OUDERCOMITE GEMEENTELIJK INSTITUUT BRASSCHAAT

Association sans but lucratif


Dénomination : OUDERCOMITE GEMEENTELIJK INSTITUUT BRASSCHAAT
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 444.000.375

Publication

06/12/2012
ÿþI. l' i- In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

MOD22

ti

RECHTBANK KOOPHANDEL

Een bestuurslid Yolanda Luijkx

Een bestuurslid Martin Kristel

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

11111

*12197]16*

Vo beho aan Belg Staat

27 -11- 2012

ANxWERPEN

Ondernemingsnr : 0444.000.375

Benaming

(voluit) : OUDERCOMITE GEMEENTELIJK INSTITUUT BRASSCHAAT

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : DOOR VERSTRAETELEI 50 2930 BRASSCHAAT

Onderwerp akte : Wijziging benoemingen

-Wijziging cfr publicatie in het Belgisch Staatsblad

ONTSLAGEN - BENOEMINGEN - STATUTEN (VERTALING, COÖRDINATIE, OVERIGE WIJZIGINGEN,.,

2008-12-29 / 0200166

Gedaan te Brasschaat op 15/11/2012

VERSLAG ALGEMENE VERGADERING MAANDAG 24 september 2012

Vergadering Oudercomité GIB  Maandag 24 september 2012

Aanwezig: Els Burger, Kris Martin, Monique Vermeiren, Erik Van Cleemput, Claudie Van Himbeeck, Pascale Van de Looverbosch, Rian Koopman, Chris Weygaart, Jan Van Wallendael, Elke Troubleyn, Joke Lesage, Ine Talpe, Mayke Hormann, Fabienne Bastiaens, Christel Janssens, Inge Daems, Nadja Van Hout, François Van Reeth, Freddy Suy, Wemer De Leeuw, Bea Van Bergen, Yolanda Luijkx, Danny Simons

Verontschuldigd: Ann Leclercq, Marleen Peeters, Dries Welkenhuysen, Ivo Beerlandt, Sven De Vries, Linda Quaasteniet, Frank Dehaen, Ann Rombouts

Niet aanwezig: Marc Verswyvelen, Corinne Grajchen

AGENDA

1) Verwelkoming en kennismaking met onze nieuwe actieve leden, de anciens en enkele wijzigingen

- Nieuwe leden: Nadja Van Hout, François Van Reeth, Bea Van Bergen (adjunct-directie), Ann Rombouts,

Linda Quaasteniet, Sven De Vries, Dhr. Frank Dehaen,

Zeggen het oudercomité met spijt in het hart vaarwel : Karin Verbiest, Inge Vermeiren, Sylvia Cosaert

- Verlaten het oudercomité: Ingrid Lievens en Michel Deferm, maar deze laatste wordt helpend handje

- Terug van weggeweest: Els Burger, Rian Koopman

- Nieuw: de functie van secretaris wordt vanaf nu een tandem : Rian Koopman & Ine Talpe

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mao 2.2

2) Bestuurswijziging

De algemene vergadering aanvaardt het ontslag van de volgende werkende [eden :

- Mevr. Karin Verbiest, Mevr. Inge Vermeiren, Mevr Sylvia Cosaert, Mevr Ingrid Lievens, Dhr Michel De Ferm die helpend handje wordt

De algemene vergadering heeft heden tot bestuursleden gekozen :

- Secretaris : Mevr. Maria Anna Cornelia Adriana Koopman & Mevr, Inge Talpe

3) Bespreking voorlopige resultaten infobrief oudercomité begin schooljaar

- Samenstelling oudercomité werkjaar 2012-2013: 24 trouwe leden + 6 nieuwe leden + adjunct-directie Bea Van Bergen (in totaal 30 actieve leden en het directieteam)

- Helpende handjes werkjaar 2012-2013: 94 waarvan 30 (meer dan 1/3) afkomstig van ouders van eerstejaarsleerlingen. De speech van Danny werpt dus vruchten af. D

- Aantal steunende gezinnen 2012-2013: 477 Lichte daling tov 2011-2012 D 555.

De verklaring van deze lichte daling is mogelijk gelegen in de verhoging van de bijdrage van E 5 naar E 8.

- Totale bijdrage werkjaar 2012-2013: E 3.816 (¬ 1041 meer dan 2011-2012)

Bovenstaande cijfers kunnen nog lichtjes wijzigen in positieve zin, daar er nog geregeld strookjes binnengebracht worden.

Opmerkelijk is dat de klas van de kinderen van Danny, Yolanda en Els, die tijdens de infoavond de oudercomitéwerking zelf mochten toelichten, het hoogst aantal steunbijdrages gaf. Naar aanleiding daarvan wordt bij de directie geïnformeerd naar de mogelijkheid om in werkjaar 2013-2014 een korte voorstelling van het oudercomité in alle individuele klassen te mogen doen tijdens de infoavonden bij aanvang van het schooljaar. De directie stemt hiermee in.

4) Verdere invulling 'Jaarprogramma 2012-2013'

Onderstaande activiteiten zijn bij deze definitief ingepland :

WO. 24.10.2012: 1 ste Babbelbox(café)  tesamen met het oudercontact

MA. 26.11.2012: 2de OC-vergadering (met verjaardagstractatie van Chrisje Weygaart 0)

ZA. 26.01.2013: Winterwandeling

ZA. 09.03.2013: 2de Quizavond

ZA. 27.04.2013: Opendeurdag

Dl. 25.06.2013: Proclamatie laatstejaars

5) Vervolg samenstelling werkgroepen en eventuele inplanning werkgroepvergaderingen

- Werkgroep Babbelbox(café): Claudie Van Himbeeck, Jan Van Wallendael, Marleen Peeters, Mayke Hormann, Monique Vermeiren, ine Talpe, Pascale Van de Looverbosch, Kris Martin, Yolanda Luijkx, Rian Koopman, Danny Skiions

- Werkgroep Winterwandeling: Danny Simons, Elke Troubleyn, Ivo Beerlandt, Inge Daems, Ine Talpe, Corinne Grajchen, Erik Van Cleemput, Joke Lesage, Rian Koopman

Werkgroep Quizavond: Joke Lesage, Chris Weygaart, Ann Leclercq, Christel Janssens, Mayke Hormann, Marleen Peeters, Pascale van de Looverbosch, Ine Talpe, Yolanda Luijkx, Kris Martin, Corinne Grajchen, Inge Daems, Eric Van Cleemput, Nadja Van Hout

Werkgroep IT/website: François Van Reeth, Erik Van Cleemput, Danny Simons

- Werkgroep GIB in Beweging: Yolanda Luijkx, Ine Talpe, Chris Weygaart, Erik Van Cleemput, Rian Koopman

Het schoolkrantje vergezelt 4 x per jaar de rapporten. Eerste schoolkrant op 24.10.2012. Directie zal aan Yolanda nog de deadline laten kennen voor het 00-artikel.

De werkgroepvergaderingen worden door de verantwoordelijke(n) zelf verder ingepland met de leden van de verschillende werkgroepen.

6) Praktische werkafspraken voor de thema-avond 'Waarom we 2 oren hebben en slechts 1 mond ...' met Frederik Imbo  Donderdag 11 oktober 2012 om 19.30

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD22

- Korte briefing Thema-avond door Danny: Wie is Frederik Imbo en waarover gaat zijn voordracht ? Zie www.frederikimbo.be

Maximale capaciteit voorzien van 200 personen. De kostprijs voor Frederik Imbo stijgt immers beduidend boven 200 deelnemers.

Bespreking (voor)ontwerp uitnodiging: Monique Vermeiren ontwerpt de uitnodiging.

* de uitnodiging voor de ouders wordt verspreid via de leerlingen (week van 24/09), alsook via mail naar alle

ouders die hun e-mailadres doorgaven

* de uitnodiging voor de leerkrachten wordt via Smartschool verspreid

* in het geval er weinig inschrijvingen binnenkomen, zullen de OC-leden een beroep doen op hun kennissenkring om de zaal gevuld te krijgen

* Els Burger volgt de inschrijvingen op ; ze zorgt voor een Excell bestand met de e-mailadressen van de ingeschrevenen en zal de inschrijving telkens bevestigen.

* bij het onthaal krijgt iedereen een consumptiebonnetje voor een gratis drankje op de receptie. Bijkomende drankjes worden aangeboden aan de democratische prijs van E 1,5

- Wie komt er helpen op donderdag 11 oktober

Deuren van de zaal gaan open om 19.00. De presentatie vangt aan om 19.30,

* 17.00: Het klaarzetten en aankleden van de zaal/polyvalente zaal Els Burger, Pascale Van de Looverbosch, Claudie Van Himbeeck, Kris Martin, Fabienne Bastiaens, Rian Koopman, Yolanda Luijkx en Danny Simons

* Aan het onthaal (19.00): Yolanda Luijkx, Joke Lesage, Christel Janssens, Els Burger, Pascale Van de Looverbosch

* Bij de receptie achteraf en opruirn: Els Burger, Pascale Van de Looverbosch, Claudie Van Himbeeck, Kris Martin, Rian Koopman, Inge Daems, Ine Talpe, Nadja Van Hout, Fabienne Bastiaens, Mayke Hormann, Monique Vermeiren, Elke Troubleyn, Yolanda Luijkx en Danny Simons

- Wat bieden we aan op de receptie ?

Cava, witte en rode wijn, fruitsap, plat en bruis water.

Het 1 ste glas wordt door het OC aangeboden. Extra drankjes aan E 1,5

- Danny maakt het draaiboek op voor de thema-avond.

7) Dag van de Leerkracht  vrijdag 5 oktober 2012

- Info over attenties vorige schooljaren

2010: klein doosje met pralines & bedankkaartje

2011: USB-stick & bedankkaartje

- Voorstel voor dit schooljaar

Danny stelt voor om minikoffiekoekjes aan te bieden voor de leerkrachten 's morgens en tijdens de

koffiepauze. Een 3-tal per leerkracht, zou in totaal neerkomen op een 400-tal koffiekoekjes. Danny zorgt voor de

bestelling.

De leerkrachten zullen ook een kaartje krijgen met een leuke tekst.

Ook de poetsvrouwen zullen een kaartje krijgen met een zakje Antwerpse handjes.

- Wie kan komen helpen op vrijdag 5 oktober ?

* om 7.30u: Jan Van Wallendael, Chris Weygaart, Christel Janssens, Yolanda Luijkx en Danny Simons

* tijdens koffiepauze: Rian Koopman, Chris Weygaart, Yolanda Luijkx, Christel Janssens

- Wedstrijds Klasse voor ouders: Els Burger stelt voor om nog deel te nemen aan wedstrijd van Klasse voor ouders, waarbij 50,00 euro wordt uitgeloofd voor het origineelste idee om de leerkrachten op Dag van de Leerkracht in de bloemetjes te zetten. Laatste dag voor deelname is 24/09.

Els zal haar best doen om alsnog nog in te tekenen op deze wedstrijd.

8) Babbelbox(café)  woensdag 24 oktober 2012

- Opzet en doelstelling Babbelbox(café): het idee komt van Jan Van Wallendael.

Korte toelichting door Jan Van Wallendael,

Het Babbelbox(café) beoogt de contacten tussen de ouders te bevorderen.

Claudie en Jan trekken dit nieuwe initiatief,

- Het Babbelbox(café) wordt ingericht tegelijkertijd met het oudercontact.

Het biedt de mogelijkheid aan de ouders om vóór, tussen of na het oudercontact een glaasje te komen

drinken en kennis te maken met andere ouders.

- Het Babbelbox(café) opent zijn deuren om 18.30 en sluit om 22.00.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 06/12/2012 - Annexes du Moniteur belge

Mo!} 2.2

- Drankjes worden aangeboden aan de democratische prijs van ¬ 1,5.

- Wie kan er komen helpen ? Marleen Peeters, Mayke Hormann, Monique Vermeiren, lne Talpe, Pascale van de Looverbosch, Kris Martin, Yolanda Luijkx en Danny Simons

9) Kort feedback van onze vertegenwoordigers

- Cultuurraad (Rian)

Rian heeft het oudercomité gedurende een jaar vertegenwoordigd in de cultuurraad. Zij stelde vast dat het

oudercomité niet echt tot hun doelgroep behoort. Het is eerder bestemd voor cultuurverenigingen, muziek,

toneel,

Het oudercomité is akkoord dat een verdere vertegenwoordiging in de cultuurraad geen zin heeft. Dit zal ook

officieel worden doorgegeven.

Rian, toch bedankt voor de moeite I

- Schoolraad (Yolanda)

* Facultatieve verlofdag valt op 21.05 en betekent een verlenging van het Pinksterweekend

* Maximumcapaciteit van de school werd vastgelegd op 1000 leerlingen voor dit schooljaar. Er werd dan ook geen 9de klas ingericht in het eerste middelbaar.

Bij telling tijdens maximale bezetting waren er 1143 stoelen voor 940 leerlingen, wat na enkele kleine correcties neerkomt op een maximaal rendement van 80%.

Met dit criterium werd de capaciteit - na graduele verhogingen gespreid over 5 jaar- bij ingebruikname van de lokalen aan het Louis de Winterstadion, vastgesteld op een maximum van 1020 leerlingen met 4 extra lokalen en 1060 met 6 extra lokalen.

* Bijdrageregeling van de ouders in de kosten van het secundair onderwijs.

De school verhoogt prijzen alleen als het echt nodig is, heeft geen winstoogmerk.

De prijsstijgingen voor het gebruik van boeken werden de laatste jaren niet doorgerekend in de Schoolrekening. De huurprijs (72,00 euro), die aan de ouders wordt gevraagd en het budget dat de schoof van de gemeente krijgt voor schoolbenodigdheden zijn echter ontoereikend om de kosten te dekken. De school onderhandelt met de gemeente om het budget te verhogen, zodat slechts een minimale verhoging van ¬ 4 aan de ouders zal moeten doorgerekend worden. Er komt wel een lichte, noodzakelijke prijsverhoging voor uitstappen.

* Hoge kost van het restafval.

De school zal ¬ 4 per leerling doorrekenen aan de ouders, onder de noemer 'milieubijdrage'. Hier tegenover staat de belofte van de school voor een sensibiliseringscampagne. Daarnaast zullen technisch maatregelen onderzocht worden om de afvalberg te verminderen zoals bv. de vervanging van papieren handdoekjes door dyson-handdrogers.

* De schepen van onderwijs lichtte de invulling van de functie adjunct-directie toe.

Er waren 19 kandidaten voor de vacature. De nieuwe adjunct-directie gaf les in het PTS Boom (beroepsonderwijs), waar zij tevens vertrouwensleerkracht was. In het GIB neemt ze de zorg voor leerlingen van de 2e graad op zich. Ze heeft ook de leiding over het secretariaat en zal ook GIS in beweging opvolgen.

* Ook de digitalisering van communicatie met ouders werd besproken.

De school is Smartschool aan het afwegen tegen Schoolonline, beiden hebben voor- en nadelen. Wetgeving op de privacy dient gerespecteerd te worden. Christel Janssens, leerkracht aan het Sint-Michielscollege in Schoten, vertelt dat bij haar school een perfect werkend communicatiesysteem loopt. Ze biedt directie en betrokken leerkrachten aan de werking van dit systeem te tonen en hierover gedetailleerd uitleg te geven indien gewenst.

10) Korte feedback en evaluatie van de vorige 2 activiteiten

- Proclamatie laatstejaars (26.06.2012): wegens tijdsgebrek zal dit op de volgende vergadering worden

geëvalueerd

- Infoavond eerstejaars (10.09.2012)

* Feedback Freddy Suy: de reacties van klas- en co-titularissen waren bijzonder positief met betrekking tot de korte voorstelling in de polyvalente zaal en het aanbod om de drankjes in de klas aan te bieden. De ouders hadden op deze manier de kans om de klas- en co-titufaris beter te Ieren kennen alsook de andere ouders.

Men kon tevens met zijn discretere vragen terecht bij de klas-en co-titularis.

* Volgend schooljaar zou de mogelijkheid bestaan voor ouders van eerstejaars om het intakegesprek met de klastitularis te hebben i.p.v. met de directeur.

MoD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Luik B - Vervolg

* Kleine opmerking: grote groepsfoto's van de leerkrachten, die in de verschillende eerstejaarsklassen lesgeven is alvast positief. Het zou nog beter zijn indien deze groepsfoto ook in de uitgedeelde brochure wordt opgenomen met vermelding van de namen van de leerkrachten.

11) Voorstel wedstrijd 'Wie ontwerpt het nieuwe logo van het OC ?'

Het oudercomité schrijft een wedstrijd uit voor ouders en leerlingen om een logo te ontwerpen.

De wedstrijdvoorwaarden en -reglementen worden later nog op punt gezet door Yolanda. Zij stuurt hiervoor

nog een mailtje ter goedkeuring rond naar alle oudercomitéleden.

Het GIB logo moet waarden als 'dynamiek', 'betrokkenheid', 'engagement.. uitstralen. En het GIB-logo moet

er ook deel van uitmaken.

Doel is een nieuw logo te hebben tegen januari zodat we tijdens de Winterwandeling schorten en/of t-shirts

met het nieuwe oudercomitélogo kunnen dragen.

12) Rondvraag - Varia

- Om zoveel mogelijk ouders de mogelijkheid te bieden aanwezig te kunnen zijn op de eerste infoavonden wordt voorgesteld om de data vroeger te communiceren, eventueel in juni voorafgaand aan het nieuwe schooljaar.

Deze data zouden kenbaar kunnen gemaakt worden via de website van het GIB bij het begin van de grote vakantie. De infoavonden zouden ook nog een week later kunnen doorgaan.

Op 06.10 vindt de ofticiëte opening van de sportcampus GIB aan het Louis De Winterstadion plaats. Tussen 13.00 en 14.00 worden alle ouders uitgenodigd om er een kijkje te komen nemen. Vanaf 08.10 zal het GIB hier reeds 4 lokalen in gebruik nemen.

- Voorstel tweedehandsverkoop turnkledij: Rian informeert of er geen mogelijkheid bestaat om de turnkledij tweedehands te verkopen/door te geven.

Freddy Suy merkt op dat een gelijkaardige vraag reeds voor de atlassen gesteld werd. Hij onderzoekt de mogelijkheden en komt hier later op terug.

13) Ondertekenen van bedankkaartjes voor onze ontslagnemende actieve leden en eveneens "

felicitatiekaartjes voor de 3 gepensioneerde leerkrachten

- Ontslagnemende leden: Karin Verbiest, Inge Vermeiren, Sylvia Cosaert

- Onze vers gepensioneerde leerkrachten: Dhr. Wilfried De Wilde, Dhr. Luc De Wit, Dhr, Jacques Van Mirlo

14) Het maken van de foto's voor de opmaak van de actieve ledenlijst van het oudercomité GIB en de groepsfoto voor op de website werd omwille van tijdsgebrek verschoven naar de volgende OC-vergadering

STATUUTWIJZIGINGEN 2012-2013: Overgangsbepalingen- artikel 28

De algemene vergadering heeft heden tot bestuursleden gekozen

- Secretaris : Mevr. Maria Anna Cornelia Adriana Koopman, Kromvenlaan 34 2960 Brecht,°19/01/1960 te Waalwijk-NL & Mevr. Inge Talpe,Diksmuidelei 14-2930 Brasschaat,* 06/11/1969 te Leuven

De algemene vergadering aanvaardt het ontslag van de volgende bestuursleden - secretaris : Els Timmermans

En van de werkende leden

Mevr Marjan Van der Werf, Mevr. Karin Verbiest, Mevr. Inge Vermeiren, Mevr Sylvia Cosaert, Mevr Ingrid

Lievens, Dhr Michel De Ferm die helpend handje wordt

Gedaan te Brasschaat, op maandag 15/11/2012 Martin K. Y. LUIIKX

PENNINGMEESTER 3NDERVDORZTTTER

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

11/01/2011
ÿþL º% MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

Voor- 11111*i

behoude ean*

aan het

Belgisch

Staatsbla

u



RECHTBANK KOOPHANDEL

d 1 DEC, 2010

ANTW PkftteE~~

Ondernemingsnr 0444.000.375

Benaming

(voluit) : OUDERCOMITE GEMEENTELIJK INSTITUUT BRASSCHAAT

(verkort) :

Rechtsvorm : VZW

Zetel : DOOR VERSTRAETELEI 50 2930 BRASSCHAAT

Onderwerp akte : Wijziging statuten

-Wijziging cfr publicatie in het Belgisch Staatsblad

ONTSLAGEN - BENOEMINGEN - STATUTEN (VERTALING, COÖRDINATIE, OVERIGE WIJZIGINGEN,..

2008-12-29 / 0200166

Gedaan te Brasschaat op 22-11-2010

Een bestuurslid Een bestuurslid

Martin Kriste! Danny Simons

VERSLAG ALGEMENE VERGADERING MAANDAG 25 OKTOBER 2010

Aanwezig : dhr. Marc Van Roey, dhr. Freddy Suy, dhr. Danny Simons, mevr. Yolanda Luijkx, mevr. Monique Vermeiren, mevr. Marjan Van der Werf, dhr. Frank Quaeyhaegens, mevr. Kris Martin, , mevr. Els Burger, mevr. Marreen Peeters, mevr. Els Timmermans, mevr. Pascale Van de Looverbosch (1A), dhr. Marc Verswyvelen (1C), dhr. Johan De Keyser (1C), dhr. Ivo Beerlandt (1C), dhr. Dries VVelkenhuysen (1F), mevr. Claudie Van Himbeeck (1 F), mevr. Chris Dam (1 F)

Verontschuldigd : mevr. Corinne Grachen, mevr. Sylvia Cosaert, mevr. Rian Koopman (1B), mevr. Karin Verbiest (1C), dhr. Gert Paulussen (1F)

1. Verwelkoming en kennismaking met de nieuwe actieve leden

De voorzitter, dhr. Danny Simons, heet alle nieuwe leden van harte welkom !

2. Bespreking resultaten infobrief oudercomité begin schooljaar

Ondervoorzitster, mevr. Yolanda Luijkx, heeft een duidelijk overzicht gemaakt

(zie bijlage)

Samenstelling GIB oudercomité 2010-2011

-aantal paar helpende handen per studiejaar 2010-2011

Opm.: meer dan de helft van de 71 paar helpende handen zijn ouders van onze eerstejaars

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen Verso : Naam en handtekening.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 11/01/2011 - Annexes du Moniteur belge

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 11/01/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-aantal steunende gezinnen per studiejaar 2010-2011

Qua werkingsbudget is er reeds een inventaris opgemaakt met wat men mogelijks wenst aan te kopen.

3. Jaarprogramma 2010-2011; verdere invulling van het jaarprogramma

* Thema-avond Leo Bormans: zie punt 4.

De winterwandeling wordt vastgelegd op zaterdag 29.01.2011.

De voorbereiding van deze wandeling gebeurt op maandag 13.12.2010 om 19.45 (3de

oudercomitévergadering).

Verdere ideeën om de winterwandeling rijker te maken : een vertelling, een stukje muziek naast de

vertelling, ...

Andere ideeën of concrete voorstellen zijn zeker nog welkom ! Wie heeft eventuele connecties ?

* Interesse voor een derde activiteit ?

Bv. Aperitiefconcert (werktitel).

De suggestie om hierbij leerlingen te betrekken wordt zeer positief onthaald.

Datum nog vast te leggen, wellicht periode april 2011.

4.Praktische werkafspraken voor de thema-avond met Leo Bormans

Wanneer : donderdag 25 november om 20.00 uur.

Waar : in het GIB, refter F, zaal met capaciteit van 250 personen

Wie : Leo Bormans, hoofdauteur van Klasse voor ouders, schrijft ook boeken

Genodigden :

-Gezien de samenwerking van de school met het GITOK in Kalmthout worden er voor hen 20 plaatsen

gereserveerd (vooral voor de leerkrachten)

-Personeel van het GIB (een 30-tal plaatsen)

-Burgemeester en Schepen van Onderwijs ?

-De overige 200 plaatsen voor de ouders van de leerlingen van het GIB (excl. Oudercomitéleden)

Praktische voorbereiding vooraf :

-er zal een brief opgemaakt worden door Yolanda, lay-out in de vorm van prikbordnieuws ( aandacht trekken

en onderscheiden van andere schoolbriefjes)

-inschrijving: maximum 2 personen per brief

-deze brieven worden op woensdag 10.11.2010 aan alle leerlingen meegegeven

-de inschrijvingsstrookjes zullen chronologisch verwerkt worden op het secretariaat (envelop per dag). Op

woensdag 17-10 moeten alle strookjes binnen zijn.

-er zal gewerkt worden met inkomkaarten

-leden van het oudercomité moeten zich niet inschrijven, wel voor extra personen die ze wensen mee te brengen

-inkomkaart zal opgemaakt worden door Monique en Yolanda

-verwerken van inschrijvingsstrookjes: Kris Martin, Els Burger, Pascale van de Looverbosch

-drank wordt vooraf doorgegeven en besteld via dhr. Rudi Pauwels, secretariaatsmedewerker

Dag zelf :

-vanaf 13.30 uur zaal (refter F) schikken : Marleen Peeters, Marc Verswyvelen, Pascale Van de Looverbosch, Els Burger, Monique Vermeiren, Yolanda Luijkx, Danny Simons

-Beamer aanwezig in refter F

-Laptop : zorgt spreker zelf voor

-Klein Podium is gereserveerd

-Draadloze Headset micro : Danny

-18.30 uur receptiezaal klaar zetten : Marjan Van der Werf, Claudie Van Himbeeck, Marleen Peeters, Marc Verswyvelen, Johan De Keyser en Danny Simons

-vanaf 19.30 uur: inkom Pascale Van de Looverbosch en Els Timmermans

Inkomkaart is verplicht. Deze zal afgestempeld worden.

Afgestempelde kaart geeft eveneens recht op één gratis consumptie.

Blad met zelfklevende etiketten om op kledij te kleven

-receptie : zelfde ploeg van 18.30 uur

Rode en witte wijn, water en fruitsap

Drank: alles aan 2 euro

,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 11/01/2011 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

-opruimen tijdens en na de receptie : graag alle aanwezige leden van het oudercomité en bijkomende helpende handen opvissen vanuit de inschrijvingen

5. Nieuwsbrief oudercomité GIB

Voorstel lay-out 1 ste nummer door Monique Vermeiren en Yolanda Luijckx.

Titel : `GIB -- gazet' wordt door iedereen enthousiast onthaald

Lettertype : hier wordt naar mevr. Verleye van de school verwezen, zij verzorgt de huisstijl

Stijl : zwart-wit, op gerecycleerd papier

Afprinten : verloopt via de school, gezien geen financiële vergoeding gevraagd kan wórden, wordt voorstel

gelanceerd om het printen te vergoeden via aankoop koffiemachine

Monique past tekst lichtjes aan en bezorgt aangepaste versie ten laatste donderdag 28.10.2010

Vraag wie zich wil engageren om in de redactieraad te gaan?

Voor elke uitgave zullen aparte redacteurs gevraagd worden

Volgende nieuwsbrief : januari 2011

6. Nieuwsflash vanuit de Schoolraad (Yolanda Luijkx)

Punten die besproken werden :

-Voorstelling van de heer Suy

-De tweede nieuwe directeur zal komen uit de groep van interne medewerkers

-Leerlingenaantallen werden besproken  extra klas in het tweede jaar

-Infrastructuurwerken

-Verplichting gebruik douche na sporten : toch wat kanttekeningen o.m. 12 douches, hierdoor 2 keer 5

minuten tijd op het einde van de les nodig, enz...

-Tijdens oudercontact ook afspraken met andere vakleerkrachten kunnen maken. Uit ervaring blijkt dat dit niet werkt

-Leerlingen hebben verschillende suggesties geuit

-Verkeersveiligheid rond de school. Probleem om de fietsrouteplanners op school te krijgen. Afspraak dat

Schepen van Onderwijs en Stijn Derkinderen hierover een mail vanuit het oudercomité zullen krijgen.

-De verkeerstelling die heeft plaatsgevonden, zit nu op provinciaal niveau. Voorlopig nog geen Concrete resultaten.

7. Korte feedback en evaluatie van 2 vorige activiteiten

-Info-avond eerste jaar (13.09)

Goed verlopen, enkel praktisch probleem dat wijnglazen zoek waren.

-Dag van de leerkracht (5.10)

Héél goed en positief onthaald. Iedereen heeft 2 pralines gekregen met een leuke tekst bij.

8. Rondvraag

-e-mail adres van het oudercomité: Els Burger zal wekelijks nakijken of er mails binnenkomen en eventueel al een antwoord geven.

-Website GIB : Leden aanpassen door leerkracht van de school

Voordien samenstelling van oudercomité op papier, nu verwijzing naar de website en in GIB-gazet.

-Verkeersveiligheid : er heeft een fietscontrole plaatsgevonden in 4,5 en 6.

Veel rode kaarten. Wettelijke beschikkingen van het verkeersreglement zullen hier overhandigd worden.

Indien men echter nalatig blijft bij plus 18 jarigen, kan er opgelegd worden om verkeersles te volgen.

-Prikactie : "Te Late"

Bij deze actie waren ongeveer 120 a 150 leerlingen te laat op school. Leerlingen die daags nadien tijdig op

school waren kregen alsnog een "vrijstelling".

-Hoe kunnen we lin. en Ikrn. motiveren om fluovestje aan te doen?

Oproep aan iedereen om hierover eens creatief na te denken.

9. Groepsfoto & individuele foto's

MOD 2.2

Luik B - Vervolg

Iedereen was op z'n paasbest, resultaat van de foto's kan je nadien bewonderen en in de 1 ste GIB-gazet ;-) 10. Bedankkaartjes voor ontslagnemende leden

Om hun inzet in de verf te zetten, wordt aan ieder ontslagnemend lid een mooi bedankkaartje gericht met de namen van alle huidige leden op.

STATUUTWIJZIGINGEN 2010-2011: Overgangsbepalingen- artikel 28

De algemene vergadering aanvaardt het ontslag van de volgende bestuursleden :

- voorzitter : Dhr Frank Quaeyhaegens

- ondervoorzitter : Dhr Bart Goossens

- secretaris : Mevr Pascale De Cort

- schatbewaarder : Dhr Erik Jacobs

En van de werkende leden :

- Mevr Kirsty Geerts

- Mevr Veerle Geerts

- Mevr Mieke De Langhe

- Mevr Kristin Vervoordt

- Mevr Mayke Hormann

- Mevr Judith Keirsmaekers

- Mevr Konings

De algemene vergadering heeft heden tot werkende leden verkozen :

- Mevr Marjan Van der Werf

- Mevr Marleen Peeters

- Dhr. Dries Welkenhuysen

- Mevr Els Burger

- Mevr Monique Vermeiren

- Dhr Marc Verswyvelen

- Dhr Ivo Beerlandt

De algemene vergadering heeft heden tot bestuursleden gekozen :

- Voorzitter : De heer Danny Simons, Miksebeekstraat 21, Brasschaat,°18-12-'65 te Bree

- Ondervoorzitter : Mevr Yolanda Luijkx, Augustijnslei, Brasschaat,°29-05-'61 te Wilrijk

- Secretaris : Mevr Els Timmermans, Klaverheide 155, Brasschaat,°09-08-'68 te Turnhout

- Schatbewaarder : Mevr Kris(tel) Martin, Hanendreef 139, Brasschaat, 020-08-'66 te Merksem

Gedaan te Brasschaat, op maandag 22-11-2010.

Martin K.

V oor-

béhouden

aan het

Belgisch

Staatsbfad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 11/01/2011 - Annexes du Moniteur belge

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Coordonnées
OUDERCOMITE GEMEENTELIJK INSTITUUT BRASSCHAAT

Adresse
DOOR VERSTRAETELEI 50 2930 BRASSCHAAT

Code postal : 2930
Localité : BRASSCHAAT
Commune : BRASSCHAAT
Province : Anvers
Région : Région flamande