CENTRUM VOOR INFORMATIE EN SAMENLEVINGSOPBOUW, AFGEKORT : CISO

Association sans but lucratif


Dénomination : CENTRUM VOOR INFORMATIE EN SAMENLEVINGSOPBOUW, AFGEKORT : CISO
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 421.722.346

Publication

02/10/2014
ÿþ MOD 2,2

in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

IIY 111119111

Neergelegd ter griffie van de Rechtbank

van koophandel Antwerpen,

afdeling Antwerpen, op

2 3 SEP. 2104

Griffie

Ondernemingsnr : 421.70_.346

Benaming

(voluit) : centrum voor informatie en samenlevingsopbouw

(verkort) : CISO

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Francis Weliesplein 1 2018 Antwerpen

Onderwerp akte : statutenwijziging (11/12/2013) - samenstelling raad van bestuur (221412014)

In de schoot van de algemene vergadering van 11 december 2013 wordt beslist tot een statutenwijziging, ter aanpassing aan het nieuwe Gemeentedecreet. De volgende 16 bepalingen worden gewijzigd : 1, 4, 6, 9, 10, 12 ,13, 15, 18, 19, 20, 20bis, 21, 23, 26bis en 27, De gecoördineerde statuten luiden voortaan als volgt

HOOFDSTUK I. - Naam, duur, zetel, doel

Artikel 1

De vereniging draagt als benaming "Centrum voor Informatie en Samenlevingsopbouw", afgekort "CISO".

Zij is opgericht voor onbepaalde duur. De maatschappelijke zetel is gevestigd in het arrondissement Antwerpen, met name Francis Wellesplein 1,2018 Antwerpen.

De vereniging heeft het statuut van een gemeentelijk extern verzelfstandigd agentschap in privaatrechtelijke vorm in de zin van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005.

Artikel 2

De vereniging heeft tot doel:

1° Initiatieven ontwikkelen die zich richten tot burgers van de stad Antwerpen, met een sociaal-economisch zwakke positie;

2° Het organiseren van een laagdrempelige administratieve dienstverlening ten behoeve van burgers met een sociaal-economisch zwakke positie (zoals het organiseren van mondelinge en schriftelijke tolk- en vertaaldiensten ten behoeve van inwoners van vreemde en Belgische nationaliteiten/of hun organisatie).

Op die wijze wil zij het tot stand komen van informatie en communicatie tussen inwoners of organisaties met verschillend taalgebruik en diverse culturen verwezenlijken, ten einde een bijdrage te leveren aan de kansarmoedebestrijding in de stad Antwerpen en te werken aan het herstel van de samenleving.

Artikel 3

Om het doel te helpen verwezenlijken verleent de stad Antwerpen aan de vereniging het kosteloos gebruik van de nodige lokalen, meubelen en uitrusting, met lastgeving dit alles aan te wenden voor het doel omschreven in artikel 2.

De stad Antwerpen neemt eveneens aangaande de ter beschikking gestelde lokalen, de kosten van onderhoud, verzekering, verwarming, telefoon, water-, gas- en elektriciteitsverbruik voor haar rekening.

HOOFDSTUK I I. - Leden, vermogen

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

f

MoD 2,2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

Artikel 4

De vereniging is samengesteld uit leden die zowel fysische of rechtspersonen zijn. De stad Antwerpen is van rechtswege tid van de vzw

Het aantal bedraagt minimaal drie en is onbeperkt.

De leden die de stad of het OCMW vertegenwoordigen worden aangeduid door de algemene vergadering, op voordracht van de gemeenteraad of de Raad voor Maatschappelijk Welzijn. De algemene vergadering kan externe leden aanvaarden, aangeduid door sociale organisaties, die mede actief zijn op het gebied van de samenlevingsopbouw binnen de stad Antwerpen waarvan de bevoegdheid door het college van burgemeester en schepenen is erkend.

De leden betalen geen lidgeld.

Artikel 5

Het lidmaatschap eindigt:

a.door ontslagname per aangetekend schrijven gericht aan de raad van bestuur;

b.door overlijden;

c.voor de personen die de stad Antwerpen of het OCMW vertegenwoordigen op eenvoudig verzoek van de

gemeenteraad of de Raad voor Maatschappelijk Welzijn of bij de beëindiging van het openbaar mandaat of de

functie die zijn bij de stad Antwerpen of het OCMW bekleden;

d.voor de andere leden van de algemene vergadering op schriftelijk verzoek van de vereniging die hen heeft

aangeduid en ambtshalve bij de eerste algemene vergadering na het einde van elke legislatuur.

De uitsluiting van leden kan slechts, nadat aan die personen de gelegenheid is geboden hun middelen van verweer te doen kennen, door de algemene vergadering worden uitgesproken met twee derde der aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Artikel 5 bis

De leden wiens lidmaatschap wordt beëindigd zoals vermeld in artikel 5c. worden automatisch en onmiddellijk vervangen door de personen die door de gemeenteraad of de Raad voor Maatschappelijk Welzijn worden benoemd in dat openbaar mandaat of deze functie. Deze vervanging wordt bekrachtigd op de volgende algemene vergadering.

Artikel 6

Overeenkomstig de wettelijke bepalingen houdt de raad van bestuur, een ledenlijst bij op de maatschappelijke zetel.

Artikel 7

Het maatschappelijk vermogen van de vereniging wordt gevormd door:

a.Subsidies, giften en legaten waarmede de vereniging bedacht wordt;

b.Een werkingstoelage vanwege het stadsbestuur van Antwerpen, jaarlijks vast te stellen door de

gemeenteraad;

c.De financiële opbrengst van de prestaties van door de vereniging tewerkgestelde personeelsleden.

Artikel 8

De leden nemen geen persoonlijke verplichtingen op zich ten overstaan van de verbintenissen van de vereniging.

De ontsfagnemende, uittredende en uitgesloten leden, evenals de erfgenamen van een overleden lid, hebben geen recht op het sociaal vermogen van de vereniging.

HOOFDSTUK III. - Algemene vergadering

Artikel 9

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

INOD 2.2

De algemene vergadering wordt samengesteld uit ai de leden. Met uitzondering van de stad Antwerpen beschikt elk lid over één eigen stem op de algemene vergadering De stad Antwerpen beschikt op de algemene vergadering steeds over de meerderheid van de stemmen. Aan de stad Antwerpen warden bovenop haar ene stem zoveel stemmen toegekend als er andere effectieve leden dan de stad Antwerpen aanwezig zijn, zodat de stad Antwerpen steeds over één stem meer beschikt dan het totaal van de andere effectieve leden.

De stad Antwerpen kan op de algemene vergadering enkel vertegenwoordigd worden door één of meer gemeenteraadsleden. De vertegenwoordigers van de stad Antwerpen worden door de gemeenteraad van de Stad Antwerpen uit zijn leden gekozen. De vertegenwoordigers van de stad in de algemene vergadering handelen steeds conform de instructies van de gemeenteraad.

De gemeenteraad van de Stad Antwerpen kan te allen tijde beslissen om de aanwijzing van de vertegenwoordiger te herroepen. De vertegenwoordiger wiens mandaat aldus herroepen werd, Is door die herroeping van rechtswege ontslagnemend, en er wordt door de gemeenteraad van de Stad Antwerpen tot zijn vervanging overgegaan.

Wanneer een uit de gemeenteraad verkozen vertegenwoordiger van de stad zijn hoedanigheid van gemeenteraadslid voortijdig verliest, wordt voormeld lid geacht onmiddellijk en zonder enige formaliteit ontslagnemend te zijn, ook voor eventuele mandaten uitgeoefend namens de vzw. Door de gemeenteraad wordt een vervanger aangesteld.

Zij beschikt over de bevoegdheden door de wet toegekend aan de algemene vergadering. Hieruit volgt dat de algemene vergadering beslist over

" wijziging van statuten

" benoeming, kwijting en afzetting van bestuurders en commissarissen

" het bepalen van de vergoeding van commissarissen

" goedkeuring van begroting en rekeningen

" ontbinding van de vereniging

" uitsluiting van een lid

" omzetting van de vereniging in een VSO.

Artikel 10

De algemene vergadering vergadert minstens eenmaal per jaar. De uitnodiging wordt door de raad van bestuur minstens 5 weken véór de datum van de bijeenkomsten verzonden, De uitnodiging kan per e-mail verstuurd worden en bevat datum, uur, plaats en agenda van de vergadering.

Artikel 11

De raad van bestuur brengt verslag uit aan de algemene vergadering over de activiteiten van de vereniging, de rekeningen van het voorbije Jaar, de balans en de begroting. De algemene vergadering keurt de rekeningen goed en geeft kwijting en ontlasting aan de bestuurders voor het afgelopen jaar. Zij stemt de begroting en benoemt de leden van de raad van bestuur,

Artikel 12

De raad van bestuur kan een bijzondere algemene vergadering bijeenroepen. Hij is verplicht dit te doen wanneer een vijfde van de leden dit schriftelijk vragen, met vermelding van de motieven. In dit geval wordt de vergadering binnen de vijf weken na de aanvraag bijeengeroepen.

Artikel 13

De beraadslagingen van de algemene vergadering zijn geldig als minstens de helft van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Elk lid kan zich door een ander stemgerechtigde laten vertegenwoordigen. Een afgevaardigde van de stad Antwerpen kan echter enkel aan een andere afgevaardigde van de stad Antwerpen een volmacht geven. Ieder lid kan slechts één volmacht per vergadering hebben. De beslissingen worden genomen met gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden, behoudens de uitzonderingen voorzien door de wet of de statuten

Artikel 14

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of, zo deze afwezig is, door de persoon die hem overeenkomstig artikel 21 vervangt. De voorzitter duidt tussen de aanwezige leden zijn secretaris aan.

Artikel 15

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

M0D 2.2

De algemene vergadering kart slechts geldig over de wijzigingen aan de statuten beraadslagen, indien dit duidelijk in de uitnodiging vermeld werd en indien twee derde der leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Indien de wijziging echter het doel van de vereniging betreft, dan dient deze met vier vijfde van de stemmen der aanwezige en vertegenwoordigde leden genomen te worden. Indien twee derde der leden niet op de eerste vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn, wordt een tweede vergadering bijeengeroepen die kan beraadslagen en besluiten met de voormelde meerderheid van stemmen, welke ook het aantal aanwezigen zijn. De tweede vergadering mag niet gehouden worden binnen de vijftien dagen volgende op de eerste vergadering. Elke wijziging aan de statuten dient in de bijlagen tot het Belgisch staatsblad bekendgemaakt te worden.

Elke statutenwijziging wordt door de gemeenteraad goedgekeurd.

Artikel 16

De beslissingen van de algemene vergadering worden opgenomen in de verslagen, die bewaard worden in een register op de zetel van de vereniging. Deze verslagen worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. De uittreksels of afschriften worden geldig door een bestuurder ondertekend.

Artikel 17

De registers met de verslagen kunnen steeds door de leden van de vereniging worden geraadpleegd. De beslissingen van de algemene vergadering worden door de secretaris aan de leden en aan derden medegedeeld.

HOOFDSTUK IV, - Raad van bestuur

Artikel 18

De vereniging wordt beheerd door een raad van bestuur. Het maximum aantal bestuurders is 12. Het aantal leden van de raad van bestuur is steeds kleiner dan het aantal leden van de algemene vergadering, Om bestuurder te kunnen zijn moet men lid van de vereniging zijn. De bestuurders zijn slechts verantwoordelijk voor de uitvoering van hun mandaat. Zij gaan uit hoofde van hun bestuur geen enkele persoonlijke verbintenis aan ten overstaan van de verbintenissen van de vereniging.

Ten hoogste twee derde van de door de stad voorgedragen leden is van hetzelfde geslacht.

De stad Antwerpen maakt zelf deel uit van de raad van bestuur. Elke politieke fractie mag minstens één afgevaardigde voordragen in de raad van bestuur ter afvaardiging van de stad Antwerpen.

De stad Antwerpen draagt in het totaal van de afvaardiging van de leden van de raad van bestuur steeds de meerderheid van deze afgevaardigden voor.

Wanneer een uit de gemeenteraad verkozen lid van de raad van bestuur zijn hoedanigheid van gemeenteraadslid voortijdig verliest, wordt voormeld lid geacht onmiddellijk en zonder enige formaliteit ontslagnemend te zijn, ook voor eventuele mandaten uitgeoefend namens de vzw. Door de gemeenteraad wordt een vervanger aangesteld.

Artikel 19

De bestuurders voor de stad Antwerpen worden, op voordracht van de gemeenteraad, door de algemene vergadering in haar schoot verkozen bij eenvoudige meerderheid. Vertegenwoordigers van het personeel van de vereniging, kunnen worden uitgenodigd om, zonder stemrecht, de vergaderingen van de raad bij te wonen.

Artikel 20

De bestuurders treden in functie bij het einde van de zitting van de algemene vergadering waarin zij aangesteld werden. De bestuurders kunnen ontslag geven per aangetekend schrijven gericht aan de raad van bestuur. Aan het mandaat van de bestuurders wordt door de algemene vergadering een einde gesteld:

" Op eenvoudig verzoek van de gemeenteraad.

" Bij het einde van het openbaar mandaat of de functie die deze personen. bekleden bij de stad Antwerpen of het OCMW of op voorstel van de vereniging waarvan ze deel uitmaken.

De uitsluiting van bestuurders kan slechts, nadat aan die personen de gelegenheid is geboden hun middelen van verweer te doen kennen, door de algemene vergadering worden uitgesproken met twee derde der aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2,2

De ontslag nemende, uittredende en uitgesloten bestuurders worden bij beslissing van de algemene vergadering vervangen, op voordracht van de gemeenteraad.

Artikel 20bis

Bij beëindiging van het mandaat van de bestuurder op verzoek van de gemeenteraad of bij het einde van het openbaar mandaat of de functie die de bestuurder bekleedde bij stad Antwerpen of het OCMW, wordt de bestuurder automatisch en onmiddellijk vervangen door de persoon die dat openbaar mandaat of deze functie opneemt. Deze vervanging wordt bekrachtigd op de volgende algemene vergadering.

Artikel 21

Op voordracht van de gemeenteraad, stelt de raad van bestuur in eigen midden een voorzitter en secretaris aan. De raad van bestuur kan eveneens een ondervoorzitter en een penningmeester aanstellen. In geval van afwezigheid, belet of ontslag van de voorzitter wordt zijn functie tijdelijk waargenomen door de ondervoorzitter en, bij afwezigheid, belet of ontslag van deze laatste, door de langst in functie zijnde aanwezige bestuurder. Bij gelijke duur in functie primeert diegene die de hoogste leeftijd heeft. In geval van afwezigheid, belet of ontslag van de secretaris of de penningmeester, kan de raad van bestuur in hun tijdelijke vervanging voorzien.

Artikel 22

De raad van bestuur vergadert op bijeenroeping van de voorzitter, van zijn gedelegeerde of van minstens zes bestuurders. De bijeenroeping gebeurt schriftelijk en, buiten de gevallen van hoogdringendheid, minstens drie dagen voor de bijeenkomst. De uitnodiging kan per e-mail verstuurd worden en bevat datum, uur, plaats en agenda van de vergadering.

Artikel 23

De raad van bestuur beraadslaagt slechts over de punten die op de agenda vermeld zijn. Om op geldige wijze te beslissen moet de meerderheid van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd zijn, Een bestuurder kan zich op geldige wijze bij volmacht door een andere bestuurder laten vertegenwoordigen. Een bestuurder van de stad Antwerpen kan echter enkel aan een andere bestuurder van de stad Antwerpen een volmacht geven. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders. Elke bestuurder beschikt slechts over één stem. Indien de raad van bestuur na regelmatige bijeenroeping, niet in getal is, beraadslaagt hij geldig tijdens de volgende zitting over de punten die aan de dagorde werden gebracht, welke ook het aantal van de aanwezige bestuurders is.

Artikel 24

De beslissingen van de raad van bestuur worden opgenomen in verslagen, ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Deze processen-verbaal worden het een na het ander in een bijzonder register ingeschreven. Uittreksels en afschriften worden ondertekend door de voorzitter (of zijn gedelegeerde) en een bestuurder.

Artikel 25

De raad van bestuur bestuurt de vereniging en vertegenwoordigt haar in en buiten rechte. Alle bevoegdheden die de wet niet uitdrukkelijk verleent aan de algemene vergadering worden toegekend aan de raad van bestuur.

Hij kan onder meer aile sommen ontvangen en betalen, van elke ontvangen of betaalde som kwijting of ontlasting geven of vragen, aile roerende en onroerende goederen kopen, verkopen, ruilen, verhuren of in huur nemen, alle overdrachten, legaten, giften en subsidies aanvaarden en ontvangen, alle contracten en overeenkomsten afsluiten, geld plaatsen of ontlenen met of zonder hypotheekstelling, handlichting geven vóár of na betaling van hypothecaire inschrijvingen, beslagnemingen, voorrechten en pandrechten.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat aile personeelsleden van de vereniging en bepaalt hun bevoegdheid en hun bezoldiging of vergoeding. Hij stelt zijn eigen reglement van inwendige orde op,

Artikei 26

De raad van bestuur kan, op zijn verantwoordelijkheid, telkens voor een bepaald onderwerp al of een gedeelte van zijn bevoegdheden afvaardigen aan één of meerdere van zijn leden of aan een derde. in de gerechtelijke en buitengerechtelijke akten wordt de vereniging vertegenwoordigd overeenkomstig de beslissingen van de raad van bestuur_

Artikel 26bis

h Moo 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/10/2014 - Annexes du Moniteur belge

De raad van bestuur kan ten behoeve van het dagelijks bestuur een directiecomité installeren. De raad van bestuur beslist over het aantal leden. Het is niet noodzakelijk dat de leden van het dagelijks bestuur bestuurder of lid zijn, De raad van bestuur bepaalt wie gemachtigd is om de vereniging te vertegenwoordigen. De raad van bestuur beslist over de omvang van de bevoegdheid van het dagelijks bestuur en de vertegenwoordiging. Het directiecomité oefent collegiaal zijn bevoegdheden uit.

De leden van het directiecomité kunnen ten arien tijde door de raad van bestuur worden ontslagen,

Een lid van het directiecomité kan zijn mandaat stopzetten door kennisgeving via aangetekend schrijven aan de raad van bestuur. Het lid van het directiecomité waarvan het politieke mandaat voortijdig een einde neemt, wordt geacht van rechtswege ontslagnemend te zijn. In beide gevallen regelt de raad van bestuur diens vervanging.

Het directiecomité vergadert telkens wanneer de aangelegenheden die onder zijn bevoegdheid vallen het vereisen en wordt door de voorzitter bijeen geroepen.

Het directiecomité wordt voorgezeten door de voorzitter van het directiecomité. Indien de voorzitter van het directiecomité verhinderd is, wordt het directiecomité voorgezeten door een lid van het directiecomité die door de voorzitter van het directiecomité daartoe wordt aangeduid. Indien geen vervangende voorzitter werd aangeduid door de voorzitter van het directiecomité zit het oudste in leeftijd aanwezige lid van het directiecomité de vergadering voor.

De vergaderingen van het directiecomité zijn niet openbaar.

De besluiten van het directiecomité worden genomen bij meerderheid van de uitgebrachte stemmen. In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter van het directiecomité doorslaggevend. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.

De beraadslagingen van het directiecomité worden vastgelegd in notulen. Een afschrift ervan wordt ter informatie toegezonden aan de leden van de raad van bestuur.

De notulen worden goedgekeurd door het directiecomité.

HOOFDSTUK V. - Begroting en rekening

Artikel 27

Het maatschappelijk jaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december. De raad van bestuur waakt er over dat de algemene vergadering ten laatste binnen 6 maanden na afsluiting van het boekjaar:

" uitspraak doet over de rekening van het verlopen jaar en

" uitspraak doet over de begroting van het lopend jaar

De rekening en de begroting worden ten minste vijf weken vaar de bijeenkomst van de algemene vergadering schriftelijk ter kennis van de werkelijke leden gebracht. Deze kunnen op de zetel van de vereniging inzage vorderen van aile bescheiden waarop de rekeningen, begroting, zijn gestemd.

Na goedkeuring door de algemene vergadering wordt kopie van de begroting en van de jaarlijkse rekeningen door de zorgen van de raad van bestuur gezonden aan het stadsbestuur van Antwerpen.

HOOFDSTUK VI, - Externe controle

Artikel 28

Externe financiële controle gebeurt door een bedrijfsrevisor, benoemd door de algemene vergadering, die zijn rapport voorlegt aan de raad van bestuur en de algemene vergadering,

HOOFDSTUK VII. - Ontbinding en vereffening

Artikel 29

De algemene vergadering beslist tot ontbinding en vereffening van de vereniging. Alsdan stelt zij twee vereffenaars aan en bepaalt hun bevoegdheden. Na aanzuivering van aile schulden en lasten wordt het volledig maatschappelijk bezit overgedragen aan de stad Antwerpen.

Il

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

In de schoot van de algemene vergadering van 22 april 2014 worden de volgende beslissingen genomen

De samenstelling van de Raad van bestuur wordt als volgt gewijzigd:

De volgende personen wordt ontslagen ais bestuurders

Liesbeth Homans, Frans Nagelsplein 20 2610 Wilrijk, geboren op 17/02/1973 te Wilrijk

Paul De Vroey, Constitutiestraat 8 2060 Antwerpen, geboren op 29/03/1952 te Antwerpen

Martijn Van Esbroeck, Boudewijnstraat 66 2018 Antwerpen, geboren op 06/06/1972 te Bonheiden,

Marc Van Peel, Beatrijslaan 54 2050 Antwerpen, geboren op 18/09/1949 te Wilrijk

Worden benoemd tot bestuurder :

De stad Antwerpen, afgevaardigd door

Els Peeters, Verlatstraat 17 2000 Antwerpen, geboren te Vilvoorde, 29/10/1974

Anne Giveron, Laarsebaan 53 bus 5 2170 Merksem, geboren te Merksem, 30/3/1982

Guy Bilsen, Windmolenstraat 212 2660 Hoboken, geboren te Antwerpen 27/9/1967

Karim Becherr, Galifortlei 276 2100 Deurre, geboren te Antwerpen, 11/8/1975

Meyrem Almaci, p/a Grote Markt 1, 2000 Antwerpen, geboren te Sint Niklaas, 25/2/1976

Mie Branders, Goedtijdstraat 49 2660 Hoboken, geboren te Aarschot, 9/3/1964

WimVan Osselaer, Andemachstraat 10 2180 Ekeren, geboren te Borgerhout, 21/5/1973

Dirk Rochtus, Koning Albertstraat 62 2610 Wilrijk, geboren te Borgerhout, 25/9/1980

Martijn Van Esbroeck, Boudewijnsstraat 66 2018 Antwerpen, geboren te Bonheiden, 6/6/1972

Het OCMW Antwerpen, afgevaardigd door :

Liesbeth Homans, Frans Nagelsplein 20 2610 Wilrijk, geboren te Witrijk, 17/2/1973 , voor z i t t er

Paul De Vroey, Constitutiestraat 8 2060 Antwerpen, geboren te Antwerpen, 29/3/1952

Voor de vzw CISO

Kathy Maltliet

waarnemend algemeen coördinator

A m,

,,

4

Veor-behouden aan het Belgisch Staatsblad





Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 02/10/2014 - Annexes du Moniteur belge



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

18/11/2014
ÿþ Mod 2.2

',' In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte ter griffie

1

N

iJt

e

st







Rechtbank van koophandel

Antweroen

0 6 NOV. 2014

afdelin9A4rpen

Ondernemingsnr : 0421.722.346

Benaming

(voluit): Centrum voor Informatie en Samenlevingsopbouw

(verkort); CISO

Rechtsvorm : VERENIGING ZONDER WINSTOOGMERK

Zetel : Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen

Onderwerp akte : voorstel tot inbreng om niet van een algemeenheid conform artikel 58 van de

VZW-wet en van de artikelen 770 en 760 Wetboek van vennootschappen Uit een proces-verbaal verleden voor Paul Wellens, notaris, met zetel te Mortsel, op 3 november 2014, blijkt dat werd gehouden een buitengewone algemene vergadering van enerzijds "de8, Antwerps Integratiecentrum", afgekort "de8" vereniging zonder winstoogmerk, gevestigd te 2140 Antwerpen, Van Daelstraat 35, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Antwerpen, afdeling Antwerpen onder het nummer BE 0412.438.654, de inbrengende vereniging en anderzijds Centrum voor Informatie en Samenlevingsopbouw", afgekort "CISO", vereniging zonder winstoogmerk, gevestigd te 2018 Antwerpen, Francis Wellesplein 1, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Antwerpen, afdeling Antwerpen onder het nummer BE 0421.722.346, de verkrijgende vereniging, en dat onder meer volgende besluiten werden genomen:

1. Keuze van procedure

De gezamenlijke Raden van bestuur van de vereniging "de8" en de vereniging "CISO" zijn op de hoogte dat er een nieuwe procedure in voege is, vanaf 25 januari 2010 met het oog op de "fusie" van verenigingen, naar analogie van de fusie van vennootschappen.

Deze regeling van "fusie", of beter "inbreng om niet van een algemeenheid" is voorzien door een nieuw artikel 58 van de wet van 27 juni 1921 betreffende verenigingen zonder winstoogmerk, zoals ingevoegd bij de Wet houdende diverse bepalingen betreffende justitie (II) van 30 december 2009 (Belgisch Staatsblad 15 januari 2010).

Voormelde wet heeft hiervoor artikel 670, tweede lid van het Wetboek van vennootschappen gewijzigd als volgt: "Boek XL Herstructurering van vennootschappen

Titel L Inleidende bepalingen en definities

Artikel 670

(..)

Naar analogie is artikel 770 (overdracht van algemeenheid of bedrijfstak) echter van toepassing op elke, al dan niet bij dit Wetboek bedoelde rechtspersoon (en dus ook vereniging zonder winstoogmerk) die expliciet kiest voor de toepassing ervan in de bij dit artikel bedoelde vormen."

Artikel 770 van het Wetboek van Vennootschappen, luidt letterlijk als volgt:

"Titel IV. Overdrachten van een algemeenheid of van een bedrijfstak

Art. 770.In geval van overdracht om niet of onder bezwarende titel van een algemeenheid of van een bedrijfstab in de zin van de definities gegeven in de artikelen 678 tot 680, kunnen de parten deze verrichting onderwerpen aan de regeling omschreven in de artikelen 760 tot 762 en 764 tot 767, of aan de regeling omschreven in artikel 768 (de inbreng van een algemeenheid of van een bedrijfstak).

Hiervan wordt uitdrukkelijk melding gemaakt in het voorstel van overdracht opgesteld overeenkomstig artikel 760, alsook in de akte van overdracht neergelegd overeenkomstig artikel 762, Dat voorstel en die akte worden in authentieke vorm opgemaakt.

In dat geval heeft de overdracht de gevolgen bedoeld in artikel 763 en derden kunnen de bij artikel 769 ingestelde niet-tegenwe pelijkheid doen gelden."

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voor- Luik B - vervolg

4behoudbn aan het e gl isc~ De gezamenlijke Raden van Bestuur van de vereniging "de8" en de vereniging "CISO" beslissen hierop met eenparigheid van stemmen :

Staatsblad - gebruik te maken van de procedure zoals voorzien in artikel 58 van de Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk en de artikelen 670 en 770 van het Wetboek van vennootschappen;

- gebruik te maken van de procedure zoals voorzien in artikel 760 tot 762 en 764 tot 767 van het Wetboek van vennootschappen.

Met als bedoeling de rechtsgevolgen te bekomen voorzien in het artikel 763 van het Wetboek van vennootschappen, namelijk: de inbreng van een algemeenheid die van rechtswege tot gevolg zaI hebben dat het geheel van activa en passiva van de rechtspersoon die de inbreng heeft gedaan, wordt overgedragen aan de verkrijgende rechtspersoon.

2. Besluit tot inbreng van een algemeenheid

Vervolgens wordt het voorstel van inbreng opgesteld als volgt, onder meer rekening houdend met de vermelding van de minimale gegevens opgelegd door artikel 760§2 van het Wetboek van vennootschappen

1. DE RECHTSVORM DE NAAIDI DE ZETEL EN HET DOEL OF DE DOELSTELLINGEN VAN DE RECHTSPERSONEN DIE BIJ DE INBRENG BETROKKEN ZIJN

- De vereniging zonder winstoogmerk "deb, Antwerps integratiecentrum", afgekort "de8",

waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 2140 Antwerpen, Van Daelstraat 35, heeft overeenkomstig artikel 2 van haar statuten de volgende doelstellingen:

"De vereniging heeft tot doel om binnen de gebiedsomschrijving waarvoor het centrum werkzaam is, initiatieven en acties te ontwikkelen die streven naar gelijke kansen voor alle etnisch-culturele minderheden en naar een samenleving die positief omgaat met etnisch-culturele diversiteit.

Daarnaast stelt de8 zich tot doel de belangen van de nomadische woonwagenbewoners, in het bijzonder deze van de rondtrekkende Ram-zigeuners, te behartigen. De vereniging verdedigt de rechten van de mens en bestrijdt rassendiscriminatie en vreemdelingenhaat. Hiervoor kan ze in rechte optreden.

De VZW kan alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van voormelde doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de ver vezenl jking van de niet-winstgevende doelstellingen.

Indien de VZW werkzoekenden bemiddelt, doet zij dit kosteloos."

- De vereniging zonder winstoogmerk "Centrum voor Informatie en Samenlevingsopbouw", afgekort "C1S0", waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 2018 Antwerpen, Francis Wellesplein 1, heeft overeenkomstig artikel 2 van haar statuten de volgende doelstellingen:

"1 ° Initiatieven ontwikkelen die zich richten tot burgers van de stad Antwerpen, met een sociaal-economisch zwakke positie;

2° Het organiseren van een laagdrempelige administratieve dienstverlening ten behoeve van burgers met een sociaal-economisch zwakke positie (zoals het organiseren van mondelinge en schrijfel jke tolk- en vertaaldiensten ten behoeve van inwoners van vreemde en Belgische nationaliteiten/of hun organisatie).

Op die wijze wil zij het tot stand komen van informatie en communicatie tussen inwoners of organisaties met verschillend taalgebruik en diverse culturen verwezenlijken, ten einde een bijdrage te leveren aan de kansarmoedebestr jding in de stad Antwerpen en te werken aan het herstel van de samenleving. "

2. pE DATUM VANAF WELKE DE VERRICHTINGEN VAN DE RECHTSPERSOON DIE DE INBRENG DOET. BOEKHOUDKUNDIG GEACHT WORDEN TE ZIJN VERRICHT VOOR REKENING VAN DE VERKRIJGENDE RECHTSPERSOON

De gezamenlijke Raden van Bestuur stellen voor om de inbreng door de vereniging "de8" in de verkrijgende vereniging "CISO", van de algemeenheid van goederen, namelijk al haar activa, passiva, rechten en verplichtingen, boekhoudkundig te laten plaatsvinden te rekenen vanaf 1 januari 2015,

Alle verrichtingen vanaf deze datum door de inbrengende vereniging, zullen geacht worden te zijn verricht voor de rekening van de verkrijgende vereniging.

3. WENSELIJKHEID VANDE INBRENG, VOORWAARDEN. WIJZE WAAROP EN GEVOLGEN

- De inbreng kadert binnen de hervormingen van de integratiesector, meer bepaald het decreet van 7 juni 2013 betreffende het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid en het besluit van de Vlaamse regering van 21 maart 2014 tot toekenning van taken en kerntaken aan een lokaal bestuur als vermeld in artikel 25 §1, eerste lid, 1°, van het decreet van 7 juni 2013 betreffende het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid.

- Aile arbeidsovereenkomsten gesloten door "de8" gaan als gevolg van de inbreng om niet van algemeenheid over op "CISO". Bijgevolg worden ook alle rechten en plichten van de individuele medewerkers overgedragen. De verkrijgende vereniging zal met de personeelsleden van de inbrengende en verkrijgende verenigingen overleg plegen met het oog op harmonisering van de personeelsstatuten en arbeidsvoorwaarden.

-Als gevolg van de inbreng om niet van algemeenheid zullen ook aile activa, passiva, overeenkomsten, rechten en verplichtingen, vorderingen en schulden, overgaan naar de verkrijgende vereniging.

- Deze overdracht is van rechtswege tegenstelbaar aan derden. Daarbij gaat het om de situatie op de datum van 1 januari 2015. Deze wijkt af van de huidige situatie gezien de beslissing van de Raad van Bestuur van de inbrengende vereniging om de historische reserves en schenkingen uit het verleden een andere bestemmin: te



Luik B - vervolg

geven, waardoor deze op 1 januari 2015 geen deel meer zullen uitmaken van "de8" en niet inbegrepen zijn bij de inbreng om niet van algemeenheid naar "CISO".

Het gaat om liquide middelen ten belope van 108.931,86 euro, en de hierna opgesomde onroerende goederen; Stad Antwerpen vierentwintigste afdeling, Borgerhout, eerste afdeling

" het pand gelegen Van Daelstraat 35, thans ten kadaster gekend sectie A, nummer 363/1318, voor een oppervlakte van één are vijfentachtig centiaren (la 85ca);

" het pand gelegen Van Daelstraat 32, thans ten kadaster gekend sectie A, nummer 363/M111, voor een

oppervlakte van één are vierenzeventig centiaren (1a74ca);

-het pand gelegen Van Daelstraat 41, thans ten kadaster gekend sectie A, nummer 363/F/9, voor een oppervlakte

van twee aren (2a);

Stad Antwerpen tiende afdeling

" het pand gelegen Lange Achteromstraat 32, thans ten kadaster gekend sectie K, nummer I7141P14, voor een oppervlakte van één are eenenveertig centiaren (la 41ca),

Deze specifieke activa worden v66r 1 januari 2015 overgedragen aan de vereniging zonder winstoogmerk "Kune", waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 2140 Antwerpen, Van Daelstraat 35, ingeschreven in het rechtspersonenregister te Antwerpen, afdeling Antwerpen, onder nummer 0563.675.017; een vereniging met een gelijkaardig doel.

Om een werkplek te garanderen voor de medewerkers die overkomen van "de8" en die nu gehuisvest zijn in een van de drie huizen in de Van Daelstraat, wordt het volgende afgesproken:

" de voornoemde vereniging "Kune" sluit een huurovereenkomst af met "CISO" voor een periode van vijfjaar;

" "CISO" betaalt hiervoor enkel de normale kosten eigen aan de eigenaar (onroerende voorheffing en verzekeringen).

" In de loop van het vijfde jaar en voor het einde van het huurcontract wordt een redelijke huurprijs onderhandeld die de voornoemde vereniging "Kune" toelaat om een reserve aan te leggen voor onderhoud en verbeteringswerken. "CISO" heeft dan de mogelijkheid te beslissen of ze de locaties aanhoudt of een andere huisvesting verkiest.

-Ook de activiteiten van "de8" zullen door de inbreng om niet van algemeenheid overgaan naar "CISO"

-De raden van bestuur zullen aan elkaar en aan alle leden alle nuttige informatie overmaken en ter kennis brengen,

4. STAND VAN HET VERMOGEN VANDE RECHTSPERSONEN DIE BIJ DE INBRENG BETROKKEN ZIJN De Raad van Bestuur van de vzw "de8" stelt, ten behoeve van de Algemene Vergaderingen van de inbrengende en verkrijgende verenigingen, die zich dienen uit te spreken over de inbreng, conform artikel 761 § 2 van het wetboek van vennootschappen een omstandig verslag op van de stand van het vermogen.

De Raden van Bestuur van de deelnemende verenigingen zullen aan elkaar en aan alle leden alle nuttige informatie overmaken en ter kennis brengen op de wijze als voorgeschreven in het Wetboek van vennootschappen.

5. STATUTENWIJZIGING

De verkrijgende vzw "CISO" zal via een statutenwijziging omgevormd worden tot een stedelijk extern

verzelfstandigd agentschap (rechtsvorm vzw) voor Inburgering en Integratie.

6. NEERLEGGING IN HET VERENIGINGSDOSSIER EN PUBLICATIE IN HET BELGISCH STAATSBLAD

Het bovenstaande voorstel van inbreng om niet van een algemeenheid wordt door de Raden van Bestuur van de deelnemende verenigingen neergelegd in het verenigingsdossier van elke vereniging ter griffie van de Rechtbank van koophandel van Antwerpen, afdeling Antwerpen.

3. Machtigingen

De gezamenlijke Raden van Bestuur van de inbrengende en verkrijgende vereniging, beslissen met eenparigheid van stemmen de heer DALLE Vincent, wonende te 2100 Antwerpen (Deurre), August Petenlei 59, alle machten toe te kennen voor de uitvoering van de hierboven genomen beslissingen, en aan de instrumenterende notaris om de nodige publicaties te voorzien.

De Raad van Bestuur van de inbrengende vereniging "de8" verbindt er zich toe tevens nog een omstandig verslag op te stellen naar aanleiding van inbreng om niet, waarbij de stand van het vermogen van de betrokken verenigingen wordt uiteengezet, en waarin tevens vanuit juridisch en economisch oogpunt alsook in het licht van het doel of de doelstellingen van de betrokken rechtspersonen, de wenselijkheid van de inbreng, de voorwaarden waaronder en de wijze waarop ze geschiedt, alsook de gevolgen ervan worden toegelicht en verantwoord overeenkomstig artikel 716§2 van het Wetboek van vennootschappen,

VOOR ONTLEDEND UITTREKSEL (get.) notaris Paul Wellens

Tegelijk hiermee neergelegd:

Afschrift van het proces-verbaal

Voorbel; udban aan het erf CW-5taatsbiad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -18/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

04/09/2013
ÿþ i4SOD 2.2

= inde bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

1313 372*

r

eeerg.° .,;~ ~ t =~ .~rï'~Pie ~~Cn ~'~:~te~hleank

von Koiphondel te Antwerpen, op

Griffie 2 6 AUG, 10131

Ondernemingsnr : 421.711.346

Benaming

(voluit) : centrum voor informatie en samenlevingsopbouw

(verkort) : C[SO

Rechtsvorm : vzw

Zetel : FrancieVeilesplein 1 2018 Antwerpen

Onderwerp akte : samenstelling raad van bestuur - aanstelling bedrijfsrevisor

In de schoot van de algemene vergadering van 18 juni 2013 worden de volgende beslissingen genomen

-wijzigingen samenstelling: Raad van bestuur:

Ontslagen als bestuurders'

Marijke Cassiers leerhoeve 40/2 2900 Schoten,

Giller Turan Driekoningenstraat 116 2600 Berchem

Ludo Van Campenhout Paleisstraat 45 2018 Antwerpen

Marc Van Peel Beatrijslaan 54 2050 Antwerpen

Leen Verbist Eethuisstraat 102 2170 Merksem

benoemingen als bestuurders

Liesbeth Homans Frans Nagelsplein 20 2610 Wilrijk, geboren op 17/02/1973 te Wilrijk, benoemd tot

voorzitter

Paul De Vroey Constitufiestraat 8 2060 Antwerpen, geboren op 29/03/1952 te Antwerpen, benoemd tot

ondervoorzitter

Martijn Van Esbroeck Bo É dewijnstraat 66 2018 Antwerpen, geboren op 06/06/1972 te Bonheiden,

bestuurder

Marc Van Peel Beatrijsláan 54 2050 Antwerpen, geboren op 18/09/1949 te Witrijk, bestuurder

-benoeming van Clybouw bedrijfsrevisoren, Oosterveldlaan 246, 2610 Wilrijk, als bedrijfsrevisor over de boekjaren 2012-2013-2014.

Voor de vzw CISO

}Cathy Malfliet

waamem end algemeen coördinator

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso F Naam en handtekening.

06/02/2015
ÿþrp

- -

irille

ll

5020978*

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

NiOb 2.2

ln de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 4214213g

Benaming

(voluit) : centrum voor informatie en samenlevingsopbouw

(verkort) : CISO

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Francis Wellesplein 1 2018 Antwerpen

Onderwerp akte : statutenwijziging - samenstelling raad van bestuur

In de schoot van de algemene vergadering van 23 december 2014 wordt beslist tot een statutenwijziging, om uitvoering te geven aan het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid. De statuten worden integraal gewijzigd. De gecoördineerde statuten luiden voortaan ais volgt :

HOOFDSTUK 1 ALGEMEEN

Artikel 1. RECHTSVORM  NAAM  MAATSCHAPPELIJKE ZETEL

§1 De vereniging heeft het statuut van een gemeentelijk extern verzelfstandigd agentschap in privaatrechtelijke vomi in de zin van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 (hierna het "Gemeentedecreet") en werd opgericht bij besluit van de Gemeenteraad van 24 november 2014 (jaamummer 892).

§2 De vereniging draagt de naam "integratie en Inburgering Antwerpen" en zij is een vereniging zonder winstoogmerk in de zin van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verengingen zonder winstoogmerk en de stichtingen (hierna de VZW-wet).

in de rest van de statuten wordt ernaar verwezen als de "de vzw'.

§3 De zetel is gevestigd in het Atlasgebouw, Carnotstraat 110, 2060 Antwerpen. De zetel ressorteert onder, het gerechtelijk arrondissement/provincie Antwerpen.

Artikel 2.RECHTSPERSOONLIJKHEID EN DUUR

De rechtspersoonlijkheid wordt verkregen vanaf de dag dat de statuten en akten over de benoeming van de

bestuurders worden neergelegd ter griffie, en dit onder voorbehoud van de decretaal vereiste goedkeuring.

De vzw wordt opgericht voor onbepaalde duur.

Artikel 3.JURIDISCH KADER

De vzw is onderworpen aan het Gemeentedecreet, aan de VZW-wet en latere wijzigingen, aan alle andere toepasselijke wetten, decreten en besluiten, en aan de bepalingen in de statuten (voor zover deze niet afwijken van de voornoemde regels).

Artikel 4 NEERLEGGING STATUTEN EN STATUTENWIJZIGING

De statuten en de statutenwijzigingen worden goedgekeurd door de Gemeenteraad en de algemene

vergadering.

De goedgekeurde oprichtings- en deelnemingsbeslissing en de gecoördineerde statuten samen met het

motiveringsverslag zijn ter inzage neergelegd op het secretariaat van de stad en van de vzw.

Artikel 5 MAATSCHAPPELIJK DOEL

§1. De vereniging heeft tot doel op het grondgebied van de stad Antwerpen overeenkomstig artikel 25 §1 van het decreet van 7 juni 2013 betreffende het Vlaams Integratie- en Inburgeringsbeleid en het Besluit van de Vlaamse regering van 21 maart 2014 tot toekenning van taken en kerntaken aan een lokaal bestuur als vermeld in artikel 25§1, eerste lid, 1°, van het decreet van 7 juni 2013 betreffende het Vlaams Integratie- en Inburgeringsbeleid, uitvoering te geven aan volgende doelstellingen vervat in artikel 17 van het decreet:

1° adviesverstrekking en begeleiding op maat in functie van empowerment van individuele burgers van de bijzondere doelgroepen met het oog op zelfstandige en evenredige participatie, actief burgerschap en sociale samenhang via:

a)het aanbieden van inburgeringstrajecten voor inburgeraars en toeleidingtrajecten voor minderjarige nieuwkomers en anderstalige kleuters;

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

ti

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

b)het aanbieden van een specifiek trajectmatig vormings-en begeleidingsaanbod op maat, hetzij individueel, hetzij in groep, in samenwerking met reguliere voorzieningen om personen van de doelgroep te bereiken en te versterken;

2° adviesverstrekking en praktijkondersteuning op maat in functie van structureel werken aan integratie met het oog op zelfstandige en evenredige participatie, toegankelijkheid van alle voorzieningen, actief burgerschap en sociaal samenhang via:

a}dienstverlening van sociaal tolken en sociaal vertalen. Sociaal tolken en sociaal vertalen ondersteunen de mondelinge (tolken) of schriftelijke (vertalen) communicatie van de gebruikers met anderstalige cliënten door de mondelinge of schriftelijke boodschap volledig en getrouw om te zetten uit een brontaal naar een doeltaal.

b)taalbeleid of het consistent en structureel geheel van maatregelen op organisatieniveau, gericht op het wegwerken van taaldrempels voor anderstaligen enerzijds en het creëren van maximale taatleerkansen Nederlands voor de anderstalige anderzijds;

c)taalpromotie of het geheel van acties dat tot doel heeft om enerzijds anderstaligen te stimuleren om Nederlands te leren, te oefenen en te gebruiken en om anderzijds Nederlandstaligen te stimuleren en te ondersteunen om anderstaligen maximale oefen- en gebruikskansen Nederlands te bieden;

d)integratiewerk of het consistent en structureel geheel van maatregelen, op maat en afgestemd op vraag van de klant om op organisatieniveau de organisatiestructuur, het beleid en de toegankelijkheid van de dienstverlening beter af te stemmen op de gevolgen van migratie in de samenleving en om het integratiebeleid op Vlaams, regionaal of lokaal niveau te ondersteunen;

e)juridische dienstverlening aangaande de rechtspositie van vreemdelingen waaronder begrepen wordt de ontwikkelingen op andere beleidsniveaus volgen en expertise opbouwen indien die een vertaling vereisen naar het lokale beleid, ondersteuning bieden aan voorzieningen en organisaties.

3° adviesverstrekking en praktijkondersteuning op maat in functie van het draagvlak, de beeldvorming en de wederkerigheid van integratie en in functie van sociale samenhang;

4° adviesverstrekking en praktijkondersteuning op maat in functie van een onderbouwd, afgestemd, gecoördineerd en inclusief beleid,

§2, De vzw heeft tot doel op het grondgebied van de stad Antwerpen overeenkomstig artikel 25§1 van het decreet van 7 juni 2013 betreffende het Vlaams Integratie- en lnburgeringsbeleid en het Besluit van de Vlaamse regering van 21 maart 2014 tot toekenning van taken en kerntaken aan een lokaal bestuur als vermeld in artikel 25§1, eerste lid, 1°, van het decreet van 7 juni 2013 betreffende het Vlaams Integratie- en Inburgeringsbeleid, uitvoering te geven aan de doelstellingen inzake het realiseren van het Vlaams integratiebeleid, zoals voorzien in artikel 3 van het decreet, inzonderheid via:

1° het voorzien in een inclusief beleid dat wordt gerealiseerd binnen het algemene beleid van de verschillende beleidsdomeinen, grotendeels via algemene maatregelen en alleen als dat nodig is via een specifiek aanbod;

2° het voorzien van de zelfstandige en evenredige participatie voor de personen van de doelgroep, het actief en gedeeld burgerschap voor eenieder en het versterken van de sociale samenhang;

3° het voorzien van een menswaardige begeleiding en oriëntatie van de personen van de doelgroep met betrekking tot gezondheidszorg, kleuteronderwijs en het onderwijs voor leerplichtigen gericht op de oriëntering naar een zinvol toekomstperspectief;

4° de uitgangspunten: gelijkwaardigheid van eenieder, respect voor ieders eigenheid, competenties en ambities, aandacht voor differentiatie, migratie als opportuniteit voor de samenleving, aandacht voor antidiscriminatie en racismebestrijding, actief burgerschap voor eenieder, empowerment van bijzondere doelgroepen een goede kennis van de omgevingstaal;

5° het voorzien in een geïntegreerd beleid dat is afgestemd op de lokale en bovenlokale context, ingeschakeld is in het lokaal en bovenlokaal inclusief integratiebeleid, een resultaatsgerichte aanpak vooropstelt, nauw samenwerkt met voorzieningen met het oog op een structurele inbedding met maximale betrokkenheid van de doelgroepen.

§3 De vzw wordt belast met welbepaalde beleidsvoorbereidende en beleidsuitvoerende taken van gemeentelijk belang die voortvloeien uit doelstellingen en opdrachten die verband houden met het integratie- en inburgeringsbeleid in het algemeen en die voortvloeien uit het bestuursakkoord en het meerjarenplan of uit beslissingen van het College van Burgemeester en Schepenen en de Gemeenteraad.

Artikel 6PARTICIPATIES

Onder voorbehoud van de toepassing van andere wettelijke of decretale bepalingen mag de vzw zijn taken geheel noch gedeeltelijk overdragen aan andere rechtspersonen.

De vzw kan rechtspersonen oprichten, erin deelnemen of zich erin laten vertegenwoordigen voor zover dit past binnen de maatschappelijke opdracht van de vzw en voor zover hiermee geen speculatieve oogmerken worden nagestreefd,

De oprichting, deelname of vertegenwoordiging gebeurt in overeenstemming met het gelijkheidsbeginsel, de regelgeving inzake mededinging en staatsteun en de voorwaarden, bepaald in de samenwerkingsovereenkomst voorzien in artikel 7.

De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging toont aan dat aan de voor vermelde voorwaarden is voldaan.

De deelname is onderworpen aan de voorwaarde dat aan de vzw ministens een mandaat van bestuurder wordt toegekend.

HOOFDSTUK 2 EXTERNE VERHOUDINGEN

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 7SAMENWERKINGSOVEREENKOMST

§1 Tussen de stad en de vzw wordt, na onderhandeling een samenwerkingsovereenkomst gesloten.

De samenwerkingsovereenkomst regelt volgende aangelegenheden zoals omschreven in artikel 247 van het Gemeentedecreet:

1° de aanwending van aan de vzw ter beschikking gestelde of overgedragen personeelsleden, middelen en infrastructuur;

2° de binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden bepaald door de Vlaamse regering, het presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van de vzw worden toegekend;

3° de wijze waarop de vzw zal voorzien in een systeem van interne controle;

4° de toekenning aan een of meer commissarissen, erkende bedrijfsrevisoren, van de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen weer te geven in de jaarrekening van de vzw.

§2 Onder voorbehoud van elke mogelijke verlenging, wijziging, schorsing en ontbinding van de samenwerkingsovereenkomst, wordt die afgesloten voor een periode die eindigt uiterlijk 6 maanden na de volledige vernieuwing van de Gemeenteraad,

§3 De algemene vergadering keurt de samenwerkingsovereenkomst goed namens de vzw. HOOFDSTUK 3 LIDMAATSCHAP

Artikel 8CATEGORIEEN VAN LEDEN

De vzw telt ten minste 3 leden.

1°Categorie A = De stad Antwerpen, De algemene vergadering aanvaardt het lidmaatschap van de stad

zonder stemming,

2°Categorie B groeperingen of verenigingen die tot de verwezenlijking van het doel van de vzw kunnen

bijdragen en die de statuten aanvaarden.

3°Categorie C = vzw Huis van het Nederlands Antwerpen.

4°Categorie D = OCMW Antwerpen

De algemene vergadering beslist over de aanvaarding van de voorgedragen leden.

Artikel 9GEVOLGEN VAN DE AANVAARDING VAN HET LIDMAATSCHAP

Ieder lid van de vzw aanvaardt door het feit zelf van het lidmaatschap, alle bepalingen en verplichtingen die

in de statuten vervat zijn.

Artikel 10DUUR EN BEEINDIGING VAN HET LIDMAATSCHAP

Het lidmaatschap is van onbepaalde duur.

Bij verlies van hoedanigheid van lid kan tot vervanging worden overgegaan,

In geval van vrijwillig ontslag blijven de leden in functie tot in hun vervanging is voorzien, indien anders niet

voldaan is aan het statutair minimum.

Artikel 11LIDGELD

De leden zijn geen lidgeld verschuldigd.

Artikel 12AANSPRAKELIJKHEID

De leden kunnen niet persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor de verbintenissen van de vzw,

behoudens de afwijkende wettelijke regeling uit de VZW-wetgeving.

Artikel 13AANDEEL MAATSCHAPPELIJK VERMOGEN - VERGOEDING GELEVERDE PRESTATIES Diegene die om welke reden dan ook, zijn hoedanigheid van lid verliest, kan geen aanspraak maken op een

aandeel in het maatschappelijk vermogen en kan geen vergoeding eisen voor de geleverde prestaties. Hetzelfde geldt voor de rechthebbenden van een overleden [id.

HOOFDSTUK 4 ORGANEN

Artikel 14STRUCTUUR EN OPENBAARHEID

De bestuursorganen van de vzw zijn de algemene vergadering, de raad van bestuur en het directiecomité.

Er zijn geen andere organen met beslissingsbevoegdheid binnen de vzw.

De vzw is onderworpen aan dezelfde verplichtingen inzake formele motivering en openbaarheid van bestuur

die gelden voor de stad.

Artikel 15BELANGENCONFLICT EN ONVERENIGBAARHEDEN

De belangenconflicten die zijn opgenomen in artikel 236§4 van het Gemeentedecreet, gelden ook voor de vzw. De bestuurder mag hierdoor in bepaalde gevallen niet aanwezig zijn bij bepaalde besprekingen of mag bepaalde handelingen niet stellen. Deze verbodsbepalingen moeten in alle gevallen gerespecteerd worden.

De onverenigbaarheden, zoals bepaald in artikel 229 van het Gemeentedecreet, dienen te worden gerespecteerd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

AFDELING 1 ALGEMENE VERGADERING

Artikel 16SAMENSTELLING VAN DE ALGEMENE VERGADERING

De algemene vergadering bestaat uit alle leden van de vzw die door één of meedere personen worden

vertegenwoordigd.

Op de algemene vergadering kunnen experten -zonder stemrecht- worden uitgenodigd.

Artikel 17REGELS INZAKE STEDELIJKE VERTEGENWOORDIGING

De vertegenwoordiger van de stad in de algemene vergadering (categorie A) wordt door de gemeenteraad

uit zijn leden gekozen.

De vertegenwoordiger van de stad handelt volgens artikel 246§2 van het Gemeentedecreet overeenkomstig

de instructies van de gemeenteraad.

Artikel 18VOORZITTERSCHAP EN SECRETARIAAT

De vertegenwoordiger van de stad in de algemene vergadering, is voorzitter van de algemene vergadering.

Daarnaast kiest de algemene vergadering een ondervoorzitter.

indien de voorzitter verhinderd is, wordt de algemene vergadering voorgezeten door de ondervoorzitter.

Indien beide verhinderd zijn, duidt de voorzitter een vervanger aan,

Het secretariaat van de algemene vergadering wordt waargenomen door de secretaris van de raad van

bestuur.

Artikel 19BIJEENROEPINGEN

§1. De algemene vergadering komt minstens jaarlijks samen,

§2. De algemene vergadering beraadslaagt op de maatschappelijke zetel van de vzw of, indien de omstandigheden dat vereisen, op een andere plaats die wordt bepaald door de voorzitter.

§3. De bijeenkomst kan digitaal verlopen, verdere modaliteiten kunnen worden uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

§4. Op ieder ogenblik kan een bijzondere algemene vergadering worden bijeengeroepen op verzoek van de

raad van bestuur of van de stad Antwerpen. -

§5. De voorzitter roept de algemene vergadering namens de raad van bestuur samen bij gewone brief, fax of email ondertekend door de secretaris in naam van de raad van bestuur. Deze oproeping wordt ten minste 5 weken voor de algemene vergadering verstuurd.

In ieder geval dient de uitnodiging voor de algemene vergadering te worden verstuurd op een ogenblik dat de gemeenteraad van de stad Antwerpen nog voor de bijeenkomst van de algemene vergadering kan kennis nemen van de erin vermelde agendapunten, en rekening houdend met het feit dat er normaliter geen gemeenteraadszittingen plaatsvinden in juli en augustus.

Ieder voorstel tot agendapunt dat ondertekend is door de stad Antwerpen of door minstens één twintigste van de leden wordt op de agenda gebracht. Dit voorstel van agendering moet tijdig gebeuren, zodat het op de geschreven agenda kan warden vastgelegd.

De agenda wordt bij de oproepingsbrief gevoegd samen met de nodige documenten.

De oproepingsbrief vermeldt de agendapunten, dag, uur en plaats van de algemene vergadering.

Artikel 20BERAADSLAGING, STEMMING EN NOTULEN

§1. De vertegenwoordiger van het lid van categorie A beschikt in totaal altijd over de vereiste meerderheid van de stemmen.

Elk van de leden van de categorieën B,C en D beschikken over 1 stem in de algemene vergadering.

Voor de vergaderingen moet één derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, waaronder minstens de vertegenwoordiging van de stad Antwerpen, wil de vergadering geldig kunnen beslissen.

Indien dit quorum niet wordt bereikt, moet de vergadering binnen de maand terug opnieuw samengeroepen worden met dezelfde agenda. Deze oproeping kan gebeuren met een oproepingstermijn van acht dagen en er moet vermeld worden dat de oproeping voor een tweede maal geschiedt. Hier zal geldig beraadslaagd en beslist worden ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden, met dien verstande dat de stad minstens moet vertegenwoordigd zijn.

§2. De beslissingen binnen de algemene vergadering worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behalve in geval van andersluidende bepalingen in de VZW-wetgeving of in voorliggende statuten,

§3. Stemmingen over personen of functies zijn geheim.

Op verzoek van ten minste 1/3 de van de stemgerechtigde leden gebeurt een stemming geheim.

§4. Ieder stemgerechtigd lid kan op schriftelijke wijze (brief, fax, e-mail,...) aan een ander stemgerechtigd lid volmacht geven om hem op een welbepaalde vergadering te vertegenwoordigen. De afgevaardigde van de stad kan enkel een ander gemeenteraadslid volmacht geven.

§5. Over dringende punten die niet op de agenda werden vermeld, kan de algemene vergadering slechts geldig beraadslagen indien het agendapunt wordt aangeleverd door de stad of indien de gemeenteraad hiervoor instructies heeft kunnen geven aan de afgevaardigden van de stad.

§6. Een statutenwijziging kan alleen worden aangenomen wanneer de wijzigingen uitdrukkelijk zijn opgenomen in de oproeping en wanneer ten minste 2/3de van de leden op de vergadering aanwezig of

l

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

vertegenwoordigd zijn, Tevens dient een statutenwijziging te worden aangenomen met een meerderheid van 2/3de van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Wanneer de statutenwijziging betrekking heeft op het doet waarvoor de vzw is opgericht, kan zij alleen worden aangenomen met een meerderheid van 4/5de van de stemmen.

§7. De beslissingen van de algemene vergadering worden opgemaakt door de secretaris en ingeschreven In het register der notulen en worden (bij voorkeur digitaal) ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Dit register wordt bewaard op de zetel van de vzw waar alle leden er ter plaatse inzage van kunnen nemen.

Alle leden van de vzw, alsmede derden, kunnen uittreksels opvragen uit de registers die worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

Artikel 21 BEVOEGDHEDEN ALGEMENE VERGADERING

De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vzw,

Zij heeft alle bevoegdheden die volgens de VZW-wetgeving zijn voorbehouden aan de algemene

vergadering.

Artikel 22HUISHOUDELIJK REGLEMENT

De algemene vergadering is bevoegd om binnen de grenzen van de statuten haar werking nader te regelen

in een huishoudelijk reglement, en dit op voorstel van de raad van bestuur.

Artikel 23DUURTIJD EN EINDE VAN DE MANDATEN

§1. De duurtijd van het mandaat van elke afgevaardigde in de algemene vergadering is de duurtijd van de gemeentelijke legislatuur. Elk mandaat is hernieuwbaar.

§2. Voor de vertegenwoordiger van categorie A wordt het mandaat van vertegenwoordiger in de algemene

vergadering beëindigd

-Van rechtswege door de volledige vernieuwing van de gemeenteraad;

-Door de beëindiging van het mandaat van het gemeenteraadslid;

-Door een beslissing van de gemeenteraad waarbij de aanduiding wordt herroepen.

Wanneer een uit de gemeenteraad verkozen vertegenwoordiger in de algemene vergadering zijn

hoedanigheid van gemeenteraadslid voortijdig verliest, wordt voormeld lid geacht onmiddellijk en zonder enige

formaliteit ontslagnemend te zijn, ook voor eventuele mandaten uitgeoefend namens de vzw.

§3. Voor de vertegenwoordiger van categorie A, en voor de leden van categorie B,C en D wordt de hoedanigheid van vertegenwoordiger in de algemene vergadering of als lid van de algemene vergadering verloren:

-door het ontslag of de vrijwillige uittreding door de vertegenwoordiger of het lid, dat schriftelijk aan de voorzitter van de algemene vergadering wordt meegedeeld;

-door overlijden of rechtsonbekwaamheid;

-door uitsluiting door de algemene vergadering overeenkomstig de voorwaarden bepaald in artikel 12, tweede lid van de wet van 27 juni 1921.

§4, Bij verlies van de hoedanigheid van vertegenwoordiger in de algemene vergadering of van lid van de algemene vergadering, wordt tot vervanging overgegaan. In geval van vrijwillig ontslag blijven de leden in functie tot in hun vervanging is voorzien, behoudens wanneer het ontslag het gevolg is van een onverenigbaarheid. In geval van beëindiging van het lidmaatschap in gevolge vernieuwing van de gemeenteraad blijven de leden in functie tot de algemene vergadering rechtsgeldig is hersamengesteld.

AFDELING 2 RAAD VAN BESTUUR

Artikel 24SAMENSTELLING

De vzw wordt bestuurd door een raad van bestuur, benoemd door de algemene vergadering.

De raad van bestuur bestaat uit leden van categorie A, B en C en is steeds kleiner dan het aantal leden van

de algemene vergadering.

De raad van bestuur wordt als volgt samengesteld:

-categorie A  de stad Antwerpen

De stad Antwerpen wordt vertegenwoordigd in de raad van bestuur door 14 afgevaardigden, waarvan

minstens één afgevaardigde per fractie uit de gemeenteraad.

Ten hoogste 2/3 de van de voorgedragen bestuurders zijn van hetzelfde geslacht.

De stad Antwerpen heeft de mogelijkheid om andere personen (vb. bedrijfsdirecteurs, personeelsleden,

enz.) af te vaardigen als waarnemend lid in de raad van bestuur.

De leden van het directiecomité kunnen de raad van bestuur bijwonen met raadgevende stem op vraag van

de Voorzitter van de raad van bestuur.

Voor de bestuurders van categorie A gebeurt de benoeming zonder stemming.

-Categorie B  4 bestuurders namens groeperingen of verenigingen die tot de verwezenlijking van het doel

van de vzw kunnen bijdragen.

-Categorie C  1 bestuurder aangeduid door de Raad van Bestuur van het Huis van het Nederlands

Antwerpen

De bestuurders voorgedragen door de leden van categorie B en C worden verkozen door de algemene

vergadering bij geheime stemming met gewone meerderheid van stemmen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Op de raad van bestuur kunnen experten  zonder stemrecht- worden uitgenodigd.

Artikel 25VOORZITTERSCHAP EN SECRETARIAAT

Een lid van het college van burgemeester en schepenen is van rechtswege voorzitter van de raad van

bestuur.

Daarnaast kiest de raad van bestuur een ondervoorzitter.

Indien de voorzitter verhinderd is, wordt de raad van bestuur voorgezeten door de ondervoorzitter. indien

beide verhinderd zijn zal de oudste aanwezig bestuurder de raad van bestuur voorzitten.

De raad stelt tevens een secretaris aan uit de personeelsleden van de vzw.

Artikel 26BIJ EENROEPI NG

§1. De raad van bestuur wordt bijeengeroepen telkens de belangen van de vzw het vereisen.

§2, De raad van bestuur beraadslaagt op de maatschappelijke zetel van de vzw of indien de

omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats die wordt bepaald door de voorzitter.

§3. De bijeenkomst kan digitaal verlopen, verdere modaliteiten kunnen worden uitgewerkt in het huishoudelijk reglement.

§4. Op verzoek van minstens 213de van de bestuurders is de voorzitter verplicht de raad bijeen te roepen binnen de 8 dagen na de aanvraag.

§5. De voorzitter(of bij diens afwezigheid de ondervoorzitter) roept de raad van bestuur samen bij gewone brief, fax of email. Deze oproeping wordt ten minste 8 vrije dagen voor de samenkomst van de raad van bestuur verstuurd, tenzij in gevallen van hoogdringendheid.

De regelmatigheid van de bijeenroeping kan niet worden betwist door een bestuurder die aanwezig of regelmatig vertegenwoordigd is.

Artikel 27BERAADSLAGING,STEMMING EN NOTULEN

§1. De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen en beslissen indien tenminste de helft van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is en indien de meerderheid van de bestuurders van categorie A aanwezig of vertegenwoordigd is.

Indien dit quorum niet wordt bereikt, kan een nieuwe raad bijeengeroepen worden met dezelfde agenda. Deze zal geldig beraadslagen en beslissen ongeacht het aantal aanwezige bestuurders. Deze tweede oproeping moet geschieden zoals voorgeschreven in artikel 26 en er moet vermeld worden dat de oproeping voor de tweede maal geschiedt. Bovendien moet het eerste lid van dit artikel woordelijk opgenomen worden in deze tweede oproeping.

§2. Elke bestuurder heeft 1 stem.

Een beslissing is slechts geldig genomen wanneer zij genomen wordt met een vereiste meerderheid van

stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders en indien de meerderheid van de bestuurders

van categorie A hiermee akkoord zijn.

De vereiste meerderheid is de eenvoudige meerderheid, behalve indien de wet, het decreet of de statuten

een andere meerderheid voorzien.

Blanco en ongeldige stemmen worden niet meegeteld.

§3. Stemmingen over personen of functies zijn geheim.

Op verzoek van ten minste 1/3 de vande stemgerechtigde leden gebeurt een stemming geheim.

§4.ledere bestuurder kan op schriftelijke wijze (brief, fax, email,...) aan een bestuurder volmacht geven om hem op een welbepaalde vergadering te vertegenwoordigen. Een bestuurder van categorie A kan echter enkel aan een andere bestuurder van categorie A volmacht geven, en een mandataris kan enkel aan een andere mandataris volmacht geven. Elk lid kan slechts 2 andere leden vertegenwoordigen.

§5. Over dringende punten die niet op de agenda werden vermeld, kan de raad van bestuur slechts geldig beraadslagen indien 2/3de van de aanwezige bestuurders hiermee akkoord gaan of indien het agendapunt wordt aangeleverd door de stad.

§6. De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar.

§7. De beslissingen van de raad van bestuur warden opgemaakt door de secretaris en ingeschreven in het register der notulen en worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris. Dit register wordt bewaard op de zetel van de vzw waar aile leden er ter plaatse inzage van kunnen nemen.

Aile leden van de vzw, alsmede derden, kunnen uittreksels opvragen uit de registers die worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris,

Artikel 28AANSPRAKELiJKHEID EN KWIJTING

De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van de vzw.

De bestuurders zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van het bestuur. Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad worden de bestuurders van aansprakelijkheid ontheven, als hen geen schuld kan worden verweten en als zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van kregen.

Jaarlijks beslist de algemene vergadering over de aan de bestuurders te verlenen kwijting, na goedkeuring van de rekeningen. Die kwijting is alleen rechtsgeldig als de ware toestand van de vzw niet wordt verborgen door enige weglating of onjuiste opgave in de rekeningen of in de rapportering betreffende de uitvoering van de samenwerkingsovereenkomst.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 29BEVOEGDHEDEN, BEVOEGDHEIDSDELEGATIE EN VERTEGENWOORDIGING

§1. De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheid voor het bestuur en het beheer van zaken van de vzw overeenkomstig de statuten. Hij kan alle rechtshandelingen stellen en aile daden verrichten die hij nuttig acht voor de verwezenlijking van het doel van de vzw, met uitzondering van deze die door de wet of door de statuten uitdrukkelijk aan de algemene vergadering zijn voorbehouden,

De raad van bestuur kan zelf daden van beschikking stellen met inbegrip van, onder meer, het vervreemden (zelfs om niet), van roerende en onroerende goederen, het hypothekeren, het [enen en uitlenen, alle handels-en bankverrichtingen, het heffen van hypotheken.

§2. Alle akten, zoals bedoeld in artikel 9 van de vzw wetgeving, die de vzw verbinden worden in naam van de vzw geldig ondertekend door de voorzitter en één bestuurder,

§3. De raad van bestuur vertegenwoordigt de vzw in en buiten rechte.

Wanneer het belang van de vzw dit vereist, beslist de voorzitter (of bij diens afwezigheid een door hem gemachtigd bestuurder) rechtsgeldig en zonder verdere formaliteit over het instellen van rechtsvorderingen en over het treffen van maatregelen tot bewaring van recht in de meest ruime zin van het woord, in en buiten gerechtelijke procedures, Van de instelling van rechtsvorderingen wordt mededeling gedaan op de eerstvolgende raad van bestuur.

§4. De raad van bestuur kan de uitoefening van bepaalde bevoegdheden in het kader van dagelijks bestuur, delegeren aan het directiecomité en zal de uitoefening van deze bevoegdheden nader uitwerken in een huishoudelijk reglement.

§5. De raad van bestuur stelt een arbeidsreglement vast en bepaalt de algemene voorwaarden van de arbeidsovereenkomsten.

Artikel 30HUISHOUDELIJK REGLEMENT

De raad van bestuur is bevoegd om binnen de grenzen van de statuten zijn werking nader te regelen in een huishoudelijk reglement. Indien een huishoudelijk reglement wordt opgemaakt, wordt dit ter kennisgeving voorgelegd aan de algemene vergadering.

Artikel 31 VERGOEDINGEN

De leden van de raad van bestuur oefenen hun mandaat in principe onbezoldigd uit.

Artikel 32DUURTLJD EN EINDE VAN DE MANDATEN

§1. De duurtijd van het mandaat van elke bestuurder is de duurtijd van de gemeentelijke legislatuur. Elk mandaat is hernieuwbaar.

§2. Het mandaat van de bestuurders van categorie A, B en C eindigt conform de bepalingen van artikel 23 van de statuten,

§3, Bij de beëindiging of verlies van de hoedanigheid van bestuurder, wordt tot vervanging overgegaan. in geval van vrijwillig ontslag, blijft de bestuurder zijn mandaat uitoefenen tot in zijn vervanging is voorzien, behoudens wanneer het ontslag het gevolg is van een onverenigbaarheid. In geval van beëindiging van het bestuursmandaat in gevolge de vernieuwing van de gemeenteraad, blijven de bestuurders in functie tot dat de raad van bestuur rechtsgeldig is hersamengesteld.

AFDELING 3 DIRECTIECOMITE

Artikel 33SAMENSTELLING

Het directiecomité is samengesteld uit 5 leden aangesteld door de raad van bestuur bij geheime stemming.

Het verantwoordelijke lid van het managementteam van de stad maakt deel uit van het directiecomité.

Het directiecomité duidt een voorzitter en een secretaris aan.

De onverenigbaarheden die gelden voor bestuurders en vertegenwoordigers of leden van de algemene

vergadering (cfr. Artikel 15) gelden onverkort ook voor de leden van het directiecomité.

Artikel 34DUURTIJD VAN HET MANDAAT

De leden van het directiecomité kunnen ten allen tijde door de raad van bestuur worden ontslagen. Een lid van het directiecomité kan zijn mandaat stopzetten door schriftelijke kennisgeving aan de raad van bestuur. Het lid van het directiecomité waarvan het politieke mandaat voortijdig een einde neemt, wordt geacht van rechtswege ontslagnemend te zijn. In beide gevallen regelt de raad van bestuur diens vervanging.

Artikel 35BEVOEGDHEDEN

Het directiecomité is belast met het dagelijks bestuur, met de vertegenwoordiging met betrekking tot dat bestuur en met de voorbereiding en de uitvoering van de beslissingen van de raad van bestuur.

Het directiecomité is daarenboven bevoegd voor alle materies die door de raad van bestuur worden gedelegeerd, overeenkomstig artikel 29§4. De delegatie van bevoegdheden wordt ter kennisgeving voorgelegd aan de algemene vergadering.

Alle beslissingen van het directiecomité worden actief overgemaakt aan alle leden van de raad van bestuur, Elke bestuurder heeft het recht om bijkomende informatie op te vragen aan het directiecomité over alle handelingen.

De vzw wordt ten aanzien van derden en binnen de grenzen van het dagelijks bestuur geldig vertegenwoordigd door 2 leden van het directiecomité samen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 22

Artikel 36 SUBDELEGATIE

Het directiecomité kan uitoefening van bepaalde bevoegdheden delegeren. Indien deze sub-delegatie

gebeurt, moet de raad van bestuur dit vooraf goedkeuren.

Artikel 37BIJEENROEPINGEN

Het directiecomité vergadert telkens wanneer de aangelegenheden die onder zijn bevoegdheid vallen het vereisen en wordt door de voorzitter bijeen geroepen.

Het directiecomité beraadslaagt op de zetel van de vzw of, indien de omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats zoals bepaald door de voorzitter van het directiecomité.

Het directiecomité wordt voorgezeten door de voorzitter van het directiecomité. Indien de voorzitter van het directiecomité verhinderd is, wordt het directiecomité voorgezeten door het lid van het directiecomité dat door de voorzitter van het directiecomité wordt aangeduid. Indien geen vervangende voorzitter werd aangeduid door de voorzitter van het directiecomité zit het oudste in leeftijd aanwezige lid van het directiecomité de vergadering voor.

De vergaderingen van het directiecomité zijn niet openbaar.

Artikel 38BERAADSLAGING, STEMMING EN NOTULEN

Het directiecomité beraadslaagt en beslist overeenkomstig de bepalingen in deze statuten. Het directiecomité is bevoegd om binnen de perken van de statuten zijn werking nader te regelen in een reglement van inwendige orde.

De besluiten van het directiecomité worden genomen bij meerderheid van de uitgebrachte stemmen, In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter van het directiecomité doorslaggevend. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.

De beraadslagingen van het directiecomité worden vastgelegd in notulen. Een afschrift ervan wordt ter informatie toegezonden aan de leden van de raad van bestuur.

De notulen worden goedgekeurd door het directiecomité.

Artikel 39VERGOEDINGEN

De leden van het directiecomité oefenen hun mandaat in principe onbezoldigd uit.

Artikel40AANSPRAKELIJKHEID

De leden van het directiecomité zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van de vzw.

De leden van het directiecomité zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de

normale uitoefening van hun bestuur.

Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad worden ze van die

aansprakelijkheid ontheven, als hen geen schuld kan warden verweten en ais zij die overtredingen hebben

aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van kregen.

HOOFDSTUK 5 CONTROLE

Artikel 41COMMISSARIS

Het toezicht over de financiën van de vzw wordt opgedragen aan een commissaris met inachtneming van de

wettelijke bepalingen ter zake.

Artikel 42 TAAKINHOUD

§1. De aangestelde commissaris is gerechtigd ten allen tijde inzage te nemen in alle boekhoudkundige stukken van de vzw, en een verslag over zijn bevindingen ter zake op te stellen.

§2. Het verslag moet aan de rekening van het desbetreffende boekjaar worden gehecht.

§3. De leden van de raad van bestuur kunnen ten allen tijde inzage krijgen van aile boekhoudkundige stukken van de vzw.

Artikel 43DUUR VAN HET MANDAAT

De commissaris wordt benoemd voor een hernieuwbare termijn van drie jaar.

Onverminderd hetgeen bepaald wordt in het vorige lid, moet de commissaris, indien de jaarrekening niet

tijdig is opgesteld door de raad van bestuur, verder zijn functie uitoefenen tot de vergadering waarop de

gemeenteraad beraadslaagt over de jaarrekening of tot zijn regelmatige vervanging.

HOOFDSTUK 6 FINANCIELE BEPALINGEN

Artikel 44 BOEKJAAR, BUDGET EN REKENINGEN

Het boekjaar van de vzw loopt van 1 januari tot 31 december van ieder jaar.

Op het einde van elk boekjaar sluit de raad van bestuur de rekeningen van het verlopen jaar af, en maakt de balans op. De jaarrekeningen worden ten minste 5 weken ,voor de algemene vergadering ter kennis gebracht van de leden, die op de zetel van de vzw inzage kunnen krijgen in alle stukken waarop de rekeningen betrekking hebben.

De raad van bestuur maakt een ontwerp van budget op en legt die ter goedkeuring voor aan de algemene vergadering. De algemene vergadering dient plaats te vinden binnen de zes maanden voor het begin van het

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOd 2.2

boekjaar waarop dit budget betrekking heeft. Het ontwerp van budget wordt ten minste 5 weken voor de

algemene vergadering ter kennis gebracht van de leden.

De jaarrekening en de begroting dienen ter goedkeuring aan de algemene vergadering en aan de

gemeenteraad te worden voorgelegd.

HOOFDSTUK 7 ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 45 ONTBINDING EN VEREFFENING

De algemene vergadering kan slechts geldig beslissen over de ontbinding van de vzw indien de bepalingen van de VZW-wet worden nageleefd.

Elk voorstel tot ontbinding van de vzw of tot wijziging van de statuten dient vooraf ter goedkeuring aan de gemeenteraad van de stad Antwerpen te worden voorgelegd.

Over een vrijwillige ontbinding kan de algemene vergadering slechts geldig beslissen als 2/3de van de leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Het besluit over de ontbinding moet worden genomen met een bijzondere meerderheid van 4/5de van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Bij een onvoldoende aanwezigheid wordt de algemene vergadering opnieuw samengeroepen. De tweede vergadering mag niet binnen de 15 dagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden, De tweede vergadering kan over de ontbinding beraadslagen en besluiten ongeacht het aantal aanwezigen.

In geval van ontbinding, uitgesproken door cie algemene vergadering, belast zij de raad van bestuur met de vereffening, tenzij de algemene vergadering beslist één of meer vereffenaars aan te duiden, na voorafgaandelijke goedkeuring door de gemeenteraad van de stad Antwerpen, In dat geval bepaalt de algemene vergadering hun bevoegdheden en hun eventuele vergoeding.

Na de aanzuivering van de schulden, wordt het netto-actief van de vzw overgedragen aan de stad Antwerpen.

Artikel 46ALGEMENE BEPALINGEN

Al wat niet uitdrukkelijk is opgenomen in de statuten, wordt geregeld door de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, en latere wijzigingen, door het Gemeentedecreet en door het huishoudelijk reglement.

In de schoot van de algemene vergadering van 23 december, volgend op bovenstaande algemene

vergadering, worden de volgende beslissingen genomen :

De samenstelling van de Raad van bestuur wordt als volgt gewijzigd:

De volgende personen wordt ontslagen als bestuurders

Els Peeters, Veriatstraat 17 2000 Antwerpen, geboren te Vilvoorde, 29/10/1974

Anne Giveron, Laarsebaan 53 bus 5 2170 Merksem, geboren te Merksem, 30/3/1982

Guy Bilsen, Windmolenstraat 212 2660 Hoboken, geboren te Antwerpen 27/9/1967

Karim Becher, Galifortlei 276 2100 Deume, geboren te Antwerpen, 11/8/1975

Meyrem Almaci, p/a Grote Markt 1, 2000 Antwerpen, geboren te Sint Niklaas, 25/211976

Mie Branders, Goedetijdstraat 49 2660 Hoboken, geboren te Aarschot, 9/3/1964

Wim Van Osselaer, Andemachstraat 10 2180 Ekeren, geboren te Borgerhout, 21/5/1973

Dirk Rochtus, Koning Albertstraat 62 2610 Wilrijk, geboren te Borgerhout, 25/9/1980

Martijn Van Esbroeck, Boudewijnsstraat 66 2018 Antwerpen, geboren te Bonheiden, 6/6/1972

Liesbeth Homans, Frans Nagelsplein 20 2610 Wilrijk, geboren te Wilrijk, 17/2/1973

Worden benoemd tot bestuurder

Fons Duchateau Neptunusstraat 52, 2600 Berchem 72.02.07-137.15 Sint-Truiden

Mohammed Mhaouchi Platanenlaan 56, 2160 Wilrijk 65.04.06-343.94 Tanger, Marokko

Fatima Talhaoui Florastraat 132, 2140 Borgerhout 73.00.00-160.15 Beni Bouayach, Marokko

Zuhal Demir Jacob Jordaensstraat 12, 2018 Antwerpen 80.03.02-072.17 Genk

Indrit Beikovi Cliviastraat 17, 2610 Wilrijk 74.06.13-469.58 Shkoder, Albanië

Joachim Pohlmann Florastraat 83, 2140 Borgerhout 81.01.16-179.79 Lommel

Abdelkarim Bellafkih Hof ter La 6 2140 Antwerpen 86.05.10-285.92 Borgerhout

Véronique Mampuya rue Bas-Brûly 14, 5660 Couvin 66.09.28-244.74 Antwerpen

Kris Gysels Onze-Lieve-Vrauwstraat 30, 2600 Berchem 76.12.07-427.73 Lier

Ben Segers Frankrijklei 15/b3, 2000 Antwerpen 82.09,11-131.63 Wilrijk

Freya Piryns Waterloostraat 39, 2600 Berchem 76.08.26-386-01 Wilrijk

Mie Branders Goedetijdstraat 49, 2660 Hoboken 64.03.09-242.77 Aarschot

Sam Van Roay Jozef Verbovenlei 31, 2100 Deume 85.05.27-293.38 Antwerpen

Use Hackethal Vandenpeereboomstraat 20, 2140 Borgerhout 73.09.19-08006 Borgerhout

Koen De Vylder Walfjagerslei 25 2140 Borgerhout 60.08.16-355.93 Bujumbura (Burundi) Wouter Van Bellingen Uilenstraat 186, 9100 Nieuwkerken 72.04.20-259.02 Antwerpen

MOQ 2.2

0

Luik B - Vervolg

Emiel Vervliet Lodewijk Dosfellei 20, 2640 Mortsel 44.08,16-267.39 Antwerpen Frieke Van Zundert Gramayestraat 5, 2000 Antwerpen 72.11.15-410.50 Borgerhout Fons Duchateau wordt verkozen tot voorzitter.

Voor de vzw Integratie en lnburgering Antwerpen, voorheen vzw CISO

Kathy Malfliet

waarnemend algemeen coordinator

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/02/2015 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden .aan het Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

09/05/2012
ÿþY MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



1J11.121PIJ1i1*1

A

1

vl

behi

aai

Bet.

Staa

ui



« ~.. L" ...1

KQ~pHANDF~.

~.,..,....,.ti,,.....,.M~

2 6 -04- 2112

Ondernemingsnr : 421.711.346

Benaming

(voluit) : centrum voor informatie en samenlevingsopbouw

(verkort) : CISO

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Francis Wellesplein 1 2018 Antwerpen

Onderwerp akte : ontslag/benoeming raad van bestuur

De algemene vergadering van 1 maart 2012 neemt de volgende beslissingen :

- Ze neemt akte van het ontslag van Monica De Coninck als bestuurder, afgevaardigd door OCMW Antwerpen. Ze wordt vervangen door Leen Verbist - Eethuisstraat 102 2170 Merksem, geboren te Antwerpen 4 februari 1964 , die benoemd wordt tot ondervoorzitter

- Ze keurt de benoeming goed van Güfer Turan - Driekoningenstraat 116 2600 Berchem, geboren te Gent 1 februari 1975, als bestuurder-voorzitter, afgevaardigd door de stad Antwerpen, ter vervanging van Leen Verbist.

Voor de vzw C180

Kathy Malfliet

waarnemend algemeen coördinator

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/05/2012 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
CENTRUM VOOR INFORMATIE EN SAMENLEVINGSOPBOU…

Adresse
FRANCIS WELLESPLEIN 1 2018 ANTWERPEN 1

Code postal : 2018
Localité : ANTWERPEN
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande