TER BEVORDERING VAN DE OPENBARE PARKEN EN OPENBARE GROENE RUIMTEN

Association sans but lucratif


Dénomination : TER BEVORDERING VAN DE OPENBARE PARKEN EN OPENBARE GROENE RUIMTEN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 442.260.018

Publication

16/12/2013
ÿþBijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

N' d'entreprise : 0442.260.018

Dénomination

(en entier) : ASBL "Promotion des Parcs Publics et des Espaces Verts

Publics"

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Moniteur

belge

(en abrégé) :

Forme juridique : Association sans but lucratif

Siège : Avenue Paul Stroobant, 41 - 1180 Bruxelles/Uccle

Objet de l'acte: nomination - démission

Par décision de l'assemblée générale extraordinaire du 27 septembre 2010

est démissionaire du poste de vérificateur aux comptes:

M. Desmet Pierre - chemin privé't Cortenbosch, 18-1180 Bruxelles;

est nommée au poste de vérificateur aux comptes:

Mme Chartier Béatrice - chaussée de Saint-Job, 273 bte 14 - 1180 Bruxelles.

Par décision de l'assemblée générale extraordinaire du 21 juin 2011 sont nommés comme mandataires' privés:

M. Bailly Jacques - Avenue Jacques Pastur, 130-1180 Bruxelles;

Mlle Bouillon Monique - Avenue des Hospices, 214-1180 Bruxelles;

M. Carlot Amaud - Avenue des Coccinelles, 104 A bte 6-1170 Bruxelles;

M. Chanteux Fabien - Rue Pachy du Try, 15 A - 6032 Mont-sur-Marchienne;

M. Cools Marc - Rue des Trois Rois, 106 - 1180 Bruxelles;

M. De Brouwer Marc - Rue Geleytsbeek, 29 -1180 Bruxelles;

M. De Decker Armand - Avenue de la Ferme Rose, 4 bte 9-1180 Bruxelles;

Mlle De Landy Dominique - Rue du Pont des Pierres, 2 -1480 Tubize;

M. Desmedt Claude - Avenue de l'Aulne, 43 -1180 Bruxelles;

M. Dillies Boris - Rue Ernest Gossart, 27 -1180 Bruxelles;

M. De Lobkowicz Stéphan - Avenue du Gui, 49 -1180 Bruxelles;

Mme Gustot Marianne - Rue du Doyenné, 90 -1180 Bruxelles;

M. Landuyt Luc - Avenue Denayer, 73 -1190 Bruxelles;

M. Lheureux Christian - Rue des Moutons, 89 - 1180 Bruxelles;

M. Lambert Antoine - Avenue Winston Churchill, 234 A bte 12 1180 Bruxelles;

M. Parmentier Luc - Route d'Obourg, 73 D- 7000 Mons;

Mme Rigaux Isabelle - Square Coghen, 15 -1180 Bruxelles;

M. Sax Eric-Avenue Winston Churchill, 172 bte 6- 1180 Bruxelles;

M, Solau Georges - Avenue Achille Reisdorff, 36 - 1180 Bruxelles;

M. Sorée José - Avenue Jacques Pastur, 18 bte 14 -1180 Bruxelles;

M. Swaelens Zéphirin, Francis - Molenveld, 46 -1653 Dworp;

M. Swínnen Guy - Rue du Bourdon, 351 -1180 Bruxelles.

Est démissionnaire du poste d'administrateur:

Mme De Windt - Aspinwall, Christiane - Avenue Kersbeek 313 -1180 Bruxelles.

Est nommé au poste d'administrateur:

M. Chanteux Fabien Rue Pachy du Try, 15 A - 6032 Mont-sur-Marchienne,

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Volet B - Suite



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Par décision de l'assemblée générale extraordinaire du 24 juin 2013 sont nommés comme:

Président: M. Armand De Decker;

Administrateur délégué: M. Eric C, Sax;

Vice-présidents: Mm, Marc Cools et Boris Dilliès.

Administrateurs désignés par le Conseil Communal:

Mme Sophie François - Avenue Hamoir, 39 B -1180 Bruxelles.

Mme Cécile Charles-Duplat - Avenue Wellington, 13 -1180 Bruxelles.

M. Floris de Gou - Avenue Winston Churchill, 234115 -1180 Bruxelles.

Mme Jacqueline Rousseaux - Avenue de la Ferme Rose, 419 -1180 Bruxelles.

M. Boris Dilliès - Rue Ernest Gossart, 27 bte 5 -1180 Bruxelles,

Mme Marion Van Offelen - Rue Roberts Jones, 64 -1180 Bruxelles.

M. Frédéric Convent - Avenue Moscicki, 15 -1180 Bruxelles.

Mme Thérèse Dussart - Vieille Rue du Moulin, 218 -1180 Bruxelles.

M. Marc Bellen - Chaussée de Saint-Job, 267/8 -1180 Bruxelles.

M. Alain Camu - Drève des Gendarmes, 55 -1180 Bruxelles.

Mme Claire Bernard-Reginster- Avenue François Folie, 24 bte 13 -1180 Bruxelles.

Mme Caroline Vanneste -Avenue Coghen, 17 -1180 Bruxelles.

Mme Gabrielle Ngalula - Rue Lincoln, 72 bte 4 - 1180 Bruxelles.

M. Pierre Debusschere - Rue Dodonée, 92 bte 6 -1180 Bruxelles.

Mandataires privés:

M. Igor Baworowski - Rue du Repos, 13 -1180 Bruxelles.

Mme Monique Bouillon -Avenue des Hospices, 214 -1180 Bruxelles,

M. Fabien Chanteux - Rue Pachy Dutry, 15 A - 6032 Mont-Sur-Marchienne,

M. Armand De Decker - Avenue de la Ferme Rose, 4/9 -1180 Bruxelles.

M. Eric C. Sax - Avenue Winston Churchill, 172 bte 6 -1180 Bruxelles.

Mme Dominique De Landy - Rue du Pont des Pierres, 2 -1480 Tubize.

Mme Liliane Staner - Rue des Moutons, 23 -1180 Bruxelles.

M. Christian Lheureux - rue des Moutons, 89 -1180 Bruxelles.

M. Alain Camu - Drève des Gendarmes, 55 -1180 Bruxelles.

M. Marc Cools - Rue des Trois Rois, 106 -1180 Bruxelles.

M. Marc De Brouwer - Rue Geleytsbeek, 29 -1180 Bruxelles.

Mme Marianne Gustot - Rue du Doyenné, 90 -1180 Bruxelles.

M. Antoine Lombart - Avenue Winston Churchill, 234 A bte 12 -1180 Bruxelles,

Mme Isabelle Rigaux - Square Coghen, 15 -1180 Bruxelles.

M. José Sorée - Avenue Jacques Pastur, 18 bte 14 -1180 Bruxelles.

M. Non Misra - Av. Lord Uxbridge, 43 - 1410 Waterloo.

Vérificateurs aux comptes:

M. Jean Govers - Rue du Merlo, 6 B/37 -1180 Bruxelles

Mme Aline Khan - Moensberg, 45 -1180 Bruxelles.

Est démissionnaire de ce poste:

Mme Béatrice Charlier- Chaussée de Saint-Job, 273 bte 14 -1180 Bruxelles

Réservé

au

Moniteur

belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association. la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

16/12/2013
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Staatsba;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 0442260.018

Benaming

(voluit) : VZW "Ter bevordering van de openbare parken en openbare

groene ruimten"

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Paul Stroobantlaan 41 -1180 Brussel

Onderwerp akte : benoeming -- ontslag

Bij beslissing van de buitengewone algemene vergadering van 27 september 2010 is ontslagnemend uit de

functie van revisor van de rekeningen:

Dhr. Desmet Pierre - privé't Cortenboschweg, 18-1180 Brussel;

wordt benoemd tot de functie van revisor van de rekeningen:

Mvr. Chartier Béatrice - Saint-Jobsteenweg, 273 bus 14 -1180 Brussel.

Bij beslissing van de buitengewone algemene vergadering van 21 juni 2011 worden benoemd ais privé-mandatarissen:"

Dhr. Bailly Jacques - Jacques Pasturlaan, 130-1180 Brussel;

Juf. Bouillon Monique - Godshuizenlaan, 214-1180 Brussel;

Dhr. Carlot Arnaud - Lieveheersbeestjelaan, 104 A bus 6-1170 Brussel;

Dhr. Chanteux Fabien - Pachy du Trystraat, 15 A - 6032 Mont-sur-Marchienne;

Dhr, Cools Marc - Driekoningenstraat, 106 -1180 Brussel;

Dhr. De Brouwer Marc - Geleytsbeekstraat, 29 -1180 Brussel;

Dhr. De Decker Armand - Rose Hoevelaan, 4 bte 9-1180 Brussel;

Juf. De Landy Dominique - Pont des Pierresstraat, 2 -1480 Tubize;

Dhr, Desmedt Claude - Elzenboomlaan, 43 -1180 Brussel;

Dhr. Dillies Boris - Ernest Gossartstraat, 27 -1180 Brussel;

Dhr. De Lobkowicz Stéphan - Marentaklaan, 49 -1180 Brussel;

Mvr., Gustot Marianne - Dekenijstraat, 90 - 1180 Brussel;

Dhr. Landuyt Luc - Denayerlaan, 73 -1190 Brussel;

Dhr. Lheureux Christian - Schapenstraat, 89 -1180 Brussel;

Dhr. Lombart Antoine - Winston Churchilllaan, 234 A bte 121180 Brussel;

Dhr. Parmentier Luc - Obourgbaan, 73 D- 7000 Bergen;

Mvr. Rigaux Isabelle - Coghensquare, 15 -1180 Brussel;

Dhr, Sax Eric - Winston Churchilllaan, 172 bte 6- 1180 Brussel;

Dhr. Solau Georges - Achille Reisdortflaan, 36 -1180 Brussel;

Dhr. Sorée José - Jacques Pasturlaan, 18 bte 14 - 1180 Brussel;

Dhr. Swaelens Zéphirin, Francis - Molenveld, 46 -1653 Dworp;

Dhr. Swinnen Guy - Horzelstraat, 351 - 1180 Brussel.

Is ontslagnemend uit de functie van bestuurder:

Mvr. De Windt - Aspinwall, Christiane - Kersbeeklaan 313 -1180 Brussel.

Wordt benoemd tot de functie van bestuurder:

Dhr. Chanteux Fabien - Pachy du Trystraat, 15 A - 6032 Mont-sur-Marchienne,

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Griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

M0D 2.2

Voor- Luik B - Vervolg

behouden aan het Belgisch

Staatsblad



Bij beslissing van de buitengewone algemene vergadering van 24 juni 2013 worden benoemd tot:

Voorzitter: Dhr, Armand De Decker;

Afgevaardigd bestuurder: Dhr. Eric C. Sax;

Ondervoorzitters: De Flh.. Marc Cools et Boris Dilliès.

"

Bestuurders aangesteld door de gemeenteraad:

Mvr, Sophie François - Hamoirlaan, 39 B -1180 Brussel.

Mvr. Cécile Charles-Duplat - Wellingtonlaan, 13 -1180 Brussel.

Dhr. Floris de Gou - Winston Churchilllaan, 234/15 -1180 Brussel

Mvr. Jacqueline Rousseaux - Rose Hoevelaan, 4/9 - 1180 Brussel,

Dhr. Boris Dilliès - Ernest Gossartstraat, 27 bte 5 -1180 Brussel.

Mvr, Marion Van Offelen - Roberts Jonesstraat, 64 -1180 Brussel.

Dhr. Frédéric Convent - Moscickilaan, 15 -1180 Brussel.

Mvr. Thérèse Dussart - Oude Molenstraat, 218 -1180 Brussel.

Dhr. Marc Bellen - Sint-Jobsesteenweg, 267/8 -1180 Brussel,

Dhr. Alain Camu - Gendarmendreef, 55 -1180 Brussel.

Mvr. Claire Bernard-Reginster - François Foliestraat, 24 bte 13 -1180 Brussel.

Mvr. Caroline Vanneste - Coghenlaan, 17 -1180 Brussel.

Mvr. Gabrielle Ngalula - Lincolnstraat, 72 bte 4 -1180 Brussel,

Dhr. Pierre Debusschere - Dodonéestraat, 92 bus 6 -1180 Brussel.

Privé-mandatarissen:

Dhr, Igor Baworowski - Ruststraat, 13 -1180 Brussel.

Juf. Monique Bouillon - Godshuizenlaan, 214 -1180 Brussel.

Dhr. Fabien Chanteux - Pachy Dutrystraat, 15 A - 6032 Mont-Sur-Marchienne.

Dhr, Armand De Decker - Rose Hoevelaan, 4/9 -1180 Brussel.

Dhr. Eric C. Sax - Winston Churchilllaan, 172 bus 6 - 1180 Brussel.

Juf. Dominique De Landy - Pont des Pierresstraat, 2 -1480 Tubize.

Mvr. Liliane Staner - Schapenstraat, 23 -1180 Brussel.

Dhr. Christian Lheureux- Schapenstraat-1180 Brussel.

Dhr, Alain Camu - Gendarmendreef, 55 -1180 Brussel.

Dhr. Marc Cools - Driekoningenstraat, 106 -1180 Brussel.

Dhr. Marc De Brouwer - Geleytsbeekstraat, 29 -1180 Brussel.

Mvr. Marianne Gustot - Dekenijstraat, 90 -1180 Brussel.

Dhr. Antoine Lombart - Winston Churchilllaan, 234 A bus 12 -1180 Brussel.

Mvr, Isabelle Rigaux - Coghensquare , 15 -1180 Brussel.

Dhr, José Sorée - Jacques Pasturlaan, 18 bus 14 - 1180 Brussel,

Dhr. Aron Misra - Lord Uxbridgelaan, 43 -1410 Waterloo.

Revisoren van de rekeningen:

Dhr. Jean Gevers - Merlostraat, 6 B/37 -1180 Brussel

Mvr. Aline Khan - Moensberg, 45 -1180 Brussel.

Is ontslagnemend uit deze functie:

Mvr. Béatrice Charlier - Sint-Jobsesteenweg, 273 bus 14 -1180 Brussel

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de persoto)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

14/03/2011
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Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte



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N° d'entreprise : 0442.260.018

Dénomination

(en entier) : ASBL "Promotion des Parcs Publics et des Espaces Verts

Publics"

(en abrégé) :

Forme juridique : Association Sans But Lucratif

Siège : Avenue Paul Stroobant, 41 - 1180 Bruxelles/Uccle

Objet de l'acte : Modification des statuts

En assemblée générale extraordinaire du 27 septembre 2010, certains articles des statuts ont été modifiés comme suit:

Art. 7. modifié: L'association peut comprendre un nombre illimité de membres, ce nombre ne peut être inférieur à trois.

Art. 17. modifié: Le conseil d'administration se réunit sur convocation du président ou de l'administrateur délégué et au moins deux fois par an. Il se réunit aussi souvent que l'intérêt de l'association l'exige. Il doit de toute manière être convoqué dés qu'un cinquième des administrateurs en fait la demande. La convocation doit être expédiée trois jours francs au moins avant la date prévue pour la réunion. Elle mentionnera l'ordre du jour. Aucune délibération ne pourra avoir lieu sur les objets n'y figurant pas. Toute décision du conseil d'administration est prise à la majorité simple des voix. En cas de partage, la voix du président est prépondérante.

Art. 20. modifié: La gestion du conseil d'administration est surveillée par un collège de trois vérificateurs aux comptes nommés pour six ans au plus par l'assemblée générale.

Pour la première fois, ils peuvent être nommés par les statuts. Ils ont un droit illimité de contrôle et de surveillance.

Ils peuvent prendre connaissance, sans déplacement, des documents et de toutes les écritures de la société. Ils soumettent à l'assemblée générale le résultat de leur mission avec les propositions qu'ils croient convenables.

Le mandat de vérificateur aux comptes est gratuit.

Art. 21. modifié: Chaque année à la date du 31 décembre, sera arrêté le compte de l'exercice écoulé. Pour la première fois, le compte sera établi du 15 mars 1990 au 31 décembre 1990. Ce compte sera soumis à l'approbation de l'assemblée générale ordinaire qui sera convoquée chaque année au plus tard six mois après la clôture de l'exercice social. Le budget de l'exercice suivant sera présenté au plus tard le 30 novembre. En plus de cette assemblée générale ordinaire, le conseil d'administration pourra convoquer une assemblée générale extraordinaire chaque fois qu'il le jugera utile. Il devra aussi la convoquer lorsqu'un cinquième des membres en feront la demande écrite. Tous les membres de l'association doivent être convoqués aux assemblées générales, au moins huit jours avant la date de la réunion. L'ordre du jour sera joint à ces convocations qui seront faites par le conseil d'administration et signées par le président et l'administrateur délégué. L'assemblée ne pourra délibérer que sur les points inscrits à l'ordre du jour.

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, fa fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Dorénavant le texte qui suit fait office de statuts coordonnés.

CHAPITRE I er Association sans but lucratif belge. Dénomination, siège social.

Art ler L'association sans but lucratif est dénommée « Promotion des parcs publics et des espaces verts publics u

Art 2. Le siège social, dépendant de l'arrondissement judiciaire de Bruxelles, est actuellement établi à 1180

Uccle, Avenue Paul Stroobant, 41.

Ce siège pourra être transféré en tout autre endroit de la Commune sur décision de l'assemblée générale.

CHAPITRE Il  Objets et durée de l'association

Art 3. L'association a pour but de promouvoir, sous toutes ses formes et en dehors de tout esprit de lucre, la rénovation et la propreté des espaces verts ainsi que la propreté publique sous tous ses aspects. Elle encouragera également toute initiative dans ce domaine.

Art. 4. L'association est constituée pour une durée indéterminée. Elle peut en tout temps être dissoute.

Art. 5. L'association peut prendre toutes dispositions utiles pour le bon emploi des revenus, des moyens de dotation de la commune, des subsides ou des dons.

Art. 6. Tous les actes, documents, annonces, publications diverses et autres pièces émanant de l'association mentionneront le nom de l'association suivi de l'indication A.S.B.L.

CHAPITRE III - Membres

Art. 7. L'association peut comprendre un nombre illimité de membres, ce nombre ne peut être inférieur à trois.

Art. 8. Les membres effectifs de l'association sont les membres fondateurs. Peuvent être également admis en qualité de membre effectif, les personnes physiques ou morales ainsi que les établissements publics ou d'utilité publique qui en font la demande par écrit au Président de l'association.

L'admission de nouveaux membres effectifs est subordonnée à l'accord de l'assemblée générale se prononçant à la majorité des deux tiers des voix des membres présents.

Cette formalité n'est pas applicable aux membres du conseil communal d'Uccle, qui sont admis en qualité de membre effectif d'office, sur simple demande écrite de leur part.

Leur qualité de membre effectif prend cependant fin de plein droit par la cessation des fonctions ou la perte du mandat en vertu duquel ils ont été désignés.

Seuls les membres effectifs ont droit de vote à l'assemblée générale et peuvent être élus administrateurs.

En plus des membres dont question ci- dessus, des membres adhérents, n'ayant pas droit de vote à l'assemblée générale, pourront être admis à des conditions à déterminer ultérieurement par le conseil d'administration.

Art. 9. Tous les membres s'engagent à payer une cotisation annuelle.

Art.10. Tout membre est libre de se retirer de l'association en adressant sa démission au président du conseil d'administration ou à l'administrateur délégué.

Est réputé démissionnaire, le membre qui ne paie pas sa cotisation un mois après avoir été mis en demeure de le faire.

L'exclusion d'un membre ne peut être prononcée que dans la forme prévue à l'article 12 de la loi du 27 juin

1921.

Cette mesure pourra être prise à l'égard de tous les membres quels qu'ils soient.

Art. 11. Le conseil d'administration fixe le montant de la cotisation annuelle, sans que celle-ci puisse être supérieure à 12.39E.

Art.12. La responsabilité personnelle des membres est limitée au montant de leur cotisation. Art. 13. Le membre démissionnaire ou exclu n'a aucun droit sur le fonds social.

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Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

CHAPITRE IV. - Administration, gestion

Art. 14. L'association est gérée par un conseil d'administration de sept membres au minimum et de trente-deux membres au maximum. Le nombre d'administrateurs doit en tout cas être inférieur au nombre de membres effectifs de l'association.

Sont administrateurs de droit, le bourgmestre et l'échevin de tutelle.

Les administrateurs sont nommés par l'assemblée générale parmi les membres et ils sont, en tout temps, révocables par elle. Ils peuvent cependant, pour la première fois, être désignés par les statuts. La durée de leur mandat ne peut excéder six ans.

Ils sont rééligibles.

Les administrateurs qui ont été désignés en raison de leur qualité de représentant de la commune ou de représentant des membres du personnel, sont réputés démissionnaires à la date de la première assemblée générale qui suit la perte de leur qualité.

Art. 15. En cas de décès, de démission ou de révocation d'un administrateur, le conseil d'administration

pourvoit provisoirement à son remplacement.

Le remplaçant reste en fonction jusqu'à la prochaine assemblée générale qui pourvoit à sa nomination

définitive.

L'administrateur ainsi nommé termine le mandat entamé par l'administrateur qu'il remplace.

Art. 16. Le conseil d'administration comptera parmi ses membres un président, un ou deux vice-président(s) et un administrateur délégué. Le président est le bourgmestre de la commune d'Uccle et l'administrateur délégué est l'échevin de tutelle, le ou les vice-président (s) sera (seront) désigné (s) par le collège. Le (la) secrétaire et le trésorier seront désignés par le conseil d'administration au sein ou en dehors de cette assemblée. Ces personnes constitueront le bureau qui sera chargé de la gestion journalière.

Art. 17. Le conseil d'administration se réunit sur convocation du président ou de l'administrateur délégué et au moins deux fois par an. Il se réunit aussi souvent que l'intérêt de l'association l'exige. Il doit de toute manière être convoqué dès qu'un cinquième des administrateurs en fait la demande. La convocation doit être expédiée trois jours francs au moins avant la date prévue pour la réunion. Elle mentionnera l'ordre du jour. Aucune délibération ne pourra avoir lieu sur les objets n'y figurant pas. Toute décision du conseil d'administration est prise à la majorité simple des voix. En cas de partage, la voix du président est prépondérante.

Art. 18. Les délibérations du conseil d'administration et des assemblées générales sont constatées par des procès-verbaux inscrits dans un registre tenu au siège social.

Les procès-verbaux sont signés par le président, l'administrateur délégué et le (la) secrétaire. Lecture est faite à la première séance qui suit celle qu'il concerne pour modification ou approbation de rédaction.

Art. 19. Le conseil d'administration e les pouvoirs les plus étendus pour la gestion des affaires de l'association et la représente dans tous les actes judiciaires et extrajudiciaires.

Tout ce qui n'est pas expressément réservé à l'assemblée générale par la loi et les statuts est de sa compétence. Il peut faire au nom de l'association tout traité d'exploitation, de location, emprunts, constituer ou accepter tous gages et nantissements, consentir ou renoncer à tous droits réels, donner mainlevée de toutes inscriptions, transcriptions, appositions ordinaires, tant avant qu'après paiement, compromettre et transiger sur tous intérêts sociaux.

Il nomme et révoque tous employés et gens de service et fixe leurs attributions et rémunérations.

A moins de délégation spéciale, tous les actes qui engagent l'association autres que ceux du service journalier, et notamment ceux cités au §2 du présent article, sont signés conjointement par le président et par l'administrateur délégué ou, à défaut de l'un ou l'autre, conjointement par le président ou l'administrateur délégué et un administrateur.

Art. 20. La gestion du conseil d'administration est surveillée par un Collège de trois vérificateurs aux comptes nommés pour six ans au plus par l'assemblée générale.

Pour la première fois, ils peuvent être nommés par les statuts. Ils ont un droit illimité de contrôle et de surveillance.

Ils peuvent prendre connaissance, sans déplacement, des documents et de toutes les écritures de la société. Ils soumettent à l'assemblée générale le résultat de leur mission avec les propositions qu'ils croient convenables.

Le mandat de vérificateur aux comptes est gratuit.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 21. Chaque année à la date du 31 décembre, sera arrêté le compte de l'exercice écoulé. Pour la première fois, le compte sera établi du 15 mars 1990 au 31 décembre 1990. Ce compte sera soumis à l'approbation de l'assemblée générale ordinaire qui sera convoquée chaque année au plus tard six mois après la clôture de l'exercice social. Le budget de l'exercice suivant sera présenté au plus tard le 30 novembre. En plus de cette assemblée générale ordinaire, le conseil d'administration pourra convoquer une assemblée générale extraordinaire chaque fois qu'il le jugera utile. Il devra aussi la convoquer lorsqu'un cinquième des membres en feront ia demande écrite. Tous les membres de l'association doivent être convoqués aux assemblées générales, au moins huit jours avant la date de la réunion. L'ordre du jour sera joint à ces convocations qui seront faites par le conseil d'administration et signées par le président et l'administrateur délégué. L'assemblée ne pourra délibérer que sur les points inscrits à l'ordre du jour.

Art. 22. Tous les membres ont un droit de vote égal à l'assemblée générale, sauf l'administrateur délégué ou l'un des deux membres du bureau désigné à cet effet qui disposera d'un nombre égal aux deux tiers des voix des membres votants.

Art. 23. L'assemblée générale est le pouvoir souverain de l'association.

Sont réservées à sa compétence:

les modifications de statuts;

la nomination et la révocation des administrateurs;

l'approbation des budgets et comptes;

la dissolution volontaire de l'association;

les admissions et exclusions des membres, autres que les membres adhérents.

Art. 24. L'assemblée générale ne peut valablement délibérer sur les modifications aux statuts que si l'objet de celles-ci est spécialement indiqué dans la convocation et si l'assemblée réunit les deux tiers des membres.

Aucune modification ne peut être adoptée qu'à la majorité des deux tiers des voix des membres présents.. Si les deux tiers des membres ne sont pas présents à la première réunion, il en sera convoqué une seconde qui pourra délibérer quel que soit le nombre de membres présents.

Art. 25. Tous les revenus de l'association serviront à acquitter les charges diverses grevant la gestion.

Art. 26. En cas de dissolution de l'association, tout l'avoir de l'association reviendra à la Commune d'Uccle qui devra l'octroyer à une association ayant une vocation similaire.

Art. 27. Pour tout ce qui n'est pas prévu aux présents statuts, les comparant déclarent se référer aux dispositions de la loi du 27 juin 1921 modifiée par celle du 2 mai 2002.

14/03/2011
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In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor-

behouder aan het Belgisch

Staatsblac

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 14/03/2011 - Annexes du Moniteur belge

BRUSSEL

Griffie

Ondernemingsnr : 0442.260.018

Benaming

(voluit) : VZW "Ter bevordering van de openbare parken en openbare groene ruimten"

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Paul Stroobantlaan 41 -1180 Brussel

Onderwerp akte : Wijziging van de statuten

Op de buitengewone algemene vergadering van 27 september 2010 werden enkele artikels van de statuten als volgt gewijzigd.

Gewijzigd art. 7: De vereniging mag een onbeperkt aantal leden tellen. Dit aantal mag niet minder bedragen dan drie.

Gewijzigd art. 17: De raad van bestuur vergadert minstens tweemaal per jaar na oproeping van de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder. Hij vergadert zo dikwijls als het belang van de vereniging vereist. Hij moet in ieder geval bijeengeroepen worden zodra een vijfde van zijn bestuurders daarom verzoekt. De oproeping moet tenminste drie volle dagen voor de voorziene datum van de vergadering geschieden en moet de agenda vermelden. Er mag geen enkele beslissing genomen worden over onderwerpen die niet op de agenda voorkomen. iedere beslissing van de raad van bestuur wordt bij eenvoudige meerderheid van stemmen genomen. In geval van staking van stemmen is die van de voorzitter doorslaggevend.

Gewijzigd art. 20: Een college van drie rekeningnazichters, door de algemene vergadering voor niet meer dan zes jaar aangesteld, oefent toezicht uit op het bestuur van de raad van bestuur.

De eerste maal mogen ze benoemd worden door de statuten. Ze hebben een onbeperkt recht tot controle en toezicht.

Zonder de documenten te verplaatsen, mogen ze inzage nemen van alle geschriften van de vereniging. Zij onderwerpen het resultaat van hun opdracht aan de algemene vergadering met alle voorstellen die zij geschikt achten.

Het mandaat van rekeningnazichter is onbezoldigd.

Gewijzigd art. 21: Op 31 december van elk jaar zullen de rekeningen van het verlopen dienstjaar worden afgesloten. Deze rekeningen warden voor de eerste keer van 15 maart 1990 tot 31 december 1990 opgemaakt. Deze rekeningen worden ter goedkeuring aan de gewone algemene vergadering voorgelegd; deze wordt elk jaar ten laatste zes maanden na de sluiting van de rekeningen samengeroepen. De begroting van het volgende dienstjaar wordt uiterlijk op 30 november voorgesteld. Naast deze gewone algemene vergadering, kan de raad van bestuur iedere maal als hij dat nodig acht een buitengewone algemene vergadering beleggen. Hij roept ze ook bijeen als één vijfde van de leden er schriftelijk om verzoeken. Alle leden van de vereniging moeten voor de algemene vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering opgeroepen worden. De agenda. moet bij deze oproepen gevoegd worden; zij worden opgesteld door de raad van bestuur en ondertekend door: de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder. De vergadering mag slechts beraadslagen over de punten die op de agenda staan ingeschreven.

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Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

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MOD 2.2

Voortaan is de volgende tekst deze van de gecoördineerde statuten:

HOOFDSTUK I  Belgische vereniging zonder winstoogmerk  Benaming, maatschappelijke zetel

Art. 1. - De vereniging zonder winstoogmerk wordt "Ter bevordering van de openbare parken en de openbare groene ruimten" genoemd.

Art. 2. - De maatschappelijke zetel is thans gevestigd te 1180 Ukkel, Paul Stroobantlaan 41, gerechtelijk

" arrondissement Brussel.

Deze zetel mag na beslissing van de Algemene Vergadering overgebracht worden naar een andere plaats

in de gemeente.

HOOFDSTUK II  Doel en duur van de vereniging

Art. 3.De vereniging heeft tot doel de bevordering in al haar vormen en buiten alle winstoogmerk van de renovatie en de reinheid van de groene ruimten, evenals de openbare reinheid in al haar aspecten. Ze moedigt ook alle initiatief op dit gebied aan.

Art. 4.  De vereniging wordt opgericht voor een onbeperkte duur maar kan ten allen tijde ontbonden worden.

Art. 5.  De vereniging kan alle schikkingen treffen voor het beheer en de aanwending van de opbrengsten, de dotatiemiddelen van de gemeente, de subsidies en de giften.

Art. 6.  Alle aktes, documenten, aankondigingen, diverse publicaties en om het even welke stukken die uitgaan van de vereniging zullen haar naam, gevolgd door de aanduiding v.z.w., vermelden.

HOOFDSTUK III  Leden

Art. 7.  De vereniging mag een onbeperkt aantal leden tellen. Dit aantal mag niet minder bedragen dan drie.

Art. 8. - De werkende leden van de vereniging zijn stichtende leden. Natuurlijke personen of rechtspersonen, alsmede openbare instellingen of instellingen van openbare nut kunnen ook tot werkend lid aanvaard worden als zij dat schriftelijk aanvragen bij de Voorzitter van de vereniging.

De toetreding van nieuwe werkende leden is ondergeschikt aan de toestemming van de algemene vergadering die zich met een tweederdemeerderheid van de aanwezige leden uitspreekt.

Deze formaliteit is niet van toepassing voor de leden van de gemeenteraad van Ukkel die ambtshalve als werkende leden aanvaard worden op eenvoudige schriftelijke aanvraag.

Hun hoedanigheid van werkend lid vervalt echter van rechtswege bij ambtsneerlegging of bij het verlies van het mandaat in functie van hetwelk zij werden aangewezen.

Alleen de werkende leden hebben stemrecht in de algemene vergadering en kunnen als bestuurders verkozen worden.

Naast de werkende leden waarvan hierboven sprake, kunnen aangesloten leden zonder stemrecht op de algemene vergadering aanvaard worden onder de later door de raad van bestuur vast te stellen voorwaarden.

Art. 9  Alle leden verbinden zich tot het betalen van een jaarlijkse bijdrage.

Art. 10.  Ieder lid is vrij zich uit de vereniging terug te trekken door zijn ontslag te richten aan de voorzitter

van de raad van bestuur of aan de afgevaardigd bestuurder.

Het lid dat zijn bijdrage één maand na de daartoe ontvangen aanmaning niet heeft betaald; wordt als

ontslagnemend beschouwd.

De uitsluiting van een lid mag slechts uitgesproken worden volgens het artikel 12 van de wet van 27 juni

1921.

Deze maatregel kan tegenover om het even welk lid getroffen worden.

Art. 11  De raad van bestuur stelt het bedrag van de jaarlijkse bijdrage vast; deze mag niet meer dan 12,39 ¬ bedragen.

Art. 12.  De persoonlijke verantwoordelijkheid van de leden is beperkt tot het bedrag van de bijdrage. Art. 13. - Het ontslaggevende of uitgesloten lid heeft geen recht op het sociale fonds.

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MOD 2.2

HOOFDSTUK IV  Bestuur, beheer

Art. 14.  De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur die samengesteld is door minstens zeven leden en maximum tweeëndertig leden. Het aantal bestuurders moet in ieder geval lager zijn dan het aantal werkende leden van de vereniging.

De burgemeester en de schepen van toezicht zijn bestuurders van rechtswege.

De bestuurders worden tussen de werkende leden door de algemene vergadering benoemd en kunnen door haar ten allen tijde afgezet worden. Zij kunnen evenwel voor de eerste maal aangeduid worden door de statuten. Hun mandaat mag niet langer duren dan zes jaren.

Ze zijn herkiesbaar.

De bestuurders die omwille van hun hoedanigheid van vertegenwoordiger van de gemeente of vertegenwoordiger van de personeelsleden aangewezen werden, worden als ontslaggevend beschouwd op de datum van de eerste algemene vergadering na het verlies van hun hoedanigheid.

Art. 15.  Bij overlijden, ontslag of afzetting van een bestuurder, voorziet de raad van bestuur voorlopig in

zijn vervanging.

De vervanger blijft in functie tot op de volgende algemene vergadering die in de definitieve benoeming

voorziet.

De zo benoemde bestuurder voltooit het mandaat dat de bestuurder die hij vervangt heeft aangevat.

Art. 16 - De raad van bestuur telt onder haar leden een voorzitter, een of twee ondervoorzitters en een afgevaardigd bestuurder. De voorzitter is de burgemeester van de gemeente Ukkel en de afgevaardigd bestuurder is de toezichthoudende schepen; de ondervoorzitter(s) wordt (worden) door het college aangewezen. De secretaris en de penningmeester worden door de raad van bestuur aangesteld en kunnen zowel binnen als buiten de schoot ervan gekozen worden. Deze personen vormen het bureau dat met het dagelijks beheer belast is.

Art. 17.  De raad van bestuur vergadert minstens tweemaal per jaar na oproeping door de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder. Hij vergadert zo dikwijls als het belang van de vereniging het vereist. Hij moet in ieder geval bijeengeroepen worden zodra een vijfde van zijn bestuurders daarom verzoekt. De oproeping moet tenminste drie volle dagen vôôr de voorziene datum van de vergadering geschieden en moet de agenda vermelden. Er mag geen enkele beslissing genomen worden over onderwerpen die er niet op voorkomen. Iedere beslissing van de raad van bestuur wordt bij eenvoudige meerderheid van de stemmen genomen. In geval van gelijkheid van stemmen is die van de voorzitter doorslaggevend.

Art. 18.  De beslissingen van de raad van bestuur en van de algemene vergaderingen worden vastgelegd in notulen die ingeschreven worden in een register dat op de maatschappelijke zetel wordt bijgehouden.

De notulen worden ondertekend door de voorzitter, de afgevaardigd bestuurder en de secretaris. Er wordt lezing gegeven op de eerstvolgende zitting, ter wijziging of goedkeuring van de redactie ervan.

Art. 19.  De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheid voor het beheer van de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt ze in alle rechterlijke en buitengerechtelijke handelingen.

Al wat niet uitdrukkelijk door de wet en door de statuten aan de algemene vergadering is voorbehouden, hoort tot zijn bevoegdheid. Namens de vereniging kan hij iedere wissel trekken betreffende de uitbating, huur en lening, alle panden en borgtochten samenstellen of aanvaarden, de dadelijke uitwinning toestaan, in alle werkelijke rechten toestemmen of er afstand van doen, ontlasting verlenen van alle inschrijvingen, overschrijvingen, gewone verzegelingen, zowel vôôr als na betaling, schikkingen en vergelijken treffen over alle maatschappelijke belangen.

Hij benoemt en ontslaat aile bedienden en dienstpersoneel en bepaalt hun bevoegdheid en wedden.

Behoudens bijzondere machtiging worden alle handelingen, die de vereniging verbinden, buiten die van het dagelijks bestuur, en in het bijzonder deze vermeld in §2 van het onderhavige artikel, samen door de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder getekend of, bij afwezigheid van een van hen, samen door de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder en een bestuurder.

Art. 20: Een college van drie rekeningnazichters, door de algemene vergadering voor niet meer dan zes jaar aangesteld, oefent toezicht uit op het bestuur van de raad van bestuur.

De eerste maal mogen ze benoemd worden door de statuten. Ze hebben een onbeperkt recht tot controle en toezicht.

Zonder de documenten te verplaatsen, mogen ze inzage nemen van alle geschriften van de vereniging. Zij onderwerpen het resultaat van hun opdracht aan de algemene vergadering met alle voorstellen die zij geschikt achten.

Het mandaat van rekeningnazichter is onbezoldigd.

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MOD2.2

Art. 21: Op 31 december van elk jaar zullen de rekeningen van het verlopen dienstjaar worden afgesloten. Deze rekeningen worden voor de eerste keer van 15 maart 1990 tot 31 december opgemaakt. Deze rekeningen worden ter goedkeuring aan de gewone algemene vergadering voorgelegd; deze wordt elk jaar ten laatste zes maanden na de sluiting van de rekeningen samengeroepen. De begroting van het volgende dienstjaar wordt uiterlijk op 30 november voorgesteld. Naast deze gewone algemene vergadering kan de raad van bestuur iedere maal als hij dat nodig acht een buitengewone algemene vergadering beleggen. Hij roept ze ook bijeen als een vijfde van de leden er schriftelijk om verzoeken. Alle leden van de vereniging moeten voor de algemene vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering opgeroepen worden. De agenda moet bij deze oproepen gevoegd worden; zij worden opgesteld door de raad van bestuur en ondertekend door de voorzitter en de afgevaardigd bestuurder. De vergadering mag slechts beraadslagen over de punten die op de agenda staan ingeschreven.

Art. 22. - Alle leden hebben een gelijk stemrecht op de algemene vergadering behalve de afgevaardigd bestuurder of één van beide bureauleden die met het oog hierop zijn aangewezen en die over een aantal stemmen beschikken gelijk aan twee derden van de stemmen van de stemmende leden.

Art. 23.  De algemene vergadering is de hoogste macht van de vereniging. Tot haar bevoegdheden

behoren:

- de wijziging van de statuten;

- het benoemen en het afzetten van de bestuurders;

- de goedkeuring van de begrotingen en rekeningen;

- de vrijwillige ontbinding van de vereniging;

- het toelaten en uitsluiten van andere dan de aangesloten leden.

Art. 24. - De algemene vergadering kan slechts geldig beraadslagen over wijzigingen van de statuten als hun onderwerp speciaal wordt vermeld in de oproeping en als de vergadering twee derde van de leden telt.

Geen wijziging mag aangenomen worden zonder zonder de tweederdemeerderheid van de aanwezige leden. Indien twee derden van de leden niet aanwezig of niet vertegenwoordigd zijn op de eerste vergadering, zal een tweede worden bijeengeroepen; deze kan beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige leden.

Art. 25.  Alle inkomsten van de vereniging dienen om de diverse lasten van het beheer te dekken.

Art. 26.  In geval van ontbinding van de vereniging zal heel het vermogen van de vereniging aan de gemeente Ukkel toekomen die het zal moeten toekennen aan een vereniging met vergelijkbaar oogmerk.

Art. 27.  Voor al wat niet voorzien is in de onderhavige statuten, verklaren de verschijnenden zich te beroepen op de beschikkingen van de wet van 27 juni 1921, gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Coordonnées
TER BEVORDERING VAN DE OPENBARE PARKEN EN OP…

Adresse
PAUL STROOBANTLAAN 41 1180 UKKEL

Code postal : 1180
Localité : UCCLE
Commune : UCCLE
Région : Région de Bruxelles-Capitale