BIO BASE EUROPE PILOT PLANT, AFGEKORT : BIO PILOT PLANT

Association sans but lucratif


Dénomination : BIO BASE EUROPE PILOT PLANT, AFGEKORT : BIO PILOT PLANT
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 806.873.318

Publication

07/02/2014
ÿþF~' , 4~ I M0D 2.2

~~~~~~~ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

~-- . ~

~

Ondernemingsnr : Benaming 806.873.318

(voluity : Bio Base Europe Pilot Plant

(verkort) : vereniging zonder winstoogmerk

Rechtsvorm : Rodenhuizekaaj 1 - 9042 Gent

Zétel :

Onderwerp akte : raad van bestuur - benoeming voorzitter

De vergadering van de raad van bestuur gehouden op 25.6.2013 heeft benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur: VZW Ghent Bio-Energy Valley, Coupure Links 653, 9000 Gent (ondernermingsnummer 806 471 955) met als vaste vertegenwoordiger Daan Schalck, Olmstraat 17, 9030 Mariakerke/Gent geboren op 26,4.1963,

Wim Soetaert - algemeen manager

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

ONITEUR SEL E NEERGELEGD

31 -01- 201 O xJAN. . 2O14

GySCH STAM xá~HÁ~~AIyI+~ VAN

1

M

tIt1i~~umiw A~ui ~~~

*19037 12<

BEL

13/11/2014
ÿþMon 2.2

" a

V l - In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

a na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 0806.873.318

Benaming

(voluit) : BIO BASE EUROPE PILOT PLANT

(verkort Y

Rechtsvorm Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Rodenhuizekaai 1, 9042 GENT

Onderwerp akte : Ontslag van bestuurder - wijziging van en aanneming van nieuwe statuten - Intrekking bevoegdheden managers - aanneming van een gewijzigd reglement van inwendige orde - inrichting van een directiecomité - benoeming van leden directiecomité en vaststelling van hun bevoegdheden

I. Uittreksel uit de notulen van de buitengewone algemene vergadering van 8 september 2014.

Uit deze notulen blijkt de vaststelling en aanvaarding van het vrijwillig ontslag ais bestuurder van de Stichting naar Nederlands recht 'SKALDA', vast vertegenwoordigd door de heer VAN DER BRUGGE Gertjan met ingang van 110312014.

Uit deze notulen blijkt tevens de goedkeuring door de algemene vergadering, artikel per artikel, van de voorgestelde wijzigingen van de statuten en de integrale aanneming van nieuwe statuten overeenkomstig het voorstel van de raad van bestuur.

De tekst van de gewijzigde statuten volgt hierna integraal:

TITEL I. BENAMING, ZETEL, DOEL, DUUR

Artikel 1.- Naam

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam 'BIO BASE EUROPE PILOT PLANT' of afgekort "Bio

Pilot Plant".

Artikel 2.- Zetel

De zetel van de vereniging zonder winstoogmerk Is gevestigd te 9042 Gent, Rodenhuizekaai 1 (gerechtelijk

arrondissement Gent).

Artikel 3.- Doel

De vereniging zonder winstoogmerk heeft tot doel het onderzoek en ontwikkeling van biogebaseerde producten en processen te bevorderen, teneinde de ontwikkeling van de biogebaseerde economie te stimuleren.

Tot de concrete activiteiten waarmee de doelstellingen van de vereniging worden verwezenlijkt behoren ondermeer:

- Het opbouwen, ontwikkelen, onderhouden en beheren van onderzoeksinfrastructuur, materialen en hulpmiddelen voor onderzoek en ontwikkeling van biogebaseerde producten en processen,

- Het uitvoeren van onderzoeks - en ontwikkelingsprojecten op het vlak van de biogebaseerde economie, Deelname aan advies- en overlegorganen;

- Het houden van (meerderheids)participaties en het opnemen van bestuursmandaten ln handelsvennootschappen met beperkte aansprakelijkheid waarvan de activiteiten aansluiten met het doel van de vereniging.

De vereniging zonder winstoogmerk zal daartoe alle handelingen kunnen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel. Zij kan haar medewerking verlenen en deelnemen aan iedere activiteit die met haar doel overeenstemt. Zij zal onroerende goederen in eigendom of vruchtgebruik mogen bezitten, aankopen, huren of in erfpacht hebben voor het inrichten van alle activiteiten die verband staan met de verwezenlijking van haar maatschappelijk doel.

Op de laatste blz van Luik B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)nlen) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

" Verso Naam en handtekening

ju1111u~ui~i~xu~iuiii~xH

*192068 9

MONITEUR BEL

85 -1i- 2(111 BELGISCH STAAT,

GLAIEER~..~aELECaD

-8 OKT. 2014

Blin CHTaANK VAN KOOPHANDECTiNT

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

imoo 2.2

Daarnaast kan de vereniging zonder winstoogmerk alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten, het samenwerken met, deelnemen in, of op gelijk welke wijze rechtstreeks of onrechtstreeks belangen nemen in ondernemingen, binnen de grenzen van wat wettelijk toegelaten is en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-winstgevende doelstellingen.

Artikel 4.- Duur

De vereniging zonder winstoogmerk is opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL 11. LIDMAATSCHAP

Artikel 5.- Aantal leden

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet minstens vijf (5) bedragen.

Alle leden bezitten dezelfde rechten en verplichtingen.

Artikel 6.- Toelating lidmaatschap

Elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die door de algemene vergadering als zodanig wordt toegelaten, kan lid worden van de vereniging zonder winstoogmerk. Een kandidaat-lid dient zijn verzoek om toelating te richten tot de voorzitter van de raad van bestuur en zijn instemming met het doel, de statuten en het reglement van inwendige orde van de vereniging zonder winstoogmerk te betuigen. De algemene vergadering beslist autonoom over elk verzoek tot opneming.

Artikel 7.- Einde lidmaatschap

Elk lid kan, mits hij er een maand vooraf kennis van geeft, uit de vereniging zonder winstoogmerk treden. Het ontslag moet per brief, of e-mail ter kennis worden gebracht aan de voorzitter van de raad van bestuur.

De uittreding wordt uitdrukkelijk genotuleerd in de eerstvolgende raad van bestuur en kan door haar niet worden geweigerd.

De algemene vergadering kan, met een meerderheid van twee/derden van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, op gemotiveerd voorstel van de raad van bestuur, het lidmaatschap beëindigen van een lid dat manifest in strijd handelt met de doelstellingen van de vereniging zonder winstoogmerk. Het lid waarvan de beëindiging van het lidmaatschap wordt voorgesteld, heeft het recht gehoord te worden.

Het reglement van inwendige orde kan nadere bepalingen bevatten.

Schorsing van het lidmaatschap kan door de raad van bestuur worden goedgekeurd voor de periode tussen een voorstel tot uitsluiting door de raad van bestuur en de bekrachtiging van de uitsluiting door de algemene vergadering.

Het lidmaatschap eindigt van rechtswege bij overlijden of onbekwaamverklaring van een natuurlijk persoon, of ingeval van een rechtspersoon, door haar ontbinding of Ingeval van verkrijgen van een gerechtelijke reorganisatie of van faillissement.

De uittreding van rechtswege gaat in op de datum van het overlijden of onbekwaamverklaring in geval van een natuurlijk persoon resp. de ontbinding, het verkrijgen van een gerechtelijke reorganisatie of het faillissement in geval van een rechtspersoon, en wordt uitdrukkelijk genotuleerd op de eerstvolgende raad van bestuur.

Artikel 8.- Register van leden

Op de zetel van de vereniging zonder winstoogmerk wordt door de raad van bestuur een register van de leden gehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden, of ingeval het een rechtspersoon betreft de naam, rechtsvorm en adres van de zetel. Alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van de leden worden door toedoen van de raad van bestuur in dat register ingeschreven binnen acht dagen na de beslissing.

Artikel 9.- Aansprakelijkheid

Behoudens in het geval voorzien in artikel 11 van de Wet betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen van 27 juni 1921, zoals nadien meermaals gewijzigd (hierna verder genoemd de V&S-wet), kunnen de leden in die hoedanigheid in geen geval persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de verbintenissen aangegaan door de vereniging zonder winstoogmerk.

TITEL III, BESTUUR

Artikel 10.- Samenstelling raad van bestuur

De vereniging zonder winstoogmerk wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit ten minste

vier (4) en maximaal acht (8) bestuurders, door de algemene vergadering benoemd onder haar leden bij

gewone meerderheid, voor onbepaalde duur.

Elk lid heeft het recht om één kandidaat-bestuurder voor te dragen, waaruit de algemene vergadering het

aantal bestuurders kan kiezen, rekening houdend met navolgende bepaling.

Het aantal bestuurders moet in elk geval altijd lager zijn dan het aantal leden.

In geval de bestuurder een rechtspersoon is, moet deze aan de vereniging zonder winstoogmerk melden

welke natuurlijke persoon, met vermelding van de naam, voornaam, woonplaats, geboortedatum en  plaats, als

vaste vertegenwoordiger namens de rechtspersoon in de raad van bestuur zal zetelen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De mandaten worden onbezoldigd uitgeoefend.

De door de bestuurders in de uitoefening van de functie reëel gemaakte kosten van verplaatsing, deelname

aan congressen, ed. kunnen, mits voorlegging van de bewijsstukken, ten laste worden genomen van de

vereniging zonder winstoogmerk.

Het reglement van inwendige orde kan nadere regels bepalen.

Artikel 11.- Einde mandaat

De bestuurders kunnen te allen tijde worden afgezet door de algemene vergadering die daarover beslist met een meerderheid van twee/derden der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, mits twee/derden van de stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Ieder lid van de raad van bestuur kan ook zelf ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de raad van bestuur. Een bestuurder is gehouden na zijn ontslag zijn opdracht verder te vervullen totdat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien.

Wanneer het mandaat eindigt van een bestuurder voorgedragen door een welbepaald lid, zal dit lid opnieuw een kandidaat bestuurder dienen voor te dragen voor de opengevallen bestuursopdracht.

Artikel 12.- Bijeenroeping - beraadslaging

De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter en ondervoorzitter, eventueel een secretaris en bepaalt hun taken.

De raad van bestuur komt samen, telkens wanneer de belangen van de vereniging zonder winstoogmerk dit vergen. De vergadering wordt bijeengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur of twee bestuurders. De voorzitter zit de vergadering voor. Ingeval hij belet of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter, zo deze eveneens belet of afwezig is door een bestuurder daartoe aangewezen door de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

De raad van bestuur vergadert slechts geldig indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is.

De raad van bestuur vormt een college, De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. De besluiten aangaande benoeming en ontslag van de voorzitter, ondervoorzitter en eventuele secretaris, alsook aangaande de benoeming en ontslag van de leden van het directiecomité, worden evenwel slechts geldig genomen indien twee/derden van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn en mits goedkeuring door een gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

Over onderwerpen die niet op de agenda voorkomen, kan niet geldig worden gestemd, behoudens wanneer alle bestuurders op de vergadering aanwezig zijn en ermee instemmen punten buiten de agenda te behandelen.

Een bestuurder kan zich door een andere bestuurder laten vertegenwoordigen, middels een schriftelijke volmacht. Elke bestuurder mag slechts één volmacht bezitten.

Van elke vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris van de vergadering of twee bestuurders en samengevoegd in een daartoe bestemd register dat ter inzage zal zijn van de leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig artikel 9 van het KB van 26 juni 2003 op de openbaarmaking van akten en stukken van verenigingen zander winstoogmerk en private stichtingen, vastgelegde modaliteiten. De notulen worden eveneens overgemaakt aan de bestuurders binnen de drie (3) maanden na de vergadering. Voor derden geldt dit inzagerecht niet.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zonder winstoogmerk zulks vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. Daartoe is vereist dat er vooraf een unaniem akkoord is onder de bestuurders om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video- of telefoonconferentie. De besluiten worden gedateerd op de dag dat de laatste bestuurder zijn schriftelijk akkoord heeft gegeven.

De uittreksels die moeten worden voorgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de vergadering of door twee (2) bestuurders.

Artikel 13.- Bevoegdheid

De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging zonder winstoogmerk en is bevoegd om alle handelingen van bestuur te verrichten, onverminderd hetgeen hierna verder bepaald is inzake dagelijks bestuur.

Alle bevoegdheden die de wet of de statuten niet uitdrukkelijk verlenen aan de algemene vergadering, worden toegekend aan de raad van bestuur.

De raad van bestuur kan intern onder de bestuurders een taakverdeling voorzien, zoals dan nader bepaald in het reglement van inwendige orde.

De raad van bestuur kan voor bepaalde handelingen haar bevoegdheid opdragen aan bijzondere volmachtdragers en hen daarvoor eventueel een vaste vergoeding toekennen.

Het reglement van inwendige orde kan nadere regels bepalen.

Artikel 14.- Orgaan van dagelijks bestuur

Het dagelijks bestuur van de vereniging zonder winstoogmerk, alsook de vertegenwoordiging van de vereniging zonder winstoogmerk wat dat dagelijks bestuur betreft, wordt door de raad van bestuur gedelegeerd aan een directiecomité, bestaande uit minstens vier (4) personen, al dan niet bestuurder of lid, zonder dat deze delegatie evenwel betrekking kan hebben op het algemeen beleid van de vereniging zonder winstoogmerk of de wettelijk voorbehouden bevoegdheid van de raad van bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

69OD 2.2

Het directiecomité is het orgaan van dagelijks bestuur.

Het directiecomité zal intern handelen als een college.

De voorwaarden voor de inrichting van een directiecomité en hun leden aan wie dagelijks bestuur wordt gedelegeerd, hun ontslag, hun bezoldiging, de aard en de duur van hun opdracht, de werkwijze en de omvang van hun bevoegdheden worden vastgelegd in het reglement van inwendige orde.

De raad van bestuur benoemt de leden van het directiecomité, houdt toezicht op het directiecomité en kan deze delegatie op ieder moment herroepen.

In het algemeen worden tot daden van dagelijks bestuur gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de vereniging zonder winstoogmerk te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid om een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen.

Artikel 15.- Externe vertegenwoordiging

Onverminderd de vertegenwoordigingsmacht toebedeeld aan bijzondere volmachtdragers en de vertegenwoordigingsbevoegdheid voor wat het dagelijks bestuur betreft, wordt de vereniging zonder winstoogmerk in alle handelingen, in en buiten rechte rechtsgeldig vertegenwoordigd door twee (2) bestuurders, gezamenlijk optredend.

De vereniging zonder winstoogmerk wordt rechtsgeldig vertegenwoordigd, In en buiten rechte, door hetzij de voorzitter van het directiecomité alleen optredend, hetzij twee leden van het directiecomité gezamenlijk optredend, binnen de grenzen van het dagelijks bestuur zoals gedelegeerd aan het directiecomité.

De vereniging zonder winstoogmerk is daarenboven binnen de perken van hun bevoegdheden geldig vertegenwoordigd door alle bijzondere lasthebbers aangeduid door het directiecomité en/of de raad van bestuur.

Artikel 16.- Bekendmakingsvereisten

De akten van benoeming van de leden van de raad van bestuur, van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, de leden van het directiecomité, en hun ambtsbeëindiging, worden openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel en door publicatie van een uittreksel daarvan in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of de personen die de vereniging vertegenwoordigen, deze vereniging ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college verbinden, alsook de omvang van hun bevoegdheden.

Artikel 17.- Aansprakelijkheid van de bestuurders, en leden van het directiecomité

Behoudens in het geval voorzien in artikel 11 van de V&S-wet, zijn de bestuurders en de leden van het directiecomité niet persoonlijk verbonden door de verbintenissen van de vereniging. Tegenover de vereniging en tegenover derden is hun verantwoordelijkheid beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht overeenkomstig het gemeen recht, het bepaalde in de wet en in de statuten of het

reglement van inwendige orde.

TITEL IV.-ALGEMENE VERGADERING

Artikel 18.- Samenstelling - vertegenwoordiging

De algemene vergadering bestaat uit alle leden, en wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of bij diens afwezigheid of belet, door de ondervoorzitter; bij diens belet of afwezigheid kiest de vergadering onder de aanwezige of vertegenwoordigde leden een voorzitter om de vergadering voor te zitten.

Een lid kan zich door een ander lid op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen, of door een derde, welk lid of welke derde echter elk niet meer dan één volmacht mag dragen.

Artikel 19.- Stemrecht

Op de algemene vergadering heeft ieder lid één stem en worden de besluiten genomen bij gewone

meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behalve in de gevallen waarin de

wet of de statuten anders bepalen.

Artikel 20.- Bevoegdheid

De algemene vergadering is, overeenkomstig de wet en deze statuten, uitsluitend bevoegd

voor:

- statutenwijziging,

benoeming en afzetting" van bestuurders,

- benoeming en afzetting van commissarissen en bepalen van hun bezoldiging in geval een bezoldiging

wordt toegekend,

- kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

- goedkeuring van de begroting en van de rekening,

- ontbinding van de vereniging zonder winstoogmerk,

- toelating en uitsluiting van een lid,

- omzetting van de vereniging zonder winstoogmerk in een vennootschap met sociaal oogmerk.

Alle andere bevoegdheden worden uitgeoefend door de raad van bestuur, dan wel  voor wat betreft het

dagelijks bestuur- door het directiecomité.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 21.- Bijeenroeping

De algemene vergadering wordt door de raad van bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het belang van de vereniging zonder winstoogmerk zulks vereist. Zij moet minstens éénmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het volgend jaar, voor het einde van de maand juni.

De raad van bestuur is bovendien verplicht, wanneer één vijfde van de leden daarom verzoekt, een buitengewone algemene vergadering bijeen te roepen.

De oproepingen tot de algemene vergadering moeten, om geldig te zijn, worden ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur of door twee bestuurders. Alle leden moeten worden opgeroepen per gewone of per aangetekende brief of per e-mail, ten minste vijftien (15) dagen voor vergadering.

De oproeping, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda die wordt vastgelegd door de raad van bestuur. Elk voorstel, ondertekend door ten minste één twintigste van de leden wordt op de agenda gebracht.

Over onderwerpen, die niet op de agenda voorkomen, kan niet geldig worden gestemd tenzij alle leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, en ermee instemmen punten te behandelen die niet op de agenda voorkomen.

Het reglement van inwendige orde kan nadere bepalingen voorzien.

Artikel 22.- Meerderheden

Om op een geldige manier te beraadslagen, moet minstens de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, behoudens statutair bepaalde strengere vereisten.

Met uitzondering van de door de wet en door de statuten voorziene gevallen, worden de besluiten genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging op de oproeping is vermeld en indien twee/derden van de stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Wordt dit getal niet bereikt, dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, die een geldig besluit kan nemen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien (15) dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee/derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Wanneer de wijziging evenwel betrekking heeft op het doel of de doeleinden waarvoor de vereniging zonder winstoogmerk is opgericht, kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van vier/vijfden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Over de ontbinding van de vereniging zonder winstoogmerk kan de algemene vergadering zich alleen uitspreken onder dezelfde voorwaarden als die welke betrekking hebben op de wijziging van het doel of de doeleinden van de vereniging zonder winstoogmerk.

Tot de aanvaarding of uitsluiting van een lid en tot de afzetting van een bestuurder kan slechts worden besloten indien dit op de oproeping is vermeld, indien twee/derden van de stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en de beslissing genomen wordt met een twee/derden meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Artikel 23.- Notulen

Van elke vergadering worden notulen opgemaakt die getekend worden door de voorzitter en de secretaris van de vergadering of door twee bestuurders en die bewaard worden in een notulenregister op de zetel van de vereniging zonder winstoogmerk dat ter inzage zal zijn van de leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het KB van 26 juni 2003 op de openbaarmaking van akten en stukken van verenigingen zonder winstoogmerk en private stichtingen, vastgelegde modaliteiten. Een kopie van de notulen wordt overgemaakt aan de leden binnen de drie (3) maanden na vergadering. Derden krijgen kennis van de beslissingen op de door de wet voorziene wijze.

TITEL V.- BEGROTING EN REKENINGEN

Artikel 24.- Boekjaar

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot en met 31 december. De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 V&S-wet en de daarop toepasselijke uitvoeringsbesluiten.

De jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden ter griffie van de rechtbank van koophandel overeenkomstig het bepaalde in art. 26novies V&S-wet. Voorzover van toepassing wordt de jaarrekening neergelegd bij de Nationale Bank overeenkomstig het bepaalde in art. 17 § 6 V&S-wet en de desbetreffende uitvoeringsbesluiten.

De raad van bestuur legt de jaarrekening van het voorafgaande boekjaar alsook een voorstel van begroting ter goedkeuring voor aan de jaarlijkse gewone algemene vergadering.

Artikel 25.- Controle

Zolang de vereniging voor het laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in de V&S-wet niet overschrijdt, is de vereniging niet verplicht een commissaris te benoemen.

Zodra de vereniging de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven overeenkomstig het bepaalde in het Koninklijk Besluit van 19 december 2003 betreffende de boekhoudkundige verplichtingen en de openbaarmaking van de jaarrekening, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de algemene

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

vergadering onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake. Deze bepaalt ook de bezoldiging van de commissaris.

TITEL VI.- ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 26.- Vrijwillige ontbinding

in geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering of bij gebrek daaraan de rechtbank,

één of meerdere vereffenaars. Zij bepaalt tevens zijn/hun bevoegdheden en de vereffeningsvoorwaarden.

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden overgedragen aan een

vereniging zonder winstoogmerk die een gelijkaardig doel nastreeft.

TITEL VII.-ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 27.- Wetgeving

Voor alle gevallen die niet voorzien worden door de statuten, zijn de beschikkingen van de V&S-wetgeving,

waaronder de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, toepasselijk.

Tevens blijkt dat de algemene vergadering opdracht heeft gegeven aan de raad van bestuur om de statuten te coördineren na de aangenomen wijzigingen.

Vervolgens geeft de algemene vergadering opdracht gegeven aan de voorzitter van de raad van bestuur om fret nodige te doen voor neerlegging ter griffie van deze notulen en van de gecoördineerde statuten, alsook voor de publicatie van de gewijzigde statuten in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad.

Il. Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur van 8 september 2014.

Gelet op de goedkeuring van de voorgestelde statutenwijziging door de buitengewone algemene vergadering voorafgaand aan deze zitting van de raad van bestuur, besluit de raad van bestuur, na beraadslaging en overleg, het reglement van inwendige orde (afgekort RiO) aangepast aan de goedgekeurde gewijzigde statuten, definitief aan te nemen.

De tekst van het goedgekeurde RIO werd aangehecht als bijlage van de notulen om er één geheel mee te vormen.

Gelet op de voorgaande beslissingen en de wijziging van de statuten onder meer op het punt van het dagelijks bestuur, besluit de raad van bestuur, de functie van managers op te heffen en de hun destijds bij besluit van de raad van bestuur van 25 april 2013 toegekende bijzondere volmachten, zoals bekendgemaakt in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad van 19 juli daarna onder nummer 13112951, integraal in te trekken met ingang van heden.

Aldus worden de functies en toegekende machten van:

-Algemeen manager destijds toegekend aan de heer Prof. Dr. Ir. Wim SOETAERT;

-Financieel manager destijds toegekend aan de heer Luc HELSEN;

-Administratief- en personeelsmanager destijds toegekend aan mevrouw Sofia VINDEVOGEL;

-Manager Onderzoek & Ontwikkeling destijds toegekend aan de heer Brecht VANLERBERGHE,

integraal ingetrokken en opgeheven met ingang van 8/09/2014.

Gelet op de voorgaande beslissingen en de mogelijkheid voorzien in artikel 14 van de statuten tot inrichting van een directiecomité en in uitvoering van het nieuw aangenomen reglement van inwendige orde, besluit de raad van bestuur een directiecomité in te richten dat belast zal zijn met het dagelijks bestuur van de vereniging zoals bepaald in artikel 14 van de statuten en 5.12 van het reglement van inwendige orde.

Deze delegatie van dagelijks bestuur aan het directiecomité kan geenszins betrekking hebben op het algemeen beleid van de vereniging, noch op de aan de raad van bestuur wettelijk voorbehouden bevoegdheden, noch op de bevoegdheden die overeenkomstig artikel 5.10 van het reglement van inwendige niet als dagelijks bestuur worden gekwalificeerd.

Het directiecomité is het orgaan van dagelijks bestuur en zal intern optreden als een college.

Overeenkomstig artikel 15 van de statuten zal de vereniging, binnen de grenzen van het dagelijks bestuur zoals gedelegeerd aan het directiecomité, extern kunnen worden vertegenwoordigd door hetzij de voorzitter van bat directiecomité , hetzij twee leden van het directiecomité.

De werking van het directiecomité is gedetailleerd beschreven en geregeld in artikel 6 van het reglement van inwendige orde.

Daaropvolgend besluit de raad van bestuur het aantal leden van het directiecomité te bepalen op vijf leden. De raad van bestuur besluit te benoemen als directieleden met ingang van heden voor onbepaalde duur:

-De heer Prof. Dr. Ir. Wim SOETAERT, geboren te Kortrijk op 14 augustus 1964, wonende te 9920 Lovendegem, Tempeliersdreef 6;

-De heer Luc HELSEN, geboren te Lier op 26 november 1959, wonende te 2050 Antwerpen, Walter Waesstraat 32;

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/11/2014 - Annexes du Moniteur_belge

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

-Mevrouw Sofia VINDEVOGEL, geboren te Oudenaarde op 20 april 1971, wonende te 9000 Gent, Sportstraat 157;

-De heer Brecht VANLERBERGHE, geboren te Roeselare op 4 april 1973, wonende te 9040 Sint-Arnandsberg, Jos Verdegemstraat 115:

-De heer Hendrik WAEGEMAN, geboren te Gent op 4 mei 1984, wonende te 9040 Sint-Amandsberg,

Grondwetlaan 108.

Zoals gezegd vormen zij intern een college.

De werking en bevoegdheden van het directiecomité zijn vastgelegd in artikel 14 van de statuten en in

artikel 5.12 en 6 van het reglement van inwendige orde.

De raad van bestuur besluit unaniem om Prof. Dr. 1r. Wim SOETAERT aan te duiden als voorzitter van het

directiecomité met de bevoegdheden en taken zoals voorzien in artikel 6.3 van het RIO.

De raad van bestuur besluit uitdrukkelijk machtiging te verlenen aan de voorzitter van de raad van bestuur tot uitvoering van alle genomen beslissingen, inclusief de neerlegging ter griffie van de rechtbank van koophandel van een uittreksel uit deze notulen met het oog op de uit te voeren publicaties en om daartoe alles te tekenen wat nodig of nuttig is.

Voor eensluidend uittreksel

VZW 'GHENT BIO-ECONOMY VALLEY', voorzitter van de raad van bestuur

Vast vertegenwoordigd door de heer Daan SCHALCK

Tegelijk hiermee neergelegd:

- Gecoördineerde statuten d.d. 8/09/2014

- Notulen van de buitengewone algemene vergadering d.d. 8109(2014

- Notulen van de raad van bestuur d.d. 8/09/2014

Op de laatste blz van Luik B vermelden ' Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n{en) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening

19/07/2013
ÿþ(verkort)

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Rodenhuizekaai 1, 9042 GENT

Onderwerp akte : Wijziging vaste vertegenwoordigers - Herbenoeming van commissaris-

Wijziging van en aanneming van nieuwe statuten - Intrekking bevoegdheden - Delegatie van bevoegdheden

1. Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur van 25104/2013,

Uit deze notulen blijkt de kennisneming door de raad van bestuur van de beslissing van de VZW 'GHENT BIO-ENERGY VALLEY' tot aanduiding van de heer Daan SCHALCK, wonende te Oimstraat 17, 9030 Mariakerke ais vaste vertegenwoordiger ter vervanging van mevrouw Sofie BRACKE met ingang van heden;

Tevens neemt de raad van bestuur kennis van de naamsverandering van de Stichting naar Nederlands recht 'ROC WESTERSCHELDE' naar de nieuwe naam 'SKALDA'.

II. Uittreksel uit de notulen van de gewone algemene vergadering van 2510412013.

Uit deze notulen blijkt de beslissing van de algemene vergadering om het mandaat van de commissarisrevisor te verlengen voor een periode van drie (3) jaar om te vervallen na de gewone algemene vergadering te houden in 2016 en de herbenoeming van de Burgerlijke BVBA "KPMG & PARTNERS, met zetel te 1130 Haren, Bourgetlaan 40, RPR Brussel, met B.T.W.-nummer BE 0462.946.188, Deze vennootschap duidde de heer Wim HEYNDRICKX, bedrijfsrevisor, aan als vaste vertegenwoordiger voor de uitoefening van dit mandaat.

De jaarlijkse vergoeding van de commissaris-revisor wordt vastgesteld op 3.295 EUR. Deze vergoeding wordt jaarlijks aangepast in functie van de evolutie van de index,

III. Uittreksel uit de notulen van de buitengewone algemene vergadering van 25/04/2013.

Uit deze notulen blijkt de goedkeuring door de algemene vergadering, artikel per artikel, van de voorgestelde wijzigingen van de statuten en de integrale aanneming van nieuwe statuten overeenkomstig het voorstel van de raad van bestuur.

TITEL I. BENAMING, ZETEL, DOEL, DUUR

Artikel 1,- Naam

De vereniging draagt de naam 'BIO BASE EUROPE PILOT PLANT' of afgekort "Bio Pilot Plant".

Artikel 2.- Zetel

De zetel van de vereniging is gevestigd te 9042 Gent, Rodenhuizekaai 1 (gerechtelijk arrondissement Gent).

Artikel 3.- Doel

De vereniging heeft tot doel het onderzoek en ontwikkeling van biogebaseerde producten en processen te

bevorderen, teneinde de ontwikkeling van de biogebaseerde economie te stimuleren.

Tot de concrete activiteiten waarmee de doelstellingen van de VZW worden verwezenlijkt behoren

ondermeer:

-Het opbouwen, ontwikkelen, onderhouden en beheren van onderzoeksinfrastructuur, materialen en

hulpmiddelen voor onderzoek en ontwikkeling van biogebaseerde producten en processen,

-Het ter beschikking stellen van deze onderzoeksinfrastructuur aan derden,

-Het uitvoeren van onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten op het vlak van de biogebaseerde economie,

-Deelname aan advies- en overlegorganen.

De vereniging zal daartoe alle handelingen kunnen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband

houden met haar doel, Zij kan haar medewerking verlenen en deelnemen aan iedere activiteit die met haar doel

overeenstemt. Zij zal onroerende goederen in eigendom of vruchtgebruik mogen bezitten, aankopen, huren of in

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

, In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

MOD 2.2

na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

1 1 951*

Ondernemingsnr : 0806.873.318

Benaming

(voluit) : BIO BASE EUROPE PILOT PLANT

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

erfpacht hebben voor het inrichten van alle activiteiten die verband staan met de verwezenlijking van haar maatschappelijk doel.

Daarnaast kan de VZW alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten, het samenwerken met, deelnemen in, of op gelijk welke wijze rechtstreeks of onrechtstreeks belangen nemen in ondernemingen, binnen de grenzen van wat wettelijk toegelaten is en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-winstgevende doelstellingen.

Artikel 4; Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL Il. LIDMAATSCHAP

Artikel 5.- Aantal leden

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet minstens vijf (5) bedragen.

De leden worden onderverdeeld in een categorie A en een categorie B,

De stichtende leden 9 t.e.m. 3 behoren tot categorie A. De stichtende leden 4 t.e.m. 5 behoren tot categorie

B.

Alle leden bezitten dezelfde rechten en verplichtingen,

Artikel 6.- Toelating lidmaatschap

Elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die door de Algemene vergadering als zodanig wordt toegelaten kan lid worden van de vereniging. Een kandidaat-lid dient zijn verzoek om toelating te richten tot de voorzitter van de Raad van Bestuur en zijn instemming met het doel, de statuten en het Reglement van Inwendige Orde van de vereniging te betuigen. De Algemene vergadering beslist autonoom over elk verzoek tot opneming en bepaalt de categorie waartoe het lid behoort

Artikel 7.- Einde lidmaatschap

Elk lid kan, mits hij er een maand vooraf kennis van geeft, uit de vereniging treden. Het ontslag moet per brief, of e-mail ter kennis worden gebracht aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De uittreding wordt uitdrukkelijk genotuleerd in de eerstvolgende raad van bestuur en kan niet worden geweigerd door de raad van bestuur,

De algemene vergadering kan, met een meerderheid van twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, op voorstel van de raad van bestuur, het lidmaatschap beëindigen van een lid dat manifest in strijd handelt met de doelstellingen van de VZW. Het lid waarvan de beëindiging van het lidmaatschap wordt voorgesteld heeft het recht gehoord te worden.

Het Reglement van Inwendige Orde kan nadere bepalingen bevatten.

Schorsing van het lidmaatschap kan door de Raad van Bestuur worden goedgekeurd voor de periode tussen een voorstel tot uitsluiting door de Raad van Bestuur en de bekrachtiging van de uitsluiting door de Algemene Vergadering,

Het lidmaatschap eindigt van rechtswege bij overlijden of onbekwaamverklaring van een natuurlijk persoon, of ingeval van een rechtspersoon, door haar ontbinding of ingeval van faillissement.

De uittreding van rechtswege gaat in op de datum van het overlijden of onbekwaamverklaring resp. de ontbinding of het faillissement en wordt uitdrukkelijk genotuleerd in de eerstvolgende raad van bestuur.

Artikel 8.- Register van leden

Op de zetel van de vereniging wordt door de Raad van Bestuur een register van de leden gehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden, of ingeval het een rechtspersoon betreft de naam, rechtsvorm en adres van de zetel. Alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van de leden worden door toedoen van de Raad van Bestuur in dat register ingeschreven binnen acht dagen na de beslissing.

Artikel 9.- Aansprakelijkheid

Behoudens in het geval voorzien in artikel 11 van de V&S-wet, kunnen de leden in die hoedanigheid in geen geval persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de verbintenissen aangegaan door de vereniging.

TITEL III. RAAD VAN BESTUUR

Artikel 10.- Samenstelling Raad van Bestuur

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur samengesteld uit ten minste vier (4) en maximaal

zes (6) bestuurders, door de algemene vergadering benoemd onder haar leden bij gewone meerderheid, voor

onbepaalde duur.

Er moeten steeds een even aantal bestuurders zijn. Het aantal bestuurders moet in elk geval altijd lager zijn

dan het aantal leden.

De helft van de bestuurders (bestuurders A genoemd) zullen worden voorgedragen door de leden A en de

helft van de bestuurders zullen worden voorgedragen door de leden B (bestuurders B).

Het mandaat van bestuurder is hernieuwbaar,

In geval de bestuurder een rechtspersoon is moet deze aan de vereniging melden welke natuurlijke

persoon, met vermelding van de naam, namens de rechtspersoon in de raad van bestuur zal zetelen.

De mandaten worden onbezoldigd uitgeoefend.

m Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

k De door de bestuurders in de uitoefening van de functie reëel gemaakte kosten van verplaatsing, deelname aan congressen, ed. kunnen, mits voorlegging van de bewijsstukken, ten laste worden genomen van de Vereniging.

Het Reglement van Inwendige Orde kan nadere regels bepalen.

Artikel 11.- Einde mandaat

De bestuurders kunnen te allen tijde worden ontslagen door de Algemene vergadering die daarover beslist met een meerderheid van twee/derden der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Ieder lid van de Raad van Bestuur kan ook zelf ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de Raad van Bestuur. Een bestuurder is gehouden na zijn ontslag zijn opdracht verder te vervullen totdat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien.

Wanneer het mandaat eindigt van een bestuurder voorgedragen door een welbepaalde categorie leden, zal deze zelfde categorie leden opnieuw een kandidaat dienen voor te dragen voor de opengevallen bestuursopdracht,

Artikel 12.- Bijeenroeping beraadslaging

De Raad van Bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter uit de categorie 'bestuurders A', eventueel een vice-voorzitter uit de categorie 'bestuurder B', eventueel een secretaris en/of een penningmeester en bepaalt hun taken.

De raad van bestuur komt samen telkens wanneer de belangen van de vereniging dit vergen. De vergadering wordt bijeengeroepen door de voorzitter van de Raad van Bestuur of twee bestuurders. De voorzitter zit de vergadering voor. Ingeval hij belet of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door een bestuurderA daartoe aangewezen door de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

De Raad van Bestuur vergadert slechts geldig indien minstens de helft van zowel de bestuurders A en de bestuurders B aanwezig is.

De Raad van Bestuur vormt een college. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. De besluiten aangaande benoeming en ontslag van de voorzitter, eventuele vice-voorzitter, secretaris en penningmeester, alsook aangaande de benoeming en ontslag van de managers(s), worden evenwel slechts geldig genomen indien drie vierden van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn en mits goedkeuring door een meerderheid van twee/derden van de stemmen. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt. Over onderwerpen die niet op de agenda voorkomen, kan niet geldig worden gestemd, behoudens wanneer alle bestuurders op de vergadering aanwezig zijn en ermee instemmen punten buiten de agenda te behandelen.

Een bestuurder kan zich door een andere bestuurder laten vertegenwoordigen, middels een schriftelijke volmacht, Elke bestuurder mag slechts een volmacht bezitten,

Van elke vergadering worden notulen opgemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris van de vergadering of twee bestuurders en samengevoegd in een daartoe bestemd register dat ter inzage zal zijn van de leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig artikel 9 van het KB van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten. De notulen worden eveneens overgemaakt aan de bestuurders binnen de drie (3) maanden na de vergadering, Voor derden geldt dit inzagerecht niet.

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de VZW zulks vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. Daartoe is vereist dat er vooraf een unaniem akkoord is onder de bestuurders om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan, Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadslaging plaatsvond per e-mail, video- of telefoonconferentie. De besluiten worden gedateerd op de dag dat de laatste bestuurder zijn schriftelijk akkoord heeft gegeven.

De uittreksels die moeten worden voorgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de vergadering of door twee (2) bestuurders,

Artikel 13.- Bevoegdheid

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging. De Raad van Bestuur is bevoegd om alle handelingen van bestuur te verrichten, daarin begrepen organisatie, benoeming, ontslag en bezoldiging van het personeel en het uitvaardigen van huishoudelijke reglementen.

Alle bevoegdheden die de wet of de statuten niet uitdrukkelijk verlenen aan de algemene vergadering, worden toegekend aan de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur kan intern onder de bestuurders een taakverdeling voorzien, zoals dan nader bepaald in het Reglement van Inwendige Orde.

De Raad van Bestuur kan voor bepaalde handelingen haar bevoegdheid opdragen aan bijzondere volmachtdragers en hen daarvoor eventueel een vaste vergoeding toekennen.

Het Reglement van lnwendige Orde kan nadere regels bepalen.

Artikel 14 Dagelijks bestuur

Het dagelijks bestuur van de vereniging, alsook de vertegenwoordiging van de vereniging wat dat dagelijks bestuur betreft, kan door de Raad van Bestuur worden opgedragen aan een of meerdere personen, al dan niet bestuurder of lid, die de titel van manager dra(a)gt(en), zonder dat deze opdracht evenwel betrekking kan hebben op het algemeen beleid van de Vereniging of de algemene bestuursbevoegdheid van de raad van bestuur.

Indien van deze mogelijkheid wordt gebruik gemaakt, moet worden bekendgemaakt of deze personen alleen, gezamenlijk of als college kunnen handelen en dit zowel wat het intern dagelijks bestuur als de externe vertegenwoordigingsmacht voor dat dagelijks bestuur betreft.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De voorwaarden voor de aanstelling van deze personen aan wie dagelijks bestuur wordt gedelegeerd, hun ontslag, hun bezoldiging, de aard en de duur van hun opdracht, de werkwijze en de omvang van hun bevoegdheden worden vastgelegd in het Reglement van Inwendige Orde.

De Raad van Bestuur houdt toezicht op deze personen en kan deze delegatie op ieder moment herroepen.

In het algemeen worden tot daden van dagelijks bestuur gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de Vereniging te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid om een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen.

Artikel 15.- Externe vertegenwoordiging

Onverminderd de vertegenwoordigingsmacht toebedeeld aan bijzondere volmachtdragers en de vertegenwoordigingsbevoegdheid voor wat het dagelijks bestuur betreft, wordt de vereniging in alle handelingen in en buiten rechte rechtsgeldig vertegenwoordigd door twee (2) bestuurders, waarvan een bestuurder categorie A en een bestuurder categorie B, gezamenlijk optredend.

Artikell6.- Bekendmakingsvereisten

De akten van benoeming van de leden van de Raad van Bestuur, van de personen gemachtigd om de VZW te vertegenwoordigen en van de personen belast met het dagelijks bestuur, en hun ambtsbeëindiging, worden openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel en door publicatie van een uittreksel daarvan in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of de personen die de VZW vertegenwoordigen, de VZW ieder afzonderlijk, gezamelijk, dan wel als college verbinden alsook de omvang van hun bevoegdheden.

Artikel 17: Aansprakelijkheid van de bestuurders en managers

De bestuurders en de managers zijn niet persoonlijk verbonden door de verbintenissen van de VZW. Tegenover de VZW en tegenover derden is hun verantwoordelijkheid beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht overeenkomstig het gemeen recht, het bepaalde in de wet en in de statuten.

TITEL IV.- ALGEMENE VERGADERING

Artikel 18.- Samenstelling - vertegenwoordiging

De Algemene Vergadering bestaat uit alle leden, en wordt voorgezeten door de Voorzitter van de Raad van

Bestuur, of bij diens afwezigheid of belet, kiest de vergadering onder de aanwezige of vertegenwoordigde leden

A een voorzitter om de vergadering voor te zitten.

Een lid kan zich door een ander lid op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen, of door een

derde, welk lid of welke derde echter elk niet meer dan een volmacht mag dragen,

Artikel 19.- Stemrecht

Op de Algemene Vergadering heeft ieder lid een stem en worden de besluiten genomen bij gewone

meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behalve in de gevallen waarin de

wet of de statuten anders bepalen.

Artikel 20.- Bevoegdheid

De Algemene Vergadering is, overeenkomstig de wet en deze statuten, uitsluitend bevoegd voor:

- statutenwijziging,

- benoeming en afzetting van bestuurders,

- benoeming en afzetting van commissarissen en bepalen van hun bezoldiging in geval een

bezoldiging wordt toegekend,

- kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

- goedkeuring van de begroting en van de rekening,

- ontbinding van de vereniging,

-toelating en uitsluiting van een lid,

- omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk.

Alle andere bevoegdheden worden uitgeoefend door de Raad van Bestuur.

Artikel 21.- Bijeenroeping

De Algemene Vergadering wordt door de Raad van Bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het

belang van de vereniging zulks vereist. Zij moet minstens een maal per jaar worden bijeengeroepen voor het

goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het volgend jaar, voor het einde van

de maand juni.

De Raad van Bestuur is bovendien verplicht, wanneer een vijfde van de leden daarom verzoekt, een

buitengewone algemene vergadering bijeen te roepen.

De oproepingen tot de Algemene Vergadering moeten, om geldig te zijn, worden ondertekend door de

voorzitter of door twee bestuurders. Alle leden moeten worden opgeroepen per gewone of per aangetekende

brief, per e-mail, ten minste vijftien (15) dagen voor de vergadering.

De oproeping, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda die wordt vastgelegd

door de Raad van Bestuur. Elk voorstel, ondertekend door ten minste een twintigste van de leden wordt op de

agenda gebracht. Over onderwerpen, die niet op de agenda voorkomen, kan niet geldig worden gestemd tenzij

alle leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, en ermee instemmen punten te behandelen die niet op de

agenda voorkomen.

De leden kunnen zich op de vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid, of door een derde, die

echter niet meer dan één volmacht mag dragen.

Het Reglement van Inwendige Orde kan nadere bepalingen voorzien.

r,

i

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOR 2.2

Artikel 22.- Meerderheden

Om op een geldige manier te beraadslagen, moet minstens de helft van elke categorie van leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, behoudens statutair bepaalde strengere vereisten.

Met uitzondering van de door de wet en door de statuten voorziene gevallen, worden de besluiten genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. Bij staking van stemmen beslist de stem van Voorzitter van de algemene vergadering.

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging op de oproeping is vernield en indien twee derden van de stemgerechtigde leden van zowel categorie A als van categorie B aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Wordt dit getal niet bereikt, dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, die een geldig besluit kan nemen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien (15) dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Wanneer de wijziging evenwel betrekking heeft op het doel of de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van vier vijfden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Over de ontbinding van de vereniging kan de Algemene Vergadering zich alleen uitspreken onder dezelfde voorwaarden als die welke betrekking hebben op de wijziging van het doel of de doeleinden van de vereniging.

Tot de aanvaarding of uitsluiting van een lid kan slechts worden besloten indien dit op de oproeping is vermeld en indien twee derden van de stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Artikel 23.- Notulen

Van elke vergadering worden notulen opgemaakt die getekend worden door de Voorzitter en de secretaris van de vergadering of door twee bestuurders en die bewaard worden in een notulenregister op de zetel van de vereniging dat ter inzage zal zijn van de leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het KB van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten. Een kopie van de notulen wordt overgemaakt aan de leden binnen de drie (3) maanden na vergadering. Derden krijgen kennis van de beslissingen op de door de wet voorziene wijze.

TITEL V.- BEGROTING EN REKENINGEN

Artikel 24.- Boekjaar

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig het bepaalde in artikel 17 V&S-wet en de daarop toepasselijke uitvoeringsbesluiten.

De jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden ter griffie van de rechtbank van koophandel overeenkomstig het bepaalde in art. 26novies V&S-wet. Voorzover van toepassing wordt de jaarrekening neergelegd bij de Nationale Bank overeenkomstig het bepaalde in art. 17§ 6 V&S-wet en de desbetreffende uitvoeringsbesluiten.

De raad van bestuur legt de jaarrekening van het voorafgaande boekjaar alsook een voorstel van begroting ter goedkeuring voor aan de jaarlijkse gewone algemene vergadering.

Artikel 25.- Toezicht

Zolang de VZW voor het laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in de V&S-wet niet overschrijdt, is de VZW niet verplicht een commissaris te benoemen.

Zodra de VZW de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven overeenkomstig het bepaalde in het Koninklijk Besluit van 19 december 2003, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de algemene vergadering onder de leden van het Instituut der Bedrijfsrevisoren overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake. Deze bepaalt ook de bezoldiging van de commissaris.

TITEL VI.- ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 26.- Vrijwillige ontbinding

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering of bij gebrek daaraan de Rechtbank,

een vereffenaar. Zij bepaalt tevens zijn bevoegdheden en de vereffeningsvoorwaarden.

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden overgedragen aan een

vereniging dat een gelijkaardig doel nastreeft.

TITEL VII.- ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 27.- Wetgeving

Voor alle gevallen die niet voorzien worden door de statuten, zijn de beschikkingen van de V&S-wetgeving,

waaronder de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 toepasselijk.

Tevens blijkt dat de algemene vergadering opdracht heeft gegeven aan de raad van bestuur om de statuten te coördineren na de aangenomen wijzigingen en om het nodige te doen voor neerlegging ter griffie van deze notulen en van de gecoördineerde statuten, alsook voor de publicatie van deze wijziging in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

IV. Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur van 25!0412013.

Gelet op de goedkeuring door de buitengewone algemene vergadering voorafgaand aan deze zitting van de raad van bestuur, en de aanneming door voormelde buitengewone algemene vergadering van een nieuwe tekst van statuten, besluit de raad van bestuur, na beraadslaging en overleg, het Reglement van inwendige orde definitief aan te nemen.

Gelet op de gewijzigde structuur, besluit de raad van bestuur volgende functies in te trekken met ingang van heden:

- de functie van Vice-voorzitter destijds toegekend aan de heer Johannes VAN DER HART, als vaste vertegenwoordiger van 'STICHTING BIOPARK TERNEUZEN',

- van Secretaris destijds toegekend aan de heer Sas van ROUVEROIJ van NIEUWML, ais vaste vertegenwoordiger van de VZW 'GHENT BIO-ENERGY VALLEY',

- van Penningmeester destijds toegekend aan de heer Antonius HUIJSMANS, als vaste vertegenwoordiger van de Stichting 'SKALDA' (voorheen genaamd 'ROC WESTERSCHELDE').

De raad van bestuur besluit tevens de machten en bevoegdheden toegekend aan Prof. Dr. Ir, Wim SOETAERT, in zijn hoedanigheid van dagelijks bestuurder, integraal in te trekken met ingang van heden.

Daaropvolgend en in uitvoering van het aangenomen Reglement van inwendige orde, besluit de raad van bestuur over te gaan tot delegatie van machten van dagelijks bestuur aan vier managers, dit overeenkomstig artikel 14 van de statuten en artikel 5.13 van het Reglement van inwendige orde, als volgt:

a)Algemeen manager (CEO)

De raad van bestuur benoemt in de functie van algemeen manager, de heer Prof. Dr. Ir. Wim SOETAERT, wonende te 9920 Lovendegem, Tempelierscireef 8, hier aanwezig en die verklaart te aanvaarden.

De raad van bestuur delegeert aan de algemeen manager de hierna volgende limitatieve bevoegdheden inzake dagelijks bestuur:

-vertegenwoordigen van de Vereniging binnen de perken van de hierna vermelde bevoegdheden van dagelijks bestuur en externe vertegenwoordigingsbevoegdheid inzake dagelijks bestuur,

-verdedigen van de belangen van de Vereniging tegenover derden binnen de grenzen van het dagelijks bestuur,

-uitvoeren van de beslissingen inzake dagelijks bestuur van de raad van bestuur,

-opvolgen en uitvoeren van alle handelingen met betrekking tot het verbinden van de Vereniging bij beslissingen die rechtstreeks betrekking hebben op het uitvoeren van lopende en reeds door de raad van bestuur aanvaarde contracten en/of projecten,

-verzorgen en Superviseren van de lopende dagdagelijkse zaken van de Vereniging,

-ondertekenen van de dagelijkse briefwisseling,

-aangaan en afsluiten van zakelijke overeenkomsten, gunnings- en aanbestedingdossiers en onderzoeksovereenkomsten beperkt tot een bedrag (exclusief BTW) per verrichting zoals vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67.000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 85.000 EUR),

-binnen het door de raad van bestuur goedgekeurde budget, aangaan en afsluiten van overeenkomsten met consulenten of externe experten beperkt tot een bedrag (exclusief BTW) per verrichting zoals vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67.000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 65.000 EUR),

-binnen het door de raad van bestuur goedgekeurde investeringsplan, bestellen, aankopen, verkopen, ruilen, uitbaten, huren, verhuren en in ontvangst nemen van roerende goederen, producten, machines, kantoorbenodigdheden, onderhoudsdiensten en nutsvoorzieningen nodig voor het dagdagelijks functioneren en technisch operationele gebeuren van de Vereniging, steeds beperkt tot het bedrag (exclusief BTW) per verrichting vermeld ais grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67.000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 85.000 EUR), en tekenen van alle documenten en contracten die daarop betrekking hebben,

-binnen het door de raad van bestuur vastgestelde personeelsbeleid, aanwerven en ontslaan van personeel waarvan de bruto-bezoldiging het bedrag vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67.000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 85.000 EUR) niet overschrijdt, alsook de leiding en toezicht op dit personeel,

-binnen het door de raad van bestuur goedgekeurde operationeel beleid, stellen van aile handelingen met betrekking tot het verbinden van de Vereniging bij het indienen van offertes en het aanvaarden van projecten steeds beperkt tot het bedrag (exclusief BTW) per verrichting vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67.000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 85.000 EUR),

-stellen van handelingen noodzakelijk om de eigendomsrechtelijke bescherming en valorisatie van de testen onderzoeksresultaten mogelijk te maken,

-opsporen, aanbrengen en voorstel tot uitwerking van business opportuniteiten en projecten inzake infrastructuurbeheer, wetenschappelijk onderzoek, technologie transfer en communicatie,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

-sluiten van verzekeringspolissen ten behoeve van de infrastructuur, de exploitatie en het personeel steeds beperkt tot Piet bedrag (exclusief BTW) per verrichting vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67,000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 85.000 EUR),

-bewerkstelligen van een structurele interactie tussen en betrokkenheid van de onderzoeksgroepen en equivalente organisatorische entiteiten,

-onderhouden van contacten met de subsidiërende overheid,

-zoeken, opsporen en aanvragen van werkingsmiddelen en overheidssubsidies voor de Vereniging,

-stellen van alle handelingen met betrekking tot het vertegenwoordigen van de onderneming ten opzichte

van de belastingadministraties, evenals ten opzichte van de bevoegde autoriteiten met betrekking tot de sociale

wetgeving,

-stellen van alle handelingen met betrekking tot het vervullen van alle nodige formaliteiten betreffende het neerleggen enlof publiceren van beslissingen van de Raad van Bestuur, van de Algemene Vergadering of van personen belast met het dagelijks bestuur, alsook met betrekking tot het vervullen van alle nodige formaliteiten betreffende de belasting over de toegevoegde waarde.

-regelmatig rapporteren over elk van voorgaande aspecten aan de raad van bestuur.

b)Financieel manager (CFO)

De raad van bestuur benoemt in de functie van financieel manager, de heer Luc HELSEN, wonende te 2050 Antwerpen, Walter Waesstraat 32.

De raad van bestuur delegeert aan de financieel manager de hierna volgende limitatieve bevoegdheden inzake dagelijks bestuur.

-opmaken en controleren van de uitgaande facturen, controle en goedkeuring van de inkomende facturen en kostennota's,

-formeel goedkeuren en uitvoeren van de in het elektronisch aankoopsysteem geplaatste bestellingen en orders van roerende goederen, producten, machines, kantoorbenodigdheden onderhoudsdiensten en nutsvoorzieningen nodig voor het dagdagelijks functioneren en technisch operationele gebeuren van de Vereniging, steeds beperkt tot het bedrag (exclusief BTW) per verrichting vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67,000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 85.000 EUR), en tekenen van alle documenten en contracten die daarop betrekking hebben,

-in het betalingssysteem goedkeuren en uitvoeren van alle uitgaande betalingen tot een bedrag van duizend euro (1,000,00 EUR) per verrichting; boven dit bedrag is steeds de tweede handtekening vereist van ofwel de administratief en personeelsmanager ofwel de technisch manager, met dien verstande dat in dit kader het voornoemde maximum bedrag vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten, niet geldt,

-beheren van de rekeningen en ontvangsten van de Vereniging, doen van afhalingen van deze rekeningen, tekenen, endosseren en accepteren van alle handelseffecten, benuttigen van de aan deze rekeningen gekoppelde kredietfaciliteiten en -kaarten, dit alles beperkt tot een bedrag van duizend euro (1.000,00 EUR); boven dit bedrag is steeds de handtekening vereist van ofwel de administratief en personeelsmanager ofwel de manager Onderzoek en Ontwikkeling,

-stellen van alle handelingen met betrekking tot het openen van bank- en postchequerekeningen op naam van de Vereniging,

-opvragen en opvolgen van de toegekende overheidssubsidies,

-bewaken van de liquiditeit en cash flow van de Vereniging,

-opvolgen van debiteuren en incasso,

-opmaken en controleren van relevante P&L's en voorbereiden van budgetten,

-voorbereiden, coordineren en controleren van de jaarrekening van de Vereniging,

-informatie naar en contacten met banken en overheden,

-periodiek rapporteren van financiële informatie aan de raad van bestuur,

-vervullen van alle formaliteiten en tekenen namens de Vereniging van alle documenten, kwitanties en ontvangstbewijzen ten aanzien van douanediensten,

-uitwerken en uitvoeren van een gezond financieel beleid binnen het door de raad van bestuur goedgekeurde financieel beleid,

c)Administratief en personeelsmanager (CAO)

De raad van bestuur benoemt in de functie van administratief en personeelsmanager, mevrouw Sofia

VINDEVOGEL, wonende te 9000 Gent, Sportstraat 157,

De raad van bestuur delegeert aan de administratief en personeelsmanager de hierna volgende limitatieve

bevoegdheden inzake dagelijks bestuur:

-in ontvangst nemen van alle brieven, telegrammen en bescheiden geadresseerd aan de Vereniging met

inbegrip van de aangetekende zendingen, de ontvangst ervan bevestigen en er kwijting voor geven,

-bijhouden van de administratie van de inkomende en uitgaande briefwisseling,

-beheren van de algemene mailbox en telefooncentrale van de Vereniging,

-stellen van alle handelingen, vervullen van alle formaliteiten en tekenen namens de Vereniging van alle

documenten, kwitanties en ontvangstbewijzen ten aanzien van vervoersinstanties, post, nutsvoorzieningen,

Belgische en vreemde consulaire overheden, staatsdiensten, provincie- en gemeentebesturen, bestuur en

MOR 2.2

Lund B - Vervolg

inspectie der directe belasting, registratie en domeinen, alle gerechtelijke diensten, rechtspersonenregister, Kruispuntbank der Ondernemingen en Ondernemingsloketten, verzekeringsmaatschappijen, beroepsverenigingen enz., alsmede ter uitvoering van sociale en fiscale wetten,

-samen met de financieel manager, in het betalingssysteem, goedkeuren en uitvoeren van alle uitgaande betalingen boven een bedrag van duizend euro (1,000,00 EUR) per verrichting,

-bij afwezigheid of verlof van de financieel manager, formeel goedkeuren en uitvoeren van de in het elektronisch aankoopsysteem geplaatste bestellingen en orders van roerende goederen, producten, machines, kantoorbenodigdheden onderhoudsdiensten en nutsvoorzieningen nodig voor het dagdagelijks functioneren en technisch operationele gebeuren van de Vereniging, steeds beperkt tot het bedrag (exclusief BTW) per verrichting vermeld als grensbedrag in artikel 120 lid 1 van het KB van 8 januari 1996 in uitvoering van de Wet op de overheidsopdrachten (thans 67.000 EUR, na de inwerkingtreding van de nieuwe Overheidsopdrachtenwet 85.000 EUR), en tekenen van de documenten en contracten die daarop betrekking hebben,

-aanvragen, opvolgen en administratief beheren van de subsidieprojecten van de Vereniging, alsook van de administratie en rapportering die daarop betrekking heeft,

-opvolgen en beheren van de dagdagelijkse personeelsadministratie en in dat kader tekenen van alle sociale documenten,

-verzorgen van de contacten en plegen van overleg met het sociaal secretariaat, sociale inspectie, sociale overheidsdiensten, verzekeringsmaatschappijen.

d)Manager Onderzoek & Ontwikkeling (CO R &D)

De raad van bestuur benoemt in de functie van Manager Onderzoek & Ontwikkeling, de heer Brecht VAN

LERBERGHE, wonende te Jos Verdegemstraat 115, 9040 Sint-Amandsberg.

De raad van bestuur delegeert aan de Manager Onderzoek & Ontwikkeling de hierna volgende limitatieve

bevoegdheden inzake dagelijks bestuur.

-Opvolgen en superviseren van de dagelijkse technische processen van de Vereniging,

-plannen, uitvoeren en superviseren van de onderzoeksprojecten van de Vereniging,

-plannen en opvolgen van de budgetten van de onderzoeksprojecten,

-Meewerken aan de aanvraag van nieuwe onderzoeksprojecten,

-Toezicht op het technisch personeel en de uitvoering van hun opdrachten,

-Uitvoeren en opvolgen van het veiligheidsplan, toezicht op de naleving en implementatie van de

veiligheidsvoorschriften inzake gevaarlijke stoffen binnen de infrastructuur van de Vereniging,

-samen met de financieel manager, in het betalingssysteem, goedkeuren en uitvoeren van alle uitgaande

betalingen boven een bedrag van duizend euro (1.000,00 EUR) per verrichting.

Overeenkomstig artikel 15 van de statuten kunnen de volmachtdragers binnen de hen toegekende bevoegdheden de vennootschap vertegenwoordigen.

prof, Dr, Ir, Wim SOETAERT

Algemeen manager

Tegelijk hiermee neergelegd:

- Gecoördineerde statuten d.d. 25/04/2013

- Notulen van de buitengewone algemene vergadering d.d. 25/04/2013

- Notulen van de raad van bestuur d.d. 25/04/2013

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

,, behouden

aan het

Belgisch

w Staatsblad

I.

01/09/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

N V~V~d~~ll NIINVII~NIWm

`11133595*

NEERGELEGD

2 2 M. 2011

RECHrAMM:a.

KOOPH \-DEL TE GET

qm

~

Staatshlàd - 01709/Z011 - Annexes dü 1Vlünitéür belgè

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 806.873.318

Benaming

(voluit) : Bio Base Europe Pilot Plant

(verkort) :

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Rodenhuizekaai 1 - 9042 Gent

Onderwerp akte : benoeming commissaris - algemene vergadering dd.18.7.2011

De algemene vergadering dd. 18.7.2011 benoemt de BVBA KPMG & Partners, gevestigd te 9820 Merelbeke, Guldensporenpark 80 (H) (ondernemingsnummer 0462 846 188) als commissaris voor een termijn van 3 jaren. Het mandaat zal vervallen na de Algemene Vergadering der leden die de rekeningen van het, boekjaar 2012 vaststelt. KPMG & Partners duidt de heer Wim Heyndrickx aan als vaste vertegenwoordiger en stelt de vergoeding van de commissaris vast op 2.957,44 ¬ voor het boekjaar eindigend op 31 december 2010. Deze vergoeding wordt jaarlijks aangepast in functie van de evolutie van de index.

Wim Soetaert - bestuurder

19/03/2015
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



III

ELGE

015

fdElf

NE EN E LE GD

0 5 -03- 2015

REc=:TE,a4 ~K VAN

ISCH STMTSBLA~ ~~ dptlAgegt TE GENT

2

11 -03-

NITEUR B

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 0806.873.318

Benaming

(voluit) : BIO BASE EUROPE PILOT PLANT

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Rodenhulzekaal 1, 9042 GENT

Onderwerp akte : Ontslag van bestuurder - benoeming bestuurders - benoeming voorzitter en ondervoorzitter

I. Uittreksel uit de notulen van de bijzondere algemene vergadering van 3 maart 2015. Uit deze notulen blijkt:

1. De vaststelling van het vrijwillig ontslag van de VZW 'GHENT BIO-ECONOMY VALLEY' (afgekort 'GBEV'), met zetel te 9000 Coupure Links 653, RPR Gent (afdeling Gent) 0806.471.955, vast vertegenwoordigd door de heer Daan SCHALCK, als bestuurder van de VZW met ingang van 03/03/2015.

De bijzondere algemene vergadering besluit dit vrijwillig ontslag als bestuurder te aanvaarden met ingang van 03103(2015 en houdt eraan om de VZW `GBEV' te bedanken voor haar waardevolle bijdrage in de raad van bestuur,

De VZW 'GHENT BIO-ECONOMY VALLEY' (afgekort "GBEV') blijft wel lid van de VZW.

2. De benoeming van bijkomende bestuurders en kennisneming van hun vaste vertegenwoordigers als volgt:

Gelet op het ontslag van de VZW "GBEV' en de toetreding van nieuwe leden, besluit de bijzondere algemene vergadering, rekening houdend met het voordrachtrecht van elk !id overeenkomstig artikel 10 van de statuten, vier bijkomende bestuurders te benoemen en benoemt daartoe voor onbepaalde duur met ingang van heden:

a) Op voordracht van de heer Prof. Dr. Ir. Wim SOETAERT: de heer Prof. Dr. Ir, Wim SOETAERT, wonende te 9920 Lovendegem, Tempeliersdreef 8 (geboren te Kortrijk op 14 augustus 1964, NN 640814-273.28);

b) Op voordracht van `STAD GENT: 'STAD GENT, Botermarkt 1, 9000 Gent (ingeschreven in de KBO onder nummer 0207,451,227), vast vertegenwoordigd door de heer Ronald EVERAERT, wonende te 9000 Gent, Nederpolder 5 bus 301 (geboren te Gent op 15 maart 1950, NN 500315-037.02);

c) Op voordracht van de 'PROVINCIALE ONTWIKKELINGSMAATSCHAPPIJ OOST-VLAANDEREN' (afgekort 'POM OOST-VLAANDEREN'): de 'PROVINCIALE ONTWIKKELINGSMAATSCHAPPIJ OOST-VLAANDEREN', Seminariestraat 2, 9000 Gent (ingeschreven in de KBO onder nummer 0881.702.482), vast vertegenwoordigd door de heer Johan DECLERCK, wonende te 9000 Gent, Grensstraat 103/001 (geboren te Izegem op 13 mei 1950, NN 500513-077.36);

d) Op voordracht van de naamloze vennootschap van publiek recht 'HAVENBEDRIJF GENT: de naamloze vennootschap van publiek recht 'HAVENBEDRIJF GENT', John Kennedylaan 32, 9042 Gent, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Gent (afdeling Gent) met ondernemingsnummer 0218.843,678, vast vertegenwoordigd door de heer Daan SCHALCK, wonende te 9030 Mariakerke, Olmstraat 17 (geboren te Gent op 26 april 1963, NN 630426-167.16).

De VZW 'GHENT BIO-ECONOMY VALLEY' (afgekort `GBEV) verklaart uitdrukkelijk geen kandidaat-bestuurder te willen voordragen.

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

MOP 22

Luik B - Vervolg

ll. Uittreksel uit de notulen van de raad van bestuur van 3 maart 2015,

Gelet op de uitbreiding van de raad van bestuur met nieuwe bestuurders, heeft de raad van bestuur, overeenkomstig artikel 12, eerste alinea van de statuten, besloten te benoemen tot

- voorzitter van de raad van bestuur: de NV van publiek recht 'HAVENBEDRIJF GENT, vast vertegenwoordigd door de heer Daan SCHALCK;

- ondervoorzitter van de raad van bestuur: de openbare instelling met rechtspersoonlijkheid 'UNIVERSITEIT GENT, vast vertegenwoordigd door de heer Freddy MORTIER.

Zij beschikken in deze hoedanigheid over de bevoegdheden zoals vermeld in de statuten en het reglement van inwendige orde.

Voor eensluidend uittreksel

NV van publiek recht 'HAVENBEDRIJF GENT', bestuurder en voorzitter van de raad van bestuur Vast vertegenwoordigd door de heer Daan SCHALCK

Prof. Dr. Ir. Wim SOETAERT, bestuurder en voorzitter van het directiecomité

' Jr

Op de laatste blz. van Luik B vermeiden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
BIO BASE EUROPE PILOT PLANT, AFGEKORT : BIO …

Adresse
RODENHUIZEKAAI 1 9042 GENT

Code postal : 9042
Localité : Desteldonk
Commune : GENT
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande