FEDERATIE SOCIALE ONDERNEMINGEN, AFGEKORT : F.S.O.

Association sans but lucratif


Dénomination : FEDERATIE SOCIALE ONDERNEMINGEN, AFGEKORT : F.S.O.
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 467.633.832

Publication

28/02/2014
ÿþ4-> M002.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

!Lcr

rgelegd ter griffié van de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen, op

1 9: 02. 2014

*14053674*

Il

UI

Annexes du Moniteur-tep

Ondernemingsnr : 0467.633.832

Benaming

(voluit) : Federatie Sociale Ondernemingen

(verkort): FSO

Rechtsvorm Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel: PotvlietIaan 4 (2de verd.) 2600 Berchem

Onderwerp akte: Ontbinding en vereffening

Algemene Vergadering van 19/12/2013

Tijdens de Algemene Vergadering van 19 december 2013 hebben de aanwezige leden en de bij volmacht vertegenwoordigende leden zich uitgesproken over de ontbinding en vereffening van de vereniging.

De heer Frans Heylen, geboren op 22 september 1956 te Huishout, gedomicilieerd Kleine Molenstraat 24, 2235 Huishout, evenals de heer Johan Timperman, geboren op 29 maart 1957 te Kortrijk, gedomicilieerd Paridaanstraat 1, 8550 Zwevegem, worden belast met de ontbinding van de vzw en aangeduid als vereffenaars.

Het netto-actief van de vzw Federatie Sociale Ondernemingen zal conform artikel 29 van de statuten integraal overgemaakt worden op rekening BE16 0011 6737 2674 van het Verbond Sociale Ondernemingen vzw met ondememingsnummer 466.970.965, Diksmuidelaan 50 te 2600 Berchem./

In naam van de vzw Federatie Sociale Ondernemingen Berchem, 19 december 2013

Johan Timperman

Bestuurder

L

O

p de laatste blz. van Luik 8 vermelden: Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso Naam en handtekening.

05/12/2014
ÿþ1111111111,1j11181114L1

Moo 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

er... arm van Koophandel

Antwerpen

2 6 NOV, 2OV

afdeling Antwerpen

lit

Ondernemingsnr : 0467.633.832

Benaming

(voluit) : Federatie Sociale Ondernemingen vzw

(verkort) : FS0

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Potvlietlaan 4 (2de verdieping) 2600 Berchem

Onderwesp akte : Statutaire Bijzondere Algemene Vergadering 27/6/2014 - Sluiting van de vereffening

Statutaire Bijzondere Algemene Vergadering 27 juni 2014

Sluiting van de vereffening.

Er wordt kwijting verleend aan de Raad van Bestuur en aan de Commissaris.

Kwijting word verleend aan de vereffenaars:

De heer Frans Heylen, geboren op 22 september 1955 te Huishout, gedomicilieerd Kleine Molenstaat 24, 2235 Flulsliout, evenals de heer Johan Timperman, geboren op 29 maart 1957 te Kortrijk, gedomicilieerd Paridaanstreat 1, 8550 Zwevegem.

.Bestemming en overdracht van de activa aan SOM de federatie van sociale ondernemingen vzw, voorheen Verbond Sociale Ondernemingen vzw roet hetzelfde ondernemingnummer..

De inbreng - netto actief van Federatie Sociale Ondernemingen vzw (FSO vzw) wordt overgedragen op

rekening BE16 0011 5737 2674 van SOM de federatie van sociale ondernemingen vzw met ondememingsnummer 466 970 965, Potvlietlaan 4 (2de verd.), 2600 Berchem,

In naam van de vzw Federatie Sociale Ondenemingen

Berchem, 27 juni 2014

Frans Heylen Johan Timperman

Voorzitter FSO vzw - Vereffenaar Bestuurder FSO vzw - Vereffenaar

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto " Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 05/12/2014 - Annexes du Moniteur belge

16/07/2013
ÿþ MOD2 0

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

RE'ÇHTF3ANK

FiÇO9P5ANDEL,

05 JULI 2013

AbrfifrkRPEN

Benaming

(voluit) : FEDERATIE SOCIALE ONDERNEMINGEN

Rechtsvorm: V.Z.W.

Zetel : POT VLIETLAAN 4 (2de verdieping) 2600 BERCHEM

Ondememingsnr : 0467.633.832

Voorwerp akte: Algemene Vergadering 26 april 2013 - Ontslag bestuurder -Benoeming bestuurder

Algemene Vergadering 26 april 2013

Neemt akte van het ontslag van Magdalena Scheelen als bestuurder

Aanvaardt als nieuwe bestuurder:

Ludo Stevens, Gravenstraat 61, 3220 Holsbeek, 22-12-1962 'Tongeren, 62122238550

Getekend,

Wendy Metten

Algemeen Directeur F80 vzw

bf-z. van Lid( rrn&de Recto Jam er hoedeni9held tdel 30sutin-i" ie,enc1e etz de D" esoir.Ant.er

bevegcl de:...,erenig]ng ost.icf-ilnij ten a.1ffizi.en van drdei e vertep,:..,11a00,d1p:;r,n

Vcr40 laarlen handtekenti-19

*13110316*

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -16/07/2013 - Annexes du Moniteur biëlgé

29/12/2011
ÿþVoor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

MOD 2.0

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

RECHTP'ANIlC

KOONii,: 4071

1 6 -12- 2011

ANTIateEha

*iiieesas*

Benaming

(voluit) : MOSO

Rechtsvorm : V.Z.W.

Zetel : Potvlietlaan 4 2600 BERCHEM

Ondernemingsnr : 0467.633.832

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/12/2011- Annexes du Moniteur belge

Voorwerp akte : Algemene Vergadering 9 december 2011- Samenstelling Raad van Bestuur - Omvorming MOSO vzw tot werkgeversorganisatie.

1. Algemene Vergadering 9 december 2011

Marc Verlodt wordt door de Raad van Bestuur voorgedragen als nieuwe bestuurder van MOSO vzw.

Verlodt Marc, Hugo Verriestlaan 18, 9120 Melsele, 13 november 1956, Mortsel, 561113-43540

2. Samenstelling Raad van Bestuur:

Henderickx Urbain, Maten straat 131, 2845 Niet

Schelstraete Caroline, Lostraat 29a, 9850 Merendree

De Bleser Hildegarde,Voordestraat 29,1851 Grimbergen

Hendrikx Jean, Nieuwe Winningstraat 43, 3500 Hasselt

Van Steenkiste Anne-Marie, Moleken 22 bus 2, 9100 Sint-Niklaas

Verschueren Johan, Dikkebusseweg 206, 8900 leper

Op de Beeck Monique, J.F. Gellyncklaan 15,2540 Hove

Geypen Paul, Kastanjelaan 12, 3510 Hasselt r

Hendriks Stefan, Weg naar Opoeteren 135, 3660 Opglabbeek

Schorpion Yves, Jos Dehaeslaan 2, 3001 Heverlee

Timperman Johan, Paridaanstraat 1, 8550 Zwevegem

Rombauts Joseph, Dr.F..De Wachterlaan 5, 2870 Puurs r

Verlodt Marc, Hugo Verriestlaan 18, 9120 Melsele i

3. Omvorming MOSO vzw tot werkgeversorganisatie

Het bestuur gaat unaniem akkoord met de wijziging van de statuten waarbij MOSO vzw omgevormd wordt

tot werkgeversorganisatie van de sectoren VAPH en Algemeen Welzijnswerk onder de naam F.S.O.

TITEL I - NAAM - ZETEL  DOEL-DUUR

Artikel 1

De vereniging zonder winstoogmerk wordt genoemd:

"Federatie Sociale Ondernemingen", afgekort F.S.O.

Artikel 2

De zetel van de vzw is gevestigd: Potvlietlaan 4 -2de verdieping te 2600 Berchem, gelegen in het

gerechtelijk arrondissement Antwerpen en heeft de Vlaamse Gemeenschap als werkingsgebied.

Artikel 3

§ 1. De vereniging stelt zich tot doel bij te dragen tot optimale participatie en integratie van alle burgers in onze samenleving door een effectief antwoord te bieden op de uiteenlopende welzijnsvragen en welzijnsproblemen van de hele bevolking en meer specifiek van de meest kwetsbare en mensen met een beperking door middel van ondersteuning van aangesloten sociale ondernemers. Hiertoe wil de organisatie maximaal aan beleidsbeïnvloeding doen, netwerken ontwikkelen en managementsruimte creëren.

§ 2. Teneinde dit doel te realiseren kan de vereniging ondermeer:

1° de sociale ondernemers die erkend zijn door de Vlaamse overheid, Brussels hoofdstedelijke gewest en

de Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC) op basis van een decreet en die op het terrein van welzijn een

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso.: Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/12/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

woon-, zorg- en hulpverleningsaanbod aanbieden groeperen ten einde : hun onderlinge samenwerking te bevorderen, hun inhoudelijke werking te ondersteunen, hen diensten te verlenen, hen te vertegenwoordigen in binnen- en buitenland; als hun woordvoerder op te treden, hun belangen te behartigen bij de betrokken overheden, de maatschappelijke organisaties en in de relevante beheersorganen en adviesraden en namens hen in het kader van het sociaal overleg als werkgeversvertegenwoordiger voor de betrokken sector op te treden.

2° vorming, documentatie, studie- en onderzoekswerk m.b.t. welzijn en de maatschappelijke problemen waarmee het geconfronteerd wordt, opzetten en bevorderen.

3° knelpunten en problemen m.b.t. het algemeen welzijn en de maatschappelijke problemen waarmee het geconfronteerd wordt, opsporen en inventariseren, signaleren aan de bevoegde overheden op diverse niveaus, het brede publiek hier rond informeren en sensibiliseren.

4° ondersteuning bieden bij netwerkvorming en het opstarten van vernieuwende vormen van zorg-, hulp- en dienstverlening als antwoord op de vermaatschappelijking van de zorg waar een geïntegreerd en inclusief beleid rekening houdt met het subsidiariteitsprincipe en de gedeelde zorg.

§ 3. De vereniging zal in haar interne en externe werking een beleid voeren gegrondvest op wederzijds respect voor ideologische, filosofische, godsdienstige overtuigingen. Bovendien zal de vereniging elke vorm van discriminatie met betrekking tot geslacht, ras, etnisché afkomst, fysiek of mentale beperking, seksuele geaardheid of politieke voorkeur weren.

§ 4. De vereniging mag alle wettelijke middelen aanwenden tot realisatie van haar doelstellingen, met inbegrip van economische activiteiten voor zover deze bijkomstig blijven en de opbrengst van deze activiteiten integraal aangewend wordt voor de realisatie van het statutaire doel.

§ 5. De duur van de vereniging is onbeperkt. De aangesloten leden zijn autonoom, onder voorbehoud van

hun verplichtingen als lid; zij kunnen afzonderlijk de vereniging niet verbinden.

TITEL Il - LEDEN

Artikel 4

§ 1. De vereniging telt effectieve en toegetreden leden. Alleen de effectieve leden bezitten de volheid van het lidmaatschap in de zin van de Wet. De term lid" in deze statuten verwijst naar de effectieve leden. De rechten en plichten van de toegetreden leden worden omschreven in het Huishoudelijk Reglement.

§ 2. Effectieve leden kunnen zijn :

1° rechtspersonen die als werkgevers actief zijn in de social profit die erkend zijn door de Vlaamse overheid, Brussels hoofdstedelijke gewest en de VGC op basis van een decreet en die op het terrein van welzijn een woon-, zorg- en hulpverleningsaanbod aanbieden.

Het lidmaatschap van de rechtspersoon impliceert dat zij aansluit met al haar erkenningen. Dit kan inhouden dat een effectief lid meerdere sectoren vertegenwoordigt. Een sector wordt gedefinieerd zoals het omschreven is in het desbetreffende decreet.

2° de voorzitter van de Raad van Bestuur op voorwaarde dat hij niet optreedt als vertegenwoordiger van een in 1° vemoemde rechtspersoon.

De leden dienen de Statuten en het Huishoudelijk Reglement van de vereniging te onderschrijven, de ledenfiche in te vullen en de ledenbijdrage te betalen.

§ 3 Toegetreden leden kunnen zijn:

1° fysieke of rechtspersoon die een technische, materiële of financiële hulp verleent aan één of meerdere effectieve leden.

2° rechtspersonen die als werkgevers actief zijn in de social profit en een aanvraag tot erkenning indienden. Deze leden worden automatisch effectief lid zodra zij een erkenning bekomen hebben die recht geeft op dit lidmaatschap.

3° rechtspersonen die als werkgevers actief zijn in de social profit maar die geen lid wensen te worden of die o.w.v. de toetredingscriteria geen lid kunnen worden.

§ 4 De effectieve en toegetreden leden op 1 januari 2012 zijn de rechtspersonen die (niet ontslagnemend)

lid waren bij respectievelijk het Pluralistisch Platform Gehandicaptenzorg vzw (voor de deelsector VAPH) en de

CAW-Federatie (voor de deelsector Algemeen Welzijnswerk) op 31 december 2011.

Artikel 5

Het aantal effectieve leden is onbeperkt doch mag niet minder bedragen dan vijf.

Artikel 6

Alle aanvragen om lidmaatschap worden schriftelijk gericht aan de voorzitter van de Raad van Bestuur.

Nieuwe leden worden door de Raad van Bestuur aanvaard bij gewone meerderheid.

Artikel 7

Leden die ontslag nemen, moeten dit tenminste zes maanden voor het einde van het lopende kalenderjaar en schriftelijk, ter kennis brengen van de voorzitter van de Raad van Bestuur. Het lidmaatschap loopt dan af op 31 december van het jaar waarin de opzegging gegeven werd.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/12/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

Een lid dat 2 jaar na elkaar zijn lidgeld niet betaald, wordt automatisch uitgesloten.

De uitsluiting van een lid gebeurt volgens de bepalingen van de Wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002. Over de uitsluiting van een lid wordt beslist door de Algemene Vergadering op voorstel van de Raad van Bestuur. Ze wordt door de voorzitter van de Raad van Bestuur bij aangetekend schrijven aan het lid meegedeeld en heeft onmiddellijk uitwerking.

Artikel 8

Het lidgeld wordt jaarlijks vastgelegd door de algemene vergadering op voorstel van de Raad van Bestuur

en bedraagt ten hoogste 150.000 euro.

Dit bedrag is gekoppeld aan de evolutie van de index der consumptieprijzen.

Artikel 9

Een lid dat ontslag nam of werd uitgesloten kan geen aanspraak maken op enig deel van het

maatschappelijk bezit, noch de terugbetaling eisen van eerder betaalde bijdragen.

Het lid is ertoe gehouden de verplichtingen voor het lopende kalenderjaar na te komen.

TITEL III - ALGEMENE VERGADERING

Artikel 10

De Algemene Vergadering beschikt over de volgende bevoegdheden:

1° de goedkeuring en wijziging van de statuten

2° de benoeming en afzetting van bestuurders, het bepalen van hun vergoeding, de kwijting aan de

bestuurders en het instellen van een vordering tegen bestuurders wegens foutief beheer

3° de benoeming en de afzetting van de commissarissen/bedrijfsrevisor, het bepalen van hun bezoldiging en

de kwijting aan de commissarissen/bedrijfsrevisor

4° de goedkeuring van de jaarrekeningen en van de begroting en het verlenen van kwijting aan de

bestuurders _

5° de goedkeuring van het principe van de ontbinding van de vereniging, de benoeming van de

vereffenaar(s) en het vaststellen van zijn (hun) vergoeding, de bestemming van het actief n.a.v. de ontbinding

van de vereniging

6°de uitsluiting van een lid

7°de omzetting van de vzw in een Vennootschap met Sociaal Oogmerk.

8°de goedkeuring en wijziging van het Huishoudelijk Reglement.

9° de goedkeuring van het activiteitenverslag m.b.t. het voorbije kalenderjaar

10° alle gevallen waarin de statuten een beslissing door de Algemene Vergadering voorzien.

Artikel 11

§ 1. De Algemene Vergadering bestaat uit alle effectieve leden zoals omschreven in art. 4 van de statuten. De leden bedoeld in art. 4 §2 1° worden in de Algemene Vergadering vertegenwoordigd door een mandataris of zijn plaatsvervanger, behoorlijk gemandateerd door de betrokken rechtspersoon.

De plaatsvervanger beschikt over dezelfde rechten als de gemandateerde wanneer deze laatste afwezig is.

§ 2. Een effectief lid beschikt over minstens één stem per sector waarvoor zij erkend is. Per begonnen schijf van 50 tewerkgestelde voltijdse equivalenten (VTE's) krijgt een lid een bijkomende stem(men). Het aantal tewerkgestelde VTE's per lid dat zorgt voor een bijkomende stem wordt vastgelegd op basis van de sociale balans voorafgaand aan het jaar waarop de Algemene Vergadering plaats heeft.

§ 3. Wanneer een fysiek persoon niet langer gemandateerd is door de rechtspersoon die hij in de Algemene Vergadering vertegenwoordigt, dan zetelt hij ambtshalve niet meer in de Algemene Vergadering. Een rechtspersoon kan de fysieke persoon die hem in de Algemene Vergadering vertegenwoordigt ten allen tijde vervangen; de vervanger voltooit het mandaat van zijn voorganger.

§ 4. Wanneer een gemandateerd lid de vergadering niet kan bijwonen, wordt hij vervangen door zijn plaatsvervanger. Wanneer ook deze niet kan aanwezig zijn, kan een lid schriftelijk volmacht geven aan een ander (gemandateerd of plaatsvervangend) lid. Ieder lid kan slechts houder zijn van maximaal twee volmachten.

Artikel 12

§ 1. Ieder jaar wordt een bijeenkomst van de gewone Algemene Vergadering gehouden in het eerste semester van het jaar in functie van het goedkeuren van het werkingsverslag, de rekeningen van het afgelopen jaar en de begroting van het lopende kalenderjaar.

§ 2. Een bijzondere Algemene Vergadering kan worden samengeroepen door de Raad van Bestuur, wanneer het belang van de vereniging dit vereist of op verzoek van minstens één vijfde van de effectieve leden.

Artikel 13

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/12/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

Uitnodigingen voor de gewone of voor een bijzondere Algemene Vergadering, worden door de Raad van

Bestuur per elektronische post (e-mail) gericht aan ieder lid en dit minstens acht kalenderdagen voor de vergadering. De uitnodiging wordt ondertekend en verstuurd door de voorzitter van de Raad van Bestuur of de afgevaardigd bestuurder en bevat de agenda. Ieder lid kan punten op de agenda laten plaatsen, indien deze schriftelijk of per e-mail aan de voorzitter worden gemeld.

Artikel 14

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de Raad van Bestuur of, indien deze afwezig is, door de ondervoorzitter of door een daartoe aangeduid lid van de Algemene Vergadering of door de oudste aanwezige.

Artikel 15

Behoudens in de gevallen waarin de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002, er anders over beslist, is de vergadering geldig samengesteld ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Voor het wijzigen van de Statuten en het Huishoudelijk Reglement is een meerderheid per sector nodig en wordt beslist overeenkomstig de artikelen 8 en 20 van de Wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de wet van 2 mei 2002.

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Artikel 16

Het verslag van de Algemene Vergadering wordt genoteerd in het register van de akten van de vereniging.

De voorzitter en/of zijn gemandateerde ondertekenen het verslag. Dit register wordt bewaard op de maatschappelijke zetel. Alle leden ontvangen een kopie van het verslag van de Algemene Vergadering en het verslag wordt ter goedkeuring voorgelegd op de eerstvolgende vergadering.

Derden met een wettig belang kunnen een uittreksel bekomen uit het verslag, ondertekend door de voorzitter en/of door zijn gemandateerde.

TITEL IV --RAAD VAN BESTUUR

Artikel 17

§1. De Raad van Bestuur is samengesteld uit vertegenwoordigers van de verschillende sectoren waarbij elke sector - zoals gedefinieerd in artikel 4 §2 - evenveel mandaten heeft. De Raad van Bestuur bestaat uit maximaal 24 leden. Elke bestuurder moet gemandateerd zijn vanuit een effectief lid dat een sector vertegenwoordigd.

§2. De leden van de Raad van Bestuur worden door de Algemene Vergadering benoemd voor een periode van vier jaar. Hun mandaat is ten allen tijde herroepbaar door de algemene vergadering. De bestuurders zijn herkiesbaar.

§3. Procedureregels inzake de voordracht van bestuurders worden vastgelegd in het Huishoudelijk Reglement en kunnen per sector verschillen. De Raad van Bestuur draagt bestuurder voor aan de Algemene Vergadering.

Artikel 18

§ 1. Het mandaat van een bestuurder eindigt:

Q'automatisch wanneer hij, overeenkomstig art. 17 § 1, niet meer gemandateerd is door een effectief lid of niet meer behoort tot de sector waarvoor hij afgevaardigd is.

D bij overlijden

Q'bij afzetting door de Algemene Vergadering, die dit te allen tijde kan beslissen

Q'bij het verstrijken van de termijn bepaald in art. 17 §2. Obij wettelijke redenen

Dwanneer de bestuurder hierom verzoekt, in voorkomend geval dient hij zijn ontslag schriftelijk mee te delen aan de voorzitter van de Raad van Bestuur met vermelding van de datum waarop het ontslag ingaat.

§ 2. Bestuurders die ontslag krijgen of nemen, kunnen tijdelijk vervangen worden door een ander effectief lid.

Hun mandaat moet op de eerstvolgende Algemene Vergadering bevestigd worden. Bestuurders die benoemd worden om een ontslagnemend bestuurder te vervangen, voleindigen het mandaat van hun voorganger.

§ 3. De bestuurders worden niet bezoldigd maar kunnen een vergoeding voor hun kosten bekomen. De modaliteiten ervan worden vastgelegd in het Huishoudelijk Reglement.

Artikel 19

§ 1. De Raad van Bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter, een of meerdere ondervoorzitters, een secretaris en een penningmeester. Er zijn zoveel ondervoorzitters als er sectoren -1 vertegenwoordigd zijn. De voorzitter en de ondervoorzitters mogen niet uit dezelfde sectoren komen.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/12/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

§ 2. Personeelsleden van de vereniging kunnen geen lid worden van de Raad van Bestuur maar worden eventueel uitgenodigd om een vergadering bij te wonen; zij hebben geen stemrecht.

Artikel 20

§ 1. De Raad van Bestuur vergadert minstens drie keer per jaar. De voorzitter of ten minste vier bestuurders kunnen een vergadering van de Raad van Bestuur samenroepen.

§ 2. Om geldig te beraadslagen en beslissingen te nemen moet ten minste de helft +1 van de bestuurders aanwezig zijn of vertegenwoordigd via volmacht. Een lid kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid mits een schriftelijke volmacht.

De Raad van Bestuur beslist als collegiaal orgaan; beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige stemmen. Elke bestuurder heeft 1 stem. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.

§ 3. Uitnodigingen voor de vergaderingen van de Raad van Bestuur worden minstens één week op voorhand verstuurd aan de leden van de Raad.

§ 4. De voorzitter bepaalt de agenda van de Raad van Bestuur. Elke bestuurder kan het inschrijven van een agendapunt eisen indien dit schriftelijk of via e-mail voor de vergadering aan de voorzitter werd gevraagd.

Bij het begin van de vergadering kan een agendapunt worden toegevoegd, op voorwaarde dat tenminste van de aanwezige of geldig vertegenwoordigde bestuurders hiermee akkoord gaan.

Artikel 21

De Raad van Bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter, bij diens afwezigheid door een ondervoorzitter,

of wanneer deze afwezig zijn, door een daartoe aangeduid bestuurder.

Artikel 22

§ 1. De Raad van Bestuur heeft volgende bevoegdheden:

1° hij is verantwoordelijk voor het bestuur van de vzw, het dagelijks bestuur inbegrepen, zonder bijkomende goedkeuring van de Algemene Vergadering. Hij is bevoegd voor alle handelingen, zonder uitzondering, van bestuur en beschikking, ook voor het vervreemden, zelfs om niet, en van het hypothekeren, van het lenen en uitlenen, zonder limiet op de termijn van roerende en onroerende goederen. Hij is bevoegd voor alle handels-, verzekerings- en bankverrichtingen, inclusief het opheffen van hypotheken;

2° hij vertegenwoordigt de vzw zonder bijkomende machtiging van de Algemene Vergadering, in alle gerechtelijke en buitengerechtelijke akten en handelingen. Hij kan optreden in alle rechtsgedingen tegen of door de vzw gevoerd; hij beslist autonoom over het al dan niet gebruiken van rechtsmiddelen; hij verbindt geldig de vereniging in alle types van overeenkomsten.

3° hij benoemt en ontslaat de leden van het personeel van de vereniging en bepaalt hun statuut en bezoldiging.

4° hij kan onderliggende structuren (o.a. beleidsgroepen al dan niet per sector) oprichten en ontbinden en hun bevoegdheden bepalen

5° hij neemt inhoudelijke eindbeslissingen, bekrachtigt in consensus genomen beslissingen van onderliggende structuren en bemiddelt in geval van conflict tussen onderliggende structuren

6° hij heeft de residuaire bevoegdheid binnen de vzw voor alles wat niet krachtens de Wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 of krachtens de statuten is voorbehouden aan de Algemene Vergadering.

§ 2. De Raad van Bestuur kan zijn bevoegdheden geheel of gedeeltelijk overdragen aan één of meer van zijn leden of aan gemandateerde derden; in dit laatste geval worden de opdracht en de bevoegdheden van de betrokken persoonlpersonen nauwkeurig omschreven en in de tijd bepaald.

§ 3. De stukken van dagelijks bestuur en de ontlastingen aan de overheidsbesturen en de besturen van de spoorwegen, posterijen, telefoon, telegraaf, met inbegrip van elektronische post, worden rechtsgeldig ondertekend door de voorzitter of een door de raad gevolmachtigde derde.

Artikel 23

§ 1, Van de vergaderingen van de Raad van Bestuur wordt een verslag opgesteld en bijgehouden in een verslagboek. Na goedkeuring op de volgende Raad van Bestuur wordt dit verslag door de voorzitter ondertekend.

§ 2. Alle leden van de vereniging ontvangen een exemplaar van het verslag van de vergaderingen van de Raad van Bestuur. Derden met een wettig belang kunnen een uittreksel uit het verslag bekomen, ondertekend door de voorzitter of de afgevaardigd bestuurder.

TITEL V - DAGELIJKS BESTUUR

Artikel 24

§ 1. Het Dagelijks Bestuur wordt door de Raad van Bestuur gekozen onder zijn leden en bestaat uit

minstens 5 en maximum 10 leden. De voorzitter, de ondervoorzitters, de voorzitters van de beleidsgroepen

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 29/12/2011- Annexes du Moniteur belge

MOD 2.0

zoals gedefinieerd in het Huishoudelijk Reglement, de secretaris en de penningmeester maken automatisch deel uit van het Dagelijks Bestuur. Een lid dat ontslag neemt, c.q. ontslagen wordt, als lid van de Raad van Bestuur houdt automatisch op lid te zijn van het Dagelijks Bestuur; de Raad van Bestuur kan een ander lid aanduiden om zijn mandaat te voleindigen.

§ 2. Het mandaat van een lid van het Dagelijks Bestuur eindigt:

Dautomatisch wanneer hij geen lid meer is van de Raad van Bestuur

Q' bij overlijden

Q'bij afzetting door de Raad van Bestuur, die dit ten allen tijde kan beslissen

Q'bij het verstrijken van de termijn bepaald in art. i7 §2.

Dbij wettelijke redenen

wanneer het lid hierom verzoekt, in voorkomend geval dient hij zijn ontslag schriftelijk mee te delen aan de

voorzitter van de Raad van Bestuur met vermelding van de datum waarop het ontslag ingaat.

§ 3. De duur van het mandaat van het Dagelijks Bestuur valt samen met de duur van het mandaat van de Raad van Bestuur.

§ 4. De directeur(s) neemt zonder stemrecht deel aan de vergaderingen van het Dagelijks Bestuur. Tevens kan het Dagelijks Bestuur personeelsleden van de vereniging uitnodigen op zijn vergaderingen, zij bezitten geen stemrecht.

§ 5. De vergaderingen van het Dagelijks Bestuur worden voorgezeten door de voorzitter, de ondervoorzitter of door een daartoe aangeduid lid.

§ 6. Alle leden van het Dagelijks Bestuur kunnen punten op de agenda plaatsen. De uitnodiging voor de vergaderingen wordt door de voorzitter of de gemandateerde derde tenminste één week op voorhand verstuurd.

§ 7. De leden van het Dagelijks Bestuur worden niet bezoldigd maar kunnen ëen vergoeding voor hun kosten bekomen. De modaliteiten ervan worden vastgelegd in het Huishoudelijk Reglement.

Artikel 25

§ 1. De bevoegdheden van het Dagelijks Bestuur zijn:

1° de voorbereiding van de vergaderingen van de Raad van Bestuur

2° toezicht op de uitvoering en opvolging van de beslissingen van de Raad van Bestuur

3° de uitvoering van taken, opdrachten en bevoegdheden die door de Raad van Bestuur expliciet worden

opgedragen aan het Dagelijks Bestuur overeenkomstig art. 22 § 2. van de statuten

4° beslissingen in hoogdringende aangelegenheden wanneer de Raad van Bestuur niet tijdig kan

vergaderen; in voorkomend geval worden de leden van de Raad van Bestuur maximaal geconsulteerd en wordt

de genomen beslissing ter bekrachtiging voorgelegd op de eerstvolgende vergadering van de Raad van

Bestuur.

§ 2. Om geldig te beraadslagen en beslissingen te nemen moet ten minste de helft van de leden van het Dagelijks Bestuur aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Een lid kan zich laten vertegenwoordigen door een ander lid mits een schriftelijke volmacht. Een lid kan slechts houder zijn van één volmacht. Het Dagelijks Bestuur beslist als collegiaal orgaan; beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.

Artikel 26

§ 1. Van de vergaderingen van het Dagelijks Bestuur wordt een verslag gemaakt dat bewaard wordt in een verslagboek.

§ 2. De leden van de Raad van Bestuur ontvangen een kopie van het verslag van het Dagelijks Bestuur

vooraleer de volgende vergadering van de Raad van Bestuur plaats vindt; de opvolging van de vergaderingen

van het Dagelijks Bestuur is een vast punt op de agenda van de Raad van Bestuur.

TITEL VI - REKENINGEN, BEGROTING

Artikel 27

§ I Het normale dienstjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

§ 2 Op de jaarlijkse bijeenkomst van de gewone Algemene Vergadering legt de Raad van Bestuur de rekeningen van het afgelopen dienstjaar en de begroting van het lopende dienstjaar ter goedkeuring voor.

De Algemene Vergadering dient naast de al dan niet goedkeuring van de rekeningen ook al dan niet kwijting te geven voor de leden van de Raad van Bestuur.

§3 De Algemene Vergadering kan één of twee commissarissen benoemen.

TITEL VII - ONTBINDING, VEREFFENING

Artikel 28

MOD 2.0

Luik B - Vervolg

Bij vrijwillige ntbinding zal de Algemene Vergadering twee vereffenaars aanstellen en hun bevoegdheid bepalen.

Artikel 29

Het netto actief van de ontbonden vereniging, ook na gerechtelijke ontbinding, zal na voldoening van alle

schuldeisers besteed worden aan een vereniging met gelijkaardige doelstellingen, door de Algemene

Vergadering aan te wijzen.

TITEL VIII - ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 30

Een Huishoudelijk Reglement vult de beschikkingen en toepassingsmodaliteiten van deze statuten aan.

Voor de goedkeuring en de wijziging van dit reglement gelden dezelfde regels als m.b.t. de wijziging van de

statuten.

Artikel 31

Voor alle aangelegenheden die niet door deze statuten geregeld zijn, geldt de toepassing van de Wet van

27 juni 1921 zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 betreffende de vereniging zonder winstoogmerk.

Goedgekeurd door de Algemene Vergadering dd 09 december 2011

Getekend,

Wendy Metten

Directeur

Voor-

behouden

aan het

Belgisch

Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

02/12/2011
ÿþMOD 2.0



rILâe k ~J In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte







g'gPIbA ItiS fa r>". PA

141.1: u e b) ~ir+9a

UI1I 11II 11II llhI 1110111 I 1111ff I1I III! KOOPHANDEL

*11181977' 2 2 -n' ZU11

A TWIFrg P











Benaming

(voluit) : MOSO

Rechtsvorm : V.Z.W.

Zetel : JUNOSTRAAT 32 2600 BERCHEM

Ondernemingsnr : 0467.633.832

Voorwerp akte : Algemene Vergadering 20 juni 2011 - Wijziging Adres Maatschappelijke zetel 1. Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering van MOSO vzw kwam op 20 juni 2011 bijeen voor de jaarlijkse statutaire vergadering en gaat akkoord met de adresijwijziging van de Maatschappelijke zetel.

Het huidig Artikel 2 wordt vervangen door volgende tekst:

De vereniging heeft haar maatschappelijke zetel in Potvlietlaan 4, 2de verdieping te 2600 Berchem (Antwerpen) met als Gerechtelijk Arrondissement Antwerpen. MOSO vzw heeft de Vlaamse Gemeenschap als werkingsgebied.

De Algemene Vergadering aanvaardt het ontslag van volgende bestuursleden:

Van Baelen Jean-Pierre,Schotensteenweg 104b, 2960 Brecht.

Van Overvelt Chantal, Akker 44, 2180 Ekeren.

2. Samenstelling Raad van Bestuur:

Henderickx Urbain, Matenstraat 131, 2845 Niel

Schelstraete Caroline, Lastraat 29a, 9850 Merendree

De Bleser Hildegarde,Voordestraat 29,1851 Grimbergen

Hendrikx Jean, Nieuwe Winningstraat 43, 3500 Hasselt

Van Steenkiste Anne-Marie, Moleken 22 bus 2, 9100 Sint-Niklaas

Verschueren Johan, Dikkebusseweg 206, 8900 leper

Op de Beeck Monique, J.F. Gellyncklaan 15,2540 Hove

Geypen Paul, Kastanjelaan 12, 3510 Hasselt

Hendriks Stefan, Weg naar Opoeteren 135, 3660 Opglabbeek

Schorpion Yves, Jos Dehaeslaan 2, 3001 Heverlee

Timperman Johan, Paridaanstraat 1, 8550 Zwevegem

Rombauts Joseph, Dr.F..De Wachterlaan 5, 2870 Puurs

Getekend

Wendy Metten

Directeur

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging of stichting ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Billagen-bil-het-Belgisch-Staatsblad---- OV12/201/ Annexes Sü 1Vfbffiteür-bëlge

Coordonnées
FEDERATIE SOCIALE ONDERNEMINGEN, AFGEKORT : …

Adresse
POTVLIETLAAN 4, 2E VERDIEPING 2600 BERCHEM(ANTW)

Code postal : 2600
Localité : Berchem
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande