INTERNATIONAL FEDERATION OF EXHIBITION AND EVENT SERVICES, AFGEKORT : IFES

Divers


Dénomination : INTERNATIONAL FEDERATION OF EXHIBITION AND EVENT SERVICES, AFGEKORT : IFES
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 436.936.993

Publication

01/08/2014
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

1111

Voor- ;

behouden aan het Belgisch

Staatsbla

nsergelegdiantvangen op

2 3 JULI 2014

terrif;ie van cig~f~ le

g I~ecierlanc+sta!i

Onderwerp akte :

Ondernemingsnr : Benaming

(voluit) :

International Federation for Exhibition and Event Services

IFES

Vereniging zonder winstoogmerk

Avenue Louise 287, 4-ènle étage, '1050 Bruxelles

WIJZIGING STATUTEN - VERTALING .. VERPLAATSING

MAATSCHAPPELIJKE ZETEL - ONTSLAG BESTUURDERS - BENOEMING BESTUURDERS

Uittreksel uit het proces verbaal van de algemene vergadering van 1 juli 2014

(verkort) Rechtsvorm

Zetel

0436.936.993

rechtbank van koophandel Errasse!

Bijlagen bij- het Belgisch -Staatsblad =-01/08/2014 - Airrexes-du-Moniteurbelge

Ontslag bestuurders

De algemene vergadering aanvaardt het ontslag van volgender bestuurders:

- Gloria Guevara, geboren op 14 april 1979 te Veracruz, woonachtig te Boondaalsesquare 1,

1050 Brussel

- Caroline Gutierrez, geboren op 28 april 1978 te Parijs, woonachtig te Sloesveldstraat 98, 1650 Hoeilaart

- Colm Clarke, geboren op 14 augustus 1977 te Belfast, woonachtig te Bloemtuinenlaan 52, 1030

Brussel

Benoeming bestuurders

De algemene vergadering beslist met unanimiteit van de stemmen om als bestuurder te benoemen:

- De heer Pedro Theodoridis, geboren op 25 december 1966 woonachtig te Danais Street 20. Patima Halandriou Athene Griekenland

- Mevrouw Elizabeth Garcia Niehaus, geboren op 03 september 1968 te Buenos Aires Argentinië woonachtig te Hoffeldstrasse 73, 40235 Dusseldorf

Vervolgens beslist de algemene vergadering om de heer Pedro Theodoridis aan te stellen als vice-president.

Verplaatsing maatschappelijke zetel

De algemene vergadering beslist met unanimiteit van de stemmen om de maatschappelijke zetel te

verplaatsen naar Letterbeekstraat 18b7 te 1755 Gooik en dit met ingang vanaf 01 juli 2014.

Vertaling statuten

Naar aanleiding van de verplaatsing van de maatschappelijke zetel naar het Nederlandstalig taalgebied

worden de statuten vertaald naar het Nederlands.

I. VERWELKOMING / INLEIDING

De voorzitter verklaart het kader waarin en het doel waarvoor deze vergadering werd samengeroepen.

II. GOEDKEURING VAN DE NIEUWE STATUTEN

De vergadering beslist om de statuten te wijzigen teneinde ze in overeenstemming te brengen met de voorstellen gedaan door en de beslissingen genomen tijdens de algemene vergadering die plaatsvond op 1 juli 2014.

Als gevolg hiervan beslist de vergadering om de tekst aan te nemen van de gecoördineerde statuten, zoals bepaald in bijlage. De vergadering beslist dat de nieuwe tekst van de statuten in werking zal treden op één juli tweeduizendveertien,

Elk lid erkent een exemplaar van dit document te hebben ontvangen en er kennis van te hebben genomen, en meer in het bijzonder van de onderstaande artikels:

Op de laatste blz van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Artikel 1 Naam

Een internationale vereniging zonder winstoogmerk wordt opgericht met de naam "International Federation of Exhibition and Event Services", afgekort "IFES", hierna "de vereniging". Deze vereniging is onderworpen aan de bepalingen van Titel III van de Belgische wet van zevenentwintig juni negentienhonderdeenentwintig betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder

winstoogmerk en de stichtingen zoals gewijzigd door de wet betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen (artikels 46 tot 58).

Artikel 2 Zetel

De zetel van de Vereniging is gevestigd te 1755 Gooik, Letterbeekstraat 18b7, België.

De zetel mag worden overgebracht naar iedere andere plaats in België bij besluit van de Raad van Bestuur,

bekendmaking in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad en meededeling aan de Federale Overheidsdienst

Justitie in de maand van de beslissing,

Artikel 3 Doel

De vereniging heeft tot doel het bevorderen van de rol de sector van expositiestands en bijhorende diensten

in de hele wereld. De vereniging heeft geen winstoogmerk heeft tot doel:

1° het verzamelen, voorbereiden en verspreiden van informatie van wetenschappelijke aard voor de sector

van standenbouwers;

2° het uitvoeren van studies in de domeinen die behoren tot de sector van standenbouwers;

3° het meewerken aan de uitwerking van codes, normen en criteria, in het bijzonder betreffende de

veiligheid;

4° het organiseren van internationale conferenties en seminaries;

5° het vertegenwoordigen van Leden van de Vereniging van standenbouwers bij internationale instellingen

en verenigingen en samenwerken met deze laatsten;

6° het bevorderen van de sector van standenbouwers en bijhorende diensten en voor hun rekening te

communiceren;

7° het leveren van een uniek platform aan de exposanten, teneinde kennis te delen, op wereldschaal samen

te werken, en nieuwe zakelijke opportuniteiten te creëren;

8° het geven van een duidelijke toegevoegde waarde aan de leden van de Vereniging als verlengstuk van

hun eigen diensten en aan de leden van elk bedrijf;

9° het voorstellen van opkomende markten door een structuur voor te stellen waarin deze zich kan

ontwikkelen en hulp/vergoeding bieden voor de creatie van nieuwe groepen in de Vereniging, teneinde op

die manier de kennis binnen het IFES netwerk te vergroten.

Artikel 4 Leden

4.1 Leden

De leden omvatten de organisaties die beantwoorden aan punt 4.2, Er is geen enkele geografische

beperking.

4.2 Kwalificaties

Teneinde een groep "gekwalificeerde" bedrijven en personen toe te laten om deel te nemen, onderscheidt

IFES twee categorieën van betalend lidmaatschap.

a)de categorie van effectief lidmaatschap (met stemrecht) omvat 2 soorten leden:

-het lidmaatschap van verenigingen geldt voor:

* alle expositieverenigingen die vennootschappen zijn, en die producten en diensten verbonden aan

exposities en evenementen gebruiken, vervaardigen en aanbieden;

* alle professionele verenigingen die marketing- en managementsdiensten aanbieden

-het lidmaatschap van individuele bedrijven geldt voor:

* alle individuele bedrijven die producten en diensten verbonden aan exposities en evenementen gebruiken,

vervaardigen en aanbieden;

* alle leveranciers die marketing- en managementdiensten aanbieden

b)het lidmaatschap als waarnemend lid (zonder stemrecht) geldt voor:

* de professionele organisaties met onzekere geschatte waarde en financieel beperkt. Dit privilege wordt

aangeboden voor een periode van twee jaar;

* de verbonden professionele verenigingen die wensen samen te werken.

4.3 Stemrecht

4.3.1. Enkel effectieve leden hebben stemrecht

4.3.2. Elk lid wordt vertegenwoordigd in IFES door een persoon wiens kwalificaties officieel werden

overgedragen. Deze kwalificaties moeten elk jaar worden voorgesteld op de zetel van IFES.

4.3.3. Elk effectief lid heeft één stem.

Artikel 5 Toelating, ontslag, uitsluiting

5,1. Toelating van nieuwe leden

5.1,1. De toelating van nieuwe leden is onderworpen aan de onderstaande voorwaarden

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD22

Teneinde te worden toegelaten, moet een nieuw Lid zijn kandidatuur schriftelijk indienen. De brief moet worden getekend door een wettelijk vertegenwoordiger, met formele aanvaarding van de statuten van de Vereniging.

5.1.2 De kandidaturen van de leden worden ontvangen door het beheerbureau. De kandidaturen worden na ontvangst overgedragen aan het lidmaatschapscomité. Het lid maatschapscomité geeft advies over elk probleem of elke aanvraag. Elke weigering van kandidatuur tot lidmaatschap zal opnieuw onderzocht moeten worden door de Raad van Vertegenwoordigers. De beslissing over de uiteindelijke toelating/weigering wordt volledig overgelaten aan de Raad van Vertegenwoordigers.

5.2 Ontslag van leden

De leden zijn vrij om zich op elk moment terug te trekken uit de Vereniging door middel van een aangetekend schrijven gericht aan IFES ten minste drie (3) maanden voor het einde van de duur van hun lidmaatschap, op voorwaarde dat hun jaarlijkse bijdragen voor het jaar van het ontslag betaald werden. 5.3. Uitsluiting van leden

De Algemene Vergadering kan beslissen tot afzetting en uitsluiting van een lid op voorstel van de Raad van Vertegenwoordigers. Om geldig te worden goedgekeurd door de Algemene Vergadering, vereist een dergelijk voorstel een meerderheid van twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde stemgerechtigde leden.

5.4 Implicaties

5.4.1. Het Lid dat niet langer deel uitmaakt van de Vereniging verliest al zijn rechten op de fondsen van de Vereniging en alle andere verkregen rechten.

5.4.2. De Leden die ontslag namen kunnen opnieuw Lid worden zonder sancties via een nieuwe kandidatuur en door het betalen van de verschuldigde bijdragen of de bijdragen van het voorafgaande jaar.

Artikel 6 Bijdragen

De bijdragen van de Leden zullen worden gebaseerd op de omvang en de classificatie van de organisaties die lid zijn. Het bedrag van de bijdrage wordt jaarlijks vastgelegd door de Raad van Bestuur en goedgekeurd door de Raad van Vertegenwoordigers.

Artikel 7 Organen van de vereniging

De vereniging bestaat uit de volgende organen;

-De Algemene Vergadering van Leden

-Raad van Vertegenwoordigers

-Raad van Bestuur

-Raadgevende comités

Artikel 8 De vergoeding van de Leden van de organen van de Vereniging

De Leden van de organismen van de Vereniging worden niet vergoed. De Raad van Bestuur kan beslissen om de kosten van de Leden van de organen van de vereniging, en dewelke voortvloeien uit hun activiteit voor de Vereniging, terug te betalen.

Artikel 9 De Algemene Vergadering van de Leden

9.1. Bevoegdheid

9.1.1, De Algemene Vergadering van de Leden bestaat uit alle Leden, namelijk de verenigingen en de

individuele bedrijven, evenals de waarnemende Leden.

9.1.2. De Algemene Vergadering van de Leden kan alle handelingen verrichten die nodig of dienstig zijn tot

verwezenlijking van het doel van de Vereniging.

De volgende punten vallen, onder andere, onder haar bevoegdheid:

a)Het wijzigen van de staturen

b)Het benoemen en afzetten van de Uitvoerend Directeur, van de Raad van Bestuur en, in voorkomend

geval, van de commissarissen;

c)Het goedkeuren van de begroting en jaarrekeningen evenals de jaarlijkse en buitengewone bijdragen van

de Leden;

d)Het goedkeuren van een activiteitenprogramma

e)Het geven van kwijting aan de bestuurders en, in voorkomend geval, aan de commissarissen;

f)Het vrijwillige ontbinden van de Vereniging;

g)Het uitsluiten van een lid

h)Het goedkeuren van de creatie van subcomités.

9.2. Samenstelling, vergadering en oproeping

9.2.1. De Algemene Vergadering bestaat uit al de Leden van de Vereniging en wordt samengeroepen door

de voorzitter als:

- Jaarlijkse Algemene Vergadering een keer per jaar, in de loop van de maand juni, teneinde

jaarrekeningen, de begroting, het activiteitenprogramma en andere projecten die de goedkeuring van de

Algemene Vergadering vragen, te bespreken en goed te keuren,

- De Buitengewone Algemene Vergadering, een keer elke twee jaar, teneinde de nieuwe Raad van Bestuur

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

N,OD 2.2

en de vertegenwoordigers van de comités, zowel permanente als tijdelijke, te benoemen;

- De Buitengewone Algemene Vergadering, telkens de Raad van Vertegenwoordigers dat vereist, of op vraag van minstens een derde van de effectieve Leden van de Vereniging.

9.2.2. De deelnemers aan de Algemene Vergadering worden persoonlijke en schriftelijk opgeroepen door de Raad van Bestuur, ten minste 20 dagen voor de datum van de vergadering. De oproeping gebeurt per brief, fax of e-mail. De oproeping preciseert duidelijk de agenda, de datum, het uur en de plaats van de vergadering.

9.3. Besluitvorming

9.3.1. De jaarlijkse of buitengewone Algemene Vergadering, kan maar geldig beraadslagen indien er minstens een vijfde van de stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

9.3.2. Enkel de effectieve Leden hebben stemrecht, De waarnemende leden mogen de vergadering bijwonen, maar hebben geen stemrecht, De beslissingen worden bij meerderheid van stemmen genomen, door middel van één stem per effectief lid.

9.3.3. De beslissingen tot wijziging van de statuten kan slechts geldig worden genomen met een

meerderheid van twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde Leden.

De wijziging van de statuten treden pas in werking na goedkeuring door de bevoegde autoriteit indien nodig volgens artikel 50 § 3 van de wet van 27 juni 1921 en na bekendmaking in de bijlagen van het Belgische Staatsblad conform artikel 51 § 3 van deze wet,

9.3.4. De stemming gebeurt bij handopsteken. Het is altijd mogelijk om een schriftelijk stem in te dienen op de zetel van IFES voor het begin van de vergadering. Het is eveneens mogelijk om te stemmen per volmacht onder de volgende voorwaarden:

- De leden van de individuele bedrijven kunnen ten hoogste drie (3) volmachten houden;

- De leden van de verenigingen kunnen een aantal volmachten houden dat overeenstemt met het aantal

verenigingen die effectief lid zijn en die zij vertegenwoordigen.

- Deze stemmen per volmacht moeten schriftelijk ter kennis worden gebracht aan de zetel van IFES voor het

begin van de vergadering.

9.3.5 De genomen beslissingen worden meegedeeld aan de Leden onder de volgende voorwaarden:

- elke jaarlijkse of buitengewone Algemene Vergadering, moet processen-verbaal voorbereiden en bijhouden, die zullen worden beschouwd als goedgekeurd indien de meerderheid van de aanwezige Leden met stemrecht geen wijziging vraagt binnen de 30 dagen na het ontvangstbewijs hiervan.

- De geldige beslissing genomen door de Algemene Vergadering zijn van toepassing voor alle Leden, inclusief de Leden die niet aanwezig zijn, inclusief de Leden die de beslissingen niet hebben goedgekeurd of zich hebben onthouden van stemming, Ingeval een Lid zich niet zou schikken naar een beslissing van de Algemene Vergadering, kan de Raad van Vertegenwoordigers dit Lid oproepen, en in geval het Lid zich nog steeds niet schikt naar de beslissing, kan de Raad de activiteiten van het Lid in de vereniging opschorten, en eventueel aan de Algemene Vergadering voorstellen een einde te stellen aan diens lidmaatschap.

Artikel 10 Raad van Vertegenwoordigers

10.1. Bevoegdheid

De taken en bevoegdheden toegekend aan de Raad van Vertegenwoordigers zijn de volgende:

-het aanvaarden of weigeren van kandidaturen van nieuwe Leden;

-het voorstellen aan de Algemene vergadering van de te benoemen leden in de Raad van Bestuur

-het voorstellen aan de Algemene Vergadering om een lid af te zetten of uitte sluiten.

-het onmiddellijk ontzetten van een Lid uit zijn rechten. Dit komt overeen met een voorstel aan de Algemene

Vergadering om een Lid af te zetten of uit te sluiten.

-Het stemmen over elke andere beslissing voorgesteld door de Raad van Bestuur en die niet onder de

exclusieve bevoegdheid van de Algemene Vergadering vallen.

10.2 Samenstelling, vergadering en oproeping

10.2.1. De Raad van Vertegenwoordigers bestaat uit de Raad van Bestuur en uit de Voorzitter van elke

subcomité.

10.2.2. De creatie van subcomités valt onder de volledige bevoegdheid van de Raad van Bestuur en wordt

goedgekeurd door de Algemene Vergadering.

10.2.3. De Voorzitter roept de vergadering van de Raad van Vertegenwoordigers minstens twee maal per

jaar samen, of telkens wanneer de Voorzitter dit nodig acht.

10.2.4. De deelnemers worden opgeroepen per brief, per fax, per e-mail of enig ander communicatiemiddel.

10.3. Besluitvorming

10.3.1. De beslissingen door de Raad van Vertegenwoordigers worden slechts geldig genomen indien een

vijfde van de Leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

10.3.2.De beslissingen worden genomen met een gewone meerderheid van de stemmen waarmee aan de

stemming wordt deelgenomen, inclusief de stemmen van officiële afwezigen.

11.1. Bevoegdheid

De Vereniging wordt bestuurd door een bestuursorgaan, de Raad van Bestuur. De taken en bevoegdheden

toegekend aan de Raad van Bestuur zijn de volgende:

-het voorstellen van beslissingen betreffende onderwerpen aangevraagd door de Leden. Deze zullen dan ter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

stemming worden voorgelegd aan de Raad van Vertegenwoordigers;

-Het behartigen van de belangen van de Vereniging en het jaarlijks programma van de activiteiten

definiëren, dat moet worden goedgekeurd door de Algemene Vergadering

-Het voorstellen van jaarlijkse en buitengewone lidmaatschapsbijdragen

-Het opmaken van activiteitrapporten ter voorlegging aan de Algemene Vergadering

-Het voorbereiding van het jaarlijkse budget en de jaarrekeningen;

-Het overbrengen van de rekeningen, conform artikel 51 van de wet van 27 juni 1921, bij de FOD Justifie;

-Het dragen van verantwoordelijkheid voor het bestuur, de organisatie, en de verrichtingen van de

Vereniging

-Het beslissen over de goedkeuring van de legaten giften, schenkingen en andere bijdragen;

-Het voorleggen ter goedkeuring bij de Algemene Vergadering van alle revisies en wijzigingen van deze

statuten;

-Het beraadslagen over en goedkeuren van de andere beslissingen over onderwerpen die niet worden

behandeld door de andere organen van de Vennootschap.

-Het opmaken van een intern reglement en het oprichten van raadgevende comités, waaronder de

Arbitrageraad én het Comité van Revisoren.

-Het oprichten van sub-comités en hun creatie ter goedkeuring voorleggen aan de Algemene Vergadering.

11.2. Samenstelling en verkiezing

De Leden van de Raad van Bestuur worden benoemd door de Algemene Vergadering op voorstel van de Raad van Vertegenwoordigers voor een mandaat van twee jaar, beginnend op de eerste januari van elk jaar. In geval van afwezigheid tijdens een mandaat, kan de Raad van Bestuur een tijdelijke vervanger aanduiden, die net onder de bestuurders in functie wordt geklasseerd. De bestuurders die op deze manier worden benoemd, werken de mandaten af van degenen die zij vervangen. Indien er meer zich dan drie afwezigheden voordoen tijdens eenzelfde mandaat, zelfs indien deze zich voordoen op verschillende momenten, worden de mandaten van alle Leden van de Raad van Vertegenwoordigers als beëindigd beschouwd en moet de belangrijkste vertegenwoordiger de Algemene Vergadering bijeenroepen binnen de dertig dagen volgend op de datum van het laatste ontslag, met een agenda die de benoeming van een nieuwe Raad van Bestuur als agendapunt bevat.

De Raad van Bestuur bestaat uit de volgende personen:

- Voorzitter

-Verkozen voorzitter  Vicevoorzitter

-Uittredend voorzitter

- Thesaurier

-Voorzitter van het Marketingcomité

-Voorzitter van het Programmatiecomité

11.2.a De Voorzitter

-Bevoegdheden

De Voorzitter zit aile vergadering van de Vereniging en van de Raad van Vertegenwoordigers voor. Hij

tekent alle documenten en conventies goedgekeurd door de Raad van Vertegenwoordigers in naam van de

Vereniging IFES of delegeert zijn verantwoordelijkheden. De Voorzitter leidt de Raad van Bestuur. De

bestuurders rapporteren rechtstreeks aan de Voorzitter.

De Voorzitter is de wettelijk vertegenwoordiger van de Vereniging. De verkozen voorzitter en de Thesaurier

zijn verantwoordelijk voor de economische en financiële zaken en hun beslissingen worden voorgelegd aan

de Raad van Revisoren,

- Benoeming

Op het einde van het mandaat van de fungerend voorzitter, volgt de verkozen Voorzitter hem automatisch

op, op voorwaarde dat hij deel uitmaakte van de Raad van Bestuur gedurende een periode van ten minste

twee jaar. De aangeduide Voorzitter wordt in dat geval verkozen Voorzitter. Het mandaat van de voorzitter

kan eenmaal verlengd worden voor een nieuwe periode van twee jaar.

11.2.b de verkozen Voorzitter

-bevoegdheden

De verkozen Voorzitter handelt in afwezigheid van de Voorzitter en volgt hem op voor het restant van zijn

mandaat in geval van afwezigheid van de Voorzitter.

De verkozen Voorzitter is van rechtswege Voorzitter van het Projectcomité. In deze hoedanigheid werkt hij

een activiteitenprogramma voor twee jaar uit, dat ter goedkeuring wordt voorgelegd aan de Raad van

Bestuur en de Algemene Vergadering. Het activiteitenprogramma wordt elk jaar samen met het budget, de

objectieven en de activiteiten ter goedkeuring voorgelegd aan de Raad van Vertegenwoordigers. De

verkozen Voorzitter werkt nauw samen met de Voorzitter en de Thesaurier voor de uitwerking van dit

programma.

- benoeming

Als de verkozen Voorzitter, Voorzitter wordt, wordt de aangeduide Voorzitter automatisch verkozen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

Voorzitter.

11.24 Andere Leden van de Raad van Bestuur

- De Thesaurier

De thesaurier handelt als link tussen de Raad van Vertegenwoordigers en het personeel van de Vereniging voor alle financiële zaken en is verantwoordelijk voor de juistheid van de boekhouding en voor het respecteren van de termijnen voor de neerlegging van de financiële rapporten. De thesaurier beheert het personeel van de vereniging met inachtneming van de bedragen toegelaten door de jaarlijkse begroting. De thesaurier levert een financieel rapport aan elke vergadering van de Raad van Bestuur en tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van de Vereniging. Indien nodig, vergadert de Thesaurier met de Raad van Revisie. De thesaurier is geen lid van de Raad van Revisoren.

- De uittredend voorzitter

Oie uittredend voarzitter blijft van rechtswege Lid van de Raad van Bestuur. Hij formuleert vaarstellen voor de functie van Uitvoerend Directeur, de Voorzitter en de Vicevoorzitter en voor andere functies die hem zijn toegekend door het intern regelement, Hij kan achteraf opnieuw verkozen worden als bestuurder door de Algemene Vergadering.

- De voorzitter van het Programmatiecomité

De voorzitter van het programma van de Vereniging dient als link tussen de Raad van Bestuur en het Programmatiecomité van de Vereniging, dewelke hij voorzit.

11.3. Oproeping, beraadslaging, en herroeping

De Raad van Bestuur vergadert voorafgaand aan elke Raad van Vertegenwoordigers en zo vaak ais de Voorzitter dit nodig acht. De oproeping wordt doorgegeven per brief, fax of e-mail.

De Leden van de Raad van Bestuur kunnen worden afgezet door de Raad van Vertegenwoordigers met een meerderheid van twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve Leden.

De beslissingen genomen door de Raad van Bestuur worden slecht geldig genomen indien twee derden van de Leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van rechtsgeldige stemmen, inclusief de stemmen van officiële afwezigen.

Artikel 12 Dagelijks bestuur van de vereniging

De Raad van Bestuur is verantwoordelijk voor het dagelijks bestuur van de Vereniging en kan het dagelijks bestuur uitbesteden aan een persoon of bedrijf, die de rol van Uitvoerend Directeur uitoefent.

12.1 Uitvoerend Directeur

De Uitvoerend Directeur van de Vereniging moet beschikken over de professionele kwalificaties die nodig zijn om zijn functie uit te oefenen, moet in staat zijn om de Vereniging te beheren en mag geen deel uitmaken van een professionele vereniging of de belangen vertegenwoordigen van eender welke andere professionele vereniging dat is lid van de Vereniging.

De Uitvoerend Directeur houdt al de titels, contracten, conventies, uittreksels en rekeningen van de Vereniging bij. Hij bereidt alle vergaderingen van de Algemene Vergadering voor en van de Raad van Bestuur, neemt er van rechtswege aan deel, stelt de oproeping ervan op, verdeelt de agenda onder de deelnemers en stelt aile processen-verbaal op van de beraadslagingen van alle vergaderingen.

De Uitvoerend Directeur is bewaarder van alle fondsen van de Vereniging en voert de uitgaven uit die vooraf werden goedgekeurd door de Voorzitter of Thesaurier of die werden opgenomen in de begroting goedgekeurd door de Algemene Vergadering.

De Uitvoerend Directeur houdt de financiële uittreksels bij van alle verrichtingen en presenteert periodieke rapporten aan de Raad van Bestuur, Hij is tevens verantwoordelijk voor de databanken van de Vereniging. De Uitvoerend Directeur werkt samen met alle beheersmaatschappijen van vennootschappen geselecteerd door de Raad van Vertegenwoordigers.

Artikel 13 Vertegenwoordiging van de Vereniging jegens derden en in rechte

Alle handelingen aangegaan door de vennootschap worden, behoudens speciale volmacht, ondertekend door twee bestuurders of door de voorzitter, zonder dat deze laatsten de bevoegdheden die hen werden verleend ten aanzien van derden moeten rechtvaardigen. De Voorzitter kan specifieke verantwoordelijkheden geven aan derden voor specifieke doeleinden

De internationale Vereniging wordt rechtsgeldig vertegenwoordigd in rechte als eiser of als verweerder, ofwel door twee bestuurders (of andere aan te duiden personen), ofwel door de Voorzitter of door een bestuurder die hiertoe werd aangeduid door de Voorzitter.

Artikel 14 Verenigingsfondsen, begrotingen en rekeningen

De werkingsuitgaven van de Vereniging worden als volgt gedekt:

- gewone jaarlijkse bijdragen van de Leden;

- buitengewone bijdragen van de Leden;

- winsten van de jaarlijkse Algemene Vergadering

- alle soorten legaten en giften

- alle soorten bijdragen en fondsen goedgekeurd door een eenheid, zelfs ten gevolge van activiteiten die tot

MOE} 2.2

Luik B ti Vervolg

de sector behoren en uitgevoerd worden door de Vereniging.

Alle hierboven vernoemde inkomsten worden beschouwd als acquisities van de Vereniging.

Het budget en de jaarrekeningen worden voorgelegd aan de Leden minstens 10 dagen voor de Algemene Vergadering die zal beraadslagen over de goedkeuring van de begroting en van de balans.

Het boekjaar begint op één januari en eindigt op eenendertig december van elk jaar.

De Leden moeten een registratiebijdrage betalen evenals een jaarlijkse bijdrage vastgelegd door de Algemene Vergadering op voorstel van de Raad van Bestuur, Deze Raad kan indien nodig ook de bijkomende bijdragen vastieggen en opvragen. Deze bijkomende bijdragen moeten worden goedgekeurd door de Algemene Vergadering,

De Raad van Bestuur kan aan de Leden die laattijdig zijn met de betaling van hun bijdragen vragen om deze betaling uit te voeren binnen een specifieke termijn. Indien de bijdragen niet worden betaald, kan de Vereniging in rechte optreden teneinde deze bijdragen te verkrijgen. In dit geval, en zonder het resultaat van de gerechtelijke procedure af te wachten, schorst de Raad van Vertegenwoordigers het Lid en diens rechten, en stelt de uitsluiting van het Lid voor aan de Algemene Vergadering.

Voor-

behouden

atanthèt

'Belgisch

Staatsblad

Artikel 15 Duur en ontbinding van de internationale Vereniging

De Vereniging bestaat voor onbepaalde duur.

De Algemene Vergadering beslist over de ontbinding van de Vereniging tijdens een buitengewone Algemene Vergadering met een meerderheid van vier vijfden van de rechtsgeldige stemmen, inclusief de stemmen van de officiële afwezigen. In dit geval, benoemt de Algemene Vergadering een of meerdere ontvangers, en legt hun verantwoordelijkheden en vergoedingen vast.

Aangezien de Vereniging een organisatie zonder winstoogmerk is, worden de beslissingen over het saldo van de rekeningen genomen bij gewone meerderheid van de Leden in geval van ontbinding. De Leden verbinden zich ertoe om alle tekorten te regelen.

Artikel 16 Algemene bepalingen

Voor alles waarin in deze statuten niet uitdrukkelijk is voorzien, en in het bijzonder de neerlegging in de bijlagen van het Belgische Staatsblad, gelden de bepalingen van Titel III van de Belgische wet 27 juni 1921 betreffende de Verenigingen zonder winstoogmerk, de Internationale organisaties zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Bruno Meissner

President

rt

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

30/09/2013
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

1 9 SEP 2013

BRUXELLES

Greffe

111111110

*13148377*

IIA

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N' d'entreprise : 0436.936.993

Dénomination

(en entier) : International Federation for Exhibition and Event Services

(en abrégé) : IFES

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : Avenue Louise 287, 4-ème étage, 1050 Bruxelles

Obiet de l'acte : DEMISSION(S), REELECTION(S), NOMINATION(S) D'ADMINISTRATEUR(S)

Extrait du procès-verbal de l'assemblée générale ordinaire des membres tenue en date du 8 Juin 2012 1. Réelections d'administrateurs

- Monsieur Moreno ZACCARELLI, domicilié Via Risorgimento VA, 20017 Mazzo di Rho - Milano (Italie). - Monsieur Bruno MEISSNER, domicilié RuhrstraF e 19, 22761 Hamburg (Allemagne).

2. Démissions eadrministrateurs

- Monsieur Joe PEREZ de OLACOECHEA, domicilié Rondo de Valdecarrizo, 43, Madrid (Espagne)

- Monsieur Rotiertus BEENS, domicilié Valeriusstraat 50hs, 1071 MK Amsterdam (Pays-Bas)

- Monsieur Lavence KULCHAWIK, domicilié 2800 Lively Blvd., 60007 Elk Grove Village (Etats-Unis)

- Monsieur Moreno ZACCARELLI, domicilié Via Risorgimento 2/A, 20017 Mazzo di Rho - Milano (Italie)

- Monsieur Holger NICOLAYSEN, domicilié Istedvej 1, DK-6330 Padborg (Danemark)

3. Nominations d'administrateurs

- Monsieur Voicu SFERDIANU, domicilié 24A Cocorilor Street, 310426 Arad (Roumanie)

- Monsieur Justin HAWES, domicilié Private Bag x7000, Parklands 2121 (Afrique du Sud)

- Monsieur Torsten HEINZE, domiclié GauEstrat3e 4, 70771 Leinfelden-Echterdingen (Allemagne)

Pouvoir, avec faculté de substitution, est donné á la société Association Global Services sa représentée, aux fins des présentes par Gloria Guevara, Caroline Gutiérrez, et Colm Clarke, agissants seuls ou conjointement aux fins de procéder aux formalités de publication légale.

Gloria Guevara, Congrex Belgium Mandataire



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/09/2013 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
INTERNATIONAL FEDERATION OF EXHIBITION AND E…

Adresse
LOUIZALAAN 287 1050 BRUSSEL

Code postal : 1050
Localité : IXELLES
Commune : IXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale