AMBULANCEDIENST BEERSE

Association sans but lucratif


Dénomination : AMBULANCEDIENST BEERSE
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 413.014.122

Publication

30/06/2014
ÿþM002.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffe

Neergelegd ter griffie van de

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

19 JUNI 2014

ANTWERPEN afdeling TURNHOUT

Do Griffier

unfrie"

11111R1!1.M111M1111

Voorbehouden aan hat Belgisch Staatsblad

Ondernemingsnr : 0413.014.122

Benaming

(votuln Ambulancedienst Beerse

tverkort) "

Rechtsvorm : vereniging zonder winstoogmerk

Zetel - IJzerstraat 3 2340 Beerse

Onderwerp akte: Ontslag - benoeming bestuursleden

Uitreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 21 februari 2014.

Ontslag,

- de algemene vergadering aanvaard het ontslag van Michel van Dyck als bestuurslid van de vereniging. - de algemene vergadering aanvaard het ontslag van Evers Bert als bestuurslid van de vereniging. Benoemingen:

-de algemene vergadering aanvaard de kandidatuur Van Van de Vyaeter Niels, en benoemt hem als gewoon bestuurslid van de vereniging.

-de algemene vergadering aanvaard de kandidatuur van D,aerps Herman, en benoemt hem als secretaris van de vereniging.

De benoemingen en ontslagen zijn effectief vanaf 21 februari 2014

Het voltallige bestuur is als volgt samengesteld vanaf 21 februari 2014:

Peeraer Dirk, voorzitter

Proost Wim, ondervoorzitter

Goossens Guido, penningmeester

Poels Lutgart, bestuurslid

Van de Waeter Niels, bestuurslid

Daems Herman, secretaris

Op de laaisie Lez. van Luik B vermelden Recto Naam en haedanigheld van de instrumenterende notan$ hein' vagi de persofo)nren)

bevee9d de y ennq s (nanisme ten aanzien van den\relegenve)t>sà9en

Verso Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/06/2014 - Annexes du Moniteur belge

02/04/2013
ÿþ(M\

Vo beho aan Belg Staat:

Y

I

1,11à1M111

Mao 2.2

akte ter griffie

Neerge!egd ter var de

griffio

RECHTBANK VAN KOOPHANDEL

2 1 tAAi~T 2013

TURNHOUT

GpfeGriffier,



kx4,,'

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

"

na neerlegging van d

"

K

lijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/04/2013 - Annexes du Moniteur belge

Ondernemingsnr : 0413.014.122

Benaming

(voluit) : Ambulancedienst Beerse

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : Ijzerstraat 3, 2340 Beerse

Onderwerp akte : Ontslag - benoeming bestuursleden

Uittreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 28 september 2012.

Ontslag:

- de algemene vergadering aanvaard het ontslag van Nuyts Nick als bestuurslid van de vereniging

Het ontslag is effectief vanaf 28 september 2012.

Uittreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 08 februari 2013.

Ontslag:

- de algemene vergadering aanvaard het ontslag van Poels Lutgart als penningmeester van de vereniging

Benoemingen:

- de algemene vergadering aanvaard de kandidatuur van Proost Wim en benoemt hem als

ondervoorzitter van de vereniging

- de algemene vergadering aanvaard de kandidatuur van Goossens Guido en benoemt hem als

penningmeester van de vereniging

- de algemene vergadering aanvaard de kandidatuur van Poels Lutgart, en benoemt haar als gewoon

bestuurslid van de vereniging.

De benoemingen en ontslagen zijn effectief vanaf 05 februari 2013.

Het voltallige bestuur is vanaf 08 februari 2013, alsvolgt samengesteld:

- Peeraer Dirk, voorzitter

- Proost Wim, ondervoorzitter

- Goossens Guido, penningmeester

- Evers Bert, bestuurslid

- Poels Lutgart, bestuurslid

- Van Dyck Michel, bestuurslid

Van Dyck Michel

Bestuurslid

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

22/08/2012
ÿþ(gra ~ MOD2.2

~ In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

;L_;Tf~~C =~~

NEERGELEGD GRIFFIE RECHTBANK VAN

} 0 AUG, 2012

KOOPHANDEL TURNHOUT Griffie De griffier

Voor 1.

behouden aan het Belgisch Staatsblad

1111

+12145043*

Ondernemingsnr : 0413.014.122

Benaming

(voluit) : Ambulancedienst Beerse

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Ijzerstraat 3, 2340 Beerse, België

Onderwerp akte : Wijziging statuten

Ontslag - benoeming - herbenoeming bestuursleden

Eerste uittreksel uit de algemene vergadering van 12 november2011 waarin de nieuwe statuten voor Ambulancedienst Beerse werden aanvaard. Deze statuten zijn van toepassing vanaf 12 november2011,

TITEL L- Benaming, maatschappelijke zetel, doel en duurt

Art. 1: De vereniging zonder winstoogmerk heeft als naam "Ambulancedienst Beerse". Zij wordt in de statuten de vereniging genoemd. Deze naam moet steeds door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk' of de afkorting "VZW worden voorafgegaan of gevolgd.

Art. 2: De zetel van de vereniging is gevestigd op volgend adres: Ijzerstraat 3, 2340 Beerse, gerechtelijk arrondisement Turnhout. Alle stukken voorgeschreven door de wet van 27 juni 1921 (hierna de "VZW-wet") worden neergelegd in het dossier bijgehouden op de griffe van de rechtbank van koophandel van het voornoemd gerechtelijk arrondissement.

Art, 3: Het doel van de vereniging is:

1.Hulpverlening aan zieken en gewonden volgens de regels en normen van het eenvormig oproepstelsel dienst 100, zoals opgelegd door FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, onder rechtstreeks toezicht van de Minister van Volksgezondheid vertegenwoordigd door de Federale Gezondheidsinspecteur.

2.Niet dringend ziekenvervoer.

De vereniging kan meer algemeen alle middelen aanwenden die tot de verwezenlijking van het doei rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen. De vereniging kan ter uitvoering van wat hierboven bepaald is, ondermeer alle eigendommen of zakelijke rechten verwerven, in huur nemen, verhuren, personeel aanwerven, rechtsgeldige overeenkomsten sluiten, fondsen inzamelen, kortom alle activiteiten uitoefenen of laten uitoefenen die haar doel rechtvaardigen. In het kader van het realiseren van haar doel, kan de vereniging zelfs daden van koophandel stellen.

Art. 4: De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur,

Art. 5: Het principe is dat de vereniging niet gebonden is aan welke ideologie ook. Een volledig pluralistische vereniging zal worden nagestreefd. De vereniging organiseert zich in de Nederlandse taalrol.

TITEL II: Lidmaatschap

Art, 6: De vereniging bestaat uit effectieve leden, toegetreden leden en ereleden.

De vereniging telt tenminste drie leden.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering, komt

uitsluitend toe aan de effectieve leden en niet aan de toegetreden leden.

De effectieve leden vormen de algemene vergadering, welke instaat voor het besturen van de

vereniging. Zijn effectieve leden; de leden van de algemene vergadering en de kandidaten die later op

een buitengewone algemene vergadering zullen aangesteld worden op voorstel van de algemene

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

MaD2.2

vergadering. De aanstelling moet de instemming hebben van minstens twee derde van de aanwezige leden op de algemene vergadering. Alle effectieve leden mogen te allen tijde, in de juiste context, hun mandaat gebruiken.

Effectieve leden verbinden zich ertoe te voldoen aan de door de vereniging gevraagde voorwaarden. Deze voorwaarden staan beschreven in het huishoudelijk reglement van de vereniging. De voorwaarden kunnen door de raad van bestuur zonder consultatie of akkoord van de toegetreden leden worden gewijzigd.

De toegetreden leden kunnen enkel deelnemen aan de doelstellingen van de vereniging in de mate waarvoor ze hiertoe gecertificeerd zijn of een fauter ondersteunende rol opnemen. Ze hebben verder verplichtingen noch rechten naar de vereniging toe.

De vereniging verbindt zich ertoe alle leden te ondersteunen teneinde veilig en volgens de geldende regelgeving te werken.

Het erelidmaatschap kan enkel toegekend worden aan leden welke zich bijzonder verdienstelijk hebben opgesteld en welke na aanvraag aldus worden aanvaard door de raad van bestuur. Het erelidmaatschap levert geen bijkomende rechten op.

Art. 7: Als lid kan tot de vereniging toetreden, iedere natuurlijke of rechtspersoon die door de raad van bestuur als zodanig wordt aanvaard,

Verzoeken om toetreding dienen schriftelijk aan de raad van bestuur te worden gericht, onder vermelding van naam, voornaam, adres en de elementen waarom de verzoeker meent in aanmerking te komen als effectief lid of toegetreden lid. Slechts indien de raad van bestuur de toetreding van een kandidaat-lid weigert, moet de raad van bestuur een motivering kenbaar maken aan de verzoeker. Tegen deze beslissing staat enkel voor een kandidaat-lid beroep open bij de eerstvolgende algemene vergadering. Dit beroep moet worden ingediend bij de raad van bestuur binnen de maand na de kennisgeving van de weigering.

Art.B: Lidgeld.

De toegetreden leden verbinden zich ertoe jaarlijks lidgeld te betalen. Het lidgeld wordt vastgesteld op een minimumbedrag van 10 ¬ en een maximumbedrag van 150 E. Dit bedrag kan jaarlijks op voorstel van de algemene vergadering worden aangepast. De effectieve leden betalen geen lidgeld. Het lidgeld moet in zijn geheel betaald worden voor het lopende jaar. Bij ontslag, schrapping of uitsluiting, blijft het lidgeld eveneens verschuldigd in zijn geheel voor het lopende jaar, terwijl ook het vervallen lidgeld verschuldigd blijft wanneer het nog niet werd voldaan,

Art. 9: De effectieve leden en toegetreden leden van de vereniging zijn verplicht:

" de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging alsook de besluiten van haar organen na te leven

" de belangen van de vereniging of één van haar organen niet te schaden

Art, 10: Ontslag  uitsluiting.

Elk effectief lid of toegetreden lid kan ten allen tijde ontslag nemen uit de vereniging. Dit ontslag zal in

het ledenregister opgenomen worden door de secretaris van de vereniging.

Een lid kan slechts worden uitgesloten door de algemene vergadering met een meerderheid van twee

derden van de stemmen. In afwachting van de beslissing omirent de uitsluiting van een lid, kan de raad

van bestuur het lidmaatschap schorsen van de persoon:

a. die de verplichtingen, opgelegd aan de leden in artikel 9, op ernstige wijze schendt

b. die, ondanks schriftelijke aanmaning, in gebreke blijft zijn financiële en/of administratieve verplichtingen tegenover de vereniging na te komen

De schorsing zal per aangetekende brief worden meegedeeld aan het betrokken lid, De schorsing kan maximaal zes weken duren, binnen deze termijn zal de algemene vergadering bijeenkomen om over de uitsluiting te beslissen, Tot op deze bijeenkomst van de algemene vergadering behoudt het betrokken lid al zijn lidmaatschapsrechten. Besluit de algemene vergadering niet tot uitsluiting over te gaan, dan vervalt van rechtswege de schorsing van het lid en wordt deze geacht nooit te hebben plaatsgehad. Bij uitsluiting of schorsing zal de raad van bestuurde beslissing motiveren aan het lid.

Het lidmaatschap van een effectief lid of een toegetreden lid eindigt automatisch door het overlijden van

de natuurlijke persoon, of ingeval van een rechtspersoon, door haar ontbinding, fusie, splitsing of faillissement.

Ontslagnemende, uitgesloten effectieve leden of toegetreden leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging en kunnen nooit teruggave of vergoeding vorderen van gestorte bijdragen of gedane inbrengen.

TITEL 111: Beheer

Art. 11: De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van tenminste drie leden en maximaal zeven leden die, bij voorkeur, lid zijn van de vereniging, Indien de algemene vergadering slechts drie leden telt, bestaat de raad van bestuur uit slechts twee personen. In ieder geval moet het aantal bestuurders steeds lager zijn dan het aantal leden van de algemene vergadering. De raad van bestuur kiest uit zijn

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

leden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester. Andere mogelijke functies kunnen benoemd worden als ondervoorzitter en bestuurslid. De raad van bestuur oefent haar bevoegdheden uit als college.

Art. 12: De bestuurders worden door de algemene vergadering met een gewone meerderheid

benoemd voor een termijn van twee jaar. Jaarlijks moet de helft van het bestuur zijn/haar functie opnieuw verkiesbaar stellen. Er wordt rekening gehouden met het feit dat voorzitter & schatbewaarder en de ondervoorzitter & secretaris niet tezelfdertijd hernieuwbaar mogen zijn, De mandaten van de raad van bestuur worden op functie gekozen.

De hieronder opgesomde functies zijn de beschikbare mandaten binnen de Raad van Bestuur.

" even jaren: voorzitter, secretaris, bestuurslid 1

" oneven jaren: ondervoorzitter, penningmeester, bestuurslid 2, bestuurslid 3.

De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit, Zo door vrijwillig ontslag, verstrijken van termijn of afzetting, het aantal bestuurders is teruggevallen tot onder het wettelijk minimum, dan blijven de bestuurders in functie totdat in hun vervanging is voorzien.

Art. 13: De afzetting van bestuurders kan door de algemene vergadering worden beslist door gewone meerderheid van het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden. Het moet evenwel uitdrukkelijk vernield worden op de agenda van de algemene vergadering.

Art. 14: De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de wet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als eiser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

Art, 15: De raad van bestuur kan geldig beslissen indien de meerderheid van de bestuurders aanwezig is. De beslissingen warden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend. Indien niet de helft van de bestuurders aanwezig is, kan een tweede vergadering worden samengeroepen waarbij geen quorum is vereist. ledere bestuurder kan op een schriftelijke wijze volmacht geven aan een andere bestuurder om hem op een vergadering van de raad van bestuur te vertegenwoordigen.

Art, 16: De voorzitter of secretaris roepen de raad bijeen. De voorzitter zit de vergadering voor. In geval van afwezigheid wordt deze vervangen in volgorde door de ondervoorzitter, de secretaris, de penningmeester of één van de commissarissen.

Art. 17: Van elke vergadering worden notulen gemaakt die, ondertekend door de secretaris, worden ingeschreven in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de secretaris of een bestuurder.

Art. 18: De raad van bestuur kan voor bepaalde handelingen en taken, en voor daden van dagelijks bestuur, zijn bevoegdheid overdragen aan een dagelijks bestuur, aan één of meer bestuurders, aan een lid van de algemene vergadering of zelfs aan een andere persoon, al dan niet lid van de vereniging. De duur waarvoor deze bevoegdheidsdelegatie plaatsgrijpt kan niet langer zijn dan twee jaar en het mandaat kan ten alle tijde met onmiddellijke ingang worden ingetrokken door de raad van bestuur.

Art. 19: Bestuurders die namens de vereniging optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

Art. 20: De algemene vergadering beslist over het door de raad van bestuur voorgestelde Huishoudelijk Reglement. Wijzigingen aan het Huishoudelijk Reglement kunnen worden opgesteld door de raad van bestuur, doch dienen ter bekrachtiging worden voorgelegd aan de algemene vergadering. Bij dit Huishoudelijk Reglement mogen, zonder strijdig te zijn met de bindende voorschriften van de wet of van de statuten, alle maatregelen warden getroffen in verband met de toepassing van de statuten en de regeling van de maatschappelijke zaken in het algemeen, en kan aan de leden of hun rechtverkrijgenden alles worden opgelegd wat in het belang van de vereniging wordt geacht.

TITEL IV: Algemene vergadering

Art. 21: De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden, en wordt voorgezeten door de

voorzitter van de raad van bestuur, door iemand van het dagelijks bestuur, of in hiërarchische volgorde:

de ondervoorzitter, de secretaris of de penningmeester. Indien zij dit wensen, kunnen ook toegetreden

leden aanwezig zijn, doch zij bezitten uitsluitend een raadgevend recht,

Een lid kan zich door een ander lid op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen. Elk lid kan

evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen. Elk lid beschikt over één stem op de algemene

vergadering.

Art. 22: De algemene vergadering is uitsluitend bevoegd voor,

1.Het wijzigen van de statuten

2.Het benoemen en afzetten van de bestuurder(s)

3.Desgevallen, de benoeming en de afzetting van de commissarissen

4.De goedkeuring van de begroting en van de rekening

5.De kwijting aan de bestuurders en de commissarissen

6.De vrijwillige ontbinding van de vereniging

s

. ` MOD2.2

b

7.De benoeming en de uitsluiting van een lid van de vereniging

8.De omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk

9.AIle gevallen waarin deze statuten het vereisen

Art. 23: De algemene vergadering wordt geldig bijeengeroepen door de raad van bestuur of door de voorzitter telkens als het doel of het belang van de vereniging zulks vereist en moet worden bijeengeroepen telkens wanneer een vijfde van de leden er om vraagt. De raad van bestuur zal in dat geval een algemene vergadering bijeenroepen binnen de 15 werkdagen met vermelding van de gevraagde punten op de agenda.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar en voor de begroting van het komend jaar, op een door de raad van bestuur te bepalen plaats en datum, die voor 31 maart van dat jaar valt. Aile effectieve en toegetreden leden worden minstens acht dagen voor deze algemene vergadering bij gewone brief of email uitgenodigd op de algemene vergadering. De uitnodiging wordt ondertekend door de secretaris of de voorzitter. Ze vermeldt dag, uur en plaats van de algemene vergadering.

De oproeping bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de raad van bestuur. Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door de leden, moet eveneens op de agenda worden vermeld. Dit onderwerp moet tenminste twee werkdagen voor de vergadering aan de voorzitter van de raad van bestuur overhandigd zijn. Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen niet behandeld worden. De algemene vergadering kan op geldige wijze een beslissing nemen over punten die niet op de agenda vermeld staan op voorwaarde dat alle leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn.

Art. 24: Inzake aangelegenheden, andere dan deze vermeld in art, 25 worden de besluiten genomen bij meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde effectieve leden. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Art. 25: Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 213° van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald. Op deze vergadering kan een geldig besluit genomen worden, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 2/3° der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede algemene vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 4/5° van de stemmen worden besloten.

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging worden dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van het doel der vereniging vereist.

Een meerderheid van 2/3° der stemmen is vereist voor het uitsluiten van een lid. Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn verdediging te kunnen voorzien.

Art. 26: Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend door de secretaris, worden opgenomen worden in een register. Dit register kan op de zetel van de vereniging door leden en belanghebbende derden worden ingezien. Uittreksels daarvan worden geldig ondertekend door de secretaris of door een bestuurder.

TITEL V: Inzagerecht leden en derden

Art. 27: Derden die van een belang doen blijken en de leden van de vereniging, hebben het recht om inzage en/of afschrift van de notulen van de algemene vergadering te vragen.

TITEL VI: Begrotingen  rekeningen

Art. 28: Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

Art. 29: De algemene vergadering neemt kennis van de verslagen van de raad van bestuur betreffende de activiteiten, de werking en de financiële situatie van de vereniging. Zij keurt in het bijzonder de rekeningen en de begrotingen van de vereniging goed. Zij geeft ontlasting aan de raad van bestuur.

TITEL VII: Ontbinding - vereffening

Art. 30: De ontbinding van de vereniging kan slechts uitgesproken worden op een daartoe specifieke buitengewone algemene vergadering, op de wijze zoals bepaald in de wet, behoudens de ontbinding van rechtswege of gerechtelijke ontbinding. In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan de rechtbank, een of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid, alsmede de vereffeningvoorwaarden.

Art. 31: In geval van ontbinding worden de activa, na aanzuivering van de schulden, overgedragen aan een vereniging dewelke een gelijkaardig doel nastreeft. De algemene vergadering die tot de ontbinding overgaat, zal aanduiden aan welke vereniging het vereffeningsaldo wordt overgedragen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOp 2.2

Luik B - vervolg

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting ot organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Art. 32: Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, is de wet van 27 juni 1921, of de wetgeving die deze wet zou vervangen na de oprichting van de vereniging, toepasselijk, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken ter zake.

Tweede uittreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 12 november 2011:

- de algemene vergadering aanvaard het ontslag van Bols Erik, Princeven 7, 2320 Hoogstraten, als secretaris van de vereniging

Uittreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 24 februari 2012:

- de algemene vergadering aanvaard het ontslag van Thys Jos, Pastoriestraat 87, 2340 Beerse, als voorzitter van de vereniging

Uittreksel uit het verslag van de algemene vergadering van 24 juni 2012:

- de algemene vergadering aanvaard de kandidatuur en benoemt Peeraer Dirk, Beersebaan 83, 2350 Vosselaar, als voorzitter van de vereniging

- het voltallige bestuur is sindsdien alsvolgt samengesteld:

Peeraer Dirk, voorzitter

Poefs Lutgart, penningmeester

Evers Bert, bestuurslid 1

Nuyts Nick, bestuurslid 2

Van Dyck Michel, bestuurslid 3

Van Dyck Michel

Bestuurslid

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 22/08/2012 - Annexes du Moniteur belge

Voor-

" behouden aan het Belgisch Staatsblad

25/03/2011
ÿþ llOd 21

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

Ondememingsnr : 0413.014.122 Benaming

(voluit) : Ambulancedienst Beerse

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : IJzerstraat 3 - 23240 Beerse

Onderwerp akte : wijziging statuten

Uit een verslag van algemene vergadering dd. 08/01/2006 werd beslist een de statuten te wijzigen

STATUTEN

Naam, zetel en secretariaat

Artikel 1.1

De vereniging zonder winstoogmerk draagt als naam "AMBULANCEDIENST BEERSE".

Artikel 1.2

De v.z.w. heeft als maatschappelijke zetel het volgend adres gevestigd te 2340 Beerse, IJzerstraat 3,

gelegen in het gerechtelijk arrondissement Turnhout.

Doel

Artikel 2.1

De vereniging stelt zich tot doel:

- Het transport met een ziekenwagen te verzekeren voor de bevolking en dit op een permanente basis;

zowel dringend als niet-dringend ziekenvervoer.

- Bijstand geven ter ondersteuning van de medische diensten bij grote calamiteiten en dit in overleg met de

gemeentelijke overheid of de aangestelde van de gezondheidsinspecteur.

- Preventief aanwezig te kunnen zijn met mensen en materieel bij evenementen.

Artikel 2.2

De v.z.w. mag alle type rechtshandelingen stellen die nodig of nuttig zijn voor het verwezenlijken van het maatschappelijk doel van de v.z.w. en dit onbeperkt en zonder tijds- of frequentielimiet. Zij mag tevens hiertoe alle roerende goederen of onroerende goederen verwerven, behouden, van de hand doen in welke vorm dan ook (eigendom, naakte eigendom, vruchtgebruik, gebruik te bede, bruikleen, bezit ...)

De v,z.w, kan tevens economische activiteiten uitoefenen voor zover deze bijkomstig blijven en de opbrengst van deze activiteiten integraal naar de realisatie van het statutair doel gaat.

Inkomsten

Artikel 3

De inkomsten bestaan uit:

1. Inkomsten uit het ziekenvervoer

2.Bijdragen en subsidies van overheidswege

3.Giften, schenkingen en erflatingen;

4.Toevallige baten.

Leden

Artikel 4.1

De vereniging telt zowel werkende leden als toegetreden leden.

Werkende leden

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

I11111 1111 111

*6399*

V beh

aa

Bel Staa

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

Artikel 4.2

Voor de werkende leden geldt het volgende:

1.Het minimum aantal werkende leden bedraagt minstens vijf.

2.AIle nieuwe werkende leden moeten door de Raad van bestuur voorgedragen worden op de

eerstvolgende algemene vergadering. De nieuwe leden, die aanvaard worden door de Raad van Bestuur treden

toe tot de vereniging als toegetreden lid tot aan hun aanvaarding door de eerst volgende Algemene

Vergadering. Het is de algemene vergadering die nieuwe werkende leden aanvaardt.

3.Het lid is houder van een geldig getuigschrift goedgekeurd door het Ministerie van Volksgezondheid en

van het Gezin, waaruit blijkt dat de betrokkene bekwaam is om de eerste zorgen toe te dienen.

Of

Het lid is in opleiding om bovengenoemd getuigschrift te halen.

Of

Het lid bezit de nodige bekwaamheid, door de wet opgelegd, om aan secundair ziekenvervoer te mogen

doen.

4.Elk nieuw lid heeft de minimumleeftijd van 17 jaar en vanaf de leeftijd van 65 jaar dient het lid driejaarlijks

een medisch getuigschrift'` geschikt° voor te leggen.

5.Elk nieuw lid moet bij toetreding een recent attest van goed zedelijk gedrag voorleggen aan de Raad van

Bestuur.

6.Elk nieuw lid moet de Nederlandse taal machtig zijn.

7.EIk jaar moet elk werkend lid schriftelijk kenbaar maken aan de Raad van Bestuur dat hij zijn lidmaatschap

verlengt met 1 jaar. Hiervoor wordt hij uitgenodigd door de Raad van Bestuur door toezending van een

standaardformulier in de eerste helft van de maand december, dat ten laatste op 31 december van het jaar

moet ingediend worden bij de secretaris. De eerste algemene vergadering keurt de ledenlijst goed.

Verlies van lidmaatschap

Artikel 5

Het niet tijdig bezorgen van het formulier lidmaatschap' (artikel 4.2.7) brengt de onmiddellijke uitsluiting van

het lid met zich mee.

Elk werkend lid verliest zijn lidmaatschap met onmiddellijke ingang indien hij niet meer voldoet aan de voorwaarden vermeld in artikel 4.2 §3.

Toegetreden leden

Artikel 6

Toegetreden leden kunnen opgedeeld worden in drie categorieën.

Ten eerste: Steunende leden.

Steunende leden kunnen door het bestuur worden aanvaard.

Hun bijdrage wordt jaarlijks door het bestuur vastgelegd.

Ten tweede: Ereleden.

Ereleden kunnen door de Raad van bestuur worden aanvaard.

Werkende leden die niet meer voldoen aan artikel 4.2§3 kunnen erelid worden; wanneer zij dit kenbaar

maken aan de Raad van bestuur.

Ten derde: Nieuwe leden.

Volgens artikel 4.2.2.

Raad van Bestuur, orgaan van dagelijks bestuur en vertegenwoordiging

Artikel 7.1

De Raad van Bestuur bestaat uit minimum vier leden en maximum 7 leden. De Raad van Bestuur wordt benoemd door de Algemene vergadering voor een periode van twee jaar; waarbij jaarlijks de helft van de Raad van Bestuur moet vervangen worden. Met dien verstande dat de voorzitter & schatbewaarder en de ondervoorzitter & secretaris niet terzeifdertijd hernieuwbaar mogen zijn.

Artikel 7.2

De mandaten van de Raad van Bestuur worden op functie gekozen. De hieronder opgesomde functies zijn

de beschikbare mandaten binnen de Raad van Bestuur.

Voorzitter herverkiesbaar in de even jaren

Ondervoorzitter herverkiesbaar in de oneven jaren

Schatbewaarder herverkiesbaar in de oneven jaren

Secretaris herverkiesbaar in de even jaren

Adjunct-secretaris herverkiesbaar in de oneven jaren

Speciaal mandaat herverkiesbaar in de even jaren

Speciaal mandaat herverkiesbaar in de oneven jaren

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge

De mandaten worden in deze volgorde aangeduid.

Artikel 7.3

Het mandaat eindigt:

1. bij overlijden

2.bij ontslag door de betrokkene

3.bij de afzetting door de Algemene vergadering, die dit te allen tijde kan beslissen

4.bij wettelijke redenen.

Artikel 7.4

De Raad van Bestuur handelt als college; hij heeft de volgende bevoegdheden:

1.Hij is verantwoordelijk voor het bestuur van de vz.w., het dagelijks bestuur inbegrepen, zonder bijkomende goedkeuring van de Algemene Vergadering, hij is bevoegd voor alle handelingen, zonder uitzondering, van bestuur en beschikking, ook voor het vervreemden, zelfs om niet, en van het hypothekeren, van het lenen en uitlenen, zonder limiet op de termijn, van roerende en onroerende goederen; hij is bevoegd voor alle verzekerings" en bankverrichtingen, inclusief het opheffen van hypotheken;

2.Hij vertegenwoordigt de v.z.w., zonder bijkomende machtiging van de Algemene Vergadering, voor gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en handelingen; hij kan optreden in alle rechtsgedingen, tegen de v.z.w. gevoerd; hij beslist autonoom over het al dan niet gebruiken van rechtsmiddelen, zoals (bij wijze van voorbeeld) verzet, beroep, cassatieberoep, annulatieberoep, verzoek tot schorsing, inclusief juridische acties zoals kortgeding of op eenzijdig verzoekschrift; hij verbindt geldig de vereniging in alle type contracten die er mogelijk zijn. De voorzitter samen met één bestuurder wie het ook is of drie bestuurders, wie ze ook zijn, kunnen met hun gezamenlijke handtekening de v.z.w. verbinden en vertegenwoordigen in alle materies; het louter bewijs van hun benoeming volstaat hiervoor.

3.hij heeft de residuaire bevoegdheid binnen de v.z.w. voor alles wat niet is geregeld, behalve voor wat expleciet door de Wet aan de Algemene Vergadering is gegeven én voorbehouden en voor alles wat door deze statuten expliciet aan een ander orgaan is gegeven én niet aan de algemene vergadering door de Wet is voorbehouden

4.hij is, binnen het zonet vermeld kader, volledig bevoegd voor het regelen van alle materies die noch door de wet, noch door deze statuten zijn geregeld.

Artikel 7.5

De Raad van Bestuur vergadert op bijeenroeping door de voorzitter of door minimum twee bestuurders.

Minstens éénmaal per maand en verder zo dikwijls als het belang van de v.z.w. dit vraagt.

Artikel 7.6

De Raad van Bestuur neemt zijn beslissingen met gewone meerderheid van stemmen. Bij gelijke verdeling

van de stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Bij het nemen van beslissingen mag niet van de dagorde afgeweken worden.

Artikel 7.7

De secretaris of zijn aangestelde maakt van elke Raad van Bestuur een schriftelijk verslag op.

Dit verslag wordt opgemaakt en ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Dit verslag wordt opgetekend in een register, dal ter inzage ligt van de werkende leden en bewaard wordt in het archief van de vereniging op de maatschappelijke zetel. Een kopie van dit verslag wordt per e-mail of per post bezorgd aan alle werkende leden binnen de twee weken na de Raad van Bestuur.

Artikel 7.8

De Raad van Bestuur kan bij gewone beslissing de bevoegdheden tot het ondertekenen van de gewone briefwisseling en de kwijtschriften ten aanzien van derden delegeren aan de voorzitter, de secretaris of een door de Raad van Bestuur daartoe gemachtigde persoon:

De Raad van Bestuur kan bij gewone beslissing de bevoegdheden tot het ondertekenen van de akten van dagelijks bestuur delegeren aan leden van de Raad van bestuur , die hun bevoegdheden twee aan twee uitvoeren.

Onder dezelfde omstandigheden en op elk moment kan deze delegatie stopgezet worden.

De algemene vergadering

Artikel 8.1

De algemene vergadering wordt bijeengeroepen op de eerste vrijdag van februari om 20u00.

De oproeping gebeurt schriftelijk, per gewone brief of per mail, minstens 8 kalenderdagen voor de algemene

vergadering. De oproeping vermeldt aile agendapunten, dag, uur en plaats van de algemene vergadering. De

Raad van bestuur bepaalt plaats van de algemene vergadering; met deze beperking dat de plaats van de

algemene vergadering moet gelegen zijn binnen het werkgebied.

Voorbehouden man het Belgisch Staatsblad

De Raad van Bestuur zorgt ervoor dat de leden die niet over elektronische mail beschikken per gewone brief opgeroepen worden. De leden die per gewone brief wensen opgeroepen te worden melden dit schriftelijk aan de Raad van Bestuur.

De oproeping bevat alle bijlagen zodat het voor de werkelijke leden duidelijk is waar het over gaat zodat de algemene vergadering kan voorbereid worden.





Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/03/2011- Annexes du Moniteur belge Artikel 8.2

Enkel de algemene vergadering is bevoegd voor de volgende zaken:

1.Goedkeuring van de statuten en goedkeuring van welke wijziging van de statuten dan ook;

2.(her)benoeming van de bestuurders, vaststelling van de eventuele vergoeding van de bestuurders, kwijting van de bestuurders en instellen van een vordering tegen de bestuurders wegens foutief beheer en het afzetten van bestuurders;

3.(her)benoeming van de commissaris(sen), vaststelling van de eventuele vergoeding van de commissaris(sen), kwijting van de commissaris(sen) en het instellen van een aansprakelijkheidsvordering tegen de commissaris(sen).

4.Goedkeuring van de jaarrekening en de goedkeuring van de begroting;

5,Goedkeuring van het principe van ontbinding van de vereniging, benoeming van de vereffenaar naar aanleiding van de vereffening in het kader van de ontbinding, beslissing tot het bepalen van de vergoeding van de vereffenaars bij een vrijwillige ontbinding en bestemming van het actief van de vereniging naar aanleiding van de ontbinding;

6.Beslissing tot uitsluiting van een werkend lid;

7.Beslissing tot omzetting van de v.z.w. in een V.S.O.

8.Goedkeuring van het voorstel gedaan door de Raad van Bestuur van het Reglement van inwendige orde 9.Alle andere door de statuten aan de algemene vergadering expliciet toegekende bevoegdheden.

Artikel 8.3

Een buitengewone algemene vergadering dient bijeengeroepen te worden door de Raad van Bestuur

wanneer minimum 1/5 van haar leden dit wensen en dit binnen de 2 weken .

Een buitengewone algemene vergadering dient bijeengeroepen te worden wanneer één vijfde van de

werkende leden hierom vraagt en dit binnen de 2 weken .

Artikel 8.4

Ieder werkend lid kan zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door één ander werkend lid. Hiervoor geeft het lid een schriftelijke machtiging, die voor de aanvang van de algemene vergadering overhandigd wordt aan de voorzitter van de algemene vergadering. Elk aanwezig werkend lid kan slechts 1 niet aanwezig werkend lid vertegenwoordigen.

Artikel 8.5

De secretaris of zijn aangestelde maakt van de Algemene Vergadering een schriftelijk verslag op.

Dit verslag wordt opgemaakt en ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Dit verslag wordt opgetekend in een register, dat ter inzage ligt van de werkende leden en bewaard wordt in het archief van de vereniging op de maatschappelijke zetel. Een kopie van dit verslag wordt per e-mail of per post bezorgd aan alle werkende leden binnen de twee weken na de Algemene Vergadering.

Derden die van een belang doen blijken, hebben het recht om inzage en/of afschrift van de notulen van de algemene vergadering.

Looptijden, periodes en einde van de v.z.w.

Artikel 9.1

De v.z.w. is opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 9.2

Het boekjaar loopt van 1 januari tot 31 december en valt dus samen met een kalenderjaar.

Artikel 9.3

Bij de ontbinding is de belangeloze bestemming van het vermogen de bestemming aan een v.z.w. met een

doel gelijkaardig aan dat van deze v.z.w. .

Artikel 9.4.

Voor alles wat in deze statuten niet uitdrukkelijk is geregeld, is de wet van 27 juni 1921, of de wetgeving die deze wet zou vervangen na de oprichting van de vereniging, toepasselijk, de algemene wettelijke bepalingen, het huishoudelijk reglement en de gebruiken terzake.

Jos Thys

Voorzitter



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

02/03/2011
ÿþJ Mod 2.1

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

1111111111111y1J111!IIIii

V. beh. aai Bel Staa

NEERGELEGD

GRIFFIE RECHTBANK VAN

18 FER, 2011

KOOPHANgiefiVURNHOUT

De" g -;ífi

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2011- Annexes du Moniteur belge

`: Ondernemingsnr : 0413.014.122

Benaming

(voluit) : Ambulancedienst Beerse

Rechtsvorm : Vereniging " zonder winstoogmerk

Zetel : IJzerstraat 3 - 23240 Beerse

Onderwerp akte : Ontslag/benoeming/herbenoeming

Uit een verslag van algemene vergadering dd. 04/02/2011 blijkt dat volgende beslissingen werden genomen; met ingang van 04/02/2011:

- Frank Mampaey - Steenovenstraat 45 - 2340 Beerse wordt ontslagen als ondervoorzitter vanaf 04/02/2011 - Tim Van Breda - Molenberg 33 - 2340 Beerse wordt ontslagen als gewoon bestuurlslid vanaf 04/02/2011

- Drik Peeraer- Beersebaan 83 - 2350 Vosselaar wordt verkozen als ondervoorzitter met ingang vanaf;

04/0212011 voor een termijn van 2 jaar

- Nick Nuyts - Urnenstraat 8 - 2340 Beerse wordt verkozen als gewoon bestuurslid met ingang vanaf: 04/02/11 voor een periode van 2 jaar

- Lutgart Poels- Ossenweg 1 - 2340 Beerse wordt herverkozen als penningmeerster met ingang vanaf: 04/02/2011 voor een periode van 2 jaar

- Hubert Evers - St- Sebastaanstraat 9 - 2340 Beerse wordt herverkozen als speciaal mandaat met ingang; vanaf 04/02/2011 voor een periode van 2 jaar.

Het volledig bestuur is als volgt samengesteld

Jos Thys : Voorzitter

Dirk Peeraer : Ondervoorzitter

Lutgart Poels: Penningmeester

Erik Bols: Secretaris

Bert Evers: Speciaal Mandaat

Nick Nuyts: Gewoon bestuurslid

Michel Van Dijck: Gewoon bestuurlid

Jos Thys

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de persoto)n(en) bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
AMBULANCEDIENST BEERSE

Adresse
IJZERSTRAAT 3 2340 BEERSE

Code postal : 2340
Localité : BEERSE
Commune : BEERSE
Province : Anvers
Région : Région flamande