GROUPEMENT DES CONCESSIONNAIRES RENAULT, EN ABREGE : G.C.R.

Association sans but lucratif


Dénomination : GROUPEMENT DES CONCESSIONNAIRES RENAULT, EN ABREGE : G.C.R.
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 477.463.494

Publication

07/10/2013
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

Dénomination

(en entier) : Groupement des Concessionnaires Renault

Forme juridique : ASBL

Siège : 1472 Vieux Genappe, Chaussée de Bruxelles, 26

N° d'entreprise : 477.463.494

Objet de l'acte : Modification des statuts

En date du 11 juin 2013, l'assemblée générale a adopté la modification de l'article 25 paragraphe 1 des statuts comme suit :

«Chaque Commission comprend minimum 5 membres et maximum 10 membres. Elle compte un président et un secrétaire. Le mandat des membres est d'un an, à l'exception de celui du président qui est de deux ans. Sur propositions du conseil d'administration, c'est l'assemblée générale ordinaire qui vote, pour une durée allant jusqu'à la prochaine assemblée générale ordinaire (ou, pour le président, jusqu'à la seconde assemblée générale ordinaire qui suit) mais sans préjudice à toute possibilité de renouvellement :

- le nombre et les intitulés des Commissions,

- la liste des matières relevant de leur compétence d'avis,

- la liste de leurs membres avec indication de leur président et de leur secrétaire. L'assemblée générale veille à l'équilibre des régions linguistiques dans la composition des Commissions et la désignation des présidents. »

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Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou ta fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

07/10/2013
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 0477.463.494

Benaming

(voluit) : Groepering van Concessiehouders Renault

(verkort) : G.C.R.

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : 1472 Vieux Genappe, Chaussée de Bruxelles, 26

Onderwerp akte : Statutenwijziging

Op 11 juni 2013 heeft de agremene vergadering statutenwijziging beslist : de eerste paragraaf van artikel 25 zal dus voortaan ais volgt luiden :

"Elke commissie telt minimum 5 leden en maximum 10 leden. Zij heeft onder haar leden een voorzitter en een secretaris. Het mandaat van de leden duurt één jaar, uitgezonderd dat van de voorzitter dat twee jaar duurt. Op voorstel van de raad van bestuur, stemt de gewone algemene vergadering, voor de duur tot de volgende gewone algemene vergadering (of, voor de voorzitter, tot aan de tweede gewone algemene vergadering die erop volgt) maar onverminderd elke mogelijkheid van vernieuwing over:

-het aantal en de benaming van de Commissies,

-de lijst met de aangelegenheden die onder hun adviesbevoegdheid vallen,

-de ledenlijst met vermelding van hun voorzitter en hun secretaris. De algemene vergadering ziet toe op het evenwicht tussen de taalregio's in de samenstelling van de Commissies en de benoeming van voorzitters."

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/10/2013 - Annexes du Moniteur belge

21/10/2011
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na neerlegging van de akte ter griffie

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/10/2011- Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0477.463.494

Benaming

(voluit) : Groepering van Concessiehouders Renault v.z.w

(verkort) : GCR

Rechtsvorm - VZW

Zetel : 1472 Vieux Genappe, Brusselsesteenweg 26

Onderwerp akte : Huidige versie van de statuten

Groepering van Concessiehouders Renault v.z.w.

I. Benaming, zetel, duur, doel

Artikel 1

De vereniging krijgt de benaming 'Groepering van Concessiehouders Renault v.z.w. ", afgekort "G.C.R.".

Artikel 2

De maatschappelijke zetel is in België gevestigd op het adres van de maatschappelijke zetel van de

concessiehouder waarvan de uitbater de penningmeester van de vereniging is:

Chaussée de Bruxelles 26

1472 Vieux Genappe

Artikel 3

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 4

De vereniging heeft tot doel:

aile officieel erkende concessiehouders in België te verenigen die een concessiecontract hebben gesloten met Renault Belgïe Luxemburg n.v., invoerder van RENAULT en DACIA -voertuigen en -wisselstukken in België', en Luxemburg (hierna genoemd "RBL"),

de relaties tussen haar leden te bevorderen en uit te bouwen, meer bepaald door de uitwisseling va& informatie die nuttig is voor hun onderneming en door de uitdieping van hun wederzijdse kennis,

elk initiatief te nemen en te bevorderen om de vakbekwaamheid en de rentabiliteit van haar leden te verbeteren, met name door het onderzoek van alle commerciële, technische, juridische of fiscale' aangelegenheden met betrekking tot de verkoop of de dienst-na-verkoop van de RENAULT en DAC1A - producten,

de relaties tussen haar leden en RBL te bevorderen en uit te bouwen waarbij de vereniging gemandateerd is om ze te vertegenwoordigen,

de collectieve, materiële of morele belangen van haar leden te verdedigen en het imago van de merken RENAULT en DACIA en van hun officieel net van erkende concessiehouders te bevorderen.

De vereniging kan alle daden stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met de hierboven

" bepaalde doelstellingen, zonder dat deze opsomming beperkend is. Zij kan alle roerende en onroerende goederen aankopen, contracten sluiten of personeel aanwerven, toetreden tot of samenwerken met elke vereniging die de belangen van de autohandel verdedigt.

11. Effectieve leden, aangesloten leden, aanvaarding, uitsluiting

Artikel 5

De effectieve leden van de vereniging zijn ten minste met drie. leder effectief lid moet:

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n{en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/10/2011- Annexes du Moniteur belge

1° opgericht zijn als rechtspersoon die is ingeschreven bij de Kruispuntbank der Ondernemingen en over

een exploitatiezetel in België beschikken;

2° een contract van erkend concessiehouder gesloten hebben met RBL;

3° als effectief lid aanvaard zijn overeenkomstig de Statuten;

4° lidgeld betalen volgens artikel 9.

Elke kandidatuur moet schriftelijk worden ingediend bij de voorzitter van de raad van bestuur (hierna genoemd "de Voorzitter") op het adres van de Maatschappelijke Zetel. De raad onderzoekt de kandidatuur en beslist soeverein zonder haar beslissing te moeten motiveren. Door het feit dat men als effectief lid aanvaard is, verbindt de kandidaat zich ertoe om de Statuten na te leven, evenals, in voorkomend geval, het Intern Reglement dat door de algemene vergadering zou worden aangenomen.

Artikel 6

De aangesloten leden van de vereniging zijn met 4. Ieder aangesloten lid moet:

1° opgericht zijn als rechtspersoon die is ingeschreven bij de Kruispuntbank der Ondernemingen en over

een exploitatiezetel in België beschikken;

2° een contract van erkend concessiehouder hebben gesloten met een effectief I¬ d;

3° door de algemene vergadering zijn aangeduid om deel uit te maken van een Bijzondere Commissie

("Distributeurs (R2)") in de zin van artikel 25.

Elke kandidatuur moet schriftelijk worden ingediend bij de voorzitter van de raad van bestuur (hierna

genoemd "de Voorzitter") op het adres van de Maatschappelijke Zetel. De Voorzitter stelt de algemene

vergadering daarvan in kennis, Op het ogenblik dat de aangesloten leden worden benoemd, ziet de algemene vergadering toe op het evenwicht in de taalregio's. Door het feit dat men is benoemd tot aangesloten lid, verbindt de kandidaat zich ertoe om de Statuten na te leven, evenals, in voorkomend geval, het Intern Reglement dat door de algemene vergadering zou worden aangenomen.

De rechten en plichten van een aangesloten lid zijn dezelfde als die die, overeenkomstig de Statuten, van toepassing zijn op de effectieve leden, onder voorbehoud van het volgende:

1°Het aangesloten lid mag geen deel uitmaken van de raad van bestuur noch van het in artikel 29 en volgende geregelde Comité van de voorzitters.

2°Een aangesloten lid mag geen deel uitmaken van een andere Commissie dan de Commissie "Distributeurs (R2)".

3°Het aangesloten lid is vrijgesteld van betaling van lidgeld.

Artikel 7

Ieder lid is vrij zich uit de vereniging terug te trekken door zijn ontslag schriftelijk mee te delen aan de Voorzitter, op het adres van de Maatschappelijke Zetel. Een effectief lid dat niet langer voldoet aan een van de voorwaarden van artikel 5, of een aangesloten lid dat niet langer voldoet aan een van de voorwaarden van artikel 6, wordt geacht ontslag te nemen.

Alleen de algemene vergadering kan op voorstel van de raad van bestuur een lid uitsluiten met een meerderheid van twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, en nadat het betreffende lid het recht heeft gehad om zich te verantwoorden.

Artikel 8

De ontslagnemende of uitgesloten leden hebben geen enkel recht op het maatschappelijk patrimonium. Zij kunnen evenmin de terugbetaling eisen van de gestorte bijdragen of van eender welk deel van de activa van de vereniging.

Ill. Lidgeld

Artikel 9

Het lidgeld wordt jaarlijks door de algemene vergadering bepaald, op voorstel van de raad van bestuur. Het bedrag ervan, dat uit een vast en een variabel deel kan bestaan, is afhankelijk van het volume van de bestellingen van nieuwe voertuigen vermeld in de jaardoelstellingen die zijn overeengekomen met RBL, met een maximum van 5 EUR per voertuig.

IV. Algemene vergadering

Artikel 10

De algemene vergadering, die is samengesteld ult alle effectieve en aangesloten leden, vormt het soeverein

orgaan van de vereniging. Alleen de algemene vergadering heeft het recht om:

1° de statuten te wijzigen overeenkomstig de procedure die hiertoe is voorzien ¬ n de wet en in de Statuten,

2° de bestuurders te benoemen en uit hun functie te ontzetten,

3° commissarissen te benoemen en uit hun functie te ontzetten en hun eventuele bezoldiging vast te stellen,

4° het bedrag van de jaarlijkse bijdragen vast te stellen,

5° de samenstelling en de adviesbevoegdheid te bepalen van de Commissies overeenkomstig artikel 25,

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MOD 2.2

6° de aangesloten leden te benoemen die deel uitmaken van de Commissie "Distributeurs (R2)",

7° het jaarrapport te horen van de raad van bestuur en van de penningmeester,

8° de budgetten en de rekeningen van de vereniging goed te keuren, op voorste! van de raad van bestuur,

9° kwijting te verlenen aan de bestuurders en de commissarissen,

10° een lid uit te sluiten,

11° de vereniging te ontbinden overeenkomstig de procedure die hiertoe is voorzien in de wet en de

Statuten.

Artikel 11

De gewone algemene vergadering wordt gehouden in de loop van de eerste semester van elk jaar, op de dag en de plaats zoals bepaald door de raad van bestuur, onverminderd het recht van de raad van bestuur om een buitengewone algemene vergadering bijeen te roepen telkens als zij dat nodig acht. De raad van bestuur moet een buitengewone algemene vergadering samenroepen telkens als ten minste 1/5 van de leden de Voorzitter hierom schriftelijk verzoekt, op het adres van de Maatschappelijke Zetel.

De uitnodigingen voor elke algemene vergadering moeten ten minste 15 dagen vóór de datum waarop de vergadering is vastgesteld, per papieren of per elektronische drager naar alle leden worden gestuurd. Zij moeten de agenda bevatten. Om in aanmerking te worden genomen moet een voorstel betreffende de agenda:

ondertekend zijn door ten minste twee leden (waarvan één effectief lid),

voldoende nauwkeurig zijn om als dusdanig in de agenda ie kunnen worden opgenomen,

ten minste vijf dagen vóór de datum waarop de vergadering is vastgesteld, schriftelijk worden gestuurd naar de Voorzitter, op het adres van de Maatschappelijke Zetel.

De eventuele kandidaturen zijn op de hoogte gebracht van de Voorzitter ten minste 8 dagen vóór de datum waarop de vergadering is vastgesteld.

Artikel 12

Een lid dat verhinderd is, kan zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid dat houder is van een schriftelijke volmacht. Een lid mag slechts één ander lid vertegenwoordigen. De vergadering kan slechts geldig beraadslagen over de op de agenda vermelde punten.

Tenzij de wet of de Statuten uitdrukkelijk anders bepalen:

beraadslaagt de algemene vergadering geldig ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. worden de beslissingen genomen bij gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Het aantal stemmen van ieder lid (effectief of aangesloten) hangt af van de verkoopsobjectieven van nieuwe voertuigen die in het jaarlijks bijvoegsel van zijn concessieovereenkomsten met RBL worden vermeid. De regel is 1 stem per begonnen schijf van 500 nieuwe voertuigen, met een maximum van 10 stemmen.

Artikel 13

Om de Statuten te wijzigen, moet de uitnodiging tot de vergadering in de agenda de artikelen vermelden waarvan de wijziging wordt overwogen alsook de voorgestelde wijzigingen. Ten minste 2/3 van de leden moet aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Indien het aanwezigheidsquorum niet bereikt is, moet er binnen de 15 dagen een nieuwe vergadering worden samengeroepen. De tweede vergadering kan beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. In alle gevallen (behoudens wijziging van de doelstellingen van de vereniging; zie laatste alinea hierna) worden de beslissingen genomen met een meerderheid van 2(3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

De algemene vergadering beslist volgens dezelfde regels tot de ontbinding van de vereniging.

De wijziging van de doelstellingen waarvoor de vereniging is opgericht, vereist de meerderheid van 4/5 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Artikel 14

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de Voorzitter of, in zijn afwezigheid, door het oudste lid van de raad van bestuur. Behalve voor beraadslaging over een wijziging van de Statuten of over de ontbinding van de vereniging, is bij staking van stemmen de stem van de Voorzitter doorslaggevend.

Artikel 15

Van elke algemene vergadering wordt een verslag opgesteld. Het wordt naar alle leden gestuurd die er tevens te allen tijde kennis van kunnen nemen op de Maatschappelijke Zetel. De uittreksels van de beraadslagingen van de algemene vergadering, die in rechte of aan derden moeten worden voorgelegd, moeten door de Voorzitter of door twee bestuurders worden ondertekend.

V. Raad van bestuur

Artikel 16

De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden voor het bestuur van de vereniging. Al hetgeen niet uitdrukkelijk door de wet of door de statuten aan de algemene vergadering wordt voorbehouden, valt onder haar bevoegdheid. Niettemin kan de raad sommige van haar bevoegdheden delegeren aan haar Voorzitter, aan een of meer andere bestuurders, aan een overeenkomstig artikel 25 opgerichte Commissie, of aan het overeenkomstig artikel 29 opgerichte Comité van de Voorzitters.

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MOD 2.2

Volgens de modaliteiten bepaald door de raad van bestuur waaraan hij rekenschap moet afleggen, heeft alleen de Voorzitter de bevoegdheid van dagelijks bestuur. Hij kan geld opnemen, betalings- of transferopdrachten tekenen, financiële transacties uitvoeren, documenten ontvangen van de post, elk contract ondertekenen dat de vereniging verbindt, de vereniging in rechte of ten overslaan van derden vertegenwoordigen en, over het algemeen, alles doen wat nodig of gewoonweg nuttig is voor het dagelijks bestuur van de vereniging.

Artikel 17

De raad van bestuur bestaat uit vier personen: een Voorzitter en drie bestuurders. Zij worden benoemd door de algemene vergadering die erop toeziet dat de taalregio's evenwichtig vertegenwoordigd zijn in de samenstelling van de raad van bestuur. Kan alleen tot Voorzitter of bestuurder worden benoemd, de natuurlijke persoon die de leiding heeft over een effectief lid van de vereniging. De Voorzitter mag slechts twee opeenvolgende mandaten uitoefenen  behoudens bijzondere afwijking van de algemene vergadering. Het feit dat men de hoedanigheid van effectief lid verliest, gaat automatisch gepaard met het verlies van de hoedanigheid van bestuurder.

De bestuurders kunnen slechts bij meerderheid van 2/3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden door de algemene vergadering uit hun functie worden ontzet.

Artikel 18

De duur van hel mandaat van de bestuurders bedraagt in principe twee jaar, behoudens uitdrukkelijke precisie van de algemene vergadering bij de benoeming. in principe wordt de helft van de raad van bestuur elk jaar vernieuwd om te vermijden dat alle bestuurders op hetzelfde moment zouden worden vernieuwd. Een uittredend bestuurder kan worden herbenoemd.

In geval van vacature, voor gelijk welke reden, met uitzondering van afzetting, binnen de raad van bestuur, kan deze, onder voorbehoud van goedkeuring door de algemene vergadering op haar volgende vergadering, voorzien in de vervanging van een overleden of ontslagnemend bestuurder. De aldus benoemde bestuurder maakt het mandaat af van diegene die hij vervangt.

Artikel 19

De raad van bestuur kiest in haar midden een penningmeester. Het mandaat in deze hoedanigheid mag de

duur van het mandaat als bestuurder niet overschrijden.

Artikel 20

De raad van bestuur wordt samengeroepen door haar Voorzitter telkens als hij dat wenst en ten minste eenmaal om de twee maanden. De raad van bestuur moet worden samengeroepen indien twee bestuurders de Voorzitter hierom per papieren of per elektronische drager verzoeken, op het adres van de Maatschappelijke Zetel.

De uitnodigingen tot een vergadering van de raad van bestuur worden door de Voorzitter per papieren of per elektronische drager naar alle bestuurders verstuurd en dat ten minste acht dagen vdbr de datum waarop de raad is vastgesteld  behalve in geval van hoogdringendheid waardoor een kortere termijn vereist is. De uitnodigingen bevatten de agenda.

Artikel 21

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien ten minste drie bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Een bestuurder die verhinderd is, kan zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder die houder is van een schriftelijke volmacht. Een bestuurder mag slechts één andere bestuurder vertegenwoordigen.

De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Een onthouding telt niet mee. Bij staking van stemmen is de stem van de Voorzitter doorslaggevend.

Artikel 22

De raad van bestuur treedt collegiaal op. De bestuurders lopen geen enkele aansprakelijkheid op uit hoofde

van de uitvoering van hun mandaat, behalve in geval van zware fout. Hun mandaat is onbezoldigd.

Artikel 23

Van elke vergadering van de raad van bestuur wordt een verslag opgesteld. Alle leden van de vereniging kunnen er te allen tilde kennis van nemen op de maatschappelijke zetel. De uittreksels van de beraadslagingen van de raad van bestuur die in rechte of aan derden moeten worden voorgelegd, moeten door de Voorzitter of door twee bestuurders worden ondertekend.

VI. Commissies

Artikel 24

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/10/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Ter aanvulling van zijn maatschappelijke organen (algemene vergadering, raad van bestuur) telt de vereniging ten minste 3 werkgroepen, "Commissie" genaamd. Elke Commissie heeft de volgende bevoegdheden,

1° een adviesbevoegdheid betreffende de aangelegenheden die de algemene vergadering haar voorlegt;

2° een beslissingsbevoegdheid in het kader van de bevoegdheden die de raad van bestuur haar delegeert (onder de hierna samengevatte voorwaarden).

Artikel 25

Elke Commissie telt minimum 5 leden en maximum 10 leden. Zij heeft onder haar leden een voorzitter en

een secretaris. Op voorstel van de raad van bestuur, stemt de gewone algemene vergadering, voor de duur tot

de volgende gewone algemene vergadering maar onverminderd elke mogelijkheid van vernieuwing over:

het aantal en de benamingen van de Commissies,

de lijst met de aangelegenheden die onder hun adviesbevoegdheid vallen,

de ledenlijst met vermelding van hun voorzitter en hun secretaris. De algemene vergadering ziet toe op het

evenwicht tussen de taalregio's in de samenstelling van de Commissies en de benoeming van de voorzitters.

Ter aanvulling stelt de raad van bestuur een volledige lijst op van de bevoegdheden die zij aan de aldus opgerichte Commissies delegeert. Delegaties van bevoegdheden zijn slechts mogelijk voor "niet-strategische" aangelegenheden, d.w.z. die geen betrekking hebben op de rentabiliteit van de zaken. Zij zijn slechts geldig voor de levensduur van de Commissies (tot aan de volgende gewone algemene vergadering), onverminderd elke mogelijkheid van vernieuwing.

Artikel 26

Een Commissie kan warden samengeroepen door zijn voorzitter telkens als hij dat wenst en ten minste tweemaal per jaar. De Commissie moet worden samengeroepen ais twee van haar leden dat vragen.

De uitnodiging tot elke Commissie wordt ten minste acht dagen vbór de datum waarop de vergadering van de Commissie is vastgesteld, per papieren of per elektronische drager naar alle leden verstuurd, met kopie aan de Voorzitter van de raad van bestuur voor zijn volledige informatie. De uitnodiging bevat de agenda.

" Volgens dezelfde modaliteiten kan elke Commissie, door middel van zijn voorzitter, stafleden van RBL, een of meer leden van de vereniging, een of meer bestuurders, zelfs derden met een bijzondere technische competentie uitnodigen, wanneer blijkt dat hun deelname de kwaliteit van een vergadering zal bevorderen.

Artikel 27

De Commissie beraadslaagt geldig ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. Een Ild dat verhinderd is, kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid van de Commissie dat houder is van een schriftelijke volmacht. Een lid mag slechts één ander lid vertegenwoordigen.

De adviezen of beslissingen van de Commissie worden aangenomen bij gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De genodigden stemmen niet. Een onthouding telt niet mee. Bij staking van stemmen is de stem van de Voorzitter van de Commissie doorslaggevend.

Artikel 28

Van elke vergadering van een Commissie wordt een verslag opgesteld. Een kopie ervan wordt naar alle leden gestuurd, Twee kopieën worden naar de Voorzitter van de raad van bestuur gestuurd die erop toeziet dat er een kopie wordt bewaard op de Maatschappelijke Zetel waar ieder lid er te allen tijde kennis kan van nemen.

Vil . Comité van de voorzitters

Artikel 29

Ter aanvulling van haar maatschappelijke organen (algemene vergadering, raad van bestuur) en van haar Commissies, telt de vereniging een werkgroep, "Comité van de voorzitters" genaamd. Het Comité van de voorzitters heeft een beslissingsbevoegdheid in het kader van de bevoegdheden die in het bijzonder door de raad van bestuur eraan zijn gedelegeerd.

De bevoegdheden van het Comité van de voorzitters worden eraan gedelegeerd door de raad van bestuur naast de gewone algemene vergadering en de delegaties van bevoegdheden aan de Commissies. De delegaties kunnen betrekking hebben op "strategische" aangelegenheden, d.w.z. die te maken hebben met de rentabiliteit van de zaken. Zij gelden tot de volgende gewone algemene vergadering, onverminderd elke mogelijkheid op vernieuwing.

Artikel 30

Het Comité van de voorzitters bestaat uit de vier leden van de raad van bestuur en de voorzitters van de

Commissies die bestaan uit effectieve leden.

Artikel 31

Het Comité van de voorzitters wordt samengeroepen door de Voorzitter van de raad van bestuur telkens als hij dat wenst en ten minste eenmaal om de twee maanden. Het Comité van de voorzitters moet worden samengeroepen als twee van zijn leden daarom verzoeken.

Luik B - Vervolg MOD 2.2



Ten minste acht dagen vóór de datum waarop de vergadering van het Comité van de voorzitters is vastgesteld, wordt de uitnodiging per papieren of per elektronische drager naar al zijn leden gestuurd. De uitnodiging bevat de agenda.

Artikel 32

Het Comité van de voorzitters beraadslaagt slechts geldig indien de meerderheid van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Een lid dat verhinderd is, kan zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid dal houder is van een schriftelijke volmacht. Een lid mag slechts één ander lid vertegenwoordigen.

De beslissingen van het Comité van de voorzitters worden aangenomen bij gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Een onthouding telt niet mee. Bij staking van . stemmen is de stem van de Voorzitter van de raad van bestuur doorslaggevend.

Artikel 33

Van elke vergadering van het Comité van de voorzitters wordt een verslag opgesteld. Een kopie ervan wordt naar alle leden gestuurd. Een kopie wordt bewaard op de Maatschappelijke Zetel waar ieder lid er te allen tijde kennis van kan nemen,

VIII. Maatschappelijk patrimonium

Artikel 34

Het maatschappelijk patrimonium omvat, naast het lidgeld, alles wat de vereniging kan verwerven door gelijk welke giften, subsidies of ontvangsten. Het maatschappelijk dienstjaar vangt aan op 1 januari van elk jaar en eindigt op 31 december.

Artikel 35

Het kapitaal van de vereniging wordt geplaatst bij een bankinstelling op een open rekening op naam van de vereniging, met uitzondering van een kas die bedoeld is om de lopende uitgaven te dekken en waarvan het bedrag niet meer dan 2,500,00 EUR mag bedragen.

VIII. Intern reglement

Artikel 36

Op voorstel van de raad van bestuur kan de algemene vergadering een intern reglement goedkeuren dat aan alle leden wordt opgelegd. Het intern reglement preciseert de Statuten en organiseert de werkwijzen van de vereniging, van haar organen en, in voorkomend geval, van haar werkgroepen. Eens het aanvaard is, kan alleen de algemene vergadering het intern reglement wijzigen.

IX. Ontbinding

Artikel 37

De algemene vergadering kan alleen overeenkomstig de wet en de Statuten beslissen tot de ontbinding.

" Behalve in geval van gerechtelijke ontbinding, benoemt de algemene vergadering een vereffenaar waarvan zij de bevoegdheden en de eventuele vergoeding bepaalt. Na aanzuivering van het eventueel passief, beslist de algemene vergadering voor welk belangeloos doel (bij voorkeur een vereniging met gelijkaardige doelstellingen of, bij gebrek daaraan, een vereniging die de belangen van de autohandel verdedigt) het saldo van het maatschappelijk patrimonium (netto actief) is bestemd. In geval van gerechtelijke ontbinding wordt de algemene vergadering samengeroepen door de door de rechtbank aangestelde vereffenaar(s).

X, Diversen

Artikel 38

" Aile andere punten die niet geregeld zijn door de Statuten of het eventueel intern reglement zoals beoogd in artikel 36, worden geregeld door de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en de ; wet van 16 januari 2003.

De huidige versie van de Statuten werd goedgekeurd door de algemene vergadering van 28 juni 2011.

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden le vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

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behouden aan het Belgisch

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Bijlagen.biihet Belgisch .StaatsbIad.2U1D120 - Annexes du Moniteur. belge

21/10/2011
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N° d'entreprise : 0477.463.494

Dénomination

(en entier) : Groupement des Concessionnaires Renault

(en abrégé) : GCR

Forme juridique : ASBL

Siège : 1472 Vieux Genappe, Chaussée de Bruxelles 26

Objet de l'acte : Coordination des statuts FR

Groupement des Concessionnaires Renault a.s.b.l. L Dénomination, siège, durée, objet

Article ler

L'association se dénomme « Groupement des Concessionnaires Renault a.s.b.t. » , en abrégé « G.C.R. ».

Article 2

Le siège social'est établi en Belgique à l'adresse du siège social du Concessionnaire dont l'exploitant est le

Trésorier de l'association :

Chaussée de Bruxelles 26

1472 Vieux Genappe

Article 3

L'association est constituée pour une durée illimitée.

Article 4

L'association a pour buts de :

-réunir tous les concessionnaires agréés de Belgique ayant signé un contrai de concession avec Renault Belgique Luxembourg s.a., importateur des véhicules et pièces de rechange RENAULT et DACIA en Belgique et au Luxembourg(ci-après « RBL »),

-promouvoir et développer les relations entre ses membres, notamment par l'échange d'informations utiles à leur entreprise et l'approfondissement de leurs connaissances réciproques,

-prendre et promouvoir toute initiative permettant d'améliorer les compétences professionnelles et la, rentabilité de ses membres, notamment par l'examen de toute question commerciale, technique, juridique ou fiscale concernant la vente ou l'après-vente des produits RENAULT et DAMA,

-promouvoir et développer les relations entre ses membres et RBL auprès de qui l'association est mandatée pour les représenter,

-défendre les intérêts collectifs, matériels ou moraux, de ses membres et promouvoir l'image des marques RENAULT et DACIA et de leur réseau officiel de concessionnaires agréés.

L'association peut accomplir tous les actes se rattachant directement ou indirectement aux buts précités, sans que cette énumération soit limitative. Elle peut acheter tous biens mobiliers et immobiliers, conclure tout: contrat ou engager du personnel, devenir membre ou collaborer avec toute association défendant les intérêts du commerce automobile.

Il. Membres effectifs, membres adhérents, acceptation, exclusion

Article 5

Les membres effectifs de l'association sont au moins trois. Chaque membre effectif doit :

1° être constitué en personne morale inscrite à la Banque-Carrefour des Entreprises et disposant d'un siège.

d'exploitation en Belgique;

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Mentionner sur la dernière page du Volet B

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

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MOD 2.2

2° avoir signé un contrat de concessionnaire agréé avec RBL ;

3° être accepté comme membre effectif conformément aux Statuts;

4° payer une cotisation selon l'article 9.

Toute candidature est soumise par écrit au du président du conseil d'administration (ci-après le « Président

») à l'adresse du Siège social. Le conseil examine la candidature et décide souverainement sans devoir de

motiver sa décision. Par le fait d'être accepté comme membre effectif, le candidat s'engage à se conformer aux

Statuts et, le cas échéant, au règlement d'ordre intérieur qui serait voté par l'assemblée générale.

Article 6

Les membres adhérents de l'association sont au nombre de 4. Chaque membre adhérent doit :

1° être constitué en personne morale inscrite à la Banque-Carrefour des Entreprises et disposant d'un siège

d'exploitation en Belgique;

20 avoir signé un contrat de concessionnaire agréé avec un membre effectif ;

3° avoir été désigné par l'assemblée générale pour faire partie d'une Commission spéciale (« Distributeurs

(R2) ») au sens de l'article 25.

Toute candidature est soumise par écrit au du président du conseil d'administration (ci-après le « Président

») à l'adresse du Siège social. Le Président en informe l'assemblée générale. Au moment de désigner les

membres adhérents, l'assemblée générale veille à l'équilibre des régions linguistiques. Par le fait d'être désigné

membre adhérent, le candidat s'engage à se conformer aux Statuts et, le cas échéant, au règlement d'ordre

intérieur qui serait voté par l'assemblée générale.

Les droits et devoirs du membre adhérent sont identiques à ceux qui, suivant les Statuts, s'appliquent au

membre effectif, sous les réserves suivantes :

1°Le membre adhérent ne peut pas faire partie du conseil d'administration, ni du Comité des présidents

organisé aux articles 29 et suivants.

2°Le membre adhérent ne peut pas faire partie d'une autre Commission que la Commission « Distributeurs

(R2) ».

3°Le membre adhérent est dispensé du paiement d'une cotisation.

Article 7

Chaque membre est libre de se retirer de l'association par une démission notifiée par écrit au Président, à l'adresse du Siège soclal, Le membre effectif qui ne répond plus à l'une des conditions de l'article 5, ou le membre adhérent qui ne répond plus à l'une des conditions de l'article 6, est réputé démissionnaire,

Seule l'assemblée générale peut exclure un membre sur proposition du conseil d'administration prononcée à la majorité des voix des 2/3 des membres présents ou représentés, et après que le membre concerné ait eu le droit de s'expliquer.

Article 8

Les membres démissionnaires ou exclus n'ont aucun droit sur le fonds social. Ils ne peuvent pas davantage

réclamer un remboursement des cotisations payées ni de quelque partie de l'actif social.

III. Cotisation

Article 9

La cotisation est fixée annuellement par l'assemblée générale, sur proposition du conseil d'administration. Son montant, qui peut comprendre une partie fixe et une partie variable, est fonction du volume des commandes de véhicules neufs figurant dans les objectifs annuels convenus avec RBL, avec un maximum de 5 EUR par véhicule.

IV. Assemblée générale

Article 10

L'assemblée générale, composée de tous les membres effectifs et adhérents, est le pouvoir souverain de

t'association. Seule l'assemblée générale a le droit de :

1° modifier fes statuts conformément à la procédure prévue dans la loi et les Statuts,

2° nommer et révoquer les administrateurs,

3° nommer et révoquer des commissaires et fixer leur éventuelle rémunération,

4° déterminer le montant des cotisations annuelles,

5° déterminer la composition et la compétence d'avis des Commissions conformément à l'article 25,

6° désigner les membres adhérents faisant partie de la Commission « Distributeurs (R2) »,

7° entendre le rapport annuel du conseil d'administration et du trésorier,

8° approuver, sur proposition du conseil d'administration, les budgets et comptes de l'association,

9° octroyer la décharge aux administrateurs et commissaires,

10° exclure un membre,

11° dissoudre l'association conformément à la procédure prévue dans la loi et tes Statuts.

,

Mon 2.2

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Article 11

L'assemblée générale ordinaire se réunit au cours du premier semestre de chaque année, au jour et à l'endroit déterminés par le conseil d'administration, sans préjudice au droit du conseil d'administration de convoquer une assemblée générale extraordinaire chaque fois qu'il l'estime nécessaire. Le conseil d'administration doit convoquer une assemblée générale extraordinaire chaque fois qu'au moins 115éme des membres le demandent par courrier adressé au Président, à l'adresse du Siège social.

Les convocations à toute assemblée générale sont envoyées par courrier papier ou électronique à chaque membre au moins 15 jours avant la date fixée pour l'assemblée. Elles mentionnent l'ordre du jour. Pour être prise en compte, une proposition concernant l'ordre du jour doit être :

-signée par au moins deux membres (dont un membre effectif),

-suffisamment précise pour pouvoir intégrer comme telle l'ordre du jour,

-formulée par courrier adressé au Président, à l'adresse du Siège social, au moins cinq jours avant la date

fixée pour l'assemblée.

Les candidatures éventuelles sont portées à la connaissance du Président au moins 8 jours avant la date

prévue pour l'assemblée générale,

Article 12

Un membre empêché peut se faire représenter à l'assemblée générale par un autre membre titulaire d'une procuration écrite. Un membre ne peut représenter qu'un seul autre membre. L'assemblée ne délibère valablement que sur les points portés à l'ordre du jour.

Sauf si la loi ou les Statuts en disposent expressément autrement :

-L'assemblée générale délibère valablement quel que soit le nombre de membres présents ou représentés. -Ses décisions sont prises à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés.

Le nombre de voix de chaque membre (effectif ou adhérent) dépend des objectifs de vente de véhicules neufs mentionnés à l'avenant annuel à ses contrats de concession avec RBL. La règle est 1 voix par tranche entamée de 500 véhicules neufs, avec un maximum de 10 voix.

Article 13

Pour modifier les Statuts, fa convocation à l'assemblée mentionne à l'ordre du jour les articles dont la modification est envisagée et les modifications proposées. Au moins 2/3 des membres doivent être présents ou représentés. Si le quorum des présences n'est pas atteint, une nouvelle assemblée est convoquée dans les 15 jours. La seconde assemblée peut délibérer quel que soit le nombre des membres présents ou représentés. Dans tous les cas (sauf modification des buts de ['association; voir dernier alinéa ci-après), les décisions sont prises à la majorité des 213 des voix des membres présents ou représentés

L'assemblée générale délibère selon les mêmes règles sur fa dissolution de l'association,

La modification des buts en vue desquels l'association est constituée requiert une majorité des 4/5èmes des voix des membres présents ou représentés.

Article 14

L'assemblée générale est présidée par le Président ou, en son absence, par le membre le plus âgé du conseil d'administration. Sauf délibération sur une modification des Statuts ou sur la dissolution de l'association, la voix du Président est prépondérante en cas de partage des voix.

Article 15

Il est dressé un procès-verbal de toute réunion de l'assemblée générale. ll est envoyé à chaque membre qui peut également en prendre connaissance en tous temps au Siège social. Les extraits des délibérations de l'assemblée générale qui doivent être produits en justice ou soumis à des tiers sont signés par le Président ou deux administrateurs.

V. Conseil d'administration

Article 16

Le conseil d'administration est investi des pouvoirs les plus étendus pour la gestion de l'association. Tout ce qui n'est pas explicitement réservé à l'assemblée générale par la loi ou les Statuts est de sa compétence. Néanmoins, le conseil peut déléguer certains de ses pouvoirs à son Président, à un ou plusieurs autres administrateurs, à une Commission constituée conformément à l'article 25, ou le Comité des Présidents constitué conformément à l'article 29.

Selon les modalités déterminées par le conseil d'administration auquel ils doit rendre des comptes, le Président e seul le pouvoir de gestion journalière. Il peut retirer de l'argent, signer des mandats de versement ou de transfert, effectuer des opérations de trésorerie, recevoir des documents à la poste, signer tout contrat engageant l'association, représenter l'association en justice ou à l'égard de tiers et, de manière générale, faire tout ce qui est nécessaire ou simplement utile à la gestion journalière de l'association.

Article 17

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MOD 2.2

Le conseil d'administration est composé de quatre personnes : un Président et trois administrateurs. ils sont nommés par rassemblée générale qui veille à l'équilibre des régions linguistiques dans la composition du conseil d'administration. Peut seule être nommée Président ou administrateur la personne physique qui dirige un membre effectif de l'association. Le Président ne peut exercer que deux mandats successifs  sauf dérogation spéciale de l'assemblée générale. La perte de la qualité de membre effectif entraîne d'office la perte de la qualité d'administrateur.

Les administrateurs ne peuvent être révoqués par l'assemblée générale qu'à la majorité des 2/3 des voix des membres présents ou représentés.

Article 18

Le mandat des administrateurs est en principe de deux ans, sauf précision expresse de l'assemblée générale tors de la nomination. Le conseil d'administration se renouvelle en principe par moitié chaque année pour éviter que tous les membres soient renouvelés en même temps. Un administrateur sortant peut être renommé.

En cas de vacance, pour quelque raison que ce soit (révocation exceptée), au sein du conseil d'administration, celui-ci peut, sous réserve d'approbation par l'assemblée générale à sa prochaine réunion, procéder au remplacement d'un administrateur décédé ou démissionnaire. L'administrateur ainsi nommé termine le mandat de celui qu'il a remplacé.

Article 19

Le conseil d'administration élit en son sein un trésorier. Le mandat en cette qualité ne peut pas dépasser la

durée du mandat comme administrateur,

Article 20

Le conseil d'administration est convoqué par son Président chaque fois qu'il le souhaite et au moins une fois tous les deux mois. Le conseil d'administration doit être convoqué si deux administrateurs le demandent par courrier papier ou électronique adressé au Président, à l'adresse du Siège social.

Les convocations par courrier papier ou électronique à une réunion du conseil d'administration sont envoyées par le Président à chaque administrateur au moins huit jours avant la dele fixée pour le conseil  sauf urgence imposant un délai plus court. Les convocations mentionnent l'ordre du jour.

Article 21

Le conseil d'administration ne délibère valablement que si au moins trois administrateurs sont présents ou représentés. Un administrateur empêché peut se faire représenter par un autre administrateur titulaire d'une procuration écrite. Un administrateur ne peut représenter qu'un seul autre administrateur.

Les décisions sont prises à la majorité simple des voix des administrateurs présents ou représentés, Une abstention ne compte pas. En cas de partage des voix, celle du Président est prépondérante.

Article 22

Le conseil d'administration agit collégialement. Les administrateurs ne contractent aucune responsabilité

relativement à l'exécution de leur mandat, sauf en cas de faute lourde. Leur mandat est gratuit.

Article 23

Il est dressé un procès-verbal de toute réunion du conseil d'administration, Chaque membre de l'association peut en prendre connaissance en tous temps au Siège social. Les extraits des délibérations du conseil d'administration qui doivent être produits en justice ou soumis à des tiers sont signés par le Président ou deux administrateurs.

VI. Commissions

Article 24

En complément de ses organes sociaux (assemblée générale, conseil d'administration), l'association

compte au moins 3 groupes de travail appelés « Commission ». Chaque Commission a les compétences

suivantes :

1° une compétence d'avis sur les matières qui lui sont soumises par l'assemblée générale ;

20 une compétence de décision dans le cadre des pouvoirs qui lui sont délégués (aux conditions résumées

ci-après) par le conseil d'administration.

Article 25

Chaque Commission comprend minimum 5 membres et maximum 10 membres. Elle compte un président et

un secrétaire. Sur propositions du conseil d'administration, c'est l'assemblée générale ordinaire qui vote, pour

une durée allant jusqu'à la prochaine assemblée générale ordinaire mais sans préjudice à toute possibilité de

renouvellement :

-le nombre et les intitulés des Commissions,

-la liste des matières relevant de leur compétence d'avis,

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:AOD 2.2

-la liste de leurs membres avec indication de leur président et de leur secrétaire. L'assemblée générale veille à l'équilibre des régions linguistiques dans la composition des Commissions et la désignation des présidents.

En complément, le conseil d'administration dresse la liste exhaustive des pouvoirs qu'il délègue aux Commissions ainsi constituées. Les délégations de pouvoirs ne sont possibles que pour des questions « non stratégiques », c'est-à-dire ne touchant pas à la rentabilité des affaires. Elles ne valent que pour la durée de vie des Commissions (jusqu'à la prochaine assemblée générale ordinaire), sans préjudice à toute possibilité de renouvellement.

Article 26

Une Commission est convoquée par son président chaque fois qu'il le souhaite et au moins deux fois par an. La Commission doit être convoquée si deux de ses membres le demandent.

La convocation à toute Commission est envoyée par courrier papier ou électronique à chacun de ses membres au moins huit jours avant la date fixée pour la réunion de la Commission , avec copie au Président du conseil d'administration pour sa parfaite information. La convocation mentionne l'ordre du jour.

Suivant les mêmes modalités, chaque Commission, par le biais de son président, peut inviter des cadres de RBL, un ou plusieurs membres de l'association, un ou plusieurs administrateurs, voire même des tiers ayant une compétence technique spéciale, lorsqu'il semble que leur participation contribuera à la qualité d'une réunion.

Article 27

La Commission délibère valablement quel que soit le nombre de membres présents ou représentés. Un membre empêché peut se faire représenter par un autre membre de la Commission titulaire d'une procuration écrite. Un membre ne peut représenter qu'un seul autre membre.

Les avis ou décisions de la Commission sont adoptés à fa majorité simple des voix des membres présents ou représentés. Les invités ne votent pas. Une abstention ne compte pas. En cas de partage des voix, celle du président de la Commission est prépondérante.

Article 28

Il est dressé un procès-verbal de toute réunion d'une Commission. Une copie en est envoyée à chacun de ses membres. Deux copies sont envoyées au Président du conseil d'administration qui veille à ce qu'une copie soit conservée au Siège social où chaque membre peut en prendre connaissance en tous temps.

VII . Comité des présidents

Article 29

En complément de ses organes sociaux (assemblée générale, conseil d'administration) et de ses Commissions, l'association compte un groupe de travail appelé « Comité des présidents ». Le Comité des présidents a une compétence de décision dans le cadre des pouvoirs qui lui sont spécialement délégués par le conseil d'administration

Les pouvoirs du Comité des présidents lui sont délégués par le conseil d'administration en marge de l'assemblée générale ordinaire et des délégations de pouvoirs aux Commissions. Les délégations peuvent porter sur des questions « stratégiques », c'est-à-dire touchant à la rentabilité des affaires. Elles valent jusqu'à la prochaine assemblée générale ordinaire, sans préjudice à toute possibilité de renouvellement.

Article 30

Le Comité des présidents comprend les quatre membres du conseil d'administration et les présidents des

Commissions composées de membres effectifs.

Article 31

Le Comité des présidents est convoqué par le Président du conseil d'administration chaque fois qu'il le souhaite et au moins une fois tous les deux mois. Le Comité des présidents doit être convoqué si deux de ses membres le demandent.

La convocation est envoyée par courrier papier ou électronique à chacun de ses membres au moins huit jours avant la date fixée pour la réunion du Comité des présidents. La convocation mentionne l'ordre du jour.

Article 32

Le Comité des présidents ne délibère valablement que si la majorité de ses membres sont présents ou représentés. Un membre empêché peut se faire représenter par un autre membre titulaire d'une procuration écrite. Un membre ne peut représenter qu'un seul autre membre.

Les décisions du Comité des présidents sont adoptées à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés. Une abstention ne compte pas. En cas de partage des voix, celle du Président du conseil d'administration est prépondérante.

MOD 2.2

Volet B - Suite

Article 33

If est dressé un procès-verbal de toute réunion du Comité des présidents. Une copie en est envoyée à chacun de ses membres. Une copie en est conservée au Siège social où chaque membre peut en prendre connaissance en tous temps.

VIII. Avoir social

Article 34

En plus des cotisations, l'avoir social comprend tout ce que l'association peut acquérir par donations, subventions ou recettes. L'année sociale commence le 1er janvier de chaque année et prend fin le 31 ; décembre.

Article 35

Le capital de l'association est déposé auprès d'un établissement bancaire, à un compte ouvert au nom de l'association, exception faite d'une caisse destinée à couvrir les dépenses courantes et dont le montant ne peut , pas être supérieur à 2.500 EUR.

VIII. Règlement d'ordre intérieur

Article 36

Sur proposition du conseil d'administration, l'assemblée générale peut voter un règlement d'ordre intérieur qui s'impose à tous les membres. Le règlement d'ordre intérieur précise les Statuts et organise les méthodes de l'association, de ses organes et, le cas échéant, de ses groupes de travail. Seule l'assemblée générale peut ; modifier le règlement d'ordre intérieur une fois adopté.

IX. Dissolution

Article 37

L'assemblée générale ne peut délibérer sur sa dissolution que conformément à la loi et aux Statuts. Sauf en cas de dissolution judiciaire, l'assemblée générale désigne un liquidateur dont elle détermine les pouvoirs et l'éventuelle rémunération. Après acquittement de l'éventuel passif, l'assemblée générale décide à quelle fin désintéressée (de préférence une association ayant des buts analogues ou, à défaut, défendant les intérêts du commerce automobile) le solde de l'avoir social (actif net) est destiné. En cas de dissolution judiciaire, l'assemblée générale est convoquée par le(s) liquidateur(s) désigné(s) par le tribunal.

X. Divers

Article 38

Tous autres points non réglés par les Statuts ou le règlement d'ordre intérieur éventuel visé à l'article 36,

sont régis par la loi du 27 juin 1921, telle que modifiée par la loi du 2 mai 2002 et la loi du 16 janvier 2003.

La présente version des Statuts a été approuvée par l'assemblée générale du 28 juin 2011.

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Réservé

" au Moniteur belge

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Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter rassocialion, la fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature



Coordonnées
GROUPEMENT DES CONCESSIONNAIRES RENAULT, EN …

Adresse
CHAUSSEE DE BRUXELLES 26 1472 VIEUX-GENAPPE

Code postal : 1472
Localité : Vieux-Genappe
Commune : GENAPPE
Province : Brabant wallon
Région : Région wallonne