VLAAMSE VERENIGING VAN MEDISCH SECRETARESSEN EN SECRETARISSEN

Association sans but lucratif


Dénomination : VLAAMSE VERENIGING VAN MEDISCH SECRETARESSEN EN SECRETARISSEN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 448.115.848

Publication

10/04/2012
ÿþM04 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

iL ~IIIlllltllll

"

D

bet ai Be Sta

Neerye4d t-wr grrrir; oer rechtbank y. koophandel te T Qî?GERcN

2 0 -03- 2012

De Hoofdgriffier,Gri#Fie

Ondernemingsnr : 448.115.848

Benaming

tvotust) : VLAAMSE VERENIGING VAN MEDISCH SECRETARESSEN EN

SECRETARISSEN

(verkort) : VVMS

Rechtsvorm : VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK

Zetel : VERLENGSTRAAT 7 3660 OPGLABBEEK

Onderwerp akte : HERWERKING DER STATUTEN, WIJZIGING NAAM EN SAMENSTELLING NIEUW BESTUUR

ONDERGETEKENDEN, NIEUWE BESTUURSLEDEN VAN MeManAs, VERKLAREN DAT ZIJ DE BENAMING VAN DE BEROEPSVERENIGING 'VLAAMSE VERENIGING VAN MEDISCH SECRETARESSEN EN SECRETARISSEN", VANAF 30 NOVEMBER 2011 WIJZIGEN NAAR "MEDICAL MANAGEMENT ASSISTANTS"

RELINDE WILLEMS VOORZITTER ROMEINSESTRAAT 29 3740 BILZEN MEDICAL MANAGEMENT ASSISTANT 68040635647

SARA VAN DYCK SECRETARIS RUSSELBEEKSTRAAT36 3590 DIEPENBEEK MEDICAL MANAGEMENT ASSISTANT 82041219630

ANNEMIE STEFANSKI ONDERVOORZITTER KOOLMIJNLAAN 16

3600 GENK " MEDICAL MANAGEMENT ASSISTANT 80091207858

LIEVE VAN DIEST

PR VERANTWOORDELIJKE

KLOKKEVELD 17A

3980 TESSENDERLO

MEDICAL MANAGEMENT

ASSISTANT

71110941015

VERA VANROYE PENNINGMEESTER VERLENGSTRAAT 7 3660 OPGLABBEEK MEDICAL MANAGEMENT ASSISTANT

60082418424

~ 3 MQD2.2

STATUTEN VAN MeManAs

Vereniging zonder winstgevend doel

Medical Management Assistants (MeManAs)

Statuten

Tussen ondergetekenden van Belgische Nationaliteit:

1, Relinde Willems, Medical Management Assistant,

AZ Vesalius, Hazelereik 51, 3700 Tongeren

Voorzitter

2. Annemie Stefanski, Medical Management Assistant,

ZOL, Campus André Dumont, Stalenstraat 2, 3600 Genk

Ondervoorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/04/2012 - Annexes du Moniteur belge 3, Vera Vanroye, Medical Management Assistant,

ZOL Campus André Dumont, Stalenstraat 2, 3600 Genk

Penningmeester

4. Sara Van Dyck, Medical Management Assistant,

ZOL, Schiepse Bos 6, 3600 Genk

Secretaris

5. Lieve Van Diest, Medical Management Assistant,

Medisch Centrum voor Huisartsen,

Groenstraat 27, 3980 Tessenderlo

PR-verantwoordelijke,

wordt overeengekomen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, waarvan de statuten als volgt luiden:

Artikel 1

De vereniging wordt genoemd "Medical Management Assistants, in het kart MeManAs" en heeft haar

maatschappelijke zetel: Verlengstraat 7, 3660 Opglabbeek.

De zetel kan overgebracht worden naar een andere plaats in Limburg of Vlaanderen ingevolge eenvoudige

beslissing van de raad van bestuur. Deze raad kan eveneens andere administratieve bijzetels oprichten.

Artikel 2

De vereniging heeft tot doel het bevorderen en verdedigen, boven elke politiek en/of wijsgerige beschouwing, van de professionele belangen van de bachelors Medical Management Assistant. Op basis van het solidariteitsprincipe zal met vereende krachten gepoogd worden om steeds beter de professionele - (via bijscholingsactiviteiten, het functioneren van overlegorganen en externe vertegenwoordiging) en sociaal materiële belangen (via publicaties en plaatsingsdienst) van de aangesloten leden te behartigen.

Artikel 3

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan ontbonden worden bij beslissing van de algemene

vergadering.

1 I )

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 4

Het aantal leden van de vereniging is onbeperkt. Het bedraagt minimum 3 leden. Men verwerft het lidmaatschap na aanvaarding door de raad van bestuur en na betaling van de bijdrage, die jaarlijks door de raad van bestuur wordt bepaald zonder evenwel het maximumbedrag van ¬ 125 te mogen overschrijden.

1. Studenten van de opleiding Bachelor Medical Management Assitant kunnen de mogelijkheid benutten aan de helft van het lidgeld zich als aspirant-leden aan te sluiten.

2, Door deelname aan de studiedag en mits betaling van de deelnameprijs wordt men automatisch lid van de vereniging op voorwaarde dat men in het bezit is van het diploma bachelor Medical

Management Assistant.

3. De vroegere bestuursleden worden opgenomen als ereleden en moeten geen lidgeld betalen.

4. Niet-MMA's kunnen deelnemen aan studiedagen mits betaling van de deelnameprijs.

Artikel 5

Men houdt op lid te zijn:

1, door vrijwillig ontslag, dat geacht zal worden gegeven te zijn een maand nadat het lid schriftelijk

in gebreke werd gesteld zijn bijdrage te betalen.

2. door uitsluiting, waartoe besloten wordt door een meerderheid van tweederde van de raad van bestuur en nadat de betrokkene ter zitting van de raad van bestuur zijn standpunt heeft kunnen uiteenzetten. Ontslaggevende of uitgesloten leden, erfgenamen, schuldeisers of rechthebbenden van een overleden lid, mogen geen afrekening, noch boedelbeschrijving vorderen.

Artikel 6

De vereniging wordt geleid door een raad van bestuur, samengesteld uit tenminste drie en maximum

tien leden, die benoemd worden door de algemene vergadering. De raad van bestuur vertegenwoordigt

en verbindt de vereniging in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke handelingen, De raad van bestuur mag

aile nodige verbintenissen aangaan om het maatschappelijk doel van de vereniging te realiseren.

De raad van bestuur stelt een huishoudelijk reglement op.

Artikel 7

De bestuursleden vormen de eerstvolgende drie jaar de raad van bestuur.

Na deze termijn kunnen alle leden zich verkiesbaar stellen. Telkens zal een voorzitter, een secretaris,

een penningmeester, een ondervoorzitter en een persoon voor public relations gekozen worden.

Hun mandaat eindigt bij overlijden, ontslag of ontzetting door de algemene vergadering.

De modaliteiten van de verkiezing worden in het huishoudelijk reglement bepaald.

Artikel 8

Wie een overleden, ontslaggevend of uitgesloten lid van de raad van bestuur vervangt, is slechts aangesteld

voor de tijdsruimte die het lid, dat zijlhij vervangt, nog te zetelen heeft.

Artikel 9

De raad van bestuur vergadert minstens vier maal per jaar en telkens als één derde van de leden van

de raad van bestuur het schriftelijk aanvraagt.

De leiding van de vergadering berust bij de voorzitter, die het recht heeft aan bepaalde besprekingen een

einde te stellen en tot stemming te doen overgaan.

Artikel 10

De raad van bestuur legt jaarlijks aan de algemene vergadering de rekening van in- en uitgaven voor van het afgelopen jaar, Het goedkeuren van deze rekeningen en begrotingen houdt ontlasting in voor de raad van bestuur.

Artikel 11

Een beraadslaging van de algemene vergadering is vereist in volgende gevallen:

1. wijziging van de statuten

2. benoeming en ontzetting van de leden van de raad van bestuur

3. goedkeuring van begrotingen en rekeningen

4. het ontbinden van de vereniging en het bestemmen van haar bezit

5. verslag van de bedrijvigheid gedurende het verlopen jaar

6, eventuele herkiezing van de raad van bestuur en het oprichten of opheffen van plaatselijke afdelingen en

wijzigen van het huishoudelijk reglement.

~ 3.

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

M0D 22

Luik B - Vervolg

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 12

De algemene vergadering komt minstens éénmaal per jaar samen. De leden worden minimum twintig

dagen voor de vergadering schriftelijk uitgenodigd. De dagorde wordt op de uitnodiging vernield.

De algemene vergadering beslist geldig, welk ook het aantal aanwezigen is.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid.

Artikel 13

Een buitengewone algemene vergadering is verplichtend wanneer éénvijfde van de leden het schriftelijk vraagt aan de raad van bestuur en wel binnen de maand na de datum waarop de aanvraag in het bezit van de raad is gekomen,

Artikel 14

De beslissingen en de beraadslagingen van de raad van bestuur en van de algemene vergadering worden in het register aangetekend. Zij worden ondertekend door de aanwezige leden van de raad van bestuur.

Leden hebben inzage in het register op eenvoudig verzoek en mits akkoord van de meerderheid van de leden van de raad van bestuur.

Artikel 15

De eigendommen van de vereniging zullen na ontbinding toegewezen worden aan een vereniging

met een gelijkaardig doe! of een liefdadigheidsinstelling.

Opglabbeek, 30 november 2011

S. Van Dyck L. Van Diest

R. Willems A. Stefanski V. Vanroye

Op de laatste big. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso Naam en handtekening

Coordonnées
VLAAMSE VERENIGING VAN MEDISCH SECRETARESSEN…

Adresse
VERLENGSTRAAT 7 3660 OPGLABBEEK

Code postal : 3660
Localité : OPGLABBEEK
Commune : OPGLABBEEK
Province : Limbourg
Région : Région flamande