MARTIN BUBER UNIVERSITY

Divers


Dénomination : MARTIN BUBER UNIVERSITY
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 849.466.018

Publication

06/01/2014
ÿþ MOD 2.2

i =i In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

MONITEli

2 7-12 ELGISCH S



BELG 1, ergeragü ter gr:ntre oer echtbank v. koophandel te TONGEREN

2013 iAATSB

18 -12- 2013

Ç fJtootdgriffierGriffie

1

1 II II

i



*14006807* B

Ondernerningsnr : 0849.466.018

Benaming

(voluit) : Martin Buber University

(verkort) : NIBU

Rechtsvorm : Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Grijzegraaf 16, 3798 's Gravenvoeren

Onderwerp akte : Ontheffing en benoeming Bestuurslid

Uitreksel uit de Bestuursvergadering d.d. 22.10.2013:

Io

2.Verzoek van Arsène Verny om ontbinding als Lid van het Presidium (Bestuur)

Met ingang van heden is de heer Arsène Verny dan ook ontheven van zijn functie als Bestuurslid.

3.Benoeming mr. Nino Pennino

De heer mr. A.P.G. (Nino) Pennino wordt per direct benoemd als derde Bestuurslid.

ir. M.M.J. Coumans

Bestuurslid /Secretaris Martin Buber University

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

18/10/2012
ÿþH111 [Il IIII ~IIIIIIIIIIII

" iai~aesa*

iu

MOD2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Neergelegd ter griffie der rechtbank v. koophandel to TONGEREN

0 9 -10- 2012

De Hoofdgriffier priffie

Ondernemingsnr: . . 0 8 4 9. 4 6 ó, 01 8

Benaming

(voluit) : MARTIN BUBER UNIVERSITY

(verkort)

Rechtsvorm : Internationale Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : 3798 's Gravenvoeren, Grijzegraaf 16

Onderwerp akte : OPRICHTING - BENOEMING - MACHTEN

Uitreksel van een akte verleden voor Notaris Paul KREMERS te Luik op 29 september 2012 Oprichters

1/ De Heer VERNY Arsène, geboren in Aussig (Republiek van Tcheckie), op vijfentwintig juli negentienhonderd zesenvijftig, echtgenoot van Mevrouw ADOLPH Sabine, wonende te Berlijn 14167 BERLIN, Teltower Damm 135,

2/ de Heer JANSSEN Werner Heinrich, professor, geboren te Mönchengladbach (Duitsland) op zeven augustus negentienhonderd vierenveertig, echtgenoot van Mevrouw Riet MONGEN, wonende te 6369 ER Simpelveld, Gillissenstraat 4 (Nederland).

3/ de Heer COUMANS Marcus Hubertus Johannes, geboren te Heerlen (Nederland) op drieëntwintig juli negentienhonderd zevenenzestig, echtgenoot van Mevrouw KEVLEN Marion, wonende te 6417 BP Heerlen, Akerstraat 116 (Nederland),

De oprichter heeft ondergetekende Notaris verzocht de authentieke akte te verlijden van een Internationale vereniging zonder winstoogmerk, die opgericht wordt onder de naam MARTIN BUBER UNIVERSITY en waarvan de statuten als volgt worden vastgesteld

STATUTEN

DEEL i . BENAMING  MAATSCHAPPELIJKE ZETEL -- DOEL

Artikel 1. Benaming

Er wordt een internationale vereniging met een pedagogisch en wetenschappelijk doel van onderwijs en onderzoek opgericht met als benaming "MARTIN BUBER UNIVERSITY",

De vereniging is onderworpen aan de bepalingen van Titel lil van de Belgische wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verinnigen zonder winstoogmerk en date stichtingen (artikelen 46 tot 57).

Artikel 2. Zetel

De zetel van de vereniging wordt gevestigd te 3796 s'Gravenvoeren, Grijzergraaf 16. De zetel kan naar eender welke andere plaats in België worden overgebracht bij eenvoudige beslissing van de raad van bestuur die in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad moet worden gepubliceerd.

Artikel 3. Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 4, Doel

De vereniging heeft de volgende doelstellingen zonder winstoogmerk van internationaal nut

Op de laatste blk. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOo 2.2

, x ~

P

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

De vereniging heeft tot doel een universiteit op te richten, uit te bouwen en te beheren. Daarbij komen ook de bouw, het beheer et de administratie van vrije faculteiten en universitaire centra, studie- en opleidingscentra, academies, instituten, scholen, colleges, hogescholen en andere universitaire organisaties, instellingen en organen.

De vereniging heeft ook tot doel onderzoeksactiviteiten te verrichten, publicaties te doen en studies te voeren evenals opleidingen en vervolmakingcursussen (in meerdere talen) op de volgende gebieden te organiseren : beroepsonderwijs, secundair onderwijs (I en Il), hoger onderwijs, postsecundair onderwijs, universitair onderwijs en quaternair onderwijs. De cursussen (consecutief en niet-consecutief) hebben de vorm van klassieke cursussen, hetzij in etappes, modules, units, bijscholingsstudies, studies gelijklopend met een beroep of een stage, deeltijdse of voltijdse studies, studies via correspondenties, op afstand, via internet of verschillende conferenties in België of in het buitenland.

Op deze basis en zonder enige beperking zal de vereniging certificaten, diploma's, graden van beroepsvorming, van beroepserkenning en academische en wetenschappelijke erkenning op secundair, tertiair, en quaternair niveau en meer bepaald van de eerste, tweede en derde universitaire cyclus uitreiken.

Op het niveau van het secundair onderwijs kan het gaan om de volgende diploma's ;

Baccalauréat 1 Abitur / Maturitët / Fachabitur i Fachmaturitët I Berufsmaturití t/ A-Level I AS-Level

In de eerste academische cyclus kan het gaan om de volgende diploma;s :

Het certificaat en diploma in "Higher Education", Bachelor programmes in professional 1 academie orientation, ordinary Bachelor (B.A.) en honorous Bachelor (B.A. (hons)) van alle faculteiten en vakgebieden onder de benamingen Bachelor of Arts (B.A.), Bacherlor of Science (B,Sc.), Bachelor of Engineering (B.Eng.), Bachelor of Advanced Studies (BAS) en Bachelor of Business Adminstration (BBA).

ln de tweede academische cyclus kan het gaan om de volgende diploma's :

Master van alle faculteiten en vakgebieden onder de benamingen Master of Arts (M.A.), Master ofSchien (M.Sc.), Master of Engineering (M.Eng.), Master of Advanced Studies (MAS) en Master of Business Adminstration (MBA) evenals "Postgraduate Diploma",

ln der derde academische cyclus kat het gaan om de volgende diploma's :

Doctoraat van alle faculteiten en vakgebieden onder de benamingen op het gebied van het onderzoeksdoctoraat Doctor of Philosophy (Ph.D of Dr.), Doctor of Sciences (D.Sc. of Dr.), Doctor of Engineering (D.Eng. of Dr.) en in wetenschappen van beroepsonderwijs en toegepaste wetenschappen Doctor of Business Adminstration (DBA of Dr,) evenals de onderscheidingen honoris causa die worden uitgereikt voor het verlenen van bijzondere diensten ; eredoctor (Dr. h.c.).

Bovendien worden leerstoelen uitgereikt onder de volgende benamingen

Leerstoelen die alleen worden uitgereikt indien de habilitatieprocedures voltooid zijn ; Profession habiiltationis (Prof. habiL) en leerstoelen die ook kunnen worden uitgereikt" zonder dat de habilitatieprocedures voltooid zijn : universiteitsprofessor-docent (Prof. univ.), professor-docent, met onderzoeksopdracht enfof als graad in de academische administratie (Prof.), geassocieerd professor (Prof, assoc.) assistent-professor (Prof. asst.), professor honoris causa (Prof. h.c.), en professor emeritus (Prof. em.).

De vereniging is actief in de transdisciplináir(e) onderzoek/ontwikkeling, op gebieden van beroepsopleiding, interdisciplinair onderzoek, de ontwikkeling van internet, telematica, studies op afstand en via correspondenties, de begeleiding van wetenschappelijke werken en thesissen, beroepsoriëntering, expertise en evaluatie van verworven ervaringen.

Het interdisciplinair onderzoek vormt een netwerk van studiecentra dat het voor vorsers van verschillende diensten van de vereniging mogelijk maakt zich te groeperen, in onderzoekslaboratoria of  centra om werkzaamheden te verrichten in de sectoren internationale handel, bedrijfsbeheer, management, administratie van internationale bedrijven (ook van de ontwikkelingslanden), mensenrechten, Europees en internationaal recht, economische wetenschappen, technische wetenschappen, industriële wetenschappen, organisatie van wetenschappelijk werk, communicatiewetenschappen, gezondheids- en psychologisch wetenschappen, mensen natuurwetenschappen, nieuwe onderzoeksgebieden op het vlak van wetenschap on ontwikkeling, naast het onderzoek door vrij gereglementeerde en niet-gereglementeerde beroepen in de Europese landen, de ontwikkeling en toepassing op internationaal niveau van het beheer van potentieel, competenties, kwalificaties en kwaliteit en van de beroepswetenschappen, de economische informatie, de academische en wetenschappelijke vrijheden, de informatie- en communicatieprocessen, van milieu en de hedendaagse wereld, van het maatschappelijk onderzoek voor vrede en veiligheid in de betekenis van gemeenschappelijke principes. voor een internationale gemeenschap.

De vereniging realiseert deze doelstellingen met eender welke middelen, hetzij conform een beslissing van haar organen, hetzij 'en desgevallend in nauwe samenwerking met haar leden De vereniging kan elke handeling stellen die volledig of gedeeltelijk en rechtstreeks of onrechtstreeks verband houdt met haar doelstellingen of kan de ontwikkeling of vereenvoudiging doen erkennen die nuttig zijn voor de verwezenlijking, en kan aldus alle roerende en onroerende goederen kopen en inzetten die noodzakelijk zijn en dus ook menselijk en technologisch kapitaal en de noodzakelijke financieringen. De vereniging kan zich meer bepaald ook blootstellen aan concurrentie en zich verbinden voor doelstellingen die overeenkomen met haar eigen doelstellingen. Ze kan passende relaties aanknopen met andere instellingen en partnerschappen sluiten. Het directiecomité heeft het recht de aard en het doel van de doelstellingen van de vereniging te interpreteren.

De vereniging héet ook tot doel te handelen op provinciaal, gemeentelijk, federaal, Europees en Internationaal niveau en aldus meer bepaald het universitair netwerk te promoten dat is samengesteld uit haar stichtende leden.

DEEL il . LEDEN  TOELATING  ONTSLAG  UITSLUITING

t

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mop 2.2

Artikel 5. Leden

De vereniging staat open voor Belgen en vreemdelingen. Ze heeft effectieve leden, d.i. natuurlijke en/of rechtspersonen die wettelijk zijn opgericht volgens de wetten en de gebruiken van de Staat waartoe ze behoren. Alleen de effectieve leden hebben elk één stem op de stemmingen van de algemene vergadering, in eender welke materie.

De vereniging kan ook toegetreden leden hebben, d.i. natuurlijke personen, toegevoegde leden, d.i. rechtspersonen, evenals ereleden.

De toegetreden en toegevoegde leden mogen de algemenen vergadering bijwonen en hebben elk één stem voor de beslissingen betreffende de planning en de ontwikkeling van de onderwijsprogramma's. De ereleden mogen de algemene vergadering bijwonen, maar genieten geen stemrecht.

Artikel 6. Toelaten van leden

Het toelaten van nieuwe leden is afhankelijk van de voorstelling van eeri schriftelijk verzoek tot toetreding.

Het verzoek wordt gericht aan de raad van bestuur en wordt ingeschreven op de agenda van de volgende algemene vergadering.

Het toelaten van nieuwe leden wordt goedgekeurd of geweigerd door de algemene vergadering die zich uitspreekt over dit agendapunt.

Een nieuw effectief lid wordt pas toegelaten indien hij twee derde (2/3) haalt van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden ; een nieuw toegetreden, toegevoegd of erelid wordt alleen toegelaten indien hij de gewone meerderheid van de stemmen, d.i. 50 % van de stemmen plus één (1) stem, haalt op de stemming van de algemene vergadering betreffende zijn toelating.

Artikel 7. Ontslag

Het staat de leden vrij zicht gelijk wanneer terug te trekken uit de vereniging ; ze moeten die beslissing ten minste zes maanden op voorhand ter kennis brengen van de vereniging via een bij de post aangetekend schrijven met ontvangstbewijs, In dit geval wordt het betaalde lidgeld niet terugbetaald.

Artikel 8. Uitsluiting

Ieder lid dat een inbreuk begaat op de bepalingen van deze statuten, wordt uitgesloten uit de vereniging door de algemene vergadering die zich uitspreekt bij tweederde (2/3) meerderheid van de stemmen van de, aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden, op aanbeveling van de raad van bestuur en nat te zijn gehoord door de vergadering.

Een uitgesloten of ontslagen lid van de vereniging verliest de rechten die hij als lid genoot en kan niet de terugbetaling van het betaalde lidgeld eisen.

Artikel 9. Lidgeld

De effectieve leden evenals de toegevoegde en toegetreden leden betalen lidgeld dat de algemenen vergadering jaarlijks vastlegt op aanbeveling van de raad van bestuur. Het lidgeld voor het volgende jaar moet uiterlijk op 31 december betaald zijn. Een lid dat zijn lidgeld op 31 december niet heeft betaald, wordt geacht te hebben verzaakt aan " zijn lidmaatschap van de vereniging. De verplichting om de achterstallige bedragen te betalen blijft bestaan.

DEEL Ill . ALGEMENE VERGADERING

Artikel 10. Samenstelling

De algemene vergadering bestaat uit aile effectieve leden ; alleen die effectieve leden hebben stemrecht in

eender welke materie.

Artikel 11, Bevoegdheden

De algemene vergadering beschikt over alle bevoegdheden die toelaten de doelstellingen en activiteiten van de vereniging te verwezenlijken. De onderstaande zaken behoren meer bepaald tot de exclusieve bevoegdheid van de algemene vergadering :

" De statuten wijzigen

'De bestuurders en de voorzitter van de raad van bestuur (en desgevallend de commissarissen) benoemen

en ontslaan

.De begrotingen en jaarrekeningen goedkeuren

" Decharge verlenen aan de bestuurders (en desgevallend aan de commissarissen)

" De vereniging vrijwillig ontbinden

" Een lid uitsluiten

" Nieuwe leden toelaten

Artikel 12. Organisatie

De gewone algemene vergadering komt eenmaal per jaar samen en wordt voorgezeten door de voorzitter

van de raad. Ze vindt plaats op de eerste vrijdag van de maand juni om zestien uur. Buitengewone algemene

L,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

vergaderingen vinden plaats op de dag, het tijdstip en de plaats die de raad van bestuur bepaalt. De dag, het tijdstip en de plaats worden ten minste dertig (30) dagen voor de algemene vergadering meegedeeld aan alle leden.

De oproepingen worden ten minste dertig dagen voor de algemene vergadering verzonden via een bij de post aangetekend schrijven.

De Oproepingen worden me het hetzelfde communicatiemiddel naar alle leden verstuurd. De oproepingen vermelden de agenda die de onderstaande punten moet bevatten indien het om een gewone algemene vergadering gaat, zonder dat deze opsomming beperkend is

.Verslag van de raad van bestuur

" Jaarrekening van het vorige boekjaar en begroting voor het volgende boekjaar

" Bedrag van het lidgeld voor de leden voor het volgende boekjaar

" Activiteitenplan voor het volgende boekjaar

Desgevallend

" Verkiezing van één of meer nieuwe leden van de raad

.Verkiezing van een commissaris

'Goedkeuring van de benoeming van de nieuwe leden, indien er vragen tot aansluiting zijn

De voorzitter van de raad van bestuur kan een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen op h et

schriftelijk verzoek van één derde (1/3) van de leden,

Bij afwijking van het eerste lid kan de raad een buitengewone algemene vergadering binnen de tien (10)

dagen bijeenroepen indien de omstandigheden zulks vereisen.

In de overige gevallen bedraagt de oproepingstermijn drie (3) maanden (cf, artikel 15 § 2).

Artikel 13. Vertegenwoordiging

De leden kunnen zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door en lasthebber die geen lid is van de vergadering. Een lid mag een onbeperkt aantal volmachten hebben. De beslissingen van de algemene vergadering zijn slechts geldig indien ten minste de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is.

Artikel 14. Besluiten

Behalve in de gevallen waarin deze statuten voorzien, worden de besluiten genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden die hun stem uitbrengen. Er kan niet worden gestemd over een punt dat niet op de agenda staat. De leden nemen kennis van de besluiten in de, processenverbaal die de raad van bestuur hun schriftelijk toestuurt.

DEI~L IV. WIJZIGEN VAN DE STATUTEN - ONTBINDING

Artikel 15, Wijzigen van de statuten

Onverminderd de artikelen 50, paragraphe 3, 55 en 56 van de Belgische wet van 27 juni 1921 moet elk voorstel dat een wijziging van de statuten of de ontbinding van de vereniging voor ogen heeft, uitgaan van de raad van bestuur of van ten minste de helft van de leden van de vereniging.

De raad van bestuur moet de leden van de vereniging ten minste drie (3) maanden van tevoren kennis geven : van de datum van de algemene vergadering die zich over voornoemd voorstel zal uitspreken. De algemene vergadering kan slechts geldige beslissingen nemen indien twee derde van haar leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Een besluit is alleen geldig indien het wordt goedgekeurd door een tweederde (2/3) meerderheid van de .aanwezige of vertegenwwordigde leden die hun stem uitbrengen. Telt de algemene vergadering echter geen twee derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden die hun stem uitbrengen, dan wordt een nieuwe algemene vergadering bijeengeroepen onder dezelfde voorwaarden als hierboven bedoeld. Deze nieuwe algemene vergadering moet zich definitief en geldig uitspreken over het genoemde voorstel, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Statutenwijzigingen moeten worden overgelegd aan het Ministerie van Justitie en moeten in de bijlag en tot het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd. Wordt de vereniging ontbonden, dan wijst de algemene vergadering de vereffenaar(s) aan, stelt ze hun bevoegdheden vast en beslist ze welke bestemming era an het netto actief verplicht naar een vereniging gaan die dezelfde doelstellingen als de vereniging nastreeft.

DEEL V. RAAD VAN BESTUUR

Artikel 16. Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een raad die bestaat uit minimum drie (3) en maximum vijf (5) natuurlijke personen. De leden van de raad warden door de algemene vergadering benoemd voor een periode van vijf (5) jaar die zonder beperking in de tijd kan worden verlengd. Ze kunnen gelijk wanneer worden afgezet door de algemene vergadering die beslist bij tweederde (2/3) meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Aan hun functies komt een einde door overlijden, ontslag, burgerlijke onbekwaamheid of onder voorlopige bewindstelling, afzetting en verstrijken van het mandaat. De kandidaturen om in de raad te worden verkozen, moeten uitérlijk dertig (30) dagen voor de algemene vergadering worden bezorgd aan de raad van bestuur en worden samen met de oproepingen door de raad ter kennis van alle leden van de vereniging

v

MOa 2,2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

gebracht. Per boekjaar kunnen er slechts twee (2) nieuwe leden van de raad worden verkozen. Naast de nieuwe leden van de raad van bestuur kunnen de leden in functie opnieuw worden verkozen. Niettegenstaande het bovenstaande kunnen er, indien het aantal leden van de raad daalt tot minder dan drie (3) leden, meer dan twee (2) nieuwe leden van de raad worden verkozen met een maximum van drie (3) nieuwe leden van de raad.

Het staat de leden van de raad van bestuur vrij om gelijk wanneer hun ontslag te geven met een opzegtermijn van vier (4) maanden. Indien een functie binnen de raad van bestuur vacant wordt in de loop van een boekjaar, dan kan de raad die functie vullen door middle van cooptatie. Het Aldus gecoopteerde lid zetelt tot de volgende algemene vergadering. De voorzitter van de raad vertengenwoordigt de raad zonder dat hij tegenover derden het bewijs moet leveren van de bevoegdheden die hem krachtens dit artikel worden verleend.

De 'algemene vergadering stelt de vergoeding vast waarop de leden 'van de raad van bestuur eventueel recht hebben, Alle akten betreffende het benoemen en afzetten van bestuurders en betreffende de beeindiging van hun functies worden opgesteld confcrm de wet, worden ingediend bij de griffie van de rechtbank van koophandel en zijn het voorwerp van een publicatie, op kosten van de vereniging, in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad.

Artikel 17. Bevoegdheden

De raad beschikt over de ruimste bevoegdheden inzake het beleid, het bestuur en het beheer van de vereniging. De raad van bestuur oefent alle bevoegdheden uit die de wet of de statuten niet uitdrukkelijk voorbehouden voor de algemene vergadering. De raad stelt de begroting voor en stelt de prioriteiten van de vereniging vast. De jaarrekening word eenmal per jaar aan de leden van de vereniging bezorgd, ten minste dertig (30) dagen voor de algemene vergadering,

De raad mag het dagelijks beheer toevertrouwen aan een of meer bestuurders of aan een of meer aangestelden waarvan hij de bevoegdheden vaststelt. In vcorkomend geval stelt de raad vast op welke vergoeding de persoon recht heeft die met het dagelijks beheer wordt belast.

Artikel 18.Voorzitter van de raad van bestuur

De voorzitter van de raad wordt benoemd voor een periode van zes (6) jaar die zo vaak als men wil kan worden verlengd. Is de voorzitter afwezig op een vergadering van de raad, dan stellen de aanwezige of vertegenwoordigde leden het lid met de grootste anciënniteit in termen van ononderbroken duur in de raad aan tot voorzitter voor het verloop van de vergadering.

Artikel 19. Raad van bestuur

De raad vergadert ten minste tweemaal (2) per jaar. Hij komt samen op bijzondere bijeenroeping van de voorzitter of van de persoon die belast is met het dagelijks beheer. De oproepingen worden via e-mai, gewone brief of fax versturrd naar alle leden. Ze bevatten de voorlopige agenda en worden ten minste twee (2) weken voor elke vergadering naa alle leden verzonden. Een (1) week voor de vergadering word teen definitieve agenda verzonden,

De persoon die met het dagelijks beheer belast is of, bij gebrek daaraan, de voorzitter bereidt de processen-verbaal voor die naar de leden van de raad worden verzonden binnen de drie (3) weken die volgen op de vergadering. Na goedkeuring worden de processen-verbaal naar alle leden van de raad verstuurd. Wanneer dat noodzakelijk is, kan de raad ook vergaderingen "op afstand" houden en beslissingen nemen met gebruik van eender welk passende telecommunicatiemiddel zoals een telefoon, via e-mail en door middel van een tele-of vidoeconferentie.

Artikel 20. Besluiten

De besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden van de raad van bestuur. Een besluit is slechts geldig op voorwaarde dat de helft van de leden van de raad.aanwezig of vertegenwoordigd is. De voorzitter heeft een tweede doorslaggevende stem betreffende gelijk welk punt waarover de raad stemt en date bij de eerste stemming niet wordt goedgekeurd.

Artikel 21. Bevoegdheden

Behoudens bijzondere volmacht worden aile akten van de raad van bestuur getekend door de persoon die met het dagelijks beheer is belast en die, krachtens de bevoegdheden die hem daartoe werden verleend, niet gehouden is tegenover derden het bewijs van zijn bevoegdheden over te leggen.

Artikel 22. Register

De besluiten van de raad worden opgetekend in een register dat wordt door de persoon die met het,

dagelijks beheer is belast of, bij gebrek daaraan, door de voorzitter. Het register wordt bewaard op de zetel van .

de vereniging waar de leden van de vereniging het kunnen inzien.

Artikel 23. Vertegenwoordiging

De vereniging wordt in rechte, als eiser en als verweerder, geldig vertegenwoordigd door twee bestuurders die gezamenlijk handelen of door de persoon die met het dagelijks beheer is belast of door de voorzitter van de raad van bestuur die alleen handelen.

DEEL VI. BEGROTING EN REKENINGEN

Artikel 24. Boekjaar

MOD 2,2

Luik B Vervolg

Wef boekjaar vangt aan op één januari en eindigt-op eenendertig december, met uitzondering van het eerste-, boekjaar dat zal aanvangen op de datum van oprichting van de vereniging en zal verstrijken op 31 december 2013. In overeenstemming met artikel 53 van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, in de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen worden de jaarrekening van het afgelopen boekjaar evenals de begroting van het volgende boekjaar jaarlijks opgesteld door de raad van bestuur en ter goedkeuring overgelegd aan de algemene vergadering op haar eerstvolgende vergadering.

In overeenstemming niet artikel 51 van de voornoemde wet worden de rekeningen bezorgd aan de federale overheidsdienst Justitie.

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

DEEL Vil . ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 25, Financiering

De vereniging, vertegenwoordigd door de raad van bestuur, mag subsidies, giften en leningen ontvangen van de instellingen van de Europese Unie, van stichtingen enzovoort, voor zover dit geen impact heeft op haar onafhankelijkheid.

Artikel 26. Belgisch recht

AI wat niet wordt voorzien door deze statuten en meer bepaald de te verrichten publicaties in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad, wordt geregeld overeenkomstig de bepalingen van Titel Ill van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verinnigen zonder winstoogmerk en date stichtingen.

OVERGANGSBEPALINGEN

A. Eerste boekjaar

Het eerste boekjaar begint op heden om te eindigen op eenendertig december twee duizend en dertien.

B. Eerste jaarvergadering

De eerste gewonealgemene jaarvergadering zal samenkomen in twee duizend en veertien.

C. Verbintenissen aangegaan in naam van de vereniging in oprichting

De vereniging zal haar activiteiten aanvangen vanaf haar verkrijging van rechtspersoonlijkheid vastgesteld bij Koninklijk Besluit.

Alle verbintenissen, alsook alle verplichtingen die hieruit voortvloeien, en alle activiteiten, voorafgaand aan deze, ira naam van voor rekening van de vereniging in oprichting, worden overgenomen door de vereniging op heden opgericht. Deze overname zal echter enkel gevolg hebben op het ogenblik dat onderhavige vereniging rechtspersoonlijk zal hebben.

Anderzijds verklaren de comparanten elkeen van de oprichters te " machtigen om voor rekening van onderhavige vereniging alle noodzakelijke en nuttige akten en overeenkomsten te ondertekenen met betrekking tot de verwezenlijking van het maatschappelijke doel, en dit gedurende een termijn van zes maanden en ten laatste op het ogenblik van de verkrijging van haar rechtspersoonlijkheid,

BENOEMINGEN

Nadat de statuten van de vennootschap vastgesteld werden, duiden de comparanten aan

A. Als eerste bestuurders van de vereniging :

1/ de Heer JANSSEN Werner, voornoemd

2/ de Heer VERNY Arsène, voornoemd

3/ de Heer COUMANS Marcus, voornoemd

Die verklaart hebben te aanvaarden.

Het mandaat van de aldus benoemde bestuurders zal uiterlijk verstrijken na de jaarvergadering van 2017.

Het mandaat van de aldus benoemde bestuurders zal ten kosteloze titel uitgevoerd worden.

B. Bevoegdheidsdelegatie

De comparanten kennen alle bevoegdheden toe, met de mogelijkheid van indeplaatsstelling, aan de Heer JANSSEN Werner, ten einde alle formaliteiten te verrichten met betrekking tot de inschrijving in het Rechtspersonenregister, bij de administratie van de belasting op de toegevoegde waarde en bij andere instellingen en deze inschrijvingen te verbeteren of te wijzigen.

Voor eensluidend ontledend uittreksel,

Notaris Paul KREMERS, te Luik

Tegelijkertijd neergelegd: een expeditie van de akte van 29 september 2012

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perse(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/10/2012 - Annexes du Moniteur belge

27/03/2015
ÿþ15 46197

MOP 2.2

in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

i" teriilr [?!.Yi tr,r dur Fnrldth-.Elk

V. i.ur<L tt - l5"

1 7 -03» ?nra

rbriffie

r.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsar : 0849.466.018

Benaming

(voluit) : Martin Buber University

(verkort) : MBU

Rechtsvorm : internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Grijzegraaf 16, 3798 's Gravenvoeren

Onderwerp akte : Benoeming Bestuurslid

Uitreksel uit de Bestuursvergadering d.d. 02.03.2015:

Benoeming Marion Coumans-Keulen BSc.

Mw. M.M.A.G.H. (Marion) Coumans-Keulen BSc. wordt per direct benoemd als vierde Bestuurslid.

ir. M.H.J. Coumans

Bestuurslid / Secretaris Martin Buber University

Op de laatste biz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
MARTIN BUBER UNIVERSITY

Adresse
GRIJZEGRAAF 16 3798 'S GRAVENVOEREN

Code postal : 3798
Localité : Fouron-Le-Comte
Commune : FOURONS
Province : Limbourg
Région : Région flamande