PROVINCIAAL INSTITUUT VOOR BIOTECHNISCH ONDERWIJS-CAMPUS, AFGEKORT : P.I.B.O.-CAMPUS

Association sans but lucratif


Dénomination : PROVINCIAAL INSTITUUT VOOR BIOTECHNISCH ONDERWIJS-CAMPUS, AFGEKORT : P.I.B.O.-CAMPUS
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 461.790.472

Publication

14/02/2013
ÿþVoor-behoude!

aan het

Belgiscl

Staatsbic

Benaming

(voluit) : Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs-campus

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Sint Truidersteenweg 323 3700 Tongeren

Ondernemingsnr : 461790472

Voorwerp akte : Wijziging statuten

Bij Algemene Vergadering d.d. 14 januari 2013 van de vzw Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs-Campus werd met 2/3 meerderheid besloten tot aanneming van de statuutwijziging zoals deze werd: voorbereid door de Raad van Bestuur. Ingevolge de aanneming van de wijzigingen zullen de statuten in de, toekomst als volgt luiden:

Hoofdstuk I Benaming  zetel  duur  doel -- duur

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam "Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs-

campus", afgekort P.I.B.O.-campus.

Artikel 2

De zetel van de vzw is gevestigd op de P.I.B.O.-campus, Sint Truidersteenweg 323 te 3700 Tongeren in het; gerechtelijk arrondissement Tongeren.

Indien dit nodig mocht blijken, kan de zetel door de Algemene Vergadering worden verplaatst met inachtneming van de formaliteiten die door de wet van 27 juni 1921 en door deze statuten worden voorgeschreven voor een statutenwijziging.

Artikel 3

De vereniging organiseert de navorming, de dienstverlening en het onderzoek in verband met land- en tuinbouw, biotechnologie en milieu in de ruimste zin en dit vanuit een duurzaamheidstandpunt. Zij zorgt voor de nodige ondersteuning vanuit de praktijk van het reguliere onderwijs op de P.I.B.O: campus. Wat de naschoolse vorming betreft, heeft zij onder andere tot doel: de vorming van personen die in de agrosector werkzaam zijn en, de organisatie van vormingsactiviteiten voor liethebbersverenigingen uit die sector.

In het kader van de vermelde activiteiten beheert en exploiteert de vereniging de proefvelden en plantages; van de campusinfrastructuur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs, evenals het naschoolse; beheer en de verhuring van het internaat Beukenhof,

Dit alles gebeurt in samenspraak met de deputatie van de provincieraad van Limburg,

Artikel 4

De vereniging kan alle handelingen verrichten die (on)rechtstreeks met de verwezenlijking van haar doel te;

maken hebben:

Zonder dat de volgende opsomming ais limitatief te beschouwen is, organiseert de vereniging de volgénde

activiteiten:

1 het uittesten van de resultaten van fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek, onder praktijkomstandigheden

2 het nagaan van de toepassingmogelijkheden van nieuwe teelttechnieken evenals de verbetering van' bestaande technieken

3 de promotie van nieuwe en bestaande teelten

4 de studie van de bedrijfseconomische aspecten van teelten en technieken

5 de studie van de mogelijkheid tot reconversie van bepaalde bedrijfstypes

6 de ontwikkeling en verstrekking van dienstverlening en navorming met betrekking tot de agrosector

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

Neorgelegd ter gdilie der rechtbank v. koophandel te TONGEREN

0 if -02- 2013

De Hoofdgriffier, Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

7 het verhandelen van producten die resulteren uit het beheer en de exploitatie van de bovenvermelde onroerende goederen

8 het afsluiten van overeenkomsten om haar taken te realiseren.

Artikel 5

Ter verwezenlijking van deze doelstellingen mag de vereniging verder aile verrichtingen doen, alle initiatieven nemen en alle daartoe nuttige roerende en onroerende goederen verwerven.

Daarnaast kan de vzw alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van de vermelde statutaire doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de statutaire doelstellingen.

Artikel 6

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Hoofdstuk ll Lidmaatschap en verplichtingen

Artikel 7

§1 De vereniging is samengesteld uit werkende leden, die in deze statuten onveranderlijk zullen worden benoemd als leden. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de leden.

§2 Het aantal leden van de vereniging is onbeperkt doch bedraagt minstens 12, waarvan:

" zes leden worden aangeduid door de provincieraad van de provincie Limburg waaronder.

1. de gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor landbouw

2. de gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor onderwijs 3, de directeur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs

4. het departementshoofd van het Departement Biotechniek van de Provinciale Hogeschool Limburg

5. de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg

6. een afgevaardigde van de Provinciale Landbouwdienst van de provincie Limburg -vijf leden die worden afgevaardigd uit de beroepssector en uit de sector voorlichting.

Als lid kunnen, behoudens de leden vermeld in lid 1 van deze paragraaf, toetreden tot de vereniging alle natuurlijke personen die de doelstelling van de vereniging onderschrijven en die rechtstreeks of onrechtstreeks het doel van de vereniging kunnen benutten en/of dienen. Verzoeken om toelating tot het lidmaatschap moeten uitsluitend schriftelijk aan de voorzitter op de zetel van de vereniging worden gericht met vermelding van de naam, voornamen en woonplaats van de natuurlijke persoon die wenst toe te treden.

De Algemene Vergadering beslist autonoom over de aanvaarding van deze leden.

Artikel 8

De leden zijn verplicht

a) de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar organen na te leven

b) de belangen van de vereniging na te streven

c) bij wijziging van hun in het register van de leden opgenomen gegevens de nieuwe gegevens zonder verwijl kenbaar te maken aan de Raad vàn Bestuur.

Artikel 9

§ 1 De hoedanigheid van lid gaat verloren:

a) door vrijwillig ontslag, dat schriftelijk aan de voorzitter van de vereniging wordt meegedeeld en dat te allen tijde kan gebeuren

b) door herroeping van de aanduiding door de organisatie waardoor het betrokken lid werd afgevaardigd

c) van rechtswege door het verlies van de hoedanigheid of functie uit hoofde waarvan de betrokken persoon lid was van de vereniging

d) door overlijden of rechtsonbekwaamheid van het lid;

e) door uitsluiting door de Algemene Vergadering overeenkomstig de voorwaarden van artikel 12 van de wet van 27 juni 1921.

§ 2 Bij verlies van lidmaatschap moet, indien het betrokken lid afgevaardigd was door een organisatie c.q. door de provincieraad, deze organisatie c.q. de provincieraad binnen de eerste drie maanden nadat het lidmaatschap verloren ging, overgaan tot de aanduiding van een nieuw lid overeenkomstig de bepalingen in artikel 7, § 2 van deze statuten.

De leden zijn herbenoembaar.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

§ 3 De leden, die om welke reden ook hun hoedanigheid van lid verliezen en/of hun rechtsopvolgers, kunnen geen aanspraak maken op het vermogen van de vzw noch op de door hen afgestane voorwerpen of goederen, noch op terugbetaling van de eventuele gestorte bijdragen.

Artikel 10

De leden zijn geen lidgeld verschuldigd.

Hoofdstuk III Algemene Vergadering

artikel 11

De Algemene Vergadering is samengesteld uit aile leden van de vereniging.

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

Het secretariaat van de Álgemene Vergadering wordt waargenomen door de secretaris van de Raad van Bestuur of bij diens afwezigheid door een daartoe voor die gelegenheid door de Algemene Vergadering aangeduide persoon.

Er mogen te allen tijde personen worden uitgenodigd omwille van hun specifieke knowhow of vaardigheden om de Algemene Vergadering bij te staan bij het nemen van beslissingen. Deze personen beschikken niet over enig stemrecht op de Algemene Vergadering.

artikel 12

De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

a. het wijzigen van de statuten

b. het benoemen en afzetten van bestuurders

c. het benoemen en afzetten van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging, ingeval een bezoldiging wordt toegekend

d. de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen

e. het goedkeuren van de begrotingen en de rekeningen

f. het vrijwillig ontbinden van de vereniging

g. het Uitsluiten van de werkende en niet-werkende leden

h. de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

i. alle gevallen waarin deze statuten een beslissing van de Algemene Vergadering vereisen.

artikel 13

§1 De Algemene Vergadering wordt door de Raad van Bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het belang van de vereniging dit vereist.

De Raad van Bestuur is verplicht de Algemene Vergadering bijeen te roepen indien ten minste één vijfde van de leden erom verzoekt. Daartoe moeten deze leden een schriftelijk verzoek richten tot de voorzitter van de Raad van Bestuur op de zetel van de vereniging, met opgave van de agendapunten die ze wensen te bespreken. De door de leden gevraagde samenkomst moet door de Raad van Bestuur georganiseerd worden binnen de maand na het indienen van het verzoek. Indien de Raad van Bestuur nalaat deze vergadering te organiseren, zijn de verzoekers gerechtigd deze vergadering zelf bijeen te roepen.

De Algemene Vergadering moet ten minste één maal per jaar bijeenkomen, in de loop van de eerste zes maanden volgend op de afsluiting van het boekjaar, voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar, de goedkeuring van het activiteitenverslag over het afgelopen jaar, de goedkeuring van de begroting voor het lopend jaar, de goedkeuring van het werkprogramma voor het lopend jaar, de goedkeuring van het beleid van de bestuurders over het afgelopen boekjaar en, in voorkomend geval, de goedkeuring van het verslag van de commissaris over de jaarrekening.

§ 2 Alle leden en de personen die de Algemene Vergadering op adviserende wijze zullen bijstaan, worden ten minste acht dagen véér de Algemene Vergadering uitgenodigd op de Algemene Vergadering. De uitnodiging gebeurt bij gewone post, fax of e-mail en bevat de dag, het uur, de plaats en de agenda van de Algemene Vergadering.

De uitnodiging wordt in naam van de Raad van Bestuur ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur of door de secretaris of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

§ 3 De Raad van Bestuur stelt de agenda voor de vergaderingen vast behoudens in de gevallen waarin de Algemene Vergadering wordt samengeroepen op initiatief van ten minste één vijfde van de leden in welk geval de Raad van Bestuur ten minste de door deze leden aangedragen punten op de agenda moet plaatsen. In laatstbedoeld geval blijft de Raad van Bestuur evenwel bevoegd om andere punten op de agenda te plaatsen.

Op verzoek van ten minste één twintigste van de leden is de Raad van Bestuur evenwel verplicht de agenda aan te vullen met de door de verzoekende leden voorgestelde onderwerpen. Met verzoek daartoe moet minstens drie dagen voor de Algemene Vergadering bij de voorzitter van de Raad van Bestuur, op de zetel van de vereniging, worden ingediend. De voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, de persoon

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden draagt er zorg voor dat de aangedragen agendapunten tijdig worden bezorgd aan de leden van de Algemene Vergadering.

§ 4 Er mag op de Algemene Vergadering niet worden afgeweken van de agenda tenzij de op de Algemene Vergadering aanwezige of vertegenwoordigde leden hiermee unaniem akkoord gaan.

_ artikel 14

§ 1 Ieder lid kan zich op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid. Hiertoe is een schriftelijke volmacht vereist. Ieder lid kan evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen.

§ 2 Eik Lid beschikt over één stem op de Algemene Vergadering.

§ 3 Behoudens de gevallen waarvoor de wet van 27 juni 1921 bijzondere meerderheden bepaalt, kan de Algemene Vergadering rechtsgeldig beslissen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden en worden de beslissingen genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen. Onthoudingen gelden niet als uitgebrachte stem. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of van de persoon die hem bij afwezigheid vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden, doorslaggevend.

§ 4 Over een wijziging van de statuten kan de Algemene Vergadering slechts rechtsgeldig beslissen voor zover de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de oproeping en voor zover ten minste twee derde van de leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd is. Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derde van de geldig uitgebrachte stemmen.

Onthoudingen gelden niet ais uitgebrachte stem.

Ingeval op een eerste vergadering minder dan twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is, kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden, die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden bedoeld in het eerste lid van deze paragraaf ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Deze tweede vergadering mag evenwel niet worden gehouden binnen vijftien dagen volgend op de eerste vergadering.

§ 5 Voor een wijziging van het doel moet de in § 4 omschreven procedure worden gevolgd met dat verschil dat een wijziging van het doel slechts kan worden aangenomen met een meerderheid van vier/vijfde van de geldig uitgebrachte stemmen,

artikel 15

Van elke Algemene Vergadering worden notulen opgemaakt door de secretaris, De notulen worden ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden, en door de secretaris van de Raad van Bestuur. Deze notulen worden, na goedkeuring ervan op de eerstvolgende Algemene Vergadering, bijgehouden in een daartoe bestemd register dat gehouden wordt op de zetel van de vereniging.

Aan de leden van de vereniging wordt, bij oproeping voor de eerstvolgende Algemene Vergadering, een uittreksel van deze notulen bezorgd. Aile uittreksels en afschriften van de notulen worden geldig ondertekend en voor eensluidend verklaard door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die krachtens deze statuten ter zijn vervanging werd aangeduid.

De leden en de belanghebbende derden kunnen de beslissingen van de Algemene Vergadering inkijken in het register dat bewaard wordt op de zetel van de vereniging overeenkomstig de modaliteiten die worden vastgelegd in artikel 9 van het K.B, van 26 juni 2003 op de openbaarmaking van akten en stukken van de verenigingen zonder winstoogmerk en van de private stichtingen,

Hoofdstuk IV Bestuur en vertegenwoordiging

artikel 16

§ 1 De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van 11 bestuurders.

Zes bestuurders worden voorgedragen door de provincieraad van de provincie Limburg, rekening houdende met de bepalingen van artikel 7, § 2, en vijf bestuurders worden voorgedragen uit de beroepssector en uit de sector voorlichting.

De gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor landbouw, de gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor onderwijs en de directeur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs maken van rechtswege deel uit van de Raad van Bestuur.

Het aantal leden van de Raad van Bestuur moet in ieder geval altijd lager zijn dan het aantal leden dat de vereniging telt.

§ 2 De leden van de Raad van Bestuur worden, op voordracht van de provincieraad en op voordracht van de beroepssector en de sector voorlichting, door de Algemene Vergadering uit hun midden gekozen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen en zijn te allen tijde door deze afzetbaar.

De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Hun mandaat loopt voor een periode van zes jaar, De bestuurders, die werden aangesteld om een tussentijds opengevallen bestuursfunctie waar te nemen, voltooien slechts het bestuursmandaat van de bestuurders die zij opvolgden.

De bestuurders zijn verantwoording verschuldigd aan de Algemene Vergadering.

§ 3 De gedeputeçrde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor landbouw is voorzitter van de Raad van Bestuur.

De gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor onderwijs is ondervoorzitter van de Raad van Bestuur.

De directeur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch onderwijs is secretaris van de Raad van Bestuur.

Verder kan de Raad van Bestuur onder zijn leden een penningmeester kiezen. Indien de door de Raad van Bestuur gekozen penningmeester verhinderd mocht zijn, kan de Raad van Bestuur te allen tijde in zijn vervanging voorzien.

Bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter worden zijn functies, zoals deze hem bij deze statuten worden toegekend, waargenomen door de ondervoorzitter, of bij diens afwezigheid, door de secretaris.

De voorzitter is belast met de bijeenroeping van de Raad van Bestuur en met de leiding van de vergaderingen van de Raad van Bestuur en van de Algemene Vergadering.

De secretaris voert het secretariaat van de vereniging en de penningmeester doet de boekhouding en leidt de financiële verrichtingen.

De penningmeester en de secretaris mogen zich op de vergadering van de Raad ván Bestuur laten bijstaan door personen die hen helpen bij het uitvoeren van hun taak; deze personen beschikken niet over stemrecht op de vergadering van de Raad van Bestuur.

De bestuurders oefenen hun mandaat uit overeenkomstig de voorschriften bepaald in deze statuten.

§ 4 De hoedanigheid van lid van de Raad van Bestuur gaat verloren indien dit lid zijn hoedanigheid van lid van de vereniging verliest ingevolge één van de in artikel 9, § I van deze statuten vermelde oorzaken. Deze hoedanigheid gaat eveneens verloren door het verstrijken van de duur van de benoeming en door ontslag, al dan niet vrijwillig, uit de Raad van Bestuur,

§ 5 Bij verlies van de hoedanigheid van bestuurder moet, indien het betrokken lid afgevaardigd was docr een organisatie c.q. door de provincieraad, deze organisatie c.q. de provincieraad binnen de eerste drie maanden nadat het mandaat vacant werd overgaan tot de voordracht van een bestuurder.

De benoeming van de nieuwe bestuurder heeft plaats op de eerstvolgende Algemene Vergadering na de voordracht als bestuurder door de provincieraad van Limburg c.q, door de betrokken organisatie.

Teneinde bij de het vacant worden van het mandaat de continuïteit in de werking van de vereniging te verzekeren blijven de bestuurders hun mandaat behouden tot aan de eerstvolgende Algemene Vergadering die zal plaatsvinden na de voordracht van de bestuurders door de provincieraad c.q, door de betrokken organisatie.

De bestuurders zijn herbenoembaar.

artikel 17

§ 1 De Raad van Bestuur is een collegiaal orgaan dat bijeenkomt telkens wanneer dit vereist is in het belang van de vereniging.

§ 2 De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze .statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

De voorzitter is verplicht de Raad van Bestuur minstens één maal per semester samen te roepen.

§ 3 Alle leden van de Raad van Bestuur en de personen die de vergadering van de Raad van Bestuur bijwonen met raadgevende stem, worden ten minste acht dagen op voorhand uitgenodigd op de vergadering van de Raad van Bestuur. Deze uitnodiging gebeurt bij gewone post, per fax of per e-mail en bevat de dag, het uur, de plaats van de bijeenkomst van de Raad van Bestuur en de agenda. De oproepingsbrief wordt ondertekend door de voorzitter of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

Ieder lid is gerechtigd een punt aan de agenda van de vergadering van de Raad van Bestuur toe te voegen, op voorwaarde dat dit voorafgaandelijk en schriftelijk aan de voorzitter wordt meegedeeld.

§ 4 Er kan slechts van de agenda van de Raad van Bestuur worden afgeweken indien alle op de vergadering van de Raad van Bestuur aanwezige of vertegenwoordigde leden hiermee unaniem akkoord gaan.

§ 5 De Raad van Bestuur mag, zo hij het noodzakelijk acht, op de bijeenkomst personen uitnodigen omwille hun specifieke knowhow of vaardigheden. Deze personen zullen de Raad enkel bijwonen met raadgevende stem.

De coördinator van de vereniging wordt steeds uitgenodigd om de vergadering van de Raad van Bestuur bij te wonen. Deze beschikt niet over enig stemrecht,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

artikel 18

§ 1 Ieder lid van de Raad van Bestuur kan zich op de vergadering van de Raad van Bestuur laten vertegenwoordigen door een ander lid van de Raad van Bestuur. Hiertoe is een schriftelijke volmacht vereist. leder lid van de Raad van Bestuur kan slecht één ander lid van de Raad van Bestuur vertegenwoordigen.

§ 2 Elk lid van de Raad van Bestuur beschikt over één stem.

§ 3 De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolgd deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn bevoegdheden. De Raad van Bestuur kan rechtsgeldig beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of van de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden, doorslaggevend. Een onthouding wordt niet als stem aangerekend.

§ 4 Van elke vergadering worden notulen opgemaakt door de secretaris van de vereniging Deze notulen worden ondertekend worden door de voorzitter of, bij zijn afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden en de secretaris.

Deze notulen worden, na goedkeuring ervan op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur, bijgehouden in een daartoe bestemd register dat gehouden wordt op de zetel van de vereniging.

Aan de leden van de Raad van Bestuur wordt een uittreksel van deze notulen bezorgd. Aile uittreksels en afschriften van de notulen worden geldig ondertekend en voor eensluidend verklaard door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die krachtens deze statuten ter zijn vervanging werd aangeduid.

De leden en de belanghebbende derden kunnen de beslissingen van de Raad van Bestuur inkijken in het register dat bewaard wordt op de zetel van de vereniging overeenkomstig de modaliteiten die worden vastgelegd in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 op de openbaarmaking van akten en stukken van de verenigingen zonder winstoogmerk en van private stichtingen.

artikel 19

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging, vertegenwoordigt deze in en buiten rechte en beschikt over aile bevoegdheden die niet door de wet of door deze statuten exclusief zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur heeft de volle bevoegdheid voor het stellen van alle handelingen van bestuur, daaronder begrepen het organiseren, benoemen, ontslaan en bezoldigen van het personeel en het uitvaardigen van huishoudelijke reglementen, met uitzondering van deze die de werking van de Algemene Vergadering betreffen.

De Raad van Bestuur heeft bovendien de meest uitgebreide bevoegdheid voor het stellen van daden van beschikking. De Raad van Bestuur kan onder meer, zonder dat deze opsomming ais exhaustief kan worden beschouwd en ongeacht aile andere bevoegdheden die voortvloeien uit de wet of uit de statuten: aile betalingen doen en ontvangen en daarvan kwijting geven of eisen, aile inbewaargevingen doen of ontvangen, alle roerende en onroerende goederen verwerven, ruilen of vervreemden, zelfs om niet, huur- en verhuurovereenkomsten zonder beperking van duur afsluiten, evenals alle andere overeenkomsten, zelfs minnelijke schikkingen, dadingen, compromissen en arbitragebedingen, alle officiële en private subsidies, tegemoetkomingen, legaten en schenkingen onder de levenden aanvaarden en ontvangen, leningen aangaan, borgstellingen doen en aanvaarden, hypotheken en alle zakelijke waarborgen verlenen, afstand doen van aile rechten en rechtsvorderingen, evenals opheffing en machtiging tot doorhaling verlenen, met of zonder kwijting van alle inschrijvingen, beslag leggen en verzet doen en alle machten verlenen aan door hem aangewezen mandatarissen.

De Raad van Bestuur treedt op voor de vereniging ais eiser of verweerder in alle rechtsgedingen en beslist over het a! dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De Raad van Bestuur draagt er tevens zorg voor dat al de neerleggings- en openbaarmakingsformaliteiten, zoals voorgeschreven door de wet van 27 juni 1921, in acht worden genomen.

De Raad van Bestuur staat in voor het bijhouden van een register van leden op de zetel van de vereniging waarin de naam, voornamen en woonplaats van de leden-natuurlijke personen worden opgenomen en van de leden-rechtspersonen de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. Aile beslissingen betreffende toetreding, uittreding of uitsluiting van leden of iedere andere reden waardoor, ingevolge artikel 9, de hoedanigheid van lid verloren gaat, moeten door toedoen van de Raad van Bestuur worden bekendgemaakt in het register van leden binnen acht dagen nadat ze kennis hebben gekregen van het verlies van de hoedanigheid van lid:

artikel 20

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de Raad van Bestuur als college en de vertegenwoordigingsmacht van het dagelijks bestuur voor de handelingen van het dagelijks bestuur, is de vereniging ten aanzien van derden zowel in als buiten rechte slechts rechtsgeldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van de secretaris en de coördinator van de vereniging.

Deze personen, die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

artikel 21

De bevoegdheid voor de daden van dagelijks bestuur kan worden opgedragen aan de secretaris en de coördinator van de vzw. Deze personen vormen samen het orgaan van dagelijks bestuur van de vereniging.

Tot de daden van dagelijks bestuur worden gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid van een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de Raad van Bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

Deze personen kunnen te allen tijde ontslag nemen uit deze functie en te allen tijde afgezet worden door de Raad van Bestuur.

Het mandaat kan te allen tijde met onmiddellijke ingang door de Raad van Bestuur worden ingetrokken.

artikel 22

Onverminderd de regeling van artikel 26 septies van de wet van 27 juni 1921 wordt door de bestuurders geen persoonlijke verplichting aangegaan betreffende de verbintenissen van de vereniging. Hun aansprakelijkheid blijft beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

Hoofdstuk V Technisch comité

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

artikel 23

Met het oog op de verwezenlijking van de doelstellingen van de vzw kan de Raad van Bestuur een adviserende taak toevertrouwen aan één of meer technische comités. Deze leggen jaarlijks een activiteitenprogramma van het voorbije jaar en een werkprogramma voor het komende jaar ter goedkeuring voor aan de Raad van Bestuur. Bij het opstellen van dit werkprogramma moet er rekening worden gehouden met de nieuwste ontwikkeling in de sector en dit in het bijzonder richting duurzaamheid.

De leden van de technische comités worden aangeduid door de Raad van Bestuur. In ieder technisch comité zetelt minstens één lid van de Raad van Bestuur.

De technische comités vergaderen telkens zich de noodzakelijkheid daartoe voordoet. De beslissingen binnen de technische comités worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen waarbij onthoudingen niet worden meegerekend.

artikel 24

De technische comités mogen voor hun werking een huishoudelijk reglement opstellen.

Buiten de gewone leden, die worden aangeduid door de Raad van Bestuur, kan een technisch comité de hoedanigheid van technisch adviseur toekennen aan vertegenwoordigers van de openbare besturen of aan personen die bijzonder tot het wetenschappelijk onderzoek hebben bijgedragen, alsook aan personen die er omwille van hun functie of hun verdiensten speciaal voor in aanmerking komen. Technische adviseurs hebben in de vergadering van de technische comités een raadgevende stem. Een technisch comité mag deze adviseurs te allen tijde uitnodigen op een vergadering en dit in verband met het algemene belang van de vereniging.

§ 2 leder jaar stelt de Raad van Bestuur de rekeningen op en bereidt een voorstel van begroting voor en legt deze, binnen zes maanden na het afsluiten van het boekjaar, ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering. Samen met de rekeningen en de begroting stelt de Raad van Bestuur tevens het activiteitenverslag over het vorig boekjaar en het werkingsprogramma over het lopende boekjaar voor dat eveneens ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan de Algemene Vergadering.

De jaarrekening wordt opgemaakt overeenkomstig de bepalingen die daartoe werden bepaald in artikel 17 van de wet van 27 juni 1921 en de uitvoeringsbesluiten.

Na de goedkeuring van de jaarrekening, het activiteitenverslag, de begroting en het werkingsprogramma spreekt de Algemene Vergadering zich uit over de kwijting van de bestuurders en, desgevallend, van de commissarissen.

§ 3 De Raad van Bestuur draagt er zorg voor dat de jaarrekening na de goedkeuring neergelegd wordt op de griffie van de rechtbank van koophandel waar het verenigingsdossier van de vereniging gehouden wordt, of indien dit vereist is door de wet, binnen dertig dagen op de Nationale Bank van België.

Hoofdstuk VI Ontbinding, vereffening

artikel 26

Hoofdstuk VI Begrotingen  rekeningen  controle

" artikel 25

§ 1 Het boekjaar van de vereniging loopt van één januari tot en met éénendertig december.

Luik B - Vervolg

Behoudens in de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan alleen de Algemene Vergadering besluiten tot een ontbinding van de vereniging overeenkomstig de procedure bepaald in artikel 14, § 5 van deze statuten en artikel 20 van de wet van 27 juni 1921.

De vereniging zal in geen geval ontbonden worden door het overlijden, de ontbinding of het uittreden van de leden voor zover het aantal leden hierdoor niet daalt tot minder dan drie.

In geval van een vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering of, bij gebreke daarvan, de rechtbank één of meer vereffenaars. Diegene die de vereffenaar(s) benoemt, bepaalt tevens hun bevoegdheden en de vereffeningsvoorwaarden..

Artikel 27

In geval van ontbinding worden de roerende en onroerende activa na aanzuivering van de schulden

overgedragen aan de provincie Limburg.

Artikel 28

Vooralles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, zijn de wet van 27 juni 1921, of de wetgeving die deze wet zou vervangen na oprichting van de vereniging, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken terzake van toepassing.

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Bij Algemene Vergadering d.d. 14 januari 2013 van de vzw Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs-campus werd de beëindiging van de bestuursmandaten vastgesteld van:

SMEETS, Frank, Aline, Robert;° Neerpelt, 16 november 1962;Sint-Martensstraat 6 3910 Neerpelt VANDEPUT, Marc, Gustaaf, Marie;° Hasselt, 17 mei 1953; Runksterkiezel 109 3500 Hasselt BLEUS, Freddy, Jozef, Albert° Hasselt 27 oktober 1953; Maastrichtersteenweg 77B 3500 Hasselt VALCKX, Jan;° Turnhout 13 januari 1979;Moleneinde 59 2290 Vorselaar

SCHEPERS, Marleen, Lucia, Octavia;° Zonhoven, 18 februari 1963;Leemstraat 55 3600 Genk

VANSPAUWEN, Elly, Christiane, Maria;° Genk,'22 juni 1954;Gebrandestraat 55 3500 Hasselt ENGELBORGHS, Luc,Willy,Gabriel;° Tongeren 6 mei 1972; Rechtstraat 2 3700 Tongeren BEULS, Daniël, Herman;° Munsterbilzen 14 november 1945;Groenendaal 2 3740 Bilzen VANMUYSEN, Josi, Marie;° Sint-Truiden, 1 oktober 1963;Kroekstraat 1B 3840 Borgloon CLAESEN, Koenraad, Jan, Paul, Maria;° Tongeren 4 april 1963;Groenstraat 15a 3730 Hoeselt PINXTEN, Heidi; ° Neerpelt 2 oktober 1988; Witteberg 15 3930 Hamont-Achel

BOONEN, Erwin; ° Neerpeit 17 juli 1972; Bertemstraat 29 3001 Heverlee

SANTERMANS Jos; ° Hasselt 5 juni 1957; Broekstraat 59 3512 Hasselt

Bij Algemene Vergadering d.d. 14 januari 2013 van de vzw Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs

"  campus werd, rekening houdende met artikel 16 van de statuten, overgegaan tot aanduiding van bestuurders. Na kennisname van de voordracht namens de previncie Limburg van de kandidaat-bestuurders, hebben de leden van de Algemene Vergadering aangeduid tot leden van de Raad van Bestuur van PIBO-Campus:

MOORS, Inge, Paula; ° Tongeren 21 augustus 1968; Brugstraat 44/2.4 3740 Bilzen

PEUSKENS, Jean-Paul, Florent; ° Bree, 26 november 1964; Rondestraat 3 3950 Bocholt BLEUS, Freddy, Jozef, Albert;° Hasselt 27 oktober 1953; Maastrichtersteenweg 77B 3500 Hasselt VALCKX, Jan;° Turnhout 13 januari 1979;Moleneinde 59 2290 Vorselaar

SCHEPERS, Marleen, Lucia, Octavia;° Zonhoven, 18 februari 1963;Leemstraat 55 3600 Genk

VANSPAUWEN, Elly, Christiane, Maria;° Genk, 22 juni 1954;Gebrandestraat 55 3500 Hasselt

ENGELBORGHS, Luc,Wlly,Gabriel;° Tongeren 6 mei 1972; Rechtstraat 2 3700 Tongeren

BEULS, Daniël, Herman;° Munsterbilzen 14 november 1945;Groenendaal 2 3740 Bilzen

VANMUYSEN, Josi, Marie;° Sint-Truiden, 1 oktober 1963;Kroekstraat 1B 3840 Borgloon

CLAESEN, Koenraad, Jan, Paul, Maria;* Tongeren 4 april 1963;Groenstraat 15a 3730 Hoeselt

PINXTEN, Heidi; ° Neerpelt 2 oktober 1988; Witteberg 15 3930 Hamont-Achel

VOSSEN, Wilfried, Evrard, Theo;° Rocourt, 12 december 1967;Raffisstraat 43 3670 Meeuwen-Gruitrode

De bestuurders moeten bij de uitoefening van hun mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in artikel 19 van de statuten en met de vertegenwoordigingsbevoegdheid opgenomen in artikel 20 van de statuten.

Inge Moors, voorzitter

Jean-Paul Peuskens, ondervoorzitter

Elly Vanspauwen, secretaris



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

06/04/2012
ÿþ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte



rve_>r,;fi_ ~.: , pnie ue

rechtbank V. s<,,,ç k;znde4 te 1 ONGEREN

2 7 -03- 2012

De Hoofdgriffier, Griffie

i allai gnu iii

*iaa~oisa*

bi

E St

u

Benaming

(voluit) : Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs-campus

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Sint-Truidersteenweg 323 3700 Tongeren

Ondernemingsnr : 461790472

Voorwerp akte : Wijziging statuten

Bij Algemene Vergadering d.d. 12 maart 2012 van de vzw Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs-Campus werd met 2/3 meerderheid besloten tot aanneming van de statuutwijziging zoals deze werd voorbereid door de Raad van Bestuur. Ingevolge de aanneming van de wijzigingen zullen de statuten in de toekomst als volgt luiden:

Hoofdstuk I Benaming  zetel  duur  doel -- duur

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam "Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs-

campus", afgekort P.I.B.O.-campus.

Artikel 2

De zetel van de vzw is gevestigd op de P.I.B.O.-campus, Sint-Truidersteenweg 323 te 3700 Tongeren in het gerechtelijk arrondissement Tongeren.

Indien dit nodig mocht blijken, kan de zetel door de Algemene Vergadering worden verplaatst met inachtneming van de formaliteiten die door de wet van 27 juni 1921 en door deze statuten worden voorgeschreven voor een statutenwijziging.

Artikel 3

De vereniging organiseert de navorming, de dienstverlening en het onderzoek in verband met land- en tuinbouw, biotechnologie en milieu in de ruimste zin en dit vanuit een duurzaamheidstandpunt. Zij zorgt voor de nodige ondersteuning vanuit de praktijk van het reguliere onderwijs op de P.I.B.O.-campus. Wat de naschoolse vorming betreft, heeft zij onder andere tot doel: de vorming van personen die in de agrosector werkzaam zijn en de organisatie van vormingsactiviteiten voor liefhebbersverenigingen uit die sector.

In het kader van de vermelde activiteiten beheert en exploiteert de vereniging de proefvelden en plantages van de campusinfrastructuur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs, evenals het naschoolse beheer en de verhuring van het internaat Beukenhof.

Dit alles gebeurt in samenspraak met de deputatie van de provincieraad van Limburg.

Artikel 4

De vereniging kan alle handelingen verrichten die (on)rechtstreeks met de verwezenlijking van haar doel te

maken hebben:

Zonder dat de volgende opsomming als limitatief te beschouwen is, organiseert de vereniging de volgende

activiteiten:

1 het uittesten van de resultaten van fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek, onder praktijkomstandigheden

2 het nagaan van de toepassingmogelijkheden van nieuwe teelttechnieken evenals de verbetering van bestaande technieken

3 de promotie van nieuwe en bestaande teelten

4 de studie van de bedrijfseconomische aspecten van teelten en technieken

5 de studie van de mogelijkheid tot reconversie van bepaalde bedrijfstypes

6 de ontwikkeling en verstrekking van dienstverlening en navorming met betrekking tot de agrosector

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

7 het verhandelen van producten die resulteren uit het beheer en de exploitatie van de bovenvermelde onroerende goederen

8 het afsluiten van overeenkomsten om haar taken te realiseren.

Artikel 5

Ter verwezenlijking van deze doelstellingen mag de vereniging verder alle verrichtingen doen, alle initiatieven nemen en alle daartoe nuttige roerende en onroerende goederen verwerven.

Daarnaast kan de vzw alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van de vermelde statutaire doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de statutaire doelstellingen.

Artikel 6

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Hoofdstuk II Lidmaatschap en verplichtingen

Artikel 7

§1 De vereniging is samengesteld uit werkende leden, die in deze statuten onveranderlijk zullen worden benoemd als leden. De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de Algemene Vergadering, komt uitsluitend toe aan de leden.

§2 Het aantal leden van de vereniging is onbeperkt doch bedraagt minstens 12, waarvan:

" zes leden worden aangeduid door de provincieraad van de provincie Limburg waaronder:

1. de gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor onderwijs

2. de gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor landbouw

3. de directeur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs

4. het departementshoofd van het Departement Biotechniek van de Provinciale Hogeschool Limburg

5. de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg

6. een afgevaardigde van de Provinciale Landbouwdienst van de provincie Limburg .vijf leden die worden afgevaardigd uit de beroepssector en uit de sector voorlichting.

Als lid kunnen, behoudens de leden vermeid in lid 1 van deze paragraaf, toetreden tot de vereniging alle natuurlijke personen die de doelstelling van de vereniging onderschrijven en die rechtstreeks of onrechtstreeks het doel van de vereniging kunnen benutten en/of dienen. Verzoeken om toelating tot het lidmaatschap moeten uitsluitend schriftelijk aan de voorzitter op de zetel van de vereniging worden gericht met vermelding van de naam, voornamen en woonplaats van de natuurlijke persoon die wenst toe te treden.

De Algemene Vergadering beslist autonoom over de aanvaarding van deze leden.

Artikel 8

De leden zijn verplicht

a) de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar organen na te leven

b) de belangen van de vereniging na te streven

c) bij wijziging van hun in het register van de leden opgenomen gegevens de nieuwe gegevens zonder verwijl kenbaar te maken aan de Raad van Bestuur.

Artikel 9

§ 1 De hoedanigheid van lid gaat verloren:

a) door vrijwillig ontslag, dat schriftelijk aan de voorzitter van de vereniging wordt meegedeeld en dat te allen tijde kan gebeuren

b) door herroeping van de aanduiding door de organisatie waardoor het betrokken lid werd afgevaardigd

c) van rechtswege door het verlies van de hoedanigheid of functie uit hoofde waarvan de betrokken persoon lid was van de vereniging

d) door overlijden of rechtsonbekwaamheid van het lid;

e) door uitsluiting door de Algemene Vergadering overeenkomstig de voorwaarden van artikel 12 van de wet van 27 juni 1921.

§ 2 Bij verlies van lidmaatschap moet, indien het betrokken lid afgevaardigd was door een organisatie c.q. door de provincieraad, deze organisatie c,q. de provincieraad binnen de eerste drie maanden nadat het lidmaatschap verloren ging, overgaan tot de aanduiding van een nieuw lid overeenkomstig de bepalingen in artikel 7, § 2 van deze statuten.

De leden zijn herbenoembaar.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

§ 3 De leden, die om welke reden ook hun hoedanigheid van lid verliezen en/of hun rechtsopvolgers, kunnen geen aanspraak maken op het vermogen van de vzw noch op de door hen afgestane voorwerpen of goederen, noch op terugbetaling van de eventuele gestorte bijdragen.

Artikel 10

De leden zijn geen lidgeld verschuldigd.

Hoofdstuk Ill Algemene Vergadering

artikel 11

De Algemene Vergadering is samengesteld uit alle leden van de vereniging.

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

Het secretariaat van de Algemene Vergadering wordt waargenomen door de secretaris van de Raad van Bestuur of bij diens afwezigheid door een daartoe voor die gelegenheid door de Algemene Vergadering aangeduide persoon.

Er mogen te allen tijde personen worden uitgenodigd omwille van hun specifieke knowhow of vaardigheden om de Algemene Vergadering bij te staan bij het nemen van beslissingen. Deze personen beschikken niet over enig stemrecht op de Algemene Vergadering.

artikel 12

De Algemene Vergadering is uitsluitend bevoegd voor:

a. het wijzigen van de statuten

b. het benoemen en afzetten van bestuurders

c. het benoemen en afzetten van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging, ingeval een bezoldiging wordt toegekend

d. de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen

e. het goedkeuren van de begrotingen en de rekeningen

f. het vrijwillig ontbinden van de vereniging

g. het uitsluiten van de werkende en niet-werkende leden

h. de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

i. alle gevallen waarin deze statuten een beslissing van de Algemene Vergadering vereisen.

artikel 13

§1 De Algemene Vergadering wordt door de Raad van Bestuur bijeengeroepen telkens als het doel of het belang van de vereniging dit vereist.

De Raad van Bestuur is verplicht de Algemene Vergadering bijeen te roepen indien ten minste één vijfde van de leden erom verzoekt. Daartoe moeten deze leden een schriftelijk verzoek richten tot de voorzitter van de Raad van Bestuur op de zetel van de vereniging, met opgave van de agendapunten die ze wensen te bespreken. De door de leden gevraagde samenkomst moet door de Raad van Bestuur georganiseerd worden binnen de maand na het indienen van het verzoek. Indien de Raad van Bestuur nalaat deze vergadering te organiseren, zijn de verzoekers gerechtigd deze vergadering zelf bijeen te roepen.

De Algemene Vergadering moet ten minste één maal per jaar bijeenkomen, in de loop van de eerste zes maanden volgend op de afsluiting van het boekjaar, voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar, de goedkeuring van het activiteitenverslag over het afgelopen jaar, de goedkeuring van de begroting voor het lopend jaar, de goedkeuring van het werkprogramma voor het lopend jaar, de goedkeuring van het beleid van de bestuurders over het afgelopen boekjaar en, in voorkomend geval, de goedkeuring van het verslag van de commissaris over de jaarrekening.

§ 2 Alle leden en de personen die de Algemene Vergadering op adviserende wijze zullen bijstaan, worden ten minste acht dagen veer de Algemene Vergadering uitgenodigd op de Algemene Vergadering. De uitnodiging gebeurt bij gewone post, fax of e-mail en bevat de dag, het uur, de plaats en de agenda van de Algemene Vergadering.

De uitnodiging wordt in naam van de Raad van Bestuur ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur of door de secretaris of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

§ 3 De Raad van Bestuur stelt de agenda voor de vergaderingen vast behoudens in de gevallen waarin de Algemene Vergadering wordt samengeroepen op initiatief van ten minste één vijfde van de leden in welk geval de Raad van Bestuur ten minste de door deze leden aangedragen punten op de agenda moet plaatsen. In laatstbedoeld geval blijft de Raad van Bestuur evenwel bevoegd om andere punten op de agenda te plaatsen.

Op verzoek van ten minste één twintigste van de leden is de Raad van Bestuur evenwel verplicht de agenda aan te vullen met de door de verzoekende leden voorgestelde ondenuerpen. liet verzoek daartoe moet minstens drie dagen voor de Algemene Vergadering bij de voorzitter van de Raad van Bestuur, op de zetel van de vereniging, worden ingediend. De voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, de persoon

die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden draagt er zorg voor dat de aangedragen agendapunten tijdig worden bezorgd aan de leden van de Algemene Vergadering.

§ 4 Er mag op de Algemene Vergadering niet worden afgeweken van de agenda tenzij de op de Algemene Vergadering aanwezige of vertegenwoordigde leden hiermee unaniem akkoord gaan.

artikel 14

§ 1 leder lid kan zich op de Algemene Vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid. Hiertoe is een schriftelijke volmacht vereist. Ieder lid kan evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen.

§ 2 Elk lid beschikt over één stem op de Algemene Vergadering.

§ 3 Behoudens de gevallen waarvoor de wet van 27 juni 1921 bijzondere meerderheden bepaalt, kan de Algemene Vergadering rechtsgeldig beslissen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden en worden de beslissingen genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen. Onthoudingen gelden niet als uitgebrachte stem. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of van de persoon die hem bij afwezigheid vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden, doorslaggevend.

§ 4 Over een wijziging van de statuten kan de Algemene Vergadering slechts rechtsgeldig beslissen voor zover de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de oproeping en voor zover ten minste twee derde van de leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd is. Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derde van de geldig uitgebrachte stemmen.

Onthoudingen gelden niet ais uitgebrachte stem.

Ingeval op een eerste vergadering minder dan twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is, kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden, die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden bedoeld in het eerste lid van deze paragraaf ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Deze tweede vergadering mag evenwel niet worden gehouden binnen vijftien dagen volgend op de eerste vergadering.

§ 5 Voor een wijziging van het doel moet de in § 4 omschreven procedure worden gevolgd met dat verschil dat een wijziging van het doel slechts kan worden aangenomen met een meerderheid van vier/vijfde van de geldig uitgebrachte stemmen.

artikel 15

Van elke Algemene Vergadering worden notulen opgemaakt door de secretaris. De notulen worden ondertekend door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden, en door de secretaris van de Raad van Bestuur. Deze notulen worden, na goedkeuring ervan op de eerstvolgende Algemene Vergadering, bijgehouden in een daartoe bestemd register dat gehouden wordt op de zetel van de vereniging.

Aan de leden van de vereniging wordt, bij oproeping voor de eerstvolgende Algemene Vergadering, een uittreksel van deze notulen bezorgd. Alle uittreksels en afschriften van de notulen worden geldig ondertekend en voor eensluidend verklaard door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die krachtens deze statuten ter zijn vervanging werd aangeduid.

De leden en de belanghebbende derden kunnen de beslissingen van de Algemene Vergadering inkijken in het register dat bewaard wordt op de zetel van de vereniging overeenkomstig de modaliteiten die worden vastgelegd in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 op de openbaarmaking van akten en stukken van de verenigingen zonder winstoogmerk en van de private stichtingen.

Hoofdstuk IV Bestuur en vertegenwoordiging

artikel 16

§ 1 De vereniging wordt bestuurd door een Raad van Bestuur van 11 bestuurders.

Zes bestuurders worden voorgedragen door de provincieraad van de provincie Limburg, rekening houdende met de bepalingen van artikel 7, § 2, en vijf bestuurders worden voorgedragen uit de beroepssector en uit de sector voorlichting.

De gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor onderwijs, de gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor landbouw en de directeur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijs maken van rechtswege deel uit van de Raad van Bestuur.

Het aantal leden van de Raad van Bestuur moet in ieder geval altijd lager zijn dan het aantal leden dat de vereniging telt.

§ 2 De leden van de Raad van Bestuur worden, op voordracht van de provincieraad en op voordracht van de beroepssector en de sector voorlichting, door de Algemene Vergadering uit hun midden gekozen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen en zijn te allen tijde door deze afzetbaar.

De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

Hun mandaat loopt voor een periode van zes jaar. De bestuurders, die werden aangesteld om een tussentijds opengevallen bestuursfunctie waar te nemen, voltooien slechts het bestuursmandaat van de bestuurders die zij opvolgden.

De bestuurders zijn verantwoording verschuldigd aan de Algemene Vergadering.

§ 3 De gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor onderwijs is voorzitter van de Raad van Bestuur.

De gedeputeerde van de provincie Limburg die functioneel bevoegd is voor landbouw is ondervoorzitter van de Raad van Bestuur.

De directeur van het Provinciaal Instituut voor Biotechnisch onderwijs is secretaris van de Raad van Bestuur.

Verder kan de Raad van Bestuur onder zijn leden een penningmeester kiezen. Indien de door de Raad van Bestuur gekozen penningmeester verhinderd mocht zijn, kan de Raad van Bestuur te allen tijde in zijn vervanging voorzien.

Bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter worden zijn functies, zoals deze hem bij deze statuten worden toegekend, waargenomen door de ondervoorzitter, of bij diens afwezigheid, door de secretaris.

De voorzitter is belast met de bijeenroeping van de Raad van Bestuur en met de leiding van de vergaderingen van de Raad van Bestuur en van de Algemene Vergadering.

De secretaris voert het secretariaat van de vereniging en de penningmeester doet de boekhouding en leidt de financiële verrichtingen.

De penningmeester en de secretaris mogen zich op de vergadering van de Raad van Bestuur laten bijstaan door personen die hen helpen bij het uitvoeren van hun taak; deze personen beschikken niet over stemrecht op de vergadering van de Raad van Bestuur.

De bestuurders oefenen hun mandaat uit overeenkomstig de voorschriften bepaald in deze statuten.

§ 4 De hoedanigheid van lid van de Raad van Bestuur gaat verloren indien dit lid zijn hoedanigheid van lid van de vereniging verliest ingevolge één van de in artikel 9, § 1 van deze statuten vermelde oorzaken. Deze hoedanigheid gaat eveneens verloren door het verstrijken van de duur van de benoeming en door ontslag, al dan niet vrijwillig, uit de Raad van Bestuur.

§ 5 Bij verlies van de hoedanigheid van bestuurder moet, indien het betrokken lid afgevaardigd was door een Organisatie c.q. door de provincieraad, deze organisatie c.q. de provincieraad binnen de eerste drie maanden nadat het mandaat vacant werd overgaan tot de voordracht van een bestuurder.

De benoeming van de nieuwe bestuurder heeft plaats op de eerstvolgende Algemene Vergadering na de voordracht als bestuurder door de provincieraad van Limburg c.q. door de betrokken organisatie.

Teneinde bij de het vacant worden van het mandaat de continuïteit in de werking van de vereniging te verzekeren blijven de bestuurders hun mandaat behouden tot aan de eerstvolgende Algemene Vergadering die zal plaatsvinden na de voordracht van de bestuurders door de provincieraad c.q. door de betrokken organisatie.

De bestuurders zijn herbenoembaar.

artikel 17

§ 1 De Raad van Bestuur is een collegiaal orgaan dat bijeenkomt telkens wanneer dit vereist is in het belang van de vereniging.

§ 2 De Raad van Bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

De voorzitter is verplicht de Raad van Bestuur minstens één maal per semester samen te roepen.

§ 3 Alle leden van de Raad van Bestuur en de personen die de vergadering van de Raad van Bestuur bijwonen met raadgevende stem, worden ten minste acht dagen op voorhand uitgenodigd op de vergadering van de Raad van Bestuur. Deze uitnodiging gebeurt bij gewone post, per fax of per e-mail en bevat de dag, het uur, de plaats van de bijeenkomst van de Raad van Bestuur en de agenda. De oproepingsbrief wordt ondertekend door de voorzitter of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in het uitoefenen van zijn statutaire bevoegdheden.

Ieder fid is gerechtigd een punt aan de agenda van de vergadering van de Raad van Bestuur toe te voegen, op voorwaarde dat dit voorafgaandelijk en schriftelijk aan de voorzitter wordt meegedeeld.

§ 4 Er kan slechts van de agenda van de Raad van Bestuur worden afgeweken indien alle op de vergadering van de Raad van Bestuur aanwezige of vertegenwoordigde leden hiermee unaniem akkoord gaan.

§ 5 De Raad van Bestuur mag, zo hij het noodzakelijk acht, op de bijeenkomst personen uitnodigen omwille hun specifieke knowhow of vaardigheden. Deze personen zullen de Raad enkel bijwonen met raadgevende stem.

De coördinator van de vereniging wordt steeds uitgenodigd om de vergadering van de Raad van Bestuur bij te wonen. Deze beschikt niet over enig stemrecht.

. ~.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

artikel 18

§ 1 Ieder lid van de Raad van Bestuur kan zich op de vergadering van de Raad van Bestuur laten vertegenwoordigen door een ander lid van de Raad van Bestuur. Hiertoe is een schriftelijke volmacht vereist. leder lid van de Raad van Bestuur kan slecht één ander lid van de Raad van Bestuur vertegenwoordigen.

§ 2 Eik lid van de Raad van Bestuur beschikt over één stem.

§ 3 De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of, bij diens afwezigheid, door de persoon die hem ingevolgd deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn bevoegdheden. De Raad van Bestuur kan rechtsgeldig beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of van de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden, doorslaggevend. Een onthouding wordt niet als stem aangerekend.

§ 4 Van elke vergadering worden notulen opgemaakt door de secretaris van de vereniging Deze notulen worden ondertekend worden door de voorzitter of, bij zijn afwezigheid, door de persoon die hem ingevolge deze statuten vervangt in de uitoefening van zijn statutaire bevoegdheden en de secretaris.

Deze notulen worden, na goedkeuring ervan op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur, bijgehouden in een daartoe bestemd register dat gehouden wordt op de zetel van de vereniging.

Aan de leden van de Raad van Bestuur wordt een uittreksel van deze notulen bezorgd. Alle uittreksels en afschriften van de notulen worden geldig ondertekend en voor eensluidend verklaard door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, bij diens afwezigheid, door de persoon die krachtens deze statuten ter zijn vervanging werd aangeduid.

De leden en de belanghebbende derden kunnen de beslissingen van de Raad van Bestuur inkijken in het register dat bewaard wordt op de zetel van de vereniging overeenkomstig de modaliteiten die worden vastgelegd in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 op de openbaarmaking van akten en stukken van de verenigingen zonder winstoogmerk en van private stichtingen.

artikel 19

De Raad van Bestuur leidt de zaken van de vereniging, vertegenwoordigt deze in en buiten rechte en beschikt over alle bevoegdheden die niet door de wet of door deze statuten exclusief zijn voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

De Raad van Bestuur heeft de voile bevoegdheid voor het stellen van alle handelingen van bestuur, daaronder begrepen het organiseren, benoemen, ontslaan en bezoldigen van het personeel en het uitvaardigen van huishoudelijke reglementen, met uitzondering van deze die de werking van de Algemene Vergadering betreffen.

De Raad van Bestuur heeft bovendien de meest uitgebreide bevoegdheid voor het stellen van daden van beschikking. De Raad van Bestuur kan onder meer, zonder dat deze opsomming als exhaustief kan worden beschouwd en ongeacht alle andere bevoegdheden die voortvloeien uit de wet of uit de statuten: alle betalingen doen en ontvangen en daarvan kwijting geven of eisen, alle inbewaargevingen doen of ontvangen, aile roerende en onroerende goederen verwerven, ruilen of vervreemden, zelfs om niet, huur- en verhuurovereenkomsten zonder beperking van duur afsluiten, evenals alle andere overeenkomsten, zelfs minnelijke schikkingen, dadingen, compromissen en arbitragebedingen, alle officiële en private subsidies, tegemoetkomingen, legaten en schenkingen onder de levenden aanvaarden en ontvangen, leningen aangaan, borgstellingen doen en aanvaarden, hypotheken en alle zakelijke waarborgen verlenen, afstand doen van alle rechten en rechtsvorderingen, evenals opheffing en machtiging tot doorhaling verlenen, met of zonder kwijting van alle inschrijvingen, beslag leggen en verzet doen en alle machten verlenen aan door hem aangewezen mandatarissen.

De Raad van Bestuur treedt op voor de vereniging als eiser of verweerder in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De Raad van Bestuur draagt er tevens zorg voor dat al de neerleggings- en openbaarmakingsformaliteiten, zoals voorgeschreven door de wet van 27 juni 1921, in acht worden genomen.

De Raad van Bestuur staat in voor het bijhouden van een register van leden op de zetel van de vereniging waarin de naam, voornamen en woonplaats van de leden-natuurlijke personen worden opgenomen en van de leden-rechtspersonen de naam, de rechtsvorm en het adres van de zetel. Alle beslissingen betreffende toetreding, uittreding of uitsluiting van leden of iedere andere reden waardoor, ingevolge artikel 9, de hoedanigheid van lid verloren gaat, moeten door toedoen van de Raad van Bestuur worden bekendgemaakt in het register van leden binnen acht dagen nadat ze kennis hebben gekregen van het verlies van de hoedanigheid van lid.

artikel 20

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de Raad van Bestuur als college en de vertegenwoordigingsmacht van het dagelijks bestuur voor de handelingen van het dagelijks bestuur, is de vereniging ten aanzien van derden zowel in als buiten rechte slechts rechtsgeldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van de secretaris en de coördinator van de vereniging.

Deze personen, die namens de Raad van Bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

artikel 21

De bevoegdheid voor de daden van dagelijks bestuur kan worden opgedragen aan de secretaris en de coördinator van de vzw. Deze personen vormen samen het orgaan van dagelijks bestuur van de vereniging.

Tot de daden van dagelijks bestuur worden gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de vereniging te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid van een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de Raad van Bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

Deze personen kunnen te allen tijde ontslag nemen uit deze functie en te allen tijde afgezet worden door de Raad van Bestuur.

Het mandaat Kan te allen tijde met onmiddellijke ingang door de Raad van Bestuur worden ingetrokken.

artikel 22

Onverminderd de regeling van artikel 26 septies van de wet van 27 juni 1921 wordt door de bestuurders geen persoonlijke verplichting aangegaan betreffende de verbintenissen van de vereniging. Hun aansprakelijkheid blijft beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht en tot de tekortkomingen in hun bestuur.

Hoofdstuk V Technisch comité

artikel 23

Met het oog op de verwezenlijking van de doelstellingen van de vzw kan de Raad van Bestuur een adviserende taak toevertrouwen aan één of meer technische comités. Deze leggen jaarlijks een activiteitenprogramma van het voorbije jaar en een werkprogramma voor het komende jaar ter goedkeuring voor aan de Raad van Bestuur. Bij het opstellen van dit werkprogramma moet er rekening worden gehouden met de nieuwste ontwikkeling in de sector en dit in het bijzonder richting duurzaamheid.

De leden van de technische comités worden aangeduid door de Raad van Bestuur. In ieder technisch comité zetelt minstens één lid van de Raad van Bestuur.

De technische comités vergaderen telkens zich de noodzakelijkheid daartoe voordoet. De beslissingen binnen de technische comités worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen waarbij onthoudingen niet worden meegerekend.

artikel 24

De technische comités mogen voor hun werking een huishoudelijk reglement opstellen.

Buiten de gewone leden, die worden aangeduid door de Raad van Bestuur, kan een technisch comité de hoedanigheid van technisch adviseur toekennen aan vertegenwoordigers van de openbare besturen of aan personen die bijzonder tot het wetenschappelijk onderzoek hebben bijgedragen, alsook aan personen die er omwille van hun functie of hun verdiensten speciaal voor in aanmerking komen. Technische adviseurs hebben in de vergadering van de technische comités een raadgevende stem. Een technisch comité mag deze adviseurs te alsen tijde uitnodigen op een vergadering en dit in verband met het algemene belang van de vereniging,

Hoofdstuk VI Begrotingen  rekeningen -- controle

artikel 25

§ 1 Het boekjaar van de vereniging loopt van één januari tot en met ëénendertig december.

§ 2 Ieder jaar stelt de Raad van Bestuur de rekeningen op en bereidt een voorstel van begroting voor en legt deze, binnen zes maanden na het afsluiten van het boekjaar, ter goedkeuring voor aan de Algemene Vergadering. Samen met de rekeningen en de begroting stelt de Raad van Bestuur tevens het activiteitenverslag over het vorig boekjaar en het werkingsprogramma over het lopende boekjaar voor dat eveneens ter goedkeuring moet worden voorgelegd aan de Algemene Vergadering.

De jaarrekening wordt opgemaakt overeenkomstig de bepalingen die daartoe werden bepaald in artikel 17 van de wet van 27 juni 1921 en de uitvoeringsbesluiten.

Na de goedkeuring van de jaarrekening, het activiteitenverslag, de begroting en het werkingsprogramma spreekt de Algemene Vergadering zich uit over de kwijting van de bestuurders en, desgevallend, van de commissarissen.

§ 3 De Raad van Bestuur draagt er zorg voor dat de jaarrekening na de goedkeuring neergelegd wordt op de griffie van de rechtbank van koophandel waar het verenigingsdossier van de vereniging gehouden wordt, of indien dit vereist is door de wet, binnen dertig dagen op de Nationale Bank van België.

Hoofdstuk VI Ontbinding, vereffening

artikel 26

Luik B - Vervolg

Behoudens in de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan alleen de Algemene Vergadering besluiten tot een ontbinding van de vereniging overeenkomstig de procedure bepaald in artikel 14, § 5 van deze statuten en artikel 20 van de wet van 27 juni 1921.

De vereniging zal in geen geval ontbonden worden door het overlijden, de ontbinding of het uittreden van de leden voor zover het aantal leden hierdoor niet daalt tot minder dan drie.

In geval van een vrijwillige ontbinding benoemt de Algemene Vergadering of, bij gebreke daarvan, de rechtbank ëén of meer vereffenaars. Diegene die de vereffenaar(s) benoemt, bepaalt tevens hun bevoegdheden en de vereffeningsvoorwaarden.

Artikel 27

In geval van ontbinding worden de roerende en onroerende activa na aanzuivering van de schulden

overgedragen aan de provincie Limburg.

Artikel 28

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, zijn de wet van 27 juni 1921, of de wetgeving die deze wet zou vervangen na oprichting van de vereniging, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken terzake van toepassing.

Voor-

behouden

aan hot

BeigisGh

Staatsbiad

Bij Algemene Vergadering d.d. 12 maart 2012 van de vzw Provinciaal Instituut voor Biotechnisch Onderwijscampus werd de beëindiging van de bestuursmandaten vastgesteld van:

SMEETS, Frank, Aline, Robert;° Neerpelt, 16 november 1962;Sint-Martensstraat 6 3910 Neerpelt VANDEPUT, Marc, Gustaaf, Marie;° Hasselt, 17 mei 1953; Runksterkiezel 109 3500 Hasselt

BLEUS, Freddy, Jozef, Albert;° Hasselt 27 oktober 1953; Maastrichtersteenweg 778 3500 Hasselt VALCKX, Jan;° Turnhout 13 januari 1979;Moleneinde 59 2290 Vorselaar

SCHEPERS, Marleen, Lucia, Octavia;' Zonhoven, 18 februari 1963;Leemstraat 55 3600 Genk

VANSPAUWEN, Elly, Christiane, Maria;' Genk, 22 juni 1954;Gebrandestraat 55 3500 Hasselt ENGELBORGHS, Luc,Willy,Gabriel;° Tongeren 6 mei 1972; Rechtstraat 2 3700 Tongeren BEULS, Daniël, Herman;° Munsterbilzen 14 november 1945;Groenendaal 2 3740 Bilzen VANMUYSEN, Josi, Marie;° Sint-Truiden, 1 oktober 1963;Kroekstraat 1B 3840 Borgloon CLAESEN, Koenraad, Jan, Paul, Maria;° Tongeren 4 april 1963;Groenstraat 15a 3730 Hoeselt PINXTEN, Heidi; °Neerpelt 2 oktober 1988; Witteberg 15 3930 Hamont-Achel

BOONEN, Erwin; ° Neerpelt 17 juli 1072; Bertemstraat 29 3001 Heverlee

SANTERMANS Jos; ° Hasselt 5 juni 1957; Broekstraat 59 3512 Hasselt

Bij Algemene Vergadering d.d. 12 maart 2012 van de vzw Provindaal instituut voor Biotechnisch Onderwijs  campus werd, rekening houdende met artikel 16 van de statuten, overgegaan tot aanduiding van bestuurders. Na kennisname van de voordracht namens de provincie Limburg van de kandidaat-bestuurders, hebben de leden van de Algemene Vergadering aangeduid tot leden van de Raad van Bestuur van PIBO-Campus:

SMEETS, Frank, Aline, Robert;° Neerpelt, 16 november 1962;Sint-Martensstraat 6 3910 Neerpelt VANDEPUT, Marc, Gustaaf, Marie;° Hasselt, 17 mei 1953; Runksterkiezel 109 3500 Hasselt BLEUS, Freddy, Jozef, Albert;° Hasselt 27 oktober 1953; Maastrichtersteenweg 77B 3500 Hasselt VALCKX, Jan;° Turnhout 13 januari 1979;Moleneinde 59 2290 Vorselaar

SCHEPERS, Marleen, Lucia, Octavia;° Zonhoven, 18 februari 1963;Leemstraat 55 3600 Genk

VANSPAUWEN, Elly, Christiane, Maria;' Genk, 22 juni 1954;Gebrandestraat 55 3500 Hasselt

ENGELBORGHS, Luc,Willy,Gabriel;° Tongeren 6 mei 1972; Rechtstraat 2 3700 Tongeren

BEULS, Daniël, Herman;' Munsterbilzen 14 november 1945;Groenendaal 2 3740 Bilzen

VANMUYSEN, Josi, Marie;° Sint-Truiden, 1 oktober 1963;Kroekstraat 1B 3840 Borgloon

CLAESEN, Koenraad, Jan, Paul, Maria;* Tongeren 4 april 1963;Groenstraat 15a 3730 Hoeselt

PINXTEN, Heidi; ° Neerpelt 2 oktober 1988; Witteberg 15 3930 Hamont-Achel

VOSSEN, Wilfried, Evrard, Theo;° Rocourt, 12 december 1967;Raffisstraat 43 3670 Meeuwen-Gruitrode

De bestuurders moeten bij de uitoefening van hun mandaat rekening houden met de bevoegdheden bepaald in artikel 19 van de statuten en met de vertegenwoordigingsbevoegdheid opgenomen in artikel 20 van de statuten.

Frank Smeets, voorzitter

Marc Vandeput, ondervoorzitter

Elly Vanspauwen, secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden . Recto . Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden le vertegenwoordigen

Verso ' Naam en handtekening

Coordonnées
PROVINCIAAL INSTITUUT VOOR BIOTECHNISCH ONDE…

Adresse
SINT-TRUIDERSTEENWEG 323 3700 TONGEREN

Code postal : 3700
Localité : TONGEREN
Commune : TONGEREN
Province : Limbourg
Région : Région flamande