NOTHERN ALLIANCE FOR SUSTAINABILITY, AFGEKORT : ANPED

Divers


Dénomination : NOTHERN ALLIANCE FOR SUSTAINABILITY, AFGEKORT : ANPED
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 834.311.648

Publication

17/03/2011
ÿþi..

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening



In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

111111

*11042181+

vi

behi eau Bel. Staa

$FussE[

71-0> ..~

Griffie

Benaming : Nothern Alliance for Sustainability, in het kort "ANPED i.v.z.w."

Rechtsvorm : I .V.Z.W.

Zetel : Fiennesstraat 77

1070 Anderlecht (Brussel)

Ondernemingsnr : Voorwerp akte :

IVZW: oprichting

Tekst/ Uittreksel uit een akte verleden voor notaris Veerle Boere te Borgerhout op zes januari tweeduizend en elf, geregistreerd als volgt : "Geregistreerd vijf bladen geen renvooien te Antwerpen, elfde kantoor der registratie op 13 januari 2011 boek 266 blad 93 vak 7 Ontvangen: vijfentwintig euro (25,00 euro) De Eerstaanwezend Inspecteur, ai., getekend, De Beider M."

De oprichters, zijnde:

1) de heer BRIZGA, Janis, geboren te Riga op twintig maart negentienhonderd vijfenzeventig, nationaliteit: Letland, paspoort nummer 1L0873603, identiteitsnummer 200375-10628, wonende te LV 1007 Latvia, Kuldigas iela 24-3, Riga;

2) de heer TOMASEVIC, Tomislav, geboren te Zagreb op dertien januari negentienhonderd tweeëntachtig, nationaliteit: Hrvatsko Kroatische republiek, paspoort nummer 003394895, wonende te 10000 Zagreb  Kroatië, Cernika 31;

3) mevrouw WITMER, Boleslawa Maria, geboren te Amsterdam (Nederland) op veertien februari negentienhonderd vierenvijftig, nationaliteit: Nederland, paspoort nummer NP4OH16F9, wonende te 1272 EZ Huizen (Nederland), Crailoseweg 132;

4) de heer VAN DER GAAG (van der Gaag), Pieter Jeroen, geboren te Rheden (Nederland) op drieëntwintig juni negentienhonderd negenenzestig, nationaliteit: Nederland, paspoort nummer NWH6L1DF6, wonende te 1056 JD Amsterdam (Nederland), Willem de Zwijgerlaan 7-3hg.

5) mevrouw GREYL, Lucia Sophie Charlotte, geboren te Montbéliard (Frankrijk) op twee juli negentienhonderd drieëntachtig, nationaliteit: Frankrijk, paspoort nummer 03RB26225, wonende te 00185 Rome (Italië), Via Giolitti 190;

6) mevrouw GOLUBOVSKA  ONISIMOVA, Ganna, geboren te Ukraïne op negentien augustus negentienhonderd vierenzestig, nationaliteit: Ukraïne, paspoort nummer EK788747, wonende te 04050 Ukraine, app. 48, 30 Bilorus st. Kiev;

7) de heer CHURCH, Christopher John, geboren te Oxford op zesentwintig mei negentienhonderd drieënvijftig, nationaliteit: Verenigd Koninkrijk, paspoort nummer 500340967, wonende te London E5 9PS (Verenigd Koninkrijk), 58B Southworld Rd.

8) mevrouw RIJNHOUT, Aleida Geertruida Johanna, geboren te Roosendaal en Nispen (Nederland) op twee juni

negentienhonderd eenenzestig, nationaliteit: Nederland, paspoort nummer NNK5HK7B8, wonende te 2060

Antwerpen (België)  Constitutiestraat 40.

Die zijn overeengekomen een internationale vereniging zonder winstoogmerk op te richten, waarvan de statuten letterlijk

als volgt luiden:

STATUTEN

Artikel 1. Benaming

Een internationale vereniging zonder winstoogmerk wordt opgericht onder de benaming "Northern Alliance for

Sustainability", afgekort "ANPED i.v.z.w." overeenkomstig titel III van de Belgische wet van zevenentwintig juni

negentienhonderd éénentwintig betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen

zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Artikel 2. Adres van de maatschappelijke zetel.

De zetel van de vereniging is gevestigd op het adres: 1070 Brussel (Anderlecht)  Fiennesstraat 77. De zetel mag

overgebracht worden naar eender welke andere plaats in België bij beslissing van de Raad van Bestuur, te publiceren in

de Bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

Artikel 3. Maatschappelitk doel

ANPED is een onafhankelijke internationale vereniging die werkt aan Duurzame Ontwikkeling zonder enig winstoogmerk.

ANPED's voornaamste werkgebied valt samen met de UNECE regio.

De doelstellingen zijn, inter alla:

-De activiteiten van de leden coördineren

-Ervaringen uitwisselen

-Wederzijds leren ondersteunen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

Luik B - Vervolg

-Het debat aanzwengelen en instrumenten tot implementatie ontwikkelen aangaande het leefmilieu en Duurzame Ontwikkeling

-Participatieve democratie, verantwoord burgerschap en goed bestuur bevorderen.

-Het stimuleren en ondersteunen van de ontwikkeling van kennis en toepassing van Duurzame Ontwikkelingsissues in alle andere regio's, zoals Afrika, Azië en Latijns Amerika.

-Europese en internationale (UN) politiek en regelgeving beïnvloeden teneinde deze doelstellingen te bevorderen en deel te nemen aan de duurzame ontwikkeling van de wereldgemeenschap door de activiteiten van de leden van ANPED te coördineren en faciliteren, in samenwerking met andere maatschappelijk belangrijke groepen (major groups), zoals gedefinieerd in Agenda 21 van de Rio Wereldtop UNCSD in 1992.

-Financiële middelen verwerven en beheren die bestemd zijn voor gemeenschappelijke projecten van ANPED leden.

-Alle maatregelen nemen en deelnemen aan alle activiteiten die rechtstreeks of onrechtstreeks de doelstelling van de vereniging kunnen bevorderen.

Om haar doel rechtstreeks of onrechtstreeks te bereiken is de vereniging gemachtigd roerende en onroerende goederen te verwerven, contracten af te sluiten , giften en subsidies te aanvaarden, bezittingen en rechten te verkopen, in onderpand te geven, te hypothekeren en ter beschikking te stellen aan derden; dit alles met inachtneming van de wettelijke bepalingen terzake.

Tevens kan de vereniging deelnemen aan andere non-profit organisaties die een gelijkaardig doel nastreven. Dit alles in overeenstemming met de wettelijke voorzieningen, de bepalingen van deze statuten en mogelijke amendementen daarop.

Artikel 4. Leden.

De vereniging is een netwerk bestaande uit niet-gouvernementele organisaties (NGO) gevestigd in de UNECE-regio, en in het bijzonder actief rond de problematiek van Duurzame Ontwikkeling en de issues vermeld in artikel 3.

De vereniging is samengesteld uit NGO's en maatschappelijke organisaties (civil society organisations CSO) onderworpen aan de goedkeuring van de Raad van Bestuur, na een aanvraag tot lidmaatschap. (De te volgen gedetailleerde procedure wordt bekrachtigd door de Raad van Bestuur en is beschikbaar op de website)

Leden moeten NGOs of CSOs zijn met een eigen rechtspersoonlijkheid volgens de wetten van het land waar ze zijn geregistreerd. Ze moeten geregistreerd zijn in de landen binnen de UNECE regio. Hun hoofddoel dient in overeenstemming te zijn met de doelstellingen van ANPED. Individuen kunnen geen lid worden van de vereniging. Leden dienen hun activiteiten te realiseren op een permanente basis onafhankelijk van alle commerciële, industriële of partijpolitieke beïnvloeding of belangen en niet bezig met bekerende propaganda .

Leden zijn verplicht een minimale lidmaatschapsbijdrage te betalen, vastgesteld door de Algemene Vergadering van de vereniging.

Elk lid van de organisatie kan op elk moment zijn lidmaatschap opzeggen door een aangetekend schrijven of een getekende brief in een pdf-file te verzenden aan het secretariaat. Het ontslag zal in voege treden op de eerste algemene vergadering van de vereniging na ontvangst van de brief. Als het lidmaatschap eindigt gedurende,het financiële jaar, wat ook de reden is, de lidorganisatie zal zijn gecontracteerde verplichtingen met de vereniging toch moeten uitvoeren, in overeenstemming met het akkoord en advies van de Raad van Bestuur. Financiële middelen die beschikbaar zijn gesteld als gevolg van het partnership zullen moeten worden terugbetaald, tenzij de Raad van Bestuur anders beslist. Na het beëindigen kan de lidorganisatie geen rechten meer claimen op de vereniging, noch is het verantwoordelijk voor claim die later nog kunnen komen. De lidorganisatie mag ook niet meer het logo en naam van de organisatie meer gebruiken, noch elk andere zaak dat de vereniging toebehoort.

De algemene vergadering kan beslissen een lid uit te stoten. Dit met twee derde meerderheid van stemmen, de stem van het lid wiens uitstoting behandeld wordt niet meegerekend, nadat dit lid de kans kreeg zich te verdedigen. Geen lid kan worden uitgestoten zonder schriftelijk op de hoogte te zijn gebracht van de redenen achter de uitstoting. Dit bericht zal minimaal drie maanden voor de datum van de algemene vergadering die zal beslissen over deze kwestie, worden verzonden.

Artikel 5: Algemene vergadering

a) De algemene vergadering is de hoogste autoriteit van de vereniging en zal jaarlijks worden samengeroepen, op de plaats die vermeld wordt in de oproepingsbrief. De Algemene Vergadering vergadert onder het voorzitterschap van een lid van de Raad van Bestuur.

De Algemene Vergadering (A.V.) heeft de ruimste bevoegdheden met het oog op de verwezenlijking van de doeleinden en de activiteiten van de vereniging.

Tot de uitsluitende bevoegdheid van de A.V. behoren de volgende aangelegenheden:

1. wijziging van statuten.

2. benoeming en afzetting van de leden van de Raad van Bestuur, met uitzondering van het hierna vermelde in artikel 7 e)

3. vaststelling van de contributie.

4. goedkeuring van de begroting en van de jaarrekening.

5. vrijwillige ontbinding van de vereniging.

6. andere bevoegdheden:

- de aanneming en wijziging van het intern huishoudelijk reglement.

De A.V. is samengesteld uit alle leden. Ieder lid, die een vertegenwoordiger is van de respectievelijke aangesloten partij maakt deel uit van de A.V. Er is echter slechts één stem per aangesloten partij, zelfs indien er meerdere vertegenwoordigers zouden zijn.

b) Aan de leden zal door de Raad van Bestuur ten laatste twee maanden op voorhand het bericht verzonden worden dat de Algemene Vergadering wordt gehouden. Ten laatste zes weken voor de Algemene Vergadering zal een e-mail uitnodiging verzonden worden die documenten bevat aangaande elk agendapunt. Als een lid een issue wenst te

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

Voor- béhouden aan het Belgisch Staatsblad Luik B - Vervolg

bespreken op de Algemene vergadering dient dit minimum negen weken op voorhand een gedocumenteerde verwittiging hiervan te worden verzonden naar het secretariaat.

c) De Algemene Vergadering zal minimum steeds volgende agendapunten dienen te behandelen.

"1. Samenstelling von de vergadering met bepaling von de stemgerechtigde leden

2. Verkiezing von de mandatarissen van de algemene vergadering

* de voorzitter van de vergadering

* de verslaggever van de vergadering

* de verkiezingsmandatarissen

3. het overzicht van de activiteiten in het vorige werkingsjaar

4. de rekeningen van vereniging

5. het nieuwe budget

6. programmes en plannen voor het komende werkingsjaar inclusief beleidsissues

7. Issues aangebracht door leden of voorbereid door het secretariaat en voorbereid door middel van documenten in overeenstemming met de regels van de samenroepingsprocedure zoals hoger uiteengezet.

8. verkiezing van bestuursleden

9. afsluiten van de vergadering"

d) De AV kan ook de statuten aanpassen, in dat geval moet ze relevante documenten voorbereiden in overeenstemming met de vereiste procedure en agenda punt 7. Leden kunnen een wijziging aan de statuten enkel eisen op volgende wijze: het issue aanbrengen in een AV nadat het issue voorbereid werd in overeenstemming met de vastgelegde procedure en paragraaf 7. Enkel indien een minimum van 2/3 van op AV aanwezige leden akkoord gaan; Een voorgestelde wijziging kan opnieuw opgeworpen worden op de eerstvolgende AV.

e) Het opheffen (ontbinding en vereffening) van de vereniging zal dezelfde procedure als d) hierboven volgen; evenwel met de toevoeging dat de uiteindelijke beslissing tot opheffing van de vereniging zal dienen genomen te worden op een buitengewone Algemene Vergadering samengeroepen om enkel dit thema te bespreken. De eindbeslissing dient te worden genomen met tweederde meerderheid van de minimaal 2/3 van de leden aanwezig of vertegenwoordigd tenzij uitzonderlijke gebeurtenissen, zoals het verlies van de financiële basis van de vereniging, plaatsgevonden hebben.

f) Een buitengewone Algemene Vergadering kan samengeroepen worden door de Raad van Bestuur van de vereniging of indien een minimum van minstens twintig procent van de leden van de vereniging een dergelijk verzoek ondersteunen. De berichtgeving rond de vergadering volgt dezelfde procedure als in artikel 5b beschreven.

g) Elk lid kan een gevolmachtigde aanduiden die in plaats van het lid deelneemt aan de Algemene Vergadering. De Raad van Bestuur zal hiervan voor het begin van de vergadering schriftelijk worden geïnformeerd.

h) Op voorstel van de Raad van Bestuur of van een lid, kunnen andere personen uitgenodigd worden om delen van de Algemene Vergadering bij te wonen die betrekking hebben op specifieke agendapunten,op voorwaarde dat deze personen aanvaard werden door de Raad van Bestuur.

i) Om de drie jaar stelt de Raad van Bestuur een verkiezingscomité aan, dat op zijn beurt kandidaten voor het bestuur zal zoeken en voorstellen. Het verkiezingscomité zal bestaan uit de voorzitter en twee individuele leden van twee verschillende ledenorganisaties die een actieve interesse betoond hebben in de vereniging. De uitvoerend directeur van het secretariaat zal de permanente secretaris van het verkiezingscomité zijn. Alle leden van het verkiezingscomité zullen stemrecht hebben als er gestemd dient te worden om te beslissen en overeenstemming te bereiken over kandidaten. De leden zal gevraagd worden hun kandidaten te nomineren bij het verkiezingscomité ten laatste tien weken voor de AV. Het verkiezingscomité dient haar kandidaten bekend te maken binnen dezelfde termijnen als deze die gelden voor de overige documenten. NGO leden kunnen de beslissing van het verkiezingscomité enkel ongedaan maken als 30% van de leden van de vereniging hun kandidaat steunen. ANPED tracht een evenwicht te bereiken tussen de bestuurders aangaande geslacht en regio van oorsprong.

j) Gevolmachtigde leden kunnen zich geen kandidaat stellen op de Algemene Vergadering.

k) Op de jaarlijkse Algemene Vergadering worden er drie van haar leden benoemd, leden die geen deel uit maken van de Raad van Bestuur, om de financiële rapporten van de penningmeester te controleren. Zij zullen voor de volgende Algemene Vergadering een rapport met hun bevindingen opstellen.

Artikel 6: Stemming

a) Elk lid dat zijn lidmaatschapbijdrage de laatste twee jaar betaald heeft, zal stemrecht krijgen. De leden van de Raad van Bestuur, die pro bono werkt, zullen ook stemrecht krijgen.

b) Een quorum is vereist opdat de Algemene Vergadering geldige beslissingen kan nemen. Het quorum wordt bereikt wanneer minstens de helft van de leden deelnemen aan de stemming. Elk lid kan daartoe door middel van een stuk dat zijn handtekening draagt (met inbegrip van de digitale handtekening zoals bedoel in artikel 1322, alinea 2 van het Burgerlijk Wetboek) waarvan kennis is gegeven per brief, telefax of elektronische post, aan een mede-lid of een derde volmacht geven hem op een welbepaalde vergadering te vertegenwoordigen en er in zijn plaats te stemmen.

c) De stemming voor verkiezingen zal geheim zijn.

d) Tenzij anders bepaald in deze statuten, volstaat een eenvoudige meerderheid van de aanwezige of afgevaardigde leden om beslissingen en resoluties te aanvaarden.

e) Alle genomen beslissingen worden op de volgende wijze aan de leden ter kennis gebracht. Het proces-verbaal

van A.V. wordt binnen de maand aan alle leden per e-mail of enig ander communicatiemiddel verzonden.

De beslissingen van de A.V. worden genotuleerd in een register, ondertekend door de voorzitter en bewaard door de

Uitvoerend Directeur, die dit register ter beschikking houdt in het kantoor van de Uitvoerend Directeur.

Artikel 7: Leden van de Raad van Bestuur en de duurtijd van hun mandaat

De Raad van Bestuur bestaat uit minstens vier en niet meer dan negen leden, waaronder zeker de voorzitter, vice-

voorzitter, de secretaris en de penningmeester, die afzonderlijk verkozen worden. De voorzitter zal steeds de





Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/03/2011 - Annexes du Moniteur belge



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

" r Voor- béhouden Luik B - Vervolg

aan het vergaderingen van de Raad van Bestuur voorzitten. Als de voorzitter verhinderd is zal de vice-voorzitter deze taak

Belgisch Staatsblad waarnemen.

Duurtijd van de mandaten

a) De leden van de Raad van Bestuur zoals genoemd in de hierna vermelde overgangsbepalingen, zullen hun taken in de Raad van Bestuur beëindigen wanneer hun mandaat afloopt of wanneer ze ontslag nemen.

b) Het mandaat van de leden van de Raad van Bestuur loopt gedurende een termijn van drie jaar. Ze kunnen maximaal voor twee extra opeenvolgende termijnen verkozen worden.

c) De leden van de Raad van Bestuur dienen hun ontslag schriftelijk in te dienen.

d) Leden van de Raad van Bestuur kunnen in een andere functie verkozen of aangesteld worden, in ieder geval zullen hun opeenvolgende termijnen nooit langer zijn dan negen jaar.

e) Als een lid van de Raad van Bestuur zijn plichten niet vervult kan de Raad van Bestuur of twintig procent van de leden van de Algemene Vergadering voorstellen dit lid te ontstaan. Hiervoor is een tweederde meerderheid noodzakelijk.

f) Verkiezingen gebeuren bij eenvoudige meerderheid. ln geval van staking van stemmen, zal een tweede stemronde gehouden worden waaraan enkel de twee kandidaten met de meeste stemmen deelnemen.

g) ln geval van een vacature tussen officiële verkiezingsperioden, kan de voorzitter van de Raad van Bestuur via post of e-mail leden opróepen zich kandidaat te stellen en de leden vragen te stemmen per (e-) mail. De verkiezing wordt beslist door een eenvoudige meerderheid van de stemmen die de Raad van Bestuur ontving binnen 21 dagen nadat de verkiezing werd aangekondigd. De kandidaat die zo verkozen wordt zal de resterende duurtijd van de termijn uitdoen tot de volgende verkiezing.

Indien een vacature niet opgevuld kan worden om een of andere reden, dan kan de Raad van Bestuur een vervanger aanduiden, die het mandaat voltooit tot aan de volgende A.V.

De A.V. verkiest de voorzitter, vice-voorzitter, de secretaris en de penningmeester.

Artikel 8: Taken van de Raad van Bestuur

a) De vereniging wordt bestuurd door de Raad van Bestuur en de Uitvoerend Directeur van de vereniging, die buiten de raad wordt benoemd. De Raad van Bestuur is samengesteld uit de leden verkozen op de Algemene Vergadering en komt minimaal drie maal per jaar samen. De oproeping wordt door de Uitvoerend Directeur per email of langs ieder ander communicatiemiddel verstuurd.

b) De Raad van Bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien tenminste de helft van haar verkozen leden aanwezig zijn. Beslissingen worden door eenvoudige meerderheid van de aanwezige leden genomen.

De beslissingen worden genotuleerd in een register, ondertekend door de voorzitter en bewaard door de Uitvoerend Directeur, die dit register ter beschikking van de leden houdt in het kantoor van de Uitvoerend Directeur.

c) De Raad van Bestuur handelt formeel voor rekening van de Algemene Vergadering om er voor te zorgen dat de beslissingen van de Algemene Vergadering uitgevoerd worden. De raad heeft aile management en administratieve bevoegdheden binnen de voorwaarden en bepalingen vastgelegd door de Algemene Vergadering, zonder inbreuk op de prerogatieven van de Algemene Vergadering.

d) De Raad van Bestuur heeft de bevoegdheid de vereniging te besturen met uitzondering van beslissingen van de Algemene Vergadering waarbij zij andere entiteiten mandateert om beslissingen uit te voeren.

e) De Raad van Bestuur zal toezien op de economische activiteiten van de Vereniging en ervoor zorgen dat de financiële administratie in overeenstemming is met de principes van goed bestuur, toerekenbaarheid, participatie en transparantie.

f) Uitgezonderd de specifieke taken van de Voorzitter en de Vice-voorzitter die omschreven worden in de interne richtlijnen , zal de Raad van Bestuur zelf beslissen aangaande de verdeling van taken en de organisatie van het werkprogramma.

g) De individuele leden van de Raad van Bestuur kunnen niet optreden voor de vereniging tenzij ze daartoe een mandaat kregen van de AV.

De raad van bestuur vertegenwoordigt als college de vereniging in alle handelingen in en buiten rechte. Hij handelt door de meerderheid van zijn leden.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de raad van bestuur als college, wordt de vereniging ten aanzien van derden rechtsgeldig verbonden in en buiten rechte door de voorzitter en de Uitvoerend Directeur, die gezamenlijk optreden.

Elke wettelijke verbintenis van de vereniging dient samen ondertekend te worden door de Uitvoerend Directeur en de voorzitter van de Raad van Bestuur.

De Uitvoerend Directeur van de organisatie is het gebruikelijke hoofd van de vereniging dat spreekt en handelt voor de entiteit en heeft de bevoegdheid anderen aan te stellen om hetzelfde te doen.

h) De leden van de Raad van Bestuur gaan geen persoonlijke verplichtingen aan omwille van hun functies en kunnen enkel ter verantwoording geroepen worden voor het vervullen van hun mandaat.

i) De Raad van Bestuur heeft de bevoegdheid de Uitvoerend Directeur aan te nemen en te ontslaan in

overeenstemming met directieven gegeven voor de Algemene Vergadering.

Artikel 9: Begroting en jaarrekening

Het boekjaar van de vereniging begint op één januari en wordt afgesloten op eenendertig december.

Overeenkomstig artikel 53 van de wet worden de jaarrekening van het voorbije boekjaar, alsook de begroting van het

volgende boekjaar ieder jaar opgemaakt door de Raad van Bestuur en ter goedkeuring voorgelegd op de volgende A.V.

Artikel 10: teLgelde maken van de bezittingen

a) Het eventueel netto actief na de vereffening van de vereniging dient toe te komen aan een rechtsgeldig rechtspersoon zonder winstoogmerk met gelijkaardige doelen als dat van de ontbonden vereniging zoals beslist door de A.V.





Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/03/2011 - Annexes du Moniteur belge



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

a

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 17/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

Vgon- ' behouden aan het Belgisch Staatsblad

Luik B - Vervolg

b) De Algemene Vergadering kan andere interne procedures en richtlijnen bepalen voor het hoger vernielde

onderwerp.

Artikel 11. Algemene bepalingen.

Voor alles wat in bovenstaande statuten niet voorzien is en met name de publicaties in de Bijlagen van het Belgisch

Staatsblad, wordt gehandeld in overeenstemming met de bepalingen van titel III van de wet van zevenentwintig juni

negentienhonderd éénentwintig betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen

zonder winstoogmerk en de stichtingen.

OVERGANGS- EN SLOTBEPALINGEN

Onmiddellijk komen de comparanten bijeen en met eenparigheid van stemmen hebben zij volgende beslissingen

genomen.

Eerste boekjaar

Het eerste boekjaar vangt aan op de datum waarop de vereniging rechtspersoonlijkheid verwerft en zal afgesloten

worden op eenendertig december tweeduizend en elf.

Bestuurders

Worden tot bestuurder benoemd voor een periode van drie laar te rekenen vanaf heden:

1) de heer BRIZGA, Janis, voornoemd.

2) de heer TOMASEVIC, Tomislav, voornoemd.

3) mevrouw WITHER, Boleslawa Maria, voornoemd.

4) de heer VAN DE GAAG (van de Gaag), Pieter Jeroen, voornoemd.

5) mevrouw GREYL, Lucia Sophie Charlotte, voornoemd.

6) mevrouwGOLUBOVSKA  ONISIMOVA, Ganna, voornoemd.

7) de heer CHURCH, Christopher John, voornoemd.

Zij aanvaarden alle hun mandaat, en zijn allen vertegenwoordigd door mevrouw Rijnhout Aleida

Geertruida Johanna, voornoemd, ingevolge voornoemde onderhandse volmachten, waarvan het

origineel aan deze akte wordt gehecht.

Welke bestuurders in functie treden, vanaf de neerlegging van de stukken ter griffie

Wordt binnen de raad van bestuur aangesteld voor een periode van drie iaar te rekenen vanaf heden:

- als voorzitter: de heer BRIZGA, Janis, voornoemd.

- ais vice-voorzitter: mevrouw WITMER, Bolestawa Maria, voornoemd.

- als secretaris: mevrouw GREYL, Lucia Sophie Charlotte, voornoemd.

- als penningmeester: mevrouw GOLUBOVSKA ONISIMOVA, Ga nna, voornoemd.

Zij aanvaarden alle hun mandaat, en zijn allen vertegenwoordigd door mevrouw Rijnhout Aleida

Geertruida Johanna, voornoemd, ingevolge voornoemde onderhandse volmachten, waarvan het

origineel aan deze akte wordt gehecht.

Welke zullen in functie treden, vanaf de neerlegging van de stukken ter griffie.

Wordt door de leden van de raad van bestuur aangesteld als Uitvoerend Directeur voor onbepaalde duur te rekenen

vanaf heden ingevolge voornoemde onderhandse volmachten, waarvan de origineel aan deze akte wordt gehecht.

Mevrouw Rijnhout Aleida Geertruida Johanna, voornoemd.

Zij aanvaardt haar mandaat.

Zij zal haar functie kunnen uitoefenen, vanaf de neerlegging van de stukken ter griffie.

Volmacht

De comparanten geven volmacht aan mevrouw Rijnhout Aleida, voornoemd, om alle formaliteiten die de oprichting van

onderhavige vereniging zullen volgen, te vervullen en uit te voeren en onder meer deze vereist voor de inschrijving van de

vereniging in het rechtspersonenregister, de griffie van de rechtbank van koophandel en in het algemeen om alle nodige

of nuttige formaliteiten te vervullen die de vereniging zullen toelaten haar activiteiten aan te vangen, en dit met macht

tot in de plaatsstelling.

Voor ontledend uittreksel

Notaris Veerle Boere

Samen hiermee neergelegd

-uitgifte van de akte.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

20/04/2015
ÿþ~

i

IN

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/04/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie  ` _- " ------ ..

' onÉvnri Àn 00

tf~w.

., C'{ . . ; w ~ " ~i .~ ,."~ ,~b @

tiGrifîlg+ BIttsèl

Ondernemingsnr : 834.311.648

Benaming

(voluit) : Northern Alliance for Sustainability

(verkort) ANPED i.v.z.w

Rechtsvorm : I.V.Z.W

Zetel . Fiennesstraat 77, 1070 Anderlecht (Brussel)

Onderwierp akte : Ontbinding en sluiting van de VZW

Algemenene vergadering van 7 April 2014

Volgens de algemene vergardering van 7 April 2014 is er besloten, om de VZW te ontbinden en te sluiten. Er is geen actief noch passief.

De boeken wordem gedurende 5 Jaar bijgehouden door: Alèida Geertruida Johanna RIJNHOUT, Boulevard de Waterloo 34 ,1000 Brussel.

Bij deze is de vzw volledig afgesloten vanaf 1911212014.

ob_ "?_11--- 14,0J( Cerie cw)

D V

Op de laatste piz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende ncrtans, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting-of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Vereo : Naam en handtekening.

Coordonnées
NOTHERN ALLIANCE FOR SUSTAINABILITY, AFGEKOR…

Adresse
FIENNESTRAAT 77 1070 BRUSSEL

Code postal : 1070
Localité : ANDERLECHT
Commune : ANDERLECHT
Région : Région de Bruxelles-Capitale