HOSPILIM PLUS, AFGEKORT : HOSPILIM+

Association sans but lucratif


Dénomination : HOSPILIM PLUS, AFGEKORT : HOSPILIM+
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 503.857.986

Publication

24/10/2013
ÿþ M002.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

ui

A

i

Ai

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

15 -10- 2013

HASSELT

càrittie

SïjIàgën bij liëtTRérgi li Staatsblad - 24/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0503.857.986

Benaming

(voluit) : HospiLim Plus

(verkort) : HospiLim+

Rechtsvorm : vzw

Zetei : Universiteitslaan 1 - 3500 Hasselt

Onderwerp akte : 1. Raad van Bestuur: benoeming en samenstelling

2. Dagelijks Bestuur: samenstelling en bevoegdheden

3. Rekening-toezichters: benoeming

1. Raad van Bestuur benoemingen en samenstelling

In de Algemene Vergadering van 14-5-2013 werd het Kinderpsychiatrisch Centrum Genk toegevoegd ais nieuw lid, waarna een bijkomende bestuurder is benoemd. Cfr. artikel 21 van de statuten heeft Limburg Sterk Merk het recht twee bestuurders voor te dragen. De termijn van het bestuurdersmandaat is bepaald op 4 jaar.

a. Benoeming bestuurder Marc Vandeput

De Algemene Vergadering van 14-5-2013 beslist om, rekening houdend met artikel 18 van de statuten, bij eenvoudige meerderheid van stemmen, Marc Vandeput, wanende te Runksterkiezel 109 in 3500 Hasselt, geboren op 17 mei 1953 in Hasselt, voorgedragen door Limburg Sterk Merk (LSM), aan te duiden tot bestuurder van de vzw HospiLim Plus. Het mandaat loopt van 14-5-2013 tot 14-5-2017,

Overeenkomstig artikel 16 van de statuten is Marc Vandeput eveneens vertegenwoordiger van LSM in de Algemene Vergadering van HospiLim Plus.

De bestuurder moet bij de uitoefening van zijn mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in artikel 25 van de statuten en met de vertegenwoordigingsbevoegdheid opgenomen in artikel 26 van de statuten,

b. Samenstelling Raad van Bestuur

Gelet op de benoeming en de noodzakelijkheid van een gecoördineerde vaststelling hiervan, is de

samenstelling van de Raad van Bestuur als volgt:

" Herman Reynders

" Yves Breysem

" Roger Luyten

" Erwin Barmans

" Marcel Claes

" Marc Geboers

" John Vanacker

" Jan Valgaeren

" Patrick Groenen

" Jean-Pierre Hermans

" Raf Lippens

" Jaak Poncelet

" Marc Vandeput

c. Benoemingen en looptijd mandaten

Overeenkomstig art. 23 is de voorzitter van de Raad van Bestuur de gouverneur van de provincie Limburg:

- voorzitter: Herman Reynders.

In de Raad van Bestuur van 5-12-2012 worden cfr. art. 23 benoemd:

- ondervoorzitter. Yves Breysem

- secretaris: Roger Luyten

- penningmeester. Rudi Piuymers

De mandaten van ondervoorzitter, secretaris en penningmeester lopen voor een termijn van 4 jaar, ni. van

5-12-2012 tot 5-12-2016.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

2, Dagelijks Bestuur: samenstelling en bevoegdheden

De Raad van Bestuur van 5-12-2012 heeft overeenkomstig artikel 27 een Dagelijks Bestuur opgericht.

Hiervoor worden volgende stemgerechtigde leden aangeduid:

a. Samenstelling en looptijd mandaten:

" afgevaardigden van de ziekenhuizen met meer dan 700 bedden:

- Yves Breysem namens Jessa Ziekenhuis

- Erwin Barmans namens Ziekenhuis Oost-Limburg

" afgevaardigde van de algemene en categorale ziekenhuizen met minder dan 700 bedden: - Jan Valgaeren namens Ziekenhuis Maas en Kempen

" afgevaardigde van de psychiatrische centra:

- John Vanacker namens OPZC Rekem.

" manager van HospiLim:

- Benny Maria Julien Stevens, wonende te Bergerkampstraat 31 in 3650 Dilsen-Stokkem, geboren op 27-

7-1976 in Maaseik.

De looptijd van het mandaat is 4 jaar, nl. van 5-12-2012 tot 5-12-2016.

" voorzitter Dagelijks Bestuur Yves Breysem

Het voorzitterschap van het Dagelijks Bestuur wordt in een tweejaarlijkse beurtrol waargenomen, nl. van 5-

12-2012 tot 5-12-2014.

b. Bevoegdheden: omvang en uitoefening

De operationele bevoegdheden en bijhorende volmachten zijn op basis van artikel 27 van de statuten als

volgt vastgesteld:

1. Briefwisseling

onder verantwoordelijkheid van resp. de voorzitter en de manager.

2. Oproepingen vergaderingen

- voor de Algemene Vergadering bepaalt artikel 15 van dè statuten dat de leden ten minste acht dagen tevoren worden opgeroepen via een oproepingsbrief met de agenda in bijlage.

Aanvullend geldt dat de leden er de voorkeur aan kunnen geven via elektronische post te worden uitgenodigd. Deze elektronische post moet met een gewone brief bevestigd worden. De oproepingsbrief wordt ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris;

- voor de Raad van Bestuur bepaalt artikel 24 van de statuten dat de leden ten minste acht kalenderdagen voor de dag van de vergadering door de voorzitter worden opgeroepen bij gewone brief. De oproepingsbrief vermeldt dag, plaats, uur en dagorde en wordt ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris;

- voor het Dagelijks bestuur en de diverse overleg- en werkgroepen verzendt de voorzitter van de vereniging of de voorzitter van de betrokken overleg of werkgroep de oproeping via elektronische post.

3. Postdocumenten

manager HospiLim en/of Monique Hindrikx.

4. Betalingen

- van de 6 bestuurders met handtekeningsbevoegdheid (of 5 bestuurders en de penningmeester indien deze laatste geen bestuurder is) zijn steeds 2 handtekeningen vereist voor betalingen vanaf 2.500 euro;

- voor betalingen tot 2.500 euro is de penningmeester gemandateerd om per schijf van 10.000 euro akkoord te geven aan de manager om kleine betalingen tot maximum 2.500 euro per verrichting te doen via een afzonderlijke rekening. De rekening kan geprovisioneerd worden tot een plafond van 15.000 euro. De manager moet per schijf van maximum 10.000 euro bewijs van verrichte uitgaven voorleggen aan de penningmeester.

Handelingen i.k.v. wetgeving overheidsopdrachten:

5. Publicaties en offerteaanvragen in het kader van overheidsopdrachten mogen alleen uitgevoerd worden na akkoord van het gemandateerde directielid per Werkend Lid.

6. Gunningsverslagen, officiële gunningsdocumenten en contracten:

- handtekeningen door 2 bestuurders, bij voorkeur voorzitter en secretaris;

- uitvoering door staf HospiLim in naam van deelnemende Werkende Leden na elektronische akkoordvraag

voor gunning bij gemandateerd directielid per Werkend Lid;

- na akkoord van de Raad van Bestuur indien de beslissing valt onder de criteria van art. 23.

Alle andere bevoegdheden van inhoudelijke, operationele en strategische aard blijven de bevoegdheid van de Raad van Bestuur. Het Dagelijks Bestuur kan deze enkel behandelen in voorbereiding van de Raad van Bestuur.

3. Rekening-toezichters: benoeming

De Algemene Vergadering heeft op 14-5-2013, overeenkomstig artikel 34 van de statuten, volgende

rekening-toezichters benoemd:

" Sint Franciskusziekenhuis, vertegenwoordigd door Marc Geboers

" Medisch Centrum Sint-Jozef, vertegenwoordigd door Marcel Claes

" Ziekenhuis Oost-Limburg, vertegenwoordigd door Steven Knuts.

De mandaten van de rekening-toezichters hebben overeenkomstig artikel 34 een looptijd van 3 jaar, nl. 14-5-

2013 tot 14-5-2016.

Mop 2.2

Luik B - Vervolg

Roger Luyten secretaris

Staatsblad - 24/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

Voor behouden aan hot Belgisch Staatsblad

Herman Reynders gouverneur-voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

18/02/2013
ÿþMOD 2,2

Ondernerniingsnr : 50 3- ? 5 E " Ba

Benaming

(voluit) : HospiLim Plus

(verkort) : HospiLim+

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Universiteitslaan 1, 3500 Hassel

Onderwerp akte : oprichting - benoeming bestuurders

Bij oprichtersvergadering van 26 november 2012 om 11 uur gingen:

1 Ziekenhuis Oost-Limburg, autonome verzorgingsinstelling, met maatschappelijke zetel te Genk, Schiepse Bos 6, met ondememingsnummer 0256.543.917, vertegenwoordigd bij volmacht door mevrouw Mieke Dezeure, voorzitter en de heer Erwin Barmans, algemeen directeur;

2 Jessa Ziekenhuis, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Hasselt, Salvatorstraa 20, met ondernemingsnummer 0821.142.117, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Karel Peeters voorzitter en de heer Yves Breysem, algemeen directeur;

3 Sint-Franciskusziekenhuis, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Heusden-Zolder, P. Paquaylaan 129, met ondememingsnummer 0469.037.857, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Roel Cleenders, voorzitter en de heer Marc Geboers, algemeen directeur;

4 Revalidatie & MS Centrum, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Overpest, Boemerangstraat 2, met ondernemingsnummer 0414.336.290, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Boud Reggers, voorzitter en de heer Patric Groenen, algemeen directeur;

5 Algemeen Ziekenhuis Vesalius, autonome verzorgingsinstelling, met maatschappelijke zetel te Tongeren, Hazelereik 51, met ondememingsnummer 0242.469.910, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Guy Hermans, voorzitter en de heer Jean-Pierre Hermans, algemeen directeur;

6 Regionaal Ziekenhuis Sint Trudo, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Sint-Truiden, Diestersteenweg 100, met ondememingsnummer 0443.260.603, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Luc Jenné, voorzitter en de heer Raf Lippens, algemeen directeur;

7 Mariaziekenhuis, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Overpelt, Maesensveld 1, met ondernemingsnummer 0445.662.144, vertegenwoordigd bij volmacht door mevrouw Christel Kuppens, voorzitter en de heer Roger Luyten, algemeen directeur;

8 Medisch Centrum St.-Jozef, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Bilzen, Abdijstraat 2, met ondernemingsnummer 0407.921.127, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Eric', Vandendael, voorzitter en de heer Marcel Claes, algemeen directeur;

9 ASSTER, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Sint-Truiden, Mclveren-Centrum 111, met ondernemingsnummer 0410.220.918, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Alex Arts, voorzitter en de heer Jacques Poncelet, algemeen directeur;

10 Ziekenhuis Maas en Kempen, vereniging zonder winstoogmerk, met maatschappelijke zetel te Maaseik, Mgr. Koningsstraat 10, met ondememingsnummer 0475.777.476, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Koen Torfs, voorzitter en de heer Jan Valgaeren, algemeen directeur;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

I~





RECHTBANK VAN NOOPHANQEL

0 6 FEB, 2013 HASSwie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

11 Openbaar Psychiatrisch Zorgcentrum Rekem, extern verzelfstandigd agentschap, met maatschappelijke zetel te Rekem-Lanaken, Daalbroekstraat 106, opgericht bij decreet van 30 april 2004, vertegenwoordigd bij volmacht door de heer Hans Schrbter, voorzitter en de heer John Vanacker, administrateur-generaal;

12 de stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk, met maatschappelijke zetel te Hasselt, Universiteitslaan 1, met ondernemingsnummer 0806.608.349, hier overeenkomstig artikel 17 §1 van de statuten van Limburg Sterk Merk vertegenwoordigd door de heer Herman Reynders, gouverneur-voorzitter van het Directiecomité en de heer Marc Vandeput, voorzitter van de Raad van Bestuur en lid van het Directiecomité;

13 de heer Coenen Jean-Paul Joseph Robert, woonachtig te Herkerstraat 9 te 3500 Hasselt;

als stichtende leden over tot de oprichting van de vzw HospiLim Plus en stelden voor deze vzw de volgende statuten vast:

TITEL I: BENAMING  ZETEL  VERENIGINGSDOSSIER - DUUR

Artikel 1 De naam van de vereniging luidt "HospiLim Plus" afgekort "HospiLim+"

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen en andere stukken die uitgaan van verenigingen zonder winstoogmerk, vermelden de naam van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden «vereniging zonder winstoogmerk» of door de afkorting «vzw» en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2 De zetel is gevestigd te 3500 Hasselt, Universiteitslaan 1, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Hasselt,

De zetel kan worden overgebracht naar elke andere plaats van dit arrondissement bij beslissing van de raad van bestuur. Iedere verandering van zetel moet worden neergelegd op de bevoegde Griffie van de Rechtbank van Koophandel met het oog op de bekendmaking ervan in de bijlage van het Belgisch Staatsblad.

Artikel 3 Overeenkomstig artikel 26 novies § 1 van de VZW-wet wordt een verenigingsdossier gehouden op

de griffie van de Rechtbank van Koophandel te Hasselt, Dit dossier bevat:

1°de statuten van de vereniging;

2°de akten betreffende de benoeming of de ambtsbeëindiging van de bestuurders, van de personen

gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen en van de commissarissen;

3°de beslissingen betreffende de nietigheid of de ontbinding van de vereniging, de vereffening ervan en de

benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, bedoeld in artikel 23, eerste lid van de VZW-wet; de

rechterlijke beslissingen moeten slechts bij het dossier worden gevoegd als zij in kracht van gewijsde zijn

gegaan of uitvoerbaar zijn bij voorraad;

4°de jaarrekening van de vereniging, opgemaakt overeenkomstig artikel 17 van de VZW-wet;

5°de wijzigingen in de in 1°, 2°, 30 en 4° bedoelde akten, stukken en beslissingen;

6°de gecoördineerde tekst van de statuten na de wijzigingen ervan.

Artikel 4 De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL II: DOEL

Artikel 5 De vereniging heeft tot doel:

-het overleg en de samenwerking tussen algemene ziekenhuizen en psychiatrische centra te bevorderen door de creatie van een gemeenschappelijk overlegplatform;

-beleidsontwikkelende voorstellen voor een provinciaal, regionaal of federaal overheidsbeleid inzake zorg te bepleiten bij de betrokken overheden;

-belangenbehartiging van de leden o.m. inzake subsidies, opleidingprogramma's en transnationale aspecten;

-gezamenlijke projecten tot stand te brengen die de kwaliteit van de medische dienstverlening, de HR-organisatie of de exploitatie in zijn geheel verbeteren;

-het samenbrengen, opbouwen en overdragen van kennis, ervaringen en competenties ondermeer, maar zonder daartoe beperkt te zijn, op het vlak van overheidsaanbestedingen, outsourcing van niet-kernactiviteiten, logistiek, informatietechnologie, personeelsbeleid, enz. met als doel de kwaliteit van de dienstverlening, met name in het kader van de kemactiviteiten, te bevorderen en te optimaliseren;geheel of gedeeltelijk bij te dragen tot de exploitatie van een ziekenhuis of psychiatrisch centrum waar eenieder die zich aanmeldt de nodige kwaliteitsverzorging tegen de meest optimale kostprijs krijgt, met respect voor zijn ideologische, filosofische of godsdienstige overtuiging en ongeacht de inkomens-, verzekerbaarheids- of vermogenstoestand van de betrokkenen;

-synergiën en schaalvoordelen te realiseren ten behoeve vande ziekenhuizen en de psychiatrische centra;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mod 2.2

-bij te dragen tot het vereenvoudigen en verbeteren van het management en de werkingsprocessen van de leden, ondermeer, maar niet beperkt tot, door bijstand en ondersteuning te leveren bij de organisatie van de aankoop van goederen en uitbesteding van diensten door het stimuleren van initiatieven in verband met de aankoop- en/of opdrachtencentrale Hospilim vzw voor haar leden;

-het ontwikkelen van een gezamenlijk risicobeheer;

-het ontwikkelen van een gezamenlijk platform voor de organisatie van medische en niet-medische opleidingen en trainingen;

-zij kan voorts alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op haar doel en/of dat doel kunnen bevorderen. Zij kan ondermeer haar medewerking verlenen en deelnemen aan iedere activiteit die met haar doel overeenstemt, onder meer en daartoe niet beperkt het beroep doen op de expertise aanwezig bij de medewerkers van de werkende leden.

TITEL III: LEDEN

AFDELING I - Toelating

Artikel 6 De vereniging is samengesteld uit werkende en toegetreden leden.

Het minimum aantal werkende leden wordt bepaald op drie. Het aantal toegetreden [eden, namelijk

steunende, ere- en adviserende leden, is onbeperkt.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de

Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de werkende leden,

Elk lid moet na zijn opname in de vereniging het ledenregister ondertekenen,

De ondertekening van het register sluit tevens een aanvaarding in van de

statuten en van het reglement van inwendige orde.

De werkende leden zijn onderverdeeld in 3 categorieën:

1)Categorie A omvat de leden die de exploitatie van een ziekenhuis of ziekenhuisgebonden activiteiten of

een psychiatrisch centrum tot doel te hebben. De activiteiten van de leden moet minstens gedeeltelijk in de

provincie Limburg worden bedreven.

2)Categorie B omvat de overige leden die geen ziekenhuis of psychiatrisch centrum exploiteren, in casu de

stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk.

3)Categorie C omvat de natuurlijke personen die door hun functie, ervaring en reputatie een

toegevoegde waarde hebben voor de vereniging.

Artikel 7 De bevoegdheid nieuwe leden aan te nemen komt uitsluitend toe aan de Algemene Vergadering. Ieder die wenst als werkend lid aangesloten te worden moet een schriftelijke aanvraag indienen bij de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur onderzoekt de ontvankelijkheid van de kandidatuur tijdens zijn eerstvolgende bijeenkomst. Tegen zijn beslissing, die niet met redenen omkleed moet worden, is geen beroep mogelijk. De beslissing wordt schriftelijk ter kennis van de kandidaat gebracht.

Indien de Raad van Bestuur van oordeel is dat de kandidatuur ontvankelijk is, zal hij op de eerstvolgende Algemene Vergadering van de vereniging de kandidatuur ter aanvaarding voorstellen. Om aanvaard te worden, moet de kandidatuur door deze Algemene Vergadering met drie vierde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen worden goedgekeurd.

Een kandidaat die niet werd aangenomen, kan zich slechts één jaar na de datum van de beslissing door de Algemene Vergadering opnieuw kandidaat stellen.

AFDELING II  Ledenregister

Artikel 8 Op de zetel van de vereniging wordt door de Raad van Bestuur een register van de leden gehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden of, ingeval het een rechtspersoon betreft, de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. Bovendien moeten alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden door toedoen van de Raad van Bestuur in dat register worden ingeschreven binnen acht dagen nadat hij van de beslissing in kennis is gesteld.

Alle leden kunnen op de zetel van de vereniging het register van de leden raadplegen, alsmede aile notulen en beslissingen van de Algemene Vergadering, van de Raad van Bestuur en van de personen, al dan niet met een bestuursfunctie, die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden, evenals alle boekhoudkundige documenten van de vereniging,

AFDELING III - Uittreding, uitsluiting

Artikel 9 Ieder lid kan in januari van het betreffende jaar uit de vereniging treden door zijn ontslag met een met de post aangetekende brief of bij deurwaardersexploot aan de Raad van Bestuur te betekenen. Deze betekening dient uiterlijk 45 kalenderdagen voor 1 januari van het betreffende jaar te gebeuren.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het lidmaatschap neemt van rechtswege een einde indien het lid overlijdt, failliet of onbekwaam wordt verklaard of onder voorlopig bewindvoerder wordt geplaatst of wanneer het lid niet meer voldoet aan de voorwaarden waaronder het werd aanvaard.

Tot uitsluiting van een lid kan slechts door de Algemene Vergadering worden besloten bij drie vierde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, met uitzondering van het betrokken lid. Het lid of zijn afgevaardigde wordt vooraf opgeroepen om te worden gehoord door de Algemene Vergadering. De uitsluiting gaat in vanaf het ogenblik dat het betrokken lid per aangetekende brief op de hoogte werd gesteld van de beslissing tot uitsluiting.

Personen die ,als bestuurders zitting hebben in de Raad van Bestuur van dé vereniging zonder winstoogmerk mogen geen persoonlijke, familiale of zakelijke belangen hebben die ingaan tegen het belang van de vereniging zonder winstoogmerk. Het reglement van inwendige orde kan een concrete regeling inzake belangenconflicten bevatten.

Artikel 10 In geval van ontslag of uitsluiting kunnen de ontslagnemende of uitgesloten leden en de rechtsopvolgers van een overleden lid opgave, mededeling of afschrift van de rekeningen of het opmaken van een inventaris eisen.

TITEL IV: BIJDRAGE

Artikel 11

Elk werkend lid betaalt een éénmalige toetredingsbijdrage van 1000 (duizend) euro. Deze toetredingsbijdrage vormt het werkkapitaal van de vereniging en is door de stichtende leden verschuldigd bij de oprichting van de vereniging. Nieuwe werkende leden betalen deze toetredingsbijdrage op het ogenblik van toetreding.

De werkende en toegetreden leden betalen een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage vast te stellen door de algemene vergadering. Deze lidmaatschapsbijdrage mag niet hoger zijn dan 500 (vijfhonderd) euro.

Leden van Categorie C betalen geen bijdrage.

TITEL V: ALGEMENE VERGADERING

Artikel 12 De Algemene Vergadering is samengesteld uit aile werkende leden. De toegetreden leden mogen aan de vergadering deelnemen, doch slechts met raadgevende stem.

De personen die in de Algemene Vergadering zitting hebben, mogen geen persoonlijke, familiale of zakelijke belangen hebben die ingaan tegen het belang van de vereniging zonder winstoogmerk. Het reglement van inwendige orde kan een concrete regeling inzake belangenconflicten bevatten.

Elk werkend lid heeft één stem die door twee vertegenwoordigers in de Algemene Vergadering vertegenwoordigd wordt. Deze vertegenwoordigers zijn gehouden in consensus op te treden. Indien er één van beide vertegenwoordigers van een bepaald lid niet aanwezig is op de algemene vergadering, zal de andere vertegenwoordiger het lid alleen vertegenwoordigen.

Artikel 13 De Algemene Vergadering bezit de machten die haar uitdrukkelijk zijn toegekend door de VZW-

wet of door deze statuten.

Behoren tot haar bevoegdheid:

1 °de wijziging van de statuten en de vaststelling van het reglement van inwendige orde;

2°de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3°de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4°de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5°de goedkeuring van de begroting en van de jaarrekening;

6°de ontbinding van de vereniging;

7°de uitsluiting van een lid;

ede vaststelling van het jaarlijks lidgeld en de toetredingsbijdrage van nieuwe leden;

9°de aanvaarding van een nieuw lid;

10°de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk.

Artikel 14 De Algemene Vergadering moet minstens eenmaal per jaar door de Raad van Bestuur worden bijeengeroepen op de derde maandag van de maand mei. Indien deze dag een wettelijke feestdag is, vindt de vergadering plaats op de eerstvolgende werkdag.

De eerste Algemene Vergadering wordt gehouden onmiddellijk na de oprichting.

Op ieder ogenblik kan een Buitengewone Algemene Vergadering van de vereniging worden bijeengeroepen door een beslissing van de Raad van Bestuur.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Zij moet worden samengeroepen op vraag van één vijfde van de werkende leden.

Iedere vergadering wordt gehouden op de dag, het uur en de plaats vermeld in de oproeping.

Alle leden moeten voor iedere Algemene Vergadering worden uitgenodigd.

Artikel 15 Alle leden worden ten minste acht dagen tevoren voor de Algemene Vergadering opgeroepen, De agenda wordt bij de oproepingsbrief gevoegd. Elk voorstel ondertekend door ten minste twee van de werkende leden wordt op de agenda gebracht.

Artikel 16 Ieder lid heeft het recht de vergadering bij te wonen. Elk werkend lid kan zich laten vertegenwoordigen door een lasthebber, die verplicht een ander werkend lid lid dient te zijn. Ieder werkend lid kan hoogstens één enkel ander werkend lid vertegenwoordigen.

Elk lid van categorie A wordt in de Algemene Vergadering vertegenwoordigd door bij voorkeur de voorzitter van zijn Raad van Bestuur en door zijn algemeen directeur, die gezamenlijk de stemrechten van het lid uitoefenen.

De leden behorend tot categorie B worden op de algemene vergadering vertegenwoordigd door één persoon. In afwijking hiervan wordt de stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk vertegenwoordigd door de provinciegouvemeur en de voorzitter van de Raad van Bestuur van de stichting van openbaar nut Limburg Sterk Merk.

De !eden behorend tot categorie C zijn de natuurlijke personen vermeld in artikel 6.

Elk werkend lid heeft ongeacht de dubbele vertegenwoordiging slechts één stem.

Artikel 17 De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de provinciegouvemeur van Limburg, bij zijn afwezigheid de voorzitter van de Raad van Bestuur van Limburg Sterk Merk of bij zijn afwezigheid de oudste aanwezige bestuurder.

Artikel 18 Behoudens uitzonderingen zoals bepaald in de vzw-wet en de statuten, moet minstens de gewone meerderheid van de werkende leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn opdat de vergadering kan plaatsvinden.

De beslissingen worden bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen

genomen behoudens andersluidende bepaling in de VZW-wet of in deze statuten.

De volgende beslissingen vereisen dat alle werkende leden daarmee instemmen:

" een wijziging van de statuten

" een verlenging van de duur van de vereniging

" de vrijwillige ontbinding van de vereniging.

De volgende beslissingen vereisen een bijzondere meerderheid van drie vierde van de aanwezig of vertegenwoordigde stemmen:

" de uitsluiting van een lid

" de toetreding van een nieuw lid

" het nemen van een participatie/lidmaatschap in een andere rechtspersoon

" het aankopen of verkopen van activa van de vereniging waarvan de aan- of verkoopprijs hoger is

dan 50.000 (vijftigduizend) euro.

" Goedkeuring en wijziging reglement inwendige orde

Artikel 19 Bij het nemen van besluiten mag niet van de agenda afgeweken worden, dan wanneer alle werkende leden aanwezig zijn en akkoord gaan met de wijziging van de agenda.

Artikel 20 De bestissingen van de Algemene Vergadering worden ingeschreven in het register van de notulen en worden ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur en een bestuurder en door de leden die dat wensen. Dit register wordt bewaard in de zetel, waar aile leden er ter plaatse inzage kunnen van nemen.

Aile leden of derden die van een belang doen blijken kunnen uittreksels vragen die worden ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur en door een bestuurder.

ledere wijziging van de statuten moet worden bekendgemaakt in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad.

TITEL VI: BESTUUR

Artikel 21 De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur samengesteld uit minstens één bestuurder voorgedragen door elk lid van categorie A, evenals minstens één bestuurder voorgedragen door elk lid van categorie B, voor een termijn van 4 jaar.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

in afwijking van de voorgaande regel zal Limburg Sterk Merk steeds het recht hebben twee bestuurders voor

te dragen voor dezelfde termijn.

Voormeld lid van categorie A zal bij voorkeur zijn algemeen directeur voordragen.

Het aantal bestuurders moet in elk geval altijd lager zijn dan het aantal personen, verenigingen en instanties

die werkend lid zijn van de vereniging.

Artikel 22 In geval van vacature tijdens een mandaat, wordt een nieuwe bestuurder voorgedragen door het werkend lid dat de voormalige bestuurder heeft voorgedragen, Deze bestuurder, die werd aangesteld ln een tussentijds opengevallen bestuursfunctie, voleindigt slechts het bestuursmandaat van de bestuurder die hij opvolgt.

De bestuurders van wie het mandaat ten einde loopt, zijn herverkiesbaar.

Het mandaat van bestuurder wordt onbezoldigd uitgeoefend.

Artikel 23 De voorzitter van de raad van bestuur is de gouverneur van de provincie Limburg. De

ondervoorzitter wordt gekozen uit de bestuurders, voorgedragen door de leden van categorie A. De raad van bestuur kiest desgevallend een penningmeester en een secretaris. De functies van penningmeester en secretaris zijn combineerbaar. De mandaten van de ondervoorzitter, secretaris en penningmeester lopen eveneens voor een termijn van 4 jaar. Zij zijn herverkiesbaar.

Indien de voorzitter afwezig of verhinderd is, wordt zijn taak waargenomen door de ondervoorzitter of, bij diens afwezigheid of verhindering, door de oudste aanwezige bestuurder.

De in artikel 34 voorziene commissaris(sen) of rekening-toezichter(s) kan/kunnen de vergaderingen van de Raad van Bestuur bijwonen. Het mandaat is geldig voor een periode van 3 jaar.

Artikel 24 De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter. De oproepingen voor de raad gebeuren bij gewone brief, aan elke bestuurder toegezonden door de voorzitter ten minste acht kalenderdagen vóór de dag van de vergadering,

De oproepingsbrief vermeldt de dag, de plaats, het uur en de dagorde van de vergadering en wordt in naam van de vereniging ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris.

De dagorde voor de vergadering wordt vastgesteld door de voorzitter. Op verzoek van tenminste twee bestuurders, is de voorzitter evenwel verplicht de dagorde aan te vullen met de door de verzoekende(n) voorgestelde onderwerpen. Het verzoek tot aanvulling van de dagorde dient schriftelijk bij de voorzitter van de vereniging te worden ingediend, ten minste twee dagen voor de dag van de vergadering. Onderwerpen die niet op de dagorde staan kunnen niet door de vergadering in behandeling worden genomen, tenzij alle bestuurders aanwezig zijn en unaniem met een wijziging of uitbreiding van de dagorde akkoord gaan.

De raad van bestuur kan slechts beraadslagen en beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. Een bestuurder kan steeds de volmacht geven aan een andere bestuurder om hem te vertegenwoordigen in de raad van bestuur.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, tenzij anders vermeld in de statuten. Bij staking van stemmen geeft de stem van de voorzitter of van wie hem vervangt de doorslag. Van de beslissingen worden notulen opgemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en de bestuurders die dit wensen en ingeschreven worden in een speciaal register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden door de voorzitter en de secretaris ondertekend.

De volgende beslissingen worden met het oog op het niet minoriseren van de deelnemende werkende leden genomen met een bijzondere meerderheid van 80% van de stemmen:

" de aanwerving van personeel

-de goedkeuring van de balans en jaarrekening

" de bestemming van het resultaat

-langdurige (+ 3 jaar) samenwerkingsverbanden

-contractuele verbintenissen die hoger zijn dan 20% van de jaarlijkse bruto omzet.

In uitzonderlijke en dringende gevallen en wanneer het belang van de vereniging dit vereist, kunnen de besluiten van de Raad van Bestuur genomen worden door middel van enige andere schriftelijke (analoog en digitaal) communicatie. De aldus genomen besluiten dienen te worden bevestigd op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur.

Deze hoogdringende procedure mag echter niet worden gevolgd voor de vaststelling van de jaarrekeningen, de aanwerving van personeel of stemmingen inzake personen.

Artikel 25 De Raad van Bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar in en buiten rechte. Alle bevoegdheden die de wet niet uitdrukkelijk verleent aan de Algemene Vergadering, worden toegekend aan de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur stelt alle bestuurshandelingen ter verwezenlijking van het doel van de vereniging, daaronder onder meer begrepen:

-net organiseren, benoemen, ontslaan en bezoldigen van het personeel

-beheer van de financiële middelen

" , ° A MOD2.2

*operationele werking van de vereniging

" opstellen begrotingen en rekeningen

" het bijhouden van het ledenregister en van het administratief dossier ten behoeve van de Rechtbank van Koophandel.

Artikel 26 De vereniging wordt ten overstaan van derden, voor het gerecht en in de akten, met inbegrip van deze voor dewelke de tussenkomst van een openbaar ambte-naar of een notaris vereist is, geldig verte-'gen-'woordigd door de voorzitter van de raad van bestuur en een bestuurder of, bij afwezigheid van de voorzitter van de raad van bestuur , door twee bestuurders, die ten overstaan van derden geen bewijs van hun machten dienen te geven.

Artikel 27 Met het oog op de dagelijkse werking van de vereniging wordt een dagelijks bestuur opgericht, dat fungeert onder het toezicht van de raad van bestuur.

Het dagelijks bestuur is samengesteld uit:

-één afgevaardigde van elk ziekenhuis dat meer dan 700 bedden telt

-één afgevaardigde van de algemene en categorale ziekenhuizen die minder dan 700 bedden tellen

-één afgevaardigde van de psychiatrische centra

-de manager van HospiLim.

De secretaris en de penningmeester worden uitgenodigd op de vergaderingen en kunnen deze steeds bijwonen met adviserende stem.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge Het voorzitterschap van het dagelijks bestuur wordt in een tweejaarlijkse beurtrol waargenomen door een afgevaardigde van een werkend lid behorend tot het dagelijks bestuur van categorie A,

Op elke vergadering van het dagelijks bestuur wordt de voorzitter van de raad van bestuur uitgenodigd om de vergadering bij te wonen. Hij zal de vergadering bijwonen met een raadgevende stem_

Het dagelijks bestuur is belast met de operationele eindverantwoordelijkheid, voert de beslissingen van de raad van bestuur uit en bereidt strategische beslissingen en dossiers voor.

Tevens kan de raad van bestuur het dagelijks bestuur gelasten met een deel van haar bevoegdheden, het gehele dagelijks bestuur of een deel hiervan, met inbegrip van de vertegenwoordigingsbevoegdheid aangaande het dagelijks bestuur.

De voorwaarden voor de aanstelling van de leden en vertegenwoordigers van het dagelijks bestuur, de beëindiging, de bezoldiging en de duur van hun opdracht, de nadere omvang van hun bevoegdheden en de wijze waarop ze deze bevoegdheden uitoefenen (alleen, gezamenlijk of als college) worden bepaald door de raad van bestuur.

Artikel 28 De vereniging is aansprakelijk voor de fouten die kunnen worden toegerekend aan haar aangestelden of aan de organen waardoor zij handelt.

Onverminderd artikel 26 septies van de VZW-wet gaan de bestuurders geen enkele persoonlijke verplichting aan inzake de verbintenissen die de vereniging aangaat.

Artikel 29 indien een bestuurder, rechtstreeks of onrecht-'streelcs, een belang van vermogensrechtelij-'ke aard heeft dat strijdig is met een beslis-'sing of een verrichting die tot de bevoegd-'heid van de Raad van Bestuur behoort, moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders voor de Raad van Bestuur een besluit neemt.

De bestuurder met het tegenstrijdige belang verwijdert zich uit de vergadering en onthoudt zich van de beraadslaging en de stemming over de aangelegenheid waarbij het belangenconflict zich voordoet.

Deze procedure heeft geen toepassing op gebruikelijke verrichtingen die tegen marktconforme voorwaarden worden aangegaan.

Artikel 30 De benoeming of de ambtsbeëindiging van de bestuurders, van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen en van de eventuele commissarissen moet worden bekendgemaakt in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad.

TITEL VII: GIFTEN

Artikel 31 Met uitzondering van handgiften, behoeft elke gift onder de levenden of bij testament aan de vereniging machtiging door de minister van Justitie. Machtiging is evenwel niet vereist voor de aanneming van giften waarvan de waarde niet hoger is dan 100.000 (honderdduizend) euro.

De machtiging kan alleszins niet worden verleend indien de vereniging niet voldaan heeft aan de artikelen 3 en 9 van de VZW-wet of als zij, in schending van artikel

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

26 novies van, de VZW-wet, haar jaarrekening, vanaf haar oprichting of althans van de laatste tien boekjaren, niet ter Griffie van de Rechtbank van Koophandel heeft neergelegd.

TITEL VIII: REGLEMENT VAN INWENDIGE ORDE

Artikel 32 De Raad van Bestuur kan aan de Algemene Vergadering een reglement van inwendige orde voorstellen. In dit reglement van inwendige orde zal onder meer de relatie en de samenwerking met de vzw Hospilirn worden vastgelegd.

TITEL IX: BOEKJAAR  BOEKHOUDKUNDIGE VERPLICHTINGEN  CONTROLE  NEERLEGGING JAARREKENING

Artikel 33 Het boekjaar van de vereniging loopt van één januari tot éénendertig december.

Ieder jaar en ten laatste binnen zes maanden na de afsluitingsdatum van het boekjaar, legt de Raad van Bestuur de jaarrekening van het voorbije boekjaar, opgemaakt overeenkomstig de volgende artikelen, alsook de begroting van het volgende boekjaar, ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering.

De vereniging mag een vereenvoudigde boekhouding voeren die ten minste betrekking moet hebben op de mutaties in contant geld of op de rekeningen.

Evenwel, indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 3 van de VZW-wet, moet zij haar boekhouding en jaarrekeningen opmaken overeenkomstig de wet van 17 juli 1975 op de boekhouding van de ondernemingen.

Artikel 34 Indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 5 van de VZW-wet moet zij één of meer commissarissen belasten met de controle van de financiële toestand, van de jaarrekening en van de regelmatigheid in het licht van de wet en van de statuten, van de verrichtingen die in de jaarrekening moeten warden vastgesteld.

De commissarissen worden door de Algemene Vergadering benoemd onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren.

Indien de vereniging niet valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 5 van de VZW-wet kan het toezicht over de rekeningen van de vereniging toevertrouwd worden aan een of meerdere rekening-toezichter(s), werkende leden van de Algemene Vergadering aangesteld door de Algemene Vergadering voor een periode van drie Jaar.

De commissarissen of rekening-toezichters brengen verslag uit op de jaarlijkse Algemene Vergadering. Zij hebben een onbeperkt recht van toezicht op alle bewerkingen van de vereniging.

Artikel 35 Na goedkeuring wordt de jaarrekening door de bestuurders neergelegd in het verenigingsdossier

bij de Griffie van de Rechtbank van Koophandel.

Evenwel, indien de vereniging valt binnen de criteria opgenomen in artikel 17 § 3 van de VZW-wet, moet de

jaarrekening van de vereniging binnen dertig dagen na de goedkeuring ervan door de Algemene Vergadering

door de bestuurders neergelegd Worden bij de Nationale Bank van België.

Overeenkomstig het voorgaande lid worden gelijktijdig neergelegd:

1° een document met de naam en voornaam van de bestuurders en in voorkomend geval van de

commissarissen die in functie zijn

2°in voorkomend geval, het verslag van de commissarissen.

TITEL X: GESCHILLEN

Artikel 36 Een meningsverschil tussen de stichters onderling hetzij tussen de groepen van leden of bestuurders wordt door de meest gerede partij schriftelijk meegedeeld aan de raad van bestuur. in deze brief zal de betrokken partij de aard van het geschil en desgevallend de bepaling in de statuten waarover het geschil gaat vermelden en zo mogelijk een voorstel tot oplossing formuleren.

De raad van bestuur zal binnen dertig dagen na kennisname pogen om de betrokken partijen te verzoenen, Tijdens deze fase kan beroep gedaan worden op één of meer externe deskundigen.

Wanneer na een bezinningsperiode het conflict niet is opgelost zullen in gezamenlijk overleg een of meer bemiddelaars worden aangesteld.

Indien het geschil, ook na tussenkomst van de bemiddelaars, niet tot een oplossing komt binnen de twee maanden  vanaf hun aanstelling  kan de meest gerede partij arbitrage opstarten conform de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek, dan wel een procedure voor de bevoegde rechtbank starten.

" , ' I MOD 2.2

indien er wordt gekozen voor arbitrage, kan bij gebrek aan consensus in de raad van bestuur omtrent de aanduiding van een bemiddelaar, elk werkend lid van de algemene vergadering aan de voorzitter van de algemene vergadering verzoeken om een bemiddelaar aan te wijzen.

De bemiddelaar moet een voldoende opleiding en ervaring hebben inzake het bestuur van openbare ziekenhuizen of openbare centra voor maatschappelijk welzijn en van private ziekenhuizen en mag op geen enkele wijze, noch rechtstreeks, noch onrechtstreeks bij het bestuur van één van de ziekenhuizen van de werkende leden betrokken zijn of geweest zijn.

De bemiddelaar kan met raadgevende stem deelnemen aan de vergaderingen van de raad van bestuur en de algemene vergadering tot het probleem is opgelost.

Indien hij binnen de maand na zijn aanwijzing geen overeenstemming omtrent de nodige maatregelen kan bereiken, stelt hij zelf een oplossing voor, waarna beslist wordt met een dubbele twee derde meerderheid, in elke groep en in globo.

TITEL Xi: ONTBINDING DOOR DE RECHTBANK

Artikel 37 De rechtbank kan op verzoek van een werkend lid, van een belanghebbende derde of van het Openbaar Ministerie de ontbinding uitspreken van een vereniging die:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge 1 °niet in staat is haar verbintenissen na te komen;

2°haar vermogen of de inkomsten uit dat vermogen voor een ander doel aanwendt dan die waarvoor zij is opgericht;

3° in ernstige mate in strijd handelt met de statuten of in strijd handelt met de wet of de openbare orde;

4°gedurende drie opeenvolgende boekjaren niet heeft voldaan aan de verplichting om een jaarrekening neer te leggen overeenkomstig artikel 26 novies § 1, tweede lid, 5° van de VZW-wet, tenzij de ontbrekende jaarrekeningen worden neergelegd vooraleer de debatten worden gesloten;

5°minder dan drie werkende leden telt.

Artikel 38 In geval van ontbinding van een vereniging door de rechtbank benoemt deze, onverminderd artikel 19bis van de VZW-wet, één of meer vereffenaars die, na aanzuivering van het passief, het actief bestemmen voor wetenschappelijk onderzoek inzake geneeskundige diensten of disciplines aangeboden door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra.

TITEL XII: VRIJWILLIGE ONTBINDING

Artikel 39 De Algemene Vergadering kan de ontbinding van de vereniging alleen uitspreken onder dezelfde voorwaarden ais die welke betrekking hebben op de wijziging van de statuten van de vereniging (art.18).

De bestemming van het actief wordt vastgesteld door de Algemene Vergadering of door de vereffenaars, overeenkomstig artikel 38 van deze statuten. De bestemming van het actief dient te gebeuren voor wetenschappelijk onderzoek inzake geneeskundige diensten of disciplines aangeboden door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra.

De vereffening geschiedt door één of meer vereffenaars die hun opdracht vervullen overeenkomstig deze statuten, hetzij krachtens een besluit van de Algemene Vergadering, hetzij, bij ontstentenis daarvan, krachtens een rechterlijke beslissing die door enige belanghebbende of door het Openbaar Ministerie kan worden gevorderd.

TITEL XIII: NIETIGHEID

Artikel 40 De nietigheid van een vereniging kan enkel worden uitgesproken (a) indien het doel van de vzw niet precies genoeg is omschreven, (b) indien één van de doeleinden waarvoor de vzw is opgericht, strijdig is met de wet of met de openbare orde en (c) indien de statuten de naam, het adres van de zetel van de vzw en het gerechtelijk arrondissement waaronder de vzw ressorteert niet vermelden.

Onmiddellijk na de vaststelling van de statuten zijn de eerste werkende leden bijeengekomen in een eerste Algemene Vergadering en hebben ze, rekening houdende met artikel 21 van de statuten, kennis genomen van de voordrachten van kandidaat-bestuurders van;

a. Categorie A: voorgedragen door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra:

1. voorgedragen door het Ziekenhuis Oost-Limburg; de heer Erwin Barmans

2. voorgedragen door het Jessa Ziekenhuis: de heer Yves Breysem

p N. 1 "

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

3. voorgedragen door het Sint-Franciskusziekenhuis: de heer Marc Geboers

4. voorgedragen door het Revalidatie & MS Centrum: de heer Patric Groenen

5. voorgedragen door het Algemeen Ziekenhuis Vesalius: de heer Jean-Pierre Hermans

6. voorgedragen door het Regionaal Ziekenhuis Sint-Trudo: de heer Raphael - ook Raf genoemd - Lippens

7. voorgedragen door het Mariaziekenhuis: de heer Roger Luyten

8 .voorgedragen door het Medisch Centrum Sint-Jozef: de heer Marcel Claes

9, voorgedragen door ASSTER: de heer Jacques - ook Jaak genoemd - Poncelet

10. voorgedragen door het Ziekenhuis Maas en Kempen: de heer Jan Valgaeren

11. voorgedragen door het Openbaar Psychiatrisch Zorgcentrum Rekem: de heer Johan - ook John - Vanacker

b. Categorie B: voorgedragen door Limburg Sterk Merk:

1. de heer Herman Reynders

De tweede kandidaat-bestuurder zal nog door LSM worden voorgedragen.

Na deze kennisname hebben de leden van de Algemene Vergadering, rekening houdende met artikel 18 van de statuten, bij eenvoudige meerderheid van de tegenwoórdige of vertegenwoordigde stemmen, de volgende personen aangeduid als bestuurders van de vzw HospiLim Plus:

a. kandidaten van Categorie A, voorgedragen door de Limburgse ziekenhuizen en psychiatrische centra:

1. de heer Bormans Erwin Henri, wonende te Dwarsweg 7 in 3550 Heusden-Zolder, geboren op 26,02.1969 in Hasselt

2, de heer Breysem Yves Leopold Dominique, wonende te Schuttersstraat 16 in 3511 Hasselt, geboren op 27,02.1960 in Brugge

3, de heer Geboers Marc Ferdinand Elisabeth, wonende te Kardinaal Sterckxlaan 104 in 1860 Meise,

geboren op 28.03.1961 in Balen

4. de heer Groenen Patric Withelm Johanna Maria, wonende te Dijk 44 in 3930 Hamont-Achel,

geboren op 15,01.1954 in Hamont

5 de heer Hermans Jean-Pierre Marie, wonende te Lambert Hoelenstraat 23 in 3550 Heusden-Zolder,

geboren op 29,01.1950 in Hees-Bilzen

6, de heer Lippens Raphael - ook Raf genoemd - Rosalie Adolphe, wonende te Melkwezerstraat 73 in

3350 Linter, geboren op 01.10.1955 in Sint-Truiden

7. de heer Luyten Roger Augustinus Maria, wonende te Hongerijen 8 in 3920 Lommel,

geboren op 16,07.1949 in Ramsel

8. de heer Claes Marcel André Ghislain, wonende te Appelboomgaardstraat 14 in 3740 Bilzen, geboren op 19,09.1949 in Beverlo

9. de heer Poncelet Jacques - ook Jaak genoemd - Paul Modest, wonende te Hogebergstraat 23 in 3500 Hasselt, geboren op 02.06.1957 in Hasselt

10. de heer Valgaeren Jan Jozef Jules, wonende te Opperveldstraat 48 in 3630 Maasmechelen, geboren op 24.03.1964 in Torhout

11. de heer Vanacker Johan - ook John genoemd - Jozef wonende te Varentstraat 143 in 3118 Werchter, geboren op 16,08.1958 in Roeselare

b. kandidaat ven Categorie B, voorgedragen door Limburg Sterk merk:

1. de heer Reynders Herman Alphons Marcel, wonende te Lombaardstraat 25 in 3500 Hasselt, geboren op 01.02.1958 in Hasselt, gouverneur-voorzitter Directiecomité.

Cfr. artikel 23 is de gouverneur van de provincie Limburg, de heer Herman Reynders, de voorzitter van de Raad van Bestuur van HospiLim Plus vzw.

Cfr. artikel 21 van de statuten is de termijn van het bestuurdersmandaat bepaald op 4 jaar.

De bestuurders moeten bij de uitoefening van hun mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in artikel 25 van de statuten en met de vertegenwoordigings-bevoegdheid opgenomen in artikel 26 van de statuten.

Roger Luyten Herman Reynders gouverneur-voorzitter

bestuurder



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o}n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

06/03/2015
ÿþ MOD 2.2

LB In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

RECHTBANK van KOOPHANDEL te ANTWERPEN, afdeling HASSELT

24 FEB. 2015

Griffie







*15036059*







Ondernemingsnr : 503.857.986

Benaming

(voluit) : HospiLim Plus

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Universiteitslaan 1 3500 Hasselt

Onderwerp akte :

1) Beëindiging mandaat bestuurders

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van 24-11-2014, met instemming van alle leden, het mandaat van volgende bestuurders te beëindigen

- Dhr. Marcel Claes André Ghislain, wonende in de Appelboomgaardstraat 14 in 3740 Bilzen, namens het MC. St. Jozef als categorie A-lid.

- Dhr. Roger Luyten Augustinus Maria, wonende te Hongerijen 8 in 3920 Lommel namens het Mariaziekenhuis Noord-Limburg als categorie A-lid, geboren op 16-07-1949 in Ramsel. Het mandaat eindigt op 31-12-2014.

2) Aanstelling nieuwe bestuurders

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van 24-11-2014, met instemming van alle leden, om volgende bestuurders aan te stellen

- Mevr. Cindy Monard (bestuurder), namens met MC. St. Jozef als categorie A-lid

ii - Dhr. Bernard Himpens (bestuurder-secretaris), namens het Mariaziekenhuis Noord-Limburg

04

als categorie A-lid. Het mandaat start op 01-01-2015.

41

te

3) Aanstelling rekening - toezichter

tu

11

De Algemene Vergadering besliste in haar vergadering van 24-11-2014, met instemming van alle (eden, Mevr.

,r Cindy Monard aan te stellen als rekening-toezichter. Dit mandaat loopt tot 14 mei 2016.

04

pq Voorzitter Ode oorzitter

Dhr , erman Reynd: rs e r. ves Breysem

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

7

Coordonnées
HOSPILIM PLUS, AFGEKORT : HOSPILIM+

Adresse
UNIVERSITEITSLAAN 1 3500 HASSELT

Code postal : 3500
Localité : HASSELT
Commune : HASSELT
Province : Limbourg
Région : Région flamande