GROUPEMENT BELGE DE L'IFA - CENTRE D'ETUDE DE DROIT FISCAL

Association sans but lucratif


Dénomination : GROUPEMENT BELGE DE L'IFA - CENTRE D'ETUDE DE DROIT FISCAL
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 879.438.325

Publication

13/02/2013
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tn de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

1

De samenstelling van de raad van bestuur is als volgt:

Voorzitter: de heer Thierry Denayer, wonende te 9831 Sint-Martens-Latem, Warandedreef 3;

Ondervoorzitter: Mevrouw Françoise Baltus, wonende te 1170 Watermaal-Bosvoorde, Delleuriaan, 4;

Ondervoorzitter: de heer Philippe Vanclooster, wonende te 1030 Schaarbeek, Aimé Smekensstraat 81;

Secretaris-generaal: de heer François Collon, wonende te 1050 Elsene, Lanfraystraat 23;

Adjunct-secretaris-generaal: de heer Thierry Lauwers voornoemd;

Peningmeester: Mevrouw Claudine 9odeux, wonende te 1730 Asse, Rozelaarstraat 14;

Adjunct peningmeester: de heer Christian Blomme, wonende te 1860 Meise, Mankevosstraat 50;

Bestuurders:

Mevrouw Rita De Smaele, voornoend;

Mevrouw Claudine Devillet, wonende te 1030 Brussel, Rue Royale Sainte Marie 76;

Mevrouw Véronique Tai, wonende te 1950 Kraainem, Rhododendronslaan 6;

Mevrouw Karen Moser, wonende te 2170 Merksem, Minister Delbekelaan 54;

De heer Edoardo Traversa, wonende te 1040 Etterbeek, Dekensstraat 13;

Mevrouw Laurence Pinte, wonende te 1160 Oudergem, Barbeaulaan 20;

De heer Patrick Smet, wonende te 9100 Sint-Niklaas, Kuildamstraat, 16.

Voor eensluidend uittreksel,

Getekend

De heer Christian Blomme De heer Thierry Denayer

Bestuurder Bestuurder

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Ondernemingsnr : 0879.438.325

Benaming

(voluit) : Belgische IFA afdeling - Studiecentrum voor fiscaal recht

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetei : çh-t-1,vi.-t2Çgt-9, wa' 7 ,/lc O' 7)/ZU-Srte Onderwerp akte : Statutaire onsiagen en benoemingen van bestuurders

Uit het proces-verbaal van de algemene vergadering dd,18 december 2012 blijkt: 1° het statutaire einde van het mandaat van de volgende personen:

- De Heer Philippe Coosemans, wonende P, Breughelstraat, 7 te 1980 Eppegem; - De Heer Erwin De Meyst, wonende Nieuwe Ydelann, 38 te 8670 Oostduinkerke.

BRUSSEL

01 FEB 2013

Griffie

2° de benoeming met unanimiteit van stemmen met ingang van één januari 2013 en voor een periode van drie jaar van de volgende personen tot bestuurders:

- Mevrouw Rita De Smaele, wonende Streekbaan, 199A busl te 1800 Vilvoorde, geboren op 17 augustus 1955;

- De heer Thierry Lauwers, wonende Papelstraat, 29 te 9830 Sint-Martens-Latem, geboren op 4 augustus 1972.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

13/02/2013
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Réservé

au

Moniteur

belge

Copie á publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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J

BRUXELLES O 7 FEB 2013

Greffe

N° d'entreprise : 0879.438.325

Dénomination

(en entier) : Groupement belge de l'IFA - Centre d'étude de droit fiscal

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue des Sols, 8, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte Démissions et nominations d'administrateurs

Il ressort du procès-verbal de l'assemblée générale du 18 décembre 2012

1° la fin statutaire du mandat à partir du Zef janvier 2013, des personnes suivantes:

- Monsieur Philippe Coosemans domicile P. Breughelstraat, 7 à 1980 Eppegem;

- Monsieur Erwin De Meyst domicilié Nieuwe Ydelaan, 38 à 8670 Oostduinkerke.

2° la nomination à partir du er janvier 2013 pour une période de trois ans, à l'unanimité des voix, des

personnes suivantes comme administrateurs:

- Madame Rita De Smaele, domiciliée Streekbaan, 199A boite 1 à 1800 Vilvoorde, née le 17 août 1955;

- Monsieur Thierry Lauwers, domicilié Papelstraat, 29 à 9830 Sint-Martens-Latem, né le 4 août 1972.

Le conseil d'administration se compose comme suit:

Président: Monsieur Thierry Denayer, habitant à 9831 Sint-Martens-Latem, Warandedreef, 3;

Vice-président: Madame Françoise Baltus, habitant à 1170 Watermael-Boisfort, avenue Delleur, 4;

Vice-président: Monsieur Philippe Vanclooster, habitant à 1030 Schaerbeek, Aimé Smekensstraat, 81;

Secrétaire général; Monsieur François Cotton, habitant à 1050 Ixelles, rue Lanfray 23;

Secrétaire général adjoint: Monsieur Thierry Lauwers, prénommé;

Trésorier:Madame Claudine Bodeux, habitant à 1730 Asse, Rozelaarstraat 14 ;

Trésorier adjoint: Monsieur Christian Blomme, habitant à 1860 Meise, Mankevosstraat, 50;

Administrateurs:

Madame Rita De Smaele, prénomée;

Madame Claudine Devillet, habitant à 1030 Bruxelles, rue Royale Ste Marie 76;

Madame Véronique Tai, habitant à 1950 Craihnem, avenue Rododendrons 6;

Madame Karen Moser, habitant à 2170 Merksem, Minister Delbekelaan 54;

Monsieur Edoardo Traversa, habitant à1040 Etterbeek, rue Dekens 13;

Madame Laurence Pinte, habitant à 1160 Auderghem, avenue du Barbeau 20;

Monsieur Patrick Smet, habitant à 9100 Sint-Niklaas, Kuildamstraat, 16,

Pour extrait conforme,

Signé

Monsieur Christian Blomme Monsieur Thierrry Denayer

Administrateur Administrateur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire Instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

06/02/2012
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor. IlIftIlUillIl IWI~INII II iA

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Griffie

Ondernemingsnr : 0879.438.325

Benaming

(voluit) : Belgische IFA afdeling - Studiecentrum voor fiscaal recht (verkort)

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Marcel Thirylaan, 11 bus2, 1200 Brussel

Vail hpSruvf °Ut

Onderwerp alcte : Statutaire onslagen en benoemingen'üerplaatsing van de - maatschappelijke zetel

Uit het proces-verbaal van de algemene vergadering dd. 20 december 2011 blijkt:

1° het ontslag van de heer Dirk Deschrijver, wonende Bevrijdingslei, 48 te 2930 Brasschaat.

2° het statutaire einde van het mandaat van de volgende personen:

- Mevrouw Caroline Docclo, wonende Hendrik Beyaertstraat, 7 te 8500 Kortrijk;

- Mijnheer Jean Baeten, wonende avenue des Mésanges, 25 te 1160 Auderghem.

3° de benoeming met unanimiteit van stemmen met ingang van één januari 2012 en voor een periode van drie jaar van de volgende personen tot bestuurders:

- Mevrouw Françoise Baltus, wonende Delleurlaan, 4 te 1170 Watermaal-Bosvoorde, geboren op 15 april. 1959;

- Mevrouw Laurence Pinte, wonende Barbeaulaan, 20 te 1160 Audergem, geboren te 1000 Brussel op 2 november 1972;

- De heer Patrick Smet, wonende Kuildamstraat, 16 te 9100 Sint-Niklaas, geboren te Sint-Niklaas op 5 mei" 1970.

De samenstelling van de raad van bestuur is als volgt:

Voorzitter: de heer Thierry Denayer, wonende te 9831 Sint-Martens-Latem, Warandedroef 3;

Ondervoorzitter: Mevrouw Françoise Baltus, voornoemd;

Ondervoorzitter: de heer Philippe Vanclooster, wonende te 1030 Schaarbeek, Aimé Smekensstraat 81;

Secretaris-generaal: de heer Phillippe Coosemans, wonende te 1980 Eppegem, P. Breugelstraat 7;

Adjunct-secretaris-generaal: de heer François Collon, wonende te 1050 Elsene, Lanfraystraat 23;

Peningmeester: de heer Christian Blomme, wonende te 1860 Meise, Mankevosstraat 50;

Adjunct peningmeester: Mevrouw Claudine Bodeux, wonende te 1730 Asse, Rozelaarstraat 14;

Bestuurders:

De heer Erwin De Meyst, wonende te 8670 Oostduinkerke, Nieuwe Ydelaan 38;

Mevrouw Claudine Devillet, wonende te 1030 Brussel, Rue Royale Sainte Marie 76;

Mevrouw Véronique Tai, wonende te 1950 Kraainem, Rhododendronslaan 6;

Mevrouw Karen Moser, wonende te 2170 Merksem, Minister Delbekelaan 54;

De heer Edoardo Traversa, wonende te 1040 Etterbeek, Dekensstraat 13;

Mevrouw Laurence Pinte, voornoemd;

De heer Patrick Smet, voornoemd.

4° Verplaatsing van de maatschapelijke zetel:

Vervolgens heeft de raad van bestuur beslist om de maatschapelijke zetel te verplaatsen naar Stuiverstraal,

8 te 1000 Brussel. Op grond van artikel 2 van de statuten, ratificeert de Algemene Vergadering de beslissing.

Voor eensluidend uittreksel,

Getekend

De heer Christian Blomme De heer Thierry Denayer

Bestuurder Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrurionterende notarns, hetzij van ce p " F ;ojo)nien) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te ver:- 3e ? rfoc digen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2012 - Annexes du Moniteur belge

06/02/2012
ÿþCopie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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N° d'entreprise : 0879.438.325

2 4 JAN. 2012

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Greffe

Dénomination

(en entier} : Groupement belge de I'lFA - Centre d'étude de droit fiscal

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Avenue Marcel Thiry, 11 bte2, 1200 Bruxelles

Obiet de l'acte : Démissions et nominations dininistratapsansfert du siège social

Il ressort du procès-verbal de l'assemblée générale du 20 décembre 2011 :

1° la démission de Monsieur Dirk Deschrijver, domicilié Bevrijdingslei, 48 à 2930 Brasschaat.

2° la fin statutaire du mandat à partir du 1e janvier 2012, des personnes suivantes:.

- Madame Caroline Docclo, domiciliée Hendrik Beyaertstraat, 7 à 8500 Kortrijk;

- Monsieur Jean Baeten, domicilié avenue des Mésanges, 25 à 1160 Auderghem.

3° la nomination à partir du lef janvier 2012 pour une période de trois ans, à l'unanimité des voix, des personnes suivantes comme administrateurs:

- Madame Françoise Baltus, domiciliée avenue Delleur, 4 à 1170 Watermael-Boitsfort, née le 15 avril 1959; ' - Madame Laurence Pinte, domiciliée avenue du Barbeau, 20 à 1160 Auderghem, née le 2 novembre 1972: à 1000 Bruxelles;

- Monsieur Patrick Smet, domicilié Kuildamstraat, 16 à 9100 Sint-Niklaas, né le 5 mai 1970 à Sint-Niklaas.

Le conseil d'administration se compose comme suit:

Président: Monsieur Thierry Denayer, habitant à 9831 Sint-Martens-Latem, Warandedreef, 3;

Vice-président: Madame Françoise Baltus, prénommée;

Vice-président: Monsieur Philippe Vanclooster, habitant à 1030 Schaerbeek, Aimé Smekensstraat, 81;

Secrétaire général: Monsieur Philippe Coosemans, habitant à 1980 Eppegem, P. Breugelstraat 7;

Secrétaire général adjoint: Monsieur François Collon, habitant à 1050 Ixelles, rue Lanfray 23;

Trésorier: Monsieur Christian Blomme, habitant à 1860 Meise, Mankevosstraat, 50;

Trésorier adjoint: Madame Claudine Bodeux, habitant à 1730 Asse, Rozelaarstraat 14;

Administrateurs:

Monsieur Erwin De Meyst, habitant à 8670 Oostduinkerke, Nieuwe Ydelaan 38;

Madame Claudine Devillet, habitant à 1030 Bruxelles, rue Royale Ste Marie 76;

Madame Véronique Tai, habitant à 1950 Craihnem, avenue Rododendrons 6;

Madame Karen Moser, habitant à 2170 Merksein, Minister Delbekelaan 54;

Monsieur Edoardo Traversa, habitant à1040 Etterbeek, rue Dekens 13;

Madame Laurence Pinte, prénommée;

Monsieur Patrick Smet, prénommé.

4° Transfert du siège social:

Ensuite, le conseil d'administration a décidé de transférer le siège social à la rue des Sols, n°8 à 1000,

Bruxelles. Conformément à l'article 2 des statuts, l'assemblée générale ratifie cette décision. "

Pour extrait conforme, "

Signé

Monsieur Christian Blomme Monsieur Thierrry Denayer

Administrateur Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de fa personn,o ou d ::- personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'orgcnisro i I-e_" erd c'es tien-

Au verso : Nom et signature

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2012 - Annexes du Moniteur belge

01/03/2011
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2011- Annexes du Moniteur belge

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BRUSSEL

1 7 -02m 2011

Griffie

Ondernemingsnr : 0879.438.325

Benaming

(voluit) : Belgische IFA afdeling - Studiecentrum voor fiscaal recht (verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Marcel Thirylaan, 11 bus2, 1200 Brussel

Onderwerp akte : Benoeming van de bestuurders

Uit de notulen van de algemene vergadering dd 14 december 2010 blijkt dat de vergadering benoemt met unanimiteit van stemmen de volgende personen tot bestuurders:

" Mevrouw Claudine Bodeux, wonende te 1730 Asse, Rozelaarstraat 14, geboren te Maaseik op 16 november 1970 tot adjunct penningmeester;

" Mevrouw Véronique Tai wonende te 1950 Kraainem, Rhododendronslaan, 6 geboren te Watermaal-Bosvoorde op 20 juni 1968 tot bestuurder

" Mevrouw Claudine Devillet wonende te 1030 Brussel, Rue Royale Ste Marie 76, geboren te Hachy op 15 mei 1951, tot bestuurder

" Mevrouw Karen Maser wonende te 2170 Merksem, Minister Delbekelaan 54, geboren te Schoten op 10 september 1970 tot bestuurder

" Mijnheer Edoardo Traversa wonende te 1040 Etterbeek, Dekensstraat, 13 geboren te Bologna (Italië) op 15 april 1980 tot bestuurder.

De algemene vergadering aanvaardt de heer Patrick Smet tot waarnemer in de raad van bestuur.

Voor eensluidend uittreksel,

Getekend

De Heer Christian Blomme

Bestuurder

01/03/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

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au BRUXELLES

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*1103â966*

Greffe



N° d'entreprise : 0879.438.325



Dénomination

(en entier) : Groupement belge de l'IFA - Centre d'étude de droit fiscal

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2011- Annexes du Moniteur belge (en abrégés :

Forme juridique : ASBL

Siège : Avenue Marcel Thiry, 11 bte2, 1200 Bruxelles

Objet de l'acte : Nomination des administrateurs

Il résulte du procès-verbal de l'assemblée générale du 14 décembre 2010, la nomination, à l'unanimité des voix, les personnes suivantes comme adminstrateurs:

" Madame Claudine Bodeux, domiciliéd à 1730 Asse, Rozelaarstraat 14, née à Maaseik le 16 novembre 1970 en qualité de trésorier adjoint;

" Madame Véronique Tai domicilée à 1950 Craihnem avenue Rododendrons 6, née à Watermael Boisfort, le 20 juin 1968, en qualité d'administrateur;

" Madame Claudine Devillet domiciliée à 1030 Bruxelles, rue Royale Ste Marie 76, née à Hachy, le 15 mai 1951, en qualité d'administrateur;

'Madame Karen Moser domiciliée à 2170 Merksem, Minister Delkekelaan 54, née à Schoten le 10 semptembre 1970, en qualité d'administrateur;

" Mionsieur Edoardo Traversa domicilé à 1040 Etterbeek, rue Dekens, 13, né à Bologna (Italie) le 15 avril 1980 en qualité d'administrateur.

L'assemblée générale accueille Monsieur Patrik Smet comme observateur du conseil d'administration.

Pour extrait conforme,

Signé

Monsieur Christian Blomme

Administrateur

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

01/03/2011
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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Griffie

Ondernemingsnr : 0879.438.325

- Benaming

(voluit) : I.F.A. Brussels Congress 2008

(verkort)

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Marcel Thirylaan, 11 bus2, 1200 Brussel

Onderwerp akte : Wijzigingen statuten - Statutaire ontslagen en benoemingen

Uit de notulen van de algemene vergadering dd 12 oktober 2010 blijkt dat de vergadering akkoord gaan met de volgende resoluties:

1. Aanneming van een nieuwe tekst van statuten

De algemene vergadering beslist om een nieuwe tekst van de statuten aan te nemen, teneinde de statuten in overeenstemming te brengen met de nieuwe geplande functie en activiteiten van de Vereniging en vaststellen de statuten als volgt:

TITEL I : BENAMING  ZETEL  DOEL  DUUR

Artikel 1 :Benaming

1.1. De benaming van de vereniging zonder winstoogmerk luidt "Belgische IFA afdeling - Studiecentrum voor fiscaal recht ".

1.2. Deze naam dient voor te komen in alle akten, facturen, aankondigingen, publikaties, brieven, orders en andere stukken uitgaande van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "VZW" en het adres van de zetel van de vereniging.

Artikel 2: Zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te Marcel Thirylaan 11 bus 2, 1200 Brussel, in het gerechtelijke arrondissement Brussel. De zetel kan te allen tijde bij beslissing van de raad van bestuur verplaatst worden naar een ander adres binnen het gerechtelijke arrondissement Brussel. De eerstvolgende algemene vergadering zal beslissen over de bekrachtiging van de beslissing van de raad van bestuur tot verplaatsing van de maatschappelijke zetel, evenals over de daarmee samenhangende statutenwijziging.

Artikel 3: Doel

De vereniging is erkend als de nationale Belgische afdeling van de International Fiscal Association (IFA) en heeft tot doel:

(i)het organiseren en bevorderen, alleen of met derden, van alle opzoekingen, studies, publicaties, vergaderingen, bijeenkomsten, conferenties en congressen met als onderwerp, zowel vanuit een nationale als internationale invalshoek, problemen van het fiscaal recht op zich arsmede in hun verhouding tot andere juridische en economische disciplines;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden ' Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

(ii)het coördineren en het verenigen van de activiteiten van de leden van de Belgische afdeling van de International Fiscal Association (IFA).

Verder zal zij voor het bereiken van haar doet, alle goederen en rechten, zowel roerende als onroerende, materiële als immateriële, patrimoniale als extrapatrimoniale, voor eigen rekening mogen verwerven, bezitten en beheren, zowel in vruchtgebruik als in eigendom in eender welke vorm. Zij zaf eveneens schenkingen en legaten mogen ontvangen, gelden verzamelen en manifestaties organiseren met het oog op het realiseren van haar doel. Deze opsomming is niet exhaustief.

De vereniging is bevoegd om op bijkomstige wijze, zowel in België als in het buitenland, alle commerciële, financiële, roerende en onroerende handelingen te stellen voor zover deze in overeenstemming zijn met haar doel en voor zover de opbrengsten gebruikt worden om dit doel te bereiken.

Artikel 4: Duur

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur en kan te allen tijde ontbonden worden door de algemene vergadering, zoals voorzien onder titel VI van deze statuten.

TITEL Il : LIDMAATSCHAP

Artikel 5 :Leden

5.1. Het aantal leden moet minstens drie bedragen.

5.2. Toetreding van leden

Wordt als lid van de vereniging opgenomen, elke natuurlijke persoon, vennootschap, vereniging of stichting die een aanvraag ter zake indient, wiens toetreding wordt gesteund door twee leden van de vereniging of door de IFA en die wordt aanvaard door de raad van bestuur.

Vennootschappen en verenigingen worden vertegenwoordigd door één of twee door de raad van bestuur aanvaarde natuurlijke personen. .

De leden onderschrijven bij hun toetreding de statuten en, in voorkomend geval, het huishoudelijke reglement. De leden verbinden zich er toe geen handelingen te verrichten die strijdig zijn met het doel van de vereniging en de vereniging op generlei wijze schade toe te brengen.

5.3. Einde van het lidmaatschap

5.3.1. Het lidmaatschap van een lid eindigt indien vrijwillig ontslag wordt ingediend bij de secretaris generaal, hetzij per gewone brief hetzij via e-mail of in om het even welke huidige of toekomstige vorm van elektronische berichtgeving, hetzij door persoonlijke overhandiging. Het ontslag wordt effectief één maand na de indiening.

5.3.2. Elk lid dat in gebreke blijft zijn lidgeld te betalen binnen de vijftien dagen na de tweede aanmaning is van rechtswege ontslagen.

5.3.3. Het lidmaatschap van een lid eindigt van rechtswege bij het overlijden, de ontbinding, het faillissement en/of de onder voorlopig of gerechtelijk bewind plaatsing van het betrokken lid.

5.3.4. Indien een lid door zijn handelwijze de waardigheid of het wetenschappelijk en onbaatzuchtig karakter van de vereniging aantast, kan de raad van bestuur zijn uitsluiting beslissen met een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. De uitsluiting zal worden bevestigd of herroepen door de algemene vergadering met een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

5.3.5. De uitgetreden, ontslagnemende, overleden of uitgesloten leden, alsook hun erfgenamen, hebben geen enkele vermogensrechtelijke aanspraak op het maatschappelijke bezit van de vereniging. Ze kunnen evenmin de door hen zelf of door hun rechtsvoorganger op om het even welke manier en uit om het even welke hoofde aan de vereniging gestorte bedragen, terugvorderen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

TITEL III : ALGEMENE VERGADERING

Artikel 6 :Samenstelling

6.1. De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden die hun lidgeld betaald hebben.

6.2. De afwezige leden kunnen zich laten vertegenwoordigen door een ander lid. Deze laatste moet een schriftelijke volmacht kunnen voorleggen en kan niet meer dan twee andere leden vertegenwoordigen.

6.3. De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of bij diens afwezigheid door het door de voorzitter bij schriftelijke volmacht aangeduid lid en bij ontbreken van zulke aanduiding,het oudste aanwezige lid.

6.4. De leden beschikken in de algemene vergadering elk over één stem.

Artikel 7 :Bevoegdheden

De exclusieve bevoegdheden van de algemene vergadering zijn:

1.de wijziging van de statuten;

2.de benoeming en afzetting van de bestuurders;

3.de ontbinding van de vereniging;

4.de uitsluiting van leden;

5.indien toepasselijk de benoeming en afzetting van de commissarissen en, de bepaling van hun

bezoldiging;

6.de kwijting aan de bestuurders en aan de commissarissen;

7.de goedkeuring van begroting en de rekening;

8.de omvorming van de vereniging;

9.de beslissing over de bestemming van het vermogen bij ontbinding van de vereniging;

10.de goedkeuring van de huishoudelijke reglementen opgesteld door de raad van bestuur.

Artikel 8 :Vergaderingen

8.1. De gewone algemene vergadering vindt jaarlijks plaats op de datum bepaald door de raad van bestuur, en ten laatste binnen zes maanden na de afsluitingsdatum van het boekjaar. De agenda van de gewone algemene vergadering omvat minstens de goedkeuring van de begroting en de rekening en de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen.

8.2. Buitengewone algemene vergaderingen worden gehouden telkens wanneer de omstandigheden dit vereisen en in elk geval wanneer ten minste één vijfde van de leden daarom verzoekt. In dit laatste geval dient de raad van bestuur binnen de maand gevolg te geven aan het verzoek.

Artikel 9:Bijeenroeping

9.1. De leden worden ten minste vijftien dagen voor de algemene vergadering uitgenodigd door de voorzitter van de raad van bestuur en de secretaris-generaal, hetzij per gewone brief, hetzij per e-mail of in om het even welke huidige of toekomstige vorm van elektronische berichtgeving, hetzij door persoonlike overhandiging van de uitnodiging.

9.2. De algemene vergadering wordt gehouden op de dag, het uur en de plaats aangeduid in de uitnodiging.

9.3. De uitnodiging bevat de agenda. Deze wordt vastgesteld door de raad van bestuur, maar een lid heeft het recht bijkomende punten op de agenda voor te stellen door middel van een schrijven gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur.

Artikel 10 : B e sf uitvorm ing

10.1. De besluiten van de algemene vergadering worden genomen bij gewone meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behoudens indien de wet of deze statuten in een strengere of andere dwingende regeling voorzien.

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MOD 2.2

10.2. De algemene vergadering kan slechts geldig over een statutenwijziging beraadslagen wanneer het voorwerp daarvan gespecificeerd is in de uitnodiging én wanneer twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

10.3. Een voorstel tot wijziging van het doel kan slechts worden aangenomen met een meerderheid van vier vijfde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

10.4. Over ieder ander voorstel tot wijziging van de statuten kan slechts een beslissing worden genomen met een twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

10.5. Indien het aanwezigheidsquorum van twee derde van de leden als hierboven in art. 10.2. bedoeld niet is bereikt op de eerste vergadering, kan een tweede algemene vergadering bijeengeroepen worden die, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden, geldig kan beraadslagen bij vier vijfde of twee derde meerderheid zoals hierboven in respectievelijk art. 10.3. en 10.4. bepaald. De tweede vergadering mag niet binnen vijftien dagen na de eerste vergadering worden gehouden.

10.6. De besluiten van de algemene vergadering warden ondertekend door de voorzitter en de secretaris-generaal van de vergadering en worden bijgehouden op de zetel van de vereniging.

10.7. Elk lid van de vergadering ontvangt een afschrift van de notulen binnen de maand volgend op de algemene vergadering, hetzij per gewone post, hetzij per e-mail of in om het even welke huidige of toekomstige vorm van elektronische berichtgeving (met inbegrip van het ter beschikking stellen van de notulen op de website van de vereniging), hetzij door persoonlijke overhandiging.

TITEL IV : BESTUUR

Artikel 11 :Raad van bestuur

11.1. De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit een voorzitter, twee ondervoorzitters, een secretaris-generaal, een adjunct-secretaris-generaal, een penningmeester, een adjunct-penningmeester en maximum zeven andere leden.

11.2. De bestuurders worden door de algemene vergadering bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen van leden benoemd,

11.3. Alle leden van de raad van bestuur worden verkozen voor een periode van drie jaar. Na afloop van hun driejarige ambtstermijn zijn zij niet onmiddellijk herkiesbaar voor dezelfde functie.

11.4. Een lid van de raad van bestuur wordt van rechtswege geacht ontslagnemend te zijn indien het gedurende een jaar geen enkele vergadering van het comité heeft bijgewoond of zonder verontschuldiging drie opeenvolgende vergaderingen niet heeft bijgewoond.

11.5. De raad van bestuur mag evenwel, indien deze zulks aangewezen acht, aan de algemene vergadering voorstellen om een mandaat van één van zijn leden te verlengen na voormelde driejarige ambtstermijn. De raad van bestuur moet zulks aan de algemene vergadering voorstellen indien het mandaat van de voorzitter, van de twee ondervoorzitters en van de secretaris-generaal gelijktijdig vacant zijn.

11.6. De algemene vergadering kan te allen tijde, bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen een einde stellen aan het mandaat van de bestuurders. Zij dient haar beslissing niet met redenen te omkleden noch te rechtvaardigen.

11.7. Ieder lid van de raad van bestuur kan ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de raad van bestuur. Een bestuurder dient na zijn ontslag zijn opdracht verder te vervullen totdat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien.

11.8. Het mandaat van bestuurder is onbezoldigd. De kosten gemaakt in de uitoefening van het mandaat kunnen worden vergoed.

11.9. Ingeval de voorzitter verhinderd is, wordt zijn taak waargenomen door een van de onder-voorzitters, of, wanneer deze verhinderd zijn, door de secretaris-generaal.

11.10. Voor de mandaten vermeld onder 11.1 komen zowel de leden ten persoonlijke titel als de vertegenwoordigers van de vennootschappen of verenigingen die lid zijn in aanmerking.

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Hoon 2.2

11.11. De voormalige voorzitters van de raad van bestuur mogen met raadgevende stem deelnemen aan de vergaderingen van de raad van bestuur.

11.12. Een of meerdere leden die minder oud zijn dan 35 jaar en die aangesteld zijn door de raad van bestuur mogen als waarnemer deelnemen aan de raad van bestuur.

Artikel 12 :Bevoegdheid

12.1. De raad van bestuur beslist in alle aangelegenheden die niet door de wet of de statuten zijn voorbehouden voor de algemene vergadering.

12.2. De raad van bestuur is bevoegd tot het stellen van alle handelingen betreffende roerende en onroerende goederen, daarin begrepen de handelingen van beheer en beschikking. De raad van bestuur kan, in alle omstandigheden en op de meest ruime wijze, beslissen tot het ontlenen en lenen van gelden en de vereniging verbinden.

12.3. De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van hel personeel van de vereniging en bepaalt hun taken en bezoldigingen.

12.4. De raad van bestuur moet de geldig genomen besluiten van de algemene vergadering uitvoeren.

12.5. De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen en eventuele wijzigingen uit die hij nodig acht en legt die ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering.

12.6. Door de bestuurders wordt geen persoonlijke verplichting aangegaan voor de verbintenissen van de vereniging. Zij kunnen enkel aansprakelijk worden gesteld voor zware fouten in hun bestuur.

12.7. De raad van bestuur kan bepaalde bevoegdheden overdragen aan één of meer bijzondere gevolmachtigden. De inhoud van de volmacht worden in de notulen van de vergadering opgenomen.

Artikel 13 :Dagelijks bestuur

13.1. De raad van bestuur kan de personen aanduiden die met het dagelijks bestuur belast worden. De personen belast met het dagelijks bestuur vormen het uitvoerend comité. De raad van bestuur kan de mandaten van dagelijks bestuur herroepen.

Bij gebreke aan beslissing van de raad van bestuur, vormen (i) de voorzitter (of ingeval van diens verhindering, één van de ondervoorzitters), (ii) de secretaris-generaal (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-secretaris-generaal) en (iii) de penningmeester (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-penningmeester), het uitvoerend comité.

13.2. Het uitvoerend comité is verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van de vereniging. Onder "dagelijks bestuur" worden de handelingen gerekend die dag aan dag moeten worden verricht om de normale werking van de VZW te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

13.3. Het uitvoerend comité voert de beslissingen van de raad van bestuur uit, en, kan in het bijzonder het mandaat ad litem verlenen aan een advocaat.

13.4. Besluiten van het uitvoerend comité worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen.

Artikel 14 :Bijeenroeping

14.1. De raad van bestuur wordt samengeroepen door de voorzitter of door de secretaris-generaal, zo dikwijls als het belang van de vereniging het vereist. De bijeenroeping is verplicht wanneer ten minste één derde van de bestuurders daar om vraagt.

14.2. De raad van bestuur wordt samengeroepen hetzij per gewone brief, hetzij per e-mail of in om het even welke huidige of toekomstige vorm van elektronische berichtgeving, hetzij door persoonlijke overhandiging van de uitnodiging, ten minste acht dagen voor de vergadering.

14.3. De vergadering wordt gehouden op de dag, het uur en de plaats aangeduid in de uitnodiging.

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MOD 2.2

14.4. De uitnodiging bevat steeds de agenda. De agenda wordt vastgesteld door de voorzitter of door de secretaris-generaal. De vergadering kan alleen beraadslagen over punten die in de agenda opgenomen zijn, tenzij alle aanwezige bestuurders ermee instemmen om ook andere punten te behandelen.

Artikel 15 :Beraadslaging

15.1. Vergaderingen van de raad van bestuur kunnen ook plaatsvinden door middel van een video- of telefoonconferentie. De raad van bestuur vergadert slechts geldig als ten minste de helft van de bestuurders aanwezig is. De besluiten worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen. Bij gelijkheid van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. De besluiten van de raad van bestuur worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris-generaal en worden bijgehouden op de zetel van de vereniging.

15.2. De raad wordt voorgezeten door de voorzitter of, bij diens afwezigheid, door een van de

ondervoorzitters, of, bij hun afwezigheid, door de secretaris-generaal.

15.3. Besluiten van de raad van bestuur kunnen eveneens zonder vergadering genomen worden bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders.

15.4. Elke bestuurder ontvangt een afschrift van de notulen binnen de maand volgend op de raad van bestuur, hetzij per gewone brief, hetzij per e-mail of op in het even welke huidige of toekomstige vorm van elektronische berichtgeving, hetzij door persoonlijke overhandiging van de notulen.

15.5. Het notulenregister is beschikbaar voor inzage door de leden.

15.6. Wanneer een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de raad van bestuur, dient hij dit mede te delen aan de andere bestuurders vooraleer de raad van bestuur een besluit neemt. De bestuurder met het tegenstrijdige belang, verlaat de vergadering en onthoudt zich van de beraadslaging en de stemming over de aangelegenheid waarop het betrekking heeft. Voormelde procedure is niet van toepassing op gebruikelijke verrichtingen die plaatshebben onder de voorwaarden en zekerheden die voor soortgelijke verrichtingen gebruikelijk zijn.

Artikel 16 :Vertegenwoordiging

16.1. De vereniging is voor alle rechtshandelingen geldig vertegenwoordigd tegenover derden door de raad van bestuur handelend als college, dan wel door twee leden van het uitvoerend comité, die ten aanzien van derden geen bewijs moeten leveren van enige voorafgaande machtiging van de raad van bestuur.

16.2. De voorzitter (of ingeval van diens verhindering, een van de de ondervoorzitters), de secretaris-generaal (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-secretaris-generaal), of de penningmeester (of ingeval van diens verhindering, een van de adjunct penningmeester) tekenen alle dagelijkse briefwisseling en tekenen in naam van de vereniging alle kwitanties en ontvangstmeldingen tegenover onder meer vervoersinstanties en de post.

16.3. De penningmeester (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-penningmeester) vertegenwoordigt rechtsgeldig de vereniging in financiële verrichtingen tegenover de financiële instellingen. Voor verbintenissen voor een bedrag dat hoger is dan een bedrag van 10.000 EUR is mede de handtekening van de voorzitter (of ingeval van diens verhindering, van een van de ondervoorzitters) vereist. Deze bevoegdheidsbeperking kan niet aan derden worden tegengeworpen, zelfs niet nadat zij is openbaar gemaakt. Niet-nakoming daarvan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken vertegenwoordiger(s) in het gedrang.

TITEL V : BEGROTING EN REKENINGEN - LIDGELD

Artikel 17 :Begroting en rekeningen

17.1. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 oktober tot en met 30 september.

17.2. De boekhouding wordt gevoerd in overeenstemming met de van toepassing zijnde wettelijke en reglementaire bepalingen.

17.3. De jaarrekening wordt neergelegd in het dossier gehouden op de griffie van de rechtbank van koophandel in overeenstemming met de wettelijke bepalingen. Voor zover van toepassing wordt de

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MOD 2.2

jaarrekening tevens neergelegd bij de Nationale Bank van België in overeenstemming met de wettelijke en reglementaire bepalingen.

17.4. Bij het einde van elk boekjaar sluit de raad van bestuur de rekeningen van het afgelopen jaar af en maakt de begroting voor het volgende boekjaar op. De rekeningen worden ter goedkeuring voorgelegd aan de jaarlijkse gewone algemene vergadering, die tevens gevraagd wordt kwijting te verlenen aan de bestuurders en commissaris voor de uitoefening van hun mandaat gedurende het afgelopen boekjaar.

17.5. Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en kan onder geen beding bij wijze van dividend of anderszins aan de leden worden uitgekeerd.

Artikel 18 :Financiering

18.1. De raad van bestuur bepaalt jaarlijks het lidgeld, nodig voor de verwezenlijking van het doel van de vereniging. Het lidgeld bedraagt maximum 500 EUR. Het dient in één keer te worden betaald en geldt voor één jaar.

18.2. De vereniging kan verder fondsen verwerven in overeenstemming met de wet en het doel van de vereniging, met inbegrip van subsidies, giften en andere ontvangsten.

TITEL VI : ONTBINDING EN VEREFFENING

Artikel 19 :Wijze van ontbinding

De vereniging wordt niet ontbonden door het overlijden of uittreden van een lid, voor zover het aantal leden daardoor niet daalt tot minder dan 3.

Artikel 20 :Ontbinding

20.1. De vereniging kan vrijwillig ontbonden worden door een besluit van de algemene vergadering overeenkomstig de wettelijke bepalingen, of door een gerechtelijke beslissing.

20.2. Ingeval van vrijwillige ontbinding worden door de algemene vergadering, en bij gebreke daarvan door de rechtbank, één of meer vereffenaars benoemd, hun bevoegdheid bepaald en de wijze van vereffening der schulden en van de tegeldemaking der goederen vastgesteld. .

Artikel 21 :Bestemming van het vermogen na ontbinding

21.1. Ingeval van ontbinding, vrijwillige of gerechtelijke, wordt het netto overblijvende maatschappelijke vermogen na het vereffenen van de schulden en het aanzuiveren van de lasten, overgemaakt aan een liefdadig werk of aan een wetenschappelijke instelling aan te duiden door de algemene vergadering.

21.2. Alle beslissingen betreffende de ontbinding, de vereffeningsvoorwaarden, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, de afsluiting van de vereffening en de bestemming van het actief worden neergelegd ter griffie en bekendgemaakt in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad in overeenstemming met de van toepassing zijnde wettelijke en reglementaire bepalingen.

TITEL VII : SLOTBEPALINGEN

Artikel 22 :Algemeen

22.1. Alles wat in onderhavige statuten niet uitdrukkelijk is voorzien, zal worden geregeld volgens de van toepassing zijnde wettelijke en reglementaire bepalingen.

22.2. Indien een bepaling van deze statuten strijdig zou zijn met de wet, dient deze bepaling voor niet geschreven te worden gehouden, zonder dat de geldigheid van de overige bepalingen hierdoor wordt aangetast.

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MOD 2.2

2. Beslissing inzake het boekjaar

Het boekjaar van de Vereniging voortaan lopen van 1 oktober tot en met 30 september.

De algemene vergadering beslist dat het huidige boekjaar, dat een aanvang heeft genomen op 1 januari 2010, zal lopen tot en worden afgesloten op 30 september 2011, zodat het huidige boekjaar een verlengd boekjaar zal zijn.

3. Ontslag en benoeming van bestuurders

De algemene vergadering neemt voorts kennis van het ontslag van de volgende bestuurders, en dankt hen voor hun bewezen diensten:

-De heer Frank Dierckx, wonende te 1981 Hofstade, Jozef Wauterslaan, 8;

-Mevrouw Anna Maria Colaert, wonende te 1040 Etterbeek, Nerviërslaan, 59;

-De heer Michel Comblin, wonende te 1473 Glabais, rue René Evrard, 11;

-De heer Michel De Wolf, wonende te 1170 Brussel, Kruisbooglaan, 60.

Aan elk van de bovenstaande bestuurders wordt kwijting gegeven voor de uitoefening voor hun mandaat tot op heden.

Teneinde in hun vervanging te voorzien, worden de volgende personen benoemd tot bestuurder van de Vereniging, met ingang van heden en voor een periode die eindigt op 31 december 2011:

-Caroline Docclo, wonende te 8500 Kortrijk, Hendrik Beyaertstraat 12, geboren te Ath op 8 juni 1962;

-Thierry Denayer wonende te 9831 Sint-Martens-Latem, Warandedreef 3, geboren te Overijse op 20 januari 1955;

-Jean Baeten wonende te 1160 Auderghem, avenue des Mésanges 25, geboren te Brussel op 23 augustus 1963;

-Philippe Vanclooster wonende te 1030 Schaarbeek, Aimé Smekensstraat 81, geboren te Gent op 5 januari 1963;

Voorts worden de volgende personen benoemd tot bestuurder van de Vereniging, met ingang van heden en voor een periode van die eindigt op 31 december 2012:

-Philippe Coosemans wonende te 1980 Eppegem, P. Bruegelstraat 7, geboren te Leuven op 19 september

1963;

-François Collon wonende te 1050 Brussel, 23, rue Lanfray, geboren te Elsene op 3 juli 1977;

-Christian Blomme wonende 1860 Meise, Mankevosstraat, 50, geboren te Vorst op 17 januari 1956;

-Erwin De Meyst wonende te 8670 Oostduinkerke, Nieuwe Ydelaan 38, geboren te op 15 december 1961;

-Dirk Deschrijver wonende te 2930 Brasschaat, Bevrijdingslei 48, geboren te Antwerpen op 21 augustus

1954;

De algemene vergadering beslist verder om te benoemen als

-Voorzitter: Caroline Docclo, voornoemd

-Ondervoorzitter: Jean Baeten, voornoemd

-Ondervoorzitter: Thierry Denayer, voornoemd

-Secretaris-generaal: Philippe Coosemans, voornoemd

-Adjunct-secretaris-generaal: Erwin De Meyst, voornoemd

-Penningmeester: Christian Blomme, voornoemd

Bij gebreke aan beslissing van de raad van bestuur, vormen (i) de voorzitter (of ingeval van diens verhindering, één van de ondervoorzitters), (ii) de secretaris-generaal (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-secretaris-generaal) en (iii) de penningmeester (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-penningmeester), het uitvoerend comité.

Overeenkomstig de (nieuwe) statuten, wordt de Vereniging voor alle rechtshandelingen geldig vertegenwoordigd tegenover derden door de raad van bestuur handelend als college, dan wel door twee leden van het uitvoerend comité.

De voorzitter (of ingeval van diens verhindering, een van de ondervoorzitters), de secretaris-generaal (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-secretaris-generaal), of de penningmeester (of ingeval van diens verhindering, de adjunct penningmeester) tekenen alle dagelijkse briefwisseling en tekenen in naam van de vereniging alle kwitanties en ontvangstmeldingen tegenover onder meer vervoersinstanties en de post.

Mao 2.2

Luik B - Vervolg

De penningmeester (of ingeval van diens verhindering, de adjunct-penningmeester) vertegenwoordigt rechtsgeldig de Vereniging in financiële verrichtingen tegenover de financiële instellingen. Voor verbintenissen voor een bedrag dat hoger is dan een bedrag van 10.000 EUR is mede de handtekening van de voorzitter (of ingeval van diens verhindering, van een van de ondervoorzitters) vereist.

4. Volmacht voor formaliteiten

1 º%

Voor-

' behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad



De algemene vergadering beslist om aan Caroline Docclo, Christian Blomme en Philippe Coosemans volmacht toe te kennen, die elk afzonderlijk handelend, voor het vervullen van alle formaliteiten inzake de neerlegging ter griffie en de publicatie in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad van de genomen beslissingen.

Voor eensluidend uittreksel,

Getekend,

De Heer Chirsitan Blomme

Bestuurder

Op de laatste biz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso10?n{en) bevoegd de vereniging. stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/03/2011- Annexes du Moniteur belge

01/03/2011
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

Réservé

au

Moniteur

belge

*11032969

N° d'entreprise : 0879.438.325

Dénomination

(en entier) : I.F.A. Brussels Congress 2008

(en abrégé) :

Forme juridique : ASBL

Siège : Avenue Marcel Thiry, 11 bte2, 1200 Bruxelles

Objet de l'acte : Modifications des statuts - Démissions et nominations statutaires

Il résulte du procès-verbal de l'assemblée générale du 12 octobre 2010 que l'assemblée a accepté les résolutions suivantes :

1. Adoption d'un nouveau texte des statuts

L'assemblée générale décide d'adopter un nouveau texte des statuts, aux fins de les mettre en concordance avec les nouvelles fonctions et activités prévues de l'Association et de fixer les statuts comme suit :

TITRE Ier : DENOMINATION  SIEGE  OBJET  DUREE

Article 1er :Dénomination

1.1. L'association sans but lucratif est dénommée "Groupement belge de l'IFA - Centre d'étude de droit fiscal".

1.2. Cette dénomination doit figurer sur tous les actes, factures, annonces, publications, lettres,

commandes et autres pièces émanant de l'association, immédiatement précédée des mots "association sans but lucratif' ou de l'abréviation "ASBL", avec l'adresse du siège de l'association.

Article 2 :Siège

Le siège social de l'association est établi à l'avenue Marcel Thiry 11 bte 2, 1200 Bruxelles, dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles. Par décision du conseil d'administration, le siège social peut être transféré à tout moment à une autre adresse dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles. L'assemblée générale qui suivra immédiatement décidera de la ratification de la décision du conseil d'administration de déplacer le siège social, de même que des modifications aux statuts y afférentes.

Article 3 : Objet

L'association est reconnue en tant que groupement national belge de l'Association Fiscale Internationale (IFA) et a pour objet :

(i)d'organiser et de promouvoir, seul ou avec d'autres, toutes recherches, études, publications, assemblées, concours, conférences et congrès ayant pour objet, au double point de vue national et international, les problèmes du droit fiscal en eux-mêmes et dans leurs rapports avec d'autres disciplines juridiques et économiques;

(ii)de coordonner et d'unifier l'action des membres du groupement belge de l'Association fiscale Internationale (IFA).

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Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom ei signature

Mentionner sur la dernière page du Volet B :

17 `02- 2011

BRUXELLES

Greffe

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MOD 2.2

En outre, dans le cadre de son objet social, l'association pourra acquérir, détenir et gérer pour compte propre tous les biens et droits, mobiliers et immobiliers, corporels et incorporels, patrimoniaux et extrapatrimoniaux, tant en usufruit qu'en propriété sous toutes les formes. En outre, elle pourra recevoir des dons et des legs, récolter et rassembler des fonds et organiser des manifestations pour réaliser son objet. Cette énonciation n'est pas exhaustive.

L'association peut accomplir, à titre accessoire, tant en Belgique qu'à l'étranger, toutes les opérations commerciales, financières, mobilières et immobilières, pour autant que celles-ci soient conformes à l'objet décrit ci-dessus et pour autant que les recettes soient utilisées pour réaliser cet objet.

Article 4 :Durée

L'association est constituée pour une durée indéterminée et peut être dissoute à tout moment par l'assemblée générale, conformément au titre VI des présents statuts.

TITRE Il : MEMBRES

Article 5 :Les membres

5.1. Les membres doivent être au moins trois.

5.2. Adhésion des membres

Est admise comme membre de l'association, la personne physique, société, association ou fondation qui en fait la demande, dont l'adhésion est présentée par deux membres de l'association ou par l'IFA et qui est agréée par le conseil d'administration.

Les sociétés et associations sont représentées par une ou deux personnes physiques agréées par le conseil d'administration.

Les membres souscrivent aux statuts dès leur adhésion et, le cas échéant, au règlement d'ordre intérieur. Les membres s'engagent à ne poser aucun acte contraire à l'objet de l'association et à ne nuire à celle-ci d'aucune manière.

5.3. Fin de l'affiliation

5.3.1. L'affiliation d'un membre prend fin lorsque le membre concerné dépose sa démission auprès du secrétaire général soit par simple lettre, soit par courriel ou par tout autre moyen existant ou futur de communication par voie électronique, soit par remise en mains propres. La démission prend effet un mois après la date de ce dépôt.

5.3.2. Tout membre en défaut de payer sa cotisation dans les quinze jours après un deuxième rappel est exclu d'office.

5.3.3. L'affiliation des membres prend fin de plein droit au décès, à la dissolution ou à la faillite et/ou au placement sous administration provisoire ou judiciaire du membre concerné.

5.3.4. Si par son comportement, un membre porte atteinte à la dignité ou au caractère scientifique et désintéressé de l'association, le conseil d'administration peut décider de son exclusion à la majorité des deux tiers des voix des administrateurs présents ou représentés. Cette décision sera confirmée ou annulée par l'assemblée générale à la majorité des deux tiers des voix des membres présents ou représentés.

5.3.5. Les membres sortants, démissionnaires, décédés ou exclus, ainsi que leurs héritiers, n'ont aucune prétention de nature patrimoniale sur les avoirs de l'association. De même, ils ne peuvent réclamer le remboursement de montants versés par eux à l'association, de quelque manière et à quelque titre que ce soit.

TITRE III : L'ASSEMBLEE GENERALE

Article 6 :Composition

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MOD 2.2

6.1. L'assemblée générale se compose de tous les membres en règle de cotisation.

6.2. Les membres absents peuvent se faire représenter par un autre membre. Le mandataire doit justifier d'un mandat écrit et ne peut représenter plus de deux autres membres.

6.3. L'assemblée générale est présidée par le président du conseil d'administration ou, en son absence, par le membre qu'il aura mandaté par écrit et, à défaut d'un tel mandat, par le membre présent le plus âgé.

6.4. Chaque membre dispose d'une seule voix à l'assemblée générale.

Article 7 :Pouvoirs

Les pouvoirs exclusifs de l'assemblée générale sont les suivants :

1.modifier les statuts;

2.nommer et révoquer les administrateurs;

3.dissoudre l'association;

4.exclure des membres;

5.1e cas échéant, nommer et révoquer les commissaires et, fixer leurs émoluments;

6.donner décharge aux administrateurs et aux commissaires;

7.approuver les budgets et les comptes;

8.1a transformation de l'association;

9.définir l'affectation du patrimoine à la dissolution de l'association;

10.approuver les règlements d'ordre intérieur élaborés par le conseil d'administration.

Article 8 :Réunions

8.1. L'assemblée générale ordinaire se réunit chaque année à la date déterminée par le conseil d'administration, et au plus tard dans les six mois de la date de clôture de l'exercice comptable ; l'ordre du jour de l'assemblée générale ordinaire comporte au moins l'approbation des comptes, du budget et la décharge des administrateurs et des commissaires.

8.2. L'assemblée générale extraordinaire se réunit chaque fois que les circonstances le justifient et, en tout cas, à la demande d'au moins un cinquième des membres. Dans ce dernier cas, le conseil d'administration dispose d'un mois pour convoquer l'assemblée générale.

Article 9 : Convocation

9.1. Les membres sont convoqués à l'assemblée générale par le président du conseil d'administration et le secrétaire général, au moins quinze jours avant l'assemblée générale, soit par simple lettre, soit par courriel ou par tout autre moyen existant ou futur de communication par voie électronique, soit par remise en mains propres.

9.2. L'assemblée générale se tient au jour, à l'adresse indiquée dans la lettre de convocation.

9.3. La lettre de convocation mentionne toujours l'ordre du jour. Celui-ci est établi par le conseil d'administration, mais un membre a le droit de proposer des points à l'ordre du jour en adressant une lettre au président du conseil d'administration.

Article 10 :Processus décisionnel

10.1. Les résolutions de l'assemblée générale sont prises à la majorité simple des voix des membres présents ou représentés, sauf disposition plus stricte ou contraignante prévue par la loi ou les présents statuts.

10.2. L'assemblée générale ne peut délibérer valablement sur une modification des statuts que lorsque l'objet de celle-ci est détaillé dans la lettre de convocation et lorsque deux tiers des membres sont présents ou représentés.

10.3. Toute proposition de modification de l'objet social ne peut être décidée qu'a la majorité des quatre cinquièmes des voix des membres présents ou représentés.

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MOD 2.2

10.4. Toute autre proposition de modification des statuts ne peut être décidée qu'à la majorité des deux tiers des voix des membres présents ou représentés.

10.5. Si le quorum de deux tiers des membres visé à l'article 10.2. n'est pas atteint à la première assemblée, une deuxième assemblée pourra être convoquée, laquelle pourra délibérer valablement, quel que soit le nombre de membres présents ou représentés, à la majorité des quatre cinquièmes ou des deux tiers visée à l'article 10.3 et 10.4. respectivement. La seconde assemblée générale ne peut être tenue moins de quinze jours après la première.

10.6. Les résolutions de l'assemblée générale sont signées par le président et le secrétaire général de l'assemblée et sont conservées au siège de l'association.

10.7. Dans le mois qui suit l'assemblée générale, chaque membre actif de l'assemblée reçoit un exemplaire du procès-verbal, soit par la poste ordinaire, soit par courriel ou par tout autre moyen actuel ou futur de communication par voie électronique (en ce compris l'affichage du procès-verbal sur le site internet de l'association), soit en mains propres.

TITRE IV : ADMINISTRATION

Article 11 :Le conseil d'administration

11.1. L'association est administrée par un conseil d'administration se composant d'un président, de deux vice-présidents, d'un secrétaire général, d'un secrétaire général-adjoint, d'un trésorier, d'un trésorier-adjoint, et de sept autres membres au maximum.

11.2. Les administrateurs sont élus par l'assemblée générale à la majorité simple des membres présents ou représentés.

11.3. Tous les membres du conseil d'administration sont élus pour trois ans. Au terme de leur iriennat, ils ne sont pas rééligibles immédiatement dans la même fonction.

11.4. Est d'office réputé démissionnaire le membre du conseil d'administration qui n'a assisté à aucune réunion au cours d'une année ou celui qui, sans justification, n'a pas assisté à trois réunions consécutives.

11.5. Le conseil d'administration peut, s'il l'estime nécessaire, proposer à l'assemblée générale de proroger le mandat d'un de ses membres au-delà du délai de trois ans. Il doit le faire si les mandats du président, des deux vice-présidents et du secrétaire-général se trouvent simultanément vacants.

11.6. L'assemblée générale peut, à tout moment, mettre fin au mandat des administrateurs à la majorité simple des voix des membres. Elle ne doit ni motiver ni justifier sa décision.

11.7. Chaque membre du conseil d'administration peut lui-même démissionner moyennant notification écrite au président du conseil d'administration. Un administrateur est tenu, après sa démission, de continuer d'exercer ses fonctions jusqu'à ce qu'il puisse être raisonnablement pourvu à son remplacement.

11.8. Le mandat d'administrateur n'est pas rémunéré. Les frais exposés dans le cadre de l'exercice du mandat d'administrateur peuvent être remboursés.

11.9. En cas d'empêchement du président, ses fonctions sont exercées par l'un des vice-présidents ou, en cas d'empêchement de ceux-ci, par le secrétaire général.

11.10. Sont éligibles aux fonctions indiquées à l'article 11.1, tant les membres à titre personnel que les représentants des sociétés ou associations membres.

11.11. Les anciens présidents du conseil d'administration peuvent assister avec voix consultative aux réunions du conseil d'administration.

11.12. Un ou plusieurs membres qui ont moins de trente-cinq ans et qui sont désignés par le comité directeur peuvent assister aux réunions du conseil d'administration comme observateur.

Article 12 :Pouvoirs

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MOD 22

12.1. Le conseil d'administration décide dans toutes les matières qui ne sont pas réservées par la loi ou les statuts à l'assemblée générale.

12.2. Le conseil d'administration décide de tous les actes en rapport avec des biens mobiliers et des immeubles, en ce compris les actes de gestion et de disposition. Il peut décider de prêter, d'emprunter et d'engager l'association dans toutes les circonstances et de la manière la plus large possible.

12.3. Le conseil d'administration décide de l'engagement et du licenciement des membres du personnel de l'association, définit leurs tâches et fixe leurs rémunérations.

12.4. Le conseil d'administration doit exécuter les décisions valablement prises par l'assemblée générale.

12.5. Le conseil d'administration élabore tous les règlements d'ordre intérieur et les éventuelles

modifications à ceux-ci, qu'il estime nécessaires et les soumet à l'assemblée générale.

12.6. Les administrateurs ne contractent aucune obligation personnelle en rapport avec les engagements de l'association. Ils ne peuvent engager leur responsabilité qu'en cas de fautes graves dans le cadre de leur mission.

12.7. Le conseil d'administration peut investir des mandataires spéciaux des tâches qu'il estime utiles et qui seront précisées dans le procès-verbal de la réunion.

Article 13 :Gestion journalière

13.1. Le conseil d'administration peut désigner un ou plusieurs administrateurs délégués chargés de la gestion journalière. Les personnes chargées de la gestion journalière forment le bureau exécutif. Le conseil d'administration peut également révoquer le mandat de gestion journalière.

A défaut d'une décision du conseil d'administration, (i) le président (ou, en cas d'empêchement, l'un des vice-présidents), (ii) le secrétaire général (ou, en cas d'empêchement, le secrétaire général-adjoint) et (iii) le trésorier (ou, en cas d'empêchement, le trésorier-adjoint) composent le bureau exécutif.

13.2. Le bureau exécutif est responsable de la gestion journalière de l'association. Sont considérés comme des actes de "gestion journalière', toutes les opérations qui doivent être effectuées au jour le jour pour assurer le fonctionnement normal de l'association et qui, en raison de leur moindre importance ou de la nécessité de prendre une décision prompte, ne requièrent pas ou ne rendent pas souhaitable l'intervention du conseil d'administration.

13.3. Le bureau exécutif exécute les décisions du conseil d'administration et, en particulier, peut donner mandat ad litem à un avocat.

13.4. Les décisions du bureau exécutif sont prises à la majorité ordinaire des voix.

Article 14 :Convocation

14.1. Le conseil d'administration est convoqué par le président ou par le secrétaire général, aussi souvent

que le requiert l'intérêt de l'association. La convocation est obligatoire lorsqu'au moins un tiers des

administrateurs le demande.

14.2. Le conseil d'administration est convoqué soit par simple lettre, soit par courriel ou par tout autre moyen existant ou futur de communication par voie électronique, soit par remise en mains propres de la convocation, au moins huit jours avant la réunion.

14.3. La réunion a lieu au jour, à l'heure et à l'adresse indiqués dans la lettre de convocation.

14.4. La lettre de convocation mentionne toujours l'ordre du jour. Celui-ci est fixé par le président ou par le secrétaire général. Le conseil peut uniquement délibérer sur les points qui figurent à l'ordre du jour, sauf si tous les administrateurs présents conviennent de traiter un autre sujet.

Article 15 :Délibérations

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MOD 2.2

15.1. Les réunions du conseil d'administration peuvent avoir lieu par conférence téléphonique ou vidéo. Le conseil n'est valablement réuni que si au moins la moitié des administrateurs est présente. Les décisions sont prises à la majorité simple des voix. En cas d'égalité des voix, la voix du président est prépondérante. Les décisions du conseil d'administration sont signées par le président et le secrétaire général et sont conservées au siège social de l'association.

15.2. Le conseil est présidé par le président ou, en son absence par l'un des vice-présidents, ou en l'absence de ceux-ci, par le secrétaire-général.

15.3. Les décisions du conseil peuvent aussi être prises sans réunion par accord écrit unanime des administrateurs.

15.4. Dans le mois qui suit la réunion du conseil d'administration, chaque administrateur reçoit un exemplaire du procès-verbal, soit par simple lettre, soit par courriel ou par tout moyen actuel ou futur de communication par voie électronique, soit en mains propres.

15.5. Le registre des procès-verbaux pourra être consulté par les membres.

15.6. Si un administrateur a, directement ou indirectement, un intérêt opposé de nature patrimoniale à une décision ou une opération relevant de la compétence du conseil d'administration, il doit en faire part aux autres administrateurs avant que le conseil d'administration prenne une décision. L'administrateur ayant un intérêt opposé se retire et s'abstient de participer à la délibération et au vote sur la matière concernée. La procédure précitée ne s'applique pas aux opérations habituelles qui ont lieu aux conditions et moyennant les garanties d'usage pour des opérations similaires.

Article 16 :Représentation

16.1. L'association est valablement représentée vis-à-vis des tiers par le conseil d'administration agissant collégialement, ou par deux membres du bureau exécutif qui ne doivent fournir aux tiers aucun document attestant l'autorisation préalable du conseil d'administration.

16.2. Le président (ou en cas d'empêchement, un des vice-présidents), le secrétaire généra! (ou en cas d'empêchement, le secrétaire général adjoint) ou le trésorier (ou en cas d'empêchement, le trésorier adjoint) signent toutes les correspondances et signent au nom de l'association toutes les quittances et accusés de réception vis-à-vis notamment des instances de transport et de la Poste.

16.3. Le trésorier (ou en cas d'empêchement de celui-ci, le trésorier adjoint) engage valablement l'association dans les opérations financières avec les établissements financiers. Tout engagement d'une valeur supérieure à 10.000 euros requiert la signature conjointe du président (ou en cas d'empêchement de celui-ci, de l'un des vice-présidents). Cette limitation de pouvoirs ne peut être opposée aux tiers, même après sa publication. Le non-respect de cette limitation engage cependant la responsabilité interne du ou des représentants concernés.

TITRE V : BUDGET ET COMPTES - COTISATIONS

Article 17 :Budget et comptes

17.1. L'exercice comptable de l'association commence le 1er octobre et se termine le 30 septembre.

17.2. La comptabilité est tenue conformément aux dispositions légales et réglementaires applicables.

17.3. Les comptes annuels sont déposés dans le dossier tenu au greffe du tribunal de commerce conformément aux dispositions légales. Dans la mesure où cela est applicable, les comptes annuels sont aussi déposés à la Banque nationale conformément aux dispositions légales et réglementaires.

17.4. A la fin de chaque exercice comptable, le conseil d'administration clôture les comptes de l'année écoulée et prépare le budget pour l'exercice suivant. Les comptes sont soumis pour approbation à l'assemblée générale annuelle, à laquelle il est demandé de donner également décharge aux administrateurs et commissaire pour l'exercice de leur mandat pendant l'exercice écoulé.

17.5. Le solde positif accroît le patrimoine de l'association et ne peut en aucun cas être versé aux membres sous forme de dividende ou autrement.

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MOD 2.2

Article 18 :Financement

18.1. Le conseil d'administration définit chaque année le montant de la cotisation nécessaire à la réalisation de l'objet de l'association. La cotisation ne peut être supérieure à 500 euros. Elle doit être payée en une fois et vaut pour une année.

18.2. L'association peut par ailleurs lever des fonds conformément à la loi et à l'objet de l'association, en ce compris des subsides, libéralités et autres recettes.

TITRE VI : DISSOLUTION ET LIQUIDATION

Article 19 :Mode de dissolution

Le décès ou le départ d'un membre n'entraîne pas la dissolution de l'association pour autant que le nombre des membres ne soit pas inférieur à trois.

Article 20 :Dissolution

20.1. L'association peut être dissoute volontairement par une résolution de l'assemblée générale

conformément aux dispositions de la loi ou par décision judiciaire.

20.2. En cas de dissolution volontaire, l'assemblée générale ou, à défaut de celle-ci, le tribunal nomme un ou plusieurs liquidateurs, définit leurs compétences et fixe la procédure d'apurement des dettes et de réalisation des avoirs.

Article 21 :Affectation du patrimoine après dissolution

21.1. En cas de dissolution, qu'elle soit volontaire ou prononcée par le tribunal, le patrimoine social net qui subsiste après l'apurement des dettes et le règlement des charges sera cédé à une Suvre charitable ou à une institution scientifique désignée par l'assemblée générale.

21.2. Toutes les décisions relatives à la dissolution, aux conditions de la liquidation, à la nomination et à la cessation des fonctions des liquidateurs, la clôture de la liquidation et à l'affectation de l'actif doivent être déposées au greffe et publiées aux annexes du Moniteur belge, conformément aux dispositions légales et réglementaires applicables.

TITRE VII : DISPOSITIONS FINALES

Article 22 :Généralités

22.1. Tout ce qui n'est pas expressément prévu dans les présents statuts sera régi par les dispositions légales et réglementaires applicables.

22.2. Si une clause des présents statuts devait s'avérer contraire à la loi, elle devrait être considérée comme n'ayant jamais été écrite, sans que cela nuise à la validité des autres clauses des statuts.

2. Modification de l'exercice comptable

L'exercice comptable de l'Association courra désormais du 1er octobre au 30 septembre.

L'assemblée générale décide que l'exercice comptable en cours, qui a débuté le 1er janvier 2010, courra jusqu'au et sera clôturé le 30 septembre 2011, de sorte que l'exercice comptable en cours sera un exercice comptable prolongé.

3. Démissions et nominations statutaires d'administrateurs

-Monsieur Frank Dierckx, habitant à 1981 Hofstade, Jozef Wautersraan, 8; -Madame Anna Maria Colaert, habitant à 1040 Etterbeek, avenue des Nerviens, 59; -Monsieur Michel Comblin, habitant à 1473 Glabais, rue René Evrard, 11; -Monsieur Michel De Wolf, habitant à 1170 Bruxelles, avenue de l'Arbalete, 60.

MDD2,2

Volet B - Suite

L'assemblée générale prend ensuite acte de la démission des administrateurs suivants, et les remercie pour les services rendus :

" Réservé

au

Moniteur

belge



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A chacun des administrateurs susnommés il est donné décharge pour l'exercice de son mandat jusqu'à ce jour.

Afin de pourvoir à leur remplacement, les personnes suivantes sont nommées administrateurs de l'Association, à dater de ce jour et pour une période échéant le 31 décembre 2011 :

-Caroline Docclo, habitant à 8500 Kortrijk, Hendrik Beyaertstraat 12, née le 8 juin 1962 à Ath ;

-Thierry Denayer, habitant à 9831 Sint-Martens-Latem, Warandedreef 3 né le 20 janvier 1955 à Overijse; -Jean Baeten, habitant à 1160 Auderghem, avenue des Mésanges 25, né le 23 août 1963 à Bruxelles; -Philippe Vanclooster, habitant à 1030 Schaarbeek, Aimé Smekensstraat 81, né te 5 janvier 1963 à Gand;

Ensuite les personnes suivantes sont nommées administrateurs de l'Association, à dater de ce jour et pour une période échéant le 31 décembre 2012 :

-Philippe Coosemans, habitant à 1980 Eppegem, P. Bruegelstraat 7, né le 19 septembre 1963 à Louvain; -François Collon, habitant à 1050 Bruxelles, rue Lanfray 23, né le 3 juillet 1977 à Ixelles;

-Christian Blomme, habitant à 1860 Meise, Mankevosstraat 50, né le 17 janvier 1956 à Forest; -Erwin De Meyst, habitant à 8670 Oostduinkerke, Nieuwe Ydelaan 38, né le 15 décembre 1961; -Dirk Deschrijver, habitant à 2930 Brasschaat, Bevrijdingslei 48, né le 21 août 1954 à Anvers;

L'assemblée générale décide de nommer :

-Président : Caroline Docclo, prénommé

-Vice-président : Jean Baeten, prénommé

-Vice-président : Thierry Denayer, prénommé

-Secrétaire général : Philippe Coosemans, prénommé

-Secrétaire général adjoint : Erwin De Meyst, prénommé

-Trésorier : Christian Blomme, prénommé

Sauf décision du Conseil d'administration, (i) le président (ou en cas d'empêchement, un des vice-présidents), (ii) le secrétaire général (ou en cas d'empêchement, le secrétaire général adjoint) et (iii) le trésorier (ou en cas d'empêchement, le trésorier adjoint), forment le comité exécutif.

Conformément aux nouveaux statuts, l'Association est valablement représentée à l'égard des tiers pour tous les actes juridiques par le Conseil d'administration en tant que collège, ainsi que par deux membres du comité de direction.

Le président (ou en cas d'empêchement, un des vice-présidents), le secrétaire général (ou en cas d'empêchement, le secrétaire général adjoint) ou le trésorier (ou en cas d'empêchement, le trésorier adjoint), signe toute la correspondance au jour le jour et signe au nom de l'Association toute quittance et tout accusé de réception notamment vis-à-vis des services de transport et de la poste.

Le trésorier (ou en cas d'empêchement, le trésorier adjoint) représente valablement l'Association dans les transactions financières vis-à-vis des institutions financières. Pour des engagements d'un montant supérieur à 10.000 EUR, la co-signature du président (ou en cas d'empêchement, d'un des vice-présidents) est requise.

4. Procuration pour les formalités

L'assemblée générale décide de donner procuration à Caroline Docclo, Christian Blomme et Philippe Coosemans, chacun agissant seul, pour accomplir toutes les formalités en matière de dépôt au greffe et la publication des décisions prises aux Annexes du Moniteur belge.

Pour extrait conforme

Signé

Monsieur Christian Blomme

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature



Coordonnées
GROUPEMENT BELGE DE L'IFA - CENTRE D'ETUDE D…

Adresse
RUE DES SOLS 8 1000 BRUXELLES

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale