VLAAMS BELANG PROVINCIERAADSFRACTIE LIMBURG, AFGEKORT : VB PROVINCIERAADSFRACTIE LIMBURG

Association sans but lucratif


Dénomination : VLAAMS BELANG PROVINCIERAADSFRACTIE LIMBURG, AFGEKORT : VB PROVINCIERAADSFRACTIE LIMBURG
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 839.509.660

Publication

20/09/2013
ÿþa M00 2,2



lte-C) ï In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

1

1 1 9075*

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

41 -09- 2013

ASSELT

Griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting ot organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 839.509.660

Benaming

(voluit) : Vlaams Belang provincieraadsfractie Limburg

(verkort) : VS provincieraadsfractie Limburg

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Congostraat 26 B, 3500 Hasselt

Onderwerp akte : Wijziging samenstelling raad van bestuur & benoeming volmachthouders

De algemene vergadering van 20 maart 2013 duidt, met eenparigheid van stemmen, met onmiddellijke

ingang en voor onbepaalde duur, volgende persoon aan als lid van de raad van bestuur:

- Beckers, Rik, (56.04.20-033.86), wonende te Koekestraat 13800 Sint-Truiden.

Jef Van Bree neemt vrijwillig ontslag als bestuurder,

De algemene vergadering van 20 maart 2013 beslist met eenparigheid van stemmen om Bruno Valkeniers,

te ontslagen als financieel volmachthouder en duidt ter vervanging, met onmiddellijke ingang en voor

onbepaalde duur,

- Annemans Gerolf, (58.11.08-207.72), wonende Blancefloerlaan 175, bus 91, 2050 Antwerpen,

aan als volmachthouder op de financiële rekening(en) van de vereniging.

De vergadering bevestigt de eerdere benoeming van

- Vatlet, Patricia Maria Albertina (61.03.06-010.45), geboren te Brussel op 06-03-1961 en wonende te 1850

Grimbergen, Zwaluwstraat 3.

Wim De Meester vc goN; que sPrRTEGS epa«Akututcl.

Voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

04/10/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11V 111V 111V 111 IJV1 1111 1111 1JI 111 11J

*11149685*

Vt behc aaf Bel! Staa

Ondernemingsnr : Benaming C c=.

(voluit) : Vlaams Belang provincieraadsfractie Limburg

(verkort) " Rechtsvorm : Zetel : Onderwerp akte : VB provincieraadsfractie Limburg

vzw

Congostraat 26 B, 3500 Hasselt

1. Oprichting vzw en aanvaarding statuten ! 2. Benoeming raad van bestuur 13. Aanwijzing volmachthouders



Op donderdag 18 augustus 2011 zijn de volgende personen:

1) De Meester, Wim Peggy gedomicilieerd te 3650 Dilsen-Stokkem, Stokkemerbaan 6;

2) Van Bree, Jozef Hendrik Maria gedomicilieerd te 3900 Overpelt, Zavelstraat 53;

3) Bartels, Veronique gedomicilieerd te 3500 Heusden-Zolder, Onze Lieve Vrouwstraat 111

4) Koenraad Ooms, gedomicilieerd te 3500 Hasselt, Zavelvennestraat 141;

5) De Becker, Richard, gedomicilieerd te 3600 Genk, Weg Naar As 260.

overeengekomen onder elkaar en met allen die later zullen toetreden, een vereniging zonder winstoogmerk op te richten overeenkomstig de Wet van 27 juni 1921, onder de hierna volgende voorwaarden:

STATUTEN

TITEL I - BENAMING, ZETEL, DOEL EN DUUR

Artikel 1  Naam

De vereniging zonder winstoogmerk draagt voluit de naam 'Vlaams Belang provincieraadsfractie Limburg' en afgekort de naam 'VB provincieraadsfractie Limburg' en wordt hierna als `de vereniging' aangeduid.

Artikel 2 - Zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te 3500 Hasselt, Congostraat 26 B in het gerechtelijk arrondissement Hasselt.

Artikel 3 - Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden door de algemene vergadering mits inachtneming van de bepalingen van de wet en deze statuten.

Artikel 4 - Doel

De vereniging heeft als hoofddoel het goed beheer van de provinciale toelagen voor de ondersteuning van de eigen fractiewerking en de werking van de provincieraad, zoals bepaald in het huishoudelijk reglement van de provincieraad van Limburg.

TITEL Il - LEDEN

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/10/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/10/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 5

De vereniging kan enkel bestaan uit Limburgse provincieraadsleden die tol de Vlaams Belang fractie behoren. Het maximum aantal leden is onbeperkt.

TITEL III - ALGEMENE VERGADERING

Artikel 6 - Bevoegdheid

De algemene vergadering heeft behoudens de in de statuten vermelde bevoegdheden steeds de volgende wettelijke bevoegdheden :

-de wijziging van de statuten,

-de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

-de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend,

-de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

-de goedkeuring van de begroting en van de rekeningen,

-de ontbinding van de vereniging,

-de uitsluiting van een lid,

-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

-alle gevallen waarin deze statuten dat vereisen,

-het goedkeuren en wijzigen van het huishoudelijk reglement.

Artikel 7 - Samenstelling

De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden van de vereniging. Elk lid beschikt over één stem. Elk lid mag zich door een ander lid laten vertegenwoordigen door een schriftelijke volmacht. Elk lid mag over meerdere volmachten beschikken. Deze volmacht wordt steeds aan de notulen gehecht.

Artikel S  Verliezen van hoedanigheid van lid

§ 1 De hoedanigheid van lidmaatschap wordt verloren op één van volgende wijzen: -vrijwillig ontslag,

-onvrijwillige uitsluiting overeenkomstig artikel 12 van de wet van 27 juni 1921,

-overlijden, persoonlijk faillissement, onbekwaamverklaring of onder voorlopig beginstelling.

Bij verlies van de hoedanigheid die de opname als lid rechtvaardigde, wordt het lid geacht vrijwillig ontslag

te nemen, zoniet wordt de procedure tot onvrijwillige uitsluiting opgestart.

§ 2 Het staat elk lid vrij uit de vereniging vrijwillig uit te treden. Leden doen dit door een schriftelijk of elektronisch schrijven aan de voorzitter van de raad van bestuur, hetgeen onherroepelijk en definitief alle gevolgen van het verlies van lidmaatschap van de vereniging teweegbrengt vanaf de datum van verzending.

§ 3 Het recht van de algemene vergadering om leden onvrijwillig uit te sluiten op grond van § 1 van onderhavig artikel kan gebeuren in het belang van de vereniging of indien het lid niet langer voldoet aan de voorwaarden die het lidmaatschap in eerste instantie mogelijk maakten. De algemene vergadering is soeverein in het beoordelen van het belang van de vereniging. De procedure kan worden opgestart bij eenvoudig besluit van de algemene vergadering met gewone meerderheid van de uitgebrachte stemmen van de stemgerechtigde aanwezige en door een schriftelijke volmacht vertegenwoordigde leden, of bij beslissing van de raad van bestuur of van zijn voorzitter. In voorkomend geval dient het uit te sluiten lid te zijn gehoord dan wel de mogelijkheid te worden geboden zich schriftelijk of mondeling te verdedigen. Het uit te sluiten lid verliest wegens belangenconflict van rechtswege elk stemrecht inzake de onvrijwillige uitsluiting van hemzelf. Alleen de algemene vergadering kan over de uitsluiting van leden besluiten wanneer ten minste de helft van de leden op de vergadering aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn door een schriftelijke volmacht. De onvrijwillige uitsluiting kan alleen worden aangenomen met een gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen van leden op de vergadering aanwezig of geldig vertegenwoordigd door een geschreven volmacht.

§ 4 Het lidmaatschap van de leden neemt alleszins van rechtswege een einde indien het lid overlijdt, failliet, onbekwaam of onder enige vorm van bewind gesteld wordt. Bij onwil van het lid in kwestie kan de procedure naar analogie van §§ 3 en 4 van onderhavig artikel worden opgestart.

§ 5 Voormalige !eden, of hun rechthebbenden, kunnen onder geen enkel beding aanspraak maken op het vermogen van de vereniging, op teruggave van bijdragen dan wel op enige andere vergoeding voor prestaties en aanbrengsten, evenmin een afschrift of mededeling van de rekeningen, verzegeling van de goederen van de vereniging of het opmaken van een inventaris vorderen. De hiervoor aangegeven situaties en rechtstoestanden gelden ten exemplatieven titel in die zin dat uitgesloten of uitgetreden leden alsmede hun rechtsopvolgers in de ruime zin van het woord elk recht, maatregel of zeggenschap opzichtens de vereniging verliezen vanaf het

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/10/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

ogenblik van de aanvraag door de raad van bestuur of algemene vergadering tot uitsluiting van het bewuste lid of de aanvraag tot uittreding of ontslag door het lid zelf.

Artikel 9 - Soorten

§ 1 Een gewone algemene vergadering zal ten minste eenmaal per jaar statutair worden samengeroepen door de raad van bestuur in de loop van de eerste helft van het kalenderjaar voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het daaropvolgende jaar.

§ 2 Een buitengewone algemene vergadering kan worden samengeroepen door de raad van bestuur op gelijk welk moment gedurende het jaar in voorkomende gevallen: ofwel in de gevallen bepaald bij de wet; ofwel in de gevallen die statutair werden voorzien; ofwel op eigen initiatief wanneer de werking van de vereniging dit vereist, ofwel wanneer ten minste één vijfde van de leden van de algemene vergadering hierom vraagt.

Artikel 10  Procedure voor samenroeping

§ 1 Alle leden worden ten minste veertien dagen voor de gewone algemene vergadering schriftelijk opgeroepen door de raad van bestuur, die de datum van de algemene vergadering vastlegt binnen de grenzen voorzien door de wet en deze statuten. De agenda wordt in consensus vastgesteld door de raad van bestuur en bij de oproepingsbrief gevoegd. Elk voorstel, ondertekend door ten minste één vijfde van de leden, wordt op de agenda gebracht en behandeld zelfs indien het voorstel uiterlijk tien dagen vôôr de algemene vergadering ter kennis werd gebracht van de raad van bestuur. De raad van bestuur verzendt de nieuwe agenda aan alle leden uiterlijk acht dagen vôôr de algemene vergadering.

§ 2 De in vorige paragraaf bepaalde procedure en termijn geldt eveneens voor de oproeping tot een buitengewone algemene vergadering. De raad van bestuur beschikt over de bevoegdheid tot het samenroepen van een buitengewone algemene vergadering in de gevallen die zij spoedeisend of van groof belang achten.

Artikel 11  Procedure voor besluitvaardigheid

De algemene vergadering kan slechts op rechtsgeldige wijze beraadslagen en besluiten wanneer ten minste de helft van de leden op de vergadering aanwezig of rechtsgeldig vertegenwoordigd zijn d.m.v. een geschreven volmacht, tenzij de wet of deze statuten in een bijzondere meerderheid hiervoor voorzien.

Artikel 12  Procedure voor besluitvorming

§ 1 De algemene vergadering kan slechts op rechtsgeldige wijze besluiten nemen met een gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen van leden op de vergadering aanwezig of geldig vertegenwoordigd d.m.v. een geschreven volmacht, tenzij de wet of deze statuten in een bijzondere meerderheid hiervoor voorzien. Elke stem is gelijk in waarde. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter echter doorslaggevend.

§ 2 Bij het nemen van besluiten mag niet van de agenda afgeweken worden. Enkel bij twee derde meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen van leden op de vergadering aanwezig of geldig vertegenwoordigd d.m.v. een geschreven volmacht, kan ter vergadering een nieuw bijkomend punt op de agenda worden geplaatst en behandeld, op voorwaarde dat dit punt geen bijzondere meerderheid, vereist conform de wet of deze statuten, behoeft.

§ 3 Het aantal onthoudingen of ongeldige stemmen wordt niet meegerekend voor het bepalen van de meerderheid zoals voorzien in onderhavig artikel.

Artikel 13  Bijzondere procedure: statutenwijziging

§ 1 Over een statutenwijziging kan de algemene vergadering alleen op geldige wijze beraadslagen en besluiten indien de statutenwijziging uitdrukkelijk werd vermeld in de oproeping en wanneer ten minste twee derde van de leden op de vergadering aanwezig of d.m.v. een geschreven volmacht geldig vertegenwoordigd zijn. De wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of d.m.v. een geschreven volmacht geldig vertegenwoordigde leden.

§ 2 Wanneer de wijziging evenwel betrekking heeft op het doel of op de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van vier vijfde van de stemmen van de aanwezige of d.m.v. een geschreven volmacht geldig vertegenwoordigde leden indien ten minste twee derde van de leden op de vergadering aanwezig of d.m.v. een geschreven volmacht geldig vertegenwoordigd zijn.

§ 3 Ingeval op de eerste vergadering minder dan twee derde van de leden aanwezig of d.rn.v. een geschreven volmacht geldig vertegenwoordigd zijn, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheden bedoeld in het

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/10/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

eerste of het tweede lid ongeacht het aantal aanwezige of d.m.v. een geschreven volmacht vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering kan ten vroegste zestien dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden.

§ 4 Het aantal onthoudingen of ongeldige stemmen wordt niet meegerekend voor het bepalen van de meerderheid zoals voorzien in onderhavig artikel.

Artikel 14 - Verslag

Een lid van de raad van bestuur notuleert elke algemene vergadering. Binnen de maand na de algemene vergadering wordt een besluitenverslag opgesteld en door de voorzitter van de raad van bestuur verzonden aan alle leden van de algemene vergadering. Het verslag wordt op de eerstvolgende algemene vergadering ter goedkeuring voorgelegd.

TITEL 1V - RAAD VAN BESTUUR

Artikel 15  Interne beslissingsbevoegdheid

§ 1 De raad van bestuur bezit als college de meest uitgebreide bevoegdheid aangaande het bestuur van de vereniging. Zij kan alle rechtshandelingen en daden stellen die niet uitdrukkelijk door de wet of deze statuten aan de algemene vergadering werden voorbehouden

§ 2 De raad van bestuur kan in het bijzonder volgende rechtshandelingen stellen:

- aangaande het dagelijks bestuur van de vereniging, dit zijn handelingen of verrichtingen die door het dagelijkse leven van de vereniging worden vereist en frequent voorkomen of die wegens hun gering belang of wegens de noodzakelijkheid van een snelle oplossing de tussenkomst van de raad van bestuur zelf niet rechtvaardigen,

- aangaande het financieel beleid van de vereniging,

- aangaande het beheer van goederen en diensten van de vereniging,

aangaande de vertegenwoordiging van de vereniging bij (buiten)gerechtelijke handelingen,

- aangaande de delegatie van beslissingsbevoegdheid van de vereniging,

- aangaande de delegatie van vertegenwoordigingsbevoegdheid van de vereniging,

- aangaande het personeelsbeleid van de vereniging, dit is de aanwerving van personeel, bepaling en

wijziging van arbeidsvoorwaarden, behandeling van arbeidsgeschillen en ontslag van personeelsleden,

- aangaande het invoeren en wijzigen van een huishoudelijk reglement uitsluitend betreffende de haar

opgedragen bevoegdheden,

- aangaande de naleving van wettelijke en statutaire verplichtingen door de vereniging,

- aangaande het bijeenroepen van de algemene vergadering van de vereniging.

Deze opsomming is exemplatief en niet beperkend.

Artikel 16  Delegatie van interne beslissingsbevoegdheid

§ 1 Wat betreft het dagelijks bestuur, zoals voorzien in § 2 van artikel 15 van deze statuten, kan de raad van bestuur deze delegeren bij gewone meerderheid van stemmen. Deze delegatie kan geschieden aan één persoon afzonderlijk of aan meerdere personen gezamenlijk. De raad van bestuur kan te allen tijde deze delegatie van het dagelijks bestuur beëindigen bij gewone meerderheid van stemmen. De duur van de delegatie van het dagelijks bestuur moet steeds nauwkeurig worden bepaald. De delegatie moet steeds worden gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad om rechtsgeldig te kunnen zijn en volgende elementen bevatten: identiteit van de perso(o)n(en); functiebepaling van de perso(o)n(en); begin en einde van de delegatie. Een dergelijke delegatie van het dagelijks bestuur brengt in geen enkel gevat de hoedanigheid van bestuurder tot stand, maar laat tevens de voorafgaandelijke hoedanigheid van bestuurder, indien voorkomende, ongemoeid.

§ 2 Wat betreft het dagelijks bestuur, zoals voorzien in § 2 van artikel 15 van deze statuten, kan dit steeds door de voorzitter van de raad van bestuur alleen worden behartigd. Het kan verder steeds door twee leden van de raad van bestuur gemeenschappelijk worden behartigd.

Artikel 17  Verwerven van hoedanigheid van lid

§ 1 De raad van bestuur wordt benoemd door de algemene vergadering onder haar leden bij gewone meerderheid. De benoeming geldt voor een onbepaalde duur en is onbeperkt hernieuwbaar. De raad van bestuur bestaat uit ten minste drie personen waarbij het aantal bestuurders steeds minder bedraagt dan het aantal personen dat de hoedanigheid bezit van lid van de algemene vergadering. De hoedanigheid van bestuurder wordt niet bezoldigd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/10/2011- Annexes du Moniteur belge

MOP 2.2

§ 2 De raad van bestuur duidt bij gewone meerderheid onder haar leden een voorzitter aan. Deze fungeert tevens als voorzitter van de algemene vergadering. De voorzitter kan bij afwezigheid niet worden vervangen.

Artikel 18  Verliezen van hoedanigheid van lid

§ 1 De hoedanigheid van lidmaatschap wordt verloren op één van volgende wijzen: - vrijwillig ontslag door een lid,

- onvrijwillige ontslag door de algemene vergadering,

- overlijden, persoonlijk faillissement, onbekwaamverklaring of onder voorlopig beginstelling van een lid.

§ 2 Een bestuurder kan te allen tijde vrijwillig ontslag nemen uit de raad van bestuur door middel van een schriftelijk of elektronisch schrijven gericht aan de raad van bestuur op postadres van de maatschappelijke zetel. Op dat moment geldt de datum van verzending als datum van ontslag.

§ 3 De raad van bestuur kan te allen tijde geheel of gedeeltelijk worden afgezet of ontslagen door een de algemene vergadering bij gewone meerderheid.

§ 4 Het mandaat van een bestuurder wordt geacht van rechtswege beëindigd te zijn indien de betrokken bestuurder overlijdt, failliet of onbekwaam verklaard wordt of onder enige andere vorm van bewind gesteld wordt. Het verzuimen tot het bijwonen van twee opeenvolgende bestuursvergaderingen zonder gewettigde reden kan afzetting tot gevolg hebben vanwege de algemene vergadering. Bij onwil kan de algemene vergadering de bepalingen van § 3 van onderhevig artikel toepassen.

§ 5 Door het verlies van hoedanigheid van lid verliest elke bestuurder van rechtswege en met onmiddellijke ingang alle bevoegdheden. De voorzitter van de raad van bestuur zal binnen de maand na vaststelling van verlies van hoedanigheid van lidmaatschap van een bestuurder een buitengewone algemene vergadering samenroepen die moet plaatsvinden binnen de drie maand na vaststelling.

Artikel 19  Soorten

§ 1 Een gewone raad van bestuur zal minstens eenmaal per jaar worden samengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur die de datum van de raad van bestuur vastlegt binnen de grenzen voorzien door de wet en deze statuten

§ 2 Een buitengewone raad van bestuur kan worden samengeroepen telkens wanneer het belang van de vereniging dit vereist en steeds in spoedeisende omstandigheden, door de voorzitter van de raad van bestuur of op verzoek van twee bestuursleden.

Artikel 20  Procedure voor samenroepen

§ Alle leden worden ten minste één week voor de gewone raad van bestuur uitgenodigd. Dit gebeurt steeds schriftelijk (dat wil zeggen ofwel per brief, ofwel per fax, ofwel per e-mail). Tegelijkertijd wordt de agenda van de vergadering meegedeeld op het moment van de uitnodiging. Elke bestuurder kan bijkomende agendapunten op de agenda plaatsen tot uiterlijk drie dagen vóór de vergadering. De agenda van de raad van bestuur wordt definitief opgesteld door de voorzitter twee dagen vôôr cie vergadering en meegedeeld aan de overige bestuurders.

§ 2 De in vorig lid bepaalde procedure geldt eveneens voor de oproeping tot een buitengewone raad van bestuur, in zoverre onderhavige paragraaf niet afwijkt van § 1 van onderhavig artikel. Alle leden worden ten minste één dag voor de buitengewone raad van bestuur uitgenodigd. Er kunnen geen bijkomende agendapunten op de agenda worden geplaatst.

Artikel 21  Procedure voor besluitvaardigheid

De raad van bestuur kan als college slechts op rechtsgeldige wijze beraadslagen en besluiten wanneer ten minste de helft van de bestuursleden op de vergadering aanwezig of rechtsgeldig vertegenwoordigd zijn d.m.v. een geschreven volmacht, tenzij de wet of deze statuten in een bijzondere meerderheid hiervoor voorzien.

Artikel 22  Procedure voor besluitvorming

§1 De raad van bestuur beslist als college steeds bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en d.m.v. een geschreven volmacht geldig vertegenwoordigde leden, tenzij in de wet of deze statuten in een andere regeling wordt voorzien. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. Het geven van een geschreven volmacht is toegestaan. Enkel een bestuurder kan bij volmacht stemmen namens één of meerdere andere bestuurders of hem of haar vertegenwoordigen.

§ 2 Het aantal onthoudingen of ongeldige stemmen wordt niet meegerekend voor het bepalen van de meerderheid zoals voorzien in onderhavig artikel.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/10/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 23  Externe vertegenwoordigingsbevoegdheid

§ 1 De raad van bestuur bezit als college de meest uitgebreide bevoegdheid aangaande het vertegenwoordigen van de vereniging m.b.t. haar beslissingsbevoegdheid zoals bepaald in artikel 15 van deze statuten. De vereniging wordt alleszins in elk geval steeds geldig vertegenwoordigd tegenover derden door de handtekening van de voorzitter en van twee bestuurders of de dagelijkse bestuurders. Zij vertegenwoordigen hierdoor officieel de raad van bestuur als orgaan van vertegenwoordiging van de vereniging en oefenen aldus de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid uit.

§ 2 Wat betreft de vertegenwoordiging van de vereniging bij financiële verbintenissen, zoals vernield in §2 van artikel 15 van deze statuten, mogen alle betalingen, kwitanties, ontvangstbewijzen en financiële verrichtingen namens de vereniging worden ondertekend door de voorzitter of de dagelijks bestuurders alleen waarbij deze over een onbeperkte financiële bevoegdheid beschikt.

§ 3 Wat betreft de vertegenwoordiging van de vereniging bij gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen, zoals vermeld in § 2 van artikel 15 van deze statuten, volstaat de handtekening van de voorzitter van de raad van bestuur of de dagelijks bestuurders alleen, teneinde alle mogelijke procedures in de ruimste zin van het woord te initiëren of te benaarstigen.

Artikel 24 - Werking

§ 1 De raad van bestuur kan werkgroepen en adviesorganen oprichten van tijdelijk of permanent karakter en is volledig vrij in de organisatie ervan.

§ 2 Het is de raad van bestuur toegestaan om in een eigen huishoudelijk reglement te voorzien en hierin verdere bepalingen op te nemen m.b.t. de plaats, tijdstip en regelmaat van vergaderingen van de raad van bestuur.

Artikel 25  Interne verantwoordelijkheid

De raad van bestuur is verantwoording verschuldigd aan de algemene vergadering en moei verslag uitbrengen over haar activiteiten. Zij sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komende boekjaar voor dewelke ter goedkeuring zal worden voorgelegd aan de algemene vergadering.

Artikel 26  Externe aansprakelijkheid

Door de bestuurders wordt geen enkele persoonlijke verplichting aangegaan betreffende de verbintenissen ten gunste van de vereniging. Hun aansprakelijkheid blijft beperkt tot het vervullen van de hun gegeven opdracht.

Artikel 27 - Verslag

Een lid van de raad van bestuur notuleert elke raad van bestuur. Binnen de veertien dagen na de algemene vergadering wordt een besluitenverslag opgesteld en door de voorzitter van de raad van bestuur verzonden aan alle leden van de raad van bestuur. Het verslag wordt op de volgende raad van bestuur ter goedkeuring voorgelegd. Na goedkeuring wordt het ondertekend door de voorzitter en de secretaris van de raad van bestuur en door de laatstgenoemde bijgehouden.

TITEL V. - BEGROTING EN JAARREKENINGEN

Artikel 28 - Boekhouding

§ 1 Het boekhoudkundige jaar van de vereniging begint op 1 januari en eindigt op 31 december van elk kalenderjaar.

§ 2 Op het einde van elk boekhoudkundig jaar worden door de raad van bestuur de rekeningen van het voorbije jaar afgesloten en de begroting voor volgend jaar opgemaakt.

§ 3 De jaarrekening van het voorbije boekjaar en begroting voor het toekomstige jaar worden aan de goedkeuring van de jaarvergadering tijdens de eerste statutair verplichte algemene vergadering van het kalenderjaar onderworpen.

Artikel 29

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/10/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De rekeningen en de begroting worden ten minste veertien dagen voor de jaarlijkse algemene vergadering ter kennis gebracht van de leden. Uitsluitend de leden kunnen inzage vorderen van al de bescheiden waarop deze rekeningen en begroting zijn gesteund, inzage vorderen van de boekhoudkundige stukken van de vereniging op de zetel van de vereniging.

Artikel 30 - Vermogen

Een eventueel batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en kan onder geen beding bij wijze van dividenden worden uitgekeerd aan de leden. De leden kunnen nooit aanspraak maken op het vermogen of een bestanddeel van de vereniging.

Artikel 31  Commissarissen-revisoren

§ 1 De algemene vergadering kan, te allen tijde en indien voldaan is aan de wettelijke bepalingen terzake, besluiten om één commissaris afzonderlijk, of een college van commissarissen dat minstens uit drie natuurlijke personen bestaat gemeenschappelijk, aan te stellen niet als opdracht de rekeningen en begroting te controleren. De identiteit van deze perso(o)n(en) dient te worden gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad, evenals de datum waarop deze opdracht aanvangt, de duur van de opdracht en de draagwijdte van de opdracht.

§ 2 De wettelijke en statutaire bepalingen inzake de benoeming, ambtsbeëindiging en afzetting van de leden van de raad van bestuur zijn op gelijke wijze van toepassing op de commissaris of het college van commissarissen.

Artikel 32  Dubbele boekhouding

De vereniging is verplicht haar boekhouding te voeren conform het systeem van de dubbele boekhouding en maakt haar jaarrekening op overeenkomstig de bepalingen van de wet van 17 juli 1975 met betrekking tot de boekhouding van de ondernemingen.

TITEL VI - ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 33 - Ontbinding

Behoudens de gevallen van rechterlijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan tot ontbinden slechts worden besloten door de algemene vergadering overeenkomstig artikel 20 e.v. van de wet van 29 juni 1922 en overeenkomstig deze statuten onder dezelfde voorwaarden als die welke betrekking hebben op de wijziging van het doel of de doeleinden van de vereniging.

Artikel 34 - Vereffening

In geval van vrijwillige ontbinding zullen één of meerdere bestuurders van de vereniging als vereffenaars optreden.

Artikel 35  Bestemming van het vermogen

In geval van ontbinding van de vereniging zal, na aanzuivering van het passief, de bestemming van de goederen worden bepaald door de algemene vergadering. In elk geval dient de bestemming zoveel als mogelijk overeenstemmend te zijn met het doel van de te ontbinden vereniging zelf zodat het vermogen bij voorrang toebedeeld zal worden aan andere verenigingen of (rechts)personen die dezelfde doelstellingen nastreven. De vereffenaars hebben de plicht om  zelfs in geval van gerechtelijke ontbinding - de algemene vergadering samen te roepen teneinde een beslissing uit te lokken aangaande de toebedeling van het vermogen. De beslissing wordt alsdan genomen door de aanwezige leden bij gewone meerderheid, en bij staking van

stemmen zal de stem van de voorzitter van de raad van bestuur doorslaggevend zijn.

2. Benoeming raad van bestuur

De algemene vergadering benoemt met eenparigheid van stemmen, met ingang van 23 augustus 2011 en voor een statutair onbepaalde duur, volgende personen als lid van de raad van bestuur:

- De Meester, Wim Peggy B (50.10.18-233.56), geboren te Oostende op 18-10-1950 en wonende te 3650 Dilsen-Stokkem, Stokkemerbaan 6;

- Van Bree, Jozef Hendrik Maria (39.09.19-057.61), geboren te Hamont op 19-09-1939 en wonende le 3900 Overpelt, Zavelstraat 53;

MOD 2.2

Luik B - vervolg

- Bartels, Veronique (74.11.22-144.51), geboren te Heusden-Zolder op 22-11-1974 en wonende te 3500 Heusden-Zolder, Onze Lieve Vrouwstraat 111.

De algemene vergadering benoemt, met eenparigheid van stemmen, met ingang van 23 augustus 2011 en voor een statutair onbepaalde duur, Wim De Meester (501018-233-56) als voorzitter van de Raad van Bestuur.

3. Aanwzijng volmachthouders

De algemene vergadering duidt met eenparigheid van stemmen volgende personen, met ingang van 23 augustus 2011 en voor een statutair onbepaalde duur, aan als volmachthouder op de financiële rekening(en) I van de vereniging:

- Valkeniers, Bruno Lodewijk J. (55.06.13-373.46), geboren te Brussel op 13-06-1955 en wonende te 2020 Antwerpen, Dennenlaan 15;

- Vatlet, Patricia Maria Albertina (61.03.06-010.45), geboren te Brussel op 06-03-1961 en wonende te 1850 Grimbergen, Zwaluwstraat 3;

Getekend : De tester Wim

Voorzitter

. 5

Voor" behouden

aan het

Belgisch Staatsblad

B1~tagc~r bi~ -het Belgisch-Staatsblad _ 04110/2011- A-nnexes-du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recta : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
VLAAMS BELANG PROVINCIERAADSFRACTIE LIMBURG,…

Adresse
CONGOSTRAAT 26 B 3500 HASSELT

Code postal : 3500
Localité : HASSELT
Commune : HASSELT
Province : Limbourg
Région : Région flamande