- de wijziging van de statuten;

- de uitsluiting van een lid;

- de wijziging van het doel van de VZW

- de ontbinding van de vereniging;

- de omzetting van de vereniging in een vereniging met sociaal oogmerk;

De modaliteiten voor het samen roepen van een Statutaire Algemene Vergadering zijn dezelfde als deze voor het samen roepen van de Jaarlijkse Algemene Vergadering.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

Echter, voor wat de mogelijkheid tot het nemen van beslissingen en de geldigheid van de stemming betreft, zal rekening worden gehouden met de in de Wet op de VZW voorziene bijzondere meerderheden.

De Buitengewone (of Bijzondere) Algemene Vergadering kan worden bijeengeroepen door de Raad van Bestuur op diens initiatief ofwel op schriftelijk verzoek van minstens 20 % (= 1/5de) van de werkende leden. De Buitengewone Algemene Vergadering kan worden samen geroepen wanneer tijdens een voorafgaande Statutaire Algemene Vergadering het vereiste aanwezigheidsquorum niet werd bereikt.

Deze Buitengewone Algemene Vergadering, waarvoor geen aanwezigheidsquorum meer vereist is, kan evenwel niet worden samen geroepen binnen de 15 dagen na de vorige Algemene Vergadering.

Zowel de Statutaire Algemene Vergadering als de Buitengewone Algemene Vergadering blijft volledig onderworpen aan de bepalingen uit de Wet op de VZW.

TITEL V: RAAD VAN BESTUUR

Art. 10 - Samenstelling

De leden van de Raad van Bestuur worden benoemd door de Algemene Vergadering.

Zij worden bij geheime stemming gekozen uit de lijst van werkende leden die zich kandidaat hebben gesteld

om lid te worden van de Raad van Bestuur en/of die te kennen hebben gegeven hun mandaat nog verder te

willen uitoefenen.

Om als bestuurder te worden aanvaard dient men verkozen te worden met een gewone meerderheid van de

aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

Hun minimum aantal bedraagt drie leden.

Zij oefenen hun mandaat kosteloos uit.

Indien de functie van bestuurder zou toegekend worden aan een rechtspersoon zal deze de natuurlijke

persoon aanwijzen die haar steeds zal vertegenwoordigen.

De bestuurders worden benoemd voor de termijn van één jaar; hun mandaat kan telkens voor de duur van

één jaar verlengd worden.

Art. 11  Bevoegdheden

De Raad van Bestuur bestuurt de VZW en vertegenwoordigt de VZW in en buiten rechte en heeft alle bevoegdheden die niet tot de bevoegdheid van de Algemene Vergadering behoren.

De Raad van Bestuur kan een deel van haar bevoegdheden delegeren aan een orgaan of persoon. Hiertoe is het akkoord van 2/3de van de Bestuurders vereist.

De Bestuurders oefenen hun bevoegdheden als College uit. Dit wil zeggen dat Bestuurders enkel bepaalde of alle bevoegdheden kunnen uitoefenen in samenspraak met alle andere Bestuurders m.a.w. de Raad van Bestuur neemt zijn beslissingen enkel na beraadslaging.

Beslissingen die betrekking hebben op, dan wel een invloed hebben op de financiële situatie van de VZW zullen steeds de goedkeuring wegdragen van 2/3de van alle leden van de Raad van Bestuur.

Art. 12  Vergadering  Oproeping  Quorum - Stemming  Notulen - Ontslag

De Raad van Bestuur vergadert trimestrieel

Tijdens de 1ste vergadering van het werkjaar wordt een kalender vastgelegd voor de vergaderingen van het

hele werkjaar.

De Raad van Bestuur wordt ook bijeen geroepen door de Voorzitter:

- op vraag van een Bestuurder; die zijn grondig gemotiveerde vraag aan de Voorzitter dient te richten

- telkens wanneer het belang van de VZW dit vereist

- wanneer de omstandigheden een beslissing bij hoogdringendheid vereisen

- wanneer minstens 1/5de van de werkende leden vraagt om een Algemene Vergadering te organiseren, ten

einde die Algemene Vergadering bijeen te roepen conform de Wettelijke en de Statutaire bepalingen ter

zake.

Voor de via de kalender vastgelegde vergaderingen zal de Voorzitter 14 dagen voorafgaand aan de vergadering de agenda toesturen aan alle Bestuurders; uiterlijk B dagen voor de vergadering zal elke Bestuurder zijn aanwezigheid bevestigen of melden dat hij volmacht verleent aan een medebestuurslid, dat bij naam dient te worden vermeld.

In alle andere gevallen mag afgeweken worden van genoemde termijnen; de uitnodiging samen met de

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOID 2.2

agenda worden bij voorkeur zo snel mogelijk verzonden hetzij via gewone brief, hetzij via e-mail. De bevestiging van aanwezigheid of vertegenwoordiging bij volmacht mag zelfs telefonisch worden gedaan; de volmacht dient echter met een geschrift bevestigd te worden.

Vermits de Raad van Bestuur optreedt als een College, moet - voor de via de kalender vastgelegde vergaderingen- minstens 2/3de van de Bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn om geldig te kunnen beraadslagen.

Voor de overige vergaderingen van de Raad van Bestuur worden de beslissingen genomen bij een gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

Elke Bestuurder heeft één stem.

De beslissingen worden genomen met een gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

Bij gelijkheid van stemmen, is de stem van de Voorzitter of van de bestuurder die hem vervangt, doorslaggevend.

De originele verslagen of notulen van de vergadering van de Raad van Bestuur worden samengebracht in het notulenboek. De voor een vergadering verstrekte volmachten worden bij het origineel verslag gevoegd. De originele verslagen van de Raad van Bestuur moeten ondertekend worden door de Voorzitter van de Raad van Bestuur of door twee Bestuurders.

De werkende leden worden op de hoogte gebracht van de beslissingen van de Raad van Bestuur door toezending van een kopie van het verslag van de Vergadering. Deze toezending kan gebeuren via gewone post of via e-mail.

Elke Bestuurder kan op elk moment ontslag nemen uit de VZW.

Indien door het ontslag de werking van de VZW in gevaar wordt gebracht, wordt het ontslag van de

Bestuurder opgeschort totdat er na redelijke termijn een vervanger is aangesteld.

Art. 13 - Voorzitter -- Ondervoorzitter - Secretaris - Schatbewaarder - Dagelijks bestuur

Na hun aanstelling door de Algemene Vergadering duiden de leden van de Raad van Bestuur onder elkaar een Voorzitter, een Ondervoorzitter, een Secretaris en een Schatbewaarder aan.

Zij zijn het die het dagelijkse bestuur van de vereniging in goede banen leiden door het verrichten van de handelingen die dag aan dag noodzakelijk zijn om de normale gang van zaken binnen de vereniging te verzekeren.

a. de Voorzitter

De Voorzitter zit alle vergaderingen van de Raad van Bestuur voor.

Hij superviseert en coördineert, op gezag van de Raad van Bestuur, de zaken van de vereniging.

Hij voert de beslissingen genomen door de Raad van Bestuur uit en voert elke andere taak uit die hem door

de Raad van Bestuur opgedragen is.

Mits goedkeuring door de Raad van Bestuur benoemt hij alle Comités en Commissies waarvan hij

automatisch lid is.

De bevoegdheid van de Voorzitter is te allen tijde onderworpen aan de controle en de leiding van de Raad

van Bestuur.

b. de Ondervoorzitter

De Ondervoorzitter vervult alle functies en heeft alle bevoegdheden van de Voorzitter bij diens afwezigheid, ongeschiktheid of verhindering. Hij is eveneens onderworpen aan alle beperkingen opgelegd aan de Voorzitter.

Hij vervult tevens alle andere functies die hem door de Voorzitter of de Raad van Bestuur toevertrouwd worden.

c. de Secretaris

De Secretaris staat in voor alle officiële briefwisseling van de vereniging, houdt de archieven van de vereniging bij, ziet toe op de naleving van de formaliteiten zoals die door onderhavige statuten of door de Wet vereist worden, houdt alle notulen van de Algemene Vergadering, van de Raad van Bestuur en van alle Comités of Commissies bij, en roept -in opdracht van de Voorzitter- de Bestuurders op voor de vergaderingen van de Raad van Bestuur.

d. de Schatbewaarder

De Schatbewaarder houdt de rekeningen van de vereniging bij, ontvangt de fondsen van de vereniging en deponeert ze in naam van de vereniging bij elke bank of financiële instelling die de Raad van Bestuur aangewezen heeft.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MW 2.2

Het uitvoeren van de betalingen goedgekeurd door de Raad van Bestuur wordt bij voorkeur aan de

Schatbewaarder toevertrouwd.

Voor het overige ziet hij toe op de betaling van de uitgaven goedgekeurd door de Raad van Bestuur.

Hij bewaart gedurende vijf jaar de bewijsstukken van alle betalingen die uitgevoerd worden.

Hij stelt aan de Raad van Bestuur alle financiële rapporten en staten voor, neemt deel aan alle financiële

aangelegenheden en vervult alle andere opdrachten die hem door de Voorzitter of door de Raad van

Bestuur worden toevertrouwd.

e. Dagelijks Bestuur

Het dagelijks bestuur, voorzitter, secretaris en schatbewaarder omvatten de courante zaken van de vereniging en ondermeer het dagelijks beheer van de financiën en van de goederen van de vereniging, alsook alle andere opdrachten die door de Raad van Bestuur opgedragen zouden zijn

Art. 14- Comités en Commissies

De Voorzitter kan mits goedkeuring door de Raad van Bestuur alle Comités en Commissies oprichten die hij noodzakelijk acht, met duidelijke opgave van hun bevoegdheden.

Op voorwaarde dat de betrokkenen akkoord gaan, heeft de Raad van Bestuur het recht om de leden van de vereniging aan te wijzen die van deze Comités en Commissies deel zullen uitmaken.

Titel VI  Begroting  Jaarrekening  Controle  Lidgelden en bijdragen

Art. 15  Begroting  Jaarrekening  Controle - Neerlegging

Zowel het werkingsjaar als het boekjaar van de VZW vallen samen met het kalenderjaar

De Raad van Bestuur stelt jaarlijks de begroting voor het volgende boekjaar op.

De Raad van Bestuur stelt jaarlijks de jaarrekening op. Deze omvat de inventaris, de balans en de ontvangsten- en uitgavenrekeningen van het voorbije boekjaar.

Beide worden binnen de zes maanden na de afsluitingsdatum van het boekjaar ter goedkeuring voorgelegd aan de Algemene Vergadering. Ze worden toegevoegd aan de uitnodiging voor de Jaarlijkse Algemene Vergadering.

Indien echter in de Toop van het boekjaar zou blijken dat het vastgelegde budget ontoereikend is, is de Raad van Bestuur verplicht een Buitengewone Algemene Vergadering samen te roepen om een aanvullende begroting goed te keuren, dit voordat enig financieel engagement aangegaan wordt.

Indien de vereniging -op grond van de op haar toepasselijke bepalingen - daartoe verplicht is, zal de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de dagboeken worden opgedragen aan één of meer Commissarissen die worden benoemd door de Algemene Vergadering onder de leden van het Instituut van Bedrijfsrevisoren.

De Algemene Vergadering bepaalt het aantal Commissarissen en stelt hun eventuele bezoldiging vast.

De Commissaris(sen) moet(en) een schriftelijk verslag opstellen voor de Algemene Vergadering. Dit verslag dient eveneens bij de uitnodiging te worden gevoegd.

De Commissarissen worden benoemd voor één jaar. De Algemene Vergadering kan deze termijn jaarlijks hemieuwen met een maximum van drie jaar.

Na goedkeuring van de jaarrekening en begroting spreekt de Algemene Vergadering zich bij stemming uit over de kwijting aan de Bestuurders en eventuele Commissarissen.

De Raad van Bestuur draagt er zorg voor dat de jaarrekening en de overige in de VZW-wet vermelde stukken binnen de dertig dagen na goedkeuring worden neergelegd op de Griffie van de Rechtbank van Koophandel en, voor zover door de wet vereist, tevens bij de Nationale Bank.

M. 16  Financiering  Lidgelden  Bijdragen

Het budget en de uitgaven van de vereniging worden gedekt door de lidgelden van de leden, de opbrengsten van de fundraising acties en de bijdragen van alle donateurs.

Het lidgeld van de vereniging bedraagt maximaal 50,00 ¬

Voor alle verdere bepalingen over het lidgeld verwijzen we naar de bepalingen opgenomen in het

Huishoudelijk Reglement.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Titel VII  Ontbinding  Vereffening - Overgangsbepalingen

Art. 17  Ontbinding

Behoudens in geval van een Gerechtelijke Ontbinding of Ontbinding van Rechtswege, kan enkel de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten op de wijze zoals bepaald in de VZW-wet.

In geval van Vrijwillige Ontbinding zal de Algemene Vergadering maximaal 3 vereffenaars aanduiden. Zij zal ook hun bevoegdheden alsook de vereffenings voorwaarden vastleggen.

Vanaf de beslissing tot ontbinding vermeldt de vereniging steeds dat zij een 'VZW in vereffening' is en dit in overeenstemming met de Wet.

Art. 18  Vereffening en Verdeling na Ontbinding

In geval van ontbinding van de vereniging worden de Activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een vereniging die een gelijkaardig doel nastreeft. De Algemene Vergadering die tot de ontbinding besluit zal aanduiden aan welke vereniging het vereffeningsaldo wordt overgedragen.

Art. 19  Overgangsbepalingen

Alles wat in onderhavige statuten niet uitdrukkelijk bepaald is, wordt geregeld door de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet vang mei 2002 betreffende de Verenigingen Zonder Winstoogmerk en alle in de wet bepaalde latere wijzigingen.

Na de vaststelling van de statuten, hebben de oprichters, met eenparigheid van stemmen, nog volgende zaken beslist: betreffende alle bijkomende bepalingen, hierbij niet opgenomen, worden achtereenvolgens toegepast:

1. De wet van 27 juni 1921, gewijzigd op 2 mei 2002 m.b.t. De VZW 's.

2. Alle wetswijzingen van na deze datum m.b.t. de VZW 's.

3. Het Huishoudelijk Reglement.

4. Het boekjaar eindigt op 31 december. Het eerste boekjaar start op 01.01.2011 en eindigt op 31.12.2011.

Titel VIII - Benoeming van bestuurders

Tijdens de Algemene Vergadering van 3 juli 2010, volgend op de Oprichtingsvergadering van 3 juli 2010

werden volgende Bestuurders, die hier aanwezig dan wel vertegenwoordigd zijn, verkozen:

1.Omar Saidy, Carmerstraat 113 8000 Brugge

2.Kris Janssens, Walstraat 9 8020 Oostkamp

3.Johan Wynant, Dreef 47 1500 Halle

4.Katleen Castelein, Molenmeers 2 8210 Zedelgem

5.Martinus Bazelmans, Hamseweg 76 3828 AG Hoogland

B.Jean Claude Dedobbeleer, Europalaan 102 1500 halle

7.Rika Notebaert, Abeelstraat 10 8755 Ruiselede

8.Marie-Paul Bické, Lotsesteenweg 53 1653 Dworp

9.Guy De Vos, Lange Steenstraat 16 bus C 9000 Gent

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

"

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Luik B - Vervolg

De bestuurders nemen volgende bevoegdheid op :

Omar Saidy, voorzitter

Kris Janssens, ondervoorzitter

Johan Wynant, bestuurder

Martinus Bazelmans, schatbewaarder

Katleen Castelein, secretaris

Jean Claude Dedobbeleer, bestuurder

Rika Notebaert, bestuurder

Marie-Paul Bické, bestuurder

Guy De Vos, bestuurder

Werd getekend

Omar" Saidy

Kris Janssens

Johan Wynant

Martinus Bazelmans

Katleen Castelein

Jean Claude Dedobbeleer

Rika Notebaert

Marie Paul Bické

Gui De Vos

Coordonnées
PICCA

Adresse
WALSTRAAT 9 8020 OOSTKAMP

Code postal : 8020
Localité : OOSTKAMP
Commune : OOSTKAMP
Province : Flandre occidentale
Région : Région flamande