NOORD-LIMBURGSE HUISARTSENKRING, AFGEKORT : NLHAK

Association sans but lucratif


Dénomination : NOORD-LIMBURGSE HUISARTSENKRING, AFGEKORT : NLHAK
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 421.198.051

Publication

03/05/2012
ÿþM00 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

RECH I BANK VAN KUUNHAN L1EL1

Voorbehoud aan he Belgisc Staatsbl 1111111111111111111111

*12083953*

2 0 -04- 2012

HASSELT Griffie

.1.11.111

Ondernemingsnr : 421.198.051

Benaming

(voluit) : 17oord-.Linturgse Buisartssenkmixag

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

(verkort) : NLHAK

Rechtsvorm : V2W

Zetel : Kraanstraat 21, 3900 Overpelt.

Onderwerp akte : Gewijzigde samenstelling van de Raad van bestuur (statutaire algemene vergadering van 06.04.2012) en gewijzigde statuten (buitengewone algemene vergadering van 23.06.2011).

Statuten Noord-Limburgse Huisartsenkring vzw,

goedgekeurd op de Buitengewone Algemene Vergadering van 23 juni 2011.

TITEL I : BENAMING - ZETEL - HUISARTSENZONE

4. Artikel 1. Naam - zetel  zone  stichters.

1.1. De benaming van de vereniging is

Noord-Limburgse Huisartsenkring vereniging zonder winstoogmerk.

Als afkorting : NLHAK vzw,

Zowel de volledige naam als de afkorting kunnen elk afzonderlijk als enige en volledige statutaire benaming van de vereniging worden gebruikt. Alle officiële stukken en akten uitgaande van de vereniging dragen deze benaming, alsook het adres van de zetel van de vereniging.

4.2. De zetel is gevestigd : te 3900 Overeelt -. Kraanstraat 21, gemeente van de huisartsenzone

(Artikel 1.3.), in het gerechtelijk arrondissement van Hasselt.

De zetel kan te allen tijde overgebracht worden op een ander adres binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3.),

op voordracht van de raad van bestuur, met eenvoudige goedkeuring door de algemene

vergadering.Wijziging van het adres van de zetel dient ook aan de Provinciale Raad van de Orde

der Geneesheren te worden medegedeeld.

1.3. De huisartsenzone bestaat uit het geografisch aaneengesloten gebied van de hierna expliciet vernielde (deel-)gemeente(n) van de Noord-Limburgse Huisartsenkring vzw.

3900 Overpelt

3910 Neerpelt

3930 Hamont-Achel

3940 Hechtel  3941 Eksel

3950 Bocholt

3990 Peer

1.4. De stichters van de vereniging zijn de volgende:

Vinken, Lambert, 3910 Neerpelt, Stationssstraat 12

Smets, Wilfried, 3910 Neerpelt, Heerstraat 35

Loos, Martin, 3900 Overpelt, Houtmolenstraat 99

Thys, Jozef, 3900 Overpelt, Kraanstraat 21

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

et

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2,2

TITEL Il : DOEL - DUUR.

2. Artikel 2, Doel.

De vereniging heeft tot doe! :

2.1. De uitoefening van het huisartsenberoep te vergemakkelijken, te behartigen en te beschermen,

2.2. De huisartsengeneeskunde op een sociaal en wetenschappelijk verantwoorde wijze te bevorderen : zowel curatieve als preventieve geneeskunde, diensten die de continuïteit van de zorgen verzekeren, thuisgezondheidszorg en palliatieve zorgen; en met een bijzondere aandacht voor de wettelijke verplichtingen en de regels van de deontologie, zowel van artsen ais van andere beroepen.

2.3, De relaties te bevorderen binnen de huisartsenzone en regionaal, tussen de huisartsen onderling , tussen huisartsen en geneesheren-specialisten, met beoefenaars van medische en paramedische beroepen, met andere gezondheidswerkers, met publieke en private instellingen, met organisaties in de gezondheids- en welzijnszorg en met de overheid.

2.4. De lokale organisatie en de vertegenwoordiging van de huisartsen op zich te nemen, en de samenwerking van de huisartsen met andere beroepsbeoefenaars in de gezondheidszorg, volgens de opdrachten van het KB van 8 juli 2002 tot vaststelling van de opdrachten verleend aan de huisartsenkringen en alle toekomstige opdrachten welke de wetgever aan de wettelijke erkende huisartsenkring toevertrouwt.

Daartoe,

2.4.1. Treedt de huisartsenkring vzw op ais de vertegenwoordiger van de huisartsen van de huisartsenzone.

1°. Is de huisartsenkring vzw het lokaal aanspreekpunt voor de huisartsen voor het lokale beleid ter implementatie van het lokale gezondheidsbeleid.

2°, Kan de huisartsenkring vzw initiatieven nemen ter promotie van de huisartsenwerking en van de eerstelijnsgezondheidszorg.

3°, Neemt de huisartsenkring vzw initiatieven ter optimalisatie van de multidisciplinaire samenwerking tussen eerstelijnszorgverstrekkers,

4°. Neemt de huisartsenkring vzw initiatieven om de continuïteit van de zorgen te waarborgen, en poogt i het bijzonder samenwerkingsovereenkomsten met ziekenhuizen af te sluiten.

5°. Neemt de huisartsenkring vzw initiatieven om voor alle patiënten de toegankelijkheid van de huisartsgeneeskunde binnen haar huisartsenzone te optimaliseren.

2.4.2. Organiseert de huisartsenkring vzw een huisartsenwachtdienst binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3.), eventueel bestaande uit verscheidene onderdelen,

1° De wachtdienst bestaat uit volgende onderdelen:

Sector;: 3900 Overpelt en 3910 Neerpelt (behalve deelgemeente St. Huibrechts-Lille

Sector : 3930 Hamont-Achel en 3910 St. Huibrechts-Lille en 3950 Kaulille

Sector : 3940 Hechtel en 3941 Eksel en 3990 Peer (behalve deelgemeenten Grote Brogel en Erpekom)

Sector : 3950 Bocholt (behalve deelgemeente Kaulille) en 3990 Grote Brogel en 3990 Erpekom

Sector : Erperheide, vakantiepark in 3990 Erpekom

2° De huisartsenkring vzw stelt het huishoudelijke reglement van de wachtdienst op, met alle praktische

organisatorische, wettelijke en deontologische bepalingen, geldend voor aile huisartsen van

de huisartsenzone.

2.4.3, Kan de huisartsenkring vzw initiatieven nemen om de wetenschappelijke navorming van de huisartsen te bevorderen, o.a. via voordrachten, studievergaderingen, seminaries, congressen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOr12.2

2.4.4. Kan de huisartsenkring vzw initiatieven nemen om organisatorisch, structureel en inhoudelijk een beroepskader aan de huisartsen aan te bieden, om te voldoen aan wettelijke vereisten en/of om te voldoen aan erkenningscriteria voor huisartsen,

2.5. Bij de verwezenlijking van haar doel zal de vereniging erop toezien dat de uitvoering ervan niet strijdig

is met de Code Van de Geneeskundige Plichtenleer.

In het bijzonder zal de vrije artsenkeuze van de patiënt gewaarborgd worden. Iedere vorm van directe of

indirecte collusie, dichotomie en overconsumptie zal uitgesloten worden, alsmede elke vorm

van commercialisatie van de geneeskunde. De huisartsenkring vzw za! er bovendien

op toezien dat de collegialiteit tussen de huisartsen onderling, evenals tussen de huisartsen en de

geneesheren-specialisten gerespecteerd wordt.

In al haar handelingen zal het medisch beroepsgeheim strikt nageleefd worden ;de continuïteit van

de zorgen mag niet in gevaar gebracht worden.

2.6. De vereniging kan alle roerende en onroerende goederen bezitten of verkrijgen en aile rechtshandelingen verrichten die nodig of nuttig zijn voor de verwezenlijking van haar doel, en de vereniging kan alle middelen aanwenden die tot de verwezenlijking rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen,

3. Artikel 3. Duur.

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden door de algemene vergadering, onder de voorwaarden van artikel 16 van deze statuten.

TITEL Ill ; LEDEN.

4. Artikel 4. Lidmaatschap.

4.1. De vereniging omvat minstens vier leden, het maximaal aantal leden is onbeperkt.

De vereniging telt werkende leden die huisarts zijn binnen de huisartsenzone en eventueel toegetreden leden die eveneens geneesheer zijn. (Artikel 4.4.). De volheid van het lidmaatschap met stemrecht en toegang tot de algemene vergadering komt toe aan de werkende leden, verder vermeld als "ad" of "leden".

4.2. De raad van bestuur zal op de zetel van de vereniging een register van de leden bijhouden.

Zijn lid van de vereniging, huisartsen die voldoen aan de volgende cumulatieve lidmaatschapsvoorwaarden

1° praktijkvoerend huisarts zijn (d.w.z. erkende huisartsen, huisartsen in beroepsopleiding en algemeen geneeskundigen met verworven rechten),

2 ° met een kabinet uitgerust om de huisartsgeneeskunde te beoefenen, en gevestigd op een adres binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3),

3° het jaarlijks lidgeld betalen,

4° zich houden aan de wettelijke en de deontologische bepalingen van de statuten, de huishoudelijke reglementen, en die in het bijzonder het huishoudelijk reglement van de wachtdienst onderschrijven dat voorafgaandelijk ter goedkeuring aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesltieren en aan de Provinciaal Geneeskundige Commissie werd voorgelegd.

4.3. De raad van bestuur zal de formaliteiten van het lidmaatschap schriftelijk uitwerken, en laten

goedkeuren door de algemene vergadering. Kandidaat werkende leden stellen zich schriftelijk kandidaat bij de raad van bestuur.

De vrijwillige toetreding van een lid, dat voldoet aan aile lidmaatschapsvoorwaarden (Artikel 4.2.-1°-2°-3°), kan van rechtswege niet geweigerd worden, noch door de algemene vergadering noch door de raad van bestuur,

4.4, De algemene vergadering kan onder door haar te bepalen voorwaarden (Artikel 4.1.) andere personen toelaten als toegetreden leden. Dit dienen artsen te zijn ingeschreven op de lijst van de Orde der Geneesheren.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

5. Artikel 5. Uitsluiting - ontslag  uittreding - overlijden.

5.1. De uitsluiting van een lid vereist de beslissing van de algemene vergadering, na advies van de raad van bestuur, mits vermelding op de agenda en genomen bij twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De aanwezigheid van 2/3de der leden is vereist..

Het onderwerp van de uitsluiting kan nooit betrekking hebben op de statutaire voorwaarden van het lidmaatschap, gezien de acceptatieplicht, op voorwaarde dat het lid aan alle cumulatieve tidmaatschapsvoorwaarden voldoet en blijft voldoen,(Artikel 4.2.1° 2°-3°)

De raad van bestuur is verplicht het geviseerde lid voorafgaandelijk op te roepen voor verhoor en vervolgens een omstandig gemotiveerd advies aan de algemene vergadering te formuleren.

De uitsluiting treedt onmiddellijk in en wordt aan de betrokkene per aangetekend schrijven medegedeeld.

5.2. Een lid dat ontslag neemt of vrijwillig uittreedt zal dit per aangetekend schrijven melden aan de raad van bestuur, die het ter kennis brengt aan de algemene vergadering.

Het lid dat weigert het lidgeld te betalen, na een schriftelijke aanmaning en een regularisatietermijn van één maand, wordt geacht ontslag te nemen en wordt daarvan aangetekend op de hoogte gebracht door de raad van bestuur, Ontslagen gaan in vanaf de volgende algemene vergadering.

5.3. Het lidmaatschap neemt een onmiddellijk einde bij het overlijden van een lid.

5.4. Het verlies van één van de cumulatieve voorwaarden van lidmaatschap (Artikel 4.2.1°-2°-3°) brengt van rechtswege ook het verlies van het lidmaatschap mee.

5.5. Noch het ontslagnemend, noch het uittredend lid, noch het uitgesloten lid, noch de rechtsopvolgers van overleden leden, kunnen aanspraak maken noch op het vermogen noch op de bijdragen van de vereniging, Zij kunnen nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen en/of inbreng vorderen.

5.6. Binnen de huisartsenkring wordt een verzoeningscommissie opgericht waarvan de samenstelling wordt bepaald in het huishoudelijk reglement. Deze commissie heeft een bemiddelende doch geen sanctionerende bevoegdheid. Onopgeloste problemen worden geschillen en worden voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren, wanneer het deontologische problemen betreft. Andere geschillen worden voorgelegd aan de Provinciaal Geneeskundige Commissie.

5.7 Conflicten van deontologische aard behoren tot de exclusieve bevoegdheid van de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren.

TITEL IV ; ALGEMENE VERGADERING.

6, Artikel 6. Samenstelling.

6,1. De algemene vergadering omvat alle leden en komt minstens éénmaal per jaar samen.

6.2. De werkende leden zijn aanwezig in eigen persoon of bij geschreven volmacht geldend voor één vergadering als vertegenwoordiger van een ander lid.

6.3, Elk in persoon aanwezig werkend lid kan slechts één volmachtgever vertegenwoordigen.

6.4. De volmachtgever wordt als aanwezig geteld voor de behandeling en de beslissing over het punt of de punten in de volmacht vermeld.

6.5. Aile werkende leden hebben gelijk stemrecht en elk lid beschikt over één stem.

6.6, Toegetreden leden kunnen zonder stemrecht deelnemen aan de algemene vergadering, volgens de voorwaarden bepaald door de algemene vergadering. (Artikel 4A)

%.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOQ22

7. Artikel 7. Werking,

7.1. De algemene vergadering beschikt over alle wettelijke bevoegdheden die haar uitdrukkelijk door de wet

van 2 mei 2002 zijn toegekend.

Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor.

1° de wijziging van de statuten;

2° de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3° de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4° de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5° de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid;

8° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk;

9° alle gevallen waarin de statuten dat vereisen;

7.2. De raad van bestuur stelt de agenda op - ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris - en nodigt uit, telkens het doel of het belang van de vereniging zulks vereist. De agenda wordt bij de oproepingsbrief gevoegd. Elk voorstel ondertekend door 1120 van de werkende leden wordt op de agenda geplaatst.

7.3. Wanneer één vijfde van de leden er schriftelijk om verzoekt, is de raad van bestuur verplicht om een bijzondere algemene vergadering samen te roepen, binnen de termijn van één maand, en met toevoeging van de agendapunten door de verzoekende leden voorgesteld.

7.4, De oproepingsbrief met de agenda, plaats, datum en uur van de vergadering wordt aan ieder lid ten laatste 8 kalenderdagen voordien toegezonden.

7.5. De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, bijgestaan door het bureau van de algemene vergadering, Bij afwezigheid van de voorzitter zit diens plaatsvervanger aangeduid door de algemene vergadering de vergadering voor.

8. Artikel 8. Besluitvorming.

8.1. Behalve wanneer de wet van 2 mei 2002 of deze statuten het uitdrukkelijk anders vermelden, kan de algemene vergadering geldige beslissingen nemen met een eenvoudige meerderheid van stemmen, onthoudingen niet meegeteld, welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden is.

8.2. De stemming over personen is geheim. De algemene vergadering kan de stemmodaliteiten bepalen en kan één of meer stemopnemers aanduiden.

8.3. Bij staking van stemmen of bij gelijke stemmen wordt het voorstel geacht niet te zijn aangenomen. Een voorstel wordt slechts aanvaard door de eenvoudige meerderheid der aanwezige en vertegenwoordigde leden.

8.4. De algemene vergadering kan geldig beslissen over wat niet in de dagorde staat wanneer twee derde van de aanwezige leden hierom verzoekt, op voorwaarde dat deze besluiten de rechtmatige belangen van de afwezige leden niet kunnen schenden, behalve over deze punten die expliciet vooraf op de agenda moeten vermeld worden en waarvoor een besluit van de algemene vergadering is vereist bepaald in artikel 7.1. van deze statuten.

8.5. De regelmatig genomen besluiten binden alle werkende leden, ook zij die niet stemmen, die tegenstemmen of afwezig zijn.

9. Artikel 9. Notulen - jaarverslag.

9.1 , De beslissingen van de algemene vergadering worden neergeschreven in de notulen, die worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris, en door de leden die dit wensen., De relatie met haar doelstellingen en/of wettelijke opdrachten wordt gerapporteerd in een jaarverslag.

9.2. Leden en derden met een blijkbaar belang kunnen een afschrift bekomen van notulen en/of het jaarverslag van de algemene vergadering. Ze richten hiertoe een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur om het moment van de raadpleging overeen te komen.

i,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

M0o 22

9.3. Het afschrift van de notulen en/of het jaarverslag wordt door twee bestuurders ondertekend.

9.4. Het register van de notulen, de jaarverslagen en de boekhoudkundige stukken van de vereniging worden op de maatschappelijke zetel bewaard, waar aile leden er kennis kunnen van nemen, zonder het echter te verplaatsen.

9.5. De beslissingen worden aan de werkende leden en eventueel aan de toegetreden leden en aan derden schritïelijk ter kennis gebracht, mits respect voor het medisch beroepsgeheim.

TITEL V : RAAD VAN BESTUUR.

10, Artikel 10. Samenstelling.

10.1. De algemene vergadering benoemt onder haar werkende leden - exclusief onder de erkende huisartsen - de leden van de raad van bestuur, die verder als bestuurder vermeld worden. Dit mandaat is bij akte bepaald. (cf. Artikel 19.)

10.2. De raad van bestuur is samengesteld uit ten minste drie bestuurders, Ze oefenen dit mandaat uit tegen een redelijke aanwezigheidsvergoeding, verplaatsingsonkosten en kosten die voortkomen uit bestuursactiviteiten. De vergoeding dient evenredig te zijn met de uitgeoefende bestuursactiviteiten,

10.3. De algemene vergadering kan aan verschillende nader te bepalen categorieën van leden, een aantal mandaten in de raad van bestuur voorbehouden, o.a.:

10.3.1. aan leden van de algemene vergadering.

10.3.2, aan leden behorende tot de onderdelen van de wachtdienst (Artikel 2.4.2.)

10.3.3. aan leden die zich bekennen tot een deelgroep - die minstens 5% van de leden vertegenwoordigt en

het bewijs levert zich systematisch in de minderheid in geplaatst te weten met betrekking tot de

vertegenwoordiging en/of de organisatie van de wachtdienst (Artikel 2.4.)

Elk lid van de algemene vergadering kan zich desgevallend slechts kandidaat stellen voor de raad van bestuur binnen één van de vooraf bepaalde categorieën (Artikel 10.3.1- 2 - 3).

10.4. Bij de samenstelling van de raad van bestuur kunnen maximaal 2/3 van de mandaten opgenomen worden door personen van hetzelfde geslacht. Indien de algemene vergadering onmogelijk aan die voorwaarde kan voldoen, wordt de motivering daartoe opgenomen in het verslag van de aanstellingsvergadering.

10.5. De raad van bestuur wordt verkozen voor een periode van 4 jaar. Bestuurders die verkozen worden

om een ontslagnemend lid te vervangen, voleindigen het mandaat van hun voorganger.

Het bestuursmandaat is hernieuwbaar, maar kan maximaal 12 jaar ononderbroekn vervuld wonden_

10.6. Het ontslag van een bestuurder wordt gemeld zoals in Artikel 5 van deze statuten. 10.7. De afzetting van een bestuurder gebeurt zoals in Artikel 5 van deze statuten.

10.8. Het mandaat der bestuurders eindigt wanneer zij niet meer voldoen aan de cumulatieve

lidmaatschapsvoorwaarden. (Artikel 4.2.1`>-2°-3°). Het ontslag wordt gemeld zoals in Artikel 5 van deze statuten.

10.9. De bestuurders kunnen geen personeelsleden zijn van de vereniging.(Artikel 12.3.) 11. Artikel 11. Werking,

11.1. De raad van bestuur verdeelt de bestuursfuncties onder haar bestuursleden, zoals de voorzitter, de secretaris, de penningmeester. Deze functies zijn onverenigbaar. Andere bestuursfuncties kunnen omschreven worden in een huishoudelijk reglement,

De voorzitter, samen met de secretaris of twee bestuurders, roept de bestuursraad bijeen en zit de vergadering voor. Indien hij belet of afwezig is wordt de vergadering voorgezeten door diens plaatsvervanger, zijnde de oudste van de aanwezige leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

11.2. De beraadslagingen en de beslissingen van de raad van bestuur vereisen de aanwezigheid van minstens de helft van zijn leden ; de gewone stemmenmeerderheid volstaat, onthoudingen niet meegeteld.

12. Artikel 12, Bevoegdheden.

12.1. De raad van bestuur vertegenwoordigt en verbindt geldig de vereniging, door de handtekening van de voorzitter en de secretaris of de penningmeester, zonder bijzondere machtiging van de algemene vergadering, in aile gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen, inbegrepen daden van beschikking en al wat niet volgens de wet of statuten tot de bevoegdheid van de algemene vergadering behoort.

12.2. Ardus kan de raad van bestuur aile roerende en onroerende handelingen stellen, verkopen, aankopen, lenen, ontlenen; samengevat : de vereniging verbinden in alle omstandigheden en op de meest uitgebreide wijze voor zover verenigbaar met het doel.

12.3. De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel van de vereniging, en bepaalt hun taken en bezoldigingen,

12.4. De raad van bestuur beslist over alle aangelegenheden tenzij de wet of de statuten een andere regeling voorschrijven. De raad van bestuur moet de geldige beslissingen van de algemene vergadering uitvoeren.

12.5. De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en die ter goedkeuring worden voorgelegd aan de algemene vergadering.

12.6. Door de bestuurders wordt geen persoonlijke verplichting noch aansprakelijkheid aangegaan nopens verbintenissen van de vereniging.

13. Artikel 13, Overdracht bevoegdheden.

13.1.. De raad van bestuur kan bevoegdheden om de vereniging in en buiten rechte te vertegenwoordigen overdragen aan een of meer personen (derden), mits de machtiging van de algemene vergadering en de goedkeuring volgens Artikel 13.2. akte bepaald is (cf. Artikel 19.),

13.2, De aanvaarding van de opdracht, de inhoud van de opdracht en de omvang van hun bevoegdheden, alsook de ambtsbeëindiging en/of afzetting, worden in de notulen van de algemene vergadering opgenomen.

13.3. De raad van bestuur kan uit zijn leden een dagelijks bestuur benoemen, mandaat dat beperkt is tot de tijdsduur van hun geldig bestuursmandaat. Dit dagelijks bestuur verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling. Dit mandaat is bij akte bepaald (cf. Artikel 19.).

TITEL VI : LIGGELD - BEGROTINGEN - REKENINGEN.

14. Artikel 14. Lidgeld.

14.1. De raad van bestuur bepaalt het jaarlijks lidgeld, als een billijke bijdrage voor de werking, dat wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de algemene vergadering. De maximumbijdrage is 2.500 ¬ .

14.2. De geldelijke middelen en het vermogen van de vereniging bestaan o.a. uit:

14.2.1. inkomsten uit de jaarlijkse verplichte lidgelden,

14.2.2. inkomsten uit giften, schenkingen, legaten en leningen,

14.2.3_ inkomsten uit eigen activiteiten,

14.2.4. normale beleggingen van inkomsten,

14.2.5. subsidies, in het bijzonder de financiering(en) door de overheid (KB 04-06-2003 BS 26-06-2003).

15. Artikel 15, Boekhouding.

15.1. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. Tijdens het stichtingsjaar loopt het boekjaar vanaf het moment van de stichting tot 31 december van dat jaar.

r.

~

1 o , e, 4 w .

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

MaD 2.2

15.2. De raad van bestuur bereidt de jaarrekeningen van het voorbije boekjaar en de begroting van het volgend boekjaar voor, en legt ze ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering binnen de zes maanden na afsluitingsdatum. De jaarrekening dient te worden opgenomen in het dossier ter griffie van de rechtbank.

153. De vereenvoudigde boekhouding wordt bijgehouden door de penningmeester of desgevallend door een gemachtigd vertegenwoordiger (artikel 13.1)

TITEL VII : ONTBINDING - VEREFFENING.

16. Artikel 16. Ontbinding - vereffening.

16.1. Behoudens de gevallen van ontbinding van rechtswege, kan tot ontbinding slechts besloten worden door de algemene vergadering volgens de wet van 2 mei 2002.

16.2, In geval van vrijwillige ontbinding van de vereniging stelt de algemene vergadering, op voordracht van de raad van bestuur, één of meer vereffenaars aan, die ook geneesheren zijn, en bepaalt hun bevoegdheden,.

16.3. In geval van ontbinding van de vereniging worden de activa, na aanzuivering van de schulden overgedragen - na goedkeuring door de algemene vergadering - aan één of meer verenigingen of organisaties die een gelijkaardig doel nastreven, ter bevordering van de huisartsgeneeskunde

TITEL VI11; ALGEMEEN.

17, Artikel 17,, Orde - Geneeskundige Commissie.

17.1. De statuten en huishoudelijke reglementen worden vooraf ter nazicht en goedkeuring voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren,

17.2. Elk lid blijft ais arts op deontologisch vlak persoonlijk verantwoordelijk voor zijn daden, zowel tijdens de beoefening van het beroep als voor daden gesteld binnen het kader van de werking van de vereniging.

17.3. Ieder huishoudelijk reglement van de wachtdienst en iedere wijziging wordt meegedeeld aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren en aan de Provinciale Geneeskundige Commissie.

18. Artikel 18. Statuten - wijzigingen - goedkeuring.

18.1 , De wet van 2 mei 2002 wordt toegepast wanneer de statuten en/of de huishoudelijke reglementen geen oplossing bieden.

18.2. Tot wijziging van de statuten kan slechts worden beslist indien die wijziging in de agenda van de oproeping gedocumenteerd vermeld is, en indien twee derde van de stemgerechtigde leden aanwezig en/of vertegenwoordigd is, Wordt dit quorum niet bereikt dan kan een tweede vergadering na 15 dagen worden bijeengeroepen, die een geldig besluit zal kunnen nemen ongeacht het aantal aanwezigen.

Voor elke statutenwijziging is bovendien een twee derde der aanwezige en/of vertegenwoordigende stemmen vereist, ook op de tweede vergadering.

Tot wijziging van het doel en/of de doeleinden van de vereniging kan slechts met 4/5 van stemmen worden besloten.

18.3. Deze statuten werden overeengekomen onder de hiernavolgende leden.

Aldus aangenomen op de algemene vergadering gehouden te Hamont-ACHEL op 30/09/2004.

{.

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Luik B - Vervolg

19. Toegevoegde akten: Bestuurders  Dagelijks bestuur Derden.

19.1. Namen op de statutaire Algemene Vergadering van 06 april 2011 ontslag als bestuurder :

Plessers Dominicus, 520420-331-92,

Paesmans Marcel, 500903-169-95,

Janssen Ben, 740321-097-72,

Werden herbenoemd

Vrijsen Charlotte, 591003-262-84

Pardon Willy, 500427-035-39

De Graaf Robert, 590116-365-13

Vliegen Joris, 730622-043-96

Thys Jozef, 480226-295-44

Vanpoecic Mard, 620826-021-72

Vanbriel Albert, 540109-257-32

Loos Martin, 500116-097-95.

Werden op 06.04.2011 benoemd :

Dominicus Jan, 640403-073-45

Goossens Hilde, 640222-044-72

Schuermans Heidi, 650609-284-77

Nieuwe lijst van bestuurders op 06.04.2011 ::

De Graaf Robert, Haag 10, 3930 Hamont-Achel (590116-365-13).

Dominicus Jan, Grote Heide 57, 3910 Neerpelt (640403-073-45).

Goossens Hilde, Dorpsstraat 12, 3940 Hechtel (640222-044-72).

Loos, Martin, Willem If straat 29, 3900 Overpelt (500116-191-95)1

Pardon Willy, Jaak Tassetstraat 28, 3910 Neerpelt (500427-035-39).

Schuermans Heidi, Hamonterweg 207, 3950 Bocholt (650609-284-77).

Thys, Jozef, Kraanstraat 21, 3900 Overpelt (480226-295-44).

Vanbriel, Albert, Lillerbaan 38, 3990, Peer (540109-257-32).

Vanpoecke, Marc, Laarderweg 18, 3990 Peer (620826-021-72),

Vliegen, Joris, Roosendijk 12, 3910 Neerpelt (730622-043-96).

Vrijsen Charlotte, Hofweg 15, 3900 Overpelt (591003-262-84).

19.2. Dagelijks Bestuur:

Voorzitter : Loos Martin, Willem li-straat 29, 3900 Overpelt.

Ondervoorzitter :Vanbriel, Albert, Lillerbaan 38, 3990 Peer.

Penningmeester: Thys, Jozef, Kraanstraat 21, 3900 Overpelt.,

Secretaris : De Graaf Robert, Haag 10, 3930 Hamont-Achel.

19.3. Derden: cfr. ledenlijst

Getekend :% Martin De Graaf Robert Tnys .7o,3:F

Voo]rdtter 5eere,ar'L5 pcxtrt biScreas u3r

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

M0D 2,2

16/03/2015
ÿþ MOa 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor- behoudE ottglomm

aan he

Belgisc Staatsbi

RECHTBANK van KOOPHANDEL

te ANTWERPEN

0 il MME 2015

afdelinrr-rtg%

Ondernemingsnr Benaming : 0412»198.051

(voluit) (verkort) Rechtsvorm Zetel : Noord-Limburgse Huisartsenkring

: NLHAK

: Vereniging zonder Winstoogmerk

: Kraanstraat 21, 3900 Overpelt.

Onderwerp akte : Statuten Noord-Limburgse Huisartsenkring VZW

TITEL I : BENAMING - ZETEL - HUISARTSENZONE

1. Artikel 1. Naam - zetel -- zone  stichters.

1,1. De benaming van de vereniging is :

Noord-Limburgse Huisartsenkring vereniging zonder winstoogmerk.

Als afkorting : NLHAK vzw

Zowel de volledige naam als de afkorting kunnen elk afzonderlijk als enige en volledige statutaire benaming van de vereniging worden gebruikt. Alle officiële stukken en akten uitgaande van de vereniging dragen deze benaming, alsook het adres van de zetel van de vereniging.

1.2. De zetel is gevestigd : te 3900 Overpelt -- Kraanstraat 21, gemeente van de huisartsenzone

(Artikel 1.3.), in het gerechtelijk arrondissement van Hasselt,

De zetel kan te allen tijde overgebracht worden op een ander adres binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3.), op voordracht van de raad van bestuur, met eenvoudige goedkeuring door de algemene vergadering. Wijziging van het adres van de zetel dient ook aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren te worden meegedeeld.

1.3. De huisartsenzone bestaat uit het geografisch aaneengesloten gebied van de hierna expliciet vermelde (deel-)gemeente(n) van de Noord-Limburgse Huisartsenkring vzw.

3900 Overpelt

3910 Neerpelt

3930 Hamont-Achel

3940 Hechtel

3941 Eksel

3950 Bocholt

3990 Peer

1.4. De stichters van de vereniging zijn de volgende

- Vinken, Lambert, 3910 Neerpelt, Stationssstraat 12

- Smets, Wilfried, 3910 Neerpelt, Heerstraat 35

- Loos, Martin, 3900 Overpelt, Houtmolenstraat 99

- Thys, Jozef, 3900 Overpelt, Kraanstraat 21

Op de laatste blz. van Luik B vermelden - Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso ; Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

TITEL II : DOEL - DUUR.

2. Artikel 2. Doel.

De vereniging heeft tot doel :

2.1, De uitoefening van het huisartsenberoep te vergemakkelijken, te behartigen en te beschermen,

2.2. De huisartsengeneeskunde op een sociaal en wetenschappelijk verantwoorde wijze te bevorderen : zowel curatieve als preventieve geneeskunde, diensten die de continuiteit van de zorgen verzekeren, thuisgezondheidszorg en palliatieve zorgen; en met een bijzondere aandacht voor de wettelijke verplichtingen en de regels van de deontologie, zowel van artsen als van andere beroepen.

2.3. De relaties te bevorderen binnen de huisartsenzone en loco-regionaal, tussen de huisartsen onderling en met de artsen- specialisten, met de beoefenaars van medische en paramedische beroepen, met de gezondheidswerkers, publieke en private instellingen, organisaties in de gezondheids- en welzijnszorg en de overheid.

2.4. De lokale organisatie en de vertegenwoordiging van de huisartsen op zich te nemen, en de samenwerking van de huisartsen met andere beroepsbeoefenaars in de gezondheidszorg, volgens de opdrachten van het KB van 8 juli 2002 tot vaststelling van de opdrachten verleend aan de hulsartsenkringen en alle toekomstige opdrachten welke de wetgever aan de wettelijke erkende huisartsenkring toevertrouwt.

Daartoe,

2.4.1. Treedt de huisartsenkring vzw op als de vertegenwoordiger van de huisartsen van de huisartsenzone.

1°. Is de huisartsenkring vzw het lokaal aanspreekpunt voor de huisartsen voor het lokale beleid ter implementatie van het lokale gezondheidsbeleid.

2°. Kan de huisartsenkring vzw initiatieven nemen ter promotie van de huisartsenwerking en van de eerstelijnsgezondheidszorg.

3°. Neemt de huisartsen kring vzw initiatieven ter optimalisatie van de multidisciplinaire samenwerking tussen eerstelijnszorgverstrekkers.

4°. Neemt de huisartsenkring vzw initiatieven om de continuïteit van de zorgen te waarborgen, en poogt in het bijzonder samenwerkingsovereenkomsten met ziekenhuizen af te sluiten.

5°. Neemt de huisartsen kring vzw initiatieven om voor alle patiënten de toegankelijkheid van de huisartsengeneeskunde binnen haar huisartsenzone te optimaliseren.

2,4,2. Organiseert de huisartsenkring vzw één huisartsenwachtdienst binnen de huisartsenzone (Artikel 1.3.), eventueel bestaande uit verscheidene onderdelen.

1° De wachtdienst bestaat uit volgende onderdelen :

Sector: 3900 Overpelt en 3910 Neerpelt (behalve deelgemeente St.

Huibrechts-Lille

Sector: 3930 Hamont-Achel en 3910 St. Huibrechts-Lille en 3950 Kaulille

Sector: 3940 Hechtel en 3941 Eksel en 3990 Peer (behalve deelgemeenten

Grote Orogel en Erpekom)

Sector. 3950 Bocholt (behalve deelgemeente Kaulille) en 3990 Grote Brogel

en 3990 Erpekom

Sector: Erperheide, vakantiepark in 3990 Erpekom

2° De huisartsenkring vzw stelt het huishoudelijke reglement van de wachtdienst op, met alle praktische organisatorische, wettelijke en deontologische bepalingen, geldend voor alle huisartsen van de huisartsenzone.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

2.4.3. Kan de huisartsenkring vzw initiatieven nemen om de wetenschappelijke navorming van de huisartsen te bevorderen, o.a. via voordrachten, studievergaderingen, seminaries, congressen.

2.4.4. Kan de huisartsenkring vzw initiatieven nemen om organisatorisch, structureel en inhoudelijk een beroepskader aan de huisartsen aan te bieden, om te voldoen aan wettelijke vereisten en/of om te voldoen aan erkenningscriteria voor huisartsen.

2.5. Bij de verwezenlijking van haar doel zal de vereniging erop toezien dat de uitvoering ervan niet strijdig is met de Code Van de Geneeskundige Plichtenleer,

In het bijzonder zal de vrije artsenkeuze van de patiënt gewaarborgd worden, iedere vorm van directe of indirecte collusie, dichotomie en overconsumptie zal uitgesloten worden, alsmede elke vorm van commercialisatie van de geneeskunde geweerd worden. De huisartsenkring vzw zal er bovendien op toezien dat de collegialiteit tussen de huisartsen onderling, evenals tussen de huisartsen en de geneesheren-specialisten gerespecteerd wordt.

In al haar handelingen zal het medisch beroepsgeheim strikt nageleefd worden en mag de continuïteit van de zorgen niet in gevaar gebracht worden.

2.6. De vereniging kan alle roerende en onroerende goederen bezitten of verkrijgen en alle rechtshandelingen verrichten die nodig of nuttig zijn voor de verwezenlijking van haar doel, en de vereniging kan alle middelen aanwenden die tot de verwezenlijking rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen.

3. Artikel 3. Duur.

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden door de algemene vergadering, onder de voorwaarden van artikel 16 van deze statuten,

TITEL 111 LEDEN.

4. Artikel 4, Lidmaatschap,

4.1. De vereniging omvat minstens vier leden, en het maximaal aantal leden is onbeperkt. De vereniging telt werkende leden die huisarts zijn binnen de huisartsenzone en eventueel toegetreden leden die eveneens geneesheer zijn. (Artikel 4.4.). De volheid van het lidmaatschap met stemrecht en toegang tot de algemene vergadering komt toe aan de werkende leden, verder vernield ais "lid" of "leden".

4.2. De raad van bestuur zal op de zetel van de vereniging een register van de leden bijhouden.

Zijn lid van de vereniging : de huisartsen die voldoen aan de volgende cumulatieve

voorwaarden

1° praktijkvoerend huisarts zijn (d.w.z. erkende huisartsen, huisartsen in beroepsopleiding en algemeen

geneeskundigen met verworven rechten),

2 ° met een kabinet uitgerust om de huisartsgeneeskunde te beoefenen, en gevestigd op een adres binnen

de huisartsenzone (Artikel 1.3),

3° het jaarlijks lidgeld betalen

4° zich houden aan de wettelijke en de deontologische bepalingen van de statuten, de huishoudelijke

reglementen, en die in het bijzonder het huishoudelijk reglement van de wachtdienst onderschrijven dat

voorafgaandelijk ter goedkeuring aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren en aan de

Provinciaal Geneeskundige Commissie werd voorgelegd.

4.3. De raad van bestuur zal de formaliteiten van het lidmaatschap schriftelijk uitwerken, en laten

goedkeuren door de algemene vergadering. Kandidaat werkende leden stellen zich schriftelijk kandidaat bij de raad van bestuur.

De vrijwillige toetreding van een lid, dat voldoet aan alle lidmaatschapsvoorwaarden (Artikel 4.2.-1 °-2°-3°), kan van rechtswege niet geweigerd worden, noch door de algemene vergadering noch door de raad van bestuur.

4.4. De algemene vergadering kan onder door haar te bepalen voorwaarden (Artikel 4.1.) andere personen toelaten als toegetreden leden, Dit dienen artsen te zijn ingeschreven op de lijst van de Orde der Geneesheren.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

M4D 2.2

5. Artikel 5. Uitsluiting - ontslag  uittreding - overlijden,

5.1. De uitsluiting van een lid vereist de beslissing van de algemene vergadering, na advies van de raad van bestuur, mits vermelding op de agenda en genomen bij twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De aanwezigheid van 213de der leden is vereist..

Het onderwerp van de uitsluiting kan nooit betrekking hebben op de statutaire voorwaarden van het lidmaatschap, gezien de acceptatieplicht, op voorwaarde dat het lid aan alle cumulatieve lidmaatschapsvoorwaarden voldoet en blijft voldoen.(Artiket 4.2.-1°-V-3°).

De raad van bestuur is verplicht het geviseerde lid voorafgaandelijk op te roepen voor verhoor en vervolgens een omstandig gemotiveerd advies aan de algemene vergadering te formuleren.

De uitsluiting treedt onmiddellijk in en wordt aan de betrokkene per aangetekend schrijven medegedeeld.

5.2. Een lid dat ontslag neemt of vrijwillig uittreedt zal dit per aangetekend schrijven melden aan de raad van bestuur, die het ter kennis brengt aan de algemene vergadering.

Het lid dat weigert het lidgeld te betalen, na een schriftelijke aanmaning en een regularisatietermijn van één maand, wordt geacht ontslag te nemen en wordt daarvan aangetekend op de hoogte gebracht door de raad van bestuur.

Ontslagen gaan in vanaf de volgende algemene vergadering.

5.3. Het lidmaatschap neemt een onmiddellijk einde bij het overlijden van een lid.

5.4. Het verlies van één van de cumulatieve voorwaarden van lidmaatschap (Artikel 4.2.1 °-20-3°) brengt van rechtswege ook het verlies van het lidmaatschap mee.

5.5. Noch het ontslagnemend, noch het uittredend lid, noch het uitgesloten lid, noch de rechtsopvolgers van overleden leden, kunnen aanspraak maken noch op het vermogen noch op de bijdragen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen en/of inbreng vorderen.

5.6. Binnen de huisartsenkring wordt een verzoeningscommissie opgericht waarvan de samenstelling wordt bepaald in het huishoudelijk reglement. Deze commissie heeft een bemiddelende doch geen sanctionerende bevoegdheid. Onopgeloste problemen worden geschillen en warden voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren, wanneer het deontologische problemen betreft. Andere geschillen worden voorgelegd aan de Provinciaal Geneeskundige Commissie.

5.7 Conflicten van deontologische aard behoren tot de exclusieve bevoegdheid van de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren.

TITEL IV : ALGEMENE VERGADERING.

6. Artikel 6. Samenstelling.

6.1. De algemene vergadering omvat alle leden en komt minstens één maal per jaar samen.

6.2. De werkende leden zijn aanwezig in eigen persoon of bij geschreven volmacht geldend voor één vergadering.

6.3. Elk in persoon aanwezig werkend lid kan slechts één volmachtgever vertegenwoordigen.

6.4. De volmachtgever wordt als aanwezig geteld voor de behandeling en de beslissing over het punt of de punten in de volmacht vermeld.

6.5. Alle werkende leden hebben gelijk stemrecht en elk lid beschikt over één stem.

6.6. Toegetreden leden kunnen zonder stemrecht deelnemen aan de algemene vergadering, volgens de voorwaarden bepaald door de algemene vergadering. (Artikel 4.4)

7. Artikel 7, Werking.

7.1. De algemene vergadering beschikt over alle wettelijke bevoegdheden die haar uitdrukkelijk door de wet van 2 mei 2002 zijn toegekend.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor,

1° de wijziging van de statuten;

2° de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

3° de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4° de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5° de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid;

8° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk;

9° alle gevallen waarin de statuten dat vereisen;

7.2. De raad van bestuur stelt de agenda op - ondertekend door de voorzitter en/of de secretaris - en nodigt uit, telkens het doel of het belang van de vereniging zulks vereist. De agenda wordt bij de oproepingsbrief gevoegd. Elk voorstel ondertekend door 1/20 van de werkende leden wordt op de agenda geplaatst.

7.3. Wanneer één vijfde van de leden er schriftelijk om verzoekt, is de raad van bestuur verplicht om een bijzondere algemene vergadering samen te roepen, binnen de termijn van één maand, en met toevoeging van de agendapunten door de verzoekende leden voorgesteld.

7.4. De oproepingsbrief met de agenda, plaats, datum en uur van de vergadering wordt aan ieder lid ten laatste 8 kalenderdagen voordien toegezonden.

7.5. De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, bijgestaan door het bureau van de algemene vergadering. Bij afwezigheid van de voorzitter zit diens plaatsvervanger aangeduid door de algemene vergadering de vergadering voor.

8, Artikel 8. Besluitvorming.

8.1. Behalve wanneer de wet van 2 mei 2002 of deze statuten het uitdrukkelijk anders vernielden, kan de algemene vergadering geldige beslissingen nemen met een eenvoudige meerderheid van stemmen, onthoudingen niet meegeteld, welke ook het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden is.

8.2. De stemming over personen is geheim. De algemene vergadering kan de stemmodaliteiten bepalen en kan één of meer stemopnemers aanduiden.

8.3. Bij staking van stemmen of bij gelijke stemmen wordt het voorstel geacht niet te zijn aangenomen. Een voorstel wordt slechts aanvaard door de eenvoudige meerderheid der aanwezige en vertegenwoordigde leden.

8.4. De algemene vergadering kan geldig beslissen over wat niet in de dagorde staat wanneer twee derde van de aanwezige leden hierom verzoekt, op voorwaarde dat deze besluiten de rechtmatige belangen van de afwezige leden niet kunnen schenden, behalve over deze punten die expliciet vooraf op de agenda moeten vermeld worden en waarvoor een besluit van de algemene vergadering is vereist bepaald in artikel 7.1. van deze statuten,

8.5. De regelmatig genomen besluiten binden alle werkende leden, ook zij die niet stemmen, die tegenstemmen of afwezig zijn.

9. Artikel 9. Notulen - jaarverslag.

9.1. De beslissingen van de algemene vergadering worden neergeschreven in de notulen, die worden

ondertekend door de voorzitter en de secretaris, en door de leden die dit wensen.

in relatie met haar doelstellingen en/of wettelijke opdrachten wordt gerapporteerd in een jaarverslag.

9.2. Leden en derden met een blijkbaar belang kunnen een afschrift bekomen van de notulen en/of het jaarverslag van de algemene vergadering. Ze richten hiertoe een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur.

9.3. Het afschrift van de notulen en/of het jaarverslag wordt door twee bestuurders ondertekend.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

9.4. Het register van de notulen, de jaarverslagen en de boekhoudkundige stukken van de vereniging worden op de maatschappelijke zetel bewaard, waar alle leden er kennis kunnen van nemen, zonder het echter te verplaatsen.

9.5. De beslissingen worden aan de werkende leden en eventueel aan de toegetreden leden en aan derden schriftelijk ter kennis gebracht, mits respect voor het medisch beroepsgeheim.

TITEL V : RAAD VAN BESTUUR.

10. Artikel 10. Samenstelling.

10.1. De algemene vergadering benoemt onder haar werkende leden - exclusief onder de erkend

huisartsen - de leden van de raad van bestuur, die verder als bestuurder vermeld worden. Dit mandaat is bi akte bepaald. (cf. Artikel 19.)

10.2. De raad van bestuur is samengesteld uit ten minste drie en maximaal acht bestuurders. Ze oefenen dit mandaat uit tegen een redelijke aanwezigheidsvergoeding, verplaatsingsonkosten en kosten die voortkomen uit bestuursactiviteiten. De vergoeding dient evenredig te zijn met de uitgevoerde bestuursactiviteiten.

De raad van bestuur zal een proportionele afspiegeling zijn van de vier wachtdienstonderdelen. Indien de algemene vergadering onmogelijk aan die eis kan voldoen, wordt de motivering daartoe opgenomen in het verslag van de aanstellingsvergadering.

10.3 De algemene vergadering kan aan verschillende nader te bepalen categorieën van leden, een aantal mandaten in de raad van bestuur voorbehouden, o.a.:

10.3.1. aan leden van de algemene vergadering.

10.3.2. aan leden behorende tot de onderdelen van de wachtdienst (Artikel 2.4.2.)

10.3.3. aan leden die zich bekennen tot een deelgroep, die minstens 5% van de leden vertegenwoordigt en

het bewijs levert zich systematisch in de minderheid geplaatst te weten met betrekking tot de

vertegenwoordiging en/of de organisatie van de wachtdienst (Artikel 2.4.)

Elk lid van de algemene vergadering kan zich desgevallend slechts kandidaat stellen voor de raad van bestuur binnen één van de vooraf bepaalde categorieën (Artikel 10.3.1 - 2 - 3).

10.4. Bij de samenstelling van de raad van bestuur kunnen maximaal 213 van de mandaten opgenomen worden door personen van hetzelfde geslacht. Indien de algemene vergadering onmogelijk aan die voorwaarde kan voldoen, wordt de motivering daartoe opgenomen in het verslag van de aanstellingsvergadering.

10.05. De raad van bestuur wordt verkozen voor een periode van 4 jaar. Bestuurders die verkozen worden om een ontslagnemend lid te vervangen, voleindigen het mandaat van hun voorganger. Het bestuursmandaat is om de vier jaar telkens hernieuwbaar.

10.6. Het ontslag van een bestuurder wordt gemeld zoals in Artikel 5 van deze statuten. 10.7. De afzetting van een bestuurder gebeurt zoals in Artikel 5 van deze statuten.

10.8. Het mandaat der bestuurders eindigt wanneer zij niet meer voldoen aan de cumulatieve

lidmaatschapsvoorwaarden. (Artikel 4.2.10-20-31. Het ontslag wordt gemeld zoals in Artikel 5 van deze statuten.

10.9. De bestuurders kunnen geen personeelsleden zijn van de vereniging.(Artikel 12.3.)

11. Artikel 11. Werking,

11.1. De raad van bestuur verdeelt de bestuursfuncties onder haar bestuursleden, zoals de voorzitter, de secretaris, de penningmeester. Deze functies zijn onverenigbaar. Andere bestuursfuncties kunnen omschreven worden in een huishoudelijk reglement.

De voorzitter, samen met de secretaris of twee bestuurders, roept de bestuursraad bijeen en zit de vergadering voor. Indien hij belet of afwezig is wordt de vergadering voorgezeten door diens plaatsvervanger, zijnde de oudste van de aanwezige leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

11.2. De beraadslagingen en de beslissingen van de raad van bestuur vereisen de aanwezigheid van minstens de helft van zijn leden; de gewone stemmenmeerderheid volstaat, onthoudingen niet meegeteld,

12. Artikel 12. Bevoegdheden,

12.1. De raad van bestuur vertegenwoordigt en verbindt geldig de vereniging, door de handtekening van de voorzitter en de secretaris of de penningmeester, zonder bijzondere machtiging van de algemene vergadering, in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen, inbegrepen daden van beschikking en al wat niet volgens de wet of statuten tot de bevoegdheid van de algemene vergadering behoort.

12.2. Aldus kan de raad van bestuur aile roerende en onroerende handelingen stellen, verkopen, aankopen lenen, ontlenen; samengevat: de vereniging verbinden in alle omstandigheden en op de meest uitgebreide wijze voor zover verenigbaar met het doel,

12.3. De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel van de vereniging, en bepaalt hun taken en bezoldigingen.

12.4. De raad van bestuur beslist over alle aangelegenheden tenzij de wet of de statuten een andere regeling voorschrijven. De raad van bestuur moet de geldige beslissingen van de algemene vergadering uitvoeren.

12.5. De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en die te goedkeuring worden voorgelegd aan de algemene vergadering.

12.6. Door de bestuurders wordt geen persoonlijke verplichting noch aansprakelijkheid aangegaan nopens verbintenissen van de vereniging,

13. Artikel 13. Overdracht bevoegdheden.

13.1. De raad van bestuur kan bevoegdheden om de vereniging in en buiten rechte te vertegenwoordigen overdragen aan een of meer personen (derden), mits de machtiging van de algemene vergadering, de goedkeuring volgens Artikel 13.2. en bij akte bepaald is (cf. Artikel 19.).

13.2. De aanvaarding van de opdracht, de inhoud van de opdracht en de omvang van hun bevoegdheden, alsook de ambtsbeëindiging en/of afzetting, worden in de notulen van de algemene vergadering opgenomen.

13.3. De raad van bestuur kan uit zijn leden een dagelijks bestuur benoemen, mandaat dat beperkt is tot de tijdsduur van hun geldig bestuursmandaat. Dit dagelijks bestuur verzorgt de lopende zaken en de dagelijkse briefwisseling. Dit mandaat is bij akte bepaald (cf. Artikel 19.).

TITEL VI : LIDGELD - BEGROTINGEN - REKENINGEN.

14. Artikel 14, Lidgeld.

14,1 _ De raad van bestuur bepaalt het jaarlijks lidgeld, als een billijke bijdrage voor de weking, dat wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de algemene vergadering. De maximumbijdrage is 2.500'¬ .

14.2. De geldelijke middelen en het vermogen van de vereniging bestaan o.a. uit:

14.2.1. inkomsten uit de jaarlijkse verplichte lidgelden,

14.2.2, inkomsten uit giften, schenkingen, legaten en leningen,

14.2.3. inkomsten uit eigen activiteiten,

14.2.4. normale beleggingen van inkomsten,

14.2.5. subsidies, in het bijzonder de financiering(en) door de overheid (KB 04-06-2003 BS 26-06-2003),

15, Artikel 15, Boekhouding.

15.1. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. Tijdens het stichtingsjaar loopt he boekjaar vanaf het moment van de stichting tot 31 december van dat jaar.

15.2. De raad van bestuur bereidt de jaarrekeningen van het voorbije boekjaar en de begroting van het

MOD2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

volgend boekjaar voor, en legt ze ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering binnen de zes maanden na afsluitingsdatum. De jaarrekening dient te worden opgenomen In het dossier ter griffie van de rechtbank.

15.3. De vereenvoudigde boekhouding wordt bijgehouden door de penningmeester of desgevallend door een gemachtigd vertegenwoordiger (artikel 13.1)

TITEL VII ; ONTBINDING - VEREFFENING.

16. Artikel 16, Ontbinding - vereffening.

16.1. Behoudens de gevallen van ontbinding van rechtswege, kan tot ontbinding slechts besloten worden door de algemene vergadering volgens de wet van 2 mei 2002.

16.2. In geval van vrijwillige ontbinding van de vereniging stelt de algemene vergadering, op voordracht van de raad van bestuur, één of meer vereffenaars aan, die ook geneesheren zijn, en bepaalt hun bevoegdheden,.

16.3. In geval van ontbinding van de vereniging worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen - na goedkeuring door de algemene vergadering - aan één of meer verenigingen, organisaties die een gelijkaardig doel nastreven, ter bevordering van de huisartsgeneeskunde.

TITEL VIII : ALGEMEEN.

17. Artikel 17. Orde - Geneeskundige Commissie.

17.1. De statuten en huishoudelijke reglementen worden vooraf ter nazicht en goedkeuring voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren.

17.2. Elk lid blijft als arts op deontologisch vlak persoonlijk verantwoordelijk voor zijn daden, zowel tijdens de beoefening van het beroep als voor daden gesteld binnen het kader van de werking van de vereniging.

17,3. Ieder huishoudelijk reglement van de wachtdienst en iedere wijziging wordt meegedeeld aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren en aan de Provinciale Geneeskundige Commissie.

18, Artikel 18. Statuten - wijzigingen - gcedkeuring.

18.1. De wet van 2 mei 2002 wordt toegepast wanneer de statuten en/of de huishoudelijke reglementen geen oplossing bieden.

18.2. Tot wijziging van de statuten kan slechts worden beslist indien die wijziging in de agenda van de oproeping gedocumenteerd vernield is, en indien twee derde van de stemgerechtigde leden aanwezig en/of vertegenwoordigd is. Wordt dit quorum niet bereikt dan kan een tweede vergadering na 15 dagen worden bijeengeroepen, die een geldig besluit zal kunnen nemen ongeacht het aantal aanwezigen.

Voor elke statutenwijziging is bovendien een twee derde der aanwezige en/of vertegenwoordigende stemmen vereist, ook op de tweede vergadering,

Tot wijziging van het doel en/of de doeleinden van de vereniging kan slechts met 4/5 van stemmen worden besloten.

18.3. Deze statuten werden overeengekomen onder de hiernavolgende leden. Aidas aangenomen op de algemene vergadering gehouden te Peer op 23/04/2014.

MOD 2,2

A f& C{

Y YQor-

behouden

aan hek

Belgisch

Staatsblad

Llrtls

B - Vervdlq

19. Toegevoegde akten : Bestuurders  Dagelijks bestuur Derden.

19.1. Bestuurders :

De Graaf Robert, Haag 10, 3930 Hamont-Achel.

Dominicus Jan, Grote heide 57, 3910 Neerpelt.

Goossens Hilde, Dorpsstraat 12, 3940 Hechtel.

Loos, Martin, Willem II straat 29, 3900 Overpelt,

Pardon Willy, Jaak Tassetstraat 28, 3910 Neerpeit.

Schuermans Heidi, Hamonterweg 207, 3950 Bocholt,

Thys, Jozef, Kraanstraat 21, 3900 Overpelt.

Vanbriel, Albert, Lillerbaan 38, 3990 Peer.

Vanpoecke, Marc, Laarderweg 18, 3990 Peer.

Vliegen, Joris, Roosendijk 12, 3910 Neerpelt.

Vrijsen Charlotte, Hofweg 15, 3900 Overpelt.

19.2. Dagelijks Bestuur:

Voorzitter : Loos Martin, Willem I I-straat 29, 3900 Overpelt. Ondervoorzitter :Vanbriel, Albert, Lillerbaan 38, 3990 Peer. Penningmeester : Thys, Jozef, Kraanstraat 21, 3900 Overpelt. Secretaris : De Graaf Robert, Haag 10, 3930 Hamont Achel.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

19.3. Derden : de ledenlijst ligt ter inzage op de zetel van de vereniging.

Ondergetekenden, handelend als bestuurders, verklaren dat deze opgaaf volledig en naar waarheid is opgemaakt,

Dr. Martin Loos, voorzitter, n Item t - - - , - - ?.1 Overpest.

Dr. Robert De Graaf, secretaris, Haai 10, 3930 " amont AcheLTekst

,.//

Op de lapt. + I:l. vair I uik B vermelden Recto . Naam en hoedanigheid vair de instrumenterende netaas het<1j van de pero.3(urnlin) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden le vertegenevocrdigen

Verso . Naam en handtekening

Coordonnées
NOORD-LIMBURGSE HUISARTSENKRING, AFGEKORT : …

Adresse
KRAANSTRAAT 21 3900 OVERPELT

Code postal : 3900
Localité : OVERPELT
Commune : OVERPELT
Province : Limbourg
Région : Région flamande