ACT ALLIANCE ADVOCACY TO THE EUROPEAN UNION, EN ABREGE : ACT ALLIANCE EU

Association sans but lucratif


Dénomination : ACT ALLIANCE ADVOCACY TO THE EUROPEAN UNION, EN ABREGE : ACT ALLIANCE EU
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 894.286.649

Publication

14/07/2014
ÿþMOC1 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

uden

a ar, at

I III III II IIIIUI

*14135940*

Onciernamingsnr : 0894.285.649 Ben min

(voluit) : APRODEV

neergelegelkyritvangen op

03 JOLI 2014

ter griffie van eleiblectertandstatige rechtbank van koophandet tir

llI

II

-Bijlagen-hij het Be1giscir-Staatsb1ad-:14/07/2014-zutnnzreg-thrinijriltni; -------

ReChtsvonli Vereiiging zonder winstoogmerk

Zetel: Karel de Grotelaan 28, 1000 Brussel

Onderwerp alde : Wijziging lidmaatschap, raad van bestuur en Secretaris-Generaal

Notulen van de Algemene Vergadering van APRODEV vzw, 16 mei 2013, Berlijn, Duitsland

Aanwezig:

Bread for All

Bread for the World

Christian Aid

Church of Sweden

Department for Global Ministries of the United Protestant Church in the Netherlands

Diakonia

FinnChurchAid

ICCO

Nowegian Church Aid

Relief Department of the Protestant Churches in Switzertand

Verontschuldigd:

DanChurchAid

Ecumenical Development Cooperation

Hungarian lnterchurch Aid

Icelandic Church Aid "

A. Lidmaatschap

De Algemene Vergadering nam er nota van dat CIIVIADE zich op 31 december 2013 uit de vzw had

teruggetrokken.

B. Raad van Bestuur

Een lid van de Raad van Bestuur, Evert Jan Hazeleger, is op 21 mei 2014 terug getreden.

De Algemene Vergadering heeft beslist de volgende persoon te benoemen als nieuw lid van de Raad van

Bestuur:

Marinus Verweij, bestuurder, ICCO, wonende te Vaarstoot 22, 3956 Leersum, Nederland,

geboren op 21-02-1958 te 's Gravenhage, Nederland.

Zijn functie eindigt na de Algemene Vergadering van 2018.

C. Benoeming van Secretaris-Generaal

De benoeming van Floris Faber ais Secretaris-Generaal vanaf 10 februari 2014 werd bekrachtigd.

D. Jaarrekening 2013

De vergadering heeft de jaarrekening 2013 goedgekeurd.

Gelezen en goedgekeurd op 26 juni 2014 te Utrecht, Nederland

Op de 1,7L2ts'::e. b'z. Lutk f3 : to:Rec t" lain en hoeLt,l'egnei,i ine.rnl.;,tra,:itetde rtrt iLziJ van de persomn(en)

OeVC.rFrjd deve,1;;,.-kiging .ncrvitig oi" c,rgaVS-nP

o: Naam en ite.11,-je

MOD 2.2

), Luik B vervolg

Marinus Verweij, Bestuurder, APRODEV

Voor-

behlauden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vennelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

05/01/2015
ÿþ4 MOD 2.2

Lee In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken. kopie

~ na neerlegging van de akte te ád ilegd/lintvangen op "



Voorbehouder sumo«

aan het

Belgisch Staatsblar

r'

2 2 DEC. 2Diti

ter ariffie Van Nederiandstatjge

i Wteuri~ubenl til

Griffie a`~çéb,

Ondernemingsar : 0894.286.649

Benaming

(voluit) : Aprodev

(verkort) :

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Karel de Grotelaan 28, 1000 Brussel

Onderwerp akte ; Wijziging van de statuten - naamswijziging

Uittreksel uit de beslissing van de buitengewone algemene vergadering dd, 16 oktober 2014:

De algemene vergadering neemt met eenparigheid van stemmen de beslissing om

- per 1 januari 2015 de naam van de vereniging te wijzigen naar "ACT Alliance Advocacy to the European

Union', afgekort "ACT Alliance EU;

- per 1 januari 2015 de statuten te wijzigen en integraal te vervangen, De algemene vergadering beslist dat

de nieuwe statuten met ingang van 1 januari 2015 effectief in werking zullen treden.

Op grond van de beslissing van de buitengewone algemene vergadering per 16 oktober 2014 treden de volgende statuten in werking op 1 januari 2015:

Artikel 1. De vereniging

Art, 1. Eerste alinea. Rechtsvorm

De vereniging is opgericht als een rechtspersoon, en meer bepaald als een vereniging zonder winstoogmerk (hierna "VZW") krachtens Titel I van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 1 juli 1921 en gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 en de wet van 16 januari 2003 (hierna de "VZW-Wet").

Art. 1. Tweede alinea. Naam

1.De VZW draagt als hoofdnaam "ACT Alliance Advocacy to the European Union", De VZW behoudt zich ook het recht voor om de afgekorte naam "ACT Alliance EU" te gebruiken.

2.Tijdens een overgangsperiode behcudt de VZW zich het recht voor om naar haar voormalige naam "APRODEV" te verwijzen, indien dit wenselijk of contractueel vereist is.

3.In alle akten, facturen, mededelingen, publicaties, brieven, bestelbonnen en andere documenten uitgaande van de vereniging, moet de benaming of de afgekorte benaming van de VZW steeds onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd worden door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "VZW", evenals door de precieze vermelding van de zetel van de vereniging.

4.ACT Alliance Advocacy to the European Union maakt deel uit van ACT Alliance  Action of Churches Together (hoofdzetel van die vereniging: Le Grand-Saconnex, Route de Femey 150, 1211 Genève, Zwitserland; ingeschreven op 9 april 2002 onder het nummer CHE-109.832.964; Inschrijvingsnummer op federaal niveau: CH-660,0.699.002-3; Akte nummer: 03787/2002); het merkenbeleid van de VZW is om die reden in overeenstemming met het merkenbeleid van het globale ACT Alliance netwerk,

Art, 1. Derde alinea. Zetel

1.De zetel van de VZW is gevestigd te B-1000 Brussel (België), Karel de Grotelaan 28, gerechtelijk arrondissement Brussel.

2. De Raad van Bestuur kan de zetel naar elke andere plaats in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest verplaatsen en voor de hiertoe vereiste publicaties zorgen. Deze beslissing tot zetelverplaatsing za! worden bekrachtigd door de Algemene Vergadering die volgt op de beslissing.

A, rt. i wierde alïnea_Duur

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

rvf0D 2.2

De VZW is voor onbepaalde tijd opgericht.

Artikel 2. Doel en activiteiten

Art. 2, Eerste alinea. Doel van internationaal belang zonder winstoogmerk

De VZW, handelend via en met de leden van de ACT Alliance, heeft als doel van internationaal belang zonder winstoogmerk het uitoefenen van invloed op het beleid en de praktijk van de EU in verband met beleidslijnen betreffende de menselijke ontwikkeling bedoeld in de zin van ontwikkelingssamenwerking, en hiermee samenhangende aangelegenheden met het oog op het verschaffen van voordelen en verbeteringen in het leven van mensen die, wereldwijd, in armoede leven, middels samenwerking tussen haar leden.

Art. 2. Tweede alinea. Activiteiten

1.De activiteiten van de VZW omvatten de vertegenwoordiging van de belangen van haar leden bij de Europese Unie, met inbegrip van de Europese Commissie, de Raad van Ministers en het Europees Parlement, en het uitoefenen van activiteiten die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met die belangen en deze waarschijnlijk kunnen bevorderen. De VZW oefent in het bijzonder, naar de Europese Unie toe, verenigde voorspraakactiviteiten uit in verband met ontwikkeling en humanitaire beleidslijnen en hieraan gekoppelde aangelegenheden.

2.Bovendien kan de VZW activiteiten ontwikkelen die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van de hierboven vermelde ideële doelen zonder winstoogmerk, waaronder de bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wettelijk is toegestaan. De opbrengsten van deze activiteiten moeten te allen tijde worden aangewend voor de verwezenlijking van de ideële doelen zonder winstoogmerk.

3.ACT Alliance Advocacy to the European Union zal de algemene richtlijnen van ACT Alliance volgen en zal zich houden aan het kwaliteits- en verantwoordingkader van ACT Alliance.

Artikel 3. Lidmaatschap

Art. 3. Eerste alinea. Leden

1.Leden moeten een ontwikkelings- en/of een humanitaire organisatie zijn, gevestigd in één van de lidstaten

van de EU of in een Europese staat die nauwe bilaterale banden met de EU heeft (bijvoorbeeld IJsland,

Noorwegen of Zwitserland), en moeten aan alle volgende voorwaarden voldoen:

a.de organisatie is een Europese ontwikkelingshulp- en /of humanitaire hulporganisatie;

b.de organisatie is een lid van ACT Alliance en van het ACT Europe Forum;

c.de organisatie heeft een breed ontwikkelings- en/of humanitaire hulp- en voorspraakprogramma;

2.De organisaties die op 31 december 2014 lid zijn van de VZW zullen dit blijven, onder de nieuwe benaming van de VZW. Het gaat meer bepaald om de volgende Leden:

Brot für Alle/Pain Pour le Prochain, Zwitserland

Brot für die Welt, Duitsland

Christian Aid, Verenigd Koninkrijk

Church of Sweden, Zweden

DanChurchAid, Denemarken

Diakonia, Zweden

EAEZ, Oostenrijk

Finn Church Aid, Finland

Hungarian Interchurch Aid, Hongarije

ICCO, Nederland

Icelandic Church Aid, IJsland

Kerk in Actie, Nederland

Norwegian Church Aid, Noorwegen

Swiss Church Aïd (HEKS/EPER), Zwitserland

3.Leden van het Europees Forum van de ACT Alliance die nog niet als Leden werden toegelaten kunnen toelating tot lidmaatschap aanvragen bij de Voorzitter van de Raad van Bestuur of door de Raad van Bestuur worden uitgenodigd om toetreding aan te vragen, op voorwaarde dat ze voldoen aan de criteria zoals uiteengezet in Art. 3, eerste alinea.

4.De Algemene Vergadering beslist over de toetreding in overeenstemming met de voorwaarden vermeld in de punten 5 en 6 van deze alinea.

5.De Algemene Vergadering kan naar eigen goeddunken en zonder dat deze beslissing moet worden gemotiveerd, besluiten dat een bepaalde kandidaat niet als Lid kan worden aanvaard.

6.Leden beschikken over alle rechten en plichten vernield in de VZW-Wet en in de statuten. Leden betalen een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage zoals vastgesteld door de Algemene Vergadering, Dit lidmaatschapsgeld

I

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

ivfoD 22

bedraagt minstens ¬ 1.000,00 en ten hoogste ¬ 500.000,00. De Algemene Vergadering bepaalt de structuur van

het jaarlijkse lidmaatschapsgeld.

7.De VZW moet te allen tijde ten minste drie Leden tellen.

Art. 3. Tweede alinea. Waarnemers

1.De Algemene Vergadering kan beslissen om een vereniging uit te nodigen als Waarnemer, ad hoc of permanent.

2.Waarnemers zijn gerechtigd om een vertegenwoordiger naar vergaderingen van de Algemene Vergadering te sturen, en andere vergaderingen van "ACT Alliance Advocacy of the European Union" indien de Algemene Vergadering zulks nuttig acht, als waarnemer met raadgevende stem. Waarnemers hebben geen stemrecht.

Art, 3. Derde alinea. Uittreding

1.Leden en Waarnemers kunnen te allen tijde uit de VZW treden, middels een officiële schriftelijke kennisgeving, per aangetekend schrijven gericht aan de Voorzitter van de Raad van Bestuur.

2.Uittreding van een Lid treedt pas in werking aan het eind van een kalenderjaar en mits inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden.

3.Het uittredend Lid is evenwel verplicht om het lidmaatschapsgeld te betalen voor het jaar waarin de uittreding wordt ingediend.

Art. 3. Vierde alinea. Schorsing van Leden

1.Leden die hun jaarlijks lidgeld niet betalen worden door de Raad van Bestuur in gebreke gesteld en worden geschorst indien het lidmaatschapsgeld niet wordt betaald binnen een termijn van twee maand te rekenen vanaf de datum van ingebrekestelling,

2.Leden die in de ACT Alliance werden geschorst, worden ook geschorst in de ACT Alliance Advocacy to the European Union.

Art, 3. Vijfde alinea. Uitsluiting van lidmaatschap

1.1ndien een Lid door zijn handelingen tegen het doel van de VZW ingaat, kunnen de Raad van Bestuur of ten minste 2 van de Leden verzoeken dat het betrokken Lid wordt uitgesloten. De uitsluiting van het lidmaatschap vereist een bijzonder besluit van de Algemene Vergadering, genomen in een vergadering waarbij 2/3 van de Leden aanwezig of vertegenwoordigd moeten zijn en er een 2/3 meerderheid der stemmen wordt gehaald voor de uitsluiting, met uitzondering van het Lid wiens lidmaatschap op het spel staat.

2.De beslissing van de Algemene Vergadering tot uitsluiting van een Lid is slechts rechtsgeldig genomen indien;

-Het betrokken Lid de voorwaarden bepaald in punt 1 van de eerste alinea van artikel 3 niet langer vervult;

of

-Het betrokken Lid heeft gehandeld op een wijze waardoor het in alle billijkheid en redelijkheid zijn

lidmaatschap niet kan behouden.

3.Het Lid waarvan de uitsluiting wordt gevorderd heeft het recht om gehoord te worden.

4.Waarnemers die door hun handelingen tegen het doel van de VZW ingaan, kunnen bij discretionair besluit

van de Algemene Vergadering, genomen door een gewone meerderheid der stemmen, worden uitgesloten.

Art. 3. Zesde alinea. Rechten

Een individueel Lid kan geen vordering instellen of tenuitvoerleggen tegen de activa van de VZW, met uitzondering van de specifieke situatie beschreven in artikel 9, paragraaf 4 van onderhavige Statuten.

Artikel 4, De Algemene Vergadering

Art. 4. Eerste alinea. De Algemene Vergadering

1.0e Algemene Vergadering bestaat uit alle Leden.

2.Een Lid wordt vertegenwoordigd door één algemeen directeur van dat Lid, op basis van zijn/haar algemene bevoegdheid om het Lid zoals bepaald in de statuten van dat Lid te vertegenwoordigen, of op basis van een bijzonder mandaat zoals bepaald in een volmacht, of door een hem/haar aangeduide afgevaardigde

3.Op vergaderingen van de Algemene Vergadering moet ten minste de meerderheid van de Leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Besluiten in verband met toetredingen worden genomen met een gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde Leden.

4.Twee leden van ACT Alliance zullen de Algemene Vergadering als Waarnemers bijwonen. Deze twee leden zullen worden aangeduid door de Raad van Bestuur van ACT Alliance.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Bovendien zal een lid van het ACT Secretariaat in Genève de Algemene Vergadering ambtshalve bijwonen. Deze drie vertegenwoordigers van de ACT Alliance hebben het statuut van Waarnemer zonder stemrecht.

Art. 4. Tweede alinea. Deskundigen

Deskundigen kunnen de Algemene Vergadering bijwonen en kunnen op de Algemene Vergadering spreken indien de Voorzitter van de Raad van Bestuur hier toestemming voor geeft.

Art. 4. Derde alinea. Bevoegdheden

De volgende exclusieve bevoegdheden kunnen enkel door de Algemene Vergadering worden uitgeoefend:

1.wijziging van de statuten;

2. goedkeuring van strategische plannen en kaderposities, onder voorbehoud van bekrachtiging door het

Secretariaat van de ACT Alliance;

3.benoeming en ontslag van leden van de Raad van Bestuur;

4.benoeming en ontslag van de commissaris;

5.kwijting van leden van de Raad van Bestuur en commissarissen;

6.goedkeuring van het budget en de jaarrekeningen;

7.goedkeuring van werkprogramma's en jaarverslagen;

8.de uitsluiting van Leden en Waarnemers;

9.de toetreding van nieuwe Leden en Waarnemers;

10.de ontbinding van de vereniging.

Art. 4. Vierde alinea. Vergaderingen

1.De Algemene vergadering komt ten minste één keer per jaar samen.

2.De jaarvergaderingen van de Gewone Algemene Vergadering vinden plaats in het tweede trimester van het kalenderjaar. De oproepingen worden ten minste twintig dagen vóór de dag van de vergadering (de dag van kennisgeving niet inbegrepen) aan alle Leden verzonden. Deze oproepingen worden per brief, e-mail of fax naar het laatst gekende adres van het betrokken Lid gestuurd.

3.De Algemene Vergadering wordt bijeengeroepen door de Voorzitter van de Raad van Bestuur. De oproeping bevat een ontwerp-agenda. Punten die ten minste tien dagen vóór de vergadering door 112Oste van de Leden worden voorgesteld, worden op de agenda geplaatst.

4.Buitengewone Algemene Vergaderingen kunnen worden bijeengeroepen door de Voorzitter van de Raad van Bestuur en/of op verzoek van ten minste 1/5 van de Leden. De oproeping wordt ten minste twintig dagen vóór de datum van de Buitengewone Algemene Vergadering aan alle Leden verstuurd. De oproeping wordt per brief, e-mail of fax verzonden aan het laatst gekende adres van de Leden.

Art. 4. Vijfde alinea. Quorum en stemming

1.Besluiten worden bij gewone meerderheid der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde Leden genomen, behoudens andersluidende bepalingen in de VZW-Wet of in de statuten.

2.0m te kunnen stemmen moeten de Leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Ieder aanwezig of vertegenwoordigd Lid beschikt over één stem.

3.Wijzigingen van de statuten vereisen beraadslaging door een vergadering waarbij ten minste een quorum van 2/3 van stemgerechtigde aanwezige of vertegenwoordigde Leden wordt bereikt. Indien het voornoemde quorum op de eerste vergadering niet wordt bereikt, kan er een tweede vergadering worden bijeengeroepen. De tweede vergadering kan rechtsgeldig beraadslagen, besluiten nemen en wijzigingen aanbrengen indien de voornoemde meerderheden worden nageleefd, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde Leden. De tweede vergadering kan slechts plaatsvinden na verloop van ten minste vijftien dagen volgend op de eerste vergadering. Besluiten zijn genomen van zodra 2/3 van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde dit besluit aanvaarden.

Indien de wijziging van de statuten betrekking heeft op het doel of de activiteiten van de VZW, dan zijn besluiten genomen van zodra 4/5 der stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde dit besluit aanvaarden.

4.Leden die op een vergadering niet aanwezig kunnen zijn, kunnen door andere Leden worden vertegenwoordigd. Een Lid kan ten hoogste drie schriftelijke volmachten houden.

5.Op een Algemene Vergadering wordt mondeling gestemd, tenzij de Voorzitter van de Raad van Bestuur van oordeel is dat een schriftelijke stemming opportuun is of indien een Lid om schriftelijke stemming verzoekt. Schriftelijke stemmen worden uitgebracht middels anonieme, gesloten brieven. Blanco stemmen worden geacht niet te zijn uitgebracht.

6.Bij staking van stemmen wordt het voorstel geacht niet te zijn aanvaard.

7.Uitspraken van de Voorzitter van de Raad van Bestuur over het resultaat van de stemming op een vergadering zijn doorslaggevend. Dit geldt ook voor de inhoud van een besluit voor zover het betrekking heeft op een voorstel dat niet schriftelijk werd gedaan.

Indien vereist, indien de meerderheid van de vergadering, of (indien de oorspronkelijke stemming niet via afroeping of middels gesloten briefjes is geschied) één van de stemgerechtigde Leden een uitspraak van de Voorzitter van de Raad van Bestuur gedaan op een vergadering betreffende het resultaat van de stemming

`4'

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

aanvecht, moet er onmiddellijk een nieuwe stemming plaatsvinden. De tweede stemming heft de juridische gevolgen van de oorspronkelijke stemming op.

8.In uitzonderlijke omstandigheden, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de VZW zulks vereisen, kunnen de beslissingen van de Algemene Vergadering bij eenparig schriftelijk besluit van de Leden worden genomen. Met het oog hierop wordt vereist dat de Leden tot een eenparig akkoord komen middels een schriftelijk besluitvormingsproces. Schriftelijke besluiten houden in ieder geval in dat er een beraadslaging per e-mail, video- of telefoonconferentie heeft plaatsgevonden. De documenten ter staving hiervan moeten aan de notulen worden gehecht.

9.0e notulen moeten door de Voorzitter van de Raad van Bestuur worden bevestigd en ondertekend. De notulen worden bewaard in een register van de notulen en kunnen door de Leden worden geraadpleegd.

Artikel 5, Raad van Bestuur

Art. 5. Eerste alinea. Samenstelling van de Raad van Bestuur

1.De VZW wordt bestuurd door een Raad van Bestuur, samengesteld uit ten minste vier Bestuurders, rechtspersonen, rechtsgeldig vertegenwoordigd door natuurlijke personen. Behalve wanneer er slechts vier Leden zijn, wordt de Raad van Bestuur samengesteld uit drie Bestuurders. Wanneer er slechts drie Leden zijn, wordt de Raad van Bestuur samengesteld uit twee Bestuurders, met dien verstande dat er een derde Bestuurder zal worden benoemd van zodra er een vierde Lid wordt toegelaten. De Bestuurders worden benoemd door de Algemene Vergadering, in overeenstemming met de in de statuten vervatte procedure.

2.De Bestuurders worden benoemd voor een termijn van vier jaar.

3.De Raad van bestuur kiest onder haar leden een Voorzitter, een Ondervoorzitter en een Penningmeester. Zij moeten hun mandaat uitoefenen zoals voorzien in de statuten en in het huishoudelijk reglement, en op de wijze zoals overeengekomen op het tijdstip van hun verkiezing.

4.Een lid van het Secretariaat van de ACT Alliance neemt ambtshalve, ais waarnemer zonder stemrecht, deel aan de vergaderingen van de Raad van Bestuur.

5.Het mandaat van Bestuurder is in principe onbezoldigd. Bestuurders hebben evenwel recht op een billijke vergoeding voor de kosten die zij in het kader van de uitoefening van hun mandaat hebben opgelopen.

6.De Raad van Bestuur deelt de werkplannen en de begroting van de VZW met de Raad van Bestuur van de ACT Alliance, Deze moeten worden goedgekeurd in overeenstemming met de bepalingen van Art. 4, 3de alinea en Art, 8, 2de alinea. Er moet jaarlijks verslag worden uitgebracht aan de Raad van Bestuur van de ACT Alliance, De voorspraakstrategiëen van de VZW zullen worden gedeeld met het Secretariaat van de ACT Alliance. De Raad van Bestuur moet de kaderstandpunten van de VZW inzake voorspraak goedkeuren, hetgeen zal worden bekrachtigd in overeenstemming met de bepalingen van Art. 4, 3de alinea, 2.

Art. 5. Tweede alinea. Beëindiging van het mandaat

1.De Bestuurders kunnen te allen tijde worden ontslagen door de Algemene Vergadering. De afzetting door de Algemene Vergadering wordt beslist bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde Leden.

2.Een Bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de Voorzitter. Een Bestuurder moet na zijn/haar ontslag zijn/haar mandaat verder uitoefenen tot wanneer hij/zij kan worden vervangen, en dit gedurende een termijn van ten minste drie maanden,

3.Het mandaat van Bestuurder eindigt eveneens onmiddellijk;

a.door de ontbinding van de rechtspersoon van de Bestuurder of door het verlies van Lidmaatschap door terugtrekking of uitsluiting;

b.door ontslag via een rechterlijke uitspraak.

Art. 5, Derde alinea. Raad van Bestuur; vergaderingen, beraadslagingen en besluiten

1.De Voorzitter roept de vergaderingen van de Raad van Bestuur bijeen, telkens wanneer het belang van de VZW zulks vereist of op verzoek van ten minste twee Bestuurders.

2.Indien de Voorzitter nalaat om binnen de drie weken na een dergelijk verzoek een vergadering bijeen te roepen, hebben de betrokken Bestuurders het recht om zelf een vergadering bijeen te roepen, op voorwaarde dat de relevante formaliteiten worden nageleefd,

3.0nverminderd punt 10 van onderhavig artikel, verstuurt de Voorzitter de oproepingen per brief, e-mail of fax, ten minste tien dagen vôôr de dag van de vergadering, waarbij geen rekening wordt gehouden met de dag van kennisgeving,

4.De oproepingen vernielden de plaats, dag en tijdstip van de vergadering en de agenda.

5.13e Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de Voorzitter, of, indien deze verhinderd is, door de Ondervoorzitter. De vergaderingen worden op de zetel van de VZW gehouden of op elke andere plaats vermeld in de oproeping.

6.De Raad van Bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien ten minste de meerderheid van de leden op de vergadering aanwezig is. De besluiten van de Raad van Bestuur worden bij gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige Bestuurders genomen.

7.Bij staking van stemmen wordt het voorstel geacht niet te zijn aanvaard.

8.Op een vergadering wordt mondeling gestemd, tenzij de Voorzitter van oordeel is dat een schriftelijke stemming opportuun is of indien een Bestuurder om schriftelijke stemming verzoekt, Schriftelijke stemmen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

worden uitgebracht middels anonieme, gesloten brieven. Blanco stemmen worden geacht niet te zijn uitgebracht.

9.De notulen moeten door de Voorzitter van de vergadering worden bevestigd en ondertekend of, alternatief, door de volgende vergadering, en daarna worden ondertekend door de Voorzitter van die volgende vergadering. De notulen worden bewaard in een register van de notulen en kunnen door de Leden worden geraadpleegd.

1O.In uitzonderlijke omstandigheden, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de VZW zulks vereisen, kunnen de beslissingen van de Raad van Bestuur bij eenparig schriftelijk besluit van de Bestuurders worden genomen. Met het oog hierop wordt vereist dat de Leden tot een eenparig akkoord komen middels een schriftelijk besluitvormingsproces. Schriftelijke besluiten houden in ieder geval in dat er een beraadslaging per e-mail, video- of telefoonconferentie heeft plaatsgevonden. De documenten ter staving hiervan moeten aan de notulen worden gehecht.

11.De Raad van Bestuur kan comités en subgroepen oprichten en naar eigen goeddunken, indien nodig, rechtstreeks verslagen van deze comités en subgroepen aanvaarden.

Art. 5. Vierde alinea. Bevoegdheden van intern bestuur

1.De Raad van bestuur kan alle handelingen verrichten met betrekking tot intern bestuur en beheer, die nodig of dienstig zijn voor de verwezenlijking van het doel van de VZW. De Raad van Bestuur kan huishoudelijke reglementen opstellen voor de praktische aspecten van de interne organisatie met betrekking tot alle aangelegenheden waarvoor de Raad van Bestuur bevoegd is. De Raad van Bestuur is niet bevoegd voor de handelingen waarvoor de Algemene Vergadering bevoegd is.

2.De Raad van Bestuur is verantwoordelijk voor de inschrijving van de VZW en alle Bestuurders en daaropvolgende aanvullingen in het register op de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel, zoals bedoeld in de zesde alinea van dit artikel.

3.Niettegenstaande de verplichtingen voortvloeiend uit collegiaal bestuur, d.w.z. raadpleging en controle, kunnen de Bestuurders hun bestuurstaken onder elkaar verdelen,

4.De Raad van Bestuur kan een deel van haar bestuurstaken aan één of meerdere partijen, die geen Bestuurder is/zijn, delegeren. Deze delegatie van bevoegdheden kan evenwel geen betrekking hebben op het algemeen bestuur van de VZW of de algemene bevoegdheden van de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur blijft aansprakelijk voor een delegatie van bevoegdheden.

5.De Raad van Bestuur is bevoegd om beslissingen te nemen in verband met overeenkomsten betreffende de verwerving, de overdracht of het met een hypotheek bezwaren van activa en om overeenkomsten aan te gaan waarbij de VZW pandrechten aan derden verleent, of zichzelf hoofdelijk verplicht, zich borg stelt voor een derde partij of zekerheden stelt voor de verbintenissen van een derde partij, telkens op voorwaarde dat het besluit met eenparigheid van stemmen wordt genomen tijdens een vergadering van de Raad van Bestuur waar alle Bestuursleden aanwezig zijn.

Art, 5. Vijfde alinea. Externe vertegenwoordiging

1.De Raad van Bestuur vertegenwoordigt de VZW als college in alle handelingen in en buiten rechte. De Raad van Bestuur vertegenwoordigt de vereniging door de meerderheid van de Bestuurders.

2.0nverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur ais college, kan de VZW in en buiten rechte ook door de Voorzitter, alleen handelend, vertegenwoordigd worden.

3.De Raad van Bestuur of de Bestuurders die de VZW vertegenwoordigen kunnen gevolmachtigden van de VZW aanwijzen. Alleen bijzondere en beperkte volmachten voor bepaalde of een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd. De gevolmachtigden verbinden de VZW binnen de perken van de hun verleende volmacht, waarvan de grenzen in overeenstemming met de bepalingen betreffende lastgeving tegenstelbaar zijn aan derden.

Art. 5. Zesde alinea. Publicatievereisten

De benoeming van de leden van de Raad van Bestuur en van de personen die gemachtigd zijn om de VZW te vertegenwoordigen, evenals de beëindiging van hun mandaat worden openbaar gemaakt door de neerlegging ervan in het dossier van de vereniging op de griffie van de bevoegde rechtbank van kocphandel. Een uittreksel wordt op kosten van de VZW gepubliceerd in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad. Uit deze documenten moet minstens blijken of de personen die de VZW in deze aangelegenheden vertegenwoordigen de VZW ieder afzonderlijk, of gezamenlijk, of als college verbinden, evenals de draagwijdte van hun bevoegdheden.

Artikel 6. Aansprakelijkheid van de leden van de Raad van Bestuur

1.De Bestuurders zijn niet persoonlijk aansprakelijk voor de verbintenissen van de VZW.

2.Ten aanzien van de VZW en ten aanzien van derden is hun aansprakelijkheid beperkt tot de uitvoering van hun opdracht in overeenstemming met het gemeen recht, de wettelijke bepalingen en de bepalingen van de statuten. Zij zijn aansprakelijk voor tekortkomingen in hun (dagelijks) bestuur.

Artikel 7. Directeur en Secretariaat

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

1,De Raad van Bestuur wordt, voor wat betreft de beheeractiviteiten van de VZW, bijgestaan door een

secretariaat.

2.1-let secretariaat wordt beheerd door de Directeur, die door de Raad van Bestuur wordt benoemd.

3.Het personeel van het secretariaat wordt door de Raad van Bestuur benoemd en ontslagen.

4,De Raad van Bestuur bepaalt de arbeidsvoorwaarden en de salarissen van het personeel van het

secretariaat.

5.De Raad van Bestuur mag, binnen het kader van de haar toegekende bevoegdheden, de Directeur een

specifieke volmacht verlenen om de VZW te vertegenwoordigen.

Artikel 8. Financiering en boekhouding

Art. 8. Eerste alinea. Financiering

1.De vereniging wordt gefinancierd door lidmaatschapsbijdragen en vergoedingen, subsidies, toelagen, schenkingen, donaties, erfstellingen en andere bepalingen in laatste wilsbeschikkingen en testamenten, die worden gedaan in het algemeen belang van de vereniging en ter ondersteuning van een bepaald project.

2.De vereniging kan ook door alle andere middelen die niet in strijd zijn met de wettelijke vereisten fondsen werven,

Art. 8. Tweede alinea. Boekhouding

1.Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

2.De boekhouding geschiedt in overeenstemming met de bepalingen van artikel 17 van de VZW Wet en de

uitvoeringsbesluiten van 26 juni 2003 en 19 december 2003.

3.De Raad van Bestuur legt de balans van het voorgaande boekjaar en de begroting voor aan de Algemene

Jaarvergadering,

Artikel 9. Ontbinding

1.Er wordt een Buitengewone Algemene Vergadering bijeengeroepen om de voorstellen betreffende de ontbinding van de vereniging, uitgaande van de Raad van Bestuur of van ten minste 1/5 van alle Leden te bespreken. De oproeping geschiedt en de agenda wordt opgesteld in overeenstemming met de relevante bepalingen van artikel 4 van onderhavige statuten.

2.De beraadslaging en de beslissing betreffende de ontbinding vereist een aanwezigheidsquorum van 2/3 van de Leden en een 4/5 meerderheid van de stemmen. Van zodra het besluit tot ontbinding van de VZW is genomen, moet de vereniging in overeenstemming met artikel 20 van de VZW-Wet steeds vermelden dat het een "VZW in ontbinding"

3.lndien het voorstel tot ontbinding van de vereniging wordt goedgekeurd, moet de Algemene Vergadering een vereffenaar benoemen. De Algemene Vergadering omschrijft zijn/haar opdracht.

4.Bij ontbinding en vereffening van de vereniging moet de Buitengewone Algemene Vergadering een beslissing nemen in verband niet de bestemming van de activa van de VZW, waarbij aan dezelfde quorum- en meerderheidsvereisten moet worden voldaan als voor de ontbinding van de vereniging. Deze activa kunnen enkel worden terugbetaald aan de Leden  organisaties/verenigingen zonder winstoogmerk. De verhouding van deze terugbetaling wordt bepaald door de Algemene Vergadering, onder voorbehoud van aanvaarding door ieder van de Leden om deze activa in overeenstemming met de doeleinden zonder winstoogmerk aan te wenden.

5.Alle besluiten betreffende de ontbinding, de vereffening, de benoeming van vereffenaars en de beëindiging van het mandaat van vereffenaar, het sluiten van de vereffening en de bestemming van de activa van de vereniging moeten worden neergelegd op de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel en gepubliceerd worden in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad, in overeenstemming met de relevante vereisten.

Artikel 10, Slot- en overgangsbepalingen

In geval van dubbelzinnigheid bij de interpretatie van onderhavige statuten of het huishoudelijk reglement, is de Raad van Bestuur bevoegd om een doorslaggevende beslissing te nemen,

In geval van potentiële verschillen bij de uitlegging tussen de Engelse en de Nederlandse versie van de statuten, heeft de Nederlandse versie voorrang,

De buitengewone algemene vergadering beslist aan Marleen Denef en Benoit Spitaels, advocaten, met kantoor te Arnould Nobelstraat 38, 3000 Leuven resp. Wetstraat 26/17, 1040 Brussel, elk met het recht om alleen op te treden en met recht van subdelegatie, de bevoegdheid om de statutenwijziging (incl. naamswijziging) bekend te maken in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad, de registratie van de vereniging bij de Kruispunt van Ondernemingen aan te passen, alsook om de gecoi}rdineerde versie van de statuten neer te leggen op de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel.

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Benoit Spitaels

Lasthebber

Tegelijk hierbij neergelegd:

- Gecoordineerde versie van de statuten

Luik B - Vervolg

MOD 2.2

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

r

#"

27/06/2013
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

18 JUN 2015

Griffie

Voor-

behouden aan het  Belgisch

Staatsblad

*13098299*

Ui

7 Ondernemingsnr :

Benaming

(voluit)

(verkort)

Rechtsvorm :

Zetel

0894.286.649

APRODEV

Vereiiging zonder winstoogmerk Karel de Grotelaan 28, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging lidmaatschap, raad van bestuur en mandaat bedrijfsrevisor

Notulen ven de Algemene Vergadering van APRODEV vzw, 15 mei 2013, Berlijn, Duitsland

Aanwezig:

Bread for All

Bread for the World

Christian Aid

Church of Sweden

DanChurchAid

Department for Global Ministries of the United Protestant Church in the Netherlands

Diakonia

Ecumenical Development Cooperation

FinnChurchAid

ICCO

Norwegian Church Aid

Relief Department of the Protestant Churches in Switzerland

Verontschuldigd:

CIMADE

Hungarian Interchurch Aid

Icelandic Church Aid

A. Lidmaatschap

De Algemene Vergadering nam er nota van dat, na de fusie van Protestant Development Service met Bread

for the World, het lidmaatschap van Protestant Development Service weg valt.

B. Raad van Bestuur

Een lid van de Raad van Bestuur, Erik Lysén, is op 15 mei 2013 terug getreden.

De Algemene Vergadering heeft beslist de volgende persoon te benoemen als nieuw lid van de Raad van Bestuur: Christine Margaret Dench (geboren Allen), bestuurder, Christian Aid, wonende te 29 Hoppers Road, London N21 3LN, Engeland, geboren op 23 december 1964 te Liverpool, Engeland. Haar functie eindigt na de Algemene Vergadering van 2017.

C. Mandaat van Bedrijfsrevisor

Het besluit, genomen tijdens de jaarvergadering van 2012, tot het verlengen van het mandaat van de bedrijfsrevisor, BDO (B00023), BE 0431.088.289, vertegenwoordigd door Luc Annick (A00994), van 22.05.2012 tot 01.06.2015, werd bekrachtigd.

D. Jaarrekening 2012

De vergadering heeft de jaarrekening 2012 goedgekeurd.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Gelezen eni goedgekeurd op 14 juni 2013 te Utrecht, Nederland

Evert Jan Hazeleger, Bestuurder, APRODEV

Voorbehouden aap het Belgisch Staatsbad r

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/06/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso ; Naam en handtekening

07/07/2011
ÿþII ~

_ A

Moa 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

I81 1111 AAN II IJ J II

*11103157*

Ondernemingsnr : 0894.286.649

Benaming

(voluit) : APRODEV

-iZrb"; .

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/07/2011- Annexes du Moniteur belge

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereiiging zonder winstoogmerk

Zetel : Karel de Grotelaan 28, 1000 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging lidmaatschap en raad van bestuur

Notulen van de Algemene Vergadering van APRODEV vzw, 27 mei 2011, Sigtuna, Zweden

Aanwezig:

Bread for All

Bread for the World

Christian Aid

Church of Sweden

DanChurchAid

Department for Global Ministries of the United Protestant Church in the Netherlands

Diakonia

Ecumenical Development Cooperation

FinnChurchAid

ICCO

Norwegian Church Aid

Protestant Development Service

Relief Department of the Protestant Churches in Switzerland

Verontschuldigd:

CIMADE

Hungarian lnterchurch Aid

Icelandic Church Aid

A. Lidmaatschap

De Algemene Vergadering nam er nota van dat Protestant Solidarity zich op 31 december 2010 uit de VZW had teruggetrokken.

B. Raad van Bestuur

De Algemene Vergadering nam ter kennis dat de voorzitter van het Raad van Bestuur, dhr. Anti Pentikainen, zich op 26 november 2010 uit het Bestuur had teruggetrokken en dat hij, overeenkomstig de daartoe geldende regels in APRODEV, in die positie was opgevolgd door zijn opvolgster in FinnChurchAid, mw. Pauliina Parhiala.

De benoeming van mw. Pauliina Parhiala, voorzitter, FinnChurchAid, Luotsikatu 1A, 00161 Helsinki, Finland, geboren op 29,06.1973 te Tampere, Finland, als lid van het Raad van Bestuur werd door de Algemene Vergadering formeel goedgekeurd en het feit dat de ambtstermijn afloopt op 27 mei 2011 werd bevestigd.

De Algemene Vergadering nam er nota van dat mw. Margareta Grape op 11 februari 2011 was terug getreden uit het raad van Bestuur en dat haar positie, overeenkomstig de daartoe geldende regels van APRODEV, was overgenomen door haar opvolger binnen Church of Sweden, dhr. Erik Olof Lysén. De benoeming van dhr. Erik Olof Lysén, bestuurder, Church of Sweden, wonende te Basarbovágen 3, 75273 Uppsala, Zweden, geboren op 20.06.1966 te Hallstahammar, Zweden, ais lid van het Bestuur werd door de

Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

/oor-behouden aan het Belgisch Staatsblad

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Algemene Vergadering formeel goedgekeurd en het feit dat de ambtstermijn afloopt op 4 juni 2013 werd bevestigd.

De Algemene Vergadering nam er kennis van dat dhr. Arie van der Plas uit het Bestuur terug treedt op 27 mei 2011 en dat zijn plaats zal worden ingenomen door zijn opvolger bij Department for Global Ministries of the United Protestant Church in the Netherlands, dhr. Evert Jan Hazeleger, bestuurder, Department for Global Ministries of the United Protestant Church in the Netherlands, wondende te Bertus Aafjespad 1, 4103 WG Culemborg, Nederiand, geboren op 09.05.1963 te Renkum, Nederland. Zijn ambstermijn loopt af op 6 juni 2014.

Twee leden van het Raad van Bestuur, mw. Pauliina Parhiala en mw. Claudia Wanring zijn op 27 mei 2011 uit het Bestuur terug getreden.

De Algemene Vergadering heeft beslist de volgende persomnen te benoemen als nieuwe leden van het Raad van Bestuur

1. Henrik Stubkjaer, bestuurder, DanChurchAid, wonende te Ringstedvej 57, 4690 Hasiev, Danemark, geboren op 31.12.1961 te Ring, Danemark. Zijn ambtstermijn eindigt na de Algemene Vergadering van 2015.

2. Ulrich Wemer Locher, bestuurder, Hilfswerk der Evangelischen Kirchen Schweiz / Entraide Protestante Suisse (HEKS / EPER), wondende te Scheffelstrasse 31, 8037 Zürich, Zwitserland, geboren op 14.05.1952 te St. Gallen-Tablat SG, Zwitseriand. Zijn ambtstermijn eindigt na de Algemene Vergadering van 2015.

De Vergardering heeft beslist Henrik Stubkjaer als nieuwe voorzitter te benoemen

C. Jaarrekening 2010

De vergadering heeft de jaarrekening 2010 goedgekeurd.

Gelezen en goedgekeurd op 27 mei 2011 te Sigtuna, Zweden

Arie van der Plas, Bestuurder, APRODEV

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/07/2011- Annexes du Moniteur belge

19/06/2015
ÿþ MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



Déposé I Reçu. le

'717.~, ~~~

~ i y ~ r 1

Greffe

!. s . a 4.6 44 E ei;

N° d'entreprise : 0894.286.649 francophone de Bruzellee

Dénomination

(en entier) ACT Alliance Advocacy to the European Union

(en abrégé) : ACT Alliance EU

Forme juridique Association sans but lucratif

Siège : Boulevard Charlemagne 28,1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Modifications du Conseil d'administration, prolongation du mandat du commissaire

Procès-verbal de l'Assemblée Générale de ACT Alliance Advocacy to the European Union, 5 mai 2015, à Bruxelles, Belqigue

Présent:

Bread for All

Bread for the World

Christian Aid

Church of Sweden

DanChurchAid

Diakonia

EAEZ (Ecumenical Development Cooperation)

Hungarian lnterchurch Aid

Finn Church Aid

ICCO

Kerkinactie  Global Ministries

Norwegian Church Aid

Swiss Church Aid (HEKS/EPER)

Excusés:

Icelandic Church Aid

A. Conseil d'administration

L'Assemblée générale a pris note que le Président du Conseil d'administration, Monsieur Henrik Stubkjaer, avait quitté son poste le 9 octobre 2014 et que lui, conformément aux règles de l'association en vigueur, a été remplacé par son successeur en Danemark, Madame Birgitte Qvist-Sorensen. La nomination de Madame Birgitte Qvist-Sorensen, Directeur, DanChurchAid demeurant à Wesselsgade 13

2200 Copenhagen N, Denmark, née le 03-01-1961 à Frederiksberg, Danemark, en tant que membre du Conseil d'administration a été officiellement approuvée par l'Assemblée générale et le fait que le mandat vient à expiration fe 05-05-2015 a été confirmé.

Le mandat du membre du Conseill d'administration lunch Werner Locher a expiré le 05-05-2015.

L'Assemblée générale a nommé les personnes suivantes comme nouveaux membres du Conseil

d'administration:

1.Madame Birgitte Qvist-Sorensen, directeur de DanChurchAid, demeurant à Wesselsgade 13

2200 Copenhagen N, Denmark, née le 03-01-1961 à Frederiksberg, Danemark,

Sa fonction se terminera après l'Assemblée générale de 2019.

2.Monsieur Bo Lennart Forsberg, directeur de Diakonia, demeurant à Baldersgata 8, 114 27 Stockholm,

Suède, né le 11-10-1950 à Stockholm, Suède.

Sa fonction se terminera après l'Assemblée générale de 2019.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Mon 2.2

Volet B - Suite

B. États financiers 2014

La réunion a approuvé les comptes annuels de 2014

C. Durée du mandat du commissaire aux comptes

La reunion a pris la décision de prolonger le mandat du commissaire, BDQ (B00023),

BE 0431.066.289, représenté par Luk Annick (A00994) jusqu'àu 01.06.2016.

Lu et approuvéiep~ f ( à Utrecht

f

Marinus Verweij,

Administrateur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/06/2015 - Annexes du Moniteur belge

Réservé

au

Moniteur

belge

~

hidatttianeeseuddaddemlgèeq7pggaidoMà#e6$ ureetel ndagreEtagaHtelduiotdáielrisetnigae,Cdatiboutdddqemeaneapouidawtssanees

asielAb}]poUº%Dlri tidereppeéeatder ëes9ottitition ledorldíitiorooil'SoggAii eGeeaëggallctld$git3ess

AIVAMeitd NQ ít~l:elgél#glie

Coordonnées
ACT ALLIANCE ADVOCACY TO THE EUROPEAN UNION,…

Adresse
BOULEVARD CHARLEMAGNE 28 1000 BRUXELLES

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale