WORLD WITHOUT CORRUPTION INTERNATIONAL ALLIANCE, AFGEKORT : WORLD WITHOUT CORRUPTION OF WWC

Divers


Dénomination : WORLD WITHOUT CORRUPTION INTERNATIONAL ALLIANCE, AFGEKORT : WORLD WITHOUT CORRUPTION OF WWC
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 844.753.006

Publication

06/04/2012
ÿþ mon 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

BRU SSEL

2 7 MRT 2072

Griffle

" 1a400ae*

Ondernemingsnr ; e `i* '15-3 eYd6

Benaming

(volwit) : WORLD WITHOUT CORRUPTION International Alliance

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

(verkort) : WORLD WITHOUT CORRUPTION of WWC

Rechtsvorm . Private stichting

Zetel : 1050 Brussel, Louizalaan 109

Onderwen G:c`.a : Oprichting

Uit een akte verleden voor geassocieerd notaris Wim Vanberghen te Oud-Turnhout op zestien maart tweeduizend en twaalf; geregistreerd: "Geboekt acht blad één verzending te Turnhout registratie de 21 MAART 2012 boek 686 folio 95 vak 08, ontvangen vijfentwintig euro R: 25,00 E, Voor De Ontvanger, J. VAN DEN BROECK";

1/ Is verschenen als stichter:

De heer GOLUBEV Anatoly, met Russische nationaliteit, geboren te Moskou (Rusland) op 26 oktober 1966, wonende te 103064 Moskou (Rusland), Gorokhovskiy pereulok, 15 apt. 3;

2/ dat de volledige tekst wordt aangenoemen als zijnde de statuten van de stichting:

STATUTEN.

De oprichter verklaart overeenkomstig titel Il, van de Wet van 27 juni 1921, gewijzigd bij Wet van 2002 betreffende de Verenigingen zonder winstoogmerk, de Internationale Verenigingen zonder winstoogmerk en de Stichtingen, een private stichting op de richten waarvan de statuten luiden als volgt:

TITEL I - NAAM - ZETEL - DOEL - DUUR.

ARTIKEL 1.

De volledige naam van de private burgerlijke stichting luidt: "WORLD WITHOUT CORRUPTION International Alliance", afgekort "WORLD WITHOUT CORRUPTION" of "WWC". Deze volledige en verkorte namen zijn de beschermde merken die worden gedeponeerd in de Merkdepot van Benelux. Alle voornoemde volledige en verkorte namen hebben een gelijke juridische status en kunnen gebruikt worden bij de vertaling naar elke taal van de wereld.

De zetel is gevestigd te 1050 Brussel, Louizalaan 109. Hij mag bij besluit van de raad van bestuur overgebracht worden naar een andere plaats in België.

ARTIKEL 2.

De private stichting wordt opgericht voor de verwezenlijking van volgend belangeloos doel:

1.MAATSCHAPPEL1JK DOEL

het uitbreiden, activeren en verhogen van de effectiviteit van gezamenlijke positieve en praktische acties van de maatschappij en individu's op het nationale, regionale en globale niveau die als doel hebben om corruptie te bestrijden onder andere door de participatie in de promotie en realisatie van het Verdrag van de

Verenigde Naties tegen Corruptie (UNCAC). ;

2.KERN VAN ACTIVITEITEN ,

2.1.De stichting stelt zich ten kern van haar activiteiten zowel op het Belgische grondgebied als op het grondgebied van eik ander land waarvan de wetgeving zulke activiteiten toelaat, om zelfstandig of gezamenlijk met andere personen projecten die de stichting kiest te ontwikkelen en /of te organiseren en/of uit te voeren die de maatschappelijke doel van de stichting helpen te bereiken en om de hulp te verlenen tot het ontwikkelen en/of het organiseren en/of het uitvoeren van projecten van andere personen in alle toegelaten vormen bij de wet.

2.2.Voor de doeleinden van deze statuten, als niets anders is bepaald, worden met het begrip "persoon" alle personen aangeduid onafhankelijk van hun verblijfplaats (plaats van activiteiten) en de wetgeving waaronder ze vallen -- natuurlijke personen, private en publieke rechtspersonen in elle rechtsvormen, alle instituten van burgerlijke maatschappij, internationale organisaties, andere associaties van natuurlijke en/of rechtspersonen zowel met als zonder rechtspersoonlijkheid. Wijze en regels van onderlinge relaties tussen de stichting en al deze personen wordt bepaald door de wetgeving van de plaats van de casus met beperkingen die door de Belgische wetgeving worden vastgesteld.

3,ACTIVITEITEN VAN DE STICHTING

Op de laatste blz van Link B vermelden . Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting ot orgartsme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso ' Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge AA4D 2.2

3.1.De stichting tracht haar doel en kern van haar activiteiten te bereiken door zelfstandig (en onder andere door de oprichting van tijdelijke en creatieve groepen en de inschakeling van bepaalde specialisten met of zonder sluiting van overeenkomsten) of gezamenlijk met andere personen op grond van partnerschap of op andere wettelijke gronden het volgende activiteiten uit te voeren:

3.1.1.1-let aantrekken en accumuleren van financiën en vermogens die door alle personen uit alle werelddelen zonder of met tegenprestatie aan de stichting kunnen worden verleend om door de stichting in overeenstemming met haar doel en naar eigen goeddunken te worden besteed voor de verwezenlijking van projecten van de stichting in het kader van de kern van haar activiteiten. De fondsen kunnen zowel overhandigd als naar de rekeningen van de stichting overgemaakt worden en zowel met het openmaken van de informatie omtrent personen die deze fondsen hebben verleend en/of de omvang van deze fondsen alsmede de doelen van deze verlening als onder voorwaarde van vertrouwelijkheid en anonimiteit;

3.1.2.1-let bewind over de fondsen die op grond van punt 3.1.1. worden verzameld in het kader van de maatschappelijke doel en de kern van activiteiten van de stichting en aanwijzingen van personen die deze fondsen hebben verleend (indien zulke aanwijzingen aanwezig zijn), de coordinatie van de verdeling van de fondsen en het zenden van deze fondsen naar de verwezenlijking van projecten en programma's in overeenstemming met de maatschappelijke doel en de kern van activiteiten van de stichting; controle van doelmatige besteding van de verleende middelen;

3.1.3.0e ontwikkeling en uitvoering van financieringschema's voor (individuele of gezamenlijke met derde personen) programma's en projecten die met de maatschappelijke doel van de stichting overeenstemmen en in noodzakelijke gevallen de ontwikkeling van voorwaarden en het houden van concoursen en tenders om deelnemers en uitvoerders van deze projecten te selecteren;

3.1.4.0e totstandbrenging, het creëren (deelnemen), de financiering en andere materiële ondersteuning van massamedia van aile soorten (papier en elektronisch) wiens activiteiten gedeeltelijk of volledig gericht zijn op bestrijding van corruptie, het verlenen van bijstand (inclusief het verlenen van beurzen, maar niet alleen dat) en elke andere wettelijke materiële en niet-materiële steun aan journalisten, redacties en andere met hen verbonden personen wiens activiteiten bijdragen tot vermindering van corruptie;

3.1.5.0e totstandbrenging, financiering, uitvoering, openbaarmaking en verspreiding van wettenschappelijke onderzoeken omtrent oorzaken, voorwaarden voor instandhouding en verminderingswijze van corruptie onder verschillende historische, economische, sociale en culturele omstandigheden in verschillende landen van de wereld, het verlenen van bijstand (inclusief het verlenen van beurzen, maar niet alleen dat) en elke andere wettelijke materiële en niet-materiële steun aan personen die zulke onderzoeken uitvoeren en hun resultatén openbaar maken en verspreiden;

3.1.6.0e totstandbrenging, financiering, ontwikkeling, vervaardiging en verspreiding van methodologische materialen omtrent problemen van bestrijding en preventie van corruptie met inachtneming van verschillen in historische, economische, sociale en culturele omstandigheden van verschillende landen en regio's, het verlenen van bijstand (inclusief het verlenen van beurzen, maar niet alleen dat) en elke andere wettelijke materiële en niet-materiële steun aan personen die zulke materialen ontwikkelen, vervaardigen en verspreiden;

3.1.7.0e totstandbrenging, financiering, ontwikkeling, vervaardiging en implementatie van onderwijsprogramma's en leermaterialen die het scheppen van resistente afwijzing van corruptie bevorderen in bewustzijn van groepen in verschillende landen die zich op verschillende sociale, leeftijds-, onderwijs- en andere niveaus bevinden alsmede bestudering van methodes om corruptie te bestrijden (met inachtneming van verschillen in historische, economische, sociale en culturele omstandigheden van verschillende landen en regio's), het verlenen van bijstand (inclusief het verlenen van beurzen, maar niet alleen dat) en elke andere wettelijke materiële en niet-materiële steun aan personen die zulke onderwijsactiviteiten ontwikkelen en/of uitvoeren en/of effectief bevorderen;

3.1.8.0e totstandbrenging, financiering en het creëren van literatuur-, bioscoop-, theater-, kunst- en muziekwerken alsmede werken van elke andere genre die het scheppen van resistente afwijzing van corruptie

in volksbewustzijn bevorderen in verschillende landen (met inachtneming van verschillen in historische,

economische, sociale en culturele omstandigheden), het verfenen van bijstand (inclusief het verlenen van beurzen, maar niet alleen dat) en elke andere wettelijke materiële en niet-materiële steun aan personen die zulke kunstwerken scheppen;

3.1.9.0e totstandbrenging, financiering en uitvoering in verschillende landen van sociologische onderzoeken, personderzoeken en onderzoeken van de wetgeving en haar veranderingen die verband houden met de huidige toestand en mechanismen van corruptie, met factoren die hun invloed uitoefenen op de verandering van het corruptieniveau, publicatie en verspreiding van overeenkomstige statistische en analytische materialen, onder andere omtrent de bevordering van het UNCAC en de realisatie van anticorruptie mechanismen van het UNCAC, het verlenen ván bijstand (inclusief het verlenen van beurzen, maar niet alleen dat) en elke andere wettelijke materiële en niet-materiële steun aan personen die zulke onderzoeken uitoefenen en de openbaarmaking en verspreiding van hun resultaten bevorderen;

3.1.10.0e totstandbrenging, financiering, ontwikkeling, vervaardiging en verspreiding van informatie- en reclamematerialen omtrent problemen van succesvolle bestrijding en preventie van corruptie in verschillende Lagen van de maatschappij en onder andere in privaatrechtelijke sector in verschillende landen en regio's van de wereld;

3.1.11.De totstandbrenging en financiering van ontwikkeling, vervaardiging en verspreiding (verkoop) in alle landen van de wereld zelf of onder overeenkomsten met derde personen van souvenirs en reclame die verband houden met alle activiteiten van de stichting;

3.1.12.0e totstandbrenging, financiering en uitvoering in verschillende wereiddelen van locale, nationale, regionale en internationale conferenties, seminars, vergaderingen, symposiums, hoorcolleges, workshops,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge Ni40 2.2

werkontmoetingen die niet tegenstrijdig zijn aan de maatschappelijke doel van de stichting, de participatie aan zulke evenementen die door derde personen worden georganiseerd;

3.1.13.De totstandbrenging, financiering, verwezenlijking, handhaving en uitvoering van stabiele informatiebanden (inclusief telecommunicatie middelen) tussen persomen die geïnteresseerd zijn in bestrijding van corruptie en onder andere in de verwezenlijking van de maatschappelijke doel van de stichting;

3.1.14.De ontwikkeling, totstandbrenging, financiering en uitvoering samen met publiekrechtelijke structuren van aangesloten en niet-aangesloten aan het UNCAC landen, belangstellende privaatrechtelijke organisaties en instituten van burgerlijke maatschappij van programma's en projecten die tot de verwezenlijking en vordering van bepalingen van het UNCAC dienen, onder andere van programma's en projecten van wetenschappelijke, methodologische en educatieve aard, van programma's en projecten in verband met aanpassing van de wetgeving, van programma's en projecten op gebied van media (inclusief reclame van anticorruptie gedrag), van programma's en projecten omtrent de bescherming van privaatrechtelijke structuur tegen corruptiedwang, etc.,

3.1.15.De ontwikkeling en uitvoering samen met privaatrechtelijke structuren van programma's en projecten die het scheppen en de aanpassing verwezenlijken aan bepaalde sociale, economische, culturele en politieke omstandigheden op grond van het speciale systeem eke omstandigheden op grond van speciale lijke structuren van programs , tentoonstellingen, publieke optredingen, systeem dat rechtelijke, criminele, politieke, informatie-en sociale risico's van bedrijven tegengaat en maatregelen omvat om corruptiedwang en andere corruptierisico's preventief te verminderen;

3.1.16.De verwezenlijking, financiering en uitvoering van nationale, regionale en internationale concours, festivals, tentoonstellingen, openbare optredens, jaarbeurzen, sportwedstrijden, concerten, vernissages en andere openbare evenementen die dienen om de maatschappelijke doei van de stichting te bereiken;

3.1.17.Het instellen van prijzen (reet uitreiken van geld en/of andere materiële beloningen of zonder dat) voor verschillende prestaties in strijd tegen corruptie (onder andere met uitreiken van erediploma's, certificaten, etc.), het organiseren en financieren van selectie en beloning van genomineerden;

3.1.18.Het deelnemen in het werk van lokale, nationale, regionale en internationale organisaties wiens doelen overeenstemmen over met de maatschappelijke doel van de stichting, onder andere door het verlenen van materiële, financiële en informatieve hulp aan deze organisaties;

3.1.19.1-let oprichten van andere non-profit organisaties zowel in België als in het buitenland, het deelnerven in onder andere nationale, regionale internationale associaties en verenigingen;

3.1201-let verlenen van adviserende, deskundige, bemiddelings-, bestuurs- en andere diensten omtrent alle problemen die met bestrijding van corruptie te maken hebben kosteloos of met tegenprestatie aan alle geïnteresseerde personen;

3.1.21.De verwezenlijking (onder andere door financiering) van humanitaire en rechtelijke bescherming aan personen die het object van corrupte dwang zijn geworden, alsmede aan personen die in verband met hun gegronde aangiften van feiten van corruptie worden vervolgd;

3.1.22.1-let betrekken van vrijwilligers tot activiteiten van de stichting op kosteloze basis voor het verzekeren van de functionering van de stichting en de ontwikkeling en verwezenlijking van programma's en projecten van de stichting in overeenstemming met haar maatschappelijke doel;

3.1.23.Het in dienst nemen van werknemers als dat is toegestaan door de wetgeving van België en/of het land waar deze werknemer in dienst wordt genomen door de stichting of haar filiaal (vertegenwoordiging) die de rechtspersoonlijkheid bezit en onder voorwaarden die deze wetgeving stelt;

3.1.24.De uitnodiging van burgers van derde landen en staatlozen in België (met volledige of gedeeltelijke bekostiging van hun verblijf in België) in het kader van samenwerking voor het bereiken van activiteitsdoeleinden van de stichting en met de inachtneming van de Belgische vreemdelingenwetgeving;

3.1.25.Het verkrijgen in eigendom, huren en elk ander wettelijk toegestaan gebruik van elk roerend en onroerend goed (zowel op het grondgebied van België ais andere landen) voor het verzekeren van de functionering van de stichting en de ontwikkeling en verwezenlijking van programma's en projecten van de stichting in overeenstemming met haar maatschappelijke doel;

3.1.26.Het beschikken met of zonder tegenprestatie over roerende en onroerende goederen ten aanzien van welke geen wettelijke of overeenkomende beperkingen bestaan, onder andere maar niet uitsluitend verkoop, verhuur of andere gebruiksvormen, ruil, schenking, bezwaren door pand of hypotheek, verlening of verkrijging van leningen, beurzen, etc.;

3.1.27.1-fet oprichten van filialen en/of vertegenwoordigingen van de stichting op het grondgebied van België en in het buitenland (onder andere door de lastgeving ten aanzien van derde personen om belangen van de stichting te vertegenwoordigen in bepaalde landen en op bepaalde territoria) in overeenstemming met de Belgische wetgeving en de wetgeving van de landen en territoria waarop deze filialen en/of vertegenwoordigingen worden opgericht, alsmede de normen van het internationale recht;

3.1.28.Het oprichten van en het deelnemen in ondernemingen, het uitvoeren van alle toegestane door de toepasselijke wetgeving verrichtingen met goederen, goederenrechten (inclusief intellectuele eigendomsrechten), financiële instrumenten (inclusief effecten), alsmede het uitoefenen van andere wettelijke en winstgevende activiteiten met ais doel om de financiële middelen te verwerven en aan te vullen die voor de ontwikkeling en verwezenlijking van programma's en projecten van de stichting en het verzekeren van de functionering van de stichting noodzakelijk zijn (onder andere door het beleggen, organiseren en besturen);

3.1.29.Het uitoefenen van activiteiten op het gebied van de buitenlandse handel met het naleven van de Belgische wetgeving.

3.2.Indien een van de bovengenoemde activiteiten van de stichting van punt 3.1. een licentie vereist op grond van de wetgeving van het land waarin de activiteit dient te worden uitgeoefend, mag de stichting deze activiteit in dit land slechts uitoefenen na de verkrijging van deze licentie en onder beperkingen die deze licentie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

stelt. Dat beperkt het recht van de stichting niet om in haar activiteiten personen te betrekken die reeds deze licentie bezitten.

3.3.De stichting heeft het verschaffen van stoffelijke voordelen aan haar oprichters en bestuurders uitdrukkelijk niet ten doel.

ARTIKEL 3.

De stichting wordt opgericht voor onbepaalde duur.

TITEL Il - HET VERMOGEN VAN DE STICHTING.

ARTIKEL 4.

1.Het vermogen van de stichting zal worden gevormd door:

vrijwillige bijdragen van natuurlijke en rechtspersonen van verschillende landen die geïnteresseerd zijn in de verwezenlijking van de maatschappelijke doel van de stichting;

-inkornsten uit eigen commerciële activiteiten (inclusief eventuele dividenden van deelname in ondernemingen die door de stichting kunnen worden opgericht of waarin de middelen van de stichting belegd kunnen worden);

subsidies en donaties;

erfstellingen, legaten en schenkingen;

- eventuele andere verkrijgingen en baten.

2.De Raad van bestuur Kan elke bijdrage (gift) van elke persoon (behalve de oprichter) afwijzen zonder uitleg te geven omtrent de reden van de afwijzing. De Raad kan geldmiddelen die op de rekening van de stichting gestort zijn, zonder intresten terugstorten binnen 3 (drie) maanden vanaf het moment van het bijschrijven op de rekening of vanaf het moment wanneer de stichting heeft of moest hebben kennis genomen omtrent de bijdrage (gift).

3.AIle materiële waarden kunnen in de stichting ingebracht worden. De waardering van andere dan geld inbrengen wordt gedaan in onderlinge overleg tussen de inbrengende persoon en de Raad van bestuur van de stichting. In het geval wanneer de Belgische wetgeving de onafhankelijke waardering vereist, wordt de persoon die de waardering doet bij de beslissing van de Raad van bestuur ingesteld en zijn werk wordt van de middelen van de stichting betaald.

TITEL III  HET BESTUUR.

ARTIKEL 5.

5.1. Het hoogste bestuursorgaan van de stichting is de Raad van bestuur die bestaat uit een President  het Hoofd van de Raad van bestuur en de leden van de Raad van bestuur. De Raad van bestuur is gerechtigd om alle beslissingen te nemen die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van de doeleinden van de stichting.

5.2. De Raad van bestuur kan bestaan uit burgers van alle landen die in de Verenigde Naties deelnemen zoals uit burgers van andere landen waarmee België diplomatieke betrekkingen heeft. ln de Raad van bestuur kunnen ook burgers van alle landen en staatsloze personen aangenomen worden die op het grondgebied van België of andere Schengen  landen permanent mogen wonen.

5.3. De Raad van bestuur moet zijn samengesteld uit ten minste 3 (drie) en ten hoogste 11 (elf) bestuurders inclusief de President -- het Hoofd van de Raad van bestuur. In het geval ais de Raad van bestuur minder dan 3 (drie) bestuurders telt en deze toestand langer dan 6 (zes) maanden duurt, wordt de stichting door de rechter ontbonden in overeenstemming met de Belgische wetgeving,

5.4. Aanvankelijk wordt de Raad van bestuur van de stichting door de oprichter benoemd die zijn getalsterkte en personeelsbestand bepaalt. De oprichter benoemt ook de President -- het Hoofd van de Raad

van bestuur. De oprichter kan zichzelf als de President  het Hoofd van de Raad van bestuur benoemen.

5.5. Een of twee leden van de Raad van bestuur worden door de President  het Hoofd van de Raad van bestuur benoemd ais zijn plaatsvervangers in de Raad van bestuur. Een van de plaatsvervangers kan benoemd worden als Eerste plaatsvervanger van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur in de Raad van bestuur van de stichting. In geval van het aftreden van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur van zijn functie leggen de plaatsvervangers van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur hun functies

" neer vanaf het moment van de benoeming van de nieuwe de Prdsident  het Hoofd van de Raad van bestuur. 5.6. De benoemingsperiode van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur en de andere leden van de Raad van bestuur is niet beperkt.

5.7. De functie van de leden van de Raad van bestuur stoppen in de volgende gevallen: "

5.7.1. bij schriftelijke vrijwillige ontslagre-+ming van het lid van de Raad vals bestuur;

5.7.2. het overlijden van het lid van de Raad van bestuur;

5.7.3. een zware langdurige ziekte van het lid van de Raad van bestuur die hem langer dan 6 maanden belemmert om zijn verplichtingen in de Raad van bestuur te vervullen;

5,7.4. op voordracht van de oprichter;

5.7.5. ten aanzien van de leden van de Raad van bestuur  ook op voordracht van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur  vanwege het grove en/of herhaaldelijke niet nakomen door het lid van de Raad van bestuur van zijn verplichtingen;

5.7.6. ten aanzien van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur  ook op gezamenlijk voordracht van 40 (veertig) % van de lijstbestand van de leden van de Raad van bestuur - vanwege het grove en/of herhaaldelijke niet nakomen door de President  het Hoofd van de Raad van bestuur van zijn verplichtingen;

5.7.7. op grond van een gerechtelijke beslissing als de leden van de Raad van bestuur hun verplichtingen niet nakomen of de fondsen van de stichting in strijd met de doeleinden van de stichting besteden.

5.8. Het mandaat van de leden van de Raad van bestuur wordt op de volgende wijze beëindigd:

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge Ad01] 2.2

5.8.1. in geval van punt 5.7.1. beëindigt het mandaat op het moment van de schriftelijke vrijwillige

ontslagneming van het lid van de Raad van bestuur;

5.8.2. in geval van punt 5.7.2. beëindigt het mandaat op de dag van het overlijden die op de

overeenkomstige overlijdensakte wan het lid van de Raad van bestuur is vermeld; ,

5.8.3. in geval van punt 5.7.3. beëindigt het mandaat van het lid van de Raad van bestuur na het verloop van 6 (zes) maanden vanaf de dag van het begin van de zware ziekte die op het overeenkomstige medische attest is vermeld;

5.8.4. in geval van punten 5.7.4, 5.7.5 en 5.7.6. beëindigt het mandaat van het lid van de Raad van bestuur op de datum die op het besluit van de Raad van bestuur omtrent de beëindiging van het mandaat is vermeld. Deze datum kan niet vroeger zijn dan de datum waarop de Raad van bestuur deze beslissing heeft genomen. 5.8.5. in geval van punt 5.7.7. beëindigt het mandaat van overeenkomstige leden van de Raad van bestuur op het moment dat in de gerechtelijke beslissing wordt vermeld, in het geval als de gerechtelijke beslissing zodanige vermelding mist, beëindigt het mandaat op het moment waarop de gerechtelijke beslissing in kracht van gewijsde gaat. De oprichter dient onmiddellijk op de hoogte gesteld te worden omtrent de gerechtelijke beslissing.

5.9. Rechtsvorderingen tegen de afzonderlijke leden van de Raad van bestuur in overeenstemming met punt 5.7.7. op grond van het stilzitten of het overtreden van punt 5.38 van deze statuten, alsmede op grond van het grove en/of herhaaldelijke niet nakomen door het lid van de Raad van bestuur van zijn verplichtingen, kunnen worden ingesteld slechts door ten minste drie leden van de Raad van bestuur.

5.10. Rechtsvorderingen tegen aile leden van de Raad van bestuur samen op grond van punt 5.7.7. kunnen worden ingesteld door derde belanghebbende slechts ais vermogen of geld ten waarde van niet minder dan 100.000 euro die deze belanghebbende in de stichting ingebracht heeft, worden op beslissing van de Raad van bestuur besteed in strijd met de doeleinden van de stichting of met de doelen en andere bindende voorwaarden van de belanghebbende ten aanzien van zijn inbreng en zijn eis tot het teruggeven van deze vermogen en geld is niet binnen een redelijke termijn gerespecteerd.

5.11. Indien de beëindiging van het mandaat van de leden van de Raad van bestuur gebeurt op grond van punt 5.7.7., kan de rechtbank nieuwe leden van de Raad van bestuur aanstellen in overeenstemming met de wet in plaats van de ontslagen leden. De rechtbank kiest nieuwe leden van de Raad van bestuur uit personen die door de oprichter voorgesteld worden. Indien gedurende 5 (vijf) maanden na de beslissing van de rechtbank omtrent de beëindiging van het mandaat van een of meerdere leden van de Raad van bestuur de rechtbank geen schriftelijke voorstellen omtrent de kandidaturen van de nieuwe leden van de Raad krijgt, de rechtbank kiest leden naar eigen goeddunken.

5.12. Het mandaat van de plaatsvervangers van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur kan op elk moment door de President - het Hoofd van de Raad van bestuur beëindigd worden zonder uitleg te geven omtrent de reden van de beëindiging.

5.13. De getalsterkte en personeelsbestand van de Raad van bestuur kan veranderd worden (kleiner of groter worden) door de beslissing van de Raad van bestuur zelf met in acht neming van eisen van punten 5.2. en 5.3. In elk geval van beëindiging van het mandaat van het lid van de Raad van bestuur dat in punt 5.7. boven is genoemd, vermindert het aantal van de leden van de Raad tot het aantal van de leden die in de Raad van bestuur zijn gebleven.

5.14. De President - het Hoofd van de Raad van bestuur, het lid van de Raad van bestuur die van de President de bevoegdheid heeft gekregen of niet minder dan 3 (drie) leden van de Raad van bestuur tegelijk zijn uitsluitend bevoegd om voorstellen aan de Raad van bestuur voor te brengen omtrent de verandering van de getalsterkte van de Raad van bestuur zoals de aanstelling van nieuwe leden tot bestuurders bij de Raad van bestuur (onder andere op plaats van degene wier mandaat is beëindigd).

5.15. In geval van de beëindiging van het mandaat van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur neemt de oprichter een beslissing omtrent de aanstelling van de nieuwe President het Hoofd van de Raad van bestuur. Indien gedurende 30 (dertig) dagen na de beëindiging van het mandaat van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur de oprichter zodanige beslissing niet neemt, wordt de President -. het Hoofd van de Raad van bestuur door de Raad van bestuur gekozen van de leden van de Raad van bestuur. De volgende ' volgorde moet gerespecteerd worden:

5.15.1. Gedurende 30 (dertig) dagen is de eerste plaatsvervanger van de President - het Hoofd van de Raad;van bestuur bevoegd om een kandidatuur (kandidaturen) voor da verkiezingen van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur in te brengen. De Raad van bestuur moet binnen 15 (vijftien) dagen na het inbrengen van de kandidaturen zijn beslissing nemen omtrent de kandidaturen die door de eerste plaatsvervanger van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur zijn ingebracht.

5.15.2. Indien de eerste plaatsvervanger van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur binnen de termijn van punt 5.15.1 zijn bevoegdheid niet uitoefent of de Raad van bestuur binnen 15 (vijftien) dagen zijn beslissing omtrent het kiezen van de nieuwe President - het Hoofd van de Raad van bestuur niet neemt, de bevoegdheid om de kandidatuur (kandidaturen) van de nieuwe President - het Hoofd van de Raad van bestuur in te brengen, komt aan de tweede plaatsvervanger van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur toe. In dit geval worden de termijnen van punt 5.15.1 toegepast.

5.15.3. Indien de tweede plaatsvervanger van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur ontbreekt, de tweede plaatsvervanger van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur zijn bevoegdheid binnen de termijn van punt 5.15.1. niet uitoefent of de Raad van bestuur binnen volgende 15 (vijftien) dagen geen beslissing omtrent het kiezen van de nieuwe President - het Hoofd van de Raad van bestuur neemt, verkrijgen alle leden van de Raad van bestuur de bevoegdheid om de kandidatuur (kandidaturen) voor het mandaat van de President - het Hoofd van de Raad van bestuur in te brengen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge M00 2z

5.15.4. Indien binnen 150 dagen na de beëindiging van het mandaat van de President -- het Hoofd van de Raad van bestuur geen beslissing wordt genomen omtrent de aanstelling van de nieuwe President  het Hoofd van de Raad van bestuur, dient de stichting ontbonden te worden in overeenstemming met de wetgeving en op aanvraag van eik van de leden van de Raad van bestuur of andere befanghebbençe.

5.16. In geval van tijdelijke onmogelijkheid om verplichtingen van de President -- het Hoofd van de Raad van bestuur uit te oefenen zoals in geval van de beëindiging van zijn mandaat en tot de aanstelling van de nieuwe President  het Hoofd van de Raad van bestuur vervult de Eerste plaatsvervanger het mandaat van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur. Indien de Eerste plaatsvervanger van de President -- het Hoofd van de Raad van bestuur afwezig is, vervult het mandaat van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur zijn vervanger in de Raad van bestuur. In geval van hun afwezigheid alsmede in bijzondere gevallen van noodzaak van het spoedeisende nemen en verwezenlijken van beslissingen die essentiële belangen van de stichting beïnvloeden, is de Raad van bestuur bevoegd om het uitoefenen van overeenkomstige belangen op te leggen op een van zijn leden.

5.17. De Raad van bestuur neemt meestal zijn beslissingen tijdens zijn vergaderingen onder andere in regime van video  of audioconferentie.

5.18. De vergadering van de Raad van bestuur is bevoegd om beslissingen te nemen als er niet minder dan de helft van de leden van de Raad van bestuur in deelneemt. Maar er wordt tegelijkertijd voorbehoud van punt 5.23 toegepast.

5.19. Elk lid van de Raad van bestuur of de commissaris van de stichting is bevoegd om vragen voor de agenda van vergaderingen de Raad van bestuur voor te stelten. De President  het Hoofd van de Raad van bestuur bereidt de agenda van vergaderingen van de Raad voor. ln de afwezigheid van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur wordt de agenda voorbereid door de plaatsvervanger die van de President deze bevoegdheid heeft gekregen. Dezelfde persoon bereidt het tijdige sturen van een schriftelijk bericht aan alle leden van de Raad van bestuur voor (onder andere per fax of email) dat bevat mededeling Omtrent de tijd en de plaats van de vergadering alsmede de agenda van de vergadering en beschikbare materialen die noodzakelijk zijn voor het nemen van beslissingen door de leden van de Raad van bestuur. Vragen van de agenda die door de commissaris van de stichting of door niet minder dan 3 (drie) leden van de Raad van bestuur voorgesteld zijn, dienen verplicht behandeld te worden op de dichtstbijzijnde vergadering van de Raad van bestuur.

5.20. De vergaderingen van de Raad van bestuur worden gehouden als dat noodzakelijk wordt geacht maar niet minder dan één keer in 3 (drie) maanden.

5.21. De verandering van de agenda van een vergadering van de Raad van bestuur tijdens de vergadering is toegestaan slechts indien meer dan 2/3 (twee derde) van de leden van de Raad van bestuur die op de vergadering aanwezig zijn vóór de verandering gestemd.

5.22. De vergaderingen van de Raad van bestuur worden door de President -- het Hoofd van de Raad van bestuur geleid. In zijn afwezigheid worden de vergaderingen door de plaatsvervanger van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur geleid die door de President  het Hoofd van de Raad van bestuur gemachtigd is. Indien de plaatsvervanger van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur en de President  het Hoofd van de Raad van bestuur afwezig zijn, wordt de vergadering geleid door het lid van de Raad van bestuur die door de meerderheid van de aanwezigen op de vergadering leden van de Raad van bestuur gekozen is.

5.23. Indien het quorum tijdens de vergadering van de Raad van bestuur afwezig is, maar meer dan 3 (drie) leden van de Raad van bestuur in de vergadering deelnemen en alle leden van de Raad van bestuur in overeenstemming met punt 5.19 van deze statuten behoorlijk op de hoogte gesteld zijn omtrent de vergadering en tegelijkertijd geen lid van de Raad van bestuur in de periode niet korter dan 3 (drie) dagen voor de vergadering een schriftelijke aanvraag ingediend heeft om de vergadering te verplaatsen vanwege de onmogelijkheid voor dit lid in de vergadering deel te nemen, zijn de aanwezige leden van de Raad van bestuur bevoegd omtrent alle punten van de agenda te beslissen behalve de punten die op grond van deze statuten en/of de Belgische wetgeving door de absolute meerderheid van de lijstenbestand van de leden van de Raad van bestuur genomen dient te worden. De afwezige en behoorlijk op de hoogde gestelde leden van de Raad van bestuurd worden geacht als vóór de genomen beslissingen gestemd.

5.24. De beslissingen van de Raad van bestuur, behalve de gevallen die in punten 5.26 en 5.27 genoemd zijn, worden genomen met de gewone meerderheid van de stemmen van de leden van de Raad van bestuur die op de vergadering van de Raad van bestuur aanwezigzijn.

5.25. Bij het nemen van beslissingen door de Raad van bestuur heeft elk lid één stem. De weigering of onthouding van het aanwezige op de vergadering lid van het stemmen omtrent het te stemmen voorstel is niet toegestaan en wordt als een stem tegen het voorstel beschouwd. Indien het aantal stemmen vóór en tegen gelijk is, is de stem van de President -- het Hoofd van de Raad van bestuur bepalend. Indien de President ' het Hoofd van de Raad van bestuur afwezig is op de vergadering van de Raad van bestuur, wordt het overeenkomstige voorstel als afgewezen door de Raad van bestuur geacht in het geval van het gelijke aantal stemmen vóór en tegen het voorstel.

5.26. Beslissingen van de Raad van bestuur omtrent de volgende vragen;

5.26.1. de ontbinding van de stichting;

5.26.2 de reorganisatie van de stichting;

5.26.3. het inbrengen van veranderingen in de statuten (inclusief de goedkeuring van de nieuwe redactie van de statuten);

5.27.4. de vroegtijdige beëindiging van het mandaat van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur worden genomen door de meerderheid van stemmen gelijk aan 3/4 (drie vierde) van de lijstenbestand van de Raad van bestuur.

5.27. Beslissingen van de Raad van bestuur omtrent de volgende vragen:

3

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge h30D 2.2

5.27.1. de verandering van het aantal leden van de Raad van bestuur;

5.27.2. het kiezen van nieuwe leden van de Raad van bestuur;

5.27.3. het kiezen van de nieuwe President -- het Hoofd van de Raad van bestuur;

5.27.4. de vroegtijdige beëindiging van het mandaat van de leden van de Raad van bestuur (behalve de

President  het Hoofd van de Raad van bestuur);

5.27.5. het toewijzen aan de leden van de Raad van bestuur de bevoegdheid om namens de stichting te

handelen (onder meer overeenkomsten te sluiten) in overeenstemming met de beslissingen van de Raad van

bestuur;

5.27.6. het aanwijzen van de commissaris van de stichting;

5.27.7. het oprichten van filialen en vertegenwoordigingen van de stichting

worden genomen door de gewone meerderheid van stemmen van de lijsterbestand van de Raad van

bestuur.

5.28. Beslissingen omtrent de vragen genoemd in punten 5.26 en 5.27 alsmede de beslissingen omtrent de

volgende vragen:

5.28.1. het uitvoeren van handelingen voor meer dan 5.000 euro of verbonden handelingen voor meer dan

10.000 euro;

5.28.2. de vaststelling van de werkagenda van de stichting;

5.28.3. de realisatie van bepaalde projecten (programma's) van de stichting;

5.28.4. de vaststelling van de resultaten van bepaalde projecten (programma's);

5.28.5. de vaststelling van de financiële resultaten van de stichting;

5.28.6. het aanstellen van de Vice  presidenten die geen leden van de Raad van bestuur zijn

worden uitsluitend genomen door de Raad van bestuur. Beslissingen omtrent de vragen genoemd in punten

5.28.1 t/m 5.28.8 worden genomen door de gewone meerderheid van stemmen van de leden van de Raad van

bestuur die de vergadering bijwonen waarop deze beslissingen worden genomen.

De President  het Hoofd van de Raad van bestuur of een andere persoon die de handelingen namens de

stichting heeft uitgevoerd die niet in punt 5.28.1. geregeld zijn met de prijs van niet minder dan:

" voor eenmalige handelingen  1.500 euro;

" voor de reeks van verbonden handelingen - 3.000 euro;

alsmede voor de reeks van niet  verbonden handelingen waarin het totaal bedrag van verplichtingen van de stichting in een maand niet minder dan 5.000 euro bedraagt, moet binnen 2 (twee) weken na de uitvoering van deze handeling de Raad van bestuur erover informeren. De Raad van bestuur is bevoegd binnen de volgende maand na de informatie verstrekking zijn bekrachtiging ten aanzien van deze handeling te weigeren. In dit geval wordt de President  het Hoofd van de Raad van bestuur of een andere persoon die zodanige handeling namens de stichting heeft uitgevoerd zelf verantwoordelijk voor de nakoming van zijn verplichtingen.

5.29. In uitzonderlijke gevallen van de spoedeisende neming van beslissingen omtrent de vragen die het uitzonderlijke belang voor de stichting hebben, kunnen de beslissingen van de Raad van bestuur bij wijze van een schriftelijke hoofdelijke stemming. In dit geval:

5.29.1 De President  het Hoofd van de Raad van bestuur bepaalt de lijst van de voorstellen die hij/zij voor de stemming voorlegt en stuurt het overeenkomstige bulletin voor de stemming omtrent elke vraag aan de leden van de Raad van bestuur.

5.29.2. Elk lid van de Raad van bestuur dat in de schriftelijke stemming deelneemt, is verplicht om de voorstellen die aan zijn schriftelijke stemming voorgelegd zijn te steunen of af te wijzen en met eigen hand "v5ôr" of "tegen" te schrijven (in het Engels of een andere taal) op elk van door hem gekregen bulletins en zijn handtekening te zetten met de vermelding van zijn volle naam en de datum van het invullen van het bulletin, De ingevulde bulletins dienen binnen 5 (vijf) dagen vanaf de ontvangst aan de President  het Hoofd van de Raad van bestuur gestuurd te worden door het lid van de Raad van bestuur.

5.29.3. De President  het Hoofd van de Raad van bestuur telt binnen 15 dagen de stemmen "vóór" en "tegen" die door de leden van de Raad van bestuur omtrent elk voorgelegd, voor de stemming voorstel gegeven worden en stelt een proces-verbaal van de hoofdelijke schriftelijke stemming met vermelding van de mening van elk lid van de Raad van bestuur.

5.29.4 De President , het Hoofd van de Raad van bestuur brengt onmiddellijk alle leden van de Raad van bestuur op de hoogte omtrent de' beslissingen die bij wijze van de hoofdelijke schriftelijke stemming zijn genomen. Hij doet dat door het sturen van kopieën van processen-verbaal van de stemming en kopieën van overeenkomstige beslissingen van de Raad van bestuur aan elk lid van de Raad van bestuur. Deze informatie kan per fax of per email gestuurd worden.

5.30. Beslissingen die de Raad van bestuur neemt, krijgen hun vorm in Besluiten die worden getekend door de President  het Hoofd van de Raad van bestuur (of in de afwezigheid van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur door de gemachtigde plaatsvervanger van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur of door een ander lid van de Raad van bestuur dat de vergadering heeft geleid) alsmede door alle andere leden van de Raad van bestuur die in de vergadering van de Raad van bestuur deelgenomen hebben. Kopieën van het besluit alsmede van het proces-verbaal van de vergadering van de Raad van bestuur waarin dit besluit is genomen, worden binnen 10 (tien) dagen naar elk lid van de Raad van bestuur gestuurd. Dat is de verantwoordelijkheid van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur. Indien de vergadering van de Raad van bestuur in de vorm van video- of audioconferentie wordt gehouden, wordt het besluit gemaakt in het aantal exemplaren dat gelijk is aan het aantal leden van de Raad van bestuur die in deze vergadering van de Raad van bestuur deel hebben genomen plus 1 exemplaar. In dit geval kan elk exemplaar van het besluit behalve het laatste door één of meerdere leden van de Raad van bestuur getekend worden en het vormt een geheel met het besluit. Het laatste exemplaar van de Raad van bestuur wordt als samenvattende opgesteld en

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

ondertekend door de President  het Hoofd van de Raad van bestuur, wat bevestigt het feit dat alle leden van de Raad van bestuur die in de vergadering deelgenomen hebben het besluit ondertekend hebben. Indien de vergadering van de Raad van bestuur in de vorm van video- of audioconferentie wordt gehouden, worden kopieën van het samenvattende exemplaar man het besluit alsmede van het proces-verbaal van de vergadering, van de Raad van bestuur waarin dit besluit is genomen binnen 10 (tien) dagen naar, elk lid van de Raad van bestuur gestuurd. Dat is de verantwoordelijkheid van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur.

5.31. Processen-verbaal van de vergadering van de Raad van bestuur (alsmede digitale opnames van de vergadering op de overeenkomstige dragers indien de vergadering van de Raad van bestuur in de vorm van video- of audioconferentie wordt gehouden), besluiten van de Raad van bestuur (alsmede hun alle onderdelen indien de vergadering van de Raad van bestuur in de vorm van video- of audioconferentie wordt gehouden), bulletins en protocollen van het schriftelijke stemmen dienen door de stichting niet minder dan 5 (vijf) jaar bewaard worden.

5.32. De President -- het Hoofd van de Raad van bestuur is uitsluitend bevoegd om zonder volmacht te handelen (onder andere overeenkomsten te sluiten) namens de stichting in overeenstemming met de beslissingen van de Raad van bestuur. Andere leden van de Raad van bestuur zijn bevoegd om namens de stichting te handelen slechts indien zij deze bevoegdheden kunnen ontlenen van het besluit van de Raad van bestuur en/of van de volmacht van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur.

5.33. De President  het Hoofd van de Raad van bestuur is bevoegd indien hij een toestemming van de Raad van bestuur daarvoor krijgt, een persoon aan te duiden die het dagelijkse bestuur van de stichting op zich neemt (de uitvoerende directeur) of het dagelijkse bestuur van de stichting te delegeren aan een commerciële besturende rechtspersoon.

5.34. De Raad van bestuur bepaalt werkzaamheden (programma's, projecten) die door de stichting uitgevoerd worden en verdeling van fondsen onder deze werkzaamheden (programma's, projecten), alsmede keurt plannen van de werkzaamheden en jaarrekeningen en financiële jaarresultaten van de stichting goed. 5.35. De President  het Hoofd van de Raad van bestuur verdeelt verplichtingen onder de leden van de Raad van bestuur op grond van ingebrachte voorstellen en met het in acht nemen van beperkingen die door deze statuten zijn vastgesteld.

5.36. Om de uitvoering van bepaalde werkzaamheden (programma's, projecten) van de stichting te verzekeren is de Raad van bestuur bevoegd op voordracht van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur de Vice -- Presidenten van de stichting aan te stellen met het opleggen van verplichtingen tot het leiding geven over de overeenkomstige werkzaamheden (programma's, projecten). De omvang van verplichtingen en verantwoordelijkheid van de Vice  Presidenten worden bepaald door besluiten van de Raad van bestuur en in geval van het sluiten met zodanige Vice  President een arbeidcontract door bepalingen van dit contract. Alle leden van de Raad van bestuur (behalve de President  het Hoofd van de Raad van bestuur) zijn de Vice  Presidenten van de stichting ambtshalve.

5.37. Elk lid van de Raad van bestuur dient belangen van de stichting na te streven, vooral wat de maatschappelijke doelen van de stichting betreft. Hij mag de mogelijkheden die de stichting hem biedt niet gebruiken of niet laten gebruiken voor andere doeleinden dan doeleinden die deze statuten vaststellen. Onder het begrip 'mogelijkheden' vallen vermogen, materiële en niet  materiële rechten, mogelijkheden op het gebied van ondernemingsactiviteiten, informatie omtrent activiteiten en plannen van de stichting die bepaalde waarde hebben in geld gewaardeerd kunnen worden.

5.38. Indien een lid van de Raad van bestuur een belang heeft in een handeling die de stichting uitvoert of plant om uit te voeren alsmede in geval van andere tegenstrijdige belangen van leden van de Raad van bestuur en de stichting:

5.38.1. dient dit lid van de Raad van bestuur de Raad van bestuur op de hoogte te brengen op het moment van het nemen van de beslissing omtrent de handeling;

5.38.2. voorwaarden van de handeling waarbij het belang van een lid van de Raad van bestuur bestaat, dienen door de Raad van bestuur goedgekeurd te worden, en dat nog vôôr het ondertekenen van documenten die de stichting ten aanzien van derde personen binden of vóór het uitvoeren van fysieke handelingen die het nemen van verplichtingen door de stichting kunnen betekenen; het lid (leden) van de Raad van bestuur die in de handeling eigen belang heeft (hebben) neemt (nemen) in de stemming omtrent deze handeling niet plaats (in dit geval wordt de quorum en de meerderheid van stemmen bepaald op grond van het lijstbestand van leden van de Raad van bestuur die op de vergadering aanwezig zijn minus het aantal leden van de Raad van bestuur die bij de handeling eigen belangen hebben);4

5.38.3. Het besluit van de Raad van bestuur die de handeling met belang van leden goedkeurt, moet de woorden 'de handeling met belang is goedgekeurd' bevatten, alsmede de naam van de wederpartij, rechtstreekse aanwijzing van het lid (de leden) van de Raad van bestuur die bij de handeling eigen belang heeft (hebben) en de omschrijving van het belang. Dit besluit van de Raad van bestuur in kopte die door de stichting bekrachtigd is, wordt een geheel van de handeling met belang van het lid (de leden) van de Raad van bestuur en wordt aan de tekst van de handeling gehecht.

5.39. De handeling waarbij belang bestaat en die niet de schending van eisen van punt 5.38 is uitgevoerd, kan door de rechtbank vernietigd worden overeenkomstig de wet.

5,40. De afwezigheid van de bijlage bij de tekst van de handeling die in punt 5.38.3 is genoemd bij de wederpartij wordt beschouwd als het bewijs dat de wederpartij wist of behoorde te weten over de schending van de eisen van punt 5.38.

5.41. In geval van de schending van eisen van punt 5.38 omtrent de goedkeuring van de handeling met belang, is het lid van de Raad van bestuur met eigen belang aansprakelijk voor de stichting voor de schade die als resultaat van deze schending is ontstaan. Indien de schade aan de stichting door meerdere leden van de Raad van bestuur is toegebracht, zijn deze leden proportioneel aansprakelijk voor de stichting.

Mo0 2.2

5.42. De eisen van punt 5.38 worden niet toegepast indien het aantal van de leden met eigen belang niet meer dan 1 (een) en de lijstenbestand van de Raad van bestuur niet meer dan 4 (vier) is of het aantal van de leden met eigen belang niet meer dan 2 (twee) en het lijstenbestand van de Raad van bestuur meer dan 4 (vier) is. Indien in dit geval de handeling de schade aan de stichting toebrengt en de leden van de,Raad van bestuur met eigen belang wanneer zij gewetensvol en competent handelen,deze schade kunnen of dienen te voorzien, kunnen zij door de rechter proportioneel aansprakelijk gesteld worden tot het vergoeden van de toegebrachte schade aan de stichting.

5.43. De leden van de Raad van bestuur vervullen hun werkzaamheden voor de stichting kosteloos, Alle kosten van de leden van de Raad van bestuur die met hun werkzaamheden voor de stichting verbonden zijn, kunnen door de stichting vergoed worden van de middelen van de stichting indien de stichting een overeenkomstige beslissing neemt.

5.44. Het werkzaamheden van de President  het Hoofd van de Raad van bestuur en de Vice  presidenten van de stichting kunnen zowel kosteloos als betaald uitgevoerd worden overeenkomstig besluiten van de Raad van bestuur enfof arbeidsovereenkomsten die met deze personen gesloten worden. De arbeidsovereenkomst met de President  het Hoofd van de Raad van bestuur wordt gesloten door de persoon die daarvoor een speciale machtiging van de Raad van bestuur heeft gekregen in het besluit van de Raad van bestuur.

5.45. Personen die in arbeidsrelatie met de stichting staan en niet de leden van de Raad van bestuur en/of de Vice  presidenten van de stichting zijn, worden als werknemers van de stichting beschouwd. De arbeidsverhoudingen tussen de werknemers en de stichting worden door het arbeidsrecht geregeld van de plaats waar de werknemers ter werk worden gesteld onverminderd de imperatieve bepalingen van het Belgische recht.

ARTIKEL 6.  Statutenwijziging.

De Raad van bestuur is bevoegd deze statuten te wijzigen. Het besluit daartoe moet worden genomen met overeenkomstig bepalingen van artikel 5 van de statuten.

De wijziging moet in overeenstemming met de Belgische wetgeving op straffe van nietigheid bij notariële akte tot stand komen.

De President  het Hoofd van de Raad van bestuur en de leden van de Raad van bestuur dragen hun persoonlijke verantwoordelijkheid voor de registratie van de gewijzigde statuten bij de griffie van de Rechtbank van koophandel te Brussel,

TITEL IV  BOEKJAAR EN JAARREKENING

ARTIKEL 7.

Het boekjaar van de stichting loopt van één januari tot en met eenendertig december van het zelfde jaar.

e Per het einde van ieder boekjaar worden de boeken der stichting afgesloten. Daaruit worden door de penning-meester een balans en een staat van baten en lasten over het geëindigde boekjaar opgemaakt, welke jaarstukken binnen twee maanden na afloop van het boekjaar aan de Raad van bestuur worden aangeboden.

ARTIKEL 8.

In het geval wanneer de Belgische wetgeving dat vereist, laat de Raad van bestuur de boeken van de stichting onderzoeken door een onafhankelijke deskundige die van zijn bevindingen aan de Raad van bestuur

c:: verslag doet, Het werk van de deskundige wordt van de middelen van de stichting betaald. ARTIKEL 9.

ó De jaarstuk-*ken en jaarverslagen worden door de Raad van bestuur bij zijn besluiten vastgesteld. ln het ógeval wanneer de Belgische wetgeving dat vereist, worden deze besluiten door de Raad van bestuur van de

c stichting genomen na het door de Raad van bestuur verkrijgen en kennisnerven van het door de onafhankelijke

.cl deskundige uitgebrachte verslag omtrent de financiële toestand van de stichting.

et TITEL V  REGLEMENT

ARTIKEL 10.

et 10.1. De Raad van bestuur is bevoegd een reglement vast te stellen, waarin die onderwerpen worden

et

geregeld, welke niet in deze statuten zijn vervat.

10.2. Het reglement mag niet met de wet of deze statuten in strijd zijn.

10.3. De Raad van bestuur is te allen tijde bevoegd het reglement te wijzigen of op te heffen.

10.4. Op de vaststelling, wijziging en opheffing van het reglement is het bepaalde in artikel 5 van statuten

?

l van toepassing.

10.5. De Raad van bestuur is bevoegd om zijn bevoegdheden ten aanzien van de vaststelling, wijziging en

opheffing van het reglement te delegeren aan andere organen van de stichting.

:C7à 10.6. Indien de Raad van bestuur zijn bevoegdheden ten aanzien van de vaststelling, wijziging en opheffing van het reglement aan een ander orgaan van de stichting gedelegeerd heeft, is deze delegatie geldig slechts in het geval als de Raad van bestuur tegelijkertijd heeft bepaald regels van de vaststelling, wijziging en opheffing van het reglement door dit orgaan.

et TITEL VI  ONTBINDING EN VEREFFENING

eel ARTIKEL 11.

De Raad van bestuur is bevoegd de stichting te ontbinden. Dergelijke beslissing van de Raad van Bestuur moet aan de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement waar de stichting haar zetel heeft, voorgelegd worden, wanneer de doeleinden van de stichting zijn verwezenlijkt, wanneer haar duur ten einde is gekomen en in andere gevallen voorzien in de wet.

Op het daartoe te nemen besluit is het bepaalde in de punten, vervat artikel 5 van statuten van toepassing.

Voorbehouden aan her Belgisch Staaïsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2" 2

Luik B - Vervolg

De rechtbank die de ontbinding uiteindelijk uitspreekt, kan hetzij tot de onmiddellijke afsluiting van de vereffening beslissen, het zij de vereffeningwijze bepalen en een of meer vereffenaars aanwijzen. De stichting blijft na haar ontbinding voortbestaan voor zover dit voor de vereffening van haar vermogen nodig is.

De, vereffenaars dragen er zorg voor, dat van de ontbinding van de ,stichting en de vereffening van haar vermogen inschrij-'ving geschiedt in het register van griffie van de Rechtbank van koophandel van het arrondissement waar de stichting haar zetel heeft en bij gebrek aan de bepaling van de zetel, aan de griffie van de Rechtbank van Koophandel te Brussel.

ARTIKEL 12.

Gedurende de vereffening blijven de bepalingen van deze statuten zoveel mogelijk van kracht.

Na afloop van de vereffening blijven de boeken en bescheiden van de ontbonden stichting gedurende dertig jaren berusten onder de jongste vereffenaar.

ARTIKEL 13.

Na de ontbinding van de stichting geldt de volgende volgorde van de vereffening van vermogen en geldmiddelen die na de betaling van alle vorderingen van schuldeisers overgebleven zijn.

De oprichter krijgt na zijn eis alle bijdragen en vermogen die hij in de stichting persoonlijk ingebracht heeft tenzij voorwaarden van de inbreng de bepalingen bevatten omtrent een andere besteding van geld en vermogen na de ontbinding van de stichting, In dit geval moeten deze andere bepalingen gerespecteerd worden.

Het resterende vermogen dient zonder enige tegenprestatie overgedragen te worden overeenkomstig een schriftelijke instructie van de oprichter aan derde non-profitorganisaties die de bestrijding van corruptie als hun maatschappelijke doel nastreven.

-indien de oprichter geen instructie heeft gegeven overeenkomstig voorgaand punt of deze organisaties de in ontvangst name van het vermogen weigeren, dient het vermogen overgedragen te worden aan de Verenigde Naties om de promotie en realisatie van het Verdrag van de Verenigde Naties tegen Corruptie (UNCAC) te bevorderen.

ARTIKEL 14.

in alle gevallen, waarin zowel de wet als deze statuten niet voor-zien, beslist de Raad van bestuur overeenkomstig de punten, vervat in artikel 5 van de statuten.

3/ OVERGANGS- en SLOTBEPALINGEN:

1.Het eerste boekjaar gaat in op heden en zal eindigen op 31 december 2013.

2.Onmiddellijk nadat de stichting is opgericht en de oprichter de statuten heeft vastgelegd, heeft hij besloten de voorzitter en de bestuurders te benoemen. Tot de functie van voorzitter wordt benoemd:

De heer GOLUBEV Anatoly, voornoemd, wonende te Rusland, Moskou, 103064, Gorokhovskiy pereulok, 15 apt. 3.

Het mandaat is onbezoldigd en gaat in op het ogenblik van het tijdstip van het verkrijgen der rechtspersoonlijkheid van de stichting.

Tot bestuurders worden benoemd:

1.De heer BUCARO Frank Charles, met de Amerikaanse nationaliteit, geboren op 19 februari 1948 te Chicago, Illinois, USA, wonende te 1814 Golf View Dr., Bartlett, IL 60103, USA.

2.Mevrouw REMPLE BROWN Evelynn, met de Amerikaanse nationaliteit, geboren op 5 november 1954 te Pennsylvania, USA, wonende te 4435 Clares Street, Capitole, CA 95010, USA.

3.De heer WHITE Aidan Patrick, met de Ierse nationaliteit, geboren op: 02/03/1951 te Derry, Northern Ireland, wonende te Ave de Montalembert 23, 1330 Rixensart, België.

4.De heer CHERNYAK Sergey, met de Russische nationaliteit, geboren op 31/12/1955 te Moskou, Rusland, wonende te 31-1-12, Volgina str., Moskou, 117437, Rusland.

5.De heer YAKOREV Anatoly, met de Russische nationaliteit, geboren op 29/09/1968 te Chelyabinskaya regio, Rusland, wonende Prospekt Mira, 114A, apt.98, 129626 Moskou, Rusland.

6.0e heer VARLAMOV Aleksey, met de Russische nationaliteit, geboren op 29/12/1967 te Moskou,

Rusland, wonende te Rusland, Moskou, Guryevskiy proezd 2311, apt.148. ;

7.De heer HATHi Darshak Sanmukhrai, met de Indische nationaliteit, geboren op 03/09/1966 te Mahuva, India, wonende te A-116, Geetanjali Society, Road Number 19, Siddharth Nagar, Goregaon (w), Mumbai 400062, Maharashtra, India.

8.De heer MESSENGIESSE`_R Manuach, met de Duitse nationaliiteit, geboren op 1410411941 *te Sukhumi, USSR, wonende te An der Schiffslande 8, D-78479 Reichenau, Baden, Deutschland.

Hun mandaat is onbezoldigd en gaat in op het ogenblik van het tijdstip van het verkrijgen der rechtspersoonlijkheid.

VOOR ONTLEDEND UITTREKSEL, dienstig ter publicatie tot de Bijlagen van het Belgisch Staatsblad. Tegelijk hiermee neergelegd: expeditie der akte en volmacht

Op de .aatste blz, van Luik B vermelden : Recto f'laarn en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)nten' bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verrio ilaarn en handtekening

Coordonnées
WORLD WITHOUT CORRUPTION INTERNATIONAL ALLIA…

Adresse
LOUIZALAAN 109 1050 BRUSSEL

Code postal : 1050
Localité : IXELLES
Commune : IXELLES
Région : Région de Bruxelles-Capitale