PAULA MARCKX FOUNDATION, AFGEKORT : PMF

Association sans but lucratif


Dénomination : PAULA MARCKX FOUNDATION, AFGEKORT : PMF
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 560.721.069

Publication

28/08/2014
ÿþMOD 2.2

Voor-

behouden aan het Belgisch

Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

Heden komen volgende personen samen om een vereniging zonder winstoogmerk op te richten:

- mevrouw Paula Maria Alberta Marckx, wonende te Fruithoflaan 79, bus 10, the 2600 Berchem

- de heer Ivo Bertels, wonende te te Gebroeders Blomme straat 41, te 2140 Borgerhout;

- Vlaams Bureau voor Duurzame Ontwikkeling VZW,(Ondernemingsnummer 835.432.096) gevestigd te Flor

Alpaertstraat 14r, 2600 Berchem, vertegenwoordigd door Alex Pasmans

Naam:  Paula Marckx Foundation

Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel: Molenweg 90, 2830 Willebroek, gerechtelijk arrondissement Mechelen

Benaming:  Paula Marckx Foundation Rechtsvorm: Vereniging zonder winstoogmerk Zetel: Molenweg 90, 2830 Willebroek Onderwerp: Oprichting

Bovenvermelde doelstellingen dienen bewerkstelligd te worden door het leggen van samenwerking- verbanden met de verschillende overheden bevoegd over deze materie enerzijds, en het bewerkstelligen van initiatieven vanuit de privé sector anderzijds. Dit door het informeren van de betrokken partijen en partners, het actief leggen van nieuwe contacten, door bijvoorbeeld het deelnemen aan meetings, conferenties, en eventueel het zelf organiseren van meetings ter bewerkstelliging van de bovenvermelde doelstellingen. Alles wat rechtstreeks of onrechtstreeks deze doelstelling kan bevorderen ligt in de bevoegdheid van de vereniging. Om haar doel te verwezenlijken of te bevorderen kan de vereniging alle middelen aanwenden, met inbegrip van activiteiten van commerciële, industriële of financiële aard, voor zover deze laatste bijkomstig zijn aan haar activiteiten zonder winstoogmerk en bijdragen tot het doel van de vereniging. Zij is bevoegd om alle roerende en onroerende goederen, die nodig of nuttig kunnen zijn voor het verwezenlijken van haar doel, in eigendom te houden of er het

Doelstelling:

Het bewerkstelligen van verdraagzaamheid, respect, tolerantie en empathie tussen de mensen individueel, binnen de familiale banden, binnen de rechtstreekse omgeving, organisaties en instituten, lokale en regionale overheden, nationale en internationale overheden, ongeacht origine, seksuele geaardheid, leeftijd, politieke of religieuze voorkeur, met andere woorden het naleven van een rechtvaardige maatschappij vrij van discriminatie.

Het verwoorden van de bekommernissen vanuit het individu in de samenleving, en dit door middel van het gebruik van alle communicatiemiddelen ter beschikking, met de betrachting bovenstaande doelstellingen na te leven, dit door: online publicaties, weblogs, de geschreven pers, het aanschrijven van publieke individuen of groeperingen, bedrijven, of instellingen, het organiseren van meetings, evenementen, seminaries en bijeenkomsten om de doelstellingen na te streven in de zoektocht naar een oplossing.

Ondernemingsnr :

Benaming

(voluit) : Paula Marckx Foundation

Onderwerp akte : Oprichting

(afgekort) : PMF

Rechtsvorm : Vereniging zonder winstoogmerk

Zetel : Molenweg 90

*14307527*

Luik B

2830

België

0560721069

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging ter griffie van de akte

Willebroek

Griffie

Neergelegd

26-08-2014

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

gebruik van te hebben.

De vereniging onthoudt zich van elke inmenging in politieke, taalkundige, communautaire, religieuze, syndicale, etnische en/of filosofische aangelegenheden.

Luik B - vervolg MOD 2.2

Duur: onbepaald

Aantal leden: De vereniging is samengesteld uit effectieve leden en uit toegetreden leden. Het getal van de leden is niet beperkt. Het aantal van effectieve leden mag evenwel niet minder bedragen dan drie.

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorwaarden en formaliteiten betreffende toetreding en uittreding van de leden. De effectieve leden zijn

a. de stichters;

b. de personen die op voorstel van ten minste twee effectieve leden, als effectief lid worden aanvaard bij besluit van de algemene vergadering genomen met een meerderheid van twee derden van de aanwezige effectieve leden. Eenieder die wenst toegetreden lid te worden, moet een aanvraag indienen bij de raad van bestuur. De raad van bestuur beslist over de toetreding. Tegen haar beslissing, die niet met redenen omkleed moet worden, is geen beroep mogelijk. De effectieve en de toegetreden leden kunnen op ieder ogenblik uittreden uit de vereniging, mits ontslag bij aangetekend schrijven gericht aan de raad van bestuur. De uittreding kan dan slechts plaats vinden na zes maanden, behoudens andersluidende afspraken. Het effectief of toegetreden lid dat de door hem verschuldigde bijdrage niet heeft betaald, binnen de maand na de herinnering die hem bij ter post aangetekende brief werd toegezonden, wordt geacht ontslag te nemen. De uitsluiting van een effectief of toegetreden lid kan slechts door de algemene vergadering worden uitgesproken met een meerderheid van twee derden van de aanwezige of vertegenwoordigde effectieve leden.

Bevoegdheid van de algemene vergadering. De algemene vergadering is het hoogste orgaan van de vereniging. Zij bezit de machten die haar zijn toegekend door de wet en door de onderhavige statuten. Behoren inzonderheid tot haar bevoegdheid:

1. de wijziging van de statuten;

2. de benoeming en de afzetting van de bestuurders en de vaststelling van hun bezoldigdheden;

3. desgevallend de benoeming en de afzetting van de rekening toezichthouders;

4. het toekennen en benoemen van Ere-Voorzitters, bestendige ereleden en raadsleden;

5. de kwijting aan de bestuurders en de rekening toezichthouders;

6. de goedkeuring van de begroting en van de jaarrekening;

7. de ontbinding van de vereniging;

8. de uitsluiting van een lid;

9. de omzetting van de vereniging in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

10. De bevoegdheden bepalen van het dagelijks bestuur en benoeming van het dagelijks bestuur;

De algemene vergadering, genaamd jaarvergadering, moet eenmaal per jaar worden bijeengeroepen en dit binnen de zes maanden na de afsluiting van het boekjaar en heeft plaats op de laatste vrijdag van juni om 14.00hr op de maatschappelijke zetel, behoudens andersluidende afspraken. Op ieder ogenblik kan een buitengewone algemene vergadering van de vereniging worden bijeengeroepen door een beslissing van de raad van bestuur of op vraag van minstens één vijfde van de effectieve leden. Iedere vergadering wordt gehouden op de dag, het uur, en de plaats vermeld in de oproeping. Alle effectieve leden moeten erop worden uitgenodigd. De algemene vergadering wordt bijeengeroepen door de raad van bestuur bij gewone brief ondertekend door de secretaris in naam van de raad van bestuur, die minstens acht dagen voor de vergadering aan ieder effectief lid wordt gestuurd. De agenda wordt vermeld in het oproepingsbericht. De vergadering kan niet geldig beraadslagen en besluiten over de punten die niet op de agenda vermeld zijn, behalve wanneer alle effectieve leden aanwezig zijn of vertegenwoordigd zijn en zij met eenparigheid akkoord gaan de agenda uit te breiden.

Wijze waarop beslissingen aan leden en aan derden ter kennis worden gebracht. De besluiten van de algemene vergadering worden ingeschreven in het register van de notulen en worden ondertekend door de voorzitter en een bestuurder. Dit register wordt bewaard in de zetel van de vereniging waar alle leden er ter plaatse inzage kunnen van nemen. Alle leden of derden kunnen uittreksels vragen die worden ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur en door een bestuurder. Iedere wijziging van de statuten moet binnen de maand van haar dagtekening worden bekendgemaakt in de Bijlagen van het Belgisch Staatsblad. Dit geldt ook voor iedere benoeming, ontslag of afzetting van een bestuurder.

Wijze van benoeming, ambtsbeëindiging en afzetting van bestuurders: De vereniging wordt bestuurd door een raad samengesteld uit minstens drie leden, gekozen onder de effectieve leden door de algemene vergadering voor een termijn van zes jaar. De algemene vergadering kan ten allen tijde een einde stellen aan hun mandaat. In geval van vacature tijdens een mandaat, wordt een voorlopige bestuurder door de algemene vergadering benoemd. Hij voltooit het mandaat van de bestuurder die hij vervangt. De uittredende bestuurders zijn herkiesbaar.

Omvang van bevoegdheden en wijze van uitoefening: De raad van bestuur leidt de zaken van de vereniging. Hij kan alle rechtshandelingen stellen en alle daden verrichten die hij nuttig acht voor de verwezenlijking van het doel der vereniging, met uitzondering van de handelingen die voorbehouden zijn aan de algemene vergadering of die strijdig zijn met de wet. De raad van bestuur kan onder zijn verantwoordelijkheid zijn bevoegdheden gedeeltelijk overdragen aan één van zijn leden en zelfs aan derden. Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsmacht van de raad van bestuur als college, wordt de vereniging ten aanzien van derden rechtsgeldig verbonden door de voorzitter van de vereniging, zonder dat er een bijzondere machtiging vereist is. De raad van bestuur kan de

Op de laatste blz. van Luik B vermelden: Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en)

bevoegd de rechtspersoon ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 28/08/2014 - Annexes du Moniteur belge

Voorbehouden aan het Belgisch Staatsblad

vertegenwoordiging, wat het dagelijks bestuur aangaat, opdragen aan één of meerdere personen, al dan niet bestuurders of leden, die volgens het besluit van de raad van bestuur individueel, gezamenlijk, dan wel als college moeten optreden. In het uittreksel van de akte van benoeming moet in ieder geval worden vermeld of de personen die de vereniging vertegenwoordigen wat het dagelijks bestuur aangaat, de vennootschap ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college verbinden. De voorzitter, de, de secretaris en de penningmeester hebben administratief onbeperkte volmacht, terwijl de penningmeester een financieel afzonderlijke onbeperkte volmacht heeft. Deze moeten ten aanzien van derden geen blijk geven van enig besluit van de raad of van enige machtiging.

Dezelfde wijze van vertegenwoordiging geldt voor het optreden in rechte;

Boekhouding: Het boekhoudkundige jaar valt samen met het kalenderjaar (van 1 januari tot en met 31 december) Ten laatste in het eerste trimester van elk jaar moeten de rekeningen van het voorbije jaar worden opgemaakt. Deze worden onderworpen aan de goedkeuring van de algemene vergadering.

Bijdrage; De effectieve en de toegetreden leden betalen dezelfde jaarlijkse bijdrage. Het bedrag hiervan wordt bepaald door de algemene vergadering. Deze mag niet meer bedragen dan honderd euro (ri100,-).

Bestemming van het vermogen in geval van ontbinding: In het geval van ontbinding zal het actief, na aanzuivering der schulden, overgedragen worden aan een vereniging, stichting of instituut die hetzelfde of een gelijkaardig doel als de heden opgerichte vereniging nastreeft. Indien er verschillende dergelijke instellingen zijn, zal de algemene vergadering een keuze maken, of naar haar goedvinden de goederen verdelen onder de instellingen die in aanmerking komen. Indien geen instelling gekend is met een gelijkaardig doel, zal de algemene vergadering de goederen toewijzen aan één of meerdere verenigingen, stichtingen of instituten die een doel nastreven dat in enige mate verwant is met het doel van onderhavige vereniging.

Bijzondere bepalingen:

A. Alle voormelde stichters van de vereniging zijn na de oprichting bijeengekomen in algemene vergadering en beslissen met eenparigheid van stemmen:

1. het aantal bestuurders te bepalen op DRIE.

2. worden aangesteld tot bestuurder voor een termijn van zes jaar, ingaand op heden:

- mevrouw Paula Marckx, geboren te Antwerpen op 03 December 1925 wonende te Fruithoflaan 79, bus 10 te

2600 Berchem;

- de heer Ivo Bertels, geboren te Antwerpen op 16 februari 1956, wonende te Gebroeders Blomme straat 41, te

2140 Borgerhout; .

- Vlaams Bureau voor Duurzame Ontwikkeling VZW, (Ondernemingsnummer 835.432.096) gevestigd te 2600

Berchem, Flor Alpaertstraat 14r, vertegenwoordigd door Pasmans Alex

die allen het hen toegekende mandaat verklaren te aanvaarden.

B. De aangeduide bestuurders zijn vervolgens bijeengekomen in raad van bestuur en hebben met eenparigheid van stemmen aangeduide als

1. voorzitter van de raad van bestuur: mevrouw Paula Marckx, voornoemd.

2. penningmeester: Vlaams Bureau voor Duurzame Ontwikkeling VZW, vertegenwoordigd door Alex Pasmans voornoemd.

3. secretaris: de heer Ivo Bertels, voornoemd.

Stellen aan als lasthebber om de wettelijke formaliteiten te vervullen voor onder meer de wettelijke publicatie in het staatsblad en de Kruispuntbank, administratieve en fiscale verplichtingen bij de respectievelijke overheidsinstellingen:

Dirk Rombout, geboren te Deurne op 19 oktober 1963, met adres Bankwegelhof 22 te 9120 Beveren,

Opgesteld te Willebroek, op 20 augustus 2014

MARCKX Paula PASMANS Alex BERTELS Ivo

Voorzitter namens VBDO vzw Secretaris

Penningmeester

Luik B - vervolg MOD 2.2

Coordonnées
PAULA MARCKX FOUNDATION, AFGEKORT : PMF

Adresse
MOLENWEG 90 2830 WILLEBROEK

Code postal : 2830
Localité : WILLEBROEK
Commune : WILLEBROEK
Province : Anvers
Région : Région flamande