IPF MULTIVERSITY - MARTIN BUBER UNIVERSITY

Divers


Dénomination : IPF MULTIVERSITY - MARTIN BUBER UNIVERSITY
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 841.047.111

Publication

29/11/2012
ÿþMOD2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

JIiI( JI tilt llitl (1111 11111 1111 lit (I It tilt

*1219360Q"

Ondernemingsnr Benaming 841.047.111

(voluit) : IPF Multiversity  Martin Buber University

(verkort) :

Rechtsvorm : Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : te 1000 Brussel, Jozef Stevensstraat 7

Onderwerp akte : WIJZIGING VAN DE BENAMING

Uittreksel van de buitengewone algemene vergadering van 25 oktober 2012. De vergadering heeft

volgende beslissingen genomen

1. Wijziging van de benaming van de vereniging in "IPF Multiversity -- International University of

Competencies" en wijziging van artikel 1 van de statuten.

2.Ontslag van de Heer Werner Janssens, als lid en bestuurder van de vereniging met ingang vanaf 25

september 2012.

VOOR EENSLUIDEND ANALYTISCH UITTREKSEL

(getekend) HAUENSTEIN Urs

Samen neergelegd: gecoördineerde statuten

R

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

2 0 2012 .y

Griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

12/12/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

I iiiiiu5iiii alii

615*

III

III

ber

a~

Be Sta;

30 p1a 2011

ee"age,

Griffie

Ondernemingsar : 841.047.111

Benaming

(voluit) : IPF Multiversity  Martin Buber University

(verkort) :

Rechtsvorm : Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Jozef Stevenstraat, 7 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : VERBETEREND UITTREKSEL

Verbeterend uittreksel van een uittreksel dat op 15 november 2011 ter Griffie van de Handelsrechtbank te: Brussel wordt neergelegd, bekendgemaakt in de bijlagen tot het Belgische Staatsblad van 25 november 2011 onder nummer 841.047.111, in verband met de oprichtingsakte van de Internationale vereniging zonder' winstoogmerk « IPF Multiversity  Martin Buber University », met zetel gevestigd te 1000 Brussel, J. Stevensstraat 7, opgemaakt door Meester Carole GUILLEMYN, Geassocieerd Notaris te Brussel, op 26' september 2011, waaruit blijkt dat een materiële vergissing is geslopen in de benoemingen van de bestuurders. ,

Inderdaad, de correct bonoemingen van de bestuurders zijn :

-De Heer HAUENSTEIN Urs ;

-Mevrouw HAUENSTEIN-KOLLBRUNNER Sonja ;

-Professor Doktor JANSSEN Werner Heinrich ;

en niet, zoals bekendgemaakt tot het Belgische Staatsblad :

-Professor Doktor HAUENSTEIN Urs, voornoemd;

-Professor Doktor HAUENSTEIN-KOLLBRUNNER Sonja, voornoemd;

-Professor Doktor JANSSEN Paul, voornoemd;

Voor Eensluidend Analytisch Uittreksel

(get) Carole GUILLEMYN, Geassocieerd Notaris

Bijlagen bij hèï Bélgisch SfüálsTilàd -12T1Z120TI1- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting ot organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

25/11/2011
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

(verkort) :

Rechtsvorm : Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Jozef Stevenstraat, 7 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : OPRICHTING - BENOEMINGEN - MACHTEN

Blijkens akte verleden op 26 september 2011 voor Meester Carole GUILLEMYN, Geassocieerd Notaris te Brussel, werd de internationale vereniging zonder winstoogmerk genaamd « IPF Multiversity  Martin Buber University », met zetel gevestigd te 1000 Brussel, J. Stevensstraat 7, opgericht door :

1.Professor HAUENSTEIN Urs, geboren te Bussnang (Zwitserland), op 3 oktober 1958, wonende te 4500 Solothurn (Zwitserland), Rëmerstrasse 17, met Zwitserse passpoort nummer X0954157;

2.Doktor HAUENSTEIN-KOLLBRUNNER Sonja, geboren te Bussnang (Zwitserland), op 10 september 1960, wonende te 4500 Solothurn (Zwitserland), Rómerstrasse 17, met Zwitserse passpoort nummer F3352271; et

3.Professor Doktor JANSSEN Werner Heinrich, geboren te Mönchengladbach (Duitsland) op 7 augustus 1944, wonende te (Nederland), 6369 ER Simpelveld, Gillissenstraat 4, met Nederlandse passpoort nummer NW3BJPR40.

En waarvan de statuten als volgt worden vastgesteld

STATUTEN

DEEL 1. Benaming, maatschappelijke zetel, doel

Artikel 1. Benaming

Er wordt een internationale vereniging met een pedagogisch en wetenschappelijk doel van onderwijs en onderzoek opgericht met als benaming "IPF Multiversity  Martin Buber University".

De vereniging is onderworpen aan de bepalingen van Titel III van de Belgische wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de, stichtingen (artikelen 46 tot 57).

Artikel 2. Zetel

De zetel van de vereniging wordt gevestigd te à 1000 Brussel, J. Stevensstraat 7. De zetel kan naar eender welke andere plaats in België worden overgebracht bij eenvoudige beslissing van de raad van bestuur die in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad moet worden gepubliceerd.

Artikel 3. Duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 4. Doel

De vereniging heeft de volgende doelstellingen zonder winstoogmerk van internationaal nut:

De vereniging heeft tot doel een universiteit op te richten, uit te bouwen en te beheren. Daarbij komen ook de bouw, het beheer en de administratie van vrije faculteiten en universitaire centra, studie- en opleidingscentra, academies, instituten, scholen, colleges, hogescholen en andere universitaire organisaties, instellingen en organen.

De vereniging heeft ook tot doel onderzoeksactiviteiten te verrichten, publicaties te doen en studies tei voeren evenals opleidingen en vervolmakingscursussen (in meerdere talen) op de volgende gebieden te, organiseren: beroepsonderwijs, secundair onderwijs (I en Il), hoger onderwijs, postsecundair onderwijs,,. universitair onderwijs en quaternair onderwijs. De cursussen (consecutief en niet-consecutief) hebben de vorm van klassieke cursussen, hetzij in etappes, modules, units, bijscholingsstudies, studies gelijklopend met een beroep of een stage, deeltijdse of voltijdse studies, studies via correspondentie, op afstand, via internet of verschillende conferenties in België of in het buitenland.

Op deze basis en zonder enige beperking zal de vereniging certificaten, diploma's, graden van beroepsvorming, van beroepserkenning en academische en wetenschappelijke erkenning op secundair, tertiair, en quaternair niveau en meer bepaald van de eerste, tweede en derde universitaire cyclus uitreiken.

Op het niveau van het secundair onderwijs kan het gaan om de volgende diploma's:

Baccalauréat / Abitur / Maturitât / Fachabitur / Fachmaturitât / Berufsmaturitât / A-Level / AS-Level.

Rijlagen bij]eilletisdi Si átsliI d --25/11/2011 - Annexes du M n feur tiëlgé





























r~ r M1 MOD 2.2

~u.. L. In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

I j1,1111111

r

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Ondernemingsnr : B`"4 1.

Benaming

(voluit) : IPF Multiversity  Martin Buber University

F.ti53S2 NOV 2®n

Griffie

Maa

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/11/2011- Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

In de eerste academische cyclus kan het gaan om de volgende diploma's:

Het certificaat en diploma in 'Higher Education', Bachelor programmes in professional / academic orientation, ordinary Bachelor (B.A.) en honours Bachelor (B.A. (hons)) van alle faculteiten en vakgebieden onder de benamingen Bachelor of Arts (B.A.), Bachelor of Science (B.Sc.), Bachelor of Engineering (B.Eng.), Bachelor of Advanced Studies (BAS) en Bachelor of Business Administration (BBA).

In de tweede academische cyclus kan het gaan om de volgende diploma's:

Master van alle faculteiten en vakgebieden onder de benamingen Master of Arts (M.A.), Master of Science (M.Sc.), Master of Engineering (M.Eng.), Master of Advanced Studies (MAS) en Master of Business Administration (MBA) evenals 'Postgraduate Certificates' en 'Postgraduate Diploma'.

In de derde academische cyclus kan het gaan om de volgende diploma's:

Doctoraat van alle faculteiten en vakgebieden onder de benamingen op het gebied van het onderzoeksdoctoraat Doctor of Philosophy (Ph.D of Dr.), Doctor of Sciences (D.Sc. of Dr.), Doctor of Engineering (D.Eng. of Dr.) en in wetenschappen van beroepsonderwijs en toegepaste wetenschappen Doctor of Business Administration (DBA of Dr.) evenals de onderscheidingen honoris causa die worden uitgereikt voor het verlenen van bijzondere diensten: eredoctor (Dr. h.c.).

Bovendien worden leerstoelen uitgereikt onder de volgende benamingen:

Leerstoelen die alleen worden uitgereikt indien de habilitatieprocedures voltooid zijn: Professor habilitationis (Prof. habil.) en leerstoelen die ook kunnen worden uitgereikt zonder dat de habilitatieprocedures voltooid zijn: universiteitsprofessor-docent (Prof. univ.), professor-docent, met onderzoeksopdracht en/of als graad in de academische administratie (Prof.), geassocieerd professor (Prof. assoc.), assistent-professor (Prof. asst.), professor honoris causa (Prof. h.c.) en professor emeritus (Prof. em.).

De vereniging is actief in transdisciplinair(e) onderzoek/ontwikkeling, op gebieden van beroepsopleiding, interdisciplinair onderzoek, de ontwikkeling van internet, telematica, studies op afstand en via correspondentie, de begeleiding van wetenschappelijke werken en thesissen, beroepsoriëntering, expertise en evaluatie van verworven ervaringen.

Het interdisciplinair onderzoek vormt een netwerk van studiecentra dat het voor vorsers van verschillende diensten van de vereniging mogelijk maakt zich te groeperen in onderzoekslaboratoria of  centra om werkzaamheden te verrichten in de sectoren internationale handel, bedrijfsbeheer, management, administratie van internationale bedrijven (ook van de ontwikkelingslanden), mensenrechten, Europees en internationaal recht, economische wetenschappen, technische wetenschappen, industriële wetenschappen, organisatie van wetenschappelijk werk, communicatiewetenschappen, kunsten en alle bestaande en nieuwe media, sociale en politieke wetenschappen, opvoedingswetenschappen, gezondheids- en psychologische wetenschappen, mensen natuurwetenschappen, nieuwe onderzoeksgebieden op het vlak van wetenschap en ontwikkeling, naast het onderzoek door vrij gereglementeerde en niet-gereglementeerde beroepen in de Europese landen, de ontwikkeling en toepassing op internationaal niveau van het beheer van potentieel, competenties, kwalificaties en kwaliteit en van de beroepswetenschappen, de economische informatie, de academische en wetenschappelijke vrijheden, de informatie- en communicatieprocessen, van milieu en de hedendaagse wereld, van het maatschappelijk onderzoek en het onderzoek voor vrede en veiligheid in de betekenis van gemeenschappelijke principes voor een internationale gemeenschap.

De vereniging realiseert deze doelstellingen met eender welke middelen, hetzij conform een beslissing van haar organen, hetzij en desgevallend in nauwe samenwerking met haar leden. De vereniging kan elke handeling stellen die volledig of gedeeltelijk en rechtstreeks of onrechtstreeks verband houdt met haar doelstellingen of kan de ontwikkeling of vereenvoudiging doen erkennen die nuttig zijn voor de verwezenlijking, en kan aldus alle roerende en onroerende goederen kopen en inzetten die noodzakelijk zijn en dus ook menselijk en technologisch kapitaal en de noodzakelijke financieringen. De vereniging kan zich meer bepaald ook blootstellen aan concurrentie en zich verbinden voor doelstellingen die overeenkomen met haar eigen doelstellingen. Ze kan passende relaties aanknopen met andere instellingen en partnerschappen sluiten. Het directiecomité heeft het recht de aard en het doel van de doelstellingen van de vereniging te interpreteren.

De vereniging heeft ook tot doel te handelen op provinciaal, gemeentelijk, federaal, Europees en internationaal niveau en aldus meer bepaald het universitair netwerk te promoten dat is samengesteld uit haar stichtende leden.

DEEL Il. Leden - Toelating - Ontslag  Uitsluiting

Artikel 5. Leden

De vereniging staat open voor Belgen en vreemdelingen. Ze heeft effectieve leden, d.i. natuurlijke en/of rechtspersonen die wettelijk zijn opgericht volgens de wetten en de gebruiken van de Staat waartoe ze behoren. Alleen de effectieve leden hebben elk één stem op de stemmingen van de algemene vergadering, in eender welke materie.

De vereniging kan ook toegetreden leden hebben, d.i. natuurlijke personen, toegevoegde leden, d.i. rechtspersonen, evenals ereleden.

De toegetreden en toegevoegde leden mogen de algemene vergaderingen bijwonen en hebben elk één stem voor de beslissingen betreffende de planning en de ontwikkeling van de onderwijsprogramma's. De ereleden mogen de algemene vergaderingen bijwonen, maar genieten geen stemrecht.

Artikel 6. Toelaten van leden

Het toelaten van nieuwe leden is afhankelijk van de voorstelling van een schriftelijk verzoek tot toetreding. Het verzoek wordt gericht aan de raad van bestuur en wordt ingeschreven op de agenda van de volgende algemene vergadering.

Het toelaten van nieuwe leden wordt goedgekeurd of geweigerd door de algemene vergadering die zich uitspreekt over dit agendapunt.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/11/2011- Annexes du Moniteur belge

anno 2.2

Een nieuw effectief lid wordt pas toegelaten indien hij twee derde (2/3) haalt van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden; een nieuw toegetreden, toegevoegd of erelid wordt alleen toegelaten indien hij de gewone meerderheid van de stemmen, d.i. 50% van de stemmen plus één (1) stem, haalt op de stemming van de algemene vergadering betreffende zijn toelating.

Artikel 7. Ontslag

Het staat de leden vrij zich gelijk wanneer terug te trekken uit de vereniging; ze moeten die beslissing ten minste zes maanden op voorhand ter kennis brengen van de vereniging via een bij de post aangetekend schrijven met ontvangstbewijs. In dit geval wordt het betaalde lidgeld niet terugbetaald.

Artikel 8. Uitsluiting

Ieder lid dat een inbreuk begaat op de bepalingen van deze statuten, wordt uitgesloten uit de vereniging door de algemene vergadering die zich uitspreekt bij tweederde (2/3) meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden, op aanbeveling van de raad van bestuur en na te zijn gehoord door de vergadering.

Een uitgesloten of ontslagen lid van de vereniging verliest de rechten die hij als lid genoot en kan niet de terugbetaling van het betaalde lidgeld eisen.

Artikel 9. Lidgeld

De effectieve leden evenals de toegevoegde en toegetreden leden betalen lidgeld dat de algemene vergadering jaarlijks vastlegt op aanbeveling van de raad van bestuur. Het lidgeld voor het volgende jaar moet uiterlijk op 31 december betaald zijn. Een lid dat zijn lidgeld op 31 december niet heeft betaald, wordt geacht te hebben verzaakt aan zijn lidmaatschap van de vereniging. De verplichting om de achterstallige bedragen te betalen blijft bestaan.

DEEL III. Algemene vergadering

Artikel 10. Samenstelling

De algemene vergadering bestaat uit alle effectieve leden; alleen die effectieve leden hebben stemrecht in eender welke materie.

Artikel 11. Bevoegdheden

De algemene vergadering beschikt over alle bevoegdheden die toelaten de doelstellingen en activiteiten van de vereniging te verwezenlijken. De onderstaande zaken behoren meer bepaald tot de exclusieve bevoegdheid van de algemene vergadering:

"De statuten wijzigen.

" De bestuurders en de voorzitter van de raad van bestuur (en desgevallend de commissarissen) benoemen en ontstaan.

" De begrotingen en jaarrekeningen goedkeuren.

" Decharge verlenen aan de bestuurders (en desgevallend aan de commissarissen). "De vereniging vrijwillig ontbinden.

.Een lid uitsluiten.

" Nieuwe leden toelaten.

Artikel 12. Organisatie

De gewone algemene vergadering komt eenmaal per jaar samen en wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad. Ze vindt plaats op de eerste zaterdag van de maand december. Buitengewone algemene vergaderingen vinden plaats op de dag, het tijdstip en de plaats die de raad van bestuur bepaalt. De dag, het tijdstip en de plaats worden ten minste dertig (30) dagen vôôr de algemene vergadering meegedeeld aan alle leden.

De oproepingen worden ten minste dertig dagen vôôr de algemene vergadering verzonden via een bij de post aangetekend schrijven.

De oproepingen worden met hetzelfde communicatiemiddel naar alle leden verstuurd. De oproepingen vermelden de agenda die de onderstaande punten moet bevatten indien het om een gewone algemene vergadering gaat, zonder dat deze opsomming beperkend is:

" Verslag van de raad van bestuur.

" Jaarrekening van het vorige boekjaar en begroting voor het volgende boekjaar.

"Bedrag van het lidgeld voor de leden voor het volgende boekjaar.

" Activiteitenplan voor het volgende boekjaar.

Desgevallend:

" Verkiezing van één of meer nieuwe leden van de raad.

" Verkiezing van een commissaris.

.Goedkeuring van de benoeming van de nieuwe leden, indien er vragen tot aansluiting zijn.

De voorzitter van de raad van bestuur kan een buitengewone algemene vergadering bijeenroepen op het

schriftelijk verzoek van één derde (1/3) van de leden.

Bij afwijking van het eerste lid kan de raad een buitengewone algemene vergadering binnen de tien (10)

dagen bijeenroepen indien de omstandigheden zulks vereisen.

In de overige gevallen bedraagt de oproepingstermijn drie (3) maanden (cf. artikel 15 §2).

Artikel 13. Vertegenwoordiging

De leden kunnen zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een lasthebber die geen

lid is van de vergadering. Een lid mag een onbeperkt aantal volmachten hebben. De beslissingen van de

algemene vergadering zijn slechts geldig indien ten minste de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd

is.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOI] 2_2

Artikel 14. Besluiten

Behalve in de gevallen waarin deze statuten voorzien, worden de besluiten genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden die hun stem uitbrengen. Er kan niet worden gestemd over een punt dat niet op de agenda staat. De leden nemen kennis van de besluiten in de processen-verbaal die de raad van bestuur hun schriftelijk toestuurt.

DEEL IV Wijzigen van de statuten  Ontbinding

Artikel 15. Wijzigen van de statuten

Onverminderd de artikelen 50, §3, 55 en 56 van de Belgische wet van 27 juni 1921 moet elk voorstel dat een wijziging van de statuten of de ontbinding van de vereniging voor ogen heeft, uitgaan van de raad van bestuur of van ten minste de helft van de leden van de vereniging.

De raad van bestuur moet de leden van de vereniging ten minste drie (3) maanden van tevoren kennis geven van de datum van de algemene vergadering die zich over voornoemd voorstel zal uitspreken. De algemene vergadering kan slechts geldige beslissingen nemen indien twee derde van haar leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Een besluit is alleen geldig indien het wordt goedgekeurd door een tweederde (2/3) meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden die hun stem uitbrengen.

Telt de algemene vergadering echter geen twee derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden die hun stem uitbrengen, dan wordt een nieuwe algemene vergadering bijeengeroepen onder dezelfde voorwaarden als hierboven bedoeld. Deze nieuwe algemene vergadering moet zich definitief en geldig uitspreken over het genoemde voorstel, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Statutenwijzigingen moeten worden overgelegd aan het ministerie van Justitie en moeten in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd. Wordt de vereniging ontbonden, dan wijst de algemene vergadering de vereffenaar(s) aan, stelt ze hun bevoegdheden vast en beslist ze welke bestemming er aan het netto actief van het vermogen van de vereniging moet worden gegeven. Na de vereffening van de vereniging moet het netto actief verplicht naar een vereniging gaan die dezelfde doelstellingen als de vereniging nastreeft.

DEEL V. Raad van bestuur

Artikel 16. Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een raad die bestaat uit minimum drie (3) en maximum vijf (5) natuurlijke personen.

De leden van de raad worden door de algemene vergadering benoemd voor een periode van vijf (5) jaar die zonder beperking in de tijd kan worden verlengd. Ze kunnen gelijk wanneer worden afgezet door de algemene vergadering die beslist bij tweederde (2/3) meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Aan hun functies komt een einde door overlijden, ontslag, burgerlijke onbekwaamheid of onder voorlopige bewindstelling, afzetting en verstrijken van het mandaat. De kandidaturen om in de raad te worden verkozen, moeten uiterlijk dertig (30) dagen véér de algemene vergadering worden bezorgd aan de raad van bestuur en worden samen met de oproepingen door de raad ter kennis van alle leden van de vereniging gebracht. Per boekjaar kunnen er slechts twee (2) nieuwe leden van de raad worden verkozen. Naast de nieuwe leden van de raad van bestuur kunnen de leden in functie opnieuw worden verkozen. Niettegenstaande het bovenstaande kunnen er, indien het aantal leden van de raad daalt tot minder dan drie (3) leden, meer dan twee (2) nieuwe leden van de raad worden verkozen met een maximum van drie (3) nieuwe leden van de raad.

Het staat de leden van de raad van bestuur vrij om gelijk wanneer hun ontslag te geven met een opzegtermijn van vier (4) maanden. Indien een functie binnen de raad van bestuur vacant wordt in de loop van een boekjaar, dan kan de raad die functie vullen door middel van cooptatie. Het aldus gecoopteerde lid zetelt tot de volgende algemene vergadering. De voorzitter van de raad vertegenwoordigt de raad zonder dat hij tegenover derden het bewijs moet leveren van de bevoegdheden die hem krachtens dit artikel worden verleend.

De algemene vergadering stelt de vergoeding vast waarop de leden van de raad van bestuur eventueel recht hebben. Alle akten betreffende het benoemen en afzetten van bestuurders en betreffende de beëindiging van hun functies worden opgesteld conform de wet, worden ingediend bij de griffie van de rechtbank van koophandel en zijn het voorwerp van een publicatie, op kosten van de vereniging, in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad.

Artikel 17. Bevoegdheden

De raad beschikt over de ruimste bevoegdheden inzake het beleid, het bestuur en het beheer van de vereniging. De raad van bestuur oefent alle bevoegdheden uit die de wet of de statuten niet uitdrukkelijk voorbehouden voor de algemene vergadering. De raad stelt de begroting voor en stelt de prioriteiten van de vereniging vast. De jaarrekening wordt eenmaal per jaar aan de leden van de vereniging bezorgd, ten minste dertig (30) dagen véér de algemene vergadering.

De raad mag het dagelijks beheer toevertrouwen aan één of meer bestuurders of aan één of meer aangestelden waarvan hij de bevoegdheden vaststelt. In voorkomend geval stelt de raad vast op welke vergoeding de persoon recht heeft die met het dagelijks beheer wordt belast.

Artikel 18. Voorzitter van de raad van bestuur

De voorzitter van de raad wordt benoemd voor een periode van zes (6) jaar die zo vaak als men wil kan worden verlengd. Is de voorzitter afwezig op een vergadering van de raad, dan stellen de aanwezige of vertegenwoordigde leden het lid met de grootste anciënniteit in termen van ononderbroken duur in de raad aan tot voorzitter voor het verloop van de vergadering.

Artikel 19 Raad van bestuur

De raad vergadert ten minste tweemaal (2) per jaar. Hij komt samen op bijzondere bijeenroeping van de voorzitter of van de persoon die belast is met het dagelijks beheer. De oproepingen worden via e-mail, gewone brief of fax verstuurd naar alle leden. Ze bevatten de voorlopige agenda en worden ten minste twee (2) weken véér elke vergadering naar alle leden verzonden. Eén (1) week véér de vergadering wordt een definitieve

Y,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/11/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 22

agenda verzonden. De persoon die met het dagelijks beheer belast is of, bi) gebrek daaraan, de voorzitter bereidt de processen-verbaal voor die naar de leden van de raad worden verzonden binnen de drie (3) weken die volgen op de vergadering. Na goedkeuring worden de processen-verbaal naar alle leden van de raad verstuurd. Wanneer dat noodzakelijk is, kan de raad ook vergaderingen 'op afstand' houden en beslissingen nemen met gebruik van eender welk passend telecommunicatiemiddel zoals een telefoon, via e-mail en door middel van een tele- of videoconferentie.

Artikel 20. Besluiten

De besluiten van de raad worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden van de raad. Een besluit is slechts geldig op voorwaarde dat de helft van de leden van de raad aanwezig of vertegenwoordigd is. De voorzitter heeft een tweede doorslaggevende stem betreffende gelijk welk punt waarover de raad stemt en dat bij de eerste stemming niet wordt goedgekeurd.

Artikel 21. Bevoegdheden

Behoudens bijzondere volmacht worden alle akten van de raad van bestuur getekend door de persoon die met het dagelijks beheer is belast en die, krachtens de bevoegdheden die hem daartoe werden verleend, niet gehouden is tegenover derden het bewijs van zijn bevoegdheden over te leggen.

Artikel 22. Register

De besluiten van de raad worden opgetekend in een register dat wordt getekend door de persoon die met het dagelijks beheer is belast of, bij gebrek daaraan, door de voorzitter. Het register wordt bewaard op de zetel van de vereniging waar de leden van de vereniging het kunnen inzien.

Artikel 23. Vertegenwoordiging

De vereniging wordt in rechte, als eiser en als verweerder, geldig vertegenwoordigd door twee bestuurders die gezamenlijk handelen of door de persoon die met het dagelijks beheer is belast of door de voorzitter van de raad van bestuur die alleen handelen.

DEEL VI. Begroting en rekeningen

Artikel 24. Boekjaar

Het boekjaar vangt aan op één januari en eindigt op eenendertig december, met uitzondering van het eerste boekjaar dat zal aanvangen op de datum van oprichting van de vereniging en zal verstrijken op 31 december 2012. In overeenstemming met artikel 53 van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen worden de jaarrekening van het afgelopen boekjaar evenals de begroting van het volgende boekjaar jaarlijks opgesteld door de raad van bestuur en ter goedkeuring overgelegd aan de algemene vergadering op haar eerstvolgende vergadering. In overeenstemming met artikel 51 van de voornoemde wet worden de rekeningen bezorgd aan de federale overheidsdienst Justitie.

DEEL VII. Algemene bepalingen

Artikel 25. Financiering

De vereniging, vertegenwoordigd door de raad van bestuur, mag subsidies, giften en leningen ontvangen van de instellingen van de Europese Unie, van stichtingen enzovoort, voor zover dit geen impact heeft op haar onafhankelijkheid.

Artikel 26 Belgisch recht

Al wat niet wordt voorzien door deze statuten en meer bepaald de te verrichten publicaties in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad, wordt geregeld overeenkomstig de bepalingen van Titel III van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

OVERGANGSBEPALINGEN

A. Eerste boekjaar

Het eerste boekjaar begint op heden om te eindigen op eenendertig december tweeduizend en twaalf.

B. Eerste jaarvergadering

De eerste gewone algemene jaarvergadering zal samenkomen in tweeduizend en dertien.

C. Verbintenissen aangegaan in naam van de vereniging in oprichting

De Vereniging zal haar activiteiten aanvangen vanaf haar verkrijging van rechtspersoonlijkheid vastgesteld

bij Koninklijk Besluit.

Alle verbintenissen, alsook alle verplichtingen die hieruit voortvloeien, en alle activiteiten, voorafgaand aan

deze, in naam en voor rekening van de Vereniging in oprichting, worden overgenomen door de Vereniging op

heden opgericht. Deze overname zal echter enkel gevolg hebben op het ogenblik dat onderhavige vereniging

rechtspersoonlijkheid zal hebben.

Anderzijds verklaren de comparanten elkeen van de oprichters te machtigen om voor rekening van

onderhavige Vereniging alle noodzakelijke en nuttige akten en overeenkomsten te ondertekenen met betrekking

tot de verwezenlijking van het maatschappelijk doel, en dit gedurende een termijn van zes maanden en ten

laatste op het ogenblik van de verkrijging van haar rechtspersoonlijkheid.

BENOEMINGEN

Nadat de statuten van de vennootschap vastgesteld werden, duiden de comparanten aan :

A.Als eerste bestuurders van de Vereniging

-Professor Doktor HAUENSTEIN Urs, voornoemd;

-Professor Doktor HAUENSTEIN-KOLLBRUNNER Sonja, voornoemd;

-Professor Doktor JANSSEN Paul, voornoemd;

Die verklaart hebben te aanvaarden.

Het mandaat van de aldus benoemde bestuurders zal uiterlijk verstrijken na de jaarvergadering van 2016.

r,

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Het mandaat van de aldus benoemde bestuurders zal ten kosteloze titel uitgevoerd worden.

B. Bevoegdhei dsdelegatie

De comparanten kennen alle bevoegdheden toe, met de mogelijkheid van indeplaatsstelling, aan de Heer Urs HAUENSTEIN voornoemd, ten einde alle formaliteiten te verrichten met betrekking tot de inschrijving in het Rechtspersonenregister, bij de administratie van de belasting op de toegevoegde waarde en bij andere instellingen en deze inschrijvingen te verbeteren of te wijzigen.

Voor Eensluidend Analytisch Uittreksel

(get) Carole GUILLEMYN, Geassocieerd Notaris

Tegelijk neergelegd : uitgifte, kopie paspoort, uitgifte van koninklijk besluit van goedkeuring.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/11/2011- Annexes du Moniteur belge

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Coordonnées
IPF MULTIVERSITY - MARTIN BUBER UNIVERSITY

Adresse
JOZEF STEVENSTRAAT 7 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale