MEDICO FARMACEUTISCHE KWALITEITSZORG, AFGEKORT : MFK

Association sans but lucratif


Dénomination : MEDICO FARMACEUTISCHE KWALITEITSZORG, AFGEKORT : MFK
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 463.314.857

Publication

20/02/2013
ÿþ MOD 2.2

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



N° d'entreprise : 0463.314.857

Greffe ©8 FEV 2013

INIIIYN Y~IIIID

^13030883*

T

lieu

11111

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Dénomination

(en entier) : QUALITÉ MÉDICO-PHARMACEUTIQUE

(en abrégé) : QMP

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : rue Archimède, 11 à 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Conseil d'administration - Nominations et démission - Modifications aux statuts

CONSEIL D'ADMINISTRATION

L'assemblée générale ordinaire du 22 juin 2012 a nommé en qualité d'administrateur pour un ternie de deux ans

Président : Monsieur Jan DEPOORTER, né à Gent, le 10/12/1958, domicilié à Dries, 16 à 9630 Zwalm.

Vice-Président : Monsieur Luc COLLARD, né à Ougrée, Ie 9111/1949, domicilié à 4300 Waremme, chaussée de Nivelles, 31.

Secrétaire: Monsieur Hernando ACOSTA, né à Uccle, le 24/01/1966, domicilié à 1790 Affliger'', Zwarteberg 59

Trésorier: Monsieur Filip HOORNAERT, né à Blankenberge, le 18/06/1965, domicilié à 8200 Sint-Andries Jozef van Walleghemstraat 12.

Administrateur : Monsieur Filip BABYLON, né à Roeselare, le 23/03/1953, domicilié à 8340 Damme, Middelburgsesteenweg 25.

Administrateur : Monsieur Philippe BARTSCH, né à Liège le 31/03/1963, domicilié à 4140 Sprimon, rue du Centre, 4.

Administrateur Monsieur Christian ELSEN, né à Marcinelle, le 9/02/1950, domicilié à 5530 Yvoir, avenue François Lhoneux, 9.

L'assemblée générale ordinaire du 22 juin 2012 a approuvé les démissions de :

Monsieur PETRE Léon, né à Rocourt le 7/08/1946, domicilié à 4350 Remicourt, rue de la Résistance, 59.

Monsieur RAEMDONCK Jean-Pierre, né à Etterbeek le 26/06/11942, domicilié à 1380 Lasne, avenue du Bois Sainte Catherine, 7.

Monsieur BOCK Christian, né à Ixelles le 2/06/1947, domicilié à 1150 Bruxelles, avenue des Eglantines, 11.

Administrateur : Monsieur NAGELS, Francis né à Essen, le 13/05/1952, domicilié à 2940 Hoevenen, Hoge Weg 101,

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

MODIFICATIONS STATUTAIRES DE l'asbl QMP

Nous proposons les modifications suivantes aux statuts de l'asbl QMP publiés aux annexes du Moniteur belge du 21 mai 1998, n° d'identification ; 9388198 et modififés le 23 novembre 2005 (annexes du Moniteur belge du 28.12.2005);

Article 1, A l'article 3, remplacer les mots "le Service Scientifique et le Wetenschappelijke Dienst" par "le Centre de Développement Scientifique des Pharmaciens - Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor Apothekers"

Article 2, A l'article 5, remplacer les mots "le président du Service Scientifique" par "un membre francophone et un membre néerlandophone du Centre de Développement Scientifique des Pharmaciens- Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor Apothekers" et supprimer les mots "ainsi que le président du Wetenschappelijke Dienst de cette même Union, ou à défaut un seul délégué scientifique par service",

Statuts coordonnés et approuvés à l'assemblée générale du 22 juin 2012.

Qualité médico-pharmaceutique, en abrégé; «QMP »

1000 Bruxelles

Numéro d'identification ; 9388/98

STATUTS

Article 1er. L'association est dénommée, «Qualité médico-pharmaceutique », en bref : «QMP », association sans but lucratif,

Tous actes, factures, annonces, éditions ou autres pièces émanant de l'association renseigneront son nom immédiatement précédé ou suivi de la mention « association sans but lucratif » ou de son abréviation « a.s.b.L».

Art., 2. L'association est établie à 1000 Bruxelles, rue Arohimède 11. Elle ne peut être transférée en un autre endroit que par décision de l'Assemblée Générale. Elle dépend de l'arrondissement judiciaire de Bruxelles.

Art. 3. L'association a pour but

1, La dispense d'informations médico-pharmaceutiques et galéniques objectives aux médecins en vue d'optimaliser la qualité de la prescription magistrale,

2, Le oontrôle de la qualité des soins pharmaceutiques dispensés dans les officines par la voie de l'organisation d'un autocontrôle inter collégial, par un examen de la qualité des produits délivrés dans la mesure où celui-ci fait encore défaut en pratique, en vue d'optimaliser fa qualité de la prescription magistrale.

Tout ceci en collaboration avec le Centre de Développement Scientifique des Pharmaciens - Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor apothekers de l'Association pharmaceutique Belge. Ce qui comporte entre autres et à titre non exhaustif :

-l'apport d'information scientifique objective par la voie de la visite aux médecins;

-l'organisation de journées et soirées d'étude, journées et soirées d'information en vue d'optimaliser la

qualité de la prescription magistrale;

-l'information et la formation continue des pharmaciens et médecins dans les domaines de la pharmacologie

et de la galénique;

-l'aménagement de groupes d'autocontrôle pour pharmaciens;

-l'organisation d'un contrôle sur la délivrance et la préparation en officine,

L'association peut procéder à toutes les opérations qui se rapportent à son objet et elle est habilitée e posséder tous les biens meubles ou immeubles dont elle a besoin en vue de la réalisation de son objet et à y établir et exercer tous droits réels,

Art. 4. L'association est constituée pour une durée illimitée. Elle peut être dissoute à tout moment. Membres

Art. 5, Le nombre de membres est illimité sans pouvoir être inférieur à trois.

Ne peuvent être admis en qualité de membre effectif que des personnes physiques exerçant la profession de pharmacien.

Un membre francophone et un membre néerlandophone du Centre de Développement Scientifique des pharmaciens- Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor Apothekers de l'Association pharmaceutique belge, sont membres de plein droit.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

Les candidats adressent par écrit leur candidature au conseil d'administration, Ils peuvent être reçus par le conseil d'administration.

Le conseil d'administration fixe le montant de la cotisation annuelle due par les membres. Elle ne peut excéder vingt mille francs.

Outre les membres effectifs de l'association, auxquels s'appliquent les présents statuts, le conseil d'administration est habilité à recevoir des personnes en qualité de participants, membres affiliés, membres d'honneur, membres de soutien ou membres protecteurs. lis n'ont pas droit de vote à l'Assemblée Générale. Leurs droits et devoirs sont consignés en un règlement interne à ratifier par l'Assemblée Générale sur proposition du conseil d'administration.

Les sociétés qui utilisent les services de l'association seront admis comme participant. Chaque participant a le droit de participer aux structures de l'associatiion avec voix consultative.

Art. 6. Les membres sont libres de démissionner de l'association. La démission est notifiée par courrier ordinaire adressé au conseil d'administration au siège de l'association,

Art. 7, L'Assemblée Générale est seule habilitée à décider de l'exclusion d'un membre conformément à l'article 18 des statuts, notamment en cas de non-respect des statuts, d'inconduite manifeste ou lorsqu'un membre porte ou tente de porter préjudice aux intérêts de l'association, Le membre menacé d'exclusion sera préalablement entendu par le conseil d'administration. Le procès-verbal de ses déclarations est soumis à l'Assemblée Générale.

L'affiliation se termine de plein droit lorsque le membre ne satisfait plus aux conditions de l'affiliation, ne règle pas le montant fixé de la cotisation endéans trente jours après avoir été mis en demeure par envoi recommandé, dans le cas du décès, de la faillite ou de la déclaration d'incapacité ou lorsque le membre est placé sous tutelle provisoire,

Le membre démissionnaire ou exclu et les ayants droit d'un membre décédé ne peuvent prétendre au patrimoine de l'association ni exiger le remboursement des cotisations versées et des apports ou le dédommagement de prestations fournies.

En aucun cas le membre démissionnaire ou exclu et les ayants droit d'un membre décédé ne pourront exiger la communication ou copie de comptes, l'apposition des scellés sur les biens de l'association ou que soit dressé un inventaire.

Conseil d'administration

Art. 8. L'association est administrée par un conseil d'administration de maximum cinq administrateurs, qui ne doivent pas obligatoirement être membres de l'association, nommés pour une période renouvelable de deux ans au plus,

Trois administrateurs sont choisis par l'Assemblée Générale parmi une liste de membres ou de représentants d'associations professionnelles de pharmaciens indépendants.

Un administrateur est choisi par l'Assemblée Générale parmi une liste de membres ou de représentants d'associations professionnelles de pharmaciens coopératifs.

Un administrateur est choisi par l'Assemblée Générale parmi une liste des participants, présentée par eux.

Un administrateur est après sa démission ou à l'échéance du terme pour lequel il a été nommé sans qu'il ait été pourvu en son remplacement ou en sa reconduction, sensé s'acquitter de sa mission jusqu'au moment où il aura raisonnablement pu être pourvu en son remplacement ou en sa reconduction.

Les administrateurs sont nommés et leur mandat peut être révoqué par l'Assemblée Générale. Toute nomination, démission ou révocation est publiée aux annexes au Moniteur belge.

Art. 9, Le conseil d'administration est chargé d'exécuter les résolutions de l'Assemblée Générale. II conduit les affaires de ['association.

Le conseil est habilité à poser tous les actes d'administration, en ce compris la nomination, le licenciement et la fixation de la rétribution du personnel et des collaborateurs tiers, la définition de leurs tâches et l'établissement de règlements internes, Le conseil est habilité à poser tous les actes de disposition que la loi ou les présents statuts ne réservent pas à l'Assemblée Générale; il peut conclure tous achats, ventes et échanges de biens meubles et immeubles, tous baux indépendamment de leur durée, tous arrangements, compromis et clauses d'arbitrage, accepter et rejeter toutes subventions, participations, dons et legs, investir tous fonds, contracter tous emprunts, concéder tous prêts, accorder toutes hypothèques, avec ou sans clause de voie parée ou sûretés réelles, décider la cession de tous droits et actions, la mainlevée et l'autorisation à radier toutes inscriptions, transcriptions, saisies et oppositions, avec ou sans quittance,

Le conseil d'administration représente l'association en toutes actions, en justice et ailleurs. Envers tous tiers et outre la délégation de pouvoirs particulière en matière de gestion journalière en vertu de l'article 13 des statuts l'association est valablement liée par la signature conjointe de deux administrateurs.Les membres du conseil ne s'engagent pas à titre personnel du fait des engagements de l'association.

Art. 10. En son sein le conseil d'administration élit un président un vice-président, un trésorier et un secrétaire.Le conseil se réunit à la convocation par le président aussi souvent que l'intérêt de l'association le requiert et au mcins une fois par an. Le conseil se réunit également à la demande de deux administrateurs.

La convocation aux réunions s'effectue par écrit huit jours au moins avant la date de la réunion. Lorsque le conseil se réunit à la demande de deux administrateurs, la réunion se tiendra endéans les quatorze jours qui suivent leur requête écrite.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

iuSOD 2.2

Le conseil statue valablement lorsque la moitié au moins de ses membres sont présents ou représentés en vertu de pouvoirs écrits, Des pouvoirs en vue de représenter un administrateur à une réunion du conseil d'administration ne peuvent être donnés qu'à un autre administrateur, Nul ne pourra représenter plus que deux mandants.

Le conseil statue à la majorité ordinaire des voix valablement émises. En cas de partage des voix celle du président est prépondérante.

Le conseil statue à scrutin secret lorsque deux administrateurs au moins en font la demande.

Art. 11, Le vice-président remplace le président en toutes ses compétences lorsque celui-ci est retenu. En cas d'absence ou d'empêchement du président et du vice-président ils sont remplacés par l'aîné en âge parmi les administrateurs.

Art. 12. Le secrétaire dresse les procès-verbaux du conseil d'administration. Ces procès-verbaux sont signés par le président et par le secrétaire. Les copies et extraits de ces procès-verbaux portent sa signature du président ou du secrétaire.

Art. 13. La correspondance ordinaire peut être signée individuellement par tout membre du conseil d'administration.

Les actes de gestion journalière et les pièces en exécution des décisions du conseil d'administration peuvent être signés individuellement par tout membre du conseil d'administration, ou par un tiers commis à cet effet à titre général ou particulier par le conseil, Sauf lorsqu'un tiers aura été chargé de la gestion journalière ils ne sont pas tenus de justifier envers les tiers d une délégation ou d'une décision préalable du conseil d'administration.

Les chèques et formules de virement relatifs aux paiements effectués à charge de l'association sont signés conjointement par deux membres du conseil d'administration.

Chaque membre du conseil d'administration est habilité à signer individuellement toutes quittances et tous reçus à délivrer aux organismes de transport, la poste, tes banques, les caisses d'épargne et autres.

L'Assemblée Générale

Art. 14. L'Assemblée Générale régulièrement constituée représente l'ensemble des membres; ses décisions

lient tant les membres absents que les opposants et les dissidents. Seuls les membres effectifs disposent du

droit de vote à l'Assemblée Générale.

Elle délibère et statue dans les matières suivantes:

1° la modification des statuts,

2° l'approbation du budget, des comptes et inventaires;

3° la décharge de responsabilité à accorder au conseil d'administration quant à sa gestion annuelle;

4° la dissolution volontaire de l'association;

5° l'exclusion d'un membre;

6° la nomination d'un ou de plusieurs commissaires et la révocation de leur mandat;

7° la nomination des liquidateurs, la définition de leur compétence et du mode de liquidation;

8° l'acceptation d'un règlement interne qui liera tous les membres, effectifs ou non, après qu'il aura été ratifié

par l'Assemblée Générale et qui peut concerner le bon fonctionnement de l'association, par exemple les

procédures relatives aux réunions du conseil d'administration et de l'Assemblée Générale, ou les droits et

devoirs des membres non effectifs.

9° la transformation de l'association en société à finalité sociale;

10° tous les cas où les statuts l'exigent.

Art. 15. L'Assemblée Générale est convoquée par le conseil d'administration, au moins une fois par an, dans le courant du mois d'avril, et chaque fois que l'objet ou l'intérêt de l'association le requièrent.

En outre chaque fois qu'un cinquième au moins des membres en font la demande par écrit les administrateurs sont tenus de réunir l'Assemblée Générale endéans le mois de l'introduction de cette demande auprès du conseil d'administration.

Tous les membres sont convoqués huit jours au moins avant la date de l'Assemblée. Cette convocation s'effectue par courrier ordinaire et renseigne l'ordre du jour, le lieu, la date et l'heure de la réunion.

Art. 16. L'Assemblée Générale est présidée par le président, par le vice-président ou par l'aîné en âge des membres présents du conseil d administration. Tous les membres disposent d'une voix à l'Assemblée Générale. Tout membre peut se faire représenter à l'Assemblée Générale par un autre membre, porteur d une procuration écrite mais qui ne pourra être porteur que de deux procurations.

Art. 17. L'ordre du jour de, l'Assemblée Générale est fixé par le conseil d'administration.Tout objet proposé par écrit par au moins un vingtième du nombre total les membres inscrits sur la dernière liste complémentaire déposée au greffe du Tribunal de commerce doit être porté à l'ordre du jour. Il ne peut être valablement voté sur des points qui n'ont pas été portés à l'ordre du jour à moins que deux tiers des membres présents et représentés en décident autrement. Il ne pourra cependant en aucun cas être délibéré en dehors de l'ordre du jour en ce qui concerne une modification des statuts.

MOD 2.2

Volet B - Suite

Art. 18. L'Assemblée Générale statue valablement quel que soit le nombre des membres présents et représentés.

L'Assemblée Générale statue à la majorité ordinaire des voix émises valablement. En cas de partage des voix la proposition Est rejetée.

Une majorité de deux tiers des voix est cependant requise en vue de l'exclusion d'un membre ou de la révocation du mandat d'un administrateur.

Il ne peut être délibéré d'une modification des statuts que dans le respect de l'article 8 de la loi du vingt-sept juin mil neuf cent vingt et un.La dissolution de l'association ne peut être décidée que dans le respect de l'article 20 de cette même loi.

Art. 19. Le secrétaire dresse les procès-verbaux de l'Assemblée Générale. Ces procès-verbaux sont conservés au siège de l'association et signés par le président de l'Assemblée et par le secrétaire. Les copies et extraits de ces procès-verbaux sont signés par président ou par le secrétaire.

Budget et comptes

Art. 20. L'exercice comptable de l'association coïncide avec l'année civile.L'association dispose entre autres

des moyens financiers ci-après:

1° les éventuelles subventions des administrations publiques et organismes publics;

2° les éventuels dons, legs, intérêts de fonds placés, et oætera;

3° la recette de toutes les initiatives légalement autorisées qui ont pour objet de récolter les fonds requis;

4° les éventuelles cotisations des membres.

Art. 21. A la fin de chaque exercice comptable le conseil d'administration clôture les comptes et dresse l'inventaire, le bilan et le budget de l'exercice suivant. Ils sont soumis à l'approbation de l'Assemblée Générale.

Le solde bénéficiaire accroît le patrimoine de l'association et ne peut en aucun cas être distribué aux membres.

Huit jours au moins avant l'Assemblée Générale annuelle les comptes et le budget sont portés à la connaissance des membres qui peuvent à ce moment demander à prendre connaissance, sans déplacement, de toutes les pièces sur lesquelles se fondent les comptes et le budget.

L'Assemblée Générale peut pour la durée qu'elle avisera nommer un ou plusieurs commissaires, membres ou non, chargés de la surveillance des recettes et dépenses de l'association. Ils vérifient en outre l'exactitude des inventaires. Ils peuvent prendre connaissance de tous actes et pièces utiles à l'exécution de leur mission. Ils rendent compte de leur mission à l'Assemblée Générale.

DlssolUtiori

Art. 22. En cas de dissolution volontaire l'Assemblée Générale, ou à défaut le Tribunal, nomme un ou plusieurs liquidateurs, fixe leurs compétences et définit le mode de liquidation.

Art. 23. En cas de dissolution et après apurement du passif l'Assemblée Générale, délibérant conformément aux règles de mise pour une modification des statuts, affectera fes biens. L'actif net sera en tous cas destiné à une institution poursuivant un objet analogue.

Art. 24, Pour tout ce qui n'est pas explicitement prévu par les présents statuts la loi du vingt-sept juin mil neuf cent vingt et un sur les associations sans but lucratif sera d'application,

Bruxelles, le 22 juin 2012

(signé)

Pour extrait conforme,

DEPOORTER Jan, Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Réservé

au

Moniteur

belge

V

20/02/2013
ÿþ MOD 2.2

Ql In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



*13030889*

BRUSSEL

Griffie ~s! ` c

Ondernemingsnr : 0463.314.857

Benaming

(voluit) : MEDICO FARMACEUTISCHE KWALITEITSZORG

(verkort) : MFK

Rechtsvorm : VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK

Zetel : Archimedestraat, 11 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Raad van bestuur - benoemingen en ontslagen - wijzigingen van de statuten

RAAD VAN BESTUUR

De Gewone Algemene Vergadering van 22 juni 2012 besliste als bestuurder te herverkiezen voor een periode van 2 jaar

Voorzitter: de heer Jan DEPOORTER, geboren te Gent, op 10/12/1958, wonende te Dries, 16 à 9630 Zwalm.

Ondervoorzitter: de heer Luc COLLARD, geboren te Ougrée, op 9/11/1949, wonende te 4300 Waremme, chaussée de Nivelles, 31.

Secretaris : de heer Hernando ACOSTA, geboren te Ukkel, op 24/01/1966, wonende te 1790 Affligem, Zwarteberg 59

Penningmeester : de Heer HOORNAERT, Filip, geboren te Blankenberge, op 18/06/1965, wonende te 8200 Sint-Andries, Jozef van Walleghemstraat 12.

Beheerder : de Heer BABYLON, Filip, geboren te Roeselare, op 23/03/1953, wonende te 8340 Damme, Middelburgsesteenweg 25.

Beheerder: de Heer BARTSCH Philippe, geboren te Liège, op 3110311963, wonende te 4140 Sprimon, rue du Centre, 4.

Beheerder : de heer ELSEN Christian, geboren te Marcinelle, op 9/02/1950, wonende te 5530 Yvoir, avenue François Lhoneux, 9.

De Gewone Algemene Vergadering van 22 juni 2012 heeft goedgekeurd de ontslagen van

de Heer PETRE, Léon, geboren te Rocourt, op 07/08/1946, wonende te 4350 Remicourt, Rue de la Résistance, 59.

de Heer RAEMDONCK Jean-Pierre, geboren te Etterbeek op 26/06/1942, wonende te 1380 Lasne, avenue du Bois Sainte Catherine 7.

de Heer BOCK, Christian, geboren te Ixelles, op 2/06/1947, wonende te 1150 Bruxelles, avenue des Eglantines, 11.

de Heer NAGELS Francis, geboren te Essen, op 13/05/1952, wonende te 2940 Hoevenen, Hoge Weg 101.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

ià; MOd2.2

WIJZIGING VAN DE STATUTEN VAN DE VZW MFK

Wij stellen volgende wijzigingen voor aan de Statuten van de vzw MFK gepubliceerd in de bijlage van het Belgisch Staatsblad van 21 mei 1998 met het identificatienummer 9388/98 en gewijzigd op 23 november 2005 (bijlagen van het Belgische Staatsblad van 28.12.2005):

Artikel 1 In artikel 3, worden de termen "de Wetenschappelijke Dienst en de Service Scientifique" vervangen door de termen "Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor Apothekers - le Centre de Développement Scientifique des Pharmaciens".

Artikel 2 In artikel 5 worden de termen "de voorzitter van de wetenschappelijke dienst" vervangen door de termen: "een Nederlandstalig en een Franstalig lid van het Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor Apothekers - Centre de Développement Scientifique des Pharmaciens" en worden de termen "en de voorzitter van de Service Scientifique van dezelfde bond, of bij ontstentenis één wetenschappelijke afgevaardigde per dienst" geschrapt,

Gecodrdineerde statuten goedgekeurd door de algemene vergadering van 22 juni 2012

Medico-Farmaceutische Kwaliteitszorg, afgekort: "MFK"

1000 Brussel

Identificatienummer: 9388/98

STATUTEN

Artikel 1. De vereniging draagt de naam: «Medico Farmaceutische Kwaliteitszorg », in het kort: « MFK », vereniging zonder winstgevend doel,

Al de akten, facturen, aankondigingen, uitgaven en andere stukken, uitgaande van de vereniging, moeten haar benaming vermelden met, onmiddellijk daarvoor of daarna, de vermelding «vereniging zonder winstgevend doel », of de afkorting: « v.z.w. ».

Art. 2. De vereniging is gevestigd te 1000 Brussel, Archimédesstraat 11. Enkel bij beslissing van de Algemene Vergadering kan zij naar een andere plaats overgebracht worden. Zij valt onder de bevoegdheid van het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Art. 3. De vereniging heeft tot doel:

1. Het geven van objectieve medisch-farmaceutische en galenische informatie aan de artsen, teneinde de kwaliteit van het magistraal voorschrift te optimaliseren.

2, De controle op de kwaliteit van de in de officina verstrekte farmaceutische zorg door het organiseren van intercollegiale zelfcontrole, door kwaliteitsonderzoek op de afgeleverde producten in de mate dat deze nog ontbreekt in de praktijk, teneinde de kwaliteit van de uitvoering van de magistrale en officinale bereiding te optimaliseren.

Dit alles in samenwerking met het Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor Apothekers - le Centre de Développement Scientifique des Pharmaciens van de Algemene Pharmaceutische Bond. Dit houdt onder meer in, zonder uitputtend te zijn:

-het aanbrengen van objectieve wetenschappelijke informatie door middel van artsenbezoek;-het inrichten van studiedag en en studieavonden, informatieve dagen en avonden teneinde de kwaliteit van het magistraal voorschrift te verbeteren;-het informeren en bijscholen van apothekers en artsen in de geneesmiddelenleer en de galeniek; het inrichten van zelfcontrolegroepen voor de apothekers;

-het organiseren van controle op de verstrekking en de bereiding in de officina.De vereniging mag aile verrichtingen doen die betrekking hebben op het doet en zij is bevoegd alle roerende of onroerende goederen die zij voor het verwezenlijken van haar doel nodig heeft in eigendom te bezitten en erop zakelijke rechten te vestigen en uit te oefenen,

Art. 4. De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur, Zij kan te allen tijde ontbonden worden. Leden

Art. 5. Het aantal leden is niet beperkt, doch mag niet minder bedragen dan zes.Kunnen ais effectief lid worden aanvaard door de raad van Beheer : natuurlijke of rechtspersonen.

Zijn van rechtswege lid een Nederlandstalig en een Franstalig lid van het Centrum Wetenschappelijke Ontwikkeling voor Apothekers van de Algemene Pharmaceutische Bond.

Kandidaatleden stellen hun kandidatuur schriftelijk aan de Raad Hun kandidaturen dienen door deze te worden aanvaard.Het door de leden jaarlijks verschuldigd lidgeld wordt door de Raad van Beheer vastgesteld, Het mag niet hoger zijn dan vijfhonderd ¬ .

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

n e

ivsoo 2.2

Het staat de Raad van Beheer vrij buiten de effectieve leden van de vereniging, waarop onderhavige statuten van toepassing zijn, personen als participanten, toetredende leden, ereleden, steunende leden of beschermende leden te aanvaarden. Zij bezitten geen stemrecht in de Algemene Vergadering. Hun rechten en plichten worden vastgesteld in een inwendig reglement dat op voorstel van de raad van beheer door de algemene vergadering zal worden goedgekeurd.

De firma's die gebruikmaken van de diensten van huidige v.z.w. mogen rechtens effectief lid zijn met recht van stemmen op de algemene vergadering.

Art. 6, Het staat de leden vrij ontslag te nemen uit de vereniging. Het ontslag wordt betekend bij gewone brief gericht tot de Raad van Beheer op de zetel van de vereniging,

Art. 7. Tot uitsluiting van een lid kan alleen door de algemene vergadering worden besloten, overeenkomstig artikel 18 van de statuten, onder meer bij het niet naleven van de statuten, in geval van klaarblijkelijk wangedrag of ingeval een lid schade berokkent of tracht te berokkenen aan de belangen van de vereniging. Het met uitsluiting bedreigde lid wordt voorafgaandelijk door de Raad van Beheer gehoord. Het proces-verbaal van zijn verklaringen wordt aan de algemene vergadering voorgelegd,

Het lidmaatschap neemt van rechtswege een einde ingeval het lid niet meer aan de vereisten voldoet om lid te worden, zijn vastgestelde bijdrage niet betaalt binnen de dertig dagen nadat hij aar ij aangetekend schrijven werd aangemaand, bij overlijden, failliet- of onbekwaam verklaring of indien het lid onder voorlopig bewind wordt gesteld.

Een uittredend of uitgesloten lid en de rechthebbenden van een overleden lid hebben generlei aanspraak op het vermogen van de vereniging en kunnen nooit terugave van gestorte bijdragen, van inbrengen of vergoeding voor geleverde prestaties vorderen.in geen geval kan het uittredend lid of uitgesloten lid of kunnen de rechthebbenden van een overleden lid, mededeling of kopie van rekeningen, verzegeling van de goederen van de vereniging of het opmaken van een inventaris vorderen.

Op de zetel van de vereniging wordt een register gehouden met de identiteit en de kwaliteit van de leden van elke categorie, met de aanwijzing van hun toetreding en datum en eventueel, van hun uittreding, overlijden of uitsluiting. De geassocieerde leden ondertekenen de vermelding van hun toetreding, ofwel persoonlijk, ofwel per houder van oorspronkelijke volmacht of onder particuliere handtekening, Deze handtekening heeft tot gevolg dat zij akkoord zijn met de statuten van de Vereniging, en de reglementen van orde en beslissingen van zijn organenAlle leden kunnen op de zetel van de vereniging het register van de leden raadplegen, alsmede alle notulen en beslissingen van de algemene vergadering, van de raad van beheer en van de personen die bij de vereniging of voor rekening ervan een mandaat bekleden, evenals alle boekhoudkundige stukken van de vereniging.

Raad van Beheer

Art. 8, De vereniging wordt beheerd door een Raad van Beheer van minimum vijf beheerders niet noodzakelijk [eden van de vereniging, en die worden benoemd voor een maximum, maar hernieuwbare periode, van twee jaar.

Minstens drie beheerders worden door de algemene vergadering gekozen uit een lijst van leden van beroepsverenigingen van zelfstandige apothekers of afgevaardigden van deze.

Minstens een beheerder wordt door de algemene vergadering gekozen ui een lijst van leden van beroepsverenigingen van coöperatieve apothekers of afgevaardigden van deze.

Minstens een beheerder wordt door de algemene vergadering gekozen ui een lijst van leden van farmaceutische bedrijven of afgevaardigden van deze,

Een beheerder wordt geacht na zijn ontslag, of na bet verlopen van de termijn waarvoor hij is benoemd zonder dat in zijn vervanging of herbenoeming is voorzien, zijn opdracht verder te vervullen totdat redelijkerwijze in zijn vervanging of herbenoeming ka worden voorzien.

De beheerders worden benoemd en bun mandaat kan herroepen worden door de Algemene Vergadering. Elke benoeming, ontslag of herroeping moet worden bekendgemaakt in de bijlagen tot het Belgisch Staatsblad.

Art. 9. De Raad van Beheer is belast met de uitvoering van de beslissingen van de algemene vergadering. Hij leidt de zaken van de vereniging.De raad is bevoegd om alle handelingen van beheer te verrichte daarin begrepen zijnde de benoeming, het ontslag en de vaststelling van de bezoldiging van het personeel en van derde medewerkers, het bepalen van hun taken en het vaststellen van huishoudelijke reglementen. De raad is bevoegd om alle daden van beschikking te stellen die niet uitdrukkelijk door de wet of do deze statuten, aan de algemene vergadering zijn voorbehouden, hij is bevoegd tot het sluiten van alle aankopen, verkopen en ruilingen van roerende en onroerende goederen, van huur- en verhuurovereenkomsten van welke duur ook, dadingen, compromissen en arbitragebedingen, tot het aanvaarden en verwerpen van subsidies, tegemoetkomingen, schenkingen en legaten, tot het beleggen van gelden, het aangaan of toestaan van leningen en het toekennen van hypotheken, één en ander met of zonder beding van dadelijke uitwinning en het verlenen van alle zakelijke waarborgen, te besluiten tot de afstand van alle rechten en rechtsvorderingen, tot de opheffing en de machtiging tot doorhaling, met of zonder kwitantie, van alle inschrijvingen, overschrijvingen, beslag verzet.

De Raad van Beheer vertegenwoordigt de vereniging in a handelingen in en buiten rechte. De vereniging wordt ten aanzien van derden rechtsgeldig verbonden door de handtekening van twee beheerders gezamenlijk

C ' V

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

optredend, benevens de bijzondere opdracht hierna verleend voor het dagelijks bestuur in artikel 13 van de statuten.

De vereniging is aansprakelijk voor de fouten die kunnen worden toegerekend aan haar aangestelde of aan de organen waardoor zij handelt. De bestuurders en de personen die met het dagelijks bestuur zijn belast gaan geen enkele persoonlijke verplichting aan inzake de verbintenissen die de vereniging aangaat.

Het patrimonium van de vereniging beantwoordt enkel aan de contractuele verbintenissen in zijn naam en de leden mogen in geen enkel geval, verantwoordelijk gehouden worden. Dus, de leden gaan geen enkele persoonlijke verplichting aan inzake de verbintenissen die de vereniging aangaat.

Art. 10. De Raad van Beheer kiest in zijn schoot een voorzitter, een ondervoorzitter, een penningmeester en een secretaris.

De Raad van Beheer vergadert, op bijeenroeping van de voorzitter telkens het belang van de vereniging het verlangt en minstens eenmaal per jaar. De raad vergadert eveneens op verzoek van twee beheerders.

De oproeping voor de bijeenkomsten geschiedt schriftelijk, en minstens acht dagen vóór de vergadering. Komt de raad samen op verzoek van twee beheerders, dan moet de vergadering gehouden worden binnen de veertien dagen na hun schriftelijk verzoek.

De raad beslist geldig wanneer minstens de helft van haar leden aanwezig is of bij middel van een schriftelijke volmacht vertegenwoordigd. Volmacht om een beheerder op de vergadering van de Raad van Beheer te vertegenwoordigen, mag enkel verleend worden aan een andere beheerder. Niemand mag meer dan twee lastgevers vertegenwoordigen.

De raad beslist bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter beslissend.De raad beslist bij geheime stemming wanneer zulks door ten minste twee beheerders wordt gevraagd.

Art. 11. De ondervoorzitter vervangt de voorzitter, in al zijn bevoegdheden, wanneer deze verhinderd is. Bij ontstentenis of verhindering van voorzitter en ondervoorzitter, wordt hij vervangen door de oudste beheerder in leeftijd.

Art. 12. De secretaris of de persoon die daartoe wordt aangeduid houdt de notulen van de zittingen van de Raad van Beheer. Deze notulen worden door de voorzitter en de secretaris of of de persoon die daartoe wordt aangeduid ondertekend, Uitgiften en kopieën ervan worden tevens door de voorzitter of de secretaris of de persoon die daartoe wordt aangeduid ondertekend.

Art. 13. De gewone briefwisseling mag ondertekend worden door elk lid van de raad van beheer afzonderlijk.

De handelingen van dagelijks beheer worden geldig uitgevoerd door een bestuurder of elke andere persoon die daartoe door de raad van bestuur werd aangeduid.

De akten van dagelijks beheer en de stukken ter uitvoering van de beslissingen van de Raad van Beheer mogen ondertekend worden door elk lid van de raad van beheer afzonderlijk, hetzij door een derde persoon, daarmee ten algemene of ten bijzondere titel door de Raad belast. Boven een vastgesteld bedrag, dat door het inwendige reglement wordt bepaald, worden de checks en overschijvingsformulieren, in verband met de betalingen ten laste van de vereniging, ondertekend door twee [eden van de raad van beheer of door een lid van de Raad van Beheer en de derde persoon aan het dagelijkse beheer belast, telkens met twee handelend.

Elk lid van de raad van beheer mag afzonderlijk namens de vereniging alle kwitanties en ontvangstbewijzen ten aanzien van vervoerinstanties, post, bank, spaarkas en dergelijke meer, ondertekenen.

Algemene vergadering

Art. 14. De regelmatig bijeengekomen algemene vergadering vertegenwoordigt al de leden; haar besluiten

verbinden evenzeer de leden die afwezig zijn en degenen die niet stemmen of tegenstemmen. Enkel effectieve

leden hebben stemrecht op de vergadering.

Zij beraadslaagt en beslist inzake:

1° het wijzigen van de statuten;

2° het goedkeuren van de begroting, rekeningen en inventarissen;

3° het geven van de ontheffing van aansprakelijkheid over het jaarlijks beheer van de Raad van Beheer;

4° het vrijwillig ontbinden van de vereniging;

5° het uitsluiten van een lid;

6° het benoemen van één of meerdere commissarissen en het herroepen van hun mandaten;

7° het benoemen van de vereffenaars, het bepalen van hun bevoegdheid en de wijze van vereffenen;

8° het aanvaarden van een inwendig reglement dat bindend zal zijn voor alle [eden en niet effectieve leden

na goedkeuring ervan door de algemene vergadering en dat betrekking kan hebben op de gcede werking van

de vereniging zoals het uitwerken van nadere procedures in verband met de vergaderingen van de Raad van

Beheer, van de algemene vergadering of in verband met de rechten en plichten van de niet effectieve leden.

9° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

10° aile gevallen waarin de statuten dat vereisen,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 15. De algemene vergadering wordt bijeengeroepen door de Raad van Beheer ten minste eenmaal 's laars, in de loop van het eerste semester, en telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks vereist. De beheerders zijn bovendien verplicht de algemene vergadering bijeen te roepen, telkens als ten minste één vijfde van de leden daarom schriftelijk verzoekt en wel binnen de maand na het indienen van zulk verzoek bij de Raad van Beheer.

Alle leden moeten worden opgeroepen ten minste acht dagen vôôr de vergadering. Dit geschiedt bij gewone brief, die de agenda, evenals de plaats, de datum en het uur van bijeenkomst vermeldt.

Art. 16. De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter, de ondervoorzitter of het oudst aanwezige lid van de Raad van Beheer. Alle leden beschikken in de algemene vergadering over één stem. Elk lid kan zich op de vergadering laten vertegenwoordigen door een ander lid, voorzien van een schriftelijke volmacht, maar die slechts houder mag zijn van twee volmachten.

Art. 17, De agenda van de algemene vergadering wordt vastgesteld door de Raad van Beheer. Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door ten minste één twintigste van het totaal aantal leden, zoals dit blijkt uit de laatste ter griffie van de rechtbank van koophandel neergelegde aanvullende lijst, moet op de agenda worden geplaatst. Over onderwerpen die niet op de agenda voorkomen kan niet geldig worden gestemd, tenzij twee derden van de aanwezige en vertegenwoordigde leden er anders over oordelen. In geen geval echter mag beraadslaagd worden buiten de agenda wanneer het gaat om een wijziging van de statuten.

Art. 18. De algemene vergadering beslist geldig, welk ook het aantal aanwezige en vertegenwoordigde leden zij,

De algemene vergadering beslist bij gewone meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen. Bij staking van stemmen is het voorstel verworpen.Een meerderheid van twee derde van de stemmen is evenwel vereist voor bet uitsluiten van een lid en het herroepen van een mandaat van beheerder.

Over het wijzigen van de statuten kan slechts beraadslaagd worden, mits naleving van artikel 8 van de wet van zevenentwintig juni negentienhonderd eenentwintig.

Tot de ontbinding van de vereniging kan slechts worden besloten, mits naleving van artikel 20 van dezelfde wet.

Art, 19. De secretaris of de persoon die daartoe wordt aangeduid houdt de notulen van de algemene vergadering. Deze notulen worden ten zetel van de vereniging bewaard en ondertekend door de voorzitter van de vergadering en de secretaris of de persoon die daartoe wordt aangeduid.Uitgiften en kopieën ervan worden tevens door de voorzitter of de secretaris of de persoon die daartoe wordt aangeduid ondertekend.

Begroting en rekeningen

Art. 20. Het boekjaar van de vereniging loopt samen met het kalenderjaar,

De vereniging beschikt onder meer over volgende geldmiddelen:

1° de eventuele subsidies van openbare besturen en organisaties;

2° de eventuele giften, legaten, interesten van geplaatste gelden, enzovoorts;

3° de opbrengst van alle wettelijke geoorloofde initiatieven die voor doel hebben de nodige gelden.te

verwerven;

4° de eventuele lidgelden.

Art. 21. Bij het einde van elk boekjaar worden door de Raad van Beheer de rekeningen afgesloten, de inventaris en de balans alsmede de begroting van het volgend jaar opgemaakt.

Ze worden aan de goedkeuring van de Algemene Vergadering onderworpen.hlet batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging en kan onder geen beding aan de leden worden uitgekeerd.

De rekening en bégroting worden ten minste acht dagen vóór de jaarlijkse algemene vergadering ter kennis gebracht van de leden, die alsdan inzage kunnen vorderen, doch zonder verplaatsing, van al de bescheiden waarop de rekeningen en begroting zijn gesteund.

De algemene vergadering kan één of meer commissarissen benoemen, al dan niet leden, voor een duur die zij bepaalt, en die belast worden met het toezicht op de ontvangsten en uitgaven van de vereniging, Zij gaan tevens de juistheid na van de inventarissen.

Zij mogen kennis nemen van alle akten en bescheiden die nuttig zijn Voor het vervullen van hun opdracht. Zij brengen verslag uit over hun opdracht op de te houden algemene vergadering.

Ontbinding

Art. 22. ln geval van vrijwillige ontbinding worden door de algemene vergadering of, bij gebreke daarvan, docr de rechtbank, één of meer vereffenaars benoemd, hun bevoegdheid bepaald en de wijze van vereffenen omschreven.

Art. 23. ln geval van ontbinding zal, na aanzuivering van het passief, de bestemming van de goederen bepaald worden door de algemene vergadering, beraadslagend overeenkomstig de regels van een statutenwijziging. Het nettoactief zal in ieder geval moeten bestemd zijn voor een instelling met een gelijkaardig doel,

Man 2.2

Luik B - Vervolg

Art, 24. Voor alles waarin in onderhavige statuten niet uitdrukkelijk is voorzien, is de wet van zevenentwintig juni negentienhonderd eenentwintig, op de verenigingen zonder winstgevend doel toepasselijk .

Brussel, 22 juni 2012

(get.)

Voor eenvormig afschrift

DEPOORTER Jan, Voorzitter

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/02/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

10/08/2011
ÿþMOD 2.2

.jjj ~ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

~ !!!/ ~



131iiiSSEL

2 9 JUL Uit

Griffie

IIl 1lll 11111 11111 1llI IfilI 11111 I~N1MI

*iiiaane*

be a Bi Sta

Ondernemingsnr : 0463.314.857

Benaming

(voluit) : MEDICO FARMACEUTISCHE KWALITEITSZORG

(verkort) : MFK

Rechtsvorm : VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK

Zetel : Archimedestraat, 11 te 1000 Brussel

Onderwerp akte : Raad van bestuur - benoemingen

De Gewone Algemene Vergadering van 26 juni 2009 besliste als bestuurder te herverkiezen voor een periode van 2 jaar :

Voorzitter: de Heer PETRE, Léon, geboren te Rocourt, op 07/08/1946, wonende te 4350 Remicourt, Rue de la Résistance, 59.

Ondervoorzitter: de Heer MAZY, Henry, geboren te Crehen (Hannut), op 8/02/1938, wonende te 4030 Grivegnée, Avenue de l'Agriculture, 89.

Penningmeester : de Heer NAGELS Francis, geboren te Essen, op 13/05/1952, wonende te 2940, Hoevenen, Hoge Weg 101.

Secretaris : de Heer HOORNAERT, Filip, geboren te Blankenberge, op 18/06/1965, wonende te 8200 Sint-: Andries, Jozef van Walleghemstraat 12.

Beheerder : de Heer BABYLON, Filip, geboren te Roeselare, op 23/03/1953, wonende te 8340 Damme,: Middelburgsesteenweg 25.

Beheerder : de Heer GUILLAUME Georges, geboren te Stavelot, op 13/12/1954, wonende te 1440 Braine-le-Château, Rue de la Libération, 46.

Beheerder : de Heer RAEMDONCK Jean-Pierre, geboren te Etterbeek op 26/06/1942, wonende te 1380 Lasne, avenue du Bois Sainte Catherine 7.

Beheerder : de Heer BOCK, Christian, geboren te Ixelles, op 2/06/1947, wonende te 1150 Bruxelles, avenue, des Eglantines, 11.

Beheerder : de Heer BARTSCH Philippe, geboren te Liège, op 31/03/1963, wonende te 4140 Sprimon, rue du Centre, 4.

Op de laatste blz. van Luik B vernielden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/08/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

De Gewone Algemene Vergadering van 24 juni 2010 heeft goedgekeurd de ontslagen van :

Ondervoorzitter: de Heer MAZY, Henry, geboren te Crehen (Hannut), op 8/02/1938, wonende te 4030 Grivegnée, Avenue de l'Agriculture, 89 vervangen door de heer COLLARD Luc, geboren te Ougrée, op 911111949, wonende te 4300 Waremme, chaussée de Nivelles, 31.

Beheerder : de Heer GUILLAUME Georges, geboren te Stavelot, op 13/12/1954, wonende te 1440 Braine-le-Château, Rue de 1a Libération, 46 vervangen door de heer ELSEN Christian, geboren te Marcinelle, op 9/02/1950, wonende te 5530 Yvoir, avenue François Lhoneux, 9.

Voor eenvormig afschrift

PETRE Léon, Voorzitter

COLLARD Luc, Ondervoorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

tK

I Voor-

" ' behouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/08/2011 - Annexes du Moniteur belge

10/08/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2,2



sRuetLee

Greffe

1111M1111111111 I II1 II I lll lll

*11123779*

R+ Mi

N° d'entreprise :

Dénomination (en entier) :

(en abrégé) : Forme juridique : Siège : Objet de l'acte :

0463.314.857

QUALITÉ MÉDICO-PHARMACEUTIQUE

QMP

Association sans but lucratif

rue Archimède, 11 à 1000 Bruxelles

Conseil d'administration - Nominations

L'assemblée générale ordinaire du 26 juin 2009 a décidé de réélire en qualité d'administrateur pour un terme de deux ans :

Président : Monsieur PETRE Léon, né à Rocourt le 7/08/1946, domicilié à 4350 Remicourt, rue de la Résistance, 59.

Vice-Président : Monsieur MAZY Henry, né à Crehen (Hannut), le 8/02/1938, domicilié à 4030 Grivegnée, avenue de l'Agriculture, 89.

Trésorier: Monsieur NAGELS, Francis né à Essen, le 13/05/1952, domicilié à 2940 Hoevenen, Hoge Weg 101.

Secrétaire: Monsieur HOORNAERT, Filip, né à Blankenberge, le 18/06/1965, domicilié à 8200 Sint-Andries , Jozef van Walleghemstraat 12.

Administrateur : Monsieur BABYLON, Filip, né à Roeselare, le 23/03/1953, domicilié à 8340 Damme, Middelburgsesteenweg 25.

Administrateur : Monsieur GUILLAUME Georges, né à Stavelot, le 13/12/1954, domicilié à 1440 Braine-le-Château, Rue de la Libération, 46.

Administrateur : Monsieur RAEMDONCK Jean-Pierre, né à Etterbeek le 26/06/1942, domicilié à 1380: Lasne, avenue du Bois Sainte Catherine, 7.

Administrateur : Monsieur BOCK Christian, né à Ixelles le 2/06/1947, domicilié à 1150 Bruxelles, avenue des' Eglantines, 11.

Administrateur : Monsieur BARTSCH Philippe, né à Liège ie 3110311963, domicilié à 4140 Sprimon, rue du' Centre, 4.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/08/2011 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Volet B - Suite

L'assemblée générale ordinaire du 24 juin 2010 a approuvé les démissions de :

MOO 2.2

~ ~ l

Réservé . " au Moniteur belge

Vice-Président : Monsieur MAZY Henry, né à Crehen (Mannut), le 810211938, domicilié à 4030 Grivegnée, avenue de l'Agriculture, 89 qui est remplacé par Monsieur COLLARD Luc, né à Ougrée, le 9/11/1949, domicilié à 4300 Waremme, chaussée de Nivelles, 31.

' Administrateur : Monsieur GUILLAUME Georges, né à Stavelot, le 13/12/1954, domicilié à 1440 Braine-le-

Château, Rue de la Libération, 46 qui est remplacé par Monsieur ELSEN Christian, né à Marcinelle, le 9/02/1950, domicilié à 5530 Yvoir, avenue François Lhoneux, 9.

Pour extrait conforme,

PETRE Léon, Président

COLLARD Luc, Vice-Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 10/08/2011 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Coordonnées
MEDICO FARMACEUTISCHE KWALITEITSZORG, AFGEKO…

Adresse
ARCHIMEDESTRAAT 11 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale