HUISARTSENKRING ANTWERPEN NOORD, AFGEKORT : HAAN

Association sans but lucratif


Dénomination : HUISARTSENKRING ANTWERPEN NOORD, AFGEKORT : HAAN
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 421.553.981

Publication

06/11/2014
ÿþM0D 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Antwerpen

2 á NT. 2014

afdeling Antwerpen

ri ie

iu 111110131D.M 111

Ondernemingsnr : 421.553.981

Benaming

(voluit) : Huisartsenkring Antwerpen Noord

(verkort) : HAAN

Rechtsvorm : vzw

Zetei : Moerenhoutfaan 1, 2180 Ekeren

Onderwerp akte : Wijziging statuten

STATUTEN

De algemene vergadering van 25 september 2014, geldig samengeroepen en beschikkend over de nodige aantallen inzake aanwezigheid en meerderheid, heeft in haar zitting besloten de statuten integraal te wijzigen en te vervangen door onderstaande tekst.

TITEL l: BEGRIPPEN - BENAMING ZETEL - DOEL - DUUR

ARTIKEL 1

In deze statuten wordt verstaan onder:

-Praktijkuitvoerende huisartsen: erkende huisartsen, huisartsen in beroepsopleiding en algemeen

geneeskundigen met verworven rechten.

-Huisartsenzone: het aaneengesloten geografisch gebied van de volgende (deel)gemeenten:

oStabroek met deelgemeente Hoevenen (postnummer 2940) en;

ode Antwerpse districten: Ekeren (postnummer 2180) en;

ode wijk Antwerpen- Luchtbal (postnummer 2030);

oen Berendrecht, Zandvliet en Lillo (postnummer 2040).

-Huisartspraktijkpermanentie: een beschikbaarheid van de huisartsgeneeskunde ten aanzien van het

patiëntenbestand van één of meerdere praktijken.

-Huisartsenwachtdienst: een beschikbaarheid van de huisartsgeneeskunde ten aanzien van een uitgewerkt

beurtrolsysteem dat regelmatige en normale verstrekking van huisartsgeneeskundige zorgen aan de bevolking

garandeert en dat wordt beheerd door de praktijkuitvoerende artsen binnen de huisartsenzone.

ARTIKEL 2

De vereniging zonder winstoogmerk draagt de naam Huisartsenkring Antwerpen Noord. De afgekorte benaming is: HAAN.

ARTIKEL 3

De zetel van de vereniging is gevestigd te Moerenhoutlaan 1, 2180 Ekeren en ressorteert onder het gerechtelijk arrondissement Antwerpen.

De zetel kan te allen tijde overgebracht worden op een ander adres binnen de huisartsenzone of naar het adres van de huisartsenwachtpost waaronder de kring ressorteert door de algemene vergadering mits deze bovendien de regels in acht neemt zoals vereist voor een statutenwijziging en beschreven in deze statuten.

Elke wijziging van het adres van de zetel dient ook aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren

te worden meegedeeld.

ARTIKEL 4

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOU 2.2

De vereniging heeft tot doel de uitoefening van de huisartsgeneeskunde in de betreffende huisartsenzone in al zijn facetten te ondersteunen en minstens de taken en opdrachten uit te voeren waarmee de huisartsen kringen door de wetgever in brede zin worden belast.

De vereniging heeft tevens tot doel de huisartsgeneeskunde op een sociaal en wetenschappelijk verantwoorde wijze te bevorderen. Dit betreft zowel curatieve als preventieve geneeskunde, diensten die de continuïteit van de zorgen verzekeren, thuisgezondheidszorg en palliatieve zorgen; en met een bijzondere aandacht voor de wettelijke verplichtingen en de regels van de deontologie, zowel van artsen als van andere beroepen.

De vereniging heeft tevens tot doel de relaties te bevorderen binnen de huisartsenzone en loco-regionaal, tussen de huisartsen onderling en met de geneesheren-specialisten, met de beoefenaars van medische en paramedische beroepen, met de gezondheidswerkers, publieke en private instellingen, organisaties in de gezondheids- en welzijnszorg en de overheid.

Daartoe, om deze doelstellingen te realiseren:

-Treedt de vereniging op ais vertegenwoordiger van alle huisartsen van de huisartsenzone. De vereniging is het unieke aanspreekpunt voor de huisartsen en voor de overheid op alle niveaus ter implementatie van het lokale gezondheidsbeleid;

-Kan de vereniging initiatieven nemen ter promotie van de eerstelijnsgezondheidszorg in het algemeen en van de huisartsenwerking in het bijzonder;

-Optimaliseert de vereniging de toegankelijkheid van de huisartsgeneeskunde voor alle patiënten van de huisartsenzone;

-Neemt de vereniging initiatieven ter optimalisatie van de multidisciplinaire samenwerking tussen de eersteli jn szorgverstrekke rs;

-Poogt de vereniging samenwerkingsovereenkomsten af te sluiten met de ziekenhuizen, teneinde de continuïteit van de patiëntenzorg te waarborgen;

-Werkt de vereniging samen met het loco-regionale gezondheidsoverleg wat betreft preventie, thuisgezondheidszorg en palliatieve zorg en alle toekomstig georganiseerd loco-regionaal overleg wat belangrijke implicaties heeft op de uitoefening van de huisartsgeneeskunde in de huisartsenzone.

De vereniging organiseert de huisartsenwachtdienst binnen de ganse huisartsenzone, eventueel onderverdeeld in meerdere onderdelen conform de volgende bepalingen en expliciet beschreven in een afzonderlijk huishoudelijk reglement m.b.t. de wacht en gebaseerd op het Koninklijk besluit tot vaststelling van de opdrachten verleend aan huisartsenkringen:

-De huisartsenwachtdienst dient minimaal geregeld te worden tijdens weekends en feestdagen;

-Indien binnen de huisartsenzone meerdere huisartsenwachtdienstonderdelen worden georganiseerd, dan mogen er geen geografische overlappingen zijn, noch ongedekte gebieden binnen de huisartsenzone;

-Er moet een huishoudelijk reglement van de wachtdienst worden opgesteld waarin de praktische afspraken en verbintenissen van de verstrekkers worden opgenomen;

-Het ogenblik van begin en einde van de huisartsenwachtdienst moet duidelijk worden vermeld evenals de modaliteiten van interne kwaliteitszorg;

-De huisartsenwachtdienst dient op een duidelijke manier te worden bekendgemaakt aan de bevolking;

-De vereniging maakt afspraken met de huisartsenwachtpost, ziekenhuizen en extra-murale specialisten teneinde een optimale afstemming te bekomen tussen de huisartsenwachtdienst, de spoeddiensten en de dringende medische hulpverlening in de huisartsenzone.

OGedurende de tijdsperiode waarin de huisartsenwachtdienst functioneert zal tenminste voorzien worden in het minimum aantal artsen voor de wachtdienst zoals opgenomen in het voornoemde Koninklijk Besluit tot vaststelling van de opdrachten verleend aan huisartsenkringen.

CDe huisartsenkring organiseert m.b.t. de wachtdienst een wettelijk verplichte registratie omtrent onder meer volgende gegevens: epidemiologie, veiligheidsproblemen, patiëntenklachten, klachten omtrent dienstverlening.

De wachtdoende huisartsen werkzaam in het gebied van de kring, zijn verplicht mee te werken aan deze registratie.

De vereniging kan initiatieven nemen om de wetenschappelijke navorming van de huisartsen te bevorderen, o.a. via voordrachten, studievergaderingen, seminaries, congressen.

De vereniging kan initiatieven nemen om organisatorisch, structureel en inhoudelijk een beroepskader aan de huisartsen aan te bieden, om te voldoen aan wettelijke vereisten en/of om te voldoen aan erkenning-criteria voor huisartsen.

Zij mag eveneens alle activiteiten ondernemen die dit doel kunnen bevorderen. Zij kan in die zin ook, doch slechts op bijkcmstige wijze, handelsdaden stellen, enkel voor zover de opbrengst hiervan besteed wordt aan het doel waarvoor zij werd opgericht.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

ARTIKEL 5

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur, doch kan evenwel te allen tijde ontbonden worden door

een beslissing van de algemene vergadering.

TITEL Il:LEDEN

ARTIKEL 6

De vereniging kan effectieve en toegetreden leden tellen.

De volheid van het lidmaatschap, met inbegrip van het stemrecht op de algemene vergadering, komt uitsluitend toe aan de effectieve leden. Hun naam is vermeld in het ledenregister dat op de zetel van de vereniging wordt bijgehouden. De wettelijke bepalingen zijn alleen op de effectieve leden toepasselijk. Hun minimumaantal is bepaald op zes.

De categorieën van de toegetreden leden hebben geen stemrecht op de algemene vergadering. De rechten en verplichtingen van de toegetreden leden worden ingeschreven in een huishoudelijk reglement.

Met de term 'lid' in deze statuten wordt uitdrukkelijk verwezen naar de effectieve leden. ARTIKEL 7

Om als lid van de vereniging te kunnen aansluiten, dient men cumulatief aan volgende voorwaarden te voldoen:

-Praktijkvoerend huisarts zijn binnen de zone;

-Met een praktijkruimte gelegen binnen de zone uitgerust om de huisartsgeneeskunde te beoefenen;

-Praktijk voeren gedurende minimum acht uren per week;

-De jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage betalen;

-Zich houden aan de wettelijke en de deontologische bepalingen van de statuten;

-De statuten en huishoudelijke reglementen ondertekenen en naleven, in het bijzonder het huishoudelijk

reglement van de wachtdienst dat voorafgaandelijk ter goedkeuring aan de Provinciale Raad van de Orde der

Geneesheren en aan de Provinciaal Geneeskundige Commissie werd voorgelegd.

Het verzoek tot toetreding wordt schriftelijk ingediend bij de raad van bestuur. De raad van bestuur verifieert of aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan. Indien aan alle voorwaarden is voldaan, wordt de kandidaat automatisch aangenomen als lid.

ARTIKEL 8

De Raad van Bestuur kan bijkomend beperkte leden, bijkomende leden en ereleden tot de vereniging toelaten. De modaliteiten hiertoe worden uitgewerkt in een huishoudelijk reglement. Zij behoren tot de categorie van de toegetreden leden.

ARTIKEL 9

De leden zijn tot een jaarlijkse bijdrage van maximum 2500,00 euro verplicht. De jaarlijkse te betalen bijdrage wordt vastgelegd door de algemene vergadering op voordracht van de Raad van Bestuur.

ARTIKEL 10

Elk lid kan ten allen tijde uit de vereniging treden. Het ontslag moet bij aangetekend schrijven aan de raad van bestuur ter kennis worden gebracht.

Elk lid kan te allen tijde worden uitgesloten door een beslissing van de algemene vergadering, conform de bepalingen in artikel 33 van de statuten.

Het lidmaatschap neemt eveneens een einde:

-indien het lid niet langer aan één van de lidmaatschapsvoorwaarden van artikel 7 van de statuten voldoet;

-indien het lid na drie schriftelijke aanmaningen met minstens één maand tussen elk van de aanmaningen, nalaat het lidgeld te betalen.

Het lid wordt van de ambtsbeëindiging door de raad van bestuur per aangetekend schrijven op de hoogte gebracht.

ARTIKEL 11

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Uittredende of uitgesloten leden en hun rechtsopvolgers hebben geen deel in het vermogen van de vereniging, en kunnen derhalve ook nooit teruggave of vergoeding voor gestorte bijdragen of gedane inbrengsten vorderen.

TITEL III: DE RAAD VAN BESTUUR

ARTIKEL 12

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur van tenminste vijf bestuurders en maximum elf. In ieder geval moet het aantal bestuurders steeds lager zijn dan het aantal leden van de algemene vergadering.

Enkel de leden kunnen zich kandidaat stellen voor een bestuursmandaat.

Maximum twee/derde van de mandaten mag worden opgenomen door personen van hetzelfde geslacht. Indien deze voorwaarde onmogelijk kan gerealiseerd worden, kan van deze voorwaarde afgeweken worden mits bijzondere motivering in het verslag van de aanstellingsvergadering.

De bestuurders kunnen geen personeelsleden zijn van de vereniging.

ARTIKEL 13: Duur van het mandaat van de bestuurders

De duur van het mandaat van de bestuurders bedraagt vier jaar en is ononderbroken maximum tweemaal hernieuwbaar. Bestuurders die verkozen worden om een ontslagnemende bestuurder te vervangen, voleindigen het mandaat van hun voorganger.

Om de continuïteit van de werking te bevorderen kan slechts de helft van de bestuurders tegelijkertijd ontslagnemend zijn. Verkiezingen van bestuurders worden tweejaarlijks georganiseerd waarbij steeds de helft van het aantal bestuurders verkiesbaar is. De voorzitter en de secretaris zullen niet tegelijkertijd ontslagnemend zijn.

ARTIKEL 14: Wijze van benoeming van de bestuurders

De bestuurders warden verkozen door de algemene vergadering, conform de procedure voorzien in artikel 30 van de statuten. Indien er zich echter binnen de vereniging bepaalde praktijkvoerende huisartsen zich bekennen tot een deelgroep, die zich systematisch in de minderheid geplaatst weet met betrekking tot de vertegenwoordiging of de organisatie van de wachtdienst, wordt op eenvoudige vraag een vertegenwoordiger van deze deelgroep als volwaardig bestuurder opgenomen in de raad van bestuur, op voorwaarde dat deze vertegenwoordiger lid is van de vereniging en minstens 5% van het ledenaantal achter diens kandidatuur verzamelt.

De akten betreffende de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt warden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 15: Ambtsbeëindiging en afzetting van de bestuurders

Het mandaat van de bestuurders eindigt door afzetting door de algemene vergadering, door vrijwillig ontslag, door het verstrijken van het mandaat (in voorkomend geval), door verlies van het lidmaatschap of door overlijden.

De afzetting van een bestuurder wordt beslist door de algemene vergadering, conform de procedure voorzien in artikel 30 van de statuten.

Een bestuurder die vrijwillig ontslag neemt, moet dit schriftelijk bekendmaken aan de raad van bestuur. Dit ontslag gaat onmiddellijk in tenzij door dit ontslag het minimum aantal bestuurders onder het statutaire minimum is gedaald.

In dit geval, moet de raad van bestuur binnen de twee maanden de algemene vergadering bijeenroepen, welke in de vervanging van de betrokken bestuurder dient te voorzien en hem daarvan ook schriftelijk in kennis zal stellen.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de bestuurders moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 16: Bevoegdheden van de bestuurders.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De raad van bestuur Leidt de zaken van de vereniging en vertegenwoordigt deze in en buiten rechte. Hij is bevoegd voor alle aangelegenheden, met uitzondering van die welke uitdrukkelijk door de Wet aan de algemene vergadering zijn voorbehouden. Hij treedt op als eiser en verweerder, in alle rechtsgedingen en beslist over het al dan niet aanwenden van rechtsmiddelen.

De raad van bestuur benoemt en ontslaat de leden van het personeel en bepaalt hun bezoldigingen. De raad van bestuur oefent zijn bevoegdheden uit ais college.

De raad van bestuur kan slechts geldig beslissen indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. Een bestuurder mag hierbij maximum één andere bestuurder vertegenwoordigen, mits verlening van een schriftelijke volmacht. De beslissingen worden genomen bij meerderheid van stemmen van de aanwezige en vertegenwoordigde bestuurders. Onthoudingen, blanco stemmen en ongeldige stemmen worden hierbij niet meegeteld. Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter of de stem van diegene die hem vervangt doorslaggevend.

ARTIKEL 17

De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter of door twee bestuurders.

De vergaderingen van de raad van bestuur worden voorgezeten door de voorzitter. Indien deze belet of

afwezig is, wordt de vergadering voorgezeten door de oudste van de aanwezige bestuurders.

ARTIKEL 18

Van elke vergadering warden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en die ingeschreven worden in een daartoe bestemd register. De uittreksels die moeten worden overgelegd en al de andere akten worden geldig ondertekend door de voorzitter. Bij ontstentenis kunnen twee andere bestuurders deze documenten geldig ondertekenen.

ARTIKEL 19

De raad van bestuur vaardigt alle huishoudelijke reglementen uit die hij nodig acht en nuttig oordeelt.

ARTIKEL 20

Elke bestuurder kan geldig tekenen namens de vereniging tegenover bpost (zoals bijvoorbeeld voor het in ontvangst nemen van aangetekende zendingen).

Bestuurders die namens de vereniging optreden, moeten ten aanzien van derden niet doen blijken van enig besluit of van enige machtiging.

ARTIKEL 21: Personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, overeenkomstig art. 13, 4° lid, W.VZW

De raad van bestuur kan zijn bevoegdheden voor bepaalde handelingen en taken op zijn verantwoordelijkheid overdragen aan één of meerdere van de bestuurders of aan een ander persoon, die al dan niet lid is van de vereniging. De raad van bestuur benoemt uit zijn bestuurders een voorzitter, een secretaris en een penningmeester en kan daarnaast elke functie die voor de goede werking van de vereniging noodzakelijk is, kiezen. De functies van voorzitter, secretaris en penningmeester kunnen niet gecombineerd worden.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid van stemmen die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is.

De ambtsbeëindiging van deze gemachtigde personen kan geschieden

a)op vrijwillige basis door de gemachtigde zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht warden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen gemachtigd om de vereniging te vertegenwoordigen, moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging (bij uittreksel) bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college wordt de vereniging in en buiten rechte steeds geldig vertegenwoordigd door het gezamenlijke optreden van twee bestuurders.

De gevolmachtigden oefenen hun bevoegdheden afzonderlijk of gezamenlijk uit.

ARTIKEL 22: Personen belast met het dagelijks bestuur van de vereniging, overeenkomstig art. 13bis, 1° lid, W.VZW

De raad van bestuur kan één of meer afgevaardigde bestuurders aanstellen, belast met het dagelijks bestuur, o.m. met de geldige handtekening tegenover financiële instellingen.

Het dagelijks bestuur wordt omschreven als de handelingen of verrichtingen die door het dagelijks leven van de vereniging worden vereist of die zowel wegens hun gering belang als wegens de noodzakelijkheid van een snelle oplossing de tussenkomst van de raad van bestuur zelf niet rechtvaardigen.

Hun benoeming gebeurt door de raad van bestuur bij gewone meerderheid van stemmen, die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is.

De ambtsbeëindiging van het dagelijks bestuur kan geschieden:

a)op vrijwillige basis door een lid van het dagelijks bestuur zelf door een schriftelijk ontslag in te dienen bij de raad van bestuur

b)door afzetting door de raad van bestuur bij meerderheid van stemmen van de aanwezige bestuurders die hieromtrent geldig beslist indien minstens de helft van de bestuurders aanwezig of vertegenwoordigd is. De beslissing hieromtrent door de raad van bestuur moet evenwel binnen de zeven kalenderdagen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden van de betrokkene.

De akten betreffende de ambtsbeëindiging en de benoeming van de personen van het dagelijks bestuur moeten neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel en moeten binnen de dertig dagen na de neerlegging bij uittreksel bekendgemaakt worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

De beslissingen genomen door het dagelijks bestuur worden op intern vlak steeds genomen bij gezamenlijke beslissing. Voor de externe vertegenwoordiging wat het dagelijks bestuur betreft, kan een dagelijks bestuurder alleen handelen.

TITEL IV: ALGEMENE VERGADERING

ARTIKEL 23

De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden, en wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Een lid kan zich echter door een ander lid op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen, mits verlening van een schriftelijke volmacht met aanduiding van de punten waarover de volmachtdrager mag beslissen. Een lid kan evenwel slechts één ander lid vertegenwoordigen. Elk lid beschikt over één eigen stem op de algemene vergadering.

Bepaalde categorieën toegetreden leden kunnen eveneens de bijeenkomsten van de algemene vergadering bijwonen, conform de bepalingen hieromtrent in het huishoudelijk reglement.

ARTIKEL 24

De algemene vergadering is wettelijk uitsluitend bevoegd voor:

-het wijzigen van de statuten,

-de benoeming en de afzetting van de bestuurders,

-de benoeming en de afzetting van de commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

-bezoldiging wordt toegekend,

-de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen,

-de goedkeuring van de begroting en van de rekening,

-de vrijwillige ontbinding van de vereniging,

-de uitsluiting van een lid van de vereniging,

-de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk,

-aile gevallen waarin deze statuten het bijkomend vereisen, waaronder het goedkeuren van het jaarverslag.

ARTIKEL 25

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

De algemene vergadering komt samen na een beslissing door de raad van bestuur telkens als het doel van de vereniging zulks vereist.

De beslissingsbevoegdheid is voorbehouden aan de raad van bestuur, de uitvoeringsbevoegdheid wordt door de raad van bestuur gedelegeerd aan de voorzitter en de secretaris of bij hun ontstentenis aan twee bestuurders.

Zij moet tenminste eenmaal per jaar worden bijeengeroepen voor het goedkeuren van de rekeningen van het afgelopen jaar, voor het goedkeuren van de begroting van het komend jaar en om zich uit te spreken over de kwijting van de bestuurders.

ARTIKEL 26

De algemene vergadering wordt gehouden binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

ARTIKEL 27

De raad van bestuur is bovendien verplicht de algemene vergadering samen te roepen wanneer 1/5 van de effectieve leden daartoe een verzoek richt aan de raad van bestuur en dit per aangetekende brief waarin de te behandelen agendapunten zijn vermeld. In dit geval is de raad van bestuur verplicht de algemene vergadering samen te roepen binnen de maand met vermelding op de agenda van de gevraagde agendapunten.

ARTIKEL 28

De oproepingen tot de algemene vergadering moeten om geldig te zijn, ondertekend of verzonden worden door de voorzitter en de secretaris of bij ontstentenis door twee bestuurders. Alle effectieve leden moeten worden opgeroepen per gewone brief of per e-mail of per aangetekende brief tenminste acht kalenderdagen voor de vergadering.

ARTIKEL 29

De oproeping, die plaats, dag en uur van de vergadering vermeldt, bevat de agenda, die wordt vastgelegd door de raad van bestuur. Elk onderwerp dat schriftelijk wordt voorgedragen door 1/20 van de effectieve leden, moet eveneens op de agenda worden vermeld. Dit onderwerp moet uiteraard door het 1/20 van de leden ondertekend zijn en tenminste twee werkdagen voor de vergadering aan de voorzitter van de raad van bestuur overhandigd zijn.

Onderwerpen die niet op de agenda staan, kunnen slechts behandeld worden indien aangebracht door 2/3 van de aanwezige en vertegenwoordigde leden en deze punten enkel betrekking hebben op bijkomende statutaire toegewezen bevoegdheden en geen betrekking hebben op de wettelijke exclusieve toegewezen bevoegdheden.

ARTIKEL 30

ln gewone gevallen worden de besluiten genomen bij meerderheid van stemmen van de aanwezige en/of vertegenwoordigde leden, ongeacht het aantal aanwezige en/of vertegenwoordigde leden, tenzij de statuten het anders vermelden. Onthoudingen, blanco en ongeldige stemmen worden hierbij niet meegeteld. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter of diegene die op dat ogenblik de vergadering voorzit.

De stemming over personen is geheim. De algemene vergadering kan de stemmodaliteiten bepalen en kan één of meer stemopnemers aanduiden.

ARTIKEL 31: statutenwijziging

Tot wijziging van de statuten kan slechts worden besloten indien die wijziging gedetailleerd op de agenda is vermeld en indien 213e van de effectieve leden aanwezig of vertegenwoordigd is. Wordt dit getal niet bereikt dan kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen, zoals door deze statuten is bepaald, en waarop deze vergadering een geldig besluit zal kunnen nemen, ongeacht het aantal aanwezigen. Deze tweede vergadering mag niet binnen de 15 kalenderdagen volgend op de eerste vergadering worden gehouden. Voor elke statutenwijziging is bovendien een meerderheid van 213e der aanwezige of vertegenwoordigde stemmen vereist, ook op de tweede algemene vergadering. Tot wijziging van het doel van de vereniging kan slechts met een meerderheid van 415e van de stemmen worden besloten.

Onthoudingen en ongeldige stemmen hebben de waarde van een tegenstem.

Van iedere statutenwijziging zullen de wijzigingen en de volledig gecoördineerde statuten na deze wijziging neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient de wijziging (bij uittreksel) bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

ARTIKEL 32

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Bij vrijwillige ontbinding van de vereniging worden dezelfde regels als deze beschreven voor het wijzigen van het doel der vereniging vereist.

ARTIKEL 33

Voor het uitsluiten van een lid worden dezelfde procedures vereist als bij een gewone statutenwijziging, conform artikel 31 van de statuten.

Bij uitsluiting van een lid moet dit punt eveneens op de agenda voorkomen en moet het lid worden uitgenodigd om in zijn verdediging te kunnen voorzien. De beslissing tot uitsluiting moet steeds voorafgegaan worden door een noodzakelijk advies van de raad van bestuur. Het onderwerp van de uitsluiting kan nooit betrekking hebben op de statutaire voorwaarden van het lidmaatschap, gezien de acceptatieplicht, op voorwaarde dat het lid aan alle cumulatieve lidmaatschapsvoorwaarden voldoet en blijft voldoen.

in geval van uitsluiting treedt deze onmiddellijk in en wordt deze aan de betrokkene per aangetekend schrijven medegedeeld.

ARTIKEL 34

Van elke vergadering worden notulen gemaakt, die ondertekend worden door de voorzitter en de secretaris en door de leden die dit wensen en opgenomen worden in een bijzonder register. De notulen worden aan alle leden gezonden die aanwezig waren op de algemene vergadering binnen een periode van twee maanden na de algemene vergadering. Deze leden kunnen dan correcties op het verslag suggereren. Het verslag wordt als goedgekeurd beschouwd, indien er binnen een periode van vier weken na toezenden geen reacties worden geformuleerd.

Leden en belanghebbende derden kunnen een afschrift bekomen van goedgekeurde notulen en/of het goedgekeurde jaarverslag van de algemene vergadering. Zij kunnen hiertoe een schriftelijk verzoek indienen bij de voorzitter van de raad van bestuur. Het afschrift wordt door twee bestuurders ondertekend.

TITEL V: REKENINGEN EN BEGROTINGEN

ARTIKEL 35

Het boekjaar van de vereniging loopt van 1 januari tot 31 december.

De raad van bestuur sluit de rekeningen over het voorbije boekjaar af en bereidt de begroting van het komend boekjaar voor. Beide worden ter goedkeuring aan de algemene vergadering voorgelegd die gehouden wordt binnen zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar.

TITEL VI: ONTBINDING EN VEREFFENING

ARTIKEL 36

Behoudens gevallen van gerechtelijke ontbinding en ontbinding van rechtswege kan slechts de algemene vergadering tot ontbinding besluiten indien 213e van de leden op de algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn en er bovendien een 4/5e meerderheid akkoord is om de vereniging vrijwillig te ontbinden. Het voorstel tot vrijwillige ontbinding van de vereniging moet uitdrukkelijk op de agenda van de algemene vergadering vermeld worden.

Zijn geen 2/3e van de leden op deze algemene vergadering aanwezig of vertegenwoordigd, dan moet een tweede algemene vergadering worden bijeengeroepen die geldig beraadslaagt ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden maar mits een 4/5e meerderheid wordt akkoord gevonden om de vereniging vrijwillig te ontbinden.

In geval van vrijwillige ontbinding benoemt de algemene vergadering, of bij gebreke daarvan, de rechtbank, één of meer vereffenaars. Zij bepaalt tevens hun bevoegdheid alsmede de vereffeningsvoorwaarden.

De activa zullen, na aanzuivering van de passiva, worden overgedragen aan verenigingen en organisaties die in hun doelstellingen de bevordering en ondersteuning van de huisartsgeneeskunde bepaald hebben.

Van de ontbinding zal het ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars neergelegd worden op de griffie van de rechtbank van koophandel. Binnen de 30 dagen na de neerlegging dient dit ontbindingsbesluit, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars bij uittreksel bekendgemaakt te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

TITEL VII: ORDE - GENEESKUNDIGE COMMISSIE

ARTIKEL 37

De statuten en huishoudelijke reglementen worden voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren.

Elk lid blijft als geneesheer op deontologisch vlak persoonlijk verantwoordelijk voor zijn daden, zowel tijdens de beoefening van het beroep als voor daden gesteld binnen het kader van de werking van de vereniging.

Met huishoudelijk reglement van de wachtdienst wordt ter nazicht en goedkeuring voorgelegd aan de Provinciale Raad van de Orde der Geneesheren en aan de Provinciale Geneeskundige Commissie.

ARTIKEL 38

Voor alles wat in deze statuten niet is voorzien of geregeld, blijft de Wet van 27 juni 1921 gewijzigd door de wet van 2 mei 2002 toepasselijk.

Aldus opgemaakt en aangenomen op de algemene vergadering van 25 september 2014, Te Antwerpen,

Bril Leo

Voorzitter

Ann Bernaers

Secretaris

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/11/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

25/10/2013
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 25/10/2013 - Annexes du Moniteur belge (verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Dublinstraat 1 2030 Antwerpen

Onderwerp akte : verkiezing raad van bestuur en wijziging adres zetel

Op de algemene vergadering van 16 mei 2013 gehouden in RVT Monnikenhof, Monnikenhofstraat 109 te 2040 Berendrecht - Antwerpen wordt een nieuwe raad van bestuur verkozen. De ontslagnemende en herverkiesbare bestuurders zijn Ann Bemaers en Paul Raepsaet. Ontslagnemend en niet - herverkiesbare bestuurder is Johan Simons. Liesbet Pauwels is nieuwe kandidaat bestuurder.

Bij gewone meerderheid worden volgende artsen verkozen voor de nieuwe raad van bestuur van HAAN vzw voor een termijn van vier jaar (tot 2017): Ami Bemaers, Liesbet Pauwels en Paul Raepsaet,

Het mandaat van de andere bestuurders, Leo Bril, Luc Meyvis en Maaike van Overloop, loopt nog twee jaar, d.i. tot 2015.

Op de raad van bestuur van 5 juli 2013 worden de volgende mandaten toegekend:

voorzitter Leo Bril

secretaris Mn Bernaers

penningmeester Paul Raepsaet

bestuurders Liesbet Pauwels, Maaike Van Overloop en Luc Meyvis.

Dr Leo Bril, Monnikenhofstraat 151 te 2040 Antwerpen (Berendrecht), geboren te Berendrecht op 10 december 1949.

Dr Ann Bemaers, Oorderseweg 59 te 2180 Antwerpen (Ekeren), geboren te Beveren - Waas op 20 januari 1959,

Dr Paul Raepsaet, Grote Molenweg 7 te 2940 Stabroek, geboren te Oudenaarde op 14 december 1953, Dr Liesbet Pauwels, Schriek 348 te 2180 Antwerpen (Ekeren), geboren te Wilrijk op 25 oktober 1984.

Dr Maaike Van Overloop, Dorpstraat 8 te 2040 Antwerpen (Berendrecht), geboren te Kapellen op 27 oktober 1977.

Dr Luc Meyvis, Schriek 179 te 2180 Antwerpen (Ekeren), geboren te Brasschaat op 5 mei 1953.

Op dezelfde raad van bestuur van 5 juli 2013 wordt beslist om de zetel van de vereniging over te brengen naar Moerenhoutlaan 1 te 2180 Antwerpen (voorheen Dublinstraat 1 te 2030 Antwerpen).

à:ptLL0 (33.i L

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto ; Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening,

lIllwa~umum~wu~~u~m

131fi 1 5*

KOOPHAND -z

i G On. 2013

Oridernemingsnr : 421.553.981

Benaming

(voluit) : Huisartsenkring Antwerpen Noord vzw

01/12/2011
ÿþ MOD2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

RECHTBAN

KOOPHA MD: t.

2 1 WOl9e

AN Tete RPI.:M

Voorbehouder aan het Belgisch Staatsbia 111111! liii! iii!! liii! liii! 1111! liii! 11111 Iii! liii

" 11181101"

L

Ondernemingsnr : 421.553.981

Benaming

(voluit) : Huisartsenkring Antwerpen Noord vzw

(verkort)

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Dublinstraat 1 2030 Antwerpen

Onderwerp akte : verkiezing raad van bestuur

Op de algemene vergadering van 12 mei 2011 gehouden in RVT Monnikenhof, Monnikenhofstraat 109 te 2040 Berendrecht - Antwerpen wordt een nieuwe raad van bestuur verkozen. De ontslagnemende en herverkiesbare bestuurders zijn Leo Bril, Luc Meyvis en Maaike Van Overloop. Er zijn geen nieuwe kandidaat bestuurders.

Bij gewone meerderheid worden volgende artsen verkozen voor de nieuwe raad van bestuur van HAAN vzw voor een termijn van vier jaar (tot 2015): Leo Bril, Luc Meyvis, en Maaike Van Overloop.

Het mandaat van de andere bestuurders, Ann Bernaers, Paul Raepsaet en Johan Simons, loopt nog twee jaar, d.i. tot 2013.

De volgende mandaten worden toegekend:

voorzitter Leo Bril

secretaris Johan Simons

penningmeester Paul Raepsaet

bestuurders Ann Bemaers, Maaike Van Overloop en Luc Meyvis.

Dr Leo Bril, Monnikenhofstraat 151 te 2040 Antwerpen (Berendrecht), geboren te Berendrecht op 10 december 1949.

Dr Johan Simons, Dublinstraat 1 te 2030 Antwerpen (Luchtbal), geboren te Merksem op 1 juli 1963.

Dr Paul Raepsaet, Grote Molenweg 7 te 2940 Stabroek, geboren te Oudenaarde op 14 december 1953.

Dr Ann Bernaers, Oorderseweg 59 te 2180 Antwerpen (Ekeren), geboren te Beveren - Waas op 20 januari 1959.

Dr Maaike Van Overloop, Dorpstraat 8 te 2040 Antwerpen (Berendrecht), geboren te Kapellen op 27 oktober 1977.

Dr Luc Meyvis, Schriek 179 te 2180 Antwerpen (Ekeren), geboren te Brasschaat op 5 mei 1953

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 01/12/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Coordonnées
HUISARTSENKRING ANTWERPEN NOORD, AFGEKORT : …

Adresse
DUBLINSTRAAT 1 2030 ANTWERPEN 3

Code postal : 2030
Localité : ANTWERPEN
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande