ROTARY BELUX SERVICES, EN ABREGE : RBS

Association sans but lucratif


Dénomination : ROTARY BELUX SERVICES, EN ABREGE : RBS
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 426.039.341

Publication

27/11/2014
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Ondernemingsnr : 0426.039.341

Benaming

(voluit) Rotary BeLux Services

(verkort) : RBS

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Wereldtentoonstellingslaan 68, 1083 Ganshoren

Onderwerp akte : Wijziging Raad van Bestuur

Wijziging Raad van Bestuur.

Ais gevolg van de Algemene Vergadering van 22 oktober 2014 is de Raad van Bestuur 2014-2015 van de

vereniging als volgt samengesteld:

Herverkiezingen:

Paul Coppens, Place des Combattants 15, 7862 Ogy

Johan De Leeuw, Dom. Green Gardens-Res. Wimbledon, Caverstraat 12-B 13, 8490 Jabbeke

Bruno Eicher, Rue Sous Stud 33, 5300 Andenne

Michel Espeel, Kuipebosstraat 6, 8880 St Eloois-Winkel

Paul Gelders, Spechtdreef 8, 2200 Herentals

Alain Van de Poel, Konijnenstraat 8, 3078 Everberg (Voorzitter)

Ludo Van Helleputte, Kammeland 10, 9660 Brakel

Benoemingen:

Patrick Backx, Frilinglei 71, 2930 Brasschaat, ° België, Wilrijk, 26/09/1950

Ernest Deconinck, Rue Julien Mullie 26, 7711 Dottignies, ° België, Avelgem, 19/02/1949

René Friederici, 20, rue Nic Flener, 8228 Marner, Groot-Hertogdom Luxemburg, °Luxemburg,0710411951

Emmanuelle Groenen, Wellekensveldweg 10b, 3520 Zonhoven, ° België, Geel, 01/09/1960

Emile Mallentjer, Grote Steenweg 99, 2600 Berchem, ° België, Antwerpen, 12/01/1949

Ontslagen:

Frederik Baggen, Rue Louvrex 83/31, 4000 Liège

Werner Braemscheute, Bergstraat 27A, 9820 Merelbeke

Norbert Friob, Rue Hiehl 24, 6131 Junglinster, Groot-Hertogdom Luxemburg

Gui Milants, Kampenhoutsebaan 23, 1982 Elewijt

Philippe Slap, Minderbroedersrul 35, 2000 Antwerpen

Gedaan te Ganshoren, 14 november 2014

Alain Van de Poel,

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

27/11/2014
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Réservé

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Moniteur

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Fv.249-L. Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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N° d'entreprise : 0426.039.341

Dénomination

(en entier) : Rotary BeLux Services

(en abrégé) : RBS

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue de l'Exposition Universelle 68,1083 Ganshoren

objet de l'acte : Modification Conseil d'Administration

Modification Conseil d'Administration:

Comme suite à l'Assemblée Générale du 22 octobre 2014, te Conseil d'Administration 2014-2015

de l'association se compose comme suite:

Réélections:

Paul Coppens, Place des Combattants 15, 7862 Ogy

Johan De Leeuw, Dom. Green Gardens-Res. Wimbledon, Caverstraat 12-B 13, 8490 Jabbeke

Bruno Eicher, Rue Sous Stud 33, 5300 Antienne

Michel Espeel, Kuipebosstraat 6, 8880 St Eloois-Winkel

Paul Gelders, Spechtdreef 8, 2200 Herentals

Alain Van de Poel, Konijnenstraat 8, 3078 Everberg (Président)

Ludo Van Helleputte, Kammefand 10, 9660 Brakel

Nominations:

Patrick Backx, Frilinglei 71, 2930 Brasschaat, ° Belgique, Wilrijk, 26/09/1950

Ernest Deconinck, Rue Julien Mullie 26, 7711 Dottignies, ° Belgique, Avelgem, 19/02/1949

René Friederici, 20, rue Nic Flener, 8228 Marner, Grand-Duché de Luxemburg, °Luxemburg,0710 411 9 51

Emmanuelle Groenen, Wellekensveldweg 10b, 3520 Zonhoven, ° Belgique, Geel, 01/09/1960

Emile Mallentjer, Grote Steenweg 99, 2600 Berchem, ° Belgique, Antwerpen, 12/01/1949

Démissions:

Frederik Baggen, Rue Louvrex 83/31, 4000 Liège

Wemer Braemscheute, Bergstraat 27A, 9820 Merelbeke

Norbert Friob, Rue Hiehl 24, 6131 Junglinster, Grand-Duché de Luxemburg

Gui Muants, Kampenhoutsebaan 23, 1982 Elewijt

Philippe Slap, Minderbroedersrui 35, 2000 Antwerpen

Fait à Ganshoren, le 14 novembre 2014

Alain Van de Poel

Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de ia personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

29/10/2013
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Ondernemingsnr : 0426.039.341

Benaming

(voluit) : Rotary Belux Services

(verkort) : RBS

Rechtsvorm : vzw

Zetel ; Wereldtentoonstellingslaan 68, 1083 Ganshoren

Onderwerp akte : Wijziging Raad van Bestuur

Wijziging Raad van Bestuur.

Als gevolg van de Algemene Vergadering van 18 september 2013, is de Raad van Bestuur 2013-2014

van de vereniging als volgt samengesteld:

Herverkiezingen:

Frederik Baggen, Rue Louvrex 83/31, 4000 Liège

Werner Braemscheute, Bergstraat 27A, 9820 Merelbeke

Paul Coppens, Place des Combattants 15, 7862 Ogy

Johan De Leeuw, Dom. Green Gardens-Res. Wimbledon, Caverstraat 12-B 13, 8490 Jabbeke

Norbert Friob, Rue Hiehl 24, 6131 Junglinster, Grand-Duché de Luxembourg,

Paul Gelders, Kennedylaan 1, 2200 Herentals

Gui Milants, Kampenhoutsebaat 231982 Elewijt

Philippe Slap, Minderbroedersrui 35, 2000 Antwerpen,

Alain Van de Poel, Konijnenstraat 8, 3078 Everberg (Président)

Benoemingen;

Bruno Eicher, Rue Sous Stud 33, 5300 Ancienne, ° België, Crombach, 11104/1942 Michel Espeel, Kuipebosstraat 6, 8880 St-Eloois-Winkel, ' België, Roeselare, 26/01/1949 Ludo Van Helleputte, Kammeland 10, 9660 Brakel, ° België, Zottegem, 27/08/1971

Ontslagen:

Patrick Backx, Frilinglei 71, 2930 Brasschaat

Dirk Schockaert, Antwerpse Heirweg 60, 9971 Lembeke

Jacques Vermeire, Romeinse Kassei 162, 3700 Tongeren

Gedaan te Ganshoren, 16 oktober 2013

Alain Van de Poel

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

29/10/2013
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

Réservé

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Greffe

N° d'entreprise : 0426.039.341

Dénomination

(en entier) ; Rotary BeLux Services

(en abrégé) : RBS

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue de l'Exposition Universelle 68 -1083 Ganshoren

Objet de l'acte : Modification Conseil d'Administration

Modification Conseil d'Administration:

Comme suite à l'Assemblée Générale du 18 septembre 2013, le Conseil d'Administration 2013-2014

de l'association se compose comme suite

Réélections:

Frederik Baggen, Rue Louvrex 83/31, 4000 Liège

Werner Braemscheute, Bergstraat 27A, 9820 Merelbeke

Paul Coppens, Place des Combattants 15, 7862 Ogy

Johan De Leeuw, Dom. Green Gardens-Res. Wimbledon, Caverstraat 12-B 13, 8490 Jabbeke

Norbert Friob, Rue Hiehl 24, 6131 Junglinster, Grand-Duché de Luxembcurg,

Paul Gelders, Kennedylaan 1, 2200 Herentals

Gui Milants, Kampenhoutsebaat 23 1982 Elewijt

Philippe Slap, Minderbroedersrui 35, 2000 Antwerpen,

Alain Van de Poel, Konijnenstraat 8, 3078 Everberg (Président)

Nominations:

Bruno Eicher, Rue Sous Stud 33, 5300 Andenne, ° Belgique, Crombach, 11/04/1942

Michel Espeel, Kuipebosstraat 6, 8880 St-Eloois-Winkel, ° Belgique, Roeselare, 26/01/1949 Ludo Van Helleputte, Kammeland 10, 9660 Brakel, ° Belgique, Zottegem, 27/08/1971

Démissions:

Patrick Backx, Frilinglei 71, 2930 Brasschaat

Dirk Schockaert, Antwerpse Heirweg 60, 9971 Lembeke

Jacques Vermeire, Romeinse Kassei 162, 3700 Tongeren

Fait à Ganshoren, le 16 octobre 2013

Alain Van de Poel

Président

Mentionner surfa dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

20/12/2012
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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr: 0426.039.341

Benaming

(voluit): Rotary BeLux Services

(verkort) : RBS

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Wereldtentoonstellingslaan 68, 1083 Ganshoren

Onderwerp akte : Wijziging Raad van Bestuur

Wijziging Raad van Bestuur:

Als gevolg van de Algemene Vergadering van 14 november 2012, is de Raad van Bestuur 2012-2013

van de vereniging als volgt samengesteld:

Herverkiezingen:

Patrick Backx, Frilingtei 71, 2930 Brasschaat

Frederik Baggen, Rue de Beauregard 25, 4100 Boncelles

Paul Coppens, Place des Combattants 15, 7862 Ogy

Johan De Leeuw, Dom, Green Gardens-Res. Wimbledon, Caverstraat 12-B 13, 8490 Jabbeke

Paul Gelders, Bovelingenstraat 230, 3870 Heers

Gui Milants, Kampenhoutsebaat 231982 Elewijt

Dirk Schockaert, Antwerpse Heirweg 60, 9971 Lembeke

Jacques Vermeire, Romeinse Kassel 162, 3700 Tongeren

Alain Van de Poel, Konijnenstraat 8, 3078 Everberg (Voorzitter)

Benoemingen:

Werner Braemscheute, Bergstraat 27A, 9820 Merelbeke, ° België, Oudenaarde, 12/12/1943

Norbert Friob, Rue Hiehl 24, 6131 Junglinster, Grand-Duché de Luxembourg,

° België, Wolkrange, 1617/1941

Philippe Slap, Minderbroedersrui 35, 2000 Antwerpen, °België, Brussel, 06/02/1948

Ontslagen:

Claude Arnold, Avenue Marquis de Villaiobar 86, 1150 Bruxelles

Jean-Paul Deconinck, Clos des Ardennes 3, 7700 Mouscron

Joseph Renard, Clos du Grant Sart 24, 4607 Mortroux

Benoeming commissaris:

Estella Verschueren, Smalle Heerweg 221, 9080 Lochristi

Gedaan te Ganshoren, 28 november 2012

Alain Van de Poel

Voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

20/12/2012
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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Mentionner sut la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à t'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreprise : 0426.039.341

Dénomination

(en entier) : Rotary BeLux Services

(en abrégé) : RBS

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue de l'Exposition Universelle 68 -1083 Ganshoren

Obiet de l'acte ; Modification Conseil d'Administration

Modification Conseil d'Administration:

Comme suite à l'Assemblée Générale du 14 novembre 2012, le Conseil d'Administration 2012-2013

de l'association se compose comme suite;

Réélections:

Patrick Backx, Frilinglei 71, 2930 Brasschaat

Frederik Baggen, Rue de Beauregard 25, 4100 Boncelles

Paul Coppens, Place des Combattants 15, 7862 Ogy

Johan De Leeuw, Dom. Green Gardens-Res. Wimbledon, Caverstraat 12-B 13, 8490 Jabbeke

Paul Gelders, Bovelingenstraat 230, 3870 Heers

Gui Milants, Kampenhoutsebaat 23 1982 Elewijt

Dirk Schockaert, Antwerpse Heirweg 60, 9971 Lembeke

Jacques Vermeire, Romeinse Kassei 162, 3700 Tongeren

Alain Van de Poel, Konijnenstraat 8, 3078 Everberg (Président)

Nominations:

Wemer Braemscheute, Bergstraat 27A, 9820 Merelbeke, °Belgique, Oudenaarde, 12/12/1943

Norbert Friob, Rue Hiehl 24, 6131 Junglinster, Grand-Duché de Luxembourg

° Belgique, Wolkrange, 16/7/1941

Philippe Slap, Minderbroedersrui 35, 2000 Antwerpen, °Belgique, Bruxelles, 06/02/1948

Démissions;

Claude Amold, Avenue Marquis de Villalobar 86, 1150 Bruxelles

Jean-Paul Deconinck, Clos des Ardennes 3, 7700 Mouscron

Joseph Renard, Clos du Grant Sart 24, 4607 Mortroux

Nomination commissaire:

Estella Verschueren, Smalle Heerweg 221, 9080 Lochristi

Fait à Ganshoren, le 28 novembre 2012

Alain Van de Poel

Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

12/05/2011
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



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BRUXELLES

Greffe

N` d'entreprise : 0426.039.341

Dénomination

(en entier) : Rotary BeLux Services

(en abrégé) : RBS

Forme juridique : asbl

Siège : Avenue de l'Exposition Universelle 68, 1083 Ganshoren

Objet de l'acte : nouveaux statuts

L'assemblée générale de l'asbl Rotary BeLux Services réunie ce 23 mars 2011 a décidé d'adopter les statuts coordonnés tels que libellés ci-après et qui remplacent ceux qui étaient précédemment en vigueur.

Titre ler- Dénomination, siège social, but, durée

Art. 1. Dénomination

L'association est dénommée "Rotary BeLux Services", en abrégé "RBS".

Cette dénomination doit figurer dans tous les actes, factures, annonces, publications, lettres, notes de commande et autres documents émanant de l'association, et être immédiatement précédée ou suivie des mots "association sans but lucratif " ou de l'abréviation "ASBL", avec l'indication précise de l'adresse du siège de l'association.

Art. 2. Siège social

Son siège social est établi dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, avenue de l'Exposition Universelle 68 à 1083 Bruxelles. Toute modification du siège social est de la compétence exclusive de l'assemblée générale qui votera sur ce point, conformément à la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Art. 3. But

L'association a pour but, dans le contexte du Rotary International, d'assurer l'organisation de services aux districts, aux clubs, aux a.s.b.l. et aux autres entités rotariennes en Belgique et au Grand-Duché de Luxembourg dans les domaines de :

-la communication interne du Rotary BeLux y compris l'édition, la vente et l'achat de journaux, revues, annuaires et supports d'information, notamment informatiques, et de documentation ;

-la communication externe du Rotary BeLux y compris des actions publicitaires et de relations publiques, par tout support, y compris électronique.

-la formation destinée aux rotariens par la diffusion de brochures et l'organisation de réunions, de séminaires et de cours tant pour les rotariennes et les rotariens que pour les candidats membres ;

-l'assistance à la gestion administrative et financière des districts et des clubs et la prise en charge de missions qui lui sont confiées par ces districts et ces clubs ;

-l'assistance administrative, financière, comptable et juridique aux organisations sous forme d'associations ou autres qui dépendent directement ou indirectement du Rotary BeLux ;

-l'organisation d'évènements pour l'ensemble du Rotary BeLux, run de ses districts, l'une de ses organisations sous forme d'asbl ou autre ou l'un de ses clubs.

L'association réalise ce but de toutes manières, en étroite collaboration avec ses membres. Elle peut faire tout acte quelconque se rattachant directement ou indirectement, en tout ou en partie, à son but ou pouvant en amener le développement ou en faciliter la réalisation.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/05/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 4. Durée de l'association

L'association est constituée pour une durée indéterminée. Elle peut être dissoute en tout temps.

Titre II  Membres

Art. 5. Composition

L'association est composée de membres effectifs et de membres honoraires.

Le nombre de membres effectifs ne peut être inférieur à trois. Seuls les membres effectifs jouissent de la

plénitude des droits accordés aux membres par la loi et les présents statuts.

Art. 6. Membres effectifs

Sont membres effectifs :

-les comparants au présent acte

-toute personne physique ou morale qui remplit les conditions suivantes :

1.Appartenir à l'une des trois catégories suivantes :

a)Neuf membres de droit : les gouverneurs en fonction, les gouverneurs élus et les gouverneurs nommés des trois districts du Rotary BeLux. Ils sont élus pour la durée de leurs mandats respectifs de gouverneurs en fonction, gouverneurs élus et gouverneurs nommés.

b)Douze membres choisis parmi les past-gouverneurs, à savoir quatre past-gouvemeurs par district du Rotary BeLux. Ils sont élus pour une durée de trois ans, renouvelable une fois.

c)Dix-huit membres choisis parmi les « adjoints du gouverneur », à savoir six adjoints de chaque district du Rotary BeLux. Ils sont élus pour une durée de trois ans, non-renouvelable.

2.Adresser une demande écrite et motivée au conseil d'administration,

3.Avoir sa candidature acceptée par l'assemblée générale statuant à la majorité absolue des voix des membres présents et représentés, sauf pour les membres de droit qui sont dispensés de cette dernière condition.

Les membres effectifs sont donc au nombre de trente-neuf.

La décision d'admission ou de refus est sans appel et ne doit pas être motivée par l'assemblée générale. Elle est portée à la connaissance du candidat par lettre ordinaire.

Art. 7. Membres honoraires

- Sont membres honoraires : le conseil d'administration peut accorder le titre honoraire de leurs fonctions

aux anciens présidents et administrateurs.

Les membres honoraires ne sont pas invités aux assemblées générales et, même s'ils le sont, ils n'ont pas

le droit de vote.

Art. 8. Démission  suspension  exclusion de membres et membres réputés démissionnaires

Tout membre effectif ou honoraire est libre de se retirer de l'association en adressant par écrit sa démission

au président du conseil d'administration.

Est réputé démissionnaire :

- le membre effectif qui ne remplit plus les conditions exigées pour son admission à l'article 6,

- le membre effectif qui atteint la limite d'âge de 75 ans. Dans ce cas, il termine son mandat jusqu'à l'assemblée générale ordinaire suivante.

L'exclusion d'un membre effectif ne peut être prononcée que par l'assemblée générale à la majorité des 2/3 des voix présentes ou représentées. Le conseil d'administration peut suspendre, jusqu'à décision de l'assemblée générale, les membres qui se seraient rendus coupables d'infraction grave aux statuts ou aux lois.

L'exclusion d'un membre effectif requiert les conditions suivantes :

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/05/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

1-La convocation régulière d'une assemblée générale où tous les membres effectifs doivent être convoqués

2-La mention dans l'ordre du jour de l'assemblée générale de la proposition d'exclusion avec la mention, au

moins sommaire, de la raison de cette proposition ;

3-La décision de l'assemblée générale doit être prise à la majorité des 2/3 des voix des membres effectifs

présents ou représentés mais aucun quorum de présence n'est exigé ;

4-Le respect des droits de la défense, c'est-à-dire l'audition du membre dont l'exclusion est demandée, si

celui-ci le souhaite et éventuellement le recours à une assistance juridique ;

5-La mention dans le registre de l'exclusion du membre effectif.

S'agissant d'une décision concernant une personne, celle-ci devra impérativement être prise par vote secret.

La qualité de membre se perd automatiquement par le décès ou, s'il s'agit d'une personne morale, par la dissolution, la fusion, la scission, la nullité ou la faillite.

Le membre démissionnaire, suspendu ou exclu, ainsi que les héritiers ou ayants droit du membre décédé, n'ont aucun droit sur le fonds social de l'association. Ils ne peuvent réclamer ou requérir, ni relevé, ni reddition de compte, ni apposition de scellés, ni inventaires, ni le remboursement des cotisations versées.

Art. 9. Registre des membres effectifs

L'association doit tenir un registre des membres effectifs, sous la responsabilité du conseil d'administration.

Toutes décisions d'admission, de démission ou d'exclusion de membres effectifs sont inscrites au registre à la diligence du conseil d'administration endéans les huit jours de la connaissance que le conseil a eue de la ou des modifications intervenues.

Tous les membres peuvent consulter, au siège social de l'association, le registre des membres, ainsi que tous les procès-verbaux et décisions de l'assemblée générale, du conseil d'administration, de même que tous les documents comptables de l'association, sur simple demande écrite et motivée adressée au conseil d'administration. Les membres sont tenus de préciser les documents auxquels ils souhaitent avoir accès. Le conseil d'administration convient d'une date de consultation des documents avec les membres. Cette date sera fixée dans un délai d'un mois à partir de la réception de la demande.

Titre III - Cotisations

Art. 10. Cotisations

Les membres effectifs et honoraires ne sont astreints à aucune cotisation.

Titre IV - Assemblée générale

Art. 11. Composition

L'assemblée générale est composée de tous les membres effectifs et présidée par le président du conseil d'administration ou, à défaut, par le vice-président, et ensuite par l'administrateur le plus ancien dans le Rotary International.

Art. 12. Pouvoirs

L'assemblée générale est le pouvoir souverain de l'association. Elle est notamment compétente pour :

-la modification des statuts ;

-l'admission de nouveaux membres ;

-l'exclusion de membres ;

-la nomination et la révocation des administrateurs, des vérificateurs aux comptes et du ou des liquidateurs ;

-la fixation de la rémunération des vérificateurs aux comptes dans les cas où une rémunération est attribuée

-l'approbation des comptes et des budgets ;

-la décharge à octroyer annuellement aux administrateurs, aux vérificateurs aux comptes et, en cas de

dissolution volontaire, aux liquidateurs ;

-considérer un membre comme présumé démissionnaire s'il ne remplit plus les conditions exigées pour son

admission à l'article 6 ;

-considérer un membre comme présumé démissionnaire lors de l'assemblée générale ordinaire qui suit

l'atteinte de la limite d'âge de 75 ans ;

-l'approbation du règlement d'ordre intérieur et ses modifications ;

-la décision d'intenter une action en responsabilité contre tout membre de l'association, tout administrateur,

tout vérificateur aux comptes, toute personne habilitée à représenter l'association ou tout mandataire désigné

par l'assemblée générale ;

u

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/05/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-la dissolution volontaire de l'association ;

-la transformation éventuelle en société à finalité sociale ;

-la décision de la destination de l'actif en cas de dissolution de l'association ;

-tous les cas exigés dans les statuts.

Art. 13. Convocation  Assemblée générale ordinaire

Tous les membres effectifs sont convoqués à l'assemblée générale ordinaire, au moins une fois par an dans les six mois de la date de clôture de l'exercice social écoulé. L'assemblée générale est convoquée par le président du conseil d'administration, par lettre ordinaire ou par mail, au moins huit jours avant la date de celle-ci. La convocation doit préciser la date, l'heure, le lieu et l'ordre du jour.

Si l'assemblée générale doit approuver les comptes et le budget, ceux-ci sont annexés à la convocation.

Le conseil d'administration peut inviter à tout ou partie de l'assemblée générale toute personne dont la présence lui paraît nécessaire selon les besoins et à titre consultatief uniquement.

Art. 14. Délibération

L'assemblée générale délibère valablement dès que la moitié de ses membres est présente ou représentée, sauf dans les cas où la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002, exige un quorum de présences et un quorum de votes (modification statutaire, exclusion d'un membre, dissolution de l'ASBL ou transformation en société à finalité sociale).

L'assemblée ne peut délibérer valablement que sur les points inscrits à l'ordre du jour, sauf accord unanime des membres présents et représentés.

Lorsque le quorum de présence n'est pas atteint lors d'une assemblée générale, il peut être convoqué une seconde réunion qui pourra délibérer valablement, quel que soit le nombre de membres présents. La seconde réunion ne peut être tenue moins de quinze jours après la première réunion.

Le conseil d'administration peut également convoquer des assemblées générales extraordinaires chaque fois qu'il le jugera utile.

L'assemblée générale doit aussi être convoquée par le conseil d'administration lorsqu'un cinquième des membres en fait la demande écrite. De même, toute proposition signée par un vingtième des membres doit être portée à l'ordre du jour de l'assemblée générale suivante.

Art. 15. Représentation

Tous les membres effectifs ont un droit de vote égal à l'assemblée générale. Tout membre effectif peut se faire représenter par un autre membre effectif à qui il donne procuration écrite. Tout membre ne peut détenir qu'une procuration.

Les décisions sont prises à la majorité absolue des voix présentes ou représentées, sauf dans le cas où il en est décidé autrement par la loi ou les présents statuts.

En cas de partage des voix, la voix du président ou de son remplaçant est déterminante. En cas de partage lors d'un vote à bulletin secret, la proposition est rejetée. Sont exclus des quorums de majorité les votes blancs et nuls ainsi que les abstentions.

Art. 16. Modifications statutaires et dissolutions

L'assemblée générale ne peut valablement délibérer sur la dissolution de l'association ou la modification

des statuts que conformément à la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Toute modification aux statuts ou décision relative à la dissolution doit être déposée, dans le mois de sa date, au greffe du tribunal de commerce pour publication aux "Annexes du Moniteur belge". Il en est de même pour toute nomination ou cessation de fonction d'un administrateur, d'une personne habilitée à représenter l'association, d'une personne déléguée à la gestion journalière ou d'un vérificateur aux comptes.

Art. 17. Publicité des décisions prises par l'assemblée générale

Les convocations et procès-verbaux, dans lesquels sont consignés les décisions de l'assemblée générale ainsi que tous les documents comptables, sont signés par le président et le secrétaire ou un autre administrateur. Ils sont conservés dans un registre au siège de l'association et peuvent y être consultés par tous les membres.

Titre V - Conseil d'administration

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MOD 2.2

Art. 18. Nomination et nombre minimum d'administrateurs  Durée du mandat

L'association est administrée par un conseil d'administration composé de douze membres, nommés et

révocables par l'assemblée générale et choisis parmi les membres effectifs.

Le nombre d'administrateurs sera toujours inférieur au nombre de membres effectifs de l'assemblée

générale.

Les administrateurs sont choisis parmi les deux catégories suivantes :

1)Six administrateurs  soit deux par district  choisis parmi les membres de la catégorie a), à savoir les membres de droit. Ils sont élus pour la durée de leurs mandats respectifs de gouverneurs en fonction, gouverneurs élus et gouverneurs nommés et ne sont pas rééligibles.

2)Six administrateurs, deux par district, choisis parmi les membres de la catégorie b), à savoir les past-gouverneurs. Ils sont élus pour un mandat de trois ans et sont rééligibles une fois.

En cas de vacance d'un mandat, un administrateur peut être nommé à titre provisoire par l'assemblée générale. Il achève dans ce cas le mandat de l'administrateur qu'il remplace.

Art. 19. Démission

Tout administrateur qui veut démissionner doit signifier sa décision par écrit au président du conseil

d'administration.

Art. 20. Composition

Le conseil d'administration désigne parmi ses membres un président et un vice-président élus à la majorité

des deux tiers des membres présents ou représentés.

Les fonctions et les responsabilités du président et du vice-président sont décrites dans le règlement d'ordre Intérieur.

Un secrétaire de séance sera désigné au début de chaque réunion et sera chargé de rédiger le procès-verbal de la réunion.

Art. 21. Fréquence des réunions

Le conseil d'administration se réunit dès que les besoins s'en font sentir et au moins une fois par semestre. Il est convoqué par le président ou à la demande de deux administrateurs au moins, par lettre ordinaire ou par mail au moins huit jours avant la date de celui-ci. La convocation doit préciser la date, l'heure, le lieu et l'ordre du jour. Sont annexées à cet envoi les pièces soumises à discussion en conseil d'administration. Si exceptionnellement elles s'avéraient indisponibles au moment de la convocation, elles doivent pouvoir être consultées avant ledit conseil.

En cas d'empêchement du président, il est présidé par par le vice-président, et ensuite par l'administrateur le plus ancien dans le Rotary International.

Le conseil d'administration peut inviter à ses réunions toute personne dont la présence lui parait nécessaire selon les besoins et à titre consultatif uniquement.

Art. 22. Délibération

Le conseil d'administration délibère valablement dès que la moitié de ses membres est présente.

Le conseil ne délibère que sur les point inscrits à l'ordre du jour. Exceptionnellement, un point non-inscrit à l'ordre du jour peut être débattu si les deux tiers des membres présents marquent leur accord.

Art. 23. Représentation

Tous les administrateurs ont un droit de vote égal au conseil d'administration. Ils ne sont pas autorisés à

donner de procuration.

Les décisions du conseil d'administration sont prises à la majorité absolue des voix des membres présents. En cas de partage des voix, la voix du président ou de son remplaçant est déterminante.

Tout administrateur qui a un intérêt opposé à celui de l'association ne peut participer au vote sur ce point à l'ordre du jour.

Art. 24. Publicité des décisions prises par le conseil d'administration

Les convocations et procès-verbaux, dans lesquels sont consignés les décisions du conseil d'administration,

sont signés par le président ou par son remplaçant. Ils sont conservés dans un registre au siège de

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MOD 2.2

l'association et peuvent y être consultés, sans déplacement du registre, par les membres effectifs justifiant d'un intérêt légitime.

Art. 25. Pouvoirs

Le conseil d'administration a les pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion de l'association. Le conseil d'administration fonctionne sur le principe du collège. Toutes les attributions qui ne sont pas expressément réservées par la loi ou les statuts à l'assemblée générale seront exercées par le conseil d'administration.

Il peut notamment, sans que cette énumération soit limitative, faire et passer tous les actes et contrats, ouvrir et gérer tous comptes bancaires, transiger, compromettre, acquérir, échanger, vendre tous biens meubles ou immeubles, hypothéquer, emprunter, conclure des baux, accepter tous legs, subsides, donations et transferts, renoncer à tous droits, représenter l'association en justice, tant en défendant qu'en demandant. Il peut aussi nommer et révoquer le personnel de l'association.

Art. 26. Délégation à la gestion journalière

Le conseil d'administration peut déléguer certains pouvoirs à une ou plusieurs personnes, administrateurs

ou non, agissant en collège.

Les pouvoirs de l'organe de gestion journalière sont limités aux actes de gestion quotidienne de l'association

qui permet d'accomplir les actes d'administration :

-qui ne dépassent pas les besoins de la vie quotidienne de l'ASBL,

-qui, en raison de leur peu d'importance et de la nécessité d'une prompte solution, ne justifient pas

l'intervention du conseil d'administration.

La durée du mandat des délégués à la gestion journalière, éventuellement renouvelable, est fixée par le conseil d'administration.

Quand le délégué à la gestion journalière exerce également la fonction d'administrateur, la fin du mandat d'administrateur entraîne automatiquement la fin du mandat du délégué à la gestion journalière. Si le conseil d'administration veut maintenir cette personne dans la fonction de délégué à la gestion joumalière, il doit prendre une nouvelle décision.

Le conseil d'administration peut, à tout moment et sans qu'il doive se justifier, mettre fin à la fonction exercée par la personne chargée de la gestion journalière.

Art. 27. Délégation à la représentation générale

L'association peut être valablement représentée dans tous les actes ou en justice par un ou plusieurs administrateurs agissant individuellement qui en tant qu'organe, ne devront pas justifier vis-à-vis des tiers d'une décision préalable et d'une procuration du conseil d'administration.

Ils peuvent notamment représenter l'association à l'égard de toute autorité, administration ou service public, en ce compris la signature des attestations et certificats divers à fournir aux autorités publiques notamment en matières sociales et fiscales ; représenter l'association en justice tant en demandant qu'en défendant, procéder aux formalités pour le dépôt de documents au greffe du Tribunal de Commerce et les publications au Moniteur belge.

La durée du mandat, éventuellement renouvelable, est fixée par le conseil d'administration.

Le mandat prend fin automatiquement quand la personne chargée de la représentation générale perd sa

qualité d'administrateur.

Le conseil d'administration peut, à tout moment et sans qu'il doive se justifier, mettre fin au mandat conféré

à la personne (aux personnes) chargée(s) de la représentation générale de l'association.

Art. 28. Mandat et responsabilité

Les administrateurs, les personnes déléguées à la gestion journalière ou à la représentation ne contractent, en raison de leur fonction, aucune obligation personnelle et ne sont responsables que de l'exécution de leur mandat. Les administrateurs exercent leur mandat à titre gratuit. Les personnes déléguées à la gestion journalière ou à la représentation peuvent percevoir une rémunération qui sera fixée par le conseil d'administration.

Art. 29. Publications

Les actes relatifs à la nomination ou à la cessation des fonctions des administrateurs, des personnes déléguées à la gestion journalière et des personnes habilitées à représenter l'association sont déposés au greffe du tribunal de commerce, dans le mois de leur date, en vue de leur publication aux "Annexes du Moniteur belge".

Titre VI - Dispositions diverses

Réservé

au

Moniteur

belge

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Art. 30. Règlement d'ordre intérieur

Un règlement d'ordre intérieur pourra être présenté par le conseil d'administration à l'assemblée générale. Des modifications à ce règlement pourront être apportées par une assemblée générale statuant à la majorité absolue des membres effectifs présents ou représentés.

Art. 31. Exercice social

L'exercice social commence le 1er juillet pour se terminer le 30 juin.

Art. 32. Comptes et budgets

Les comptes de l'exercice écoulé et le budget de l'exercice suivant seront annuellement soumis à

l'approbation de l'assemblée générale ordinaire par le conseil d'administration.

Art. 33. Vérificateurs aux comptes

L'assemblée générale peut désigner un ou plusieurs vérificateurs aux comptes, nommés pour trois ans et

rééligibles, chargés de vérifier les comptes de l'association et de lui présenter leur rapport annuel.

Art. 34. Dissolution de l'association

En cas de dissolution de l'association, l'assemblée générale désignera un ou plusieurs liquidateurs, déterminera leurs pouvoirs et indiquera l'affectation à donner à l'actif net de l'avoir social. Cette affectation devra obligatoirement être faite en faveur d'une ASBL ayant un but similaire au sien.

Toute décision relative à la dissolution, aux conditions de la liquidation, à la nomination et à la cessation des fonctions du ou des liquidateur(s), à la clôture de la dissolution, ainsi qu'à l'affectation de l'actif net est déposée et publiée conformément à la loi du 27 juin 1921, adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Art. 35. Compétences résiduelles

Tout ce qui n'est pas prévu explicitement dans les présents statuts est réglé par la loi du 27 juin 1921,

adaptée et modifiée par la loi du 2 mai 2002.

Fait à Ganshoren, le 23 mars 2011

Paul Gelders

Président

Volet B - Suite

MOD 2.2

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

12/05/2011
ÿþ MOD 2.2

Luik :B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

0 Z m05.- 2OBRûsSE..

Griffie

Voorbehouder aan het Belgisch Staatsblau

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Ondernemingsnr : 0426.039.341

Benaming

(voluit) : Rotary Belux Services

(verkort) : RBS

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Wereldtentoonstellingslaan 68, 1083 Ganshoren

Onderwerp akte : nieuwe statuten

Gecoördineerde statuten

De algemene vergadering van de vzw Rotary Belux Services, samengekomen op 23 maart 2011 heeft besloten om onderstaande gecoordineerde statuten goed te keuren. Zij vervangen deze die eerder in voege waren.

Titel 1- Benaming, sociale zetel, doel, duur

Art. 1. Benaming

De vereniging draagt als naam "Rotary BeLux Services", afgekort "RBS".

Deze benaming moet vermeld worden In alle akten, facturen, aankondigingen, publicaties, brieven, bestelbonnen en andere documenten die uitgaan van de vereniging, en moet onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd worden door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of de afkorting "vzw", met precieze vermelding van het adres van de zetel van de vereniging.

Art. 2. Sociale zetel

De sociale zetel van de vereniging is gevestigd in het gerechtelijk arrondissement Brussel, Wereldtentoonstellingslaan 68 te 1083 Brussel. Elke wijziging van de sociale zetel is de exclusieve bevoegdheid van de algemene vergadering, die over dit punt moet stemmen conform de wet van 27 juni 1927, aangepast en gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Art. 3. Doel

De vereniging heeft tot doel, om binnen het kader van Rotary International, diensten te verlenen aan de districten, de clubs, de Rotary-vzw's en andere Rotary entiteiten in België en het Groothertogdom Luxemburg, dit op vlak van:

- de interne communicatie van Rotary BeLux, waaronder de uitgave, de verkoop en de aankoop van kranten, tijdschriften, jaarboeken en andere informatiedragers, met name elektronische, en van documentatie;

-de externe communicatie van Rotary BeLux, hierbij inbegrepen publicitaire acties en public relations, d.m.v. alle hulpmiddelen, inbegrepen elektronisch;

-de vorming bestemd voor Rotariërs door de verspreiding van brochures en de organisatie van vergaderingen, van seminaries en lessen zowel voor Rotariërs als voor kandidaat-leden;

-het verlenen van bijstand aan districten en clubs voor wat betreft hun administratief en financieel beheer alsook het uitvoeren van opdrachten die haar zijn toevertrouwd door deze districten en clubs;

-de administratieve, financiële, boekhoudkundige en juridische bijstand aan organisaties die de vorm hebben aangenomen van een vereniging of andere die rechtstreeks of onrechtstreeks afhangen van Rotary BeLux;

-de organisatie van evenementen voor Rotary BeLux als geheel, voor één van haar districten, voor één van haar organisaties dewelke de vorm van een vzw of andere hebben aangenomen of voor één van haar clubs.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/05/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De vereniging verwezenlijkt dit doel op alle mogelijke manieren, in nauwe samenwerking met haar leden. Zij kan elke daad stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks, geheel of gedeeltelijk, verbonden is met dit doel, kan bijdragen tot de ontwikkeling ervan of de verwezenlijking ervan kan vergemakkelijken.

Art. 4. Duur van de vereniging.

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur. Zij kan op elk moment ontbonden worden.

Titel Il  Leden

Art. 5. Samenstelling

De vereniging bestaat uit effectieve leden en ereleden. Het aantal effectieve leden mag niet minder dan drie bedragen. Enkel de effectieve leden genieten de volledige rechten zoals die aan de leden worden toegekend door de wet en onderhavige statuten.

Art. 6. Effectieve leden

Zijn effectieve leden:

-de comparanten bij onderhavige akte

-elke fysieke of morele persoon die voldoet aan volgende voorwaarden:

1)Behoren tot één van de drie volgende categorieën:

a)Negen leden van rechtswege: de gouverneurs in functie, de verkozen gouverneurs en de genomineerde gouverneurs van de drie districten van Rotary BeLux.

b)Twaalf leden gekozen uit de past-gouverneurs, namelijk vier past-gouverneurs per district van Rotary BeLux. Zij zijn verkozen voor een duurtijd van drie jaar, eenmaal hemieuwbaar.

c)Achttien leden gekozen uit de «adjunct-gouvemeurs», namelijk zes adjuncten per district van Rotary BeLux. Zij zijn verkozen voor een duurtijd van drie jaar, eenmaal hemieuwbaar.

2)Een geschreven en gemotiveerde aanvraag richten tot de raad van bestuur,

3)Zijn kandidatuur aanvaard zien door de algemene vergadering, met een volstrekte meerderheid van de stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden, behalve voor de leden van rechtswege die zijn vrijgesteld van deze laatste voorwaarde.

Het aantal effectieve leden bedraagt dus negenendertig.

Tegen de beslissing over toelating of weigering kan men geen beroep aantekenen en deze moet niet gemotiveerd worden door de algemene vergadering. Zij wordt ter kennis gebracht van de kandidaat bij gewone brief.

Art. 7. Ereleden

- Zijn ereleden : de raad van bestuur kan aan oud-voorzitters en  bestuurders de 'ere'-titel toekennen

overeenkomstig aan die functie.

De ereleden worden niet uitgenodigd op de algemene vergaderingen, en zelfs indien dat wel het geval is,

hebben zij geen stemrecht.

Art. 8. Ontslag  schorsing  uitsluiting van leden en ontslagnemend geachte leden

Elk effectief lid of erelid is vrij om zich terug te trekken uit de vereniging door schriftelijk zijn ontslag over te

maken aan de voorzitter van de raad van bestuur.

Wordt ontslagnemend geacht :

- het effectief lid dat niet meer voldoet aan de vereiste voorwaarden voor toelating volgens artikel 6,

- het effectief lid dat de leeftijdsgrens van 75 jaar behaalt. In dat geval beëindigt hij zijn mandaat op de eerstvolgende gewone algemene vergadering.

De uitsluiting van een effectief lid kan enkel uitgesproken worden door de algemene vergadering bij twee derde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen. De raad van bestuur kan leden die zich schuldig gemaakt zouden hebben aan zware inbreuken op de statuten of op de wetgeving, schorsen tot aan de beslissing van de algemene vergadering.

De uitsluiting van een effectief lid vereist volgende voorwaarden:

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MDD 2.2

1-De reguliere samenroeping van een algemene vergadering waarop alle leden uitgenodigd moeten worden;

2-De vermelding op de dagorde van deze algemene vergadering van het voorstel tot uitsluiting, met een minstens summiere vermelding van de reden tot dit voorstel;

3-De beslissing van de algemene vergadering moet genomen worden met een twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden, maar er is geen aanwezigheidsquorum vereist.

4-De rechten van de verdediging moeten gerespecteerd worden : indien het lid van wie de uitsluiting gewaagd wordt dit wenst, moet hij gehoord worden en eventueel een beroep kunnen doen op juridische bijstand;

5-De uitsluiting van het effectief lid wordt in het register opgetekend.

Daar het gaat om een beslissing over een persoon, moet deze noodzakelijkerwijze plaatsvinden bij geheime stemming.

De kwalificatie als lid gaat automatisch verloren door het overlijden, of in geval van een moreel persoon, door de ontbinding, de fusie, de splitsing, de nietigheid of het failliet.

Een ontslagnemend, geschorst of uitgesloten lid, evenals de erfgenamen of rechthebbenden van een overleden lid, kunnen geen enkel recht doen gelden op het sociaal fonds van de vereniging. Zij kunnen geen eisen of vorderingen stellen i.v.m. rekeningoverzichten, rekening en verantwoording, verzegeling, inventarissen of terugbetaling van gestorte bijdragen.

Art. 9. Register van effectieve leden

De vereniging moet een register van effectieve leden bijhouden, onder verantwoordelijkheid van de raad van

bestuur.

Alle beslissingen aangaande toelating, ontslag of uitsluiting van effectieve leden worden in dit register vermeld ten behoeve van de raad van bestuur, en dit binnen de acht dagen nadat de raad kennis heeft gekregen van de wijziging(en).

Alle leden kunnen, op de sociale zetel van de vereniging, het ledenregister raadplegen, evenals de procesverbalen en beslissingen van de algemene vergadering en de raad van bestuur, en tevens alle boekhoudkundige documenten van de vereniging, en dit op eenvoudige schriftelijke en gemotiveerde aanvraag gericht tot de raad van bestuur. De leden moeten hierbij preciseren tot welke documenten zij toegang wensen. De raad van bestuur spreekt met de leden een datum af voor de raadpleging van de documenten. Deze datum wordt vastgelegd binnen de termijn van een maand vanaf de ontvangst van de aanvraag.

Titel III - Bijdragen

Art. 10. Bijdragen

De effectieve leden en ereleden zijn aan geen enkele bijdrage onderworpen.

Titel IV  Algemene Vergadering

Art. 11. Samenstelling

De algemene vergadering bestaat uit alle effectieve leden en wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter en vervolgens door de bestuurder met de hoogste anciënniteit binnen Rotary International.

Art. 12. Bevoegdheden

De algemene vergadering is de hoogste macht van de vereniging. Zij is met name bevoegd voor:

-wijziging van de statuten;

-de toelating van nieuwe leden;

-de uitsluiting van leden;

-de benoeming en herroeping van bestuurders, controleurs van de rekeningen en vereffenaar(s);

-de bepaling van de vergoeding voor de controleurs van de rekeningen, in het geval er een vergoeding

wordt toegekend;

-de goedkeuring van de rekeningen en de begroting;

-de jaarlijks toe te kennen kwijting aan de bestuurders, aan de controleurs van de rekeningen en, in geval

van vrijwillige ontbinding, aan de vereffenaars;

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MOD 2.2

-de kwalificatie van een lid als 'ontslagnemend' als hij niet meer voldoet aan de voorwaarden vereist voor

zijn toelating volgens artikel 6;

-de kwalificatie van een lid als `ontslagnemend' op de gewone algemene vergadering die volgt op het

behalen van de leeftijdsgrens van 75 jaar;

-de goedkeuring van het huishoudelijk reglement en wijzigingen eraan;

-de beslissing om elk lid van de vereniging, elke bestuurder, elke controleur van de rekeningen, elke

persoon gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen of elke mandaathouder aangeduid door de

algemene vergadering in rechte aansprakelijk te stellen;

-de vrijwillige ontbinding van de vereniging;

-de eventuele omvorming tot bedrijf met sociaal oogmerk;

-de toewijzing van de activa in geval van ontbinding van de vereniging;

-alle gevallen vereist in de statuten.

Art. 13. Samenroeping  Gewone algemene vergadering

Alle effectieve leden worden samengeroepen op een gewone algemene vergadering, ten minste één keer per jaar binnen de zes maanden na het afsluiten van het voorbije boekjaar.

De algemene vergadering wordt samengeroepen door de voorzitter van de raad van bestuur, via een gewone brief of e-mail, ten minste acht dagen voor de datum van de vergadering. De uitnodiging moet de datum, het uur, de plaats en de dagorde bevatten.

Als de algemene vergadering de rekeningen en de begroting moet goedkeuren, worden deze toegevoegd aan de uitnodiging.

De raad van bestuur kan elke persoon wiens aanwezigheid noodzakelijk wordt geacht, uitnodigen om de algemene vergadering geheel of gedeeltelijk bij te wonen, zij het enkel als raadgever.

Art. 14. Beraadslaging

De algemene vergadering beraadslaagt geldig van zodra de helft van haar leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, behalve in de gevallen waarin de wet van 27 juni 1921, aangepast en gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, een aanwezigheidsquorum en een stemmenquorum vereist (statutenwijziging, uitsluiting van een lid, ontbinding van de vzw of omvorming tot bedrijf met sociaal oogmerk).

De vergadering kan enkel geldig beraadslagen over de punten vermeld op de dagorde, tenzij eensluidend akkoord van de aanwezige en vertegenwoordigde leden.

Wanneer bij een algemene vergadering het aanwezigheidsquorum niet gehaald is, kan er een tweede vergadering samengeroepen worden die geldig kan beraadslagen, wat ook het aantal aanwezigen is. Deze tweede vergadering kan pas twee weken na de eerste vergadering plaatsvinden.

De raad van bestuur kan ook buitengewone algemene vergaderingen samenroepen, telkens de raad dit nuttig acht.

De algemene vergadering moet tevens samengeroepen worden door de raad van bestuur indien een vijfde van de leden hiertoe een schriftelijke aanvraag indient. Zo moet ook elk voorstel ondertekend door een twintigste van de leden op de dagorde van de volgende algemene vergadering geplaatst worden.

Art. 15. Vertegenwoordiging

Alle effectieve leden hebben een gelijk stemrecht op de algemene vergadering. Elk effectief lid kan zich door een ander effectief lid laten vertegenwoordigen door middel van een schriftelijke volmacht. Elk lid kan slechts houder zijn van één volmacht.

De beslissingen worden genomen bij volstrekte meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen, behalve in de gevallen waar de wet of onderhavige statuten er anders over beslissen.

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of zijn vervanger doorslaggevend. Bij staking van stemmen bij een geheime stemming wordt het voorstel verworpen. Voor de meerderheidsquorums worden blanco en ongeldige stemmen evenals onthoudingen niet in rekening gebracht.

Art. 16. Statutenwijziging en ontbinding

De algemene vergadering kan enkel geldig beraadslagen over de ontbinding van de vereniging of over de

wijziging van de statuten conform de wet van 27 juni 1921, aangepast en gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Elke wijziging aan de statuten of beslissing aangaande de ontbinding, moet binnen de maand neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel voor publicatie in de "Bijsagen van het Belgisch Staatsblad". Hetzelfde geldt voor elke benoeming of beëindiging van een functie van bestuurder, persoon gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, persoon afgevaardigd voor het dagelijks beheer of controleur van de rekeningen.

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MOD 2.2

Art. 17. Bekendmaking van de beslissingen van de algemene vergadering

De uitnodigingen en proces-verbalen, die de beslissingen van de algemene vergadering en alle boekhoudkundige documenten bevatten, worden getekend door de voorzitter en de secretaris of een andere bestuurder. Zij worden bewaard in een register op de zetel van de vereniging en kunnen er geraadpleegd worden door alle leden.

Titel V  Raad van bestuur

Art. 18. Benoeming en minimumaantal bestuurders  Duur van het mandaat

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit twaalf leden, benoemd en

herroepbaar door de algemene vergadering en gekozen uit de effectieve leden.

Het aantal bestuurders moet steeds lager zijn dan het aantal effectieve leden van de algemene vergadering.

De bestuurders worden gekozen uit volgende twee categorieën:

1)Zes bestuurders, zijnde twee per district, gekozen uit de leden van categorie a), namelijk de leden van rechtswege. Zij zijn verkozen voor de duur van hun respectieve mandaten van gouverneur in functie, verkozen gouverneur en genomineerde gouverneur en zijn niet herkiesbaar.

2)Zes bestuurders, twee per district, gekozen uit de leden van categorie b), namelijk de past-gouverneurs. Zij zijn verkozen voor een mandaat van drie jaar en zijn eenmaal herkiesbaar.

Wanneer een mandaat is vrijgekomen, kan de algemene vergadering een tijdelijke bestuurder aanstellen. Dle voltoolt dan het mandaat van de bestuurder die hij vervangt.

Art. 19. Ontslag

Elke bestuurder die ontslag wil nemen moet zijn beslissing schriftelijk bekend maken aan de voorzitter van

de raad van bestuur.

Art. 20. Samenstelling

De raad van bestuur duldt onder zijn leden een voorzitter en een ondervoorzitter aan, verkozen met een

twee derde meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

De functies en verantwoordelijkheden van de voorzitter en de ondervoorzitter worden omschreven in het huishoudelijk reglement.

Bij aanvang van elke vergadering wordt een secretaris voor de zitting aangesteld, die belast Is met de opmaak van het proces-verbaal van de vergadering.

Art. 21. Frequentie van de vergaderingen

De raad van bestuur vergadert zodra hier nood aan is en ten minste één keer per semester. Hij wordt samengeroepen door de voorzitter of op vraag van minstens twee bestuurders, per gewone brief of per e-mail, ten minste acht dagen voor de datum van de vergadering. De uitnodiging moet de datum, het uur, de plaats en de dagorde bevatten. Stukken die door de raad van bestuur besproken zullen worden, moeten hieraan toegevoegd zijn. Als zij bij uitzondering niet beschikbaar blijken op het moment van de uitnodiging, moeten zij geraadpleegd kunnen worden voorafgaand aan de vergadering in kwestie.

Indien de voorzitter verhinderd is, wordt de raad voorgezeten door de ondervoorzitter en vervolgens door de bestuurder met de hoogste anciënniteit binnen Rotary International.

De raad van bestuur kan op zijn vergaderingen elke persoon uitnodigen wiens aanwezigheid noodzakelijk wordt geacht, zij het enkel als raadgever.

Art. 22. Beraadslaging

De raad van bestuur beraadslaagt geldig zodra de helft van zijn leden aanwezig is.

De raad beraadslaagt enkel over de punten vermeld op de dagorde. Uitzonderlijk kan een punt dat niet op de dagorde staat besproken worden indien twee derde van de aanwezige leden hiermee akkoord gaan.

Art. 23. Vertegenwoordiging

Alle bestuurders hebben een gelijk stemrecht op de raad van bestuur. Het is hun niet toegestaan volmacht

te verlenen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/05/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De beslissingen van de de raad van bestuur worden genomen bij volstrekte meerderheid van de stemmen van de aanwezige leden. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of zijn vervanger doorslaggevend.

Iedere bestuurder die er een belang op nahoudt dat tegengesteld is aan dat van de vereniging, mag niet deelnemen aan de stemming over dit punt op de dagorde.

Art. 24. Bekendmaking van de beslissingen van de raad van bestuur

De uitnodigingen en de proces-verbalen, die de beslissingen van de raad van bestuur bevatten, worden getekend door de voorzitter of door zijn vervanger. Zij worden bewaard in een register op de zetel van de vereniging en kunnen er geraadpleegd worden, zonder het register te verplaatsen, door de effectieve leden die een legitiem belang kunnen aantonen.

Art. 25. Bevoegdheden

De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden voor de administratie en het beheer van de vereniging. De raad van bestuur handelt als college. Alle taakomschrijvingen die door de wet of door de statuten niet uitdrukkelijk aan de algemene vergadering worden toegekend, worden uitgeoefend door de raad van bestuur.

De raad kan met name, en zonder dat deze opsomming beperkend is, akten en contracten opstellen en goedkeuren, bankrekeningen openen en beheren, compromissen sluiten, een scheidsrechterlijke beslissing inroepen, roerende of onroerende goederen verwerven, ruilen of verkopen, hypotheken leggen, leningen aangaan, huurcontracten afsluiten, legaten, subsidies, giften en transferts aanvaarden, aan rechten verzaken en de vereniging wettelijk vertegenwoordigen, zij het als eisende of verwerende partij. De raad kan ook het personeel van de vereniging benoemen en ontslaan.

Art. 26. Overdracht van het dagelijks beheer

De raad van bestuur kan zekere bevoegdheden overdragen aan één persoon of verscheidene personen, al

dan niet bestuurders, die handelen als college.

De bevoegdheden van dit orgaan voor dagelijks beheer zijn beperkt tot handelingen nodig voor het dagelijks

beheer van de vereniging door middel van administratieve handelingen:

-die de alledaagse behoeften van de vzw niet overstijgen,

-die door hun geringe belangrijkheid en de noodzaak van een snelle oplossing, de tussenkomst van de raad

van bestuur niet rechtvaardigen.

De duur van het mandaat van de afgevaardigden voor het dagelijks beheer wordt bepaald door de raad van bestuur en is eventueel hernieuwbaar.

Wanneer de afgevaardigde voor het dagelijks beheer ook de functie van bestuurder uitoefent, betekent het einde van zijn mandaat als bestuurder automatisch het einde van zijn mandaat als afgevaardigde voor het dagelijks beheer. Als de raad van bestuur deze persoon toch wil handhaven in zijn functie van afgevaardigde voor het dagelijks beheer, moet de raad hiervoor een aparte beslissing nemen.

De raad van bestuur kan, op elk moment en zonder rechtvaardiging, een eind stellen aan de functie van de persoon belast met het dagelijks beheer.

Art. 27. Overdracht van algemene vertegenwoordiging

De vereniging kan bij alle handelingen of in juridische procedures geldig vertegenwoordigd worden door één of meer bestuurders, individueel handelend, die als orgaan tegenover derden geen voorafgaandelijke beslissing of volmacht van de raad van bestuur moeten voorleggen.

Zij kunnen de vereniging met name vertegenwoordigen tegenover elke autoriteit, administratie of openbare dienst, inbegrepen het handtekenen van diverse attesten en certificaten voor openbare instanties, met name van sociale of fiscale aard; wettelijk optreden voor de vereniging als eisende of verwerende partij en de nodige schikkingen treffen voor de neerlegging van documenten bij de griffie van de rechtbank van koophandel en de publicaties in het Staatsblad.

De duur van dit mandaat, eventueel hernieuwbaar, wordt bepaald door de raad van bestuur.

Het mandaat eindigt automatisch wanneer de persoon belast met de algemene vertegenwoordiging geen

bestuurder meer is.

De raad van bestuur kan, op elk moment en zonder rechtvaardiging, een eind stellen aan het mandaat van

de persoon of personen belast met de algemene vertegenwoordiging van de vereniging.

Art. 28. Mandaat en verantwoordelijkheid

Voor de bestuurders en de personen belast met het dagelijks beheer of de vertegenwoordiging brengt hun

functie geen enkele persoonlijke verplichting met zich mee en zij zijn enkel verantwoordelijk voor de uitoefening

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Luik B - Vervolg

van hun mandaat. De bestuurders oefenen hun mandaat gratis uit. De personen belast met het dagelijks beheer of de vertegenwoordiging kunnen een bezoldiging ontvangen die wordt bepaald door de raad van bestuur.

Art. 29. Publicaties

De akten aangaande de benoeming of mandaatsbeëindiging van bestuurders, personen belast met het dagelijks beheer en personen belast met de vertegenwoordiging van de vereniging, moeten binnen de maand neergelegd worden ter publicatie in de Bijlag en van het Belgisch Staatsblad.

Titel VI  Diverse bepalingen

Art. 30. Huishoudelijk reglement

De raad van bestuur kan een huishoudelijk reglement voorstellen aan de algemene vergadering. Hieraan kunnen wijzigingen aangebracht worden door de algemene vergadering, beslissend bij volstrekte meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden.

Art. 31. Boekjaar

Het boekjaar begint op 1 juli en eindigt op 30 juni.

Art. 32. Rekeningen en begroting

De rekeningen van het afgelopen boekjaar en de begroting van het volgende boekjaar worden jaarlijks door

de raad van bestuur ter goedkeuring voorgelegd aan een gewone algemene vergadering.

Art. 33. Controleurs van de rekeningen

De algemene vergadering kan één of meer controleurs van de rekeningen aanstellen. Zij worden benoemd voor drie jaar en zijn herkiesbaar. Hun opdracht is de rekeningen van de vereniging na te kijken en de vereniging hun jaarverslag voor te stellen.

Art. 34. Ontbinding van de vereniging

In geval van ontbinding van de vereniging stelt de algemene vergadering één of meer vereffenaars aan, bepaalt hun bevoegdheden en bepaalt de bestemming van de netto activa van het sociaal fonds. Deze bestemming moet noodzakelijkerwijs ten voordele zijn van een vzw met een vergelijkbaar doel als dat van de vereniging.

Elke beslissing over de ontbinding, over de vereffeningsvoorwaarden, over de benoeming en mandaatsbeëindiging van de vereffenaar(s), over het afsluiten van de ontbinding en over de bestemming van de netto-activa wordt neergelegd en gepubliceerd volgens de wet van 27 juni 1921, aangepast en gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Art. 35. Overblijvende bevoegdheden

Alles wat niet expliciet voorzien is in onderhavige statuten wordt geregeld door de wet van 27 juni 1921,

aangepast en gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Gedaan te Ganshoren, op 23 maart 2011

Paul Gelders

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de persa(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

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