PROVINCIAAL ARCHITECTEN VERBOND OOST-VLAANDEREN, AFGEKORT : NAV OOST-VLAANDEREN

Association sans but lucratif


Dénomination : PROVINCIAAL ARCHITECTEN VERBOND OOST-VLAANDEREN, AFGEKORT : NAV OOST-VLAANDEREN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 410.537.652

Publication

21/04/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bil het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor- *11061753"

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Ondememingsnr : 0410.537.652

Benaming

(voluit) : Provinciaal Architecten Verbond Oost-Vlaanderen vzw

(verkort) : NAV Oost-Vlaanderen vzw

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Gent, Lange Kruisstraat 7

Onderwerp akte : WIJZIGING VAN STATUTEN , DE OPGAVE VAN DE SAMENSTELLING VAN DE RADEN VAN BESTUREN EN DAGELIJKSE BESTUREN SINDS 2002 in het kader van een regularisatieprocedure en DE NIEUWE SAMENSTELLING van de RAAD VAN BESTUUR en DAGELIJKS BESTUUR VOOR HET WERKJAAR 2010 -2011.

A. De wijziging van de STATUTEN werd goedgekeurd met gewone meerderheid op de tweede Algemene Vergadering van 22 septemoer 2010,na vooraf een eerste Algemene Vergadering

bijeengeroepen te hebben op 09.07.10 en waarop de vergadering ontbonden werd gelet de tweederden meerderheid van aanwezige leden van Algemene Vergadering niet werd bereikt.

De statuten van het

PROVINCIAAL ARCHITECTEN VERBOND OOST-VLAANDEREN vzw

afgekort tot NAV Oost-Vlaanderen vzw , Vereniging zonder winstoogmerk, verschenen in het Belgisch

Staatsblad van 25-07-1953 onder het nummer 591 worden met ingang van : 11/0112011

zijn als volgt gewijzigd:

TITEL 1 - NAAM, ZETEL. DOEL EN DUUR.

Artikel 1. Naam.

De vereniging wordt genoemd " Provinciaal Architecten Verbond Oost-Vlaanderen vzw " , afgekort tot :

NAV Oost-Vlaanderen vzw " .

Zij is de voortzetting van de Provinciaal Architecten Verbond vzw, gesticht op 15 juni 1953 waarvan de

statuten verschenen in het Belgisch Staatsblad van 25 juli 1953 akte nr 2251

Artikel 2. Zetel.

Haar maatschappelijke zetel is gevestigd te 9000 Gent, gelegen in het gerechtelijke arrondissement

Gent, Lange Kruisstraat nr 7,

Artikel 3. Doel.

De vereniging heeft tot doel :

Algemeen :

1 ° Het bevorderen en verdedigen van de culturele, sociaal-economische, maatschappelijke

en professionele belangen van haar leden en in het algemeen, van architecten, beoefenaars van het

vrije en intellectuele beroep in het bijzonder, om politiek neutraal en onafhankelijk te zijn.

In het bijzonder :

2° Activiteiten te organiseren, te steunen, te begeleiden die de beroepsbelangen van architecten

behartigen.

3° Het oprichten van om het even welke dienst waardoor de belangen van architecten behartigd

worden.

4° Het adviseren van publieke en privatieve beleidsorganen op het vlak van architectuur en stedenbouw,

waarbij het noodzakelijk kan zijn hiertoe de kennis van architecten in te roepen.

5° Het organiseren van opleidingen, congressen, studiedagen betrekking hebbende op onderwerpen die

raakvlakken hebben met, of als voorwerp hebben, de beroepsuitoefening van architecten.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

NEERGELEGD

1 1 APR, 2011

RECHTBANK VAN KOOPHANDfftrilrfg GENT

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

6° Het verspreiden van informatie en publiciteit betrekking hebbende op het beroep van architect.

7° Het in eigendom hebben en/of beheren van roerende en onroerende goederen of fondsen die nodig zijn

tot het bereiken van bovenvermelde doelstellingen.

8° Zich te vertegenwoordigen in - of vertegenwoordigers af te vaardigen naar - andere sectorale o/f supra-

sectorale organisaties, die bijdragen tot de verwezenlijking van haar doelstellingen. Deze samen-

werkingsverbanden dienen door de Algemene Vergadering goedgekeurd te worden met tweederden

van de aanwezige stemmen.

8° Bijdragen en vergoedingen innen om haar lasten en kosten te dekken.

Artikel 4. Duur.

De vereniging wordt voor onbepaalde tijd opgericht en kan ten allen tijde worden ontbonden.

TITEL 2 - LEDEN.

Artikel 5. Voorwaarden voor het lidmaatschap.

Men wordt lid van de vereniging door onderwerping en aanvaarding van de statuten van de vereniging.

Deze statuten liggen steeds ter inzage op de zetel van de vereniging.

Het minimum aantal gewone leden bedraagt vijftien.

Men is steeds al dan niet als lid opgenomen voor één kalenderjaar, dit lidmaatschap kan ieder kalenderjaar

vernieuwd worden mits het voldoen aan een van onder vermelde voorwaarden :

De grondvoorwaarde van het lidmaatschap : Het GEWONE LIDMAATSCHAP of WERKELIJKE LEDEN. Warden van rechtswege aanvaard als werkelijk lid, de kandidaten die aan volgende voorwaarden voldoen :

" Als architect of ingenieur architect (natuurlijke persoon of rechtspersoon) actief zijn, of als burgerlijk ingenieur-architect of burgerlijk ingenieur bouwkunde in gelijk welke hoedanigheid, (natuurlijk persoon of rechtspersoon) actief zijn, voor zover deze activiteiten stroken met de doelstellingen van de vereniging.

" Toegetreden lid en/of buitengewone lid zijn.

" De jaarlijkse bijdrage betaald hebben.

Kandidaat-leden, die over geen of slechts één van de hierboven vermelde vereisten beschikken kunnen aanvaard of afgewezen worden bij beslissingsstemming van de Algemene Vergadering van de vereniging. Bij deze stemming is een gewone meerderheid bepalend. De beslissing zelf dient niet gemotiveerd te worden.

De bijzondere voorwaarden van het BUITENGEWONE LIDMAATSCHAP of lidmaatschap omwille van BUITENGEWONE VERDIENSTE of toegetreden leden.

leder kan lid worden van de vereniging zonder onderscheid van rang of stand, mits de persoon door de Algemene Vergadering met volstrekte meerderheid van stemmen aanvaard wordt als lid, dit uitsluitend en tengevolge van bijzondere en bewezen verdienstelijkheid bij het bevorderen en behartigen van de beroepsbelangen van de architect of van de vereniging. Deze leden worden lid omwille van hun verdiensten. Het buitengewoon lid heeft raadgevende stem in de zittingen van de raad van bestuur en de Algemene vergadering.

Voorwaarden voor de toekenning van het bijzonder lidmaatschap :

Deze leden kunnen slechts deel uitmaken van de bestuursorganen van de vereniging mits zij aan drie formele voorwaarden voldoen :

- Het voordragen van het bijzonder lidmaatschap geschiedt door een speciaal hiertoe op te richten commissie belast met een toetredingsonderzoek , en is opgericht in de schoot van de raad van bestuur. Het oprichten van een onderzoekscommissie is samengesteld uit minstens 4 leden van de raad van bestuur en gebeurt slechts na uitdrukkelijke principiële vraagstelling door een gewoon lid dat meldt het peterschap te aanvaarden over het buitengewone lid.

- Het bijzonder lid wordt met volstrekte meerderheid en bij geheime stemming door de Raad van Bestuur

gecotipteerd.

- De jaarlijkse bijdrage betaald hebben.

De bijdrage voorwaarde - Lidgeld:

Om definitief als gewoon lid of buitengewoon lid opgenomen te worden en te blijven dient er vanwege de leden een jaarlijkse financiële bijdrage geleverd te worden aan de vereniging. Het bedrag van het jaarlijkse lidgeld wordt bepaald op de Algemene Vergadering van VZW NAV NATIONAAL in het vierde kwartaal voorafgaande aan het kalenderjaar waarvoor men lid wenst te worden of zijn lidmaatschap wenst te hernieuwen.

Uitsluiting  en terugtrekkingsvoorwaarden:

Terugtrekking door het lid gedurende het kalenderjaar :

Ieder lid kan zich per gewone brief uit de vereniging terugtrekken. De reeds betaalde bijdragen door het

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Ieder lid kan zich per gewone brief uit de vereniging terugtrekken. De reeds betaalde bijdragen door het zich terugtrekkend lid blijven door de vereniging onvoorwaardelijk verworven.

De schrapping van het lidmaatschap door de Raad van Bestuur.

Het lid wordt geschrapt tengevolge van:

1° Het niet betalen van de jaarlijkse bijdrage wordt beschouwd als het stilzwijgend opzeggen van het

lidmaatschap. Het niet betalen kan leiden tot weglating uit de ledenlijst.

2 ° De beslissing van de Raad van Bestuur tengevolge van een onderzoek van de "instandhouding van

verdienstelijkheid of eer ° voor de leden en de buitengewone leden.

Het niet voldoen aan één van de eerder opgegeven voorwaarden kan voldoende zijn om als lid geschrapt te

worden.

Overlijden van een lid:

Bij het uittreden of overlijden van een lid gaan zijn rechten over op de overblijvende leden, zonder dat hijzelf of zijn erfgenamen enige aanspraak kunnen maken op gelijk welk deel van het maatschappelijke vermogen of recht hebben rekening te vragen, zegels te doen leggen of staten te doen maken.

Artikel 6. Soorten leden.

6.1. Gewone leden : zie artikel 5.1.

6.2. Buitengewone leden : zie artikel 5.2

6.3. Werkende leden :

Werkende leden zijn zij die deel uitmaken van de Raad van Bestuur van de Vereniging. Het aantal

werkende leden zal minstens vijf bedragen en maximaal 1 bestuurslid per 25 gewone leden. De werkende

leden worden verkozen door de Algemene Vergadering.

Artikel 7 - 9. Ledenlijst en Voltallige Vergadering.

Het register van de ledenlijst wordt bijgehouden op de zetel van de vereniging. Deze ledenlijst wordt jaarlijks bijgewerkt op het einde van het tweede kwartaal van het kalenderjaar.

Alle leden samen vormen de voltallige vereniging. Bij samenroepen wordt deze 'de Voltallige Vergadering" genoemd. Deze "Voltallige Vergadering" heeft de meest uitgebreide bevoegdheid en is het hoogste gezagsorgaan.

Zij kan haar beslissingsbevoegdheid inroepen bij ontbinding of statutaire wijzigingen van de vereniging. Het voltallig samenroepen gebeurt indien één derde van de Algemene Vergadering hierom verzoekt en gebeurt middels schriftelijke uitnodiging , binnen de 30 dagen na het verzoek. Zij wordt tevens samengeroepen in de bij wet voorziene gevallen en bij gerechtelijke oproeping.

Het voorzitterschap op de Voltallige Vergadering wordt waargenomen door de Raad van Bestuur, tenzij anders opgelegd bij gerechtelijke oproeping.

TITEL 3 - DE ALGEMENE VERGADERING.

Artikel 10. Samenroepen van de Algemene Vergadering.

De Algemene Vergadering wordt minstens éénmaal per jaar samengeroepen en dit tijdens het eerste semester. Zij wordt samengeroepen door de Voorzitter van de Raad van Bestuur. Alle gewone leden worden uitgenodigd op de Algemene Vergadering door de Raad van Bestuur.

Een Buitengewone Algemene Vergadering dient bijeengeroepen door de Voorzitter van de Raad van Bestuur wanneer één vijfde van de leden van de Algemene Vergadering hierom schriftelijk verzoekt aan de vereniging.

Artikel 11. Samenstelling van de Algemene Vergadering.

De Algemene vergadering wordt samengesteld uit :

1. Een onbeperkt aantal gewone leden en werkende leden.

2. De buitengewone en toegetreden leden maken eveneeens deel uit van de Algemene Vergadering.

Elk lid kan zich laten vertegenwoordigen op de Algemene Vergadering door een ander lid door middel van een volmacht, welke al dan niet het standpunt van de lastgever bevat. Niemand mag meer dan zes lastgevers vertegenwoordigen.

Van de Algemene vergadering worden notulen gehouden. Deze notulen worden opgenomen in het register. Dit register wordt ondertekend door de voorzitter, één bestuurslid en de secretaris.

De aanwezige leden worden opgenomen tot de leden van de Algemene Vergadering. Een lijst wordt bijgehouden en gevoegd bij het register. Deze lijst wordt ondertekend door de voorzitter van de Algemene Vergadering. De in het register opgenomen leden zijn de werkelijke leden van de Algemene vergadering. Het register moet worden bewaard op de maatschappelijke zetel en is ter inzage van alle leden.

Artikel 12. Voorzitten van de Algemene Vergadering.

4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Indien deze afwezig is wordt de vergadering voorgezeten door één van de ondervoorzitters bij voorrang de oudste in functie zijnde. Indien de ondervoorzitters afwezig zijn wordt de vergadering voorgezeten door het oudste in functie zijnde lid van de Raad van Bestuur.

Artikel 13. Wijze van samenroepen van de Algemene Vergadering.

De Uitnodiging voor de Algemene Vergadering wordt minstens 14 kalenderdagen voor de vergadering aan alle leden gericht met het vernielden van de agenda, de plaats, de dag en het uur van de vergadering Tevens zal elke uitnodiging vermelden dat wanneer op het vastgestelde aanvangsuur van de Algemene Vergadering het quorum van: de helft van de werkende leden plus één niet zal bereikt zijn, binnen de 30 dagen een tweede Algemene Vergadering met beslissingsmacht zal gehouden worden dit ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering zal dezelfde agenda voeren en op dezelfde plaats worden gehouden.

Dit alles zal gebeuren behoudens bijzondere gevallen uitdrukkelijk bij de wet voorzien.

Artikel 14. Duur van het lidmaatschap van de Algemene Vergadering.

De Leden van de Algemene Vergadering worden aangeduid voor een termijn van één jaar en komen voor het eerst samen in het eerste kwartaal van het kalenderjaar volgend op de datum van de opname in het register. Bij deze samenkomst wordt de agenda vastgelegd voor de volgende Algemene Vergadering.

Artikel 15. Vervanging , uittreding of ontslag.

Ieder lid kan ontslag nemen uit de Algemene Vergadering door een eenvoudig schrijven aan de voorzitter van de vereniging. Ieder lid kan een lid van de vereniging als zijn gevolmachtigde aanduiden ter eenmalige zitting in de Algemene Vergadering. Bij niet hemieuwen van het lidmaatschap door een werkelijk lid, wordt deze op de eerstvolgende Algemene Vergadering uitgesloten. In geval van overlijden van een lid van de Algemene Vergadering duidt de Raad van Bestuur een opvolger aan, voorzover het overleden lid een werkend lid is.

Artikel 16. Bevoegdheid van de Algemene Vergadering.

De bevoegdheden van de Algemene Vergadering zijn de volgende:

de statuten wijzigen; de begroting, balansen en rekeningen goedkeuren; de bestuurders benoemen of

afzetten; de werkelijke leden aanvaarden of uitsluiten; beslissen tot ontbinding van de vereniging; het huishoudelijk reglement goedkeuren; vertegenwoordigers afvaardigen naar N.A.U. Nationaal; beslissen over de bezoldiging van de leden van de Raad van Bestuur en de hoegrootheid van deze bezoldiging. De Algemene Vergadering is onbevoegd omtrent :

de wijzigingen van de statuten; het ontbinden van de vereniging; het uitsluiten van leden; het afzetten van leden van de Raad van Bestuur, tenzij er kan beslist worden met tweederden van het aantal leden geldig uitgebrachte stemmen. Zijn echter geen tweederden van het totaal aantal werkelijke leden van de Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen met dezelfde agenda. Deze kan geldig beslissen uitsluitend over de agenda van de eerste vergadering, ongeacht het aantal aanwezige effectieve leden. Deze tweede vergadering wordt samengeroepen binnen de 30 dagen volgend op de eerste.

Elk voorstel dat ondertekend is door minstens twee leden van de Algemene Vergadering dient op de agenda van de eerstvolgende Algemene Vergadering geplaatst te worden.

Artikel 17. Agenda.

De agenda wordt samengesteld door de raad van bestuur die verplicht is alle punten op de agenda te brengen die door minstens drie werkende leden ( ondermeer het dagelijks bestuur) van de werkelijke leden wordt voorgesteld.

Artikel 18. Notulen.

De notulen van de algemene vergadering worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. De beslissingen van de algemene vergadering worden per gewoon schrijven of per e-mail of faxzending ter kennis gebracht aan de leden van de algemene vergadering.

De notulen liggen ten allen tijde ter inzage bij de secretaris van de vereniging en kunnen door alle werkelijke leden worden ingezien.

TITEL 4 - RAAD VAN BESTUUR.

Artikel 19. Bestuur van de vereniging. De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur .

Artikel 20. Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van minstens 5 bestuurders en maximaal 16 bestuurders. Het aantal van de bestuursleden wordt bepaald in de verhouding van 1 bestuurslid per 25 ingeschreven leden, zoals vernield in de oude statuten van NAV Oost-Vlaanderen vzw.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 21. Benoeming .

1. De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering uit de werkelijke leden voor een vaste termijn van vier jaar. Bij wijze van overgangsmaatregel worden éénmalig , voor wat betreft de eerste samenstelling van de raad van bestuur volgend op de invoering van huidige statuten 2 bestuurders benoemd voor een termijn van slechts 2 jaar. De uittredende leden zijn altijd herkiesbaar.

2.De Raad van Bestuur kiest uit de bestuurders een voorzitter, twee ondervoorzitters, een penningmeester en een secretaris voor een periode van 4 jaar, de mandatarissen zijn herverkiesbaar.

3.Het mandaat als lid van het dagelijks bestuur is onverenigbaar met de functie van bureaulid in de Orde van Architecten of bestuurslid in een andere organisatie dan de vzw's N.A.V. de Vlaamse architectenorganisatie, welke belangen heeft of standpunten inneemt strijdig met of in tegenspraak met de belangen van de vzw N.A.V. de Vlaamse architectenorganisatie

4. Indien een bestuurder door ontslag of uitsluiting niet meer voldoet aan de voorwaarden voor benoeming tot bestuurder voorziet de algemene vergadering in zijn vervanging. De nieuw aangeduide bestuurder vervangt zijn voorganger tot het einde van diens normale mandaat.

Artikel 22. Voorzitterschap van de Raad van Bestuur en benoemingen.

De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter van de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur mandateert in zijn schoot de voorzitter, twee ondervoorzitters en een secretaris

tot het Dagelijks Bestuur. Deze mandatering gebeurd door éénparigheid van stemmen binnen de Raad van

Bestuur. De leden van het Dagelijks Bestuur nemen in de uitvoering van hun functie geen enkele

persoonlijke verplichting op zich en zijn slechts verantwoordelijk voor de uitoefening van hun mandaat

Artikel 23. Bevoegdheid van de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur kan alle daden van bestuur en beschikking stellen met uitsluiting van de bevoegdheden die toegewezen zijn aan de Algemene Vergadering. Hiertoe komt zij minstens vier keer per jaar samen. De raad van bestuur kan geldig beslissen indien minstens de helft plus één van haar stemgerechtigde leden aanwezig is.

De Raad van Bestuur is onder meer bevoegd om

1) Standpunten in te nemen die bindend zijn voor de vereniging;

2) De vertegenwoordigers aan te duiden die namens de vereniging in alle representatieve organismen en commissies zullen zetelen;

3) Jaarlijks de begroting, de rekeningen en de balans op te maken en ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voor te leggen;

4) Het dienstbetoon te organiseren:

5) Het erkennen en het intrekken van samenwerkingsverbanden met andere verenigingen;

6) Het aanstellen van het Dagelijks Bestuur . Het Dagelijks Bestuur wordt aangesteld door middel van de verkiezing van de voorzitter , de twee ondervoorzitters en de secretaris uit de leden van de Raad van Bestuur.

Artikel 24. Duur van het mandaat van de bestuurders .

De duur van het mandaat van de voorzitter en de bestuurders is vastgesteld op 2 jaar. De voorzitter en de bestuurders zijn telkens herkiesbaar. De duur van het voorzitterschap is beperkt tot maximaal twee opeenvolgende termijnen van 4 jaar in samenhang met twee opeenvolgende termijnen als bestuurslid. De helft van de bestuurders wordt om de twee jaar verkozen door de Algemene Vergadering volgens de procedure vermeld onder artikel 20.

Artikel 25. Samenroepen van de Raad van Bestuur.

De raad van bestuur komt samen op schriftelijke uitnodiging van de voorzitter, of bij diens afwezigheid, op schriftelijke uitnodiging van één van de ondervoorzitters. Indien de voorzitter of ondervoorzitters afwezig zijn wordt de vergadering voorgezeten door een lid aan te duiden door de Raad van Bestuur.

Artikel 28. Werking van de Raad van Bestuur .

De beslissingen van de Raad van Bestuur worden genomen bij handopsteking, tenzij de Raad van Bestuur

anders beslist. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter beslissend.

Artikel 27. Notulen en verslagen.

De beslissingen van de Raad van Bestuur worden met een bondig verslag van de besprekingen opgenomen in de notulen die in ontwerp aan de leden van de Raad van Bestuur worden toegestuurd en hun tijdens de volgende vergadering ter goedkeuring worden voorgelegd.

Artikel 28. Bezoldigingen en vergoedingen .

De bestuurders nemen in de uitvoering van hun functie geen enkele persoonlijke verplichting op zich en zijn

slechts verantwoordelijk voor de uitoefening van hun mandaat. Het mandaat van bestuurslid wordt kosteloos

4

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

waargenomen.

TITEL 5 - DAGELIJKS BESTUUR.

Artikel 29. Samenstelling .

Het Dagelijks Bestuur van de vereniging wordt samengesteld uit de voorzitter, twee ondervoorzitters,de

secretarissen en penningmeester. Zij worden benoemd voor twee jaar.

Artikel 30. Bevoegdheid en bezoldiging of vergoedingen.

Het Dagelijks Bestuur is een uitvoerend orgaan. Het treedt op bij hoogdringendheid en heeft de maatschappelijke handtekening. De maatschappelijke handtekening kan door de Raad van Bestuur overgedragen worden aan één persoon voor het verrichten van betalingen tot en met 1.000,00-ë, boven de 1.000,00,-E (geindexeerd) is steeds de handtekening van twee bestuurders vereist.

Kopieer-, telefoon-, fax-, vervoer- en andere materiele kosten uitsluitend ten behoeve van de vereniging, en tijdelijk opgenomen door de secretaris door het gebrek aan een centrale secretariaat zullen na goedkeuring ervan door het dagelijks bestuur ten laste van de vereniging vergoed worden .

De leden van het Dagelijks Bestuur nemen in de uitvoering van hun functie geen enkele persoonlijke verplichting op zich en zijn slechts verantwoordelijk voor de uitoefening van hun mandaat .

Deze mandaten worden zonder vergoeding uitgeoefend, behalve de afwijkingen opgenomen in het inwendige reglement.

TITEL 6 - DIVERSE.

Artikel 31. Vertegenwoordiging van de vereniging.

De vereniging wordt, bij gerechtelijke en buitenrechtelijke akten vertegenwoordigd door twee bestuurders. Behoudens bijzondere bepalingen in de notulen van de Raad van Bestuur worden alle akten en stukken, weergevend de regelmatig genomen beslissingen van de Raad van Bestuur, geldig ondertekend door twee beheerders. Zij worden hiertoe door middel van verkiezing aangesteld door de Raad van Bestuur.

Artikel 32. Boekhoudkundige verplichtingen van de vereniging.

De boekhouding en de BTW aangifte, kortom alle fiscale en parafiscale geplogenheden worden gevoerd en/of begeleid door een gediplomeerd boekhouder of door een accountant aan te stellen door de Algemene Vergadering.

Artikel 32A. Het boekjaar.

Het boekjaar van de vereniging vangt aan op 1 januari en wordt afgesloten op 31 december van

hetzelfde jaar.

Artikel 33 : Ontbinding en vereffening .

In geval van vrijwillige of gerechtelijke ontbinding wordt het netto-actief overgedragen aan een door de Algemene Vergadering aan te duiden vereniging. Deze vereniging dient een gelijkaardig doel zoals bepaald in artikel 3. van deze statuten te hebben. In geval van vrijwillige ontbinding duidt de Algemene Vergadering één of meer vereffenaars aan en bepaalt hierbij ook hun bevoegdheid.

Artikel 34 : Wet van 02.05.2002.

De statuten werden opgesteld overeenkomstig de wet van 02.05.2002 inzake VZW's, alles wat niet uitdrukkelijk door de statuten of het huishoudelijk reglement geregeld wordt, wordt geregeld door voormelde wet.

Artikel 35 : Niet statutair bepaalde elementen.

Alle bevoegdheden, taken en doelstellingen die niet bij deze statuten geregeld zijn, kunnen slechts geregeld worden mits stemming binnen de Algemene Vergadering, hiertoe zal een tweederden meerderheid noodzakelijk zijn. Ter goedkeuring voorgedragen aan de Algemene Vergadering van 22 september 2010 j.l. waarbij de laatste opmerkingen in huidige document opgenomen zijn, teneinde huidige statuten in het staatsblad te laten publiceren en neer te leggen bij de Griffie van koophandel te Gent.

B. REGULARISATIE-PROCEDURE in het kader van de verplichte publicatie van de opeenvolgende Raden van Besturen en Dagelijkse Besturen van NAV Oost-Vlaanderen vzw sinds 2002 tot 2009

B1. Raden van Bestuur in de periode van 2002 tot 2009.

In navolging van de regularisatie en de verplichte publiicalie van de opeenvolgende raden van

bestuur van het NAV Oost-Vlaanderen vzw voor de termijnen vanaf 2002 tot 2009 wordt heden de

volgende lijst gepubliceerd met de opgave van de bestuursleden in alfabetische volgorde en de termijnen

vi:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MDD2.2

waarin de bestuursleden opgetreden zijn :

2002 - 2003 Ph Mam, Th Coppin, De Langhe Jef, Ed Devloed, M. Dumoulein, L. Friant, W. Haelvoet,

G. Maes, P. Persoons, J. Rutgeers, E. Storrne, Van J. Garsse, H. Van Thuyne, R. Waerenburgh, Guy Van Den Bogaert

2004 - 2005: Ph Adam, Th Coppin, De Langhe Jef, M. Dumoulein, L Friant, W. Haehroet, G. Maes, P. Persoons, J. Rutgeers, E. Storme, H. Van Thuyne, R. Waerenburgh, S. Van Rompaey, K Willems, Guy Van Den Bogaert.

2006 - 2007: Th Coppin, De Langhe Jef, M. Dumoulein, L. Friant, W. Haelvoet, G. Maes,

P. Persoons, J. Rutgeers, E. Storme, H. Van Thuyne, S. Van Rompaey, K Willems, P. Temmermans,

G Van Hecke, Guy Van Den Bogaert.

2008 - 2009: Ph Adam, Th Coppin, W. Haelvoet, G. Maes, P. Persoons, E. Storme, H. Van Thuyne, S. Van Rompaey, P. Temmermans, G Van Hecke, Guy Van Den Bogaert.

B2. Dagelijkse besturen in de periode van 2002 tot 2009.

In navolging van de regularisatie en het ontbreken van de verplichte publicatie van de opeenvolgende dagelijkse besturen van het NAV Oost-Vlaanderen vzw sinds 2002 wordt heden de volgende lijst gepubliceerd met de opgave van de bestuursleden en de waargenomen mandaten in de opeenvolgende dagelijkse besturen vanaf 2002 tot 2009 :

2002 - 2003 Voorzitter G. Maes, Ondervoorzitter L. Friant , Ondervoorzitter H. Vanthuyne, Secretaris P. Persoons, Penningmeester G. Van den boogaert, bestuurslid R. Waerenburgh.

2004 - 2005 Voorzitter G. Maes, Secretaris H. Vanthuyne, Ondervoorzitter Th. Coppin ( tot nov 2004) , Ondervoorzitter R. Waerenburgh, Penningmeester Guy Van den boogaert, Cel activiteit P. Persoons,

2006 - 2007 : Voorzitter G. Maes, Ondervoorzitter L. Friant , Ondervoorzitter P. Persoons, Secretaris H. Vanthuyne Henk, Penningmeester G. Van den boogaert.

2008 - 2009: Voorzitter P. Persoons, Ondervoorzitter G. Maes, Ondervoorzitter W. Haelvoet Secretaris H. Van Thuyne, Penningmeester P. Temmerman, Cel activiteit G. Van den Bogaert.

C. WIJZIGINGEN EN SAMENSTELLING VAN RAAD VAN BESTUUR (2010-2011). in navolging van de beslissingen vd Algemene Vergadering d.d. 8 /12/2009.

Cl Wijzigingen van de mandaten in de raad van bestuur :

(E). Einde van maandaat als bestuurlid - Uittredende bestuursleden

Haelvoet Walter;

Temmerman Paul;

Storme Eddy;

(B). Benoeming ais bestuurslid. - nieuwe bestuursleden :

Kerkchof Piet;

Friant Leo; gecoopteerd; voro-) 2210 9i 2010

C2 Nieuwe samenstelling van de raad van bestuur :

Coppin Thierry - Lieven De Winnestraat 16 9000 GENT; Maes Guy - Ahomlaan 29 9030 MARIAKERKE; Van Hecke Gilbert - Evergemsesteenweg 31 9032 WONDELGEM; Frederik Verst wete - Sint-Pieters-nieuwstraat 53 9000 GENT; Henk Vanthuyne - Gontrode Heirweg 33 9090 MELLE; Adam Philip -Mevr. Courtmanslaan 85 9990 MALDEGEM; Kerckhof Piet - Oostmolenstraat 26 9880 AALTER; Persoons Patrick - Azaleastraat 15 9090 MELLE; Van Den Bogaert Guy - Nijverheidsstraat 10 9200 DENDERMONDE; Van Rompaey Sara - Vatestraat B 9820 MERELBEKE; Leo Friant - Martelaarslaan 416 9000 GENT (gecoopteerd bij beslissing van de AV 2010-09-22).

D. WIJZIGINGEN EN SAMENSTELLINGSAMENSTELLING - DAGELIJKSE BESTUUR ( 2010-2011) in navolging van de beslissing van de Raad van bestuur van 17-03-2010 :

Dl Wijzigingen van leden en functies van de mandaten in het dagelijks bestuur :

MOD 2.2

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Luik B - Vervolg

(E). Einde en/of wiijziging v functies in het dagelijkse bestuur - Uittredende leden - dagelijks bestuur-:

Persoons Patrick, voorzitter,

Vanthuyne Henk, secretaris;

Haelvoet Walter, ondervoorzitter

Termmerman Paul, Penningmeester;

Van Den Boogaert Guy, cel activiteit;

(B). Benoeming en/of wijziging van mandaten als lid van het dagelijkse bestuur:

Coppin Thierry, voorzitter;

Van Hecke Gilber, ondervoorzitter;

Verstraete Frederik, secretaris;

Vanthuyne Henk, penningmeester;

D2 Nieuwe en huidige samenstelling van het dagelijkse bestuur :

Coppin Thierry, voorzitter;

Maes Guy, ondervoorzitter;

Van Hecke Gilbert, ondervoorzitter;

Verstraeten Frederik, secretaris;

Henk Vanthuyne Henk, penningmeester;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

17/03/2015
ÿþ MOD2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111lI11~u~~~uN~~1uu

1504 90

NEERGELEGD

0 4 !MT 2015

KOO EESL TE GENT

Ondernerningsnr : 0410.537.652

Benaming

(voluit): Provinciaal Architecten Verbond Oost-Vlaanderen

{verkort)

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Lange Kruisstraat 7 te 9000 Gent

Onderwerp akte : Ontslag en benoemingen, wijziging maatschappelijke zetel

Er blijkt uit een pv van de Algemene Vergadering dd. 17 juni 2014 dat met éénparigheid van stemmen werd beslist:

* het adres van de maatschappelijke zetel te verplaatsen van Lange Kruisstraat 7 te 9000 Gent naar Gontrode Heirweg 33 te 9090 Melle.

* het ontslag van volgende bestuurders te aanvaarden:

- De heer Coppin Thierry

- De heer Verstraete Frederik

- De heer Persoons Patrick

- Mevrouw Van Rompaey Sara

* de benoeming van volgende bestuurders te aanvaarden:

- De heer D'Hauwe Jan

- De heer Groosman Luc

- De heer Thijs Dirk

De Raad van Bestuur bestaat aldus uit volgende leden:

- De heer Adam Philip

- De heer D'Hauwe Jan

- De heer Groosman Luc

- De heer Kerckhof Piet

De heer Maes Guy

- De heer Thijs Dirk

- De heer Van Den Bogaert Guy

- De heer Van Hecke Gilbert

- De heer Vanthuyne Henk

De nieuwe, en huidige, samenstelling van het dagelijks bestuur luidt als volgt:

- Voorzitter: de heer Van Den Bogaert Guy

- Ondervoorzitter: de heer D'Hauwe Jan

Secretaris: de heer Groosman Luc

Penningmeester: de heer Vanthuyne Henk

Van Den Bogaert Guy

Voorzitter

Op de Matste blz van LuiK B vermelden Recto . Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso ` Naam an handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -17/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
PROVINCIAAL ARCHITECTEN VERBOND OOST-VLAANDE…

Adresse
LANGE KRUISSTRAAT 7 9000 GENT

Code postal : 9000
Localité : GENT
Commune : GENT
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande