AFRICALIA

Association sans but lucratif


Dénomination : AFRICALIA
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 474.198.059

Publication

26/09/2013
ÿþ,.,=, MOá 2.2

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a Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



I

Réservé 111111111111

au 3146966

Moniteur



belge







$RUXELLIB

17 SEP 2013

Greffe

Mentionner sur le dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreprise : 474,198.059

Dénomination

(en entier) : AFRICALIA

(en abrégé) : AFRICALIA

Forme juridique : ASBL

Siège : Boulevard Léopold Il 170, 1080 Molenbeek-St-Jean

Objet de l'acte ; Démission et decès administrateurs, nomination Commissaire, Secrétaire et Trésorier du Conseil d'Administration, changement siège social et pouvoirs

Extrait du procès-verbal de l'Assemblé Générale du 15 décembre 2011.

Monsieur Jacques Deck démissionne du Conseil d'Administration, dont l'adresse est Rue de la Fáret 26, 4100 Seraing.

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 2 février 2012,

Notification du déces de Madame Suzanne Fisch le 22 janvier 2012.

Extrait du procès-verbal de l'Assemblé Générale du 24 avril 2012.

Le mandat de Guy Poppe a été renouvelé pour 3 ans.

Suite à cette démission et à ce déces, le Conseil d'Administration d'AFRICALIA est composé comme suit:

Monsieur Eddy BOUTMANS, Jos Ratinckxstraat 7/39, 2600 Berchem-Antwerpen,

Monsieur René CAMBIER, Rue Darwin 12, 1190 Bruxelles,

Monsieur Ralph COECKELBERGHS, Avenue Prudent Bols 147, 1020 Bruxelles,

Monsieur Guido (Gie) GORIS, Voorteinde 21, 2260 Westerlo,

Monsieur Hegel GOUTIER, Rue de Pascale 8, 1040 Bruxelles,

Monsieur Jean-Pol HUBERT, Avenue des Tritons 39, 1170 Bruxelles,

Monsieur Billy KALONJI, Van Vaerenberghstraat 94, 2600 Berchem,

Monsieur Guy POPPE, Tweelingenstraat 62, 2018 Antwerpen,

Leur mandat se poursuit jusqu'au 21/03/2014 sauf pour Guy Poppe, dont le mandat se termine le 17/03/2015.

Extrait du procès-verbal de l'Assemblé Générale du 24 avril 2012.

Reconduction du mandat du Commissaire pour une durée de 3 ans du bureau VRC BEDRIJFSREVISOREN, IBR nr 00391, West Point Park, 't Hofveld 6 C3, 1702 Grand Bigard,

représenté par Monsieur André GEEROMS, reviseur d'entreprise, IBR nr 01041. Ce mandat prendra fin lors de l'Assemblée Générale qui approuvera les comptes annuels de l'année 2014.

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 13 juin 2012.

Eddy Boutmans est désigné comme Secrétaire du Conseil d'Administration.

René Cambier est désigné comme Trésorier du Conseil d'Administration.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Volet B - Suite

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 13 décembre 2012.

Pour la gestion des comptes financiers de l'association, il est accordé mandat aux personnes suivantes:

Guido Goris, administrateur, président du Conseil d'Administration,

Préderic Jacquemin, Directeur Général chargé de la gestion journalière,

Paul Lira, Coordinateur financier.

Ces pouvoirs sont exercés suivant les modalités suivantes:

Opérations financières (à l'exception d'opérations de caisse) entre les divers comptes de l'association,

tenus dans une ou plusieurs institutions financières, de montant illimité:

Un mandataire signant seul.

Opérations financières (à l'exception d'opérations de caisse) en faveur de tiers, limitées à EUR 50.000,00

par transaction:

Un mandataire signant seul.

Opérations financières (à l'exception d'opérations de caisse) en faveur de tiers, de montant illimité: Deux mandataires signant conjointement.

Toutes opérations de caisse, limitées à EUR 8.000,00 par transaction:

Un mandataire signant seul.

Toutes opérations de caisse, de montant illimité:

Deux mandataires signant conjointement,

Toutes déclarations et formalités en exécution des lois et règlements en matière d'opérations bancaires et

de change:

Un mandataire signant seul.

La présente décision annule et remplace tous pouvoirs antérieurs.

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 17 janvier 2013.

Nouveau siège social situé à Rue du Congrès 13, 1000 Bruxelles,

Guido Goris

Président du Conseil d'Administration

Mentionner sur la dernière page du Votet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de ta personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

rRéSe rvé

au

Moniteur

belge

26/09/2013
ÿþ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

NII asias9 1611JJII

8RUSSEL

1 7 SEP 2013

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

Benaming : AFRICALIA

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Leopold II laan 170, 1080 Molenbeek-St-Jean

Ondernemingsnr : 474 198 059

Voorwerp akte Ontslag en overlijden van bestuurders, benoeming Commisaris, Secretaris en Penningmeester van De raad van bestuur, wijziging maatschappelijke zetel en volmachten

Uittreksel van de besluiten van de jaarlijkse Algemene Vergadering van 15 december 2011. Ontslag als bestuurder van De heer Jacques Deck. Rue de la Fôret 26, 4100 Seraing Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de Raad van Bestuur van 2 februari 2012. Melding van het overlijden van Mevrouw Suzanne Fisch op 22 januari 2012.

Uittreksel van de besluiten van de jaarlijkse Algemene Vergadering van 24 april 2012. Het mandaat van Guy Poppe werd vernieuwd voor 3 jaar,

De Raad van Bestuur van AFRICAL1A VZW is ingevolge dit ontslag en dit overlijden als volgt samengesteld:

De heer Eddy BOUTMANS, Jos Ratinckxstraat 7/39, 2600 Berchem-Antwerpen,

De heer René CAMBIER, Rue Darwin 12, 1190 Brussel,

De heer Ralph COECKELBERGHS, Avenue Prudent Bols 147, 1020 Bruxelles,

De heer Billy KALONJI, Van Vaerenberghstraat 94, 2600 Berchem,

De heer Guido (Gie) GORIS, Voorteinde 21, 2260 Westerlo,

De heer Hegel GOUT1ER, Rue de Pascale 8, 1040 Bruxelles,

De heer Jean-Pol HUBERT, Avenue des Tritons 39, 1170 Bruxelles,

De heer Guy POPPE, Tweelingenstraat 62, 2018 Antwerpen,

Hun mandaat volgt tot 21/03/2014 behalve voor Guy Poppe, waarvan het mandaat eindigt op 17/03/2015. Uittreksel van de besluiten van de jaarlijkse Algemene Vergadering van 24 april 2012.

Herbenoeming als commissaris voor een termijn van 3 jaar van het kantoor VRC BEDRIJFSREVISOREN, 1BR nr 00391, West Point Park, 't Hofveld 6 C3, 1702 Groot Bijgaarden, vertegenwoordigd door de heer André GEEROMS, bedrijfsrevisor, 1BR nr 01041. Dit commissarismandaat zal eindigen op de algemene vergadering die de jaarrekening van het jaar 2014 goedkeurt.

Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de Raad van Bestuur van 13 juni 2012.

Eddy Boutmans is aangewezen als Secretaris van de Raad van Bestuur,

René Cambier is aangewezen ais Penningmeester van de Raad van Bestuur,

Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de Raad van Bestuur van 13 december 2012.

Voor het beheer van de financiële rekeningen van de vereniging wordt aan de volgende personen volmacht gegeven:

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

"

Luik B - Vervolg

Guido Goris, bestuurder, Voorzitter van de Raad van Bestuur,

Fréderic Jacquemin, Algemene Directeur, belast met het dagelijks bestuur,

Paul Lira, Financieel Coördinator.

Deze volmachten worden als volgt uitgeoefend:

Financiële verrichtingen (uitgezonderd kasverrichtingen) tussen rekeningen van de vereniging, binnen dezelfde of tussen verschillende financiële instellingen, zonder beperking van bedrag: Eén volmachtdrager, alleen tekenend.

Financiële verrichtingen (uitgezonderd kasverrichtingen) ten voordele van derden, beperkt tot

EUR 50.000,00 per verrichting:

Eén volmachtdrager, alleen tekenend.

Financiële verrichtingen (uitgezonderd kasverrichtingen) ten voordele van derden, zonder beperking

van bedrag:

Twee volmachtdragers, samen tekenend.

Aile kasverrichtingen, beperkt tot EUR 8.000,00 per verrichting:

Eén volmachtdrager, alleen tekenend,

Alle kasverrichtingen, zonder beperking van bedrag:

Twee volmachtdragers, samen tekenend,

Alle aangiften en formaliteiten in toepassing van de wetgeving en de reglementering inzake

bank- en wisselverrichtingen:

Eén volmachtdrager, alleen tekenend.

Huidige beslissing vervangt en vernietigt aile voorgaande.

Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de Raad van Bestuur van 17 januari 2013.

Nieuwe maatschappelijke zetel gelegen te Congresstraat 13,1000 Brussel.

Guido Goris

Voorzitter van de Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

08/01/2015
ÿþ MOD 2.2

I le Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



II linge!

Déposé / Reçu le

2 fi -12- 20,

Greffe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

au-greffe du-tribunal-de- comx3mrae francophone de Bruxelles

N° d'entreprise : 474.198.059



Dénomination

(en entier) : AFRICALIA

(en abrégé) : AFRICALIA

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue du Congrès, 13; 1000 Bruxelles

Objet de l'acte ; Nomination administrateurs, Secrétaire et Trésorier du Conseil d'Administration et pouvoirs

Extrait du procès-verbal de l'Assemblé Générale du 11 juin 2014.

Suite à cette Assemblé, le Conseil d'Administration d'AFRICALIA est composé comme suit:

Madame Geraldine Abrassart, 28 Rue Sans Souci, 1050 Bruxelles,

Madame Godelieve Ceuppens, Hooikaai 27/3, 1000 Brussel,

Monsieur René CAMBIER, Rue Darwin 12,1190 Brussel,

Monsieur Billy KALONJI, Van Vaerenberghstraat 94, 2600 Berchem,

Madame Aya Kasasa, 132 Rue Saint-Bernard, 1060 Bruxelles,

Madame Anne Leemans, Voorlopig Bewindstraat 42, 1000 Brussel,

Monsieur Guy POPPE, Tweelingenstraat 62, 2018 Antwerpen,

Monsieur Dragolioub Popovitch, 51 Rue Grates, 1170 Bruxelles,

Madame Mireille Tsheusi Robert, Rue de la Clinique 21, 1000 Bruxelles,

Madame Sofia Vancoillie, Grensstraat 231, 9032 Gent,

Monsieur Walter Verdin, Parkdallaan 37, B-3001 Heverlee

Leur mandat se poursuit jusqu'au 10/06/2018 sauf pour Guy Poppe, dont le mandat se termine le 17/03/2015.

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 23 juin 2014.

Godelieve Ceuppens et Dragolioub Popovitch sont designés comme Co-Présidents du Conseil d'Administration.

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 20 octobre 2014.

Geraldine Abrassart est designée comme Secrétaire du Conseil d'Administration René Cambier est désigné comme Trésorier du Conseil d'Administration.

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 23 juin 2014.

Pour la gestion des comptes financiers de l'association, il est accordé mandat aux personnes suivantes:

Godelieve Ceuppens, administrateur, Co-président du Conseil d'Administration, Dragolioub Popovitch, administrateur, Co-président du Conseil d'Administration, Fréderic Jacquemin, Directeur Général chargé de la gestion journalière, Paul Lira, Coordinateur financier.

Ces pouvoirs sont exercés suivant les modalités suivantes:

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

MDD 2.2



Reserve Volet B - Suite

au

Moniteur

belge

Opérations financières (à l'exception d'opérations de caisse) entre les divers comptes de l'association,

tenus dans une ou plusieurs institutions financières, de montant illimité:

Un mandataire signant seul.

Opérations financières (à l'exception d'opérations de caisse) en faveur de tiers, limitées à EUR 50.000,00

par transaction:

Un mandataire signant seul.

Opérations financières (à l'exception d'opérations de caisse) en faveur de tiers, de montant illimité: Deux mandataires signant conjointement.

Toutes opérations de caisse, limitées à EUR 8.000,00 par transaction:

Un mandataire signant seul,

Toutes opérations de caisse, de montant illimité:

Deux mandataires signant conjointement.

Toutes déclarations et formalités en exécution des lois et règlements en matière d'opérations bancaires et

de change:

Un mandataire signant seul.

La présente décision annule et remplace tous pouvoirs antérieurs.

Dragolioùb Popovitch

Co-Président du Conseil d'Administration

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/01/2015 - Annexes du Moniteur belge



Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

08/01/2015
ÿþ

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging ter griffie van de akte

1111.1111111.1.1111 i iu

au. greffe-.au -tribunat -de- commerce-

Déposé I Reçu le

2 6 -12-

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Benaming : AFRICALIA

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Congresstraat , 13; 1000 Brussel

Ortdernemirtgsnr : 474 198 059

Voorwerp akte : Benoeming van bestuurders, Secretaris en Penningmeester van De raad van bestuur en volmachten

Uittreksel van de besluiten van de jaarlijkse Algemene Vergadering van 11 juni 2014. De Raad van Bestuur van AFRICALIA VZW is als volgt samengesteld:

Mevrouw Geraldine Abrassart, 28 Rue Sans Souci, 1050 Bruxelles,

Mevrouw Godelieve Ceuppens, Hooikaai 27/3, 1000 Brussel,

De heer René CAMBIER, Rue Darwin 12, 1190 Brussel,

De heer Billy KALONJI, Van Vaerenberghstraat 94, 2600 Berchem,

Mevrouw Aya Kasasa, 132 Rue Saint-Bernard, 1060 St,-Gilles,

Mevrouw Anne Leemans, Voorlopig Bewindstraat 42, 1000 Brussel,

De heer Guy POPPE, Tweelingenstraat 62, 2018 Antwerpen,

De heer Mirko Dragolioub Popovitch, 51 rue Grates, 1170 Watermael-Boitsfort,

Mevrouw Mireille-Tsheusi Robert, Rue de la Clinique 21, 1000 Brdxelles,

Mevrouw Sofie Vancoillie, Grensstraat 231, 9032 Gent,

De heer Walter Verdin, Parkdallaan 37, B-3001 Heverlee

Hun mandaat volgt tot 10/03/2018 behalve voor Guy Poppe, waarvan het mandaat eindigt op 17/03/2015. Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de Raad van Bestuur van 23 juni 2014.

Godelieve Ceuppens en Mirko Dragolioub Popovitch zijn aangewezen als Co-Voorzitters van de Raad van Bestuur

Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de Raad van Bestuur van 20 oktober 2014.

Geraldine Abrassart is aangewezen als Secretaris van de Raad van Bestuur. René Cambrer is aangewezen ais Penningmeester van de Raad van Bestuur.

Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de Raad van Bestuur van 23 juni 2014.__ _

Voor het beheer van de financiële rekeningen van de vereniging wordt aan de volgende personen

volmacht gegeven:

Godelieve Ceuppens, bestuurder, Co-Voorzitter van de Raad van Bestuur,

Mirko Dragolioub Popovitch, Co-Voorzitter van de Raad van Bestuur,

Fréderic Jacquemin, Algemene Directeur, belast met het dagelijks bestuur,

Paul Lira, Financieel Coordinator.

Deze volmachten worden als volgt uitgeoefend:

Financiële verrichtingen (uitgezonderd kasverrichtingen) tussen rekeningen van de vereniging, binnen dezelfde of tussen verschillende financiële instellingen, zonder beperking van bedrag: Eén volmachtdrager, alleen tekenend.

Financiële_venichtingen.(uitgezonderd.kasverrichtingen).ten 3toQrslelava4_derden, b.eperkt_tat

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

francophone de Bruxeller,

Luik B - Vervolg

EUR 50.000,00 per verrichting:

Eén volmachtdrager, alleen tekenend.

Financiële verrichtingen (uitgezonderd kasverrichtingen) ten voordele van derden, zonder beperking

van bedrag:

Twee volmachtdragers, samen tekenend.

Alle kasverrichtingen, beperkt tot EUR 8.000,00 per verrichting:

Eén volmachtdrager, alleen tekenend,

Alle kasverrichtingen, zonder beperking van bedrag:

Twee volmachtdragers, samen tekenend.

Alle aangiften en formaliteiten in toepassing van de wetgeving en de reglementering inzake

bank- en wisselverrichtingen:

Eén volmachtdrager, alleen tekenend.

Huidige beslissing vervangt en vernietigt alle voorgaande,

Mirko ©ragolioub Popovitch

Co-Voorzitter van de Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 08/01/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden

aan het d Belgisch Staatsblad

1

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

16/09/2011
ÿþ MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

Mc 111111111111111111111

*11140556*

BRUXEL

E S. SEP 2011

Greffe

N° d'entreprise : 474.198.059

Dénomination

(en entier) : AFRICALIA

(en abrégé) : AFRICALIA

Forme juridique : ASBL

Siège : Blv Léopold Il 170, B-1080 Molenbeek-St-Jean

objet de l'acte : Démission et nomination administrateurs, changements des statuts

Extrait du procès-verbal de l'Assemblé Générale du 22 mars 2010.

Quatres administrateurs sont en fin de mandat. Trois le seront en novembre 2010. Pour éviter d'organiser une nouvelle élection en fin d'année, ils démissionnent et se représentent, avec les administrateurs en fin de mandat, pour un nouveau mandat. Tous, à l'exception de Ngo Semzara Kabuta, domicilié chemin du bon secours 20 à 7181 Feluy qui n'est plus candidat.

Trois membres présentent leur candidature pour la première fois.

Suite à ces démissions et à cette élection, le conseil d'administration d'AFRICALIA est composé comme

suit:

Monsieur Eddy BOUTMANS, Jos Ratinckxstraat 7/39, 2600 Berchem-Antwerpen,

Monsieur René Cambier, Rue Darwin 12, 1190 Bruxelles,

Monsieur Ralph COECKELBERGHS, Avenue Prudent Bols 147, 1020 Bruxelles,

Monsieur Jacques DECK, rue de la Fôret 26, 4100 Seraing,

Madame Suzanne Fisch, rue du Friquet 30, 1170 Bruxelles,

Monsieur Guido (Gie) GORIS, Voorteinde 21, 2260 Westerlo,

Monsieur Hegel GOUTIER, rue de Pascale 8, 1040 Bruxelles

Monsieur Jean-Pol HUBERT, avenue des tritons 39, 1170 Bruxelles,

Monsieur Billy Kalonji, Van Vaerenberghstraat 94, 2600 Berchem,

Monsieur Guy POPPE, tweelingenstraat 62, 2018 Antwerpen,

Leur mandat se poursuit jusqu'au 21/3/2014 sauf pour Guy Poppe, dont le mandat se termine le 17/3/2012.

Extrait du procès-verbal du Conseil d'Administration du 26 avril 2010

Gie Gons est désigné comme président du conseil d'administration.

Jean-Pol Hubert est désigné comme vice-président du conseil d'administration.

L'assemblé Extraordinaire du 13 janvier 2011 a voté les nouveaux statuts ci-joints. Ces statuts remplacent les statuts du 7 décembre 2004, publiés dans le Moniteur Belge du 9 février 2005.

Statuts votés par l'assemblée extraordinaire du 13 janvier 2011.

Art 1

L'association est constituée comme entité avec personnalité juridique, plus spécialement sous forme d'association sans but lucratif, en abrégé ASBL, en Néerlandais « vereniging zonder winstoogmerk », en abrégé VZW, dont le statut est réglé par la loi du 27 juin 1921 sur les associations sans but lucratif, les associations internationales sans but lucratif et les fondations, publiée au Moniteur Belge du ler juillet 1921, modifiée par la loi du 2 mai 2002 publiée au Moniteur Belge du 11 décembre 2002 et par la loi du 16 janvier. ' 2003 publiée au Moniteur Belge du 5 février 2003, ci-après nommée Loi A&F.

L'association se nomme AFRICALIA.

Art 2.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/09/2011 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/09/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

2.1 Le siège de l'association est établi à Molenbeek Saint Jean, Boulevard Léopold ll 170, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

2.2 L'association peut avoir des sièges administratifs ou d'activités, des bureaux, des sections, etc., sur le territoire national ou en dehors de celui-ci.

Art 3.

3,1 L'objectif principal de l'association est de contribuer à la promotion du « développement humain durable » (comme stipulé à l'art 3 de la loi du 25 mai 1999 concernant ia Coopération Internationale Belge), en Afrique et dans les pays du Sud. Afin de réaliser son objectif de développement humain durable, l'association aidera à favoriser le développement socio-économique et socioculturel et le renforcement de la base sociale dans les pays partenaires, ainsi qu'à sensibiliser les opinions publiques belges et européennes sur la nécessité de participer à ce développement.

3,2 L'association souscrit aussi aux objectifs de l'Accord ACP-UE signé à Cotonou, le 23 juin 2000, plus spécifiquement à l'article 27.

Dans le domaine de la culture, la coopération vise à :

a.intégrer la dimension culturelle à tous fes niveaux de la coopération au développement.

b.Reconnaitre, préserver et promouvoir les valeurs ei identités culturelles pour favoriser le dialogue interculturel.

c.Reconnaitre, sauvegarder et valoriser le patrimoine culturel, appuyer le développement des capacités dans ce secteur.

d.Développer les industries culturelles et améliorer les possibilités d'accès au marché pour les biens et services culturels et artistiques.

3.3 L'association peut prêter son concours et s'intéresser à toute activité de nature à servir la réalisation de son objet social. Elle peut poser tous les actes, de quelque nature que ce soit, se rapportant directement ou indirectement à son objet, s'ils concourent à sa réalisation. Elle peut notamment avoir des activités de publication et d'édition. Elle peut mener des activités économiques de nature à favoriser la réalisation de ses objectifs. Elle peut aussi créer ou gérer tout service ou institution.

Art 4.

Les ressources de l'association sont constituées des cotisations des membres, subventions, dons et legs de personnes physiques ou morales ei d'administrations publiques, des intérêts issus du placement des fonds dont elle viendrait à disposer et du revenu de ses biens, de la vente de ses produits culturels et, d'une manière générale, de toutes ressources autorisées par les lois et réglementations.

Art 5.

5.1 L'association a été fondée par les personnes suivantes :

Monsieur Eric Antonis, Guldensporenstraat 141, 2140 Borgerhout,

Madame Colette Braeckman, rue Asselberghs 98, 1180 Bruxelles,

Monsieur Jan Cools, Kapenbergstraat 67, 2640 Mortsel,

Monsieur Pierre de Marei, avenue Franklin Roosevelt 50, 1050 Bruxelles,

Monsieur Jacques Delcuvellerie, rue du Village 16, 1370 Lathuy,

Monsieur Dirk Dumon, Eggestraat 21, 1170 Brussel,

Madame Fabienne Dumont, rue du Mont Blanc 50, 1060 Bruxelles,

Monsieur Marc Gosse, Vieille rue du Moulin 267, 1180 Bruxelles,

Madame Ann Gerrard, rue du Tilleul 4, 1640 Rhode St Genèse,

Monsieur Jean-Pierre Jacquemin, rue des Champs Elysées 83, 1050 Bruxelles,

Monsieur Ludo Janssens, Bolwerkstraat 6, 2018 Antwerpen,

Monsieur Ngo Semzara Kabuta, Chemin du Bon Secours 20, 7181 Feluy,

Monsieur Toma Muteba Luntumbue, avenue de la Semoy 17, 1200 Bruxelles,

Madame Suzanne Monkassa, Stationsstraat 51, 1601 Ruisbroek,

Monsieur Sene Pape Mbaye, rue Van Schoor 36, 1030 Bruxelles,

Monsieur Philippe Pirotte, Eikelstraat 13, 2600 Berchem,

Monsieur Pascal Polar, Chaussée de Charleroi 108, 1060 Bruxelles,

Monsieur Mirko Popovitch, rue Gratès 51, 1170 Bruxelles,

Madame Kristel Roefs, Gemeentestraat 175, 3010 Kessel-Lo,

Madame Marijke Seresia, De Kluis 4, 2970 Schilde `s Gravenwezel

Madame Edith Sizoo, Jozef Il straat 174, 1000 Brussel,

Madame Claude Thoirin, Place du Try 33, 6110 Montigny le Tilleul,

Monsieur Marc Van Craen, ljzermolenstraat 99, 3001 Heverlee,

Monsieur Jef Van Eyck, Merrnansstraat 34, 2300 Turnhout,

Monsieur Walter Zinzen, Korenbloemlaan 28, 1933 Sterrebeek,

5.2 L'association doit compter au moins treize membres associés.

5.3 L'association s'efforcera de tendre à la parité linguistique des membres associés.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/09/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

5.4 Des personnes morales peuvent être admises comme membres associés de l'association.

5.5 Les demandes d'admission en qualité de membre de l'association sont à adresser aux présidents du conseil d'administration. Ces demandes sont soumises à l'approbation du conseil d'administration qui statue souverainement et par majorité simple.

5.6 Dans le respect de son objectif social, l'association veillera à ce que la diaspora africaine soit au mieux représentée en son sein comme dans ses instances dirigeantes.

Art.6.

6.1 L'association se dote d'un règlement d'ordre interne.

6.2 II définit les obligations, droits et responsabilités des administrateurs en général et plus particulièrement

celles des présidents, secrétaire et trésorier, de même que la responsabilité collective du Conseil

d'administration.

6.3 II définit les tâches, obligations, droits et responsabilités de la direction et du personnel d'Africalia.

Art. 7.

7.1 Les membres associés sont soumis au payement d'une cotisation annuelle qui ne pourra dépasser ¬ 200.00. Son montant sera décidé annuellement par le Conseil d'administration.

7.2 Le membre omettant de payer sa cotisation recevra une lettre de rappel par courrier ordinaire ou électronique. Si le payement n'est pas effectué au cours du mois suivant, le membre sera réputé démissionnaire. Le Conseil d'administration pourra décider de son retrait de la liste des membres.

7.3 Les membres démissionnaires ou exclus, n'ont aucun droit sur le fonds social. Ils ne peuvent réclamer aucun compte ni faire apposer des scellés ou requérir d'inventaire. Il en va de même pour les héritiers, créanciers ou ayants droit d'un membre décédé.

7.4 L'exclusion d'un associé ne peut être prononcée que par l'assemblée générale statuant à la majorité des deux tiers des membres présents ou représentés

La proposition d'exclusion, clairement et succinctement exposée, doit être inscrite à l'ordre du jour de l'Assemblée générale. Les membres présents à l'Assemblée générale peuvent demander des éclaircissements au Conseil d'Administration. Le membre dont l'exclusion est demandée a, ensuite, avant le vote, la faculté de présenter ou faire présenter sa défense devant l'Assemblée générale.

Art 8.

8.1 L'assemblée générale est composée de tous les membres associés.

8.2 Relèvent de sa compétence : l'approbation des budgets et des comptes, la nomination du ou des

commissaires aux comptes indépendants, l'exclusion d'un membre associé et la dissolution de l'association.

8.3 L'assemblée générale nomme et révoque les administrateurs. La proposition de révocation d'un

administrateur est soumise à la même procédure que celle de l'exclusion d'un membre associé.

8.4 Elle est compétente pour modifier les statuts selon les termes de la Loi.

Art 9.

9.1 L'assemblée générale ordinaire se réunit deux fois par an, dont une fois au moins durant le premier semestre de l'année civile, sur convocation du conseil d'administration.

9.2 Une assemblée générale doit être convoquée dans les deux mois lorsqu'un cinquième des membres associés en fait la demande.

9.3 La convocation d'une Assemblée générale doit être envoyée au moins deux semaines avant la date fixée pour la réunion, par pli ordinaire ou courriel a l'adresse communiquée par le membre associé et elle doit contenir l'ordre du jour détaillé.

9.4 Un associé peut se faire représenter par un autre associé porteur d'une procuration écrite. La procuration ne pourra être utilisée pour des votes ayant lieu sur des points amendés par les participants à l'Assemblée générale ou des points ajoutés à l'ordre du jour.

9.5 Les décisions prises en réunion font l'objet d'un procès-verbal signé par les présidents du conseil d'administration et le secrétaire, ou leurs remplaçants, et consigné dans un registre. Les membres associés ont le droit de prendre connaissance des procès-verbaux, sans déplacement du registre.

Art 10.

10.1 L'association est gérée par un conseil d'administration.

10.2 Cet organe exécutif est composé de minimum cinq et maximum douze administrateurs, membres

associés de l'association, nommés à titre personnel pour quatre ans.

10.3 Le mandat des administrateurs commence le jour de leur élection et prend fin lors de l'Assemblée

générale, les dégageant de leurs obligations et responsabilités, quatre ans après leur élection.

10.4 Les administrateurs doivent avoir connaissance des statuts et du règlement d'ordre intérieur de

l'association.

10.5 S'il échet que, lors de la fin de mandat d'administrateurs sortant, le nouveau Conseil d'administration

ne comportait pas le nombre minimum de membres prévus, les administrateurs sortants assureront la continuité

de leur fonction jusqu'à ce que leur remplacement aura été assuré. Le Conseil d'administration se devra de

faire tout le nécessaire pour y parvenir dans les délais les plus brefs

10.6 Les membres du conseil d'administration ne peuvent exercer un mandat politique.

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MOD 2.2

10.7 Les mandats ne sont renouvelables qu'une seule fois.

Art 11.

11.1 Le conseil d'administration élit en son sein un président et un vice-président, ainsi qu'un secrétaire et un trésorier. Le président et le vice-président sont de préférence de régimes linguistiques différents tout comme le secrétaire et le trésorier.

11.2 Le président et le vice-président, ou les co-présidents sont désignés dans les présents statuts comme

« les présidents ».

11.3 Leurs compétences spécifiques et tâches sont définies dans le règlement d'ordre interne.

Art 12.

12.1 Le conseil d'administration se réunit sur convocation du secrétaire agissant à la demande des présidents, ou à la demande directe de ceux-ci, par lettre envoyée par courrier ordinaire ou par courriel deux semaines à l'avance.

12.2 Le conseil d'administration se réunit aussi souvent que l'administration de l'association l'exige et au moins trois fois par an. Le conseil doit être convoqué lorsqu'un tiers des membres associés en fait la demande, dans le mois qui suit.

12.3 Pour délibérer valablement, la moitié des membres du conseil doivent être présents ou représentés. Chaque administrateur ne peut être porteur que d'une procuration. A défaut du quorum de présences, une seconde réunion peut être convoquée dans les quatorze jours, avec le même ordre du jour et en mentionnant que le conseil pourra délibérer quel que soit le nombre de personnes présentes ou représentées.

12.4 Les convocations doivent mentionner l'ordre du jour. Il peut y avoir délibération sur les sujets non inscrits à l'ordre du jour pour autant que deux tiers des membres soient présents ou représentés, qu'un point « divers » ait été indiqué dans la convocation et que les deux tiers des membres présents estiment que la situation s'accommode mal d'un report à la réunion suivante.

12.5 Sauf disposition contraire des statuts ou de la loi, les décisions du conseil d'administration sont prises à la majorité simple des voix exprimées.

12.6 Les réunions sont présidées par un président, ou par le plus âgé des administrateurs présents. Les décisions prises en réunion font l'objet d'un procès-verbal, approuvé dans les meilleurs délais, signé par l'un des présidents du conseil d'administration ou le secrétaire ou leurs remplaçants, et consigné dans un registre. A tout moment, les membres associés ont le droit de prendre connaissance des procès-verbaux, sans déplacement du registre.

Art 13.

13.1 Le conseil d'administration a les pouvoirs d'exercer toutes actions de gestion interne, nécessaires ou utiles à la réalisation de l'objectif de l'ASBL, à l'exception de ce qui est de la compétence exclusive de l'assemblée générale suivant les termes de la Loi ou des présents statuts.

13.2 Sans dérogation aux obligations qui découlent du principe de gestion collégiale, notamment les administrateurs peuvent répartir les tâches de gestion entre eux. Une telle répartition n'est pas opposable aux tiers, même si elle a été publiée. Le non-respect de ces accords engage toutefois la responsabilité interne des administrateurs concernés.

Art 14.

14.1 Le conseil d'administration représente collégialement l'ASBL en toute matière judiciaire et extrajudiciaire.

14.2 Sans déroger aux pouvoirs de représentation du conseil d'administration en tant que collège, l'ASBL peut valablement être représentée en toute matière judiciaire et extrajudiciaire par deux administrateurs, opérant conjointement.

14.3 Le conseil d'administration ou les administrateurs qui représentent l'ASBL peuvent désigner des mandataires de l'association. Seuls des mandats précis et limités se rapportant à des actes ou successions d'actes juridiques bien définis par le Conseil d'administration sont autorisés. Les mandataires engagent l'ASBL dans les limites du mandat accordé dont les limites sont opposables aux tiers conformément aux règles d'application en matière de mandat

Art 15.

La gestion journalière interne et la représentation externe de cette gestion journalière de l'ASBL peut-être déléguée par le conseil d'administration à une ou plusieurs personnes, administrateur ou non, membres de l'association ou non, selon les limites prévues dans le règlement d'ordre interne et par la loi.

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Réservé

au

Moniteur

belge

MOD 2.2

Volet B - Suite

Art 16.

16.1 Les administrateurs sont responsables de l'exécution de leur mandat. Dans les limites de leurs mandats, les administrateurs ne contractent aucune obligation personnelle.

16.2 A la fin de leur mandat, les administrateurs restent en fonction et assurent la gestion de l'association jusqu'à la nomination du nouveau conseil d'administration et après avoir été déchargés de leurs responsabilités par l'Assemblée générale

16.3 L'administrateur démissionnaire adresse sa démission par écrit au(x) président(s) du conseil d'administration contre accusé de réception.

16.4 La révocation d'un administrateur doit être approuvée par un vote des deux tiers de l'Assemblée générale.

Art 17.

Afin d'optimiser la qualité de ses services, l'association pourra, si nécessaire, prendre conseil auprès de

spécialistes tels que

-experts internationaux dans le domaine des arts du sud ou des rapports entre développement et culture, -représentants d'organisations non gouvernementales à la coopération au développement,

-représentants d'institutions culturelles ou sociales, publiques ou privées, ayant une expérience et/ou actives dans le domaine des cultures du sud.

Art 18.

18.1 L'exercice social commence le 1er janvier et se termine le 31 décembre.

18.2 Les bilans et comptes de l'exercice écoulé, le budget de l'exercice suivant, un état des moyens

techniques, matériels et financiers dont dispose l'association et un rapport financier sont soumis annuellement à

l'approbation de la première assemblée générale annuelle.

18.3 L'approbation par l'assemblée générale entraîne la décharge des administrateurs.

18.4 L'assemblée générale peut désigner en son sein un ou des vérificateurs aux comptes chargé(s) de lui

faire rapport.

18.5 Les bilans et comptes font l'objet d'une vérification par un commissaire réviseur, agréé au titre de

réviseur d'entreprises, et non membre d'Africalia.

Art 19.

19.1 En cas de dissolution de l'association, le conseil d'administration demandera à l'assemblée générale de désigner te ou les liquidateur(s) et d'indiquer l'affectation à donner à l'actif net de l'association, après liquidation des dettes, apurement des comptes et dans les conditions prévues par la loi

19.2 L'affectation de l'actif net devra être réservé à une organisation dont les objectifs sont conformes à l'objet social d'Africalia.

Art 20.

Tout ce qui n'a pas été expressément prévu dans les présents statuts est réglé conformément aux :

dispositions de la Loi.

Guido Goris

Président du Conseil d'Administration

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

16/09/2011
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Benaming : AFRICALIA

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Leopold Il laan 170, B-1080 Sint Jans Molenbeek

Ondememingsnr : 474 198 059

Voorwerp akte : Ontslagen en benoemingen bestuurders, statutenwijziging

Uittreksel van de besluiten van de jaarlijkse algemene vergadering van 22 maart 2010:

Vier bestuursleden zijn aan het einde van hun mandaat. Drie bestuursleden zullen het zijn in november 2010. Om nieuwe verkiezingen op het einde van het jaar te vermijden, nemen deze drie leden vandaag ontslag en stellen zich, samen met de bestuursleden die aan het einde vanhun mandaat zijn, allen opnieuw kandidaat.

Allen, behalve Ngo Semzara Kabuta, wonende chemin du Bon secours 20,7181 Feluy. Hij is geen kandiddat meer.

Drie leden stellen zich voor het eerst kandidaat.

De raad van bestuur van AFRICALIA VZW is ingevolge deze ontslagen en verkiezingen als volgt

samengesteld:

De heer Eddy BOUTMANS, Jos Ratinckxstraat 7/39, 2600 Berchem-Antwerpen,

De heer René Cambier, Rue Darwin 12, 1190 Bruxelles,

De heer Ralph COECKELBERGHS, Avenue Prudent Bols 147, 1020 Bruxelles,

De heer Jacques DECK, rue de la fàret 26, 4100 Seraing,

Mevrouw Suzanne Fisch, rue du friquet 30, 1170 Bruxelles,

De heer Guido (Gie) GORIS, Voorteinde 21, 2260 Westerlo,

De heer Hegel GOUTTER, rue de Pascale 8, 1040 Bruxelles

De heer Jean-Pol HUBERT, avenue des tritons 39, 1170 Bruxelles,

De heer Billy Kalonji, Van Vaerenberghstraat 94, 2600 Berchem,

De heer Guy POPPE, tweelingenstraat 62, 2018 Antwerpen,

Hun mandaat loopt tot 21/3/2014 behalve voor Guy Poppe zijn mandaat loopt tot 1713/2012.

Uittreksel van de besluiten van de vergadering van de raad van bestuur van 26 april 2010.

Gie Goris is aangesteld als voorzitter van de raad van bestuur.

Jean-Pol Hubert is aangesteld als vice-voorzitter.

Huidige beslissing vervangt en vernietigt alle voorgaande.

De Buitengewone Algemene Vergadering van 13 januari 2011 heeft de onderstaande nieuwe statuten van de vereniging goedgekeurd. Deze vervangen de statuten van 7 december 2004, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 9 februari 2005.'

Statuten goedgekeurd door de buitengewone algemene vergadering van 13 januari 2011.

Art 1.

De vereniging wordt opgericht als een entiteit met rechtspersoonlijkheid, meer in het bijzonder als een vereniging zonder winstoogmerk, afgekort VZW, in het Frans "association sans but lucratif', afgekort ASBL, op grond van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 1 juli 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 11 december 2002, en door de Wet van 16 januari 2003, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 5 februari 2003, hierna genoemd V&S wet.

De vereniging draagt de naam AFRICALIA.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

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Art 2.

2.1 De zetel van de vereniging is gevestigd te Sint Jans Molenbeek, Leopold Il laan 170, gelegen in het

gerechtelijk arrondissement Brussel.

2.2 De vereniging kan administratieve of werkingszetels, kantoren, afdelingen, enz. hebben in België of in

het buitenland.

Art 3.

3.1 De vereniging heeft als hoofddoel bij te dragen aan het bevorderen van de duurzame menselijke ontwikkeling, (zoals bedoeld in art 3 van de wet van 25 mei 1999 betreffende de Belgische Internationale Samenwerking) in Afrika en in de landen van het Zuiden in het algemeen te ondersteunen. Ten einde haar doelstelling van duurzame menselijke ontwikkeling te realiseren zal de vereniging de socio-economische en socio-culturele ontwikkeling en de versterking van het maatschappelijk draagvlak in de partnerlanden helpen bevorderen, alsook de Belgische en Europese publieke opinie sensibiliseren over de noodzaak aan deze ontwikkeling deel te nemen.

3.2 De vereniging onderschrijft ook de oogmerken van het ACP-EU verdrag ondertekend te Cotonou op 23 juni 2000, meer bepaald artikel 27: Op het cultureel terrein richt de samenwerking zich op:

a.het integreren van de culturele dimensie op alle niveau's van de ontwikkelingssamenwerking,

b.het erkennen, beschermen en het promoten van de waarden en culturele identiteiten om de interculturele dialoog aan te moedigen.

c.het erkennen, beschermen en het valoriseren van het cultureel patrimonium, het ondersteunen van de ontwikkeling van de capaciteiten in deze sector.

d.het ontwikkelen van de culturele industrie en het verbeteren van de toegang tot de markten voor artistieke en culturele goederen en diensten

ciD 3.3 De vereniging kan haar medewerking verlenen en zich in alle mogelijke activiteiten die bijdragen tot de verwezenlijking van haar doelstellingen. De vereniging is bevoegd om alle mogelijke handelingen te verrichten van welke aard dan ook die rechtstreeks of onrechtstreeks te maken hebben met haar doelstellingen en bijdragen tot de realisatie ervan. Zij mag met name ook publiceren en uitgeven. Zij mag activiteiten ondernemen van economische aard voor de verwezenlijking van haar doelstellingen. Zij mag ook diensten en instellingen oprichten en beheren.

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Art 4.

' De inkomsten van de vereniging bestaan uit ledenbijdragen, toelagen, giften en legaten van fysische en rechtspersonen en overheden, rente uit de belegging van fondsen waarover ze zou beschikken en uit de inkomsten van haar eigendommen, de verkoop van haar culturele producten en in het algemeen uit alle door

wetten en reglementen geoorloofde bronnen.

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0 Art 5.

5.1 De vereniging werd gesticht door volgende personen:

De heer Eric Antonis, Guldensporenstraat 141, 2140 Borgerhout,

Mevrouw Colette Braeckman, rue Asselberghs 98, 1180 Bruxelles,

et

De heer Jan Cools, Kapenbergstraat 67, 2640 Mortsel,

De heer Pierre de Maret, avenue Franklin Roosevelt 50, 1050 Bruxelles,

et De heer Jacques Delcuvellerie, rue du Village 16, 1370 Lathuy,

et

De heer Dirk Dumon, Eggestraat 21, 1170 Brussel,

Mevrouw Fabienne Dumont, rue du Mont Blanc 50, 1060 Bruxelles,

De heer Marc Gossé, Vieille rue du Moulin 267, 1180 Bruxelles,

ciD Mevrouw Ann Gerrard, rue du Tilleul 4, 1640 Rhode St Genèse,

pq De heer Jean-Pierre Jacquemin, rue des Champs Elysées 83, 1050 Bruxelles, De heer Ludo Janssens, Bolwerkstraat 6, 2018 Antwerpen,

el De heer Ngo Semzara Kabuta, Chemin du Bon Secours 20, 7181 Feluy,

De heer Toma Muteba Luntumbue, avenue de la Semoy 17, 1200 Bruxelles,

Mevrouw Suzanne Monkassa, Stationsstraat 51, 1601 Ruisbroek,

De heer Sene Pape Mbaye, rue Van Schoor 36, 1030 Bruxelles,

et De heer Philippe Pirotte, Eikelstraat 13, 2600 Berchem,

De heer Pascal Polar, Chaussée de Charleroi 108, 1060 Bruxelles,

De heer Mirko Popovitch, rue Gratès 51, 1170 Bruxelles,

Mevrouw Kristel Roefs, Gemeentestraat 175, 3010 Kessel-Lo,

Mevrouw Marijke Seresia, De Kluis 4, 2970 Schilde 's Gravenwezel

Mevrouw Edith Sizoo, Jozef il straat 174, 1000 Brussel,

Mevrouw Claude Thoirin, Place du Try 33, 6110 Montigny le Tilleul,

De heer Marc Van Craen, Ijzermolenstraat 99, 3001 Heverlee,

De heer Jef Van Eyck, Mermansstraat 34, 2300 Turnhout,

De heer Walter Zinzen, Korenbloemlaan 28, 1933 Sterrebeek,

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5.2 Het aantal leden moet minstens dertien bedragen.

5.3 De vereniging zal erover waken de taalpariteit tussen de leden te waarborgen

5.4 Rechtspersonen komen in aanmerking als leden van de vereniging.

5.5 Aanvragen tot toetreding als lid van de vereniging moeten schriftelijk gericht worden aan de voorzitters

van de raad van bestuur. Deze aanvragen zijn onderworpen aan de goedkeuring van de raad van bestuur die

hierover autonoom en bij gewone meerderheid beslist.

5.6

In overeenstemming met haar sociale doelstelling, zal de vereniging erover waken dat de Afrikaanse

diaspora zo goed mogelijk vertegenwoordigd is, in al haar structuren.

Art.6.

6.1 De vereniging stelt een reglement van interne orde op.

6.2 Deze definieert de plichten, rechten en verantwoordelijkheden van de bestuurders in het algemeen en

die van voorzitters, secretaris en penningmeester in het bijzonder, alsook de collectieve verantwoordelijkheid

van de Raad van Bestuur.

6.3 Deze omschrijft de taken, plichten, rechten en verantwoordelijkheden van het management en de

medewerkers van Africalia.

Art. 7.

7.1 De leden zijn onderworpen aan de betaling van een jaarlijkse contributie die niet hoger mag zijn dan E 200,00. Het bedrag zal jaarlijks worden vastgesteld door de Raad van Bestuur.

7.2 Een lid dat verzuimt zijn bijdrage te betalen ontvangt een herinneringsbrief per gewone post of via mail. Indien de betaling niet binnen de maand wordt uitgevoerd, zal het lid gezien worden als uittredend. De Raad van Bestuur kan dan besluiten om zijn lidmaatschap te schrappen.

7.3 De uittredende of uitgesloten leden hebben geen recht op het bezit of op een gedeelte van het bezit van de vereniging. Het is hen daarenboven niet toegestaan zegels te doen leggen, noch boedelbeschrijving noch afrekeningen te vorderen. Het zelfde geldt voor erfgenamen, schuldeisers of rechthebbenden van een overleden lid.

7.4 Het schrappen van een lid kan enkel worden uitgesproken door de algemene vergadering bij tweederde meerderheid van de aanwezige og vertegenwoordigde leden.

De voorgestelde schrapping, die duidelijk en bondig moet worden uitgelegd, moet op de agenda van de Algemene Vergadering worden gezet. De leden die de Algemene Vergadering bijwonen mogen nadere toelichting vragen aan de Raad van Bestuur. Het lid wiens uitsluiting wordt gevraagd, heeft vervolgens, voor de stemming, het recht zich te verdedigen of te laten verdedigen voor de Algemene Vergadering.

Art 8.

8.1 De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden.

8.2 Onder haar bevoegdheid valt: de goedkeuring van de begroting en van de jaarlijkse rekeningen, het benoemen van de onafhankelijke commissaris(sen) ter verificatie van de rekeningen, de uitsluiting van leden en de ontbinding van de vereniging.

8.3 De algemene vergadering heeft de bevoegdheid de bestuurders te benoemen en af te zetten. Het voorstel om een bestuurder te ontzetten is onderworpen aan dezelfde procedure als de uitsluiting van een lid. 8.4 Zij is bevoegd voor de wijziging van de statuten overeenkomstig de bepalingen van de wet.

Art 9.

9.1 De algemene vergadering wordt twee maal per jaar gehouden, waarvan ten minste in de loop van het eerste semester van het burgerlijk jaar, bijeengeroepen door de raad van bestuur.

9.2 Een algemene vergadering moet binnen de twee maanden bijeengeroepen worden indien dit verzocht wordt door één vijfde van de leden.

9.3 De uitnodiging moet minstens twee weken voor de vastgelegde datum van de vergadering verstuurd worden, per gewone post of per e-post, naar het adres dat door het lid werd meegedeeld, en moet de gedetailleerde agenda van de vergadering bevatten.

9.4 Een lid mag zich laten vertegenwoordigen door een ander lid met een schriftelijke volmacht. De volmacht kan niet worden gebruikt voor stemmingen over punten die werden geamendeerd door degene die aanwezig zijn op de Algemene Vergadering of over punten die aan de agenda werden toegevoegd.

9.5 De beslissingen van de algemene vergadering worden opgenomen in notulen ondertekend door één van de voorzitters van de raad van bestuur en de secretaris, of hun vervangers, en ingeschreven in een register. Op elk ogenblik hebben de leden recht op inzage van de notulen, zonder verplaatsing van het register

Art 10.

10.1 De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur.

10.2 Dit uitvoerend orgaan is samengesteld uit minstens vijf en maximum twaalf beheerders, leden, van de

vereniging, benoemd ten persoonlijke titel voor vier jaar.

10.3 Het mandaat van de beheerders gaat in op de dag van hun verkiezing en eindigt op de Algemene

Vergadering vier jaar na hun verkiezing, die hen ontheft van hun verplichtingen en verantwoordelijkheden.

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10.4 De beheerders moeten op de hoogte zijn van de statuten en het reglement van interne orde van de vereniging.

10.5 In het geval dat bij het verstrijken van het mandaat de nieuwe Raad van Bestuur niet het minimum vereiste aantal leden bevat, zullen de uittredende bestuurders de continuïteit van hun functie waarborgen tot vervanging is verzekerd. De Raad van Bestuur zal alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk af te handelen.

10.6 De leden mogen geen politiek mandataris zijn.

10.7 De mandaten zijn slechts eenmaal hernieuwbaar.

Art 11.

11.1 De leden van de raad van bestuur benoemen onder hen een voorzitter en een ondervoorzitter, , alsook

een secretaris en een penningmeester. De Voorzitter en de ondervoorzitter behoren bij voorkeur tot een

verschillende taalrol. Hetzelfde geldt voor de secretaris en de penningmeester.

11.2 De voorzitter en de ondervoorzitter, of de co-voorzitters worden in de statuten verder aangeduid als "de

voorzitters".

11.3 Hun specifieke competenties en taken staan omschreven in het reglement van interne orde.

Art 12.

12.1 De raad van bestuur vergadert op schriftelijke bijeenroeping van de secretaris die handelt op vraag van de voorzitters, of op hun directe vraag, per brief verstuurd per gewone post of per e-post en minstens twee weken vooraf.

12.2 De raad van bestuur vergadert zo vaak als nodig en minstens drie keer per jaar. Bijeenroeping van de raad is verplicht op vraag van een derde van de leden van de vereniging, en dit binnen de maand die volgt.

12.3 De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen wanneer de helft van de bestuursleden aanwezig of vertegenwoordigd is. Elke bestuurder kan slechts één volmacht dragen. Bij ontstentenis van het vereiste aantal leden kan binnen de veertien dagen een tweede vergadering bijeengeroepen worden, met dezelfde agenda en de vermelding dat de raad kan beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde personen.

12.4 De uitnodiging moet de agenda vermelden. Er kan beraadslaagd warden over niet op de agenda vermelde onderwerpen voor zover twee derde van de bestuursleden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en voor zover een variapunt op de uitnodiging is vernield en dat twee derden van de aanwezige leden menen dat de situatie een uitstel tot de volgende vergadering moeilijk zou verdragen.

12.5 De beslissingen van de raad van bestuur worden bij eenvoudige meerderheid der uitgebrachte stemmen genomen, behoudens de gevallen waarbij de wet of de statuten er anders over beslissen.

12.6 De vergaderingen worden voorgezeten door een voorzitter, of door het oudste lid van de aanwezige bestuurders. De beslissingen van de vergadering worden opgenomen in notulen, niet bekwame spoed goedgekeurd, ondertekend door een van de voorzitters van de raad van bestuur of de secretaris of hun vervangers, en ingeschreven in een register. De leden hebben steeds recht op inzage van de notulen, zonder verplaatsing van het register.

Art 13.

13.1 De Raad van Bestuur is bevoegd om alle handelingen van intern bestuur te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van het doel van de VZW, niet uitzondering van die handelingen waarvoor volgens de wet of deze statuten de Algemene Vergadering exclusief bevoegd is.

13.2 Onverminderd de verplichtingen die voortvloeien uit collegiaal bestuur, , kunnen de bestuurders de bestuurstaken onder elkaar verdelen. Zodanige verdeling van taken kan aan derden niet worden tegengeworpen, zelfs niet nadat ze zijn openbaar gemaakt. Niet-naleving ervan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken bestuurder(s) in het gedrang.

Art 14.

14.1 De Raad van Bestuur vertegenwoordigt als college de VZW in alle handelingen in en buiten rechte.

14.2 Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de Raad van Bestuur als college, wordt de VZW in en buiten rechte eveneens vertegenwoordigd door twee bestuurders, gezamenlijk handelend.

14.3 De Raad van Bestuur of de bestuurders die de VZW vertegenwoordigen kunnen gevolmachtigden van de VZW aanstellen. Alleen bijzondere en beperkte volmachten voor bepaalde of een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd. De gevolmachtigden verbinden de VZW binnen de perken van de hun verleende volmacht waarvan de grenzen wel tegenwerpefijk zijn aan derden overeenkomstig wat geldt inzake lastgeving.

Art 15.

Het dagelijks bestuur van de VZW op intern vlak alsook de externe vertegenwoordiging wat betreft dat dagelijks bestuur kan door de raad van bestuur worden opgedragen aan één of meer personen, al dan niet lid van de raad van bestuur, en al dan niet lid van de vereniging, volgens de beperkingen voorzien in het reglement van interne orde en in de wet.

' Luik B - Vervolg

Art 16.

16.1 De bestuurders zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van hun mandaat. Binnen de grenzen van hun mandaat kunnen ze niet persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.

16.2 Bij het einde van hun mandaat blijven de bestuurders in functie en verzekeren het bestuur van de vereniging tot de benoeming van de nieuwe raad van bestuur en nadat ze zijn ontheven van hun verantwoordelijkheden door de Raad van Bestuur

16.3 Elke bestuurder die ontslag wil nemen moet de voorzitter(s) van de raad van bestuur tegen ontvangstbewijs schriftelijk inlichten.

16.4 De ontzetting van een bestuurder uit zijn functies moet goedgekeurd worden door tweederde " meerderheid van de Raad van Bestuur.

Art 17.

Om de kwaliteit van haar diensten te optimaliseren kan de vereniging, indien nodig, beroep doen op het

advies van deskundigen als :

-internationale deskundigen op het vlak van kunst in het zuiden of de relatie ontwikkelingssamenwerking en cultuur,

-vertegenwoordigers van niet gouvernementele organisaties voor ontwikkelingssamenwerking, -vertegenwoordigers van particuliere of openbare culturele instellingen, met ervaring en/of actief op het vlak van cultuur in het zuiden,

Art 18.

18.1 De boekjaren lopen van 1 januari tot 31 december.

18.2 De rekeningen van het afgelopen boekjaar, de begroting voor het volgende jaar, een staat van

technische, materiële en financiële middelen waarover de vereniging beschikt, evenals een financieel verslag

worden jaarlijks ter goedkeuring voorgelegd aan de eerste jaarlijkse algemene vergadering.

18.3 Door de goedkeuring van de jaarrekening door de algemene vergadering wordt kwijting verleend aan

de bestuurders.

18.4 De algemene vergadering kan in haar schoot één of meerdere experten aanstellen ter verificatie van

de rekeningen

18.5 De jaarrekening maakt het voorwerp uit van nazicht door een commissaris-revisor, erkend als

bedrijfsrevisor en geen lid van Africalia.

Art 19.

19.1 In gevat van ontbinding van de vereniging vraagt de raad van bestuur aan de algemene vergadering één of meer vereffenaars te benoemen en een bestemming aan te duiden voor het netto actief van de , vereniging, na vereffening van de schulden, aanzuivering van de rekeningen en volgens de wettelijk voorziene voorwaarden

19.2 De bestemming van het netto actief zal toegekend worden aan een vereniging waarvan de ' doelstellingen overeenkomen met het sociale doel van Africalia.

Art 20.

Alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk werd voorzien, wordt geregeld door de wet

Guido Goris

Voorzitter van de Raad van Bestuur

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/09/2011 - Annexes du Moniteur belge

" Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Coordonnées
AFRICALIA

Adresse
CONGRESSTRAAT 13 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale