BELGIAN SENIOR CONSULTANTS, AFGEKORT : BSC

Association sans but lucratif


Dénomination : BELGIAN SENIOR CONSULTANTS, AFGEKORT : BSC
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 430.682.671

Publication

10/01/2014
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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N° d'entreprise : 0430.682.671

Dénomination

(en entier) : Belgian Senior Consultants

(en abrégé) : BSC

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue Potagère, 7 à 1210 Bruxelles

Obiet de l'acte : Modifications aux statuts - Démissions - nominations

Modifications aux statuts :

L'assemblée générale extraordinaire du 14 octobre 2013 a modifié les statuts comme suit :

Article 10 : composition

Les mots «l'administrateur présent doyen d'âge » sont à remplacer par : « le vice-président » ;

Article 17 a

nouveau texte : Le conseil d'administration choisit parmi ses membres, un président, un vice-président, un

secrétaire, un trésorier.

Article 17 b

Les mots « l'administrateur présent doyen d'âge » sont à remplacer par : « le vice-président » ;

L'Assemblée Générale du 19 avril 2013 a accordé à l'unanimité décharge aux administrateurs et' vérificateurs aux comptes

- Démissions d'adminstrateurs:

" Delinte Jacques, Bruegheldreef 14, à 2390 Overijse,

" Drouillon Jos, Zwevegemstraat 42 à 8570 ingooigem

" Maquet Yves, av. Franklin Roosevelt, 74/4 à 1050 Bruxelles .

- Nominations d'administrateurs :

nom prénom date de naissance lieu de naissance adresse

" Balcaen Mark 31)01)1947

" de Beco Eric 26/05/1942

" Hanssens Philippe 1/11/1950

" Mathy Jacques 28/10/1947

" Quirijnen Ludo 12/02/1943

Gavere Uccle Ixelles Liège Kapellen

Latemstraat 10, 9840 De Pinte

ave. de l'Observatoire 39, 1180 Bruxelles

ave, de Calabre 54/2, 1200 Woluwé Saint-Lambert

ave. des Croix du Feu 37, 1410 Waterloo

Gaverstraat27, 9070 Destelbergen

- Réélections d'administrateurs

" Fagnant Jean-Claude, rue Belvaux, 137, 4030 Grivegnée

" Hendrix Daniel, rue de'la Duchère , 37 6060 Gilly

L'Assemblée Générale du 19 avril 2013 a élu comme vérificateur aux comptes :

nom prénom date de naissance lieu de naissance adresse

" Jemine Mathieu 28/02/1942 Dison ave. des Châtaigniers 3, 1342 Limelette

N°Nat : 42 0228 11736

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -10/01/2014 - Annoics.du3ilonitfur.belge

OFIUXELLES

nTIC" 2013

Greffe

~

Réservé

au

Moniteur

belge

M002.2

Volet B - Suite

Extraits des rapports des réunions des Conseils d'administration des 14 octobre 2013 en du 29 mai 2013 Les diverses fonctions au sein du conseil d'administration sont réparties comme suit :

" Président: Balcaen Mark

" Vice-Président : Mathy Jacques

" Trésorier : Fagnant Jean-Claude,

" Secrétaire : de Beco Eric,

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de Beco Eric

Secrétaire rA-'D M eie t~ .-L, (g

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Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

10/01/2014
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~~ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

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N 1111!),NR111111 111111

3 SEC. 2013

wAiliSSEL,

Griffie

Ondernemingsnr : 430.682.671

Benaming

(voluit) ; Belgian Senior Consultants

(verkort) : BSC

Rechtsvorm : VZW

Zetel ; Warmoestraat 7, 1201 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging van de statuten - ontslag - benoeming-

- Wijziging van de statuten

Uittreksel van het proces verbaal van de algemene vergadering van 14 oktober 2013

artikel 10 : samenstelling

De woorden «de oudste in dienstjaren van de aanwezige bestuurders» zijn te vervangen door : « de

ondervoorzitter»

artikel 17 a

nieuwe tekst ; De Raad van Bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een

secretaris, een penningmeester.

artikel 17 b

De woorden «de oudste in dienstjaren van de aanwezige bestuurders» zijn te vervangen door :« de

ondervoorzitter» ;

De Algemene Vergadering van 19 april 2013 heeft unaniem kwijting gegeven aan de bestuurders en aan de toeziohthouders

- ontslag van bestuurders

" Delinte Jacques, Bruegheidreef 14, te 2390 Overijse,

" Drouillon Jos, Zwevegemstraat 42 te 8570 Ingooigem

" Maquet Yves, av. Franklin Roosevelt, 74/4 te 1050 Bruxelles .

- benoeming tot bestuurders:

naam voornaam geboortedatum geboorteplaats woonplaats

" Balcaen Mark , 31/01/1947 Gavere, Latemstraat 10, 9840 De Pinte

" de Beco Eric, 26/05/1942 Uccle ave. de l'Observatoire 39, 1180 Bruxelles

" Hanssens Philippe, 1/11/1950 Ixelles ave, de Calabre 5412, 1200 Woluwé Saint-Lambert

" Mathy Jacques 28/10/1947 Liège avenue des Croix du Feu 37,1410 Waterloo

" Luirijnen Ludo, 11/02/1943 Kapellen Gaverstraat 27, 9070 Destelbergen

- herkiezing tot bestuurders:

" Fagnant Jean-Claude, rue Belvaux 137, 4030 Grivegnée

" Hendrix Daniel, rue de la Duchère 37, 6060 Gilly

De Algemene Vergadering van 19 april 2013 heeft als toezichthouder verkozen

naam voornaam geboortedatum geboorteplaats woonplaats

" Jemine Mathieu , 12/02/1943 Oison ave. des Châtaigniers 3, 1342 Limelette

N° Nat 42 0228 11736

Op de laatste blz. van Luik B vermeiden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 2.2

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad Luik B - Vervolg

Uittreksel van het verslag van de vergadering van Raad van Bestuur van '14 oktober 2013 en van 29 mei

2013.

De Raad van Bestuur is als volgt samengesteld

" Voorzitter : Balcaen Mark

" Ondervoorzitter: Mathy Jacques

" Penningmeester: Fagnant Jean-Claude,

" Secretaris : de Beco Eric,









de Beco Eric

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

14/12/2012
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in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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05 DEC. 2012

Griffie

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Ondernemingsnr : 430.682.671

Benaming

(voluit) : Belgian Senior Consultants

(verkort) : BSC

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Warrnoesstraat 7 -1210 - St Joost ten Node

Onderwerp akte : Wijziging en nieuwe publikatie van de statuten

Uittreksel van proces,, verbaal der algemene vergadering van 10 mei 2012,

Wijziging van artikel-:,3 5, 6 en 7 van de statuten. De oude statuten zijn vernietigd en vervangen door :

TITEL 1: Naam - zeul -'doel - duur

Artikel 1: Naam

De vereniging draagt da naam "Belgian Senior Consultants", afgekort: "B.S.C" of " B S C", of "BSC".

Artikel 2: Zeteladres

De zetel van de vereniging is gevestigd te 1210 Sint-Joost-ten-Node, Warmoesstraat 7. Zij is gevestigd in

het gerechtelijke arrondissement Brussel. Zij kan verplaatst worden naar elke andere plaats bij beslissing van

de algemene vergadering.

Artikel 3: Doel (onveranderd)

De vereniging is apclitsek en niet confessioneel. De vereniging heeft tot doel hulp te bieden en advies te

verstrekken aan ondernemingen, diensten en Openbare of private instellingen, van nationale of internationale

aard, alsook aan de persenen die beroep doen op haar. De handelingen mogen in België of in het buitenland

gevoerd worden.

Zij handelt in de geest van dienstverlening en van beschikbaarheid, in het kader van een plichtenleer-

vastgelegd in het huishoudelijk reglement. Uit dien hoofde is de vereniging gemachtigd de belangen van haar leden te behartigen tegenover de openbare besturen en privé instellingen, subsidies vanwege openbare: besturen te solliciteren alsook bijdragen van private rechts- of fysische personen. De vereniging mag eveneens: alle activiteiten uitoefenen die kunnen bijdragen tot de verwezenlijking van haar doel en eraan deelnemen, hoe dan ook. Zij kan deel uitmaken van andere verenigingen of er zich mee verbinden indien zulks kan bijdragen tot" haar ontwikkeling of deze laatste bevordert.

In de perken van haer sociale doelstelling, mag de vereniging roerende of onroerende goederen ontvangen, verwerven, bezitten," beheren, verkopen, lenen of in pand stellen. Kortom, ze mag alle handelingen uitvoeren die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben met haar doelstelling. Ze mag medewerking verlenen en belangstelling vertonen voor iedere activiteit die een gelijkaardig doel nastreeft.

Artikel 4: Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL Il ; Leden " "

Artikel 5: Samenstelling.

De vereniging is samengesteld uit effectieve leden en toegetreden leden. Enkel de effectieve leden hebben

de volheid van bevoegdheden, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering.

De vereniging is samengesteld uit minstens negen effectieve leden,

Artikel 6: Leden ' '

a)Effectieve leden:

Zijn effectieve leden:

1,Belgian Senior Consultants Brussels Hoofdstedelijk Gewest vzw (ondernemingsnummer 860 649 128)

2.Belgian Senior Consultants Vlaams Gewest vzw (ondernemingsnummer 0860.634.775)

3.Belgian Senior Consultants Wallonie vzw (ondernemingsnummer 0860.356. 643)

Hierna genoemd de gewestelijke vzw's,

4.Naast de mandataris" van elk van de gewestelijke vzw's, ook nog natuurlijke personen voorgesteld door;

elke gewestelijke vzw: minimum twee per gewestelijke vzw en maximum het dubbel van het aantal te begeven

mandaten van bestuurders zoals voorzien in artikel 15; het aantal effectieve leden (natuurlijke en;

rechtspersonen) moet steeds groter zijn dan het aantal te begeven mandaten van bestuurders.

b) Toegetreden leden

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Zijn toegetreden leden, elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die de vereniging wensen te ondersteunen en die door de raad van bestuur in die hoedanigheid zijn aanvaard.

c) Toelatingsprocedure

Verzoeken om toelating om lid of toegetreden lid te worden dienen uitsluitend schriftelijk aan de raad van bestuur te worden gericht, onder vermelding van naam, voornamen, woonplaats, geboorteplaats en geboortedatum of indien het een rechtspersoon betreft naam, rechtsvorm en adres van de maatschappelijke zetel van de verzoeker en onder vermelding van de elementen waarom de verzoeker meent in aanmerking te komen om in één van de hoedanigheden toe te treden. Indien het een aanvraag betreft om effectief !id te worden, dient de aanvraag vergezeld te zijn van een geschreven verbintenis de statuten en het reglement van inwendige orde (RIO.) van de vereniging te eerbiedigen, Zij dient bovendien vergezeld te zijn van het gunstig advies van de raad van bestuur van de gewestelijke vzw die de aanvraag indient. De raad van bestuur beslist omtrent de al dan niet toelating uiterlijk drie maanden na ontvangst van het verzoek en geeft hieromtrent schriftelijk bericht aan de verzoeker. De raad van bestuur heeft een onbeperkte mogelijkheid om een kandidatuur te aanvaarden of te verwerpen.

Artikel 7: Bijdrage

Het maximumbedrag van de jaarlijkse bijdrage van de effectieve leden en van de toegetreden leden bedraagt 250 euro. De algemene vergadering bepaalt elk jaar het bedrag van de vereiste bijdrage voor het volgende jaar op voorstel van de raad van bestuur. De lidmaatschapbijdrage moet voldaan zijn uiterlijk op 1 maart van elk jaar, voor wat betreft het lopende burgerlijke jaar.

Artikel 8: Verplichtingen

De leden van de vereniging, zowel de effectieve als de toegetreden, zijn er toe gehouden:

a.De wetten, statuten en reglementen van inwendige orde alsook de besluiten van haar organen na te leven;

b.De belangen van de vereniging of van één van haar organen niet te schaden;

c.De vereiste bijdragen.te betalen,

Artikel 9: Ontslag - uitsluiting - schorsing.

Elk effectief lid of toegetreden lid kan te allen tijde ontslag nemen uit de vereniging mits het opsturen van een schrijven naar de raad van bestuur, Wordt automatisch ontslag nemend beschouwd, het effectief lid of toegetreden lid dat de vereiste lidmaatschapbijdrage niet betaalt, binnen de maand na een herinnering die het lid per post werd bezorgd.

Een effectief lid of toegetreden lid kan slechts worden uitgesloten door de algemene vergadering en met een meerderheid van twee àer,Ien van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, na advies van de raad van bestuur. In afwachting van de;beslissing omtrent de uitsluiting van een effectief lid, kan de raad van bestuur het lidmaatschap schorsen van elke persoon die de verplichtingen aan de leden opgelegd op ernstige wijze schendt. De schorsing kan maximaal drie maanden duren, binnen welke termijn de algemene vergadering moet bijeenkomen om over de uitsluiting te beslissen. Op deze bijeenkomst van de algemene vergadering behoudt de betrokken persoon al diens lidmaatschapsrechten, Indien de algemene vergadering niet tot uitsluiting overgaat, vervalt van rechtswege de schorsing en wordt deze geacht nooit te hebben plaatsgehad. Een toegetreden lid kan uitgesloten worden door een eenvoudige beslissing van de raad van bestuur. Die beslissing moet niet gemotiveerd zijn. Het lidmaatschap eindigt automatisch bij het overlijden, of in geval van een rechtspersoon, door haar ontbinding, fusie, splitsing of faillissement.

Ontslagnemende, uitgesloten of uittredende effectieve leden of toegetreden leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in hot vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van gestorte bijdragen of gedane inbrengen.

TITEL III : Algemene vergadering

Artikel 10: Samenstelling

De algemene vergadering is samengesteld uit de effectieve leden die in orde zijn met hun lidgeld. De gewestelijke vzw's, welke effectief lid zijn, worden er vertegenwoordigd door een natuurlijke persoon naar behoren en speciaal door haar gemandateerd. De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of bij diens afwezigheid, door de oudste in dienstjaren van de aanwezige bestuurders. Een lid kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid, Elk effectief lid, en enkel hen, beschikt over één stem op de algemene vergadering. Wanneer zij dat wensen kunnen de toegetreden leden ook aanwezig zijn.

Artikel 11: Bevoegdheden

Een besluit van de algemene vergadering is vereist voor;

.de wijziging van de statuten;

.de benoeming en de afzetting van de bestuurders;

" de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

.de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

.ele goedkeuring van de begroting en van de rekening;

" de ontbinding van de vereniging;

" de uitsluiting van een lid

'de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

" (alle gevallen waarin de statuten dat vereisen).

Artikel 12: Bijeenroeping

a.De algemene vergadering wordt bijeengeroepen door de raad van bestuur telkens als het doel of het

belang van de vereniging dit vereist. De algemene vergadering moet worden bijeengeroepen wanneer één

vijfde van de effectieve leden er om verzoekt. Ze moet minstens één keer per jaar worden samengeroepen voor

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

de goedkeuring van de rekeningen van het voorbije werkingsjaar en voor de goedkeuring van de begroting van het volgende werkjaar, op een door de raad van bestuur te bepalen plaats en datum, die vóár 30 juni van dat jaar valt,

b,Alle effectieve leden en toegetreden leden worden minstens acht dagen voor de algemene vergadering uitgenodigd bij gewone brief, per mail of per fax. De uitnodiging wordt getekend door de voorzitter en de secretaris. Ze vermeldt de datum, het uur en de plaats van de bijeenkomst;

c.De oproeping bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de raad van bestuur. Elk voorstel ondertekend door ten minste één twintigste van de leden moet op de agenda worden gebracht.

De algemene vergadering kan zich geldig uitspreken over punten die niet op de agenda zijn vermeld, op voorwaarde dat de meerderheid van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en hun akkoord verlenen over de inschrijving van deze printen op de agenda, Deze punten mogen evenwel geen betrekking hebben op zaken waarvoor een bijzondere meerderheid vereist is.

Artikel 13: Stemming

Behoudens andersluidende voorschriften in de wet en in de statuten worden de besluiten genomen bij eenvoudige meerderheid, onthoudingen, blanco stemmen en ongeldige stemmen niet inbegrepen, van de aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden. Alle effectieve leden hebben een gelijk stemrecht: ieder lid beschikt over één stem, De toegetreden leden genieten niet van het stemrecht.

Artikel 14: Notulen

Van elke vergadering wordt een verslag opgesteld, ondertekend door de voorzitter en een bestuurder en ingeschreven in een bijzonder register. Uittreksels hiervan worden getekend door de voorzitter en een bestuurder,

TITEL IV : Raad van bestuur

Artikel 15: Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, samengesteld uit minstens zes en maximum negen bestuurders, allen effectieve leden van de vereniging, Ze worden benoemd door de algemene vergadering en kunnen op elk moment door haar worden afgezet. Elke gewestelijke vzw heeft recht op twee bestuurders en op drie bestuurders indien het aantal effectieve leden van die gewestelijke vzw het aantal van 100 heeft overschreden. De kandidaat-bestuurders worden voorgesteld op lijsten die bij voorkeur meer kandidaten bevatten dan te begeven mandaten.

Vóár elke algemene vergadering, controleert de raad van bestuur de lijsten van de effectieve leden van elke gewestelijke vzw. Het minimale of maximale passende aantal beschikbare bestuurdersmandaten wordt bekendgemaakt op de' eerstvolgende algemene vergadering die de benoeming van bestuurders op de agenda voorziet.

De bestuurders vormen een college. Ze oefenen hun mandaat kosteloos uit.

Artikel 16: Duur

De bestuurders worden benoemd voor een periode van twee jaar, Ze zijn herkiesbaar. Het mandaat van bestuurder neemt een einde in geval van overlijden, ontslag of afzetting; elk ontslag moet per aangetekend schrijven medegedeeld worden aan de voorzitter van de raad vert bestuur. Indien een mandaat openvalt, wordt binnen de drie maanden op een bijeenkomst van de algemene vergadering voorzien in de vervanging van de bestuurder waarvan het mandaat beëindigd is. Deze vervanging wordt voortgezet tot op de volgende bijeenkomst van de algemene vergadering.

Artikel 17: Werking

a.De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester.

b.De voorzitter of de secretaris roept de raad van bestuur bijeen per post, mail of fax. De voorzitter zit de bijeenkomst van de raad van bestuur voor en in geval van afwezigheid wordt deze vervangen door de oudste in dienstjaren van de aanwezige bestuurders.

c.Om geldige beslissingen op de bijeenkomsten van de raad van bestuur te kunnen nemen, moet minstens de helft van de bestuurders aanwezig ofivertegenwoordigd zijn, De beslissingen worden genomen met een gewone meerderheid van stemmen, de onthoudingen, de blanco stemmen en de ongeldige stemmen worden niet meegerekend.

d.Elke bestuurder is gemachtigd om een volmacht te geven aan een andere bestuurder om zich te laten vertegenwoordigen op een bijeenkomst van de raad van bestuur.

e.De raad van bestuur kan vergaderen per telefoon- of videoconferentie. De regels opgenomen onder de punten a. tot d. hierboven zijn van toepassing.

f.ln uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de vereniging zulks vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen met eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. In dat geval kan een stem' uitgebracht worden per post, per telegram, per mail of per fax. Deze procedure kan echter niet gevolgd worden voor de vaststelling van de jaarrekening

g.Van elke vergadering wordt een verslag opgesteld. Dit verslag wordt getekend door de secretaris en ingeschreven in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden neergelegd en alle andere akten worden geldig ondertekend door de secretaris of door een bestuurder.

Artikel 18: Bevoegdheden

a.De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van diegene die door de wet uitdrukkelijk aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. De raad van bestuur kan in het bijzonder daden van beschikking stellen met inbegrip van, onder meer, zonder dat deze opsomming volledig is, de vervreemding van roerende of onroerende goederen, het bedingen van hypotheek, het lenen en uitlenen, alle handels- en bankverrichtingen, het opheffen van de hypotheek.

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MOD2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

b.Met uitzondering van de bijzondere delegaties hieronder gedefinieerd, is ten aanzien van derden de vereniging slechts geldig verbonden door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders. De bestuurders die namens en voor rekening van de raad van bestuur optreden, moeten ten aanzien van derden geen rechtvaardiging voorleggen van enig besluit of van enige machtiging.

c. De raad van bestuur kan de daden van dagelijks bestuur toevertrouwen aan één of meerdere bestuurders of zelfs aan één of meerdere personen, al dan niet lid van de vereniging. Hij bepaalt de uitgebreidheid van hun bevoegdheden, de wijze waarop ze moeten uitgeoefend worden en ook, maar uitsluitend indien het gaat om niet leden, hun eventuelé ve.rgoeding. Elk ontslag van een dagelijks bestuurder moet per aangetekend schrijven medegedeeld worden aan de voorzitter van de raad van bestuur,

d.Ongeacht de voorschriften voorzien in artikel 26septies van de wet van 2 mei 2002, nemen de bestuurders uit hoofde van hun mandaat geen enkele persoonlijke verplichting op zich betreffende de door de vereniging aangegane verbintenissen. Zij zijn slechts aansprakelijk voor de uitvoering van hun mandaat,

TITEL V: Inzagerecht van de leden

Artikel 19

Alle effectieve leden en toegetreden leden en alle derden die bewijzen er een belang bij te hebben kunnen op de zetel van de vereniging het ledenregister raadplegen, alsmede alle notulen en beslissingen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van de personen - al dan niet bestuurder -die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden, evenals aile boekhoudkundige stukken van de vereniging. Het reglement van inwendige orde bepaalt de praktische modaliteiten van het inzagerecht.

TITEL VI; Reglementvan inwendige orde

Artikel 20

Een reglement van inwendige orde zal worden uitgewerkt door de raad van bestuur en voorgesteld worden aan de algemene vergadering, Wijzigingen aan dit reglement zullen kunnen worden aangebracht door de raad van bestuur bij gewone meerderheid.

TITEL VII: Begroting - Rekeningen - Controle

Artikel 21: Begroting - rekeningen

a.Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

b.De raad van bestuur bereidt de rekeningen en begrotingen voor en legt ze ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering, Nagoedkeuring van de jaarrekening en de begroting spreekt de algemene vergadering zich, bij afzonderlijke stemming, uit over de kwijting aan de bestuurders en, desgevallend, de financiële toezichthouder

c.De raad van bestuur draagt er zorg voor dat de jaarrekening en de overige in de vzw-wet vermelde stukken worden neergelegd conform de wettelijke regels ter zake.

Artikel 22: Controle - rekeningtoezichters

a.De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen die worden weergegeven in de jaarrekening, vanuit het oogpunt van de wet en de statuten, warden toevertrouwd aan één of meerdere financiële toezichthouders benoemd door de algemene vergadering.

De financiële toezichthouders worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar. Ze oefenen dit mandaat onbezoldigd uit

b.De financiële toezichthouders hebben, gezamenlijk of afzonderlijk, sen onbeperkt recht van controle over alle verrichtingen van de vereniging. Zij kunnen ter plaatse inzage nemen van de boeken, de briefwisseling, de notulen en in het algemeen van alle geschriften van de vereniging.

TITEL VII I: Ontbinding - Vereffening

Artikel 23: Ontbinding

Behoudens de gevallen van gerechtelijke ontbinding en van ontbinding van rechtswege, kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten, op de wijze zoals bepaald in de wet. ln geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheden, alsook de vereffeningsvoorwaarden,

Artikel 24: Vereffening

In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een vereniging die een gelijkaardig doel nastreeft. De algemene vergadering die tot de ontbinding besluit zal aanduiden aan welke vereniging het vereffeningsaldo wordt overgedragen.

TITEL IX : Algemene bepalingen

Artikel 25

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, is de wet van 27 juni 1921 van toepassing, gewijzigd door de wet van 2 mei van 2002, die de rechtspersoonlijkheid verleent aan de verenigingen zonder winstoogmerk.

Artikel 26

Deze statuten bestaan in twee versies: één in de Nederlandse taal en één in de Franse taal. Beide versies bezitten elk kracht van wet en kunnen apart en onafhankelijk van elkaar rechtsgeldig gebruikt worden,

Ontslagen en einde van mandaten van bestuurders :

Proumens Georges avenue de la Douaire 521202, 1340 Ottignies

Chavez Philippe, avenue Legrand 68/21050 Bruxelles

Wouters Yves avenue E van Becelaere 120, 1170 Bruxelles

Roaen Marc, Spookhofstraat 4, 9820 Merelbeke

Vanbroeckhoven Jan Edgard, Tinelstraat 5 - 9120 Beveren Waas

M0D 2.2

Luik B - Vervolg

Herverkiezingen

Delinte Jacques, Bruegheldreeef 14 - 3090 Overijse Drouillon Jos, Zwevegemstraat 42 - 8570 Inggoigem

Fagnant Jean-Claude rue Belvaux 137 - 4030 Grivegnée Hendrix Daniel rue de la Duchère 37 - 6060 Gilly

Mathy Jacques, avenue des Crois de feu 37 -1410 Waterloo Maquet Yves avenue Franklin Roposevelt 74 1050 Bruxelles Balcaen Mark, Laternstraat 10 - 9840 De Pinte

Voortaan, bestaat de raad van bestuurders uit de volgende leden :

Drouillon Jos, voorzitter

Mathy Jacques, ondervoorzitter

Maque! Yves, ondervoorzitter

Fagnant Jean-Claude, secrétaris

Balcaen Mark, penningmeester

Hendrix Daniel, bestuurder

Delinte Jacques, bestuurder

Voorbehouden

aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de in stsusnenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

14/12/2012
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 22

N° d'entreprise : 430.682.671

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Greffe

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Dénomination

(en entier) : Belgian Senior Consultants

(en abrégé) : BSC

Forme juridique : ASBL

siège : rue Potagère 7 -1210 Saint- Josse- ten- Noode

Obiet de l'acte : Modification et nouvelle publication des statuts

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale du 10 mai 2012.

Modification des articles 5, 6 et 7 des statuts, Les anciens statuts sont annulés et remplacés par :

Titre 1 : Nom - Siège - But - Durée

Article 1 : nom

L'association porte le nom "Belgian Senior Consultants", en abrégé : B.S.C. ou B S C, ou BSC.

Article 2 : siège

Le siège de l'association est établi à 1210 Saint-Josse-ten-Noode, rue Potagère, 7. II est situé dans, l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, Il peut être transféré dans tout autre lieu par décision de l'Assemblée: générale,

Article 3 ; but (non modifié)

L'association est apolitique et non confessionnelle. L'association a pour but d'aider et de conseiller les' entreprises, services et organismes publics et privés, nationaux ou internationaux, ainsi que les personnes qui: font appel à ses services. Les actions peuvent être menées en Belgique ou à l'étranger. Elle agit dans un esprit. de service et de disponibilité dans le cadre des règles déontologiques qu'elle détermine dans son règlement; d'ordre intérieur, A ce titre, l'association est habilitée à défendre les intérêts de ses membres vis-à-vis des pouvoirs publics et des institutions privées, à rechercher des subventions des pouvoirs publics ainsi que des: contributions de personnes physiques ou morales privées. L'association peut également exercer toute activité; susceptible de favoriser la réalisation de son but social et participer à une telle activité, de quelque façon que ce, soit. Elle peut participer à d'autres associations ou fusionner avec une autre association pouvant contribuer à" son développement ou le favoriser, Dans les limites de son but social, l'association peut recevoir, acquérir,. posséder, détenir, vendu:, prêter, mettre en gage des propriétés mobilières ou immobilières, En résumé, elle; peut poser les actes sc rapportant directement ou indirectement à son but. Elle peut prêter son concours et s'intéresser à toute activité similaire à son but.

Article 4 : durée

L'association est fondée pour une durée indéterminée,

Titre Il : Membres

Article 5 : composition

L'association se compose de membres effectifs et de membres adhérents. Seuls les membres effectifs ont" fa plénitude des pouvoirs, y compris te droit de vote à l'assemblée générale. L'association se compose au. minimum de 9 membres effectifs.

Article 6 : membres

a) membres effectifs " Sont membres effectifs :

1.L'ASBL BSC Région de Bruxelles Capitale ; (NN 860 649 128)

2.L'ASBL BSC Vlaams Gewest, ou BSC Vlaanderen ; (NN 860 634 775)

3.L'ASBL BSC Wallonie ; (NN 860 356 643), Ci-après dénommées les ASEL régionales.

4.Outre le mandataire de chacune des ASBL régionales, des personnes physiques proposées par chaque' ASBL régionale : au minimum deux par ASBL régionale et au maximum le double des postes d'administrateurs; à pourvoir selon l'article'15 ; le nombre de membres effectifs (personnes morales et personnes physiques) doit: en tout temps rester supérieur au nombre de postes d'administrateurs à pourvoir. Toutefois, comme les maxima précités seront par la force des choses largement dépassés au moment de l'adoption de ces nouveaux statuts, ils ne deviendront d'application que dès que la réduction progressive du nombre de membres personnes physiques te permettra.

b) membres adhérénts

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

1= 2 MDD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge Sont membres adhérents, toutes personnes physiques ou morales qui désirent aider l'association, et qui sont acceptées en tant que membres adhérents par 1 e conseil d'administration.

c) procédure d'admission

Les demandes pour devenir membres effectifs ou membres adhérents doivent être adressées exclusivement par écrit au conseil d'administration en mentionnant les nom, prénoms, domicile et lieu de naissance ou, s'il s'agit d'une personne morale, les dénomination, forme juridique et adresse du siège social du demandeur, ainsi que les éléments justifiant sa demande d'adhésion.

S'il s'agit d'une demande pour devenir membre effectif, elle doit être accompagnée d'un engagement écrit de respecter les statuts et le règlement d'ordre intérieur (ROI) de l'association. Elle doit en plus être accompagnée de l'avis favorable du conseil d'administration de I'ASBL régionale qui introduit la demande. Le conseil d'administration prend sa décision concernant l'éventuelle adhésion au plus tard 3 mois après la réception de 1a demande et envoie un avis écrit à ce sujet au demandeur. Le Conseil d'Administration a pouvoir discrétionnaire pour admettre ou rejeter une candidature.

Article 7 : cotisation

Le montant maximuitm de la cotisation annuelle est de 250 EUR, pour les membres effectifs personnes morales ou physiques et pour les membres adhérents. L'assemblée générale détermine, chaque année, le montant de toutes les cotisations pour l'année suivante sur proposition du Conseil d'Administration. La cotisation des membres doit être payée au plus tard le ler mars de chaque année, pour l'année civile en cours,

Article 8 : obligations

Les membres de l'association  effectifs et adhérents- sont tenus :

a.de respecter les lois, les statuts et le règlement d'ordre intérieur de l'association, ainsi que les décisions de ses organes

b.de ne pas nuire aux intérêts de l'association ou de l'un de ses organes ;

c.de payer leur cotisation.

Article 9 : démission - exclusion - suspension.

Tout membre effectif ó.. adhérent peut à tout moment démissionner de l'association moyennant l'envoi d'un courrier au conseil d'administration. Est réputé démissionnaire d'office, le membre effectif ou adhérent qui ne paie pas la cotisation qui lui incombe, dans le mois du rappel qui lui adressé par courrier, Un membre effectif ne peut être exclu que pari'assemblée générale et moyennant une majorité des deux tiers des voix des membres présents ou représentés et après avis du conseil d'administration. Dans l'attente de la décision concernant l'exclusion d'un membre 'effectif, le conseil d'administration peut suspendre toute personne qui enfreint gravement les obligations imposées aux membres. Elle peut durer au maximum trois mois, délai dans lequel l'assemblée générale doit se prononcer sur l'exclusion. Lors de la réunion de cette assemblée générale, la personne concernée conserve ses droits de membre. Si l'assemblée générale décide de ne pas procéder à l'exclusion, fa suspension s'éteint de plein droit et elle est supposée n'avoir jamais eu lieu, Un membre adhérent peut être exclu sur simple" décision du CA, qui n'est pas tenu de motiver sa décision,

Il est automatiquement mis fin à la qualité de membre par le décès ou, dans le cas d'une personne morale, par sa dissolution, fusion, scission ou faillite. Les membres effectifs et les membres adhérents démissionnaires ou exclus ou simplement sortants, ainsi que leurs ayants droit n'ont aucun droit quelconque sur le patrimoine de l'association et ne peuvent jamais exiger le remboursement et ou l'indemnisation de cotisations versées ou d'apports effectués.

Titre 111 : Assemblée générale

Article 10 : composition

L'assemblée générale se compose de l'ensemble des membres effectifs en règle de cotisation. Les ASBL régionales -membres effectifs - y sont représentées chacune par une personne physique dûment et spécialement mandatée L'assemblée générale est présidée par le président du conseil d'administration ou en son absence, par l'admin'itrateur présent doyen d'âge. Un membre peut se faire représenter par un autre membre. Chaque membre effectif, et -eux seuls- dispose d'une voix à l'assemblée générale. Lorsqu'ils le souhaitent, les membres adhérents peuvent égaiement être présents.

Article 11 : compétences

Une délibération de l'assemblée générale est requise pour :

'la modification des statuts,

" la nomination et la révocation des administrateurs,

"la nomination et la 'révocation des commissaires et la fixation de leur rémunération dans les cas où une

rémunération est attribuée,.

'la décharge à octroyer aux administrateurs et aux commissaires,

'l'approbation des budgets et des comptes,

"la dissolution de l'association,

" l'exclusion d'un mernbre,

"la transformation de l'association en 'société à finalité sociale,

'tous les cas où les statuts l'exigent.

Article 12 : convocation

a.L'assemblée générale est convoquée par le conseil d'administration chaque fois que le but ou l'intérêt de

l'association le requiert et doit être convoquée dès ,qu'un cinquième des membres effectifs le demande. Elle doit

au minimum être convoquée une fois par an pour l'approbation des comptes de l'année écoulée et des budgets

de l'année suivante, à une date antérieure au 30 juin de cette année et un lieu déterminé par le conseil

d'administration.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge Mao 2.2

b.Tous les membres effectifs et adhérents sont invités à l'assemblée générale par courrier normal, par Email ou par fax, au moins huit jours avant la tenue de l'assemblée générale, L'invitation est signée par le président et le secrétaire. Elle comprend la date, l'heure et le lieu de l'assemblée.

c.La convocation mentionne l'ordre du jour qui est défini par le conseil d'administration. Toute proposition signée d'un nombre de membres au moins égal au vingtième est portée à l'ordre du jour.

L'assemblée générale peut valablement se prononcer sur des points ne figurant pas à l'ordre du jour à condition que la majorité des membres effectifs soient présents ou représentés et marquent leur accord pour inscrire ce(s) points) à l'ordre du jour. Toutefois, ces points ne peuvent pas concerner des matières pour lesquelles une majorité spéciale est requise.

Article 13 : vote

Sauf dispositions contraires de la loi ou des statuts, les décisions sont prises à la majorité simple des voix, abstentions, votes blancs et votes nuls non compris, des membres effectifs présents ou représentés. Tous les membres effectifs ont un croit de vote égal, chacun disposant d'une voix. Les membres adhérents n'ont pas le droit de vote.

Article 14 : procès-verbal

Un procès-verbal de chaque réunion est établi; il est signé par le président et un administrateur et inscrit

dans un registre particulier. "

Les extraits de ce dernier sont signés par le président et un administrateur.

Titre IV : Le Conseil d'administration

Article 15 : composition-

L'association est régie par un conseil d'administration composé de six membres au moins et de neuf membres au plus, tous membres effectifs de l'association. Ils sont nommés par l'assemblée générale et peuvent à tout moment être révoqués par elle. Chaque ASBL régionale a droit à deux administrateurs ; trois si le nombre de membres effectifs de cette ASBL régionale dépasse 100. Les candidats sont présentés sur des listes comportant de préférence plus de candidats que de postes à pourvoir. Avant chaque assemblée générale, le conseil d'administration vérifie les listes des membres effectifs de chaque Région. Les adéquations du nombre d'administrateurs, en plus ou en moins sont faites lors de l'Assemblée Générale suivante dont l'ordre du jour prévoit les nominations des administrateurs. Les administrateurs forment un collège. Ils exercent leur mandat à titre gratuit.

Article 16 : durée

Les administrateurs Sont nommés pour un mandat de deux ans. Ils sont rééligibles, Le mandat prend fin en cas de décès, de démission ou de révocation du mandataire ; toute démission doit être communiquée par courrier recommandé adeessé au Président du Conseil d'Administration, En cas de vacance de mandat, il est pourvu au remplacement " de l'administrateur dont le mandat a pris fin par une AG dans les 3 mois. Ce remplacement se poursuit jusqu'à la prochaine assemblée générale.

Article 17 : fonctionnement

a.Le conseil d'administration choisit parmi ses membres, un président, un secrétaire, un trésorier.

b.Le Président ou le sécrétaire convoque le conseil par courrier, E-mail ou fax. Le Président le préside; en cas d'absence, il est remplacé par l'administrateur présent doyen d'âge.

c.Pour que les décisions du conseil soient valables, il faut qu'au moins la moitié des administrateurs soient présents ou représentés, Les décisions sont prises à la majorité simple des voix, tes abstentions, votes blancs et votes nuls n'étant pas compris.

d.Tout administrateur est habilité à donner procuration à un autre administrateur pour le représenter lors d'une réunion du conseil d'administration, "

e.Le conseil d'administration peut se réunir par télé ou vidéoconférence. Les règles reprises aux points a. à d. ci-dessus sont d'application,

(.Dans des cas exceptionnels, lorsque l'urgence et l'intérêt de l'association le justifient, des décisions du conseil d'administration peuvent être prises par accord écrit, pour autant qu'elles réunissent l'unanimité des administrateurs, A cet effet, ceux-ci peuvent transmettre leur voix par courrier, par télégrammes, par E-mail ou par fax. Cette procédure ne peut toutefois pas être suivie pour l'établissement des comptes annuels.

g.Un Procès-verbal de chaque réunion est rédigé. Ce Procès-verbal est signé par le secrétaire et inscrit au registre prévu à cet effet. Les extraits qui doivent être déposés et tous les autres actes sont valablement signés par ie secrétaire ou un administrateur.

Article 18 : compétences

a.Le conseil d'administration régit l'association et la représente dans tous les actes judiciaires et extrajudiciaires, Il est compétent dans toutes les matières, hormis celles que la loi réserve explicitement à l'assemblée générale, Le conseil peut notamment poser des actes de disposition, en ce compris, sans que cette liste soit exhaustive, l'aliénation de biens meubles ou immeubles, l'hypothèque, le prêt et l'emprunt, toutes les opérations commerciales et bancaires, la levée, d'hypothèque, etc.

b.Sauf délégations spéciales définies aux c ci-dessous, la responsabilité de l'association n'est valablement engagée à l'égard de tiers que par ta signature conjointe de deux administrateurs, Les administrateurs qui interviennent au nom et pour compte du conseil d'administration ne doivent pas justifier d'un quelconque acte ou procuration à l'égard de tiers.

c.Le conseil d'administration peut déléguer la gestion journalière à un ou plusieurs administrateurs, voire à une ou plusieurs autres. personnes membres ou non de l'association. ll précise l'étendue de leurs pouvoirs, la manière de les exercer, -et, mais seulement s'il s'agit de mandataires non membres, leur rémunération éventuelle. Toute démission de ces mandataires doit être communiquée par courrier recommandé adressé au Président du Conseil d'Administration.

"

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD22

d.Sans préjudice des dispositions prévues à l'art.26 septies de la loi du 2 mai 2002 ; les administrateurs ne

contractent en raison de leur mandat, aucune obligation personnelle relativement aux engagements de

l'association. Ils ne sont responsables que de l'exécution de leur mandat.

Titre V < Droit de consultation des membres

Article 19

Tous les membres effectifs et adhérents ainsi que fes tiers qui font preuve d'un intérêt pour l'association,

peuvent consulter au siège de l'association le registre des membres, ainsi que tous les procès-verbaux et

décisions de l'assemblée générale, du conseil d'administration et des personnes occupant ou non une fonction

de direction, qui sont investies d'un mandat au sein ou pour compte de l'association, de même que tous les

documents comptables de l'association. Le règlement d'ordre intérieur fixe les modalités pratiques de cette

consultation.

Titre VI : Règlement d'ordre intérieur

Article 20

Un règlement d'ordre intérieur sera élaboré par le conseil d'administration et proposé à l'assemblée

générale.

Des modifications à ce règlement pourront être apportées par le Conseil d'administration statuant à la

majorité simple.

Titre VII ; Budgets - Comptes - Contrôle

Article 21 : budgets, - comptes

a.L'exercice comptable de l'association s'étend du 1er janvier au 31 décembre.

b.Le conseil d'administration établit les comptes et les budgets et les soumet, pour approbation, à

l'assemblée générale, Après approbation des comptes annuels et du budget, l'assemblée générale se

prononce, lors d'un vote séparé, sur la décharge aux administrateurs et, le cas échéant aux vérificateurs aux

comptes,

c.Le conseil d'administration veille à ce que les comptes annuels et les autres pièces mentionnées dans la

loi sur les ASBL soient déposés conformément aux règles légales en la matière.

Article 22 : contrôle -- vérificateur aux comptes

a.Le contrôle de la situation financière des comptes annuels et de la régularité, du point de vue de la loi sur

les ASBL et des statuts, des opérations qui doivent figurer dans les comptes annuels, est confié à un ou

plusieurs vérificateurs aux comptes nommés par l'assemblée générale.

Les vérificateurs aux comptes sont nommés pour un mandat de trois ans, - renouvelable. Ils exercent ce

mandat à titre gratuit.

bles vérificateurs aux comptes ont, conjointement ou séparément, un droit de contrôle illimité sur

l'ensemble des opérations de l'association. Ils peuvent consulter sur place les livres, la correspondance, les

procès-verbaux et, dans l'ensemble, tous les écrits de l'association.

Titre VIII ; Dissolution - Liquidation

Article 23 : dissolution

Sauf dans [es cas de dissolution judiciaire ou de dissolution de plein droit, l'assemblée générale est seule

habilitée à décider de la dissolution, telle que définie dans la loi. En cas de dissolution volontaire, l'assemblée

générale ou, à défaut, le tribunal, désigne un ou plusieurs liquidateurs. Elle ou il détermine en outre leurs

compétences, ainsi que les conditions de la liquidation.

Article 24 : liquidation

En cas de dissolution, 'les actifs, après règlement des dettes, sont cédés à une association visant un but

similaire. L'assemblée générale qui décide de procéder à la dissolution, désignera l'association à laquelle le

solde de liquidation doit être cédé.

Titre IX Dispositions générales

Article 25

Tout ce qui n'est pas expressément prévu par les présents statuts sera réglé conformément aux dispositions

de la loi du 27 juin 1921, modifiée par la lol du 2 mai 2002, accordant la personnalité civile aux associations

sans but lucratif, à laquelle les associés entendent se référer,

Article 26

Ces statuts existent en deux versions ; une en langue française et une en langue néerlandaise. Les deux

versions ont chacune force de loi et peuvent être employées indépendamment l'une de l'autre,

Démissions ou fin de mandats d'administrateurs

Proumens Georges avenue de la Douaire 521202, 1340 Ottignies

Chavez Philippe, avenue Legraad 68/2 1050 Bruxelles

Wouters Yves avenue E van Becelaere 120, 1170 Bruxelles

Roaen Marc, Spookhofstraat 4, 9820 Merelbeke

Vanbroeckhoven Jan Edgard, Tineistraat 5 - 9120 Beveren Waas

Reelections

Delinte Jacques, Bruegheldreeef 14 - 3090 Overijse

Drouillon Jas, Zwevegemstraat 42 - 8570 inggoigem

Fagnant Jean-Claude rue Belvaux 137 - 4030 Grivegnée

Hendrix Daniel rue de la Duchère 37 - 6060 Gilly

MDD 2.2

Volet B - Suite

Mathy Jacques, avenue des Crois de feu 37 - 1410 Waterloo

Maque! Yves avenue Franklin Roosevelt 74 1050 Bruxelles

Balcaen Mark, Laternstraat 10 - 9840 De Pinte

Désormais, le Conseil d'Administration se compose comme suit

Drouillon Jos, président

Mathy Jacques, vice-président

Maquet Yves, vice-président

Fagnant Jean-Claude, secrétaire

Balcaen Mark, trésorier

Hendrix Daniel, administrateur

Delinte Jacques, administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -14/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

*R4 erté

au

Moniteur

belge

12/07/2011
ÿþCopie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

Moo 2.2



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BRUXeLke

3 0 lUN 2011

Greffe

N° d'entreprise : 430.682.671

Dénomination

(en entier) : ASBL Belgian Senior Consultants VZW

(en abrégé) : ASBL BSC VZW

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : rue Potagère 7, 1210 Saint-Josse-ten Noode

Obiet de l'acte : Extrait du R.V. de l'A.G.ordinaire du 26 mai 2011

10 élection de 9 Administrateurs

Avant de procéder à l'élection de 9 nouveaux administrateurs le président remercie de tout coeur les 4 administrateurs sortants qui ne se portent plus candidats: Marc

Bataillie, Joseph Froidcoeur, Christian Remy et Jean Sintobin.

Après le rassemblement des formulaires de vote tes scrutateurs commencent tout de suite à compter les votes. Pendant cette suspension de l'assemblée, le buffet déjeuner est offert à l'occasion du 25eme anniversaire de BSC.

L'assemblée reprend après le comptage des votes. Le président communique le résultat du scrutin. Les 9 nouveaux administrateurs sont:

- Jean-Claude Fagnant, Daniel Hendrix et Georges Proumens (BSC Watlonnie);

- Philippe Chavez, Jacques Delinte et Yves Wouters (BSC Bruxelles);

- Jos Drouillon, Marc Roaen et Jan Vanbroeckhoven (BSC Vlaanderen).

Cessation de fonction - tins de mandats administrateurs

Bataillie Marc Loofstraat 48 - 1932 St Srevens Woluwé

Remy Christian Rozenlaan 1 - 3090 Overijse

Sintobin Jean avenue de l'Horizon 2 1150 Bruxelles

Froidcoeur Joseph rue Charlier 16 - 1380 Lasne

Nominations selon dispositions des articles 10 et 11 des statuts et de la modification aux statuts du 10 avril 2008 parue au Moniteur 18/06/2008

Chavez Philippe avenue Legrand 68/2 - 1050 Bruxelles -DN 23/09/1949 à Schaerbeek Hendrix Daniel rue de la Duchère 37 - 6060 Gilly - DN: 15/02/1947 à Uccle

Wouters Yves av. E. Van Becelaere 120 - 1170 Bruxelles -DN 31/01/2011 à Kinshasa Maquet Yves av. Franklin Roosevelt 74/4 à 1050 Bruxelles - ON 28/10/1941 à Etterbeek

Réélections:

Delinte Jacques Bruegheldreef 14 - 3090 Overijse

Drouillon Jos Zwevegemstraat 42 - 8570 Ingooigem

Fagnant Jean-Claude rue Belvaux 137 - 4030 Grivegnée

Proumens Georges avenie de la Douaire 521202 - 1340 Ottignies

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

Réservé au%

" Moniteur belge

Volet B - Suite

Désormais le Conseil d'Administration se compose comme suit:

Mr. Georges Proumens, Président

Mr. Mark Balcaen, Vice- Président

Mr. Yves Maquet, Vice-Président

MM. Jacques Mathy, Philippe Chavez, Jacques Delinte, Jos Drouillon, Jean-Claude Fagnant, Daniel

Hendrix, Marc Roaen, Jan Vanbroeckhoven et Yves Wouters Administrateurs.

Le soussigné Jacques Delinte agissant comme administrateur certifie la présente déclaration sincère et ' complète.

Fait à Bruxelles, le 23/06/2011

MOD 22

Roaen Marc Spookhofstraat4 - 9820 Merelbeke

Vanbroeckhoven Jan Edgard Tinelsiraat 5 - 9120 Beveren Waas Mathy Jacques av. des croix du Feu 37 à 1410 Waterloo Balcaen Mark Laremstraat 10 9840 De Pinte

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

28/08/2015
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Ondememingsnr.: 430.682.674

Benaming Belgian Senior Consultants (voluit)

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(afgekort) : BSC

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Warmoesstraat 7 te 1210 Brussel

Onderwerp akte : De Algemene vergadering van 21 april 2015 heeft unaniem kwijting gegeven aan de bestuurders en aan de toezichthouders

Ontslag van bestuurders

420526 075 62 de Beco Eric , Av de l'Observatoire39 , 1180 Brussel

501101 295 26 Hanssens Philippe ,Av de Calabre 5412 , 1200 Brussel

471028 327 84 Mathy Jacques Av des Croix du Feu 37 ,1410 Waterloo

430212 03339 Quirijnen Ludo Gaversstraat27,9070 Destelbergen Benoeming tot bestuurders :

510205 441 09 Blondiau Jean Pol , Escoriallaan 28 ,3000 Leuven 470816 099 78 Jacques Paul , Route de l'Etat 351 ,1380 Maransart 490314 483 50 Roaen Marc, Spookhofstraat 4 ,9820 Merelbeke 510710 023 21 Warichet Luc ,Av Winston Churchill 197,1180 Brussel

Herkiezing tot bestuurders :

470131 04519 Balcaen Mark, Latemstraat 10 ,9840 DePinte

461205 18140 Fagnant Jean-Claude ,rue Belvaux 137, 4030 Grivegnée

470215 32136 Hendrix Daniel ,rue de la Duchère 37 , 6060 Gilly

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

LllJií - vervolg

Uitreksel van het verslag van de vergadering van Raad van Bestuur van 21 april 2015 .

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De Raad van Bestuur is als volgt samengesteld :

Voorzitter : Mark Balcaen

Ondervoorzitter: Jean- Claude Fagnant

Penningmeester: Marc Roen

Secretaris: Jean Pol Blondiau

Blondiau Jean Pol Secretaris

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of het organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

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Coordonnées
BELGIAN SENIOR CONSULTANTS, AFGEKORT : BSC

Adresse
WARMOESSTRAAT 7 1210 SINT-JOOST-TEN-NODE

Code postal : 1210
Localité : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Commune : SAINT-JOSSE-TEN-NOODE
Région : Région de Bruxelles-Capitale