FEDERAAL KABEL-EN LEIDINGINFORMATIEMELDPUNT, AFGEKORT : KLIM

Association sans but lucratif


Dénomination : FEDERAAL KABEL-EN LEIDINGINFORMATIEMELDPUNT, AFGEKORT : KLIM
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 878.232.852

Publication

02/01/2014
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c~~i: Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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BRUXELL G

1 8 DEC 2013

Greffe

L'Assemblée générale ordinaire du 28 mars 2012 a approuvé le renouvellement du mandat de Messieurs Gérard de Hemptinne, Jonas Pappens et Guy De Schrijver en qualité d'administrateurs pour une nouvelle période de 6 ans. Leur mandat viendra à échéance à l'issue de l'Assemblée générale ordinaire du 28 mars 2018.

Le Conseil d'administration a accepté, lors de sa séance du 14 août 2012, conformément à l'article 5 des statuts, l'adhésion des sociétés suivantes en tant que membre adhérent de l'association avec effet au ler septembre 2012;

- Belgocontrol, Entreprise publique autonome, ayant son siège social à Tervuursesteenweg 303, 1820 Steenokkerzeel;

- TMVW (Tussengemeentelijke Maatschappij der Vlaanderen voor Watervoorziening) SCRL, ayant son siège social à Stropkaai 14, 9000 Gent;

- Raffinerie Tirlemontoise SA ayant son siège social à Avenue de Tervuren 182, 1150 Bruxelles,

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreprise : 0878.232.852

Dénomination (en entier) POINT DE CONTACT FEDERAL INFORMATIONS GABLES ET CONDUITES

(en abrégé): Forme juridique : Siège : ()blet de l'acte : CICC

A.S.B.L.

Rue Guimard 4, 1040 Bruxelles

Conseil d'administration: nomination Vice-Président, adhésion nouveaux membres, démission membre, démission administrateur et Président, nomination administrateur et Président - Assemblée générale ordinaire: nominations statutaires



Le Conseil d'administration a nommé lors de sa séance du 21 novembre 2011 Monsieur Jonas Pappens comme Vice-Président du Conseil d'administration.

Le Conseil d'administration a accepté, lors de sa séance du 21 mars 2012, conformément à l'article 5 des statuts, l'adhésion de la société suivante en tant que membre adhérent de l'association avec effet au 21 mars 2012:

- La Zone de police 5344 Schaerbeek - Evere - Saint-Josse-Ten-Noode, ayant son siège social à Square S. Hoedemaeckers 9,1140 Evere.

Le Conseil d'administration a accepté, lors de sa séance du 28 mars 2012, conformément à l'article 5 des statuts, l'adhésion avec effet au 28 mars 2012, des sociétés suivantes :

- En tant que membre effectif de l'association : AGT SA, ayant son siège social à Land van Waaslaan 3, Haven 1183 à 9130 Kano;

- En tant que membre adhérent de l'association. Interoute Belgium SA, ayant son siège social à Leuvensesteenweg 573, blok 6A , 1930 Zaventem.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

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Volet B - Suite

Le Conseil d'administration a accepté, lors de sa séance du 27 novembre 2012, conformément à l'article 5 des statuts, l'adhésion des sociétés suivantes

- En tant que membre adhérent de l'association avec effet au ler janvier 2013: Aspiravi SA ayant son siège social à Vaarnewijkstraat 17, 8530 Harelbeke

- En tant que membre effectif de l'association avec effet au 27 novembre 2012: 1NEOS C2T SA ayant son siège social à Nieuwe Weg 1, Haven 1053, 2070 Zwijndrecht.

Comme le réseau du Centre d'informatique pour la Région Bruxelloise (en abrégé CIRB) ayant son siège social à Avenue des Arts 21, 1000 Bruxelles, couvrant 19 communes bruxelloises et Drogenbos, a été repris par Irisnet SCRL, le Conseil d'administration a accepté, lors de sa réunion du 27 novembre 2012, l'adhésion de la $CRL Irisnet ayant son siège social à Avenue des Arts 21, 1000 Bruxelles comme membre adhérent avec effet au ler janvier 2013, en ce qui concerne les 19 communes bruxelloises. En ce qui concerne Drogenbos, il sera redirigé vers le KLIP.

Comme le Centre d'informatique pour la Région Bruxelloise (en abrégé CIRB) ayant son siège social à Avenue des Arts 21, 1000 Bruxelles n'a plus d'installations souterraines, le Conseil d'administration a accepté, lors de sa séance du 27 novembre 2012, la résiliation de son affiliation en tant que membre adhérent avec effet au 1 janvier 2013.

Le Conseil d'administration a, lors de la séance du 8 mars 2013,

- pris acte de la démission en qualité d'administrateur et de Président de monsieur Gérard de Hemptinne demeurant à Chemin du Grand Bois 6 à 1380 Lasne, avec effet à l'issue de l'Assemblée générale du 27 mars 2013;

- nommé provisoirement, à l'unanimité des voix, monsieur Gerard Kimus, né à Bastogne le 16 octobre 1965, demeurant avenue Gabriel Fauré 12 à 1190 Bruxelles en qualité d'administrateur en remplacement de Monsieur Gérard de Hemptinne, démissionnaire avec effet à l'issue de l'Assemblée générale du 27 mars 2013. La prochaine Assemblée générale aura à se prononcer sur la nomination définitive de Monsieur Kimus en qualité d'administrateur.

L'Assemblée générale ordinaire du 27 mars 2013 a :

- pris acte de la démission de monsieur Gérard de Hemptinne, demeurant Chemin du Grand Bois 6 à1380 Lasne, avec effet à l'issue de l'Assemblée générale ordinaire du 27 mars 2013;

- approuvé, à l'unanimité des voix, la nomination de monsieur Gérard Kimus, né à Bastogne le 16 octobre 1965, demeurant avenue Gabriel Fauré 12 à 1190 Bruxelles, en qualité d'administrateur en remplacement de monsieur Gérard de Hemptinne. Son mandat prendra fin à l'issue de l'Assemblée générale ordinaire du 28 mars 2018 et n'est pas rémunéré.

Le Conseil d'administration e nommé lors de sa séance du 27 mars 2013 monsieur Gérard Kimus comme président du Conseil d'administration,

Le Conseil d'administration a accepté, lors de sa séance du 21 juin 2013, conformément à l'article 5 des statuts, l'adhésion de la société suivante en tant que membre adhérent de l'association avec effet au ler juillet 2013

- La Société Bruxelloise de Gestion de l'Eau (SBGE), ayant son siège social à Boulevard de l'Impératrice 66, 1000 Bruxelles,

Guy De Schrijver, Gérard Kimus,

Administrateur. Président du Conseil d'administration.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

~

Réservé

au

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

02/01/2014
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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BRUSSEL

1 8 DEC 2013

Griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : 0878.232.852

Benaming

(voluit) : FEDERAAL KABEL-EN LEIDINGINFORMATIEMELDPUNT

(verkort): KLIM

Rechtsvorm : V.Z.W.

Zetel : Guimardstraat 4, 1040 Brussel

Onderwerp akte Raad van bestuur : benoeming vice-voorzitter, toetreding nieuwe leden, ontslag lid, ontslag bestuurder en voorzitter, benoeming bestuurder en voorzitter - Gewone Algemene vergadering : statutaire benoemingen



De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 21 november 2011 de heer Jonas Pappens als vice-voorzitter van de raad van bestuur benoemd,

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 21 maart 2012, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappij als toegetreden lid van de vereniging met ingang van 21 maart 2012:

- Politie zone 5344 Schaarbeek  Evere  Sint-Joost-ten-Naode, met zetel te Square S. Hoedemaeckers 9, 1140 Evere.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 28 maart 2012, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard met ingang van 28 maart 2012 van de volgende maatschappijen

- als effectief lid van de vereniging : AGT NV, waarvan de zetel gevestigd is Land van Waaslaan 3, Haven 1183 te 9130 Kallo;

- als toegetreden lid van de vereniging: Interoute Belgium NV, waarvan de zetel gevestigd is Leuvensesteenweg 573, blok 6A te 1930 Zaventem.

De gewone algemene vergadering van 28 maart 2012 heeft de herbenoeming goedgekeurd van de mandaten van de heren Gérard de Hemptinne, Jonas Pappens en Guy De Schrijver als bestuurders voor een nieuwe periode van 6 jaar. Hun mandaat zal verstrijken na afloop van de gewone algemene vergadering van 28 maart 2018.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 14 augustus 2012, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappijen als toegetreden lid van de vereniging, met ingang van 1 septembre 2012:

- Belgocontrol, Autonoom Overheidsbedrijf, waarvan de zetel gevestigd is Tervuursesteenweg 303 te 1820 Steenokkerzeel;

- TMVW (Tussengemeentelijke Maatschappij der Vlaanderen voor Watervoorziening) CVBA waarvan de

zetel gevestigd is Stropkaai 14 te 9000 Gent;

- Raffinerie Tirlemontoise NV waarvan de zetel gevestigd is Tervurenlaan 182 te 1150 Brussel.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 27 november 2012, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappijen

- als toegetreden lid van de vereniging met ingang van 1 januari 2013 : Aspiravi NV met zetel te Vaarnewijkstraat 17, 8530 Harelbeke;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

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Luik B - Vervolg

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

- als effectief lid van de vereniging met ingang van 27 november 2012 INEOS C2T NV met zetel te Nieuwe' Weg 1, Haven 1053, 2070 Zwijndrecht.

Daar het netwerk van het Centrum voor Informatie voor het Brussels Gewest (afgekort CIBG) met zetel te Kunstlaan 21, 1000 Brussel, bestaande uit 19 Brusselse gemeenten en Drogenbos, werd overgenomen door Irisnet CVBA, heeft de raad van bestuur tijdens de zitting van 27 november 2012 de toetreding aanvaard van Irisnet CVBA met zetel te Kunstlaan 21, 1000 Brussel als toegetreden lid met ingang van 1 januari 2013 voor wat betreft de 19 Brusselse gemeenten. Wat Drogenbos betreft, wordt doorverwezen naar KLIP.

Daar het Céntrum voor Informatie voor het Brussels Gewest (afgekort CIBG) CVBA met zetel te Kunstlaan 21, 1000 Brussel, geen ondergrondse installaties meer heeft, heeft de raad van bestuur in haar zitting van 27 november 2012 de opzeg van het toegetreden lidmaatschap met ingang van 1 januari 2013 aanvaard.

De raad van bestuur heeft ter zitting van 8 maart 2013

- akte genomen van het ontslag als bestuurder en voorzitter van de heer Gérard de Hemptinne wonende Chemin du Grand Bois 6 te 1380 Lasne, met ingang na afloop van de algemene vergadering van 27 maart 2013;

- de heer Gérard Kimus, geboren te Bastogne op 16 oktober 1965, wonende Gabriel Fauréfaan 12 te 1190 Brussel, met eenparigheid van stemmen voorlopig als bestuurder benoemd ter vervanging van de heer Gérard de Hemptinne, ontslagnernend met ingang na afloop van de algemene vergadering van 27 maart 2013. De eerstvolgende algemene vergadering zal zich moeten uitspreken over de definitieve benoeming van de heer Kimus ais bestuurder.

De gewone algemene vergadering van 27 maart 2013 heeft :

- akte genomen van het ontslag van de heer Gérard de Hemptinne, wonende Chemin du Grand Bois 6 te 1380 Lasne, met ingang na afloop van de gewone algemene vergadering van 27 maart 2013;

- de benoeming, met eenparigheid van stemmen, goedgekeurd van de heer Gérard Kimus, geboren te Bastogne op 16 oktober 1965, wonende Gabriel Faurélaan 12 te 1190 Brussel, als bestuurder ter vervanging van de heer Gérard de Hemptinne. Zijn mandaat zal verstrijken na afloop van de gewone algemene vergadering van 28 maarf 2018 en is onbezoldigd.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 27 maart 2013 de heer Gérard Kimus als voorzitter van de raad van bestuur benoemd.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 21 juni 2013, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappij als toegetreden lid van de vereniging met ingang van 1 juli 2013:

- Brusselse Maatschappij voor Waterbeheer (BMWM), met zetel Keizerinlaan 66 te 1000 Brussel.

Guy De Schrijver, Gérard Kimus,

Bestuurder. Voorzitter van de raad van bestuur.

MOD 2.2

Voor- . behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/01/2014 - Annexes du Moniteur belge

28/11/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouden

aan het

" Belgisch Staatsblad

1

*11178971*



Ondernemingsnr : 0878.232.852

Benaming

(voluit) : FEDERAAL KABEL-EN LEIDINGINFORMATIEMELDPUNT

(verkort) : KLIM

Rechtsvorm : V.Z.W.

Zetel : Guimardstraat 4, 1040 Brussel

Onderwerp akte : Buitengewone algemene vergadering : statutenwijzigingen Uittreksel van de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2010

Teneinde de rechten en plichten van de twee categorieën van leden te verduidelijken, beslist de vergadering de statuten als volgt te wijzigen :

a) Artikel 5 - Leden :

De tweede zin van artikel 5 a) Effectieve leden bepaalt dat :

"Als leden warden beschouwd (i) de stichtende leden en (ii) natuurlijke of rechtspersonen, die kabels, leidingen en/of andere installaties in eigendom hebben en/of exploiteren, welke bij beslissing van de raad van: bestuur overeenkomstig dit artikel toegelaten worden als lid van de vereniging. "

Deze zin wordt vervangen door de volgende tekst :

"Als leden worden beschouwd (i) de stichtende leden en (ii) natuurlijke of rechtspersonen, houders van een vervoersvergunning als vermeld in de wet van 12 april 1965 betreffende het vervoer van gasachtige producten en andere door middel van leidingen of beheerders van een transmissienet, vermeld in de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt, welke bij beslissing van de raad van bestuur overeenkomstig dit artikel toegelaten worden als lid van de vereniging. "

De eerste zin van 5 b) Toegetreden leden bepaalt dat :

"Elke natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatie die de doelstellingen van de VZW ondersteunt of een bijzondere band met de vereniging heeft, kan bij de raad van bestuur van de vereniging een schriftelijk verzoek. indienen om toegetreden lid te worden."

Deze zin wordt vervangen door de volgende tekst :

"Elke natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatie die (i) kabels, leidingen en/of andere installaties in. eigendom heeft en/of exploiteert, andere dan de effectieve leden zoals vermeld onder art. 5 a) , of (ii) die de doelstellingen van de VZW ondersteunt of (iii) een bijzondere band met de vereniging heeft, kan bij de raad van bestuur van de vereniging een schriftelijk verzoek indienen om toegetreden lid te warden."

Onderaan artikel 5 b) wordt volgende zin toegevoegd :

"De wijzigingen van de rechten en plichten van de toegetreden leden worden geacht aan hun tegenstelbaar te zijn middels de publicatie van de statutenwijziging in het Belgisch Staatsblad."

b) Artikel 7 Uittreding  opschorting - uitsluiting :

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

Mo0 2.2

De eerste, tweede en derde paragraaf bepalen :

"a) Leden

Elk lid kan op elk moment uit de VZW treden door zijn ontslag per aangetekend schrijven aan de voorzitter van de raad van bestuur te richten. Het ontslag zef één maand na dit schrijven ingaan, tenzij hierdoor het aantal effectieve leden minder dan drie (3) zou bedragen. In dergelijk geval moet het effectieve lid dat zijn ontslag vraagt, lid blijven totdat de algemene vergadering redelijkerwijze in de toetreding van een nieuw derde lid kan voorzien hebben.

Op voorstel van de raad van bestuur of op verzoek van minstens één vijfde van de leden, kan een lid uit de vereniging gesloten worden door een beslissing van de algemene vergadering mits een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. De algemene vergadering dient haar beslissing tot uitsluiting te motiveren.

Het lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld, heeft het recht om gehoord te worden."

De eerste, tweede en derde paragraaf worden als volgt gewijzigd:

a) Effectieve leden

Elk effectief lid kan op elk moment uit de VZW treden door zijn ontslag per aangetekend schrijven aan de voorzitter van de raad van bestuur te richten. Het ontslag zal één maand na dit schrijven ingaan, tenzij hierdoor het aantal effectieve leden minder dan drie (3) zou bedragen. In dergelijk geval moet het effectieve lid dat zijn ontslag vraagt, lid blijven totdat de algemene vergadering redelijkerwijze in de toetreding van een nieuw derde lid kan voorzien hebben.

Op voorstel van de raad van bestuur of op verzoek van minstens één vijfde van de effectieve leden, kan een effectief lid uit de vereniging gesloten worden door een beslissing van de algemene vergadering mits een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. De algemene vergadering dient haar beslissing tot uitsluiting te motiveren.

Het effectieve lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld, heeft het recht om gehoord te worden." Artikel 7 b) Toegetreden lid bepaalt het volgende :

"De raad van bestuur beslist soeverein met gewone meerderheid over de uitsluiting of schorsing van een toegetreden lid, zonder zijn beslissing te moeten motiveren."

Deze paragraaf wordt vervangen door de volgende tekst :

"Elk toegetreden lid kan op elk moment uit de VZW treden door zijn ontslag per aangetekend schrijven aan de voorzitter van de raad van bestuur te richten. Het ontslag zal één maand na dit schrijven ingaan;

Op voorstel van de raad van bestuur of op verzoek van minstens één vijfde van de effectieve leden, kan een toegetreden lid uit de vereniging gesloten worden door een beslissing van de algemene vergadering mits een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. De algemene vergadering dient haar beslissing tot uitsluiting te motiveren.

Het toegetreden lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld, heeft het recht om gehoord te worden.

In afwachting van een beslissing omtrent de uitsluiting van een toegetreden lid, kan de raad van bestuur het

lidmaatschap van een toegetreden lid schorsen indien het toegetreden lid:

-zijn lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar niet binnen de vooropgestelde termijn betaalt;

-handelt in strijd met de doelstellingen van de vereniging;

-zich schuldig heeft gemaakt aan een ernstige inbreuk op de statuten of het huishoudelijk reglement en/of

-de belangen van de VZW ernstig heeft geschaad.

De schorsing zal per aangetekende brief worden meegedeeld aan het betrokken toegetreden lid en kan maximaal drie maanden duren, binnen welke termijn de algemene vergadering moet bijeenkomen om over de uitsluiting te beslissen. Op deze algemene vergadering behoudt het lid al zijn lidmaatschapsrechten."

c) TITEL III  VERMOGEN EN INKOMSTEN - Artikel 9

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De tweede paragraaf bepaalt dat :

"De inkomsten van de VZW bestaan in het bijzonder, maar niet beperkt, uit:

-de door de leden verleende financiële of andere middelen, die dienen om de werkingsuitgaven, investeringen en exploitatie-uitgaven te dekken;

-het bedrag van het jaarlijks lidgeld van de leden. Dit lidgeld wordt jaarlijks vastgesteld door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur in de begroting en mag in geen geval meer bedragen dan 2.500 EUR. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd bij het begin van het boekjaar op basis van de index van de consumptieprijzen. Als basisindex wordt deze van de maand november 2005 gebruikt.

Het jaarlijks lidgeld voor de toegetreden leden wordt bepaald door de raad van bestuur en mag niet meer bedragen dan 500 EUR. Dit bedrag wordt tevens jaarlijks geïndexeerd op basis van voormelde index; en

In deze paragraaf werden de volgende wijzigingen aangebracht :

"De inkomsten van de VZW bestaan in het bijzonder, maar niet beperkt, uit:

-de door de toegetreden en effectieve leden verleende financiële of andere middelen, die dienen om de werkingsuitgaven, investeringen en exploitatie-uitgaven te dekken. Het maximumbedrag van deze middelen bedraagt ¬ 200.000 per jaar per lid (toegetreden of effectief). Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd bij het begin van het boekjaar op basis van de index van de consumptieprijzen. Als basisindex wordt deze van de maand november 2005 gebruikt;

-het bedrag van het jaarlijks lidgeld van de toegetreden en effectieve leden.

Dit lidgeld wordt jaarlijks vastgesteld door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur in de begroting en mag in geen geval meer bedragen dan 2.500 EUR. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd bij het begin van het boekjaar op basis van de index van de consumptieprijzen. Als basisindex wordt deze van de maand november 2005 gebruikt.

Het jaarlijks lidgeld voor de toegetreden leden wordt bepaald door de raad van bestuur en mag niet meer bedragen dan 1.000 EUR. Dit bedrag wordt tevens jaarlijks geïndexeerd op basis van voormelde index; en (...)"

d) Artikel 20  Gewone en buitengewone algemene vergadering

De eerste paragraaf bepaalt dat :

"De algemene vergadering komt minstens éénmaal per jaar bijeen op de derde woensdag van de maand april om 14 uur om minstens te beraadslagen over de goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, alsook de kwijting van de bestuurders en desgevallend de commissaris."

In onderling overleg wordt de datum veranderd als volgt :

"De algemene vergadering komt minstens éénmaal per jaar bijeen op de vierde woensdag van de maand maart om 14 uur om minstens te beraadslagen over de goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, alsook de kwijting van de bestuurders en desgevallend de commissaris."

e) Artikel 26 Inzagerecht

De eerste paragraaf bepaalt dat :

"Alle leden kunnen op de zetel van de VZW het ledenregister raadplegen, alsmede alle notulen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van alle personen, al dan niet bestuurder, die bij of voor rekening van de VZW een mandaat uitoefenen, evenals alle boekhoudkundige stukken van de VZW."

Deze paragraaf wordt vervangen door de volgende tekst :

""Alle effectieve en toegetreden leden kunnen op de zetel van de VZW het ledenregister raadplegen, alsmede aile notulen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van alle personen, al dan niet bestuurder, die bij of voor rekening van de VZW een mandaat uitoefenen, evenals alle boekhoudkundige stukken van de VZW."

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

.De nieuwe tekst van de gecoördineerde statuten is de volgende :

"TITEL I  VORM  NAAM  ZETEL  DOEL  DUUR

Artikel 1 - Vorm  Naam

De maatschappelijke benaming van de vereniging zonder winstoogmerk is "federaal Kabel- en LeidinglnformatieMeldpunt", afgekort "KLIM" of in het Frans "Point de Contact fédéral Informations Câbles et Conduites", afgekort "CICC".

De (verkorte) maatschappelijke benaming moet steeds door de woorden "Vereniging zonder Winstoogmerk" of de afkorting "VZW", of in het Frans "Association sans but lucratif' of de afkorting "ASBL" worden voorafgegaan of gevolgd.

Alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven, orders en andere stukken uitgaande van de vereniging moeten de naam van de VZW vermelden, alsook het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2 - Zetel

De zetel van de vereniging is gevestigd te Guimardstraat 4, 1040 Brussel, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Brussel.

De zetel kan bij eenvoudige beslissing van de raad van bestuur naar iedere andere plaats in België worden verplaatst.

Artikel 3 - Doel

De vereniging heeft tot algemeen doel:

-Het organiseren, ontwikkelen, bevorderen en ondersteunen van een federaal meldpunt inzake de uitvoering van werken in de nabijheid van kabels, leidingen en andere installaties van haar leden in België teneinde te streven naar een vereenvoudiging, uniformisering en een betere efficiëntie van de informatie-uitwisseling over de aanwezigheid van deze kabels, leidingen en andere installaties om zo te komen tot een verhoging van de algemene veiligheid bij de uitvoering van werken in de nabijheid van deze kabels, leidingen en andere installaties;

-Het leggen van contacten met overheden, federaties, aannemers of andere betrokken partijen om het gebruik van dit meldpunt te ondersteunen en te promoten en eventueel uit te breiden naar andere domeinen;

- Het sensibiliseren van overheden, federaties, aannemers of andere betrokken partijen voor risico's verbonden aan de uitvoering van werken in de nabijheid van kabels, leidingen en andere installaties van haar leden.

Teneinde haar doelstellingen te bereiken zal de vereniging, onder meer, volgende activiteiten uitvoeren:

-het verzamelen van gegevens inzake en het in kaart brengen van o.m. de kabels, leidingen en andere installaties, zowel bovengronds als ondergronds, van haar leden;

-het ontwikkelen, beheren en onderhouden van een gebruiksvriendelijke webapplicatie die zal dienen als centraal meldpunt voor alle natuurlijke en rechtspersonen die werken, van eender welke aard, willen uitvoeren in de nabijheid van bovenvermelde (bovengrondse en ondergrondse) kabels, leidingen en andere installaties;

-het organiseren van informatiesessies, publiciteitscampagnes en/of opleidingen in verband met het bestaan, de doelstellingen en het gebruik van de webapplicatie;

-het bijhouden en verwerken van statistieken en andere gegevens i.v.m. het gebruik door aannemers en andere betrokken partijen van het meldpunt; en

-het streven naar synergieën met andere initiatieven met gelijkaardige doelstellingen.

De vereniging kan, binnen de perken van haar maatschappelijk doel, zowel in België als in het buitenland, alle roerende, onroerende, financiële, industriële, commerciële of burgerrechtelijke verrichtingen stellen.

In het algemeen mag de vereniging alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar doel. Zij mag onder meer alle roerende en onroerende goederen en zakelijke rechten verwerven, aannemen, bouwen en verbouwen, in huur en of in pacht nemen, verhuren, personeel aanwerven, rechtsgeldige overeenkomsten sluiten, fondsen inzamelen die nuttig zijn om haar doel te realiseren. In het kader

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

van het realiseren van haar doel, mag de vereniging zelfs sporadisch en binnen de wettelijke grenzen daden van koophandel stellen.

Artikel 4  Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur.

Zij kan te allen tijde worden ontbonden bij beslissing van de algemene vergadering, die beraadslaagt met inachtneming van de vormen vereist voor een statutenwijziging.

TITEL II  LIDMAATSCHAP

Artikel 5  Leden

De vereniging bestaat uit effectieve leden en toegetreden leden, die zowel natuurlijke als geldig opgerichte rechtspersonen kunnen zijn. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, wordt hierna met "leden" of "lid" enkel de effectieve leden bedoeld.

a)Effectieve leden

Het aantal effectieve leden mag niet minder dan drie (3) bedragen.

Als leden worden beschouwd (i) de stichtende leden en (ii) natuurlijke of rechtspersonen, houders van een vervoersvergunning als vermeld in de wet van 12 april 1965 betreffende het vervoer van gasachtige producten en andere door middel van leidingen of beheerders van een transmissienet, vermeld in de wet van 29 april 1999 betreffende de organisatie van de elektriciteitsmarkt, welke bij beslissing van de raad van bestuur overeenkomstig dit artikel toegelaten worden als lid van de vereniging.

b)Toegetreden leden

Elke natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatie die (i) kabels, leidingen en/of andere installaties in eigendom heeft en/of exploiteert, andere dan de effectieve leden zoals vermeld onder art. 5 a), of (ii) die de doerstellingen van de VZW ondersteunt of (iii) een bijzondere band met de vereniging heeft, kan bij de raad van bestuur van de vereniging een schriftelijk verzoek indienen om toegetreden lid te worden.

Toegetreden leden hebben enkel de rechten en plichten die in deze statuten worden omschreven. Zij hebben geen stemrecht.

De wijzigingen van de rechten en plichten van de toegetreden leden worden geacht aan hun tegenstelbaar te zijn middels de publicatie van de statutenwijziging in het Belgisch Staatsblad.

c)Toetreding als effectief of toegetreden lid

Elk verzoek tot lidmaatschap, zijnde als effectief lid of als toegetreden lid, dient per aangetekende brief aan de voorzitter van de raad van bestuur gestuurd te worden. Dergelijk verzoek moet ingeval van een natuurlijke persoon, naam en woonplaats en ingeval van een rechtspersoon, naam, rechtsvorm en maatschappelijke zetel vermelden. Tevens moet het kandidaat-lid motiveren waarom het effectief of toegetreden lid wenst te worden van de vereniging.

Elk verzoek tot lidmaatschap wordt door de raad van bestuur behandeld op de eerstvolgende vergadering en uiterlijk drie (3) maanden na ontvangst van het verzoek. De raad van bestuur beslist hierover bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden en brengt de verzoeker per aangetekend schrijven op de hoogte van de beslissing, die niet gemotiveerd moet zijn.

Alle beslissingen betreffende toetreding, uittreding of uitsluiting van leden worden door de raad van bestuur in het ledenregister ingeschreven binnen de acht (8) dagen na kennisname van de (inwerkingtreding) van de beslissing.

Artikel 6  Rechten en plichten leden

De effectieve en toegetreden leden van de vereniging:

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MOD 2.2

-moeten de statuten, het huishoudelijk reglement, indien enig, en de besluiten van de organen van de VZW naleven; en

-mogen geen enkele handeling stellen die de belangen van de VZW en/of haar leden (kunnen) schaden.

Artikel 7  Uittreding  opschorting - uitsluiting

a)Effeclieve leden

Elk effectief lid kan op elk moment uit de VZW treden door zijn ontslag per aangetekend schrijven aan de voorzitter van de raad van bestuur te richten. Het ontslag zal één maand na dit schrijven ingaan, tenzij hierdoor het aantal effectieve leden minder dan drie (3) zou bedragen. In dergelijk geval moet het effectieve lid dat zijn ontslag vraagt, lid blijven totdat de algemene vergadering redelijkerwijze in de toetreding van een nieuw derde lid kan voorzien hebben.

Op voorstel van de raad van bestuur of op verzoek van minstens één vijfde van de effectieve Leden, kan een effectief lid uit de vereniging gesloten worden door een beslissing van de algemene vergadering mits een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. De algemene vergadering dient haar beslissing tot uitsluiting te motiveren.

Het effectieve lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld, heeft het recht om gehoord te worden.

ln afwachting van een beslissing omtrent de uitsluiting van een lid, kan de raad van bestuur het

lidmaatschap van een lid schorsen indien het lid:

-zijn lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar niet binnen de vooropgestelde termijn betaalt;

-handelt in strijd met de doelstellingen van de vereniging;

-zich schuldig heeft gemaakt aan een ernstige inbreuk op de statuten of het huishoudelijk reglement; en/of

-de belangen van de VZW ernstig heeft geschaad.

De schorsing zal per aangetekende brief worden meegedeeld aan het betrokken lid en kan maximaal drie maanden duren, binnen welke termijn de algemene vergadering moet bijeenkomen om over de uitsluiting te beslissen. Op deze algemene vergadering behoudt het lid al zijn lidmaatschapsrechten.

b)Toegetreden lid

Elk toegetreden lid kan op elk moment uit de VZW treden door zijn ontslag per aangetekend schrijven aan de voorzitter van de raad van bestuur te richten. Het ontslag zal één maand na dit schrijven ingaan;

Op voorstel van de raad van bestuur of op verzoek van minstens één vijfde van de effectieve leden, kan een toegetreden lid uit de vereniging gesloten worden door een beslissing van de algemene vergadering mits een twee derde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. De algemene vergadering dient haar beslissing tot uitsluiting te motiveren.

Het toegetreden lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld, heeft het recht om gehoord te worden.

In afwachting van een beslissing omtrent de uitsluiting van een toegetreden lid, kan de raad van bestuur het

lidmaatschap van een toegetreden lid schorsen indien het toegetreden lid:

-zijn lidmaatschapsbijdrage voor het lopende jaar niet binnen de vooropgestelde termijn betaalt;

-handelt in strijd met de doelstellingen van de vereniging;

-zich schuldig heeft gemaakt aan een ernstige inbreuk op de statuten of het huishoudelijk reglement en/of

-de belangen van de VZW ernstig heeft geschaad.

De schorsing zal per aangetekende brief worden meegedeeld aan het betrokken toegetreden lid en kan maximaal drie maanden duren, binnen welke termijn de algemene vergadering moet bijeenkomen om over de uitsluiting te beslissen. Op deze algemene vergadering behoudt het lid al zijn lidmaatschapsrechten.

c)Rechten leden

Een uittredend of uitgesloten (effectief of toegetreden) lid kan geen enkel recht doen gelden op het vermogen van de VZW, noch op eventueel gedane inbrengen. Bovendien blijft de lidmaatschapsbijdrage en de deelname in de werkingsuitgaven, investeringen en exploitatie-uitgaven, die goedgekeurd werden voor het jaar waarin het lid uittreedt of uitgesloten wordt, volledig verschuldigd door het ontslagnemend of uitgesloten lid.

Artikel 8  Ledenregister

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MOD 2.2

Op de zetel van de VZW dient een ledenregister bijgehouden te worden. Dit register vermeldt steeds de volledige identiteit van de leden, zijnde naam, voornaam en woonplaats ingeval van een natuurlijke persoon of naam, rechtsvorm en maatschappelijke zetel van een rechtspersoon, alsook alle beslissingen inzake toetreding, uittreding, uitsluiting en schorsing van leden.

De raad van bestuur draagt zorg voor de neerlegging van het register ter griffie van de rechtbank van koophandel, alsook van het up-to-date houden van het ledenregister.

Op de zetel van de VZW dient tevens een register van de toegetreden leden bijgehouden te worden, waarin dezelfde vermeldingen worden opgenomen.

TITEL III  VERMOGEN EN INKOMSTEN

Artikel 9

Het maatschappelijk vermogen van de vereniging bestaat uit elk roerend of onroerend goed dat de VZW verwerft of verkrijgt om haar doel te bereiken.

De inkomsten van de VZW bestaan in het bijzonder, maar niet beperkt, uit:

-de door de toegetreden en effectieve leden verleende financiële of andere middelen, die dienen om de werkingsuitgaven, investeringen en exploitatie-uitgaven te dekken. Het maximumbedrag van deze middelen bedraagt ¬ 200.000 per jaar per lid (toegetreden of effectief). Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd bij het begin van het boekjaar op basis van de index van de consumptieprijzen. Als basisindex wordt deze van de maand november 2005 gebruikt;

-het bedrag van het jaarlijks lidgeld van de toegetreden en effectieve leden.

Dit lidgeld wordt jaarlijks vastgesteld door de algemene vergadering op voorstel van de raad van bestuur in de begroting en mag in geen geval meer bedragen dan 2.500 EUR. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd bij het begin van het boekjaar op basis van de index van de consumptieprijzen. Als basisindex wordt deze van de maand november 2005 gebruikt.

Het jaarlijks lidgeld voor de toegetreden leden wordt bepaald door de raad van bestuur en mag niet meer bedragen dan 1.000 EUR. Dit bedrag wordt tevens jaarlijks geïndexeerd op basis van voormelde index; en

-de eventueel door de overheid toegekende subsidies.

Daarnaast kan de VZW fondsen verwerven op elke andere wijze die niet in strijd is met de wet.

TITEL 1V  BESTUUR VAN DE VZW

Artikel 10  Samenstelling raad van bestuur

De VZW wordt bestuurd door een raad van bestuur, samengesteld uit ten minste drie (3) en ten hoogste vijf (5) bestuurders, al dan niet leden van de VZW. Het aantal bestuurders moet in elk geval lager zijn dan het aantal leden van de VZW. Wanneer de VZW slechts het wettelijk bepaalde minimum van drie leden heeft, mag de raad van bestuur slechts uit twee bestuurders bestaan. De dag waarop een vierde lid wordt aanvaard, zal een buitengewone algemene vergadering overgaan tot de benoeming van een derde bestuurder.

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering, bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden voor een termijn van zes (6) jaar. De algemene vergadering dient steeds een bestuurder te benoemen op voorstel van ELIA ASSET NV en een bestuurder op voorstel van FLUXYS NV.

Hun opdracht loopt ten einde bij sluiting van de jaarvergadering. Bestuurders zijn herbenoembaar. Indien een bestuursmandaat openvalt n.a.v. overlijden, ontslag of anderszins, kunnen de overblijvende bestuurders voorlopig in de vacature voorzien tot de eerstvolgende (buiten)gewone algemene vergadering, die overgaat tot de definitieve vervanging van de bestuurder.

De raad van bestuur verkiest onder haar leden een voorzitter en een ondervoorzitter, die op hun beurt een secretaris en penningmeester aanduiden, die geen bestuurders moeten zijn.

De bestuurders kunnen te allen tijde worden ontslagen door de algemene vergadering die daarover beslist bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. Iedere bestuurder kan steeds zelf ontslag nemen door een schriftelijke kennisgeving te sturen aan de voorzitter van de raad van bestuur. Een bestuurder is verplicht na zijn ontslag zijn opdracht verder te zetten totdat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien tenzij de algemene vergadering beslist niet in zijn vervanging te voorzien.

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MQD 2.2

Artikel 12  Bijeenroeping raad van bestuur

De raad van bestuur vergadert op uitnodiging van de voorzitter zo dikwijls het belang van de VZW het vereist, alsook binnen de acht (8) dagen na een hiertoe strekkend verzoek van twee bestuurders of van de dagelijks bestuurder.

De oproeping dient te gebeuren minstens acht (8) dagen voor de datum van de vergadering en kan gebeuren per (gewone of aangetekende) brief, fax of e-mail. De oproeping vermeldt de agenda, alsook de plaats, datum en uur van de vergadering.

Artikel 13  Beraadslagingen en beslissingen

De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter of in diens afwezigheid, door de ondervoorzitter. De vergadering wordt gehouden op de zetel van de VZW of in elke andere plaats in België, zoals vermeld in de oproepingsbrief.

De raad van bestuur kan tevens per telefoon- of videoconferentie vergaderen.

De bestuurders treden op als college.

Elke bestuurder heeft één stem. Een bestuurder mag een schriftelijke volmacht geven aan een andere bestuurder om hem/haar te laten vertegenwoordigen op de raad van bestuur en er te stemmen in zijn/haar naam. Geen enkele gevolmachtigde mag meer dan één bestuurder vertegenwoordigen.

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen en besluiten indien de meerderheid van haar leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien dit quorum niet wordt bereikt, kan een nieuwe raad van bestuur bijeengeroepen worden met dezelfde agenda, die geldig kan beraadslagen indien tenminste drie bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. De beslissingen worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen, is de stem van de voorzitter of van degene die hem vervangt doorslaggevend tenzij er slechts twee bestuurders zijn. Onthoudingen worden niet meegeteld.

De raad van bestuur kan slechts beraadslagen over de punten zoals vermeld in de agenda, behoudens eenparig akkoord van aile bestuurders om een nieuw punt aan de agenda toe te voegen.

Artikel 14  Notulen

De beraadslagingen van de raad van bestuur worden vastgelegd in notulen die worden ondertekend door de aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders. De notulen van de raad van bestuur worden bewaard op de zetel van de VZW.

Afschriften of uittreksels van notulen die moeten worden neergelegd ter griffie of elders, worden geldig ondertekend zoals bepaald overeenkomstig artikel 17.

Artikel 15  Bevoegdheden

De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van het doel van de VZW, met uitzondering van die handelingen waarvoor volgens de wet de algemene vergadering exclusief bevoegd is.

Artikel 16  Dagelijks Bestuur

De raad van bestuur mag het dagelijks bestuur van de VZW, alsook de vertegenwoordiging van de VZW wat dat bestuur aangaat, opdragen aan één of meer personen, al dan niet bestuurder en/of lid en mag aan één of meerdere personen bepaalde bijzondere, beperkte volmachten opdragen.

Indien het dagelijks bestuur aan meerdere personen wordt toegekend, dienen zij minstens twee aan twee op te treden.

De raad van bestuur bepaalt de volmachten, de bevoegdheden en eventueel de bezoldigingen of vergoedingen van de in het vorige lid vermelde personen.

Artikel 17  Vertegenwoordiging van de VZW

De raad van bestuur vertegenwoordigt als college de vereniging in alle handelingen in en buiten rechte, door het optreden van de meerderheid van zijn leden.

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MOD 2.2

Onverminderd voormelde algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid, kan de vereniging tevens rechtsgeldig vertegenwoordigd worden in en buiten rechte door:

-hetzij twee bestuurders samen handelend;

-hetzij het dagelijks bestuur voor handelingen van het dagelijks bestuur; en/of

-hetzij door om het even welke andere daartoe bijzonder gemachtigde perso(o)n(en) binnen de perken van de bijzondere volmacht.

Artikel 18  Aansprakelijkheid van de bestuurders

De bestuurders en dagelijks bestuurders zijn niet persoonlijk verbonden door de verbintenissen van de VZW.

Tegenover de VZW en tegenover derden is hun verantwoordelijkheid beperkt tot de uitvoering van het hen toevertrouwde mandaat overeenkomstig het gemeen recht, het bepaalde in de wet en in de statuten. Ze zijn aansprakelijk voor de tekortkomingen in hun bestuur.

TITEL V  ALGEMENE VERGADERING

Artikel 19  Samenstelling en bevoegdheid

De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden van de VZW. Toegetreden leden kunnen deelnemen aan de algemene vergadering, doch louter met raadgevende stem.

De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd in de volgende gevallen:

-wijziging van de statuten;

-benoeming en afzetting van bestuurders;

-benoeming en afzetting van de commissaris en het bepalen van een bezoldiging; -goedkeuring van de begroting en de jaarrekening;

-goedkeuring van het lidmaatschapsgeld van de effectieve en toegetreden leden;

-kwijting aan de bestuurders en desgevallend aan de commissaris;

-ontbinding van de VZW en bestemming van het vereffeningsaldo;

-uitsluiting van een lid;

-omzetting van de VZW in een vennootschap met sociaal oogmerk;

-goedkeuring van een huishoudelijk reglement op voorstel van de raad van bestuur; en -alle gevallen waarin de statuten hierin expliciet voorzien.

Artikel 20  Gewone en buitengewone algemene vergadering

De algemene vergadering komt minstens éénmaal per jaar bijeen op de vierde woensdag van de maand maart om 14 uur om minstens te beraadslagen over de goedkeuring van de jaarrekening en de begroting, alsook de kwijting van de bestuurders en desgevallend de commissaris.

De algemene vergadering wordt bovendien bijeengeroepen telkens het doel of het belang van de VZW het vereist en altijd indien tenminste één vijfde van de leden van de VZW hiertoe een schriftelijk verzoek indient bij de voorzitter van de raad van bestuur. In dat laatste geval wordt de vergadering schriftelijk bijeengeroepen ten laatste dertig (30) kalenderdagen na het indienen van het verzoek of ten laatste vijftien (15) kalenderdagen in geval van gemotiveerde hoogdringendheid.

Artikel 21  Bijeenroeping en agenda

De (gewone en buitengewone) algemene vergadering wordt bijeengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur of door twee bestuurders samen handelend. De oproepingen, met vermelding van de agenda en de nodige relevante documentatie, worden aan elk lid toegezonden bij eenvoudige brief en per e-mail indien dit mogelijk is.

De oproepingen dienen tenminste acht (8) dagen voor de vergadering verstuurd te worden.

De raad van bestuur stelt de agenda op. Elk voorstel, ondertekend door één twintigste (1/20ste) van de leden, moet op de agenda geplaatst worden. Tijdens de algemene vergadering kan een agendapunt toegevoegd worden aan de agenda indien minstens één twintigste van de leden hierom verzoeken, met uitzondering van statutenwijzigingen.

Artikel 22  Beraadslaging en beslissingen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, in diens afwezigheid, door de ondervoorzitter of bij gebreke daarvan, door de oudste aanwezige bestuurder. De voorzitter duidt een secretaris aan. indien de voorzitter of, in zijn afwezigheid, de persoon die hem vervangt tijdens de vergadering, geen lid is van de VZW, kan hij slechts deelnemen aan de algemene vergadering met raadgevende stem.

De algemene vergadering wordt gehouden op de zetel van de VZW of in elke andere plaats in België, zoals vermeld in de oproepingsbrief.

Elk lid heeft minimum één stem. Het aantal stemmen waar ieder lid recht op heeft, wordt bepaald volgens de regels vastgesteld in het huishoudelijk reglement.

Ieder lid mag zich op de vergadering laten vertegenwoordigen door een bijzonder gevolmachtigde, al dan niet lid van de vereniging De algemene vergadering kan rechtsgeldig beraadslagen indien minstens de meerderheid van de leden die in de raad van bestuur vertegenwoordigd zijn, aanwezig is.

De raad van bestuur mag in haar oproeping de vomi van de volmachten bepalen en verplichten dat deze volmachten voorafgaandelijk worden neergelegd op de plaats en binnen de termijn zoals vermeld in de oproeping. Ingeval van laattijdige neerlegging of verkeerde volmacht, kan de algemene vergadering de toegang van het (vertegenwoordigde) lid tot de vergadering weigeren.

Een aanwezigheidslijst, met vermelding van de volledige identiteit van het lid, moet door ieder lid of door zijn lasthebber worden getekend, vooraleer toegang te krijgen tot de algemene vergadering.

Behoudens andersluidende wettelijke bepalingen, kan de algemene vergadering slechts geldig beraadslagen indien de meerderheid van haar leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Indien dit quorum niet wordt bereikt, kan een nieuwe algemene vergadering bijeengeroepen worden met dezelfde agenda, die geldig kan beraadslagen ongeacht het aantal leden aanwezig of vertegenwoordigd. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien (15) dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. De beslissingen van de algemene vergadering worden met gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden genomen. Onthoudingen worden niet meegeteld.

De stemming kan gebeuren door afroeping, door handopsteking of, indien gevraagd door minstens één derde van de leden die aanwezig of vertegenwoordigd zijn, door geheime stemming. Stemming over de uitsluiting van een lid gebeurt steeds geheim.

Artikel 23  Notulen

De notulen van de algemene vergadering worden ondertekend door de voorzitter en de leden van de VZW die hierom vragen. De notulen van de algemene vergadering worden op de zetel van de VZW bewaard.

TITEL VI  BOEKJAAR EN CONTROLE

Artikel 24  Boekjaar en jaarrekening

Het boekjaar begint op één januari en eindigt op éénendertig december van ieder jaar.

De raad van bestuur is verplicht jaarlijks, ten laatste binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar, de jaarrekening van het afgelopen jaar en de begroting voor het volgende jaar aan de goedkeuring van de algemene vergadering te onderwerpen. De jaarrekening en de begroting worden tenminste acht (8) dagen voor deze algemene vergadering ter kennis gebracht van de leden.

De goedkeuring door de algemene vergadering van de jaarrekening geldt als kwijting ten opzichte van de bestuurders. De jaarrekening moet binnen de dertig (30) dagen na goedkeuring ervan door de algemene vergadering, door toedoen van de raad van bestuur neergelegd worden bij de Nationale Bank van België.

Artikel 25  Controle

De financiële toestand, de jaarrekeningen en de regelmatigheid van de verrichtingen van de VZW kunnen voor controle worden voorgelegd aan een accountant of bedrijfsrevisor, indien de algemene vergadering dit beslist.

Indien de VZW op grond van de op haar toepasselijke wettelijke bepalingen daartoe verplicht is, zal zij de controle op de financiële toestand, de jaarrekeningen en de regelmatigheid van de verrichtingen van de VZW opdragen aan één of meer commissarissen. De commissarissen worden benoemd door de algemene vergadering van onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut der Bedrijfsrevisoren.

De algemene vergadering bepaalt het aantal commissarissen en stelt hun bezoldiging vast. De commissarissen worden benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie (3) jaar.

Luik B - Vervolg



MOD 2.2

De commissarissen hebben, gezamenlijk of afzonderlijk, een onbeperkt recht van controle over alle verrichtingen van de VZW. Zij mogen ter plaatse inzage nemen van de boeken, de briefwisseling, de notulen en in het algemeen van alle geschriften van de VZW.

TITEL VII  INZAGERECHT

Artikel 26

Alle effectieve en toegetreden leden kunnen op de zetel van de VZW het ledenregister raadplegen, alsmede alle notulen van de algemene vergadering, van de raad van bestuur en van alle personen, al dan niet - bestuurder, die bij of voor rekening van de VZW een mandaat uitoefenen, evenals alle boekhoudkundige stukken van de VZW.

Derden hebben enkel het inzagerecht zoals door de wet bepaald.

TITEL VIII  HUISHOUDELIJK REGLEMENT

Artikel 27

De raad van bestuur kan een huishoudelijk reglement opstellen. De algemene vergadering beslist over het door de raad van bestuur voorgestelde huishoudelijk reglement. Wijzigingen aan het huishoudelijk reglement kunnen worden opgesteld door de raad van bestuur, doch dienen ter bekrachtiging enfof goedkeuring voorgelegd te worden aan de algemene vergadering alvorens ze van kracht worden.

In het huishoudelijk reglement mogen, zonder strijdig te zijn met de bindende wettelijke of statutaire bepalingen, alle maatregelen genomen worden in verband met de toepassing van de statuten, het beheer van de VZW en kan meer in het algemeen aan de leden of hun rechtverkrijgende alles worden opgelegd wat in het belang van de VZW wordt geacht.

TITEL IX  ONTBINDING EN VEREFFENING Artikel 28  Ontbinding van de VZW

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege, kan enkel de algemene vergadering tot ontbinding besluiten, op de wijze zoals bepaald in de wet.

Ingeval van vrijwillige ontbinding, benoemt de algemene vergadering een of meer vereffenaars en stelt zij hun volmachten en hun eventuele bezoldiging vast, en bepaalt zij de wijze van vereffening,

Artikel 29  Bestemming vereffeningsvermogen

Na ontbinding van de VZW, warden de activa, na aanzuivering van de passiva, overgedragen aan een andere vereniging zonder winstoogmerk met een gelijkaardig of aanverwant doel. De algemene vergadering die tot de ontbinding besluit, zal aanduiden aan welke VZW het vereffeningssaldo wordt overgedragen."

Guy De Schrijver, Gérard de Hemptinne,

Bestuurder. Voorzitter van de raad van bestuur.

Tegelijk hiermee neergelegd : gecoördineerde tekst van de statuten in het Nederlands

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

l foor-behouden aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

28/11/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

Réservé

au

Moniteur

belge

BRUXELLES

Greffe

N° d'entreprise : 0878.232.852

Dénomination

(en entier) : POINT DE CONTACT FEDERAL INFORMATIONS CABLES ET CONDUITES

(en abrégé) : CICC

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue Guimard 4, 1040 Bruxelles

Objet de l'acte : Assemblée générale extraordinaire : modifications des statuts Extrait de l'assemblée générale extraordinaire du 13 décembre 2010

Afin de clarifier les droits et les obligations des deux catégories de membres, l'assemblée décide de modifier les statuts comme suit :

a) Article 5  Membres :

La deuxième phrase de l'article 5 a) Membres effectifs stipule que :

"

« Sont considérés comme membres : (i) les membres fondateurs et (ii) les personnes physiques ou morales qui possèdent et/ou exploitent des câbles, des conduites et/ou d'autres installations et qui, par décision du conseil d'administration, sont admises comme membres de l'association conformément au présent article. »

Cette phrase est remplacée par le texte suivant :

« Sont considérés comme membres : (i) les membres fondateurs et (ii) les personnes physiques ou morales, détentrices d'une autorisation de transport, telle que visée dans la loi du 12 avril 1965 relative au transport de' produits gazeux et autres par canalisations, ou gestionnaires d'un réseau de transmission, tel que visé dans la. loi du 29 avril 1999 relative à l'organisation du marché de l'électricité, qui, par décision du conseil. d'administration, sont admises comme membres de l'association conformément au présent article. »

La première phrase de l'article 5 b) Membres adhérents stipule que :

" « Toute personne physique, morale ou organisation qui soutient les objectifs de l'ASBL ou qui a un lien particulier avec l'association, peut introduire une demande écrite au conseil d'administration de l'association pour devenir membre adhérent. »

Cette phrase est remplacée par le texte suivant :

« Toute personne physique, morale ou organisation (1) qui possède et/ou exploite des câbles, des conduites et/ou d'autres installations et qui ne répond pas à la définition de membre effectif tel que visé à l'art. 5 a), ou (ii) qui soutient les objectifs de l'ASBL ou (iii) qui a un lien particulier avec l'association, peut introduire une demande écrite au conseil d'administration de l'association pour devenir membre adhérent. »

A la fin de l'article 5 b), la phrase suivante est ajoutée :

« Les modifications des droits et obligations des membres adhérents sont considérées comme étant

" opposables par le biais de la publication de la modification des statuts au Moniteur belge. »

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

b) Article 7 Désaffiliation  suspension  exclusion :

Les paragraphes un, deux et trois stipulent les dispositions suivantes :

« a) Membres

A tout moment, tout membre peut se retirer de l'ASBL en adressant sa démission par lettre recommandée au président du conseil d'administration. La démission prendra cours un mois après l'envoi de cette lettre, sauf dans le cas où suite à cette démission, le nombre de membres effectifs serait inférieur à trois (3). Dans ce cas, le membre effectif démissionnaire restera membre jusqu'à ce que l'assemblée générale ait raisonnablement pu pourvoir à l'adhésion d'un nouveau troisième membre.

Sur proposition du conseil d'administration ou à la demande d'au moins un cinquième des membres, un membre peut être exclu de l'association par une décision de l'assemblée générale, à condition qu'elle soit décidée par la majorité des deux tiers des membres présents et représentés. L'assemblée générale doit motiver sa décision d'exclusion.

Le membre dont l'exclusion est proposée a le droit d'être entendu. »

Les paragraphes un, deux et trois sont modifiés comme suit :

a) Membres effectifs

A tout moment, tout membre effectif peut se retirer de l'ASBL en adressant sa démission par lettre recommandée au président du conseil d'administration. La démission prendra cours un mois après l'envoi de cette lettre, sauf dans le cas où suite à cette démission, le nombre de membres effectifs serait inférieur à trois (3). Dans ce cas, le membre.effectif démissionnaire restera membre jusqu'à ce que l'assemblée générale ait raisonnablement pu pourvoir à l'adhésion d'un nouveau troisième membre.

Sur proposition du conseil d'administration ou à la demande d'au moins un cinquième des membres effectifs, un membre effectif peut être exclu de l'association par une décision de l'assemblée générale, à condition qu'elle soit décidée par la majorité des deux tiers des membres présents et représentés.

L'assemblée générale doit motiver sa décision d'exclusion.

Le membre effectif dont l'exclusion est proposée a le droit d'être entendu. » L'article 7 b) Membre adhérent stipule que :

« Le conseil d'administration statue souverainement, à la majorité simple, sur l'exclusion ou la suspension d'un membre adhèrent, sans devoir motiver sa décision. »

Ce paragraphe est remplacé par le texte suivant :

« A tout moment, tout membre adhérent peut se retirer de l'ASBL en adressant sa démission par lettre recommandée au président du conseil d'administration. La démission prendra cours un mois après l'envoi de cette lettre.

Sur proposition du conseil d'administration ou à la demande d'au moins un cinquième des membres effectifs, un membre adhérent peut être exclu de l'association par une décision de l'assemblée générale, à condition qu'elle soit décidée par la majorité des deux tiers des membres présents et représentés. L'assemblée générale doit motiver sa décision d'exclusion.

Le membre adhérent dont l'exclusion est proposée a le droit d'être entendu.

Dans l'attente d'une décision quant à l'exclusion d'un membre adhérent, le conseil d'administration peut

suspendre son adhésion si ce membre adhérent :

-ne paye pas sa cotisation pour l'année en cours dans le délai prévu ;

-agit à l'encontre des objectifs de l'association ;

-s'est rendu coupable d'une violation grave aux statuts ou au règlement d'ordre intérieur ; et/ou

-a gravement lésé les intérêts de l'ASBL.

La suspension sera notifiée par lettre recommandée au membre adhérent concerné et ne pourra durer que trois mois au maximum, délai dans lequel l'assemblée générale doit se réunir pour statuer sur l'exclusion. Lors de cette assemblée générale, le membre conserve tous ses droits de membre. »

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MOD 2.2

c) TITRE III  PATRIMOINE ET REVENUS  Article 9

Le deuxième paragraphe stipule que :

« Les revenus de l'ASBL consistent en particulier en, sans que cela ne soit limitatif :

-les moyens financiers ou autres octroyés par les membres, qui servent à couvrir les frais de fonctionnement, d'investissement et d'exploitation ;

-le montant de la cotisation annuelle des membres. Cette cotisation est déterminée chaque année par l'assemblée générale sur proposition du conseil d'administration dans le budget et ne peut en aucun cas dépasser 2.500 EUR. Ce montant est indexé annuellement au début de l'exercice social sur base de l'indice des prix à la consommation. L'indice de référence utilisé est celui du mois de novembre 2005.

La cotisation annuelle pour les membres adhérents est fixée par ie conseil d'administration et ne peut dépasser 500 EUR. Ce montant est également indexé tous les ans au début de l'exercice sur la base de l'indice des prix à la consommation susmentionné ,

(...)»

Dans ce paragraphe, les modifications suivantes ont été apportées :

« Les revenus de l'ASBL consistent en particulier en, sans que cela ne soit limitatif :

-les moyens financiers ou autres octroyés par les membres adhérents et effectifs, qui servent à couvrir les frais de fonctionnement, d'investissement et d'exploitation. Le montant maximum de ces moyens s'élève à 200 000 ¬ par an et par membre (adhérent ou effectif). Ce montant est indexé annuellement au début de l'exercice sur la base de l'indice des prix à la consommation. L'indice de base utilisé est celui du mois de novembre 2005 ;

-le montant de la cotisation annuelle des membres adhérents et effectifs.

Cette cotisation est déterminée chaque année par l'assemblée générale sur proposition du conseil d'administration dans le budget et ne peut en aucun cas dépasser 2.500 EUR. Ce montant est indexé annuellement au début de l'exercice social sur base de l'indice des prix à la consommation. L'indice de référence utilisé est celui du mois de novembre 2005.

La cotisation annuelle pour les membres adhérents est fixée par le conseil d'administration et ne peut dépasser 1.000 EUR. Ce montant est également indexé tous les ans au début de l'exercice sur la base de l'indice des prix à la consommation susmentionné ; (...) »

d) Article 20  Assemblée générale ordinaire et extraordinaire

Le premier paragraphe stipule que :

« L'assemblée générale se réunit au moins une fois par an, le troisième mercredi du mois d'avril, à 14 heures, pour délibérer au minimum sur l'approbation des comptes annuels et du budget, ainsi que sur la décharge des administrateurs et le cas échéant, du commissaire. »

De commun accord, la date est modifiée comme suit :

« L'assemblée générale se réunit au moins une fois par an, le quatrième mercredi du mois de mars, à 14 heures, pour délibérer au minimum sur l'approbation des comptes annuels et du budget, ainsi que sur la décharge des administrateurs et le cas échéant, du commissaire. »

e) Article 26  Droit de consultation

Le premier paragraphe stipule que :

« Tous les membres peuvent consulter le registre des membres au siège de l'ASBL, ainsi que tous les procès-verbaux de l'assemblée générale, du conseil d'administration et de toutes les personnes, qu'elles soient administrateurs ou non, qui exercent un mandat auprès de ou pour le compte de l'ASBL, ainsi que toutes les pièces comptables de l'ASBL. »

Ce paragraphe est remplacé par le texte suivant :

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M06 2.2

« Tous les membres effectifs et adhérents peuvent consulter le registre des membres au siège de l'ASBL, ainsi que tous les procès-verbaux de l'assemblée générale, du conseil d'administration et de toutes les personnes, qu'elles soient administrateurs ou non, qui exercent un mandat auprès de ou pour le compte de l'ASBL, ainsi que toutes les pièces comptables de l'ASBL. »

Le nouveau texte des statuts coordonnés est le suivant :

TITRE I  FORME  DÉNOMINATION  SIÈGE  OBJET  DURÉE

Article 1 - Forme  Dénomination

La dénomination sociale de l'association sans but lucratif est « Point de Contact fédéral Informations Câbles et Conduites », abrégée en « CICC », ou en néerlandais « Federaal Kabel- en LeidinglnformatieMeldpunt », abrégée en « KLIM ».

La dénomination sociale (abrégée) doit toujours être précédée ou suivie des termes « Association sans but lucratif » ou du sigle « ASBL », ou en néerlandais « Vereniging zonder Winstoogmerk » ou « VZW ».

Tous les actes, factures, annonces, publications, lettres, ordres et autres pièces émanant de l'association doivent mentionner le nom de l'ASBL, ainsi que l'adresse du siège de l'association.

Article 2 - Siège

Le siège de l'association est sis rue Guimard 4 à 1040 Bruxelles, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

Le siège peut être déplacé vers tout autre endroit en Belgique par simple décision du conseil d'administration.

Article 3 - Objet

L'association a pour objet général:

-organiser, développer, promouvoir et soutenir un point de contact fédéral lors de l'exécution de travaux à proximité des câbles, conduites et autres installations de ses membres en Belgique, afin de tendre vers une simplification, une uniformisation et une meilleure efficacité de l'échange d'information sur la présence de ces câbles, conduites et autres installations, de façon à parvenir à l'augmentation de la sécurité générale lors de l'exécution de travaux à proximité de ces câbles, conduites et autres installations;

-établir, créer des contacts avec les autorités, les fédérations, les entrepreneurs ou autres parties concernées pour soutenir et promouvoir l'utilisation de ce point de contact, et éventuellement l'étendre à d'autres domaines;

-sensibiliser les autorités, les fédérations, les entrepreneurs ou autres parties concernées aux risques liés à l'exécution de travaux à proximité des câbles, conduites et autres installations de ses membres.

Afin d'atteindre ses objectifs, l'association accomplira notamment les activités suivantes:

-recueillir et rassembler des données concernant les câbles, conduites et autres installations de ses membres et établir leur tracé, tant aérien (à la surface) que souterrain;

-créer, gérer el entretenir une application web conviviale qui servira de point de contact central à toutes les personnes physiques et morales qui souhaitent exécuter des travaux, de quelque nature que ce soit, à proximité des câbles, conduites et autres installations (aériens [à la surfacelou souterrains) susmentionnés;

-organiser des séances d'information, des campagnes de publicité et/ou des formations liées à l'existence, aux objectifs et à l'utilisation de l'application web;

-conserver et traiter des statistiques et autres données relatives à l'utilisation du point de contact par les entrepreneurs et autres parfies concernées; et

-rechercher des synergies avec d'autres initiatives poursuivant des objectifs similaires.

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MOD 2.2

Dans les limites de son objet social, l'association peut accomplir, tant en Belgique qu'à l'étranger, toutes les opérations mobilières, immobilières, financières, industrielles, commerciales ou civiles.

En général, l'association peut accomplir toutes les opérations qui sont directement ou indirectement liées à son objet. Elle peut notamment acquérir, accepter, construire et rénover, prendre à bail et/ou à ferme, donner à bail tous biens mobiliers et immobiliers et droits réels, embaucher du personnel, conclure valablement des contrats, récolter des fonds utiles à la réaiisation de son objet social. Dans le cadre de la réalisation de son objet, l'association peut même exécuter des actes de commerce de façon sporadique et dans les limites légales.

Article 4  Durée

L'association est constituée pour une durée indéterminée.

Elle peut être dissoute à tout moment par décision de l'assemblée générale, qui délibère en respectant les formes exigées pour une modification des statuts.

TITRE Il  ADHÉSION

Article 5  Membres

L'association comprend des membres effectifs et des membres adhérents, qui peuvent aussi bien être des personnes physiques que des personnes morales valablement constituées. Sauf mention contraire expresse, ci-après les termes "membres" ou "membre" désignent uniquement les membres effectifs.

a)Membres effectifs

Le nombre de membres effectifs ne peut être inférieur à trois (3).

Sont considérés comme membres : (i) les membres fondateurs et (ii) les personnes physiques ou morales, détentrices d'une autorisation de transport, telle que visée dans la loi du 12 avril 1965 relative au transport de produits gazeux et autres par canalisations, ou gestionnaires d'un réseau de transmission, tel que visé dans la loi du 29 avril 1999 relative à l'organisation du marché de l'électricité, qui, par décision du conseil d'administration, sont admises comme membres de l'association conformément au présent article.

b)Membres adhérents

Toute personne physique, morale ou organisation (i) qui possède et/ou exploite des câbles, des conduites et/ou d'autres installations et qui ne répond pas à la définition de membre effectif tel que visé à l'art. 5 a), ou (ii) qui soutient les objectifs de l'ASBL ou (iii) qui a un lien particulier avec l'association, peut introduire une demande écrite au conseil d'administration de ?association pour devenir membre adhérent.

Les membres adhérents ont uniquement les droits et obligations qui sont décrits dans les présents statuts. Ils n'ont pas de droit de vote.

Les modifications des droits et obligations des membres adhérents sont considérées comme étant opposables parle biais de la publication de la modification des statuts au Moniteur belge.

c)Adhésion comme membre effectif ou adhérent

Toute demande d'adhésion, que ce soit comme membre effectif ou adhérent, doit être envoyée par lettre recommandée au président du conseil d'administration. Dans le cas d'une personne physique, cette demande doit mentionner son nom et son adresse, et dans le cas d'une personne morale, sa dénomination, sa forme juridique et son siège social. Le candidat doit également justifier la raison pour laquelle il souhaite devenir membre effectif ou adhérent de l'association.

Toute demande d'adhésion est examinée par le conseil d'administration lors de la réunion suivante et au plus tard trois (3) mois après réception de la demande. Le conseil d'administration statue à ce sujet à la majorité simple des membres présents ou représentés et informe le candidat de la décision par lettre recommandée. Cette décision ne doit pas être motivée.

Toutes les décisions quant à l'adhésion, la désaffiliation ou l'exclusion de membres sont inscrites dans le registre des membres par le conseil d'administration, dans les huit (8) jours après la connaissance de (l'entrée en vigueur de) la décision.

Article 6  Droits et obligations des membres

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MOD 2.2

Les membres effectifs et adhérents de l'association:

-doivent respecter les statuts, le cas échéant, le règlement d'ordre intérieur et les décisions des organes de !'ASBL, et

-ne peuvent poser aucun acte qui préjudicie (ou peut préjudicier) les intérêts de !'ASBL et/ou de ses membres.

Article 7  Désaffiliation  suspension - exclusion

a)Membres effectifs

A tout moment, tout membre effectif peut se retirer de l'ASBL en adressant sa démission par lettre recommandée au président du conseil d'administration. La démission prendra cours un mois après l'envoi de cette lettre, sauf dans le cas où suite à cette démission, le nombre de membres effectifs serait inférieur à trois (3). Dans ce cas, le membre effectif démissionnaire restera membre jusqu'à ce que l'assemblée générale ait raisonnablement pu pourvoir à l'adhésion d'un nouveau troisième membre.

Sur proposition du conseil d'administration ou à la demande d'au moins un cinquième des membres effectifs, un membre effectif peut être exclu de l'association par une décision de l'assemblée générale, à condition qu'elle soit décidée par la majorité des deux tiers des membres présents et représentés. L'assemblée générale doit motiver sa décision d'exclusion.

Le membre effectif dont l'exclusion est proposée a le droit d'être entendu.

Dans l'attente d'une décision quant à l'exclusion d'un membre, le conseil d'administration peut suspendre

son adhésion si celui-ci:

-ne paye pas sa cotisation pour l'année en cours dans le délai prévu;

-agit à l'encontre des objectifs de l'association;

-s'est rendu coupable d'une violation grave aux statuts ou au règlement d'ordre intérieur; et/ou -a gravement lésé les intérêts de !'ASBL.

La suspension sera notifiée par lettre recommandée au membre concerné et ne pourra durer que trois mois au maximum, délai dans lequel l'assemblée générale doit se réunir pour statuer sur l'exclusion. Lors de cette assemblée générale, le membre conserve tous ses droits de membre.

b)Membre adhérent

A tout moment, tout membre adhérent peut se retirer de l'ASBL en adressant sa démission par lettre recommandée au président du conseil d'administration. La démission prendra cours un mois après l'envoi de cette lettre.

Sur proposition du conseil d'administration ou à la demande d'au moins un cinquième des membres effectifs, un membre adhérent peut être exclu de l'association par une décision de l'assemblée générale, à condition qu'elle soit décidée par la majorité des deux tiers des membres présents et représentés. L'assemblée générale doit motiver sa décision d'exclusion.

Le membre adhérent dont l'exclusion est proposée a le droit d'être entendu.

Dans l'attente d'une décision quant à l'exclusion d'un membre adhérent, le conseil d'administration peut

suspendre son adhésion si ce membre adhérent :

-ne paye pas sa cotisation pour l'année en cours dans le délai prévu;

-agit à l'encontre des objectifs de l'association;

-s'est rendu coupable d'une violation grave aux statuts ou au règlement d'ordre intérieur; et/ou

-a gravement lésé les intérêts de !'ASBL.

La suspension sera notifiée par lettre recommandée au membre adhérent concerné et ne pourra durer que trois mois au maximum, délai dans lequel l'assemblée générale doit se réunir pour statuer sur l'exclusion. Lors de cette assemblée générale, le membre conserve tous ses droits de membre.

c)Droits des membres

Un membre (effectif ou adhérent) désaffilié ou exclu ne peut faire valoir un quelconque droit sur le patrimoine de !'ASBL, ni sur des apports éventuels. De plus, la cotisation et la participation aux frais de fonctionnement, d'investissement et d'exploitation qui ont été approuvés pour l'année au cours de laquelle le membre est désafflié ou est exclu restent entièrement dues par le membre démissionnaire ou exclu.

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MOD 2.2

Article 8  Registre des membres

Il doit être tenu un registre des membres au siège de l'ASBL. Ce registre mentionne toujours l'identité complète des membres, c'est-à-dire le nom, prénom et domicile dans le cas d'une personne physique ou la dénomination, la forme juridique et le siège social dans le cas d'une personne morale, ainsi que toutes les décisions relatives à l'adhésion, ta désaffiliation, l'exclusion et la suspension des membres.

Le conseil d'administration veille au dépôt du registre des membres au greffe du tribunal de commerce et veille à ce que le registre des membres soit tenu à jour.

Un registre des membres adhérents, dans lequel figurent les mêmes informations, doit également être tenu au siège de l'ASBL.

TITRE III  PATRIMOINE ET REVENUS

Article 9

Le patrimoine social de l'association comprend tout bien mobilier ou immobilier que l'ASBL acquiert ou obtient pour atteindre son objet.

Les revenus de l'ASBL consistent en particulier en, sans que cela ne soit limitatif :

-les moyens financiers ou autres octroyés par les membres adhérents et effectifs, qui servent à couvrir les frais de fonctionnement, d'investissement et d'exploitation. Le montant maximum de ces moyens s'élève à 200 000 ¬ par an et par membre (adhérent ou effectif). Ce montant est indexé annuellement au début de l'exercice sur la base de l'indice des prix à la consommation. L'indice de base utilisé est celui du mois de novembre 2005 ;

-le montant de la cotisation annuelle des membres adhérents et effectifs.

Cette cotisation est déterminée chaque année par l'assemblée générale sur proposition du conseil d'administration dans le budget et ne peut en aucun cas dépasser 2.500 EUR. Ce montant est indexé annuellement au début de l'exercice social sur base de l'indice des prix à la consommation. L'indice de référence utilisé est celui du mois de novembre 2005.

La cotisation annuelle pour les membres adhérents est fixée par le conseil d'administration et ne peut dépasser 1.000 EUR. Ce montant est également indexé tous les ans au début de l'exercice sur la base de l'indice des prix à la consommation susmentionné;

-les subsides éventuellement alloués par les autorités.

En outre, l'ASBL peut obtenir des fonds de toute autre manière qui ne soit pas contraire à la loi.

TITRE IV  ADMINISTRATION DE L'ASBL

Article 10  Composition du conseil d'administration

L'ASBL est administrée par un conseil d'administration, composé d'au moins trois (3) et de maximum cinq (5) administrateurs, membres ou non de l'ASBL. Le nombre d'administrateurs doit en tout cas être inférieur au nombre de membres de l'ASBL. Lorsque l'ASBL ne compte que le minimum légal de trois membres, le conseil d'administration peut n'être composé que de deux administrateurs seulement. Le jour où un quatrième membre est admis, une assemblée générale extraordinaire procédera à la nomination d'un troisième administrateur.

Les administrateurs sont nommés par l'assemblée générale à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés pour une durée de six (6) ans. L'assemblée générale doit toujours nommer un administrateur sur proposition de ELIA ASSET SA et un administrateur sur proposition de FLUXYS SA.

Leur mission se termine lors de la clôture de l'assemblée générale annuelle. Les administrateurs sont rééligibles. Si un poste d'administrateur devient vacant à la suite d'un décès, une démission ou autre, les administrateurs restants ont le droit de pourvoir provisoirement à ce poste jusqu'à la plus prochaine assemblée générale ordinaire (ou extraordinaire), qui procédera au remplacement définitif de l'administrateur.

Le conseil d'administration choisit parmi ses membres un président et un vice-président, qui choisissent à leur tour un secrétaire et un trésorier, qui ne doivent pas être des administrateurs.

Les administrateurs peuvent à tout moment être révoqués par l'assemblée générale statuant à la majorité simple des voix des membres présents et représentés. Chaque administrateur peut toujours démissionner par l'envoi d'une notification écrite au président du conseil d'administration. Après sa démission, l'administrateur est

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MOD 2.2

tenu de continuer à assurer sa mission jusqu'à ce qu'il puisse raisonnablement être pourvu à son remplacement, à mois que l'assemblée générale décide de ne pas remplacer cet administrateur.

Article 12  Convocation du conseil d'administration

Le conseil d'administration se réunit à l'invitation du président, aussi souvent que l'intérêt de l'ASBL l'exige, ainsi que dans les huit (8) jours de la demande de deux administrateurs ou de l'administrateur délégué.

La convocation doit être envoyée au moins huit (8) jours avant la date de la réunion du conseil d'administration et peut être faite par lettre (simple ou recommandée), fax ou e-mail. La convocation mentionnera l'ordre du jour, ainsi que le lieu, la date et l'heure de la réunion du conseil d'administration.

Article 13  Délibérations et décisions

Le conseil d'administration est présidé par le président ou, en son absence, par le vice-président. La réunion se tient au siège de l'ASBL ou à tout autre endroit en Belgique qui sera indiqué dans la lettre de convocation. Le conseil d'administration peut également se tenir par conférence téléphonique ou par vidéoconférence.

Les administrateurs agissent collégialement.

Chaque administrateur a une voix. Un administrateur peut donner une procuration écrite à un autre administrateur pour le représenter au conseil d'administration et y voter en son nom. Aucun mandataire ne peut représenter plus d'un administrateur.

Le conseil d'administration ne peut délibérer et décider valablement que si la majorité de ses membres est présente ou représentée. Si ce quorum n'est pas atteint, un nouveau conseil d'administration peut être convoqué avec le même ordre du jour, qui peut délibérer valablement si trois administrateurs au moins sont présents ou représentés. Les décisions sont prises à la majorité simple des voix. En cas de partage des voix, la voix du président ou de celui qui le remplace est prépondérante, sauf s'il n'y a que deux administrateurs. Les abstentions ne sont pas prises en compte.

Le conseil d'administration ne peut délibérer que sur les points qui figurent à l'ordre du jour, sauf accord unanime de tous les administrateurs pour ajouter un nouveau point à l'ordre du jour.

Article 14  Procès-verbaux

Les délibérations du conseil d'administration sont consignées dans des procès-verbaux qui sont signés par les administrateurs présents et représentés. Les procès-verbaux du conseil d'administration sont conservés au siège de l'ASBL.

Les copies ou extraits de procès-verbaux qui doivent être déposés au greffe ou en tout autre endroit sont signés valablement, conformément à l'article 17.

Article 15  Compétences

Le conseil d'administration est compétent pour accomplir toutes les opérations qui sont nécessaires ou utiles à la réalisation de l'objet de l'ASBL, à l'exception des opérations pour lesquelles l'assemblée générale est exclusivement compétente en vertu de la loi.

Article 16  Administration journalière

Le conseil d'administration peut confier la gestion journalière de l'ASBL, ainsi que la représentation de l'ASBL en ce qui concerne cette gestion, à une ou plusieurs personnes, qu'elle(s) soi(en)t ou non administrateur(s) et/ou membre(s), et peut confier, à une ou plusieurs personnes, des procurations spéciales et limitées.

Si la gestion journalière est confiée à plusieurs personnes, elles doivent agir deux à deux.

Le conseil d'administration détermine les procurations, les compétences et éventuellement les rétributions ou rémunérations des personnes mentionnées au paragraphe précédent.

Article 17  Représentation de l'ASBL

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MOD 2.2

Le conseil d'administration représente en tant que collège l'association dans tous les actes judiciaires et extrajudiciaires, par l'action de la majorité de ses membres.

Sans préjudice de ta compétence générale de représentation susmentionnée, t'association peut également être valablement représentée dans tous les actes judiciaires et extrajudiciaires soit par:

-deux administrateurs agissant conjointement;

-t'organe de gestion journalière pour les actes d'administration journalière;

-tout autre fondé ou tous autres fondés de pouvoirs spéciaux dans les limites de leur mandat spécial.

Article 18  Responsabilité des administrateurs

Les administrateurs et administrateurs délégués ne sont pas personnellement liés par les obligations de !'ASBL.

Leur responsabilité à l'égard de !'ASBL et à l'égard de tiers se limite à l'exécution du mandat qui leur a été confié, conformément au droit commun, aux dispositions légales et aux statuts. Ils sont responsables des manquements dans leur administration.

TITRE V  ASSEMBLÉE GÉNÉRALE

Article 19  Composition et compétences

L'assemblée générale se compose de tous les membres de !'ASBL. Les membres adhérents peuvent participer à l'assemblée générale, mais ne disposent que d'une voix consultative.

L'assemblée générale est exclusivement compétente dans les cas suivants:

-modifications des statuts;

-nomination et révocation des administrateurs;

-nomination et révocation du commissaire et détermination d'une rémunération;

-approbation du budget et des comptes annuels;

-approbation du montant de la cotisation des membres effectifs et adhérents; -décharge des administrateurs et le cas échéant, du commissaire;

-dissolution de !'ASBL et affectation du solde de la liquidation;

-exclusion d'un membre;

-transformation de l'ASBL en une société à finalité sociale;

-approbation d'un règlement d'ordre intérieur sur proposition du conseil d'administration;

-tous les cas où les statuts l'exigent.

Article 20  Assemblée générale ordinaire et extraordinaire

L'assemblée générale se réunit au moins une fois par an, le quatrième mercredi du mois de mars, à 14 heures, pour délibérer au minimum sur l'approbation des comptes annuels et du budget, ainsi que sur la décharge des administrateurs et le cas échéant, du commissaire.

En outre, l'assemblée générale est convoquée chaque fois que l'objet ou l'intérêt de !'ASBL l'exige et toujours si au moins un cinquième des membres de !'ASBL introduit une demande écrite à cet effet auprès du président du conseil d'administration. Dans ce dernier cas, l'assemblée générale est convoquée par écrit au plus tard trente (30) jours calendrier après l'introduction de la demande ou au plus tard quinze (15) jours calendrier en cas d'extrême urgence motivée.

Article 21  Convocation et ordre du jour

L'assemblée générale (ordinaire et extraordinaire) est convoquée par le président du conseil d'administration ou par deux administrateurs agissant conjointement. Les convocations, mentionnant l'ordre du jour et la documentation nécessaire, seront envoyées à chaque membre par lettre simple ou lorsque c'est possible, par e-mail.

Les convocations doivent être envoyées au moins huit (8) jours avant la réunion de l'assemblée générale.

Le conseil d'administration établit l'ordre du jour. Toute proposition signée par un vingtième (1/20e) des membres doit être inscrite à l'ordre du jour. Au cours de l'assemblée générale, un point peut être ajouté à l'ordre du jour si au moins un vingtième des membres le demande, à l'exception des modifications de statuts.

Article 22  Délibérations et décisions

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MOD 2.2

L'assemblée générale est présidée par le président du conseil d'administration ou, en son absence, par le vice-président ou, à défaut, par l'administrateur présent le plus âgé. Le président désigne un secrétaire. Si le président ou, en son absence, la personne qui le remplace pendant l'assemblée générale n'est pas membre de l'ASBL, il ne peut participer à l'assemblée générale qu'avec une voix consultative.

L'assemblée générale se tient au siège de I'ASBL ou à tout autre endroit en Belgique mentionné dans la lettre de convocation.

Chaque membre dispose d'au moins une voix. Le nombre de voix auquel chaque membre a droit est défini suivant les règles fixées dans le règlement d'ordre intérieur.

Chaque membre peut se faire représenter à la réunion par un mandataire spécial, membre ou non de l'association. L'assemblée générale peut délibérer valablement lorsqu'au moins la majorité des membres qui sont représentés dans le conseil d'administration sont présents.

Le conseil d'administration peut déterminer la forme des procurations dans sa convocation et imposer que ces procurations soient préalablement déposées à l'endroit et dans le délai mentionnés dans la convocation. En cas de dépôt tardif ou de procuration erronée, l'assemblée générale peut refuser l'accès du (représentant du) membre à la réunion.

Une liste des présences, mentionnant l'identité complète du membre, doit être signée par chaque membre ou par son mandataire avant d'avoir accès à l'assemblée générale.

Sauf dispositions légales contraires, l'assemblée générale ne peut délibérer valablement que si la majorité de ses membres sont présents ou représentés. Si ce quorum n'est pas atteint, une nouvelle assemblée générale peut être convoquée avec le même ordre du jour, qui peut délibérer valablement quel que soit le nombre de membre présents ou représentés. La deuxième assemblée ne peut se tenir dans les quinze (15) jours qui suivent la première assemblée. Les décisions de l'assemblée générale sont prises à la majorité simple des voix des membres présents et représentés. Les abstentions ne sont pas prises en compte.

Le vote peut se faire par appel nominal, à main levée ou, si au moins un tiers des membres qui sont présents ou représentés le demandent, à bulletin secret. Le vote relatif à l'exclusion d'un membre est toujours secret.

Article 23  Procès-verbaux

Les procès-verbaux de l'assemblée générale sont signés par le président et les membres de l'ASBL qui le demandent. Les procès-verbaux de l'assemblée générale sont conservés au siège de l'ASBL.

TITRE VI  EXERCICE SOCIAL ET CONTRÔLE

Article 24  Exercice social et comptes annuels

L'exercice social débute au premier janvier et se termine le trente et un décembre de chaque année.

Le conseil d'administration est tenu de soumettre chaque année, au plus tard dans les six mois de la date de clôture de l'exercice social, les comptes annuels de l'année écoulée et le budget pour l'année suivante à l'approbation de l'assemblée générale. Les comptes annuels et le budget sont communiqués aux membres au moins huit (8) jours avant cette assemblée générale.

L'approbation des comptes annuels par l'assemblée générale équivaut à une décharge à l'égard des administrateurs. Les comptes annuels doivent être déposés à la Banque Nationale de Belgique dans les trente (30) jours après leur approbation par l'assemblée générale, par les soins du conseil d'administration.

Article 25  Contrôle

La situation financière, les comptes annuels et la régularité des opérations de l'ASBL peuvent être soumis pour contrôle à un comptable ou à un réviseur d'entreprise si l'assemblée générale le décide.

Si l'ASBL y est obligée en vertu des dispositions légales applicables, elle chargera un ou plusieurs commissaires du contrôle de sa situation financière, de ses comptes annuels et de la régularité de ses opérations. Les commissaires sont nommés par l'assemblée générale parmi les membres de l'Institut des Réviseurs d'Entreprise, qu'il s'agisse de personnes physiques ou morales.

L'assemblée générale fixe le nombre de commissaires et détermine leur rémunération. Les commissaires sont nommés pour une durée de trois (3) ans, renouvelable.

M06 2.2

Volet B - Suite

Les commissaires ont, conjointement ou séparément, un droit illimité de contrôle sur toutes les opérations de l'ASBL. Ils peuvent prendre connaissance sur place des livres, de la correspondance, des procès-verbaux et ; de toutes les écritures de l'ASBL en général.

TITRE VII  DROIT DE CONSULTATION

Article 26

Tous les membres effectifs et adhérents peuvent consulter le registre des membres au siège de l'ASBL, ainsi que tous les procès-verbaux de l'assemblée générale, du conseil d'administration et de toutes les personnes, qu'elles soient administrateurs ou non, qui exercent un mandat auprès de ou pour le compte de l'ASBL, ainsi que toutes les pièces comptables de l'ASBL.

Les tiers ont uniquement le droit d'information prévu par la loi.

TITRE VIII  RÈGLEMENT D'ORDRE INTÉRIEUR

Article 27

Le conseil d'administration peut établir un règlement d'ordre intérieur. L'assemblée générale statue sur le ; règlement d'ordre intérieur proposé par le conseil d'administration. Le conseil d'administration peut effectuer des

modifications au règlement d'ordre intérieur mais celles-ci doivent être soumises à l'assemblée générale pour

"

être entérinées et/ou approuvées avant de prendre effet.

Ce règlement peut, à condition de ne pas contrevenir aux dispositions légales ou statutaires obligatoires,

" prendre toutes les dispositions relatives à l'application des statuts et à l'administration de l'ASBL, et plus généralement, peut imposer aux membres ou à leur ayant droit tout ce qui est jugé utile aux intérêts de l'ASBL.

TITRE IX  DISSOLUTION ET LIQUIDATION

Article 28  Dissolution de l'ASBL

Excepté les cas de dissolution judiciaire ou de dissolution de plein droit, l'assemblée générale ne peut décider la dissolution que de la manière prévue dans la loi.

En cas de dissolution volontaire, l'assemblée générale nomme un ou plusieurs liquidateurs, fixe leurs procurations et leur éventuelle rémunération, et détermine le mode de liquidation.

Article 29  Affectation du solde de la liquidation

Après dissolution de l'ASBL et apurement du passif, l'actif est cédé à une autre association sans but lucratif ayant un objet similaire ou proche. L'assemblée générale qui décide de la dissolution indiquera à quelle ASBL le solde de la liquidation sera cédé."

Guy De Schrijver G. de Hemptinne

Administrateur Président du Conseil d'administration

Déposé en même temps : le texte coordonné des statuts en français

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/11/2011- Annexes du Moniteur belge

~

Réservé

au

Moniteur

belge

10/11/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Griffie 28  4bC

Voorbehouder aan het Belgisch Staatsblat

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/11/2011 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0878.232.852

Benaming

(voluit) : FEDERAAL KABEL-EN LEIDINGINFORMATIEMELDPUNT

(verkort) : KLIM

Rechtsvorm : V.Z.W.

Zetel : Guimardstraat 4, 1040 Brussel

Onderwerp akte : Raad van bestuur : toetreding nieuwe leden, wijziging statuut lid - algemene vergadering : ontslag! benoeming bestuurder

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 22 november 2010, conform artikel 5 van de statuten, de i toetreding aanvaard van de volgende maatschappij als toegetreden lid van de vereniging, met ingang van 22 november 2010 :

- ORES, Opérateur des Réseaux Gaz & Electricité NV, met zetel te 1348 Louvain-la-Neuve, Avenue Jean Monnet 2;

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 14 maart 2011, conform artikel 5 van de statuten, de: . toetreding aanvaard van de volgende maatschappijen als toegetreden lid van de vereniging, met ingang van 1: i april 2011 :

- Compagnie Intercommunale Liégoise des Eaux CVBA (afgekort "C.I.L.E." CVBA), niet zetel te 4031 Angleur, Rue du Canal de l'Ourthe 8 ;

- Société Publique de Gestion de l'Eau NV van Publiek Recht (afgekort "SPGE" NV), met zetel te 4800: Verviers, Rue de la Concorde 41 ;

- Société wallonne des eaux CVBA (afgekort "S.W.D.E." CVBA) met zetel te 4800 Verviers, Rue de la. Concorde 41.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 23 maart 2011, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappijen als toegetreden lid van de vereniging, met ingang van 1 april 2011 :

- Société Intercommunale pour la Diffusion de la Télévision CVBA (afgekort "BRUTELE" CVBA), met zetel te

1050 Brussel, Gemeentehuis van Elsene, Elsensesteenweg 168;

- Verizon Belgium Luxembourg NV, met zetel te 1040 Brussel, Wetenschapsstraat 37 ;

- TECTEO CV Intercommunale met zetel te 4000 Luik, Rue Louvrex 95 ;

- Intercommunale d'étude et de gestion CVBA, met zetel te 7700 Mouscron, rue de la Solidarité 80 ;

- Belgacom NV van Publiek Recht, met zetel te 1030 Brussel, Koning Albert II laan 27 ;

- Association Intercommunale d'Etude et d'Exploitation d'Electricité et de Gaz CVBA (afgekort "A.I.E.G."

CVBA), met zetel te 5670 Viroinval, Hotel de Ville

Sibelga CVBA, met zetel te 1000 Brussel, Werkhuizenkaai 16 ;

- Eandis CVBA, met zetel te 9090 Melle, Brusselsesteenweg 199 ;

- Infrax CVBA met zetel te 1000 Brussel, Koningsstraat 55 bus 15.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 23 maart 2011 de wijziging van het statuut van Ipalle CVBA, met zetel te 7503 Froyennes, Chemin de l'Eau Vive 1, van effectief lid in toegetreden lid goedgekeurd;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Voor "

-

bekáíuden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/11/2011 - Annexes du Moniteur belge

M00 2.2

Luik B - vervolg.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 1 april 2011, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappijen als toegetreden lid van de vereniging, met ingang van 1 april 2011

- Level 3 Communications NV, met zetel te Léon Grosjeanlaan 2, 1140 Evere ;

- Mobistar Enterprise Services NV, met zetel te Bourgetlaan 3, 1140 Evere ;

- Telenet NV, met zetel te Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen ;

- Intercommunale des Eaux du Centre du Brabant Wallon (afgekort "I.E.C.B.W.") SCRL, met zetel te rue Emile François 27, 1474 Genappe (Ways) ;

- L'Intercommunale de Distribution d'Eau de Nandrin, Tinlot et environs (afgekort "I.D.E.N.") SCRL, met zetel te rue de Dinant 51, 4557 Tinlot ;

- Association Intercommunale des Eaux de la Molignée (afgekort "A.I.E.M.") SCRL, met zetel te rue Estroit

39, 5640 Mettet ;

- Administration communale de Theux, met zetel te Place du Perron 2, 4910 Theux ;

- BT ltd Belgian Branch, NV naar Engels recht, met zetel te Verenigd Koninkrijk, 81 Newgate Street, London

EC1A 7AJ handelend door haar Belgisch filiaal gevestigd te Telecomlaan 9, 1831 Diegem ;

- Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (afgekort "MIVB"), vereniging volgens publiek :

recht, met zetel te Koningsstraat 76, 1000 Brussel ;

- Intercommunale de Développement Economique et d'Aménagement de la Région Mons-Borinage-Centre

("IDEA"), met zetel te rue de Nimy 53, 7000 Bergen ;

- SYNTIGO NV, met zetel Tweestationsstraat 82, 1070 Brussel ;

- COLT Technology Services NV, met zetel te Culliganlaan 2H, 1831 Diegem ;

- EUROFIBER NV, met zetel te Culliganlaan 4 (Wings Office), 1831 Diegem ;

- Vivaqua SCRL, Wolstraat 70, 1000 Brussel;

- Coditel BVBA, met zetel te Tweekerkenstraat 26, 1000 Brussel ;

- Centrum voor Informatie voor het Brussels Gewest (afgekort "CIBG"), met zetel te Kunstlaan 21, 1000 :

Brussel.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 8 juni 2011, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappijen als toegetreden lid van de vereniging, met ingang van 8 juni 2011:

- Mobistar NV, met zetel te Bourgetlaan 3, 1140 Evere ;

- Intercommunale Namuroise de Services Publics (afgekort "INASEP") SCRL, met zetel te Rue des Viaux

1b, 5100 Naninne ;

- Régie de l'Electricité de Wavre  GRD, Régie Communale ordinaire de la Ville de Wavre, Rue de

l'Ermitage 2, 1300 Wavre ;

- La Ville de Limbourg, Avenue Victor David 15, 4830 Limbourg.

De raad van bestuur heeft tijdens de zitting van 27 september 2011, conform artikel 5 van de statuten, de toetreding aanvaard van de volgende maatschappijen als toegetreden lid van de vereniging, met ingang van 1 oktober 2011:

" - Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Kruidtuinlaan 35, 1035 Brussel ;

- Stadswerke St. Vith, Régie Communale, Friedensstral3e 19, 4780 St. Vith ;

- HYDROBRU Intercommunale bruxelloise de distribution et d'assainissement d'eau, SCRL, Hotel de Ville, Grand Place, 1000 Bruxelles.

De gewone algemene vergadering van 23 maart 2011 heeft :

- akte genomen van het ontslag van de heer Peter CLYBOUW, wonende te 9690 Kluisbergen, Vuntestraat 65, met ingang na afloop van de gewone algemene vergadering van 23 maart 2011;

- de benoeming goedgekeurd van de heer Jonas PAPPENS, geboren te Oudenaarde op 12/12/1976 en wonende te 9070 Destelbergen, Bijiokeweg 4, als bestuurder ter vervanging van de heer Peter CLYBOUW. Zijn mandaat zal verstrijken na afloop van de gewone algemene vergadering van 28 maart 2012 en is onbezoldigd.

Guy De Schrijver, Gérard de Hemptinne,

Bestuurder. Voorzitter.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
FEDERAAL KABEL-EN LEIDINGINFORMATIEMELDPUNT,…

Adresse
GUIMARDSTRAAT 4 1040 BRUSSEL

Code postal : 1040
Localité : ETTERBEEK
Commune : ETTERBEEK
Région : Région de Bruxelles-Capitale