SOCIALE DIENST VOOR DE PERSONEELSLEDEN VAN HET GO! ONDERWIJS VAN DE VLAAMSE GEMEENSCHAP

Divers


Dénomination : SOCIALE DIENST VOOR DE PERSONEELSLEDEN VAN HET GO! ONDERWIJS VAN DE VLAAMSE GEMEENSCHAP
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 457.305.807

Publication

03/06/2014
ÿþOndernemingsnr : 0457.305.807

Benaming

(voluit) : Sociale dienst voor de personeelsleden van het GO! Onderwijs

van de Vlaamse Gemeenschap

(verkort):

Rechtsvorm: Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel: Dieleghemsesteenweg 24-26 1090 Jette

Onderwerp akte: statutenwijziging, coördinatie van de statuten en samenstelling raad van bestuur

De Algemene vergadering van 29 april 2014 heeft volgende beslissingen genomen:

De zetel van de vzw Sociale dienst voor de personeelsleden van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap wordt met ingang van 01 januari 2014 verplaatst naar Willebroekkaai 36 bus 2 te 1000 Brussel.

artikel 6 wordt met ingang van 01 januari 2014 als volgt gewijzigd;

Art. 6 De zetel van de vereniging is gevestigd te 1000 Brussel Willebroekkaai 36 bus 2, gelegen in het

gerechtelijk arrondissement Brussel.

STATUTEN goedgeurd en gecoördineerd door de Algemene Vergadering op 29 april 2014

VZW SOCIALE DIENST VOOR DE PERSONEELSLEDEN VAN HET GO! ONDERWIJS VAN DE VLAAMSE GEMEENSCHAP - Ondememingsnummer 0457305807

TITEL I.  Definities

Art. 1 De in deze statuten bedoelde vakorganisaties zijn:

de Algemene Centrale van de Openbare Diensten (afgekort A.C.O.D.);

de Christelijke Onderwijs Centrale (afgekort C.O.C.);

het Vrij Syndicaat voor het Openbaar Ambt (afgekort V.S,O.A.).

Art. 2 Onder "de Wet van 27 jun! 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002"

wordt verstaan: de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, waarbij aan

verenigingen zonder winstoogmerk rechtspersoonlijkheid wordt verleend.

Art. 3 § 1. Onder "Centrale Raad van de A.R.G.0." wordt verstaan: de Centrale Raad van de Autonome Raad voor het Gemeenschapsonderwijs, zoals omschreven in het bijzonder decreet van 19 december 1988 betreffende de Autonome Raad voor het Gemeenschapsonderwijs.

Onder "Raad van het Gemeenschapsonderwijs" wordt verstaan: de Raad van het Gemeenschapsonderwijs, zoals bepaald in art. 31 van het bijzonder decreet betreffende het gemeenschapsonderwijs van 14 juli 1998, verder genoemd "GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap".

§ 2. In toepassing van art. 75 § 3 van het bijzonder decreet van 14 juli 1998 betreffende het gemeenschapsonderwijs blijft intussen de "Centrale Raad van de A.R.G.0." zijn rechten en verplichtingen behouden ten aanzien van ele sociale dienst voor de personeelsleden van het 001 Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

De "Centrale Raad van A.R.G0." nam op 22 juni 1995 de beslissing tot de oprichting van een sociale dienst voor personeelsleden van het gerneenschapsonderwijs, overeenkomstig haar bevoegdheid, vastgelegd in

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso Naam en handtekening.

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte tefieffelegdiontvangen op

22 -05- 2.evi

ter griffie van de Nederlandstalige rechtbank vandsphandel Brussel

ulç

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

artikel 4 van het bijzonder decreet van 19 december 1988 betreffende de Autonome Raad voor het Gemeenschapsonderwijs.

Met ingang van 1 april 1999 wijzigt evenwel in toepassing van het bijzonder decreet van 14 juli 1998 betreffende het gemeenschapsonderwijs de benaming "Centrale Raad van de A.R.G.O." in "Raad van het

Gemeenschapsonderwijs", verder genoemd "GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap",

TITEL ll.  Werkingsgebied, begunstigden

Art. 4 § 1. De werking van de sociale dienst strekt zich uit tot de personeelsleden, in welke hoedanigheid ook, die vallen onder de bevoegdheid van de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, met inbegrip van de personeelsleden aangeworven door de lokale bestuursorganen en de diensten met autonoom beheer, en vanaf 1 januari 2000 door de scholengroepen zoals bepaald in artikel 5 van het bijzonder decreet betreffende het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap van 14 juli 1998, en met uitzondering van de personeelsleden van de administratieve diensten bedoeld in artikel 56 van het bijzonder decreet van 19 december 1988 betreffende de Autonome Raad voor het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en bedoeld in artikel 66 van het bijzonder decreet van 14 juli 1998 betreffende het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

§ 2. De werking van de sociale dienst strekt zich eveneens uit tot de actieve en niet-actieve statutaire en contractuele personeelsleden van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, de personen ten laste en de personen die het overleden personeelslid ten laste had, de echtgenoten of samenwonenden van de personeelsleden en van de overleden personeelsleden, voor zover de personen vermeld in deze paragraaf niet onder het werkingsveld vallen van een andere sociale dienst.

eTITEL III.  Bepaming, zetel, doel

Art. 5 De vereniging draagt de benaming "Sociale Dienst voor de Personeelsleden van het GO! Onderwijs

van de Vlaamse Gemeenschap".

e

Art 6 De zetel van de vereniging !s gevestigd te 1000 Brussel Willebroekkaai 36 bus 2, gelegen in het

gerechtelijk arrondissement Brussel.

Art. 7 Bij beslissing van de Algemene Vergadering kan de zetel worden verplaatst.

Art. 8 § 1. De vereniging heeft tot doel aan de personeelsleden bedoeld in artikel 4 onder elke passende vorm de materiële en niet-materiële hulp te verschaffen die zij zowel in hun beroepsleven als in hun privaat leven mochten nodig hebben.

§ 2. De activiteiten van de sociale dienst omvatten individuele en collectieve hulpverlening, zowel op niet-materieel ais op materieel vlak.

et

§ 3. De Algemene Vergadering bepaalt de criteria voor tussenkomsten op voorstel van de Raad van

Bestuur,

§ 4. De materiële en niet-materiële bijstand wordt verleend aan alle begustigden zonder enig

el lidmaatschap van de vereniging, of van een andere vereniging te mogen eisen.

Art. 9 De Raad van Bestuur kan aan de Algemene Vergadering voorstellen om de werking van de sociale

pq dienst uit te breiden tot buiten de in artikel 4 bedoelde personeelsleden.

Het protocol van aansluiting moet nauwkeurig de voorwaarden van aansluiting bepalen, met inbegrip van de

el financiële vergoeding die per aangesloten personeelslid wordt vastgelegd. Het protocol van aansluiting wordt door de Raad van Bestuur ter goedkeuring voorgelegd aan de Algemene Vergadering en vervolgens overgemaakt ter informatie aan de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap,

DL

et TITEL 1V,  Leden

Art. 10§1. De vereniging bestaat uit vierentwintig effectieve leden, paritair samengesteld uit twee

geledingen, enerzijds twaalfvertegenwoordigers van minimaal twee vakorganisaties zoals bepaald in artikel 1 en anderzijds twaalf vertegenwoordigers van de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, allen aangeduid onder de personeelsleden bedoeld in artikel 4 § 1. Voor elk effectief lid wordt nominatief een plaatsvervanger aangeduid die de plaats inneemt met dezelfde bevoegdheden bij afwezigheid van het effectief lid of als het effectief lid niet meer voldoet aan de criteria, gesteld in artikel 4 §1.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

§ 2 .Alle leden worden aangeduid voor een periode van zes jaar.

Een lid dat tussentijds wordt aangeduid, voltooit het mandaat van zijn voorganger. Indien een lid ontslag neemt, moet dat schriftelijk gemeld worden aan de voorzitter van de Raad van Bestuur. Met de term lid wordt vanaf nu effectief lid bedoeld.

§ 3 .1-let mandaat van de uittredende leden, zoals bepaald in § 1, is hernieuwbaar.

§ 4, De in art 4 § 2 bedoelde gepensioneerden van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, die voor hun pensionering conform artikel 10 § 1 aangeduid werden als lid van de vzw, kunnen lid blijven van de vereniging voor de duur van de voleindiging van het mandaat dat niet meer hernieuwbaar is. Hetzelfde geldt voor de leden van de Raad van Bestuur,

Art,11 De leden verlenen aan de vereniging hun medewerking, hun ervaring, hun toewijding en hun activiteit zonder bezoldiging,

Art.12 Bij overlijden, ontslag, schrapping of uitsluiting van leden warden de nieuwe leden aangesteld op voordracht van de vakorganisaties zoals bepaald in artikel 1 enerzijds, of de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap anderzijds, met inachtneming van de bepalingen van artikelen 4 en 10.

Art. 13§ I. Het ontslag en de uitsluiting van de leden geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 12 van de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

§ 2. Een lid wordt van rechtswege geschrapt als lid

a) wanneer het Rd niet langer voldoet aan de voorwaarden gesteld bij artikelen 4 en 10 van dit besluit;

b) wanneer een lid dat voorgedragen werd door één der vakorganisaties zoals bepaald in artikel 1 ophoudt gemandateerd te zijn door de vakorganisatie die het heeft voorgedragen;

C) wanneer de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap de aanstelling beëindigt van een door hem voorgedragen

Art. 14§ 1. Van de leden wordt geen enkele ftnanciële bijdrage geëist als lidmaatschap,

§ 2, Ulttredende of uitgesloten leden, noch de erfgenamen van een overleden lid hebben deel in het vermogen van de vereniging. Zij kunnen derhalve geen aanspraak maken op het vermogen van de vereniging, noch rekenschap vragen, noch zegels leggen, noch inventaris opmaken,

§ 3. De vereniging omvat geen toegetreden leden, zoals omschreven in artikel 2 ter van de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

TITEL V. Vermogen, middelen

Art. 16 Het vermogen kan bestaan uit

1° de roerende en onroerende goederen die eigendom van de vereniging zijn;

2° de inkomsten en intresten die afgeworpen worden door de goederen en kapitalen die de

vereniging bezit;

3° de toelagen die door de Vlaamse regering worden verleend;

4° de giften en legaten van leden, particulierën of organismen die de vereniging willen

steunen.

Art. 16 Het vermogen van de vereniging wordt aangewend voor de personeelskosten, de werking en de uitrusting.

TITEL VI,  Raad van Bestuur

Art. ln 1. De vereniging wordt beheerd door een Raad van Bestuur, samengesteld uit acht leden, aan wie het bestuur wordt opgedragen, Zij oefenen het dagelijks bestuur als college uit.

§ 2. De leden van de Raad van Bestuur worden gekozen uit de effectieve leden van de Algemene Vergadering. Zij oefenen hun mandaat uit zonder bezoldiging,

§ 3. Zes leden van de Raad van Bestuur worden door de Algemene Vergadering gekozen uit de leden voorgedragen door de vakorganisaties zoals bedoeld in artikel 1, met dien verstande dat elke vertegenwoordigde vakorganisatie evenveel leden heeft en dat er minimaal 2 vakorganisaties vertegenwoordigd zijn,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

1 M00 2,2

Twee leden van de Raad van Bestuur worden door de Algemene Vergadering gekozen uit de leden voorgedragen door het GO! Onderwijs van de Vlaamse gemeenschap,

.§ 4. De Algemene Vergadering kan een mandaat altijd herroepen. Het mandaat eindigt ook door overlijden, ontslag of afzetting. Indien een bestuurder ontslag neemt, moet de geleding waartoe hij behoort dit schriftelijk melden aan de leden van de Raad van Bestuur.

§ 5. De Raad van Bestuur wordt om de zes jaar hernieuwd. Onverminderd artikel 10 § 4, zijn de uittredende leden herkiesbaar,

§ 6. Indien in de vervanging van een lid van de Raad van Bestuur moet worden voorzien, dan roept de Raad van Bestuur,binnen de 60 kalenderdagen na het ontslag van een lid van de Raad van Bestuur, de Algemene Vergadering samen om in de vervanging van het mandaat te voorzien, met inachtneming van de bepalingen vans 2 en § 3 van dit artikel.

Art 18 De Raad van Bestuur kan zich doen bijstaan door buitenstaanders die bekend zijn om hun technische kennis. De buitenstaanders hebben slechts raadgevende stem.

Art. 19 De Raad van Bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. Deze mandaten worden voor 3 jaar toegewezen. Onmiddellijk na de toewijzing van de mandaten wordt dit meegedeeld aan de leden van de Algemene Vergadering. Via een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs meldt een lid van de Raad van Bestuur zijn ontslag aan de Raad van Bestuur,

Art. 20§ 1. De Raad van Bestuur vergadert minstens drie maal per jaar op uitnodiging van de voorzitter.

§ 2, De voorzitter roept de Raad van Bestuur eveneens samen telkens hij dit nodig acht en bovendien binnen de acht werkdagen op schriftelijke aanvraag van minstens twee bestuurders. De oproepen hiertoe worden tenminste zes kalenderdagen voor de raadszitting bezorgd.

§ 3. De aanwezigheid van de helft van de bestuurders is noodzakelijk om geldig te beraadslagen,

§ 4. De Raad van Bestuur mag alleen beraadslagen over de punten die vermeld staan op de dagorde, behalve wanneer een voorstel om een punt te behandelen door aile aanwezige leden van de Raad van Bestuur aanvaard wordt,

§ 5, De beslissingen van de Raad van Bestuur worden getroffen bij eenvoudige meerderheid der stemmen van de aanwezige leden, Bij staking van stemmen is het aan de stemming onderworpen voorstel verworpen.

§ 6. De zittingen van de Raad van Bestuur worden genotuleerd in een register dat op de maatschappelijke zetel wordt gehouden. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris, alsook door andere leden die hierom verzoeken.

Art, 21§ 1, Al wat niet door de wet, het decreet of deze statuten aan de Algemene Vergadering is opgedragen, behoort tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur. De beslissingen van de Raad van Bestuur worden op de eerstvolgende Algemene Vergadering medegedeeld.

§ 2. De Raad van Bestuur beschikt over alle bevoegdheden om in de goede werking van de vereniging te

voorzien. Hij kan hiertoe de nodige delegatie verlenen,

De Raad van Bestuur kan overgaan tot de oprichting van permanente en ad hoc werkgroepen.

De Raad van Bestuur kan op verzoek van de aanvrager en voor iedere beslissing een onderzoek doen

instellen door een maatschappelijk werker.

Art, 22 De uitgaven die worden aangegaan in overeenstemming met de besluiten genomen door de Raad van Bestuur, worden vereffend bij mandaat. Dit mandaat wordt getekend door minstens twee leden aangeduid door de Raad van Bestuur.

De documenten en bewijsstukken van dagelijks beheer worden door de voorzitter ondertekend.

Art. 23 De aansprakelijkheid van de bestuurders is beperkt tot de uitvoering van het mandaat dat zij gekregen hebben en tot de fouten die zij in hun beheer begaan hebben.

Art. 24 Voor zover hun beraadslagingen betrekking hebben op individuele gevallen zijn de bestuurders tot geheimhouding verplicht.

,

.r

e MOD 2.2

Art. 25 De Raad van Bestuur brengt op de gewone Algemene Vergadering verslag uit over de verrichtingen van de vereniging tijdens het afgelopen dienstjaar. De Raad van Bestuur legt op deze vergadering de rekeningen van ontvangsten en uitgaven voor betreffende het afgelopen dienstjaar, evenals de begroting voor het volgende jaar voor.

TITEL VII. Algemene Vergadering

Art. 26 De Algemene Vergadering bestaatuit vierentwintig leden, hetzij de effectieve, hetzij hun nominatieve plaatsvervangers, zoals omschreven in artikel 10.

Art, 27§1. De Raad van Bestuur roept minstens tweemaal per jaar de algemene vergadering samen op de maatschappelijke zetel of op iedere plaats binnen het gebied van het Vlaams Gewest of het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest.

§2. De (gewone) Algemene Vergadering wordt jaarlijks samengeroepen vedrr 15 maart.

§ 3. De Raad van Bestuur kan een bijzondere Algemene Vergadering samenroepen telkens als hij dit nodig oordeelt of wanneer dit door één vijfde van de effectieve leden bij schriftelijke aan de voorzitter gerichte aanvraag geëist wordt.

§ 4. De oproepingsbrieven worden minstens acht dagen vôôr de vergadering bezorgd. Zij bevatten de agenda en de voorbereidende stukken,

DL

17'e Art. 28§ 1. De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur. Bij afwezigheid van de voorzitter en de ondervoorzitter neemt een lid van de Raad van Bestuur het

e voorzitterschap waar, De voorzitter stelt, indien nodig, twee stemopnemers aan,

§ 2. Alle effectieve leden of hun nominatieve plaatsvervangers, hebben gelijk stemrecht.

Elk lid kan binnen zijn geleding een volmacht geven. Elk aanwezig lid kan binnen zijn geleding maar één

" e volmacht uitoefenen.

De voorzitter van de vergadering moet de overlegging van de volmachten vragen,

§ 3.0nder voorbehoud van wettelijke procedures worden de beslissingen getroffen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden ongeacht hun aantal waarbij onthoudingen niet in aanmerking worden genomen. Bij staking van stemmen is het aan de stemming onderworpen voorstel verworpen.

c::

Art. 29§ 1 De Algemene Vergaderingen worden genotuleerd in een register dat op de maatschappelijke

c:: zetel wordt gehouden. De notulen worden ondertekend door de voorzitter, de secretaris en de leden die dit

wensen.

c::

§ 2, Het verslag en de beslissingen worden aan de leden van de Algemene Vergadering bezorgd. et

re § 3, De voorzitter van de Raad van Bestuur verleent na schriftelijk verzoek van de leden van de Algemene

et Vergadering inzagerecht in documenten en stukken van de vereniging op de maatschappelijke zetel en op een gezamenlijk te bepalen tijdstip,

re § 4. Belanghebbende derden kunnen op de maatschappelijke zetel inzage krijgen in de beslissingen van de

Algemene Vergadering. De vraag tot inzage gebeurt via een aangetekend schrijven aan de voorzitter, 17'e

P:

Art. 30 De beraadslaging betreffende de onderstaande punten behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de Algemene Vergadering:

1° De benoeming en de afzetting van de bestuurders, de schrapping en de uitsluiting van de leden. Desgevallend kan een geleding een gemotiveerd voorstel doen aan de Raad van Bestuur, Dit moet gebeuren met 2/3 meerderheid binnen de geleding. Dit voorstel gebeurt aangetekend met ontvangstbewijs

et aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

P: 20 De aanduiding van twee controleurs der rekeningen en van twee plaats-vervangende controleurs uit de effectieve leden, voor de duur van het mandaat van de leden van de Raad van Bestuur. 3° De goedkeuring van de begroting en der rekeningen.

40 De goedkeuring van de verwerving, ruiling, verbouwing of vervreemding van onroerende goederen; de leningen, de hypotheken en de huurcelen van meer dan twee jaar, die nodig zijn voor het door de vereniging nagestreefde doel,

6° De kwijting aan de bestuurders en de controleurs van de rekeningen

6' De wijziging van de statuten en de ontbinding van de vereniging of haar omzetting in een

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

vennootschap met sociaal oogmerk;

7* Het huishoudelijk reglement.

TITEL VIII.- Rekeningen, begrotingen, controle

Art. 31 Het begrotingsjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van ieder jaar. De boeken en rekeningen worden op laatst vermelde datum afgesloten.

Art 32§1., De Raad van Bestuur legt aan de Algemene Vergadering ter goedkeuring voor; de ontvangsten en uitgaven betreffende het afgelopen dienstjaar, de begroting over het volgend dienstjaar en een jaarverslag betreffende de activiteit en de financiële toestand van de vereniging,

§ 2, Het jaarverslag wordt vervolgens vede 15 april aan de Raad van het GO!. Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en aan de Vlaamse regering voorgelegd.

Art. 33 De goedkeuring van de rekeningen en de ontlasting van de Raad van Bestuur gebeurt door de Algemene Vergadering en de Vlaamse regering,

Art. 34 De controle op de erkende vereniging wordt uitgeoefend door twee controleurs der rekeningen en desgevallend door de commissarissen, Deze zijn belast met het nazicht van de rekeningen en de boekhoudkundige stukken van de vereniging.

TITEL IX,  Wijziging van de statuten

Art, 35§ 1, De Algemene Vergadering kan slechts geldig over de wijziging van de statuten beraadslagen wanneer hun voorwerp speciaal op de oproepingsbrieven vermeld wordt en indien op de vergadering ten minste twee derde van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

§ 2. Er mag geen enkele wijziging aangenomen worden indien zij niet twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden behaalt.

§ 3, Betreft de wijziging echter het doel van de vereniging, dan kan zij slechts worden aangenomen mits een vier vijfden meerderheid van de op de vergadering aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden wordt behaald.

§ 4. Zijn twee derde van de effectieve leden op de eerste vergadering niet aanwezig of vertegenwoordigd, dan wordt een tweede vergadering met een tussentijd van minstens vijftien dagen bijeengeroepen die kan beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden.

Art. 36 Elke wijziging van de statuten moet na goedkeuring door de algemene vergadering ter informatie worden overgemaakt aan de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

Titel X ,  Ontbinding

Art. 37§ 1, De ontbinding van de vereniging of de omzetting ervan in een vennootschap met een sociaal oogmerk kan door de Algemene Vergadering worden uitgesproken onder de voorwaarden respectievelijk bepaald in artikel 20 en in artikel 26bis van de voormelde Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

§ 2. De ontbinding van de vereniging dient verplicht door de Algemene Vergadering te worden uitgesproken indien de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap de erkenning van deze vereniging intrekt.

Art. 38 ln geval van hetzij vrijwillige, hetzij gerechtelijke ontbinding benoemt de Algemene Vergadering één of meer vereffenaars en bepaalt hun bevoegdheden. Na kwijting van het passief bepaalt zij, op gunstig advies van de Vlaamse regering, een bestemming aan het netto-actief vermogen van de vereniging aan een vereniging met een gelijkaardige belangenloze doelstelling.

Goedgekeurd door de Algemene Vergadering op 29 april 2014

Luik B - Vervolg

MOD 22

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

Door de Algemene vergadering van 29 april 2014 werd van het ontslag van volgende personen ais

bestuurder

akte genomen:

BAUTMANS Franciscus wonend Floevestraat 39 tel 640 St Genesius Rode geboren te Huizingen op

25.07.1946 - NN 460727-173-92;

HOLSTERS Frans Celestina Jean wonend lepenlaan 29 1740 Temat geboren te Boom op 30.01,1946 -

NN 460130-191-76;

VAN DER STRAETEN Roger wonend Eikboslaan 14 9550 Herzele geboren te Asper op 22.06.1944 -

NN 440622-277-29.

Door de Algemene vergadering van 21 11 2013 werden volgende personen als bestuurders herbenoemd: GIRALDO Filip Gregoire Maria wonend Prinsenstraat 36 bus 6 te 3500 Hasselt geboren te Brugge op 23.03.1969 - NN 690323-141-57; LOOTS Anne-Marie, Louisa Wonend Neervelden 29 2930 Brasschaat geboren te Brasschaat op 20.031955 NN 660320-164-24; MARECHAL Nadine Johanna M. wonend Gandhiplein 3 bus 202 2200 Herentals geboren te Amsberg (D)

op 13,041955 - NN 550413-410-92;

REYSKENS Wilfried Henri Jules wonend Ballewijerweg 28 te 3520 Zonhoven geboren te Hasselt op 20.031967 NN 570320-297-30 VANDROMME André Georges L. wonend Hoekstraat 26 2890 Sint Amands geboren te Aalst op 27.02.1954- NN 540227-075-69,

Door de Algemene vergadering van 29 april 2014 werden volgende personen ais bestuurders benoemd.,

ILSE DE PAUW , wonend Dreefstraat 14 , 9320 Erembodegem geboren te Gent op 14.041968 - NN

680414-324-33

THIJS Erik, Mario wonend Meere Goor 37 2460 Kasterlee geboren te Merksem op 06 09 1961 -

NN 610906-367-21

VANDERMEERSCH Dries, Jozef, C. wonend Heuvelkouterweg 101 1770 Liedekerke, geboren te Torhout

op 11 06 1960 - NN 600611-205-88

Op de Raad van Bestuur van 21 november 2013 werden volgende bestuurders als voorzitter,

ondervoorzitter, penningmeester en secretaris aangeduid van 29 april 2014 tot 21 november 2016:

als voorzitter: VANDROMME André Georges L, wonend Hoekstraat 25 2890 Sint Arnands geboren te Aalst

op 27.02.1954 NN 540227-075-69;

als ondervoorzitter: GIRALDO Filip Gregoire Maria wonend Prinsenstraat 36 bus 6 te 3500 Hasselt geboren

te Brugge op 23.03.1969 - NN 690323-141-57;

als penningmeester: MARECHAL Nadine Johanna M. wonend Gandhiplein 3 B 202 2200 Herentals geboren

te Arnsberg (D) op 13.04.1955 - NN 550413-410-92;

als secretaris : THIJS Erik, Mario wonend Meere Gogr 37 2460 Kasterlee geboren te Merksem op 06 09

1961 -

NN 610906-367-21

VANDROMME Andre Thijs Erik

bestuurder Secretaris



Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening

21/04/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Voor behouc

aan hi

Belgis. Staatsb

*11061653*

! I

111 NI u lU I i







saussa

ri I AVR. 2011

Griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr Benaming 0457.305.807

(voluit) : vzw Sociale dienst voor de personeelsleden van het Gemeenschapsonderwijs





De Algemene vergadering van 26 maart 2009 heeft volgende beslissingen genomen:

Benoeming van bestuurder:

REYSKENS Wilfried Henri Jules Ballewijerweg 28 te 3520 Zonhoven o Hasselt 20.03.1957 - 570320-297-30

Ontslag van bestuurder:

CALLAERT Miriam Muizenstraat 188 1981 Hofstade-Zemst ° Duffel 01.02.1956 - 560201-046-47

Bevestiging van bestuurders:

HOLSTERS Frans Celestina Jean lepenlaan 29 te 1740 Temat ° Boom 30.01.1946 - 460130-191-76 LOOTS Anne-Marie Louisa Neervelden 29 2930 Brasschaat ° Brasschaat 20.03.1955 - 550320-164-24 MARECHAL Nadine Johanna M Gandhiplein 3 bus 202 2200 Herentals °Arnsberg (D)13.04.1955 550413-410-92

VANDERSTRAETEN Roger Eikboslaan 14 9550 Herzele ° Asper 22.06.1944 - 440622-277-29 VANDROMME André Georges L Hoekstraat 252890 Sint Amands ° Aalst 27.02.1954 - 540227-075-69

De Algemene vergadering van 23 april 2009 heeft volgende beslissingen genomen:

Er werd beslist de benaming van de vzw Sociale dienst voor de personeelsleden van het Gemeenschapsonderwijs te wijzigen in vzw Sociale dienst voor de personeelsleden van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

De statuten worden aangepast en gewijzigd tot onderstaande tekst:

"VZW SOCIALE DIENST VOOR DE PERSONEELSLEDEN VAN HET GO! ONDERWIJS

VAN DE VLAAMSE GEMEENSCHAP

Dieleghemsesteenweg 24-26

1090 Brussel

Ondernemingsnummer : 0457305807

STATUTEN gecoördineerd met nieuwe VZW-wetgeving

TITEL I.  Definities

(verkort) :

Rechtsvorm :

Zetel :

Onderwerp akte :

Vereniging zonder Winstoogmerk

Dieleghemsesteenweg 24-26 1090 Jette

ontslag-benoeming bestuurders, statutenwijziging: benaming en functie ondervoorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perro(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 1 De in deze statuten bedoelde vakorganisaties zijn:

de Algemene Centrale van de Openbare Diensten (afgekort A.C.O.D.);

de Christelijke Onderwijs Centrale (afgekort C.O.C.);

het Vrij Syndicaat voor het Openbaar Ambt (afgekort V.S.O.A.).

Art. 2 Onder "de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002"

wordt verstaan: de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, waarbij aan

verenigingen zonder winstoogmerk rechtspersoonlijkheid wordt verleend.

Art. 3 § 1. Onder "Centrale Raad van de A.R.G.O." wordt verstaan: de Centrale Raad van de Autonome Raad voor het Gemeenschapsonderwijs, zoals omschreven in het bijzonder decreet van 19 december 1988 betreffende de Autonome Raad voor het Gemeenschapsonderwijs.

Onder "Raad van het Gemeenschapsonderwijs" wordt verstaan: de Raad van het Gemeenschapsonderwijs, zoals bepaald in art. 31 van het bijzonder decreet betreffende het gemeenschapsonderwijs van 14 juli 1998, verder genoemd "GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap".

§ 2. In toepassing van art. 75 § 3 van het bijzonder decreet van 14 juli 1998 betreffende het gemeenschapsonderwijs blijft intussen de "Centrale Raad van de A.R.G.O." zijn rechten en verplichtingen behouden ten aanzien van de sociale dienst voor de personeelsleden van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

De "Centrale Raad van A.R.GO." nam op 22 juni 1995 de beslissing tot de oprichting van een sociale dienst voor personeelsleden van het gemeenschapsonderwijs, overeenkomstig haar bevoegdheid, vastgelegd in artikel 4 van het bijzonder decreet van 19 december 1988 betreffende de Autonome Raad voor het Gemeenschapsonderwijs.

Met ingang van 1 april 1999 wijzigt evenwel in toepassing van het bijzonder decreet van 14 juli 1998 betreffende het gemeenschapsonderwijs de benaming "Centrale Raad van de A.R.G.O." in "Raad van het Gemeenschapsonderwijs", verder genoemd "GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap".

TITEL Il.  Werkingsgebied, begunstigden

Art. 4 § 1. De werking van de sociale dienst strekt zich uit tot de personeelsleden, in welke hoedanigheid ook, die vallen onder de bevoegdheid van de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, met inbegrip van de personeelsleden aangeworven door de lokale bestuursorganen en de diensten met autonoom beheer, en vanaf 1 januari 2000 door de scholengroepen zoals bepaald in artikel 5 van het bijzonder decreet betreffende het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap van 14 juli 1998, en met uitzondering van de personeelsleden van de adminstratieve diensten bedoeld in artikel 56 van het bijzonder decreet van 19 december 1988 betreffende de Autonome Raad voor het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en bedoeld in artikel 66 van het bijzonder decreet van 14 juli 1998 betreffende het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

§ 2. De werking van de sociale dienst strekt zich eveneens uit tot de actieve en niet-actieve statutaire en contractuele personeelsleden van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, de personen ten laste en de personen die het overleden personeelslid ten laste had, de echtgenoten of samenwonenden van de personeelsleden en van de overleden personeelsleden, voor zover de personen vermeld in deze paragraaf niet onder het werkingsveld vallen van een andere sociale dienst.

TITEL III.  Benaming, zetel, doel

Art. 5 De vereniging draagt de benaming "Sociale Dienst voor de Personeelsleden van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap".

Art 6 De zetel van de vereniging is gevestigd te 1090 Jette Dieleghemsesteenweg 24-26, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Brussel.

Art. 7 Bij beslissing van de Algemene Vergadering kan de zetel worden verplaatst.

Art. 8 § 1. De vereniging heeft tot doel aan de personeelsleden bedoeld !n artikel 4 onder elke passende vorm de materiële en niet-materiële hulp te verschaffen die zij zowel in hun beroepsleven als in hun privaat leven mochten nodig hebben.

§ 2. De activiteiten van de sociale dienst omvatten individuele en collectieve hulpverlening, zowel op niet-materieel als op materieel vlak.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

§ 3. De Algemene Vergadering bepaalt de criteria voor tussenkomsten op voorstel van de Raad van Bestuur.

§ 4. De materiële en niet-materiële bijstand wordt verleend aan alle begunstigden zonder enig lidmaatschap van de vereniging, of van een andere vereniging te mogen eisen.

Art. 9 De Raad van Bestuur kan aan de Algemene Vergadering voorstellen om de werking van de sociale dienst uit te breiden tot buiten de in artikel 4 bedoelde personeelsleden.

Het protocol van aansluiting moet nauwkeurig de voorwaarden van aansluiting bepalen, met inbegrip van de financiële vergoeding die per aangesloten personeelslid wordt vastgelegd. Het protocol van aansluiting wordt door de Raad van Bestuur ter goedkeuring voorgelegd aan de Algemene Vergadering en vervolgens overgemaakt ter informatie aan de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

TITEL IV.  Leden

Art. 10§1. De vereniging bestaat uit vierentwintig effectieve leden, paritair samengesteld uit twee geledingen, enerzijds twaalf vertegenwoordigers van minimaal tweevakorganisaties zoals bepaald in artikel 1 en anderzijds twaalf vertegenwoordigers van de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, allen aangeduid onder de personeelsleden bedoeld in artikel 4 § 1. Voor elk effectief lid wordt nominatief een plaatsvervanger aangeduid die de plaats inneemt met dezelfde bevoegdheden bij afwezigheid van het effectief lid of als het effectief lid niet meer voldoet aan de criteria, gesteld in artikel 4 § 1.

§ 2. Aile leden worden aangeduid voor een periode van zes jaar.Een lid dat tussentijds wordt aangeduid, voltooit het mandaat van zijn voorganger. Indien een lid ontslag neemt, moet dat schriftelijk gemeld worden aan de voorzitter van de Raad van Bestuur. Met de term lid wordt vanaf nu effectief lid bedoeld.

§ 3 .Het mandaat van de uittredende leden, zoals bepaald in § 1, is hernieuwbaar.

§ 4. De in art 4 § 2 bedoelde gepensioneerden van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, die voor hun pensionering conform artikel 10 § 1 aangeduid werden als lid van de vzw, kunnen lid blijven van de vereniging voor de duur van de voleindiging van het mandaat dat niet meer hernieuwbaar is. Hetzelfde geldt voor de leden van de Raad van Bestuur.

Art.11 De leden verlenen aan de vereniging hun medewerking, hun ervaring, hun toewijding en hun activiteit zonder bezoldiging.

Art.12 Bij overlijden, ontslag, schrapping of uitsluiting van leden worden de nieuwe leden aangesteld op voordracht van de vakorganisaties zoals bepaald in artikel 1 enerzijds, of de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap anderzijds, met inachtneming van de bepalingen van artikelen 4 en 10.

Art. 13§ 1. Het ontslag en de uitsluiting van de leden geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 12 van de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

§ 2. Een lid wordt van rechtswege geschrapt als lid :

a)wanneer het lid niet langer voldoet aan de voorwaarden gesteld bij artikelen 4 en 10 van dit besluit; b)wanneer een lid dat voorgedragen werd door één der vakoranisaties zoals bepaald in artikel 1 ophoudt gemandateerd te zijn door de vakorganisatie die het heeft voorgedragen;

c)wanneer de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap de aanstelling beëindigt van een door hem voorgedragen lid.

Art. 14§ 1. Van de leden wordt geen enkele financiële bijdrage geëist als lidmaatschap.

§ 2. Uittredende of uitgesloten leden, noch de erfgenamen van een overleden lid hebben deel in het vermogen van de vereniging. Zij kunnen derhalve geen aanspraak maken op het vermogen van de vereniging, noch rekenschap vragen, noch zegels leggen, noch inventaris opmaken.

§ 3. De vereniging omvat geen toegetreden leden, zoals omschreven in artikel 2 ter van de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

TITEL V.  Vermogen, middelen

Art. 15 Het vermogen kan bestaan uit :

1° de roerende en onroerende goederen die eigendom van de vereniging zijn;

2° de inkomsten en intresten die afgeworpen worden door de goederen en kapitalen die de

vereniging bezit;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

3° de toelagen die door de Vlaamse regering worden verleend;

4° de giften en legaten van leden, particulieren of organismen die de vereniging willen

steunen.

Art. 16 Het vermogen van de vereniging wordt aangewend voor de personeelskosten, de werking en de uitrusting.

TITEL VI.  Raad van Bestuur

Art. 17§ 1. De vereniging wordt beheerd door een Raad van Bestuur, samengesteld uit acht leden, aan wie het bestuur wordt opgedragen. Zij oefenen het dagelijks bestuur als college uit.

§ 2. De leden van de Raad van Bestuur worden gekozen uit de effectieve leden van de Algemene Vergadering. Zij oefenen hun mandaat uit zonder bezoldiging.

§ 3. Zes leden van de Raad van Bestuur worden door de Algemene Vergadering gekozen uit de leden voorgedragen door de vakorganisaties zoals bedoeld in artikel 1, met dien verstande dat elke vertegenwoordigde vakorganisatie evenveel leden heeft en dat er minimaal 2 vakorganisaties vertegenwoordigd zijn.

Twee leden van de Raad van Bestuur worden door de Algemene Vergadering gekozen uit de leden voorgedragen door het GO! onderwijs van de Vlaamse gemeenschap.

.§ 4. De Algemene Vergadering kan een mandaat altijd herroepen. Het mandaat eindigt ook door overlijden, ontslag of afzetting. Indien een bestuurder ontslag neemt, moet de geleding waartoe hij behoort dit schriftelijk melden aan de leden van de Raad van Bestuur.

§ 5. De Raad van Bestuur wordt om de zes jaar hernieuwd. Onverminderd artikel 10 § 4, zijn de uittredende leden herkiesbaar.

§ 6. Indien in de vervanging van een lid van de Raad van Bestuur moet worden voorzien, dan roept de Raad van Bestuur,binnen de 60 kalenderdagen na het ontslag van een lid van de Raad van Bestuur, de Algemene Vergadering samen om in de vervanging van het mandaat te voorzien, met inachtneming van de bepalingen van § 2 en § 3 van dit artikel.

Art 18 De Raad van Bestuur kan zich doen bijstaan door buitenstaanders die bekend zijn om hun technische kennis. De buitenstaanders hebben slechts raadgevende stem.

Art. 19 De Raad van Bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. Deze mandaten worden voor 3 jaar toegewezen. Onmiddellijk na de toewijzing van de mandaten wordt dit meegedeeld aan de leden van de Algemene Vergadering. Via een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs meldt een lid van de Raad van Bestuur zijn ontslag aan de Raad van Bestuur.

Art. 20§ 1. De Raad van Bestuur vergadert minstens drie maal per jaar op uitnodiging van de voorzitter.

§ 2. De voorzitter roept de Raad van Bestuur eveneens samen telkens hij dit nodig acht en bovendien binnen de acht werkdagen op schriftelijke aanvraag van minstens twee bestuurders. De oproepen hiertoe worden tenminste zes kalenderdagen voor de raadszitting bezorgd.

§ 3. De aanwezigheid van de helft van de bestuurders is noodzakelijk om geldig te beraadslagen.

§ 4. De Raad van Bestuur mag alleen beraadslagen over de punten die vermeld staan op de dagorde, behalve wanneer een voorstel om een punt te behandelen door alle aanwezige leden van de Raad van Bestuur aanvaard wordt.

§ 5. De beslissingen van de Raad van Bestuur warden getroffen bij eenvoudige meerderheid der stemmen van de aanwezige leden. Bij staking van stemmen is het aan de stemming onderworpen voorstel verworpen.

§ 6. De zittingen van de Raad van Bestuur worden genotuleerd in een register dat op de maatschappelijke zetel wordt gehouden. De notulen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris, alsook door andere leden die hierom verzoeken.

Art. 21§ 1. Al wat niet door de wet, het decreet of deze statuten aan de Algemene Vergadering is opgedragen, behoort tot de bevoegdheid van de Raad van Bestuur. De beslissingen van de Raad van Bestuur wonden op de eerstvolgende Algemene Vergadering medegedeeld.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

§ 2. De Raad van Bestuur beschikt over alle bevoegdheden om in de goede werking van de vereniging te

voorzien. Hij kan hiertoe de nodige delegatie verlenen.

De Raad van Bestuur kan overgaan tot de oprichting van permanente en ad hoc werkgroepen.

De Raad van Bestuur kan op verzoek van de aanvrager en voor iedere beslissing een onderzoek doen

instellen door een maatschappelijk werker.

Art. 22 De uitgaven die worden aangegaan in overeenstemming met de besluiten genomen door de Raad van Bestuur, worden vereffend bij mandaat. Dit mandaat wordt getekend door minstens twee leden aangeduid door de Raad van Bestuur.

De documenten en bewijsstukken van dagelijks beheer worden door de voorzitter ondertekend.

Art. 23 De aansprakelijkheid van de bestuurders is beperkt tot de uitvoering van het mandaat dat zij gekregen hebben en tot de fouten die zij in hun beheer begaan hebben.

Art. 24 Voor zover hun beraadslagingen betrekking hebben op individuele gevallen zijn de bestuurders tot geheimhouding verplicht.

Art. 25 De Raad van Bestuur brengt op de gewone Algemene Vergadering verslag uit over de verrichtingen van de vereniging tijdens het afgelopen dienstjaar. De Raad van Bestuur legt op deze vergadering de rekeningen van ontvangsten en uitgaven voor betreffende het afgelopen dienstjaar, evenals de begroting voor het volgende jaar voor.

TITEL VII. Algemene Vergadering

Art. 26 De Algemene Vergadering bestaat uit vierentwintig leden, hetzij de effectieve, hetzij hun nominatieve plaatsvervangers, zoals omschreven in artikel 10.

Art. 27§1. De Raad van Bestuur roept minstens tweemaal per jaar de algemene vergadering samen op de maatschappelijke zetel of op iedere plaats binnen het gebied van het Vlaams Gewest of het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest.

§ 2. De (gewone) Algemene Vergadering wordt jaarlijks samengeroepen vóór 15 maart.

§ 3. De Raad van Bestuur kan een bijzondere Algemene Vergadering samenroepen telkens als hij dit nodig oordeelt of wanneer dit door één vijfde van de effectieve leden bij schriftelijke aan de voorzitter gerichte aanvraag geëist wordt.

§ 4. De oproepingsbrieven worden minstens acht dagen vôôr de vergadering bezorgd. Zij bevatten de agenda en de voorbereidende stukken.

Art. 28§ 1. De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur. Bij afwezigheid van de voorzitter en de ondervoorzitter neemt een lid van de Raad van Bestuur het voorzitterschap waar. De voorzitter stelt, indien nodig, twee stemopnemers aan.

§ 2. Alle effectieve leden of hun nominatieve plaatsvervangers, hebben gelijk stemrecht. Elk lid kan binnen zijn geleding een volmacht geven. Elk aanwezig lid kan binnen zijn geleding maar één volmacht uitoefenen.De voorzitter van de vergadering moet de overlegging van de volmachten vragen.

§ 3.Onder voorbehoud van wettelijke procedures worden de beslissingen getroffen bij gewone meerderheid van de aanwezige of vertegenwoordigde leden ongeacht hun aantal waarbij onthoudingen niet in aanmerking worden genomen. Bij staking van stemmen is het aan de stemming onderworpen voorstel verworpen.

Art. 29§ 1. De Algemene Vergaderingen worden genotuleerd in een register dat op de maatschappelijke zetel wordt gehouden. De notulen worden ondertekend door de voorzitter, de secretaris en de leden die dit wensen.

§ 2. Het verslag en de beslissingen worden aan de leden van de Algemene Vergadering bezorgd.

§ 3. De voorzitter van de Raad van Bestuur verleent na schriftelijk verzoek van de leden van de Algemene Vergadering inzagerecht in documenten en stukken van de vereniging op de maatschappelijke zetel en op een gezamenlijk te bepalen tijdstip.

§ 4. Belanghebbende derden kunnen op de maatschappelijke zetel inzage krijgen in de beslissingen van de Algemene Vergadering. De vraag tot inzage gebeurt via een aangetekend schrijven aan de voorzitter.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 30 De beraadslaging betreffende de onderstaande punten behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de Algemene Vergadering:

1° De benoeming en de afzetting van de bestuurders, de schrapping en de uitsluiting van de leden. Desgevallend kan een geleding een gemotiveerd voorstel doen aan de Raad van Bestuur. Dit moet gebeuren met 2/3 meerderheid binnen de geleding. Dit voorstel gebeurt aangetekend met ontvangstbewijs aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

2° De aanduiding van twee controleurs der rekeningen en van twee plaatsvervangende controleurs uit de effectieve leden, voor de duur van het mandaat van de leden van de Raad van Bestuur.

3° De goedkeuring van de begroting en der rekeningen.

4° De goedkeuring van de verwerving, ruiling, verbouwing of vervreemding van onroerende goederen; de leningen, de hypotheken en de huurcelen van meer dan twee jaar, die nodig zijn voor het door de vereniging nagestreefde doel,

5° De kwijting aan de bestuurders en de controleurs van de rekeningen.

6° De wijziging van de statuten en de ontbinding van de vereniging of haar omzetting in een vennootschap met sociaal oogmerk;

7° Het huishoudelijk reglement.

TITEL VIII.- Rekeningen, begrotingen, controle

Art. 31 Het begrotingsjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van ieder jaar. De boeken en rekeningen worden op laatst vermelde datum afgesloten.

Art. 32§1. De Raad van Bestuur legt aan de Algemene Vergadering ter goedkeuring voor: de ontvangsten en uitgaven betreffende het afgelopen dienstjaar, de begroting over het volgend dienstjaar en een jaarverslag betreffende de activiteit en de financiële toestand van de vereniging.

§ 2. Het jaarverslag wordt vervolgens vóór 15 april aan de Raad van het GO!, onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en aan de Vlaamse regering voorgelegd.

Art. 33 De goedkeuring van de rekeningen en de ontlasting van de Raad van Bestuur gebeurt door de Algemene Vergadering en de Vlaamse regering.

Art. 34 De controle op de erkende vereniging wordt uitgeoefend door twee controleurs der rekeningen en desgevallend door de commissarissen. Deze zijn belast met het nazicht van de rekeningen en de boekhoudkundige stukken van de vereniging.

TITEL IX.  Wijziging van de statuten

Art. 35§ 1. De Algemene Vergadering kan slechts geldig over de wijziging van de statuten beraadslagen wanneer hun voorwerp speciaal op de oproepingsbrieven vermeld wordt en indien op de vergadering ten minste twee derde van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

§ 2. Er mag geen enkele wijziging aangenomen worden indien zij niet twee derden van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden behaalt.

§ 3. Betreft de wijziging echter het doel van de vereniging, dan kan zij slechts worden aangenomen mits een vier vijfden meerderheid van de op de vergadering aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden wordt behaald.

§ 4. Zijn twee derde van de effectieve leden op de eerste vergadering niet aanwezig of vertegenwoordigd, dan wordt een tweede vergadering met een tussentijd van minstens vijftien dagen bijeengeroepen die kan beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden.

Art. 36 Elke wijziging van de statuten moet na goedkeuring door de algemene vergadering ter informatie worden overgemaakt aan de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

Titel X .  Ontbinding

Art. 37§ 1. De ontbinding van de vereniging of de omzetting ervan in een vennootschap met een sociaal oogmerk kan door de Algemene Vergadering worden uitgesproken onder de voorwaarden respectievelijk bepaald in artikel 20 en in artikel 26bis van de voormelde Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002.

MDD 2.2

Luik B - Vervolg

§ 2. De ontbinding van de vereniging dient verplicht door de Algemene Vergadering te worden uitgesproken indien de Raad van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap de erkenning van deze vereniging intrekt.

Art. 38In geval van hetzij vrijwillige, hetzij gerechtelijke ontbinding benoemt de Algemene Vergadering één of meer vereffenaars en bepaalt hun bevoegdheden. Na kwijting van het passief bepaalt zij, op gunstig advies van de Vlaamse regering, een bestemming aan het netto-actief vermogen van de vereniging aan een vereniging niet een gelijkaardige belang en loze doelstelling.

Goedgekeurd door de Algemene Vergadering op 23 april 2009"

De Algemene vergadering van 11 maart 2010 heeft volgende beslissingen genomen:

Benoeming van bestuurder:

BAUTMANS Franciscus Hoevestraat 39 tel 640 St Genesius Rode ° Huizingen 25.07.1946-460727-173-92

GIRALDO Filip Gregoire Maria Prinsenstraat 36 bus 6 te 3500 Hasselt ° Brugge 23.03.1969 690323-141-57

Bevestiging van bestuurders:

HOLSTERS Frans Celestina Jean lepenlaan 29 te 1740 Temat ° Boom 30.01.1946 - 460130-191-76

LOOTS Anne-Marie Louisa Neervelden 29 2930 Brasschaat ° Brasschaat 20.03.1955 - 550320-164-24 MARECHAL Nadine Johanna M Gandhiplein 3 bus 202 2200 Herentals °Amsberg (D)13.04.1955 550413-410-92

REYSKENS Wilfried Henri Jules Ballewijerweg 28 te 3520 Zonhoven ° Hasselt 20.03.1957 - 570320-297-30 VANDERSTRAETEN Roger Eikboslaan 14 9550 Herzele ° Asper 22.06.1944 - 440622-277-29 VANDROMME André Georges L Hoekstraat 25 2890 Sint Amands ° Aalst 27.02.1954 - 540227-075-69

Op de Raad van Bestuur van 5 oktober 2010 werden volgende bestuurders als voorzitter, ondervoorzitter, penningmeester en secretaris aangeduid: van 22 november 2010 tot en met 21 november 2013

voorzitter: MARECHAL Nadine Johanna M Gandhiplein 3 bus 202 2200 Herentals °Amsberg(D)13.04.1955 550413-410-92

ondervoorzitter: GIRALDO Filip Gregoire Maria Prinsenstraat 36 bus 6 te 3500 Hasselt ° Brugge 23.03.1969 690323-141-57

secretaris: VANDROMME André Georges L Hoekstraat 25 2890 Sint Amands ° Aalst 27.02.1954 540227-075-69

penningmeester: HOLSTERS Frans Celestina Jean lepenlaan 29 te 1740 Ternat ° Boom 30.01.1946 460130-191-76

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/04/2011- Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
SOCIALE DIENST VOOR DE PERSONEELSLEDEN VAN H…

Adresse
Zetel: Dieleghemsesteenweg 24-26 1090 Jette

Code postal : 1090
Localité : JETTE
Commune : JETTE
Région : Région de Bruxelles-Capitale