KV BOSCHUULE

Association sans but lucratif


Dénomination : KV BOSCHUULE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 597.932.645

Publication

12/05/2015
ÿþ M0e 2.2

r': In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte tergriffie



D

i4eergeloo Eer !1eil:lE: 5itir rC;.s61.n;,A

v. koophaeccei r1nt.,up?s: ald, Ton.)srerr a

LGE

1 2 -02- 2015

15 "



De gritiier, Griffie

-SBII.AII ..

lul, I iouai~uuiimi

<15067965*

q0

3

0  01 20

lTEUR B

KV BEischuule vzw

. ~CH STAA

Ondernemingsnr :5977

Benaming

(voluit) :

(verkort): KV BiSschuule

Rechtsvorm : vzw

Zetel : I Gen Treut 2, 3793 TEUVEN

Onderwerp akte :

Oprichtingsacte

De ondergetekende'personen verklaren bij dezen en onder hen allen die volgens de bepalingen van deze' statuten lid zullen warden, een vereniging zonder winstgevend doel te hebben opgericht, en in overeenstemming met de wet van 27 juni 192t, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, de statuten als volgt te hebben samengesteld.

Roger Duijsens, Marc Beckers, Guus Van Schaijk, Steven Fieusschen

Titel I - Rechtsvorm-Naam-Zetei-Doel-Duur

Artikel 1 - De Rechtsvoren

De vereniging heeft rechtspersoonlijkheid, meer in het bijzonder als een vereniging zonder winstoogmerk (hierna de `vereniging") op grond van de Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen,

Artikel 2 - De Benaming

De vereniging draagt de naam: K.V. Bhschuule vzw.

Artikel 3 - De Maatschappelijke Zetel

De zetei van de vereniging Is gevestigd te I Gen Treut 2, 3793 Teuven, Voeren en ressorteert onder het

gerechtelijk arrondissement Tongeren.

Hij kan slechts verplaatst worden door de Algemene Vergadering mits deze bovendien de regels in acht

neemt zoals vereist voor een statuutswijziging en beschreven in deze statuten (zie Artikel 23  Bevoegdheden).

Artikel 4 Doel

De vereniging stelt zich ten doel het camavalgebeuren In Teuven en

omgeving te bevorderen. De vereniging wil dit bereiken goor

-Het organiseren van carnavalsactiviteiten in Teuven. '

-Het organiseren van andere activiteiten ter verbetering van de naam en ter ondersteuning van de

vereniging.

-Het onderhouden van contacten met andere camavaisverenigfrigen.

Artikel 5- Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur, doch kan echter te allen tijde ontbonden warden (Zie

artikel 34 - Ontbinding van de vereniging).

Op de toatste biz, van ruilt B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden ta vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

}

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2,2

Titel ll - Leden

Artikel 6  De vereniging bestaat uit volgende categorieën Leden

Effectieve Leden of Werkende leden

De effectieve leden zijn de leden die over de ruimste rechten beschikken binnen de vzw.en uitsluitend deze

effectieve leden hebben stemrecht op de Algemene Vergadering ..

In deze statuten verwijzen we met de term `lid' , zoals in de Wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de Wet van

2 mei 2002 en latere wijziging, uitdrukkelijk naar de effectieve leden Het ledenregister , dat op de zetel van de

verenging wordt bijgehouden, vermeld de namen van de effectieve leden. ,

Onder deze effectieve leden tellen we actieve leden en niet-actieve leden.:

De actieve leden zijn zij, die aan de activiteiten van de vereniging deelnemen. Naastt het volledig stemrecht

kunnen zij ook zitting nemen in het bestuur , Het aantal actieve leden in onbeperkt en zal minstens 5 bedragen.

Niet-actieve leden zijn zij, die al actief lid waren, maar door omstandigheden tijdelijk of blijvend niet meer aan de activiteiten kunnen deelnemen. De niet-actieve leden hebben volledig stemrecht in de algemene vergdering maar kunnen geen zitting nemen in het bestuur. Het aantal niet-actieve leden is niet vastgelegd. Niet-actieve leden kunnen slechts deelnemen aan die activiteiten waarvoor zij door het bestuur worden uitgenodigd.

Toegetreden Leden

Toegetreden leden zijn steunende leden, verenigingen of individuele leden, die noch actief, noch niet-actief lid kunnen of willen zijn. Zij hebben een band me de vereniging en willen met hun kennis of inzet de vereniging willen steunen. Toegetreden leden hebben geen stemrecht op de Algemene Vergadering en kunnen geen zitting nemen in het bestuur. Het aantal toegetreden leden is niet vastgelegd.

Toegetreden leden kunnen enkel deelnemen aan die activiteiten waarvoor zij door het bestuur zijn uitgenodigd. Toegetreden leden bezitten uitsluitend de rechten en plichten die hen uitdrukkelijk door de statuten of een eentueel huishoudelijk reglement worden toegekend. De Raad van Bestuur kan discretionair, en zonder verdere motivatie, beslissen dat een kandidaat niet wordt aanvaard als toegetreden lid

Toegetreden leden kunnen zich op elk moment, na schriftelijke melding aan een bestuurlid, uit de vereniging terugtrekken. Dit ontslag neemt dan 7 dagen na de betrokken mededeling ingaan.

Behoren tot de toegetreden leden: individuelele leden, gezinsleden, jeugdleden en steunende leden. Ereleden

De vereniging kent ook nog Ereleden tellen. Deze leden zijn personen die op grond van hun verdiensten voor de vereniging door de Raad van Bestuur benoemd worden tot 'Erelid'. Deze eretitel is cumuleerbaar met het statuut van toegetreden lid. De titel van erelid geeft op zichzelf geen rechten.

Artikel 7  Lidmaatschap

Gegadigden voor het effectieve actieve lidmaatschap verzoeken het bestuur van de vereniging om

toetreding. Zij moeten bij aanvraag de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben.

Het bestuur legt hun aanvraag voor aan de algemene vergadering die daarover schriftelijk stemt. Voor

toelating is een 213 meerderheid der geldige stemmen nodig.

Het officieel lidmaatschap gaat in bij de eerst komende feestavond waarbij het lid geïnstalleerd word. bv

wanneer een iemand tijdens de karnaval erbij komt gaat zijn officieel lidmaatschap pas in vanaf de eerst

volgende feestavond van de vereniging waarbij deze geïnstalleerd wordt,

De nieuwe leden krijgen een kopie van de op dat moment geldende statuten door het bestuur aangereikt.

Gegadigden voor het niet-actieve lidmaatschap verzoeken het bestuur hun actieve status om te zetten in een niet-actieve status. Het bestuur stemt hierover schriftelijk op de eerstvolgende bestuursvergadering. Voor goedkeuring is een meerderheid van 'de helft plus één' vereist. Het niet-actieve lidmaatschap gaat in op de eerste dag van de eerstkomende maand na de goedkeuring en zal direct aan de betrokkenen meegedeeld worden.

De niet actieve leden krijgen een kopie van de op dat moment geldende statuten door het bestuur aangereikt

Toegetreden leden worden , na overleg met de betrokkene, door het bestuur of door minimaal vijf actieve leden aan de algemene ledenvergadering voorgedragen. De algemene vergadering stemt hierover schriftelijk. Voor toelating is een 213 meerderheid van de geldige stemmen vereist, Het toegetreden lidmaatschap gaat in op de eerste dag van de eerstkomende maand na de goedkeuring en zal direct aan de betrokkene(n) worden meegedeeld.

De nieuwe toegetreden leden krijgen een kopie van de op dat moment geldende statuten en huishoudelijk reglement door het bestuur aangereikt

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De toegetreden [eden hebben echter het recht aangesloten te zijn bij, of deel uit te maken van andere verenigingen of federaties.

Artikel 8 - Uitsluiting, ontslag en beëindiging van het lidmaatschap

Het lidmaatschap van alle leden wordt beëindigd

Door overlijden, door schriftelijke opzegging bij de secretaris of door schriftelijke opzegging namens de vereniging,

Elk effectief of toegetreden lid waarvan het gedrag, de geschriften, de gedragingen onverenigbaar zijn met het doel van de vereniging of de goede faam ervan zou kunnen benadelen, kan worden uitgesloten. Leden die zich schuldig hebben gemaakt aan een ernstige inbreuk op de statuten, het Huishoudelijk Reglement of op de wetten en gebruiken kunnen door de raad van bestuur tijdelijkt geschorst worden tot aan de volgende algemene vergadering,

Voorstel tot opzegging kan gedaan worden door het de raad van bestuur of door minimaal 5 actieve leden. Voor deze opzegging is in de algemene ledenvergadering, door schriftelijke stemming, een 2/3 meerderheid van de geldige stemmen vereist.

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen daarom ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

Artikel 9 - Jaarlijkse bijdrage

De door de leden verschuldigde jaarlijkse bijdrage mag niet hoger zijn dn 100¬ . leden zijn zowel effectieve

leden, jeugdleden, toegetreden leden en ere leden.

Artikel 10 - Commissies

De vereniging kan zich in haar karnavalsactiviteiten door meerdere andere, in het huishoudelijk reglement te

bepalen werkcommissies, laten bijstaan.

De financiële en materiële middelen van een commissie maken integraal deel uit van de bezittingen van de vereniging.

Titel Ill - De Raad van Bestuur

Artikel 11 - Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur.bestaande uit minimaal 3 leden. De Raad van Bestuur en de algemenen vergadering streven ernaar om, indien mogelijk, 5 leden in de Raad van Bestuur. Deze Raad van bestuur telt dan een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en twee gewone bestuursleden.

De bestuursleden worden verkozen op de jaarvergadering uit de beschikbare kandidaten. Deze functie gaat men aan voor minimaal 5 jaar. De voorzitter, op voorstel van de Raad van Bestuur, dient door de algemene vergadering gekozen te worden. De andere bestuursfuncties worden door de verkozen bestuursleden onderling verdeeld. Het dagelijkse bestuur bestaat uit de voorzitter, de secretaris en de penningmeester.. Ieder jaar treedt op de jaarvergadering, bij toerbeurt, bestuurslid af, hij is, op eigen verzoek, terstond herkiesbaar.

De Algemene Vergadering benoemt als haar bestuurders een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. En kan hiernaast elke functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is, kiezen.

Artikel 12 - Duur van het mandaat van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd voor een periode van 5 jaar, doch zijn opnieuw herkiesbaar.

Als om gelijk welke reden de Voorzitter zijn functie opgeeft, verliest of er een einde aan komt, organiseert de Raad van Bestuur en verkiezing voor de functie van Voorzitter, voor het volmaken van het lopende voorzitterschap.

Als om gelijk welke reden de Ondervoorzitter zijn functie opgeeft, verliest of er een einde aan komt, organiseert de Voorzitter een verkiezing binnen de Raad van Bestuur voor functie van Ondervoorzitter, voor het volmaken van het lopende ondervoorzitterschap.

Als om gelijk welke reden de Voorzitter zijn functie opgeeft, verliest of er een einde aan komt, simultaan met het feit dat de Ondervoorzitter zijn functie opgeeft, verliest of er een einde aan komt, organiseert de oudste bestuurder een verkiezing binnen de Raad van Bestuur voor de functie van Voorzitter en Ondervoorzitter, voor het volmaken van het lopende voorzitter- en ondervoorzitterschap.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

Artikel 13 - Benoeming van de bestuurders

De bestuurders worden benoemd door de Algemene Vergadering met een gewone meerderheid ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten Binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Artikel 14 - Bezoldiging van de bestuurders

Het mandaat van alle leden van de Raad van Bestuur is onbezoldigd.

Artikel 15  Ambtsbeëindiging en afzetting van bestuurder

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de Algemene Vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat, (in voorkomend geval) door overlijden, in geval van wettelijke onbekwaamheid of door verlies van het lidmaatschap.

De afzetting door de Algemene Vergadering wordt beslist bij 2/3 meerderheid van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet echter uitdrukkelijk vermeld worden op de agenda van de Algemene Vergadering.

Tegen een besluit van de Algemene Vergadering op een voorstel tot ontslag van een bestuurslid is geen beroep mogelijk

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de Raad van Bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald, In dit geval, moet de Raad van Bestuur binnen de twee maanden de Algemene Vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen,

De akten betreffende de ambtsbeëindiging van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Artikel 16 - Bevoegdheden van de bestuurders

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte, Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet aan de Algemene Vergadering zijn voorbehouden (o.a. algemene representatie van de vereniging en contacten met de verenigingen, bepalen en voeren van beleid, controleren van de rekeningen, opstellen van de begroting, voorbereiding van de Algemene Vergadering...). Hij treedt op als eiser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

Met het doel de werking te specialiseren kunnen onderscheiden werkgroepen of commissies door de Raad van Bestuur al dan niet tijdelijk worden samengesteld.

De Raad van Bestuur kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen, Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet in de beoordeling meegerekend. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

Ben bestuurder die verhinderd is kan per e-mail, met kopie aan de voorzitter of zijn plaatsvervanger, volmacht geven aan een andere bestuurder. Elke bestuurder mag maximaal één volmacht hebben,

De Raad van Bestuur oefent zijn bevoegdheden uit als college.

Voor ailes wat in deze statuten niet is voorzien of geregeld, blijft de Wet van 27 juni 1921 gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 toepasselijk.

"In alle gevallen waarin deze statuten noch het Huishoudelijk Reglement voorzien, beslist het bestuur

"Elk geschil betreffende uitlegging of toepassing van deze statuten wordt door het bestuur beslist.

Artikel 17 - Oproeping van de Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur vergadert als college, na oproeping van de Voorzitter zo dikwijls als het belang van de vzw vereist, hetzij na een daartoe strekkend verzoek van een bestuurder.

De vergaderingen van de Raad van Bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien de voorzitter belet of afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter of door oudste van de aanwezige bestuurders.

Bestuurders kunnen ook geldig per video- of telefoonverbinding deelnemen aan de Raad van Bestuur. Bij hoog-dringendheid kan de voorzitter of zijn plaatsvervanger ook per e-mail het akkoord vragen van de leden van de Raad van Bestuur op bepaalde beslissingen.

Bestuurders zijn verplicht een belangenconflict met eigen private of zakelijke belangen te melden en mogen niet deelnemen aan de bespreking of de stemming van het agendapunt in kwestie.

Van iedere vergadering worden notulen opgemaakt en worden vervolgens ondertekend door de voorzitter en de secretaris. De notulen worden ingeschreven in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris, Bij ontstentenis van deze bestuurders kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 18 - Het Huishoudelijk Reglement

De Raad van Bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt en dit zonder in strijd te zijn met de inhoud van deze statuten.

Vaststelling en wijziging van het Huishoudelijk Reglement geschiedt door een opzettelijk daartoe uitgeschreven Algemene Vergadering.

Artikel 19 - Gemachtigden om de vereniging te vertegenwoordigen

Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, in overeenstemming met art. 13, 4° lid, W.VZW.

De Raad van Bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één van de bestuurders of aan een ander persoon, die al dan niet lid is van de vereniging.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur als college, wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het afzonderlijke optreden van de voorzitter of van de ondervoorzitter of van de secretaris of van de penningmeester,

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

Artikel 20 - Personen belast met het dagelijks bestuur

Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, in overeenstemming met art 13bis, 1° lid, W.VZW.

De Raad van Bestuur kan een dagelijks bestuur aanstellen.

Het dagelijks bestuur wordt omschreven ais de handelingen of verrichtingen die door het dagelijks leven van de vereniging hoogdringend worden vereist of die zowel wegens hun gering belang als wegens de noodzakelijkheid van een snelle oplossing de tussenkomst van de Raad van Bestuur zelf niet rechtvaardigen.

Hun benoeming gebeurt door de Raad van Bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders, die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a.op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de Raad van Bestuur

b.door afzetting door de Raad van Bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissing hieromtrent door de Raad van Bestuur moet echter binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

Het dagelijks bestuur van de vereniging op intern vlak alsook de externe vertegenwoordiging wat betreft dat dagelijks bestuur kan door de Raad van Bestuur worden gedelegeerd aan één of meer bestuurders, die de naamgeving van gedelegeerd bestuurder van de vereniging voeren.

Indien het dagelijks bestuur aan één of meerdere bestuurders wordt gedelegeerd, zullen deze bestuurders alleen kunnen handelen en dit zowel wat het intern dagelijks bestuur betreft als wat externe vertegenwoordigingsmacht voor dat dagelijks bestuur betreft.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur, dat ais een college vergadert, worden steeds genomen in collegiaal overleg. Dit wil zeggen dat de meerderheid van de bestuùrders aanwezig moet zijn en dat de beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging bij uittreksel bekendgemaakt worden in de bijlag en bij het Belgisch Staatsblad,

Artikel 21 - Samenstelling van het dagelijks bestuur

De Raad van Bestuur stelt uit haar leden een dagelijks bestuur samen.

Het mandaat van lid van het dagelijks bestuur is vastgesteld op vijf jaar, tenzij de Algemene Vergadering tot

een vroegtijdige afzetting zou beslissen.

Het dagelijks bestuur kan, indien de noodwendigheden dit vereisen, in akkoord met de Raad van Bestuur,

tijdelijk uitgebreid worden met één of meerdere andere leden van de Raad van Bestuur, of externe personen

met een al dan niet bezoldigde of specifieke opdracht,

Titel IV - Algemene Vergadering

Aan de Algemene Vergadering komen in de vereniging alle bevoegdheden toe, die niet door de wet of de statuten aan het bestuur zijn opgedragen.

Artikel 22 - Samenstelling

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden, en wordt voorgezeten door de voorzitter

van de Raad van Bestuur of vervanger aangeduid door deRaad van Bestuur,

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

Alle effectieve leden, ook werkende leden genoemd, hebben op de Algemene Vergadering gelijk stemrecht. Elk effectief lid heeft één stem.

Werkende leden die niet aanwezig kunnen zijn, kunnen enkel door andere werkende leden worden vertegenwoordigd. Elk werkend lid kan maximum één volmacht dragen.

De toegetreden leden evenals de Ereleden worden enkel uitgenodigd bij wijze van eer en hebben daardoor geen stemrecht.

Artikel 23 - Bevoegdheden

De volgende bevoegdheden zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering:

'de wijziging van de statuten;

De Algemene Vergadering - het enige orgaan bevoegd om de statuten te wijzigen zoals b.v. wijziging van de zetel, Het is niet toegestaan deze bevoegdheid op te dragen aan de Raad van Bestuur;

De maatschappelijke zetel van een vereniging kan te allen tijde overgebracht worden naar een andere locatie. Enkel de Algemene Vergadering kan hierover uitspraak doen voor zover tweederde van de effectieve of vertegenwoordigde leden aanwezig is. Indien dit aantal niet wordt bereikt kan er ten vroegste na vijftien dagen een nieuwe Algemene Vergadering worden gehouden die dan geldig mag beslissen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

.de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

'de benoeming en de afzetting van de commissarissen en de bepaling van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

.de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

" de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

'de ontbinding van de vereniging;

.de uitsluiting van een effectief lid;

een uitsluiting van een lid moet in de agenda staan. Het lid moet worden uitgenodigd om zijn standpunt te

kunnen verdedigen Een meerderheid van 2/3 der stemmen is vereist voor het uitsluiten van een lid.

Onthoudingen worden bijgeteld bij de meerderheid van de stemmen.

.alle gevallen waarin deze statuten het vereisen.

Artikel 24 - Bijeenroepen van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de Raad van Bestuur telkens als het doel van de vereniging het vereist. De oproepingen tot de Algemene Vergadering moeten om geldig te zijn, ondertekend worden door de voorzitter, of twee bestuurders.

Zij moet minimaal twee maal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en voor de begroting van het komend jaar.

De uitnodiging met de agenda wordt minstens 14 dagen voorafgaand aan de datum van de Algemene Vergadering naar aile werkende leden verstuurd per post of e-mail op het adres dat het werkend lid daartoe laatst heeft opgegeven aan de Raad van Bestuur.De eerste jaarlijkse bijeenkomst van de Gewone Algemene Vergadering zal tijdens de eerste helft van het boekjaar gehouden worden, .

Indien er enkel twee jaarlijkse bijeenkomsten van Algemene Vergadering zijn, dient deze tweede bijeemkomst minimum de goedkeuring van de begroting voor het daaropvolgend jaar op haar agenda te hebben staan.

Daar het verenigingsjaar aanvangt op 1 januari en eindigt op 31 december van dat jaar, zal de jaarlijkse Algemene Vergadering plaatsvinden tijdens de maand december. De tweede Algemene Vergadering met als doel de goedkeuring van de begroting van het volgende verenigingsjaar zal voor 11 november gehouden worden. I.

De vergaderingen worden door de Voorzitter van de Raad van Bestuur bijeengeroepen. De Raad van Bestuur stelt de agenda van de Algemene Vergadering op.

Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen in geen geval behandeld worden.

Artikel 25 - De Buitengewone Algemene Vergadering

Bijzondere bijeenkomsten in een Buitengewone Algemene Vergadering kunnen worden samengeroepen door de Voorzitter van de Raad van Bestuur en op verzoek van de Raad van Bestuur alsook op verzoek (via aangetekend schrijven) van minstens één vijfde van alle werkende leden. Een dergelijke Buitengewone Algemene Vergadering wordt binnen de 75 dagen na ontvangst van het verzoek door de Raad van Bestuur georganiseerd. De uitnodiging met agenda wordt minstens 14 dagen voorafgaand aan de datum van de Algemene Vergadering naar alle werkende leden verstuurd per post of e-mail op het adres dat het werkend lid daartoe laatst heeft opgegeven aan de Raad van Bestuur.

n r

0 ,`,.~ t,

' . ~

MOD 2,2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 26 - Het nemen van besluiten

Een vergadering is gerechtigd tot het nemen van besluiten indien de helft plus één der actieve leden

aanwezig is. Afwezige leden worden geacht zich bij de, door de vergadering genomen, besluiten neer te leggen. Bij gelijke stand wordt er opnieuw gestemd. Na 3 herhaalde gelijke stemmen wordt deze stemming gestaakt.

Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit. Onthoudingen en ongeldige stemmen worden niet in de beoordeling meegerekend..

In gewone gevallen kan er over te beslissen `zaken` mondeling gestemd worden. Alle stemmingen over zaken vereist een meerderheid van de helft plus een. .

Over personen moet steeds schriftelijk gestemd worden. Aile stemmingen over personen in de vereniging vereist een 213 meerderheid van de geldige stemmen, tenzij anders in dit reglement bepaald..

Artikel 27 - Statutenwijziging

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is

vermeld en indien 2/3 van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan

kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, minimum 10 dagen later. Deze vergadering zat

doorgaan.

Het doel van de vereniging wijzigen kan slechts met een meerderheid van 4/5 van de stemmen worden besloten.

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging (bij uittreksel) bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad,

Artikel 28 - Notulen van de Algemene Vergadering

Van elke vergadering worden notulen gemaakt en worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris en worden opgenomen in een bijzonder register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de voorzitter en de secretaris of door twee bestuurders en bij ontstentenis hiervan door twee leden van de Algemene Vergadering en dit in overeenstemming met de in artikel 9 van het Koninklijk Besluit van 26 juni 2003 bepaalde modaliteiten.

Artikel 29 - Verdaging van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering kan verdaagd worden door de Raad van Bestuur. Hierbij vervallen de eerder tijdens deze Algemene Vergadering genomen beslissingen. De Voorzitter van de Raad van Bestuur moet de Algemene Vergadering opnieuw bijeenroepen, met dezelfde agenda binnen een termijn van drie weken.

De verdaging kan slechts één keer gebeuren. De tweede Algemene Vergadering beslist definitief over alle agendapunten.

Artikel 30 - Minimale agenda van de Algemene Vergadering

Daar het verenigingsjaar aanvangt op 1 januari en eindigt op 31 december van dat jaar, zal de jaarlijkse

Algemene Vergadering plaatsvinden tijdens de maand december. De tweede Algemene Vergadering met als

doel de goedkeuring van de begroting van het volgende verenigingsjaar zal voor 11 november gehouden

worden

Tijdens de Jaarlijkse Algemene Vergadering zullen ondermeer volgende punten aan de orde gebracht

worden:

.de notulen van de laatst gehouden algemene vergadering;

.de verslagen van de activiteiten van de commissies in het afgelopen jaar;

" hetjaarversfag van de vereniging;

.het verslag van de financiële controlecommissie;

'het financieel jaarverslag van de vereniging waarin opgenomen de balans en de staat van baten en lasten;

-vaststellen van de begroting voor het volgende verenigingsjaar;

" het door het bestuur in het afgelopen verenigingsjaar gevoerde beleid;

" de benoeming van leden in de financiële controle commissie voor het volgende verenigingsjaar; .de verkiezing van de leden van het dagelijks bestuur en het benoemen van de overige bestuursleden

" voorstellen van het bestuur of de leden, aangekondigd bij de oproeping voor de vergadering.

Titel V - Rekeningen en Begrotingen

Artikel 31 - Het boekjaar

Het boekjaar van de vereniging loopt gelijk met het kalenderjaar van 1 januari tot 31 december.

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

De Raad van Bestuur sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komend boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de Algemene Vergadering voorgelegd

De jaarlijkse Algemene Vergadering zal ten laatste plaatsvinden in de loop van de maand februari en zal het vorig boekhoudjaar goedkeuren en afsluiten . De tweede Algemene Vergadering met als doel de goedkeuring van de begroting van het volgende verenigingsjaar zal voor 11 november gehouden worden.

Artikel 32 -. Geldmiddelen

De geldmiddelen van de vereniging bestaan uit de jaarlijkse bijdragen van de leden, subsidies, schenkingen, erfenissen, legaten, bijdragen van donateurs en toevallige baten. De vereniging kan erfstellingen alleen aanvaarden onder het voorrecht van boedelbeschrijving.

Het bedrag van de jaarlijkse bijdragen van de leden wordt door de algemene ledenvergadering vastgesteld, Indien het lidmaatschap in de loop van een verenigingsjaar eindigt, blijft de jaarlijkse bijdrage voor het gehele jaar verschuldigd.

Het bestuur bepaalt op welke wijze en voor welke datum de jaarlijkse bijdragen dienen te worden voldaan. Het bestuur kan aile andere middelen aanwenden welke voor het doel bevorderlijk zijn,

Artikel 33 - Jaarverslag, Rekening en verantwoording

Het boekjaar van de vereniging is gelijk aan het verenigingsjaar dat loopt van 1 januari en eindigt op 31

december. Het eerste boekhoudjaar loopt tot van stichtingsdatum tot 31 december.

Het bestuur is verplicht van de vermogenstoestand van de vereniging zodanige aantekening te houden dat daaruit te allen tijde haar rechten en verplichtingen kunnen worden gekend.

Het bestuur brengt op de Algemene Vergadering binnen zes maanden na afloop van het verenigingsjaar, behoudens verlenging van deze termijn door de Algemene Vergadering, zijn jaarverslag uit over de gang van zaken binnen de vereniging en over het gevoerde beleid en legt een balans en een staat van baten en lasten met toelichting aan de vergadering over,

Deze stukken worden ondertekend door de bestuurders; ontbreekt de ondertekening van één of meer van hen, dan wordt daarvan onder opgaaf van redenenmelding gemaakt.

De Algemene Vergadering benoemt uit de vertegenwoordigers van de leden een kascontrolecommissie van twee (2) personen, die geen deel mogen uitmaken van het bestuur. De leden van de kascontrolecommissie worden gekozen voor twee (2) jaren, met dien verstande dat jaarlijks één [id, het langstzittende lid, aftreedt en niet herkiesbaar is.

De kascontrolecommissie onderzoekt de door het bestuur opgestelde rekening en verantwoording van het bestuur en brengt aan de Algemene Vergadering verslag van haar bevindingen uit.

De last van de kascontrolecommissie kan te allen tijde door de Algemene Vergadering warden herroepen, doch slechts door de benoeming van een andere kascontrolecommissie.

Het bestuur is verplicht de volgende bescheiden zeven jaar lang te bewaren:

'de aantekening van de vermogenstoestand van de vereniging;

-net jaarverslag over de gang van zaken binnen de vereniging en over het gevoerde beleid en de balans en

een staat van baten en lasten met toelichting.

Titel V1- Ontbinding en Vereffening

Artikel 34 - Ontbinding van de vereniging

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de Algemene Vergadering tot ontbinding besluiten indien 2/3 van de leden op de Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5 meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de Algemene Vergadering vermeldt worden.

Zijn geen 2/3 van de leden op deze Algemene Vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede Algemene Vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5 meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid evenals de vereffeningsvoorwaarden.

Na ontbinding zal het vermogen overgaan naar een bestemming die door de laatste Algemene Vergadering werd vastgesteld, Indien hierover in de laatste Algemene Vergadering geen beslissingen getroffen zijn, krijgt het vermogen een bestemming die zoveel mogelijk overeenkomt met het doel waarvoor de vereniging is opgericht.

" i

â

tia ~

Voór-behouden aan het Belgisch Staatsblad









De vereniging houdt op te bestaan op het tijdstip waarop geen aan haar, dan wel aan de vereffenaars bekende baten meer aanwezig zijn. De vereffenaars doen hiervan opgaaf aan de registers waar de vereniging is ingeschreven_

Van de ontbinding zal het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel, Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars bij uittreksel bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Titel VII - Stichtende leden

Ten slotte verklaren de verschenen personen dat het eerste bestuur van de vereniging bestaat uit vier

leden. Voor de eerstemaal worden tot bestuurders benoemd:

1. De voorzitter:

" Naam Roger Duijsens

" Nationaliteit Nederlander

" Rijksregister Nr 65.0227-245.33

" Beroep Commercieel Medewerker

" Woonplaats 3790 Sint-Martens-Voeren, Voeren

2. De secretaris:

" Naam Marc Beckers

" Nationaliteit Nederlander

" Rijksregister Nr 76.06.15-537.69

" Beroep Projectleider

" Woonplaats 3793 Teuven, Voeren

3.De penninmeester:

" Naam Guus Van Schaijk

" Nationaliteit Nederlander

" Rijksregister Nr 93.07.02-489.95

" Beroep Landbouwer

" Woonplaats Sippenaeken, 4851 Plombières

4. Bestuurslid:

" Naam Steven Heusschen

" Nationaliteit Belg

" Rijksregister Nr 83.07.27-077.32

" Beroep Commercieel Medewerker

" Woonplaats 3793 Teuven, Voeren.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Aldus opgemaakt en aangenomen, te Teuven op datum van 9 februari 2015,

Roger Duijse V e " rzitte

Marc Beckers, Guus Van Schaijk,

Secretaris Penningmeester

Steven Heusschen; Bestuurslid.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -12/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
KV BOSCHUULE

Adresse
I GEN TREUT 2 3793 TEUVEN

Code postal : 3793
Localité : Teuven
Commune : FOURONS
Province : Limbourg
Région : Région flamande