SCHOOL DEN AKKER

Association sans but lucratif


Dénomination : SCHOOL DEN AKKER
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 443.141.629

Publication

30/05/2014
ÿþMOD 22

g I ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

111111I9j111101

RECEreANKvanKOOPHANDEL te ANTWERPEN, afdelIng HASSELT

19 MEI 201/1

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0443.141.629

Benaming

(voluit): Ondersteuning Protestants Evangelisch Christelijk Onderwijs

Lommel

(verkort) : OPECO Lommel

Rechtsvorm VZW

Zetel: Sint Janstraat 16A, 3920 Lommel

Onderwerp akte: Wijziging samenstelling Raad van Bestuur

Op 25 april 2013 hebben de leden van de vereniging in de statutaire jaarvergadering van algemene vergadering kennis genomen van het ontslag van en kwijting gegeven aan:

- De heer Mancin Angelo, Gaetano, D, geboren te Beringen 18/11/1977, wonende te Koerselsebaan 140, 3550 Heusden-Zolder,

Op 14 oktober 2013 hebben de leden van de vereniging in een bijzonder algemene vergadering de benoeming als bestuurslid aanvaard van;

- Mevrouw Daniels Linde, Benedicta, J, geboren te Lommel op 10/12/1966, wonende te Kerhovensesteenweg 339, 3920 Lommel.

Op 20 februari 2014 hebben de leden van de vereniging in een Bijzonder Algemene Vergadering hennis genomen van het ontslag van;

- De heer Bloemen Johannes, Emmanuel, geboren te Antwerpen op 31/05/1949, wonende te Berkendreef 25, 2288 Bouwel;

De kwijting van Johannes Bloemen zal effectief worden bij de goedkeuring van de jaarrekening van 2013.

In gevolge deze beslissingen werd de samenstelling van het bestuur als volgt gewijzigd:

- Mevrouw Bunkens Ariette, Agnes, M, geboren te Genk op 14/03/1958, wonende te Kersenlaan 5, 3990

Peer-Wijchmaal;

Mevrouw Daniels Linde, Benedicta, J, geboren te Lommel op 10/12/1966, wonende te

Kerhovensesteenweg 339, 3920 Lommel.

- De heer Slits Paul, geboren te Bergeijk (NL) op 18/10/1969, wonende te Acaciastraat 61, 3920 Lommel.

De bestuurders hebben aanvaard hun mandaat uit te oefenen met de bevoegdheden bepaald in artikel 28 van de statuten. Dit artikel bepaald dat de raad van bestuur bevoegd is om alle handelingen van intern bestuur te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van het doel van de VZVV, met uitzondering van die handelingen waarvoor volgens artikel 4 V&S-wet de algemene vergadering exclusief bevoegd is.

De ondergetekenden

Paul Slits Bestuurder- Voorzitter

Arlette Bunkens - Secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

13/06/2012
ÿþ[ 1_ ij jj In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

MOD 2.2

op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

9

*121051]3*

Vo beha aan Belg Staat

RECHTBANK VAN lçUOi'ih&Nûci.

0 4 -06- 2012

dríAffeLT

Ondernemingsnr : 0443.141.629 Benaming

(voluit) : SchSZ Den Akker

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel ; Sint Janstraat 16A, 3920 Lommel

Onderwerp akte : Wijziging statuten en benaming

VZW «Ondersteuning Protestants Evangelisch Christelijk Onderwijs Lommel»

WIJZIGING STATUTEN

De leden van de VZW Ondersteuning Protestants Evangelisch Christelijk Onderwijs Lommel (voorheen VZW School Den Akker), verkort OPECO Lommel, nr. van de vereniging bij Belgisch Staatsblad:1307590, ondernemingsnr. 0443.141.629, zijn op de algemene vergadering op 26 maart 2012, te Lommel, Sint Janstraat 16A, overeengekomen de statuten aan te passen (Artikel 8) als ook de benaming (Artikel 1) van de VZW. De door de leden overeengekomen statuten luiden als volgt:

NAAM EN ZETEL

Artikel 1.

De vereniging heeft de naam «Ondersteuning .Protestants Evangelisch Christelijk Onderwijs Lommel», verkort OPECO Lommel. De vereniging heeft haar zetel te 3920 Lommel, Sint-Janstraat 16a, in het gerechtelijk arrondissement Hasselt.

DOEL, GRONDSLAG, DUUR EN MIDDELEN

Artikel 2.

2.1, Het doel van de vereniging is: het mogelijk maken van protestants-christelijk onderwijs in Noord-Limburg op basis van de geldende wettelijke bepalingen en met inachtneming van de beginselen geformuleerd in artikel 3. Zij verzorgt de infrastructuur voor de gesubsidieerde vrije basisschool "School met de Bijbel Den Akker" (grond, gebouwen) op basis van een erfpacht van 99 jaar, waarvan de akte werd opgemaakt door de notaris,

Benevens voorziet zij in bussen voor het leerlingenvervoer van voornoemde school.

2.2. De scholen die door de vereniging worden opgericht zijn aangesloten bij de Raad van Inrichtende Machten van het protestants-christelijk onderwijs, afgekort "IPCO", opgericht in 1996.

Artikel 3.

De vereniging is gebaseerd op de volgende beginselen:

I. de Goddelijke inspiratie van de gehele Bijbel;

11. de rechtvaardigmaking uit genade, door het geloof alleen;

I I I, de verdorvenheid van de menselijke natuur door de zonde;

IV. de noodzaak van de wedergeboorte door de Heilige Geest;

V. de verlossing door het plaatsbekledend lijden en sterven van Jezus Christus, Wie met de Vader en de Heilige Geest als de enige en eeuwige God wordt erkend.

Artikel 4.

De vereniging is voor onbepaalde duur opgericht. Zij kan te allen tijde ontbonden worden.

Artikel 5.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De middelen waarmee de vereniging haar doel wil bereiken worden geput uit onder meer ledenbijdragen, collecten, giften, legaten en overheidssteun. Deze opsomming is niet exhaustief. De activiteiten van de vereniging met het oog op de verwerving van de nodige middelen mogen niet in strijd zijn met de grondslag van de vereniging.

De vereniging kan aile goederen die tot verwezenlijking van haar doel nodig zijn huren, in eigendom hebben of er een ander zakelijk rechtop uitoefenen.

LEDEN

Artikel 6.

Het aantal leden is onbeperkt, maar mag niet minder bedragen dan vijftien.

Artikel 7.

7,1. Lid van de vereniging kunnen alleen zijn: meerderjarige personen die lid zijn van de vzw "Gesubsidieerde Vrije Basisschool Den Akker", die schriftelijk instemmen met het doel en de grondslag van de vereniging, en die deel uitmaken van een protestants-christelijke geloofsgemeenschap op basis van artikel 3.

7.2. De algemene vergadering beslist, na voorstel door de raad van bestuur, over de aanneming van nieuwe leden. Kandidaat-leden kunnen worden voorgedragen door minimum vijf ouders van kinderen die ingeschreven zijn in de school met de Bijbel *Den Akker"., Personen kunnen ook aan de raad van bestuur het lidmaatschap van de vereniging aanvragen.

7.3. Om als lid aangenomen te worden is de instemming vereist van de meerderheid van de op de algemene vergadering aanwezige en vertegenwoordigde leden,

7.4. Het bedrag van de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage wordt door de algemene vergadering vastgesteld, doch bedraagt maximum 50 euro.

Artikel 8,

Als lid kunnen aangenomen worden meerderjarige personen die eveneens hun kandidatuur stellen voor lidmaatschap van de vzw "Gesubsidieerde Vrije Basisschool Den Akker" en die schriftelijk instemmen met het doel en de grondslag van de vereniging en die deel uitmaken van een protestants-christelijke geloofsgemeenschap op basis van artikel 3 en die behoren tot de volgende categorieën:

1° ouders van kinderen die ingeschreven zijn in de school met de Bijbel "Den Akker". Hun lidmaatschap eindigt van rechtswege de dag waarop de algemene vergadering voor het eerst samenkomt na de datum waarop geen van hun kinderen nog ingeschreven is in de school met de Bijbel "Den Akker";

2° leden van het onderwijzend personeel van de school met de Bijbel "Den Akker". Zij kunnen maximum één vijfde van het totaal aantal leden tellen. Zij komen niet in aanmerking voor uitoefening van bestuursfuncties.

3° personen die niet tot de twee vorige categorieën behoren, maar die nauw betrokken zijn bij de school of die door hun ervaring, visie en/of bijzondere bekwaamheden een bijdrage kunnen leveren tot de werking van de vereniging.

Artikel 9.

Onverminderd de bepalingen van artikel 8, wordt het lidmaatschap beëindigd door.

1 ° schriftelijk ontslag bij de secretaris van de vereniging, dat in werking treedt de dag waarop de ontslagbrief ontvangen wordt;

2° uitsluiting, uitgesproken door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur, o.a, wanneer het lid niet meer voldoet aan de voorwaarden waarin de artikelen 7.1. en 8 voorzien. Het lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld moet de kans geboden worden zich op de algemene vergadering te verantwoorden vooraleer er over de uitsluiting wordt gestemd. Om een lid uit te sluiten is een meerderheid van twee derden van de stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden vereist;

3° afwezigheid op twee achtereenvolgende jaarlijkse statutaire algemene vergaderingen zonder vertegenwoordiging door een ander lid of zonder schriftelijke verontschuldiging.

Artikel 10.

Ontslagnemende of uitgesloten leden, evenals de erfgenamen of vertegenwoordigers van een overleden lid, kunnen geen aanspraken laten gelden tegenover de vereniging. Zij kunnen geen opgave of overlegging van de rekeningen vragen, noch zegellegging of inventaris vorderen.

Artikel 11.

1° Op de zetel van de vereniging wordt door de raad van bestuur een register van de leden bijgehouden, Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden. Alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden worden door toedoen van de raad van bestuur in dat register ingeschreven binnen de acht dagen nadat de raad van de beslissing in kennis is gesteld.

20 De leden kunnen op de zetel van de vereniging de ledenlijst raadplegen, alsmede de notulen en beslissingen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van de personen die een mandaat bekleden, en alle boekhoudkundige stukken. Daartoe richten zij een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur met wie zij een datum en het uur van de raadpleging van de documenten en stukken overeenkomen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

ALGEMENE VERGADERING

Artikel 12.

12.1, Tijdens het eerste semester van elk kalenderjaar vindt een statutaire algemene vergadering plaats. 12.2. Een buitengewone algemene vergadering kan gehouden worden:

1° op initiatief van de raad van bestuur;

2° indien één vijfde van de leden erom verzoekt. Dit verzoek moet schriftelijk gericht worden aan de secretaris van de vereniging, met vermelding van de redenen waarom de bijeenroeping gevraagd wordt en van de agendapunten die moeten behandeld worden. De raad van bestuur moet de algemene vergadering bijeenroepen binnen dertig dagen na ontvangst van het verzoek.

Artikel 13.

De leden worden ten laatste acht dagen vóór de vergadering schriftelijk door de secretaris uitgenodigd, De uitnodiging vermeldt de agendapunten. Op schriftelijke vraag van minstens vijf procent van de leden worden door de raad van bestuur agendapunten toegevoegd. Dergelijke schriftelijke vragen moeten ten laatste drie dagen vóór de vergadering aan de secretaris van de vereniging toegestuurd worden. Wanneer één der aanwezige leden ter vergadering de bespreking voorstelt van een aangelegenheid die niet op de agenda staat, kan de voorzitter, indien hij dit nuttig acht, dit toestaan, Er kan evenwel slechts gestemd worden over punten die op de agenda voorkomen.

Artikel 14.

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor. het wijzigen van de statuten, met inachtneming van hetgeen bepaald is in de artikelen 15 en 17, het benoemen en ontslaan van bestuurders, het aanvaarden en uitsluiten van een lid, het goedkeuren van begrotingen en rekeningen, het vrijwillig ontbinden van de vereniging.

Artikel 15.

15.1, De statuten kunnen slechts gewijzigd worden op initiatief van de raad van bestuur of van minstens één vijfde van de leden, die hun voorstel schriftelijk moeten indienen en met redenen omkleden. Een voorstel tot wijziging van de statuten moet minstens acht dagen vóór de algemene vergadering door de secretaris aan de leden worden meegedeeld.

15.2. De algemene vergadering kan slechts geldig beraadslagen over een voorstel tot wijziging van de statuten indien drie vierden van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Indien dit niet het geval is zal er een tweede algemene vergadering bijeengeroepen worden na minstens vijftien dagen, waarvoor deze aanwezigheidsvereiste niet geldt.

15.3. Een wijziging van de statuten kan slechts doorgevoerd worden met een meerderheid van twee derden van de stemmen, met inachtneming van artikel 17.5.

15.4. De bepalingen van dit artikel gelden ook voor een beslissing tot vrijwillige ontbinding van de vereniging.

Artikel 16.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur. Bij diens afwezigheid wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter. Indien beiden afwezig zijn wordt door de meerderheid van de aanwezige leden een bestuurder aangewezen om de vergadering te leiden.

Artikel 17.

17.1, Alle leden hebben gelijk stemrecht.

17.2. Bij staking van stemmen na een tweede stemming wordt het voorstel als verworpen geacht.

17.3. Over personen wordt schriftelijk, over zaken bij handopsteking gestemd, tenzij één tiende van de

aanwezige leden een geheime stemming vraagt.

17.4, Besluiten worden bij eenvoudige meerderheid genomen, behoudens de uitzonderingen bepaald in de

statuten of opgelegd door de wet,

17.5. Tot een wijziging van het doel en van de grondslag van de vereniging kan slechts worden overgegaan

indien de algemene vergadering deze wijziging unaniem aanvaardt.

Artikel 18.

Leden kunnen zich door middel van een schriftelijke volmacht op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid. De volmacht wordt vóór het begin van de vergadering ter kennis gebracht van de secretaris. Elk lid kan slechts over één volmacht beschikken. De volmacht heeft enkel betrekking op de aangelegenheden die vermeld zijn op de toegezonden agenda.

Artikel 19.

Besluiten van de algemene vergadering worden door de secretaris genotuleerd. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Een afschrift wordt bezorgd aan de leden. Uittreksels worden getekend door de voorzitter, de secretaris of de penningmeester. Uittreksels kunnen meegedeeld worden aan derden die een belang laten blijken.

Artikel 20.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD2.2

Op de jaarlijkse algemene vergadering licht de penningmeester het financiële beheer en de begroting voor het volgende jaar toe. De secretaris brengt op de jaarlijkse algemene vergadering verslag uit over de algemene toestand van de vereniging.

RAAD VAN BESTUUR

Artikel 21.

21.1. De vereniging wordt geleid door de raad van bestuur, bestaande uit minimum drie leden. Kandidaat-bestuurders moeten lid zijn van de vereniging. Zij moeten een meelevend lid zijn van een protestants-christelijke gemeente op basis van artikel 3.

De leden van de raad van bestuur worden benoemd door de algemene vergadering indien hun kandidatuur aanvaard wordt door twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De duur van hun hemieuwbare ambtstermijn bedraagt vier jaar. Zij zijn te allen tijde afzetbaar. De wijze van afzetting gebeurt op dezelfde wijze als de afzettingsprocedure van leden. Deze wijze van afzetting werd reeds beschreven in artikel

9.

21.2 Personeelsleden komen niet in aanmerking voor de uitoefening van een bestuursfunctie.

Artikel 22.

Bestuursvacatures worden ten minste zes weken vóór de algemene vergadering waarin de verkiezing zal plaatsvinden schriftelijk ter kennis gebracht van de leden van de vereniging.

Kandidaat-bestuurders worden voor verkiezing voorgedragen door de raad van bestuur. Ten minste één vijfde van de leden van de vereniging kan schriftelijk kandidaat-bestuurders aan de raad van bestuur voorstellen tijdens een periode van 3 weken na de verzending van de bekendmaking van de vacatures.

Alle aan de algemene vergadering ter verkiezing voorgedragen kandidaat-bestuurders worden in de uitnodigingsbrief vermeld.

Artikel 23.

De bij de oprichting van de vereniging gekozen raad van bestuur blijft twee jaar aan. Vervolgens worden om de vier jaar de oorspronkelijke bestuurders vervangen of herkozen. De raad van bestuur bepaalt het rooster van aftreden.

Artikel 24.

Indien een bestuurder zijn ambtstermijn voortijdig beëindigt, kan de raad van bestuur voorzien in een tussentijdse vervanging. De vervangende bestuurder neemt zijn functie waar tot de volgende algemene vergadering. De vervangende bestuurder moet voldoen aan de voorwaarden gesteld in artikel 21. De ontslaggevende bestuurder blijft zijn mandaat uitoefenen tot in zijn vervanging is voorzien.

Artikel 25.

De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. Bij afwezigheid van de voorzitter wordt diens functie waargenomen door de ondervoorzitter. De raad van bestuur kan steeds beslissen om een functie binnen de raad van bestuur aan een andere bestuurder over te dragen.

Artikel 26.

26.1. De raad van bestuur komt minstens zes maal per jaar bijeen, op verzoek van de voorzitter of van

minstens twee bestuurders.

26.2. De vergadering kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De raad van bestuur beslist bij meerderheid van stemmen.

26.3. Bij staking van stemmen is na een tweede stemming de stem van de voorzitter doorslaggevend.

26.4. De raad van bestuur kan zich laten bijstaan door niet-stemgerechtigde adviseurs.

Artikel 27.

De beslissingen van de raad van bestuur worden door de secretaris genotuleerd. Een afschrift van de notulen wordt bezorgd aan de bestuurders. Uittreksels uit de notulen kunnen meegedeeld worden aan derden die een belang laten blijken; zij worden ondertekend door de voorzitter of de secretaris.

Artikel 28.

28.1. De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het beleid van de vereniging, hierbij inbegrepen het beheer van de gelden en van het patrimonium,

28.2. De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen te stellen die behoren tot het beheer van de vereniging in de ruimste zin. De raad van bestuur kan onder meer aile betalingen doen en ontvangen en daarvan kwijting geven of ontvangen; alle subsidies ontvangen; legaten en giften ontvangen; de vereniging in rechte als eiser of verweerder vertegenwoordigen.

28.3. De raad van bestuur is eveneens verantwoordelijk voor het bewaren van het bijzondere karakter van de school.

Artikel 29

MOD 2,2

Luik B - Vervolg

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Door de raad van bestuur in dienst genomen personeelsleden, zowel tijdelijke als vastbenoemde, zijn gehouden hun taak uit te voeren in overeenstemming met het doel en de grondslag van de vereniging.

De raad van bestuur kan personeelsleden slechts vast benoemen als zij schriftelijk verklaren in leer en in hun privé-leven in te stemmen met het doel en de grondslag van de vereniging.

Artikel 30.

Voor alle akten volstaat, opdat de vereniging geldig vertegenwoordigd zou zijn tegenover derden, de handtekening van de voorzitter of de ondervoorzitter samen met de handtekening van de secretaris of de penningmeester.

De vereniging wordt in rechte, als eiser en als verweerder, vertegenwoordigd door de voorzitter en de secretaris, of door een persoon die door het bestuur hiertoe in het bijzonder schriftelijk Is aangeduid.

DIVERSEN

Artikel 31.

Het boekjaar valt samen met het kalenderjaar.

De raad van bestuur legt aan de algemene vergadering rekening en verantwoording af over het afgelopen

boekjaar en legt de begroting voor met betrekking tot het volgende boekjaar.

Artikel 32.

Nadere bepalingen inzake de werking van de vereniging kunnen door de algemene vergadering, op voorstel

van de raad van bestuur, vastgelegd worden in een huishoudelijk reglement.

ONTBINDING

Artikel 33.

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging worden de activa overgedragen aan één of meer door de

algemene vergadering aan te duiden instellingen in Vlaanderen, waarvan de grondslag en zo mogelijk het doel

in overeenstemming zijn met de artikelen 2 en 3 van deze statuten.

De algemene vergadering duidt in dit geval twee vereffenaars aan en bepaalt hun bevoegdheden.

Slits Paul Bxrkens Arlette

voorzitter secretaris

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/06/2012 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan liet Belgisch Staatsblad

15/07/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

t11I liii liii I11 Il1 I liiiu

*11108929*

be

a st

8

Ondernemingsnr : 0443.141.629

Benaming

(voluit) : School Den Akker

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Sint Janstraat 16A, 3920 Lommel

Onderwerp akte : Wijziging statuten en wijziging sammenstelling raad van bestuur

. VZW «School Den Akker»

WIJZIGING STATUTEN

De leden van de VZW School Den Akker, nr. van de vereniging bij Belgisch Staatsblad:1307590, ondememingsnr. 0443.141.629, zijn op een bijzonder algemene vergadering op 23 mei 2011, te Lommel, Sint Janstraat 16A, overeengekomen de statuten aan te passen. De door de leden overeengekomen statuten luiden als volgt:

NAAM EN ZETEL

Artikel 1.

De vereniging heeft de naam «School Den Akker» . De vereniging heeft haar zetel te 3920 Lommel, Sint-

Janstraat 16a, in het gerechtelijk arrondissement Hasselt.

DOEL, GRONDSLAG, DUUR EN MIDDELEN

Artikel 2.

2.1. Het doel van de vereniging is: het mogelijk maken van protestants-christelijk onderwijs in Noord-Limburg op basis van de geldende wettelijke bepalingen en met inachtneming van de beginselen geformuleerd in artikel 3. Zij verzorgt de infrastructuur voor de gesubsidieerde vrije basisschool "School met de Bijbel Den Akker" (grond, gebouwen) op basis van een erfpacht van 99 jaar, waarvan de akte werd opgemaakt door de notaris.

Benevens voorziet zij in bussen voor het leerlingenvervoer van voornoemde school.

2.2. De scholen die door de vereniging worden opgericht zijn aangesloten bij de Raad van Inrichtende Machten van het protestants-christelijk onderwijs, afgekort "IPCO", opgericht in 1996.

Artikel 3.

De vereniging is gebaseerd op de volgende beginselen:

I. de Goddelijke inspiratie van de gehele Bijbel;

Il. de rechtvaardigmaking uit genade, door het geloof alleen;

Ill. de verdorvenheid van de menselijke natuur door de zonde;

IV. de noodzaak van de wedergeboorte door de Heilige Geest;

V. de verlossing door het plaatsbekledend lijden en sterven van Jezus Christus, Wie met de Vader en de Heilige Geest als de enige en eeuwige God wordt erkend.

Artikel 4.

De vereniging is voor onbepaalde duur opgericht. Zij kan te allen tijde ontbonden worden.

Artikel 5.

De middelen waarmee de vereniging haar doel wil bereiken worden geput uit onder meer ledenbijdragen,

collecten, giften, legaten en overheidssteun. Deze opsomming is niet exhaustief. De activiteiten van de

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOO2.2

vereniging met het oog op de verwerving van de nodige middelen mogen niet in strijd zijn met de grondslag van de vereniging.

De vereniging kan alle goederen die tot verwezenlijking van haar doel nodig zijn huren, in eigendom hebben of er een ander zakelijk recht op uitoefenen.

LEDEN

Artikel 6.

Het aantal leden is onbeperkt, maar mag niet minder bedragen dan vijftien.

Artikel 7.

7.1. Lid van de vereniging kunnen alleen zijn: meerderjarige personen die lid zijn van de vzw "Gesubsidieerde Vrije Basisschool Den Akker", die schriftelijk instemmen met het doel en de grondslag van de vereniging, en die deel uitmaken van een protestants-christelijke geloofsgemeenschap op basis van artikel 3.

7.2. De algemene vergadering beslist, na voorstel door de raad van bestuur, over de aanneming van nieuwe leden. Kandidaat-leden kunnen worden voorgedragen door minimum vijf ouders van kinderen die ingeschreven zijn in de school met de Bijbel "Den Akker°. Personen kunnen ook aan de raad van bestuur het lidmaatschap van de vereniging aanvragen.

7.3. Om als lid aangenomen te worden is de instemming vereist van de meerderheid van de op de algemene vergadering aanwezige en vertegenwoordigde leden.

7.4. Het bedrag van de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage wordt door de algemene vergadering vastgesteld, doch bedraagt maximum 50 euro.

Artikel 8.

Als lid kunnen aangenomen worden personen die voldoen aan de voorwaarde vermeld in artikel 7.1. en die behoren tot de volgende categorieën:

1° ouders van kinderen die ingeschreven zijn in de school met de Bijbel "Den Akker". Hun lidmaatschap eindigt van rechtswege de dag waarop de algemene vergadering voor het eerst samenkomt na de datum waarop geen van hun kinderen nog ingeschreven is in de school met de Bijbel "Den Akker;

2° leden van het onderwijzend personeel van de school met de Bijbel "Den Akker". Zij kunnen maximum één vijfde van het totaal aantal leden tellen. Zij komen niet in aanmerking voor uitoefening van bestuursfuncties.

3° personen die niet tot de twee vorige categorieën behoren, maar die nauw betrokken zijn bij de school of die door hun ervaring, visie en/of bijzondere bekwaamheden een bijdrage kunnen leveren tot de werking van de vereniging.

Artikel 9.

Onverminderd de bepalingen van artikel 8, wordt het lidmaatschap beëindigd door:

1° schriftelijk ontslag bij de secretaris van de vereniging, dat in werking treedt de dag waarop de ontslagbrief ontvangen wordt;

2° uitsluiting, uitgesproken door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur, o.a. wanneer het lid niet meer voldoet aan de voorwaarden waarin de artikelen 7.1. en 8 voorzien. Het lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld moet de kans geboden worden zich op de algemene vergadering te verantwoorden vooraleer er over de uitsluiting wordt gestemd. Om een lid uit te sluiten is een meerderheid van twee derden van de stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden vereist;

3° afwezigheid op twee achtereenvolgende jaarlijkse statutaire algemene vergaderingen zonder vertegenwoordiging door een ander lid of zonder schriftelijke verontschuldiging.

Artikel 10.

Ontslagnemende of uitgesloten leden, evenals de erfgenamen of vertegenwoordigers van een overleden lid, kunnen geen aanspraken laten gelden tegenover de vereniging. Zij kunnen geen opgave of overlegging van de rekeningen vragen, noch zegellegging of inventaris vorderen.

Artikel 11.

1° Op de zetel van de vereniging wordt door de raad van bestuur een register van de leden bijgehouden. Dit register vermeldt de naam, voornamen en woonplaats van de leden. Alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding of uitsluiting van leden worden door toedoen van de raad van bestuur in dat register ingeschreven binnen de acht dagen nadat de raad van de beslissing in kennis is gesteld.

2° De leden kunnen op de zetel van de vereniging de ledenlijst raadplegen, alsmede de notulen en beslissingen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van de personen die een mandaat bekleden, en alle boekhoudkundige stukken. Daartoe richten zij een schriftelijk verzoek aan de raad van bestuur met wie zij een datum en het uur van de raadpleging van de documenten en stukken overeenkomen.

ALGEMENE VERGADERING

Artikel 12.

12.1. Tijdens het eerste semester van elk kalenderjaar vindt een statutaire algemene vergadering plaats.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

12.2. Een buitengewone algemene vergadering kan gehouden worden:

1° op initiatief van de raad van bestuur;

2° indien één vijfde van de leden erom verzoekt. Dit verzoek moet schriftelijk gericht worden aan de secretaris van de vereniging, met vermelding van de redenen waarom de bijeenroeping gevraagd wordt en van de agendapunten die moeten behandeld worden. De raad van bestuur moet de algemene vergadering bijeenroepen binnen dertig dagen na ontvangst van het verzoek.

Artikel 13.

De leden worden ten laatste acht dagen váór de vergadering schriftelijk door de secretaris uitgenodigd. De uitnodiging vermeldt de agendapunten. Op schriftelijke vraag van minstens vijf procent van de leden worden door de raad van bestuur agendapunten toegevoegd. Dergelijke schriftelijke vragen moeten ten laatste drie dagen vóór de vergadering aan de secretaris van de vereniging toegestuurd worden. Wanneer één der aanwezige leden ter vergadering de bespreking voorstelt van een aangelegenheid die niet op de agenda staat, kan de voorzitter, indien hij dit nuttig acht, dit toestaan. Er kan evenwel slechts gestemd worden over punten die op de agenda voorkomen.

Artikel 14.

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor: het wijzigen van de statuten, met inachtneming van hetgeen bepaald is in de artikelen 15 en 17, het benoemen en ontstaan van bestuurders, het aanvaarden en uitsluiten van een lid, het goedkeuren van begrotingen en rekeningen, het vrijwillig ontbinden van de vereniging.

Artikel 15.

15.1. De statuten kunnen slechts gewijzigd worden op initiatief van de raad van bestuur of van minstens één vijfde van de leden, die hun voorstel schriftelijk moeten indienen en met redenen omkleden. Een voorstel tot wijziging van de statuten moet minstens acht dagen vóór de algemene vergadering door de secretaris aan de leden worden meegedeeld.

15.2. De algemene vergadering kan slechts geldig beraadslagen over een voorstel tot wijziging van de statuten indien drie vierden van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Indien dit niet het geval is zal er een tweede algemene vergadering bijeengeroepen worden na minstens vijftien dagen, waarvoor deze aanwezigheidsvereiste niet geldt.

15.3. Een wijziging van de statuten kan slechts doorgevoerd worden met een meerderheid van twee derden van de stemmen, met inachtneming van artikel 17.5.

15.4. De bepalingen van dit artikel gelden ook voor een beslissing tot vrijwillige ontbinding van de vereniging.

Artikel 16.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur. Bij diens afwezigheid wordt de vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter. Indien beiden afwezig zijn wordt door de meerderheid van de aanwezige leden een bestuurder aangewezen om de vergadering te leiden.

Artikel 17.

17.1. Alle leden hebben gelijk stemrecht.

17.2. Bij staking van stemmen na een tweede stemming wordt het voorstel als verworpen geacht.

17.3. Over personen wordt schriftelijk, over zaken bij handopsteking gestemd, tenzij één tiende van de

aanwezige leden een geheime stemming vraagt.

17.4. Besluiten worden bij eenvoudige meerderheid genomen, behoudens de uitzonderingen bepaald in de

statuten of opgelegd door de wet.

17.5. Tot een wijziging van het doel en van de grondslag van de vereniging kan slechts worden overgegaan

indien de algemene vergadering deze wijziging unaniem aanvaardt.

Artikel 18.

Leden kunnen zich door middel van een schriftelijke volmacht op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid. De volmacht wordt vóór het begin van de vergadering ter kennis gebracht van de secretaris. Elk lid kan slechts over één volmacht beschikken. De volmacht heeft enkel betrekking op de aangelegenheden die vermeld zijn op de toegezonden agenda.

Artikel 19.

Besluiten van de algemene vergadering worden door de secretaris genotuleerd. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Een afschrift wordt bezorgd aan de leden. Uittreksels worden getekend door de voorzitter, de secretaris of de penningmeester. Uittreksels kunnen meegedeeld worden aan derden die een belang laten blijken.

Artikel 20.

Op de jaarlijkse algemene vergadering licht de penningmeester het financiële beheer en de begroting voor het volgende jaar toe. De secretaris brengt op de jaarlijkse algemene vergadering verslag uit over de algemene toestand van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

RAAD VAN BESTUUR

Artikel 21.

21.1. De vereniging wordt geleid door de raad van bestuur, bestaande uit minimum drie leden. Kandidaat-bestuurders moeten lid zijn van de vereniging. Zij moeten een meelevend lid zijn van een protestants-christelijke gemeente op basis van artikel 3.

De leden van de raad van bestuur worden benoemd door de algemene vergadering indien hun kandidatuur aanvaard wordt door twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De duur van hun hernieuwbare ambtstermijn bedraagt vier jaar. Zij zijn te allen tijde afzetbaar. De wijze van afzetting gebeurt op dezelfde wijze als de afzettingsprocedure van leden. Deze wijze van afzetting werd reeds beschreven in artikel 9.

21.2 Personeelsleden komen niet in aanmerking voor de uitoefening van een bestuursfunctie.

Artikel 22.

Bestuursvacatures worden ten minste zes weken voor de algemene vergadering waarin de verkiezing zal plaatsvinden schriftelijk ter kennis gebracht van de leden van de vereniging.

Kandidaat-bestuurders worden voor verkiezing voorgedragen door de raad van bestuur. Ten minste één vijfde van de leden van de vereniging kan schriftelijk kandidaat-bestuurders aan de raad van bestuur voorstellen tijdens een periode van 3 weken na de verzending van de bekendmaking van de vacatures.

Alle aan de algemene vergadering ter verkiezing voorgedragen kandidaat-bestuurders worden in de uitnodigingsbrief vermeld.

Artikel 23.

De bij de oprichting van de vereniging gekozen raad van bestuur blijft twee jaar aan. Vervolgens worden om de vier jaar de oorspronkelijke bestuurders vervangen of herkozen. De raad van bestuur bepaalt het rooster van aftreden.

Artikel 24.

indien een bestuurder zijn ambtstermijn voortijdig beëindigt, kan de raad van bestuur voorzien in een tussentijdse vervanging. De vervangende bestuurder neemt zijn functie waar tot de volgende algemene vergadering. De vervangende bestuurder moet voldoen aan de voorwaarden gesteld in artikel 21. De ontslaggevende bestuurder blijft zijn mandaat uitoefenen tot in zijn vervanging is voorzien.

Artikel 25.

De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. Bij afwezigheid van de voorzitter wordt diens functie waargenomen door de ondervoorzitter. De raad van bestuur kan steeds beslissen om een functie binnen de raad van bestuur aan een andere bestuurder over te dragen.

Artikel 26.

26.1. De raad van bestuur komt minstens zes maal per jaar bijeen, op verzoek van de voorzitter of van

minstens twee bestuurders.

26.2. De vergadering kan slechts geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is.

De raad van bestuur beslist bij meerderheid van stemmen.

26.3. Bij staking van stemmen is na een tweede stemming de stem van de voorzitter doorslaggevend.

26.4. De raad van bestuur kan zich laten bijstaan door niet-stemgerechtigde adviseurs.

Artikel 27.

De beslissingen van de raad van bestuur worden door de secretaris genotuleerd. Een afschrift van de notulen wordt bezorgd aan de bestuurders. Uittreksels uit de notulen kunnen meegedeeld worden aan derden die een belang laten blijken; zij worden ondertekend door de voorzitter of de secretaris.

Artikel 28.

28.1. De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het beleid van de vereniging, hierbij inbegrepen het beheer van de gelden en van het patrimonium.

28.2. De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen te stellen die behoren tot het beheer van de vereniging in de ruimste zin. De raad van bestuur kan onder meer alle betalingen doen en ontvangen en daarvan kwijting geven of ontvangen; alle subsidies ontvangen; legaten en giften ontvangen; de vereniging in rechte als eiser of verweerder vertegenwoordigen.

28.3. De raad van bestuur is eveneens verantwoordelijk voor het bewaren van het bijzondere karakter van de school.

Artikel 29

Door de raad van bestuur in dienst genomen personeelsleden, zowel tijdelijke als vastbenoemde, zijn

gehouden hun taak uit te voeren in overeenstemming met het doel en de grondslag van de vereniging.

De raad van bestuur kan personeelsleden slechts vast benoemen ais zij schriftelijk verklaren in leer en in

hun privé-leven in te stemmen met het doel en de grondslag van de vereniging.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 30.

Voor alle akten volstaat, opdat de vereniging geldig vertegenwoordigd zou zijn tegenover derden, de handtekening van de voorzitter of de ondervoorzitter samen met de handtekening van de secretaris of de penningmeester.

De vereniging wordt in rechte, als eiser en als verweerder, vertegenwoordigd door de voorzitter en de secretaris, of door een persoon die door het bestuur hiertoe in het bijzonder schriftelijk is aangeduid.

DIVERSEN

Artikel 31.

Het boekjaar valt samen met het kalenderjaar.

De raad van bestuur legt aan de algemene vergadering rekening en verantwoording af over het afgelopen

boekjaar en legt de begroting voor met betrekking tot het volgende boekjaar.

Artikel 32.

Nadere bepalingen inzake de werking van de vereniging kunnen door de algemene vergadering, op voorstel

van de raad van bestuur, vastgelegd worden in een huishoudelijk reglement.

ONTBINDING

Artikel 33.

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging worden de activa overgedragen aan één of meer door de algemene vergadering aan te duiden instellingen in Vlaanderen, waarvan de grondslag en zo mogelijk het doel in overeenstemming zijn met de artikelen 2 en 3 van deze statuten.

De algemene vergadering duidt in dit geval twee vereffenaars aan en bepaalt hun bevoegdheden. Opgesteld te Lommel op 18 oktober 2004 bij onderhandse akte, in twee originelen.

WIJZIGING SAMENSTELLING RAAD VAN BESTUUR

Bij de bestuurswijziging in 2008 is per abuis vergeten mevrouw Vanbuylen Martine, Beverlosesteenweg 87, 3583 Paal, te schrappen als bestuurlid wegens het verstrijken van haar mandaadstermijn.

Op 27 januari 2011 hebben de leden van de vereniging in een bijzonder algemene vergadering kennis genomen van het ontslag van het voltallig bestuur. Zij zullen hun mandaat blijven uitoefenen totdat een nieuw voltallig bestuur zal zijn gekozen.

Op 28 maart 2011 hebben de leden van de vereniging in de jaarlijkse algemene vergadering de benoeming als bestuurslid aanvaard van:

- De heer Mancin Angelo, Gaetano, D, geboren te Beringen 18/11/1977, wonende te Koerselsebaan 140, 3550 Heusden-Zolder,

- De heer Slits Paul, geboren te Bergeijk (NL) op 18/10/1969, wonende te Acaciastraat 51, 3920 Lommel. Omdat het bestuur nog niet voltallig is zal hun mandaat nog niet ingaan.

Op 23 mei 2011 hebben de leden van de vereniging in de bijzonder algemende vergadering de benoeming als bestuurslid aanvaard van:

- De heer Bloemen Johannes, Emmanuel, geboren te Antwerpen op 31105/1949, wonende te Berkendreef 25, 2288 Bouwel;

- Mevrouw Bunkens Arlette, Agnes, M, geboren te Genk op 14/03/1958, wonende te Kersenlaan 5, 3990 Peer-Wijchmaal.

Met in acht neming van de gewijzigde statuten is er nu een voltallig bestuur en zal met ingang van 23 mei 2011 het mandaat van de nieuw gekozen bestuursleden, inclusief van 28 maart, ingaan voor een termijn van vier jaar.

Op 23 mei 2011 worden de mandaten wegens ontslag beëindig van:

- De heer Oerlemans Bart, geboren te Eindhoven op 03/05/1970, wondende te Larkendreef 16, 3910

Neerpelt;

- Mevrouw Heylen Maryse, Mathilde, Jozefa, geboren te Koersel op 25/10/1965, wonende te

Brelaarschansweg 25, 3530 Houthalen-Helchteren;

- De heer La Monaca Franco, geboren te Hasselt op 06/06/1967, wondende te Broekstraat 24, 3530

Houthalen-Helchteren

Op 23 mei 2011 zijn de mandaatstermijnen van de volgende personen reeds verstreken en zullen niet

deelnemen in het nieuwe bestuur.

- Mevrouw Luyten Magda, geboren te Bree op 01108/1958, wonende te Laanderweg 18, 3990 Peer;

- De heer Tijskens Bart, geboren te Hamont op 10/0311972, wonende te Monnisveld 14, 3990 Peer,

- De heer Dubrulle Jules, geboren te Balen op 12/03/1941, wonende te Dahliastraat 10, 3900 Overpelt.

Vgor- behouden aan Plat Belgisch Staatsblad

MOD 2.2

Lul 9 vervolg

In gevolge deze beslissingen werd de samenstelling van het bestuur als volgt gewijzigd:

- De heer Bloemen Johannes, Emmanuel, geboren te Antwerpen op 31/05/1949, wonende te Berkendreef

25, 2288 Bouwel;

Mevrouw Bunkens Arlette, Agnes, M, geboren te Genk op 14/03/1958, wonende te Kersenlaan 5, 3990

Peer-Wijchmaal;

- De heer Mancin Angelo, Gaetano, D, geboren te Beringen 18/11/1977, wonende te Koerselsebaan 140,

3550 Neusden-Zolder;

- De heer Slits Paul, geboren te Bergeijk (NL) op 18/10/1969, wonende te Acaciastraat 51, 3920 Lommel.

Deze hebben onderelkaar aangesteld als

Voorzitter en gemandateerde: Paul Slits

Ondervoorzitter: Angelo Mancin

Penningmeester: Johannes Bloemen

Secretaris: Ariette Bunkens

De bestuurders hebben aanvaard hun mandaat uit te oefenen met de bevoegdheden bepaald in artikel 28 van de statuten. Dit artikel bepaald dat de raad van bestuur bevoegd is om alle handelingen van intern bestuur te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van het doel van de VZW, met uitzondering van die handelingen waarvoor volgens artikel 4 V&S-wet de algemene vergadering exclusief bevoegd is.

De ondergetekenden

Paul Slits Bestuurder - Voorzitter

Arlette Bunkens - Secretaris

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

verso : Naam en handtekening

Coordonnées
SCHOOL DEN AKKER

Adresse
SINT-JANSTRAAT 16A 3920 LOMMEL

Code postal : 3920
Localité : LOMMEL
Commune : LOMMEL
Province : Limbourg
Région : Région flamande