ASSOCIATION BELGE DU SOUDAGE - BELGISCHE VERENIGING VOOR LASTECHNIEK, AFGEKORT : ABS-BVL

Association sans but lucratif


Dénomination : ASSOCIATION BELGE DU SOUDAGE - BELGISCHE VERENIGING VOOR LASTECHNIEK, AFGEKORT : ABS-BVL
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 449.506.611

Publication

19/02/2014
ÿþ*Mt Copie à publier aux annexes du Moniteur belge

après dépôt de l'acte

MOI) 2.2

111111111111 Iii IE

*14046410* 1 BRUXELLES

6GERB 2014

Réservé

au

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -19/02/2014 - Annexes du Moniteur belge

N° d'entreprise : 0449.506.611

Dénomination

(en entier) : ASSOCIATION BELGE DU SOUDAGE

(en abrégé) : A.B.S.

Forme juridique : a.s.b.l.

Siège : avenue Antoon Van Oss 1-4, 1120 Bruxelles

Objet de l'acte : Constitution du conseil d'administration

P.V. de l'assemblée générale du 2 mai 2013

Réélection d'administrateurs

COOLS Guy, Kerkstraat 26,2430 Laakdal - Vorst, 06.02.66

DEZILLIE Lena, Rozenlaan 26, 2840 Reet - Gent, 14.11.64

KUPPENS Olivier, chemin du Grand Maître 8, 4130 TV- Verviers, 26.01,70

VAN RYMENANT Patrick, Bouwelsesteenvveg 213, 2560 Nijlen - Mortsel, 18,12.61

VENNEKENS WELDING CONSULTANCY BVBA, Wandellaan 14, 8710 Wielsbeke, représenté par

Vennekens Robert

Le conseil d'administration est constitué des personnes suivantes au 2 mai 2013:.

DHOOGE Alfred, président, administrateur

de MEESTER Bruno, vice-président, administrateur

Venneicens Welding Consultancy BVBA, représenté par VENNEKENS Robert, administrateur délégué

COOLS Guy, administrateur

CRETEN Roger, administrateur

DEWINT Frédéric, administrateur

DEZILLIE Lena, administrateur

KUPPENS Olivier, administrateur

MAAS Fleur, administrateur

VANASSCHE Johan, administrateur

VAN RYMENANT Patrick, administrateur

VERCAMMEN Hans, administrateur

VERHAEGHE Peter, administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto: Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

19/02/2014
ÿþMOD 2.2





tri I I I 11 ttl 2 11: In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Voor-

behoude aan het Belgiscl

Staatsbia

sizmat,

FEEtem

tleur IijhI



Ondernerningsnr : 0449.606.611

Benaming

(voluit) BELGISCHE VERENIGING VOOR LASTECHNIEK

(verkort):

Rechtsvorm : v.z.w.

Zetel: Antoon Van Osslaan 1-4, 1120 Brussel

Onderwerp akte: Samenstelling van de raad van bestuur

Algemene vergadering van 2 mei 2013

Herbenoeming van bestuurders

COOLS Guy, Kerkstraat 26, 2430 Laakdal - Vorst, 06.02,66

DEZILL1E Lena, Rozenlaan 26, 2840 Reet - Gent, 14.11,64

KUPPENS Olivier, chemin du Grand Maître 8, 4130 Tilff- Verviers, 26,01,70

VAN RYMENANT Patrick, Bouwelsesteenweg 213, 2560 Nijlen - Mortsel, 18,12.61

VENNEKENS WELDING CONSULTANCY BVBA, Wandellaan 14> 8710 VVielsbeke, vertegenwoordigd door

Vennekens Robert

De Raad van Bestuur bestaat op 2 mei 2013 uit volgende personen:

DHOOGE Alfred, voorzitter, bestuurder

de MEESTER Bruno, ondervoorzitter, bestuurder

Vennekens Welding Consultancy BVBA, vertegenwoordigd door VENNEKENS Robert, afgevaardigd

bestuurder

COOLS Guy, bestuurder

CRETEN Roger, bestuurder

DEVVINT Frédéric, bestuurder

DEZ1LLIE Lena, bestuurder

KUPPENS Olivier, bestuurder

MAAS Fleur, bestuurder

VANASSCHE Johan, bestuurder

VAN RYMENANT Patrick, bestuurder

VERCAMMEN Hans, bestuurder

VERHAEGHE Peter, bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto: Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening,

24/01/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

1

BRUSSEL

'1 4 JAN. 2011

Griffie

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernerningsnr : 0449.506.611

Benaming

(voluit) : BELGISCHE VERENIGING VOOR LASTECHNIEK

(verkort) : B.V.L.

Rechtsvorm : v.z.w.

Zetei : Antoon Van Osslaan 1-4, 1120 Brussel

Onderwerp akte : Samenstelling van de raad van bestuur - Wijziging van de statuten

Algemene vergadering van 6 mei 2010

Benoeming van bestuurder

VENNEKENS WELDING CONSULTANCY BVBA, Wandellaan 14, 8710 Wlelsbeke, vertegenwoordigd door

Vennekens Robert

Ontslag van bestuurder

VENNEKENS Robert, Wandellaan 14, 8710 Wielsbeke

Herbenoeming van bestuurders

COOLS Guy, Kerkstraat 26, 2430 Laakdal - Vorst, 06.02.66

DEZILLIE Lena, Rozenlaan 26, 2840 Reet - Gent, 14.11.64

KUPPENS Olivier, chemin du Grand Maître 8, 4130 Tilff - Verviers, 26.01.70

VAN RYMENANT Patrick, Bouwelsesteenweg 213, 2560 Níjien - Mortsel, 18.12.61

VERMEIRSCH Walter, Park Leopold Il 6, BP 201, 8420 Wenduine - Lokeren, 18.09.51

Afgevaardigd bestuurder: VENNEKENS WELDING CONSULTANCY BVBA, Wandellaan 14, 8710 Wielsbeke, vertegenwoordigd door Vennekens Robert

Wijziging van de statuten

Association Belge du Soudage

Belgische Vereniging voor Lastechniek

Afgekort: "ABS - BVL"

1120 Brussel

Identificatienummer: 2700193

STATUTEN

De Vereniging Zonder Winstoogmerk genaamd "Belgische Vereniging voor Lastechniek" heeft haar maatschappelijke zetel in 1120 Brussel, Antoon Van Osslaan 1-4. Haar oorspronkelijke statuten werden. gepubliceerd ln de Bijlagen aan het Belgisch Staatsblad van 25 februari 1993.

De Algemene Vergadering van 06 mei 2010 heeft besloten de Stichtingsakte te herzien teneinde de tekst te actualiseren en conform te maken met de geldende wettelijke bepalingen (K.B. 2 mei 2002) inzake de v.z.w.'s.

HOOFDSTUK I.  Benaming, doel, zetel, duur

Artikel 1. De vereniging heeft de volgende benaming: « Association Belge du Soudage »

« Belgische Vereniging voor Lastechniek », afgekort: « ABS-BVL ». In deze statuten wordt ABS-BVL naar

verwezen als « de Vereniging ».

Art. 2. De Vereniging heeft tot doel:

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De accreditatie van de cursussen en/of opleidingen op het gebied van het lassen en aanverwante technieken (afgekort "cursussen") op verschillende niveaus en conform met de van kracht zijnde regionale, nationale en internationale richtlijnen;

De organisatie van en de verantwoordelijkheid voor de examens van de "cursussen" in overeenstemming met de van kracht zijnde regionale, nationale en internationale richtlijnen;

De beoordeling van de assimilatie aan deze "cursussen" van de andere curricula;

Bij het slagen in de examens van deze "cursussen", het afleveren van diploma's en/of certificaten of van assimilatiediploma's en/of -certificaten welke recht geven tot het voeren van de titel van het betreffende niveau;

Alle maatregelen met het oog op de regionale, nationale en/of internationale registratie van de houders van deze diploma's / certificaten;

Alle activiteiten verwant aan en in het kader van deze hoofddoelstellingen betreffende de diplomering en/of certificatie van personen, certificatie van materiaal en procedures en bedrijven op het gebied van lassen en aanverwante technieken.

Art. 3. De zetel van de Vereniging is gevestigd te Antoon Van Osslaan 1-4, 1120 Brussel; en kan worden verplaatst op eenvoudige beslissing van de raad van bestuur.

De Vereniging valt onder de bevoegdheid van het gerechtelijk arrondissement Brussel;

Art. 4. De Vereniging wordt opgericht voor een onbepaalde duur.

HOOFDSTUK Il.  Samenstelling, aansluiting

Art. 5. De Vereniging is samengesteld uit de stichters en de gewone leden; in de hiernavolgende tekst wordt

naar deze twee categorieën van leden, zonder onderscheid, verwezen als "lid/leden";

Het aantal leden is onbeperkt, maar moet minstens acht bedragen.

Art. 6. De Vereniging is open voor alle personen en voor alle rechtspersonen welke een uitgesproken belang

stellen in de doelstellingen; de geïnteresseerde personen en/of rechtspersonen dienen hun kandidatuur te

stellen en moeten daarenboven voldoen aan het geheel van volgende voorwaarden:

-volledig instemmen met de statuten, en met de beslissingen krachtens deze genomen, en zich ertoe

verbinden om te voldoen aan alle verplichtingen die daarin zijn opgenomen, meer in het bijzonder om de

jaarbijdrage te betalen;

-erkennen van het niet winstgevend karakter van de Vereniging;

-door hun werking geen schade toebrengen aan de andere leden van de Vereniging;

- kunnen aantonen dat zij/hij voldoet/voldoen aan alle nodige competenties in het kader van het doel van de

Vereniging.

De raad van bestuur spreekt zich uit over de geldigheid van de kandidaturen alvorens deze worden

voorgesteld aan de algemene vergadering voor effectieve toetreding.

Art. 7. Het bedrag van het lidmaatschap wordt jaarlijks vastgelegd door de algemene vergadering, en dit op

voorstel van de raad van bestuur; deze bijdrage mag het bedrag van 1.000,00 euro niet overstijgen.

Art. 8. Het lidmaatschap van de Vereniging houdt op:

-bij het niet betalen van het lidgeld;

-bij overlijden, ontbinding of ontslag;

-na uitsluiting uitgesproken door de algemene vergadering, op voorstel van de raad van bestuur welke, na

de uitleg van de betrokkene te hebben gehoord, de mening is toegedaan dat het lid niet langer voldoet aan de

karakteristieke vereisten van artikel 6.

HOOFDSTUK III.  Algemene vergaderingen

Art. 9. De algemene vergadering (verder afgekort: AV) is samengesteld uit de leden van de Vereniging; de raad van bestuur zal minstens één maal per jaar, in het eerste semester, en telkens wanneer de omstandigheden het vereisen, in het bijzonder wanneer één vijfde van de leden van de Vereniging erom vraagt, een vergadering beleggen.

De dagorde wordt vastgelegd door de raad van bestuur en elk bijkomend voorstel, welk ondertekend werd door tenminste een twintigste van het aantal leden, wordt eveneens op de dagorde geplaatst. De oproepingen en de dagorde moeten ten minste twintig dagen voor de datum van de vergadering aan elk lid verstuurd worden, welke verzending gebeurt door middel van een brief, fax of mail. Het oproepingsbericht vermeldt de plaats, de dag, en het uur van de vergadering, alsook de te behandelen punten.

Alle leden van de Vereniging hebben een gelijk stemrecht in de algemene vergadering; de leden kunnen zich via schriftelijke volmacht laten vertegenwoordigen door een ander lid naar keuze, elke mandataris kan slechts over twee stemmen beschikken.

De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter/voorzitster van de raad van bestuur.

Er wordt een aanwezigheidslijst opgesteld welke wordt ondertekend door aile aanwezige leden of hun gevolmachtigden.

Er wordt een schriftelijk verslag opgesteld van elke vergadering.

Art. 10. De gewone algemene vergadering wordt rechtsgeldig samengesteld onafhankelijk het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden en de beslissingen worden genomen met eenvoudige meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden; bij gelijkheid van stemmen, is deze van de voorzitter/voorzitster doorslaggevend.

De gewone algemene vergadering:

-aanhoort het verslag van de raad van bestuur betreffende de werkzaamheden en de materiële toestand van de Vereniging;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-verbetert of keurt de rekeningen goed van het boekjaar welk een kalenderjaar omvat; en geeft al dan niet

ontheffing aan de bestuurders;

-stemt over het budget van het lopende boekjaar;

-bepaalt het bedrag van de bijdrage;

-keurt het toelaten van een lid goed;

-benoemt en ontslaat de bestuurders;

-en beraadslaagt in het algemeen over alle andere voorstellen welke naar voor werden gebracht op de

dagorde, met uitsluiting van deze voorzien in artikel 11.

Art. 11. Voor de wijziging van de statuten, de ontbinding van de Vereniging en voor de uitsluiting van een lid,

kan de algemene vergadering slechts geldig beslissen indien:

-het onderwerp klaar en duidelijk werd vermeld in de dagorde van de oproeping;

-twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is in de vergadering.

Indien het quorum niet wordt bereikt tengevolge een eerste oproeping zal een nieuwe algemene

vergadering worden bijeengeroepen, per aangetekend schrijven of gelijkwaardig, welke geldig zal kunnen

beraadslagen onafhankelijk het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden; deze tweede vergadering kan

slechts minimum twintig dagen na de eerste vergadering worden gehouden;

De beslissingen worden genomen met een meerderheid van twee derde van de stemmen uitgebracht door

de aanwezige of vertegenwoordigde leden, met uitzondering van de wijzigingen welke betrekking hebben op de

doelstelling(en) waarvoor de Vereniging werd opgericht, waarvoor een vier vijfde meerderheid van de

aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist is.

HOOFDSTUK IV.  Bestuur van de Vereniging

Art. 12. De Vereniging wordt beheerd door een raad van bestuur (verder afgekort RB) ten minste samengesteld uit zeven natuurlijke personen en/of rechtspersonen, benoemd en afzetbaar door de algemene vergadering; ten minste vier bestuurders dienen vertegenwoordigers van de industrie te zijn en minstens één andere moet de academische sector vertegenwoordigen.

Het mandaat van bestuurder is onbezoldigd.

De duur van het mandaat van bestuurder is vastgesteld op drie jaar; de bestuurders zijn herverkiesbaar.

De raad van bestuur kiest een voorzitter/voorzitster en een ondervoorzitter/ondervoorzitster onder de leden van de raad van bestuur; bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter/voorzitster, worden de functies waargenomen door de ondervoorzitter/ster.

De raad van bestuur kan tijdelijk voorzien in de vervanging van elke bestuurder waarvan het mandaat werd stopgezet, wat ook de reden daarvan is, in dit geval zal de algemene vergadering, bij de volgende vergadering, overgaan tot de verkiezing; de nieuw verkozene zal het mandaat afwerken van de bestuurder welke hij/zij vervangt.

De bestuurders treden op als een college; dit impliceert geen enkele persoonlijke verplichting met betrekking tot de verplichtingen van de Vereniging; zij zijn slechts verantwoordelijk voor de uitoefening van hun persoonlijk mandaat.

De leden van de raad van bestuur hebben een confidentialiteitsverplichting zowel wat betreft de behandelde punten in de vergadering, de genomen beslissingen als de verdedigde standpunten door één van de leden van het bestuur.

De voorzitter/ster vertegenwoordigt de Vereniging in alle burgerlijke handelingen en oefent de functies uit die hem/haar zijn toevertrouwd door de raad, zoals beschreven in artikel 14 hierna. Hij/zij zit de vergaderingen van de raad en de algemene vergadering voor, leidt de debatten, verzekert de orde en de regelmatigheid van de beraadslagingen en waakt over het nakomen van de statuten van de Vereniging.

Art. 13. De raad van bestuur vergadert op de zetel van de Vereniging of op elke andere plaats opgegeven in de uitnodiging en dit zo dikwijls als het belang van de Vereniging het vereist en minstens eenmaal per jaar.

De uitnodigingen van de vergaderingen worden per brief, fax of mail toegezonden ten minste drie weken voor de voorziene datum. Zij moeten de voorgestelde dagorde vermelden en de nodige elementen bevatten welke elk lid toelaten om zich een eerste opinie te vormen over de te behandelen onderwerpen.

Er mag enkel beraadslaagd worden over de punten welke voorkomen op de dagorde.

De aanwezigheid van de meerderheid van de leden in functie is nodig voor de geldigheid van de beraadslagingen. De beslissingen worden genomen met meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De bestuurders mogen zich enkel laten vertegenwoordigen in de raad door een andere bestuurder en elke gevolmachtigde mag slechts beschikken over één volmacht. Bij gelijkheid van stemmen is deze van de voorzitter doorslaggevend.

De beraadslagingen van de raad dienen schriftelijk opgenomen te worden in verslagen.

Art. 14. De raad van bestuur heeft de meest uiteenlopende bevoegdheden voor het uitvoeren of toestaan van alle bestuurshandelingen of daden conform de wet en het doel van de Vereniging, met uitzondering van de bevoegdheden welke strikt aan de algemene vergadering zijn toegekend op grond van de wet en van deze statuten.

Meer in het bijzonder beslist de raad over het aanwenden van de bestaansmiddelen en keurt hij het budget en de jaarrekeningen goed, welke moeten worden voorgelegd aan de gewone algemene vergadering.

Algemeen gezegd is de raad van bestuur verantwoordelijk voor de goede werking van de Vereniging en voert, vanuit dit oogpunt, aile beheershandelingen uit welke in overeenstemming zijn met haar vorm en doel.

De raad van bestuur delegeert aan de voorzitter van de Vereniging, of aan elke persoon die ze daartoe aanduidt, het geheel of een deel van haar machten voor het uitvoeren van de beslissingen.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Art. 15. De raad van bestuur benoemt en ontslaat de afgevaardigd bestuurder van de Vereniging, waaraan,

onder haar controle en verantwoordelijkheid, het administratief en technisch beheer van de Vereniging wordt

gedelegeerd.

In geval van een rechtspersoon dient deze een vaste vertegenwoordiger aan te stellen

De afgevaardigd bestuurder maakt zonder meer deel uit van de raad van bestuur, de taken toevertrouwd

aan de afgevaardigd bestuurder omvatten onder andere:

-het dagelijks bestuur van de Vereniging, en dit in al zijn vormen;

-de voorbereiding van de vergaderingen van de raad van bestuur en de AV (algemene vergadering);

-het opstellen van de verslagen van deze vergaderingen;

-het bijhouden van de rekeningen van de Vereniging;

-het bewaren van de archieven.

Het mandaat van afgevaardigd bestuurder Is in principe bezoldigd. Het bedrag van de bezoldiging wordt in

onderling akkoord door de raad van bestuur, rechtsgeldig vertegenwoordigd, en de afgevaardigd bestuurder

vastgelegd.

HOOFDSTUK V.  Bestaansmiddelen, boekhouding, patrimonium

Art. 16. De bestaansmiddelen van de Vereniging zijn samengesteld uit:

-toelagen of toegelaten giften welke haar kunnen worden toegekend;

-intresten en inkomsten van goederen of waarden welke zij bezit;

-lidgelden;

-ontvangen bedragen voor geleverde prestaties;

-alle andere inkomsten toegelaten door van kracht zijnde wetteksten of reglementen.

Art. 17. Het boekjaar komt overeen met het kalenderjaar. De inkomsten- en uitgavenrekeningen van het

voorbije jaar, alsook het budget worden opgesteld conform de van kracht zijnde boekhoudkundige regels.

Art. 18. Het patrimonium van de Vereniging slaat enkel op de contractuele verplichtingen van de Vereniging,

zonder dat haar leden, zelfs bestuurders, er persoonlijk verantwoordelijk kunnen voor worden gehouden.

" HOOFDSTUK VI.  Ontbinding

Art. 19. De ontbinding van de Vereniging kan uitgesproken worden door de Algemene Vergadering welke zetelt onder de voorwaarden zoals vastgelegd in artikel 11; in het voorkomend geval zal de AV, welke zal beslist hebben over de ontbinding, tegelijkertijd de voorwaarden voor de ontbinding vastleggen, de vereffenaars ' aanduiden, hun taken vastleggen, en zal zij de bestemming bepalen voor een goed doel van de tegoeden die ' eventueel zouden overblijven.

HOOFDSTUK Vil  Algemene Bepalingen

Art 20 Elke wijziging van de statuten of van de plaats van de maatschappelijke zetel moet worden gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad; dit geldt tevens voor elke benoeming, ontslag of herroeping van een bestuurder.

Art 21 De wettelijk van kracht zijnde bepalingen betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk zijn van toepassing op de Vereniging voor alle zaken waarvoor niet werd voorzien in deze statuten.

De Raad van Bestuur bestaat op 6 mei 2010 uit volgende personen:

DHOOGE Alfred, voorzitter, bestuurder

de MEESTER Bruno, ondervoorzitter, bestuurder

Vennekens Welding Consultancy BVBA, vertegenwoordigd door VENNEKENS Robert, afgevaardigd

bestuurder

COOLS Guy, bestuurder

CRETEN Roger, bestuurder

DEWINT Frédéric, bestuurder

DEZILLIE Lena, bestuurder

KUPPENS Olivier, bestuurder

VANASSCHE Johan, bestuurder

VAN RYMENANT Patrick, bestuurder

VERCAMMEN Hans, bestuurder

VERHAEGHE Peter, bestuurder

VERMEIRSCH Walter, bestuurder

Opgemaakt te Brussel in drie exemplaren op 16 november 2010

Getekend

Vennekens Welding Consultancy BVBA

Afgevaardigd Bestuurder

Vertegenwoordigd door

VENNEKENS Robert

Voor' behouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laalsie blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

24/01/2011
ÿþS MDD 2.2

[ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



1111111111.11 ~B111 1III1~

Réservé

au

Moniteur

belge

BRUXELLES

'14 JAN. 2411

Greffe

N' d'entreprise : 0449.506.611

Dénomination

(en entier) : ASSOCIATION BELGE DU SOUDAGE

(en abrégé) : A.B.S.

Forme juridique : a.s.b.l.

Siège : avenue Antoon Van Oss 1-4, 1120 Bruxelles

Objet de l'acte : Constitution du conseil d'administration - Modification des statuts

P.V. de l'assemblée générale du 6 mai 2010

Nomination d'administrateur

VENNEKENS WELDING CONSULTANCY BVBA, Wandellaan 14, 8710 Wielsbeke, représenté par

Vennekens Robert

Démission d'administrateur

VENNEKENS Robert, Wandellaan 14, 8710 Wielsbeke

Réélection d'administrateurs

COOLS Guy, Kerkstraat 26, 2430 Laakdal - Vorst, 06.02.66

DEZILLIE Lena, Rozenlaan 26, 2840 Reet - Gent, 14.11.64

KUPPENS Olivier, chemin du Grand Maître 8, 4130 Tiiff - Verviers, 26.01.70

VAN RYMENANT Patrick, Bouwelsesteenweg 213, 2560 Nijlen - Mortsel, 18.12.61

VERMEIRSCH Walter, Park Leopold II 6, BP 201, 8420 Wenduine - Lokeren, 18.09.51

Administrateur-délégué: VENNEKENS WELDING CONSULTANCY BVBA, Wandellaan 14, 8710 Wielsbeke,; représenté par Vennekens Robert

Modification des statuts

Association Belge du Soudage

Belgische Vereniging voor Lastechniek

En abrégé - afgekort: "ABS - BVL"

1120 Bruxelles

Numéro d'identification: 2700/93

STATUTS

L'association sans but lucratif dénommée "Association Belge du Soudage" a son siège social à 1120. Bruxelles, avenue Antoon Van Oss 1-4. Ses statuts originaux ont été publiés aux annexes du Moniteur belge du 25 février 1993.

L'assemblée générale du 6 mai 2010 a décidé de reformuler cet acte fondateur afin d'en actualiser le texte. et de le rendre conforme aux dernières dispositions légales (A.R. 2 mai 2002) en matière d'a.s.b.I.

TITRE fer.  Dénomination, objet, siège, durée

Article 1 L'association prend la dénomination suivante : "Association Belge du Soudage"  "Belgische Vereniging voor Lastechniek", en abrégé: "ABS-BVL". Dans les articles qui suivent, ABS-BVL sera plus. communément appelé "l'Association".

Art. 2 L'association a pour objet :

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

" MO022

-l'accréditation de cours et/ou de formations dans le domaine du soudage et des techniques connexes (en

abrégé "cours") sur différents niveaux en conformité avec les directives régionales, nationales et internationales

en vigueur;

-l'organisation et la responsabilité d'examens des "cours" suivant les directives régionales, nationales et

internationales en vigueur;

-l'appréciation sur l'assimilation à ces "cours" des autres curricula;

-la délivrance de diplômes et/ou certificats de réussite desdits examens ou d'assimilation donnant droit à

porter le titre du niveau concerné;

-toutes dispositions visant à l'enregistrement régional, national et/ou international des détenteurs desdits

diplômes/certificats;

-toutes activités annexes à ces objets principaux relatives aux diplômes/certificats des personnes, aux

certificats des matériels, des procédures et des entreprises dans le domaine du soudage et des techniques

connexes.

Art. 3 Le siège de l'Association est fixé avenue Antoon Van Oss, 1-4 à 1120 Bruxelles; il peut être déplacé

par simple décision du conseil d'administration.

L'Association dépend de l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

Art. 4 L'association est constituée pour une durée illimitée.

TITRE Il.  Composition, adhésion

Art. 5 L'Association se compose des membres fondateurs et de membres adhérents; dans le texte ci-après,

ces deux catégories de membres seront indistinctement désignées par l'appellation "membre(s)".

Le nombre de membres est illimité, sans pouvoir être inférieur à huit.

Art. 6 L'Association est ouverte à toute personne et à toute entité à personnalité morale qui marque un

intérêt appuyé pour ses objectifs; les individus et/ou entités intéressés doivent faire acte de candidature et

souscrire en outre à l'ensemble des conditions suivantes:

-adhérer totalement aux statuts, aux décisions prises en vertu de ceux-ci, et s'engager à remplir toutes les

obligations qui y sont stipulées, notamment de payer la cotisation annuelle;

-reconnaître le caractère non lucratif de l'Association;

-ne pas causer par leur fonctionnement de préjudice aux autres membres de l'Association;

-présenter, en ce qui concerne l'objet de l'Association, toutes les compétences nécessaires.

Le conseil d'administration se prononce sur la validité des candidatures avant de les présenter à

l'assemblée générale pour leur admission effective.

Art. 7 Le montant de la cotisation des membres est fixé annuellement par l'assemblée générale sur

proposition du conseil d'administration; il ne peut être supérieur à 1.000,00 euros.

Art. S La qualité de membre de l'Association se perd par:

-le non paiement de la cotisation;

-le décès, la liquidation ou la démission;

-l'exclusion prononcée par l'assemblée générale ordinaire sur proposition du conseil d'administration qui,

aprés avoir entendu les explications de l'intéressé, a estimé les faits caractéristiques révélés contraires à

l'article 6.

TITRE III.  Assemblées générales

Art. 9 L'assemblée générale (en abrégé: AG) se compose des membres de l'Association; le conseil d'administration convoquera une assemblée au moins une fois par an dans le premier semestre et toutes les fois que les circonstances l'exigeront, en particulier si un cinquième au moins des membres de l'Association le demande.

L'ordre du jour est arrêté par le conseil d'administration; toute proposition d'ajout signée d'un nombre de membres au moins égal au vingtième des membres est aussi portée à l'ordre du jour. Les convocations et ordres du jour doivent être adressés à chaque membre vingt jours au moins avant la date de la réunion, l'envoi étant effectué par lettre simple, fax ou mail.

L'avis de convocation indique le lieu, le jour et l'heure de la réunion, ainsi que les points à débattre.

Tous les membres de l'Association ont un droit de vote égal dans l'assemblée générale; les membres peuvent s'y faire représenter par un autre membre de leur choix muni des pouvoirs écrits; chaque mandataire ne peut détenir plus de deux voix. L'assemblée est présidée par le/la président(e) du conseil d'administration.

Une feuille de présences est établie, qui est donnée à signer à tous les membres présents ou à leurs mandataires.

Il est dressé procès-verbal de chaque assemblée.

Art. 10 L'assemblée générale ordinaire est régulièrement constituée quel que soit le nombre de membres présents ou représentés, et les décisions sont prises à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés; en cas de parité des voix, celle du/de la président(e) est prépondérante.

L'assemblée générale ordinaire:

-entend le rapport du conseil d'administration sur la situation morale et matérielle de l'Association;

-approuve ou redresse les comptes de l'exercice qui couvre une année civile; donne ou refuse la décharge aux administrateurs;

-vote le budget de l'exercice en cours;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-détermine le montant de la cotisation;

-prononce l'admission d'un membre;

-nomme et révoque les administrateurs;

-et d'une manière générale, délibère sur tous les autres points de l'ordre du jour à l'exclusion de ceux prévus

à l'art. 11.

Art. 11 Pour la modification des statuts, pour la dissolution de l'Association et pour l'exclusion d'un membre,

l'assemblée générale ne peut valablement délibérer que si:

-l'objet a été clairement explicité à l'ordre du jour de la convocation;

-les deux tiers des membres sont présents ou représentés à l'assemblée.

Si le quorum n'est pas atteint à la suite de la première convocation, une nouvelle assemblée sera

convoquée, par recommandé ou équivalent, qui pourra délibérer valablement quel que soit le nombre de

membres présents et représentés; cette seconde réunion ne pourra être tenue qu'au minimum 20 jours après la

première.

Les décisions sont prises à la majorité des deux tiers des voix exprimées par les membres présents ou

représentés, sauf pour les modifications qui portent sur le ou les buts en vue desquels l'Association est

constituée, pour lesquelles une majorité des quatre cinquièmes des voix des membres présents ou représentés

est exigée.

TITRE IV.  Administration de l'association

Art. 12 L'Association est administrée par un conseil d'administration (en abrégé: CA) composé, au minimum de sept personnes physiques et/ou morales, nommées et révocables par l'assemblée générale; au moins quatre administrateurs devront être issus du secteur industriel et un autre de la sphère académique.

Le mandat d'administrateur n'est pas rémunéré.

La durée du mandat d'administrateur est fixée à trois ans; les administrateurs sortants sont rééligibles.

Le conseil d'administration choisit en son sein un(e) président(e) et un(e) vice-président(e); en cas d'absence ou d'empêchement du/de la président(e), les fonctions sont assumées par le/la vice-président(e).

Le conseil d'administration peut pourvoir provisoirement au remplacement de tout administrateur dont le mandat devient vacant pour quelque raison que ce soit; dans ce cas, l'assemblée générale procède à l'élection lors de sa prochaine réunion; le nouvel élu achève le mandat de l'administrateur qu'il remplace.

Les administrateurs agissent en collège; ils ne contractent aucune obligation personnelle relativement aux engagements de l'Association; ils ne répondent que de l'exécution de leur mandat individuel.

Les membres du conseil sont tenus à la plus grande discrétion tant en ce qui concerne les points traités en réunion qu'en ce qui concerne les décisions prises et les positions défendues par l'un ou l'autre.

Le/la président(e) représente l'Association dans tous les actes de la vie civile et exerce les fonctions qui lui sont déléguées par le conseil en vertu de l'article 14 ci-après. II(elle) préside les réunions du conseil et les assemblées générales, dirige les débats, assure l'ordre et la régularité des délibérations et veille à l'observation des statuts de l'Association.

Art. 13 Le conseil d'administration se réunit au siège de l'association ou en tout autre lieu indiqué dans l'avis de convocation, aussi souvent que l'intérêt de l'association l'exige, et au moins une fois par an.

Les convocations aux réunions sont adressées, par lettre simple, fax ou mail, au moins trois semaines avant la date prévue. Elles doivent mentionner l'ordre du jour proposé et comporter les éléments nécessaires pour permettre à chaque membre de se faire une première opinion sur les sujets à traiter.

Peuvent seuls être mis en délibération les points figurant à l'ordre du jour.

La présence de la majorité des membres en fonction est nécessaire pour la validité des délibérations. Les décisions sont prises à la majorité des suffrages exprimés des membres présents ou représentés. Les administrateurs ne peuvent se faire représenter au conseil que par un autre administrateur, chaque mandataire ne pouvant disposer que d'un pouvoir. En cas de partage égal des voix, celle du président est prépondérante.

Les délibérations du conseil font l'objet de procès-verbaux.

Art. 14 Le conseil d'administration est investi des pouvoirs les plus étendus pour faire ou autoriser tous les actes d'administration ou opérations conformes à la loi et à l'objet social de l'Association, à l'exception des pouvoirs expressément dévolus aux assemblées générales en vertu de la loi et des présents statuts.

En particulier, le conseil détermine l'emploi des ressources, approuve le budget et les comptes annuels à soumettre à l'assemblée générale ordinaire.

D'une façon générale, le conseil d'administration est responsable du bon fonctionnement de l'Association et dans cette optique, effectue toutes les opérations de gestion compatibles avec sa forme et son objet.

Le conseil d'administration délègue au/à la président(e) de l'Association, ou à toute personne qu'il désigne à cet effet, tout ou partie de ses pouvoirs pour l'exécution de ses décisions.

Art. 15 Le conseil d'administration nomme et révoque l'administrateur délégué de l'Association, auquel il délègue, sous son contrôle et sa responsabilité, la gestion administrative et technique de l'Association. S'il s'agit d'une personne morale, celle-ci doit désigner un représentant permanent.

L'administrateur délégué fait d'office partie du conseil d'administration; les tâches qui lui sont dévolues portent, entre autres, sur:

-la gestion journalière de l'Association, sous tous ses aspects;

-la préparation des réunions des CA et AG;

-l'établissement des comptes-rendus de ces réunions;

-la tenue des comptes de l'Association;

MOD 2.2

Volet B - Suite

-la conservation des archives.

Le mandat d'administrateur est, en principe, rémunéré. Le montant de la rémunération est déterminé, en

accord réciproque, par le conseil d'administration, dûment représenté, et l'administrateur délégué.

TITRE V.  Ressources, comptabilité, patrimoine

Art. 16 Les ressources de l'Association se composent:

-des subventions ou dons autorisés qui pourraient lui être accordés;

-des intérêts et revenus des biens ou valeurs qu'elle possède;

-des cotisations;

-des sommes perçues en contrepartie des prestations qu'elle fournit;

-de toutes autres ressources autorisées par les textes législatifs ou réglementaires en vigueur.

Art. 17 L'exercice couvre l'année civile: Les comptes de recettes et dépenses de l'année écoulée ainsi que

le budget sont établis conformément aux règles comptables en vigueur.

Art. 18 Le patrimoine de l'association répond seul des engagements contractés par celle-ci, sans qu'aucun

de ses membres, même administrateur, ne puisse en être tenu personnellement responsable.

TITRE VI.  Dissolution

Art. 19 La dissolution de l'Association peut être prononcée par l'assemblée générale siégeant dans les conditions fixées à l'article 11; dans ce cas, l'AG qui aura décidé la dissolution en fixera en même temps les conditions de liquidation, désignera les liquidateurs, fixera leurs attributions et déterminera la destination à une fin désintéressée des biens qui subsisteraient après apurement du passif éventuel.

TITRE VII - Dispositions générales.

Art. 20 Toute modification aux statuts ou de localisation du siège social doit être publiée aux Annexes du Moniteur belge; il en est de même de toute nomination, démission ou révocation d'administrateur.

Art. 21 Les dispositions légales en vigueur sur les associations sans but lucratif sont applicables à l'Association dans tous les cas non prévus par les présents statuts.

Le conseil d'administration est constitué des personnes suivantes au 6 mai 2010:

DHOOGE Alfred, président, administrateur

de MEESTER Bruno, vice-président, administrateur

Vennekens Welding Consultancy BVBA, représenté par VENNEKENS Robert, administrateur délégué

COOLS Guy, administrateur

CRETEN Roger, administrateur

DEWINT Frédéric, administrateur

DEZILLIE Lena, administrateur

KUPPENS Olivier, administrateur

VANASSCHE Johan, administrateur

VAN RYMENANT Patrick, administrateur

VERCAMMEN Hans, administrateur

VERHAEGHE Peter, administrateur

VERMEIRSCH Walter, administrateur

Fait à Bruxelles en trois exemplaires, le 16 novembre 2010

Signé

Vennekens Welding Consultancy BVBA

Administrateur Délégué

représenté par

VENNEKENS Robert

Réservé

au

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 24/01/2011- Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature



25/03/2015
ÿþ M0D 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

~-:

Voor-

behoudE

aan hel

Belgisc

Staatsbh

Is aanwezig:

Vennekens Welding Consultancy BVBA, vertegenwoordigd door Dhr. Vennekens Robert, optredend in de

hoedanigheid van voorzitter van de algemene vergadering.

De heer Vercammen Hans wordt aangeduid ais secretaris en stemopnemer.

De voorzitter stelt vast dat volgend punt op de agenda staat:

Worden (her)benoemd als bestuurders van de VZW Belgische Vereniging voor Lastechniek:

-Cools Guy (nationaal nummer : 66,02.06-269.71)

-Dezillie Lena (nationaal nummer : 64.11.14-032.96)

-Kuppens Olivier (nationaal nummer : 70.01.26-265.44)

-Van Rymenant Patrick (nationaal nummer : 61.12.18-201.42)

-Dhooge Alfred (nationaal nummer : 47.12.13-145.51)

-de Meester Bruno (nationaal nummer : 47.06.14-079.45)

-Creten Rager (nationaal nummer :48.07.19-295.95)

-Dewint Frédéric (nationaal nummer : 72.07.23-271-18

-Maas Fleur (nationaal nummer : 73.04.11-560.89)

-De heren Vanassche Johan, Vercammen Hans en Verhaeghe Peter blijven benoemd als bestuurder, evenals de vennootschap Vennekens Welding Consultancy (BE 0825 083'384), vertegenwoordigd door de heer Vennekens Robert.

Verder wordt het ontslag van de heer Vermeirsch Walter als besuurder van de VZW vanaf 05/05/2011 aanvaard. De vergadering dankt hem voor zijn inzet binnen de vereniging.

Brussel, 8 januari 2015

Vennekens Welding Consultancy BVBA,

vertegenwoordigd dcor Vennekens Robert Vercammen Hans

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen hij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

13 2015

~

ri#~ie

ter griffie van de Ne er andstaiige

Ondernemingsnr: 0449.606.611 rechtbank van koophand-el-Brussel-Benaming

(voluit) : Belgische Vereniging voor Lastechniek

(verkort) : BVL

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Antoon van Ossiaan 1 bus 4, 1120 BRUSSEL

Onderwerp akte : Benoeming bestuur

Proces-verbaal van de algemene vergadering gehouden op 08/01/2015 ten maatschappelijke zetel.

i

llhIuu~~uiu~~wW

15 4785*

IM

neergelegd/ontvangen op

Coordonnées
ASS. BELGE DU SOUDAGE - BELGISCHE VERENIGING…

Adresse
A. VAN OSSLAAN 1, BUS 4 1120 NEDER-OVER-HEEMBEEK

Code postal : 1120
Localité : Neder-Over-Heembeek
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale