VERENIGING VAN EXTERNE DIENSTEN VOOR PREVENTIE EN BESCHERMING OP HET WERK, AFGEKORT : CO-PREV

Association sans but lucratif


Dénomination : VERENIGING VAN EXTERNE DIENSTEN VOOR PREVENTIE EN BESCHERMING OP HET WERK, AFGEKORT : CO-PREV
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 408.989.810

Publication

15/07/2014
ÿþ MOD 2.2

ri-7M In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor. behout! lindilige1,111011111

aan Ir

1

Belg is.

Staatsb

Ondernemingsnr : 408.989.810 Benaming

(voluit) : vereniging van externe diensten voor preventie en bescherming op het werk

(verkort) : Co-Prev

Rechtsvorm: vzw

Zetel: Ravensteinstraat 4, 1000 Brussel

Onderwerp akte: ontslag en benoeming van bestuurders

De algemene vergadering, geldig samengeroepen en beschikkend over het nodig aantal quora inzake vereiste aanwezigheid en vereiste meerderheid, heeft in haar zitting van 12 juni 2014:

neergelegdiontVangen op g 4 'JIU 214/

ter griffie van de Nede?gfe-%ii e rech-bank-vartiço-oph-andel Brussel

Tot bestuurder benoemd:

- mevrouw Françoise DENIS, met woonplaats Rue du Coq 45, 1180 Brussel

- de heer Frans VERME1REN, met woonplaats Zandberg 3 bus 0201, 9000 Gent

Het ontslag van de volgende bestuurders aanvaard:

-de heer Herman DUPREZ, met woonplaats Plantinstraat 29, 8700 Tielt

- de heer François LADRIERE, met woonplaats rue Africaine, 1080 Brussel

-

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 15/07/2014 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

04/12/2013
ÿþ Mon 22

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

iu 13 1762* u111

Ondernemingsnr : 408.989.810

Benaming

(voluit) : vereniging van externe diensten voor preventie en

bescherming op het werk

(verkort) : Co-Prev

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Ravensteinstraat 4, 1000 Brussel

Onderwerp akte : ontslag en benoeming van bestuurders

De algemene vergadering, geldig samengeroepen en beschikkend over het nodig aantal quora inzake vereiste aanwezigheid en vereiste meerderheid, heeft in haar zitting van 22 oktober 2013:

- akte genomen van het ontslag van de heer Herman Duprez, met woonplaats te 8700 Tielt, Plantinstraat 29 - tot bestuurder benoemd de heer Frans Vermeiren, met woonplaats te 9000 Gent, Zandberg 3/0201

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 04/12/2013 - Annexes du Moniteur belge

BRUSSEL

2 2 NOV 2013

G riffie

16/07/2013
ÿþ

vciritEr Copie qui sera publiée aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte au greffe



Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association ou la fondation à l'égard des tiers

Au verso: Nom et signature

illge111.11.1151111

1.!

Greffe t 201,3

Dénomination : Association des services externes de prévention et de protection au travail, en abrégé Co-Prev

Forme juridique : Asbl

Siège : Rue Ravenstein 4, Bruxelles

N° d'entreprise : 408.989.810

(Met de l'acte : Assemblée générale du 18 juin 2013: démission et nomination des administrateurs

L'assemblée générale, dûment convoquée et disposant du quorum requis quant à ia présence et la majorité requise, a pris les décisions suivantes en sa séance du 18 juin 2013:

Nomination d'administrateurs:

Monsieur Josse Van Steeberge, ayant son domicile à 3191 Boortmeerbeek, Sijsjesiaan 22

Madame Micheline Bekaert, ayant son domicile à 9800 Deinze, Kapellestraat 45

Monsieur Steve Bervoets, ayant son domicile à 3560 Lummen,Meldertsebaan 74

Monsieur Simon Bulterys, ayant son domicile à 3110 Rotselaar, Eikenlaan 7a

Madame Fiorefla Brusco, ayant son domicile à 1200 Bruxelles, Av. Marie José 100

Monsieur Geert De Cooman, ayant son domicile à 1745 Opwijk, Droeshoutstraat 155

Monsieur Herman Duprez, ayant son domicile à 8700 Tielt, Plantinstraat 29

Monsieur Kor Hendrikx, ayant son domicile à 3660 Lovenjoel, Biest 19

Monsieur Eduard Kempeneers, ayant son domicile à 3300 Tienen, Vondelstraat 30

Monsieur André Kruse, ayant son domicile à 2840 Rumst, Salvialaan 35

Monsieur François Lad rière, ayant son domicile à 1060 Bruxelles, Rue Africaine 22

Monsieur Jean Mardaga, ayant son domicile à 4000 Liège, rue Chevaufosse 13

Monsieur Roland Vanden Eede, ayant son domicile à 2660 Hoboken, Heidestraat 8

Monsieur Luc Vantrappen, ayant son domicile à 1790 Affligerai, Langeweg 49

Démission d'adminstrateur:

Madame Brigitte De Mey, ayant son domicile à 9280 Lebbeke, Lange Minne 120

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

16/07/2013
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11O111111111,111111111!II

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/07/2013 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 408.989.810

Benaming

(voluit) : vereniging van externe diensten voor preventie en

bescherming op het werk

(verkort): Co-Prev

Rechtsvorm: vzw

Zetel: Ravensteinstraat 4, 1000 Brussel

Onderwerp akte gewone algemene vergadering van 18 juni 2013: ontslag en benoeming van bestuurders

De algemene vergadering, geldig samengeroepen en beschikkend over het nodig aantal quora inzake vereiste aanwezigheid en vereiste meerderheid, heeft in haar zitting van 18 juni 2013

Tot bestuurder benoemd:

de heer Josse Van Steenberge, met woonplaats te 3191 Boortmeerbeek, Sijsjeslaan 22

mevrouw Micheline Bekaert, met woonplaats te 9800 Deinze, Kapellestraat 45

de heer Steve Bervoets, met woonplaats te 3560 Lummen, Pleidertsebaan 74

de heer Simon Bulterys, met woonplaats te 3110 Rotselaar, Eikenlaan 7a

mevrouw Fiorella Brusco, met woonplaats te 1200 Brussel, Marie Josélean 100

de heer Geert De Cooman, met woonplaats te 1746 Opwijk, Droeshoutstraat 155

de heer Hetman Duprez, met woonplaats te 8700 Tielt, Plantinstraat 29

de heer Kor Hendriloc, met woonplaats te 3660 Lovenjoel, Biest 19

de heer Eduard Kempeneers, met woonplaats te 3300 Tienen, Vondeistraat 30

de heer André Kruse, met woonplaats te 2840 Rumst, Salvialaan 36

de heer François Ladrière, met woonplaats te 1060 Brussel, Afrikaansestraat 22

de heer Jean Mardaga, met woonplaats te 4000 Luik, rue Chevaufosse 13

de heer Roland Vanden Eede, met woonplaats te 2660 Hoboken, Heidestraat 8

de heer Luc Vantrappen, met woonplaats te 1790 Affliger', Langeweg 49

Het ontslag van de volgende bestuurder aanvaard:

mevrouw Brigitte De Mey, met woonplaats te 9280 Lebbeke, Lange Minne 120

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening.

13/07/2012
ÿþ . I~2 Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

Ey;W,~Wi ° y.

Réserv VIII IIIIIIIIIIIIIIIII fll

au *iaia4zs9*

Monitei

belge



BRUXELLES

Oh JUL 2012

Greffe

N° d'entreprise : . ij ef Mua

Dénomination

(en entier) : association des services externes de prévention et de

protection au travail

(en abrégé) : Co-Prev

Forme juridique : asbl

Siège : rue Ravenstein 4, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : assemblée générale ordinaire du 26 juin 2012; actualisation liste des membres + nomination/démission d'administrateurs

L'assemblée générale prend acte de la liste des membres actualisée

Catégorie A:

1.ADHESIA ASBL, ayant son siège social à 1000 Bruxelles, Vieux Marché aux Grains 10 ;

2.ARISTA ASBL, ayant son siège social à 1000 Bruxelles, rue royale 196;

3.ATTENTIA  CBMT ASBL, ayant scn siège social à 1030 Bruxelles, Av, A. Lacomblé 52-7;

4.CESI «Prévention et protection » ASBL, ayant son siège social à 1200 Bruxelles, av. K, Adenauer 8;

5.CLB EDPB ASBL, ayant son siège social à 3570 Alken, Industrieterrein Kolmen, 1085.

6.CPS, ayant son siège social à 1070 Bruxelles, Frankrijkstraat 97 (section 10) ;

7.1DEWE ASBL, ayant son siège social à 3001 Leuven, Interleuvenlaan 58;

8.MEDIWET ASBL, ayant son siège social à 9000 Gent, Opvoedingsstraat 143;

9.MENSURA ASBL, ayant son siège social à 1000 Bruxelles, Place du Samedi 1, 1000 Bruxelles;

10.PREMED ASBL, ayant son siège social à 3010 Leuven, Tiensevest 61 boite 2;

11.PROVIKMO ASBL, ayant son siège social à 1000 Brussel, Koningstraat 75/3;

12,SECUREX ASBL ayant son siège social à 1040 Bruxelles, Avenue de Tervuren 43;

13.SPMT ASBL, ayant son siège social à 4020 Liège, Quai Orban 32-34;

Catégorie B

-Mme Katelijne POLET

-Monsieur Carl BRIKE

-Monsieur Geert DE SMET

Catégorie C : nihil

L'Assemblée générale prend acte de la démission des administrateurs suivants:

- Madame Brigitte Chavée ayant son domicile à 2890 Bornem, Brantsedreef 21

- Monsieur Willy Lauwers ayant son domicile à 2900 Schoten, Kanteklaarpad 2

- Monsieur Jos Schockaert ayant son domicile à 9240 Zele, Kamershoek 89

Sur présentation de ]'ASBL ARISTA l'assemblée générale désigne Monsieur Edelhart Kempeneers, ayant son domicile à 3300 Kumtich, Vondelstraat 30, comme administrateur.

Sur présentation de l'ASBL SECUREX l'assemblée générale désigne Monsieur André Kruse, ayant son domicile à 2840 Rumst, Salvialaan 35, comme administrateur.

Mentionner sur la dernière page du Volet B: Au recto : tom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

13/07/2012
ÿþ 044 ..~~._ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

BRUSSEL

04 JUL 2012

Griffie

Voor-

behoud° aan hel Belgiscl

Staatsbla

Ondernemingsnr : 408.989.810

Benaming

(voluit) : vereniging van externe diensten voor preventie en bescherming op het werk

(verkort) : Co-Prev

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Ravensteinstraat 4, 1000 Brussel

Onderwerp akte : gewone algemene vergadering van 26 juni 2012; actualisatie ledenlijst + benoeming/ontslag van bestuurders

De Algemene vergadering neemt akte van de geactualiseerde ledenlijst

Categorie A

1.ADHESIA VZW , met maatschappelijke zetel te 1000 Brussel, Oude Graanmarkt 10;

2.ARISTA VZW, niet maatschappelijke zetel te 1000 Brussel, Koningsstraat 196;

3.ATTENTIA-CBMT "Preventie en Bescherming" VZW, met maatschappelijke zetel te 1030,

A, Lacomblélaan 52/7,

4.CES1 "Prévention et protection" VZW,met maatschappelijke zetel te 1200 Brussel, Av, K. Adenauer 8;

5.CLB EDPS VZW, met maatschappelijke zetel te 3570 Alken, Industrieterrein Kolmen 1085

6.CPS, met maatschappelijk zetel te 1070 Brussel, Frankrijkstraat 97 (Sectie 10);

7.IDEWE VZVV, met maatschappelijke zetel te 3001 Leuven , Interleuvenlaan 58;

8.MEDIWET VZW, met maatschappelijke zetel te 9000 Gent, Opvoedingsstraat 143;

9.MENSURA VZW, met maatschappelijke zetel te 1000 Brussel, Zaterdagplein 1;

10.PREMED VZW, met maatschappelijke zetel te 3010 Leuven, Tiensevest 61 bus 2;

11.PROVIKMO VZW, met maatschappelijke zetel te 1000 Brussel, Koningstraat 75/3 ;

12.SECUREX VZW, met maatschappelijke zetel te 1040 Brussel, Tervurenlaan 43;

13.SPMT VZW, met maatschappelijke zetel te 4020 Liège, Quai Orban 32-34;

Categorie B:

-Mevrouw Katelljne POLET

-De heer Carl BRIKE

-De heer Geert DE SMET

Categorie C: nihil

De Algemene vergadering neemt akte van het ontslag

van volgende bestuurders:

- Mevrouw Brigitte Chavée met woonplaats te 2890 Bornem, Brantsedreef 21

- De heer Willy Lauwers met woonplaats te 2900 Schoten, Kanteklaarpad 2

De heer Jos Schockaert met woonplaats te 9240 Zele, Kamershoek 89

Op voordracht van de VZW ARISTA stelt de algemene vergadering de heer Edelhart Kempeneers, met woonplaats te 3300 Kumtich, Vondelstraat 30, aan als bestuurder.

Op voordracht van de VZW SECUREX stelt de algemene vergadering de heer André Kruse, met woonplaats te 2840 Rumst, Salvialaan 35, aan als bestuurder.

Op de laatste blz, van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -13/07/2012 - Annexes du Moniteur belge

23/11/2011
ÿþ MOI) 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

iuivauuiaii~u~aui lala

*11176507*

VI

beh aai Bel

Staa

5S

driífiel®v 2611

Ondernemingsnr : 408.989.810

Benaming

(voluit) : Vereniging van externe dienstén voor preventie en bescherming op het werk

(verkort) : Co-Prev

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Ravensteinstraat 4, 1000 Brussel

Onderwerp akte : benoeming

Algemene vergadering van 18 oktober 2011:

benoeming als bestuurder van de heer Steve Bervoets, met rijksregisternummer 750922-025.80, met woonplaats te 3560 Lummen, Meldertsebaan 74, geboren te Herk-de-Stad op 22.9.1975.

J. Van Steenberge

Voorzitter

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/11/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

23/11/2011
ÿþ~~ ~ "

4ri'j

o e

Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte

MOD 2.2

11111 il

*11176508

Ré:

Mot br

i4; :i tCSr

L,

N' d'entreprise : 408.989,810

Dénomination

(en entier) : Association des services externes de prévention et de protection au travail

(en abrégé) : Co-Prev

Forme juridique : ASBL

Siège : Rue Ravenstein 4, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : nomination

Assemblée générale du 18 octobre 2011:

nomination comme administrateur monsieur Steve Bervoets, avec numéro du registre national 750922025.80, ayant son domicile à 3560 Lummen, Meldertsebaan 74, né à Herk-de-Stad Ie 22.9.1975..

!. Van Steenberge

Président

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 23/11/2011- Annexes du Moniteur belge

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

12/07/2011
ÿþ Copie à publier aux annexes du Moniteur belge après dépôt de l'acte MOD 2.2

30 JUN 2011

Greffe

MI Hl IN 'HI

*11105980*



Mc

b

iA

Mentionner sur la dernière page du Volet B : Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes

ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme á l'égard des tiers

Au verso : Nom et signature

N° d'entreprise : 408.989.810

Dénomination

(en entier) : association des services externes de prévention et de

protection au travail

(en abrégé) : Co-Prev

Forme juridique : asbl

Siège : rue Ravenstein 4, 1000 Bruxelles

Objet de l'acte : assemblée générale ordinaire et extraordinaire du 23 juin 2011 Assemblée générale extraordinaire: modification des statuts

L'assemblée générale, dûment convoquée et disposant du quorum requis quant à la présence et la majorité requise, a décidé à l'unanimité, en sa séance du 23 juin 2011, d'approuver les statuts coordonnés tels que repris ci-dessous:

CHAPITRE ier : dénomination, siège, objet, durée

Art. 1

L'Association est dénommée « association des services externes de prévention et de protection au travail »,

en abrégé CO-PREV. Cette association succède à l'ancienne asbl Asmetra-Vagedi.

Art. 2:

Le siège de l'association est établi dans l'arrondissement judiciaire bruxellois. Actuellement, ce siège se

situe au n°4 de la rue Ravenstein, à 1000 Bruxelles.

Art. 3 :

L'Association a pour objet :

1° La gestion et/ou la défense des intérêts du secteur en général et des membres en particulier, entre autre par le développement et le maintien de relations avec d'autres organisations belges, étrangères ou internationales dans le domaine large de la prévention et du bien-être au travail ;

2° De servir d'organe de liaison entre les membres, en vue de leur permettre de confronter leurs problèmes et d'échanger leurs expériences en ce qui concerne l'organisation et la gestion de ces services ;

3° L'exécution de divers travaux d'étude et la diffusion d'informations aux membres en vue de les aider dans l'accomplissement de leurs tâches et missions ;

4° De promouvoir la collaboration entre les membres dans la recherche des moyens visant à une meilleure exécution de leurs missions et tâches ; une telle collaboration pouvant éventuellement être poursuivie sur la base d'affinités sectorielles, régionales ou locales ;

5° D'assurer une assistance aux membres auprès des pouvoirs publics ou des tiers afin de soutenir leurs intérêts communs ou ceux de l'un d'eux en particulier, pour autant que l'intérêt particulier ne soit pas contraire à

l'intérêt général de l'association ; "

6° De promouvoir au sein des membres des règles de déontologie, et de prendre si nécessaire toute mesure utile pour en assurer le respect ;

D'une manière générale, l'association peut accomplir tout acte quelconque se rattachant directement ou indirectement, en tout ou en partie, à son objet (y compris toute activité commerciale et lucrative s'inscrivant dans les limites légales autorisées et dont le rendement sera en tout temps destiné à la réalisation de l'objet idéel non lucratif).

L'Association s'interdit toute immixtion dans la gestion ou l'organisation particulière de ses membres ainsi que dans leurs rapports avec leurs affiliés ou tiers, sauf :

-lorsqu'il s'agit de missions ou de projets définis par le conseil d'administration comme étant essentiels pour l'objet de l'association et qui, à la suite de la même décision unanime du conseil d'administration, peuvent avoir un impact sur le fonctionnement interne des services,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

" -à la demande explicite d'un membre.

Art. 4:

L'Association est constituée pour une durée indéterminée. Elle peut être dissoute à tout moment.

CHAPITRE Il : membres.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge Art.5:

Peuvent être membres de l'association sur la proposition du Conseil d'administration :

5.1 les services externes agréés qui l'ont constitué, ou dont la demande d'agrément a été introduite officiellement auprès des instances compétentes. Ces membres sont dénommés ci-après « membres de catégorie A »

5.2 les personnes physiques choisies en vertu de leurs connaissances spécifiques ou de leur expérience dans le domaine des services externes de prévention et de protection. Ces membres sont dénommés ci-après « membres de catégorie B »

5.3 les organisations actives dans le domaine de la prévention et du bien-être au travail avec lesquelles l'association a conclu un accord de coopération, en vue de défendre au mieux les intérêts communs clairement définis ou de réaliser des points d'action communs. Ces membres sont dénommés ci-après « membres de catégorie C»

Toute demande d'affiliation doit être adressée par écrit au président du Conseil d'administration. Le président du Conseil d'administration s'engage à inscrire cette demande à l'ordre du jour de la première réunion du Conseil d'administration qui suit la date de la demande d'affiliation, en indiquant la dénomination et le siège social du candidat-membre. Le Conseil d'administration décide à la majorité simple des voix si la candidature d'affiliation peut être soumise à l'Assemblée générale.

Si le Conseil d'administration décide de ne pas soumettre la nouvelle candidature à l'Assemblée générale, il ne doit pas motiver sa décision auprès du candidat.

L'acceptation d'un nouveau membre de l'association exige toujours la majorité des deux tiers des voix des membres présents ou représentés appartenant à la catégorie A.

L'Assemblée générale ne doit pas motiver sa décision de refuser l'affiliation auprès du candidat.

Chaque membre s'engage à respecter les objectifs et autres dispositions statutaires ainsi que les règlements internes de ['association. Il s'engage par ailleurs à respecter les règles déontologiques convenues au sein de l'association et à payer la cotisation annuelle.

Art. 6 :

Le nombre de membres est illimité, sans pouvoir être inférieur à trois. Le nombre de membres doit toujours être supérieur au nombre d'administrateurs. Le nombre de membres de catégorie C doit toujours être inférieur au nombre de membres de catégorie A.

Art. 7 "

La qualité de membre se perd

1.par préavis notifié au président du Conseil d'administration par lettre recommandée. Le délai de préavis

dure un an et prend cours le 1er janvier de l'année suivant la date de la lettre recommandée (le cachet de la

poste faisant foi).

2.par démission d'office dans le cas où :

a) l'agrément est définitivement refusé ou retiré par les pouvoirs publics ;

b) un membre défaillant ne donne pas suite à une mise en demeure par lettre recommandée l'invitant à payer sa cotisation dans les trente jours. Cette démission prend effet au terme du délai précité.

3.par exclusion prononcée par l'Assemblée générale aux deux tiers des voix des membres présents et représentés, soit pour inobservance des statuts ou du règlement d'ordre intérieur, soit pour motif grave, le membre intéressé ayant été précédemment entendu ou dûment convoqué. La décision d'exclusion est confirmée par lettre recommandée au membre concerné. L'exclusion entre en vigueur à la date de cette lettre (le cachet de la poste faisant foi).

En attendant la décision d'exclusion de l'Assemblée générale, le Conseil d'administration peut suspendre le service en sa qualité de membre. Cette suspension est confirmée par lettre recommandée au membre concerné et entre en vigueur à la date de cette lettre (le cachet de la poste faisant foi) jusqu'au jour de la décision de l'Assemblée générale. Dans ladite lettre recommandée, le membre concerné sera informé de la date où l'Assemblée générale se prononcera sur l'exclusion.

Le membre démissionnaire ou exclu n'a aucun droit sur le fonds social et ne peut réclamer [e remboursement des cotisations qu'il a versées. 1l reste par contre tenu de payer les cotisations et autres rétributions qui lui incombent.

CHAPITRE III : ressources.

Art. 8:

Les membres de catégorie A et C payent une cotisation annuelle dont le montant est fixé chaque année par

le Conseil d'administration, suivant les dispositions du Règlement d'ordre intérieur. Le montant de la cotisation

annuelle ne dépassera pas 100.000 ¬ .

Les membres de catégorie B ne sont pas redevables d'une cotisation annuelle.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 9

Peuvent également être constitutifs de ressources pour l'association : des libéralités, subventions, intérêts

des fonds placés, etc.

CHAPITRE IV : Conseil d'administration et Conseil d'avis :

Art. 10

10.1 La composition du Conseil d'administration est fixée par l'Assemblée générale.

Les membres de catégorie A réunis ou représentés à l'Assemblée générale nomment, par membre, et sur la

proposition de chaque membre de catégorie Al un administrateur. Chaque administrateur a voix délibérative au

conseil. "

Chaque décision concernant la nomination d'administrateurs est prise à la majorité simple des voix émises et par scrutin secret.

Un administrateur peut se faire représenter par un autre administrateur de l'association. Il lui faut à cet effet une procuration écrite. Un administrateur ne peut être porteur de plus de deux procurations.

La durée du mandat d'administrateur est de trois ans et prend fin de plein droit après écoulement de cette période, sauf s'il se présente rééligible lors de l'Assemblée générale de la troisième année du mandat et ceci, sur la proposition explicite du membre de catégorie A concerné. Dans ce cas, l'administrateur concerné est tenu de soumettre sa candidature pour un nouveau mandat de trois ans par écrit au président du Conseil d'administration, au plus tard au cours du mois qui précède l'Assemblée générale ordinaire de la troisième année de son mandat.

10.2 Les membres *de catégorie B et C ne peuvent pas présenter leur candidature pour un mandat d'administrateur.

10.3 La révocation d'un administrateur ressort de la compétence exclusive de l'Assemblée générale qui en décide à la majorité des trois quart des voix émises par les membres de catégorie A, et sur proposition motivée du Conseil d'administration. Cette proposition doit être ajoutée à la convocation pour l'Assemblée générale.

La révocation est confirmée auprès de l'administrateur concerné par lettre recommandée et entre en vigueur à partir de la date de cette lettre (le cachet de la poste faisant foi).

Art. 11

Le Conseil d'administration a les pouvoirs les plus étendus pour l'administration et la gestion des intérêts moraux et matériels de l'association. Il est habilité à trancher toute difficulté dans l'interprétation du libellé des statuts.

Tout ce qui n'est pas expressément réservé par la loi ou par les présents statuts à l'Assemblée générale relève de la compétence du Conseil d'administration.

Les actions judiciaires, tant comme demandeur que défendeur, sont intentées ou soutenues au nom de l'association, à la diligence du président du Conseil d'administration ou, s'il fait défaut, par tout autre administrateur désigné à cet effet.

Le Conseil peut déléguer la gestion journalière de l'association à l'un de ses membres ou à un tiers. Des modalités plus précises en la matière sont reprises dans le Règlement d'ordre intérieur.

Art. 12

Les mandats d'administrateurs ne sont pas rémunérés. Les administrateurs peuvent toutefois être

remboursés de leurs frais.

Art. 13

Le président est assisté de 2 Vice-présidents ; leur assistance concerne plus particulièrement les contacts

de l'association avec'respectivement la communauté flamande et la communauté française.

Ces vice-présidents sont élus par le conseil d'administration en son sein. Les mandats du président et des

vice-présidents ont une durée de trois ans et sont renouvelables.

Le président du Conseil d'administration préside d'office l'Assemblée générale et le Conseil d'avis, prévu à

l'art.18. Sa voix est prépondérante en cas de parité de voix.

Art. 14 :

En cas de vacance dans le Conseil d'administration (en raison d'un décès, d'une démission, ou de toute autre cause), l'Assemblée générale pourvoit au mandat vacant, sur proposition du membre de catégorie A auquel appartenait l'administrateur concerné. L'administrateur ainsi nommé achève le mandat de celui qu'il remplace.

Art. 15 :

Le Conseil d'Administration se réunit chaque fois que cela s'avère nécessaire, au minimum une fois par trimestre, à la demande du président ou des deux vice-présidents. II est tenu procès-verbal de ces réunions. La convocation se fait par écrit, soit par fax, par e-mail ou par lettre reprenant l'ordre du jour proposé. Cette convocation est expédiée au moins huit jours avant la date de la réunion, sauf cas d'urgence dûment justifié. Les procès-verbaux sont tenus à la disposition des membres de l'Assemblée générale, au siège social de l'association.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

Art. 16:

Les décisions du Conseil d'administration sont prises à la majorité simple des membres présents ou représentés. Ces décisions. ne sont valables que si au minimum la moitié des membres sont présents ou représentés.

Dans le cas où, conformément à l'art 11, la gestion journalière serait confiée à un tiers, ce dernier participe aux réunions du Conseil d'administration sans toutefois disposer d'un droit de vote.

Sous réserve d'une autre décision du Conseil d'administration, les employés de l'association peuvent également participer aux réunions du Conseil d'administration sans toutefois disposer d'un droit de vote.

Art. 17 :

Les actes qui engagent l'association sont signés par un membre du Conseil d'administration, et par la personne chargée de la gestion journalière de l'association. Les signataires ne doivent pas justifier vis-à-vis des tiers d'une délibération préalable du Conseil d'administration.

La correspondance courante, les actes de la gestion journalière, les quittances, ou les décharges envers l'administration des chemins de fer, postes et télégraphes ne devront impérativement porter qu'une seule signature : soit celle de la personne chargée de la gestion journalière, soit celle d'un employé désigné à cet effet.

Art. 18"

Le Conseil d'administration peut constituer un Conseil d'avis.

La composition, les compétences et le fonctionnement de ce Conseil d'avis sont décrits dans le Règlement

d'ordre intérieur.

CHAPITRE V : Assemblée générale.

Art. 19 :

L'Assemblée générale se compose des membres de l'Association.

Chacun des membres des catégories A et C est représenté par une personne physique, porteuse d'une procuration. Chaque membre peut émettre une voix.

Les membres de cat. B et C ne disposent pas d'un droit de vote quand il s'agit de désigner ou de. révoquer un administrateur ou quand il s'agit de la (re-)désignation d'un vérificateur des comptes, comme il est question à l'Art. 23 infra.

Seuls les mandataires des membres de l'association en ordre de cotisation peuvent participer au vote. Un membre de catégorie A ne peut donner procuration qu'à un autre membre de catégorie A. Chaque membre de la catégorie B ou C ne peut donner procuration qu'à un autre membre de catégorie B ou C.

L'Assemblée générale procède à la nomination des administrateurs, sur la " base des candidatures présentées à cette fin par les membres de catégorie A, et à leur révocation. Elle procède à la nomination et la révocatioh des vérificateurs des comptes, donne décharge aux administrateurs et vérificateurs des comptes, approuve les comptes de recettes et de dépenses de l'exercice écoulé, ainsi que les prévisions de recettes et de dépenses pour le prochain exercice. L'Assemblée générale statue aussi sur l'exclusion des membres, la modification des statuts et la dissolution de l'association, ainsi que sur l'éventuelle transformation en société à finalité sociale (pour autant que ce " soit légalement possible). Elle statue également sur la rédaction du Règlement d'ordre intérieur, applicable à tous les membres de l'association.

L'Assemblée générale nomme le président de l'association sur la base de candidatures présentées par le Conseil d'administration. Les modalités plus précises concernant cette élection sont reprises dans le Règlement d'ordre intérieur.

Art. 20

L'Assemblée générale ordinaire ou annuelle se tient dans le courant du premier semestre, sur convocation du Conseil d'administration.

Des assemblées générales extraordinaires peuvent être convoquées à la diligence du Conseil d'administration, lorsqu'il le juge opportun ou lorsqu'un cinquième au moins des membres de catégorie A en fait la demande.

Cette demande doit être faite par écrit (soit par fax, par e-mail ou par lettre). Elle doit en outre préciser, en les justifiant, les points qu'elle propose d'inscrire à l'ordre du jour. Les membres sont convoqués au minimum quatorze jours avant la date de la réunion. Lorsqu'il s'agit d'une modification des statuts, les modifications proposées doivent être clairement indiquées dans la convocation.

Sauf dans le cas où la loi en dispose autrement, l'assemblée délibère valablement quel que soit le nombre de membres présents ou représentés. Les décisions sont en principe prises à la simple majorité des voix. Elles lient expressément tous les membres, même ceux qui ne sont pas présents ou représentés.

Une modification des statuts ne peut être approuvée que moyennant une majorité des deux tiers des voix des membres présents ou représentés. En cas d'absence ou de non représentation des deux tiers des membres lors de la première séance, une deuxième assemblée peut être convoquée par le Conseil d'administration au minimum 15 jours après la première assemblée, pouvant ainsi valablement délibérer quel que soit le nombre de membres présents.

MOD 2.2

" Lorsqu'il s'agit d'une modification de l'objet ou des objectifs de l'association, celle-ci ne pourra être approuvée que moyennant une majorité des quatre cinquièmes des voix des membres présents et représentés.

Art. 21 :

Le président de l'association préside les réunions de l'Assemblée générale. En cas d'absence du président, l'un des deux vice-présidents ou, à défaut le plus âgé des administrateurs présents, assure la présidence. Le président de séance nomme le secrétaire. L'Assemblée générale choisit deux scrutateurs parmi les membres présents.

Art. 22 :

Les procès-verbaux des assemblées générales sont signés par le président de séance, le secrétaire et les scrutateurs. Ces procès-verbaux sont tenus à la disposition de tous les membres au siège social. Les copies ou extraits qui doivent être délivrés sont signés par deux membres du Conseil d'administration ou par un membre et par la personne chargée de la gestion journalière. Les résolutions de l'Assemblée générale sont portées à la connaissance des associés et des tiers intéressés, soit via le Moniteur Belge, soit par lettre circulaire, suivant les dispositions arrêtées par le Conseil d'administration et sans préjudice des publications prescrites par la loi.

CHAPITRE VI : comptes et budget

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge Art. 23 :

Le Conseil d'administration prépare les comptes et les budgets et les soumet à l'Assemblée générale pour approbation.

Sur proposition du Conseil d'administration et en vue de la vérification des comptes, l'Assemblée générale peut procéder à la nomination d'un ou de plusieurs vérificateurs des comptes. L'Assemblée générale détermine le nombre de vérificateurs et fixe leurs émoluments. Le(s) vérificateur(s) est (sont) nommé(s) pour une durée de trois ans, renouvelable. Le mandat de vérificateur est ouvert aux comptables agréés, experts-comptables et réviseurs d'entreprises.

Les vérificateurs des comptes font rapport sur leur contrôle de la situation financière de l'association, de ses comptes annuels et de la régularité légale et statutaire des opérations comme établies dans les comptes annuels.

Art. 24:

Les comptes de l'association sont arrêtés au 31 décembre de chaque année. L'exercice de l'association débute le 1er janvier et se termine le 31 décembre. Le Conseil d'administration établit les comptes de l'année écoulée et le budget pour l'année en cours avant l'Assemblée générale ordinaire de l'exercice en cours. L'approbation des comptes et du budget marque la pleine et entière approbation des modes de gestion financière et vaut décharge aux administrateurs et vérificateurs des comptes pour ce qui est de l'exécution du mandat.

CHAPITRE VII : dissolution, liquidation

Art. 25 :

La dissolution de l'association ne pourra être prononcée que selon les conditions légales. L'Assemblée générale procédera, par la même délibération, à la désignation d'un à trois liquidateurs chargés de la liquidation de l'association dissoute et déterminera leurs pouvoirs ainsi que leurs émoluments possibles ; elle fixe en même temps les modalités de la liquidation.

Art. 26 :

Il sera statué sur l'affectation à donner aux biens de l'association dissoute, par l'Assemblée générale qui aura prononcé la dissolution ou, en cas de dissolution judiciaire, par une Assemblée générale spécialement convoquée à cet effet par le Conseil d'administration ou, éventuellement, par le(s) liquidateur(s). Les biens de l'association dissoute devront être affectés aux fins se rapprochant le plus près possible de l'objectif pour lequel l'association a été constituée.

Art. 27 :

Tout ce qui n'est pas prévu explicitement dans les présents statuts est régi par les dispositions légales en vigueur. Les dispositions statutaires qui seraient éventuellement en contradiction avec les dispositions impératives de ces lois sont considérées comme non écrites.

L'Assemblée générale peut adopter, selon les mêmes modalités de quorum de présence et de vote que celles prévues pour les modifications statutaires, un Règlement d'ordre intérieur qui précise les règles complémentaires à l'organisation et au fonctionnement de l'Association, au moins pour les questions visées aux articles 12, 17 et 18 des présents statuts.

Assemblée générale ordinaire: nomination/démission d'administrateurs:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

Réservé

au

Moniteur

belge

MOD 2.2

Volet B - Suite

Les membres de l'assemblée générale ont pris acte de la démission du dr. Philippe Farr, suite à la fusion des services Attentia et CBMT, le dr. Brusco représentant la nouvelle entité.

Suite à l'introduction des nouveaux statuts les membres de l'Assemblée générale ont pris note de la démission des administrateurs suppléants nommés ci-après :

Administrateurs suppléants

-Beurms Marc (Idewe)

-Ceulemans Edgar (Premed)

-Denis Françoise (Cesi)

-Dhondt Marina (Attentia)

-Eerdekens Karine (Mensura)

-Jacobs Inge (CBMT)

-Loneux Jean-Claude (SPMT)

-Melis Johan (Medimar)

-Paulet Claude (Securex)

-Soogen Marijke (Arista)

-Teck Jo (Adhesia)

-Van den Heuvel Maryvonne (CPS)

-Vernier Franck (Provikmo)

-Wylleman Jan (Mediwet)

" Au recto : Nom et qualité du notaire instrumentant ou de la personne ou des personnes ayant pouvoir de représenter l'association, la fondation ou l'organisme à l'égard des tiers

Mentionner sur la dernière page du Volet B Au verso : Nom et signature



12/07/2011
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

11111101110111 HIll 11111 1 I tl1 1fl Il 111

"11105981+

bet

a.

BE Sta

3 0 jUK

Griffie

Ondernemingsnr : 408.989.810

Benaming

(voluit) : vereniging van externe diensten voor preventie en

bescherming op het werk

(verkort) : Co-Prev

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Ravensteinstraat 4,1000 Brussel

Onderwerp akte : buitengewone en gewone algemene vergadering van 23 juni 2011:

Buitengewone algemene vergadering: statutenwijziging.

De algemene vergadering, geldig samengeroepen en beschikkend over het nodig aantal quora inzake vereiste aanwezigheid en vereiste meerderheid, heeft in haar zitting van 23 juni 2011 met eenparigheid van stemmen, besloten om de volgende gecoördineerde statuten goed te keuren:

HOOFDSTUK I: naam, zetel, doel, duur: "

Art. 1:

De vereniging draagt als naam: vereniging van externe diensten voor preventie en bescherming op het

werk, afgekort "CO-PREV'. Deze vereniging is de rechtsopvolger van de vroegere vzw Asmetra-Vagedi.

Art. 2:

De zetel van de vereniging is gevestigd in het gerechtelijk arrondissement Brussel. Heden is hij gevestigd te

Ravensteinstraat 4, 1000 Brussel.

Art. 3:

De vereniging heeft tot doel:

1° Het behartigen en/of verdedigen van de gemeenschappelijke belangen van de sector in het algemeen en van de leden in het bijzonder, onder meer door het uitbouwen en onderhouden van relaties met andere Belgische, buitenlandse of internationale organisaties in het ruime domein van preventie en welzijn op het werk; 2° Te dienen als verbindingsorgaan tussen de leden, om hen in de gelegenheid te stellen hun problemen met elkaar te confronteren en hun ervaring uit te wisselen op het gebied van de organisatie en het beheer van deze diensten;

3° Allerlei nuttige studies uit te voeren en informatie te verspreiden naar de leden om hen te helpen bij het vervullen van hun taken en opdrachten;

4° De onderlinge samenwerking tussen de leden te bevorderen bij het streven naar een betere uitvoering van de hun opgelegde taken en opdrachten; een dergelijke samenwerking kan eventueel worden georganiseerd op basis van sectoriële, regionale of lokale banden;

5° De leden bijstand te verlenen bij de openbare instanties of bij derden, teneinde hun gemeenschappelijke belangen of de belangen van één van hen in het bijzonder te kunnen behartigen op voorwaarde dat het

" individueel belang van een lid niet strijdig is met het algemeen belang van de vereniging;

6° De leden aan te zetten tot het naleven van de voorschriften op het gebied van plichtenleer en zo nodig de nodige maatregelen treffen om de eerbiediging van deze voorschriften te verzekeren;

De vereniging mag in het algemeen alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks, geheel of gedeeltelijk verband houden met haar doel met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet winstgevende doelstellingen.

De vereniging ontzegt zich iedere inmenging in het beheer of in de particuliere organisatie van haar leden en in de betrekkingen van haar leden met hun aangeslotenen of met derden, behoudens:

-wanneer het, volgens een unanieme beslissing van de raad van bestuur, opdrachten of projecten betreft met een potentiële impact op de interne werking van alle leden en die, volgens dezelfde beslissing van de raad van bestuur, essentieel zijn voor de doelstelling van de vereniging.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-op uitdrukkelijk verzoek van een lid.

Art. 4:

De vereniging is voor onbepaalde duur opgericht. Zij kan te alle tijde worden ontbonden.

HOOFDSTUK 1l: de leden.

Art. 5:

Kunnen, op voordracht van de raad van bestuur, lid zijn van de vereniging:

5.1 de externe diensten voor preventie en bescherming die erkend zijn, of wier aanvraag tot erkenning officieel werd ingediend bij de bevoegde overheden. Deze leden worden hierna genoemd leden "categorie A"

5.2 fysieke personen omwille van hun bijzondere kennis van, en of ervaring met de sector van de externe diensten voor preventie en bescherming. Deze leden worden hierna genoemd leden "categorie B"

5.3 organisaties in het domein van preventie en welzijn op het werk waarmee de vereniging, met het oog op de optimale behartiging van duidelijk gedefinieerde gemeenschappelijke belangen of de realisatie van gemeenschappelijke actiepunten, een samenwerkingsovereenkomst heeft afgesloten. Deze leden worden hierna genoemd leden "categorie C"

Iedere aanvraag tot het lidmaatschap van de vereniging dient schriftelijk ingediend te worden bij de voorzitter van de raad van bestuur. De voorzitter van de raad van bestuur verbindt er zich toe deze aanvraag op de agenda te plaatsen van de eerste vergadering van de raad van bestuur die volgt op de datum van de aanvraag met opgave van de naam en de maatschappelijke zetel van het kandidaat-lid. De raad van bestuur beslist bij gewone meerderheid of de kandidatuur voor een nieuw lidmaatschap aan de algemene vergadering voorgelegd wordt.

Een beslissing van de raad van bestuur om de kandidatuur voor een nieuw lidmaatschap niet voor te leggen aan de algemene vergadering behoeft geen motivatie ten aanzien van de aanvrager.

De aanvaarding van een nieuw lidmaatschap door de algemene vergadering vereist steeds een twee derde meerderheid van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden categorie A.

Een beslissing van de algemene vergadering om een lidmaatschap te weigeren behoeft geen motivatie ten aanzien van de aanvrager.

Ieder lid verbindt er zich toe de doelstellingen en andere statutaire bepalingen evenals interne reglementen van de vereniging te eerbiedigen, zich te houden aan àlle deontologische afspraken die binnen de vereniging gemaakt zijn en de jaarlijkse bijdrage te betalen.

Art. 6:

Het aantal leden is onbeperkt, maar het aantal leden categorie C moet steeds kleiner zijn dan het aantal

leden categorie A.

Het aantal leden dient echter steeds hoger te zijn dan het aantal bestuurders en nooit lager dan drie.

Art. 7:

Men verliest het lidmaatschap:

1 °door opzegging per aangetekende brief (afstempeling door post geldt) gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur, waarvan de termijn één jaar bedraagt en loopt vanaf 1 januari tot 31 december van het jaar volgend op de datum van de aangetekende brief;

2°door ontslag ambtshalve, indien:

a)de erkenning definitief wordt geweigerd of ontnomen door de overheid ;

b)een lid verzuimt gevolg te geven aan een ingebrekestelling per aangetekende brief waardoor hei wordt aangemaand om zijn bijdrage binnen de dertig dagen te betalen. Dit ontslag gaat in bij het verstrijken van voormelde betalingstermijn.

3°door uitsluiting uitgesproken door de algemene vergadering met tweederde meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen, ofwel wegens niet-naleving van de statuten of het huishoudelijk reglement, ofwel om ernstige redenen, na het betrokken lid te hebben gehoord of behoorlijk opgeroepen. De beslissing tot uitsluiting wordt per aangetekende brief bevestigd t.a.v. het betrokken lid. De uitsluiting geldt vanaf de datum van deze brief (afstempeling door post geldt) .

De raad van bestuur mag, in afwachting van een beslissing tot uitsluiting van de algemene vergadering, het lid schorsen. Deze schorsing wordt eveneens t.a.v. het betrokken lid per aangetekende brief bevestigd en geldt vanaf de datum van deze brief (afstempeling door post geldt) tot uiterlijk de datum waarop de algemene vergadering zich zal uitspreken. Het betrokken lid zal in de vermelde aangetekende brief in kennis gebracht worden van de datum waarop de algemene vergadering zich zal uitspreken over een uitsluiting.

Het uittredend of uitgesloten lid heeft geen enkel recht op het maatschappelijk kapitaal en kan geen terugbetaling vorderen van de bijdragen die het heeft betaald. Het is daarentegen gehouden tot betaling van de bijdragen en andere betalingen die het verschuldigd is.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

HOOFDSTUK Ill: middelen

Art. 8:

De leden categorie A en C betalen een jaarlijkse bijdrage waarvan het bedrag ieder jaar wordt vastgesteld door de raad van bestuur, volgens bepalingen die in het huishoudelijk reglement opgenomen zijn. De jaarlijkse bijdrage mag ten hoogste 100.000 ¬ bedragen.

" De leden categorie B zijn niet gehouden tot het betalen van een jaarlijkse bijdrage.

Art. 9:

Als inbreng tot de middelen van de vereniging komen ook in aanmerking: giften, subsidies, rente van

beleggingen enz

HOOFDSTUK IV: raad van bestuur en raad van advies

Art. 10:

10.1 De samenstelling van de raad van bestuur wordt vastgesteld door de algemene vergadering.

De leden categorie A aanwezig of vertegenwoordigd op de algemene vergadering benoemen, per lid, en op voorstel van ieder lid categorie A, een bestuurder. Elke bestuurder heeft een beslissende stem.

Elke beslissing aangaande de benoeming van bestuurders of een aanvraag tot nieuw lidmaatschap van de vereniging wordt bij gewone meerderheid van uitgebrachte stemmen en bij geheime stemming genomen.

Een bestuurder kan zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder van de vereniging. Hiertoe dient hij schriftelijk volmacht te geven. Een bestuurder mag niet meer dan twee volmachten hebben.

De duur van het bestuurdersmandaat beloopt drie jaar en neemt na afloop van die termijn van rechtswege een einde, behoudens wanneer men zich bij gelegenheid van de gewone algemene vergadering van het derde jaar van het mandaat herkiesbaar stelt, en zulks op uitdrukkelijke voordracht van het betrokken lid categorie A. In dit laatste geval dient de betrokken bestuurder zijn kandidatuur voor een nieuw mandaat van drie jaar schriftelijk in te dienen bij de voorzitter van de raad van bestuur, uiterlijk binnen de maand voorafgaand aan de gewone algemene vergadering van het derde jaar van zijn mandaat.

10.2 De leden van categorie B en C zijn niet gerechtigd om zich verkiesbaar te stellen voor een bestuurdersmandaat.

10.3 De afzetting van een bestuurder behcort tot de uitsluitende bevoegdheid van de algemene vergadering die hiertoe beslist bij drie vierde meerderheid van de door de leden categorie A uitgebrachte stemmen en op gemotiveerd voorstel van de raad van bestuur. Dit voorstel dient te worden toegevoegd aan de oproepingsbrief van de algemene vergadering. Zulke afzetting wordt t.a.v. de betrokken bestuurder bevestigd per aangetekende brief en geldt vanaf de datum van deze brief (afstempeling door post geldt).

Art. 11:

De raad van bestuur beschikt over de meest uitgebreide bevoegdheden inzake het bestuur en het beheer van de morele en materiële belangen van de vereniging. Hij is bevoegd om iedere moeilijkheid te beslechten inzake de interpretatie van de onderhavige statuten. Alles wat niet uitdrukkelijk door de wet of door onderhavige statuten aan de algemene vèrgadering werd toegewezen, valt onder de bevoegdheid van de raad van bestuur. De rechtsvorderingen, zowel als eiser als verweerder, worden ingesteld en gevoerd in naam van de vereniging, op verzoek van de voorzitter van de raad van bestuur, of, bij zijn ontstentenis, op verzoek van om het even welk lid van de raad van bestuur dat hiertoe werd aangeduid.

De raad van bestuur kan het dagelijks bestuur toevertrouwen aan één van zijn leden of een derde. Nadere modaliteiten hieromtrent staan opgenomen in het Huishoudelijk Reglement.

Art. 12:

De bestuurdersmandaten zijn onbezoldigd. De bestuurders kunnen echter een terugbetaling van kosten

ontvangen.

Art. 13:

De voorzitter wordt bijgestaan door 2 vice-voorzitters; deze bijstand betreft tevens de contacten van de

vereniging respectievelijk met de Vlaamse en Franse gemeenschap.

De vice-voorzitters worden door de raad van bestuur in zijn midden verkozen.

Het mandaat van de voorzitter en de vice-voorzitters heeft een duur van drie jaar en is hernieuwbaar.

De voorzitter van de raad van bestuur is ambtshalve voorzitter van de algemene vergadering en van de in

Art.18 vermelde raad van advies. Bij staking van stemmen is zijn stem beslissend.

Art. 14:

Bij vacature in de raad van bestuur, hetzij door overlijden of door ontslag, hetzij uit enige andere oorzaak, voorziet de algemene vergadering, op voordracht van het lid categorie A waartoe de betrokken bestuurder behoorde, in de plaatsvervanging van het openstaande mandaat. De aldus benoemde bestuurder voltooit in dat geval het mandaat van de bestuurder die hij vervangt.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Art. 15:

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door de beide vice-voorzitters, telkens wanneer dit nodig blijkt, en minstens eens per trimester. Van deze vergaderingen worden notulen opgesteld. De bijeenroeping gebeurt door een schriftelijk bericht, weze het per fax, e-mail of brief dat de voorgestelde agenda bevat. Dit bericht wordt ten minste acht volle dagen voor de vastgestelde datum van de vergadering verzonden, behalve bij een degelijk gewettigd spoedgeval. De notulen liggen op de maatschappelijke zetel van de vereniging ter inzage van de leden van de algemene vergadering.

Art. 16:

De beslissingen van de raad van bestuur worden genomen bij eenvoudige stemmeerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden. Deze beslissingen zijn echter slechts geldig indien ten minste de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Indien conform Artikel 11 het dagelijks bestuur toevertrouwd wordt aan een derde, dan neemt deze derde steeds deel aan de vergaderingen van de raad van bestuur zonder daarbij over een stemrecht te beschikken.

De medewerkers in dienstverband van de vereniging mogen, behoudens andere" beslissing van de raad van bestuur, eveneens aan de vergaderingen van de raad van bestuur deelnemen zonder daarbij over een stemrecht te beschikken.

Art. 17:

De handelingen die de vereniging binden, worden ondertekend door een lid van de raad van bestuur en door de persoon die met het dagelijks bestuur van de vereniging is gelast. De ondertekenaars moeten tegenover derden een voorafgaand besluit van de raad van bestuur niet met redenen omkleden.

De gewone briefwisseling, de daden van het dagelijks bestuur, de kwijtingen of het aftekenen van stukken bij het bestuur der spoorwegen, posterijen en telegrafie moeten slechts één handtekening dragen: ofwel deze van de persoon gelast met het dagelijks bestuur, ofwel deze van een medewerker in dienstverband die hiertoe werd aangeduid.

Art. 18:

De raad van bestuur kan een raad van advies oprichten.

De samenstelling, bévoegdheden, werking van deze raad van advies wordt bepaald in het Huishoudelijk

Reglement.

HOOFDSTUK V: Algemene Vergadering.

Art. 19:

De algemene vergadering is samengesteld uit de leden van de vereniging.

Ieder lid categorie A en C wordt vertegenwoordigd door een fysiek persoon, houder van een volmacht.

Elk lid kan één stem uitbrengen.

De leden cat. B en C hebben evenwel géén stemrecht wat betreft de benoeming of afzetting van bestuurders of iedere beslissing aangaande de (her-) aanstelling van een verificateur van de rekeningen waarvan sprake sub Art.23 infra.

Enkel de gevolmachtigden van leden die de bijdragen tijdig betalen kunnen aan de stemming deelnemen. Een lid categorie A kan slechts aan een ander lid categorie A volmacht geven. Ieder lid categorie B of C kan enkel volmacht geven aan respect. een ander lid categorie B of C.

De algemene vergadering benoemt de bestuurders op basis van kandidaturen die daartoe voorgedragen worden door de leden categorie A, zet ze af, benoemt en zet de verificateurs van de rekeningen af , geeft kwijting aan de bestuurders en de verificateurs van de rekeningen, keurt de ontvangsten- en uitgavenrekeningen van het verlopen boekjaar goed, alsmede de ontvangsten- en uitgavenramingen voor het volgend boekjaar, beslist over de uitsluiting van de leden, de wijziging van de statuten, de ontbinding van de vereniging en de mogelijke omvorming van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk in zover wettelijk toegelaten, de opstelling van het Huishoudelijk Reglement toepasselijk op alle leden van de vereniging.

De algemene vergadering benoemt de voorzitter van de vereniging op basis van kandidaturen die voorgedragen werden door de raad van bestuur. Nadere modaliteiten staan opgenomen in het Huishoudelijk Reglement van de vereniging.

Art. 20:

De gewone of jaarlijkse algemene vergadering heeft, op uitnodiging van de raad van bestuur, plaats in de loop van het eerste semester.

Ook een buitengewone algemene vergadering kan op verzoek van de raad van bestuur worden samengeroepen wanneer deze het nuttig acht of wanneer ten minste één vijfde van de leden categorie A dit aanvraagt. Deze aanvraag moet schriftelijk gebeuren, weze het per fax, e-mail of brief. Zij moet daarenboven, met de nodige toelichting, de punten bevatten waarvan de bespreking op de agenda zou moeten worden geplaatst.

De leden worden opgeroepen door een schriftelijk bericht weze het per fax, e-mail of brief, ten minste veertien dagen voor de datum van de bijeenkomst. Gaat het over een statutenwijziging dan moeten de voorgestelde wijzigingen uitdrukkelijk vermeld zijn in de oproeping.

" MOD 2.2

Behalve in de gevallen waarin de wet anders beschikt, kan de vergadering geldig beraadslagen, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De beslissingen worden in beginsel genomen met eenvoudige meerderheid van stemmen. Zij binden uitdrukkelijk alle leden, zelfs die welke niet aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Een statutenwijziging kan enkel worden aangenomen met een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Zijn de tweederden van de leden op een eerste bijeenkomst niet aanwezig of vertegenwoordigd, dan kan een tweede vergadering door de raad van bestuur bijeengeroepen worden ten minste 15 dagen na de eerste vergadering, welke mag beraadslagen ongeacht het aantal aanwezige leden. Gaat het over een wijziging van het doel of de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, dan kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van vier vijfde van de stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde leden.

Art 21:

De voorzitter van de vereniging zit de bijeenkomsten van de algemene vergaderingen voor. Bij afwezigheid van deze laatste zit één van de twee vice-voorzitters of, bij hun afwezigheid, de oudste aanwezige bestuurder de vergadering voor. De voorzitter van de vergadering benoemt de secretaris. De algemene vergadering kiest onder de aanwezige leden twee stemopnemers.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge Art. 22:

De notulen van de algemene vergadering worden door de voorzitter van de vergadering, de secretaris en de stemopnemers ondertekend. Deze notulen worden op de maatschappelijke zetel bewaard waar alle leden er kennis kunnen van nemen. De afschriften of uittreksels die moeten worden uitgereikt, zullen worden ondertekend door twee leden van de raad van bestuur of door een lid en door de persoon gelast met het dagelijks bestuur. De besluiten van de algemene vergadering worden volgens de beslissing van de raad van bestuur ofwel via het Belgisch Staatsblad, ofwel door rondschrijven, ter kennis gebracht van de leden en belanghebbende derden. De door de wet voorgeschreven publicaties moeten worden nageleefd.

HOOFDSTUK VI: rekeningen en begroting.

Art. 23:

De raad van bestuur bereidt de rekeningen en begrotingen voor en legt ze ter gdedkeuring voor aan de algemene vergadering.

Op voordracht van de raad van bestuur kan de algemene vergadering voor de verificatie van de rekeningen één of meerdere verificateurs van de rekeningen benoemen. De algemene vergadering bepaalt het aantal verificateurs en stelt hun bezoldiging vast. De verificateur(s) wordt(en) benoemd voor een hernieuwbare periode van drie jaar. Voor de invulling van het mandaat van verificateur komen in aanmerking: externe boekhouders, accountants, bedrijfsrevisoren.

De verificateurs van de rekeningen brengen verslag uit over hun controle van de financiële situatie van de vereniging, van haar jaarrekeningen en van de wettelijke en statutaire regelmatigheid van de verrichtingen zoals vastgesteld in de jaarrekeningen.

Art. 24:

De rekeningen van de vereniging worden ieder jaar per 31 december afgesloten. Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december. De raad van bestuur stelt de rekeningen van het voorbije jaar en de begroting van het lopende jaar op voor de gewone algemene vergadering van het lopende jaar. De goedkeuring van de rekeningen en de begroting houdt volledige en algehele goedkeuring van het gevoerde financiële beleid in en strekt tot kwijting van de bestuurders en van de verificateurs van de rekeningen wat de uitoefening van het mandaat betreft.

HOOFDSTUK VII: ontbinding, liquidatie:

Art. 25:

De ontbinding van de vereniging kan slechts worden uitgesproken overeenkomstig de wettelijke voorwaarden. De algemene vergadering zal tijdens dezelfde beraadslaging één of drie vereffenaars aanwijzen die met de afwikkeling van de ontbonden vereniging worden gelast en zal hun bevoegdheden vaststellen evenals hun gebeurlijke bezoldigingen; tevens regelt zij de wijze van vereffening.

Art. 26:

Er zal worden beslist over de bestemming van de goederen van de ontbonden vereniging door de algemene vergadering die de ontbinding heeft uitgesproken, of, in geval van gerechtelijke ontbinding, door een speciaal daartoe door de raad van bestuur of eventueel door de vereffenaars bijeengeroepen algemene vergadering. De goederen van de ontbonden vereniging zullen moeten aangewend worden voor een doel dat zo dicht mogelijk de doelstelling benadert waarvoor de vereniging werd opgericht.

Art. 27:

Voor al wat niet uitdrukkelijk in deze statuten wordt geregeld, gelden de in voege zijnde wettelijke bepalingen. De statutaire bedingen die in tegenspraak zouden zijn met de gebiedende bepalingen van deze wetten worden geacht niet geschreven te zijn.

MOQ' 2.2

Luik B - Vervolg

Volgens het zelfde eanwezigheids- en stemquorum voorzien als voor een statutenwijziging, kan de algemene vergadering een Huishoudelijk Reglement aannemen dat in bijkomende bepalingen voorziet met betrekking tot de organisatie en werking van de vereniging, minstens inzake de aangelegenheden voorzien onder Art. 12, 17 en 18 van de huidige statuten.

Gewone algemene vergadering: ontslag - benoeming bestuurders

De leden van de Algemene Vergadering hebben nota genomen van het ontslag van de heer Philippe Farr als effectief bestuurder (ten gevolge van de fusie tussen de diensten Attentia en CBMT), Mevr. Brusco

" vertegenwoordigt de nieuwe entiteit Attentia-CMBT.

Volgend op de goedkeuring van de nieuwe statuten heeft de Algemene Vergadering nota genomen van het ontslag van de plaatsvervangende bestuurders hierna vermeld:

Plaatsvervangende bestuurders

-Beurms Marc (Idewe)

-Ceulemans Edgar (Premed)

-Denis Françoise (Cesi)

-Dhondt Marina (Attentia)

-Eerdekens Karine (Mensura)

-Jacobs Inge (CBMT)

-Loneux Jean-Claude (SPMT)

-Melis Johan (Medimar)

-Paulet Claude (Securex)

-Soogen Marijke (Arista)

-Tack Jo (Adhesia)

-Van den Heuvel Maryvonne (CPS)

-Vernier Franck (Provikmo)

-Wylleman Jan (Mediwet)

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 12/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

behouden

" aan het Belgisch Staatsbtad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

16/04/2015
ÿþMOD 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de,akte ter griffie - --- . . .

r,earcg&e dlontval ogen op



letareei



in

i

III

0 3 APRy 2015 :

van de ~le~erlandstalige

Gri ie

rech i~aan~< vanlcoo~flanclel Brussel

" isosss~a*

Op de laatste bit. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Ondernemingsnr : Benaming 408.989.810

(voluit) : vereniging van externe diensten voor preventie en bescherming op het werk

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Ravensteinstraat 4, 1 000 Brussel

Onderwerp akte : buitengewone algemene Vergadering van 29 januari 2015: ontslag van

bestuurders

De algemene vergadering, geldig samengeroepen en beschikkend over het nodig aantal quora inzake

vereiste aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting van 29 januari 2015 akte genomen van het ontslag

van volgende bestuurders:

- de heer Edelhart Kempeneers, met woonplaats te 3300 Tienen, Vondelstraat 30

- de heer Frans Vermeiren, met woonplaats te 9000 Gent, Zandberg 3/0201

De algemene vergadering neemt ter rectificatie tevens akte van het ontslag van mevrouw Olga Van Elsacker, met woonplaats te 2880 Mariekerke, Weertstraat 64 b2, waarvan het bestuurdersmandaat reeds eerder op 2.06.2005 verstreken was,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/04/2015 Annexes du Moniteur belge

27/07/2015
ÿþ MOD 2,2

MM] In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

neergelegd/ontvangen op



1 5 JULI 2015

ter griffie van de Nederlandstalige

Brussel

IIY II flh'





*15108286<

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 408.989.810

Benaming

(voluit) : vereniging van externe diensten voor preventie en

bescherming op het werk

(verkort) : Co-Prev

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Ravensteinstraat 4, 1000 Brussel

Onderwerp akte : ontslag en benoeming van bestuurders

De algemene vergadering, geldig samengeroepen en beschikkend over het nodig aantal quora inzake vereiste aanwezigheid en vereiste meerderheid, heeft in haar zitting van 11 juni 2015:

Tot bestuurder benoemd:

- de heer François LADRIERE, met woonplaats te Afrikaansestraat 22, 1060 Brussel

- de heer Luc FIONS, met woonplaats Jules Vandenbemptlaan 33, 3001 Heverlee

- mevrouw Marie-Christine LAMON, met woonplaats Achilles Musschestraat 44, 9000 Gent

Het ontslag van de volgende bestuurders aanvaard:

- mevrouw Françoise Denis, met woonplaats Rue du Coq 45, 1180 Brussel, met onmiddellijke ingang.

-de heer Cornelius Hendrikx, met woonplaats Biest 19, 3360 Lovenjoel, met effect op 1.11.2015

- de heer Luc Vantrappen, met woonplaats Langeweg 49, 1790 Affligem, met onmiddellijke ingang.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
VERENIGING VAN EXTERNE DIENSTEN VOOR PREVENT…

Adresse
RAVENSTEINSTRAAT 4 1000 BRUSSEL

Code postal : 1000
Localité : BRUXELLES
Commune : BRUXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale