FONDS DE L'ASSOCIATION NATIONALE D'AIDE AUX HANDICAPES MENTAUX POUR LE DEVELOPPEMENT DE L'INFRASTRUCTURE

Divers


Dénomination : FONDS DE L'ASSOCIATION NATIONALE D'AIDE AUX HANDICAPES MENTAUX POUR LE DEVELOPPEMENT DE L'INFRASTRUCTURE
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 414.996.979

Publication

10/07/2014
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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Greffe

Ng d'entreprise 414.996.979

Dénomination

(en entier) : Fonds de l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés

Mentaux pour le Développement de l'Infrastructure

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue Albert Giraud, 24 à 1030 Bruxelles

Oblat de l'acte : Démission, nomination et réélections d'administrateurs

" Lors de l'Assemblée générale du 5 juin 2014, les membres ont renouvelé, pour 1 an, les mandats arrivés à, échéance de :

Eisen Jean-Marie  Avenue des Acacias,1a  1342 Limelette

Oleffe Etienne  Avenue Reine Fabiola, 16 1340 Ottignies

Hauspie Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Teniuren

Bruyneel Ria - Gulden Vlieslaan 46 - 8000 Brugge

À l'issue de l'assemblée générale, le conseil d'administration s'est réuni et a désigné Mme J.-M. Hauspie comme présidente.

Le Conseil d'administration se compose donc à ce jour de:

Hauspie Jeanne-Marie, présidente

Eisen Jean-Marie, administrateur

Oleffe Etienne, administrateur

Bruyneel Ria, administrateur

Conformément à l'article 17 des statuts, la gestion journalière de l'association est délégirée à Madame Thérèse Kempeneers-Foulon  rue des Merisiers, 18 à 1050 Bruxelles.

Thérèse Kempeneers-Foulon Secrétaire générale

Mentionner sur la dernière page- du Volet : Au r-ecto-: Nom et "qualité du notaire instrümentant ou de la personne- ou dés personnes

ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers Au verso: Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

10/07/2014
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na neerlegging van de akte ter griffie

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblat 1 111111q1111111 1111

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Ondernemingsnr : 414.996.979

Benaming

(voluit) : Fonds van de Nationale Vereniging voor Hulp aan

Verstandelijk Gehandicapten voor de Uitbouw van de Infrastructuur

(verkort) :

Rechtsvorm vzw

Zetel: Albert Giraudlaan 24 te 1030 Brussel

Onderwerp akte Ontslag, herverkiezingen en benoeming van bestuurders

" Tijdens deze Algemene Vergadering van 5 juni 2014 hebben de leden de mandaten vernieuwd, voor 1 jaar, die op termijn kwamen van:

Eisen Jean-Marie  Avenue des Acacias,1a  1342 Limelette

Oleffe Etienne  Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignies

Hauspie Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Tervuren

Bruyneel Ria Gulden Vliesiaan 46 - 800 Brugge

Op het eind van de algemene vergadering vergadert de raad van bestuur die

Mw. Jeanne-Marie Hauspie als voorzitter benoemt

Vanaf deze datum is de Raad van bestuur samengesteld als volgt:

Hauspie Jeanne-Marie, voorzitter

Eisen Jean-Marie, bestuurder

Oleffe Etienne, bestuurder

Bruyneel Ria, bestuurder

Volgens artikel 17 van de statuten, wordt het dagelijks beheer van de vereniging waargenomen door Mevrouw Thérèse Kempeneers-Foulon, Secretaris-Generaal, woonachtig rue des Merisiers, 18 te 1050 Brussel.

Thérèse Kempeneers-Foulon Secretaris-generaal

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luit( B vermelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

22/07/2013
ÿþN' d'entreprise : 414.996.979

Dénomination

(en entier) : Fonds de l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés

Mentaux pour le Développement de l'Infrastructure

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue Albert Giraud, 24 à 1030 Bruxelles

Obiet de l'acte : Démission, nomination et réélections d'administrateurs

" Lors de l'Assemblée générale du 19 juin 2013, les membres ont acte la fin du mandat di an de Serreyn Rudolphe - Eedstraat 76 - 9052 Zwijnaarde

" L'Assemblée à élu, pour un mandat d'1 an

Bruyneel Ria - Gulden Vlieslaan 46 - 8000 Brugge, née le 11 novembre 1960 à Kortrijk

" L'Assemblée à renouvelé, pour 1 an, les mandats arrivés à échéance de :

Eisen Jean-Marie  Avenue des Acacias,la  1342 Limelette

Oleffe Etienne  Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignles

Hauspie Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Tervuren

À l'issue de l'assemblée générale, le conseil d'administration s'est réuni et a désigné Mme J.-M. Hauspie comme présidente.

Le Conseil d'administration se compose donc à ce jour de

Hauspie Jeanne-Marie, présidente

Eisen Jean-Marie, administrateur

Oleffe Etienne, administrateur

Bruyneel Ria, administrateur

Conformément à l'article 17 des statuts, la gestion joumalière de l'association est déléguée à Madame Thérèse Kempeneers-Foulon  rue des Merisiers, 18 à 1050 Bruxelles.

Thérèse Kempeneers-Foulon Secrétaire générale

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto " Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de representer I association ou la fondation à l'Égard des tiers

Au verso , Nom et signature

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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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Ondernemingsnr : 414.996.979

Benaming

(voluit) : Fonds van de Nationale Vereniging voor Hulp aan

Verstandelijk Gehandicapten voor de Uitbouw van de

Infrastructuur

(verkort) :

Rechtsvorm : Vzw

Zetel : Albert Giraudlaan 24 te 1030 Brussel

Onderwerp akte : Ontslag, herverkiezingen en benoeming van bestuurders

" Tijdens deze Algemene Vergadering van 19 juni 2013 hebben de leden akte genomen van het eind van het mandaat van 1 jaar van:

Serreyn Rudolphe  Eedstraat 76  9052 Zwijnaarde

" De Vergadering heeft verkozen voor een mandaat van 1 jaar:

Bruyneel Ria - Gulden Vlieslaan 46 - 800 Brugge, geboren op 11 november 1960 te Kortrijk

" De Vergadering heeft vernieuwd, voor 1 jaar, de mandaten die op termijn kwamen van:

Eisen Jean-Marie -- Avenue des Acacias,la  1342 Limelette

Oleffe Etienne -- Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignies

Hauspie Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6 -- 3080 Tervuren

Op het eind van de algemene vergadering vergadert de raad van bestuur die

Mw. Jeanne-Marie Hauspie als voorzitter benoemt.

Vanaf deze datum is de Raad van bestuur samengesteld als volgt:

Hauspie Jeanne-Marie, voorzitter

Eisen Jean-Marie, bestuurder

Oleffe Etienne, bestuurder

Bruyneel Ria, bestuurder

Volgens artikel 17 van de statuten, wordt het dagelijks beheer van de vereniging waargenomen door Mevrouw Thérèse Kempeneers-Foulon, Secretaris-Generaal, woonachtig rue des Merisiers, 18 te 1050 Brussel.

Thérèse Kempeneers-Foulon Secretaris-generaal

Op de 1aat3t . biz 'tan Luik B vermeiden . Recto . Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso{orn(en bevoegd de vereniging stichting of organi3me ten aanzien van derden te vert.gen oordigen

Verso Naam en handtekening

13/07/2012
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N° d'entreprise : 414,996.979

Dénomination

(en entier) : Fonds de l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés Mentaux pour le Développement de l'Infrastructure

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue Albert Giraud, 24 à 1030 Bruxelles

Objet de l'acte : Composition du conseil d'administration

Lors de l'Assemblée générale du 17 avril 2012, les membres ont réélu comme administrateurs

MM. J.- M. Eisen, E. Oleffe et R. Serreyn ainsi que Mme J.-M. Hauspie et ce pour un an, conformément

à l'art. 12 des statuts modifiés le 23109/11.

Le Conseil d'administration se compose donc à ce jour de

ELSEN Jean-Marie  Avenue des Acacias,la --1342 Limelette OLEFFE Etienne  Avenue Reine Fabiola, 16 --1340 Ottignies SERREYN Rudolphe -- Eedstraat 76 -- 9052 Zwijnaarde HAUSPIE Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxiaan, 6  3080 Tervuren

Conformément à l'article 17 des statuts, la gestion journalière de l'association est déléguée à Madame Thérèse Kempeneers-Foulon  rue des Merisiers, 18 à 1050 Bruxelles.

A l'issue de l'assemblée générale, le conseil d'administration s'est réuni et a désigné, sur proposition de l'AFrAHM, M. Jean-Marie Eisen comme président.

Thérèse Kempeneers-Foulon Secrétaire générale

Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne où dès personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Mentionner Sûr-la dernière page du Volet B :

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

13/07/2012
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Ondernemingsnr : 414.996.979

Benaming

(voluit) : Fonds van de Nationale Vereniging voor Hulp aan Verstandelijk Gehandicapten voor de Uitbouw van de Infrastructuur

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Albert Giraudlaan 24 te 1030 Brussel

Onderwerp akte : Samenstelling van de Raad van Bestuur

Raad van Bestuur:

Tijdens deze Algemene Vergadering werden de volgende bestuurders voor één jaar verkiest, volgens artikel 12 van de statuten die op 23/09/11 gewijzigd werden:

OLEFFE Etienne  Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignies

ELSEN Jean-Marie -- Avenue des Acacias,l a  1342 Limelette

SERREYN Rudolphe  Eedstraat 76  9052 Zwijnaarde

HAUSPIE Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Tervuren

Volgens artikel 17 van de statuten, wordt het dagelijks beheer van de vereniging waargenomen door Mevrouw Thérèse Kempeneers-Foulon, Secretaris-Generaal, woonachtig rue des Merisiers, 18 te 1050 Brussel.

Op het eind van de algemene vergadering vergadert de raad van bestuur die op voorstel van AFrAI-IM de heer Jean-Marie Eisen als voorzitter benoemt.

Thérèse Kempeneers-Foulon Secretaris-generaal

Bijlagen bij liëtièTgiscfi Staatsblad -13/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

16/12/2011
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

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Ondernemingsnr : 414.996.979

Benaming

(voluit) : Fonds van de Nationale Vereniging voor Hulp aan

Verstandelijk Gehandicapten voor de Uitbouw van de Infrastructuur

(verkort)

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Albert Giraudlaan 24 te 1030 Brussel

Onderwerp akte : Wijzigingen van de statuten (Titel VI, art. 12 en art. 17) - Samenstelling van de Raad van Bestuur

Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van 23 september 2011, hebben de leden beslist om de wijziging van de statuten te aanvaarden, de nieuwe tekst vervangt al het vorige.

TITEL I. - Benaming, zetel

Artikel 1

De vereniging draagt de naam "Fonds van de Nationale Vereniging voor Hulp aan Verstandelijk

Gehandicapten voor de Uitbouw van de Infrastructuur vzw" afgekort "Fonds voor Infrastructuur vzw" - "Fonds

de l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés Mentaux pour le Développement de l'Infrastructure asbl" en

abrégé "Fonds de l'Infrastructure asbl".

Artikel 2

De zetel van de vereniging is gevestigd te 1030 Schaarbeek, gerechtelijk arrondissement Brussel, Albert

Giraudlaan 24. De zetel kan overgebracht worden naar om het even welke andere plaats.

Artikel 3

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL Il. - Doel

Artikel 4

De vereniging heeft als doel alle mogelijke hulp te verlenen aan personen met een verstandelijke handicap,

met name door de werking van de NVHVG te bevorderen, door de vroegbegeleiding en gelijkwaardige diensten

te ondersteunen, door het verlenen van leningen of giften aan de afdelingen van Inclusie Vlaanderen vzw en

van AFrAHM a.s.b.l of aan door haar erkende verenigingen zonder winstoogmerk voor de studie van projecten

of voor de aankoop of aanpassing van infrastructuur bestemd voor personen met een verstandelijke handicap.

Het Fonds wordt gespijsd door toelagen, schenkingen, legaten of giften, of ieder ander initiatief van financiële

aard.

TITEL III. - Leden

Artikel 5

Het minimum aantal leden wordt bepaald op zes waaronder de Nationale Vereniging voor Hulp aan

Verstandelijk Gehandicapten - NVHVG vzw, Inclusie Vlaanderen vzw, l'Association Francophone d'Aide aux

handicapés Mentaux - AFrAHM vzw

Artikel B

Het aanvaarden van nieuwe leden is onderworpen aan de goedkeuring van de raad van bestuur.

Artikel 7

De leden zijn vrij om het even wanneer uit de vereniging te treden door hun ontslag per aangetekend

schrijven aan de raad van bestuur te richten.

TITEL IV. - Lidmaatschapsbijdrage

Artikel 8

De leden betalen geen lidmaatschapsbijdrage.

Op de laatste blz van luik Ei vermeiden Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzrj van rtc persoln)nten) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordryen

Verso : Naam en handtekening.

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/12/2011 - Annexes du Moniteur belge

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/12/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

TITEL V.  Algemene vergadering

Artikel 9

De bevoegdheden van de algemene vergadering omvatten:

a) het wijzigen van de statuten

b) het benoemen en het afzetten van de bestuursleden

c) het benoemen en het afzetten van de commissarissen en het bepalen van hun vergoeding indien er een toegekend wordt

d) het verlenen van kwijting aan de bestuursleden en aan de commissarissen

e) het goedkeuren van de begroting en de rekening

f) het ontbinden van de vereniging

g) het uitsluiten van een lid

h) het omzetten van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk

Alle andere bevoegdheden worden aan de raad van bestuur toegekend.

Artikel 10

De algemene vergadering komt minimum één keer per jaar samen op uitnodiging van de raad van bestuur. Deze laatste is daarenboven verplicht een buitengewone algemene vergadering te beleggen indien één vijfde van de leden van de algemene vergadering daarom verzoeken.

De uitnodigingen voor de algemene vergaderingen worden minstens acht dagen vooraf per eenvoudig schrijven langs de post overgemaakt. De uitnodiging bevat de agendapunten.

Een lid kan door een ander lid vertegenwoordigd worden. Alle leden (aanwezig of vertegenwoordigd) hebben één stem.

Artikel 11

De beslissingen van de algemene vergadering worden onder vorm van proces-verbaal, ondertekend door de voorzitter en de secretaris, opgenomen in een akten register van de vereniging. Dit register wordt op de zetel van de vereniging bewaard, waar alle leden er kennis van kunnen nemen.

Derden kunnen vragen kennis te nemen van de beslissingen van de algemene vergadering. De schriftelijke aanvraag, met redenen omkleed, wordt gericht aan de raad van bestuur, die uitsluitend bevoegd is er gevolg aan te geven.

Daarenboven maakt de voorzitter aan derden, die rechtstreeks betrokken partij zijn bij een beslissing van de algemene vergadering, een uittreksel van de notulen over die hen aanbelangen.

TITEL VI.  De raad van bestuur

Artikel 12

De vereniging wordt bestuurd door een raad bestaande uit vier door de algemene vergadering verkozen leden voor een periode van één jaar. Ze zijn herverkiesbaar. Hun mandaat is niet bezoldigd.

Het taalevenwicht Nederlandstalig-Franstalig moet in de raad gerespecteerd worden.

Artikel 13

De beslissingen van de raad van bestuur worden genomen met meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde bestuursleden.

Bestuursleden die zich onthouden bij de stemmingen worden bij het tellen van de stemmen beschouwd als niet aanwezig.

Bij staking van de stemmen geeft de stem van de voorzitter of van het bestuurslid dat hem vervangt de doorslag.

Artikel 14

De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden op het vlak van beheer en administratie van de vereniging. Hij kan onder meer en zonder dat de opsomming beperkend is, alle akten en contracten verlijden, dadingen aangaan, compromissen afsluiten, alle onroerende en roerende goederen met een hypotheek bezwaren of zakelijke rechten verlenen; ontlenen, leningen aangaan, obligaties uitschrijven; borg verlenen voor hypotheken; de clausule van de dadelijke uitwinning stipuleren; opheffing verfenen van elke ambtshalve of andere inschrijving met of zonder betaling of er vrijstelling van verlenen; huurcontracten van ongeacht welke duur afsluiten, alle mogelijke legaten, subsidies, schenkingen of overdrachten aanvaarden; afstand doen van alle zakelijke rechten en van alle ontbindende voorwaarden, bijzondere volmachten verlenen aan mandatarissen die al dan niet leden kunnen zijn.

Artikel 15

De akten die de vereniging binden, behalve deze van dagelijkse bestuur, worden ondertekend door de voorzitter en één bestuurder of door twee bestuurders.

Voor elke beschikking die een bedrag van duizend tweehonderd vijftig euro overtreft is een toelating vereist, verleend door een beslissing van de raad van bestuur.

Artikel 16

De rechtsvorderingen, zowel als eiser dan als verweerder, worden ingespannen op benaarstiging van de voorzitter van de raad van bestuur of van een bestuurslid hiertoe aangeduid door de raad.

Artikel 17

Alle handelingen van dagelijks bestuur worden rechtgeldig verricht door de bestuurder of zelfs een derde, al dan niet lid, die de raad, onder zijn blijvende verantwoordelijkheid, hiervoor delegatie kan verlenen. De bestuurders en de gedelegeerde personen van het dagelijks bestuur hebben ten gevolge van deze functie geen enkele persoonlijke verplichting en zijn enkel verantwoordelijk voor de uitoefening van hun mandaat. Dit mandaat is niet bezoldigd

MOD 2.2



vo9r- Luik B - Vervolg

behouden TITEL VII  Rekeningen

aan het Artikel 18

Belgisch De rekeningen worden jaarlijks afgesloten op 31 december en binnen de zes maanden ter goedkeuring

Staatsblad . voorgelegd aan de algemene vergadering,

Artikel 19

De vereniging verzekert zich van het recht op toezicht op het gebruik van de toegestane giften of leningen.

Zij waakt erover dat de begunstigde organismen zich ertoe verbinderi, de bij onderling akkoord bepaalde

terugbetalingmodaliteiten van leningen te eerbiedigen.

TITEL VIII.  Ontbinding, vereffening

Artikel 20

' Bij ontbinding van de vereniging zal het patrimonium door de raad van bestuur toegedeeld worden aan één

of meer verengingen of organismen waarvan de doelstellingen deze van het Fonds benaderen.











Raad van Bestuur:

Tijdens deze Algemene Vergadering werden de volgende bestuurders voor één jaar verkiest:, volgens artikel 12 van de statuten die op 23/09/11 gewijzigd werden:

OLEFFE Etienne  Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignies

ELSEN Jean-Marie  Avenue des Acacias, l a  1342 Limelette

SERREYN Rudolphe  Eedstraat 76  9052 Zwijnaarde

HAUSPIE Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Tervuren

Volgens artikel 17 van de statuten, wordt het dagelijks beheer van de vereniging waargenomen door Mevrouw Thérèse Kempeneers-Foulon, Secretaris-Generaal, woonachtig rue des Merisiers, 18 te 1050 Brussel.

Op het eind van de algemene vergadering vergadert de raad van bestuur die op voorstel van AFrAHM de heer Jean-Marie Eisen als voorzitter benoemt.

Op de laatste blz van Luik 8 vermelden " Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de persototnfcn) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso - Naam en handtekening

16/12/2011
ÿþ I Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.1

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Na d'entreprise : 414.996.979

Dénomination

(en entier) : Fonds de l'Association Nationele d'Aide aux Handicapés

Mentaux pour le Développement de l'Infrastructure

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue Albert Giraud, 24 à 1030 Bruxelles

Objet cle l'acte : Modifications des statuts (Titre VI, art. 12 et art. 17) - Composition du conseil d'administration

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/12/2011 - Annexes du Moniteur belge

Lors de l'Assemblée générale extraordinaire du 23 septembre 2011, les membres ont décidé à l'unanimité de procéder à la modification de leurs statuts, ce nouveau texte remplaçant tous les précédents.

TITRE I.  Dénomination, siège

Article 1er

L'association prend la dénomination de « Fonds de l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés Mentaux

pour le Développement de l'Infrastructure » asbl  « Fonds van de Nationale Vereniging voor Hulp aan

Verstandelijk Gehandicapten voor de Uitbouw van de infrastructuur » vzw, en abrégé « Fonds de l'Infrastructure

» asbi - « Fonds voor Infrastructuur » vzw

Article 2

Le siège de l'association est établi à Schaerbeek, 1030, arrondissement judiciaire de Bruxelles, avenue

Albert Giraud, 24. 11 pourra être transféré en tout autre endroit.

Article 3

L'association est constituée pour une durée illimitée.

TITRE Il -- Objet.

Article 4

L'association a pour objet d'apporter toute l'aide possible aux personnes handicapées mentales, notamment en favorisant l'action de l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés Mentaux, en stimulant l'aide précoce et des services équivalents, en attribuant des prêts ou subsides aux sections de l'asbl Inclusie Vlaanderen et de l'asbl AFrAHM ou des associations sans but lucratif reconnues par elles pour l'étude de projets, l'achat ou l'aménagement d'infrastructures, destinés aux handicapés mentaux.

Le Fonds est alimenté par des donations, des legs ou des dons, ou toute autre initiative de nature

financière.

TITRE III.  Membres.

Article 5

Le nombre des associés est fixé à au moins 6 dont l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés Mentaux

- ANAHM asbl, l'Association Francophone d'Aide au Handicapés Mentaux  AFrAHM asbi et Inclusie

vlaanderen vzw.

Article 6

L'admission de nouveaux membres est soumise à l'agréation du conseil d'administration.

Article 7

Les membres sont libres de se retirer de l'association en tout temps en adressant leur démission au conseil

d'administration par lettre recommandée.

TITRE 1V.  Cotisations

Article 8

Les membres ne paient pas de cotisation.

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto " Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou ta fondation à l'égard des tiers

Au verso . Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 16/12/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOO 2.1

TITRE V.  L'assemblée générale.

Article 9

Sont réservées à ia compétence de l'assemblée générale :

a) la modification des statuts ;

b) la nomination et la révocation des administrateurs ;

c) la nomination et la révocation des commissaires et la fixation de leur rémunération dans les cas où une rémunération est attribuée ;

d) la décharge à octroyer aux administrateurs et aux commissaires ;

e) l'approbation des budgets et des comptes ;

f) ta dissolution de l'association ;

g) l'exclusion d'un membre ;

h) la transformation de l'association en société à finalité sociale ;

Tous tes autres pouvoirs sont dévolus au conseil d'administration.

Article 10

L'assemblée générale se réunit au minimum une fois par an sur convocation du conseil d'administration.

Celui-ci doit en outre réunir une assemblée générale extraordinaire si un cinquième des membres de

l'assemblée générale le demande.

Les convocations aux assemblées se font par simple circulaire expédiée par la poste au moins huit jours à

l'avance. Elles contiennent l'ordre du jour.

Un membre peut être représenté par un autre. membre. Tous les membres (présents ou représentés) ont

une voix.

Article 11

Les décisions de l'assemblée générale sont consignées dans un registre des actes de l'association sous

forme de procès-verbal, signé par le président et par le secrétaire du conseil d'administration. Ce registre est

conservé au siège social, où tous les associés peuvent en prendre connaissance.

Tout tiers peut demander à consulter les décisions de l'assemblée générale. La demande écrite, dûment

motivée, sera adressée au Conseil d'administration, lequel est seul habilité à y donner suite.

En outre, le président notifie au tiers directement intéressé par une décision de l'assemblée générale,

l'extrait de la délibération le concernant.

TITRE VI.  Le conseil d'administration

Article 12

L'association est administrée par un conseil de quatre membres, élus par l'assemblée générale pour une période de un an. Ils sont rééligibles. Leur mandat est gratuit.

L'équilibre linguistique francophones-néerlandophones doit être respecté au sein du conseil.

Article 13

Les décisions du conseil d'administration sont prises à la majorité des voix émises par les administrateurs présents ou représentés.

Les administrateurs qui s'abstiennent au vote sont considérés comme n'étant pas présents pour le calcul des majorités.

En cas de partage des voix, celle du président ou de l'administrateur qui le remplace est prépondérante. Article 14

Le conseil d'administration a les pouvoirs les plus étendus pour la gestion et l'administration de l'association. Il peut notamment et sans que cette énumération soit limitative, faire et passer tous actes et tous contrats, transiger, compromettre, acquérir, échanger, vendre tous biens immeubles ou meubles ; hypothéquer des immeubles ou des droits réels immobiliers ; emprunter ; consentir des prêts, émettre des obligations ; garantir des hypothèques ; stipuler ia clause de voie parée ; donner mainlevée de toutes inscriptions d'office ou autres, avec ou sans paiement, ou en donner dispense ; conclure des baux de toute durée ; accepter tous legs, subsides, donations ou transferts ; renoncer à tous droits réels ou toutes actions résolutoires ; conférer tous pouvoirs spéciaux à des mandataires associés ou non.

Article 15

Les actes qui engagent l'association autres que ceux de la gestion journalière, sont signés par le président et un administrateur ou par deux administrateurs.

Toute disposition dépassant la somme de mille deux cents cinquante euros devra être autorisée par une délibération du conseil d'administration.

Article 16

Les actions judiciaires, tant en demandant qu'en défendant, sont poursuivies à la diligence du président du conseil d'administration ou de l'administrateur à cette fin désigné par lui.

Article 17

Tous actes de gestion journalière sont valablement accomplis par l'administrateur ou même par un tiers, associé ou non, que le conseil peut, sous sa responsabilité, déléguer à cette fin.

Les administrateurs et les personnes déléguées à la gestion journalière ne contractent, en raison de leur fonction, aucune obligation personnelle et ne sont responsables que de l'exécution de leur mandat. Celui-ci est exercé à titre gratuit.

MOD 2.1

Volet B - Suite

TITRE VII.  Comptes.

Article 18

Les comptes de l'année écoulée seront arrêtés à la date du 31 décembre et soumis chaque année à

l'approbation de l'assemblée générale.

Article 19

L'association s'assure un droit de regard sur l'utilisation des dons ou prêts consentis. Elle veille à ce que les

oeuvres bénéficiaires s'engagent à respecter les modalités de remboursement des prêts fixés de commun

accord.

TITRE VIII.  Dissolution, liquidation.

Article 20

En cas de liquidation de l'association, le patrimoine sera affecté par le conseil d'administration à une ou

plusieurs associations ou organismes dont les buts se rapprochent de ceux du Fonds.

Conseil d'administration :

Lors de cette Assemblée Générale, les administrateurs suivants ont été élus, pour un an, conformément à l'art. 12 des statuts modifiés le 23/09/11 :

OLEFFE Etienne  Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignies

ELSEN Jean-Marie  Avenue des Acacias,la  1342 Limelette

SERREYN Rudolphe  Eedstraat 76  9052 Zwijnaarde

HAUSPIE Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Tervuren

Conformément à l'article 17 des statuts, la gestion journalière de l'association est déléguée à Madame Thérèse Kempeneers-Foulon  rue des Merisiers, 18 à 1050 Bruxelles.

A l'issue de l'assemblée générale, le conseil d'administration s'est réunit et a désigné, sur proposition de l'AFrAHM, M. Jean-Marie Eisen comme président.

Réservé

au

Moniteur

belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B

Au recto " Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

23/07/2015
ÿþ(11(7\'\ MOD 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de aktp119, g_ fie le



e3-e-2.05

au greffe du tribune,/ de commerce francophone dg~m-e3ies

Ondernemingsnr : 414.996.979

Benaming

(voluit) : Fonds van de Nationale Vereniging voor Hulp aan

Verstandelijk Gehandicapten voor de Uitbouw van de

Infrastructuur

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Albert Giraudlaan 24 te 1030 Brussel

Onderwerp akte : Ontslag, herverkiezingen en benoeming van bestuurders

" Tijdens deze Algemene Vergadering van 18 mer 2015 hebben de leden de mandaten vernieuwd, voor 1 jaar, die op termijn kwamen van:

Eisen Jean-Marie  Avenue des Acacias,la  1342 Limelette

Oleffe Etienne -- Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignies

Hauspie Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Tervuren

Bruyneel Ria - Gulden Viieslaan 46 - 800 Brugge

Op het eind van de algemene vergadering vergadert de raad van bestuur die M. Jean-Marie Eisen als voorzitter benoemt.

Vanaf deze datum is de Raad van bestuur samengesteld ais volgt:

Eisen Jean-Marie , voorzitter

Hauspie Jeanne-Marie, bestuurder

Oleffe Etienne, bestuurder

Bruyneel Ria, bestuurder

Volgens artikel 17 van de statuten, wordt het dagelijks beheer van de vereniging waargenomen door Mevrouw Thérèse Kempeneers-Foulon, Secretaris-Generaal, woonachtig rue des Merisiers, 18 te 1050 Brussel.

Thérèse Kempeneers-Foulon Secretaris-generaal

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

23/07/2015
ÿþMOD 2.1

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

francophone de Bruzelles -

a 1

III 11111i~I11uiixn

Déposé C Ree le

4

au greffe du trereel de commerce

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

N° d'entreprise : 414.996.979

Dénomination

(en entier) : Fonds de l'Association Nationale d'Aide aux Handicapés

Mentaux pour le Développement de l'Infrastructure

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue Albert Giraud, 24 à 1030 Bruxelles

Objet de l'acte : Démission, nomination et réélections d'administrateurs

" Lors de l'Assemblée générale du 18 mai 2015, les membres ont renouvelé, pour 1 an, les mandats arrivés à échéance de :

Eisen Jean-Marie  Avenue des Acacias,1 a  1342 Limelette

Oleffe Etienne .- Avenue Reine Fabiola, 16  1340 Ottignies

Hauspie Jeanne-Marie  Pater Dupierreuxlaan, 6  3080 Tervuren

Bruyneel Ria - Gulden Vlieslaan 46 - 8000 Brugge

Á l'issue de l'assemblée générale, le conseil d'administration s'est réuni et a désigné M. Jean-Marie Eisen comme président.

Le Conseil d'administration se compose donc à ce jour de

Eisen Jean-Marie, présidente

Hauspie Jeanne-Marie, administrateur

Oleffe Etienne, administrateur

Bruyneel Ria, administrateur

Conformément à l'article 17 des statuts, la gestion journalière de l'association est déléguée à Madame Thérèse Kempeneers-Foulon  rue des Merisiers, 18 à 1050 Bruxelles.

Thérèse Kempeneers-Foulon

Secrétaire générale

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire-instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Coordonnées
FONDS DE L'ASS. NATIONALE D'AIDE AUX HANDICA…

Adresse
Si

Code postal : 1030
Localité : SCHAERBEEK
Commune : SCHAERBEEK
Région : Région de Bruxelles-Capitale