INTERNATIONAL SOCIETY FOR THE STUDY AND EXCHANGE OF EVIDENCE FROM CLINICAL RESEARCH AND MEDICAL EXPERIENCE (VERKORT) ISSECAM

Divers


Dénomination : INTERNATIONAL SOCIETY FOR THE STUDY AND EXCHANGE OF EVIDENCE FROM CLINICAL RESEARCH AND MEDICAL EXPERIENCE (VERKORT) ISSECAM
Forme juridique : Divers
N° entreprise : 849.872.230

Publication

21/05/2014
ÿþMon 2.2

= ' In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter " riffie

AY

11,111111j11111

Voor- behouden aan het Belgisch Staatsblad

INI i

~

EGD

9-L -05- 2514

RECI-f i 13ANK van i(UpÎ'hfr , f~)EL ANTVI+1<REiflffigtd. MECHELEN

Ondernemingsnr : 0849.872.230

Benaming

(voluit) ; International society for the study and exchange of evidence

from clinical research and medical experience

(verkort) : 1SSECAM

Rechtsvorm : Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Duwijckstraat 17 te 2500 LIER

Onderwerp akte : Verplaatsing maatschappelijke zetel

Uit het verslag van de raad van bestuur van 30 november 2013 blijkt:

De verplaatsing van de maatschappelijke zetel per 16 december 2013 van Duwijckstraat 17 te 2500 LIER naar Leopoldplein 39 bus 1 te 2500 LIER.

Voor eensluitend verklaars afschrift

Lier, 30 november2013

De heer Nicolas Mottet

Bestuurder

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/05/2014 - Annexes du Moniteur belge

07/11/2012
ÿþ MOD 2.2

r

i.È i In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

~







1 NEERGELEGD



u i

I .-24 -10- 2012

o*



GRIFFIE PIECHTBANK van KOOPMpEL te MECHgLEN









Ondernemingsnr Benaming 849 " (9-2. t30

(voluit) : International society for the study and exchange of evidence from clinical research and medical experience

(verkort) : ISSECAM

Rechtsvorm : Internationale vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : 2500 Lier, Duwijckstraat 17

Onderwerp akte : OPRICHTING - STATUTEN

Uit een akte verleden voor notaris Marc SLEDSENS, geassocieerd notaris, te 2018 Antwerpen,. Broederminstraat 9, op één augustus tweeduizend twaalf, dragende de melding "Geregistreerd zeven bladen geen renvooien te Antwerpen, negende kantoor der registratie op 06 AUG 2012 boek 232 blad 31 vak 15 Ontvangen: vijfentwintig euro (25 ¬ ) De Eerstaanwezend inspecteur (getekend) C. VAN ELSEN", blijkt dat de Internationale vereniging zonder winstoogmerk "International society for the study and exchange of evidence from clinical research and medical experience", in het kort "ISSECAM", werd opgericht,

Ingevolge Koninklijk Besluit van 10 oktober 2012 werd aan de Internationale vereniging' rechtspersoonlijkheid toegekend.

OPRICHTERS

a/ de heer MOTTET Nicolas, van Franse nationaliteit, wonende te 42210 Unies (Frankrijk), 221 Centre Bourg;

b/ de heer IRANI Jacques, van Franse nationaliteit, wonende te 86340 Nouaillé-Maupertuis (Frankrijk), 21; Rue de Montvinard;

c/ de heer BOSSI Alberto, van Italiaanse nationaliteit, wonende te 75006 Parijs (Frankrijk), 11 Rue, Mazarine;

d/ de heer TOMBAL Bertrand, van Belgische nationaliteit, wonende te 1332 Genval, Rue J-B Stouffs 22. STATUTEN

Artikel 1 - Benaming, Taalgebruik, Afkorting

Hierbij wordt een internationale vereniging zonder winstoogmerk opgericht genaamd: "International society for the study and exchange of evidence from clinicat research and medical experience", in het kort "ISSECAM".i Beide benamingen mogen afzonderlijk gebruikt worden.

De vereniging valt onder de bepalingen van titel III van de Belgische wet van zevenentwintig juni; negentienhonderd éénentwintig betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale; verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

Alle akten, facturen, aankondigingen, publicaties en andere stukken uitgaande van ISSECAM, worden° voorafgegaan of gevolgd door de woorden "internationale vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting? "1,V,Z.W.", alsook het adres van de maatschappelijke zetel.

De voertaal binnen de vereniging is het Engels. De officiële taal voor publicaties naar Belgisch recht is' Nederlands. Alleen de Nederlandstalige versie van de statuten is rechtsgeldig. De Engelse vertaling is louter indicatief.

De vermelding "1VZW" kan ook ofwel voluit ofwel in afkorting worden vermeld in het Engels, met verwijzing , naar het Belgische recht en wel als volgt; "ISSECAM, international non-profit association (INPA) according to the Belgian law of 27/06/1921.

' Artikel 2 - Adres van de maatschappelijke zetel

De maatschappelijke zetel van de vereniging is gevestigd te 2500 Lier (België), Duwijckstraat 17.

De zetel mag overgebracht worden naar elke andere plaats in België bij beslissing van de raad van bestuur,;

te publiceren in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad en mee te delen aan de griffie van de Rechtbank van

Koophandel van het gerechtelijk arrondissement waar de maatschappelijke zetel is gevestigd.

Artikel 3 - Maatschappelijk doel

ISSECAM is een vereniging zonder winstoogmerk die tot doel heeft het bestuderen en uitwisselen van;

klinische onderzoeksresultaten en klinische kennis inzake ernstige medische aandoeningen met het oog op:

- Leiden, creëren, verzamelen en uitwisselen van relevante informatie en kennis, vergemakkelijken van`

gepaste en geïnformeerde klinische besluitvorming:.

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge M0D2.2

- De creatie van een internationaal platform gewijd aan innovatieve methoden voor het bestuderen en

monitoren van klinisch besluitvormingsgedrag,

- De uitwisseling van resultaten te bevorderen door middel van locale en internationale meetings, evenals

online kennis en cognitieve bronnen.

- De samenwerking met industriële organisaties en overheidsinstanties om de geschikte verwerving van

nieuwe technologieën voor ernstige ziektes te ontwikkelen en te bevorderen.

- Het ontwikkelen van innovatieve en efficiënte onderwijsmodellen ter bevordering van de geïnformeerde

besluitvorming.

- Het ontwikkelen, begeleiden en coördineren van klinisch onderzoek in ernstige medische aandoeningen.

- Het stimuleren van contacten en gegevensuitwisseling met andere wetenschappelijke organisaties.

Daartoe zal zij bijvoorbeeld;

- congressen en cursussen organiseren, offline en online studies;

- wetenschappelijke informatie onder de leden en belanghebbenden binnen het medisch milieu verzamelen,

uitwisselen en verspreiden.

Artikel 4 - duur

De vereniging wordt opgericht voor onbepaalde duur.

De vereniging kan te allen tijde ontbonden worden.

Artikel 5 - Leden, gradaties en kwalificaties

De vereniging is toegankelijk voor Belgen en buitenlanders ongeacht hun nationaliteit.

Lidmaatschap staat open voor beide natuurlijke personen en rechtspersonen (opgericht volgens de wetten

en gebruiken van het land waarvan ze afkomstig zijn).

Lidmaatschap is toegelaten aan alle natuurlijke personen met een professionele belangstelling voor het

onderzoek naar en uitwisseling van klinische onderzoeksresultaten en klinische kennis.

Een Gedragscode voor Leden zal worden opgesteld door de raad van bestuur en gepubliceerd worden op

de website van de IVZW.

De vereniging heeft vier categorieën van leden:

a. Volwaardige leden/ actieve leden.

i. Dokters in de geneeskunde met een belang in het onderzoek naar en de uitwisseling van klinische onderzoeksresultaten en klinische kennis;

ii. Andere heelkundigen met een belang in het onderzoek naar en de uitwisseling van klinische onderzoeksresultaten en klinische kennis;

iii. Onderwijs/communicatie experts met een belang in het onderzoek naar en de uitwisseling van klinische onderzoeksresultaten en klinische kennis.

Deze leden beschikken over de volledige rechten binnen de vereniging ais opgenomen In deze statuten en de Gedragscode voor Leden.

Alleen de actieve leden beschikken over een volwaardig stemrecht als bepaald in artikel 8.7 en zij kunnen zich kandidaat stellen voor de verkiezing van de mandaten als bepaald in artikel 8,9.

b. Senior Leden

i. Een lid kan naar aanleiding van het stopzetten van zijn professionele activiteiten een senior lidmaatschap aanvragen. Deze aanvraag dient goedgekeurd te worden door de Raad van Bestuur. Senior leden hebben geen stemrecht.

c. Geassocieerde leden.

i. Studenten, dokters en andere medische specialisten actief in de verzorging van patiënten. Zij dienen niet

te worden goedgekeurd door de Raad van Bestuur.

Geassocieerde leden hebben geen stemrecht noch toegang tot de beveiligde website houdende alle

administratieve informatie.

d. Ere-leden.

1. Als erelid zullen worden erkend, de personen die op uitzonderlijke wijze hebben bijgedragen tot het

onderzoek en de uitwisseling van klinische onderzoeksresultaten en klinische kennis.

Elk erelid geniet aile rechten van het lidmaatschap van ISSECAM doch beschikt niet over stemrecht en is

niet verkiesbaar voor een van de mandaten,

Ereleden worden vrijgesteld van lidmaatschapsbijdrage,

Artikel 6 - Toetreding, aanvaarding en beëindiging van het lidmaatschap

a. Aanvragen voor actief lidmaatschap moeten schriftelijk worden ingediend bij de raad van bestuur die de

overeenstemming van de aanvraag zal onderzoeken met de regels uiteengezet in de Gedragscode voor Leden.

b, Toetreding wordt toegestaan tijdens de eerstvolgende algemene vergadering.

c. Nieuwe actieve leden zullen worden geïnformeerd en formeel toegelaten op de eerstvolgende algemene vergadering.

d. Lidmaatschap zal worden beëindigd op verzoek van het betreffende lid of wanneer de lidmaatschapgelden niet betaald zijn voor het einde van de vooropgestelde termijn.

e. Het is de raad van bestuur (bij meerderheid) toegestaan om een actief lidmaatschap te beëindigen wanneer dit lid niet zou voldoen aan de voorwaarden en regels voorzien in de statuten van de IVZW en/of de Gedragscode voor Leden.

Ontslagnemende of uitgesloten leden, en hun rechtsopvolgers in geval van overlijden, verliezen onmiddellijk alle rechten binnen de vereniging.

Artikel 7 - Lidmaatschapsbijdrage

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

Behoudens andersluidende beslissing van de raad van bestuur, wordt er geen lidmaatschapsbijdrage

geheven.

Van zodra de raad van bestuur daartoe beslist zal de lidmaatschapsbijdrage voor alle categorieën van leden

door haar jaarlijks vastgelegd worden.

Lidmaatschap verleent de actieve leden de toelating om;

I. te stemmen;

ii.een mandaat op te nemen;

iii.toegang tot de beveiligde website houdende alle administratieve en geprivilegieerde informatie;

iv.andere voordelen van het lidmaatschap te genieten.

Betalingstermijn

Jaarlijkse ledenbijdragen, indien gedefinieerd, dienen betaald te worden bij aanvang van elk kalenderjaar in

overeenstemming met de geldende regels en procedure.

Lidmaatschap kan beëindigd worden wegens niet betaling van de lidgelden als voorheen bepaald.

Artikel 8 - De algemene vergadering

8.1 Bevoegdheden van de algemene vergadering

De algemene vergadering van de stemgerechtigde leden is het hoogste orgaan van de vereniging.

De algemene vergadering benoemt, cntslaat of geeft eervol ontslag aan de leden van de raad van bestuur.

De algemene vergadering heeft de ruimste bevoegdheden met het oog op de verwezenlijking van het doel

en de activiteiten van de vereniging.

Tot de uitsluitende bevoegdheid van de algemene vergadering behoren de volgende aangelegenheden:

a) statutenwijziging;

b) benoeming en ontslag van de bestuurders en in voorkomend geval, van de commissarissen;

c) goedkeuring van de begroting en van de jaarrekening;

d) kwijting aan de bestuurders en in voorkomend geval, aan de commissarissen;

e) vrijwillige ontbinding van de vereniging;

f) andere bevoegdheden welke het algemene belang van de vereniging aangaan.

8.2 - Samenstellen en tijdstip van de gewone algemene vergadering

De algemene vergadering is samengesteld uit alle stemgerechtigde leden,

De andere categorieën van leden mogen niet deelnemen aan de vergadering.

Een gewone algemene vergadering wordt gehouden op zestien december doch nooit later dan vijftien

maand na de voorgaande vergadering.

8.3 - Buitengewone algemene vergadering

Een buitengewone algemene vergadering, met eenzelfde samenstelling als de gewone algemene

vergadering en op dezelfde wijze bijeengeroepen, kan telkens wanneer dit nodig is worden samengeroepen

door:

-een gewone meerderheid van de raad van bestuur;

-één vijfde van de leden van de vereniging;

-op last van de burgerlijke rechtbank van het arrondissement waar de vereniging haar zetel heeft en dit op

verzoekschrift van elke partij die haar belang kan aantonen,

8.4 - Uitnodiging tot de zowel de gewone als de buitengewone algemene vergadering

De uitnodiging tot de algemene vergadering kan verstuurd worden per post, elektronische post, fax of elk

ander daartoe geschikt communicatiemiddel.

De uitnodiging zal worden verzonden (post- of datumstempel is bewijs) ten vroegste zeventig (70)

kalenderdagen en ten laatste dertig (30) kalenderdagen voor de algemene vergadering, In hoogdringende

gevallen kunnen deze termijn worden gehalveerd tot respectievelijk vijfendertig (35) en vijftien (15)

kalenderdagen.

De uitnodiging zal de datum, tijdstip en plaats van de vergadering, alsook de gedetailleerde agenda,

bevatten.

Elke verzoek tot agendapunt door één twintigste (1/20) van de leden dient als agendapunt aanvaard te

worden.

De plaats van bijeenkomst moet voor eenieder op een eenvoudige niet uitsluitbare manier te bereiken zijn,

De buitengewone algemene vergadering bijeengeroepen onder de bepalingen van punt 8.3. kan

onmiddellijk worden samengeroepen, doch nooit sneller dan acht (8) kalenderdagen volgend op de oproep.

8.5 - Noodzakelijke aanwezigheid voor een gewone of buitengewone algemene vergadering

Voor een algemene vergadering is de aanwezigheid van tien procent van de stemgerechtigde leden

noodzakelijk.

De fysiek aanwezigen en de geldig vertegenwoordigde leden mogen worden samengeteld,

Elke beslissing genomen met minder dan dit voorziene aantal aanwezigen is een ongeldige beslissing van

de algemene vergadering.

De enige motie die de algemene vergadering in dit geval kan aannemen is de schorsing van de vergadering,

Deze regel geldt alleen voor vergaderingen waarop de stemgerechtigde leden, fysiek moeten aanwezig zijn.

8.6 - Meerderheidsbeslissingen

Elke beslissing zal worden genomen door een meerderheid van de som van de aanwezige en

vertegenwoordigde stemgerechtigde leden.

De vertegenwoordiging van een lid kan alleen worden gedaan door leden die zelf over het volledige

stemrecht beschikken.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

De volmachten worden gecontroleerd door de secretaris van ISSECAM of de aangestelde bij afwezigheid van de secretaris.

8,7 - Stemrecht

Telkens wanneer er een onderwerp ter stemming wordt voorgelegd geeft elk daartoe gerechtigd lidmaatschap recht op een enkelvoudige stem.

De stemming zal verlopen volgens de door de secretaris opgelegde regels.

Elke stemming over individuele personen zal met respect voor het stemgeheim verlopen.

Elk actief lid mag zich op de algemene vergadering laten vertegenwoordigen door een ander actief lid door middel van een bijzondere volmacht.

Elk werkend lid mag echter niet meer dan vier van deze volmachten bezitten.

Er kan niet beslist worden over onderwerpen die niet op de agenda staan,

Behalve in de uitzonderingsgevallen die in deze statuten voorzien zijn of de wettelijke uitzonderingen (statutenwijzigingen of wijziging van maatschappelijk doel) worden de beslissingen genomen bij eenvoudige meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden.

8.8 - Schriftelijk stemmen zonder het samenroepen van de algemene vergadering

Elke uitnodiging tot stemmen welke eveneens op een gewone of speciale algemene vergadering kan worden gevraagd, kan ook worden vervangen door een uitnodiging tot schriftelijk stemmen.

Daartoe zal de secretaris van de vereniging een stembiljet verspreiden om het stemmen op afstand mogelijk te maken.

De verspreiding van dit stembiljet kan via post, fax, e-mail, digitaal stemprogramma of elk ander geschikt transmissiemiddel, naar elke stemgerechtigd lid van de vereniging.

Het stemformulier zal de volgende inhoud hebben:

1,Op zulke wijze opgesteld dat dubbelzinnige stemmingen over de voorgestelde items onmogelijk is.

2,Voor elk voorgesteld item de mogelijkheid voorzien om het punt aan te nemen, af te wijzen of zich onbeslist op te stellen.

3,Een indicatie van het aantal uit te brengen stemmen (per item) om de stemming geldig te maken en het aantal positieve stemmen welke noodzakelijk zijn om het item te aanvaarden.

4,Bijzondere aandacht dient te gaan naar de sluitingsdatum van de stemronde om geldig te kunnen stemmen. De vooropgestelde sluitingsdatum moet het mogelijk maken voor de leden om hun stem tijdig uit te brengen en het stembiljet terug te bezorgen op de wijze die door de secretaris is vooropgesteld en welke kan worden beschreven in een afzonderlijk reglement.

8,9 - Voorzitter en secretaris van de algemene vergadering

De voorzitter en de secretaris van ISSECAM zijn respectievelijk de voorzitter en de secretaris van de algemene vergadering. Bij de afwezigheid van de voorzitter zal zijn taak worden overgenomen worden door een lid van de raad van bestuur hiervoor door een meerderheid van de aanwezigen aangesteld.

Bij afwezigheid van de secretaris kan de voorzitter van de algemene vergadering, ter zitting een plaatsvervangende secretaris, voor de duur van de algemene vergadering, aanstellen.

8,10 - Kennisgeving van de besluitvorming

De genomen beslissingen worden ter kennis gebracht van aile leden door middel van elektronische post of door publicatie op de website op het gedeelte dat vrij toegankelijk is voor de leden.

De beslissingen van de algemene vergadering worden genotuleerd in twee exemplaren en ondertekend door minimum twee bestuurders.

ze worden bewaard op enerzijds de maatschappelijke zetel en anderzijds op de plaats waar het secretariaat is gevestigd,

Op beide plaatsen wordt het register van de beslissingen ter beschikking gehouden van de leden van de vereniging,

Artikel 9 - Wijziging van de statuten

9,1 Onverminderd de toepassing van de artikelen 50 § 3, 55 en 56 van de wet betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, dient elk voorstel tot wijziging aan de statuten uit te gaan van de één van de actieve leden of een lid van de raad van bestuur en dient voorgelegd te worden aan de raad van bestuur.

9,2 De raad van bestuur dient binnen de termijnen voorzien voor het samenroepen van de buitengewone algemene vergadering, de stemgerechtigde leden de datum van de algemene vergadering ter kennis te brengen waarop over het voorstel zal beraadslaagd worden, alsook de voorgestelde wijzigingen,

9,3 De algemene vergadering kan slechts geldig beraadslagen over het voorstel indien twee/derde van de stemgerechtigde leden van de vereniging aanwezig of vertegenwoordigd zijn, Wanneer dit aantal niet bereikt is zal op een tweede geldig bijeengeroepen vergadering, ongeacht het aantal aanwezigen, geldig kunnen beslist worden. Een beslissing is geldig wanneer ze genomen wordt met een meerderheid van twee/derde der stemmen.

De resultaten van de stemming worden meegedeeld aan de leden door de secretaris of penningmeester.

9,4 Deze tweede vergadering kan ten vroegste vijftien (15) dagen na de eerste vergadering worden bijeen geroepen.

9.5 Wijzigingen aan de statuten zullen slechts van kracht worden na goedkeuring door de bevoegde autoriteit overeenkomstig artikel 50 § 3 van de wet en na publicatie in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad overeenkomstig artikel 51 § 3 van bedoelde wet.

Artikel 10 - Ontbinding van de internationale vereniging

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

10.1 Onverminderd de toepassing van de artikelen 50 § 3, 55 en 56 van de wet betreffende de verenigingen

zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, dient elk voorstel

tot de ontbinding van de vereniging uit te gaan van de één van de partijen welke eveneens gemachtigd zijn om

de buitengewone algemene vergadering (zie 8.3.) samen te roepen.

10.2 De procedure tot ontbinding verloopt hier gelijk als deze onder artikel 9 voormeld.

10.3 De algemene vergadering bepaalt de wijze van ontbinding en vereffening van de vereniging inclusief

het aanduiden van de vereffenaar. Bij gebreke hieraan komt deze rol toe aan de raad van bestuur.

10.4 Het positieve saldo na vereffening dient toe te komen aan een private rechtspersoon zonder

winstocgmerk met een gelijkaardig doel als dat van de ontbonden vereniging of, bij gebreke daaraan, bestemd

te worden aan een stichting met een belangeloos doel.

Artikel 11 - Raad van bestuur

11,1 - Bevoegdheden

De Raad van bestuur is bevoegd voor alle aangelegenheden van bestuurlijke aard, met uitzondering van

deze die tot bevoegdheid van de algemene vergadering behoren,

De raad van bestuur kan het dagelijks bestuur toevertrouwen aan één of meerdere aangestelden, al dan

niet bestuurders, waarvan het de bevoegdheden bepaalt.

11.2 - Samenstelling

De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, samengesteld uit ten minste drie leden. Indien de

vereniging slechts drie leden telt bestaat de raad van bestuur uit slechts twee personen. Het aantal bestuurders

moet in elk geval altijd lager zijn dan het aantal personen dat lid is van de vereniging.

De bestuurders worden verkozen door de algemene vergadering met een gewone meerderheid van

stemmen, voor een periode van drie jaar.

Een mandaat is hernieuwbaar,

Hun functie zal ophouden door sterfgeval, ontslag, burgerlijke onbekwaamheid of onder voorlopig bewind

plaatsing, afzetting of verstrijking van de termijn van het mandaat.

Ingeval een mandaat openvalt, kan de raad van bestuur voorlopig een vervanger aanduiden die het

mandaat van zijn/haar voorganger voltooid.

De raad van bestuur kiest uit zijn leden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester, één of meer

ondervoorzitters, nationale en internationale consulenten, administrateurs en dergelijke.

Alle akten betreffende de benoeming of de afzetting en de ambtsbeëindiging van bestuurders, worden

opgesteld en gepubliceerd overeenkomstig de wet.

Tot de raad van bestuur behoren tevens de aftredende voorzitter en de nieuw verkozen voorzitter,

Geassocieerde leden kunnen worden uitgenodigd door de raad van bestuur maar hebben geen stemrecht.

Er wordt naar gestreefd ten hoogste twee niet-chirurgisch gekwalificeerde leden deel te doen uitmaken van de

raad van bestuur voor interne juridische en financiële aangelegenheden,

11.3 - Vergadering en oproeping

De raad van bestuur vergadert minstens éénmaal per jaar in persoon en minstens éénmaal per jaar via:

video conferentie, digitale telefonie, communicatie via straalverbinding, peer-to-peer netwerken of eender welke

geschikt technologisch middel, dat een dergelijke vergadering op afstand mogelijk maakt.

De oproeping wordt verzonden per brief, fax, elektronische post of elk ander geschikt communicatiemiddel.

11.4 - Besluitvorming

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen indien ten minste twee/derde van zijn leden aanwezig

of vertegenwoordigd zijn.

Een bestuurder mag zich laten vertegenwoordigen door een andere bestuurder, die echter niet meer dan

één van deze volmachten mag dragen.

Beslissingen van de raad van bestuur worden genomen bij gewone meerderheid van de aanwezige en

vertegenwoordigde bestuurders,

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

De raad van bestuur kan eveneens stemmen over bepaalde punten zonder fysieke bijeenkomst en dit

volgens dezelfde procedure zoals voorzien onder punt 8.8 inzake de algemene vergadering.

11.5- Register van de beslissingen van de raad van bestuur

De notulering en de bewaring van de beslissingen is identiek aan de manier waarop de beslissingen van de

algemene vergaderingen (zie 8.10) worden bewaard.

De leden hebben eveneens inzage in dit register op de maatschappelijke zetel van de vereniging of de

beschermde website.

Artikel 12 - Dagelijks Bestuur

12.1 Het dagelijkse bestuur van de vereniging wordt gedelegeerd aan één of meer personen, natuurlijke of

rechtspersonen, al dan niet bestuurders, welke de doorlopende handelingen stellen om de vereniging zijn

normale werking te geven,

Ze worden hiertoe bij gewone meerderheid aangesteld door de raad van bestuur.

12.2 Zij voeren de beslissingen van de algemene vergadering en de raad van bestuur uit.

Binnen de beperkingen welke door de voorgaande organen zijn gesteld kunnen ze telkens per twee de

vereniging vertegenwoordigen.

12.3 De raad van bestuur kan ook worden vertegenwoordigd door bijzonder gevolmachtigden binnen de

grenzen van hun mandaat.

Artikel 13 - Commissie

De raad van bestuur kan commissies creëren.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge MOD 2.2

u

Eike commissie wordt samengesteld uit een voorzitter en maximum drie bijkomende leden,

De eerste voorzitter van een commissie wordt aangeduid door de raad van bestuur,

Commissie benoemingen

De commissie benoemingen zal uit de leden een voorlopige kandidatenlijst voorstellen voor de verkiesbare mandaten, te weten de voorzitter, een of meer ondervoorzitters de secretaris en de penningmeester, nationale en internationale consulenten, administrateurs en de overige leden van de raad van bestuur, De commissie benoemingen zal erop toezien dat de voorwaarden gesteld voor het opnemen van de mandaten zijn voldaan. Deze commissie benoemingen zal worden samengesteld uit: de ontslagnemende voorzitter en twee andere leden van de raad van bestuur. De commissie wordt voorgezeten door de laatst afgetreden voorzitter die tevens de beslissende stem bezit voor de lijst van nominaties voor de verkiesbare mandaten.

De vereniging zal driejaarlijks verkiezingen organiseren voor de verkiesbare mandaten. Kandidaten worden verkozen bij eenvoudige meerderheid van stemmen.

Enkel actieve leden hebben het recht om te stemmen of een mandaat of lidmaatschap van een commissie op te nemen.

Artikel 14 - Vertegenwoordiging van de vereniging ten aanzien van derden en in rechte

14.1 Alle geschriften die de vereniging binden dienen, behalve in geval van bijzondere volmachten, ondertekend te worden door twee bestuurders, of in geval van administratieve handelingen door de dagelijks bestuurder, die tegenover derden geen ander bewijs moeten aanvoeren dan zijn aanstelling.

14.2 De raad van bestuur treedt op namens de vereniging ais eiser of verweerder in rechtsgedingen en wordt daarbij vertegenwoordigd door minimum twee bestuurders of door zijn voorzitter en een daartoe door de raad aangeduide bestuurder.

14.3 De akten betreffende de benoeming, de afzetting en de ambtsbeëindiging van de personen gemachtigd om de internationale vereniging zonder winstoogmerk te vertegenwoordigen, worden opgesteld, neergelegd ter griffie en gepubliceerd overeenkomstig de wet.

Artikel 15 - Begroting en jaarrekening

15.1 Het boekjaar van de vereniging loopt telkens van één januari tot eenendertig december.

15.2 Overeenkomstig artikel 53 van de wet worden de jaarrekening van het voorbije boekjaar alsook de begroting van het volgende boekjaar ieder jaar opgemaakt door de raad van bestuur en ter goedkeuring voorgelegd aan de algemene vergadering op haar eerstvolgende vergadering.

15.3 De jaarrekening dient, overeenkomstig artikel 51 van de wet, neergelegd te worden in het dossier van de 1VZW gehouden op de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel.

15.4 Personen kunnen vergoed worden voor diensten of kosten verleend of gedragen namens de vereniging in hun hoedanigheid van lid van de raad van bestuur voor zover de raad van bestuur dit als redelijk beschouwd. Artikel 16 - Belangenconflict

Meldingsplicht

a. Een belangenconflict kan ontstaan wanneer directe, persoonlijke of financiële belangen van de leden van de raad van bestuur in tegenstelling zijn met de belangen van de vereniging. Indien zulk een belangenconflict ontstaat met betrekking tot een beslissing van de raad van bestuur, of indien een lid een aanzienlijk financieel voordeel geniet, waarvan mag worden aangenomen dat het beïnvloed wordt door de beslissingen van de raad van bestuurt dan zal de betrokken partij dit meedelen aan de raad van bestuur, welke op zijn beurt zal vaststellen of een belangenconflict bestaat en welke belangen van de vereniging hierdoor beïnvloed worden.

De raad van bestuur acht een belangenconflict onbestaande, indien een lid van de raad van bestuur ook een mandaat waarneemt als bestuurder, gevolmachtigde of lid is van een non-profit of liefdadigheidsinstelling, welke fondsen opvraagt of bekomt van instituten of personen waarvan of waarbij de vereniging ook fondsen opvraagt of bekomt.

b. Een belangconflict moet meegedeeld worden bij de aanvang van de vergadering van de raad van bestuur.

Schorsing van stemrecht

Indien de raad van bestuur vaststelt dat een lid een belangenconflict heeft ten aanzien van een bepaalde beslissing, dan wordt het stemrecht van dit lid geschorst, en heeft hij/zij geen toelating om deel te nemen aan de beraadslagingen of beslissingen betreffende deze materie. Het desbetreffende lid za! de vergadering verlaten tijdens de bespreking van de desbetreffende materie, tenzij hijlzij op uitdrukkelijk verzoek van de raad van bestuur mag deelnemen

Notulen

De melding van het belangenconflict zal worden genoteerd in de notulen van de vergadering, en deze zullen weergeven dat het desbetreffende lid, als aangeduid hiervoor, niet aanwezig was tijdens of heeft deelgenomen aan de beraadslagingen en/of de stemming.

Jaarlijks verslag

Leden van de raad van bestuur zullen elk mogelijk belangenconflict voorleggen op de eerstvolgende vergadering na de melding.

Artikel 17 - Algemene bepalingen

Voor alles wat in bovenstaande statuten niet voorzien is en met name de publicaties in de Bijlagen tot het Belgisch Staatsblad, wordt gehandeld in overeenstemming met de bepalingen van titel III van de wet van zevenentwintig juni negentienhonderd éénentwintig betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen.

OVERGANGSBEPALINGEN

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Het eerste boekjaar vangt aan op datum van het Koninklijk Besluit houdende erkenning van de

internationale vereniging zonder winstoogmerk en loopt tot eenendertig december tweeduizend dertien.

De eerste algemene vergadering houdende goedkeuring van de jaarrekening en de begroting wordt

gehouden in tweeduizend veertien.

RAAD VAN BESTUUR

Werden benoemd tot bestuurder voor een periode van drie jaar vanaf de oprichting:

1/ de heer MOTTET Nicolas, voornoemd;

2/ de heer IRANI Jacques, voornoemd;

3/ de heer BOSS! Alberto, voornoemd;

De opdracht van de bestuurders wordt onbezoldigd uitgeoefend, behoudens andersluidende beslissing van

de algemene vergadering.

' DELEGATIE VAN MACHTEN

- tot Voorzitter van de raad van bestuur wordt benoemd: de heer MOTTET Nicolas, voornoemd;

- tot Secretaris wordt benoemd: de heer BOSSI Alberto, voornoemd;

- tot Penningmeester wordt benoemd de heer IRANI Jacques, voornoemd.

VOOR ONTLEDEND UITTREKSEL,

De Notaris

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

II SI

Tegelijk hiermee neergelegd:

- afschrift van de oprichtingsakte;

- volmachten;

- expeditie goed-

keuringsbesluit

de dato 10/10!2012

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 07/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
INTERNATIONAL SOCIETY FOR THE STUDY AND EXCH…

Adresse
Zetel : Duwijckstraat 17 te 2500 LIER

Code postal : 2500
Localité : LIER
Commune : LIER
Province : Anvers
Région : Région flamande