ENVIRONNEMENT

Divers


Dénomination : ENVIRONNEMENT
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 832.712.930

Publication

05/09/2013 : ME. - COMPTES CONSOLIDES 31.12.2012, APP 20.06.2013, DPT 30.08.2013 13504-0253-048
31/10/2012 : ME. - COMPTES CONSOLIDES 31.12.2011, APP 07.06.2012, DPT 25.10.2012 12617-0281-054
17/03/2011 : ME. - GECONSOLIDEERDE REKENING 31.12.2009, GGK 17.06.2010, NGL 07.03.2011 11055-0457-032
17/03/2011 : ME. - JAARREKENING 31.12.2009, GGK 17.06.2010, NGL 07.03.2011 11055-0456-065
24/02/2011
ÿþ Mod 2.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

+iiosoaea*

G~A ~~~~ ~É K

1 4. 02. 2011

DENE§MfitMONDE

Ondernemingsnr : $32 ..~ i 2 , 910

Benaming

(voluit) : ENVIRONNEMENT SA

Rechtsvorm : Naamloze Vennootschap naar Frans recht met een maatschappelijk kapitaal van 11.076.714 euro

Zetel : 111, boulevard Robespierre, 78300 Poissy, Frankrijk Belgisch bijkantoor: Industriepark-West 75, 9100 Sint-Niklaas

Onderwerp akte : Neerlegging historiek - beslissing tot oprichting van een bijkantoor - benoeming wettelijk vertegenwoordiger - delegatie bevoegdheden

STATUTEN

(Uittreksel uit de Statuten bijgewerkt op 24 januari 2006)

ARTIKEL 1 OPRICHTING

De houders van de hierna gecreëerde aandelen en van de aandelen die eventueel op een later tijstip gecreëerd worden, richten een naamloze vennootschap op die onderworpen is aan de geldende wetten en aan deze statuten.

De Vennootschap trekt spaargelden uit het publiek aan.

Voor alle afwijkingen van het aantrekken van spaargelden uit het publiek is een uitdrukkelijke voorafgaande wijziging van dit artikel vereist. De Vennootschap moet bovendien de wettelijke en reglementaire bepalingen naleven die in dergelijke omstandigheden gelden.

ARTIKEL 2  VOORWERP

De Vennootschap heeft als doel, zowel op het Franse vasteland als in de overzeese departementen en territoria en in het buitenland:

-de creatie, de overname, de verkoop en de exploitatie van alle ondernemingen met als activiteit de studie, de productie, de verkoop en het in de handel brengen van toestellen, materialen en wetenschappelijke diensten in alle vormen, met uitzondering van alle fermentatiemateriaal;

-de participatie in alle bedrijven met gelijkaardige of aanvullende activiteiten;

-alle industriële, commerciële, financiële, roerende of onroerende handelingen die rechtstreeks of onrechtstreeks verbonden kunnen zijn met het maatschappelijk doel of die de uitbreiding of de ontwikkeling ervan kunnen vergemakkelijken.

ARTIKEL 3  NAAM

De naam van de Vennootschap is "ENVIRONNEMENT SA".

In alle akten en documenten die uitgaan van de Vennootschap moet de firmanaam steeds voorafgegaan of gevolgd worden door de woorden "société anonyme" (naamloze vennootschap), gevolgd door de initialen "SA" (NV) en door de vermelding van het bedrag van het maatschappelijk kapitaal.

ARTIKEL 4  MAATSCHAPPELIJKE ZETEL

De maatschappelijke zetel wordt gevestigd in POISSY (Yvelines) 111, boulevard Robespierre.

Op de kaatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Hij kan worden overgebracht naar iedere andere plaats binnen hetzelfde departement of in een aangrenzend departement door een gewone beslissing van de Raad van Bestuur onder voorbehoud van bekrachtiging door de volgende gewone aandeelhoudersvergadering, en naar elke plaats andere in Frankrijk op basis van een besluit van de buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering.

Bij een overdracht waartoe wordt beslist door de Raad van Bestuur, is deze laatste gemachtigd om de statuten dienovereenkomstig aan te passen.

ARTIKEL 5  DUUR

De duur van de vennootschap bedraagt vijfenzeventig jaar vanaf de datum van de inschrijving in het handelsregister, behalve in gevallen van ontbinding of van verlenging voorzien in deze statuten.

ARTIKEL 6  MAATSCHAPPELIJK KAPITAAL

Het maatschappelijk kapitaal wordt bepaald op elf miljoen zesenzeventigduizend zevenhonderd veertien euro (11.076.714 euro), opgesplitst in één miljoen achthonderdzesenveertigduizend honderd negentien (1.846.119) aandelen met een waarde van 6 euro elk, volledig ingeschreven en volgestort.

ARTIKEL 13  RAAD VAN BESTUUR

De Vennootschap wordt bestuurd door een Raad van Bestuur bestaande uit ten minste drie leden en maximaal twaalf leden, behoudens de afwijkingen voorzien bij wet in geval van fusie.

Tijdens de duur van de Vennootschap worden de bestuurders door de gewone aandeelhoudersvergadering benoemd of herbenoemd in hun functie.

De duur van hun mandaat bedraagt zes jaar; het mandaat verstrijkt op het einde van de vergadering die een uitspraak doet over de jaarrekeningen van het afgelopen jaar en die gehouden wordt in het jaar waarin hun mandaat verstrijkt.

Personen ouder dan 80 jaar kunnen niet benoemd worden tot bestuurder. Indien een bestuurder in functie deze leeftijd bereikt heeft, wordt hij beschouwd als zijnde ontslagnemend op het einde van de volgende gewone algemene vergadering.

De bestuurders zijn steeds herverkiesbaar.

Zij kunnen op elk moment uit hun functie ontheven worden door de gewone algemene vergadering.

In geval van vacatures voor één of meerdere bestuurdersplaatsen door overlijden of ontslag kan de Raad van Bestuur overgaan tot tijdelijke benoemingen om het aantal bestuurders aan te vullen binnen een termijn van drie maanden vanaf de dag waarop de vacature vrijkomt.

Indien er echter slechts één of twee bestuurders in functie overblijven, moet(en) deze, of gebrek hieraan de accountant(s), onmiddellijk de gewone algemene aandeelhoudersvergadering bijeenroepen teneinde de raad aan te vullen.

De benoemingen van de bestuurders door de Raad van Bestuur moeten bekrachtigd worden tijdens de volgende gewone algemene vergadering. Bij gebrek aan bekrachtiging blijven de beslissingen die voordien werden genomen en de handelingen die voordien werden uitgevoerd door de Raad echter volledig geldig.

De bestuurder die wordt benoemd als vervanger van een andere blijft slechts in functie gedurende de resterende periode van het mandaat van zijn voorganger.

De bestuurders kunnen natuurlijke personen of rechtspersonen zijn. Deze laatsten moeten, bij hun benoeming, een permanente vertegenwoordiger aanstellen die onderworpen is aan dezelfde voorwaarden of verplichtingen en die dezelfde verantwoordelijkheden draagt als was hij bestuurder in eigen naam, zonder afbreuk te doen aan de hoofdelijke aansprakelijkheid van de rechtspersoon die hij vertegenwoordigt; dit mandaat van permanent vertegenwoordiger wordt aan hem toegekend voor de duur van het mandaat van de rechtspersoon die hij vertegenwoordigt; het moet vernieuwd worden bij elke vernieuwing van het mandaat van deze persoon.

Indien de rechtspersoon het mandaat van zijn vertegenwoordiger intrekt, moet zij deze intrekking onmiddellijk melden aan de Vennootschap via aangetekend schrijven, evenals de identiteit van haar nieuwe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

permanente vertegenwoordiger. Hetzelfde geldt in geval van overlijden, ontslag of langdurige verhindering van de permanente vertegenwoordiger.

Een loontrekkende van de Vennootschap kan benoemd worden als bestuurder indien zijn arbeidscontact ten minste twee jaar vóër zijn benoeming van kracht werd en overeenstemt met een effectieve tewerkstelling. Het aantal bestuurders verbonden met de Vennootschap door een arbeidscontract mag echter maximaal een derde van de bestuurders in functie bedragen.

ARTIKEL 14  AANDELEN IN HANDEN VAN DE BESTUURDERS

Elke bestuurder moet een aandeel bezitten tijdens de volledige duur van zijn mandaat.

ARTIKEL 15  BUREAU VAN DE RAAD VAN BESTUUR

De Raad van Bestuur benoemt onder zijn leden die natuurlijke personen zijn een voorzitter en bepaalt de duur van diens functies zonder dat deze de duur van zijn mandaat van bestuurder mag overschrijden.

Personen ouder dan vijfenzeventig jaar mogen niet benoemd worden tot voorzitter van de Raad. Indien de voorzitter van de Raad in functie deze leeftijd bereikt heeft, wordt hij beschouwd als zijnde ontslagnemend op het einde van de volgende vergadering van de Raad van Bestuur.

De Raad kan ook een secretaris benoemen, zelfs indien deze geen lid is van de Raad van Bestuur.

In geval van afwezigheid of verhindering van de voorzitter stelt de Raad voor elke vergadering onder de aanwezige leden een lid aan dat de vergadering moet voorzitten.

De voorzitter en de secretaris kunnen steeds herverkozen worden. ARTIKEL 16  BESLUITEN VAN DE RAAD

De bestuurders kunnen met alle mogelijke middelen, zelfs mondeling, opgeroepen worden voor de vergaderingen van de Raad van Bestuur.

Er wordt een aanwezigheidsregister bijgehouden dat wordt ondertekend door de bestuurders die deelnemen aan de vergadering van de Raad van Bestuur.

De besluiten worden genomen conform de bij wet voorziene voorwaarden met betrekking tot het quorum en de meerderheid.

De leden van de Raad van Bestuur die via een videoconferentie deelnemen aan de vergadering van de Raad worden, conform de wettelijke bepalingen, beschouwd als zijnde aanwezig voor de berekening van het quorum en van de meerderheid.

In geval van staking der stemmen is de stem van de voorzitter van de zitting doorslaggevend.

Er worden notulen opgesteld en kopieën of uittreksels van de besluiten worden conform de wet afgeleverd en eensluidend verklaard.

ARTIKEL 17  BEVOEGDHEDEN VAN DE RAAD VAN BESTUUR

De Raad van Bestuur bepaalt de oriëntatie van de activiteit van de Vennootschap en zit toe op de uitvoering ervan.

Behoudens de bevoegdheden die uitdrukkelijk worden toegekend aan de aandeelhoudersvergaderingen en binnen de grenzen van het maatschappelijk doel, behandelt de Raad van Bestuur alle aangelegenheden die te maken hebben met de goede werking van de Vennootschap en regelt hij door zijn besluiten de zaken met betrekking hiertoe.

In de relaties met derden wordt de Vennootschap ook gebonden door de handelingen van de Raad van Bestuur die niet onder het maatschappelijk doel vallen, behalve indien zij bewijst dat de derde wist dat de handeling buiten dit doel viel of dat de derde rekening moest houden met de omstandigheden, waarbij wordt uitgesloten dat de publicatie van de statuten op zich volstaat om dit bewijs te leveren.

De Raad van Bestuur voert de controles en onderzoeken uit die hij gepast acht.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Elke bestuurder moet de nodige informatie krijgen over de uitvoering van zijn taak en kan bij de algemene directie alle documenten opvragen die hij nuttig acht.

De voorzitter vertegenwoordigt de Raad van Bestuur. Hij organiseert en leidt de werken van de Raad van Bestuur waarover hij verslag uitbrengt aan de algemene vergadering en diens beslissingen uitvoert. Hij ziet toe op de goede werking van de organen van de Vennootschap en vergewist zich ervan dat de bestuurders in staat zijn om hun taak te vervullen.

De Raad van Bestuur kan aan alle gevolmachtigden van zijn keuze alle bevoegdheden delegeren binnen de grenzen van deze die hem zijn toegekend bij wet en in deze statuten. Hij Kan beslissen om comités op te richten die belast zijn met het bestuderen van de vragen die de Raad zelf of zijn voorzitter voor onderzoek en voor advies aan hen voorlegt.

ARTIKEL 18  ALGEMENE DIRECTIE

A. Principes van de organisatie

Conform de wettelijke bepalingen wordt de algemene directie van de Vennootschap onder zijn verantwoordelijkheid verzekerd, hetzij door de voorzitter van de Raad van Bestuur, hetzij door een andere natuurlijke persoon benoemd door de Raad van Bestuur, die de titel van algemeen directeur draagt.

De keuze tussen deze twee uitvoeringsmodaliteiten voor de algemene directie wordt gemaakt door de Raad van Bestuur, die de aandeelhouders en derden hiervan op de hoogte moet brengen conform de reglementaire voorwaarden.

De besluiten van de Raad van Bestuur over de keuze van de uitvoeringsmodaliteit voor de algemene directie worden genomen bij meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

De optie die wordt weerhouden door de Raad van Bestuur moet worden genomen voor een duur van maximaal zes jaar.

Bij het verstrijken van deze termijn moet de Raad van Bestuur beraadslagen over de uitvoeringsmodaliteiten van de algemene directie.

De wijziging van de uitvoeringsmodaliteit van de algemene directie leidt niet tot een wijziging van de statuten.

B. Algemeen directeur

1.Benoeming  Ontheffing uit de functie

Afhankelijk van de keuze die de Raad van Bestuur maakt conform de bepalingen van § A hierboven, wordt de algemene directie uitgevoerd door de voorzitter of door een natuurlijke persoon, benoemd door de Raad van Bestuur en die de titel van algemeen directeur draagt.

Indien de Raad van Bestuur opteert voor een splitsing van de functies van voorzitter en algemeen directeur, benoemt hij de algemeen directeur, bepaalt de duur van diens mandaat, zijn bezoldiging en eventueel de beperkingen van zijn bevoegdheden.

Om zijn functies te kunnen uitoefenen moet de algemeen directeur jonger zijn dan 75 jaar. Wanneer de algemeen directeur deze leeftijdsgrens overschrijdt tijdens de uitoefening van zijn functie, wordt hij ambtshalve beschouwd als zijnde ontslagnemend en wordt er een nieuwe algemeen directeur benoemd.

De algemeen directeur kan op elk moment uit zijn functie ontheven worden door de Raad van Bestuur. Wanneer de algemeen directeur de functie van voorzitter van de Raad van Bestuur niet uitoefent, kan hij bij ontheffing uit zijn functie geen aanspraak maken op een schadevergoeding indien deze ontheffing gebeurt zonder geldige reden.

2.Bevoegdheden

De algemeen directeur beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden om in alle omstandigheden te handelen in naam van de Vennootschap. Hij oefent deze bevoegdheden uit binnen de grenzen van het maatschappelijk doel en onder voorbehoud van deze die de wet uitdrukkelijk voorbehoudt aan de aandeelhoudersvergadering en de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

De algemeen directeur vertegenwoordigt de Vennootschap in haar relaties met derden. De Vennootschap is ook gebonden door de handelingen van de algemeen directeur die niet binnen het maatschappelijk doel vallen, behalve indien zij bewijst dat de derde wist dat de handeling buiten dit doel viel of dat de derde rekening moest houden met de omstandigheden, waarbij wordt uitgesloten dat de publicatie van de statuten op zich volstaat om dit bewijs te leveren.

C. Afgevaardigde algemeen directeurs

Op voorstel van de algemeen directeur, ongeacht of deze functie wordt uitgeoefend door de voorzitter van de Raad van Bestuur of door een andere persoon, kan de Raad van Bestuur één of meerdere natuurlijke personen aanstellen die belast zijn om de algemeen directeur bij te staan en die de titel "afgevaardigd algemeen directeur" dragen.

Het maximale aantal afgevaardigde algemeen directeurs wordt bepaald op vijf.

In overleg met de algemeen directeur bepaalt de Raad van Bestuur de omvang en de duur van de bevoegdheden die worden toegekend aan de afgevaardigde algemeen directeurs.

Ten opzichte van derden beschiktlbeschikken de afgevaardigd(e) algemeen directeur(s) over dezelfde bevoegdheden als de algemeen directeur.

De Raad van Bestuur bepaalt de bezoldiging van de afgevaardigde algemeen directeurs.

In geval van stopzetting van de functies of van verhindering van de algemeen directeur, behouden de afgevaardigde algemeen directeurs, behoudens tegenstrijdig besluit van de Raad van Bestuur, hun functies en hun bevoegdheden tot een nieuwe algemeen directeur benoemd werd.

(...)

ARTIKEL 21  ACCOUNTANT

Er worden één of meerdere accountants benoemd die hun controleopdracht uitoefenen conform de wet.

Hun honoraria worden bij wet bepaald, of bij ontstentenis hiervan door de gewone algemene vergadering.

ARTIKEL 22  ALGEMENE VERGADERINGEN

A. Gewone algemene vergaderingen en buitengewone algemene vergaderingen

De gezamenlijke beslissingen van de aandeelhouders worden genomen tijdens gewone of buitengewone algemene vergaderingen.

De gewone algemene vergadering is deze die wordt bijeengeroepen om aile beslissingen te nemen waarbij de statuten niet gewijzigd worden.

Zij komt ten minste eenmaal per jaar samen binnen zes maanden na de afsluiting van het afgelopen boekjaar.

De buitengewone algemene vergadering is als enige bevoegd om de statuten te wijzingen in al hun bepalingen.

De algemene vergaderingen vinden plaats op de maatschappelijke zetel of op iedere andere plaats vermeld in de oproepingsbrief.

De algemene vergaderingen nemen beslissingen conform de bij wet bepaalde voorwaarden.

B. Oproeping

De oproeping voor de vergaderingen gebeurt door middel van een inlassing in een krant die gemachtigd is om wettelijke aankondigingen te publiceren in het departement waar de maatschappelijke zetel gevestigd is, en bovendien door middel van een inlassing in BALO, na voorafgaande melding aan de "Autorité des Marchés Financiers" indien de reglementering dit vereist, ten minste vijftien dagen vóór de datum van de vergadering.

Indien alle aandelen echter aandelen op naam zijn, kunnen de hierboven vermelde inlassingen vervangen worden door een oproeping die, op kosten van de Vennootschap, gebeurt door middel van een gewone of aangetekende brief geadresseerd aan elke aandeelhouder.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

De aandeelhouders die op de datum van de inlassing van het oproepingsbericht gedurende ten minste een maand in het bezit zijn van aandelen op naam, worden bovendien voor elke vergadering opgeroepen door middel van een gewone brief of, op hun verzoek en op hun kosten, door middel van een aangetekende brief.

De accountants moeten ook opgeroepen worden voor de vergaderingen conform de bij wet voorziene voorwaarden.

Wanneer een vergadering niet heeft kunnen beraadslagen bij een eerste oproeping omdat het vereiste quorum niet bereikt werd, wordt de tweede vergadering, en eventueel de tweede verdaagde vergadering, ten minste zes dagen op voorhand bijeengeroepen in dezelfde vorm als de eerste. De inlassing en de oproepingsbrieven voor deze tweede vergadering vermelden de datum en de agenda van de eerste vergadering.

C. Deelname aan de vergaderingen

Iedere aandeelhouder kan, hetzij persoonlijk of via een gevolmachtigde, deelnemen aan de gewone en buitengewone algemene vergaderingen, door gewone rechtvaardiging van zijn identiteit en van het eigendomsrecht van zijn aandelen, in de volgende vorm:

-hetzij een nominatieve inschrijving op zijn naam in de boeken van de Vennootschap,

-hetzij door middel van een attest opgesteld door een erkend tussenpersoon die vaststelt dat de in de boeken ingeschreven aandelen onbeschikbaar zijn tot op de datum van de vergadering. De datum waarvoor deze formaliteiten vervuld moeten zijn, mag niet meer dan vijf dagen voor de datum van de vergadering vallen.

De Raad van Bestuur kan deze termijn schrappen of intrekken, maar uitsluitend ten gunste van alle aandeelhouders.

Iedere aandeelhouder mag zich alleen laten vertegenwoordigen door zijn huwelijkspartner of door een andere aandeelhouder. De aandeelhouders-rechtspersonen nemen deel aan de vergaderingen via hun wettelijke vertegenwoordigers of via een persoon die hiervoor wordt aangesteld door deze laatsten.

Het stemrecht behoort toe aan de vruchtgebruiker in de gewone algemene vergaderingen en aan de blote eigenaar in de buitengewone algemene vergaderingen.

De vergaderingen worden voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, in diens afwezigheid, door een speciaal door de Raad van Bestuur afgevaardigde bestuurder.

De twee aanwezige leden van de vergadering die beschikken over het grootste aantal stemmen, en die aanvaarden, vervullen de functies van stemopnemers. Het bureau stelt een secretaris aan die gekozen kan worden buiten de aandeelhouders.

Op elke vergadering wordt een aanwezigheidslijst bijgehouden.

Deze aanwezigheidslijst, naar behoren geparafeerd door de aanwezige aandeelhouders en de gevolmachtigden, wordt voor eensluidend verklaard door het bureau van de vergadering.

ARTIKEL 23  QUORUM EN MEERDERHEID

Bij een eerste oproeping beraadslaagt de gewone algemene vergadering slechts geldig indien de aanwezige of vertegenwoordigde aandeelhouders ten minste een vijfde van de aandelen met stemrecht bezitten.

Bij een tweede oproeping is geen quorum vereist.

Zij beslist bij meerderheid van de stemmen waarover de aanwezige of vertegenwoordigde aandeelhouders beschikken.

De buitengewone algemene vergadering beraadslaagt slechts geldig indien de aanwezige of vertegenwoordigde aandeelhouders bij een eerste oproeping ten minste een kwart, en bij een tweede oproeping, ten minste een vijfde van de stemgerechtigde aandelen bezitten. Indien dit laatste quorum niet bereikt wordt, kan de tweede vergadering verdaagd worden naar een datum uiterlijk twee maanden na deze waarop ze werd bijeengeroepen.

Zij beslist bij tweederdemeerderheid van de stemmen waarover de aanwezige of vertegenwoordigde aandeelhouders beschikken.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

De aandeelhouders die deelnemen aan de vergadering via videoconferentie of door middel van telecommunicatiemedia die hun identificatie toelaten, worden beschouwd als zijnde aanwezig voor de berekening van het quorum en van de meerderheid, binnen de voorwaarden voorzien in de wettelijke bepalingen.

(...)

ARTIKEL 26  BOEKJAAR

Het boekjaar begint op één januari en eindigt op eenendertig december van elk jaar.

ARTIKEL 27  INVENTARIS  REKENING - BALANS

Er wordt een regelmatige boekhouding gevoerd van de handelingen van de Vennootschap conform de wetten en de handelsgebruiken.

Bij de afsluiting van elk boekjaar stelt de Raad van Bestuur de inventaris op van de diverse elementen van het actief en het passief zoals die op deze datum bestaan; de Raad stelt ook de algemene exploitatierekening, de winst- en verliesrekening en de balans op.

Hij stelt een verslag op over de toestand van de Vennootschap en over haar activiteiten tijdens het voorbije boekjaar.

Al deze documenten worden binnen de wettelijke voorwaarden ter beschikking gesteld van de accountants.

ARTIKEL 28  VASTLEGGING, BESTEMMING EN VERDELING VAN DE WINSTEN

De netto-opbrengst van elk boekjaar, na aftrek van de algemene kosten en de andere lasten van de Vennootschap, inclusief alle afschrijvingen en reserves, vormen de nettowinst of het verlies voor het boekjaar.

Op de nettowinsten van elk boekjaar, zo nodig verminderd met de vroegere verliezen, wordt eerst vijf percent afgehouden voor de samenstelling van het wettelijk reservefonds. Deze afhouding is niet langer verplicht wanneer het vermelde fonds een som bevat gelijk aan een tiende van het maatschappelijk kapitaal. De afhouding gebeurt opnieuw wanneer de "wettelijke reserve" om één of andere reden onder dit percentage is gedaald.

Op het beschikbare saldo, eventueel vermeerderd met de op een nieuwe rekening geboekte sommen, kan de gewone algemene vergadering, op voorstel van de Raad van Bestuur, vôôr elke uitkering van dividenden, de sommen afhouden die zij geschikt acht, hetzij voor overboeking naar een nieuwe rekening voor het volgend boekjaar, hetzij om geboekt te worden naar één of meerdere algemene of specifieke reservefondsen waarbij zij vrij beslist over de bestemming.

Het eventuele beschikbare overschot vormt de uitkeerbare winst en wordt als dividend verdeeld over de aandeelhouders.

De eventuele verliezen worden na de goedkeuring van de rekeningen door de algemene vergadering, geboekt op een speciale rekening in de balans.

(...)

ARTIKEL 30  NETTOACTIEF LAGER DAN DE HELFT VAN HET MAATSCHAPPELIJK KAPITAAL

Indien bij de vaststelling van verliezen blijkt dat het nettoactief lager is dan de helft van het maatschappelijk kapitaal, moet de Raad een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen conform artikel L225-248 van het Franse wetboek van koophandel.

Indien de ontbinding niet wordt uitgesproken, moet de Vennootschap, binnen de bij wet bepaalde termijnen, haar kapitaal verlagen met een bedrag dat ten minste gelijk is aan dat van de verliezen die niet konden worden toegewezen aan de reserves, indien het actief binnen deze termijn niet werd aangevuld tot een waarde gelijk aan de helft van het maatschappelijk kapitaal.

ARTIKEL 31  ONTBINDING  VEREFFEN1NG

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

Bij het verstrijken van de duur van de Vennootschap of in geval van vroegtijdige ontbinding ongeacht om welke reden, wordt de vereffening van de Vennootschap uitgevoerd door één of meerdere vereffenaars die benoemd worden door de algemene vergadering conform de voorwaarden voor het quorum en de meerderheid voorzien voor de gewone algemene vergaderingen en bij gebrek hieraan, door een rechterlijke beslissing.

De vereffening gebeurt conform de bepalingen voorzien in de wet.

De netto-opbrengst van de vereffening, na de delging van het passief, wordt gebruikt om de aandeelhouders het volgestorte en niet-afgeschreven bedrag van hun aandelen terug te betalen. Het eventuele overschot wordt verdeeld over alle aandelen.

SAMENSTELLING RAAD VAN BESTUUR

(Uittreksel uit de notulen van de gewone algemene vergadering van 28 juni 2005)

Na akte te hebben genomen van het verstrijken van de mandaten als bestuurder van de heer François Gourdon en van de heer Christophe Chevillion op het einde van deze vergadering, beslist de algemene vergadering om de vermelde mandaten te verlengen voor een termijn van zes jaar, zijnde tot aan het einde van de algemene vergadering die wordt opgeroepen om zich uit te spreken over de rekeningen van het boekjaar afgesloten op 31 december 2010.

Dit besluit, dat ter stemming wordt voorgelegd, wordt unaniem goedgekeurd.

(Uittreksel uit de notulen van de gemengde algemene vergadering van 30 november 2005)

Na voorlezing van het verslag van de Raad van Bestuur beslist de algemene vergadering volgende personen te benoemen tot bestuurder, voor een termijn van zes jaar, zijnde tot aan het einde van de algemene vergadering die wordt opgeroepen om zich uit te spreken over de rekeningen van het boekjaar dat wordt afgesloten op 31 december 2010.

-De heer Jean-Claude Oppeneau,

verblijvend 19, rue Michelet, 91120 Palaiseau

-De heer Mathieu Antonini,

verblijvend 7, avenue des Bigochets, 78760 Villennes sur Seine

Dit besluit, dat ter stemming wordt voorgelegd, wordt unaniem goedgekeurd.

(Uittreksel uit de notulen van de gewone algemene vergadering van 10 juni 2008)

De algemene vergadering, die akte neemt van het verstrijken van het mandaat van de bestuurder van de vennootschap ING België op het einde van deze vergadering,

beslist om het mandaat van de vennootschap ING België in de hoedanigheid van bestuurder te vernieuwen

voor een termijn van zes jaar die afloopt op het einde van de algemene aandeelhoudersvergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het afgelopen boekjaar en die gehouden wordt in de loop van het jaar waarin het mandaat verstrijkt, zijnde op het einde van de vergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het boekjaar afgesloten op 31 december 2013.

Dit besluit, dat ter stemming wordt voorgelegd, wordt goedgekeurd: 1.795.256 stemmen voor; 86.882 stemmen tegen en 0 onthoudingen.

De algemene vergadering beslist een nieuwe bestuurder te benoemen en benoemt in deze hoedanigheid:

-de heer Thierry Chambolle, verblijvend 20 rue Saint Sulpice, 75006 Parijs

voor een termijn van zes jaar die afloopt op het einde van de algemene aandeelhoudersvergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het afgelopen boekjaar en die gehouden wordt in de loop van het jaar waarin het mandaat verstrijkt, zijnde op het einde van de vergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het boekjaar afgesloten op 31 december 2013.

Dit besluit, dat ter stemming wordt voorgelegd, wordt goedgekeurd: 1.815.757 stemmen voor; 66.381 stemmen tegen en 0 onthoudingen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

(Uittreksel uit de notulen van de gewone algemene vergadering van 17 juni 2009)

De algemene vergadering, die akte neemt van het verstrijken van het mandaat van bestuurder van mevrouw Evelyne Gourdon op het einde van deze vergadering,

beslist om het mandaat van mevrouw Evelyne Gourdon, verblijvend 215 avenue de Briens, 78760 Villennes sur Seine, in de hoedanigheid van bestuurder, te vernieuwen

voor een termijn van zes jaar die afloopt op het einde van de algemene aandeelhoudersvergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het afgelopen boekjaar en die gehouden wordt in de loop van het jaar waarin het mandaat verstrijkt, zijnde op het einde van de vergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het boekjaar afgesloten op 31 december 2014.

Dit besluit, dat ter stemming wordt voorgelegd, wordt goedgekeurd: 1.817.478 stemmen voor; 73.956 stemmen tegen en 0 onthoudingen.

De algemene vergadering, die akte neemt van het verstrijken van het mandaat van bestuurder van de heer Daniel Moulène op het einde van deze vergadering,

beslist om het mandaat van de heer Daniel Moulène, verblijvend 388 avenue de Bigochets, 78760 Villennes sur Seine, in de hoedanigheid van bestuurder, te vernieuwen

voor een termijn van zes jaar die afloopt op het einde van de algemene aandeelhoudersvergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het afgelopen boekjaar en die gehouden wordt in de loop van het jaar waarin het mandaat verstrijkt, zijnde op het einde van de vergadering die zich uitspreekt over de rekeningen van het boekjaar afgesloten op 31 december 2014.

Dit besluit, dat ter stemming wordt voorgelegd, wordt goedgekeurd: 1.778.393 stemmen voor; 113.041 stemmen tegen en 0 onthoudingen.

OPENING BELGISCH BIJKANTOOR - BENOEMING WETTELIJK VERTEGENWOORDIGER EN TOEKENNING BEVOEGDHEDEN AAN DE WETTELIJK VERTEGENWOORDIGER

(Uittreksel uit het proces-verbaal van de vergadering van de Raad van Bestuur dd. 15 december 2010)

1.De Raad van Bestuur van de vennootschap 'ENVIRONNEMENT SA' heeft beslist om met ingang van 1 januari 2011 een filiaal te openen in België, B-9100 Sint-Niklaas, Industriepark-West 75.

Het Belgisch filiaal zal eveneens gekend zijn onder de firmanaam "Environnement S.A. Belgium".

2. Het filiaal zal de volgende activiteiten uitoefenen:

de studie, de productie, de verkoop en het in de handel brengen van toestellen, materialen en

wetenschappelijke diensten in alle vormen, uitgezonderd alle fermentatiemateriaal.

Bovendien heeft de Raad beslist om de heer Christophe CHEVILLION, gedomicilieerd te Frankrijk, 78670 Villennes sur Seine, 220, rue de Poissy, te benoemen als wettelijk vertegenwoordiger van het Belgisch filiaal met ingang van 1 januari 2011.

In zijn hoedanigheid van wettelijk vertegenwoordiger van het Belgisch filiaal heeft de heer Christophe CHEVILLION de bevoegdheden om individueel alle handelingen te stellen die nodig en nuttig zijn voor de realisatie van het doel van het filiaal. Zonder enige beperking of begrenzing van de toegekende bevoegdheden, heeft de heer Christophe CHEVILLION met name de hierna opgesomde bevoegdheden:

a)de dagelijkse briefwisseling van de vennootschap ondertekenen;

b)alle formaliteiten vervullen die nodig zijn voor de inschrijving van de vennootschap in België, en meer bepaald voor de inschrijving in de "Kruispuntbank van Ondernemingen" en alle latere wijzigingen/schrappingen; c)de firma lid maken van bij beroeps- en handelsverenigingen;

d)alle onkosten, uitrustingen of machines betalen;

e)de uitrusting of de goederen huren die nodig zijn voor de activiteiten van de vennootschap in België;

f)de vennootschap voor alle aangelegenheden vertegenwoordigen bij de Staat, de regering, de provinciale en gemeentelijke overheden, de Belgische belastingadministratie en btw-administratie, de Belgische douaneadministratie, de post-, telegraaf- en telefoonmaatschappijen, de spoorwegen en de Belgische luchtvaartmaatschappijen en alle andere openbare diensten, en alle contracten aangaan of regelingen treffen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/02/2011- Annexes du Moniteur belge

die nuttig of nodig zijn voor de activiteiten van de vennootschap, alle contracten en regelingen met de eerder vermelde autoriteiten of dienstverlenende bedrijven ondertekenen;

g)de inventarissen van de goederen opstellen teneinde de boekhoudstaten met betrekking tot de vennootschap op te stellen en te garanderen dat alle wettelijke verplichtingen met betrekking tot de sociale, fiscale en boekhoudwetgeving worden nageleefd;

h)reserves aanleggen voor alle waarborgen die conform de Belgische wetgeving nodig zijn voor de betaling van belastingen in België;

i)alle professionele transacties en contracten verwezenlijken en uitvoeren;

j)alle personeelsleden aanwerven of ontslaan en hun bezoldiging en andere tewerkstellingsvoorwaarden bepalen;

k)alle kwitanties voor ontvangen gelden ondertekenen, evenals ontvangstbewijzen voor aangetekende brieven of pakjes die aan de vennootschap worden geadresseerd door de post, de douane, de Belgische spoorwegen, luchtvaartmaatschappijen en andere transportbedrijven;

()rekeningen openen bij banken, de post en andere financiële instellingen voor rekening van de vennootschap en er de fondsen van de vennootschap op deponeren en alle cheques, wisselbrieven, betalingsopdrachten en overschrijvingen op deze rekeningen ondertekenen of endosseren; alle transacties die een invloed hebben op deze rekeningen vervullen en uitvoeren, inclusief alle afhalingen via cheque, betalingsorder, overschrijving en andere betalingswijzen;

m)alle geldsommen, documenten en producten die aan de vennootschap toevallen of aan haar toebehoren, ongeacht hun aard, opeisen, in ontvangst nemen en de levering ervan aanvaarden, en de gepaste kwitantie hiervoor verlenen;

n)alle volmachten, cheques, effecten, wisselbrieven en andere handelspapieren opstellen, ondertekenen, aanvaarden, onderhandelen en endosseren;

o)alle verzekeringscontracten afsluiten;

p)één of meerdere van deze bevoegdheden delegeren aan medewerkers van de vennootschap of aan anderen, hetzij individueel of gezamenlijk, bij beslissing van de wettelijke vertegenwoordiger, voor alle periodes en op het ogenblik dat de vertegenwoordiger bepaalt;

q)de vennootschap tegenover derden vertegenwoordigen in alle rechtszaken, zowel als eisende partij en als verweerder, en alle verzoekschriften, petities, aanklachten of klachten indienen tegenover alle federale instanties of instanties van de deelstaten, belastingadministraties, douanediensten en tegen alle andere overheden.

3.Een speciale bevoegdheid wordt verleend aan mevrouw Valérie Meulebroeck, aan mevrouw Kathleen De Schepper en aan mevrouw Ann De Wilde, die domicilie kiezen te B-9820 Merelbeke (België), Guldensporenpark 100 blok K, met de bevoegdheid tot indeplaatsstelling en met de bevoegdheid om alleen te handelen, teneinde:

-al het nodige te doen om de gegevens van de vennootschap te bezorgen aan de Kruispuntbank aan Ondernemingen en te zorgen dat een identificatienummer wordt toegekend door een Ondernemingsloket in de betekenis van de wet van 16 januari 2003, aan de btw-administratie en over het algemeen om alle administratieve procedures af te handelen voor wijzigingen en/of schrappingen in de Kruispuntbank van Ondernemingen en alle andere formaliteiten;

" over het algemeen alle administratieve stappen bij het Belgisch Staatsblad te ondernemen en dientengevolge alle formulieren en registratiedocumenten in te vullen en te ondertekenen, alle eventueel gevraagde verklaringen af te leggen en over het algemeen alles te doen wat nodig is voor de goede uitvoering van deze algemene volmacht;

" alle formaliteiten te vervullen en de vennootschap te vertegenwoordigen bij de BTW-administratie en bij de belastingadministratie met betrekking tot alle inschrijvingen, wijzigingen en/of schrappingen, alle onderhandelingen, belastingaangiften, briefwisseling en klachten waar nodig.

Kathleen De Schepper

Bijzonder gevolmachtigde

Hierbij tegelijk neergelegd:

* Nota rieel gewettigde franstalige versie van de per 24 januari 2006 gecoördineerde statuten van de vennootschap naar Frans recht "Environnement SA" - Société Anonyme au capital social de 11.076.714 EUR); * Beëdigde vertaling naar het nederlands van bovenvermelde statuten;

* Notarieel gewettigde franstalige versie van de uittreksels uit notulen van de algemene vergaderingen van 28 juni 2005, 30 november 2005, 10 juni 2008, 17 juni 2009 houdende de benoeming van de huidige bestuurders.

* Beëdigde vertaling naar het nederlands van bovenvermelde uittreksels van notulen;

* Notarieel gewettigde franstalige versie van het uittreksel van de inschrijving van de vennootschap naar

Frans recht "Environnement SA" bij the Handelsregister te Versailles;

* Beëdigde vertaling naar het nederlands van deze inschrijving bij het Handelsregister;

* Notarieel gewettigde franstalige versie van het proces-verbaal van de vergadering van de Raad van Bestuur dd. 15 december 2010 houdende de opening van het Belgisch bijkantoor en benoeming wettelijk vertegenwoordiger;

* Beëdigde vertaling naar het nederlands van dit proces verbaal.

ét

28/07/2015 : ME. - COMPTES CONSOLIDES 31.12.2014, APP 09.06.2015, DPT 22.07.2015 15335-0472-042
06/09/2016 : ME. - COMPTES CONSOLIDES 31.12.2015, APP 16.06.2016, DPT 30.08.2016 16561-0153-042

Coordonnées
ENVIRONNEMENT

Adresse
INDUSTRIEPARK-WEST 75 9100 SINT-NIKLAAS

Code postal : 9100
Localité : SINT-NIKLAAS
Commune : SINT-NIKLAAS
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande