COMFOPLUS

Association sans but lucratif


Dénomination : COMFOPLUS
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 846.188.309

Publication

09/04/2013
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

BANK VAN n»» i-,t" diDa.

2 8 MARI 2013

DENDERMONDE

Griffie

Ondernemingsnr : 0846.188.309

Benaming

(voluit) : Hulpmiddelenwinkel

(verkort) : HMW

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Statieplein 12, 9300 AALST

Onderwerp akte : Statutenwijziging: naamswijziging

De algemene vergadering, bestaande uit afgevaardigden van de ziekenfondsen en in voorkomend geval door elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die door de algemene vergadering wordt aanvaard, van; 26/03/2013, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en; meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten als volgt te wijzigen:

Artikel 1, eerste en tweede alinea, wordt gewijzigd als volgt:

De vereniging wordt ComfoPlus genoemd.

ComfoPlus richt zich voor het realiseren van het in artikel 3 (supra) omschreven doet bij voorrang tot de leden van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen, zijnde het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds (203), Hoogstratenplein 1 te 2800 Mechelen en het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen (235), Statieplein 12 te 9300 Aalst. ln deze statuten worden zij de ziekenfondsen genoemd

Aldus aangenomen op de algemene vergadering van 26/03/2013.

JIMIR!!!

v beh.

aal

Bel Staa

i

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

10/01/2013
ÿþ Mon 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



ill

*13006901"

GRIFFIE RECHTBANK

VAN KOOPHANDEL

2 8 DEC. 2012

DENIWON~ ~

Ondernemingsnr : 0846.188.309

Benaming

(voluit) : Huipmiddelenwinkel

(verkort) : HMW

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Statieplein 12, 9300 AALST

Onderwerp akte : Statutenwijziging

Hulpmiddelenwinkel vzw

HMW vzw

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

Statieplein 12

9300 AALST

0 ndememingsnummer: 0846.188.309

Akte Statutenwijziging

De algemene vergadering, bestaande uit afgevaardigden van de ziekenfondsen en in voorkomend geval,

door elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die door de algemene vergadering wordt aanvaard, van;

13/12/2012, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en;

meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten als volgt te wijzigen:

Artikel 1, eerste en tweede alinea, wordt gewijzigd als volgt:

De vereniging wordt Huipmiddelenwinkel, afgekort HMW, genoemd.

De Huipmiddelenwinkel richt zich voor het realiseren van het in artikel 3 (supra) omschreven doel bij

voorrang tot de leden van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen, zijnde het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds

(203), Hoogstratenplein 1 te 2800 Mechelen en het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen (235), Statieplein 12 te

9300 Aalst. In deze statuten warden zij de ziekenfondsen genoemd.

Artikel 5, derde alinea, wordt aangevuld als volgt:

Het mandaat van lid van de algemene vergadering is niet bezoldigd. De onkosten worden echter

terugbetaald en er wordt presentiegeld toegewezen volgens de regels vastgelegd door de algemene

vergadering,

Artikel 8, tweede alinea, wordt gewijzigd ais volgt

De raad van bestuur kan een werkend lid schorsen van de activiteiten van de vereniging in afwachting van

de algemene vergadering waarin beslist wordt over de uitsluiting. Het geschorst werkend lid blijft steeds zijn

lidmaatschapsrechten, zoals het stemrecht op de algemene vergadering behouden.

Artikel 14 wordt aangevuld ais volgt

De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. Zij bezit de machten die haar

uitdrukkelijk zijn toegekend door de wet of door onderhavige statuten.

Behoren tot de bevoegdheden van de algemene vergadering:

1) de wijziging van de statuten;

2) de benoeming en afzetting van de bestuurders;

3) de benoeming en afzetting van de commissarissen en het vastleggen van hun eventuele bezoldiging;

4) de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen;

5) de vrijwillige ontbinding van de vereniging met inbegrip van de benoeming van de vereffenaars;

6) het aanvaarden en uitsluiten van leden;

7) de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk;

8) de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

9) alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Artikel 15, vierde alinea, wordt gewijzigd als volgt:

De agenda wordt opgesteld door de voorzitter van de raad van bestuur. Elk voorstel, ondertekend door

1/20ste van de werkende leden, moet op de agenda worden geplaatst.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Artikel 16 wordt gewijzigd ais volgt:

Behoudens andersluidende bepalingen in de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, is de algemene vergadering slechts geldig samengesteld wanneer de helft van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is en worden de beslissingen goedgekeurd bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Is de aanwezigheidsvoorwaarde op de eerste vergadering niet vervuld, dan heeft, na tweede bijeenroeping, een tweede vergadering plaats met dezelfde agenda. De beslissingen, tijdens deze tweede vergadering genomen, zijn geldig, welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden is.

Elk werkend lid heeft één stem.

De voorzitter heeft eèn doorslaggevende stem indien de stemming onbeslist eindigt.

Voor de berekening van de gewone en bijzondere meerderheden worden de onthoudingen en ongeldige

stemmen eveneens in rekening genomen,

Artikel 17, derde alinea, wordt aangevuld als volgt:

De notulen kunnen op de zetel van de vereniging door belanghebbende derden worden ingezien.

Artikel 20, derde alinea, wordt aangevuld als volgt

De ambtsbeëindiging van de afgevaardigd bestuurder kan geschieden op vrijwillige basis door de

afgevaardigd bestuurder zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur, of door afzetting

door de raad van bestuur.

Titel VI, nieuwe titel: GEDELEGEERD BESTUURDER

Artikel 27  nieuw artikel:

Het dagelijks bestuur van de vereniging wordt toevertrouwd aan de gedelegeerd bestuurder, die wordt

aangesteld door de raad van bestuur voor een periode van 6 jaar.

De gedelegeerd bestuurder heeft de leiding over en het toezicht op de organisatie en de goede werking van de diensten van de vereniging. Daartoe neemt hij alle maatregelen die hij nodig en nuttig acht.

De gedelegeerd bestuurder neemt het personeel in dienst en kan het ontslaan. Hij bepaalt het baremaal statuut van het personeel.

Hij heeft de technische, boekhoudkundige, financiële en administratieve leiding van de vereniging, In die hoedanigheid geeft hij de nodige onderrichtingen voor aile wettelijke, reglementaire, technische, administratieve, organisatorische, boekhoudkundige, financiële, computertechnische enz. ... materies die ander het bestuur van de vereniging ressorteren, en controleert de toepassing ervan.

De gedelegeerd bestuurder mag tijdelijk een deel van zijn bevoegdheden delegeren aan de voorzitter van de raad van bestuur van de vereniging.

De gedelegeerd bestuurder woont de algemene vergadering bij met raadgevende stem.

De gedelegeerd bestuurder stelt een beleidsplan en een budget op voor het komende jaar; elk jaar wordt dit beleidsplan geëvalueerd.

Het mandaat wordt automatisch beëindigd wanneer de perso(o)n(en) die met het dagelijks bestuur belast is (zijn) de hoedanigheid van personeelslid verliest van een onder de Landsbond van de Neutrale ziekenfondsen ressorterende organisatie.

De Raad van Bestuur kan een einde stellen aan het mandaat dat is toevertrouwd aan de perso(o)n(en) die met het dagelijks bestuur is (zijn) belast.

TITEL VII en volgende, hernummering

Artikel 28 en volgende, hernummering

Artikel 30, eerste alinea wordt gewijzigd als volgt:

Desgevallend zat de algemene vergadering een commissaris aanduiden, die de rekeningen van de

vereniging moet nagaan en haar jaarlijks een verslag voorlegt. Hij wordt benoemd voor drie jaar en is

herverkiesbaar.

In ARTIKEL 16 en 32 worden de woorden 'de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei

2002' vervangen door 'de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en latere

wetswijzigingen'.

MoD 2,2

Luik B - VervaIg

Aldus aangenomen op de algemene vergadering van 1311212012. Te Aalst

Karel Go Voorzi

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

07/06/2012
ÿþ Moo 2.2

1...:71.1 In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad







" izioaivi*





GRIrFIE RECH I"BANK

VAN KOOPHANDEL

2 9 MEI 2012

DEND~~P~~C3NDE

Ondemerningsnr : 84,4 . 8 lc

Benaming

(voluit) : Huipmiddelenwinkel

(verkort) : HMW

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Statieplein 12, 9300 AALST

Onderwerp akte : Oprichting + lijst Raad Van Bestuur

vzw Huipmiddelenwinkel

9300 AALST

Statuten

Tussen ondergetekenden, zijnde de hierna genoemde rechtspersonen:

- Vlaams & Neutraal Ziekenfonds - Vlaanderen (203), met maatschappelijke zetel te 2800 Mechelen, vertegenwoordigd door de heer Frans Lachi, wonende te 2500 Lier, Kromme Ham 14, geboren op 16/12/1939, in de hoedanigheid van voorzitter; de heer Jürgen Constandt, wonende te 2800 Mechelen, Frans Halsvest 22, geboren op 2810311967, in de hoedanigheid van directeur; de heer Paul Lejeune, wonende te 2800 Mechelen, Geerdegemvaart 34, geboren op 13/0211947, in de hoedanigheid van bestuurder; de heer André Suykens,; wonende te 2870 Puurs, Moerplas 58, geboren op 08/06/1944, in de hoedanigheid van bestuurder; mevrouw Gerda Van Langendonck, wonende te 2950 Kapellen, Vijverslei 43, geboren op 11/03/1953, in de hoedanigheid van bestuurder.

- Vlaams Neutraal Ziekenfonds (235), met maatschappelijke zetel te 9300 Aalst, Statieplein 12 vertegenwoordigd door de heer Marc De Moor, wonende te 8430 Middelkerke, Jonckhoflaan 4, geboren op 13/07/1944 te Dombergen, in de hoedanigheid van voorzitter; de heer Karel Goffijn, wonende te 3120 Tremelo, V Arckellaan 24, geboren op 08/02/1942, in de hoedanigheid van bestuurder, de heer Willy Devriendt, wonende te 8670 Koksijde, Viooltjesstraat 12, geboren op 09/04/1937, in de hoedanigheid van bestuurder; de heer Hugo Laenen, wonende te 3190 Boortmeerbeek, Vondelingenstraat 10, geboren op 03/0211948, in de hoedanigheid van bestuurder; de heer Horst Müller, wonende te 9990 Maldegem, Kleine Bogaardestraat 42, geboren op 15/01/1943, in de hoedanigheid van bestuurder; de heer Henri Pollefeyt, wonende te 8820 Torhout, Karel De Goedelaan 15, geboren op 24/04/1933, in de hoedanigheid van bestuurder.

wordt overeengekomen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten overeenkomstig de Wet van 21 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, onder de volgende voorwaarden en omstandigheden, waarvan de statuten als volgt luiden:

TITEL INAAM - ADRES - DOEL - DUUR

Artikel 1  Naam

De vereniging wordt vzw Huipmiddelenwinkel, afgekort HMW vzw, genoemd.

De vzw richt zich voor het realiseren van het in artikel 3 (supra) omschreven doel bij voorrang tot de leden' van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen, zijnde het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds (203), Hoogstratenplein 1 te 2800 Mechelen en het Vlaams Neutraal Ziekenfonds (235), Statieplein 12 te 9300 Aalst. In deze statuten worden zij de ziekenfondsen genoemd.

AI de akten, facturen, aankondigingen, uitgaven en andere stukken, uitgaande van de vereniging zonder winstoogmerk, zullen de naam van de vereniging vermelden voorafgegaan of gevolgd door de vermelding: "vereniging zonder winstoogmerk" of "vzw" en het adres van de zetel van de vereniging.

De vereniging kan in haar relatie met haar doelpubliek een andere benaming kiezen.

Artikel 2 - Zetel

be zetel van de vereniging is gevestigd te 9300 Aalst, Statieplein 12.

De vereniging ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Dendermonde, waar alle stukken' voorgeschreven door de vzw-wetgeving, zullen worden neergelegd ter Griffie van de Rechtbank van, Koophandel.

De zetel van de vereniging kan worden overgebracht naar elke andere plaats binnen het gerechtelijk; arrondissement Dendermonde bij beslissing van de algemene vergadering.

Artikel 3 - Doel

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

M00 22

De vereniging stelt zich tot doel: het bijdragen tot de bevordering van de gezondheid, de zelfredzaamheid en het lichamelijk welzijn van de bevolking. Dit doel zal worden nagestreefd o.a. door het aanbieden, uitlenen en verkopen van materiële hulpmiddelen in het kader van de thuiszorg en ter ondersteuning van de revalidatie na ziekte of ongeval.

De vereniging kan alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijd volledig zullen worden bestemd voor haar doel.

Artikel 4 - Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan op elk moment worden ontbonden.

TITEL Il - DE LEDEN

AFDELING 1 - Toelating

Artikel 5 - Werkende leden en toegetreden leden

De vereniging is enkel samengesteld uit werkende leden.

Er zijn minimum drie werkende leden.

Artikel 6 - Toelating als werkend lid

Werkende leden zijn:

-de oprichters van de vereniging, zijnde de bij de oprichting aanwezige of vertegenwoordigde

afgevaardigden van de ziekenfondsen;

-elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die als werkend lid wordt aanvaard bij beslissing van de

algemene vergadering.

De werkende leden dienen aangesloten te zijn bij de Landsbond van de Neutrale Ziekenfondsen.

Met het oog op de toetreding ais werkend lid van de vereniging dient de kandidaat-werkend lid een

schriftelijke aanvraag in te dienen bij de voorzitter van de raad van bestuur van de vereniging.

De algemene vergadering beslist autonoom of een kandidaat-werkend lid ais werkend lid tot de vereniging

wordt toegelaten zonder dat de algemene vergadering de verplichting heeft deze beslissing te motiveren. Tegen

deze beslissing van de algemene vergadering staat geen rechtsmiddel open.

De algemene vergadering beslist over de aanvraag tot toelating ais werkend lid met een meerderheid van

twee derden der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

Het kandidaat werkend lid dat door de algemene vergadering wordt geweigerd, kan slechts een nieuwe

aanvraag indienen twee jaar na de eerste aanvraag.

AFDELING 2  Ontslag, uitsluiting, schorsing

Artikel 7 - Ontslag

De werkende leden kunnen zich op ieder ogenblik terugtrekken uit de vereniging, zander inachtneming van

een opzeggingstermijn, mits schriftelijk ontslag gericht aan de Voorzitter van de raad van bestuur van de

vereniging.

Indien door het ontslag het aantal werkende leden onder het wettelijk of statutair minimum daalt, dan wordt

het ontslag van het werkend lid opgeschort totdat er na redelijke termijn een vervanger is gevonden.

Een werkend lid wordt van rechtswege ontslagen in de volgende omstandigheden:

" Wanneer het werkend lid niet meer voldoet aan de inhoudelijke voorwaarden om werkend lid te worden in de vzw.

" Wanneer een werkend lid driemaal ongewettigd of niet vertegenwoordigd aanwezig is geweest op de algemene vergadering.

" Wanneer een werkend lid in een bepaalde hoedanigheid lid was van de algemene vergadering en hij of zij

deze hoedanigheid verliest.

Artikel 8 - Uitsluiting

De uitsluiting van een werkend lid kan slechts door de algemene vergadering warden uitgesproken met een

meerderheid van twee derden der aanwezige en vertegenwoordigde stemmen. De beslissing tot uitsluiting is

soeverein en moet niet gemotiveerd worden.

De raad van bestuur kan een werkend lid schorsen in afwachting van de algemene vergadering waarin

beslist wordt over de uitsluiting.

Artikel 9 - Overlijden

Het lidmaatschap van een werkend lid eindigt van rechtswege bij het overlijden van dat werkend lid.

Artikel 10 - Gevolg einde lidmaatschap

Een werkend lid dat ontslag neemt, wordt uitgesloten of geschorst, alsook de erfgenamen of

rechthebbenden van een overleden werkend lid, hebben geen enkel recht op het vermogen van de vereniging.

Ze kunnen evenmin de betaalde bijdragen terugvorderen.

Zij kunnen staat, noch rekeningsopgave, noch verzegeling, noch boedelbeschrijving eisen of vorderen,

TiTEL III - BIJDRAGE - LEDENREGISTER

Artikel 11 - Bijdrage

De werkende leden zijn geen bijdrage verschuldigd,

Artikel 12 - Ledenregister

~

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Op de zetel van de vereniging wordt door de raad van bestuur van de vereniging een ledenregister gehouden met vermelding van de naam, voornamen en woonplaats van de leden of in geval het een rechtspersoon betreft, de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel,

De werkende leden hebben de verplichting om een adreswijziging door te geven aan de raad van bestuur.

Telkens wanneer er wijzigingen optreden in het ledenbestand van de werkende leden van de vereniging moeten deze wijzigingen binnen de acht dagen na kennisgeving ervan aan de raad van bestuur in het leden register worden doorgevoerd.

De werkende leden hebben het recht om de inzage in het ledenregister te vragen, indien er geen commissaris werd aangesteld in de vereniging. Zij richten hiervoor schriftelijk een aanvraag aan de raad van bestuur.

De vereniging zal, bij mondeling of schriftelijk verzoek, aan de overheden, de administraties en de diensten, met inbegrip van de parketten, de griffies en de leden van de hoven, de rechtbanken en alle rechtscolleges en de daartoe wettelijk gemachtigde ambtenaren, onverwijld toegang verlenen tot het register van de leden en deze instanties bovendien de afschriften of uittreksels uit dit register verstrekken welke zij nodig achten

TITEL IV - DE ALGEMENE VERGADERING

Artikel 13 - Samenstelling

De algemene vergadering is samengesteld uit aile werkende leden en wordt voorgezeten door de voorzitter

van de raad van bestuur, bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter, bij diens afwezigheid door de oudste

van de aanwezige bestuurders.

Elk werkend lid kan slechts één ander werkend lid vertegenwoordigen.

Elk werkend lid kan zich enkel laten vertegenwoordigen door een ander werkend lid.

De samenstelling van de algemene vergadering vált bij de oprichting samen met de samenstelling van de

raad van bestuur van de MOB Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen 280/04.

Daarna wordt de algemene vergadering samengesteld ais volgt: elk van de stichtende ziekenfondsen heeft

recht op één afgevaardigde per volledige schijf van 10.000 leden bedoeld in artikel 2, § 3, eerste lid van de wet

van 6 augustus 1990 betreffende de ziekenfondsen en de landsbonden van de ziekenfondsen.

De samenstelling van de algemene vergadering wordt gelijktijdig vernieuwd met de zesjaarlijkse statutaire

verkiezing van de ziekenfondsafgevaardigden.

Elk ziekenfonds kan twee raadgevers aanduiden.

Zo door vrijwillig ontslag, verstrijken van termijn of afzetting, het aantal bestuurders is teruggevallen tot

onder het wettelijk minimum, dan blijven de bestuurders in functie totdat regelmatig in hun vervanging is

voorzien.

Artikel 14 - Bevoegdheden

De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. Zij bezit de machten die haar

uitdrukkelijk zijn toegekend door de wet of door onderhavige statuten.

Behoren tot de bevoegdheden van de algemene vergadering:

1) de wijziging van de statuten;

2) de benoeming en afzetting van de bestuurders;

3) de benoeming en afzetting van de commissarissen en het vastleggen van hun eventuele bezoldiging;

4) de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen;

5) de vrijwillige ontbinding van de vereniging met inbegrip van de benoeming van de vereffenaars;

6) het aanvaarden en uitsluiten van leden;

7) de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk;

8) de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen. "

Artikel 15 - Organisatie van de algemene vergadering

De algemene vergadering wordt minstens één maal per jaar samengeroepen door de raad van bestuur, binnen de zes maanden na afsluiting van het boekjaar en dus uiterlijk voor het einde van de maand juni,

Op elk ogenblik kan een buitengewone vergadering van de vereniging warden bijeengeroepen door een beslissing van de raad van bestuur of op vraag van minstens één vijfde van de werkende leden. De werkende leden richten hiertoe een verzoek aan de voorzitter van de raad van bestuur.

De oproeping door de raad van bestuur gebeurt per e-post, minimum acht dagen voor het tijdstip van de algemene" vergadering. De oproeping wordt ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur van de vereniging. De oproeping bevat de datum, uur en plaats van de algemene vergadering, evenals de agenda van de algemene vergadering.

De agenda wordt opgesteld door de voorzitter van de raad van bestuur. Elk voorstel, ondertekend door 1/5 van de werkende leden, moet op de agenda worden geplaatst.

De voorstellen uitgaande van de werkende leden moeten uiterlijk drie dagen voor het tijdstip van de algemene vergadering verstuurd warden aan de voorzitter van de raad van bestuur van de vereniging.

Op de dag van de algemene vergadering en tijdens de algemene vergadering kunnen enkel punten aan de agenda toegevoegd warden indien een twee derden meerderheid van de vertegenwoordigde leden hierover. akkoord zijn.

Artikel 16 - Beraadslaging

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

M06 2.2

Behoudens andersluidende bepalingen in de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, is de algemene vergadering slechts geldig samengesteld wanneer de helft van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is en worden de beslissingen goedgekeurd bij gewone meerderheid der uitgebrachte stemmen.

is de aanwezigheidsvoorwaarde op de eerste vergadering niet vervuld, dan heeft, na tweede bijeenroeping, een tweede vergadering plaats met dezelfde agenda. De beslissingen, tijdens deze tweede vergadering genomen, zijn geldig, welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden is.

Elk werkend lid heeft één stem.

De voorzitter heeft een doorslaggevende stem indien de stemming onbeslist eindigt.

Voor de berekening van de gewone en bijzondere meerderheden worden de onthoudingen en ongeldige

stemmen eveneens in rekening genomen

Artikel 17 - Notulen

De beslissingen van de algemene vergadering worden opgenomen in de notulen.

De originele notulen van de algemene vergaderingen wordën samengebracht in het notulenboek. De

werkende leden worden op de hoogte gesteld van de beslissingen door toezending van een kopie van de

originele verslagen van de algemene vergadering via e-post.

TITEL V - DE RAAD VAN BESTUUR

AFDELING 1 - Organisatie

Artikel 18 - Benoeming van de bestuurders en samenstelling van de raad van bestuur

De benoeming van de bestuurders gebeurt door de algemene vergadering bij gewone meerderheid van de

aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. De algemene vergadering kan één raadgever benoemen per

ziekenfonds.

De raad van bestuur verdeelt de functies van voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester

onder de bestuurders. De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter, bij diens afwezigheid door de

ondervoorzitter, bij diens afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Het mandaat van bestuurder in de vereniging is onbezoldigd. Verplaatsingskosten en representatiekosten

kunnen voorzien worden. In dat geval wordt het bedrag ervan door de algemene vergadering bepaald.

Artikel 19 - Aantal bestuurders

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit minstens drie leden, benoemd door de algemene vergadering, voor een termijn van zes jaar, om te eindigen op dezelfde data die gelden voor de wettelijke verkiezingen zàals geregeld door de wet van 6 augustus 1990 betreffende de ziekenfondsen en de landsbonden van de ziekenfondsen, Elk van de stichtende ziekenfondsen heeft recht op één bestuurder per volledige schijf van 20.000 leden bedoeld in artikel 2, § 3, eerste lid van de wet van 6 augustus 1990.

Het aantal bestuurders moet steeds kleiner zijn dan het aantal werkende leden.

Zo door vrijwillig ontslag, verstrijken van termijn of afzetting, het aantal bestuurders is teruggevallen tot onder het wettelijk minimum, dan blijven de bestuurders in functie totdat regelmatig in hun vervanging is voorzien.

Artikel 20 - Bevoegdheden en vertegenwoordiging

De raad van bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt de vereniging in en buiten rechte en heeft

alle bevoegdheden die niet tot de bevoegdheid van de algemene vergadering behoren. "

De bestuurders oefenen hun bevoegdheden uit ais college.

De raad van bestuur kan de dagelijkse leiding van de vereniging, alsook de vertegenwoordiging van de

vereniging, opdragen aan een afgevaardigd bestuurder, waarvan hij de machten en desgevallend het salaris of

de bezoldiging vaststelt.

De vereniging wordt vertegenwoordigd in rechte of ten overstaan van derden door de gezamenlijke

handtekening van twee bestuurders.

Artikel 21  Organisatie van de raad van bestuur

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter telkens wanneer het belang van de vereniging

dit vereist.

De voorzitter is niettemin gehouden de raad van bestuur samen te roepen wanneer minstens de halft van de

bestuurders hierom verzoeken.

De oproeping gebeurt per e-post minimum twee dagen voor het tijdstip van de samenkomst van de raad

van bestuur. De oproeping bevat de datum, uur en plaats van de samenkomst van de raad van bestuur, evenals

de agenda.

De wijze van oproeping wordt uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

De agenda wordt opgesteld door de voorzitter.

Artikel 22 - Aanwezigheidsquorum en stemming

Om geldig te kunnen beraadslagen moet minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De beslissingen binnen de raad van bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen.

J

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

is de aanwezigheidsvoorwaarde op de eerste vergadering niet vervuld, dan heeft, na tweede bijeenroeping, een tweede vergadering plaats met dezelfde agenda. De beslissingen, tijdens deze tweede vergadering genomen, zijn geldig, welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders is.

Voor de berekening van de gewone en bijzondere meerderheden worden de onthoudingen en ongeldige

stemmen eveneens in rekening genomen.

De voorzitter heeft een doorslaggevende stem indien de stemming onbeslist eindigt.

Elke bestuurder heeft één stem.

Een bestuurder kan zich bij volmacht laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder. Een bestuurder

kan slechts één andere bestuurder vertegenwoordigen.

Artikel 23 - Notulen

Van de samenkomst van de raad van bestuur worden er door de secretaris notulen opgesteld.

De originele notulen 'van de raad van bestuur worden samengebracht in het notulenboek. De bestuurders

worden op de hoogte gesteld van de beslissingen door toezending van een kopie van de originele verslagen

van de raad van bestuur

AFDELING 2  Einde van het mandaat

Artikel 24  Verstrijken van de termijn

indien de termijn van het mandaat van de bestuurders verstreken is, eindigt het mandaat van rechtswege.

Artikel 25 - Ontslag

Elke bestuurder kan op elk moment ontslag nemen uit de vereniging zonder inachtneming van een

opzeggingstermijn.

Het ontslag gebeurt schriftelijk en wordt overgemaakt aan de voorzitter.

Een bestuurder wordt van rechtswege ontslagen in de volgende omstandigheden:

-Wanneer de bestuurder niet meer voldoet aan de inhoudelijke voorwaarden om bestuurder te worden in de

vereniging

- Wanneer een bestuurder opeenvolgend driemaal ongewettigd afwezig of niet vertegenwoordigd is geweest

op de vergadering de raad van bestuur.

-Wanneer een bestuurder in een bepaalde hoedanigheid lid was van de raad van bestuur en hij of zij deze

hoedanigheid verliest, conform artikel 19.

Het mandaat van een bestuurder eindigt van rechtswege bij het 'overlijden van de bestuurder.

Artikel 26 - Afzetting

Een bestuurder kan op elk moment afgezet worden door de algemene vergadering met een gewone

meerderheid,

De stemming over de afzetting van een bestuurder is geheim.

TITEL VI  HUISHOUDELIJK REGLEMENT

Artikel 27  Huishoudelijk Reglement

De raad van bestuur werkt een huishoudelijk reglement uit en legt dit ter goedkeuring voor aan de algemene

vergadering.

Dit reglement kan later door de algemene vergadering worden gewijzigd bij gewone meerderheid van de

aanwezige of vertegenwoordigde leden.

TITEL VII - BEGROTING & REKENINGEN

Artikel 28 - Boekjaar

Het boekjaar van de vereniging vangt aan op één januari en stuit af op éénendertig december van hetzelfde

jaar.

Het eerste boekjaar van de vereniging loopt evenwel vanaf de dag van oprichting van de vereniging tot

éénendertig december van het jaar waarin de vereniging is opgericht.

Artikel 29  Goedkeuring rekeningen en begroting

De rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het volgend jaar zullen jaarlijks ter goedkeuring

worden voorgelegd aan de gewone algemene vergadering.

Artikel 30 - Commissaris

Desgevallend zal de algemene vergadering een commissaris aanduiden, die de rekeningen van de

vereniging moet nagaan en haar jaarlijks een verslag voorlegt. Hij wordt benoemd voor vier jaar en is

herverkiesbaar.

Hij oefent zijn functie uit ten kosteloze titel, behoudens tegenstrijdige beschikking van de algemene

vergadering, die in dit geval het bedrag van zijn vergoeding vastlegt.

TITEL VIII - VEREFFENING

Artikel 31 - Bestemming netto  actief

`

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

19/03/2015
ÿþ MOD 2,2

- In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Voorbehouder aan het Belgisch Staatsbia

~

GRIFFIE RECHTBANK VAN

KOOPHANDEL GENT

- 9 MAART 2015

AFDELING BEEffilliffiRMONDE

1

I11111i11uiuu~~u~~1unniM

15 4197

5 --------- --- ----------- ---.__---_-u._.._____u_..___ ---------- __ --------------- .___----._.___..ti_...____.._-_-_-.__.-_-_-_.r,___

Ondernemingsnr : 0846.188.309

Benaming

(voluit) : ComfoPlus

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Statieplein 12, 9300 Aalst

Onderwerp akte : Benoeming commissaris

De Algemene Vergadering van de ComfoPlus vzw heeft op 12 juni 2014 de heer Vincent De Wulf, wonende' te 1970 Wezembeek-Oppem, Avenue des Erables 12, benoemd als commissaris voor een periode van drie' jaar.

Karel Goffijn Jürgen Constandt

Voorzitter Raad van Bestuur Secretaris Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
COMFOPLUS

Adresse
STATIEPLEIN 12 9300 AALST

Code postal : 9300
Localité : AALST
Commune : AALST
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande