SAMUSOCIAL

Association sans but lucratif


Dénomination : SAMUSOCIAL
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 475.326.427

Publication

03/12/2013
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

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2 I UV. 2013

Ondernemingsnr : 0475326.427

Benaming

(voluit) : Samusocial

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Hoogstraat 298 -1000 Brussel

Onderwerp akte : Vertaling van de akten neergelegd op de Griffie van de Rechtbank van Koophandel

Onderwerp akte: Benoeming en ontslag van de Raad van Bestuur.

De Algemene Vergadering ter zitting van 4 september 2012:

- heeft akte genomen van het ontslag van Jean-Pierre Luxen (Antoine Bréarstraat 165 -1060 Brussel) uit de

Raad van Bestuur,

heeft de kandidatuur van lsabelle Kuntziger (Savoiestraat 94 - 1060 Brussel, geboren op 13/0911962 te

Etterbeek) ais lid aanvaard en heeft ze op de Raad van Bestuur benoemd.

Samenstefling van de Raad van Bestuur: Christian Béozière, Michel Degueldre, Rita Glineur, Isabelle

Kuntziger, Yvan Mayeur, Jean Spinette, Renaud Tockert, Evelyne Van Lancker - Xavier Emanuelli als

permanent gastlid,

Yvan Mayeur, Voorzitter

Onderwerp akte: Ontslag

De Algemene Vergadering ter zitting van 24 mai 2013:

Heeft akte genomen van het ontslag van Renaud Tockert (Teeltlaan 1 - 1640 Sint-Genesius-Rode) uit de

Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering.

Samenstelling van de Raad van Bestuur: Christian Béozière, Michel Degueldre, Rita Glineur, isabelle

Kuntziger, Yvan Mayeur, Jean Spinette, Evelyne Van Lancker - Xavier Emanuelli als permanent gastlid.

Yvan Mayeur, Voorzitter

Op de laatste blz. van Luikg vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting or organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

03/12/2013
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

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Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme é l'égard des tiers

Au verso, : Nom et signature

MOD 2.2

Greffe

N° d'entreprise : 0475.326.427

Dénomination

(en entier) : Samusocial

(en abrégé):

Forme juridique : asbl

Siège : rue Haute 298 -1000 Bruxelles

Objet de l'acte : Démission

L'Assemblée générale du 24 mai 2013 :

A acte la démission de Renaud Tockert (av, de la Culture 1 -1640 Rhode-St-Genèse) du

Conseil d'Administration et de l'Assemblée Générale,

Composition du CA: Christian Béozière, Michel Degueidre, Rita Glineur, Isabelle Kuntziger, Yvan Mayeur, Jean Spinette, Evelyne Van Lancker - Xavier Emanuelli comme invité permanent.

Yvan Mayeur, Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

04/06/2013
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N° d'entreprise : 0475.326.427

Dénomination

(en entier) : Samusocial

(en abrégé) :

Forme juridique: asbl q 8Siège : Rue 1 a j e. 2 9 4 OOO 3 ro ro ce PPe J

Objet de l'acte : Nomination et démission du Conseil d'Administration

L'Assemblée générale du 4 septembre 2012 :

- a acté la démission de Jean-Pierre Luxera (rue Antoine Bréart 165 à 1060 Bruxelles) du

Conseil d'Administration,

- a accepté la candidature de Isabelle Kuntziger (rue de Savoie 94 à 1060 Bruxelles,

née le 13/09/1962 à Etterbeek) comme membre et l'a nommée au Conseil d'Administration.

Composition du CA: Christian Béozière, Michel Degueldre, Rita Glineur, Isabelle Kuntziger,

Yvan Mayeur, Jean Spinette, Renaud Tocker, Evelyne Van Lancker -

Xavier Emanuelii comme invité permanent.

Yvan Mayeur,

Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, ta fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

05/03/2012
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



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Ondernemingsar : 0475.326.427

Benaming

(voluit) : Samusocial

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

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21 FEB 2012

Griffie

(verkort)

Rechtsvorm : vzw

Zetel ; Hoogstraat 298 - 1000 Brussel

Onderwerp akte : Gecoördineerde statuten

Ingevolge de algemene vergadering van 27 juni 2011 luiden de gecoördineerde statuten van Samusocial als

volgt :

Door de aanwezigen :

- Christian BEOZIERE, bedrijfsbeheerder, voorzitter van het OCMW van Evere, wonende Bordetlaan 122 te

1140 Brussel.

André COCLE, jurist, wonende Azalealaan 44, te 1030 Brussel.

- Michel COLSON, bediende, voorzitter van het OCMW van Watermaal-Bosvoorde, wonende François Ruytinxstraat 3, te 1170 Brussel.

- Rita GLINEUR, secretaresse, wonende Neufchâtelstraat 12, te 1060 Brussel.

- Anne HERSCOVICI, sociologe, voorzitter van het OCMW van Elsene, wonende Albert Leemansplein 5, te

1050 Brussel.

- Christian LESENFANTS, onderwijzer, voorzitter van het OCMW van Schaarbeek, wonende Kolonel

Picquartlaan 1, te 1030 Brussel.

- Cathy MARCUS, juriste, voorzitter van het OCMW van Sint-Gillis, wonende Dethystraat 37, te 1060;

Brussel.

- Yvan MAYEUR, volksvertegenwoordiger, voorzitter van het OCMW van Brussel, wonende

Samaritanessestraat 51, te 1000 Brussel.

- Renaud TOCKERT, geneesheer, wonende Cultuurlaan 1, te Sint-Genesius-Rode.

- Marc XHROUET, socioloog, wonende Vannypenstraat 39, te 1160 Brussel.

wordt op 30 april 2001 onderling overeengekomen dat een vereniging zonder winstoogmerk wordt opgericht met de benaming "Centre d'Action sociale d'Urgence", afgekort "C.A.S.U." waarvan de statuten thans als volgt, zijn gesteld :

Naam, maatschappelijke zetel

Artikel 1, § 1.: De vereniging draagt de naam "Samusocial".

De nieuwe naam dient beschermd le worden alsook de andere namen "Samusocial de Bruxelles" en "SAMU

social". Bij Samusocial de Paris zal worden nagegaan wie eigenaar is van de naam.

§ 2. : De vereniging mag aan haar naam een verwijzing naar haar vroegere benaming, waaronder zij tot 1 januari 2009 haar activiteiten heeft verricht, toevoegen die luidt als volgt : "het vroegere Centre d'action sociale d'urgence" of afgekort "het vroegere CASU".

§ 3. : De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd in het gerechtelijk arrondissement Brussel, Hoogstraat 298 te Brussel (1000). Deze kan naar enige andere plaats in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest verplaatst worden bij beslissing van de algemene vergadering.

Doel

Artikel 2. De vereniging heeft tot doel de ontwikkeling van een sociale dienst in ambulant verband en van voorlopig onderdak in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Deze dienst heeft de volgende opdrachten

alle middelen aanwenden die hij ter beschikking heeft om tegemoet te komen aan de behoeften van personen in sociale, morele of psychologische nood en op een efficiënte wijze deze toestanden bestrijden ;

hiertoe instaan voor onthaal, luisterbereidheid, bijstand en eventueel nachtelijk verblijf voor iedere persoon die zich in dit soort noodtoestand bevindt ; de nodige contacten leggen om deze personen door te verwijzen

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij, het Belgisch Staatsblad - 05/03/2012 - Annexes du Muni teur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/03/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOo 2.2

naar opvangstructuren die zijn aangepast aan hun toestand en in het bijzonder naar de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en de medische en sociale diensten ;

instaan voor coördinatie van de eigen tussenkomsten met deze van de verschillende operatoren die zowel pro-actief als reactief optreden met betrekking tot de op te vangen toestanden en in het bijzonder met de openbare centra voor maatschappelijk welzijn ;

met alle middelen die hem ter beschikking worden gesteld de overheden sensibiliseren over de recurrente probleemtoestanden die hij te verwerken krijgt met het oog op een oplossing hiervoor.

De vereniging berust op het vrijheads- en gelijkheidsbeginsel en wenst, los van enig dogma en met eerbied voor de persoon, een rechtvaardige, progressieve en solidaire maatschappij uit te bouwen, waarbij eenieder gelijke rechten en de vrijheid van denken en van meningsuiting gewaarborgd worden.

De vereniging kan aile handelingen verrichten die rechtstreeks of onrechtstreeks in verband staan met haar doel.

Zij kan inzonderheid haar medewerking verlenen aan en aansluiten bij andere structuren en zich toeleggen op iedere activiteit die verwant is met haar doel.

Leden

Artikel 3. Het aantal leden is onbeperkt maar mag niet kleiner zijn dan vijf.

Naast de stichters is lid van de vereniging elke persoon die door de raad van bestuur als kandidaat wordt

voorgedragen en vervolgens toegelaten wordt door de algemene vergadering.

De leden betalen geen bijdrage.

Ontslag en uitsluiting van de leden

Artikel 4. Hel lid dat ontslag wil nemen dient zijn intentie kenbaar te maken bij een ter post aangetekend schrijven gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur.

Een lid kan enkel uitgesloten worden als behoorlijk vastgesteld wordt dat het zijn wettelijke of statutaire verplichtingen tegenover de vereniging niet vervuld heeft. Tot deze uitsluiting wordt beslist door de algemene vergadering bij twee derde meerderheid van de stemmen, de stem van het betrokken lid niet meegerekend. Het lid wordt voordien gehoord of volgens de regels opgeroepen. De stemming is geheim.

Het ontslaggevend lid of uitgesloten lid kan geen enkel recht laten gelden op het maatschappelijk actief. Het kan noch rekening en verantwoording, noch verzegeling, noch inventaris eisen of vorderen.

Algemene vergadering

Artikel 5. § 1. De algemene vergadering is samengesteld uit alle leden.

Zij is geldig samengesteld van zodra de helft van de leden aanwezig of behoorlijk vertegenwoordigd is.

De bevoegdheden van de algemene vergadering omvatten het recht :

1. de statuten te wijzigen en de ontbinding van de vereniging uit te spreken in overeenstemming met de wettelijke beschikkingen ter zake ;

2. nieuwe leden toe te laten en leden uit te sluiten ;

3. beheerders te benoemen en uit hun functie te ontzetten ;

4. jaarlijks begrotingen en rekeningen goed te keuren ;

5. alle andere bevoegdheden uit te oefenen die zijn opgelegd door de wel of door de statuten.

Elk jaar wordt in de loop van het eerste trimester een gewone algemene vergadering gehouden op een datum vastgesteld door de raad van bestuur, inzonderheid met het oog op de goedkeuring van de rekeningen en begrotingen.

De leden worden bij gewone brief uitgenodigd door de voorzitter of zijn vervanger en worden tenminste acht dagen voor de algemene vergadering verstuurd.

De vergadering moet samengeroepen worden door de raad van bestuur als één vijfde van de leden erom vraagt.

§ 2. De vergadering mag enkel geldig beraadslagen over de punten die vermeld staan op de agenda. Uitzonderlijk kan beraadslaagd worden over een punt dat niet is ingeschreven, op voorwaarde dat de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is en dat twee derde van de aanwezigen aanvaardt om dit punt in te schrijven op de agenda.

§ 3. De besluiten worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, behalve in de gevallen waar de wet of deze statuten anders bepalen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter beslissend.

§ 4. De algemene vergadering kan enkel geldig beraadslagen over de ontbinding van de vereniging of de wijziging van de statuten overeenkomstig van de wet van 27 juni 1921 inzake de verenigingen zonder winstoogmerk, zoals gewijzigd onder meer door de wet van 2 mei.2002.

§ 5. De beslissingen van de algemene vergadering worden opgetekend in een notulenregister en ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

Elk lid of elke derde die zijn belang rechtvaardigt, kan uittreksels vragen ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur en door de secretaris.

Bestuur en dagelijks beheer

Artikel 6. § 1. De raad van bestuur omvat minstens vijf leden van de vereniging, die door de algemene

vergadering voor een periode van zes jaar worden aangesteld en uit hun functie ontzet kunnen worden.

De directeur van de vereniging zetelt in de raad van bestuur met raadgevende stem.

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MOD 2.2

Voorbehouden

aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/03/2012 - Annexes du_ Moniteur belge

Luik B - Vervolg

§ 2. De raad van bestuur benoemt in zijn schoot een voorzitter, een secretaris en een schatbewaarder.

De raad beraadslaagt geldig van zodra de helft van de beheerders aanwezig is.

De beslissingen worden genomen bij meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde stemmen; bij

staking van stemmen is de stem van de voorzitter of van zijn plaatsvervanger beslissend.

§ 3. De raad van bestuur beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden om de vereniging te besturen en te beheren. Tot zijn bevoegdheid behoren alle handelingen die door de wet of deze statuten niet uitdrukkelijk voor andere organen zijn voorbehouden.

Hij kan inzonderheid, zonder dat deze opsomming beperkend is en onverminderd alle andere volmachten die voortvloeien uit de wet en de statuten, alle akten en alle overeenkomsten opmaken en gunnen, onderhandelen, compromissen sluiten, aankopen, ruilen, alle roerende en onroerende goederen verkopen, met een hypotheek belasten, lenen, huurcontracten van allerlei duur afsluiten, alle legaten, subsidies, schenkingen en overdrachten aanvaarden, verzaken aan alle rechten, alle volmachten toekennen aan eender welke mandataris van zijn keuze, de vereniging vertegenwoordigen in gerechtszaken, zowel als eiser en als verweerder.

Hij moet in het bijzonder de rekeningen van het afgelopen jaar voorleggen aan de jaarlijkse algemene vergadering.

§ 4. De beheerders gaan, uit hoofde van hun functie, geen enkele persoonlijke verplichting aan en zijn slechts aansprakelijk voor de uitvoering van hun mandaat.

§ 5. De beraadslagingen en beslissingen van de raad van bestuur worden vastgesteld door notulen die opgetekend worden in een register gehouden door de secretaris en worden, na goedkeuring, ondertekend door de voorzitter van de raad.

§ 6. Binnen de perken en voorwaarden die hij zelf bepaalt, delegeert de raad van bestuur onder zijn verantwoordelijkheid het dagelijks bestuur van de vereniging aan een bureau en aan de directeur van de vereniging. Hij kan eveneens, onder zijn verantwoordelijkheid en binnen de perken en voorwaarden die hij zelf bepaalt, bevoegdheden delegeren aan een bestuurder of aan een derde.

Het bureau bestaat uit de voorzitter, de secretaris en de directeur van de vereniging.

De bevoegdheden van de directeur worden opgetekend in een huishoudelijk reglement.

Huishoudelijk reglement

Artikel 7. De raad van bestuur legt aan de algemene vergadering ter goedkeuring een huishoudelijk

reglement voor.

De algemene vergadering kan bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of

vertegenwoordigde leden wijzigingen aanbrengen aan dit reglement.

Verscheidene bepalingen

Artikel 8. Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

De rekening van het afgelopen boekjaar en de begroting van het volgende boekjaar moeten jaarlijks ter

goedkeuring voorgelegd worden aan de gewone algemene vergadering.

De algemene vergadering moet een revisor aanstellen die de rekeningen van de vereniging dient te

controleren en haar een jaarverslag moet voorleggen.

In geval van ontbinding van de vereniging moet de algemene vergadering de vereffenaar of vereffenaars

aanstellen, hun volmachten bepalen en aanduiden welke bestemming het netto maatschappelijk actief moet

krijgen.

Deze bestemming moet verplicht ten goede komen aan een vereniging of een openbare of semi-openbare

instelling waarvan het maatschappelijk doel dat van de vereniging benadert.

Deze beslissingen evenals de naam, het beroep en het adres van de vereffenaar of vereffenaars moeten

bekendgemaakt worden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad.

De algemene vergadering bevestigt Mevr. Pascale PERAITA, geboren te Watermaal-Bosvoorde op 20 maart 1962, NN 62032046267, in de functie van directeur met mandaat voor handelingen van dagelijks bestuur en voor de handelingen vereist voor het ontvangen van schenkingen, legaten en giften. De handelingen van dagelijks bestuur omvatten de uitvoering van de gedragslijn waartoe beslist wordt door de raad van bestuur en die op regelmatige wijze moet gebeuren met het oog op de goede werking van de vereniging.

De Algemene Vergadering van 27 juni 2011 hernieuwt de Raad van Bestuur met als leden :

Christian Béozière, Michel Degueldere, Rita Glineur, Jean-Pierre Luxen, Yvan Mayeur, Jean Spinette,

Renaud Tocker, Evelyne Van Lancker  Xavier Emanuelli ais permanent gastlid.

Yvan Mayeur.

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto - Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso . Naam en handtekening

05/03/2012
ÿþe , Copie à publier aux annexes du Moniteur belge

après dépôt de l'acte

Mob 2.2

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Monitet

belge

N°d'entreorise., : 0475.326.427

Dénomination

(en entier) ; Samusocial

BRUXELLES

e FEB 2012

Greffe

(en abrégé)

Forme juridique : asbl

siège : rue Haute 298 - 1000 Bruxelles

Obiet de l'acte : Statuts coordonnés

Suite à l'assemblée générale du 27 juin 2011, les statuts coordonnés du Samusocial sont les suivants:

Entre les présents :

- Christian BEOZIERE, gérant de société, président du CPAS d'Evere, domicilié avenue Bordet 122 à 1140,

Bruxelles

- André COCLE, juriste, domicilié avenue des Azalées 44 à 1030 Bruxelles

- Michel COLSON, employé, président du CPAS de Watermael-Boitsfort, domicilié rue François Ruytinx 3 à

1170 Bruxelles

- Rita GLINeUR, secrétaire, domiciliée rue de Neufchâtel 12 à 1060 Bruxelles

Anne HERSCOVICI, sociologue, présidente du CPAS d'Ixelles, domiciliée place Albert Leemans 5 à 1050',

Bruxelles

- Christian LESENFANTS, instituteur, président du CPAS de Schaerbeek, domicilié avenue Colonel Picquart,

1 à 1030 Bruxelles

- Cathy MARCUS, juriste, présidente du CPAS de Saint-Gilles, domiciliée rue Dethy 37 à 1060 Bruxelles

- Yvan MAYEUR, député, président du CPAS de Bruxelles, domicilié rue de la Samaritaine 51 à 1000

Bruxelles

- Renaud TOCKERT, médecin, domicilié avenue de la Culture 1 à 1640 Rhode-Saint-Genèse

- Marc XHROUET, sociologue, domicilié rue Vannypen 39 à 1160 Bruxelles

il a été convenu, le 30 avril 2001, de fonder une association sans but lucratif dénommée "Centre d'Action sociale d'urgence", en abrégé : "C.A.S.U.", dont les statuts coordonnés sont actuellement rédigés comme suit :

Dénomination, siège social

Article 1er § 1 : « L'association est dénommée « Samusocial » (Service Ambulatoire d'Urgence Sociale).

La nouvelle dénomination devra être protégée ainsi que les autres noms : « Samusocial de Bruxelles » ou «

SAMU social ». Une vérification auprès du Samusocial de Paris sera faite afin de voir qui possède le nom,

§ 2 : L'association peut adjoindre à son nom une référence à sa dénomination antérieure, sous laquelle elle a poursuivi ses activités jusqu'au 11 janvier 2009, ainsi libellée : « anciennement Centre d'action sociale d'urgence » ou en abrégé : « anciennement CASU ».

§ 3 : Le siège social de l'association est établi dans l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, rue Haute 298 à Bruxelles (1000). II peut être transféré dans tout autre lieu de la Région de Bruxelles-Capitale par décision de l'assemblée générale.

Objet

Art. 2.L'association a pour objet le développement d'un service social ambulatoire et d'hébergement provisoire sur l2 Région de Bruxelles-Capitale.

Ce service e pour missions :

de mettre en oeuvre tous les moyens qui seront à sa disposition pour répondre aux besoins des personnes en détresse sociale, morale ou psychologique et lutter de manière efficace contre ces situations ;

pour ce faire, d'organiser l'accueil, l'écoute, l'aide et éventuellement l'hébergement de nuit, de toute personne se trouvant dans ces situations de détresse; d'organiser les refais nécessaires pour diriger ces personnes vers les structures adaptées à leur situation et particulièrement vers les centres publics d'action sociale, et vers les services médicaux et sociaux ;

Mentionner sur la dernière page du Volet B , Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso . Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/03/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOO 2.2

d'assurer une coordination de ses interventions avec celle des différents opérateurs intervenant en amont et en aval de situations qu'il aura à traiter, et particulièrement avec les centres publics d'action sociale ;

d'interpeller, par tous les moyens qui seront mis à sa disposition, les pouvoirs publics sur les situations problématiques récurrentes qu'il aurait à traiter, en vue d'y remédier.

L'association se rattache aux principes de la liberté et de l'égalité et marque sa volonté de construire, en dehors de tout dogme et dans le respect de la personne, une société juste, progressiste et solidaire, assurant à chacun des droits égaux, la liberté de pensée et d'expression.

L'association peut poser tous les actes se rapportant directement ou indirectement à son objet.

Elle peut notamment prêter son concours et adhérer à d'autres structures et s'intéresser à toute activité similaire à son objet.

Membres

Art. 3.Le nombre de membres est illimité, sans pouvoir être inférieur à cinq.

Outre les fondateurs, est membre toute personne candidate présentée par le conseil d'administration et

admise par l'assemblée générale.

Les membres ne paient pas de cotisation.

Démission et exclusion des membres

Art. 4.Le membre qui veut démissionner doit manifester son intention par lettre recommandée à la poste au président du conseil d'administration.

Un membre ne peut être exclu que pour l'inexécution dûment établie de ses obligations légales ou statutaires envers l'association. Cette exclusion est décidée par l'assemblée générale statuant aux deux tiers des voix, non comprise celle du membre concerné. Le membre est préalablement entendu ou dûment appelé. Le vote est secret.

Le membre démissionnaire ou exclu n'a aucun droit à faire valoir sur l'avoir social. Il ne peut réclamer ou requérir, ni reddition de comptes, ni apposition de scellés, ni inventaire.

Assemblée générale

Art. 5.§ 1er. L'assemblée générale est composée de tous les membres.

Elle est valablement constituée dès que la moitié des membres sont présents ou valablement représentés.

Les attributions de l'assemblée générale comportent le droit :

1°de modifier les statuts et de prononcer la dissolution de l'association en se conformant aux dispositions

légales en la matière ;

2°d'admettre les nouveaux membres et d'exclure le s membres ;

3°de nommer et de révoquer les administrateurs ;

4°d'approuver annuellement les budgets et les com ptes ;

5°d'exercer tous autres pouvoirs dérivant de la I oi ou des statuts.

Il est tenu une assemblée générale ordinaire chaque année, dans le courant du premier trimestre, à une

date fixée par le conseil d'administration et ce, notamment en vue d'approuver les comptes et les budgets.

Les convocations sont faites par le président ou son remplaçant par lettre ordinaire, adressées huit jours au

moins avant la réunion de l'assemblée.

L'assemblée doit être convoquée par le conseil d'administration lorsqu'un cinquième des membres en fait la

demande.

§ 2. L'assemblée ne peut valablement délibérer que sur les points inscrits à l'ordre du jour.

Exceptionnellement un point non inscrit peut être délibéré à condition que la moitié des membres soient

présents ou représentés et que deux tiers des présents acceptent d'inscrire ce point à l'ordre du jour.

§ 3. Les résolutions sont prises à I a majorité simple des voix présentes et représentées, sauf dans les cas où il en est décidé autrement par la loi ou les présents statuts. En cas de partage des voix, celle du président est prépondérante.

§ 4. L'assemblée générale ne peut valablement délibérer sur la dissolution de l'association ou la modification des statuts que conformément à la loi du 27 juin 1921 relative aux associations sans but lucratif, telle que modifiée notamment par la loi du 2 mai 2002.

§ 5. Les décisions de l'assemblée générale sont consignées dans un registre de procès-verbaux signés par le président et le secrétaire.

Tout membre ou tiers justifiant d'un intérêt peut demander des extraits signés par le président du conseil d'administration et par le secrétaire.

Administration et gestion journalière

Art. 6.§ 1er. Le conseil d'administration est composé de minimum cinq membres de l'association, nommés

pour une durée de six ans par l'assemblée générale et révocables par celle-ci.

Le directeur de l'association siège au conseil d'administration avec voix consultative.

§ 2. Le conseil d'administration désigne en son sein un président, un secrétaire et un trésorier.

Le conseil délibère valablement dès que la moitié des administrateurs est présente.

Les décisions sont prises à la majorité des voix présentes ou représentées; en cas de parité, la voix du

président ou de celui qui le remplace est prépondérante.

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Réservé

au

Moniteur

belge

Moo 2.2

Volet B - Suite

§ 3. Le conseil d'administration dispose des pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion de l'association. Il a dans sa compétence tous les actes qui ne sont pas expressément réservés par la loi ou les présents statuts à d'autres organes.

Il peut notamment, sans que cette énumération soit limitative et sans préjudice de tous autres pouvoirs résultant de la loi et des statuts, faire et passer tous actes et tous contrats, transiger, compromettre, acquérir, échanger, vendre tous biens meubles et immeubles, hypothéquer, emprunter, conclure des baux de toutes durées, accepter tous les legs, subsides, donations et transferts, renoncer à tous droits, conférer tous pouvoirs à tout mandataire de son choix, représenter l'association en justice, tant en demandant qu'en défendant.

ll doit en particulier soumettre à l'assemblée générale annuelle les comptes de l'année écoulée.

§ 4. Les administrateurs ne contractent, en raison de leur fonction, aucune obligation personnelle et ne sont

responsables que de l'exécution de leur mandat. § 5. Les délibérations et décisions du conseil

d'administration sont constatées par des procès-verbaux transcrits dans un registre tenu par le secrétaire et signés, après approbation, par le président du conseil.

§ 6. Dans les limites et conditions qu'il détermine, le conseil d'administration délègue sous sa responsabilité la gestion journalière de l'association à un bureau et au directeur de l'association. Il peut également déléguer, sous sa responsabilité et dans les limites qu'il détermine, des compétences à un administrateur ou à un tiers.

Le bureau est composé du président, du secrétaire et du directeur de l'association.

Les compétences du directeur sont inscrites dans un règlement d'ordre intérieur.

Règlement d'ordre intérieur

Art.7.Un règlement d'ordre intérieur est présenté pour approbation par le conseil d'administration à

l'assemblée générale.

Des modifications à ce règlement pourront être apportées par l'assemblée générale, statuant à la majorité

simple des membres présents ou représentés.

Dispositions diverses

Art. 8.L'exercice social commence le ler janvier pour se terminer le 31 décembre.

Le compte de l'exercice écoulé et le budget du prochain exercice seront annuellement soumis à

l'approbation de l'assemblée générale ordinaire.

L'assemblée générale désignera un réviseur chargé de vérifier les comptes de l'association et de lui

présenter up [apport annuel.

En cal de dissólution. de l'association, l'assemblée générale désignera le ou les liquidateurs, déterminera

leurs pouvoirs et indiquera l'affectation à donner à l'actif net de l'avoir social..

Cette affectation devra obligatoirement être faite en faveur d'une association ou d'une institution publique ou

parapublique dont l'objet social se rapproche de celui de l'association.

Ces décisions ainsi que les nom, profession et adresse du ou des liquidateurs seront publiés aux annexes

au Moniteur belge.

Bijlagen bij. het Belgisch Staatsblad - Q5L03/2012_7.Aunexes du_MQniteur beige

L'assemblée générale confirme Mme Pascale PERAITA, née à Watermael-Boitsfort le 20 mars 1962, NN 62032046267, dans le poste de directrice avec mandat pour les actes de gestion journalière et pour les actes nécessaires à la réception des dons, legs et libéralités. Les actes de gestion journalière recouvrent l'exécution des lignes de conduite décidées en conseil d'administration et qui doivent être réalisées régulièrement pour assurer la bonne marche de l'association.

L'Assemblée générale du 27 juin 2011 a reconduit le Conseil d'Administration:

Christian Béozière, Michel Degueldre, Rita Glineur, Jean-Pierre Luxen, Yvan Mayeur, Jean Spinelle,

Renaud Tocker, Evelyne Van Lancker - Xavier Emanuelli comme invité permanent.

Yvan Mayeur,

Président

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, ta fondation ou l'organisme à l'égard des tiers Au verso : Nom et signature

22/02/2012
ÿþna neerlegging van de akte ter griffie

Q 9 FEB 2t..o~

Griffie ~~>~S~

Act

y) fo Si CV

Koophandel op 04.02.2009 en 14.10.2011

Akte neergelegd op 04.02.2009:

Onderwerp akte : NAAMSVERANDERING

De Buitengewone Algemene Vergadering hechtte ter zitting van 11 januari 2009 bij eenparigheid van

stemmen haar goedkeuring aan de naamswijzlging van de vzw en aan de wijziging van artikel 1 van de statuten

als volgt :

Artikel 1, § 1. : De vereniging draagt de naam "Samusocial".

De nieuwe naam dient beschermd te worden alsook de andere namen "Samusocial de Bruxelles" en "SAMU

social". Bij Samusocial de Paris zal worden nagegaan wie eigenaar is van de naam.

§ 2. : De vereniging mag aan haar naam een verwijzing naar haar vroegere benaming, waaronder zij tot 1 januari 2009 haar activiteiten heeft verricht, toevoegen die luidt als volgt : "het vroegere Centre d'action sociale d'urgence" of afgekort "het vroegere CASU".

§ 3. : De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd In het gerechtelijk arrondissement Brussel, Hoogstraat 298 te Brussel (1000). Deze kan naar enige andere plaats in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest verplaatst worden bij beslissing van de algemene vergadering.

Yvan Mayeur, bestuurder, Voorzitter

Akte neergelegd op 14.10.2011:

Onderwerp akte : Samenstelling van de Raad van Bestuur

De Algemene Vergadering van 27 juni 2011 hernieuwt de Raad van Bestuur met als leden :

Christian Béozière, Michel Degueldere, Rita Glineur, Jean-Pierre Luxen, Yvan Mayeur, Jean Spinette,

Renaud Tocker, Evelyne Van Lancker  Xavier Emanuelli als permanent gastild.

Yvan Mayeur, Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting ot organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

" iaas3soo*

Ondememingsnr : 0475.326.427

Benaming

(voiuit) : Samusocïai

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : )-10.57S ~ ~ Y Q. Q.

lide

Onderwees akte : Vertamg van akten neergelegd op de Griffie van de Rechtbank van

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/02/2012 - Annexes du Moniteur belge

26/10/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

Ré:

Moi III I II iiiiuuiiiiiiiiiii

*11162650*

BFICL~LL ES

Greffe

N° d'entreprise : 0475.326.427

Dénomination

(en enter) : Samusocial

(en abrégé)

Forme juridique : asbl

Siège: Rue Haute 298 1000 Bruxelles

obiet de l'acte : Composition du Conseil d'Administration

L'Assemblée générale du 27 juin 2011 a reconduit le Conseil d'Administration:

Christian Béozière, Michel Degueidre, Rita Glineur, Jean-Pierre Luxen, Yvan Mayeur, Jean Spinette,'

Renaud Tocker, Evelyne Van Lancker - Xavier Emanuelli comme invité permanent.

Yvan Mayeur,

Président





Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, Je fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 26/10/2011- Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
SAMUSOCIAL

Adresse
RUE HAUTE 298 1000 BRUXELLES

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale