JONGERENCENTRUM BOUCKENBORGH, AFGEKORT : JC BOUCKENBORGH OF JC BOBO

Association sans but lucratif


Dénomination : JONGERENCENTRUM BOUCKENBORGH, AFGEKORT : JC BOUCKENBORGH OF JC BOBO
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 410.262.785

Publication

30/01/2013
ÿþ M0D 2,2

`;Lû"rkB` In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

tirerg^legt! ter griffie k{k:' eeepfenclei te Anttf/erpsn, op

Griffie 16 Ja. 2413

Ondernemingsnr : 410.262.785

Benaming

(voluit): Jongerencentrum Bouckenborgh

(verkort)

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Bredabaan 561b, 2170 Merksem

Onderwerp akte : Benoeming Raad Van Bestuur

In de Algemene Vergadering van Dinsdag 4 december 2012 hebben de leden van de vzw de volgende beslissingen goedgekeurd volgens de statuten.

Herbenoeming bestuursleden

Bjorn Wegge, Moeshofstraat 183, 2170 Merksem met als rijksregistemummer 88061832555, geboren op 18/06/1988 in Borgerhout Functie: Voorzitter

Geert Podevyn, Vaartstraat 83 b2, 2520 Ranst met als rijksregisternummer 830114 40156, geboren op 14/01/1983 in Merksem Functie: Secretaris

Maarten Matthé, Alfons Verdijkstraat 1 b, 2900 Schoten met als rijksregisternummer 860703 05363, geboren op 03/07/1986 in schoten Functie: Bestuurder

Nieuwe Benoeming bestuurslid

Davina Van den Bos, Victor Nelisstraat 18, 2900 Schoten met als rijksregisternummer 870613 28431,

geboren op 13/06/1967 in Rumst Functie; Penningmeester

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/01/2013 - Annexes du Moniteur belge

30/04/2012
ÿþ MOD 2,2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

" izoea3es"

Vo

belle aan Belg Staat

~{~'3 ; ^"e'!'. S , i, 7Aç

van i~V~~LJ~iEy,rrwi ~v~~I~+rLdl"rJ.Y~r~~~ ~vÿ~

Griffie

Ondernemingsnr : 410.262.785

Benaming

(voluit) : Jongerencentrum Bouckenborgh

(verkort) :

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Bredabaan 561 b, 2170 Merksem

Onderwerp akte : Beëindiging en benoeming Raad van Bestuur

In de Algemene Vergadering van zondag 15 april 2012 hebben de leden van de vzw de volgende beslissingen goedgekeurd volgens de statuten.

Het ontslag van het bestuurslid Anthony Clynmans

Benoeming bestuursleden

Bjorn Wegge, Moeshofstraat 183, 2170 Merksem met ais rijksregisternummer 860618 32555, geboren op 18/06/1988 in Borgerhout Functie: Voorzitter

Maarten matthé, Alfons Verdijkstraat 1b, 2900 Schoten met als rijksregisternummer 860703 05363, geboren op 03/07/1986 in Schoten Functie: Penningmeester

Geert Podevyn, Vaartstraat 83 b2, 2520 Ranst met als rijksregisternummer 830114 40156 ,geboren op 14/01/1983 in Merksem Functie: Secretaris

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de gerso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/04/2012 - Annexes du Moniteur belge

03/03/2015
ÿþOp de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris. hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

M0D 2.2

Luik B

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

f II

I ql 11 1 I )1 13 03 141 1 I I I 1 I I I



Rechtbank van koophandel

Antwerpen

19 FEB. 2015

afdeli(t.+erpen

e



Ondernemingsnr: 410.262.785

Benaming

(voluit) : Jongerencentrum Bouckenborgh

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : Bredabaan 561 b, 2170 Merksem

Onderwerp akte : Benoeming Raad van Bestuur, adreswijziging en wijziging statuten

ADRESWIJZIGING

Om administratieve redenen werd het adres van de organisatie gewijzigd vanuit de overheid.

Het nieuwe adres van de maatschappelijke zetel is vanaf heden:

Bredabaan 559, 2170 MERKSEM

In bijlage het document waarin de adminstratieve adreswijziging wordt bevestigd.

In de algemene vergadering van zondag 11 mei 2014 hebben de leden van de vzw de volgende beslissingen goedgekeurd volgens de statuten.

HERBENOEMING BESTUURSLEDEN EN VERDELING FUNCTIES

Bjorn Wegge, Moeshofstraat 183, 2170 Merksem met als rijksregisternummer 880618 32555, geboren op

18/06/1988 in Borgerhout. Functie: voorzitter.

Maarten Matthé, Rosveldstraat 33, 2900 Schoten met als rijksregisternummer 860703, geboren op 03/07/1986 in Schoten. functie: Penningmeester

Davina Van den Bos, Victor Nelisstraat 18, 2900 Schoten met als rijksregisternummer 870613 28431, geboren op 13/06/1987 in Rumst. Functie: Secretaris

NIEUWE BENOEMING BESTUURSLEDEN

Danny Matthé, Lindeboomplein 27, 2170 Merksem met als rijksregisternummer 890224 40975, geboren op

24/02/1989 in Merksein. Functie: ondervoorzitter.

Sam D'Hondt, Van Praetlei 162, 2170 Merksem met als rijksregistemummer 870130 35101, geboren op 30/01/1987 in Brasschaat. Functie: bestuurslid.

AANVAARDING ONTSLAG BESTUURSLID Geert Podevyn,

AANSTELLING COMMISARIS

De Algemene vergadering beslist om Clybouw bedrijfsrevisoren burg. bvba met zetel te 2160 Wilrijk, Oosterveldlaan 246 an te stellen tot commisaris voor de termijn van drie jaar. Dit tot aan de Algemene Vergadering in 2016 die de jaarrekening van 2015 zal goedkeuren. Clybouw bedrijfsrevisoren burg. bvba stelt aan als permanent vertegenwoordiger: André Clybouw, bedrijfsrevisor en revisor erkend door de CBFA.

WIJZIGING VAN DE STATUTEN:

De wijziging van de statuten werd aanvaard. Hieronder volgen de nieuwe statuten,

Statuten JC Bouckenborgh vzw

i

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

TITEL IMaatschappelijke zetel, doel en duur

Artikel 1

De vereniging is opgericht ais een entiteit met rechtspersoonlijkheid, meer in het bijzonder als een vereniging zonder winstoogmerk (hierna "vzw° genoemd) op grond van de wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk, de internationale verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 1 juli 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002, de Wet van 16 januari 2003, de Programmawet van 22 december 2003; de Programmawet van 9 Juli 2004 ( hierna de vzw-wet genoemd).

Artikel 2

De vereniging draagt de naam " Jongerencentrum Bouckenborgh".

In aile publicaties en voor alle activiteiten mag deze naam afgekort worden tot " JC Bouckenborgh vzw" of '

JC Bobo vzw".

Artikel 3

De maatschappelijke zetel is gevestigd te Bredabaan 559 te Merksem in het gerechtelijk arrondissement

Antwerpen. Hij kan verplaatst worden naar iedere andere plaats.

Artikel 4

Jongerencentrum Bouckenborgh is een open en autonoom jeugdcentrum en huis in een grootstedelijke context met faciliteiten voor alle jeugd (3 jaar - 30 jaar). Vanuit het geloof in het potentieel geeft JC Bouckenborgh hen kansen om zichzelf te zijn, zich te ontwikkelen en zich te tonen. JC Bouckenborgh is een piek waar ze elkaar kunnen ontmoeten, waar ze kunnen participeren en waar ze verantwoordelijkheid kunnen opnemen.

We willen onze werking en beleid vanuit een aantal gedeelde waarden vorm geven; geloof in het potentieel van de jeugd, openheid, authenticiteit, verantwoordelijkheid en laagdrempeligheid.

We hebben zeven kerntaken waaraan we werken in functie van onze missie en doel;

ontmoeting, activiteitenaanbod, competentieversterking, ondersteuning, partner in een geïntegreerd en

integraal jeugdbeleid, logistieke dienstverlening en interne uitbouw van de organisatie.

Daarnaast kan de VZW alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks en onrechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van de doelstellingen binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de opbrengsten altijd en volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van diezelfde doelstellingen.

Artikel 5

De vereniging aanvaardt de regels van de democratie en onderschrijft het Europees Verdrag inzake de

rechten van de mens en het Internationaal Verdrag betreffende de rechten van het kind.

Artikel 6

De vereniging is opgericht voor onbepaalde duur. Ze kan slechts ontbonden worden door een beslissing van de Algemene Vergadering. De Algemene Vergadering beslist over de wijze van vereffening en stelt de vereffenaars aan.

TITEL Il Leden

Artikel 7

De vereniging bestaat uit effectieve leden en toegetreden leden. Het aantal leden is onbeperkt, maar

bestaat tenminste uit 4.

Artikel 8

Men kan op twee manieren effectief lid worden.

Effectieve leden zijn : - medewerkers behorend tot een werkgroep, opgericht en

goedgekeurd door de Raad van Bestuur

- vertegenwoordigers van het netwerk van de vereniging

Toegetreden leden zijn : - mensen die een lidkaart van de vereniging aanschaffen op

eigen initiatief of op voordracht van de vereniging zelf

Artikel 9

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MDD 2.2

De toegetreden leden betalen een jaarlijkse bijdrage die variabel kan zijn volgens leeftijd. Deze wordt jaarlijks vastgesteld door de Algemene Vergadering. Ze kan echter niet meer bedragen dan 25 euro.

De effectieve leden dienen geen bijdrage te betalen.

Artikel 10

De effectieve leden zijn vrij zich op ieder ogenblik uit de vergadering terug te trekken door hun schriftelijk

ontslag te geven aan de Raad van Bestuur of door te stoppen met hun engagement als medewerker.

De uitsluiting van een effectief lid kan slechts uitgesproken worden door de Algemene Vergadering niet een meerderheid van twee derde van de aanwezige of vertegenwoordigde leden na het werkend lid gehoord te hebben. In afwachting van een Algemene Vergadering kan de Raad van Bestuur het werkend lid wel schorsen.

Artikel 11

Naast de leden kan de vereniging ook ereleden en steunende leden aanvaarden.

Steunende leden zijn alle natuurlijke en/of rechtspersonen die het jongerencentrum steunen door een

jaarlijkse geldelijke bijdrage.

Ereleden zijn diegenen die zich uitzonderlijk verdienstelijk hebben gemaakt voor de vzw.

Zowel steunende als ereleden hebben geen stemrecht in de Algemene Vergadering.

TITEL. IIIAlgemene Vergadering

Artikel 12

Ten minste twee maal per jaar (één per jaarhelft) wordt door de Raad van Bestuur een Algemene Vergadering bijeengeroepen. De effectieve leden worden opgeroepen door een brief van de Raad van Bestuur die tenminste i3 dagen op voorhand met de post verstuurd wordt of per email.

Deze brief bevat tenminste de agenda, plaats en uur en alle nodige documenten ter voorbereiding van de Algemene Vergadering. Elk voorstel, ondertekend door tenminste één twintigste van de actieve leden, wordt op de agenda gezet.Van deze agenda kan niet afgeweken worden.

Artikel 13

De Algemene Vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter of bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter. Is de ondervoorzitter afwezig, dan worden deze bevoegdheden waargenomen door de secretaris. Bij diens afwezigheid gaan de bevoegdheden over naar de penningmeester. Als ook de penningmeester afwezig is, zit de oudste aanwezige bestuurder de vergadering voor.

Tot de Algemene Vergadering behoren de effectieve leden en vertegenwoordigers vanuit het netwerk van de vereniging. Deze vertegenwoordigers worden aangesteld door de Raad van Bestuur om in de Algemene Vergadering te zetelen en hebben stemrecht. Het aandeel van de vertegenwoordigers van het netwerk bedraagt maximum 30 % van de Algemene Vergadering.

Naast de leden van de vergadering kunnen ook nog personen als waarnemer worden uitgenodigd. Zij hebben geen stemrecht.

Artikel 14

De Algemene Vergadering is geldig samengesteld en vertegenwoordigt alle leden wanneer de meerderheid van de effectieve leden aanwezig is. Wanneer dit quotum niet gehaald wordt, zal er binnen de maand een nieuwe Algemene Vergadering worden samengeroepen, ongeacht het aantal aanwezige leden. De tweede vergadering mag niet binnen de vijftien dagen volgend op de eerste vergadering gehouden worden.

Eik actief lid heeft 1 stem en kan bij schriftelijke volmacht een ander lid vertegenwoordigen.

Artikel 15

Alle beslissingen van de Algemene Vergadering worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige leden, tenzij de vzw-wet of de statuten dit anders bepalen. Bij staking van de stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Een verslag van de Algemene Vergadering wordt ten laatste een maand na de vergadering aan aile effectieve leden bezorgd en bijgehouden in een notulenregister.

Artikel 16

De Algemene Vergadering is bevoegd voor

1.de wijziging van de statuten, het huishoudelijk reglement en het hulsreglement

2.de benoeming en afzetting van de bestuurders

3.de benoeming en afzetting van de commissaris en het bepalen van diens bezoldiging indien dit van

toepassing is

4.de kwijting van de bestuurders en de commissarissen

5.de goedkeuring van het jaarverslag, de rekening, de balans, het beleidsplan en de begroting

6.het bepalen van het lidgeld

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Mop 2.2

7.de uitsluiting van een lid

8.de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk

9.de ontbinding van de vereniging

Artikel 17

De Raad van Bestuur kan, telkens hij dit nodig acht, een bijzondere Algemene Vergadering bijeenroepen.

Artikel 18

Als één vijfde van de effectieve leden hierom schriftelijk bij de voorzitter verzoekt, kunnen ook zij een

bijzondere Algemene Vergadering bijeenroepen.

Artikel 19

Voor toegetreden leden worden elk jaar voldoende inspraakmogelijkheden gecreëerd.

Deze mogelijkheden worden jaarlijks bepaald door de Raad van Bestuur.

TITEL lVRaad van Bestuur

Artikel 20

De vereniging wordt geieid door een Raad van Bestuur, benoemd door de Algemene Vergadering. Deze Raad van Bestuur is samengesteld uit tenminste 3 leden en maximum 10 leden die verkozen zijn voor een periode van 2 jaar. Tenminste 75% van de bestuurders is jonger dan 31 jaar.

Om verkozen te worden, is op de Algemene Vergadering een meerderheid van de uitgebrachte stemmen vereist van twee derde in de eerste stemronde of van de helft plus één in de volgende stemronde.

indien een mandaat van bestuurder vacant wordt tijdens de lopende legislatuur, kan de Raad van Bestuur voorlopig in de vervanging voorzien tot aan de eerstvolgende Algemene Vergadering.

Artikel 21

De Raad van Bestuur benoemt onder zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester. Andere functies kunnen opgenomen worden. De voorzitter dient een jongere te zijn uit de doelgroep van de vzw. Het mandaat van bestuurder is onbezoldigd.

Artikel 22

De Raad van Bestuur heeft de volheid van bevoegdheid binnen de statuten. Hij treft ook alle beslissingen die hij nuttig acht voor de werking van de vereniging. De Raad van Bestuur kan een huishoudelijk reglement opstellen, dat na goedkeuring door de Algemene Vergadering, bindend Is voor alle effectieve en toegetreden leden voor die punten die voor hen van belang zijn.

Artikel 23

De vereniging wordt tegenover derden vertegenwoordigd door de handtekening van twee bestuurders. De Raad van Bestuur kan door middel van een volmacht het dagelijks bestuur en elke bevoegdheid overdragen aan een afgevaardigd bestuurder.

Er wordt in dat geval een protocol opgesteld tussen de Raad van Bestuur en de afgevaardigd bestuurder waarin het statuut en de bevoegdheden duidelijk omschreven staan.

Artikel 24

De Raad van Bestuur vergadert op bijeenroeping door de voorzitter zo dikwijls als het belang van de vzw

het vereist of op vraag van tenminste twee bestuurders.

De Raad is geldig samengesteld wanneer.tenminste de helft plus één van zijn leden aanwezig is. Hij wordt

voorgezeten door de voorzitter of bij diens afwezigheid door de ondervoorzitter of de oudste bestuurder.

Artikel 25

De beslissingen van de Raad van Bestuur worden bij voorkeur in consensus genomen of anders bij gewone

meerderheid van stemmen. Bij staking van de stemmen is de stem van de voorzitter beslissend.

Artikel 26

De Raad van Bestuur kan voor welbepaalde taken of problemen een lid coöpteren voor een periode van 1 jaar. Dit mandaat kan jaarlijks verlengd worden. Ook kan de Raad van Bestuur waarnemende leden uitnodigen.

De coöptaties en de waarnemen de leden moeten jaarlijks door de Algemene Vergadering goedgekeurd worden.

Artikel 27

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Er worden notulen opgesteld en ondertekend door de voorzitter en de secretaris en bewaard in een notulenregister dat ter inzage ligt van de leden, zoals bepaald door de vzw-wet.

TITEL VFinanciering en boekjaar

Artikel 28

De vereniging zal onder meer gefinancieerd worden door subsidies, toelagen, giften, bijdragen, schenkingen, legaten en andere voorzieningen in laatste wilsbeschikkingen en testamenten, gegeven om zowel de algemene doelstellingen van de vereniging te ondersteunen als ter ondersteuning van een specifiek project.

Artikel 29

Daarnaast kan de vereniging Inkomsten verwerven op elke andere wijze die niet in strijd is met de wet,

Artikel 30

Het boekjaar van de vereniging begint op 1 januari en eindigt op 31 december.

WIJZIGING VAN HET HUISHOUDELIJK REGLEMENT

De wijziging van het huishoudelijk reglement werd aanvaard. Hieronder volgt het nieuwe huishoudelijk

reglement:

Huishoudelijk Reglement

I. PROFIELBESCHRIJVINGEN

Artikel 1. Profiel van de bestuurders

De focus van de bestuurders dient op de eerste plaats gericht te zijn op het behartigen van de belangen van

de VZW en haar doelstellingen.

Teneinde optimaal bij te dragen tot de realisatie van de opdrachten van de raad van bestuur, zullen de

bestuurders afgevaardigd worden door en als spreekbuis functioneren van de subsidiërende overheden.

De bestuurders dienen bovendien:

-zich te identificeren met de doelstellingen en het gedachtegoed van de VZW;

-over de vereiste sociale vaardigheden en ingesteldheid te beschikken om constructief bij te dragen tot de

kwaliteit van het team-functioneren;

-een voldoende beschikbaarheid te bezitten;

-autonoom te zijn en vrij van belangenvermenging. De bestuurders mogen de doelstellingen van de VZW

niet ondergeschikt maken aan de belangen van derden. Bijgevolg kunnen politieke mandatarissen geen

bestuursmandaat bekleden binnen de VZW. Ook personeelsleden die de VZW hebben verlaten (op eigen wil of

ontslag) kunnen niet zetelen in de raad van bestuur. Te-vens kunnen ontslagen personeelsleden ook geen

vrijwilliger worden. Uitzonderingen kunnen besproken worden op de raad van bestuur.

In de mate van het mogelijke zal binnen de raad van bestuur worden gezocht naar een evenwicht inzake

geslacht en leeftijd.

Artikel 2. Profiel van de (onder)voorzitter

De (onder)voorzitter dient te voldoen aan het profiel zoals geschetst voor de bestuurders. Daarnaast zijn de

volgende persoonlijke kenmerken van groot belang:

-een sterke affiniteit met de jeugdsector;

-een positief maatschappelijk imago;

-goede communicatieve vaardigheden;

-maturiteit en objectiviteit om de belangen van alle subsidiërende overheden op een consequen-te manier te

behartigen.

Artikel 3. Profiel van de secretaris en penningmeester

Deze dienen aan hetzelfde profiel te voldoen als de voorzitter.

De secretaris richt zich meer op het administratieve luik van de vzw.

De penningmeester richt zich meer op de financiën en de begrotingen.

Een lid van de raad van bestuur richt zich ook op het personeelsbeleid.

Bovenstaande taken kunnen ook opgenomen worden door andere bestuursleden.

Artikel 4. Profiel van de algemeen Coördinator

De algemeen Coördinator dient:

Bevoegdheden en verantwoordelijkheden:

" Verantwoordelijk voor;

De algemeen coördinator is de eindverantwoordelijke van de ganse organisatie I.s.m. de Raad van Bestuur.

Hij/zij staat in voor de coördinatie van de algemene werking.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOn 2.2

" Verantwoording aan:

De algemeen coördinator dient te rapporteren aan de Raad van Bestuur, de Algemene vergadering en het

dagelijks bestuur. Hij is de "link" tussen deze drie organen.

Resultaatsgebieden en taken:

" Visie en strategie ontwikkelen en uitvoeren:

-Visie en strategie vorm geven in nauwe samenwerking met de Raad van bestuur en de inhoude-lijk

coördinator.

-Opstellen en realiseren van een strategisch beleidsplan.

-Opstellen en realiseren van een operationeel jaarplan (projecten & activiteiten): inhoud, kwaliteit, financiën,

timing, personeelsbezetting (kwantitatief en kwalitatief).

-Onderhandelen van samenwerkingsovereenkomsten met district en stad.

-Rapporteren van resultaten aan district, stad en RVB.

" Een bedrijfseconomisch beleid ontwikkelen en voeren:

-Opstellen van de begroting en beheren van het budget.

-Opvolgen van het dagelijks financieel beleid.

-Fiscale verplichtingen nakomen.

-Toelatingen en vergunningen opvolgen.

-Opvolgen van de huidige subsidielijnen.

-Nieuwe financiële opportuniteiten zoeken voor een betere werking.

" Personeelsbeleid ontwikkelen en uitvoeren:

-Hiërarchisch leiding geven aan medewerkers: verantwoordelijk voor werving en selectie i.s.m. RVB.

-Uitvoeren van dagelijkse operationele aansturing, coachen, beoordeling, ondersteuning, ont-wikkeling.

-Begeleiding van stagiaires.

-Opvolgen van personeelszaken bvb. arbeidsovereenkomsten, CAO's, ....

-Berekenen en betalen van de lonen.

*Interne communicatie:

-Zorgen voor een vlotte interne informatiedoorstroming.

-Organiseren en leiden van interne overlegmomenten.

-Opstellen van werkplanning.

*Externe representatie:

-Uithangbord/gezicht van de organisatie.

-Contacten initiëren en onderhouden met partners, klanten, opdrachtgevers en beleidsmakers.

-Een extern communicatiebeleid voeren.

Artikel 5. Profiel van de inhoudelijk coördinator

Als er geen inhoudelijk coördinator tewerkgesteld is, worden onderstaande bevoegdheden verdeeld onder

de overige personeelsleden.

Bevoegdheden en verantwoordelijkheden:

"Verantwoordelijk voor:

De inhoudelijk coördinator is eindverantwoordelijke voor de inhoudelijke keuzes van de organisatie en het

logistiek beleid van de organisatie.

" Verantwoording aan:

De inhoudelijk coordinator dient te rapporteren aan de algemeen coördinator. Hij/zij fungeert als

verbindingschakel tussen de algemeen coördinator en de logistieke medewerkers.

Resultaatsgebieden en taken:

" Bewaken van de inhoudelijke keuzes van de organisatie:

-De algemene visie van de organisatie uitdragen.

-Toezien op de uitvoering van het strategisch beleidsplan en de daaraan gekoppelde jaarplan-nen.

-Evalueren van het aanbod van de organisatie en bijsturen waar nodig.

" Coordineren van de programmatie van activiteiten:

-Programmeren en plannen van activiteiten (optredens, workshops, exposities, ...).

-Bestellen van nodige materialen voor de activiteiten (incl. activiteiten -16 jarigen).

-Administratieve opvolging van activiteiten (sluiten van contracten, sabam, billijke vergoeding, ...).

-Samenwerken met derden in kader van de programmatie (bvb. jeugddienst, bibliotheek, cul-tuurcentrum,

-Aansturen, ondersteunen en begeleiden van vrijwilligers voor de organisatie van optredens. -Coordineren van de activiteiten zodat ze een goed verloop kennen.

" Een logistiek beleid voeren:

-Aansturen, ondersteunen en begeleiden van de logistieke ploeg.

-Opmaken en opvolgen van uurroosters.

-Plannen van logistieke taken.

. ,,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

NfOD 2,2

-Opvolgen van contracten technische ondersteuning/onderhoud.

" Een ICT-beleici voeren:

-Beheren van het ICT-park.

-Eerstelijns ondersteuning van collega's bij ICT- problemen.

-Verbindingschakel tussen het personeel en de externe ICT-technicus.

"Interne communicatie:

-Op een professionele manier samenwerken met collega's.

-Deelnemen aan teamvergaderingen.

-Overleggen met collega's.

-Overleggen met en rapporteren aan de algemeen coordinator.

'Externe representatie:

-Deelnemen aan overleg binnen de sector m.b.t. veiligheidsthema's.

Artikel 6. Profiel van de boekhouding

Bevoegdheden en verantwoordelijkheden:

" Verantwoordelijk voor:

De boekhoudkundig medewerker is verantwoordelijk voor de voorbereiding van de boekhouding van de

organisatie. Hij/zij staat in voor de financiële administratie en organisatie.

" Verantwoording aan:

De boekhoudkundig medewerker dient te rapporteren aan de algemeen coördinator.

Resultaatsgeb`ieden en taken:

" Verrichten van financieel administratieve taken:

-Controleren van inkomende facturen.

-Rangschikken van inkomende facturen en doorgeven aan de algemeen coördinator.

-Opmaken en versturen van uitgaande facturen (zaaiverhuur, uitleendienst, workshops, ...).

-Opvolgen van betalingen.

-Facturen registreren en klasseren.

-Opvolgen en controleren van bankverrichtingen.

" Bijdragen aan financieel ondersteunende taken:

-(Wissel)geld halen en brengen naar de bank.

-Beheren van de kassa's van het café (kassa's maken en verwerken).

-Beheren van een kleine kas ten behoeve van de dagelijkse aankopen.

" Rapporteren van de financiële situatie:

-Overzichten opstellen met betrekking tot de Inkomsten en uitgaven.

-Signaleren van budgetoverschrijdingen.

-Onderhouden van de contacten met de externe boekhouder.

" Ondersteunen bij het financieel beleid van de organisatie:

-Meewerken aan het opstellen van de jaarlijkse budgetten.

*Interne communicatie:

-Op een professionele manier samenwerken met collega's.

-Deelnemen aan teamvergaderingen.

-Overleggen met collega's.

-Overleggen met en rapporteren aan de algemeen coördinator.

li. MODAUTEITEN VAN MANDATEN

Artikel 7. Raad van Bestuur

De VZW wordt bestuurd door een raad van bestuur, samengesteld uit minimaal 3 bestuurders.

De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering voor een termijn van twee jaar,

Bij gebrek aan een tijdige hernieuwing van de raad van bestuur, is het de taak van de algemene verga-

dering om de taken verder uit te oefenen tot er vervanging is voorzien.

De bestuurders oefenen hun mandaat kosteloos uit. Aan de bestuurders kan een onkostenvergoeding

toegekend worden. Deze onkosten worden op voorhand besproken, dit gaat via een onkostenvergoe-ding.

Gemaakte onkosten moeten bewezen worden.

Artikel 8. Voorzitter

De raad van bestuur verkiest zelf zijn voorzitter. De voorzitter dient een jongere te zijn uit de doelgroep van

de vzw.

De voorzitter wordt verkozen voor een termijn van twee jaar.

De taak van de voorzitter omvat meerdere aspecten:

-de voorzitter heeft een eminente vertegenwoordigingsrol: hij beschikt over de éénhandteke-

ningsbevoegdheid waardoor hij de VZW alleen kan vertegenwoordigen ten aanzien van derden. Deze

bevoegdheid geldt onverminderd de collegiale vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur;

-de voorzitter is de officiële woordvoerder van de VZW;

-de voorzitter functioneert als bindmiddel tussen de subsidiërende overheden en waakt erover dat hun

belangen op een constructieve wijze worden behartigd;

-de voorzitter roept de vergaderingen van de raad van bestuur bijeen;

-hij stelt de agenda op voor de raad van bestuur samen met cie Algemeen Coördinator;

s r v f& Moo 2.2

-de voorzitter zit de vergaderingen van de raad van bestuur voor;

-de voorzitter ondertekent de notulen van de raad van bestuur;

-de voorzitter maakt deel uit van het dagelijks bestuur.

De ondervoorzitter kan deze taken eveneens opnemen in samenspraak met de voorzitter.

Artikel 9. Secretaris

De secretaris wordt verkozen door de raad van bestuur onder zijn leden.

De secretaris wordt verkozen voor een termijn van twee jaar.

In geval van afwezigheid van de voorzitter worden zijn bevoegdheden waargenomen door de onder-

voorzitter,

is ook de ondervoorzitter afwezig, dan worden deze bevoegdheden waargenomen door de secretaris.

Is ook de secretaris afwezig, dan worden deze bevoegdheden waargenomen door de penningmeester,

Is ook de penningmeester afwezig, dan worden de bevoegdheden van de voorzitter waargenomen door de

oudste bestuurder

Artikel 10. Dagelijks bestuur

De raad van bestuur kan het dagelijks bestuur van de VZW op intern vlak opdragen aan enkele bestuur-

ders. In het dagelijks bestuur moeten zeker de (onder)voorzitter en de algemeen coördinator zetelen.

Bij gebreke van andersluidende statutaire bepaling handelt het dagelijks bestuur collegiaal. Dit impli-ceert

dat de meerderheid van de leden van het dagelijks bestuur aanwezig of vertegenwoordigd moe-ten zijn

teneinde geldig te kunnen beraadslagen. Er wordt gestreefd naar collegiale besluitvorming. In de uitzonderlijke

gevallen dat tot stemming moet worden overgegaan, worden besluiten genomen bij volstrekte meerderheid van

de aanwezige en vertegenwoordigde stemmen.

In het kader van de vertegenwoordiging in en buiten rechte (bij voorbeeld een contract ondertekenen) van

de VZW is voldaan aan een collegiaal optreden indien de meerderheid van de leden van het dage-lijks bestuur

handelt of de voorzitter alleen optreedt.

Artikel 11. Algemeen Coördinator

De algemeen coördinator wordt aangeworven door de raad van bestuur als bediende.

De raad van bestuur delegeert de nodige bevoegdheden aan de algemeen coördinator zoals bepaald onder

titel IV van dit huishoudelijk reglement.

Hij neemt deel aan de vergaderingen van de raad van bestuur met raadgevende stem, behalve wanneer

een agendapunt over zijn eigen statuut of toestand wordt behandeld. In dergelijk geval verlaat de al-gemeen

coordinator de vergadering.

Het loon van de algemeen coördinator is bepaald door de barema's van het paritaire comité 329.1

Artikel 12. Inhoudelijk coördinator

De Inhoudelijk coördinator wordt aangeworven door de raad van bestuur als bediende.

De inhoudelijk coördinator neemt deel aan de vergaderingen van de raad van bestuur met raadgevende

stem, behalve wanneer een agendapunt over zijn eigen statuut of toestand wordt behandeld. In derge-lijk geval

verlaat de inhoudelijk coördinator de vergadering.

Het loon van de inhoudelijk coördinator is bepaald door de barema's van het paritaire comité 329.1

Artikel 13, Boekhouding

Persoon van de boekhouding wordt aangeworven door de raad van bestuur als bediende.

Het loon van de boekhouding is bepaald door de barema's van het paritaire comité 329.1

Artikel 14. Adviseurs

De raad van bestuur kan met een beslissing bij gewone meerderheid adviseurs opnemen van wie de VZW

ze wenselijk acht voor het bereiken van de doelstelling, Op de vergaderingen kunnen de adviseurs bijdragen tot

de verduidelijking van een agendapunt.

De adviseurs wonen de vergaderingen bij met raadgevende stem. Ze zijn gehouden tot het naleven van het

geheim over de beraadslagingen en de stemmingen.

De adviseurs oefenen hun mandaat kosteloos uit. Aan de adviseurs kan een onkostenvergoeding toege-

kend worden. Deze onkosten worden op voorhand besproken, dit gaat via een onkostenvergoeding. Gemaakte

onkosten moeten bewezen worden.

III. PRAKTISCHE ORGANISATIE

1. ORGANISATIE VAN DE VERGADERINGEN

Artikel 15. Oproeping

De raad van bestuur vergadert na oproeping door de voorzitter of diegene die hem vervangt conform art. 3

sectie 4.1 van de statuten, zo dikwijls als het belang van de VZW het vereist. Er wordt gestreefd naar een

vergadering, minstens 1 keer per maand.

De uitnodiging tot vergadering gebeurt per gewone brief, per fax of per e-mail en wordt verstuurd naar alle

bestuurders minstens 1 week voor de vergadering.

Naast het oproepingsinitiatief van de voorzitter of diens vervanger, vergadert de raad van bestuur bin-nen

de 14 dagen na een daartoe strekkend schriftelijk verzoek van tenminste twee bestuurders.

In ieder geval is de raad van bestuur verplicht om eenmaal per jaar samen te komen, en dit ten laatste 6

maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar. Op deze vergadering wordt de jaarrekening van het af-gelopen

boekjaar en de begroting van het volgende boekjaar voorbereid en goedgekeurd.

Artikel 16. Agenda

Aan de uitnodiging tot vergadering wordt een ontwerp van agenda toegevoegd, Elk punt dat door de

voorzitter en de bestuurders wordt aangebracht, wordt op de agenda geplaatst.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOP 2.2

De raad van bestuur kan geldig beraadslagen en beslissen over punten die niet op de agenda staan in-dien

minstens de gewone meerderheid van de bestuurders op de raad van bestuur aanwezig of verte-genwoordigd

is en indien minstens twee derde van de aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders het dringend karakter

van deze punten aanvaarden.

Met het oog op een degelijke voorbereiding, wordt er naar gestreefd om samen met de agenda het nuttige

documentatiemateriaal ter beschikking te stellen.

Artikel 17. Plaats

De vergaderingen vinden plaats in JC Bouckenborgh.

De uitnodiging kan evenwel een andere plaats aanduiden.

Artikel 18. Wijze van besluitvorming

a. Fysieke bijeenkomst

De vergaderingen worden geleid door de voorzitter of degene die hem vervangt.

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen en besluiten wanneer twee derde van de bestuur-ders aanwezig of vertegenwoordigd is. Bij ontstentenis van het vereiste aantal aanwezige of vertegen-woordigde bestuurders kan, binnen de veertien dagen, onder vermelding van de agenda en de toepas-sing van deze bepalingen, een tweede vergadering worden bijeengeroepen. Deze vergadering kan over de op de agenda vermelde punten beslissen ongeacht het aantal aanwezige bestuurders.

Bij de besluitvorming wordt er gestreefd naar een consensus. Daartoe moet er voldoende mogelijkheid zijn tot open debat en beraadslaging.

Indien de bestuurders geen consensus bereiken, worden besluiten getroffen bij volstrekte meerderheid van de stemmen. Bij staking van de stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

b. Schriftelijke procedure

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de VZW dit verei-sen,

kunnen de besluiten van de raad van bestuur schriftelijk worden genomen.

Wordt onder andere ais hoogdringend en als vereist voor het belang van de VZW beschouwd:

-Niet nakomen van afspraken door personeelsleden.

- Aanwervingen

-Sancties naar vrijwilligers of bezoekers.

-Overtredingen van de regels.

De schriftelijke procedure kan enkel worden toegepast indien de voorzitter en de gewone meerderheid van

de bestuurders hiermee akkoord gaan.

De voorzitter zet het voorstel op papier of mail en stuurt dit ter ondertekening rond naar aile leden van de

raad van bestuur. De brief van-de voorzitter moet minstens de volgende vermeldingen bevatten:

-vermelding dat het gaat om een voorstel van beslissing van de raad van bestuur;

-vermelding dat de ondertekening van het voorstel door aile leden van de raad van bestuur de goedkeuring

van het voorstel tot gevolg heeft;

-vermelding dat het voorstel te nemen of te laten is en dat er geen voorbehoud kan worden ge-maakt door

de leden;

-vermelding dat men een goedkeuring geeft door ja te antwoorden op de brief. De volgende raad van

bestuur zal men dit ondertekenen.

-vermelding dat het ondertekende rondschrijven vóór een bepaalde datum moet worden terug-gestuurd.

Indien de bestuurders geen consensus bereiken, worden besluiten getroffen bij volstrekte meerderheid van

de stemmen. Bij staking van de stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Artikel 19. Redactie notulen

Bij de aanvang van elke vergadering van de raad van bestuur, wordt een notulist aangeduid.

De notulist stelt de notulen op. Hij draagt er zorg voor dat de notulen minstens 4 onderdelen bevatten:

-de gegevens van de vergadering: datum, aanvangs- en eindduur, locatie, aanwezige-vertegenwoordigde-

afwezige, ai dan niet verontschuldigde bestuurders;

-de te bespreken onderwerpen;

-de beraadslaging: chronologische bespreking van de agendapunten met bondige vermelding van eventuele

pro's en contra's, Onder elk punt een besluit waar nodig.

-de eventuele vaststelling van datum, plaats en uur van de volgende raad van bestuur, die even-wel nog

bevestigd moet worden in een latere oproepingsbrief conform artikel 7 e.v.

De notulist draagt er zorg voor dat de persoonsgegevens die in de notulen worden opgenomen, worden

verwerkt conform de artikelen 4 en 5 van de Wet tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte

van de verwerking van de persoonsgegevens.

De notulist neemt geen vertrouwelijke informatie op in de notulen, waarvan de mededeling aan perso-

neelsleden of andere derden belangrijke schade zou toebrengen aan de belangen van de VZW,

Artikel 20. Goedkeuring notulen

De notulen worden verstuurd voor de volgende vergadering.

Deze notulen kunnen worden goedgekeurd op de eerstvolgende vergadering van de raad van bestuur.

Na goedkeuring, worden de notulen ondertekend door de voorzitter en de secretaris.

Artikel 21, Inzagerecht en openbaarmaking notulen

De notulen van de raad van bestuur worden gehouden in een daartoe bestemd register, dat op de zetel van

de VZW ligt.

" MOD 2.2

De bestuurders, algemeen coördinator en de inhoudelijk coördinator kunnen te allen tijde kennis nemen van

de inhoud van deze notulen even als de bedrijfsrevisor.

Ingeval een derde Inzage wil nemen in de notulen, moet deze een schriftelijke aanvraag tot openbaar-

making richten aan De raad van bestuur.

De beslissing over de aanvraag tot openbaarmaking behoort tot de collegiale beslissingsbevoegdheid van

de raad van bestuur. Deze beslissing moet uiterlijk binnen de 15 kalenderdagen na de aanvraag, schriftelijk

meegedeeld worden aan de aanvrager.

2. VERZEKERINGEN

De VZW zal het nodige doen voor verzekering van de risico's verbonden aan haar activiteiten, middels een

aantal al dan niet wettelijk verplichte verzekeringen.

De raad van bestuur draagt de verantwoordelijkheid voor afsluiting van alle wettelijk verplichte verzeke-

ringen, met name:

-de verzekering objectieve aansprakelijkheid voor brand en ontploffing;

-vrijwilligersverzekering;

-verzekering burgerlijke aansprakelijkheid motorvoertuigen;

-verzekering tegen arbeidsongevallen;

-Verzekering omnium rijden in opdracht;

Desgevallend kan de raad van bestuur de concrete afhandeling van de polissen delegeren aan de alge-

meen coördinator.

De algemeen coördinator sluit, onder het gezag van de raad van bestuur, de andere verzekeringscon-

tracten âf, die dienstig kunnen zijn voor de VZW, met name:

-verzekering ter vergoeding van lichamelijke schade geleden door vrijwilligers bij ongevallen tij-dens de

uitvoering van het vrijwilligerswerk of op weg naar en van activiteiten;

-verzekering rechtsbijstand;

-vrijwillige verzekering brand-en aanverwante risico's;

-vrijwillige verzekering invaliditeit en overlijden;

-vrijwillige verzekering tijdelijke activiteiten;

-verzekering bestuurdersaansprakelijkheid;

-verzekering ziekte-en ongevallen in binnen- en buitenland;

-verzekering voor lichamelijke ongevallen;

-verzekering burgerlijke aansprakelijkheid en schade aan derden;

-vrijwillige verzekering alle risico's

Bij gebreke aan enige afwijkende bepaling, is de raad van bestuur als college bevoegd voor om het even

welke handeling. Teneinde een efficiënte werkwijze toe te laten, worden de volgende personen gevol-machtigd

voor de volgende bevoegdheden:

Artikel 22. Algemeen coördinator

Voor betalingen geeft de RVB volgende toelatingen. Alle betalingen ten behoeve van de dagelijkse werking

(vb facturen lnbev, lonen personeel, ...) van boven 1000¬ kan de algemeen coördinator doen. Voor andere

aankopen vraagt de algemeen coördinator de toestemming aan de RVB.

De algemeen coördinator heeft de bevoegdheid om de volgende handelingen te stellen en dit tot een plafond van maximum aantal¬ :

-alle lopende zaken te behandelen;

-roerende goederen te kopen, te verkopen, te ruilen, te huren of te verhuren tegen de prijs, las-ten en voorwaarden die de lasthebber passend vindt;

-met betrekking tot roerende goederen aile andere vormen van overeenkomst te sluiten, zoals onder meer bewaargeving, gebruik- of verbruikslening e.a., onder de voorwaarden die de last-hebber passend zal vinden; -arbeidsovereenkomsten, opzeggings-en verbrekingsbrieven te ondertekenen na overleg met RVB;

-verzekeringscontracten te sluiten;

-ten aanzien van de Post alle overeenkomsten sluiten die passend of nodig zijn en, In het bijzon-der, om als lastgever de machtigingen te ondertekenen om alle briefwisseling af te halen, het bedrag van postwissels en  assignaties, effecten, kwijtschriften en andere waarden geadres-seerd aan de VZW te ontvangen en daarvoor kwijting of afrekening te geven;

-ten aanzien van vervoer-en besteldiensten of bij administraties, ondernemingen en particulie-ren, alle overeenkomsten te sluiten die passend of nodig zijn voor de goede dienstverlening en, in het bijzonder, als lastgever de machtigingen te ondertekenen om, o.m. brieven, kaarten, pakketten, colli, goederen of stukken, dit alles met of zonder geldwaarde, in ontvangst te ne-men, te lichten of op te vorderen, alsook af te geven of al dan niet aangetekend te verzenden;

-Ingeval van juridische betwistingen en met het oog op gerechtelijke procedures, advocaten, gerechtsdeurwaarders, scheidsrechters, deskundigen, notarissen aan te stellen;

-In spoedeisende gevallen te dagvaarden en verzet of beroep aan te tekenen;

-waar vertegenwoordiging door een raadsman niet vereist is, persoonlijk te verschijnen en te pleiten, hetzij als eiser, hetzij als verweerder, burgerlijke partijstelling te doen,

-kennis te nemen van alle titels en stukken, vonnissen en arresten te bekomen;

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/03/2015 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-om alle overeenkomsten tot samenwerking met derden te onderhandelen en af te sluiten in het kader van

de zakelijke, artistieke en integrale belangenbehartiging van de VZW, zoals krediet-overeenkomsten,

-Krijgt de volmacht over de rekeningen van de VZW met bevoegdheden zoals bepaald.

-Mag zijn handtekening plaatsen om de werking goed te laten verlopen.

-De aansturing van het personeel.

Artikel 23. Inhoudelijk Coördinator

De inhoudelijk coördinator heeft de bevoegdheid om de volgende zakelijke transacties te ondernemen en dit

tot een plafond van maximum volgens de begroting. Als er geen inhoudelijk coördinator tewerk-gesteld is, gaan

deze bevoegdheden over naar de algemeen coördinator of de overige personeelsleden.

-om, zowel als huurder als verhuurder, alle huurovereenkomsten te sluiten voor de duur, in de vormen, aan

de personen, voor de prijzen van het goedkoopste voorstel en onder de lasten en voorwaarden die de

lasthebber zal goedvinden;

-om alle bestaande overeenkomsten te verlengen, te vernieuwen, te ontbinden met of zonder vergoeding,

om alle overdrachten en onderverhuring toe te staan, om opzeggingen te geven en te aanvaarden;

-om plaatsbeschrijvingen op te stellen;

-om alle voordelen en mogelijkheden, voorzien door overeenkomst, door de wet of door de ge-bruiken, in te

roepen en te doen gelden tegenover gelijk wie en gelijk waar;

-om alle verhoging of vermindering van huurprijzen, alsmede elke wijziging van vroeger over-eengekomen

voorwaarden te bedingen;

-om alle overeenkomsten tot samenwerking met derden te onderhandelen en af te sluiten in het kader van

de zakelijke belangenbehartiging van VZW.

-Het aansturen van de logistieke ploeg.

Artikel 24. Boekhouding

De boekhouding staat in voor:

-de voorbereiding van het jaarverslag, de jaarrekening, de balans en de begroting;

-de ontvangst, betaling of afgifte van alle geldsommen, waardepapieren;

-Voor betalingen geeft de RVB volgende toelatingen. De boekhouding kan betalingen doen tot een limiet van 1500¬ .

-regeling van alle belastingen of taksen van welke aard ook, de vervulling van alle pleegvormen, vordering van vermindering, opheffing of kwijtschelding, indiening van bezwaarschriften.

Artikel 25. Bijzondere volmachten

Naast voormelde mandaten, wordt tevens een bijzondere volmacht gegeven aan de inhoudelijk cobrdi-nator, dit als de algemeen coördinator ziek is of op vakantie. Dan neemt hij de zaken over samen met de voorzitter. Artikel 26. Dagelijks bestuur

Het dagelijks bestuur van de VZW staat in voor het dagelijks beleid van de VZW. Wordt tot het dagelijks beleid gerekend: alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van za-ken van de VZW te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijk-heid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

Daartoe behoren onder meer:

-Dagelijkse werking.

-Opstellen agenda RVB.

-Overlopen voorgaande week en komende week.

Artikel 27. Algemene macht

Voor al wat voorafgaat kunnen vermelde lasthebbers alle akten en stukken alleen tekenen, alle pleeg-

vormen vervullen, woonplaats kiezen en alles doen wat noodzakelijk of nuttig zal zijn.

Ten opzichte van derden volstaat deze volmacht

Deze volmacht vernietigt en vervangt alle vroeger gegeven volmachten en valt onder de statuten van de

VZW en de VZW wetgeving.

In de algemene vergadering van zondag 7 december 2014 hebben de leden van de vzw de volgende beslissingen goedgekeurd volgens de statuten.

HERBENOEMING BESTUURSLEDEN EN VERDELING FUNCTIES

Bjorn Wegge, Moeshofstraat 183, 2170 Merksem met als rijksregisternummer 880618 32555, geboren op

18/06/1988 ïn Borgerhout. Functie: voorzitter.

Maarten Matthé, Rosveldstraat 33, 2900 Schoten met als rijksregisternummer 860703, geboren op 03/07/1986 in Schoten. functie: penningmeester

Danny Matthé, Lindeboomplein 27, 2170 Merksem met als rijksregisternummer 890224 40975, geboren op 24/02/1989 in Merksem. Functie: ondervoorzitter.

MOD 2.2



~Ioor~ Luik B - Vervolg

bbhouden aan het Belgisch Sam D'Hondt, Van Praetlei 162, 2170 Merksem met als rijksregisternummer 870130 35101, geboren op 30/01/1987 ln Brasschaat. Functie: secretaris.

Staatsblad



NIEUWE BENOEMING BESTUURSLEDEN

Kirsten Horemans, Krulsbaanvelden 30, 2170 Merksem met als rijksregisternummer 910329 47406. Functie: bestuurslid.

Veerle Peeters, Maantjessteenweg 168, 2170 Merksem met ais rijksregisternummer . Functie: bestuurslid.

AANVAARDING ONTSLAG BESTUURSLID

Davina Van den Bos

Bjorn Wegge

Voorzitter











Op de Laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

03/06/2011
ÿþ(verkort):

Rechtsvorm : vzw

Zetel : Bredabaan 561 b, 2170 Merksem

Onderwerp akte : Beëindiging en benoeming Raad van Bestuur

In de Algemene Vergadering van zondag 27 maart 2011 hebben de leden van de vzw de volgende beslissingen goedgekeurd volgens de statuten:

ONTSLAG BESTUURSLEDEN

Het ontslag van de bestuursleden Dirk Blockx, Kathelijne Vanderstraeten en Bjom Wegge werd aanvaard.

BENOEMING BESTUURSLEDEN

Volgende personen werden als bestuurslid verkozen:

Bjom Wegge, Moeshofstraat 183, 2170 Merksem met als rijksregistemummer 880618 32555, geboren op 18/06/1988 in Borgerhout! Functie: Voorzitter

Anthony Clynmans, Sint-Franciscusplein 19, 2170 Merksem met als rijksregisternummer 870909 43719, geboren op 09/09/1987 in Kapellen/ Functie:secretaris

Maarten Matthé, Alfons Verdijkstraat lb, 2900 Schoten met als rijjksregistemummer 860703 05363, geboren op 03/07/1986 in Schoten./ Functie: penningmeester

Bjom Wegge

Voorzitter JC Bouckenborgh vzw

MOD 2.2

Luik B In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie



I 1111l lIII lIII III1 IIll 111fl 11111111111111 1111

*11083481*

Ondernemingsnr : 410.262.785

Benaming

(voluit) : Jongerencentrum Bouckenborgh

CCH i MANK

KOOPHANDEL

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 03/06/2011- Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening,

Coordonnées
JONGERENCENTRUM BOUCKENBORGH, AFGEKORT : JC …

Adresse
BREDABAAN 561B 2170 MERKSEM

Code postal : 2170
Localité : Merksem
Commune : ANTWERPEN
Province : Anvers
Région : Région flamande