CALIDORNA

Divers


Dénomination : CALIDORNA
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 599.756.740

Publication

02/03/2015
ÿþMOD. 2.2

Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte



Neergelegd

26-02-2015

Griffie

*15303632*

Voor-

behouden

aan het

Belgisch Staatsblad

0599756740

Ondernemingsnummer :

(voluit) :

Benaming

CALIDORNA

Rechtsvorm :

Zetel :

(volledig adres)

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Oprichting

Private stichting

(verkort) :

Henri Van Heurckstraat 15 2000 Antwerpen

Onderwerp akte :

~~Uittreksel uit een akte verleden voor Meester Johan KIEBOOMS, geassocieerd Notaris te 2000 Antwerpen, Amerikalei 163, op zesentwintig februari tweeduizend vijftien, betreffende de oprichting van de private stichting  CALIDORNA , met zetel te 2000 Antwerpen, Henri van Heurckstraat 15, in het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

1. NAUWKEURIGE AANWIJZING VAN DE STICHTER (artikel 2)

De heer WACHSMANN Martin Hubert Willi, van Zwitserse nationaliteit, geboren te Reinach (kanton Basel-Landschaft) (Zwitserland) op 22 januari 1962, met Zwitsers paspoortnummer F2675861, wonend te 8123 Ebmatingen (Zwitserland), Lebernhöhe 6, met Belgisch Bis-registernummer 624122177-73.

2. RECHTSVORM EN NAAM (artikel 1)

a) rechtsvorm : private stichting

b) naam : CALIDORNA

3. ZETEL (artikel 3)

De zetel van de private stichting is gevestigd te 2000 Antwerpen, Henri van Heurckstraat 15, in het

gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

4. DOEL - ACTIVITEITEN (artikel 5)

De private stichting wordt opgericht ter verwezenlijking van de volgende belangeloze doelen:

I. Het eerste belangeloze doel van de private stichting bestaat uit het bijdragen tot een meer menswaardige samenleving waarin het respect voor allen en een daadwerkelijke inzet voor de meest kwetsbaren vooropstaan, uit het bestrijden van armoede en onrechtvaardigheid, het bijstaan van de sociaal en fysisch zwakkeren in de samenleving, kinderen en jongeren incluis, zowel in het binnenland als in het buitenland. In het bijzonder kan de private stichting, met het oog op de realisatie van dit belangeloze doel, onder meer de volgende activiteiten verrichten (waarbij deze lijst niet exhaustief is):

" Het financieel ondersteunen van het Rode Kruis  Vlaanderen.

" Het ondersteunen van kansarme ouderen die in mensonwaardige omstandigheden hun oude dag doorbrengen.

" Het ondersteunen van ontwikkelingshulp.

" Het tijdelijk ondersteunen van ondernemers in nood.

" Het verschaffen van beperkte en tijdelijke huursubsidies aan personen die zware financiële problemen hebben.

" Het steunen van projecten die mensen in nood nieuwe kansen geven, op het gebied van educatie, levensstandaard en gezondheidszorg.

" De organisatie, begeleiding en ondersteuning van de vorming van onder meer jeugdwerkbegeleiders op vlak van creativiteitsontwikkeling, spel en begeleidershouding.

" Het ondersteunen en bevorderen van de werking van jeugdverenigingen, jeugdhuizen, speelpleinwerking, kinderrechtenorganisaties en alle andere organisaties die de ontwikkeling van

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

kinderen en jongeren bevorderen.

" Het ondersteunen en mee helpen organiseren van jeugdkampen, sportactiviteiten of andere vakantieprojecten die jongeren de kans geven zich uit te leven en zinvol bezig te zijn.

" Organiseren en financieren van ééndaagse en meerdaagse activiteiten en (praktische) hulp voor behoeftige kinderen getroffen door ziekte, armoede en trauma.

" Het financieren van de kosten van (bijzondere) gezondheidszorg (verblijf ziekenhuis, medische ingrepen, medicijnen, reiskosten naar het buitenland, en dergelijke meer).

" Het organiseren van opleiding- en onderwijsprojecten in binnen- en buitenland.

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Het tweede belangeloze doel van de private stichting is gericht op het verleggen van de kennisgrenzen in de wetenschapsgebieden door het stimuleren, ondersteunen en financieren van fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek, en het bevorderen van de kwaliteit ervan. In het bijzonder kan de private stichting, met het oog op de realisatie van dit belangeloze doel, onder meer de volgende activiteiten verrichten:

" Steun verlenen aan talentvolle individuele onderzoekers onder andere door het verstrekken van (doctoraats- en studie)beurzen, publicatiebijdragen en andere persoonsgerichte subsidies.

" Ondersteunen van nationale en internationale onderzoeksploegen bij de uitvoering van wetenschappelijk hoogstaande projecten onder andere door het verstrekken van subsidies voor personeelsplaatsen, het mede mogelijk maken van noodzakelijke investeringen, en andere groepsgerichte subsidies.

" Bevorderen van wetenschappelijke contacten, samenwerking en kennisuitwisseling, nationaal en internationaal, onder andere door het verstrekken van toelagen voor het organiseren van internationale congressen in België, voor het actief deelnemen aan internationale congressen in het buitenland, voor studie- en stageverblijven in het buitenland.

Het derde belangeloze doel van de private stichting bestaat uit de behartiging van de belangen van mevrouw Charlotte Stettler, mevrouw Nicole Stettler en van haar afstammelingen te weten haar kinderen, Nicolas Wachsmann, Celine Mercier, Henri Mercier en Charline Christiaens, haar kleinkinderen en hun respectieve afstammelingen (zowel bloedverwanten als gewoon of vol geadopteerden).

Dit derde belangeloze doel bestaat onder andere uit de ondersteuning en financiering van hun wetenschappelijke, materiële, commerciële, educatieve, intellectuele, kunstzinnige en andere projecten, zonder dat deze personen daartoe een vorderingsrecht hebben en (in principe) zonder dat aan deze personen uitkeringen in speciën worden gedaan.

Bij het nemen van beslissingen met betrekking tot dit doel, zal de raad van bestuur zich op prioritaire wijze richten op het tussenkomen bij noodgevallen (bijvoorbeeld fysische of mentale handicaps, gezondheidsproblemen, werkloosheid en behoeftigheid in het algemeen). In het bijzonder, kan de private stichting met het oog op de behartiging van de familiale belangen onder meer de volgende activiteiten verrichten:

" Huishoudelijke hulp ter beschikking stellen in de meest ruime zin van het woord.

" Een kinderoppas voor de nog niet schoolgaande afstammelingen of voor naschoolse opvang van de andere afstammelingen ter beschikking stellen.

" De educatieve, professionele en intellectuele ontwikkeling van de jongeren stimuleren door bijvoorbeeld:

- de terbeschikkingstelling van een wagen en een studentenwoning, inclusief meubels, computer, printer, telefoon, en dergelijke meer.

- de financiering van de inschrijvingsgelden, boeken en ander studiemateriaal, tenzij het betreffende familielid al in het verleden bewezen heeft dat hij bepaalde studies niet aan kan of niet voldoende inzet betoont.

- het aanbieden van buitenlandse reizen, bijkomende opleidingen, zoals muzikale of taalopleidingen, enz., doch enkel binnen een redelijk kader.

" Ingeval van geestelijk of fysisch gehandicapte afstammelingen, bijzonder onderwijs en opvang als mede bijzonder materiaal (studiemateriaal, medisch materiaal enz.) ter beschikking stellen.

" Medische kosten en materiaal ter beschikking stellen in geval ziekte of ongeval.

" Voor de oudere of hulpbehoevende familieleden, een thuisverpleegster, hulp in het huishouden, een gezelschapsdame enz. ter beschikking stellen. De aanpassing van de woning of het ter beschikking stellen van aangepast meubilair.

" Opname in een geriatrische instelling of rustoord regelen, en de kosten en lasten hiervan vergoeden.

" Bijscholing van werkloze familieleden of familieleden die hogerop in hun carrière wensen te klimmen (dag- of avond- of weekendonderwijs).

" Ter beschikking stelling van een woning.

" Verschaffen van een goedkope lening voor de aanschaf van een woning en/of een tweede woning

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Luik B - vervolg

(voorbeeld een vakantiewoning in binnen- of buitenland).

" Verschaffen van een goedkope lening voor het opstarten van een onderneming, voor de deelname in een joint-venture, etc.

" Behoeftige familieleden te goeder trouw, voorzien in levensonderhoud indien zij zelf niet (meer) over voldoende middelen beschikken, bijvoorbeeld naar aanleiding van een faillissement, doch enkel voor zolang het betreffende lid behoeftig is en concrete stappen onderneemt om terug op eigen benen te staan.

" De muzikale, artistieke, sportieve, culturele ontwikkeling van de familieleden stimuleren door het ter beschikking stellen van de nodige materialen (muziekinstrumenten, kunstwerken, enz.), het mogelijk maken van de lessen en de verplaatsingen.

" Begrafenis van familieleden organiseren en verzorgen.

" Het organiseren van communie- en familiefeesten.

Voorbehouden

MOD. 2.2

aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

De private stichting behartigt haar drie belangeloze doelen gelijktijdig en mag hiervoor onder meer het genormaliseerde jaarresultaat van het voorbije boekjaar aanwenden.  Genormaliseerd betekent  zonder rekening te houden met bijzondere opbrengsten zoals ontvangen schenkingen . Het  jaarresultaat betekent  het jaarlijkse nettoresultaat (winst) vóór aftrek van de uitgaven ter realisatie van de doelen .

Maximaal 15% (vijftien procent) van dit jaarresultaat mag besteed worden aan de verwezenlijking van het eerste en het tweede doel gezamenlijk.

Het saldo van het jaarresultaat en het restant van het gehele vermogen van de private stichting mag besteed worden aan het derde doel van de private stichting, zijnde de verzorging van mevrouw Charlotte Stettler voornoemd, mevrouw Nicole Stettler, voornoemd, en haar afstammelingen zoals voornoemd.

Hierbij zal de stichting steeds voor ogen houden dat het vermogen dient te worden beheerd met een lange termijn visie waarbij zij zich mede zal laten leiden door het belang van de toekomstige op heden nog ongeboren generaties.

Vanaf het overlijden van het laatste lid van de familie van Nicole Stettler, mag het volledige vermogen van de private stichting gelijkmatig worden besteed aan de behartiging van de overige twee doelen.

De private stichting behartigt deze doelen op volledig discretionaire wijze, doch dient hierbij te allen tijde voor wat betreft het derde doel de belangen van de diverse betrokken personen te respecteren en te verzekeren. De private stichting bepaalt tevens op volledig discretionaire wijze, binnen de hiervoor vastgelegde grenzen, welk deel van haar vermogen op welke wijze voor de behartiging van haar diverse doelen aangewend wordt. Dit houdt onder meer in dat de private stichting kan beslissen om niet alle betrokkenen op dezelfde wijze of in dezelfde mate te begunstigen of te verzorgen. Zij kan wat het derde doel betreft afzien van de aanwending van het vermogen ten gunste van één of meer personen die daden hebben gesteld of stellen die ernstig indruisen tegen het algemene belang van de familie van mevrouw Nicole Stettler.

Ieder persoon die probeert het bestaan van de private stichting zelf, de beslissingen van de raad van bestuur, de statuten van de private stichting in zijn geheel of ten dele, de overdrachten aan de private stichting, de (eventuele) begunstiging van alle of bepaalde personen of instellingen waarvan de belangen dienen te worden behartigd conform de doelen van de private stichting geheel of gedeeltelijk aan te vechten, kan door de raad van bestuur worden geacht niet meer te behoren tot de personen of instellingen waarvan de belangen conform de doelen van de private stichting worden behartigd, behoudens indien de aanvechting rechtmatig blijkt te zijn. Deze bepaling dient extensief te worden geïnterpreteerd en geldt voor alle beslissingen of verbintenissen van de private stichting, zowel in rechte als in feite en voor het geval de aanvechting direct of indirect gebeurt. Als poging tot aanvechting geldt in het bijzonder elke handeling die de werking van de private stichting in zijn geheel of gedeeltelijk zou kunnen stopzetten, hinderen of wijzigen zowel in rechte als in feite. In het bijzonder wordt hieronder verstaan elke handeling voor een binnen- of buitenlandse rechtsprekende instantie met het oog op het opheffen van de private stichting of de beslissingen van de raad van bestuur, ze niet tegenstelbaar, ongeldig of niet-uitvoerbaar te verklaren. Ingeval van de poging tot aanvechten afstand wordt genomen, kan de raad van bestuur beslissen de uitsluiting ongedaan te maken.

De private stichting dient haar patrimonium op een normale wijze te beheren, zijnde zoals een goede huisvader zijn privévermogen beheert, waarbij de nodige aandacht moet worden besteed aan de instandhouding en valorisatie van het vermogen. Hierbij kan de private stichting onder meer volgende verrichtingen stellen: roerende en onroerende of andere verrichtingen of handelingen, zoals het sluiten van contracten, verrichten van beleggingen, investeren in roerende goederen, inclusief doch niet uitsluitend in effecten, kunstvoorwerpen, enz., verhuren, aan- en verkopen en oprichten, bouwen, verbouwen, afbreken van onroerende goederen, giften, legaten of subsidies aanvaarden, op zich nemen van kosten en lasten ter ontlasting van de in de doelen vernoemde

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD. 2.2

Luik B - vervolg

personen en/of instellingen, het uitvoeren van verbintenissen lastens deze personen en/of instellingen, samenwerken met, deelnemen in, of op gelijke wijze, rechtstreeks of zijdelings,

belangen nemen in ondernemingen van allerlei aard, het aangaan van lijfrenteovereenkomsten met de in het derde doel gedefinieerde personen, het overdragen van het vermogen naar een andere Belgische of buitenlandse stichting of gelijkaardige rechtsfiguur met dezelfde statuten wat betreft de doelomschrijving en bevoegdheden van de raad van bestuur en de raad van toezicht.

Elke handeling die commercieel risico voor de private stichting zou kunnen meebrengen, is uitgesloten. Tot het doel van de private stichting behoort niet een onderneming te exploiteren of zich bezig te houden met verrichtingen van winstgevende aard.

De private stichting kan voorts alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks betrekking hebben op haar doelen. Zij kan in het bijzonder haar medewerking verlenen en deelnemen aan iedere activiteit die met haar doelen overeenstemt.

De private stichting streeft haar doelen na, onafhankelijk van elke politieke, ideologische, filosofische, religieuze of taalkundige beschouwing.

De private stichting mag geen stoffelijk voordeel verschaffen aan de stichter(s), de bestuurders, of enig ander persoon, behalve, in dit laatste geval, indien dit kadert in de verwezenlijking van de belangeloze doelen.

5. DUUR VAN DE PRIVATE STICHTING (artikel 4)

Onverminderd het bepaalde in artikel 20 van deze statuten, is de private stichting opgericht voor een

onbepaalde termijn.

6. BESTUUR

a) Algemeen (artikel 6)

De stichting wordt bestuurd door een als college handelende raad van bestuur die bestaat uit

minstens drie (3) leden.

De raad van bestuur kan onder zijn leden een voorzitter kiezen.

b) Benoeming, beëindiging en afzetting van de bestuurders (artikel 7)

De eerste bestuurders worden benoemd door de stichter van de private stichting voor een onbepaalde duur onverminderd het bepaalde in artikel 10 en behoudens andersluidende beslissing bij de aanstelling. De opvolger wordt voorgedragen door de aftredende bestuurder, mits goedkeuring van minstens één andere bestuurder en van de meerderheid van de leden van de raad van toezicht. Het bestuursmandaat eindigt:

- door vrijwillig aftreden;

- door het verstrijken van de termijn van het bestuursmandaat;

- door overlijden;

- door ontslag door de raad van bestuur wegens een zwaarwegende reden;

- door ontslag door de raad van toezicht wegens duurzame ontwrichting binnen de raad van bestuur mits een beslissing met een drie/vierden (3/4) meerderheid in een voltallige vergadering van de raad van toezicht;

- door ontslag door de raad van bestuur die hiertoe dient te beslissen met unanieme stemmen (met uitzondering van de geviseerde bestuurder) in een voltallige vergadering én mits goedkeuring door de raad van toezicht die hiertoe dient te beslissen met een twee/derde (2/3) meerderheid in een voltallige vergadering van de raad van toezicht;

- door besluit tot afzetting vanwege de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement waar de private stichting haar zetel heeft, in de gevallen bij de wet bepaald;

- door fysische of geestelijke onbekwaamheid vastgesteld door een geneesheer.

Indien ingevolge het einde van een bestuursmandaat, het aantal bestuurders minder dan drie bedraagt, voorzien de overblijvende bestuurders in zijn/haar vervanging in afwachting van de beslissing tot benoeming van een nieuwe bestuurder.

In geen geval mogen personen, waarvan de belangen dienen behartigd te worden conform de doelen van de private stichting, als bestuurder van de private stichting worden benoemd.

c) Vergadering van de raad van bestuur (artikel 9)

De raad van bestuur vergadert telkens wanneer een bestuurslid het nodig acht, of wanneer de

meerderheid va de leden van de raad van toezicht hierom verzoekt.

Ieder bestuurslid is tot bijeenroeping bevoegd.

De oproepingen worden minstens acht dagen voor de vergadering aan de bestuurders verstuurd,

behalve in geval van hoogdringendheid, waarvan verantwoording moet worden gegeven in de

notulen van de vergadering. Deze oproepingen bevatten de agenda, de datum, de plaats en het uur

van de vergadering, en worden gedaan per brief, luchtpost, telegram, telex, telefax, e-mail of op een

andere schriftelijke wijze.

De oproepingen worden geacht gedaan te zijn bij hun verzending.

Aan de raad van toezicht, op het adres van haar voorzitter wordt minstens acht dagen voor de

vergadering een uitnodiging voor de vergadering toegezonden.

Wanneer alle leden van de raad aanwezig of geldig vertegenwoordigd zijn, moet geen bewijs worden

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD. 2.2

Luik B - vervolg

geleverd van een voorafgaande oproeping.

De vergaderingen worden gehouden op de zetel van de private stichting of op de plaats aangeduid in

de oproepingen, in België of - uitzonderlijk - in het buitenland.

Bijeenkomsten van de raad van bestuur kunnen geldig gehouden worden bij wijze van tele- en

videoconferentie.

Zij worden voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, indien deze laatste verhinderd

is, door de oudste ondervoorzitter, of, bij ontstentenis van beiden, door een door de andere leden

aangeduide bestuurder.

Indien in dit laatste geval geen overeenstemming kan worden bereikt, wordt de raad voorgezeten

door de oudste bestuurder in jaren, die aanwezig is.

d) Besluitvorming - Vertegenwoordiging van afwezige leden (artikel 10)

a) Behalve in geval van overmacht, kan de raad slechts beraadslagen en besluiten nemen indien tenminste de meerderheid van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is, d.i. minstens 2 van zijn leden.

Indien deze voorwaarde niet is vervuld, kan een nieuwe vergadering worden samengeroepen die geldig zal beraadslagen en beslissen over de punten die op de agenda van de vorige vergadering voorkwamen, doch enkel indien tenminste twee bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Iedere bestuurder kan per brief, telex, telegram, telefax of op een andere schriftelijke wijze, een ander lid van de raad van bestuur volmacht geven om hem/haar op een vergadering van de raad te vertegenwoordigen en in zijn plaats te stemmen.

Een bestuurder kan niet meer dan één collega vertegenwoordigen.

b) Behoudens het hierna sub e) en het bepaalde in artikel 19 van deze statuten, worden de besluiten van de raad van bestuur bij gewone meerderheid van stemmen genomen. Ieder bestuurslid heeft één stem.

Indien in een raadszitting, geldig samengesteld, één of meerdere bestuurders of hun gevolmachtigden zich van stemming onthouden, wordt/worden deze bestuurder/bestuurders geacht een negatieve stem te hebben uitgebracht.

Indien de stichter lid is van de raad van bestuur, heeft deze een vetorecht over alle door de raad van bestuur genomen beslissingen.

c) In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de private stichting het vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. Zij worden gedateerd op de dag dat de laatste bestuurder het betreffende document ondertekent.

d) Het beheer en de aanwending van het vermogen van de private stichting behoort tot de exclusieve en discretionaire bevoegdheden van de raad van bestuur binnen de hierboven bepaalde doelen en met de hierna bepaalde bemerkingen. De raad van bestuur beslist in dit kader autonoom over de aard en de omvang van de bestemming van het vermogen ten bate van de personen en/of instellingen waarvan de belangen dienen te worden behartigd zoals bepaald in de doelen van de private stichting. De raad van bestuur kan het beheer van een deel of het geheel van het vermogen toevertrouwen aan een of meerdere financiële instellingen. Tot de bevoegdheid van de raad van bestuur behoort aldus onder meer:

- de beoordeling van de aard en de omvang van de begunstiging van de personen en/of instellingen waarvan belangen dienen te worden behartigd conform de vastgestelde doelen van de private stichting alsook de concrete uitvoering van deze begunstiging;

- het beheer en de aanwending van het vermogen van de private stichting conform de vastgestelde doelen van de private stichting.

De personen en/of instellingen waarvan de belangen dienen te worden behartigd conform hetgeen is bepaald in de doelomschrijvingen van de private stichting beschikken over geen enkel juridisch recht of enige aanspraak op begunstigingen of uitkeringen van het vermogen van de private stichting. Deze personen en/of instellingen beschikken derhalve over geen enkel juridisch recht of enige aanspraak ten aanzien van de private stichting waarop enige schuldeiser of andere derden bewarend of uitvoerend beslag kan leggen of enig recht kan laten gelden.

Aldus kan de hoedanigheid van persoon en/of instelling waarvan de belangen dienen te worden behartigd er niet toe leiden dat enig (eventueel) voordeel of recht van deze persoon en/of instelling dat nog niet definitief werd toegekend, wordt vervreemd, overgedragen of bezwaard.

e) Kunnen slechts met een twee/derden (2/3) meerderheid van stemmen in een voltallige raad worden genomen, besluiten tot:

(i) de benoeming of ontslag van bestuurders;

(ii) belangrijke investeringen, zijnde investeringen van meer dan vijftigduizend euro (¬ .50.000,00);

(iii) de vervreemding of bezwaring van een substantieel deel van het in de private stichting opgebouwde vermogen;

(iv) belangrijke bestedingen en uitgaven die een bedrag van vijftigduizend euro (¬ .50.000,00) overschrijden;

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD. 2.2

Luik B - vervolg

(v) de liquidatie of verkoop van de meerderheidsparticipaties gehouden door de private stichting;

(vi) de overdracht van het vermogen naar een andere Belgische of buitenlandse stichting of gelijkaardige rechtsfiguur.

Indien de raad niet voltallig aanwezig, dan wel vertegenwoordigd is, wordt een tweede vergadering gehouden, te houden niet eerder dan twee en niet later dan zes weken na de eerste. Deze tweede vergadering is bevoegd het besluit te nemen mits unanieme stemmen van de aanwezige bestuurders, ongeacht het aantal ter vergadering aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders. Het in de voorgaande volzin bepaalde is uitsluitend van toepassing indien van alle niet-aanwezige en niet-vertegenwoordigde bestuursleden een ontvangstbevestiging van de oproeping voor de vergadering op deze vergadering aanwezig is, dan wel indien duidelijk is gebleken dat de afgifte van een ontvangstbevestiging door de ontvanger is geweigerd.

f) Inzake de in sub e) vermelde besluiten, wordt aan de raad van toezicht een vetorecht toegekend mits een meerderheid van twee derden (2/3) van de stemmen in een voltallige raad van toezicht met uitzondering van besluiten, zoals bepaald in sub e) (i) in welk geval het vetorecht van de raad van toezicht kan worden uitgeoefend bij gewone meerderheid van stemmen in een voltallige vergadering. Indien de raad van toezicht niet voltallig aanwezig dan wel vertegenwoordigd is, wordt een tweede vergadering gehouden, te houden niet eerder dan twee en niet later dan zes weken na de eerste. Deze tweede vergadering is bevoegd het vetorecht uit te oefenen mits unanieme stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, ongeacht het aantal ter vergadering aanwezige of vertegenwoordigde leden. Het in de voorgaande volzin bepaalde is uitsluitend van toepassing indien van alle niet-aanwezige en niet-vertegenwoordigde leden een ontvangstbevestiging voor de vergadering wordt voorgelegd, dan wel indien duidelijk is gebleken dat de afgifte van een ontvangstbevestiging door de ontvanger is geweigerd, of indien de raad van toezicht aantoont iedereen met alle mogelijke middelen te hebben proberen te bereiken.

g) Inzake de beslissing tot ontslag van een bestuurder wordt alvorens de stemming plaatsvindt, tevens advies ingewonnen van de raad van toezicht. Dit advies is niet juridisch bindend.

h) Indien de in sub d) en e) vermelde besluiten leiden tot grote onenigheid tussen de bestuurders of aanleiding geven tot een duurzame ontwrichting van het bestuur, kan de raad van toezicht een bestuursvergadering bijeenroepen overeenkomstig artikel 9. In deze vergadering beschikt ieder bestuurslid over één stem en de raad van toezicht over zoveel stemmen als er bestuurders zijn. Het besluit wordt genomen bij gewone meerderheid. Ingeval van een patstelling heeft de voorzitter van de raad van toezicht een doorslaggevende stem.

i) De in sub e) (vi) vermelde besluiten kunnen enkel door de raad van bestuur worden genomen indien en zolang de heer Wachsmann als lid van de raad van bestuur fungeert.

e) Belangenconflicten (artikel 11)

Indien een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een persoonlijk belang heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de raad van bestuur, moet hij/zij dit mededelen aan de andere bestuurders vóór de raad van bestuur een besluit neemt. Zijn/haar verklaring, alsook de rechtvaardigingsgronden betreffende voornoemd strijdig belang moeten worden opgenomen in de notulen van de raad van bestuur die de beslissing moet nemen. De betrokken bestuurder moet, desgevallend, tevens de commissaris van het strijdige belang op de hoogte brengen.

Een lid van de raad van bestuur zal zich steeds, bij het voordoen van een mogelijk, rechtstreeks of onrechtstreeks persoonlijk belangenconflict, streng houden aan de bepalingen van onderhavig artikel. Bij de besluitvorming zal het betrokken lid zich steeds terughoudend opstellen, in die zin dat hij tijdens de bespreking slechts suggesties zal maken en niet aan de beslissing zal deelnemen. Indien binnen de toepassing van onderhavig artikel de raad van bestuur tot een patstelling zou komen, wordt door de leden van de raad van bestuur die geen belangenconflict hebben, een bestuurder ad hoc benoemd. In geval de raad van bestuur er niet in slaagt overeenstemming te bereiken over het aanstellen van de bestuurder ad hoc, wordt aan de raad van toezicht gevraagd een dergelijke bestuurder ad hoc aan te stellen.

Indien binnen de toepassing van onderhavig artikel slechts één van de bestuurders kan beslissen omdat de andere bestuurders door een belangenconflict worden geraakt, dient, doch slechts op verzoek van minstens één van de leden van de raad van bestuur, een bestuurder ad hoc te worden aangesteld, waarbij de bestuurder zonder belangenconflict één stem heeft en alle bestuurders met belangenconflict samen slechts één stem hebben. Komen zij niet tot overeenstemming in de keuze van de bestuurder ad hoc, dan wordt aan de raad van toezicht gevraagd een bestuurder ad hoc aan te stellen.

f) Intern bestuur (artikel 12)

a) Algemeen

De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen te verrichten die nodig of dienstig zijn tot

verwezenlijking van de doeleinden van de private stichting.

De bestuurders kunnen overeenkomen de bestuurstaken onder elkaar te verdelen.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD. 2.2

Luik B - vervolg

Deze verdeling kan niet aan derden worden tegengeworpen, zelfs niet indien zij is bekendgemaakt.

b) Dagelijks bestuur

De raad van bestuur kan aan één of meer personen, al dan niet lid van de raad, het dagelijks bestuur

van de private stichting opdragen; zij treden afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college op, zoals

bepaald door de raad van bestuur.

De raad van bestuur beperkt desgevallend hun vertegenwoordigingsbevoegdheid.

Zodanige beperkingen kunnen aan derden niet worden tegengeworpen, zelfs indien ze openbaar zijn

gemaakt.

De persoon aan wie deze bevoegdheden opgedragen zijn, zal de titel van  algemeen directeur

voeren, of indien hij bestuurder is, de titel van  gedelegeerd bestuurder .

c) Bevoegdheidsdelegatie

De raad van bestuur, net als degenen aan wie het dagelijks bestuur wordt opgedragen, kunnen eveneens in het kader van dit bestuur bijzondere en bepaalde machten delegeren aan één of meerdere personen, naar hun keuze.

De gevolmachtigden verbinden de private stichting binnen de perken van de hen verleende volmacht, onverminderd de verantwoordelijkheid van de lastgever in geval van overdreven volmacht.

g) Externe vertegenwoordiging (artikel 13)

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de raad van bestuur als college, wordt de private stichting in rechte en ten aanzien van derden, hieronder begrepen een openbaar ambtenaar, rechtsgeldig vertegenwoordigd hetzij door twee bestuurders samen optredend, hetzij door het afzonderlijk optreden van een gedelegeerd bestuurder, aangewezen door de raad van bestuur.

Binnen het kader van het dagelijks bestuur, is de private stichting tevens geldig vertegenwoordigd door een gevolmachtigde tot dit bestuur.

Zij dienen geen bewijs van een voorafgaandelijk besluit van de raad van bestuur voor te leggen. Bovendien is de private stichting op geldige wijze vertegenwoordigd door speciale lasthebbers binnen de grenzen van hun opdracht.

Voor wat betreft de handtekeningsbevoegdheid inzake rekeningen van de private stichting, zullen voor bedragen van boven de vijftigduizend euro (¬ 50.000,00) de drie bestuurders samen moeten tekenen en een document moeten voorleggen waaruit blijkt dat de raad van toezicht haar vetorecht niet heeft uitgeoefend.

h) In de oprichtingsakte werden de volgende personen tot bestuurder benoemd:

- de heer WACHSMANN Martin Hubert Willi, van Zwitserse nationaliteit, geboren te Reinach (kanton Basel-Landschaft) (Zwitserland) op 22 januari 1962, met Zwitsers paspoortnummer F2675861, wonend te 8123 Ebmatingen (Zwitserland), Lebernhöhe 6;

- de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid  TSS Belgium , met zetel te Henri Van Heurckstraat 15, 2000 Antwerpen, met ondernemingsnummer 0479.309.662, met als vaste vertegenwoordiger de heer WESTEN Didier, geboren te Wilrijk op 11 augustus 1972, wonend te 2900 Schoten, Nerviërslei 40;

- de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid  Vistra (Belgium) , met zetel te Esplanade Heysel 1, bus 94, 1020 Brussel, met ondernemingsnummer 0472.690.304, met als vaste vertegenwoordiger de heer LHOEST Marc Marie, van Nederlandse nationaliteit, geboren te Meerssen (Nederland) op 1 augustus 1959, wonend te 1030 Schaarbeek, Kerselarenlaan 59. 7. RAAD VAN TOEZICHT (artikel 15)

a) Het toezicht op het beleid van de raad van bestuur en op de algemene gang van zaken in de private stichting is opgedragen aan een raad van toezicht, bestaande uit ten minste één natuurlijke persoon.

b) Het eerste lid van de raad van toezicht is Bruno Bächli, belastingconsulent, Wenger und Vieli AG, Dufourstr. 56 | Postfach 1285 | CH-8034 Zürich.

c) Bij gebreke van leden van de raad van toezicht of van aanduiding van één of meer opvolgende leden van de raad van toezicht binnen een termijn van één jaar wordt de benoeming gedaan door de stichter, en bij gebreke daaraan door de Raad van Bestuur.

d) De raad van toezicht wijst uit zijn midden een voorzitter aan. Indien geen overeenstemming wordt bereikt, wordt de raad van toezicht voorgezeten door het oudste lid.

e) Leden van de raad van toezicht kunnen geen deel uitmaken van de raad van bestuur.

f) De raad van toezicht vergadert telkens wanneer een lid dit nodig acht. Het bepaalde in artikel 9 is hierbij mutatis mutandis van overeenkomstige toepassing.

g) Bestuurders hebben slechts toegang tot de raad van toezicht indien zij daartoe zijn uitgenodigd.

h) Leden van de raad van toezicht hebben steeds toegang tot vergadering van de raad van bestuur, maar kunnen niet aan de vergadering participeren. Onmiddellijk nadat de voorzitter van de raad van toezicht een uitnodiging van een vergadering ontvangt, brengt hij binnen één dag de andere leden hiervan op de hoogte zodat zij die dit wensen, de vergaderingen van de raad van bestuur kunnen

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD. 2.2

Luik B - vervolg

bijwonen, zonder dat zij een participatierecht hebben.

i) De raad van bestuur verschaft de raad van toezicht tijdig de voor de uitoefening van diens taken en bevoegdheden noodzakelijke gegevens en voorts aan ieder lid van de raad van toezicht alle inlichtingen betreffende de aangelegenheden der private stichting die deze mocht verlangen.

j) De raad van toezicht is bevoegd inzage te nemen en te doen nemen van alle boeken, bescheiden en correspondentie van de private stichting; ieder lid van de raad heeft te allen tijde toegang, mits voorafgaande en tijdige aankondiging, tot alle bij de private stichting in gebruik zijnde ruimten en terreinen.

k) De raad van toezicht kan zich voor rekening van de private stichting in de uitoefening van zijn taak doen bijstaan door één of meer deskundigen.

l) De raad van toezicht neemt zijn besluiten met een gewone meerderheid van de uitgebrachte stemmen.

m) Ieder lid van de raad van toezicht heeft één stem.

n) Het mandaat van lid van de raad van toezicht is te allen tijde onbezoldigd.

8. CONTROLE (artikel 16)

Indien de private stichting hiertoe wettelijk verplicht is, wordt de controle op de financiële toestand van de private stichting, op de jaarrekening en op de regelmatigheid ten aanzien van de wet en de statuten van de verrichtingen, weer te geven in de jaarrekening, aan één of meer commissarissen opgedragen. Zij worden benoemd door de raad van bestuur onder de leden, natuurlijke personen of rechtspersonen, van het Instituut der Bedrijfsrevisoren.

De commissarissen worden benoemd voor één hernieuwbare termijn van drie jaar.

Op straffe van schadevergoeding kunnen zij tijdens hun opdracht alleen om wettige redenen worden ontslagen door de raad van bestuur.

Bij de oprichting werd geen commissaris benoemd.

9. STATUTENWIJZIGING (artikel 19)

De statuten kunnen, zolang de heer Wachsmann, fungeert als lid van de raad van bestuur, worden gewijzigd door een beslissing van de raad van bestuur met unanieme stemmen in een voltallige vergadering, goed te keuren door de raad van toezicht met een bijzondere meerderheid van twee derde (2/3) van de stemmen in een voltallige vergadering, na kennisgeving van de vooropgestelde statutenwijziging per brief, telex, telegram, telefax of op een andere schriftelijke wijze aan de raad van toezicht die minstens vijftien dagen vóór het houden van de desbetreffende raad van bestuur wordt verstuurd.

Zodra de heer Wachsmann niet fungeert als lid van de raad van bestuur, kunnen de statuten enkel nog gewijzigd worden indien die wijzigingen noodzakelijk zijn als gevolg van evoluties in de wetgeving, rechtspraak of gezaghebbende rechtsleer, waardoor het ongewijzigd handhaven van de statuten gevolgen zou hebben die de stichter bij de oprichting niet kan hebben gewild.

De wijziging aan bepalingen van de statuten die echter afbreuk zouden doen aan de filosofie van de aanvankelijke statuten, mogen niet worden doorgevoerd, zodra de heer Wachsmann niet fungeert als lid van de raad van bestuur.

De bepalingen van titel 2 in verband met het doel en de activiteiten van de private stichting, artikel 7 in verband met de benoeming, beëindiging en afzetting van de bestuurders, artikel 10 b, e, f, g, h en i in verband met de besluitvorming, artikel 15 in verband met de raad van toezicht en artikel 19 in verband met de statutenwijziging zullen echter nooit kunnen worden gewijzigd de heer Wachsmann niet fungeert als lid van de raad van toezicht.

De wijziging van de gegevens vermeld onder artikel 28, 3° en 5° tot en met 8° van de wet betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen dienen bij authentieke akte te worden vastgelegd.

10. BOEKJAAR (artikel 18)

Het boekjaar van de vennootschap gaat in op één januari en eindigt op éénendertig december.

11. ONTBINDING - VEREFFENING (artikel 20 en 21)

Artikel 20 : Algemeen

Alleen de rechtbank van eerste aanleg van het gerechtelijk arrondissement waar de stichting haar zetel heeft kan op verzoek van de stichter of van één van zijn rechthebbenden, van één of meer bestuurders of van het openbaar ministerie de ontbinding uitspreken, dit in de gevallen voorzien in artikel 39 van de Wet.

De rechtbank die de ontbinding uitspreekt kan, hetzij tot de onmiddellijke afsluiting van de vereffening beslissen, hetzij de vereffeningswijze bepalen en één of meer vereffenaars aanwijzen.

Artikel 21 : Verdeling

Het vermogen van de private stichting bij ontbinding moet tot de doelen als omschreven in artikel 4 van deze statuten worden aangewend, met uitzondering van de doelen die zouden zijn verwezenlijkt. Wanneer de belangeloze doelen van de private stichting zijn verwezenlijkt, neemt de stichter of nemen zijn rechthebbenden zelf een bedrag gelijk aan de waarde van de goederen terug die de stichter aan de verwezenlijking van die doelen heeft besteed.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenderende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Luik B - vervolg

- Voor ontledend uittreksel -

- Johan KIEBOOMS, geassocieerd Notaris -

Hiermede tegelijk neergelegd : Afschrift van de oprichtingsakte dd. 26 februari 2015, met in bijlage :

volmacht en uittreksel.

Uittreksel zonder registratierelaas uitgereikt met het enige doel te worden neergelegd ter griffie van

de rechtbank van koophandel.

Staatsblad

Voorbehouden

aan het Belgisch

MOD. 2.2

27/05/2015
ÿþ j E~j~~11iiií~ i,s, MQo 2.2

In de bijsagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz van Luik 8 vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de persa(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden ta vertegenwoordigen

Verao Naam en handtekening

Ondernemingsnr : 0599.756.740 Benaming

(voluit) : Calidorna

(verkort)

Rechtsvorm : Private Stichting

Zetel : Henri Van Heurckstraat 15, 2000 Antwerpen

Onderwerp akte : Ontslag en benoeming bestuurder - Wijziging Raad van Toezicht

Raad van Toezicht

Hierbij bevestig ik, de heer Bruno Bâchli, belastingconsulent, Wenger und Vieli AG, Dufourstr. 56, bus 1285, CH  8034 Zürich, in mijn hoedanigheid van enig lid van de Raad van Toezicht van de Private Stichting Calidorna, dat ik:

-Aftreed als enig lid van de Raad van Toezicht van de private stichting Calidoma;

-Anwaltskanzlei Wenger & Vieil AG, met zetel te Dufourstr. 56, bus 1285, CH  8034, aanduid als mijn

opvolger,

-Anwaltslkanzlei Wenger & Vieli AG, met zetel te Dufourstr. 56, bus 1285, CH  8034 Zürich, zal vanaf

heden zetelen als enig lid van de Raad van Toezicht van de private stichting Calidoma.

Uittreksel uit de notulen van de vergadering van de Raad van Bestuur dd. 28 april 2015

De heer Martin Wachsmann treedt hierbij vrijwillig af als lid van de Raad van Bestuur van de stichting.

Als zijn opvolger draagt hij de heer Bruno Bâchli voor.

De heer Martin Wachsmann zelf zal op geen enkele wijze, direct of indirect, nog aangesteld kunnen worden als lid van de Raad van Bestuur van de stichting, waarbij deze uitsluiting als onherroepelijk geldt.

TSS Belgium bvba, met als vaste vertegenwoordiger de heer Didier Westen en Vistra (Belgium) bvba, met als vaste vertegenwoordiger de heer Marc Lhoest, geven hierbij hun goedkeuring voor de aanduiding van de heer Bdchli als nieuw bestuurslid, in overeenstemming met artikel 7 van de statuten. Ook de Raad van Toezicht heeft zijn goedkeuring voor deze opvolging gegeven (zie bijlage).

In overeenstemming met artikel 10, e) (i) van de statuten wordt dit besluit genomen met minstens een tweede/derde meerderheid in een voltallige raad.

Bevestiging Raad van Toezicht

Hierbij bevestigt Wenger & Vieli AG, met zetel te Dufourstr. 56, bus 1285, CH  8034 Zürich, in zijn hoedanigheid van enig lid van de Raad van Toezicht van de Private Stichting Calidorna,

dat Wenger & Vieli AG het vetorecht, toegekend aan de raad van toezicht, zoals bepaald in artikel 10, f) van de statuten van de Private Stichting Calidorna, niet uitoefent met betrekking tot volgende beslissingen van de Raad van Bestuur van voormelde Private Stichting:

-Benoeming van Bruno BSchlï als lid van de Raad van Bestuur, in opvolging van de heer Martin Wachsmann, die vrijwillig aftreedt als lid van de Raad van Bestuur.

-De heer Martin Wachsmann zal op geen enkele wijze, direct of indirect, nog aangesteld kunnen worden als lid van de Raad van Bestuur van de stichting.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

*15074993*

II

V~

r k ivIDD 2.2



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto blaam en hoedanigheid van da instrumenterende notaris, hetzij van de parso(o)n(en) bevoegd de veraniging, stichting of organisme tan aanzien van derden ta vertegerlvioordigan

Verso : Naam en handtekening

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 27/05/2015 - Annexes du Moniteur belge

Luik B - Vtirvolq

Bij deze wordt de goedkeuring van Wenger & Vielï Ltd. voor bovenstaande expliciet bevestigd in overeenstemming met artikel 7 van de statuten van de Private Stichting Calidoma.

Voor eensluidend verklaard.

Antwerpen, 13 mei 2015

TSS Belgium BVBA, Vistra (Belgium) BVBA,

vast vertegenwoordigd door vast vertegenwoordigd door

de heer Didier Westen de heer Marc Lhoëst

Bestuurder Bestuurder

Coordonnées
CALIDORNA

Adresse
HENRI VAN HEURCKSTRAAT 15 2000 ANTWERPEN

Code postal : 2000
Localité : ANTWERPEN
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande