SANTE, EDUCATION ET DEVELOPPEMENT DURABLE EN AFRIQUE, AFGEKORT : S.E.DD.A

Association sans but lucratif


Dénomination : SANTE, EDUCATION ET DEVELOPPEMENT DURABLE EN AFRIQUE, AFGEKORT : S.E.DD.A
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 598.711.615

Publication

19/02/2015
ÿþMOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Verzameld in EREMBODEGEM op 26 januari 2015 werd tussen de volgende ondergetekenden overeengekomen, een non-profit organisatie genaamd Gezondheid, onderwijs en duurzame ontwikkeling in Afrika, afgekort "SEDD.A" in overeenstemming met de wet van maken 27 juni 1921, de statuten zijn bijlagen:

Titel 1: Naam - Zetel. artikel 1 De vereniging wordt Gezondheid, onderwijs en duurzame ontwikkeling

genoemd in Afrika, afgekort "SEDD.A". Het is gebouwd in de vorm van een vereniging zonder winstoogmerk. artikel 2 Het kantoor van de vereniging zijn: Hogeweg 110, 9320 Erembodegem-Aalst. Het kan naar een andere

plaats worden overgebracht bij beslissing van de Raad van Bestuur. Titel 2: Doel - Duur artikel 3

De vzw "SEDD.A." heeft tot doel de arme en noodlijdende op gebieden zoals gezondheid, onderwijs, creatie, en

de volledige of gedeeltelijke beheer van projecten voor duurzame ontwikkeling in Afrika te helpen De

activiteiten zijn georganiseerd rond de volgende projecten: · Gezondheid (De oprichting van gezondheidscentra en / of het management) · Onderwijs (scholen revalidatie en aanmoediging van uitmuntendheid in de school) · Bestrijding van illegale immigratie door middel van lokale integratie projecten · Cultuur en uitbreiding van de Afrikaanse cultuur · Sport, Jeugd en burgerschap · Het delen en onbaatzuchtigheid Steun aan de boeren en ranchers in proces productie en distributie van hun gewassen En alle andere gebieden die van invloed zijn op geen enkele manier de landelijke bevolking in nood en de

moeilijkheidsgraad. De vereniging kan alle handelingen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden

met haar doel te voeren. Als onderdeel van het bereiken van zijn doel, het kan elke woning en elk materiaal wet, verhuren, leasen verwerven, huren personeel, contracten sluiten, fondsen te werven. Alle middelen zullen

worden geïnvesteerd in de vereniging om het doel te vervullen. artikel 4 De vereniging is opgericht voor

onbepaalde tijd en kunnen worden opgelost op elk moment op de wijze bepaald door de wet en deze statuten.

Titel 3: Leden artikel 5 De vereniging is samengesteld uit natuurlijke en rechtspersonen als volwaardig lid

van geassocieerd lid of erelid. artikel 6 Het aantal leden is onbeperkt. Het aantal actieve leden is een

minimum van drie (3). De eerste volledige leden zijn de oprichters ondertekenaars van deze wet. artikel 7

Leden hebben de rechten en verplichtingen zoals vastgelegd in het huishoudelijk reglement en de statuten voor

elke categorie lidmaatschap. artikel 8 Kan een effectief lid, elke persoon die zijn: vulde het lidmaatschap

vorm en die de Raad van Bestuur gestuurd; sprak zijn steun uit voor de artikelen; de wens geuit om actief bij te

dragen aan de zakelijke doel van de vereniging. artikel 9 Lid kan een lid, een individu te zijn: die ingevulde

aanvraagformulier die het aanvraagformulier gestuurd naar de raad het zijn op de lijst van de vereniging. artikel 10 De Raad van Bestuur kan de titel van erelid toe te kennen aan elke natuurlijke of rechtspersoon die willen helpen bij de vereniging. Deze kwaliteit kan worden gecombineerd met die van de volledige of een

deelnemer. artikel 11 De vergoeding wordt door de Raad van Bestuur en kunnen niet hoger zijn dan ~ 50 (~

50) per jaar. artikel 12 Elk lid kan te allen tijde intrekken door het sturen van zijn ontslag brief aan de Raad

van Bestuur. artikel 13 Kan leiden tot de uitsluiting van een lid, de volgende handelingen: - Niet-naleving

van de statuten - Betaling van bijdragen aan de standaard - Ongerechtvaardigde afwezigheid op twee opeenvolgende algemene vergaderingen. - Gedrag dat ernstig de belangen of de goede naam van de

vereniging zou kunnen schaden. artikel 14 De uitsluiting van een volwaardig lid met uitzondering van het

Ondernemingsnr :

Benaming

(voluit) : Santé, Education et Développement Durable en Afrique

Onderwerp akte : Oprichting

(afgekort) : S.E.DD.A

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Hogeweg 110

9320 Aalst (Erembodegem (Aalst))

België

*15303152*

Luik B

0598711615

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

Griffie

Neergelegd

17-02-2015

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

senior kapelaan, kan slechts worden besloten door de algemene vergadering met een meerderheid van twee

derde (2/3) van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. artikel 15 De uitsluiting van een lid lid is de

verantwoordelijkheid van de raad van bestuur. artikel 16 Demissionair lid, geschorst of uitgesloten, en de

erfgenamen en rechtverkrijgenden van de overleden lid, hebben geen rechten op de sociale achtergrond. Zij

kunnen geen aanspraak maken of verklaring of verantwoording of terugbetaling van bijdragen of verzegelen, of

inventaris. Titel 4: Organen A - Algemene Vergadering artikel 17 De Algemene Vergadering is

het hoogste orgaan van de vereniging. Het bestaat uit alle leden en medewerkers. Zijn gereserveerd voor haar rechtsgebied: - Benoeming en ontslag van bestuurders; - Goedkeuring van de begroting en de rekeningen; - De oriëntatie van het beleid en het toezicht op de beslissingen; - De delegatie van bevoegdheden aan de raad - Wijziging van de statuten; - De uitsluiting van de gewone leden; - De vrijwillige ontbinding van de vereniging.

artikel 18 De jaarlijkse Algemene Vergadering wordt een keer per jaar gehouden op de door de Raad van Bestuur vastgestelde datum. De Buitengewone Algemene Vergadering wordt gehouden op de raad van bestuur of die van een vijfde (1/5) ten minste van de volwaardige leden; Op dezelfde manier, moet elk voorstel door ten minste een vijfde (1/5) van de volledige leden ondertekend om de agenda van de genoemde Algemene Vergadering worden gebracht. Stemmen beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de volledige aanwezige of vertegenwoordigde leden, behalve zoals voorzien door de wet. De

stem van de Voorzitter heeft een doorslaggevende stem in geval van pariteit. artikel 19 De algemene

vergadering wordt bijeengeroepen door de raad van bestuur per gewone brief gericht aan elk lid ten minste

vijftien (15) dagen voor de vergadering. De agenda wordt vermeld in de aankondiging. artikel 20 Ieder lid het

recht om de vergadering bij te wonen. Hij kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid met een volmacht.

artikel 21 Alle leden hebben gelijk stemrecht in de algemene vergadering. B - Raad van Bestuur

artikel 22 De raad is het orgaan dat de macht van de administratie en de vereniging beheer heeft. Het geeft

uitvoering aan de besluiten van de Algemene Vergadering Worden alleen uitgesloten van zijn bevoegdheid,

handelingen die door de wet of door deze statuten aan de Algemene Vergadering. artikel 23 De Raad van Bestuur bestaat uit: - Mede-oprichter - 2 volwaardige leden - De voorzitter ambtshalve lid van de Raad van Bestuur. - Drie (3) leden ten minste zeven (5) maximaal met een gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden gekozen uit het personeelsbestand bij besluit van de Algemene Vergadering. Vis-à-vis derde gemeenschappelijke handtekening van twee bestuurders voldoende is om goed te vertegenwoordigen de vereniging. De raad van bestuur kan een directeur, en het verlenen van volmacht aan derden te benoemen.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de personeelsleden en bepaalt hun bezoldiging. artikel 24 Onder

de bestuurders, is er een (een) president (e) en (e) secretaresse die kan worden bijgestaan door de respectieve

plaatsvervanger en penningmeester. artikel 25 Met uitzondering van de voorzitter, worden de bestuurders

gekozen voor twee (2) jaar verlengd. Indien ontslag of beëindiging, het aantal bestuurders is dan het

minimumaantal verminderd, de bestuurders in functie totdat in hun personeelsbestand vervangingen. artikel

26 De bestuurders nemen, vanwege hun positie, enkele persoonlijke verplichting en zijn slechts

verantwoordelijk voor de uitoefening van hun mandaat, wordt deze niet vergoed. Titel 5: Boekjaar - Budget

- Accounts artikel 27 Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van elk jaar. Uitzonderlijk,

het eerste boekjaar vangt aan op de dag van oprichting en eindigt op 31 december van het jaar van oprichting. artikel 28 De rekeningen van het laatste boekjaar en de begroting voor het volgende jaar zal jaarlijks worden

voorgelegd aan de goedkeuring van de Algemene Vergadering van de Raad van Bestuur. artikel 29 De

organisatie heeft een bankrekening waarop twee (2) handtekeningen nodig zal zijn voor de eventuele intrekking

groter dan het bedrag van tweehonderd vijftig euro (~ 250) te hebben. Titel 6: ontbinding en vereffening artikel 30 In geval van ontbinding van de vereniging, zal de Algemene Vergadering benoemt de vereffenaars, bepaalt hun bevoegdheden en geven de verdeling van de netto-activa van de activa van de vereniging. De laatste moet gaan naar een door de Algemene Vergadering en met een sociaal doel vergelijkbaar met die van de

vereniging aangewezen werk. Titel 7: Overgangsbepalingen artikel 31 Onmiddellijk na de oprichting van

de vereniging, de oprichters hield een buitengewone algemene vergadering en hebben besloten om het aantal van Bestuur ingesteld op zeven (3) en worden benoemd Bestuur: - Voorzitter: Maurice Kameni - Secretaris:

Josette Kameni - Penningmeester: Eric Kameni - Advies: CONIMBA Coulibaly v Deze artikelen worden

aangevuld door de interne regels. Gedaan te Erembodegem, 26 januari 2015.

Réunis à EREMBODEGEM en date du 26 janvier 2015, il a été convenu, entre les soussignés suivants, de créer une association sans but lucratif dénommée Santé, Education et Développement Durable en Afrique, en abrégé "S.E.DD.A" conformément à la loi du 27 juin 1921, dont les statuts sont en annexes :

Luik B - vervolg MOD 2.2

Titre 1 : Dénomination - Siège social.

Article 1

L association est dénommée Santé, Education et Développement Durable en Afrique, en abrégé « S.E.DD.A ».

Elle est érigée sous la forme d association sans but lucratif.

Article 2

Le siège de l'association est fixé à : Hogeweg 110, 9320 Erembodegem-Aalst. Celui-ci peut être transféré en un

autre lieu par simple décision du Conseil d Administration.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Titre 2 : Objet - Durée

Article 3

L Asbl « S.E.DD.A.» a pour objet de venir en aide aux populations pauvres et en difficulté dans plusieurs domaines tels que la santé, l éducation, la création et gestion complète ou partielle des projets de développement durable en Afrique

Ses activités s'organisent autour des projets suivant:

· La santé (La création des centres de santé et/ou leur gestion)

· L éducation (réinsertion en milieu scolaire et l encouragement de l excellence à l école)

· Lutte contre l immigration clandestine via les projets d insertion locaux

· La culture et la vulgarisation de la culture africaine

· Le sport, la jeunesse et le civisme

· Le partage et le don de soi

Aide aux agriculteurs et éleveurs dans processus production et de distribution de leurs récoltes

Titre 3 : Membres

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Article 4

L association est constituée pour une durée indéterminée et peut être dissoute à tout moment selon les modalités

définies par la loi et les présents statuts.

Article 5

L association est composée de personnes physiques et morales ayant qualité de membre effectif, de membre

adhérent ou de membre d honneur.

Article 6

Le nombre de membres est illimité.

Le nombre de membres effectifs est au minimum de trois (3).

Les premiers membres effectifs sont les fondateurs, signataires du présent acte.

Article 7

Les membres n ont que des droits et obligations définis par le règlement d ordre intérieur et les présents statuts

pour chaque catégorie de membre.

Article 8

Peut être membre effectif, toute personne physique ayant :

rempli le formulaire d adhésion et l ayant adressé au Conseil d Administration ;

exprimé son adhésion aux statuts ;

manifesté le désir de contribuer de manière active à l objet social de l association.

Article 9

Peut être membre adhérent, toute personne physique :

ayant rempli le formulaire d adhésion

ayant adressé le formulaire d adhésion au Conseil d Administration

étant inscrite sur la liste de l association.

L association peut accomplir tous les actes se rapportant directement ou indirectement à son objet.

Dans le cadre de la réalisation de son objet, elle peut acquérir toute propriété et tout droit matériel, louer, donner

en location, engager du personnel, conclure des contrats, rassembler des fonds.

La totalité des fonds sera investie dans l association afin de réaliser l objet social.

Et tout autre domaine qui touche de près ou de loin les populations rurales en détresse et en difficulté.

Article 10

Le Conseil d Administration pourra accorder le titre de membre d honneur à toute personne physique ou morale

souhaitant apporter son concours à l association.

Cette qualité peut être cumulée avec celle de membre effectif ou adhérent.

Article 11

La cotisation est fixée par le Conseil d Administration et ne peut excéder cinquante euros (~ 50) par an.

Article 12

Tout membre peut se retirer à tout moment en adressant sa démission par courrier au Conseil d Administration.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Article 13

Peuvent conduire à l exclusion de tout membre, les actes suivants :

- le non-respect des statuts

- le défaut de paiement de cotisations

- absences non justifiées à deux assemblées générales consécutives.

- les comportements pouvant nuire gravement aux intérêts ou à la réputation de l association.

Article 14

L exclusion d un membre effectif, à l exception de l aumônier principal, ne peut être prononcée que par

l Assemblée Générale à la majorité des deux tiers (2/3) des membres présents ou représentés.

Article 15

L exclusion d un membre adhérent est de la compétence du Conseil d Administration.

Article 16

Les membres démissionnaires, suspendus ou exclus, ainsi que les héritiers et ayant-droits du membre décédé,

n ont aucun droit sur le fond social.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Titre 4 : Les organes

A - Assemblée Générale

Article 17

L Assemblée Générale est l organe suprême de l association. Elle est constituée de l ensemble des membres

adhérents et effectifs. Sont réservés à sa compétence :

- la nomination et la révocation des administrateurs ;

- l approbation du budget et des comptes ;

- l orientation de la politique générale et le suivi des décisions ;

- la délégation de pouvoir au Conseil d Administration

- la modification des statuts ;

- l exclusion des membres effectifs ;

- la dissolution volontaire de l association.

Article 18

L Assemblée Générale Ordinaire se tient une fois par an à la date fixée par le Conseil d Administration. L Assemblée Générale Extraordinaire se tient sur décision du Conseil d Administration ou sur celle d un cinquième (1/5) au moins des membres effectifs ; de même, toute proposition signée par au moins un cinquième (1/5) des membres effectifs doit être portée à l ordre du jour de ladite Assemblée Générale.

Le vote des décisions se fait à la majorité simple des voix des membres effectifs présents ou représentés sauf exception prévue par la loi.

La voix du Président est prépondérante en cas de parité de vote.

Article 19

L Assemblée Générale est convoquée par le Conseil d Administration par courrier ordinaire adressé à chaque

membre au moins quinze (15) jours avant l assemblée. L ordre du jour est mentionné dans la convocation.

Ils ne peuvent réclamer ni relevé, ni reddition de comptes, ni remboursement de cotisations, ni apposition de scellés, ni inventaire.

Article 20

Tout membre a le droit de participer à l assemblée. Il peut se faire représenté par un autre membre muni d une

procuration.

Article 21

Tous les membres effectifs ont droit de vote égal à l Assemblée Générale.

B - Conseil d Administration

Article 22

Le Conseil d Administration est l organe qui a le pouvoir d administration et de gestion de l association.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

MOD 2.2

Luik B - vervolg

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Sont seuls exclus de sa compétence, les actes réservés par la loi ou par les présents statuts à celle de l Assemblée Générale.

Il applique les décisions de l Assemblée générale

Article 23

Le Conseil d Administration est composé :

- Des membres fondateurs

- 2 membres effectifs

- Le président fait d office partie du conseil d administration.

- De trois (3) membres au minimum et sept (5) au maximum élus parmi les membres effectifs par décision de

l Assemblée Générale à la majorité simple des membres effectifs présents ou représentés.

Vis-à-vis des tiers la signature commune de deux administrateurs est suffisante pour représenter valablement

l association.

Le Conseil d Administration peut désigner un Administrateur Délégué, de même qu accorder procuration aux

tiers.

Le Conseil d Administration nomme et licencie les membres du personnel et fixe leurs rémunérations.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Article 25

A l exception du président, les administrateurs sont élus pour deux (2) ans renouvelables.

Si par démission ou expiration, le nombre d administrateurs est inférieur au nombre minimum prévu, les

administrateurs restent en fonction jusqu à leurs remplacements effectifs.

Article 24

Parmi les administrateurs, on retrouve un (e) président (e) et un (e) secrétaire qui peuvent se faire aider par des

adjoints respectifs et un trésorier.

Article 26

Les administrateurs ne contractent, en raison de leurs fonctions, aucune obligation personnelle et ne sont

responsables que de l exécution de leur mandat, celui-ci est exercé à titre gratuit.

Titre 5 : Exercice social - Budget - Comptes

Article 27

L exercice social commence le 1er janvier pour se terminer le 31 décembre de chaque année. Par exception, le premier exercice commence le jour de la constitution pour se terminer le 31 décembre de l année de la constitution.

Article 28

Les comptes de l exercice écoulé et le budget de l exercice suivant seront soumis chaque année à l approbation

de l Assemblée Générale Ordinaire par le Conseil d Administration.

Article 29

L association disposera d un compte bancaire sur lequel deux (2) signatures seront indispensables à tout retrait

supérieur à un montant de deux cent cinquante euros (~ 250).

Titre 6 : Dissolution et liquidation

Article 30

En cas de dissolution de l association, l Assemblée Générale nommera le ou les liquidateurs, déterminera leur pouvoir et indiquera l affectation à donner à l actif net de l avoir social de l association. Celui-ci devant aller à une Suvre désignée par l Assemblée Générale et poursuivant un objectif social similaire à celui de l association.

Titre 7 : Dispositions transitoires

Article 31

Immédiatement après la constitution de l association, les fondateurs se sont réunis en assemblée générale

extraordinaire et ont décidé de fixer le nombre d Administrateurs à sept (3) et sont nommés Administrateurs :

- Président : KAMENI Maurice

- Secrétaire : KAMENI Josette

- Trésorier : KAMENI Eric

- Conseiller : CONIMBA Coulibaly

v Les présents statuts sont complétés par le Règlement d Ordre Intérieur.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - vervolg

MOD 2.2

Fait à Erembodegem, le 26 Janvier 2015.

Coordonnées
SANTE, EDUCATION ET DEVELOPPEMENT DURABLE EN…

Adresse
HOGEWEG 110 9320 AALST (NIEUWERKERKEN)

Code postal : 9320
Localité : Nieuwerkerken
Commune : AALST
Province : Flandre orientale
Région : Région flamande