HUISARTSENWACHTPOST MIJN - WACHTPOST, AFGEKORT : MWP

Association sans but lucratif


Dénomination : HUISARTSENWACHTPOST MIJN - WACHTPOST, AFGEKORT : MWP
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 506.701.175

Publication

19/12/2014
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111111113111

RECHTBANK van KOOPHAND ?.

te ANTWERPEN

10 DEC. 2014

afdeling l LT

Ondernemingsnr: ®5 ©rR o O 4

Benaming

(voluit) : Huisartsenwachtpost Mijn - Wachtpost

(verkort) : MWP

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Hospitaalstraat 27, 3582 Beringen

Onderwerp akte ; oprichting van de vereniging

vzw Huisartsenwachtpost Mijn - Wachtpost

" STATUTEN

Tussen ondergetekenden, stichtende leden, allen lid van de vzw Huisartsenvereniging West Limburg en' . Omstreken, hierna vzw HAK WLO genoemd, of van het wachtdienstonderdeel Lummen-Halen van de vzw Huisartsenkring Wendelen, hierna WDO Lummen-Halen vzw HAK Wendelen genoemd, werd te Beringen op 20' oktober 2014 overeengekomen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, overeenkomstig de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 die rechtspersoonlijkheid verleent aan de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen

ANDRIESSEN Michael, Rummenweg 149, 3540 Herk-de-Stad;

BOTR1 Michel, Sacramentstraat 20, 3560 Lummen;

CORTHOUTS Johan, Heerbaan 352, 3582 Beringen;

LAEVEREN Ilse, Acacialaan 41, 3971 Leopoldsburg;

LEMMENS Bea, Pironlaan 12, 3550 Heusden-Zolder;

MICHOTTE Philippe, Tortelstraat 2, 3940 Hechtel-Eksel;

OLAERTS Nicole, Heldenplein 38, 3945 Ham;

OTTE Koen, Broekstraat 31, 3294 Diest;

PLEES Etienne, Molenveld 17, 3580 Beringen;

SIJBERS Pierre, Beverlosesteenweg 425, 3582 Beringen;

VAN ACKER Christian, Mouterijstraat 16, 3582 Beringen;

VAN DEN BROECK Herman, Engbergseweg 61, 3980 Tessenderlo;

VANDEZANDE Elly, Heerbaanstraat 8, 3945 HAM;

WECKX Jozef, Beverlosesteenweg 365, 3583 Beringen.

De statuten van deze vereniging luiden als volgt

TITEL 1: BENAMING - ZETEL

Artikel 1:

De vereniging draagt de naam "Huisartsenwachtpost Mijn -wachtpost", afgekort MWP.

Zowel de volledige naam als de afkorting kunnen elk afzonderlijk als enige en volledige statutaire benaming van de vereniging worden gebruikt. Alle officiële stukken en akten uitgaande van de vereniging dragen deze benaming, alsook het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2:

De zetel van de vereniging is gevestigd te 3582 Beringen, Hospitaalstraat 27 in het gerechtelijk arrondissement Hasselt. De algemene vergadering kan beslissen het adres van de maatschappelijke zetel te wijzigen.

TITEL II: DOEL - DUUR

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

Man zz

Artikel 3:

De vereniging heeft tot doel een huisartsenwachtpost te beheren en de huisartsenwachtdienst te organiseren voor de regio West-Limburg. De precieze omschrijving van het grondgebied zal ten allen tijde nauwkeurig in het huishoudelijk reglement omschreven worden en aan de bevolking van de betrokken gemeenten en deelgemeenten kenbaar gemaakt worden.

Bij de verwezenlijking van haar doel zal de vereniging erop toezien dat de uitvoering ervan niet strijdig is met de Code van de Geneeskundige Plichtenleer,

De vereniging kan alle roerende en onroerende goederen bezitten of verkrijgen en alle rechtshandelingen verrichten die nodig of nuttig zijn voor de verwezenlijking van haar doel, en de vereniging kan alle middelen aanwenden die tot de verwezenlijking rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen.

Zij mag eveneens alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen, inclusief het stellen van handelsdaden.

Artikel 4:

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, maar kan ten allen tijde ontbonden worden door de

algemene vergadering, onder de voorwaarden van artikel 17 van deze statuten.

TITEL III: LEDEN

Artikel 5: Lidmaatschap:

De vereniging omvat minstens 3 leden. Het maximaal aantal leden is onbeperkt. De vereniging telt werkende en toegetreden leden, De werkende leden (verder vernoemd in deze statuten als lid) zijn huisarts en moeten voldoen aan de cumulatieve voorwaarden opgesomd in artikel 5 alinea 3, Toegetreden leden zijn die leden die voldoen aan artikel 5 alinea 5.

De bovengenoemde en ondertekenende stichtende leden zijn de eerste werkende leden van de vereniging.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering komt uitsluitend

toe aan de werkende leden. De wettelijke bepalingen zijn alleen op de werkende leden toepasselijk.

Alleen de werkende leden hebben stemrecht op de algemene vergadering.

Alle overige leden zijn toegetreden leden. Zij hebben geen stemrecht op de algemene vergadering.

Als werkend lid kan tot de vereniging toetreden iedere huisarts die cumulatief voldoet aan volgende

voorwaarden :

-werkend lid zijn van de vzw HAK WLO vzw of van het WDO Lummen-Halen van de vzw HAK Wendelen

-de geneeskunde uitoefenen in het gebied waarvoor de huisartsenwachtpost de wachtdienst verzekert zoals nauwkeurig omschreven in het huishoudelijk reglement;

-deelnemen aan de wachtdienst, georganiseerd door de wachtpost en volgens de modaliteiten vastgelegd in het huishoudelijk reglement;

-door de algemene vergadering als lid aanvaard worden.

-aanvaarden en ondertekenen van de statuten en van het huishoudelijk reglement van de vereniging.

Kandidaat werkende leden richten hun aanvraag tot lidmaatschap schriftelijk of per mail aan de voorzitter van de Raad van Bestuur van deze vzw,

De Raad van Bestuur kan de kandidaat werkend lid voorlopig als werkend lid aanvaarden tot de volgende algemene vergadering de definitieve beslissing neemt. In de tussentijd heeft een voorlopig aanvaard werkend lid dezelfde rechten en plichten als de andere werkende leden;

Toegetreden leden zijn ereleden, beschermleden, steunende, adviserende of meewerkende leden. Kandidaat toegetreden leden richten hun aanvraag tot lidmaatschap schriftelijk of per mail aan de voorzitter van de Raad van Bestuur van deze vzw. De Raad van Bestuur kan de kandidaat toegetreden lid voorlopig als toegetreden lid aanvaarden tot de volgende algemene vergadering de definitieve beslissing neemt, In de tussentijd heeft een voorlopig aanvaard toegetreden lid dezelfde rechten en plichten als de andere toegetreden leden. Zij kunnen aanwezig zijn op de algemene vergadering of de raad van bestuur wanneer zij dit wensen én wanneer de raad van bestuur het gepast oordeelt hen vit te nodigen. Zij bezitten evenwel geen stemrecht, Hun verdere rechten en plichten worden vermeld in het huishoudelijk reglement. Wettelijke bepalingen zijn op hen niet van toepassing.

Alle, zowel werkende als toegetreden, leden verbinden zich ertoe geen daden te stellen die strijdig zijn met het maatschappelijk doel van de vereniging of de vereniging op enigerlei wijze schade toe te brengen,

Artikel 6: Uitsluiting  ontslag  uittreding  overlijden

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

MQG 2.2

Elk lid kan te allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet schriftelijk aan de raad van bestuur ter kennis worden gebracht en kan niet geweigerd worden. De raad van bestuur kan om de doelstelling van de vereniging niet in het gedrang te brengen een opzegperiode opleggen waarbinnen een ontslagnemend lid zijn aangegane verbintenissen blijft nakomen, in het bijzonder het waarnemen van de wachtbeurten. Deze opzegperiode wordt'vastgelegd op 6 maanden behoudens toegestane afwijking door de Raad van Bestuur,

Leden die een eerloze daad stellen of op enigerlei wijze de rechten en/of belangen van de vereniging ernstige schade toebrengen, kunnen worden uitgesloten.

De uitsluiting van een lid vereist de beslissing van de algemene vergadering, na advies van de raad van bestuur, mits vermelding op de agenda en genomen bij twee derden meerderheid van de stemmen. Een aanwezigheidsquorum van 213 van de leden is vereist Onthoudingen en ongeldige stemmen hebben de waarde van een tegenstem.

De rechten van de verdediging van het geviseerde lid worden gerespecteerd o.a. door het voorafgaand aanhoren door en het noodzakelijk advies van de raad van bestuur. De raad van bestuur is verplicht het geviseerde lid voorafgaandelijk op te roepen voor verhoor en vervolgens een omstandig gemotiveerd advies aan de algemene vergadering te formuleren.

Het lidmaatschap neemt onmiddellijk einde bij het overlijden van een lid.

Het verlies van één van de cumulatieve voorwaarden van lidmaatschap (artikel 5§3) brengt van rechtswege ook het verlies van het lidmaatschap mee.

Uittredende, uitgetreden of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen en gedane inbrengen vorderen. Bij ontslag of uitsluiting blijven eventueel achterstallige lidgelden Inclusief het lidgeld voor het lopende jaar verschuldigd.

TITEL IV: ALGEMENE VERGADERING

Artikel 7 Samenstelling:

De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden en komt minstens éénmaal per jaar samen. Zij wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of bij afwezigheid door de ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders. Elk lid beschikt over één stem op de algemene vergadering en heeft gelijk stemrecht. Een lid kan zich door een ander lid laten vertegenwoordigen. Een lid kan evenwei maximaal 3 volmachten hebben.

Artikel 8 Werking:

De algemene vergadering beschikt over alle wettelijke bevoegdheden die haar uitdrukkelijk door de wet van

27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 zijn toegekend.

Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor:

het wijzigen van de statuten;

de benoeming van, de afzetting van en de kwijting aan de bestuurders;

de benoeming van, de afzetting van en de kwijting aan de commissarissen en het bepalen van hun

bezoldiging in geval een bezoldiging wordt toegekend;

de goedkeuring van de rekeningen en de begroting, het bepalen van het lidgeld en de bepaling van de

bezoldiging toekomend aan de bestuurders;

de ontbinding van de vereniging;

het uitsluiten van een lid;

de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

de goedkeuring van het huishoudelijk reglement;

alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

De algemene vergadering wordt samengeroepen door de raad van bestuur telkens wanneer het belang van de vereniging dit vereist en tenminste één maal per jaar voor het goedkeuren van rekeningen van het afgelopen jaar, de begroting van het komend jaar en kwijting van de bestuursleden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

De oproeping tot de algemene vergadering gebeurt met een brief ondertekend door 2 bestuurders die per post of per e-mail verstuurd wordt. Deze oproeping is gericht aan alle werkende leden en ook, mits akkoord van het bestuur, aan toegetreden leden die dit wensen. Deze moet verstuurd worden minstens 8 kalenderdagen voor de geplande vergadering. Deze oproeping bevat dag, uur en plaats van de vergadering en de agenda.

De agenda voor de algemene vergadering wordt door de raad van bestuur vastgelegd. Elk onderwerp dat schriftelijk, door tenminste één twintigste van de werkende leden ondertekend en tenminste drie werkdagen

a

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

voor de algemene vergadering bij de voorzitter van de raad van bestuur ingediend wordt, moet in de agenda worden opgenomen en aan alle leden ter kennis worden gesteld. Over onderwerpen die niet op de agenda staan kan geen formele beslissing genomen worden tenzij tweederde van de aanwezige leden op de algemene vergadering hierom verzoekt, behalve over deze punten die expliciet vooraf op de agenda moeten vermeld worden en waarvoor een besluit van de algemene vergadering is vereist bepaald in artikel 8§1 van deze statuten. Op een buitengewone algemene vergadering kan slechts over die punten beraadslaagd worden die vermeld worden in de dagorde..

De raad van bestuur is bovendien verplicht een bijzondere algemene vergadering samen te roepen wanneer één vijfde van de werkende leden daartoe schriftelijk een verzoek richt aan de raad van bestuur waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. De raad van bestuur moet dan binnen de 21 kalenderdagen na het ontvangen van dit verzoek een algemene vergadering beleggen en reglementair samenroepen met op de agenda minstens de gevraagde onderwerpen. De bijeenkomst moet uiterlijk de veertigste dag na het verzoek plaatsvinden.

Artikel 9 Besluitvorming:

Behalve wanneer de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 of deze statuten het uitdrukkelijk anders vermelden, kan de algemene vergadering geldige beslissingen nemen met een eenvoudige meerderheid van stemmen, onthoudingen of blanco stemmen niet meegeteld, welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden is.

De stemming over personen is geheim. De algemene vergadering Kan de stemmodaliteiten bepalen en kan één of meer stemopnemers aanduiden.

Een voorstel wordt slechts aanvaard door de eenvoudige meerderheid der aanwezige en

vertegenwoordigde leden.

Bij staking van stemmen beslist de voorzitter of de bestuurder die de vergadering voorzit.

Over een wijziging van de statuten kan de algemene vergadering alleen op geldige wijze besluiten wanneer de voorgestelde wijzigingen uitdrukkelijk en gedetailleerd zijn vermeld op de agenda, wanneer minstens twee derden van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en met een meerderheid van twee derden van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. Wanneer de wijziging betrekking heeft op de doelstellingen van de vereniging is een meerderheid van vier vijfde van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen vereist.

Wanneer op de vergadering minder dan twee derden van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn moet de beraadslaging en beslissing verdaagd worden naar een tweede vergadering die ten vroegste na zestien dagen plaatsvindt en bijeengeroepen wordt volgens artikel 8 van deze statuten. Die vergadering kan geldig beraadslagen en beslissen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden, maar wel met de vereiste meerderheden.

Voor een beslissing over ontbinding van de vereniging gelden dezelfde regels ais voor een wijziging van de doelstellingen van de vereniging.

De regelmatig genomen besluiten binden alle werkende leden, ook zij die niet stemmen, die tegenstemmen of afwezig zijn.

Artikel 10 Notulen  jaarverslag:

De beslissingen van de algemene vergadering worden neergeschreven in de notulen, die worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris, en door de leden die dit wensen. In relatie met haar doelstellingen en/of wettelijke opdrachten wordt gerapporteerd in een jaarverslag.

Leden en belanghebbende derden, die de vertegenwoordigingsbevoegdheid vragen van één of meerdere bestuurders en die verantwoording vragen voor de tegenwerpbaarheid van deze vertegenwoordiging, kunnen een afschrift bekomen van notulen en/of het jaarverslag van de algemene vergadering. Ze richten hiertoe een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur om het moment van de raadpleging overeen te komen.

Het afschrift van de notulen en/of het jaarverslag wordt geldig door twee bestuurders ondertekend.

Het register van de notulen, de jaarverslagen en de boekhoudkundige stukken van de vereniging worden op de maatschappelijke zetel bewaard, waar aile leden er kennis kunnen van nemen, zonder het echter te verplaatsen.

De beslissingen worden aan de werkende leden en eventueel aan de toegetreden leden en aan derden schriftelijk ter kennis gebracht, mits respect voor het medisch beroepsgeheim.

TITEL V: RAAD VAN BESTUUR

a I

Moo 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 11 Samenstelling:

De algemene vergadering benoemt onder haar leden de leden van de raad van bestuur, die verder als bestuurder'verrneld worden.

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van tenminste drie bestuurders die lid zijn van de vereniging. Indien de algemene vergadering slechts drie leden telt bestaat de raad van bestuur uit twee personen. In ieder geval moet het aantal bestuurders steeds lager zijn dan het aantal leden van de algemene vergadering. De bestuurders worden benoemd voor een periode van vier jaar met uitzondering van de benoeming van de bestuurders op de eerste algemene vergadering waarbij de helft van de bestuurders, met dien verstande dat er wordt afgerond naar het dichtst bijzijnde bovenliggende geheel getal, benoemd wordt voor 2 jaar. Ze zijn herverkiesbaar. Het mandaat is hernieuwbaar, .

De Bestuurders zijn te allen tijde door de Algemene Vergadering afzetbaar.

De afzetting van een Bestuurder zal gebeuren met een twee derde meerderheid van de aanwezige en geldig vertegenwoordigde Effectieve Leden. De Algemene Vergadering kan hiertoe echter slechts beslissen mits op de betrokken Algemene Vergadering twee derde van de Effectieve Leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De betrokken Bestuurder heeft het recht gehoord te worden.

Elke Bestuurder kan te allen tijde ontslag nemen als Lid van de Raad van Bestuur zonder dat dit diens ontslag als Effectief of Toegetreden Lid hoeft te betekenen, mits het opsturen van een aangetekend schrijven aan de Raad van Bestuur.

Indien het mandaat van één of meerdere Bestuurders vroegtijdig wordt beëindigd, moet de Raad van Bestuur binnen een redelijke termijn de Algemene Vergadering bijeenroepen om in de vervanging van de betrokken Bestuurder(s) te voorzien, voor de nog lopende duur van het vervallen mandaat.

Voor de benoeming van een bestuurder volstaat een gewone meerderheid van stemmen ongeacht het aantal aanwezige enlof vertegenwoordigde leden..

De vertegenwoordiging van elk wachtdienstonderdeel (WDO) in de raad van bestuur van de vzw zal verder in een huishoudelijk reglement uitgewerkt worden. Er zal gestreefd worden naar een evenredige gewogen vertegenwoordiging van elk WDO in de raad van bestuur met een effectief lid en een plaatsvervanger voor zover als mogelijk.

Het mandaat der bestuurders eindigt wanneer zij niet meer voldoen aan de cumulatieve lidmaatschapsvoorwaarden. (Artikel 5§3),

De bestuurders kunnen geen personeelsleden zijn van de vereniging (artikel 13).

Artikel 12 Werking:

De raad van bestuur verdeelt de bestuursfuncties onder haar bestuursleden. De functies zijn onverenigbaar. De bestuursfuncties kunnen omschreven worden in een huishoudelijk reglement.

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders per gewone of aangetekende brief, per mail of per fax, ten minste vijf dagen voor de vergadering Bij hoogdringendheid kan van deze termijn worden afgeweken, mits aile bestuurders hiermee akkoord zijn. Hij wordt voorgezeten door de voorzitter of bij afwezigheid door de ondervoorzitter of bij diens afwezigheid door de oudste van de aanwezige bestuurders.

De raad van bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college. De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen als de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. Beslissingen Worden bij eenvoudige meerderheid genomen. Bij staking van stemmen beslist de bestuurder die de vergadering voorzit.

Van elke vergadering worden notulen gemaakt die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en die bijgehouden worden in een daartoe bestemd register op de zetel van de vereniging. De uittreksels die moeten worden overlegd en alle wettelijke en statutaire akten warden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Bij verhindering van één van deze bestuurders kan een andere bestuurder deze documenten geldig ondertekenen.

Artikel 13 Bevoegdheden:

De raad van bestuur heeft de residuaire bevoegdheid en zal handelen als collegiaal orgaan.

A 4 MOD 2.2

De raad van bestuur vertegenwoordigt en verbindt geldig de vereniging, door de handtekening van 2 bestuurders zonder bijzondere machtiging van de algemene vergadering, in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen, inbegrepen daden van beschikking en al wat niet volgens de wet of statuten tot de bevoegdheid van de algemene vergadering behoort.

Aldus kan de raad van bestuur aile roerende en onroerende handelingen stellen, verkopen, aankopen, lenen, ontlenen; samengevat: de vereniging verbinden in alle omstandigheden en op de meest uitgebreide wijze, voor zover verenigbaar met het doel.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel van de vereniging, en bepaalt hun taken en bezoldigingen.

De raad van bestuur beslist over alle aangelegenheden tenzij de wet of de statuten een andere regeling voorschrijven. De raad van bestuur moet de beslissingen van de algemene vergadering uitvoeren.

De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en die ter goedkeuring worden voorgelegd aan de algemene vergadering.

De reglementen of wijzigingen gaan van kracht na de goedkeuring door de algemene vergadering en de bekrachtiging door de Provinciale raad van de Orde van Geneesheren.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge De bestuurders kunnen geldig optreden namens de vereniging en moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

Bestuurders gaan geen persoonlijke verplichtingen aan bij het afsluiten van verbintenissen voor de vereniging. Hun aansprakelijkheid is beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

De voor bijzondere opdrachten aangestelde gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

Artikel 14 Overdracht bevoegdheden:

De raad van bestuur kan bevoegdheden om de vereniging in en buiten rechte te vertegenwoordigen overdragen aan een of meerdere personen (derden). Dit kunnen één van de bestuurders zijn, een ander lid van de vereniging, of zelfs een ander persoon, geen lid van de vereniging,

De aanvaarding van de opdracht, de inhoud van de opdracht en de omvang van hun bevoegdheden, alsook de ambtsbeëindiging en/of afzetting, worden in de Raad van Bestuur bepaald. Op de eerstvolgende algemene vergadering dienen deze beslissingen bekrachtigd te worden.

De raad van bestuur kan uit zijn leden een dagelijks bestuur benoemen, mandaat dat beperkt is tot de tijdsduur van hun geldig bestuursmandaat. Dit dagelijks bestuur verzorgt de dagelijkse briefwisseling. Indien er een dagelijks bestuur wordt samengesteld zal dit bestuur handelen als college, Dit mandaat is bij akte bepaald.

Het dagelijks bestuur wordt omschreven als de handelingen of verrichtingen die het dagelijks leven van de vereniging vereist of die zowel wegens hun gering belang als wegens de noodzakelijkheid van een snelle oplossing de tussenkomst van de raad van bestuur zelf niet rechtvaardigen.

De benoeming van een dagelijks bestuur gebeurt door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen.

De ambtsbeëindiging van een lid van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)Op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur.

b)Door afzetting door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van alle bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is, De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekende brief ter kennis worden gebracht van de betrokkene.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur worden op intern vlak steeds genomen in collegiaal overleg. Voor de externe vertegenwoordiging wat het dagelijks bestuur betreft, kan een dagelijks bestuurder alleen handelen, Hij/zij houdt de Raad van Bestuur op de hoogte van zijn/haar activiteiten.

TITEL VI: LIDGELD - BEGROTING - REKENINGEN

Artikel 15 Lidgeld:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

De jaarlijkse ledenbijdrage wordt elk jaar door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur vastgelegd, maar bedraagt ten hoogste 400 euro, De modaliteiten betreffende het lidgeld worden verder in het huishoudelijk reglement beschreven.

Een lid dat de ledenbijdrage niet betaalt binnen één maand na de aanmaning, krijgt een nieuwe aanmaning.

Indien ook deze niet binnen één maand gevolgd wordt door de betaling, wordt het lid in gebreke gesteld en als

ontslagnemend beschouwd.

De geldelijke middelen en het vermogen van de vereniging bestaan o.a. uit:

inkomsten uit de jaarlijkse lidgelden,

inkomsten uit giften, schenkingen, legaten en leningen,

inkomsten uit eigen activiteiten,

eventuele subsidies toegekend door de overheid.

Deze geldelijke middelen kunnen enkel gebruikt worden ter bewerkstelliging van het doel van de vereniging.

Artikel 16 Boekhouding

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot en met 31 december,

De raad van bestuur bereidt de jaarrekeningen van het voorbije boekjaar en de begroting van het volgend boekjaar voor, en legt ze ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering binnen de zes maanden na afsluitingsdatum. De rekeningen zijn minstens 10 werkdagen voor de algemene vergadering ter inzage van de leden op de zetel van de vereniging (werkgroep). De jaarrekening dient te worden opgenomen in het dossier ter griffie van de rechtbank.

Het eerste boekjaar zal lopen vanaf de datum van oprichting tot en met 31 december van het jaar volgend op datgene waarin de vereniging werd opgericht.

TITEL VII: ONTBINDING - VEREFFENING

Artikel 17:

Behoudens gevallen van ontbinding van rechtswege of ontbinding door een gerechtelijke beslissing kan slechts besloten worden tot ontbinding door de algemene vergadering volgens de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daaraan, de rechtbank, één of meer vereffenaars en bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden. Voor zaken die betrekking hebben op het medische beroepsgeheim zal hiervoor een beroep worden gedaan op artsen.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan een vereniging met een gelijkaardige doelstelling aangeduid door de algemene vergadering.

TITEL VIII: ALGEMEEN

Artikel 18 Orde .. Geneeskundige commissie:

De statuten en huishoudelijk reglementen en elke wijzigingen ervan worden vooraf ter nazicht en goedkeuring voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren alsook overgemaakt aan de Provinciale Geneeskundige Commissie,

Elk lid blijft als geneesheer op deontologisch vlak persoonlijk verantwoordelijk voor zijn daden, zowel tijdens de beoefening van het beroep als voor daden gesteld binnen het kader van de werking van de vereniging,

Artikel 19 Statuten  wijziging -- goedkeuring:

Voor alles waarin deze statuten niet uitdrukkelijk voorzien, blijft de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en haar uitvoeringsbesluiten toepasselijk.

De ondertekenaars verklaren deze statuten, goedgekeurd door de Orde van Geneesheren, ais enig rechtsgeldig document tussen de leden.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Opgesteld en getekend te Beringen op

Akte van Benoemingen

De algemene vergadering van de vzw Huisartsenwachtpost Mijn - wachtpost MWP heeft tijdens haar stichtingsvergadering op 20 oktober 2014 de volgende personen van de vzw tot bestuurder benoemd : Michel Battu, lise Laeveren, Bea Lemmens, Koen Otte, Etienne Plees, Pierre Sijbers, Christian Van Acker en Elly Vandezande. Zij besturen de vereniging als college maar hebben de volgende mandaten en daaraan gekoppelde bevoegdheden onder elkaar verdeeld

Voorzitter: Pierre Sijbers

Ondervoorzitter Michel Bottu

Penningmeester: Etienne Plees

Secretaris: Christian Van Acker

Alle andere bevoegdheden worden door het bestuur als college uitgeoefend.

Er worden geen afgevaardigde bestuurders, directeurs of commissarissen aangesteld.

Opgemaakt in viervoud te Beringen op 20 oktober 2014,

namens de vzw Huisartsenwachtpost Mijn  Wachtpost (vzw MWP),

secretaris, voorzitter,

Dr. Christian Van Acker Dr. Pierre Sijbers Tekst

penningmeester, ondervoorzitter,

Dr. Etienne Plees Dr. Michel Bottu

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

"

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 19/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden

, aan het

Belgisch Staatsblad

MOD22

Luik B Vervolg

bestuurder, bestuurder,

lise Laeveren Bea Lemmens

bestuurder, bestuurder,

Koen Otte Elly Vandezande

overige stichtende leden

Michael Andriessen

Johan Corthouts

Philippe Michotte

Nicole Olaerts

Herman Van den Broeck

Weda Jozef

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
HUISARTSENWACHTPOST MIJN - WACHTPOST, AFGEKO…

Adresse
HOSPITAALSTRAAT 27 3582 KOERSEL

Code postal : 3582
Localité : Koersel
Commune : BERINGEN
Province : Limbourg
Région : Région flamande