JEUGDZORG TER ELST

Association sans but lucratif


Dénomination : JEUGDZORG TER ELST
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 412.959.484

Publication

09/08/2013
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

verso : Naam en handtekening.

L~

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

MOD 2.2

Voor-

behouder aan het Belgisch

5taatsbia

*13125799*

3 S JULI 2013

Ondernemingsnr : 412.959.484

Benaming

(voluit) : Jeugdzorg Ter Eist

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Zandstraat 10 2570 Duffel

Onderwerp akte : herbenoemingen commissaris revisor

Fierens Bert Secretaris

Nauwelaerts Peter Voorzitter

rele-d:4er' ffli`i~i'~ ~ 4 ~~~ E~

~~~~~~~~~, ' ë -~CHELEN ~~~u~~ . ~ i...s . , r ~ .~ ~, -_... ~ .

itlw~,wwl~~~! %~nd-m-e~

GRIFFIE RECHTBANK van KOOPHANDEL te MECHELEN

~

De Algemene Vergadering dd. 11 junir 2013 heeft het mandaat van de commissaris revisor Callens, Pirenne & Co, Jan Van Rijswijcklaan 10 te 2018 Antwerpen, verlengd voor de periode 2013 tot en met 2015,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 09/08/2013 - Annexes du Moniteur belge

11/01/2013
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de Instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

NEERGELEGD

28-12-2012

GR1FFIEfBANK van

ts.laOr_HAi`3QF..i<te_MENELEN r

Ondernemingsnr : 412.959.484

Benaming

(voluit) : Jeugdzorg Ter Elst

I 111

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Zandstraat 10 2570 Duffel

Onderwerp akte : herbenoemingen bestuurders

De Algemene Vergadering dd. 11 december 2012 heeft de volgende bestuurders herbenoemd voor een termijn van 6 jaar: De Witte Thaddea, Dillen Rudi, Jespers Hendrik, Lauwers Peter, Verschueren Luc, Willaert Tony.

Nauwelaerts Peter Fierens Bert Secretaris

Voorzitter

Voorbehoudt) aan het Belgisci Staatsbla

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad -11/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

09/07/2012
ÿþMDD 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie _

NEERGELEGD

1111

111111 s

*12120686*

Griffie

Ondernemingsnr : 412.959.484

Benaming

(voluit) : Jeugdzorg Ter Elst

(verkort)

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Zandstraat 10 2570 Duffel

Onderwerp akte ;

1. ontslag en benoemingen bestuurders;

De Algemene Vergadering dd. 5 juni 2012 heeft het ontslag aanvaard van

*Dhr. Johan Cloet als lid van de Algemene Vergadering en de Raad van Bestuur

*Dhr, Frans Slachmylders als lid van de Raad van Bestuur

*Dhr Kristiaan De Beider als lid van de Algemene Vergadering

De Algemene Vergadering van 5 juni 2012 heeft de volgende personen aanvaard als leden van de

Algemene Vergadering en ook benoemd als lid van de Raad Van Bestuur:

*Mevr. Ingrid Van Eetvelt: Hoveniersstraat 16 2800 Mechelen

*Mevr. Ann. Schoeters: Heestenweg 11 2590 Berlaar

*Mevr, Keyne De Becker: Donk 13 2500 Lier

*Mevr. Sonja Buts: Euster 6 2570 Duffel

*Dhr. Steven Van Den Bussche: A. Kuypersstraat 21 2640 Mortsel

*Dhr. Hugo Verhoeven: Zijpstraat 66 2570 Duffel

De Raad van Bestuur van 5 juni 2012 bevestigt en herformuleert de bijzondere lastgeving die op 18 september 2011 is gegeven aan Dhr. Erik Van Buggenhout, in diens functie van Directeur en wel als volgt.

"De Raad van Bestuur dd. 5 juni 2012 beslist overeenkomstig artikel 17.1 van de statuten, zoals gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad dd, 24/03/2005 onder nr. 0045654, om bijzondere lastgeving te verlenen aan Dhr, Erik Van Buggenhout in diens functie van directeur, voor de volgende handelingen

*Tekenen van de dagdagelijkse briefwisseling, van verantwoordingsstukken naar de subsidiërende overheden (onder andere dagprijsdossiers en personeelsdossiers).en van aanvragen tot elektronische toegang in functie daarvan.

*Tekenen in opdracht van de Raad van Bestuur van aanvragen voor vergunningen en erkenningen en de verlenging daarvan.

*Tekenen van overeenkomsten, verklaringen en andere documenten ten aanzien van personeelsleden die niet tot het directieniveau behoren (directeur, adjunct directeur, psychiater).

*Tekenen van overeenkomsten met leveranciers, verzekeringsdocumenten en gelijkaardige stukken.

*Tekenen, samen met een bestuurder, van financiële documenten, overschrijvingen, ontvangstbewijzen, kwijtingen en dergelijke."

Nauwelaerts Peter Fierens Herbert

Voorzitter Secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

l

UR BELGE

07- 2012 STAATSB

LAD

GRIFFIE RECHTBANK van

KOOPHANDEL te MECHELEN

Z 6 -06- 2012

22/02/2012
ÿþ MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

NEERGELEGD

-9 -02- 2012

CRIFFiEafflerlTBANK va=

i<OOPHANDí=1 tg, àn,FO}-{Fi. ~

Voorbehouden

aan het

Belgisch Staatsblad

llll 111111111 l 11111 ll Il I l I j I liii

*12043595*

Ondememingsnr : 412.959.484

Benaming

(voluit) : Jeugdzorg Ter Etst

(verkort)

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Zandstraat 10 2570 Duffel

Onderwerp akte : ontslag en benoemingen bestuurders;

De Algemene Vergadering dd. 13 december 2011 heeft het ontslag aanvaard van Mevr. Irène Docx als lid; van de Raad van Bestuur en als secretaris en heeft Dhr. Wilfried Neutjens, Mijlstraat 238 te 2570 Duffel,: geboren te Duffel op 1410811958, benoemd tot bestuurder.

De Raad van Bestuur van 13 december 2011heeft het ontslag aanvaard van Dhr. Luc Verschueren als voorzitter van de Raad van Bestuur en Dhr. Peter Nauwelaerts benoemd als nieuwe voorzitter, Dhr. Herbert Fierens werd benoemd als nieuwe secretaris van de Raad van Bestuur

Nauwelaerts Peter Fierens Herbert

Voorzitter Secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

18/07/2011
ÿþMOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffe

11 r- tr-R r.9 ,ati

j 8 C . '11 L. t eLeP

Ondernemingsnr : 412.959.484

Benaming

(voluit) : Jeugdzorg Ter Eist

(verkort) :

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Zandstraat 10 2570 Duffel

Onderwerp akte : ontslag en benoemingen bestuurders; wijziging commissaris revisor

De Algemene Vergadering dd. 10 juni 2008 heeft het ontslag aanvaard van Dhr. Willy De Block als lid van' de Raad van Bestuur.

De Algemene Vergadering dd. 9 december 2008 heeft het ontslag aanvaard van Dhr. Christiaan De Beider als lid van de Raad van Bestuur.

De Algemene vergadering dd. 8 december 2009 heeft Mevr. Chris Vluymans aanvaard als lid van de Raad

" van Bestuur.

Tijdens de Algemene Vergadering van de VZW Jeugdzorg Ter Elst dd. 10 mei 2011werd beslist om

Callens, Pirenne, Theunissen & Co Bedrijfsrevisoren B.V.C.V. te benoemen als commissaris'

vertegenwoordigd door Philip Callens voor een periode van drie jaar vanaf de jaarrekening 2010 tot en met de:

Algemene Vergadering die de jaarrekening van 31 december 2012 goedkeurt.

Deze benoeming zal worden gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Verschueren Luc Docx Irène Secretaris

Voorzitter

Op de laatste blz. van Luik t3 vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

- 6 -07- 2091

GRIFFIE RECHTBANK van

~ KOOPHANDEL te MECHELEN

2,riffié

111J111.1IIMI.1111111.!Iii

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 18/07/2011 - Annexes du Moniteur belge

20/08/2015
ÿþ MOD

I 'Le 1= In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Ondernemingsnr : 412.959.484

Benaming

(voluit) : Jeugdzorg Ter Eist

(verkort)

Rechtsvorm : Vereniging Zonder Winstoogmerk

Zetel : Zandstraat 10 2570 Duffel

Onderwerp akte : ontslag bestuurders en nieuwe gecoördineerde statuten

De Algemene vergadering van VZW Jeugdzorg Ter Eist dd. 9 juni 2015 heeft beslist:

1) Ontslag te verlenen aan de volgende bestuurders: De Witte Thaddea, Jespers Hendrik, Verschueren Luc,

Huyghe Benjamin.

2) De volgende tekst, die voortaan geldt als nieuwe gecoördineerde statuten, goed te keuren voor neerlegging:

Gecoördineerde statuten na wijziging door de Algemene Vergadering op 9juni 2015.

Identificatienummer 1391/73, Ondememingsnummer 412.959.484

Het betreft aanpassingen aan de statuten van de VZW Onthaal- Observatie-Oriëntatiecentrum "Ter Eist", opgericht op 2 januari 1973, (B.S.1 maart 1973, onder nummer 1391), zoals gewijzigd op 12 december 1979 (B.S. 14 december 1980 onder nummer 1279) en op 9 juni 1992, (B.S. 10 september 1992, onder nummer 14678) en op 19 december 1995, (B.S. 21 maart 1996, onder nummer 5432) en op 14 december 2004 (B.S. 24 maart 2005)

Titel I. Naam, zetel, doel, duur.

Artikel 1: De Belgische vereniging zonder winstoogmerk is genaamd "Jeugdzorg Ter Elst".

Artikel 2: De zetel van de vereniging is gevestigd te Duffel, Zandstraat 10; in het gerechtelijk arrondissement Mechelen. Hij mag door de beslissing van de raad van bestuur elders worden ondergebracht.

Artikel 3: De vereniging heeft tot doel de organisatie van een observatie- en behandelingscentrum voor minderjarige met gedrags- en emotionele stoornissen, daarbij erkend en gesubsidieerd door de gehandicaptenzorg van de Vlaamse Gemeenschap. De vereniging kan bovendien elke andere zorgvorm voor minderjarigen bijkomend ontwikkelen. Zij zal het vernoemde centrum doen kennen en alles doen om de werking te stimuleren en te bevorderen met inbegrip van de verzorging van de infrastructuur op alle niveau's, de financiële noden en behuizingsnoden in de meest ruime zin van het woord, zonder enige beperking. Zij zal daartoe alle nuttige roerende en onroerende goederen mogen verwerven, erover beschikken ten kosteloze of ten bezwarende titel en alles doen zoals bepaald in artikel 15 en volgende van deze statuten.

De vereniging mag ook op bijkomstige wijze economische activiiteiten uitoefenen op voorwaarde dat de opbrengst daarvan uitsluitend besteed wordt aan de realisatie van haar doel.

Om dit doel te bereiken kan er een onbeperkte samenwerking bestaan met de vzw Gemengd Buitengewoon onderwijs Ter Elst, Zandstraat 30 2570 Duffel,

Artikel 4: De vereniging is voor onbepaalde duur opgericht.

Titel II: Leden, aanneming, ontslag, verplichtingen.

Artikel 5: Het aantal leden van de algemene vergadering is onbeperkt, maar moet tenminste 6 bedragen. Nieuwe leden dienen schriftelijk hun kandidatuur in bij de raad van bestuur. Zij verklaren zich hierdoor akkoord met de standregels en de reglementen van de vereniging.

Artikel 6: De raad van bestuur beslist, zonder beroep, over de aanvaarding van de aanneming van nieuwe leden, De raad kan beschermende en steunende leden aanvaarden. Deze zijn niet stemgerechtigd. Hun rechten en verplichtingen worden door een beslissing van de raad van bestuur vastgelegd.

Op de laatste biz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

ais

*15120644*

NEERGE:

1 1 -08- 2015

,< .~..

. r rvOá'lffie =1V

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Artikel 7: De ontslagnemingen en uitsluitingen van de leden geschieden op de wijze door artikel 12 van de wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door artikel 20 van de wet van 2 mei 2002, bepaald.

Artikel 8: Het burgerlijk onvermogen en/of faillissement van een lid brengt van rechtswege zijn uitsluiting uit de vereniging mee.

Artikel 9: De ontslaggevende, de uitgesloten leden, evenals de erfgenamen van het overleden lid, hebben geen recht op het kapitaal van de vereniging. Zij kunnen het bedrag van de bijdragen gestort door hen of hun lastgevers niet terugeisen. Zij kunnen noch opgave of overlegging van rekeningen, noch plaatsing van zegels, noch inventaris eisen.

Artikel 10: De leden moeten geen bijdrage betalen. Zij hebben geen persoonlijke verplichtingen uit hoofde van de vereniging. Zij kunnen voor hun lidmaatschap geen enkele vergoeding eisen of ontvangen.

Titel III: Raad van bestuur ,

Artikel 11:De vereniging wordt bestuurd door een raad van bestuur, samengesteld uit ten minste vijf leden, benoemd door de algemene vergadering voor ten hoogste zes jaar en ten allen tijde door haar afstelbaar. Ze zijn herkiesbaar. Wanneer de bestuursfuncties bij het verstrijken van deze voorziene termijn niet hernieuwd worden, blijven de bestuurders hun opdracht verder uitvoeren tot in hun vervanging wordt voorzien. Elke bestuurder, aangewezen om te voorzien in een tijdens de lastgeving opengevallen plaats, is slechts benoemd voor de tijd dat de last nog duurt.

Artikel 12: De raad van bestuur kiest onder zijn leden, een voorzitter, vice-voorzitter, secretaris, penningmeester en afgevaardigde bestuurder. Bij ontstentenis of verhindering van de voorzitter worden zijn functies waargenomen door de vice-voorzitter en bij ontstentenis daarvan, door de oudste van de aanwezige bestuurders.

Artikel 13: De raad vergadert op bijeenroeping door de voorzitter of door twee bestuurders, en mag uitspraak doen indien de gewone meerderheid van de leden aanwezig is.

De beslissingen worden genomen bij volstrekte meerderheid van de aanwezige leden; bij staking van de stemmen is de stem van de vergadervoorzitter beslissend. De beslissingen worden opgenomen in notulen, ondertekend door de voorzitter en zijn secretaris en in een bijzonder klassement bijgehouden.

De uittreksels die men eruit moet geven, hetzij in rechte, hetzij elders, worden getekend door de voorzitter of door twee bestuurders.

Artikel 14: De bijeenroepingen van de raad van bestuur worden gedaan bij gewone omzendbrief of e-mail, aan elk lid gericht ten minste vier kalenderdagen voor de vergadering. Hij bevat de dagorde met eventuele bijlagen, datum, uur en plaats van de vergadering. In spoedeisende gevallen kunnen de leden evenwel per telefoon, fax of e-mail opgeroepen worden zonder het respecteren van de hoger bepaalde vier dagen.

Op iedere vergadering kan de raad beroep doen op deskundigen. Zij genieten geen stemrecht.

Artikel 15: In bijzonder spoedeisende gevallen die verder gaan dan de uitvoering van eerder door de raad van bestuur goedgekeurde beleidslijnen, kan de directie op elke werkzame manier, maar bij voorkeur via mailbericht met het oog op traceerbaarheid, zich tot de leden van de raad van bestuur richten met vraag om te reageren voor een bepaalde datum.

In dit bericht wordt de situatie geschetst, de reden opgegeven waarom de beslissing onverwacht snel moet genomen worden en niet kan wachten tot de volgende Raad van Bestuur en worden de beslissingsalternatieven en het voorstel van beslissing gemotiveerd.

Enkel wanneer de volgende voorwaarden samen voldaan zijn, zal de beslissing automatisch door de eerstvolgende raad van bestuur worden bekrachtigd:

*Geen enkel lid van de raad van bestuur stelt een veto tegen een beslissing per mail over het voorgelegde punt, in voorkomend geval kan een beslissing enkel worden genomen op een desnoods bijzondere vergadering van de raad over dit punt.

*Een meerderheid van de leden die reageerden, waaronder de algemeen voorzitter en de drie comitévoorzitters, onderschrijven allen de dringendheid en steunen een zelfde beslissingsalternatief.

In aile andere gevallen kan een beslissing slechts worden genomen onder voorbehoud van goedkeuring door de raad van bestuur.

Artikel 16: De raad van bestuur richt in haar schoot de volgende comités op:

*Comité Zorg

*Comité Personeel&Organisatie ("P&O")

*Financieel Comité.

Deze comités hebben een adviserende opdracht ten aanzien van de raad.

In samenwerking met het voor dat domein verantwoordelijke directielid:

-stellen zij de indicatoren op waarmee zij de werking op hun domein monitoren

-stellen zij desgevallend concrete doelstellingen en/of voorstellen van bijsturing op

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/08/2015 - Annexes du Moniteur belge

Moo 2.2

-diepen zij beleidsthema's grondig uit en adviseren de raad

-nemen zij concrete beslissingen zolang ze duidelijk kaderen in door de raad goedgekeurde beleidslijnen (zoals aankopen binnen een goedgekeurde begroting).

De verslagen van de comitévergaderingen worden ter bekrachtiging aan de raad van bestuur bezorgd en tijdens de vergadering toegelicht.

De comités worden samengesteld uit leden van de raad van bestuur, maar ook niet bestuurders kunnen lid worden van een comité omwille van hun deskundigheid ter zake. De voorzitter van elk comité is noodzakelijk ook bestuurder.

De comités vergaderen minstens drie keer per kalenderjaar, volgens een kalender die is afgestemd op de kalender van de raad van bestuur en de algemene vergadering.

Artikel 17: De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide machten waaronder deze die niet expliciet door de statuten of door de wet aan een ander orgaan zijn toegekend. Zo mag de raad onder meer, zonder dat deze opsomming beperkend is en zonder afbreuk te willen doen aan alle machten op basis van de statuten of de wet in het voordeel van de raad van bestuur, alle daden, rechtshandelingen en overeenkomsten stellen en sluiten, schikkingen treffen, compromissen sluiten, roerende en onroerende goederen verwerven, ruilen, verkopen of met hypotheek of andere rechten bezwaren, leningen afsluiten en /of obligaties uitgeven, al dan niet met zakelijke zekerheden (met handlichting en hypothecaire inschrijvingen) bezwaard, handlichting geven van alle inschrijvingen (ambtshalve of andere) met of zonder betaling, er kwijting van geven, huurcontracten (ongeacht de duur) afsluiten, alle legaten, subsidies, schenkingen en overdrachten aanvaarden, verzaken aan aile zakelijke rechten en aan alle ontbindende voorwaarden, alle bijzondere machten toekennen aan gevolmachtigden van zijn keus, al dan niet leden.

Artikel 18: Bij daden van beschikking worden de beslissingen van de raad van bestuur uitgevoerd door de gezamenlijke handtekening van de voorzitter, eventueel vertegenwoordigd zoals voorzien in artikel 12, en een van de andere bestuurders. Voor alle andere daden van louter beheer, worden de beslissingen van de raad van bestuur uitgevoerd door de gezamenlijke handtekening van twee bestuurders.

Artikel 19:1. De raad van bestuur kan bovendien en in ieder geval een bijzondere lastgeving verlenen aan elke lasthebber naar zijn keuze. Hij duidt bovendien een persoon aan binnen of buiten de raad van bestuur die de dagelijkse briefwisseling tekent namens de vereniging, alsook een persoon die alle kwijtingen en ontvangstbewijzen ten aanzien van vervoersinstanties, post, bank, enz..., tekent, met uitzondering van het in de andere artikelen bepaalde.

Artikel 19:2. De machten gegeven onder artikel 18 en 19.1. kunnen gedelegeerd worden, maar slechts voor bepaalde handelingen.

Titel IV: Algemene vergadering.

Artikel 20: De algemene vergadering is het opperste gezag van de vereniging. Een besluit van de

algemene vergadering is vereist in de volgende gevallen:

1° de wijziging van de statuten;

2° de benoeming en afstelling van de bestuurders.

3° de benoeming en de afzetting van commissarissen en het bepalen van hun bezoldiging ingeval een

bezoldiging wordt toegekend;

4° de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5° de goedkeuring van de begroting en de rekeningen;

6° de ontbinding van de vereniging;

7° de uitsluiting van een lid;

8° de omzetting van de vereniging in een vennootschap met sociaal oogmerk.

9° alle gevallen waarin de statuten dat vereisen.

Artikel 21: Er moet minstens tweemaal per jaar vergaderd worden, eenmaal in de loop van elk semester, om de rekeningen van het vorig werkjaar en de begroting van het komende werkjaar goed te keuren. Een buitengewone vergadering kan gehouden worden, telkens het belang van de vereniging dit vereist. Zij moet gehouden worden wanneer tenminste één vijfde van de leden het aanvragen. Elke vergadering, ook de buitengewone, wordt gehouden op de dag, uur en plaats opgegeven in de bijeenroepingsbrief. In dringende gevallen kan de oproeping gebeuren per telefoon, fax of e-mail.

Artikel 22: De bijeenroepingen worden door de raad van bestuur gedaan, bij gewone omzendbrief, aan elk lid gericht ten minste acht kalenderdagen voor de vergadering. Hij bevat de dagorde, datum, uur en plaats van de vergadering. In spoedeisende gevallen kunnen de leden evenwel per telefoon, fax of e-mail opgeroepen worden zonder het respecteren van de hoger bepaalde acht dagen. Het spoedeisend karakter wordt, zonder verhaal, bepaald door de voorzitter of zijn plaatsvervanger.

Ieder voorstel, ondertekend door ten minste een twintigste van de leden, dient aan de agenda toegevoegd. De vergadering kan beraadslagen over de punten die niet op de dagorde werden ingeschreven indien twee derde van de aanwezige stemmen hiermee akkoord gaan.

MOD 2.2

Lu i k B - Vervolg

Artikel 23: De vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur, of bij ontstentenis' van deze door de vice-voorzitter. Bij diens afwezigheid door de oudste van de andere bestuurders daar aanwezig. De functie van secretaris wordt waargenomen door de secretaris van de raad van bestuur. Alle stemmingen gebeuren mondeling tenzij voor de stemming afgesproken wordt tot een schriftelijke geheime stemming. Bij stemmingen worden de stemopnemers aangeduid door de voorzitter van de vergadering.

Artikel 24: Elk lid heeft recht aanwezig te zijn op en deel te nemen aan de vergaderingen, hetzij persoonlijk, hetzij door tussenkomst van gelijk welke door hem gekozen lasthebber, die lid is. Geen lasthebber mag echter over meer dan één lastgeving beschikken. Aile leden hebben gelijk stemrecht: ieder beschikt over één stem. De volmacht tot stemmen dient schriftelijk te worden bewezen. Door de raad van bestuur kunnen deskundigen uitgenodigd worden op de algemene vergadering. Zij hebben geen stemrecht.

Artikel 25: In algemene regel is de vergadering geldig samengesteld, welk ook het aantal van de aanwezigen of vertegenwoordigde leden is, en haar beslissingen worden genomen bij volstrekte meerderheid van de uitgebrachte stemmen. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.

Over een statutenwijziging kan de algemene vergadering alleen op geldige wijze beraadslagen en besluiten wanneer de wijzigingen uitdrukkelijk zijn vermeld in de oproeping en wanneer ten minste twee derde van de leden op de vergadering aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Een wijziging kan alleen worden aangenomen met een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezigen of vertegenwoordigde leden.

Om te beraadslagen en besluiten te treffen over;

"de ontbinding of omzetting van de vereniging in een vennootschap van sociaal oogmerk" moeten twee derde van de stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en moet de beslissing genomen worden met twee derde van de stemgerechtigde aanwezigen of vertegenwoordigde leden;

"de wijziging van het doel" moeten twee derde van de stemgerechtigde leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn en moet de beslissing genomen worden met vier vijfde van de stemgerechtigde aanwezigen of vertegenwoordigde leden;

"de uitsluiting" van een lid is een twee derde meerderheid nodig van de aanwezigen of vertegenwoordigde leden.

Ingeval op de eerste vergadering minder dan twee derde van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn kan een tweede vergadering bijeengeroepen worden, die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de hierboven, bedoelde meerderheden, ongeacht het aantal aanwezigen of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien dagen volgend op de eerste vergadering werden gehouden.

Artikel 26: De besluiten van de algemene vergadering worden opgenomen in notulen, getekend door de voorzitter en de secretaris, alsook door de leden die het vragen. De in rechte of elders voor te brengen uittreksels daaruit, worden getekend door de voorzitter van de raad van bestuur of door twee bestuurders. Die uittreksels worden gegeven aan elk lid of aan elke derde die het aanvraagt, mits deze zijn gerechtvaardigd belang doet blijken tegenover de raad van bestuur.

Titel V: Begroting, rekeningen:

Artikel 27: Jaarlijks wordt de begroting voor het volgende dienstjaar opgemaakt door de raad van bestuur en onderworpen ean de goedkeuring van de gewone algemene vergadering.

Na het sluiten van het dienstjaar op 31 december, worden de rekeningen van het afgelopen dienstjaar opgemaakt en onderworpen aan de goedkeuring van de algemene vergadering die plaats heeft in de loop van het eerste semester. Het batig saldo vergroot het vermogen van de vereniging. De rekeningen en begrotingen worden ten minste acht dagen voor de jaarvergadering ter kennis gebracht van de leden, die alsdan inzage kunnen nemen van de verantwoordingsstukken ten maatschappelijke zetel van de vereniging, doch zonder verplaatsing of kopie dezer stukken. De jaarlijkse rekeningen dienen neergelegd volgens de regels bepaald in artikel 17 en artikel 26 novies §1 van de wet van 27 juni 1921 zoals gewijzigd door artikel 27 en 39 van de wet van 2 mei 2002 en artikel 69 van de wet van 16 januari 2003.

Titel Vl Ontbinding en vereffening:

Artikel 28: In geval van vrijwillige ontbinding, duidt de algemene vergadering twee vereffenaars aan en bepaalt hun bevoegdheid. De vereffenaars, waarvan bij voorkeur een bestuurder, moeten lid zijn van de vereniging.

Artikel 29: In geval van ontbinding, hetzij vrijwillig, hetzij gerechtelijk door welke oorzaak ook, wordt het netto overblijvend actief besteed aan een vereniging met soortgelijk doel en voorwerp ais de onderhavige vereniging; met name een vereniging met confessioneel katholiek karakter, gelegen in de provincie Antwerpen.

Artikel 30: Voor al hetgeen in de statuten niet is voorzien, zal gehandeld worden overeenkomstig de wet van 27 juni 1921 , zoals gewijzigd door de wetten van 2 mei 2002 en 16 januari 2003en de bijhorende koninklijke besluiten op de verenigingen zonder winstoogmerk.

Nauwelaerts Peter Fierens Herbert

Voorzitter Secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening



Voorbehouden aán het Belgisch Staatsblad



Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 20/08/2015 - Annexes du Moniteur belge



Coordonnées
JEUGDZORG TER ELST

Adresse
ZANDSTRAAT 10 2570 DUFFEL

Code postal : 2570
Localité : DUFFEL
Commune : DUFFEL
Province : Anvers
Région : Région flamande